Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

NoepZor schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:21:
[...]

Ik zie bij actieve services bij de swype service dat de service om de paar seconden opnieuw gestart wordt. Daarnaast kan ik ook niet meer in de swype settings komen.
Op eigen risico, want ik weet niet wat het gevolg is. Welke gegevens je van Swype verwijderd. Persoonlijke instellingen of ook je woordenboek.

Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren > Menuknop > Filter > Alles > Swype > Stop forceren of gegevens wissen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 20:55
Zelf sinds gister in bezit van de Samsung Galaxy S 16Gb (kreeg er ook nog een micro SD kaartje van 16Gb bij) en dat voor maar 17,50 per maand (2 jaar, inclusief web)... Soms zijn mensen makkelijk om te praten als je zegt dat je na 4 jaar gaat overstappen naar T-mobile voor de nieuwe Iphone... Heb dus flink lopen afdingen!

Uiteindelijk wou ik niet voor de Iphone maar in eerste instantie voor de HTC HD2... tot ik ze op het terras bij de buren alle bij een halfuurtje mocht uitproberen! Toen was me keuze snel gevallen op de Samsung Galaxy S!

En voor de gene die het nog niet hebben:
Advanced Task Killer Free (in 1 klap al je openstaande apps uitzetten...)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-09-2023
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 15:03:
En dit is niet zeuren om het zeuren ik probeer te achterhalen of ik een Android telefoon zal gaan nemen, maar als ik wat kritische kanttekeningen plaats dan is dat kennelijk tegen het "wij van android zijn opener dan apple" scheentje helaas....

En waarom gaat het vergelijk met een pc mank ? Daar hebben fabrikanten zich tot ook weten te onderscheiden al draait met allemaal hetzelfde OS ?

Zo ook Android dit zou toch een universeel OS worden op Universele hardware maar toch gaan de fabrikanten weer lekker zitten customizen en mag je als gebruiker maar hopen dat ze een beetje met de tijd mee willen gaan... En ja ik begrijp dat dit niet zozeer de schuld is van android (al had google dit wel kunnen eisen dat de toestellen open zouden staan voor updates) maar van de telefoonbouwers, maar voor de gebruikerservaring is de software+Hardware toch 1..

Zo zouden ze toch meer snelheid, betere camera, mooier design kunnen bieden om zich te onderscheiden.
En ja ook wel eigen software erbij leveren maar laat de mensen dan de mogelijkheid om op een makkelijke
manier de "kale" versie van de laatste android erop zetten.

En wellicht is die nexus one wel "het" toestel voor mij dat weet ik niet, maar volgens mij is die nog nergens te koop in nederland in een reguliere zaak alleen middels grijs import ?
Je zult hoe dan ook op een forum tegen een fanboy community aantrappen. Al kan dit ook liggen aan de toon van de vraagstelling.

De vergelijking gaat niet geheel mank, echter bij pc's word het OS veelal uitgegeven met een groot aantal beschikbare drivers. Deze drivers worden door fabrikanten geschreven en aan de developer gegeven. Als je een mac fan bent, kijk maar eens naar de hoeveelheid HP drivers in de library. Dit word om verscheidene reden niet gedaan in een ROM voor een telefoon. Het is wat uitgebreid om hier nu diep op in te gaan. Dit is echter maar 1 van de facetten die hier speelt.

Men wil nu eenmaal een eigen herkenbare telefoon op de markt brengen. Iets waardoor hij eruit springt. Iedereen kan een 4" scherm op een stukje hardware plakken en voila nieuwe telefoon. Je moet je onderscheiden, en daar het design redelijk is bepaald is de OS een van de weinige mogelijkheden.

Op een dergelijke manier onderscheiden gaat a. veel geld kosten, en b. veel eisen van het OS. En is dus ook geen optie.

Voor vragen mbt tot de verkrijgbaarheid zul je in het Nexus ONE topic moeten zijn. Die vraag zul je daar wellicht beantwoord krijgen.

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

Tim Schuhmacher schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:50:
[...]

Ik kom hier nog even op terug. Ik heb uit al mijn agendapunten diegene er uit weten te halen die er voor zorgde dat het synchroniseren op de android crashte. Tijdens dat proces zag ik ook dan terugkerende gebeurtenissen als verjaardag niet altijd weergegeven werden. Volgens mij heb ik dit ook opgelost.

[afbeelding]

Het item waar het mis op ging was de verjaardag van mijn oma. Tov alle andere items heeft deze een bijzonder lage start datum, namelijk 4 mei 1927. Ik heb uitgevonden dat alle data lager dan 4 mei 1937 een crash op de Android (iig mijn Galaxy S) veroorzaken. Wanneer ik als startdatum koos voor 4 mei 1938 gaf synchroniseren geen foutmelding. Maar het item was niet zichtbaar.

Wanneer je een agenda item op de Galaxy aanmaakt kun je niet kiezen dat een repeterende evenement oneindig door moet gaan. Er is dus altijd een eind datum. In de desktopomgeving heb je echter wel de optie: 'ends never'. Toen ik bij mijn oma's verjaardag koos voor 'ends until' met een datum over 50 jaar (dus niet 'ends never') en starts op 4 mei 1938. synct hij nog steeds en wordt hij ook nog weergegeven.

De combinatie ends until in de toekomst en starts kleiner dan 1938 geeft geen crash, maar wel onverwachte resultaten. Dan is het item verspreid over 2 dagen op de android en niet op de desktop.

Echter een item verder dan 2026 te laten eindigen kan ook op de desktopomgeving niet.

Maar goed ik wil wel eens weten of ik nu een typische geval bij de kop heb. Dus zouden anderen hier het ook willen testen? Eigen risico natuulijk, maar het heeft bij mij geen nare gevolgen voor andere items gehad. Een crash sluit je agenda. Enkel het item verwijderen en syncen doet het weer. En anders backup je je agenda eerst.

De items op je pc aanmaken:
  • A. Repeat yearly, Starts 4/5/1927, Ends Never
  • B. Repeat yearly, Starts 4/5/1927, Ends Until 4/5/2026
  • C. Repeat yearly, Starts 4/5/1938, Ends Never
  • D. Repeat yearly, Starts 4/5/1938, Ends Until 4/5/2026
Ben wel benieuwd!
Ik ga het deze week testen! Bedankt voor je research iig en je hoort het nog van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Tim Schuhmacher schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:55:
[...]

Op eigen risico, want ik weet niet wat het gevolg is. Welke gegevens je van Swype verwijderd. Persoonlijke instellingen of ook je woordenboek.

Instellingen > Toepassingen > Toepassingen beheren > Menuknop > Filter > Alles > Swype > Stop forceren of gegevens wissen
Stop forceren, geen resultaat
Alle gegevens wissen, yeah hij werkt weer :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chienboy
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-07 17:39
hey mensen,
Ik heb nu de samsung galaxy s gekocht maar heb een paar vragen...
1. Stonden er bij jullie ook geen standaard foto's en video's op?
2. en mijn swype toetsenbord is niet zichtbaar bij sms etc...
3. En wat word er in dit fora bedoelt met launcher?
4. En de datum+tijd is dat altijd +2? want ik zie geen west europees?

Thanks alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:53
Sinds gisteren heb ik de ADW launcher uit de Android Market op m'n Galaxy S gezet i.p.v. de touchwiz launcher/ Daarnaast heb ik de gegevens van de feeds & updates widget verwijderd. Sinds dien lijkt het geheugen een stuk minder vol te lopen en gaat de batterij ook langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 23:15
uiterlix schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:04:
Sinds gisteren heb ik de ADW launcher uit de Android Market op m'n Galaxy S gezet i.p.v. de touchwiz launcher/ Daarnaast heb ik de gegevens van de feeds & updates widget verwijderd. Sinds dien lijkt het geheugen een stuk minder vol te lopen en gaat de batterij ook langer mee.
Is er verder ook fijn om mee te werken? Kan je kort een soort voordelen / nadelen lijstje maken (voor zover dat mogelijk is). Alleen voor de batterij en geheugen (nog geen last van gehad) doe ik het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vrijdag ook een Galaxy S. Bevalt over het algemeen uitermate goed. Prachtig scherm en alles wert lekker snel en intuïtief.

Vind het alleen enigszins irritant dat ik voor het installeren van apps in de Android Market telkens mijn wifi eerst moet aan en uitzetten, anders blijft hij hangen op "Download starten". Het is een bekend probleem op de Google support forums, maar de oplossingen die daar genoemd worden werken bij mij helaas niet. Heeft iemand anders misschien hetzelfde probleem met de Galaxy S?

