Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023

SamsungGalaxyS
Samsung Galaxy S
Introductie:

Op 23 maart 2010 heeft Samsung de Galaxy S (i9000) geïntroduceerd. De duidelijke keypoints zijn de 4" Super-AMOLED scherm, 1 GHZ processor en het nieuwe Samsung's Smart life. Daarnaast zal het toestel over een 5 Megapixel camera beschikken welke HD opnames kan maken.
Het Super-AMOLED scherm kennen wij van de Samsung WAVE. Dit scherm is, naast scherper en dunner, theoretisch gezien beter leesbaar in direct zonlicht met een grote kijkhoek. Het is de eerste keer dat dit scherm zijn weg vind naar een Android toestel.

Inhoudsopgave
SpecificatiesSamsung Galaxy S
ChipsetARM Cortex A8 'Hummingbird'?
Processor snelheid1GHz
OSAndroid 2.1 (eclair)
TouchWiz 3.0 interface
swype text input
ROM geheugen8/16 GB
RAM geheugen512 MB
Flash geheugenMicroSD max 32 GB
SchermWVGA 4" / Super-AMOLED
Multitouch
16M kleuren
480 x 800 pixels
NetwerkGSM 850 / 900 / 1800 / 1900
HSDPA 900 / 1900 / 2100
GPRS Class 12 (4+1/3+2/2+3/1+4 slots), 32 - 48 kbps
EDGE Class 12
3G HSDPA, 7.2 Mbps; HSUPA, 5.76 Mbps
WirelessWi-Fi 802.11 b/g/n
DLNA
Bluetooth 3.0
Camera's5 MP, 2592 x 1944 pixels
autofocus, LED flash
720p 30fps
Frontside VGA
Geo-tagging
smile detection
Accu (mAh, standby, spreektijd)Li-Ion 1500mAh
Connectors & SensorsMicro USB v2.0
3.5 mm audio jack
Accelerometer
Proximity sensor
LocatieGPS
A-GPS
Digital compass
Externe buttons en controlsOnbekend
Afmetingen122.4 x 64.2 x 9.9 mm
Gewicht 118 gram
Prijs+/-€477,--
AccessoiresDockingstation
Websitehttp://www.samsungunpacked.com/#
http://galaxys.samsungmobile.com/
Beschikbaar01-07-2010

Ga terug naar de inhoudsopgave
History
Features
  • Daily Briefing: Offers instant access to weather, news, stocks, and the scheduler.
  • All Share: Enables inter-device connectivity via DLNA (Digital Living Network Alliance) technology.
  • Home Cradle: Enables use as a digital photo frame, table clock, calendar, and music station.
  • Write and go: Jot down an idea first and later decide on a format such as SMS/ MMS, email, calendar or memo.
  • Swype: Provides fast and easy way to input text on screen while on-the-move.
  • ThinkFree: Apps to view and edit Microsoft Office 2007 documents.
  • Smart Alarm: Wakes up with a natural alarm sound and automatically turned-on display
    light
  • Samsung Social Hub
(P)Reviews
Fotos

Afbeeldingslocatie: http://img.gsmarena.com/vv/pics/samsung/samsung-galaxy-s-01.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys81.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys83.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys84.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys85.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys86.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2010/03/ctia2010samsunggalaxys89.jpg

Youtube

Rooted

In tegenstelling tot wat we gewend zijn van Windows Mobile, is het niet illegaal om zelf aan Android te sleutelen. Het voordeel hiervan is dat je zonder problemen een custom ROM kunt installeren op je Android die meer aansluit bij je wensen. Deze kan sneller of mooier zijn. Je kunt het niet zo gek bedenken of mensen hebben het wel in een ROM gebouwd. Deze roms worden veelal gebouwd door een grote schare fans. Om een custom ROM te installeren dien je eerst in de root te komen.

handleiding voor het rooten zal hier komen te staan wanneer deze bekend is.

Let wel, niet iedere ROM is legaal, dit heeft te maken met applicaties van derden die erin gebakken zitten. Het is dus niet raadzaam om links naar ROMs te bespreken als je niet zeker bent of deze legaal is of niet.

Accessoires

Afbeeldingslocatie: http://www.samsunggalaxys.nl/wp-content/uploads/2010/03/samsunggalaxys2.jpg

Changelog
  • 23-03-2010 - TS Gestart
  • 23-03-2010 - TS aangepast met hulp van Relief2009 DANKJEWEL
  • 24-03-2010 - TS aangepast n.a.v. de nieuwe gegevens (Geen LED Flash, website link toegevoegd, nieuwe TS foto, filmpje Samsung's social hub)
  • 13-04-2010 - Eerste review van GSM Arena geplaatst
  • 18-06-2010 - Deel 2 geopend.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Gereserveerd voor op en aanmerkingen. Mochten er nog wensen zijn tot aanpassingen voor de TS, hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-05 15:13

Tim Schuhmacher

abasios

Ik moest inderdaad er voor kiezen niet Kies software te willen gebruiken. (1e linkje) thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8504

Hmm.. Da's vreemd. In eerste instantie kreeg ik bij kopelen SDcard enkel de Externe kaart te zien.. Bij de 2e keer koppelen krijg ik gelukkig 2 Removable drives, intern en extern.. Ook weer duidelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178198

Damd net effe Kies geinstalleerd. Die heeft voor de betaalde apps ook alleen creditcard.
kan ik nog geen betaalde apps downloaden .

zie tussen de tellijst van Kies de I9000 trouwens niet staan
@ Ganymedus: Will niet pushen maar nou je een 2de deel opent moet je wel de startpost updaten.
Is namenlijk veel meer over de tel bekent nou als dat er in staat.
+ er staat in de changelog dat deel 2 op 8 Juni is toegevoegt is dit niet 18 Juni?

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 178198 op 18-06-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranze
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Anoniem: 178198 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:09:
Damd net effe Kies geinstalleerd. Die heeft voor de betaalde apps ook alleen creditcard.
kan ik nog geen betaalde apps downloaden .

zie tussen de tellijst van Kies de I9000 trouwens niet staan
@ Ganymedus: Will niet pushen maar nou je een 2de deel opent moet je wel de startpost updaten.
+ er staat in de changelog dat deel 2 op 8 Juni is toegevoegt is dit niet 18 Juni?
Ook net aan de Kies. Waarom lijkt het zo verdacht veel op OSX :o. De werking valt me gelukkig wel mee, werkt vrij intuitief. Hoe kan ik de telefoon eenvoudig als externe hd/usb stick met mn PC connecten? Ik heb het idee dat de file transfers niet op volle usb2 snelheid gaan als ik de telefoon via Kies aan de PC hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tranze schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:41:
[...]

Ook net aan de Kies. Waarom lijkt het zo verdacht veel op OSX :o. De werking valt me gelukkig wel mee, werkt vrij intuitief. Hoe kan ik de telefoon eenvoudig als externe hd/usb stick met mn PC connecten? Ik heb het idee dat de file transfers niet op volle usb2 snelheid gaan als ik de telefoon via Kies aan de PC hang.
Staat echt vlak hierboven.. Maar goed:

settings->About Phone->USB Settings

Tim Schuhmacher in "Samsung Galaxy S (i9000) [Deel 2]"
BounceMeister schreef op maandag 14 juni 2010 @ 10:25:

Stel je voor je hebt vrienden.
Stel je voor je bent ergens (niet thuis achter je PC).
Stel je voor je wilt een foto maken van dit gezellige moment.
Stel je voor je wilt je gsm daarvoor gebruiken.
...
Overigens super goed nieuws voor BounceMeister!! Je kan een zelfportret (of met je vrienden) maken! Daarvoor gebruikt hij netjes de frontcam..

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 18-06-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19649

Weet iemand al hoe je je homescreen kan wijzigen? staat standaard op screen 1 (links) maar na 3 android telefoons wil ik m'n homescreen in het midden hebben.

