Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:51
Maarten21 schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:06:
Over de accuduur ben ik vooralsnog niet tevreden. Eergisteren heb ik 'm gekocht. Het is vandaag de eerste dag dat ik "normaal" gebruik maak van m'n telefoon.
Voor het slapen gaan aan de lader. Ik werd rond 4 uur wakker van een piepje dat ie vol zat en ik 'm van de lader moest halen.
Ik heb vandaag niks bijzonders met de telefoon gedaan. Eigenlijk alleen af en toe de tijd bekijken, heel even gebeld. een smsje gestuurd en eventjes nu.nl bekeken.
Vanmiddag rond 14:30 kreeg ik al de tweede melding dat ik 'm nu wel echt aan de oplader moest leggen.

Hieronder een overzicht waaraan de accu zo snel is leeggegaan (volgens Android):
Weergave: 24% (25min)
spraakoproepen: 22% (8min)
mobiel standby: 19% (10 uur)
telefoon standby: 14% (10 uur)
fring: 9% (cpu-gebruik: 30min)
Android systeem: 6% (cpu gebruik: 20 min)
Android core apps: 2% (cpu gebruik: 6 min)
Android systeem: 2% (cpu gebruik: 6 min)
Kiezer: 2% (cpu gebruik: 4 min)

Bijzondere conclusies:
10 uur lang standby staan ("mobiel" en "telefoon") kost al 33% van m'n accu
8 minuten bellen kost 22% van m'n accu

Ik heb een G7 batterij en JF3 firmware. Wifi staat niet aan, HSDPA wel, helderheid 100%, GPS uit.

Ik hoop dat de accu nog langer mee gaat, want dit is echt niet te doen. Ik moet wel minstens een dag doorkomen. Dit is toch gewoon heel slecht zo?
Ik heb precies hetzelfde, kom nog geen dag door. Moet eigenlijk overal mn lader mee naar toe nemen ;)
Maar zoals ik ergens las, kan het zijn dat de accu pas na 5 volledig keer opladen het wat beter doet. Ik heb overigens mij helderheid helemaal laag gezet. Nog steeds best helder. Kijken of het nou iets langer mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-04-2022
Ik neem aan dat je Launcher Pro kunt downloaden in android market?
Zo ja, is die dan nog wel steeds in het nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lucky1965 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 09:55:
Ik neem aan dat je Launcher Pro kunt downloaden in android market?
Zo ja, is die dan nog wel steeds in het nederlands?
Probeer het. Nee? Deinstall. Ja? Use. :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky1965
  • Laatst online: 05-04-2022
Zou het willen proberen als ik een android toestel had maar moet nog 1 maand wachten, vandaar de vraag erover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rwvdw
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-02 11:43
Wie heeft een goed advies?

Ik ben op zoek naar een back-prog dat een complete backup kan maken en de backup dan bijv via wifi op een NAS-drive kan zetten. Als ik mijn telefoon dan bijv op fabrieksinstellingen zet moet het restoren van de backup mogelijk zijn. Alle instellingen, prog's ed moeten dan weer teruggezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:37
rwvdw schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:13:
Wie heeft een goed advies?

Ik ben op zoek naar een back-prog dat een complete backup kan maken en de backup dan bijv via wifi op een NAS-drive kan zetten. Als ik mijn telefoon dan bijv op fabrieksinstellingen zet moet het restoren van de backup mogelijk zijn. Alle instellingen, prog's ed moeten dan weer teruggezet zijn.
Mybackup Pro een optie? (http://www.rerware.com/Android/)

Nog niet uitgeprobeerd (behalve een backup maken) maar hiermee kun je alles backuppen (pim data, apps, instellingen) en restoren. Backups kunnen op je sd-kaart gezet worden (of online gestored).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01:26
ik wordt echt schijtziek van die Mysteryland

site is eindelijk beschikbaar maar nu krijg ik een hele irritante melding.
heeft iemand anders er ook last van ?
zoveel problemen voor een 4 gb geheugenkaartje tjonge.

http://www.samsungmobile.nl/promotion/mysteryland/index.html

Het ingevulde IMEI-nummer is niet bekend in onze database. Controleer het nummer en probeer het nogmaals. Neem contact op met de Samsung helpdesk onder de button ‘Hulp nodig?’, indien het probleem zich blijft voordoen.