Ander klein dingetje: is de achtergrondkleur van icoontjes van extra geïnstalleerde apps bij jullie ook altijd donkerbruin, vaalgroen of vaalgrijs? Vind het juist mooi hoe die heldere felle kleuren in de eerste twee schermen (met samsungs preinstalled apps) van het scherm afspatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 13:54:
Dus om een beetje "open" systeem te verkrijgen op je telefoon van het zo geprezen "open" android kan je weer allerlei trukendozen opentrekken en je telefoon "rooten" (wat bij deze samsung dus nog niet kan)...
rooten kan al een paar dagen en is nog vrij eenvoudig ook. Ben zelf ook alweer een paar dagen baas in eigen telefoon :-)
Zie: http://forum.samdroid.net...-i9000-26-06-2010-a-1355/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarvoor dient rooten nu eigenlijk??
Hoe bedoelen jullie meer open? Ik snap het niet...

Ik google het wel maar vind niet echt een passend antwoord..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
chienboy schreef op zondag 27 juni 2010 @ 18:54:
hey mensen,
Ik heb nu de samsung galaxy s gekocht maar heb een paar vragen...
1. Stonden er bij jullie ook geen standaard foto's en video's op?
2. en mijn swype toetsenbord is niet zichtbaar bij sms etc...
3. En wat word er in dit fora bedoelt met launcher?
4. En de datum+tijd is dat altijd +2? want ik zie geen west europees?

Thanks alvast
GoT is geen helpdesk. Aub eerst zelf zoeken voordat je hier post. Het is niet de bedoeling dat je hier je vragen met een paar korte oneliners dumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:22:
Ik heb sinds vrijdag ook een Galaxy S. Bevalt over het algemeen uitermate goed. Prachtig scherm en alles wert lekker snel en intuïtief.

Vind het alleen enigszins irritant dat ik voor het installeren van apps in de Android Market telkens mijn wifi eerst moet aan en uitzetten, anders blijft hij hangen op "Download starten". Het is een bekend probleem op de Google support forums, maar de oplossingen die daar genoemd worden werken bij mij helaas niet. Heeft iemand anders misschien hetzelfde probleem met de Galaxy S?

Ander klein dingetje: is de achtergrondkleur van icoontjes van extra geïnstalleerde apps bij jullie ook altijd donkerbruin, vaalgroen of vaalgrijs? Vind het juist mooi hoe die heldere felle kleuren in de eerste twee schermen (met samsungs preinstalled apps) van het scherm afspatten.
Ik heb dat probleem niet met het downloaden uit de appstore.

Verder is die achtergrond kleur hier ook wat jij beschrijft. Het valt me nu pas op eigenlijk :) Het zal wel automatisch en random zijn, zodat je de pre-installed apps kan onderscheiden van de gedownloade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 18:05
En laat daar nou net HET MANKO zitten.... want gaat Samsung wel deze telefoon voorzien van 2.2 ?
Voor het einde van het jaar gaat Samsung de telefoon voorzien van versie 2.2

Maar let ook op het volgende:

Een iPhone 4 gaat wellicht heel duur worden bij een 1-jarig abonnement; de Galaxy S kreeg ik voor 110 euro bijbetaling met een 1-jarig abonnement. Dat betekent dat ik volgend jaar weer een nieuwe kan kopen. Lijkt me wel zo handig, want de ontwikkelingen gaan razendsnel. Voor het einde van het jaar wil Motorola een 2 Ghz-processor in zijn mobieltjes hebben. En over een jaar kan ik weer updaten.

Vind je het niet zo erg om achter te lopen? Dan kan je met een gerust hart de iPhone 4 kopen met een tweejarig abonnement. Dit is geen rant richting Apple, maar volgend jaar komt er een veel mooiere, nieuwere iPhone en als de concurrentie de inhaalslag heeft gemaakt verliest Apple ook de hardwarematige voorsprong die zij nu bezit (behalve de Samsung Galaxy S). Maar als je het toch niet erg vindt om achter te lopen, dan is de afhankelijkheid van fabrikanten ten aanzien van het updaten van Android natuurlijk ook geen punt.

Als dit kostenargument je onbelangrijk voorkomt, dan moet je naar internere overwegingen kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
DeTinuxNL schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:09:
[...]
; de Galaxy S kreeg ik voor 110 euro bijbetaling met een 1-jarig abonnement. Dat betekent dat ik volgend jaar weer een nieuwe kan kopen.
is dat niet gewoon jezelf voor de gek houden. Uiteindelijk betaal je de telefoon door de hogere abonnementskosten t.o.v. sim only toch gewoon zelf. En dan kost hij geen 110 euro ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
uiterlix schreef op zondag 27 juni 2010 @ 20:14:
[...]

is dat niet gewoon jezelf voor de gek houden. Uiteindelijk betaal je de telefoon door de hogere abonnementskosten t.o.v. sim only toch gewoon zelf. En dan kost hij geen 110 euro ...
Zijn punt is ook gewoon dat de Samsung Galaxy S een stuk goedkoper is dan de Iphone. Dat maakt het (voor hem) aantrekkelijker om elk jaar te vernieuwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjitter
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-08-2021
SIM only en kopen vs abo afsluiten en weinig bijbetalen

Ik heb gekozen voor het laatste. Ik heb de jaarprijs berekend van beide opties en kwam voor de eerste opties ca 30 euro duurder uit. Dan maar switchen van BEN naar T-Mobile. Heb Web n Walk plus erbij genomen.
Scheelt mij toch weer een flinkje uitgave in één keer en ik smeer die kosten, die dus over het totaal gezien lager liggen, uit over een periode van een jaar.

Dan de discussie over de Galaxy S tov de Iphone 4G. Ik heb nu bijna 3 jaar lang met veel plezier een oerphone uit de VS gebruikt. Het blijft een goed product en is toonaangevend geweest voor de manier waarop je nu mobiel communiceert. Destijds kon ik hem voor 250 eu kopen vanwege de lage dollar. Nu kost zo'n ding ruim 600eu die je al dan niet via een abonnement constructie betaalt. Maar betalen doe je. Dat vind ik het niet waard. Zeker met hardware als die van de Galaxy S vind ik het verschil in performance verwaarloosbaar. En de UI is ook goed voor elkaar. Daarbij verwacht ik dat bij 2.2 de meeste kinderziektes er wel uit zijn (Android dan).

Daarom is toch de samsung voor mij de betere optie. Meer waar voor je geld. Enige usp vind ik nog itunes. Maar inmiddels staan al mijn media op mijn nas (DS-410) en van daaraf kan ik straks via DLNA streamen (over the air) naar mijn Galaxy. Dat gaf voor mij de doorslag (hoewel DS audio op de iphone ook goed werkt).
Ik gebruik vanaf ergens deze week mijn oude iphone wel als ipod jukebox op mijn stereo ;-)

De openheid van het Android platform vind ik ook tegenvallen. De commentaren hierboven begrijp ik wel voor wat betreft het marketing aspect. Maar het zou mooi zijn als de architectuur dusdanig zou zijn dat je bijvoorbeeld de onderliggende android versie kunt upgraden onafhankelijk van de schil die daarop draait. Net zoals je bijvoorbeeld het besturingssysteem van je computer kunt upgraden zonder afhankelijk te zijn van wanneer bijvoorbeeld microsoft zijn office upgrade beschikbaar heeft. Dat heeft mij wel een tijd weerhouden om al op android over te stappen. Maar na de filmpjes op youtube van de performance van de Samsung i9000 te hebben gezien, durf ik het nu wel aan. Ik denk dat ik er erg veel plezier van ga hebben. :)

[ Voor 20% gewijzigd door pjitter op 27-06-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
En weer wat nieuwe foto's gemaakt met de GS, nu met als thema 'sunset and night':

http://samsunggalaxysforu...ght)-camera-photo-samples

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 27 juni 2010 @ 19:28:
Waarvoor dient rooten nu eigenlijk??
Hoe bedoelen jullie meer open? Ik snap het niet...

Ik google het wel maar vind niet echt een passend antwoord..
Ik heb 'm nou ook ge-root, ik kan nou bv de applicatie installeren en gebruiken om screenshots te maken, want dan moet namelijk je telefoon ge-root zijn.

Edt: Voor meer technisch uitleg: Als je telefoon ge-root is, krijg je toegang als SuperUser, daarmee kun je dus veel meer. Je kunt het vergelijken met een Administrator account van Windows. Die kan ook meer als een gewoon account.