En inderdaad het scherm is super (kom van een Desire) snelheid is goed. Ondanks het plastic vind ik de telefoon goed aan voelen (niet zo goed als de Desire)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Filmpje genomen met mijn Galaxy S in de klas... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867

Ik wil ervaringen zien :P

Vraagjes:
-Gyro?
-Heeft iemand de launcher al aangepast?
-Hoe is het Super Amoled in jullie beleving?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ganymedus schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:45:
Gereserveerd voor op en aanmerkingen. Mochten er nog wensen zijn tot aanpassingen voor de TS, hoor ik het graag.
Graag een andere, of helemaal geen achtergrondkleur in de TS. Zo met zwarte letters op een donkergrijze achtergrond is het nagenoeg onleesbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje voor mensen die hem all hebben. die dock onderin zit, kan je daar ook widgets in zetten? zoals Gmail notifier of iets vergelijkbaars. Of is het alleen normale icoontjes en snelkoppelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145867 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 03:21:
Ik wil ervaringen zien :P

Vraagjes:
-Gyro?
-Heeft iemand de launcher al aangepast?
-Hoe is het Super Amoled in jullie beleving?
Gyro? Geen flauw idee, de beweging sensor is erg precies, maar ik kan niet testen(??) of er een Gyro in zit.

Launcher is eenvoudig aan te passen door simpelweg een nieuwe Launcher te downloaden. De oorspronkelijke launcher vind ik echter erg handig. Je kan er van alles aan configureren en het is gewoon erg snel. Enige waar ik nog niet achter ben is hoe ik de onderste 4 buttons kan aanpassen. Dat schijnt ook te kunnen (edit: Kan ook, in launcher edit mode :o)
Ik heb even launcher pro geinstalleerd, die gebruikte ik ook op mijn Hero. Alles werk dan gewoon zoals je zou verwachten. Via bijvoorbeeld "fancy widget" kan je de HTC klok op je homescreen krijgen en kan je zelf instellen wat hij moet starten als je op bijvoorbeeld de klok of weer drukt. Mocht je een andere alarm app willen gebruiken dat de stock (waarom zou ik niet weten, met de Samsung alarm app kan je zelfs makkelijk je MP3'tjes instellen als alarm toon), kan dat dus.

Amoled is echt.. super.. Vanwege een spontaan gebrek aan zon nog niet kunnen proberen, maar binnen is het erg goed. Films zijn echt kristalhelder en de kijkhoek is heel groot. Zelfs als je vlak over het scherm kijkt is alles nog goed zichtbaar. Wat ook mooi is, is dat het glas mooi over de gehele voorkant integreerd. Iets minder mooi vind ik persoonlijk dat de randjes rondom het scherm een heel klein beetje uitsteken.

De snelheid van het toestel vind ik echt opzienbarend. Mijn hero met de laatste firmware en tweaks was ook al vrij snel, maar de snelheid van dit toestel zie je vooral terug bij de Gameloft en andere 3D spellen. Ook bijvoorbeeld snesoid en de GBA emulator.. Geen enkel hikje, het lijkt alsof het toestel nog ruimte over heeft voor nog meer leuks :)

De muziek speler is een stuk uitgebreider dan de default of HTC speler en werkt goed. Als je alles goed getagged hebt, is de speler erg overzichtelijk en zit er ook nog wat eyecandy in. Een playlist maken is appeltje eitje.Ook kan je elke MP3 via een druk op de knop instellen als (video)ringtone, alarmtone of als specifieke beltoon voor een contact. Voor je headset heb je nog wat specifieke opties als 5.1(met srs logo) en lage tonen versterken.

Qua DLNA moet ik waarschijnlijk nog wat uitvogelen. Ik wilde wat bestanden afspelen vanaf mijn XBMC server. Hij ziet wel netjes de server bij de DLNA Allshare applicatie, maar het afspelen wil niet echt vlotten. Maar dit ligt mogelijk aan mijn wat zwakke Wifi verbinding (vanwege de vele alluminium vloer isolatie hierboven). Je kan ook altijd zelf kiezen of je het geluid via bluetooth of intern wilt afspelen.

Internetten is echt geweldig. Supersnel en je kan in de browser afzonderlijk instellen dat het scherm helderder staat dan normaal. Wat mij inderdaad wel opvalt en wat bijna een bug moet zijn, is dat als je pinch zoomed, hij de textflow niet aanpast, waardoor text dus niet horizontaal word gewrapped..

Ik moet toegeven dat ik het toestel beter vind aanvoelen dan dat ik uit de reviews heb meegekregen. Hij voelt wel wat iel aan, maar dat is omdat hij zo dun is. Persoonlijk vind ik de X10 wat lekkerder in de hand aanvoelen omdat die wat dikker, ronder en zwaarder is. Maar dit zijn allemaal eigenschappen die niet handig zijn voor de mobiliteit van de telefoon. Qua portabiliteit is de GS beter omdat hij dus dunner, lichter en vlakker is.

Swype werkt echt goed, zoals anderen ook al kunnen beamen. Maar daarnaast kan je ook nog "normaal" tekst invoeren met het swype keyboard. Vooral als je tiept in landscape mode, heb je een erg ruim toetsenbord. Ik heb ook om en om verschillende toestellen gehad met fysieke toetsen, maar in combinatie met de haptic feedback, het erg gevoelige scherm en de grote toetsen, durf ik te stellen dat ik met dit toetsenbord net zo snel kan tiepen. Veel gebruikte speciale karakters kan je overigens makkelijk bereiken door een betreffende toets wat langer ingedrukt te houden.. Erg goed dus ook.

Handige tips:

- Helderheid kan je instellen door horizontaal te swypen op de status bar bovenin
- Uninstall van apps door launcher in edit mode te zetten

Ik ben d'r blij mee!

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 19-06-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:09
Ben er net mee aan het spelen geweest, maar nu staan er dus op de achtergrond een aantal apps open, hoe sluit ik die :D Op mijn symbian telefoon kun je gewoon via het opties menu in een app het ding echt afsluiten, maar kan het op android niet vinden.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NoepZor schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:28:
Ben er net mee aan het spelen geweest, maar nu staan er dus op de achtergrond een aantal apps open, hoe sluit ik die :D Op mijn symbian telefoon kun je gewoon via het opties menu in een app het ding echt afsluiten, maar kan het op android niet vinden.
De apps staan niet open, ze worden geparkeerd voor later gebruik.

Dit is een discussie die iedere nieuwe android gebruiker opnieuw aangaat.. Hele korte versie: Android gaat hier zelf goed mee om. Heel nu en dan is er een applicatie die zich niet aan de regels houdt en roet in het eten gooit, maar nogmaals, hier hoef je je niet druk over te maken.

Waarschijnlijk ga je nu allemaal tips krijgen over taskkillers e.d., maar ik zou daar niet aan beginnen vanwege stabiliteit problemen. Voor de laatste keer, android zit zo in elkaar, hier hoef je je onder Android niet druk over te maken :F

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 19-06-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-05 21:59

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Wat betreft de onderste 4 buttons us1111, die zou je, volgens een van de filmpjes in het eerste deel, door slepen kunnen verwisselen.
Alleen de rechtse staat vast daar.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

KroontjesPen schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:36:
Wat betreft de onderste 4 buttons us1111, die zou je, volgens een van de filmpjes in het eerste deel, door slepen kunnen verwisselen.
Alleen de rechtse staat vast daar.
Jah.. Dat was ook mijn eerste gevoel.. Echter als je daar wat naartoe sleept, verwijder je het (net zoals stock android) van je homescreen :) Je onderste balk veranderd dan in een trashcan..