[ Voor 5% gewijzigd door sanane op 29-06-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
sanane schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:59:
ik wordt echt schijtziek van die Mysteryland

site is eindelijk beschikbaar maar nu krijg ik een hele irritante melding.
heeft iemand anders er ook last van ?
zoveel problemen voor een 4 gb geheugenkaartje tjonge.

http://www.samsungmobile.nl/promotion/mysteryland/index.html

Het ingevulde IMEI-nummer is niet bekend in onze database. Controleer het nummer en probeer het nogmaals. Neem contact op met de Samsung helpdesk onder de button ‘Hulp nodig?’, indien het probleem zich blijft voordoen.
Niet om t een of ander, maar wat krijg je naast n 4 GB kaartje? Ik bedoel, dat is toch ook niet echt de moeite waard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
m0ridin schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:02:
[...]

Niet om t een of ander, maar wat krijg je naast n 4 GB kaartje? Ik bedoel, dat is toch ook niet echt de moeite waard...
ben er al mee gekapt teveel moeite voor een 4gbtje.

ik dacht eerst wel leuk een gratis 4 gb geheugenkaartje waar ik extra films mp3 of navigatie software erop kan zetten. Maar dat ik zoveel moeite zou doen voor zo'n kaartje had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
sanane schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:08:
[...]

ben er al mee gekapt teveel moeite voor een 4gbtje.

ik dacht eerst wel leuk een gratis 4 gb geheugenkaartje waar ik extra films mp3 of navigatie software erop kan zetten. Maar dat ik zoveel moeite zou doen voor zo'n kaartje had ik niet verwacht.
pricewatch: Sandisk microSDHC 16GB Class 2

Bestel bij digitalonline, heb je binnen 1 dag binnen :) Heb ik ook gedaan.

Even wat anders, in een review stond bij negatieve punten dat de microSD kaartjes niet swapable waren zonder het toestel uit te schakelen, dit werkt echter wel gewoon hoor, je kan je GS aan laten staan en een ander kaartje erin duwen en hij begint gewoon met lezen :)

Meteen een vraag die daarop inhaakt, ik wil eens proberen om een 720p film af te spelen maar dat zijn files van groter dan 4GB en die SD kaartjes zijn meestal formatted in FAT32 formaat, daar kun je dus niet zulke grote bestanden op plaatsen. Als ik hem naar NTFS formateer dan kan mijn GS hem weer niet lezen (= leeg), zou exFat wel werken? Of heeft het iets met de allocation unit size te maken?

[ Voor 36% gewijzigd door peakaboo op 29-06-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
kan je het niet op je telefoon geheugen kopieren? :p
volgens meneer google moet exfat wel werken op GS.

Looks like the Samsung Galaxy S its use of the exFAT file system that supports files larger.....vs vs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
sanane schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:27:
kan je het niet op je telefoon geheugen kopieren? :p
volgens meneer google moet exfat wel werken op GS.

Looks like the Samsung Galaxy S its use of the exFAT file system that supports files larger.....vs vs
exfat had ik dus geprobeerd en toen zei de GS zelfs dat de SD beschadigd was en of ik hem nu wilde formatteren... werkt dus niet :( Ja en daar zeg je wat, op intern geheugen, want KIES krijg ik dus niet aan de praat dus kan ook het interne geheugen niet aanspreken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm, als ik een HD video maak, en ik probeer hem dan af te spelen dan geeft ie een echt trage FPS.. (op de gsm zelf, heb de vid nog niet op de PC geprobeerd)
Hij speelt hem niet eens volledig af want de video kan helemaal niet bijhouden...

Normaal of defect?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
peakaboo schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:38:
[...]

exfat had ik dus geprobeerd en toen zei de GS zelfs dat de SD beschadigd was en of ik hem nu wilde formatteren... werkt dus niet :( Ja en daar zeg je wat, op intern geheugen, want KIES krijg ik dus niet aan de praat dus kan ook het interne geheugen niet aanspreken :(
owh op diverse forums had ik gelezen dat Exfat wel werkte op Galaxy S.

in het begin werkte kies bij mij ook nie. (windows 7 32bit)
na installeren van de kies update begon alles te werken.

