jpvaneijk schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:22:
Ik heb vandaag 2x de navigatie getest. 1 keer met Sygic Mobile Maps 10 en 1 keer met de Google turn by turn navigatie.
Het blijkt dat bij Sygic meerdere malen de GPS wegvalt op een stuk van 1 Km en dat hij er tussen de 100 en 300 meter naast zit. Voor Google geldt hetzelfde alleen kan ik daar niet zo snel achterhalen hoe het met de GPS gaat.
Ik dacht eerst dat het misschien Google de AGPS gebruikte, oftewel de driepuntsmeting tussen de zendmasten. Buiten het feit dat ik niet kan achterhalen hoe dit verder te achterhalen valt (?) valt het dus op dat het ook bij Sygic niet goed gaat.
Aangezien ik van plan ben navigatie intensief te gebruiken beging ik me zorgen te maken.
Iemand vergelijkbare ervaringen of die weet hoe ik de GPS kan optimaliseren?
Ik heb vanmorgen de Google navigatie gebruikt en ik heb totaal geen problemen ondervonden. Het is op basis van één ritje wat vroeg om te oordelen, maar zulke nauwkeurige navigatie heb ik nog nooit gehad. Ook met 120 km/u liep hij niet achter, waar alle andere apparaten die ik in het verleden heb geprobeerd toch minstens 50m achter liepen. Ook had ik meteen een fix vanmorgen. Ik heb niks ingesteld en heb inderdaad ook niet kunnen vinden waar ik een pakketje kan downloaden voor een snellere fix. Het volume van de stem had wel wat harder gemogen trouwens. Ik dacht dat ik het volume op max had staan en moest op de snelweg m'n radio wel wat zacht zetten om de aanwijzing nog te verstaan.
Verder ben ik erg onder de indruk van het toestel. Hij reageert snel en vooral de browser is super snel. Het scherm is heel mooi, de kleuren en de kijkhoek zijn indrukwekkend. Ik denk wel te kunnen zien dat het een PenTile display is (rode waas onder bepaalde kijkhoek), maar daarvoor moet je echt je best doen. Heb em nog niet in het zonlicht kunnen testen helaas. Het standaard toetsenbord is prettig, ik kan er beter mee typen dan de iPhone 3GS, maar het Swype toetsenbord is ongelofelijk. Ik had niet verwacht dat het zo goed zou werken, maar na een paar keer oefenen maakte ik amper nog fouten en het is inderdaad een hele snelle manier om tekst in te voeren. De batterij was redelijk snel op 25% (na opgeladen te hebben binnen 12 uur) , maar volgens de statistieken had ik meer dan 90% van de tijd er mee zitten spelen

dus dat is nog niet verontrustend.
Twee punten van kritiek tot nu toe:
Ik heb nog kunnen vinden hoe ik mijn contacten moet synchroniseren met de "my contacts" groep van gmail ipv alle contacten, want nu heb ik wel heel veel mensen er in staan. Dat vond ik vooral in het begin heel vervelend, maar eerlijk gezegd begin ik te twijfelen of ik dat nog wil veranderen. Ik heb alle dubbele er uit gehaald met de detectie functie in gmail en ondanks de 400+ contacten totaal geen vertraging in de contactenlijst. Maar heeft iemand anders wel kunnen vinden hoe dit te doen?
Ik heb nog maar één lang (30 min.) gesprek gevoerd, maar ik (en de persoon aan de andere kant) hoorde af en toe een piep. Alsof het een indicator voor tijd of een melding voor iets was. Misschien heb ik iets verkeerd ingesteld, maar ik weet niet waar het vandaan komt. Ook raar was dat de persoon aan de andere kant ook de melding van mijn nieuwe e-mail hoorde die ik tijdens het gesprek binnen kreeg. Maar hij stond op speaker, dus misschien heeft dat nog invloed.
Ter info. Ik heb de apk nog niet geprobeerd, maar als ik naar whatismyflash.com ga dan staat er dat het niet geïnstalleerd is.
[
Voor 5% gewijzigd door
Snoops op 21-06-2010 08:30
]