Maarja.. Terwijl ik tiep bedacht ik me ineens dat je je launcher in edit mode kan zetten. In edit mode kan je inderdaad al je icoontjes, dus ook de onderste balk verplaatsen (behalve de home butten). En nee, je kan hier dus geen widgets inzetten.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 19-06-2010 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Anoniem: 8504 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 10:30:
[...]
<knip>Voor de laatste keer, android zit zo in elkaar, hier hoef je je onder Android niet druk over te maken :F
Ok dit had ik er nooit van begrepen :)

Mijn eerste indruk:

Scherm ziet er vrij goed uit, touchscreen reageert erg goed op aanrakingen. De software zit goed in elkaar en hij is SNEL, websites en programma's laden echt supersnel in. Al met al is het wel een vooruitgang ten opzichte van mijn i8910, vooral op UI en flexibiliteit in de vorm van veel apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks voor de korte review! Erg mooi.
Kan echt niet wachten op dat ik die van mij krijg. :9
Heb al helemaal zin om hem te customizen naar mijn smaak.

Lijkt me ook leuk om dit spelletje te spelen om zijn 3D graphics eens even te testen:
http://www.youtube.com/watch?v=TPyFB44Raag

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 19-06-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zou iemand met de GS in bezit eens naar de www.whatismyflash.com site kunnen gaan? Wellicht heb ik een APK gevonden waarmee je dus flash kan afspelen.. Dus eerst ff testen wat de site meld zonder apk... Als de APK blijkt te werken, zal ik hem ff hosten (komt van XDA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-04-2024
Kan iemand de foto's die de Galaxy S maakt vergelijken met de kwaliteit van de N95? Ik wil er qua fotokwaliteit namelijk zeker niet op achteruit gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geweldige parody van de beroemde Heineken reclame:

p.s. ik vind hem wel TS waardig 8) _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 19-06-2010 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
The Unwired heeft inmiddels ook de 'multimedia capabilities' onder de loep genomen:

http://www.theunwired.net...timedia-capabilities&5534

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363537

Zojuist ook mijn galaxy s gehad wat een superding is dit, zelfs vergeleken met mijn i8910.
Vooral internet en youtube zijn geweldig sne!. :)
Anoniem: 8504 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 12:59:
Zou iemand met de GS in bezit eens naar de www.whatismyflash.com site kunnen gaan? Wellicht heb ik een APK gevonden waarmee je dus flash kan afspelen.. Dus eerst ff testen wat de site meld zonder apk... Als de APK blijkt te werken, zal ik hem ff hosten (komt van XDA).
Installed flash player: none or disabled.

hoop dat je het voor elkaar krijgt. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Anoniem: 178198 schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:09:
Je hebt gelijk, ik heb het foutje eruit gehaald. Welke informatie mist er naar jou idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202702

NoepZor schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 11:51:
[...]
Scherm ziet er vrij goed uit, touchscreen reageert erg goed op aanrakingen.
"scherm ziet er vrij goed uit" ..............ik verwacht eigenlijk dat je weggeblazen wordt door de kleuren en de scherpte. Is het echt zo mager of heb ik je verkeerd begrepen?? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-05 16:03

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Anoniem: 202702 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:59:
[...]

"scherm ziet er vrij goed uit" ..............ik verwacht eigenlijk dat je weggeblazen wordt door de kleuren en de scherpte. Is het echt zo mager of heb ik je verkeerd begrepen?? 8)
Een vriendin van me had de Samsung Wave. Nou is dat wel niet de Galaxy, maar wel met Super Amoled. Nou ik vond het echt zooooo ongelooflijk mooi scherm. Had een iphone 3gs wat een meuk scherm in vergelijking na dit scherm, JEMIG wat een kleur.... Stond er zelf echt van te kijken :D

Wat is het nou rustig hier, iedereen op zijn Galaxy aan het sabbelen? :> Ben wel benieuwd naar verdere info van de mensen die het toestel hebben!

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-03 22:15
Vandaag even weer mee kunnen spelen. Wat is hij toch snel en wat een scherm :D Aanstaande woensdag publiceren we een eerste ervaring en de week erna de volledige review ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ganymedus schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:07:
[...]

Je hebt gelijk, ik heb het foutje eruit gehaald. Welke informatie mist er naar jou idee?
alles wat ik zag heb je all aangepast :P. maar denk wel dat je mischien deze site: link of mischien beide kan gebruiken voor het infokopje website.

Die van mij is trouwens ook vanmiddag binnengekomen. Kom van een G1 af dus was na het aan knopje indrukken met een brede lach WOOW zeggen :P superamoled is zijn naam dubbel en dwars waard.
Wifi N yea, heb er nou all 200 apps op staan:) via appbrain zuigt hij alles als water naar binnen.

Enigste nadeel aan de tel die ik tot nu toe kan vinden is:
Als je een muziekalbum hebt met meerdere artiesten scheidt hij de albums wanneer je sorteert op albums. (Dus heb je het album er 2 of meerdere keren in staan) voor mij is dat zeer irritant gezien ik veel verzamel albums heb (bij top2000 heb je bijna 2000 keer het album top2000 er in staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

En bij flac pakt hij de tags niet.

Wat hoor ik veel: "is dat een iPhone?" of "wat lijkt hij op een iPhone" en helemaal als ze dan de interface zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hehe en mijn vader pakte per ongeluk mijn telefoon in de plaats van zijn eigen iphone van het kastje bij de laders. Waarbij ik alleen maar antwoorde: dat had je gewild ja :P

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 178198 op 19-06-2010 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 363537 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 14:01:
Zojuist ook mijn galaxy s gehad wat een superding is dit, zelfs vergeleken met mijn i8910.
Vooral internet en youtube zijn geweldig sne!. :)

[...]

Installed flash player: none or disabled.

hoop dat je het voor elkaar krijgt. :*)
Hmm.. Dat lijkt goed te gaan dan. Als je een XDA account hebt, kun je de apk[url=" hier"] http://forum.xda-developers.com/attachment.php?attachmentid=338195&d=1275784542[/url] downloaden. Mocht het om de 1 of andere manier niet lukken, stuur ff een PM.

Deze site: http://www.chemgapedia.de...p/requirements/flash.html werkt bij mij nu. Ik kan echter niet (meer) nagaan of deze site voor de installatie ook werkte :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Anoniem: 202702 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 16:59:
[...]

Als je van dichtbij kijkt zie je rode puntjes rond letters, ik weet niet of die anti aliasing is of dat er stiekem van een pentile matrix gebruik gemaakt wordt. Dit zag ik bij de i8910 niet. De kleuren en helderheid is wel in orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362224

fanste schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 00:53:
Filmpje genomen met mijn Galaxy S in de klas... :)

[video]
Wat een eikel die gozer met dat petje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Heeft swype nu ook nederlands ondersteuning als hij op de S staat? Ik probeer hier op een i5700 nog steeds handmatig een woordenboek in te voeren....

Swype staat nu ook in de market, maar blijkbaar niet in nederland...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Ik heb hem sinds vanmorgen en ben gematigd enthousiast.
Positief ben ik over de bouw kwaliteit zeker na alle twijfelachtige verhalen hierover. Ik vind hem gewoon stevig zeker de rand om het toestel voelt zeer solide. Wel is die wat slippy dus dat toch wel goed uitkijken. Het scherm is gewoon geweldig! Ik vind hem zeker niet te groot, het mag van mij nog wel groter. Daarnaast ben ik zeer te vreden over de bel-kwaliteit. De ontvanger hoort mij goed ook als ik handsfreespeaker of met de meegeleverde oortjes bel en ik hoor de ander ook uitstekend! Ook vind ik het fijn om mijn eigen stem te horen iets dat ik bij de Nokia's mis!!!

