Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje wat een verademing om van een htc hero naar de galaxy S te gaan. Ik vond de hero al fijn. En de touchwiz valt ook erg mee. Ik ga alleen de dock even veranderen. Dan ben ik helemaal tevreden.

Heb trouwens wel wat irritante dingen tegen gekomen:
- bij landscape typen zoals ik nu doe raak ik wel vaak de back button aan met mijn rechter wijsvinger. Ik had liever fysieke knoppen daar gehad.
- In de browser vormt hij geen kolommen met tekst zoals mijn htc hero dat doet. Zeer jammer want ik vond dat altijd een genot!
- En ik vind hem heel licht aanvoelen. Maar dat verandert wel als ik een gel case koop.

Verder vind ik het scherm echt geweldig en gaat alles echt super smooth. Samsung heeft deze telefoon rijk uitgerust met veel functies. In vergelijking tot een kale android.

Ik wacht met smart op de 2.2 update. Al loopt hij nu ook al helemaal super. :P

P.S. Een FAQ zou heel mooi zijn voor in de first post. Je hoort hier de hele tijd dezelfde vragen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 03:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-07 09:14
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 03:28:
Jeetje wat een verademing om van een htc hero naar de galaxy S te gaan. Ik vond de hero al fijn. En de touchwiz valt ook erg mee. Ik ga alleen de dock even veranderen. Dan ben ik helemaal tevreden.

Heb trouwens wel wat irritante dingen tegen gekomen:
- bij landscape typen zoals ik nu doe raak ik wel vaak de back button aan met mijn rechter wijsvinger. Ik had liever fysieke knoppen daar gehad.

P.S. Een FAQ zou heel mooi zijn voor in de first post. Je hoort hier de hele tijd dezelfde vragen.
Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind het ook een geweldige telefoon, maar moet ook wennen aan de touch toetsen onderaan de telefoon. Ik raak ook TE vaak de back-button aan tijdens spelletjes, landscape-typen en het gebruik van de camera. Fysieke toetsen was inderdaad beter geweest. Aan de andere kant, ik kan mijn telefoon tijdens het bellen tenminste aan de zijkant vastpakken waar ik wil, zonder dat de verbinding weg valt.........

Kleinigheidjes waar we vanzelf aan wennen denk ik. Groot voordeel tenopzichte van mijn vorige telefoon is in ieder geval dat (wanneer ik per ongeluk iets afsluit) het in no-time weer is opgestart. Dit is echt met straatlengte de snelste telefoon die ik ooit vast heb gehad. Start ook absurd snel op. Daar kon zelfs mijn kanariegele Philips Savvy niet tegenop.

[ Voor 0% gewijzigd door Hoppa! op 26-06-2010 08:11 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoppa!
  • Laatst online: 27-07 09:14
Fixer schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 19:25:
[...]

Volgens mij heeft een van Samsung’s product managers al aangegeven dat de Galaxy S een update krijgt naar 2.2. Op de vraag wanneer, antwoordde hij "At some point in the Future".
Het kan dus nog wel enige tijd duren ;)
Ik heb inmiddels op 3 plaatsen gelezen dat de update in ieder geval nog dit jaar komt, vermoedelijk zelfs voor het einde van de zomer.

Ik heb zitten zoeken, maar kan niet meer vinden waar ik het vandaan heb.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand enig idee waar zon rubber achtig hoesje te krijgen is wat je ook voor de Ipod Touch enzo hebt? Dat is lekker flinter dun en kan je altijd eromheen houden..

Thanks in advance :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Zeker het bekijken waard (foto's en 720p video's gemaakt met de GS):

http://samsungi9000galaxy...-and-5mp-photos-uploaded/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-09 16:59
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 03:28:
- In de browser vormt hij geen kolommen met tekst zoals mijn htc hero dat doet. Zeer jammer want ik vond dat altijd een genot!
Bedoel je dat de tekst naar het scherm gepast wordt? Dat gebeurt hier wel als ik dubbel klik op tekst of andere delen van de pagina.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In veel reviews op internet zie je dat ze filmpjes afspelen op de S, ik zou deze filmpjes graag op mijn S willen om het een en ander te demonstreren.;) Iemand al opgevallen hoe mooi Youtube is als je hem inschakelt op hoge kwaliteit? Met mijn KPN kaartje doet ie dat amper maar met VF knalt ie hem zo aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
Team-RiNo schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:32:
[...]Bedoel je dat de tekst naar het scherm gepast wordt? Dat gebeurt hier wel als ik dubbel klik op tekst of andere delen van de pagina.
Zorg ervoor dat je in de broweser bij menu-> meer -> instellingen, en dan bij pagina's passend maken een groen vinkje hebt staan.

En nog twee handige features:
In de musicplayer:
- Als je de volume down knop inhoud, dan gaat hij naar de mute stand.
- Als je de volume up inhoud leest hij de titel van het nummer voor (weet niet of ik daarvoor per ongeluk een of andere app voor heb geinstalleerd, maar volgens mij niet.
In elk scherm:
Als je met je vinger van links naar rechts, of rechts naar links sleept in de bovenste balk (met de tijd enzo) kun je de helderheid van je scherm aanpassen

Die musicplayer is trouwens erg goed. Hij doet overal precies wat je verwacht. Je kunt als je telefoon in standy is gewoon het volume bedienen. Doe je het scherm aan, dan hoef je niet te unlocken, want bovenin het unlock screen staat een minplayer, waarmee je nummers kan skippen, en pauzeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:51
Ik heb iets geks met mn telefoon, zodra ik een berichtje op twitter of facebook post, dan staat er dat ik het een uur geleden gepost heb. De tijd van mijn telefoon staat wel goed ingesteld, snap er niks van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Poeh schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 09:24:
Zeker het bekijken waard (foto's en 720p video's gemaakt met de GS):

http://samsungi9000galaxy...-and-5mp-photos-uploaded/
Heb mijn Galaxy S nog niet getest wat betreft foto en video, maar ondanks de 5mp camera maakt hij toch vrij strakke foto's zo te zien. Veel kleur, vrij scherp en ogen goed. Sommige andere camera's leveren van die ruisplaatjes op of ogen erg flets.

Video is ook erg scherp en loopt soepel. De i8910 heeft volgens mij toch wat mindere HD recording dan de Galaxy S.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 10:48:
In veel reviews op internet zie je dat ze filmpjes afspelen op de S, ik zou deze filmpjes graag op mijn S willen om het een en ander te demonstreren.;) Iemand al opgevallen hoe mooi Youtube is als je hem inschakelt op hoge kwaliteit? Met mijn KPN kaartje doet ie dat amper maar met VF knalt ie hem zo aan!
De YouTube kwaliteit is inderdaad fantastisch en met Vodafone werkt het inderdaad erg goed, zelfs op high quality. Ik vraag me wel af of Vodafone ook nog een datalimiet heeft ofzo, want met die high quality filmpjes zit je natuurlijk snel over je datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Vodafone heeft een datalimiet van 10x het gemiddelde gebruik. Wat het gemiddelde precies is durf ik niet te zeggen en hoe streng ze deze fair use policy naleven ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

en hopelijk is het running average. Dus moeten we met zijn allen massaal youtube filmpjes bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier dat een aantal mensen hem van Vodafone hebben. Ik wil ook graag bij vodafone blijven maar vind op de website niet de 'naturel' GS. Alleen een variant met een raar mysterland pakket waardoor hij schijnbaar 75 euro duurder mag zijn.