Afbeeldingslocatie: http://img97.imageshack.us/img97/4945/snap20100628100343.png

[ Voor 137% gewijzigd door fanSte op 28-06-2010 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Iemand al ervaring met een autohouder voor deze telefoon?
Ik heb al wat rond gekeken maar er schijnt nog geen officiële autohouder voor dit model uit te zijn.
Welke universele autohouder werkt goed hierbij? Zit de telefoon mooi vast? Bedekken de klemmetjes het scherm niet te veel? En de speaker achter niet zodat je wel nog de stem van navigatie kan horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pjitter schreef op zondag 27 juni 2010 @ 21:47:

De openheid van het Android platform vind ik ook tegenvallen. De commentaren hierboven begrijp ik wel voor wat betreft het marketing aspect. Maar het zou mooi zijn als de architectuur dusdanig zou zijn dat je bijvoorbeeld de onderliggende android versie kunt upgraden onafhankelijk van de schil die daarop draait. Net zoals je bijvoorbeeld het besturingssysteem van je computer kunt upgraden zonder afhankelijk te zijn van wanneer bijvoorbeeld microsoft zijn office upgrade beschikbaar heeft. Dat heeft mij wel een tijd weerhouden om al op android over te stappen. Maar na de filmpjes op youtube van de performance van de Samsung i9000 te hebben gezien, durf ik het nu wel aan. Ik denk dat ik er erg veel plezier van ga hebben. :)
Precies mijn idee.....

Ik ben echt aan het kijken en puzzelen wat mijn volgende phone wordt weer een iPhone (heb de 3G) of een Android phone..

Maar de echte openheid van Android is er dus ook gewoon niet... ik weet het komt door de makers van de telefoon maar het is imo wel een gemiste kans.....

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2010 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Stark schreef op zondag 27 juni 2010 @ 22:31:
Iemand al ervaring met een autohouder voor deze telefoon?
Ik heb al wat rond gekeken maar er schijnt nog geen officiële autohouder voor dit model uit te zijn.
Welke universele autohouder werkt goed hierbij? Zit de telefoon mooi vast? Bedekken de klemmetjes het scherm niet te veel? En de speaker achter niet zodat je wel nog de stem van navigatie kan horen.
Accessoires horen in Accessoires en GPS-Navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Wat een fenomenaal toestel. Komend van een HTC Hero is dit, na jaloers gekeken te hebben na de snelheid van de iPhone een positieve verrassing. Dit is een verbazingwekkende telefoon. Voor sommigen voelt hij wellicht goedkoop aan, maar ik vind hem heel mooi licht en hij zit fenomenaal in de broekzak.

Twee merkwaardigheden zijn mij opgevallen.
  1. Vanochtend ontving ik een sms bericht van iemand die bij een andere persoon in de conversatie werd gegroepeerd. Dus zeg maar van Jan en Piet ontving ik een sms, maar ze stonden beide bij Piet in de conversatie! Vervolgens stuurde Jan me twee berichten die nooit zijn aangekomen. Dit kan ook aan KPN liggen natuurlijk, maar dat eerste is wel een beetje irritant. Als je op het bericht klikt van Jan in de conversatie van Piet staat er boven wel netjes 'Ontvangen van Jan'. Heel raar en een beetje verontrustend.
  2. Als ik de USB-kabel verbind met mijn Macbook (draaiend op OS X 10.6.3) dan verbindt ie niet als mass storage device. Er zit geen externe SD-kaart in. In mijn instellingen zitten neuzelen en op Google gezocht, maar niets gevonden. Daarom voor mensen die dit probleem ook ontmoeten de volgende workaround. Ik heb uit de Market RemoteFile (betaald) gedownload. Gratis alternatieven zijn er ook (zoeken op wifi file of iets dergelijks. Als alternatief kan je ook een ftp-server of een ftp-client (en dan op je desktop een server) uit de Market halen... Op deze manier kan je over wifi bestanden uploaden naar je telefoon. Heel handig, maar ook heel traag. Maar nooit meer een kabel nodig om bestanden op de telefoon te krijgen.
Verder is het een fenomenaal toestel. Swype werkt geweldig (al vind ik het activeren niet bijster intuïtief!), het scherm is prachtig, het toestel is snel en TouchWiz voldoet prima. Bovendien vind ik dat Samsung royaal is geweest met de meegeleverde software (bijvoorbeeld ThinkFree Office!)

Voor wie het nog niet gezien had: uit Samsung Apps kan je Asphalt 5 downloaden. Best vermakelijk!

Al met al: zeer tevreden en diep onder de indruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Wordt bij anderen de telefoon ook zo gigantisch warm als je een spelletje speelt?
Bij het spelen van Tank Recon 3D (waar je constant 1 vinger op het scherm houdt, aan de linkerkant(=bovenkant, waar volgens mij ook de cpu zit)) wordt het scherm na een tijdje vervelend warm.
Het doet dan nog geen pijn aan m'n vinger, maar fijn is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29
@DetinuxNL

je moet je Galaxy onder Settings, Applications, Development, op USB debugging zetten. Dan werkt de Galaxy S prima als mass usb storage, zowel intern geheugen als sd, 2 aparte disks :)

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13
MGSNK schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:00:
@DetinuxNL

je moet je Galaxy onder Settings, Applications, Development, op USB debugging zetten. Dan werkt de Galaxy S prima als mass usb storage, zowel intern geheugen als sd, 2 aparte disks :)
Ik heb dat dan toch anders gedaan, heb bij settings -> about phone -> Usb settings de optie mass storage aangezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:29
Windows of OSX?
Werkte volgens mij niet onder OSX.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
@ MGNSK & Kwiebus: thanks.

Settings -> About phone -> Usb settings -> mass storage werkt niet onder OS X, maar Settings, Applications, Development, USB Debugging werkt! Alleen wel een zeer gevaarlijk ogende rode gevarendriehoek in mijn statusbalk.

(Overigens wel gek dat het op de standaardmanier niet werkt!)

Nou, nu maar eens een film kijken om het scherm echt te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
"Dat weet je vantevoren. Google levert het framework aan waarmee fabrikanten zelf het OS in elkaar kunnen flansen."

"Leveranciers als Samsung, HTC en SonyEriccson hebben het platform iets geslotener gemaakt"

"Volgens mij zeur je om het zeuren. Met deze samsung heb je de beste Android telefoon te pakken. Hij draait alleen nog geen Android 2.2."

En laat daar nou net HET MANKO zitten.... want gaat Samsung wel deze telefoon voorzien van 2.2 ?

Ik moet niet zeuren en tja de leveranciers kunnen anders niet concurreren..

En dit is niet zeuren om het zeuren ik probeer te achterhalen of ik een Android telefoon zal gaan nemen, maar als ik wat kritische kanttekeningen plaats dan is dat kennelijk tegen het "wij van android zijn opener dan apple" scheentje helaas....

En waarom gaat het vergelijk met een pc mank ? Daar hebben fabrikanten zich tot ook weten te onderscheiden al draait met allemaal hetzelfde OS ?

Zo ook Android dit zou toch een universeel OS worden op Universele hardware maar toch gaan de fabrikanten weer lekker zitten customizen en mag je als gebruiker maar hopen dat ze een beetje met de tijd mee willen gaan... En ja ik begrijp dat dit niet zozeer de schuld is van android (al had google dit wel kunnen eisen dat de toestellen open zouden staan voor updates) maar van de telefoonbouwers, maar voor de gebruikerservaring is de software+Hardware toch 1..

Zo zouden ze toch meer snelheid, betere camera, mooier design kunnen bieden om zich te onderscheiden.
En ja ook wel eigen software erbij leveren maar laat de mensen dan de mogelijkheid om op een makkelijke
manier de "kale" versie van de laatste android erop zetten.

En wellicht is die nexus one wel "het" toestel voor mij dat weet ik niet, maar volgens mij is die nog nergens te koop in nederland in een reguliere zaak alleen middels grijs import ?
Koop nou maar die Iphone 4, dat is wat jij wilt. En ga niet lopen zeiken in dit Samsung topic.
Apple is een fabrikant met een telefoon en een OS. Android is open, maar omdat de hardware makers ( HTC, Samsung en Motorola ) het zelf kunnen aanpassen hoe ze willen, het is immers open voor iedereen en aan te passen hoe zei het willen, is het volgens jou niet goed omdat je niet meer de openheid hebt die zogenaamd volgens jou beloofd is ?! De Nexus One is Android Pur Sang.

De beste telefoon voor jou is een Iphone, daar beloven ze je wat jij wilt en is het goed.

*knip* flamen is niet nodig.

[ Voor 2% gewijzigd door RoD op 28-06-2010 10:37 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

DeTinuxNL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 00:42:
@ MGNSK & Kwiebus: thanks.

Settings -> About phone -> Usb settings -> mass storage werkt niet onder OS X, maar Settings, Applications, Development, USB Debugging werkt! Alleen wel een zeer gevaarlijk ogende rode gevarendriehoek in mijn statusbalk.