Oke nu de Bad, wat ik gevonden heb tot nu toe.
Ik ben een radio freak dus FM is belangrijk voor mij en hier loop ik tegen een paar zaken aan. Één is het volume regelen. Via de dedicated volume knop gaat dit niet echt lekker mede omdat ik wel eens de lockbutton indruk. Dit komt doordat je het toestel licht knijpt en de vollume knop recht tegenover de lockbutton zit. Die lockbutten is sowieso al een pain want hij is vij lastig te vinden en in te drukken aangezien die klein is en een beetje verstopt onder de rand zit. Dus echt irritant want je moet deze wel altijd indrukken als je wilt unlocken.
Om ff door te gaan over het volume regelen dit kan ook onscreen. Echter werkt dit ook niet echt super in zowel de muziekplayer als met de fm app. Er zit een button voor volume activering meter en vervolgens moet je vinger aan de andere kant van het scherm de hoogte van de meter instellen. Samsung! Waarom kon dat niet wat intuïtiever?? Door gewoon deze zaken bij elkaar te houden 8)7 Helemaal ideaal zou een permanente meter geweest zijn die je niet hoeft te activeren. Het schakelen tussen mp3 en fm-radio loopt ook niet geweldig. Bijvoorbeeld pause je de mp3 muziek en ga je terug naar radio dan hoor je nog geen radio. Moet je eerst klungelen met schakelen tussen zenders voor die denkt oja dat kunnen we ook laten horen.

Het meest ergelijke vind ik nog wel dat Samung meent te moeten bepalen wat goed voor mij is :( Als de batterij op een kwart is geeft de galaxy s dood leuk aan dat je fm-speeltijd over is en dat je een hike kan nemen. Dit geld ook voor de foto app en ik denk voor wel meer zaken. Dit vind ik ook gewoon weg triest, te triest voor woorden. IK bepaal zelf wel wat ik doe, of ik verder wil luisteren of fotoos wil maken LAAT MIJ! Echt dit irriteert enorm ;w

Goed dit zijn op zich kleine dingen waar over hel algemeen wel wat voor te regelen is. Weet iemand bijvoorbeeld een manier om de unlockbutto te deactiveren zodat je niet eerst deze knop hoef in te drukken alvorens te unlocken?

Edit: Is het ook mogelijk via de speaker te luisteren naar de player als de koptelefoon er in zit? De koptelefoon heb ik er inzitten om fm te kunnen ontvangen en wil deze liever niet steeds in en uit trekken.
Edit2: kom er net achter dat dat het volume niet onscreen aan te passen is tijdens een telefoon gesprek. Daarnaast gaat die heel snel locken tijdenss een gesprek (15 sec) veel sneller dan ik heb insteld (2min). Overigens belde ik handsfree dus het zou niet de face detection mogen zijn maar ik vermoed van wel. Zo vind je steeds meer bugs.

[ Voor 16% gewijzigd door Gallant op 19-06-2010 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The_Double schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:28:
Heeft swype nu ook nederlands ondersteuning als hij op de S staat? Ik probeer hier op een i5700 nog steeds handmatig een woordenboek in te voeren....

Swype staat nu ook in de market, maar blijkbaar niet in nederland...
Jah... Gewoon Nederlandse ondersteuning..
NoepZor schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:21:
[...]

Als je van dichtbij kijkt zie je rode puntjes rond letters, ik weet niet of die anti aliasing is of dat er stiekem van een pentile matrix gebruik gemaakt wordt. Dit zag ik bij de i8910 niet. De kleuren en helderheid is wel in orde.
Dan moet je volgens mij wel heel dichtbij kijken? Ik zie dat namelijk niet..

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 8504 op 19-06-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 22:34
Gallant schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:39:
Sorry hoor, maar dit komt echt over als iemand die niet tevreden kan zijn. Je noemt een paar kleine schoonheidsfoutjes en je bent gelijk "gematigd enthousiast".
Je vertelt het alsof het de slechtste aankoop in je leven is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Maarten21 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:27:
[...]

Sorry hoor, maar dit komt echt over als iemand die niet tevreden kan zijn. Je noemt een paar kleine schoonheidsfoutjes en je bent gelijk "gematigd enthousiast".
Je vertelt het alsof het de slechtste aankoop in je leven is. :)
HAHA, ja was er al bang voor dat het zo overkomt. Wist het niet beter te beschrijven. Ik ben er onwijs blij mee maar zijn er dingen die me irriteren. Gelukkig zijn die zaken wel bijna allemaal goed op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Anoniem: 8504 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:24:
[...]

Jah... Gewoon Nederlandse ondersteuning..
zou jij (of iemand anders) dan de .apk uit /system/app kunnen halen? (met een file explorer naar sd kaart, en dan met usb van je mobiel af halen) en hem ergens op het web kunnen pleuren?
Dan kunnen we op andere androids ook nederlands swypen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Anoniem: 178198 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 18:42:
[...]
Enigste nadeel aan de tel die ik tot nu toe kan vinden is:
Als je een muziekalbum hebt met meerdere artiesten scheidt hij de albums wanneer je sorteert op albums. (Dus heb je het album er 2 of meerdere keren in staan) voor mij is dat zeer irritant gezien ik veel verzamel albums heb (bij top2000 heb je bijna 2000 keer het album top2000 er in staan).
Kun je alle nummers in zo'n album dan niet taggen met "Album Artist: Various Artists" in de ID3 tag? Als het goed is zet hij hem er dan maar één keer in.

Edit: De mensen die hem via algebeld.nl hebben gekocht, dat is toch gewoon een Nederlandse versie?

[ Voor 7% gewijzigd door Propane op 19-06-2010 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinner
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-05 12:24
The_Double schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:39:
[...]

zou jij (of iemand anders) dan de .apk uit /system/app kunnen halen? (met een file explorer naar sd kaart, en dan met usb van je mobiel af halen) en hem ergens op het web kunnen pleuren?
Ik heb dit toevallig ook gevraagd in het vorige deel van dit topic. Toen werd echter getwijfeld over de legaliteit van deze handeling (terecht denk ik), dus je hoeft er niet op te wachten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-06-2024
Positief ben ik over de bouw kwaliteit zeker na alle twijfelachtige verhalen hierover. Ik vind hem gewoon stevig zeker de rand om het toestel voelt zeer solide. Wel is die wat slippy dus dat toch wel goed uitkijken. Het scherm is gewoon geweldig! Ik vind hem zeker niet te groot, het mag van mij nog wel groter. Daarnaast ben ik zeer te vreden over de bel-kwaliteit. De ontvanger hoort mij goed ook als ik handsfreespeaker of met de meegeleverde oortjes bel en ik hoor de ander ook uitstekend! Ook vind ik het fijn om mijn eigen stem te horen iets dat ik bij de Nokia's mis!!!

Oke nu de Bad, wat ik gevonden heb tot nu toe.
Ik ben een radio freak dus FM is belangrijk voor mij en hier loop ik tegen een paar zaken aan. Één is het volume regelen. Via de dedicated volume knop gaat dit niet echt lekker mede omdat ik wel eens de lockbutton indruk. Dit komt doordat je het toestel licht knijpt en de vollume knop recht tegenover de lockbutton zit. Die lockbutten is sowieso al een pain want hij is vij lastig te vinden en in te drukken aangezien die klein is en een beetje verstopt onder de rand zit. Dus echt irritant want je moet deze wel altijd indrukken als je wilt unlocken.
Om ff door te gaan over het volume regelen dit kan ook onscreen. Echter werkt dit ook niet echt super in zowel de muziekplayer als met de fm app. Er zit een button voor volume activering meter en vervolgens moet je vinger aan de andere kant van het scherm de hoogte van de meter instellen. Samsung! Waarom kon dat niet wat intuïtiever?? Door gewoon deze zaken bij elkaar te houden 8)7 Helemaal ideaal zou een permanente meter geweest zijn die je niet hoeft te activeren. Het schakelen tussen mp3 en fm-radio loopt ook niet geweldig. Bijvoorbeeld pause je de mp3 muziek en ga je terug naar radio dan hoor je nog geen radio. Moet je eerst klungelen met schakelen tussen zenders voor die denkt oja dat kunnen we ook laten horen.