1=Kies openen - Instellingen - Bijwerken- Nieuwe versie bijwerken.
2=daarna pc opnieuw starten
3=daarna telefoon opnieuw starten
4=kies openen
5=usb inpluggen.
daarna werd alles automatish geinstalleerd. en het werkte :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-08 21:16
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:50:
Hmmm, als ik een HD video maak, en ik probeer hem dan af te spelen dan geeft ie een echt trage FPS.. (op de gsm zelf, heb de vid nog niet op de PC geprobeerd)
Hij speelt hem niet eens volledig af want de video kan helemaal niet bijhouden...

Normaal of defect?
Het kan goed zijn dat je teveel apps heb geinstalleerd en te lang met je tel bent bezig geweest zonder dat de apps afgesloten zijn. Ik heb in het begin gehad dat hij avi's niet goed afspeelde (audiodelay) etc. Toen installeerde ik vanuit de Market 'task manager'.
Hiermee kan je alle tasks killen die op dat moment nog 'draaien'. Hoewel dit 'draaien' niet hetzelfde betekent als volledig op de achtergrond actief.
Even installeren en tasks killen en dan moet het wel werken. Je kan ook je tel opnieuw opstarten (meer moeite)
Ik weet niet hoe bijzonder het is, maar rtlgemist bedoeld voor de ipad doet het ook: http://www.rtl.nl/service/gemist/device/ipad/feed/index.xml
Ik heb geprobeerd rtlgemist te gebruiken, maar de stream is ontzettend langzaam terwijl mijn bereik volledig is en mijn browser wel snel werkt. Kan iemand anders wel makkelijk streamen via rtlgemist bovenstaande link?

[ Voor 17% gewijzigd door desp op 29-06-2010 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
sanane schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:52:
[...]

owh op diverse forums had ik gelezen dat Exfat wel werkte op Galaxy S.

in het begin werkte kies bij mij ook nie. (windows 7 32bit)
na installeren van de kies update begon alles te werken.

1=Kies openen - Instellingen - Bijwerken- Nieuwe versie bijwerken.
2=daarna pc opnieuw starten
3=daarna telefoon opnieuw starten
4=kies openen
5=usb inpluggen.
daarna werd alles automatish geinstalleerd. en het werkte :9~
Oke dus net gedaan, nu werkt KIES ineens wel, ik die .mkv gekopieerd van 4,6GB zegt ie op het einde: ''Deze bestandsindeling kan niet worden overdragen'' :? De GS kan toch mkv's afspelen??? Bestandsnaam is niet te lang en hebben geen rare tekens...

[ Voor 3% gewijzigd door peakaboo op 29-06-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou best vaag zijn want ik heb hem net nieuw en echt nog niets geinstalled ofzo.
Heb hem nauwelijks aangeraakt.. ga wel eens rebooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
peakaboo schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:01:
[...]

Oke dus net gedaan, nu werkt KIES ineens wel, ik die .mkv gekopieerd van 4,6GB zegt ie op het einde: ''Deze bestandsindeling kan niet worden overdragen'' :? De GS kan toch mkv's afspelen??? Bestandsnaam is niet te lang en hebben geen rare tekens...
lol kies is wat onstabiele progje zo te zien.

yep MKV staat er bij. probeer eens deze filmpjes?
MKV test Video's
http://forums.plexapp.com/index.php?showtopic=3029

Codecs: Mpeg4, H.264, H.263, H263Sorenson, DivX HD, Xvid HD, VC-1 format: 3gp (mp4), WMV (asf), AVI (divx), MKV, FLV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:15:
Als ik straks op mijn GS data roaming uitzet, staat dan ook echt alle data uit als ik in België ben en kom ik niet voor verrassingen te staan? Of moet ik daarvoor een app installen? Een dure telefoonrekening wegens onnodig datagebruik zou ruk zijn gezien ik bijna wekelijks wel in België ben.
Indien ik dit ergens anders moet vragen gaarne verwijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:24:
[...]

Indien ik dit ergens anders moet vragen gaarne verwijzing.
geen idee maar je kan voor de zekerheid apndroid installeren van markt.