(Overigens wel gek dat het op de standaardmanier niet werkt!)

Nou, nu maar eens een film kijken om het scherm echt te testen!
Maar doe het toch eens op de standaard manier en daarna in je notification area usb nog aan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waar ik nou nog steeds niet uit ben is hoe de subpixel layout nou zit bij de GS, niet geheel onbelangrijk want ik zie blijkbaar nog al scherp en ergen me bond en blauw aan de penTile techniek op me Nexus One... Zoek dus een gelijkwaardige of betere vervanger (liefst wel (S)AMOLED) maar dan zonder missende subpixels zeg maar :P

Kan iemand niet van heel dicht bij een foto/macro-foto nemen waardoor ik het is kan bekijken ;)

Edit:
http://recessioncone.blogspot.com/ Helaas pindakaas :S Echt jammer want ik vind tekst echt minder scherp als me trouwe ouwe Milestone!

[ Voor 14% gewijzigd door watercoolertje op 28-06-2010 08:21 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Laatst online: 05-04-2022
watercoolertje schreef op maandag 28 juni 2010 @ 08:17:
Waar ik nou nog steeds niet uit ben is hoe de subpixel layout nou zit bij de GS, niet geheel onbelangrijk want ik zie blijkbaar nog al scherp en ergen me bond en blauw aan de penTile techniek op me Nexus One... Zoek dus een gelijkwaardige of betere vervanger (liefst wel (S)AMOLED) maar dan zonder missende subpixels zeg maar :P

Kan iemand niet van heel dicht bij een foto/macro-foto nemen waardoor ik het is kan bekijken ;)

Edit:
http://recessioncone.blogspot.com/ Helaas pindakaas :S Echt jammer want ik vind tekst echt minder scherp als me trouwe ouwe Milestone!
De link verwijzing gaat over een vergelijk tussen TFT-LCD en Amoled.
Bij mijn weten heeft de SG een Super Amoled en dat is toch echt wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haaspaas
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-07 15:31
Lucky1965 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 08:48:
[...]

Super amoled is amoled met het touchscreen geintegreerd in dezelfde laag als het scherm zelf. Het verschilt dus alleen in brightnes etc. Het gebruikt waarschijnlijk gewoon dezelfde pentilegrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lucky1965 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 08:48:
[...]

Oeh goed opgemerkt, ik zag het plaatje van de samsung en ging er verder van uit dat het dus over dat scherm ging... (later hebben ze het ook nog is over de Galaxy duis denk stiekem toch dat het om SAMOLED gaat ipv AMOLED)

AMOLED en S-AMOLED is inderdaad wat anders, maar de vorige telefoon i8900 is 100% zeker een PenTile matrix scherm EN S-AMOLED dus PenTile wordt op beide toegepast, wat ook wel logisch is als je de tekst leest in die link uit me post dan geldt dat allemaal bijna net zo hard voor S-AMOLED als voor normale AMOLED (is ook niks anders als een verbeterde versie van dezelfde techniek)...

Heeft te maken met blauw welke naar verloop van tijd op is (omdat het organisch is) en daarom hebben ze rood en blauw 2x zo groot gemaakt, zodat die nu nog op 50% stand kunnen mee draaien en straks blauw op 100%...

Edit: Haaspaas, dat dacht ik ook! En nog wat kleine verbeteringen (zoals stroomverbruik wat nog lager is) of is dat het gevolgn van het weghalen van de tussenruimte?

[ Voor 7% gewijzigd door watercoolertje op 28-06-2010 09:03 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De push-functie van mn hotmail werkt ineens niet meer. Ik heb gewoon mijn account toegevoegd, en de eerste dagen werkte het prima. Ik krijg nu echter geen notificaties meer van een nieuw bericht, en ook als ik handmatig scan naar nieuwe berichten wordt er niks nieuws gevonden. De instellingen staan gewoon op hoe ze zouden moeten staan. Hebben meer mensen dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doe even normaal.

[ Voor 255% gewijzigd door RoD op 28-06-2010 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
Tim Schuhmacher schreef op maandag 28 juni 2010 @ 01:30:
[...]

Maar doe het toch eens op de standaard manier en daarna in je notification area usb nog aan zetten.
Als dat zou werken zou hier geen vraag + follow up staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
DeTinuxNL schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:35:
[...]
Als dat zou werken zou hier geen vraag + follow up staan...
Maar krijg je helemaal geen USB notification boven inbeeld als je de mass storage stand activeert? Want als die er wel is dan moet je de notification balk naar benedenschuiven, en dan op het USB icoon klikken. Dan vraagt hij om te 'koppelen', dit moet je eerst doen voordat het werkt. Ik vind dat overigens wel een beetje een rare en overbodig stap. Maar windows ziet iig direct de mass storage, maar toont alleen de drive letters die niet werken als je erop klikt. Je moet dan eerst dat koppelen doen, voordat het werkt.

(Bovenstaand zal bij jou wel niet werken, maar misschien dat anderen er dan wat aan hebben :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjonkie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 19:41
Ik lees al een poosje mee en ga vandaag of morgen een HTC Desire of een Galaxy bestellen.

Eigenlijk heb ik mijn keuze al gemaakt maar ik twijfel enorm aan de touch buttons onderaan het toestel.

Mijn vriending heeft ooit een Samsung toestel gehad ( jaar of 4 geleden ofzo ) en die had van die irritante touch buttons die je iedere keer per ongeluk bediende. Dat toestel is op marktplaats verkocht na een maand of 3. Daar wil ik dit toestel niet zien belanden...... :(

Wat is jullie ervaring met deze buttons? Hoe snel reageert dat? Bedien je ze vaak per ongeluk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
jjonkie schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:44:
Ik lees al een poosje mee en ga vandaag of morgen een HTC Desire of een Galaxy bestellen.

Eigenlijk heb ik mijn keuze al gemaakt maar ik twijfel enorm aan de touch buttons onderaan het toestel.

Mijn vriending heeft ooit een Samsung toestel gehad ( jaar of 4 geleden ofzo ) en die had van die irritante touch buttons die je iedere keer per ongeluk bediende. Dat toestel is op marktplaats verkocht na een maand of 3. Daar wil ik dit toestel niet zien belanden...... :(

Wat is jullie ervaring met deze buttons? Hoe snel reageert dat? Bedien je ze vaak per ongeluk ?
Reageert 9 uit de 10 keer echt direct.

Ja, raak ze soms per ongeluk maar dat heeft meer met mijn domheid te maken omdat ik het toestel nog niet goed onder controle heb :P Draai hem wel eens verkeerd om zodat ik het op de kop bedien _O-

Maar je hebt dus die knop aan de zijkant waarmee je je scherm vergrendeld en dan werken er geen knoppen meer dus is zo verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
watercoolertje schreef op maandag 28 juni 2010 @ 09:02:
[...]
Oeh goed opgemerkt, ik zag het plaatje van de samsung en ging er verder van uit dat het dus over dat scherm ging... (later hebben ze het ook nog is over de Galaxy duis denk stiekem toch dat het om SAMOLED gaat ipv AMOLED)

AMOLED en S-AMOLED is inderdaad wat anders, maar de vorige telefoon i8900 is 100% zeker een PenTile matrix scherm EN S-AMOLED dus PenTile wordt op beide toegepast, wat ook wel logisch is als je de tekst leest in die link uit me post dan geldt dat allemaal bijna net zo hard voor S-AMOLED als voor normale AMOLED (is ook niks anders als een verbeterde versie van dezelfde techniek)...

Heeft te maken met blauw welke naar verloop van tijd op is (omdat het organisch is) en daarom hebben ze rood en blauw 2x zo groot gemaakt, zodat die nu nog op 50% stand kunnen mee draaien en straks blauw op 100%...