Het meest ergelijke vind ik nog wel dat Samung meent te moeten bepalen wat goed voor mij is :( Als de batterij op een kwart is geeft de galaxy s dood leuk aan dat je fm-speeltijd over is en dat je een hike kan nemen. Dit geld ook voor de foto app en ik denk voor wel meer zaken. Dit vind ik ook gewoon weg triest, te triest voor woorden. IK bepaal zelf wel wat ik doe, of ik verder wil luisteren of fotoos wil maken LAAT MIJ! Echt dit irriteert enorm ;w

Goed dit zijn op zich kleine dingen waar over hel algemeen wel wat voor te regelen is. Weet iemand bijvoorbeeld een manier om de unlockbutto te deactiveren zodat je niet eerst deze knop hoef in te drukken alvorens te unlocken?

Edit: Is het ook mogelijk via de speaker te luisteren naar de player als de koptelefoon er in zit? De koptelefoon heb ik er inzitten om fm te kunnen ontvangen en wil deze liever niet steeds in en uit trekken.
Edit2: kom er net achter dat dat het volume niet onscreen aan te passen is tijdens een telefoon gesprek. Daarnaast gaat die heel snel locken tijdenss een gesprek (15 sec) veel sneller dan ik heb insteld (2min). Overigens belde ik handsfree dus het zou niet de face detection mogen zijn maar ik vermoed van wel. Zo vind je steeds meer bugs.
Je lijkt me echt iemand die totaal niet tevreden te krijgen is. Jezus, wat jij noemt zijn totaal geen boeiende zaken. En ik weet zeker dat het allemaal in te stellen is, maar dat jij niet de moeite neemt om het zelf te uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
The_Double schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 20:39:
[...]

Ahum vragen om illegaliteit is verboden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
Op diverse fora lees je dat HTC Sense 'beter' is dan Samsung TouchWiz. In hoeverre kunnen jullie dit beamen? En wat maakt Sense dan tot een betere gebruikerservaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
op mijn i8910 zie ik geen rode puntjes langs witte letters, ook ziet het raster er anders uit. Ik vind de pixels van de i8910 iets fijner dan dat pentile matrix systeem, tekst is net wat scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Relief2009 schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:54:
[...]

Je lijkt me echt iemand die totaal niet tevreden te krijgen is. Jezus, wat jij noemt zijn totaal geen boeiende zaken. En ik weet zeker dat het allemaal in te stellen is, maar dat jij niet de moeite neemt om het zelf te uit te zoeken.
Ik zeg toch dat het minor zaken zijn behalve dan dat Samsung gewoon weg applicaties afkapt omdat zij meent dat ik die bij een bepaald batterij niveau maar beter niet meer kan gebruiken. Alles is in te stellen met een custom rom als je dat bedoelt. Maar dat is ook niet alles en die zijn er momenteel niet eens voor dit toestel.

Edit:
Ik ben nieuw met Android en probeerde zojuist de tutorial (Zelfstudie) te volgen echter kom ik niet verder dan Swype. Iemand die dat voor mij wil testen of misschien zie ik wel iets over het hoofd?

[ Voor 13% gewijzigd door Gallant op 20-06-2010 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

tutorial legt inderdaad alleen uit hoe je iets kan invoeren. meer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09:24
wat is dit heeft iemand enig idee?

Samsung I9000 Galaxy S Vanilla Mystery Land

http://www.vodafone.nl/sh...-Mystery-Land/sku51400024

mijn abonement is bijna verlopen, dus wil ik de Galaxy S bestellen. maar enige Galaxy S op vodafone.nl is deze?

hebben ze geen normale versie of is dit de normale versie met andere naam of extra's?
ik wordt echt gek .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36844

Ik heb hem ook binnen en vind het een prachtig toestel alleen heb ik last van een hele erge bug:
Als ik via de Android market place iets download geeft hij elke keer "Download unsuccessful" aan in het notificatie scherm.
Ik had gelezen dat een factory reset kon helpen. Dat heb ik gedaan via Settting > Privacy > Factory data reset
Daarna lukte het om een app te downloaden, maar nadat ik weer met mijn google account gesynced was kreeg ik weer dezelfde errors.
Nu lukt het me niet eens meer om een factory reset te doen, als ik dat probeer krijg ik namelijk dit bericht:

"No reset was performed because the System Clear service is not available"

;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-05 10:27
sanane schreef op zondag 20 juni 2010 @ 01:15:

mijn abonement is bijna verlopen, dus wil ik de Galaxy S bestellen. maar enige Galaxy S op vodafone.nl is deze?

hebben ze geen normale versie of is dit de normale versie met andere naam of extra's?
ik wordt echt gek .
Dat is gewoon de Samsung Galaxy S met content van Mystery Land erop gok ik, waarschijnlijk wallpapers en filmpjes enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
damn ik wil dat content goedoe van mystery land niet.
ik hoop dat ze maandag met een normale versie k0me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
Tim Schuhmacher schreef op zondag 20 juni 2010 @ 00:55:
tutorial legt inderdaad alleen uit hoe je iets kan invoeren. meer niet
Ah, jammer. Ik dacht altijd dat Android een soort van tutorial heeft. Niet dat ik me daar erg veel van voorstelde maar wellicht dat ik er toch nog wat handigheidjes uit had kunnen halen. Overigens moet ik zeggen dat ik Android erg fijn en intuïtief vind werken! Dat kan ik niet van Kies zeggen wat een drama, ik kan het nu al missen als Kiespijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fixer
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 28-04 21:25

Fixer

FP ProMod
q-enf0rcer.1 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 01:34:
[...]

Dat is gewoon de Samsung Galaxy S met content van Mystery Land erop gok ik, waarschijnlijk wallpapers en filmpjes enzo.
En zo te zien dus ook de 16Gb versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36844 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 01:16:
Ik heb hem ook binnen en vind het een prachtig toestel alleen heb ik last van een hele erge bug:
Als ik via de Android market place iets download geeft hij elke keer "Download unsuccessful" aan in het notificatie scherm.
Ik had gelezen dat een factory reset kon helpen. Dat heb ik gedaan via Settting > Privacy > Factory data reset
Daarna lukte het om een app te downloaden, maar nadat ik weer met mijn google account gesynced was kreeg ik weer dezelfde errors.
Nu lukt het me niet eens meer om een factory reset te doen, als ik dat probeer krijg ik namelijk dit bericht:

"No reset was performed because the System Clear service is not available"

;(
Zelfs een hard factory reset wil niet lukken:

http://www.knowyourcell.c...the_samsung_galaxy_s.html

1. Turn the power off. If your Samsung Galaxy S is frozen, pull the battery out and reinsert it
2. Hold the Volume Down button
3. Press and release the Power button
4. You are now presented with a menu that allows for Fastbook, Recovery, Clear Storage, and Simlock
5. Select Clear Storage by pressing the Volume Down button
6. Press and release the Power button
7. Now simply confirm your decision: Volume Up for YES and Volume Down for NO

If you selected YES, all data including third-party applications will be deleted from the Samsung Galaxy S. Once the wipe is complete, the phone will reboot to its factory fresh state.

---
Als ik die procedure volg dan start alleen de telefoon op.
Heeft iemand ook dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 36844 op 20-06-2010 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36844 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 02:27:
[...]

Zo te zien ben jij de enige. Want niemand anders heeft er last van.. misschien heeft het te maken met je google account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In deze thread op het hardwarezone forum heeft iemand er ook last van, maar nog geen oplossing.

http://forums.hardwarezon...p=46430788&postcount=1611

I just came back from the service centre, they reflashed it. So I tested it there and it could reset and could work, But on the way back home I tried adding in my gmail accounts and started downloading apps(successfully download 2 apps), all of a sudden it couldn't download apps again!

and now back to square one, cannot reset, getting the system clear service message.

