SIM only en kopen vs abo afsluiten en weinig bijbetalen
Ik heb gekozen voor het laatste. Ik heb de jaarprijs berekend van beide opties en kwam voor de eerste opties ca 30 euro duurder uit. Dan maar switchen van BEN naar T-Mobile. Heb Web n Walk plus erbij genomen.
Scheelt mij toch weer een flinkje uitgave in één keer en ik smeer die kosten, die dus over het totaal gezien lager liggen, uit over een periode van een jaar.
Dan de discussie over de Galaxy S tov de Iphone 4G. Ik heb nu bijna 3 jaar lang met veel plezier een oerphone uit de VS gebruikt. Het blijft een goed product en is toonaangevend geweest voor de manier waarop je nu mobiel communiceert. Destijds kon ik hem voor 250 eu kopen vanwege de lage dollar. Nu kost zo'n ding ruim 600eu die je al dan niet via een abonnement constructie betaalt. Maar betalen doe je. Dat vind ik het niet waard. Zeker met hardware als die van de Galaxy S vind ik het verschil in performance verwaarloosbaar. En de UI is ook goed voor elkaar. Daarbij verwacht ik dat bij 2.2 de meeste kinderziektes er wel uit zijn (Android dan).
Daarom is toch de samsung voor mij de betere optie. Meer waar voor je geld. Enige usp vind ik nog itunes. Maar inmiddels staan al mijn media op mijn nas (DS-410) en van daaraf kan ik straks via DLNA streamen (over the air) naar mijn Galaxy. Dat gaf voor mij de doorslag (hoewel DS audio op de iphone ook goed werkt).
Ik gebruik vanaf ergens deze week mijn oude iphone wel als ipod jukebox op mijn stereo ;-)
De openheid van het Android platform vind ik ook tegenvallen. De commentaren hierboven begrijp ik wel voor wat betreft het marketing aspect. Maar het zou mooi zijn als de architectuur dusdanig zou zijn dat je bijvoorbeeld de onderliggende android versie kunt upgraden onafhankelijk van de schil die daarop draait. Net zoals je bijvoorbeeld het besturingssysteem van je computer kunt upgraden zonder afhankelijk te zijn van wanneer bijvoorbeeld microsoft zijn office upgrade beschikbaar heeft. Dat heeft mij wel een tijd weerhouden om al op android over te stappen. Maar na de filmpjes op youtube van de performance van de Samsung i9000 te hebben gezien, durf ik het nu wel aan. Ik denk dat ik er erg veel plezier van ga hebben.
[
Voor 20% gewijzigd door
pjitter op 27-06-2010 21:52
]