Edit: Haaspaas, dat dacht ik ook! En nog wat kleine verbeteringen (zoals stroomverbruik wat nog lager is) of is dat het gevolgn van het weghalen van de tussenruimte?
Galaxy S gebruikt inderdaad een pentile matrix. Toen ik de telefoon net had viel het me al op dat er allemaal rode puntjes om kleine letters stonden en dat het niet superscherp overkwam. In vergelijking met de i8910HD zag tekst er gewoon minder scherp uit. Echter in dagelijks gebruik stoort het me niet, alleen als je bijv. op got de topics vrij ver hebt uitgezoomd leest het niet erg fijn meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:51
jjonkie schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:44:

Ik heb ze een paar keer per ongeluk bediend. Maar uiteindelijk went het wel, vind het eigenlijk wel fijn! Vooral als je trilfeedback hebt dan merk je het gauw genoeg. Ik ben het inmiddels zo gewend, dat ik op mijn oude iPhone steeds vergeet dat daar geen touch knoppen opzitten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Apart, er zijn anderen die helemaal geen rode puntjes zien? Mss hardware probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Als je er heel dicht op kijkt zie je ze wel. Daarnaast ziet kleine tekst er niet zo scherp uit. Ik had liever een S-AMOLED scherm gehad met de traditionele structuur, dan had je pas een dijk van een scherm :) Het AMOLED display van mijn i8910 werkt ook nog steeds prima, volgens mij valt het wel mee met die color degrading.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
NoepZor schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:03:
Als je er heel dicht op kijkt zie je ze wel. Daarnaast ziet kleine tekst er niet zo scherp uit. Ik had liever een S-AMOLED scherm gehad met de traditionele structuur, dan had je pas een dijk van een scherm :) Het AMOLED display van mijn i8910 werkt ook nog steeds prima, volgens mij valt het wel mee met die color degrading.
Dude, heb jij microscopische ogen ofzo :P? Ik zie dat echt niet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
mbr01 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:42:
[...]

Maar krijg je helemaal geen USB notification boven inbeeld als je de mass storage stand activeert? Want als die er wel is dan moet je de notification balk naar benedenschuiven, en dan op het USB icoon klikken. Dan vraagt hij om te 'koppelen', dit moet je eerst doen voordat het werkt. Ik vind dat overigens wel een beetje een rare en overbodig stap. Maar windows ziet iig direct de mass storage, maar toont alleen de drive letters die niet werken als je erop klikt. Je moet dan eerst dat koppelen doen, voordat het werkt.

(Bovenstaand zal bij jou wel niet werken, maar misschien dat anderen er dan wat aan hebben :))
Ja het is vrij bizar, maar ik zie gewoon het USB-icoon boven in de balk, die sleep ik naar beneden, klik op koppelen. Mijn telefoon denkt dat hij is gekoppeld, maar mijn computer ziet helemaal niets. Ik zal het straks even op mijn Ubuntu-computer bekijken en op mijn broertjes Windows-laptop. Maar als USB debugging aanstaat ziet hij het opeens wel. Bij mijn 'oude' HTC werkte het wel zoals het zou moeten op de beschreven manier. Dus eerst maar even proberen hoe het zich onder Ubuntu en andere Macs gedraagt...
Relief2009 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:59:
Apart, er zijn anderen die helemaal geen rode puntjes zien? Mss hardware probleem?
Ik zie ze als ik mijn bril afzet en zo dichtbij ga als ik nog kan focussen. Zeker geen retina display :P Maar als ik hem normaal gebruik (d.w.z. ik hou hem verder bij mijn hoofd vandaan dan 5 cm en heb mijn bril op) dan is er echt niets te zien behalve een zeer helder en aardig scherp scherm. Ik maak me er - behoudens tegenargumentatie - geen zorgen om...

[ Voor 18% gewijzigd door DeTinuxNL op 28-06-2010 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiskeybrother
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08-05-2023
Galaxy S Verborgen Menu's

*#0*# Een Test Menu

*#*#4636#*#* voor Accu gedrag en andere instelling zoals GSM/CDMA

*#*#8255#*#* voor Gtalk service monitor

*#*#7780#*#* voor fabrieks data reset

*#*#7594#*#* voor het veranderen van de lang indrukken"Power" knop funktie op je telefoon. voor het direct uitzetten van de telefoon in plaats van het menu dat eerst verschijnt.

*#*#197328640#*#* voor Service Mode voor het uitvoeren van verschillende testen en het veranderen van diverse instellingen

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:19
peakaboo schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:06:
[...]

Dude, heb jij microscopische ogen ofzo :P? Ik zie dat echt niet hoor...
Moet heel eerlijk zeggen dat het mij ook al was opgevallen... Kom van een HD2 waarbij de tekst gewoon altijd superscherp was, dat is bij de galaxy s niet helemaal het geval. Geen ramp, wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de batterij. Eerste dagen was het minder maar het is nu al 2 dagen geleden dat ik mijn Galaxy S heb opgeladen en ik heb nu nog 40% over. Ben niet echt een zware gebruiker maar heb toch wel wat telefoontjes gepleegd, gesmsd, internet gechecked, gefilmd gps gebruikt etc. Batterijduur lijkt me (onder hetzelfde gebruik) beter dan bij mijn Iphone 3g ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:34

WoutF

Hoofdredacteur
Silent1 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:49:
Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over de batterij. Eerste dagen was het minder maar het is nu al 2 dagen geleden dat ik mijn Galaxy S heb opgeladen en ik heb nu nog 40% over. Ben niet echt een zware gebruiker maar heb toch wel wat telefoontjes gepleegd, gesmsd, internet gechecked, gefilmd gps gebruikt etc. Batterijduur lijkt me (onder hetzelfde gebruik) beter dan bij mijn Iphone 3g ;)
Hmm, interessant. Staat er G7 of G9 op je batterij? En welke versie van de firmware draai je? (Settings-->About Phone-->Baseband version: dan de laatste 3 karakters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
whiskeybrother schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:46:

*#0*# Een Test Menu

*#*#7594#*#* voor het veranderen van de lang indrukken"Power" knop funktie op je telefoon. voor het direct uitzetten van de telefoon in plaats van het menu dat eerst verschijnt.

*#*#197328640#*#* voor Service Mode voor het uitvoeren van verschillende testen en het veranderen van diverse instellingen

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
lijkt me iets voor in de OP ;)
WoutF schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:55:
[...]

Hmm, interessant. Staat er G7 of G9 op je batterij? En welke versie van de firmware draai je? (Settings-->About Phone-->Baseband version: dan de laatste 3 karakters)
Batterij: G7 firmware: JF3

via de standaard energieregeling widget heb ik alles uitgezet behalve automatische helderheid, dus geen automatische refresh, gps en wifi. En ook de standaard wallpaper als achtergrond, geen live wallpaper. Wilde eigenlijk een foto maken van de standby tijd maar heb het toestel tussentijds uitgeschakeld, waardoor alleen de tijd vanaf opnieuw opstarten wordt getoond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Ik hoef met regelmatig internet en spelletjes de telefoon nu ook maar eens in de 2 dagen op te laden, ik heb ook een G7 accu. Toen ik hem net had en echt continu zat te pielen met de telefoon ging deze een dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Ben afgelopen zondag overgestapt van de i8910 naar de Galaxy S en ben zeer tevreden :) .

Vind alleen wel dat de batterij (G7) wel heel erg snel leeg gaat (na 2 keer laden). Op de i8910 werd de 3G verbinding automatisch verbroken als je bijvoorbeeld de internetpagina afsloot, maar heb dit nog niet kunnen vinden op de Galaxy S. Of kan je op de Galaxy S alleen de 3G killen met bijvoorbeeld juicedefender of APN?

De Youtube app geeft een verbindingsprobleem weer (org.apache.harmony.xml. Expatparser$ParceException:), maar ben er nog niet achter hoe ik dit kan oplossen. Iemand wellicht een idee :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 10:06:
De push-functie van mn hotmail werkt ineens niet meer. Ik heb gewoon mijn account toegevoegd, en de eerste dagen werkte het prima. Ik krijg nu echter geen notificaties meer van een nieuw bericht, en ook als ik handmatig scan naar nieuwe berichten wordt er niks nieuws gevonden. De instellingen staan gewoon op hoe ze zouden moeten staan. Hebben meer mensen dit probleem?
Ja, ik keek vanmorgen ook al vreemd op toen er niet eens 1 nieuw mailtje in mijn notifications-balk stond. Ook na het verversen van de inbox krijg ik geen nieuwe mail. Misschien een Hotmail POP3-probleem?

Over de Pentile-matrix: De artifacts zijn inderdaad merkbaar als je dichter op je scherm zit, en dit merk je wel bij het lezen van tekst. Vooral zwarte tekst op een witte achtergrond. Maar zodra je ietwat inzoomt verdwijnt dit probleem. Bij de meeste sites kun je het beste de dwarse oriëntatie gebruiken omdat je dan genoeg kan inzoomen dat je niet horizontaal hoeft te scrollen maar de tekst toch groot genoeg is om smooth over te komen. Buiten de browser is het al helemáál geen probleem imo. Daar is alle tekst groot genoeg om niet meer te lijden onder de Pentile-nadelen. Bovendien, ook al zie ik de artifacts duidelijk, erger ik me er niet aan. En ik kon al niet tegen ClearType toen dat net geïntroduceerd werd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op maandag 28 juni 2010 @ 11:48:
[...]