Is hij er uberhaupt 'normaal', of zal ik moeten settlen voor dat pakket/naar andere providers kijken?

-Edit, verkeerde topic zie ik, excuses. Zal het even in de juiste thread proberen

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 12:53:
Ik zie hier dat een aantal mensen hem van Vodafone hebben. Ik wil ook graag bij vodafone blijven maar vind op de website niet de 'naturel' GS. Alleen een variant met een raar mysterland pakket waardoor hij schijnbaar 75 euro duurder mag zijn.

Is hij er uberhaupt 'normaal', of zal ik moeten settlen voor dat pakket/naar andere providers kijken?

-Edit, verkeerde topic zie ik, excuses. Zal het even in de juiste thread proberen
Raar pakket? Gewoon de 16gb met een sd-kaartje met wat content. Hij is niet gesimlocked ofzo. Bij Belcompany hadden ze dit pakket en de 8gb versie en de 16gb versie is zelfs goedkoper. Ik heb in een fysieke Vodafone winkel 235 betaald voor de 16gb S i.c.m. B+S+W 275 1jaar. Zo goedkoop is de 16gb versie niet te vinden op het internet zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 18:15:
Ben wel heel erg benieuwd of Froyo hierop uit komt via officiële kanalen. Ik mis eigenlijk ook dat voice gestuurde google search balkje.
Ook al eerder gemeld in dit topic :)
Bedoel je Google Voice Search?

ik heb 'm van deze site gedownload (voicesearch_2.1.apk): http://nimbu.amorvi.com/2...ice-search-to-htc-phones/

is eigenlijk voor de htc toestellen maar werkt ook prima op de Galaxy S
Ik zag trouwens dat iemand in dit topic de nieuwe europese firmware heeft geflashed (waarschijnlijk via www.samsung-firmwares.com firmware: I9000XXJF5). Zijn er meer mensen die dit gedaan hebben en zijn er merkbare (positieve/negatieve) verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Velocity schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 20:28:
Ik krijg geen stereo geluid bij de fm-radio op geen enkele zender, het geluid uit de oordopjes komt uit beide kanten maar wel mono. Zijn er mensen die dit willen controleren of dit bij hun wel werkt, anders heb ik weer een doa. :(
Update:

Vanwege het ontbreken van stereo op de fm-radio vandaag bij T fot telecom en Belcompany geweest. Het personeel was zo vriendelijk een nieuwe uit de doos te testen en ook die toestellen geen werkende stereo fm. Blijkbaar is het een probleem bij alle toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:35
Velocity schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 13:40:
[...]

Update:

Vanwege het ontbreken van stereo op de fm-radio vandaag bij T fot telecom en Belcompany geweest. Het personeel was zo vriendelijk een nieuwe uit de doos te testen en ook die toestellen geen werkende stereo fm. Blijkbaar is het een probleem bij alle toestellen.
Dan is het toch geen probleem maar een feature die er gewoon niet op zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
Zo, net de GS gehaald bij belcompany (gratis met een 2 jarig HI 30 abo). Dat xtrasnel internet is vanaf vandaag slechts 3,75. :)
Hij is helemaal geweldig! Het is mijn eerste android apparaat. Alles werkt super intuitief en vooral heel erg snel!

Ik moet nog wel even aan de grootte wennen, maar dat zal snel genoeg komen.
Verder zoek ik nog naar een goede app voor Skype op android. Fring en Nimbuzz werken niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity
  • Niet online
kwiebus schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 14:08:
[...]

Dan is het toch geen probleem maar een feature die er gewoon niet op zit?
Er wordt wel geadverteerd met een stereo fm radio, ik kan mij niet voorstellen dat samsung bewust gekozen heeft voor een mono fm-radio en dan wel rds erop. Klinkt niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Wat zeer stom is, is de muziekspeler van dit toestel.
Ik heb namelijk een aantal gameloft games geïnstalleerd en als ik muziek wil spelen dan staat er in de afspeel lijst honderden geluidjes van die games. En omdat je met de muziekspeler niet kan kiezen die eruit te filteren of alleen een bepaalde folder af te spelen op je SDcard moet je altijd een afspeellijst maken en die mp3's wat je wilt luisteren eruit vissen. Zo ben je altijd even bezig als je nieuwe muziek toevoegd en die altijd eruit moet halen om.

Ik heb maar een mp3 speler app gedownload waar ik gewoon de folder kan kiezen waar die muziek uit afspeelt.

Als iemand een oplossing heeft voor de standaard muziekspeler hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 14:44:
Lijkt inderdaad de hardware te zijn en niks lijkt te helpen. Hopen dat ze hem bij Algebeld terug nemen. :(
Ik heb even gezocht en ik kan alleen iPad gebruikers vinden die hetzelfde probleem lijken te hebben.

http://discussions.info.a...=2412750&start=0&tstart=0

Zelf een filmpje van het probleem gemaakt:
http://vimeo.com/12850982
Je zit dat er op de calculator gewoon random knoppen worden ingedrukt. Soms is het probleem een tijdje weg of minder, dan komt het weer terug.
Hmm als ik dat filmpje zo zie komen mijn frustraties met de F480 weer naar boven. Die had hetzelfde probleem, na vervanging had ik het kort daarop weer.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Stark schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:20:
Wat zeer stom is, is de muziekspeler van dit toestel.
Ik heb namelijk een aantal gameloft games geïnstalleerd en als ik muziek wil spelen dan staat er in de afspeel lijst honderden geluidjes van die games. En omdat je met de muziekspeler niet kan kiezen die eruit te filteren of alleen een bepaalde folder af te spelen op je SDcard moet je altijd een afspeellijst maken en die mp3's wat je wilt luisteren eruit vissen. Zo ben je altijd even bezig als je nieuwe muziek toevoegd en die altijd eruit moet halen om.

Ik heb maar een mp3 speler app gedownload waar ik gewoon de folder kan kiezen waar die muziek uit afspeelt.

Als iemand een oplossing heeft voor de standaard muziekspeler hoor ik het graag.
Dit was mij inderdaad ook opgevallen na het installeren van Real Football 2010, ik hoop dat hier nog een fix voor komt als die er niet al is.

Edit: Met een filemanager zoals AndroZIP kan je muziek ook afspelen, en dat werkt wel gewoon met folders.

[ Voor 5% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 26-06-2010 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08 11:17
Ook sinds vandaag de trotse eigenaar van dit toestel ( na 2jr de iphone )
Eerste indruk zeer goed , moet nogwel even de weg zien tevinden.
Is er een misschien een lijst met musthave apps/games voor de telefoon ?