Ik kan niet eens naar een service centre want ik heb hem online besteld. Dat wordt vast weer veel heen en weer gemail. Misschien zou ik de firmware zelf kunnen reflashen, alleen geen idee hoe...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
sanane schreef op zondag 20 juni 2010 @ 01:15:

ik wordt echt gek .
Is de 16GB versie en de normale idd. Vodafone heeft de eerste maand de Galaxy S exclusief en je krijgt er met dat pack nog is een 4gb geheugenkaart bij met content van Mysteryland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23:07
q-enf0rcer.1 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 01:34:
[...]

Op de Galaxy S zit geen content van Mystery land. Je krijgt gewoon een normale galaxy S, maar je kan gratis een 4 gb micro sd kaartje aanvragen via de website van vodafone, met de content van Mystery land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
Heb nu de Samsung Galaxy S een dag in mijn bezit en ik kan zeggen dat ik er erg tevreden over ben ;)

Heb meteen ook maar even wat tests uitgevoerd uit dit filmpje:
om te kijken hoe snel die nu eigenlijjk is:

Linpack: MFLOPS: 8.432
Time: 0.64 Seconds
vergeleken met deze test dus de op een na beste telefoon na de Google Nexus One, alleen de Nexus One draait hier wel op Froyo.

Quadrant: 863 punten, 3e achter de Nexus One (met 2.2) en Motorola Shadow maargoed, dat is een nieuw toestel.

Neocore: 53.9 fps, ruim sneller dan de andere android toestellen.

Wat me wel opviel is dat bij het programma Quadrant er bij System information gemeld wordt dat de Current Freq bij de Galaxy S 800 mhz is. Is dit bij andere toestellen ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352527

Poeh schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 22:56:
Op diverse fora lees je dat HTC Sense 'beter' is dan Samsung TouchWiz. In hoeverre kunnen jullie dit beamen? En wat maakt Sense dan tot een betere gebruikerservaring?
Ik heb zelf een htc desire maar heb ook uitgebreid met de gs gespeeld en mijn voorkeur gaat ook uit naar htc sense. Om te beginnen vind ik sense een stuk mooier dan touchwiz maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Verder krijg je bij s ense een stuk meer eigen widgets dan bij touch wiz (hoewel de daily briefing wel leuk is). Wat voor mij ook een flink verschil maakt is dat bij sense (net als bij alle andere Android toestellen) het middelste scherm je default homescreen is. Bij de gs is dat de meest linker (a la iPhone). Verder hebben beide interfaces andere implementaties van de standaard applicaties (zoals muziek speler, contact, weer, klok etc. Maar ook natuurlijk virtual keyboard) persoonlijk vind ik de varianten van sense wat strakker en voelen ze wat meer polished maar ook dat is natuurlijk een beetje subjectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352527 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:41:
[...]

Ik heb zelf een htc desire maar heb ook uitgebreid met de gs gespeeld en mijn voorkeur gaat ook uit naar htc sense. Om te beginnen vind ik sense een stuk mooier dan touchwiz maar dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Verder krijg je bij s ense een stuk meer eigen widgets dan bij touch wiz (hoewel de daily briefing wel leuk is). Wat voor mij ook een flink verschil maakt is dat bij sense (net als bij alle andere Android toestellen) het middelste scherm je default homescreen is. Bij de gs is dat de meest linker (a la iPhone). Verder hebben beide interfaces andere implementaties van de standaard applicaties (zoals muziek speler, contact, weer, klok etc. Maar ook natuurlijk virtual keyboard) persoonlijk vind ik de varianten van sense wat strakker en voelen ze wat meer polished maar ook dat is natuurlijk een beetje subjectief.
Dat is inderdaad nogal subjectief.. Ik heb altijd sense gebruikt, maar de Samsung software voelt zeker niet minder polished aan dan sense. Bijvoorbeeld de mail programma's zijn op de Samsung veel beter (uitgebreider en mooie interface). Daarnaast vind ik het fijn dat je je aantal homescreens kan wijzigen (kan ook niet met Sense).
Wel heeft Sense inderdaad een paar handige widgets die ik wel een beetje mis. Dat zijn de Exchange mail en message widgets. Maar als je een shortcut van de betreffende mailbox op je homescreen plaatst is dit ook een goede workaround.
De muziek speler op de Samsung is -veel- beter dan de HTC speler, veel meer opties en ziet er gewoon een heel stuk mooier uit. Als ik er even over nadenk, denk ik dat ongeveer alle applicaties er op de Samsung beter werken en ook beter uitzien (en dat komt niet door het super amoled scherm ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Hier nog een twijfelaar tussen HTC en Samsung. De Galaxy trekt me alleszins aan maar ik twijfel over één punt: updates..

Allereerst weet ik dat HTC ook niet heilig is met zijn updates (bijvoorbeeld bij de Hero), maar uiteindelijk komen ze wel.

In het verleden heb ik een toestel van Samsung gehad, maar hier werd na de introductie _nooit_ meer aandacht aan besteed, terwijl het een high-end smartphone was. Dit was een aantal jaar geleden, dus ik weet niet hoe het nu zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
Ik heb de galaxy s nu ook al een paar dagen en tot op heden erg blij met het toestel, maar ik heb toch een zeer belangrijke probleem.
namelijk:
galaxy s wordt niet altijd herkend door de pc.
Samsung geeft wel aan dat usb aangesloten is en het geeft "usb modus" aan, maar geen enkele optie werkt naar behoren. Het heeft wel gewerkt in het begin, maar nu een dag later krijg ik het op geen enkele manier aan de praat.
- De optie Massaopslag tovert 2 onbereikbare stations aan. Waarschijnlijk omdat er geen externe sd kaart in zit. Maar de interne geheugen blijft onzichtbaar.
- De optie Samsung Kies doet helemaal niks. Ondanks dat de software al op de pc geïnstalleerd is.
- De optie Mediaspeler zou door Windows media player herkend moeten worden, maar dat werkt ook niet.
En door de laatste optie krijg je een nieuwe mobiele internettoegang op je pc.

Iemand enig idee hoe ik de inhoud van de telefoon kan benaderen? of suggesties in welke richting ik de probleem moet gaan zoeken?
Ik heb al meerdere malen zowel de pc als de telefoon helemaal opnieuw opgestart in de hoop dat het daarmee iets te maken zou hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukosje
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-04 17:15
Heb hem gisteren binnen gekregen en vandaag uitgepakt (als je je afvraagt waarom nu pas: was helemaal kapot na concert van Muse :P). Tot dus ver erg onder de indruk van de snelheid en het scherm. Ben een Nokia N86 gewend en daar was ik al erg tevreden over, maar dit is gewoon van een andere klasse.

Moet alleen nog even een mooi hoesje hebben (niet die 4 euro rommel van ebay). Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 352527

Anoniem: 8504 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:52:
[...]

