Gyro? Geen flauw idee, de beweging sensor is erg precies, maar ik kan niet testen(??) of er een Gyro in zit.
Launcher is eenvoudig aan te passen door simpelweg een nieuwe Launcher te downloaden. De oorspronkelijke launcher vind ik echter erg handig. Je kan er van alles aan configureren en het is gewoon erg snel. Enige waar ik nog niet achter ben is hoe ik de onderste 4 buttons kan aanpassen. Dat schijnt ook te kunnen (edit: Kan ook, in launcher edit mode

)
Ik heb even launcher pro geinstalleerd, die gebruikte ik ook op mijn Hero. Alles werk dan gewoon zoals je zou verwachten. Via bijvoorbeeld "fancy widget" kan je de HTC klok op je homescreen krijgen en kan je zelf instellen wat hij moet starten als je op bijvoorbeeld de klok of weer drukt. Mocht je een andere alarm app willen gebruiken dat de stock (waarom zou ik niet weten, met de Samsung alarm app kan je zelfs makkelijk je MP3'tjes instellen als alarm toon), kan dat dus.
Amoled is echt.. super.. Vanwege een spontaan gebrek aan zon nog niet kunnen proberen, maar binnen is het erg goed. Films zijn echt kristalhelder en de kijkhoek is heel groot. Zelfs als je vlak over het scherm kijkt is alles nog goed zichtbaar. Wat ook mooi is, is dat het glas mooi over de gehele voorkant integreerd. Iets minder mooi vind ik persoonlijk dat de randjes rondom het scherm een
heel klein beetje uitsteken.
De snelheid van het toestel vind ik echt opzienbarend. Mijn hero met de laatste firmware en tweaks was ook al vrij snel, maar de snelheid van dit toestel zie je vooral terug bij de Gameloft en andere 3D spellen. Ook bijvoorbeeld snesoid en de GBA emulator.. Geen enkel hikje, het lijkt alsof het toestel nog ruimte over heeft voor nog meer leuks
De muziek speler is een stuk uitgebreider dan de default of HTC speler en werkt goed. Als je alles goed getagged hebt, is de speler erg overzichtelijk en zit er ook nog wat eyecandy in. Een playlist maken is appeltje eitje.Ook kan je elke MP3 via een druk op de knop instellen als (video)ringtone, alarmtone of als specifieke beltoon voor een contact. Voor je headset heb je nog wat specifieke opties als 5.1(met srs logo) en lage tonen versterken.
Qua DLNA moet ik waarschijnlijk nog wat uitvogelen. Ik wilde wat bestanden afspelen vanaf mijn XBMC server. Hij ziet wel netjes de server bij de DLNA Allshare applicatie, maar het afspelen wil niet echt vlotten. Maar dit ligt mogelijk aan mijn wat zwakke Wifi verbinding (vanwege de vele alluminium vloer isolatie hierboven). Je kan ook altijd zelf kiezen of je het geluid via bluetooth of intern wilt afspelen.
Internetten is echt geweldig. Supersnel en je kan in de browser afzonderlijk instellen dat het scherm helderder staat dan normaal. Wat mij inderdaad wel opvalt en wat bijna een bug moet zijn, is dat als je pinch zoomed, hij de textflow niet aanpast, waardoor text dus niet horizontaal word gewrapped..
Ik moet toegeven dat ik het toestel beter vind aanvoelen dan dat ik uit de reviews heb meegekregen. Hij voelt wel wat iel aan, maar dat is omdat hij zo dun is. Persoonlijk vind ik de X10 wat lekkerder in de hand aanvoelen omdat die wat dikker, ronder en zwaarder is. Maar dit zijn allemaal eigenschappen die niet handig zijn voor de mobiliteit van de telefoon. Qua portabiliteit is de GS beter omdat hij dus dunner, lichter en vlakker is.
Swype werkt echt goed, zoals anderen ook al kunnen beamen. Maar daarnaast kan je ook nog "normaal" tekst invoeren met het swype keyboard. Vooral als je tiept in landscape mode, heb je een erg ruim toetsenbord. Ik heb ook om en om verschillende toestellen gehad met fysieke toetsen, maar in combinatie met de haptic feedback, het erg gevoelige scherm en de grote toetsen, durf ik te stellen dat ik met dit toetsenbord net zo snel kan tiepen. Veel gebruikte speciale karakters kan je overigens makkelijk bereiken door een betreffende toets wat langer ingedrukt te houden.. Erg goed dus ook.
Handige tips:
- Helderheid kan je instellen door horizontaal te swypen op de status bar bovenin
- Uninstall van apps door launcher in edit mode te zetten
Ik ben d'r blij mee!
[
Voor 20% gewijzigd door
Anoniem: 8504 op 19-06-2010 12:20
]