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Terrestra schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:34:
Ook sinds vandaag de trotse eigenaar van dit toestel ( na 2jr de iphone )
Eerste indruk zeer goed , moet nogwel even de weg zien tevinden.
Is er een misschien een lijst met musthave apps/games voor de telefoon ?
http://www.androidworld.n...-nederlandse-applicaties/

Leuke top 10 Nederlandse applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:34:
[...]

Dit was mij inderdaad ook opgevallen na het installeren van Real Football 2010, ik hoop dat hier nog een fix voor komt als die er niet al is.

Edit: Met een filemanager zoals AndroZIP kan je muziek ook afspelen, en dat werkt wel gewoon met folders.
Kun je niet de mapjes met de geluiden van games opzoeken en 'hidden' maken? Mogelijk ziet de muziekspeler ze dan niet meer en dikke kans dat de game ze gewoon blijft gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Propane schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 16:02:
[...]
Kun je niet de mapjes met de geluiden van games opzoeken en 'hidden' maken? Mogelijk ziet de muziekspeler ze dan niet meer en dikke kans dat de game ze gewoon blijft gebruiken.
Klopt, dit kan door een .nomedia bestand aan te maken in die directory. Wel even op het net lezen wat de eventuele "gevaren" daarvan kunnen zijn (soms worden bestanden gewist, naar het schijnt) ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Never mind

[ Voor 90% gewijzigd door peakaboo op 26-06-2010 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-09 15:17

gwystyl

Beugeltje dan maar?

rozuchu schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 11:08:
Ik heb iets geks met mn telefoon, zodra ik een berichtje op twitter of facebook post, dan staat er dat ik het een uur geleden gepost heb. De tijd van mijn telefoon staat wel goed ingesteld, snap er niks van?
Klinkt als het verschil in zomer/wintertijd; als dat bij één site/forum gebeurt ligt het ws aan de site, gebeurt het overal (daar lijkt het op), dan zal het toch een instelling in je telefoon zijn. Probeer eens of het helpt om wel of niet handmatig de tijd in te stellen, of een tijd-sync programma te installeren (heb je waarschijnlijk wel root voor nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 18:50
Je kunt ook kijken voor apps in Android Software & Discussie

let the past be the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kwam deze test tegen :

http://www.youtube.com/watch?v=DLUQP7CWyeQ

Blijkt dat de Galaxy veel sneller is dan z'n concurrentie met Snapdragon processoren.

Blijft erg jammer dat het toestel (slechts) een 5 Mpix camera heeft en bovenal geen flitser. En daarnaast ook geen tril correctie.... BEn benieuwd of Samsung nog met een 2.2 update of misschien straks wel meteen een 3.0 update voor dit toestel komt.

Ik heb nog even voor mijn abbo verloopt, maar zo hebben alle toestellen wel hun nadeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotharan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 11:59

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:21:
Ik kwam deze test tegen :

http://www.youtube.com/watch?v=DLUQP7CWyeQ

Blijkt dat de Galaxy veel sneller is dan z'n concurrentie met Snapdragon processoren.

Blijft erg jammer dat het toestel (slechts) een 5 Mpix camera heeft en bovenal geen flitser. En daarnaast ook geen tril correctie.... BEn benieuwd of Samsung nog met een 2.2 update of misschien straks wel meteen een 3.0 update voor dit toestel komt.

Ik heb nog even voor mijn abbo verloopt, maar zo hebben alle toestellen wel hun nadeel.
Snap niet waarom je die 5 MP camera jammer vind, heb je daar wel eens foto's mee gemaakt? Hier eentje die ik heb gemaakt met dit toestel. Vind het echt scherp hoor.

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/R1-23-6-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:21:
En daarnaast ook geen tril correctie....
Dat heeft hij wel. Geen idee of het ook goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
peakaboo schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:27:
[...]

Snap niet waarom je die 5 MP camera jammer vind, heb je daar wel eens foto's mee gemaakt? Hier eentje die ik heb gemaakt met dit toestel. Vind het echt scherp hoor.

[afbeelding]
Mss is dit voor puristen niet geweldig, maar ik sta toch te kijken van de scherpte en kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Relief2009 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:33:
[...]

Mss is dit voor puristen niet geweldig, maar ik sta toch te kijken van de scherpte en kwaliteit?
Die was ook nog eens uit de hand geschoten, niet echt superstil gehouden.

Wat ik juist een nadeel vind is dat je de foto moet schieten met de touchknop, daar gaat het beeld toch lichtelijk van bewegen op het moment dat je je vinger op het scherm legt, tenminste dat denk ik dan... Ik had hiervoor de S8300 met een 8 MP camera (met flits) maar ik kan niet zeggen dat die beter vond, eerder gelijkwaardig.

Hier nog eentje vanmorgen gemaakt met zonsopgang (iets minder scherp gelukt)

Afbeeldingslocatie: http://i226.photobucket.com/albums/dd299/ThunderDaan/2010-06-27061158.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door peakaboo op 26-06-2010 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

In het vorige topic had ik dit geplaatst.
ik krijg een foutmelding bij het synchroniseren van mijn google calender (proces proces com.andriod.calender afgebroken oid). Suggesties die ik via google vind zijn het clearen van de calender cache, maar dat mag niet het probleem zijn om dat die leeg is, want syncen was het eerste wat ik deed nadat hij aan stond.
Voor DMP.cc die het zelfde probleem heeft en het archief. Ik heb het probleem 'opgelost'. Ik heb mijn calendar items gebackupt (desktop omgeving), toen alle items weggegooid, vervolgens werkte syncen van de agenda wel. Toen de backup ingelezen en toen wilde syncen weer niet. Ik denk dat er dus een agenda item 'ongeldig' is en voor problemen zorgt op de android. Ik wil nog uitzoeken wel item het specifiek is. Maar dat is een beetje een pokke werk...

Nu ben ik helemaal blij! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ganymedus schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:25:
[...]

Hmm als ik dat filmpje zo zie komen mijn frustraties met de F480 weer naar boven. Die had hetzelfde probleem, na vervanging had ik het kort daarop weer.
Nu heeft hij het al een hele middag niet gedaan. Zullen ze bij het reparatie centrum vast niet het probleem vinden en mij gewoon weer de defecte terug sturen. Misschien dat het nog goed af loopt.
Wel jammer want verder vind ik het echt een fantastisch ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCP_IP
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 04-07 19:38
Vandaag ook bij KPN besteld icm 1jarig contract+supersnel? internet + sms verdubbelaar met 80 euro voor het toestel. Kan niet wachten tot ik hem binnen heb... momenteel een TP2 die ik het liefst als een baksteen door een ruit zou gooien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
Cons: Constant stalling — Randomly it will just go to a black screen and not do anything for a couple of seconds

Hebben hier meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resinman schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 18:40:
[...]