Dat is inderdaad nogal subjectief.. Ik heb altijd sense gebruikt, maar de Samsung software voelt zeker niet minder polished aan dan sense. Bijvoorbeeld de mail programma's zijn op de Samsung veel beter (uitgebreider en mooie interface). Daarnaast vind ik het fijn dat je je aantal homescreens kan wijzigen (kan ook niet met Sense).
Wel heeft Sense inderdaad een paar handige widgets die ik wel een beetje mis. Dat zijn de Exchange mail en message widgets. Maar als je een shortcut van de betreffende mailbox op je homescreen plaatst is dit ook een goede workaround.
De muziek speler op de Samsung is -veel- beter dan de HTC speler, veel meer opties en ziet er gewoon een heel stuk mooier uit. Als ik er even over nadenk, denk ik dat ongeveer alle applicaties er op de Samsung beter werken en ook beter uitzien (en dat komt niet door het super amoled scherm ;))
Absoluut het is puur een kwestie van smaak en wat je gewend bent, ik vind dan ook niet dat je kan zeggen dat de ene beter is dan de ander, het is maar wat je zelf fijner vind. Persoonlijk vind ik de touchflow achtige functies in alle htc apps juist heel fijn (daarom vind ik ze ook fijner dan de samsung apps). Maar het blijft natuurlijk een kwestie van probeer het allebei uit en maak je eigen keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

@Masoud85:
Als je verbonden bent als massaopslag en je ziet die 2 niet benaderbare externe schijven moet je nog in je notification area usb aanzetten of zo. Vond ik ook verwarrend.

Is het mogelijk een shortcut te krijgen voor het locken en een voor het roteren van het scherm. Ik wil het niet automatisch hebben namelijk.

Edit:
ik heb een hoesje (pouche) bij de Mediamarkt gehaald. Een tijdelijke oplossing want het is niet een die voor het formaat van de Galaxy gemaakt is. Hij steekt net een paar mm eruit. Maar beter dan niets

[ Voor 26% gewijzigd door Tim Schuhmacher op 20-06-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand hoe je de daily briefing op nederlands nieuws kan krijgen? Ik heb niet heel veel met Amerikaans nieuws blijkt nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36844 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 02:27:
[...]

Zelfs een hard factory reset wil niet lukken:

http://www.knowyourcell.c...the_samsung_galaxy_s.html

1. Turn the power off. If your Samsung Galaxy S is frozen, pull the battery out and reinsert it
2. Hold the Volume Down button
3. Press and release the Power button
4. You are now presented with a menu that allows for Fastbook, Recovery, Clear Storage, and Simlock
5. Select Clear Storage by pressing the Volume Down button
6. Press and release the Power button
7. Now simply confirm your decision: Volume Up for YES and Volume Down for NO

If you selected YES, all data including third-party applications will be deleted from the Samsung Galaxy S. Once the wipe is complete, the phone will reboot to its factory fresh state.

---
Als ik die procedure volg dan start alleen de telefoon op.
Mocht iemand anders dit probleem (error "Download Unsuccessful") ook krijgen, dan heb ik hier eindelijk de oplossing gevonden:
http://www.google.com/sup...id=01984e581a23affe&hl=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Is er ook Hyves support? Want ik had begrepen dat je met de social hub van alles en nog wat kon maar als dat alleen voor Facebook en Twitter is heeft dat natuurlijk vrij weinig nut voor Nederlandse gebruikers. Want hoewel sommige mensen hier vast wel Facebook of Twitter hebben is Hyves in Nederland het grootst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
Tim Schuhmacher schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:43:
@Masoud85:
Als je verbonden bent als massaopslag en je ziet die 2 niet benaderbare externe schijven moet je nog in je notification area usb aanzetten of zo. Vond ik ook verwarrend.

Is het mogelijk een shortcut te krijgen voor het locken en een voor het roteren van het scherm. Ik wil het niet automatisch hebben namelijk.

Edit:
ik heb een hoesje (pouche) bij de Mediamarkt gehaald. Een tijdelijke oplossing want het is niet een die voor het formaat van de Galaxy gemaakt is. Hij steekt net een paar mm eruit. Maar beter dan niets
Ik ben je echt heeeel ergggg dankbaar, ik wist niet dat usb notificatie aanklikbaar was. Het is helemaal opgelost :D

Wat betreft shortcut voor het roteren van het scherm, heb ik nog niks kunnen vinden. Het zou inderdaad heel erg handig. Je kan wel een sneltoets maken naar de map geluid en weergave ( dus instellingen -> geluid en weegave) en dan daar naar beneden scrollen en uitzetten, maar erg handig is niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masoud85
De optie Massa opslag werkt na de tip van Schumacher helemaal goed. Maar de andere opties werkten nog steeds niet. Sync met windows media player hoort te werken, maar het doet helaas helemaal nix. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-05 22:34
Recoil schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:32:
Hier nog een twijfelaar tussen HTC en Samsung. De Galaxy trekt me alleszins aan maar ik twijfel over één punt: updates..

Allereerst weet ik dat HTC ook niet heilig is met zijn updates (bijvoorbeeld bij de Hero), maar uiteindelijk komen ze wel.

In het verleden heb ik een toestel van Samsung gehad, maar hier werd na de introductie _nooit_ meer aandacht aan besteed, terwijl het een high-end smartphone was. Dit was een aantal jaar geleden, dus ik weet niet hoe het nu zit?
Volgens engadget heeft Samsung gezegd dat het zeker met een update komt naar Froyo.
http://www.engadget.com/2...-in-june-get-froyo-later/

De vraag is natuurlijk WANNEER :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Samsung heeft tegen over ons idd ook bevestigd dat het toestel voor het eind van dit jaar de Froyo-update zal gaan krijgen. Ook wel logisch aangezien het toestel pas na de launch van Froyo in de winkels te vinden is. Een toestel zal minimaal bij elke fabrikant boven de 400 euro 1 grote update krijgen. (kort door de bocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 12:30
Recoil schreef op zondag 20 juni 2010 @ 12:32:

Samsung is inderdaad slecht met updates maar dit is wel een 'With Google' telefoon dus ik ga er vanuit dat ze min of meer verplicht zijn om Froyo uit te brengen. Froyo zit ook al op de Tablet die nagenoeg gelijke hardware heeft dus het omzetten kan ook niet zo moeilijk zijn.

Verder is het toestel nu al super snel dus ook zonder Froyo is het een top toestel! Het scherm is super, het toestel ligt erg lekker in de hand. Dun en licht maar toch stevig en de eerste accu lading heeft het ook al bijna 24u volgehouden met veel gebruik en dat kan alleen nog maar beter worden na een paar laadcycli.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent Veeger
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05-01 13:05
Tethering, werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-05 12:30
Ja, via wifi. Gaat prima.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Team-RiNo schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:02:
[...]

Samsung is inderdaad slecht met updates maar dit is wel een 'With Google' telefoon dus ik ga er vanuit dat ze min of meer verplicht zijn om Froyo uit te brengen. Froyo zit ook al op de Tablet die nagenoeg gelijke hardware heeft dus het omzetten kan ook niet zo moeilijk zijn.

Verder is het toestel nu al super snel dus ook zonder Froyo is het een top toestel! Het scherm is super, het toestel ligt erg lekker in de hand. Dun en licht maar toch stevig en de eerste accu lading heeft het ook al bijna 24u volgehouden met veel gebruik en dat kan alleen nog maar beter worden na een paar laadcycli.
En de community zal natuurlijk wel wat leuke roms maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher

Tim Schuhmacher

abasios

Ik heb een vraag over 'locatie & beveilinging'. Ik wil best dat via een draadloos netwerk gebruikt wordt om aan te geven waar ik op een google maps kaartje ben, maar wanneer ik 'draadloze netwerken gebruiken' aan vink krijg ik de melding "De locatieservice van Google toestaan om anoniem locatiegegevens te verzamelen. Het verzamelen gaat door wanneer er geen toepassingen actief zijn". Ik vind dat nogal wat, wat is de impact daarvan? Wat wordt daar mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
DaannO schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:06:
[...]

Is de 16GB versie en de normale idd. Vodafone heeft de eerste maand de Galaxy S exclusief en je krijgt er met dat pack nog is een 4gb geheugenkaart bij met content van Mysteryland :)
dan ga ik m nu bestellen :9 en dan de geheugenkaartje aanvragen daarna gelijk formatteren klaar is kees :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362562

Waneer komt hij bij Hi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En waarom zou je hem bij Hi willen als er betere netwerken zijn voor deze telefoon? Of wil je hem alleen gebruiken om te bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elian0
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-04 18:13
DaannO schreef op zondag 20 juni 2010 @ 10:06:
[...]