Moet heel eerlijk zeggen dat het mij ook al was opgevallen... Kom van een HD2 waarbij de tekst gewoon altijd superscherp was, dat is bij de galaxy s niet helemaal het geval. Geen ramp, wel jammer.
Ik ook en bij mij is het zo erg dat ik het van 10 en 20 cm nog wel kan zien en dat stoort me gewoon zwaar, eigenlijk zo erg dat ik me nieuwere telefoon zelfs verkoop omdat ik me oude beter vond (heb nu een nexus en kom van de milestone)! Ik zat dus eerst naar een betere telefoon te kijken (waar dit topic om gaat!) maar als die PenTile gebruikt moet ik het niet! Helemaal omdat me Nexus even veel pixels op een kleiner oppervlakte heeft en het bij deze telefoon voor mij beter te zien is!

Me huisgenoot zegt ook dat ie het niet ziet bij normaal gebruik, dat kan ik weer niet geloven :P (hij heeft de Desire en ik de Nexus)... Ik zie het ALTIJD (erg storend dus)...

Relief2009: ik heb zeker goede ogen, maar ik zou zeggen ga is langs een brillenwinkel want als je het helemaal niet kan zien (ook niet van dicht bij) dan zie je echt niet scherp genoeg... Dan kan je de wereld nog heel anders gaan beleven ;) Terwijl ik dit type zie ik ook gewoon de pixels op dit scherm (22 inch met 1680*1050) terwijl ik er toch wel 40/50cm vanaf zit!

Voordat ik de PenTile techniek kende en me huisgenoot ze Desire had gekocht dacht ik eerst dat alle pixels in diagonale lijnen geplaatst waren waardoor het kartelig was, en in zekere zin klopt dat alle blauwe en rode pixels hebben inderdaad duidelijk diagonale lijnen, beter bij hoekjes, minder goed bij rechte lijnen (text)! In plaatjes/foto's zie je het weer veel moeilijker dan bij teksten enzo (vooral met hoog contrast dus zwart op wit).

[ Voor 3% gewijzigd door watercoolertje op 28-06-2010 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Van het weekend eens gebruik gemaakt van de camera in de Samsung Galaxy S, wat is dat goed beeld zeg!

Filmpje gemaakt met het toestel, van een van mijn hobby's. (klik op de doorverwijzing naar youtube voor 720p weergaven)

Echt tevreden met het toestel!

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 12:19
Hier al mensen die een nieuwe firmware geflashed hebben? Nieuwste schijnt JF5 te zijn (vs JF3) waarbij sommige mensen een snelheidsverbetering en batterijverbruikverbetering melden...

(Let wel op, als je het niet goed doet kan je toestel of sommige apps ineens russisch zijn... kijk maar op xda-developers en/of modaco voor de methode en commentaren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Over de accuduur ben ik vooralsnog niet tevreden. Eergisteren heb ik 'm gekocht. Het is vandaag de eerste dag dat ik "normaal" gebruik maak van m'n telefoon.
Voor het slapen gaan aan de lader. Ik werd rond 4 uur wakker van een piepje dat ie vol zat en ik 'm van de lader moest halen.
Ik heb vandaag niks bijzonders met de telefoon gedaan. Eigenlijk alleen af en toe de tijd bekijken, heel even gebeld. een smsje gestuurd en eventjes nu.nl bekeken.
Vanmiddag rond 14:30 kreeg ik al de tweede melding dat ik 'm nu wel echt aan de oplader moest leggen.

Hieronder een overzicht waaraan de accu zo snel is leeggegaan (volgens Android):
Weergave: 24% (25min)
spraakoproepen: 22% (8min)
mobiel standby: 19% (10 uur)
telefoon standby: 14% (10 uur)
fring: 9% (cpu-gebruik: 30min)
Android systeem: 6% (cpu gebruik: 20 min)
Android core apps: 2% (cpu gebruik: 6 min)
Android systeem: 2% (cpu gebruik: 6 min)
Kiezer: 2% (cpu gebruik: 4 min)

Bijzondere conclusies:
10 uur lang standby staan ("mobiel" en "telefoon") kost al 33% van m'n accu
8 minuten bellen kost 22% van m'n accu

Ik heb een G7 batterij en JF3 firmware. Wifi staat niet aan, HSDPA wel, helderheid 100%, GPS uit.

Ik hoop dat de accu nog langer mee gaat, want dit is echt niet te doen. Ik moet wel minstens een dag doorkomen. Dit is toch gewoon heel slecht zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Achja, dat pentile gedoe zie je alleen als je 5cm vanaf het scherm zit. En ook alleen bij randjes. Ik heb het nog niet storend gevonden. Ik heb alleen maar mensen gehoord die zeggen.. wauw wat een geweldig mooi scherm!

En ik heb me echt zitten verbazen over de batterij. Jeetje wat gaat dat ding lang mee. Zeker 1 van de beste smartphones qua accu verbruik. Heb ook een G7. Misschien dat de G9 in de 16GB versie zit?

Ik was eerst echt negatief over touchwiz. Maar sommige dingen zitten zelfs veel beter in elkaar als bij Sense UI.
Ik geef toe dat de applicatie launcher een beetje iPhone achtig is. Maar de rest is echt geweldig!!
Wat ik allemaal beter aan touchwiz vind dan aan sense:
  • Mail applicatie
  • Mp3 speler applicatie
  • Video applicatie
  • Er zit een File browser standaard op..
  • De camera applicatie is heel fijn. Zeker beter dan sense.
  • Agenda.. tsja niet beter of slechter. Een gelijke stand.
  • Contacten vind ik beter. Door goede scheiding van alfabetische volgorde.
  • En de Pop-upje als je op de foto klikt vind ik geweldig. ( Alle acties voor deze contactpersoon )
  • En ook de Slide functie. Links voor SMS rechts voor bellen. Top!
Slechter dan sense:
  • De klok applicatie, maar niet hinderlijk. Gewoon net iets minder.
  • Qua Widgets is het slecht gesteld bij Samsung. Ik gebruik er uitgeteld "0" van hun... ze zijn lelijk. Hebben te vrolijke kleurtjes. En kunnen gewoon niet veel.
  • Gelukkig hebben we een marketplace vol met widgets 8)
  • Geen cropping van tekst in de browser zoals bij sense.. vind ik zeer jammer. Weet iemand hoe je dit kan veranderen?
  • De homescreen start helemaal links. Niet handig als je veel homescreens hebt.
Voor de rest dik tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 20:22
Damn, krijg de mijne deze week en kijk er al helemaal naar uit na al deze berichten.
Zijn er nog tips mbt wat je het beste als eerste kan doen?
dus instellingen aanpassen, bepaalde programma's installeren of weet ik wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
kwiebus schreef op zondag 27 juni 2010 @ 02:01:
[...]

Ik zit bij KPN ja, hoezo werkt het dan niet?
Bij mij (Hi) in ieder geval niet nee.. Terwijl het op mijn andere telefoon wel altijd werkte. Als oplossing heb ik mijn telefoon geroot en de ClockSync app erop gezet. Als er een dataverbinding openstaat synct dit programma de tijd met een NTP server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
fanste schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 20:19:
Ik heb mijn Samsung Galaxy S van nieuwe firmware voorzien: I9000XXJF5

[afbeelding]
Ga je hier nog wat meer over vertellen? Zoals een how-to of iets dergelijks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Hebben andere mensen ook regelmatig last van dat de telefoon even "hangt"?

Dit merk ik soms bijvoorbeeld het opstarten van een app
Het scherm blijft dan tot 5 seconden gewoon zwart, totdat het daadwerkelijk opstart.
Zelfs bij de Kiezer (of Dialer) heb ik dit weleens. Dit is enorm irritant als je even snel iemand wilt bellen en je moet eerst 5 seconden wachten voordat je dialer start.
Er staan dan geen zware apps in de achtergrond te draaien.

Ook op andere plekken merk ik dit.
Toen ik vandaag bijvoorbeeld gebeld werd, wilde ik snel diegene wegdrukken (ik zat in een presentatie), maar liep dat scherm een aantal seconden (ongeveer 4) vast, waardoor niks reageerde en de telefoon maar over bleef gaan.

Zouden er op de achtergrond apps kunnen draaien die opeens 100% cpu vragen o.i.d.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:13
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:27:
Achja, dat pentile gedoe zie je alleen als je 5cm vanaf het scherm zit. En ook alleen bij randjes. Ik heb het nog niet storend gevonden. Ik heb alleen maar mensen gehoord die zeggen.. wauw wat een geweldig mooi scherm!