Cons: Constant stalling — Randomly it will just go to a black screen and not do anything for a couple of seconds

Totaal niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• concat74
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-01 19:16
quote:
Gotharan schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:23:
Nog een review.
http://ausdroid.net/2010/06/26/samsung-galaxy-s-review/

Ik heb dat idd ook redelijk vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11-09 19:45
Dat ligt aan de TWLauncher ;)

installeer een alternatief als ADW en je hebt nergens meer last van.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
MGSNK schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:05:
Dat ligt aan de TWLauncher ;)

installeer een alternatief als ADW en je hebt nergens meer last van.
TWLauncher, ADW, zegt me allemaal niks? :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-05 10:55
Een vraagje:

Als ik een sms krijgt komt er een melding links boven aan te staan ( zo een envolopje)
Nu Als ik naar berichten ga en ik bekijk wat deze persoon gestuurd heeft en ga terug naar het start scherm staat het envolopje er nog altijd. Moet dit dan niet weg zijn, want je hebt net het bericht gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Obl1viA schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:30:
Een vraagje:

Als ik een sms krijgt komt er een melding links boven aan te staan ( zo een envolopje)
Nu Als ik naar berichten ga en ik bekijk wat deze persoon gestuurd heeft en ga terug naar het start scherm staat het envolopje er nog altijd. Moet dit dan niet weg zijn, want je hebt net het bericht gelezen?
Ja, dat stond hier ook al http://ausdroid.net/2010/06/26/samsung-galaxy-s-review/

Messaging
The Messaging app on the Galaxy S does what it’s meant to, but does have some issues with notifications. For example, if you receive a text message, and you get the usual notification in the notifications bar. When you press on that, it will take you to the message. But if you press home to get out of the message, it won’t mark the message as read, so you have to go back into the app, find the message and then press on it to mark it as read. This does not happen if you get out of the message by pressing back.

[ Voor 5% gewijzigd door peakaboo op 26-06-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obl1viA schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:30:
Een vraagje:

Je moet altijd met de 'terug' knop (rechtsonder), dan verdwijnt het envelopje wel. Erger me hier ook wel een beetje aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:37:
[...]

Je moet altijd met de 'terug' knop (rechtsonder), dan verdwijnt het envelopje wel. Erger me hier ook wel een beetje aan.
Klinkt mij eerlijk gezegd redelijk logisch in de oren, met de Home knop stalt hij toch eigenlijk het messaging programma even op de achtergrond lijkt mij, dan weet hij nog niet zeker of je het bericht gelezen hebt of niet. Ik heb het toestel nog niet, maar dit zou op mij dus nog wel logisch over komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Zou iemand met een 8gb versie Device Information willen installeren?
Deze geeft voor mijn 16gb aan dat hij slechts 326mb ram heeft..!

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
peakaboo schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 19:24:
[...]

TWLauncher, ADW, zegt me allemaal niks? :$
TWLauncher is de Touchwiz schil bovenop android.
Er zijn ook cleanere launchers verkrijgbaar zoals de ADW launcher.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
MGSNK schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:02:
Ik heb de 8GB versie, wat moet ik precies doen? Overigens (na 15 min kloten met KIES) zag ik dat ik ook maar iets van 6GB vrij heb terwijl er 8GB intern op zit??
MGSNK schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:03:
[...]

TWLauncher is de Touchwiz schil bovenop android.
Er zijn ook cleanere launchers verkrijgbaar zoals de ADW launcher.
Oke ga ik eens naar op zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Ga je naar de android market, zoek en installeer Device Information.
Dan ga je daarin naar Memory en kijk je naar total usable ram.

ADW vind je ook in de Market

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

is dat niet het vrije ram buiten de systeem processen?
Bij mijn G1 heeft hij het over usable Ram van 95 MB dus dat lijkt me gewoon buiten systeem processen, stel je installeert een andere launcher (met bijv. launcherPro) veranderd dan het getal?

Verder: google
kennyboy wrote:

free or used? or total? cannot be total lah...326mb sounds like a weird number for total.

It is total, but probably some rams are reserved for other applications, such as phone. Mine showed 325mb.
peakaboo schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:04:
[...]

Ik heb de 8GB versie, wat moet ik precies doen? Overigens (na 15 min kloten met KIES) zag ik dat ik ook maar iets van 6GB vrij heb terwijl er 8GB intern op zit??

[...]

Oke ga ik eens naar op zoek.
2gb is gereserveerd voor apps en dus waarschijnlijk anders gepartitioneerd oid.
Als Apps2sd komt in 2.2 wordt 't misschien 1 partitie?

[ Voor 70% gewijzigd door GoldenSample op 26-06-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
Ja dat is nog maar de vraag.
Het is inderdaad wel mogelijk dat een deel van het geheugen gereserveerd is voor system use & graphics.
Dat is met de HTC Desire ook zo, deze geeft eveneens 400mb aan, terwijl apparaat over 576mb RAM beschikt.

Ik vraag dit omdat Vodafone bij mij bekend staat om het verkopen van nét niet telefoons... (zie Vodafone Magic, deze had ook minder RAM in huis...)

[ Voor 23% gewijzigd door MGSNK op 26-06-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanatik
  • Laatst online: 01-01-2024
Bij mij geeft hij 325mb ram aan (8gb versie dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Hoe sluit je nu een app? Je kan niet echt een app sluiten zonder de task manager app lijkt het wel. Want altijd als een app verlaat door bijvoorbeeld op de Home knop te drukken dan blijft de app nog altijd op de achtergrond draaien. Hoe sluit je een app dan? Bijvoorbeeld de mp3 player. Die blijft altijd in de achtergrond draaien, dus als ik geen mp3 meer wilt luisteren moet ik heb pauzeren en dan gewoon home knop? Ook veel andere apps blijven draaien en ik kan ze echt alleen met Task Manager sluiten lijkt het.

[ Voor 9% gewijzigd door Stark op 26-06-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Ik heb het probleem dat mijn vandaag aangeschaft toestel niet automatisch de tijd wil goed zetten. Ik heb het automatisch instellen van de tijd een paar keer uit en aan gezet en het toestel herstart maar niets lijkt te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Over dat geheugen beheer. Ik heb die tv gids programma en ingesteld dat hij niet automatisch moet synchroniseren maar toch verschijnt hij regelmatig in de proces lijst. ook zonder dat ik hem opstart. Dat snap ik niet. Misschien ben ik paranoïde maar wat doet dat programma achter mijn rug om :-)

hoppa helemaal geswypt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
MGSNK schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 20:10:
Ga je naar de android market, zoek en installeer Device Information.
Dan ga je daarin naar Memory en kijk je naar total usable ram.

ADW vind je ook in de Market
325mb bij mij (104MB nog vrij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Stark schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:04:
Hoe sluit je nu een app? Je kan niet echt een app sluiten zonder de task manager app lijkt het wel. Want altijd als een app verlaat door bijvoorbeeld op de Home knop te drukken dan blijft de app nog altijd op de achtergrond draaien. Hoe sluit je een app dan? Bijvoorbeeld de mp3 player. Die blijft altijd in de achtergrond draaien, dus als ik geen mp3 meer wilt luisteren moet ik heb pauzeren en dan gewoon home knop? Ook veel andere apps blijven draaien en ik kan ze echt alleen met Task Manager sluiten lijkt het.
Ik denk dat de apps altijd blijven draaien op de achtergrond als je op de home of back toets duwt.
Er bestaat een handige tool genaamd Advanced task killer waar je gemakkelijk openstaande programma's mee kan sluiten. Je kan ook instellen dat hij dit om het uur moet doen..