Bedoel je met 'de normale' dat er ook geen Vodafone branding op zit (in de menu's noch aan de buitenkant)? Dus helemaal hetzelfde als bij willekeurig welke andere winkel (evt met uitzondering van simlock)?

[ Voor 3% gewijzigd door elian0 op 20-06-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Maarten21 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:31:
[...]

Volgens engadget heeft Samsung gezegd dat het zeker met een update komt naar Froyo.
http://www.engadget.com/2...-in-june-get-froyo-later/

De vraag is natuurlijk WANNEER :)
Dat geloof ik. Maar de grote vraag is: bij wie heb ik meer kans dat er een update wordt uitgebracht voor de versie die na 2.2 komt? De hardware lijkt me namelijk meer dan capabel voor alles wat google de komende tijd op Android af wil vuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Je kunt voor HTC gaan en op grafische gebied onderdoen voor Samsung. Heb je wel eerder Froyo, maar dan loop je wel met underpowered hardware. Of je koopt een samsung met 2.1 en dan is hij zonder Froyo net zo snel. Heb je wel op grafisch gebied een mooi apparaat.

Het is maar waar je voorkeur ligt. Google is zelf ook niet blij met al die eigen interfaces. Dus het zal me niet verbazen als vanaf Android 3.0 alle toestellen dezelfde software zullen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
elian0 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 16:18:
[...]

Bedoel je met 'de normale' dat er ook geen Vodafone branding op zit (in de menu's noch aan de buitenkant)? Dus helemaal hetzelfde als bij willekeurig welke andere winkel (evt met uitzondering van simlock)?
Zit idd geen Vodafone branding op of in het menu. Het is dus alleen de 16GB versie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Ik heb vandaag 2x de navigatie getest. 1 keer met Sygic Mobile Maps 10 en 1 keer met de Google turn by turn navigatie.
Het blijkt dat bij Sygic meerdere malen de GPS wegvalt op een stuk van 1 Km en dat hij er tussen de 100 en 300 meter naast zit. Voor Google geldt hetzelfde alleen kan ik daar niet zo snel achterhalen hoe het met de GPS gaat.

Ik dacht eerst dat het misschien Google de AGPS gebruikte, oftewel de driepuntsmeting tussen de zendmasten. Buiten het feit dat ik niet kan achterhalen hoe dit verder te achterhalen valt (?) valt het dus op dat het ook bij Sygic niet goed gaat.
Aangezien ik van plan ben navigatie intensief te gebruiken beging ik me zorgen te maken.
Iemand vergelijkbare ervaringen of die weet hoe ik de GPS kan optimaliseren?

Thanx,
JP

EDIT: op mijn Omnia i900 had ik XTRA zitten waarmee ik een pakketje kon sponsen waarin de tijden stonden waarop de sataltieten zich ergens bevonden. Dat scheelde nogal wat tijd in het verbinding maken met de satalieten. bestaat zo'n functionaliteit nog of is die eruit gesloopt?

[ Voor 15% gewijzigd door jpvaneijk op 20-06-2010 17:39 ]

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 345234

Inmiddels de galaxy S sinds vrijdag in huis. Ben er zeerr tevreden over, camera is top voor 5mp smartphone bij daglicht maakt hij mooiere foto's dan de omnia i8910 (vorig toestel) met zijn 8mp. battery life voldoet ook aan mijn verwachtingen, makkelijk een hele dag+lange avond intensief gebruik (en ebuddy 24/7 op de achtergrond). Alles werkt verder prima, gmail & hotmail werken probleemloos. Market is snel + auto installatie werkt perfect. costumizen van widgets e.d. werkt ook fijn. Geluidskwaliteit (mp3) speler is beter dan op de i8910, alleen speakertje gaat minder hard. Kortom erg tevreden! blij dat ik niet voor de X10 ben gegaan want dit scherm is echt niet te vergelijken :P

Verder is het toestel inderdaad erg licht, ik weet nog niet precies of ik dit als een voordeel of nadeel moet zien maargoed.. erg veel mensen klagen over de 'plasticish feel' van de telefoon, ik vind dit reuze meevallen en het klepje sluit gewoon goed stevig. Heeft er iemand al een fatsoenlijk hoesje (liefst leder) gevonden? Ben niet zo van die buitenlandse ebay troep :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-02 13:25
Iemand al ervaringen met voicedailing? Bevalt mij nog niet zo best, er wordt maar weinig herkent.
Op mijn Nokia N80 (!) werkte dat al stukken beter...

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Die lockbutten is sowieso al een pain want hij is vij lastig te vinden en in te drukken aangezien die klein is en een beetje verstopt onder de rand zit. Dus echt irritant want je moet deze wel altijd indrukken als je wilt unlocken.<knip> Weet iemand bijvoorbeeld een manier om de unlockbutto te deactiveren zodat je niet eerst deze knop hoef in te drukken alvorens te unlocken?
Gewoon die fysieke knop onderaan indrukken (home button), dan kun je ook sliden om te unlocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197268

Wat vinden jullie van de trilfunctie? Normaal als een telefoon op tafel ligt, hoor je hem trillen bij een sms. Deze helaas niet. Is dit meerdere opgevallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maschv
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-04 10:48
We verwachten wat eigen initiatief voordat je hier vragen stelt.

[ Voor 75% gewijzigd door RoD op 20-06-2010 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind de trilfuctie juist erg hard, ik moet de tel niet aan mijn vriendin geven :P.
Maar hij is met deze tel aan te passen. Standaard staat hij niet erg hard. Wil je het aanpassen Dan moet je naar:

Instellingen-->Geluid en weergave-->Intensiteit trilsignaal.

Is dit trouwens nieuw sinds Eclair? Of is dit een samsung exlusive? Ik kom namenlijk van een G1 af en daar kon je dat niet kiezen.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 178198 op 20-06-2010 20:16 . Reden: typefoutjes wegwerken, sorrie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197268

@ fortrest, dank je wel! deze stond al vol uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
De prachtige 'weather-widget' (bewegende wolkjes, stralend zonnetje, vallende druppeltjes, heel slick allemaal) die op HTC's geïnstalleerd kan worden, is deze ook beschikbaar voor de Galaxy S?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Poeh schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:22:
De prachtige 'weather-widget' (bewegende wolkjes, stralend zonnetje, vallende druppeltjes, heel slick allemaal) die op HTC's geïnstalleerd kan worden, is deze ook beschikbaar voor de Galaxy S?
Nee. In ieder geval niet legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
RoD schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:26:
Nee. In ieder geval niet legaal.
Fancy Widget lijkt er wel behoorlijk op, minus wat effecten weliswaar, maar het is iets ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan89
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-04 22:51
Hmm er zit wel iets van Samsung spraakrommel op, maar volgens mij mis ik de Google spraakbestuurde meuk ofniet? Ligt het aan mij dat ik dit ook niet vind in de Market?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
damn ik zou net de galaxy s bestellen via vodafone.nl . en nu is het weer verwijdert uit de site.
je kan het nu alleen bestellen als je een nieuwe abonement aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
johan89 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:54:
Hmm er zit wel iets van Samsung spraakrommel op, maar volgens mij mis ik de Google spraakbestuurde meuk ofniet? Ligt het aan mij dat ik dit ook niet vind in de Market?
Bedoel je Google Voice Search?

ik heb 'm van deze site gedownload (voicesearch_2.1.apk): http://nimbu.amorvi.com/2...ice-search-to-htc-phones/

is eigenlijk voor de htc toestellen maar werkt ook prima op de Galaxy S ;)
Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen en opmerkingen over prijzen, levertijden en abonnementen horen hier NIET thuis. Dat kan in een apart levertijden topic.