En ik heb me echt zitten verbazen over de batterij. Jeetje wat gaat dat ding lang mee. Zeker 1 van de beste smartphones qua accu verbruik. Heb ook een G7. Misschien dat de G9 in de 16GB versie zit?!
Mijn ogen hebben geen macrostand en zien op 5cm afstand enkel een waas. Wel zie ik de matrix duidelijk van zo'n 10 tot 30 cm afstand. In het begin vond ik dit wel hinderlijk maar begin er inmiddels aan te wennen. Wat betreft de batterij, ik heb de 16GB en een G7 batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik merk wel dat de telefoon heel inconsequent is met het automatisch refreshen van mijn hotmail en twitter. De ene keer doet ie het wel, de andere keer niet. Ook brandt er geen lampje bij een mention of nieuwe mail, iets wat ik wel in heb gesteld. Weet iemand hier wat van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexuzu
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:37:
Ik merk wel dat de telefoon heel inconsequent is met het automatisch refreshen van mijn hotmail en twitter. De ene keer doet ie het wel, de andere keer niet. Ook brandt er geen lampje bij een mention of nieuwe mail, iets wat ik wel in heb gesteld. Weet iemand hier wat van?
Er zit geen notificatielampje op het toestel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartelsrobert
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 20:22
[Ook brandt er geen lampje bij een mention of nieuwe mail, iets wat ik wel in heb gesteld. Weet iemand hier wat van?
uiterlix schreef op maandag 28 juni 2010 @ 19:36:]

Er zit geen notificatielampje op het toestel ...
_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zijn die ledjes linksbovenin het toetsel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBoneCollector
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-08 23:35
Wat zijn die ledjes linksbovenin het toetsel dan?
Dat zijn sensoren.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotharan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-09 11:59
Problemen met de Samsung Galaxy S: black outs
http://www.sigridschrijft...-met-de-samsung-galaxy-s/

Zijn er hier bezitters die hier ook last van hebben?
Zou zoiets met een firmware update verholpen kunnen zijn of straks met Android 2.2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-08 21:57

Tuk

Heb nu mijn 3de galaxy s. in gebruik. De eerste had een dode pixel in het scherm. De 2de had wifi problemen. dit waren allebei 8 gig variante. Nu ging ik dus vandaag naar de belcompany om mijn 2de toestel om te ruilen. We hebben daar 3 toestellen uitgepakt omdat ze alle drie een dode pixel in het scherm hadden. Ze hadden geen voorraad meer met 8 gig versies. Dus zijn ze heel schappelijk geweest om een 16 gig versie mee te geven :D ( erg goede serves bij de belcompany in den bosch). Echter heb ik weer wifi problemen. Ik kan ongeveer 3 min zonder problemen over wifi surfen daarna loopt de verbinding vast. Toestel blijft functioneren, bij wifi instellingen staat dat ik gewoon verbonden ben echter hij doet niks! ook bij vrienden op het netwerk doet zich dit probleem voor. heb al meerdere malen gereset naar fabrieksinstellingen zonder suc6. Hebben meer mensen hier last van? Als ik wifi dan even uitschakel en weer inschakel kan ik weer 3 tot 5 min internetten, daarna loopt de internet verbinding weer vast. Dit is dus alleen op het wifi netwerk, 3g werkt zonder probleem en is razend snel in vergelijking met mijn iphone 3gs.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Heb ik inderdaad ook last van, ik dacht eerst dat dit aan de router lag, maar na een vast ip ingesteld te hebben nog steeds problemen. Ik heb wel problemen met laptops als ik deze op automatisch IP heb staan, ik krijg dan geen verbinding, maar deze valt niet weg ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

Gotharan schreef op maandag 28 juni 2010 @ 20:21:

Zou zoiets met een firmware update verholpen kunnen zijn of straks met Android 2.2?
Yup. Dit is echter mijn eerste smartphone en mede dus ook eerste Android-toestel. Ik dacht dat het "normaal" was. Ik heb af en toe bij hevig gebruik een "hiccup" van zo'n 5 tot 10 seconden zwart scherm. Soms geeft Android daarna een FC aan bijv LauncherPro, en daarna doet alles het weer smooth.

Héél soms gebeurt het ook bij "licht" gebruik. Dan heb ik een tijd niks gedaan met de telefoon, en dan duurt het toch vrij lang om van een contact uit de contacts-list naar de messaging (sms) app te springen; een gevalletje zoals Maarten21 had dus. Dat vind ik eigenlijk niet kunnen. Maar echt DERTIG seconden wachten (een halve minuut is echt lang hoor, ik denk dat de schrijfster van dat artikel overdrijft) is me nooit overkomen.

Dit soort kleine wachttijden komen dus niet voor op (in principe langzamere) telefoons als de Nexus One, Desire en Milestone? En waar zou dit aan liggen? Het lijkt wel een geheugencontroller-bug, zoals bij de eerste generatie ssd-schijven :+ . Of misschien is het iets braks in de apps van Samsung zelf?

Btw, bij mij doet de mail app het weer perfect. Ik denk dat dat toch aan Hotmail heeft gelegen.

[ Voor 6% gewijzigd door skndd op 28-06-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
NoepZor schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:16:
Heb ik inderdaad ook last van, ik dacht eerst dat dit aan de router lag, maar na een vast ip ingesteld te hebben nog steeds problemen. Ik heb wel problemen met laptops als ik deze op automatisch IP heb staan, ik krijg dan geen verbinding, maar deze valt niet weg ofzo.
Is er niet een optie voor power saving met het wifi signaal ofzo? Op de i8910 zat ook zoiets, hierdoor zat je inderdaad ook na een paar minuten zonder verbinding terwijl hij wel gewoon aangaf verbonden te zijn. Over een paar dagen hoop ik m'n eigen i9000 te hebben, dan zal ik zelf ook eens kijken :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1273
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 09:30

Ik had hier last van, volgens mij is dit ook waar Maarten21 het over heeft maar nadat ik weet even iemand hier stelde dat dat aan TouchWiz ligt en over is als je een andere launcher installeerd heb ik maar eens Launcher Pro geinstalleerd.

Naast dat ik Launcher Pro een stuk mooier vind dan TouchWiz werkt hij ook een stuk beter, snappier en ik heb geen zwart scherm meer gezien. Alle problemen zijn opgelost en ik ben echt (bijna) helemaal tevreden met mijn telefoon. Dus als je ook van je zwarte schermen af wilt, gewoon een andere launcher installeren. Als je wilt weten hoe het eruit ziet moet je maar eens op youtube kijken.

Overigens ben ik bijna helemaal tevreden omdat het toestel naar mijn idee in de achtergrond meer doet dan ik wil. Zo zie ik dat er regelmatig dataverkeer is terwijl ik niets open heb? ook draaien er achtergrond processen voor bijvoorbeeld google talk wat ik niet gebruik en ook nooit heb opgestart. Ik denk dat ik hem ga rooten om iets als Droid wall te installeren en zo meer controle over bv. het dataverkeer te krijgen. Maar eens uitzoeken hoe dat moet:)

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Watercoolertje.

Heb je nou wel of geen Samsung Galaxy S? Ik snap neit dat je kan zeggen dat het scherm niet zo goed is, terwijl je het toestel zelf niet hebt? Je kan wel over je nexus one lopen vertellen dat het scherm niet zo goed was, maar we zitten in GS topic.

Niet iedereen loopt te mierenneuken over het scherm dat bij een afstand van 2 cm idd niet zo scherp is als een iPhone 4. Ja boeiend, ik kijk naar me telefoon van een afstand van 30 cm. Ik kan niet eens me ogen focussen op een afstand van 5 cm. Is het niet mogelijk dat die rare dingen van het scherm door het scheel kijken komen? :+

Het is misschien veel beter als we heir echte ervaringen van de GS hebben en niet ervaringen van mensen met andere telefoons of mensen die uit reviews hun zogenaamde "ervaringen" hier neerleggen. Daar hebben mensen zoals ik veel meer aan.

[ Voor 38% gewijzigd door Relief2009 op 28-06-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds heb ik problemen met het verbinden met de PC dmv USB. Kies vind hij niet, en Massaopslag ook niet. Ik heb een beetje gegoogled, maar geen oplossing gevonden. Ik run trouwens op een Windows 7, denk dat daar het probleem licht, ook gezien andere ervaringen (met andere toestellen die op Android draaien). Maar het is donders irritant, want ik kan hem gewoon niet (meer) verbinden met de PC.

En nog een vraagje, is het ook mogelijk de I9000 aan te sluiten op de X-Box360 of PS3?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2010 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:05:
Nog steeds heb ik problemen met het verbinden met de PC dmv USB. Kies vind hij niet, en Massaopslag ook niet. Ik heb een beetje gegoogled, maar geen oplossing gevonden. Ik run trouwens op een Windows 7, denk dat daar het probleem licht, ook gezien andere ervaringen (met andere toestellen die op Android draaien). Maar het is donders irritant, want ik kan hem gewoon niet (meer) verbinden met de PC.
Hmmm Kies opnieuw installeren? Of specifieke usb drivers zoeken? En zit er bij massaopslag een vinkje?