Als je een laucher gebruikt is het niet meer mogelijk om samsung widgets te plaatsen? wel jammer..

Iemand een leuke widget om je agenda van gmail als widget te gebruiker en ook de taken van je gmail account?
Ik heb deze gevonden: Pure grid calendar maar deze kost geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-09 09:09

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Maarten21 schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 14:33:
Zo, net de GS gehaald bij belcompany (gratis met een 2 jarig HI 30 abo). Dat xtrasnel internet is vanaf vandaag slechts 3,75. :)
Hij is helemaal geweldig! Het is mijn eerste android apparaat. Alles werkt super intuitief en vooral heel erg snel!

Ik moet nog wel even aan de grootte wennen, maar dat zal snel genoeg komen.
Verder zoek ik nog naar een goede app voor Skype op android. Fring en Nimbuzz werken niet goed...
Bij Fring werkt helaas de microfoon niet bij mij...

Camera werkt wel, maar alleen de camera op de achterzijde...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb net de i9000 binnen. Mooie telefoon. 1 ding kan ik niet vinden: waar kan ik de brightness van het scherm veranderen?

edit: gevonden. niet goed gekeken.

[ Voor 21% gewijzigd door Philflow op 26-06-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Obl1viA schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 22:23:
[...]

Ik denk dat de apps altijd blijven draaien op de achtergrond als je op de home of back toets duwt.
Er bestaat een handige tool genaamd Advanced task killer waar je gemakkelijk openstaande programma's mee kan sluiten. Je kan ook instellen dat hij dit om het uur moet doen..

Als je een laucher gebruikt is het niet meer mogelijk om samsung widgets te plaatsen? wel jammer..

Iemand een leuke widget om je agenda van gmail als widget te gebruiker en ook de taken van je gmail account?
Ik heb deze gevonden: Pure grid calendar maar deze kost geld
Een taskkiller is onnodig, bijv de muziekspeler gebruikt geen resources als je hem niet gebruikt, hij staat nog wel in het geheugen om gelijk weer op te starten maar de processor besteed er als je dat niet doet geen tijd aan.
Als je een andere app start dan gooit hij hem d'r uit.
Gezien het applicatie beheer van Android is een taskkiller onzin.

fout gedacht dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
kwiebus schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 21:22:
Ik heb het probleem dat mijn vandaag aangeschaft toestel niet automatisch de tijd wil goed zetten. Ik heb het automatisch instellen van de tijd een paar keer uit en aan gezet en het toestel herstart maar niets lijkt te werken?
Zit je bij Hi/KPN/Simyo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
Recoil schreef op zondag 27 juni 2010 @ 00:56:
[...]

Zit je bij Hi/KPN/Simyo?
Ik zit bij KPN ja, hoezo werkt het dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
GoldenSample schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 23:13:
[...]

Een taskkiller is onnodig, bijv de muziekspeler gebruikt geen resources als je hem niet gebruikt, hij staat nog wel in het geheugen om gelijk weer op te starten maar de processor besteed er als je dat niet doet geen tijd aan.
Als je een andere app start dan gooit hij hem d'r uit.
Gezien het applicatie beheer van Android is een taskkiller onzin.

fout gedacht dus :P
Dat klopt misschien voor de muziekspeler. Als er echter heel veel programma's open staan wordt de boel toch wel langzamer.
Niet dat het verder een probleem is. Met Advanced Task Killer (free) stop je alle programma's, en hij onthoudt automatisch de programma's die je niet wilt killen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Laatst online: 30-06 20:21
Maarten21 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 08:48:
[...]

Dat klopt misschien voor de muziekspeler. Als er echter heel veel programma's open staan wordt de boel toch wel langzamer.
Niet dat het verder een probleem is. Met Advanced Task Killer (free) stop je alle programma's, en hij onthoudt automatisch de programma's die je niet wilt killen.
Android is zo ontworpen dat alle programmas's die niet zichtbaar zijn in pauze mode staan. Enige resource die ze in nemen is het memory. Op het moment dat jou geheugen vol is en jij wilt een andere app starten dan zoekt android zelf uit welke app het beste uit geheugen verwijdert kan worden om ruimte vrij te maken. Dit betekent dat als je zo als nu in begin veel aps aan uit sluit dat het wat langzamer kan aanvullen. Maar als je in dagelijks gebruik aantal apps alleen gebruikt betekent het dat ze meestel instant open gaan omdat ze nog steeds in het memory staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
zenica schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:01:
[...]

Android is zo ontworpen dat alle programmas's die niet zichtbaar zijn in pauze mode staan. Enige resource die ze in nemen is het memory. Op het moment dat jou geheugen vol is en jij wilt een andere app starten dan zoekt android zelf uit welke app het beste uit geheugen verwijdert kan worden om ruimte vrij te maken. Dit betekent dat als je zo als nu in begin veel aps aan uit sluit dat het wat langzamer kan aanvullen. Maar als je in dagelijks gebruik aantal apps alleen gebruikt betekent het dat ze meestel instant open gaan omdat ze nog steeds in het memory staan.
Dat klopt inderdaad wat je zegt. Android 'leert' welke programma's je het vaakst gebruikt, en zorgt dat die zo lang mogelijk in het geheugen blijft staan. Ook is niet erg als je geheugen helemaal vol zit, want wat heb je immers aan ongebruikt geheugen; Android maakt wel ruimte vrij als het nodig is.

Verder heb je soms wel apps die de boel traag maken. Zo had ik (weet niet welke van de tee de oorzaak was) iets van 3gwatchdog en een task manager (niet op auto kill) staan en mijn apparaat werd er merkbaar trager van (net iets te vaak lang blijven hangen in schermpjes), toen ik deze verwijderde ging alles direct een stuk soepeler. Dus advies, test de inlvoed van een programma goed nadat je hem hebt geinstalleerd. Levert het geen merkbare vertraging op, dan is het prima, en anders gaat het er (bij mij iig) direct af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Quake3 (kwaak3) werkt heel erg soepel! Alleen jammer dat je niet kan lopen omdat er geen toetsen op de GS zitten 8)7

De demo (starten vanuit het menu) draait beter dan toen ik 't op m'n computer speelde een aantal jaar geleden :)

[ Voor 26% gewijzigd door Maarten21 op 27-06-2010 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Hier is dit topic niet voor bedoeld en we verwachten op GoT dat je zelf een keuze kan maken.

[ Voor 74% gewijzigd door RoD op 27-06-2010 11:52 ]

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een , waarschijnlijk enorme noob, vraag....

Kan je op elk willekeurig Android toestel elke android versie zetten ?

Stel je wilt niet de schil van Samsung/htc/whatever maar een clean standaard
android versie (stel bij een een update die je leverancier niet levert) ..

