Ik heb met ftp programmatje via WIFI een mkv 720p bestand gedownload van onze thuis server naar mijn telefoon. Ging met ruim 2MB/s. Bestands grootte is 1.4GB, 24fps, AC3, 3mbit.
Speelt super goed. Het is een aflevering van Pacific en het ziet er bijna onwerkelijk goed uit op het scherm.
Furfoot schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 14:19:
[...]Klinkt goed! Ik ben al een tijdje opzoek naar een phone die volledig DLNA ondersteuning heeft met een redelijke ondersteuning voor h.264 en mp3 aangezien al mijn devices en media hier gebruik van maken.
Werkt deze oplossing via transcoding, of kun je gewoon h.264 .mkv/.mpg afspelen op een Galaxy S via DLNA?
Ik heb bovenstaand bestand ook proberen af te spelen met DLNA, met succes. Ik gebruikte hiervoor XBMC (op een windows 7 pc). Deze ingesteld dat hij DLNA kon ontvangen (vinkje). Vervolgens de DLNA-app geopend op mijn telefoon en gekozen voor streamen naar ander device. Dan kun je het bestand uitkiezen. Dan staat er een lijst met geschikte devices, waaronder XBMC. Klik.
De video begint spontaan (duurt 5 seconden max) te spelen op XBMC. Kwaliteit super, ook 5.1 geluid. Je ziet geen preview op je telefoon, wel controls voor pauze en play. Ook kun je de playlist nog aanpassen.
Hij stream dus gewoon het bestand, het decoderen gebeurt op het ontvangende apparaat. Ik ga binnekort ook nog wel eens 1080p checken, omdat het kan

.
Edit: Met muziek en afbeeldingen werkt het ook.
Enige wat helaas niet goed gaat is de filmpjes die ik met mijn GS heb gemaakt. Daarvan zie ik de eerste seconde, en vervolgens valt hij weg. (weet niet of dit wat met de bitrate te maken heeft bedenk ik me nu, die is best hoog namelijk, maar aan de andere kant doet hij ook totaal geen poging om het stotterend op het beeld te krijgen). Vanaf de PC speelt xbmc het bestand wel goed af.
Edit 2: Ik heb ook nog een andere testje gedaan met het filmpje om de battery te testen.
16.38 100% Aan
16.39 100% Speel HD-MKV 720p video op volle helderheid en vol volume
19.49 066% Video stop
01.00 ___% speel asphalt 5
01.10 ___% start internet+speel music
02.00 016% stop internet, ik ga slapen:P
09.00 012% Wakker worden
11.00 010% Einde meting
Dus dat is 3 uur (en 10 min) video en dat kost 1/3 van je battery. In totaal is telefoon 18 uur aan geweest dus. Voldoende om de dag mee door te komen inclusief intensief gebruik. Heb wel het idee dat het elke laadbeurt beter wordt (bovenstaand was na 4 laadbeurten). Wat ook gebruikelijks is bij dit type accu.
Op de niet genoteerder tijden heb ik ook nog wel lopen spelen met de telefoon, beetje internet en agenda checken. Ohja syncen van exchange stond aan, en ook van hotmail.
[
Voor 29% gewijzigd door
mbr01 op 24-06-2010 16:02
]