Welke versie van windows 7 heb je?

[ Voor 79% gewijzigd door Relief2009 op 28-06-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Al geprobeerd, geen succes.
2. Installeerd hij wel (als ik hem in een nieuwe USB-slot stop), maar daarna pakt Kies of Windows zelf hem ook niet.
3. Yup

Ik heb Windows 7 Home Premium 64-bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online

En nog een vraagje, is het ook mogelijk de I9000 aan te sluiten op de X-Box360 of PS3?
Zelfde hier, tis me een keer gelukt om het verbonden te krijgen maar weet al niet meer hoe... Het werkt iig niet optimaal out of the box nee :N Ook win 7 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Marc1273 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:30:
[...]
Overigens ben ik bijna helemaal tevreden omdat het toestel naar mijn idee in de achtergrond meer doet dan ik wil. Zo zie ik dat er regelmatig dataverkeer is terwijl ik niets open heb? ook draaien er achtergrond processen voor bijvoorbeeld google talk wat ik niet gebruik en ook nooit heb opgestart. Ik denk dat ik hem ga rooten om iets als Droid wall te installeren en zo meer controle over bv. het dataverkeer te krijgen. Maar eens uitzoeken hoe dat moet:)
In dit artikel is daar goeie informatie over te lezen. Android schijnt bijzonder goed om te gaan met wat er in zijn 'achtergrond' mag blijven en wat dat daar doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

peakaboo schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:25:
[...]

Zelfde hier, tis me een keer gelukt om het verbonden te krijgen maar weet al niet meer hoe... Het werkt iig niet optimaal out of the box nee :N Ook win 7 64 bit
Inderdaad, enorm zonde dit. Mijn Samsung Innov8 pakt hij overigens wel gewoon (ook in Kies). PC Studio heb ik ondertussen al verwijderd, zodat alleen Kies nog bestaat op mijn PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:39:
[...]

Inderdaad, enorm zonde dit. Mijn Samsung Innov8 pakt hij overigens wel gewoon (ook in Kies). PC Studio heb ik ondertussen al verwijderd, zodat alleen Kies nog bestaat op mijn PC.
Enige wat je kunt doen, als je een SD kaartje hebt daar al je zooi opzetten tijdelijk totdat ze met een fix komen, denk dat dit puur een software/OS issue is.. Doe ik nu ook en dat werkt gewoon perfect met massaopslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc1273
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 26-06 09:30
jjwa schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:28:
[...]

In dit artikel is daar goeie informatie over te lezen. Android schijnt bijzonder goed om te gaan met wat er in zijn 'achtergrond' mag blijven en wat dat daar doet.
Dat geloof ik best, maar dat is vanuit het oogpunt van performance. Als dat ding een week zou kunnen werken op de accu terwijl hij van alles en nog wat in de achtergrond doet dan vind ik dat allemaal best. Dit is echter niet het geval en als ik niets open heb staan maar zie dat er toch dataverkeer is en dus die verbinding open blijft en dus extra energie verbruikt dan vraag ik mij af waarom dat nodig is?

Ik heb hiervoor verschillende WM telefoons een een IPhone gehad en daar zag je dat de dataverbinding alleen werd opgezet als het nodig was, bij android staat hij altijd open en ik vraag mij af waarom? wat gaat er voor verkeer over de lijn? en hoeveel langer doe ik met mijn accu als hij dat allemaal niet doet?

Canon 7D | Canon 70-200 2.8L | Canon 17-55 2.8 IS | Sigma 10-20 | fotos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:14

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

Ik heb vandaag ook de Galaxy S aangeschaft! Jeeej! Wat een heeeeerlijk ding is het zeg!

Maar weet iemand of het met de Galaxy S ook mogelijk is om te pingen? En welke applicatie je daarvoor gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56

Ik heb dit probleem ook regelmatig met Windows Vista Home Premium 32bit.
Als ik de telefoon opnieuw opstart doet die het weer voor een bepaalde tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
mijn telefoon is nu al de hele avond online zonder verbinding te verliezen. Misschien toch probleem met auto ip icm mijn router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Laatst online: 12-09 16:59

Ja heb ik wel gehad, maar leek app related. Na het deinstalleren van de Androidplanet news app heb ik hier geen last meer van gehad. Ik kwam er achter dat het tot 3 keer toe na gebruik van die app gebeurde.

Verder, ben ik nu 5 laadcycli verder en na hevig gebruik vandaag nog steeds 42% over, erg netjes! (G7)

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Double
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14-11-2023
Jos_M schreef op maandag 28 juni 2010 @ 22:56:
Ik heb vandaag ook de Galaxy S aangeschaft! Jeeej! Wat een heeeeerlijk ding is het zeg!

Maar weet iemand of het met de Galaxy S ook mogelijk is om te pingen? En welke applicatie je daarvoor gebruikt?
bedoel je pingen naar een website, pingen van blackberry, of p!ngen van samsung? :P
Als het de 3e is staat het ergens in het android software topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik straks op mijn GS data roaming uitzet, staat dan ook echt alle data uit als ik in België ben en kom ik niet voor verrassingen te staan? Of moet ik daarvoor een app installen? Een dure telefoonrekening wegens onnodig datagebruik zou ruk zijn gezien ik bijna wekelijks wel in België ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

The_Double schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:10:
[...]

bedoel je pingen naar een website, pingen van blackberry, of p!ngen van samsung? :P
Oh lekker duidelijk weer. Ik had gehoopt dat ping blackberry en ping van samsung hetzelfde zouden zijn, maar dat is dus blijkbaar niet zo? Lijkt me wel makkelijk, omdat verschillende collega's blackberry's hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jos_M
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09:14

Jos_M

aka jos_jalla aka josti

The_Double schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:10:
[...]

ik bedoelde het laatste inderdaad. maar dat is toch bijna hetzelfde als ping van BB? Ik vraag dit omdat mijn vriendin ook misschien de GS wil aanschaffen. Dat scheelt weer in de sms-kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgion
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:57
Heeft Android niet gewoon Gtalk als alternatief voor Ping? Heb t zelf nog niet geprobeerd overigens. Staat nog op mijn to-do-list.

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Talk

[ Voor 17% gewijzigd door Morgion op 28-06-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:26
gwystyl schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:17:
[...]

Oh lekker duidelijk weer. Ik had gehoopt dat ping blackberry en ping van samsung hetzelfde zouden zijn, maar dat is dus blijkbaar niet zo? Lijkt me wel makkelijk, omdat verschillende collega's blackberry's hebben.
Palringo ? kan je op alle toestellen installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Empo
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-07 13:55
Morgion schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:47:
Heeft Android niet gewoon Gtalk als alternatief voor Ping? Heb t zelf nog niet geprobeerd overigens. Staat nog op mijn to-do-list.

http://en.wikipedia.org/wiki/Google_Talk
Zeker een een alternatief te noemen. Ik gebruik het ook als "ping" app. Sommige vrienden hebben een blackberry maar die kunnen gtalk eenvoudig downloaden van hun eigen market waardoor ze ook met android gebruikers kunnen communiceren. Gtalk verstookt ook haast geen energie.. vergeleken met msn oid..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49

Plug je telefoon in de USB en herstart je telefoon is, dat zou kunnen werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 00:35:
[...]

Plug je telefoon in de USB en herstart je telefoon is, dat zou kunnen werken.
Dat werkt dus wel!! Maar ik heb geen zin om dus elke keer mn tel daarvoor te moeten herstarten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*#0*# Een Test Menu

waar moet je dat precies intypen?
die codes?

edit: gewoon bij bellen

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
In de dialer, en als het goed is verschijnt het betreffende menu na het intypen van het laatste teken.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Laatst online: 12-09 16:59
Marc1273 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:30:
[...]
Naast dat ik Launcher Pro een stuk mooier vind dan TouchWiz werkt hij ook een stuk beter, snappier en ik heb geen zwart scherm meer gezien. Alle problemen zijn opgelost en ik ben echt (bijna) helemaal tevreden met mijn telefoon. Dus als je ook van je zwarte schermen af wilt, gewoon een andere launcher installeren. Als je wilt weten hoe het eruit ziet moet je maar eens op youtube kijken.
Ik heb deze ook zojuist geïnstalleerd, ik kan bevestigen dat het toestel een stukje sneller wordt.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Pagina: 1 ... 6 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen en opmerkingen over prijzen, levertijden en abonnementen horen hier NIET thuis. Dat kan in een apart levertijden topic.