Hebje dan wel de zaken als touchscreen etc etc ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:49:
Even een , waarschijnlijk enorme noob, vraag....

Kan je op elk willekeurig Android toestel elke android versie zetten ?

Stel je wilt niet de schil van Samsung/htc/whatever maar een clean standaard
android versie (stel bij een een update die je leverancier niet levert) ..

Hebje dan wel de zaken als touchscreen etc etc ?
Nee, dat kan niet. Dit soort dingen zijn overigens gemakkelijk te vinden als je je even inleest in de materie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
MrAngry schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:37:
Ik zit zo te twijfelen om deze of de HTC Desire te kopen. Wie heeft er doorslaggevende argumenten?
Aanzetje: Samsung update nooit, HTC heeft geen super amoled.
Ik zat ook te twijfelen. Het doorslaggevende argument voor mij was inderdaad het (geweldige) scherm en het feit dat deze samsung de snelste processor heeft (met oog op de toekomst). Verder vind ik deze een stuk mooier dan de desire, maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ten slotte valt te bezien of samsung nooit update. Ze hebben aangegeven eind Q3, begin Q4 updates te hebben naar 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
  • Laatst online: 22-05 01:01
Ik heb de vraag in het verleden al meerdere keren gesteld, maar helaas kon niemand mij er mee helpen.
Ik heb een grote probleem met de afspeellijsten.

Ik heb m3u bestanden gemaakt via bijv. itunes, doubletwist en songbird, maar geen enkele afspeellijst komt tevoorschijn op de GS. Als ik dan een afspeellijst maak op de GS, dan kan ik het bestand ook niet terug vinden vis usb modus om het dan eventueel handmatig bij te werken. Iemand al gelukt om afspeellijsten werkend te importeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:52:
[...]

Nee, dat kan niet. Dit soort dingen zijn overigens gemakkelijk te vinden als je je even inleest in de materie.
Zal ongetwijfeld zijn oorzaken hebben maar hiermee krijg je dus weer een versnippering "a la linux" ...
en daarmee is het open karakter van android weer teniet gedaan...

Je ben dus weer voor de volle 100% afhankelijk van de maker van je toestel en de bereidheid deze up2date te houden.
En wat ik zo lees is die bereidheid bij veel leveranciers niet aanwezig.

Het is met name zeer vervelend omdat Android nog zo in ontwikkeling is en de versies met nieuwe features
best snel worden gereleased.

En als dan een leverancier hier in niet mee gaat baal je wel weer dan loopt je telefoon dus wel erg snel achter of zie ik dit verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:27:
[...]

[afbeelding]
En nu een foto in een schemerige kroeg met bewegende/dansende mensen...

(Daarnaast is mijn mening nu nog hoofdzakelijk gebaseerd op de diverse reviews)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
mbr01 schreef op zondag 27 juni 2010 @ 10:50:
[...]
Verder heb je soms wel apps die de boel traag maken. Zo had ik (weet niet welke van de tee de oorzaak was) iets van 3gwatchdog en een task manager (niet op auto kill) staan en mijn apparaat werd er merkbaar trager van (net iets te vaak lang blijven hangen in schermpjes), toen ik deze verwijderde ging alles direct een stuk soepeler. Dus advies, test de inlvoed van een programma goed nadat je hem hebt geinstalleerd. Levert het geen merkbare vertraging op, dan is het prima, en anders gaat het er (bij mij iig) direct af.
Dit had ik dus bij .avi and .wmv afspelen. Toen ik pas alle tasks had gekilled liepen de filmpjes echt soepel en was het beeld niet meer trager dan het geluid. Wat voorheen met al die apps nog in het memory wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makaveli09
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-05 13:24
sanane schreef op zondag 20 juni 2010 @ 01:15:
wat is dit heeft iemand enig idee?

Samsung I9000 Galaxy S Vanilla Mystery Land

http://www.vodafone.nl/sh...-Mystery-Land/sku51400024

mijn abonement is bijna verlopen, dus wil ik de Galaxy S bestellen. maar enige Galaxy S op vodafone.nl is deze?

hebben ze geen normale versie of is dit de normale versie met andere naam of extra's?
ik wordt echt gek .
Dit is de 16 GB versie, waar Vodafone voorlopig het alleenrecht op heeft. Gisteren heb ik deze zelf ook besteld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
RoD schreef op zondag 27 juni 2010 @ 11:52:
[...]

Jawel toch? Daarom doen 'we' toch zoveel moeite om te 'rooten', omdat je dan custom roms kunt installeren? Of sla ik de plank hier mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Poeh schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:45:
[...]

Jawel toch? Daarom doen 'we' toch zoveel moeite om te 'rooten', omdat je dan custom roms kunt installeren? Of sla ik de plank hier mis?
Volgens mij heb je gelijk .. Je kan gewoon deze telefoon rooten( denk nog niet dat het mogelijk is, maar komt wel) en ergens een costom ROM zoeken en op de telefoon installeren en voila je kunt altijd updates installeren. nadeel is wel dat je garantie weg is dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Omg mijn Swype is stuk :S ik wou net een berichtje tikken, maar zag mijn toetsenbord niet meer staan. Als ik invoermethode verander naar Samsung keyboard dan kan ik wel weer typen, alleen zonder Swype natuurlijk. Vervolgens geprobeerd om het Swype toetsenbord weer te activeren, maar weer niet in beeld. Ik heb de telefoon al een keer gereboot maar dit maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
NoepZor schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:34:
Omg mijn Swype is stuk :S ik wou net een berichtje tikken, maar zag mijn toetsenbord niet meer staan. Als ik invoermethode verander naar Samsung keyboard dan kan ik wel weer typen, alleen zonder Swype natuurlijk. Vervolgens geprobeerd om het Swype toetsenbord weer te activeren, maar weer niet in beeld. Ik heb de telefoon al een keer gereboot maar dit maakt niets uit.
Raar, ik denk dat het om een software probleem gaat. Je kan altijd proberen om je fabrieks instellingen terug te zetten.. Moet dan moet je wel alles opnieuw instellen en alle apps terug installeren en die dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus om een beetje "open" systeem te verkrijgen op je telefoon van het zo geprezen "open" android kan je weer allerlei trukendozen opentrekken en je telefoon "rooten" (wat bij deze samsung dus nog niet kan)...

Nou heerlijk open systeem zeg NOT !!!!

Waarom nou weer dit gezeik om op iedere telefoon weer een eigen versie van android te zetten waarom nou niet gewoon een open platform zodat je gewoon iedere nieuwe versie van android op elke telefoon kan zetten.

Mensen lopen wel te klagen dat je met Apple een Vendor lockin hebt maar met dit gezeik ben je ook gewoon aan de grillen van je leverancier overgeleverd !

Bij apple weet je dat tenminste op voorhand maar bij Android komt je er later pas achter als blijkt dat samsung/htc/.. het verdomd om jouw net aangeschafte toestel te updaten naar een nieuwe versie van Android .

Je kan tenminste elke versie van iOS (met de beperkingen van hardware) gewoon op elke iPhone zetten...

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Lukosje schreef op vrijdag 25 juni 2010 @ 22:00:
[...]

Aha, die code mag je ook wel aan mij geven hoor :P (je pm staat uit), dan wacht ik nog wel even met bestellen haha
PM staat inmiddels aan; sorry voor de onduidelijkheid. Code kun je bij me opvragen.
Wat je ook kunt doen is meedoen aan de wekelijkse iPad giveaway die ze voeren. Zodra je hebt meegedaan (e-mailadres achtergelaten..) ontvang je zowiezo een discount tot 50%. Ik heb al twee keer 30% ontvangen.
Meedoen kan hier

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obl1viA
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:54:
Dus om een beetje "open" systeem te verkrijgen op je telefoon van het zo geprezen "open" android kan je weer allerlei trukendozen opentrekken en je telefoon "rooten" (wat bij deze samsung dus nog niet kan)...

Waarom nou weer dit gezeik om op iedere telefoon weer een eigen versie van android te zetten waarom nou niet gewoon een open platform zodat je gewoon iedere nieuwe versie van android op elke telefoon kan zetten.

Mensen lopen wel te klagen dat je met Apple een Vendor lockin hebt maar met dit gezeik ben je ook gewoon aan de grillen van je leverancier overgeleverd !

Bij apple weet je dat tenminste op voorhand maar bij Android komt je er later pas achter als blijkt dat samsung/htc/.. het verdomd om jouw net aangeschafte toestel te updaten naar een nieuwe versie van Android .

Je kan tenminste elke versie van iOS (met de beperkingen van hardware) gewoon op elke iPhone zetten...
Dan moet jij gaan voor een Nexus One dan heb je geen gezeik van ToucWiz of HTC Sence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Poeh schreef op zondag 27 juni 2010 @ 12:45:
[...]

Ja, maar dat is natuurlijk een heel ander verhaal. Je kan niet zomaar elke Android-versie op een telefoon kwakken. Je hebt een rom nodig die geschikt gemaakt is voor je telefoon.

Dit heeft niets met de openheid van Android te maken, maar meer met de geslotenheid van fabrikanten. Men kan Android zelf aanpassen en vervolgens op de telefoon zetten. Google gaat niet voor elke telefoon een nieuwe ROM ontwikkelen zodat elke telefoon de nieuwste software-versie krijgt. En ja, de ene fabrikant levert meer ondersteuning dan de andere. Ook dit is weer niets nieuws.

En met zoveel verschillende telefoons en hardware kun je niet "zomaar" even een algemene Android-versie maken die op elke telefoon te installeren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoD schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:19:
En met zoveel verschillende telefoons en hardware kun je niet "zomaar" even een algemene Android-versie maken die op elke telefoon te installeren is.
Waarom kan dat niet? Lukt bij pc's toch ook prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:26:
[...]

Waarom kan dat niet? Lukt bij pc's toch ook prima?
Die vergelijking gaat nogal mank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaspaas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-07 15:31

Ja leuk dat iOS dat op alle apple telefoons (beide modellen, wow) kan. Jammer alleen dat het zelfs met al die updates nog ver achterloopt op android. Ze hebben bij apple pas net uitgevonden wat multitasking is, dus over 5 jaar loopt jouw geupdate iphone misschien gelijk aan onze niet geupdate android telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haaspaas schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:29:
[...]

Ja leuk dat iOS dat op alle apple telefoons (beide modellen, wow) kan. Jammer alleen dat het zelfs met al die updates nog ver achterloopt op android. Ze hebben bij apple pas net uitgevonden wat multitasking is, dus over 5 jaar loopt jouw geupdate iphone misschien gelijk aan onze niet geupdate android telefoons.
Wow op het zere android teentje getrapt kerel..

De manke achter Android is toch echt dat je weer afhankelijk ben van de telefoon maker....
En tja ik zal je wel horen piepen als zo meteen Android versie 2.2.a.c uitkomt met die ene ontzettend coole functie maar die jouw telefoonmaker nou net niet gaat uitbrengen....

Ik ben zelf op dit moment aan het beslissen of ik ga voor de iPhone 4 of een android toestel maar hoe meer ik de forums lees deze te meer gemorrel ik hoor van de gebruikers...

De ene functie werkt wel op toestel X maar niet op Y omdat die ene heeft Android 2.0 maar die andere heeft weer 2.1 en weer een andere 2.2 . En fabrikant A gaat wel updaten maar fabrikant B niet nee lekker duidelijk allemaal.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21

Volgens mij zeur je om het zeuren. Met deze samsung heb je de beste Android telefoon te pakken. Hij draait alleen nog geen Android 2.2.
Leveranciers als Samsung, HTC en SonyEriccson hebben het platform iets geslotener gemaakt zodat ze kunnen concurreren met andere leveranciers op meer dan hardware alleen (productdifferentiatie).
Voordat een leverancier zijn schil heeft aangepast zodat het met een nieuwe versie Android werkt, gaat er dus even tijd overheen.

Als je inderdaad Android pur sang wilt moet je de Nexus nemen. Maarja, dan heb je niks meer te zeuren.
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:55:
[...]

De manke achter Android is toch echt dat je weer afhankelijk ben van de telefoon maker....
En tja ik zal je wel horen piepen als zo meteen Android versie 2.2.a.c uitkomt met die ene ontzettend coole functie maar die jouw telefoonmaker nou net niet gaat uitbrengen....
Je moet een telefoon kopen zoals die is. Als zeker wilt zijn van altijd direct de laatste Android versies, neem de Nexus.

[ Voor 19% gewijzigd door Maarten21 op 27-06-2010 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 14:55:
[...]

Dat weet je vantevoren. Google levert het framework aan waarmee fabrikanten zelf het OS in elkaar kunnen flansen.
Nogmaals, dat weet je vantevoren dat dit mogelijk is. Ik denk dat jij maar gewoon een iPhone moet kopen. Zo te horen past dat beter bij je. Dat kan, want de meningen verschillen (uiteraard) over wat de beste manier is om een telefoon aan de man te brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Dat weet je vantevoren. Google levert het framework aan waarmee fabrikanten zelf het OS in elkaar kunnen flansen."

"Leveranciers als Samsung, HTC en SonyEriccson hebben het platform iets geslotener gemaakt"

"Volgens mij zeur je om het zeuren. Met deze samsung heb je de beste Android telefoon te pakken. Hij draait alleen nog geen Android 2.2."

En laat daar nou net HET MANKO zitten.... want gaat Samsung wel deze telefoon voorzien van 2.2 ?

Ik moet niet zeuren en tja de leveranciers kunnen anders niet concurreren..

En dit is niet zeuren om het zeuren ik probeer te achterhalen of ik een Android telefoon zal gaan nemen, maar als ik wat kritische kanttekeningen plaats dan is dat kennelijk tegen het "wij van android zijn opener dan apple" scheentje helaas....

En waarom gaat het vergelijk met een pc mank ? Daar hebben fabrikanten zich tot ook weten te onderscheiden al draait met allemaal hetzelfde OS ?

Zo ook Android dit zou toch een universeel OS worden op Universele hardware maar toch gaan de fabrikanten weer lekker zitten customizen en mag je als gebruiker maar hopen dat ze een beetje met de tijd mee willen gaan... En ja ik begrijp dat dit niet zozeer de schuld is van android (al had google dit wel kunnen eisen dat de toestellen open zouden staan voor updates) maar van de telefoonbouwers, maar voor de gebruikerservaring is de software+Hardware toch 1..

Zo zouden ze toch meer snelheid, betere camera, mooier design kunnen bieden om zich te onderscheiden.
En ja ook wel eigen software erbij leveren maar laat de mensen dan de mogelijkheid om op een makkelijke
manier de "kale" versie van de laatste android erop zetten.

En wellicht is die nexus one wel "het" toestel voor mij dat weet ik niet, maar volgens mij is die nog nergens te koop in nederland in een reguliere zaak alleen middels grijs import ?

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
gwystyl schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:12:
[...]

Klinkt als het verschil in zomer/wintertijd; als dat bij één site/forum gebeurt ligt het ws aan de site, gebeurt het overal (daar lijkt het op), dan zal het toch een instelling in je telefoon zijn. Probeer eens of het helpt om wel of niet handmatig de tijd in te stellen, of een tijd-sync programma te installeren (heb je waarschijnlijk wel root voor nodig)
Bedankt voor de tip, ik had de tijdzone op GMT +1 staan. Dat moest dus blijkbaar GMT +2 zijn! Maar moet ik bij de wintertijd dan weer terug switchen? :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 26-08 12:33

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb inmiddels mn Galaxy S ook ontvangen. Bevalt prima en ik ben erg tevreden.

Er is alleen een probleempje met de camera. Er lijkt een stofje o.i.d. tussen de lens en de sensor te zitten. Op elke foto die ik maak staat onder in het midden een zwart dingetje.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~joeribl/images/003.jpg

Daar baal ik van, want nu zal ie naar alle waarschijnlijkheid weer terug gestuurd moeten worden.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Obl1viA schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:50:
[...]

Raar, ik denk dat het om een software probleem gaat. Je kan altijd proberen om je fabrieks instellingen terug te zetten.. Moet dan moet je wel alles opnieuw instellen en alle apps terug installeren en die dingen
Ik zie bij actieve services bij de swype service dat de service om de paar seconden opnieuw gestart wordt. Daarnaast kan ik ook niet meer in de swype settings komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
Ik heb mn i9000 nu sinds vrijdag en ben zeer tevreden! Alleen nog een beetje ruzie met contacten syncen. Ik wil bijvoorbeeld niet al mijn google/facebook contacten in mn telefoon, maar bijv. een bepaalde 'groep'. Ook krijg ik het niet voor elkaar om een google/facebook contact in een groep te zetten op mijn telefoon zelf.
Misschien ben ik een beetje kieskeurig, maar lijkt me op zijn minst wel handig!

Iemand hier al iets op gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harro1985
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:15
Ik heb een probleem met het volume tijdens het bellen. Dit is zo ontzettend zacht, terwijl hij op maximaal staat. Je kunt het vergelijken met iemand die in de verte fluistert. Als ik media of iets dergelijks afspeel of het geluid via de luidspreker zet tijdens het bellen heb ik nergens last van.

Iemand die dit probleem ook heeft of hier ergens over gelezen heeft?

EDIT:
Interne speaker was nog bedekt met plastic. 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door Harro1985 op 27-06-2010 17:47 ]

4760 Wp (14×340) Z 39º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velocity
  • Niet online
Iemand de roze vlek in het midden al opgemerkt bij het maken van foto's met de camera ???
Het is niet het super amoled scherm, een gemaakte foto geeft ook op het beeldscherm van de computer een roze vlek in het midden.
Het valt het meeste op bij witte achtergronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Tim Schuhmacher schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 17:43:
In het vorige topic had ik dit geplaatst.

[...]

Voor DMP.cc die het zelfde probleem heeft en het archief. Ik heb het probleem 'opgelost'. Ik heb mijn calendar items gebackupt (desktop omgeving), toen alle items weggegooid, vervolgens werkte syncen van de agenda wel. Toen de backup ingelezen en toen wilde syncen weer niet. Ik denk dat er dus een agenda item 'ongeldig' is en voor problemen zorgt op de android. Ik wil nog uitzoeken wel item het specifiek is. Maar dat is een beetje een pokke werk...

Nu ben ik helemaal blij! _/-\o_
Ik kom hier nog even op terug. Ik heb uit al mijn agendapunten diegene er uit weten te halen die er voor zorgde dat het synchroniseren op de android crashte. Tijdens dat proces zag ik ook dan terugkerende gebeurtenissen als verjaardag niet altijd weergegeven werden. Volgens mij heb ik dit ook opgelost.

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/24v8u1d.jpg

Het item waar het mis op ging was de verjaardag van mijn oma. Tov alle andere items heeft deze een bijzonder lage start datum, namelijk 4 mei 1927. Ik heb uitgevonden dat alle data lager dan 4 mei 1937 een crash op de Android (iig mijn Galaxy S) veroorzaken. Wanneer ik als startdatum koos voor 4 mei 1938 gaf synchroniseren geen foutmelding. Maar het item was niet zichtbaar.

Wanneer je een agenda item op de Galaxy aanmaakt kun je niet kiezen dat een repeterende evenement oneindig door moet gaan. Er is dus altijd een eind datum. In de desktopomgeving heb je echter wel de optie: 'ends never'. Toen ik bij mijn oma's verjaardag koos voor 'ends until' met een datum over 50 jaar (dus niet 'ends never') en starts op 4 mei 1938. synct hij nog steeds en wordt hij ook nog weergegeven.

De combinatie ends until in de toekomst en starts kleiner dan 1938 geeft geen crash, maar wel onverwachte resultaten. Dan is het item verspreid over 2 dagen op de android en niet op de desktop.

Echter een item verder dan 2026 te laten eindigen kan ook op de desktopomgeving niet.

Maar goed ik wil wel eens weten of ik nu een typische geval bij de kop heb. Dus zouden anderen hier het ook willen testen? Eigen risico natuulijk, maar het heeft bij mij geen nare gevolgen voor andere items gehad. Een crash sluit je agenda. Enkel het item verwijderen en syncen doet het weer. En anders backup je je agenda eerst.

De items op je pc aanmaken:
  • A. Repeat yearly, Starts 4/5/1927, Ends Never
  • B. Repeat yearly, Starts 4/5/1927, Ends Until 4/5/2026
  • C. Repeat yearly, Starts 4/5/1938, Ends Never
  • D. Repeat yearly, Starts 4/5/1938, Ends Until 4/5/2026
Ben wel benieuwd!
Pagina: 1 ... 5 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen en opmerkingen over prijzen, levertijden en abonnementen horen hier NIET thuis. Dat kan in een apart levertijden topic.