[ Voor 17% gewijzigd door sanane op 29-06-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
sanane schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:07:
[...]

lol kies is wat onstabiele progje zo te zien.

yep MKV staat er bij. probeer eens deze filmpjes?
MKV test Video's
http://forums.plexapp.com/index.php?showtopic=3029

Codecs: Mpeg4, H.264, H.263, H263Sorenson, DivX HD, Xvid HD, VC-1 format: 3gp (mp4), WMV (asf), AVI (divx), MKV, FLV
Ja KIES is nog niet echt optimaal momenteel.

Nou ik heb via massaopslag (gewoon via deze computer) die grote mkv gekopieerd, duurde 20 min ofzo :S (via KIES korter) en nu zie ik net op mn tel dat het een bestand van 370mb is geworden :?

Die kleine mkv van jou link speelde ie niet eens af... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
peakaboo schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:01:
[...]

4.6GB, kan het zijn dat het bestand simpelweg te groot is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
m0ridin schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:45:
[...]

4.6GB, kan het zijn dat het bestand simpelweg te groot is?
:F

:P ja, voor FAT32.. maar daarom wilde ik NTFS instellen alleen dat leest de GS weer niet uit.. exfat ook geen succes :N Dus zit vast aan FAT32 en daar kun je dus geen grote files op plaatsen...

heb dus net geprobeerd om dat bestand van 4,6gb dus op het internet geheugen te zetten en heeft ie er zelf 370mb van gemaakt??? Snap er niks van en gaat dus niet werken... -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:41

gwystyl

Beugeltje dan maar?

peakaboo schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:16:
[...]

Even wat anders, in een review stond bij negatieve punten dat de microSD kaartjes niet swapable waren zonder het toestel uit te schakelen, dit werkt echter wel gewoon hoor, je kan je GS aan laten staan en een ander kaartje erin duwen en hij begint gewoon met lezen :)
Klinkt wel logisch, want als je USB verbindt of ontkoppelt gaat hij ook de sd-kaart opnieuw inlezen. Dan unmount hij hem dus bij het verbinden, en mount hij opnieuw bij ontkoppelen. Misschien is er een widget om de sd-kaart 'veilig te verwijderen', maar ik heb nog geen problemen gehad met het koppelen/ontkoppelen dus die verwacht ik ook niet zo als je de kaart eruit haalt of instopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peakaboo
  • Niet online
gwystyl schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:06:
[...]

Klinkt wel logisch, want als je USB verbindt of ontkoppelt gaat hij ook de sd-kaart opnieuw inlezen. Dan unmount hij hem dus bij het verbinden, en mount hij opnieuw bij ontkoppelen. Misschien is er een widget om de sd-kaart 'veilig te verwijderen', maar ik heb nog geen problemen gehad met het koppelen/ontkoppelen dus die verwacht ik ook niet zo als je de kaart eruit haalt of instopt.
T werd geloof ik bij een review iphone 4 vs GS genoemd als negatief punt bij de GS, is dus helemaal niet zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanane
peakaboo schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:38:
[...]

Ja KIES is nog niet echt optimaal momenteel.

Nou ik heb via massaopslag (gewoon via deze computer) die grote mkv gekopieerd, duurde 20 min ofzo :S (via KIES korter) en nu zie ik net op mn tel dat het een bestand van 370mb is geworden :?

Die kleine mkv van jou link speelde ie niet eens af... :F
lol vaag

wanneer ik vrij ben zal ik het uitgebreid testen en hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:13
Mijn accuduur is een stuk beter geworden :)
Ik heb wel de helderheid op het laagst gezet, wifi uit, gps uit en automatische checks uit (email e.d.).

Verder gebruik ik nu Launcher Pro (als standaard gezet met Home Switcher).
Deze werkt een stuk sneller en heel fijn. Het zou ook te maken kunnen hebben met een verbetering van de accuduur.
Het enige echt slechte eraan is dat je niet langzaam kan scrollen door de apps, zonder een app te openen danwel op je homescreen te zetten (omdat je een icoon lang indrukt, terwijl je wel scrollt)

Ik heb nog wel last van het trage netwerk van T-Mobile (ik moet nog 2 maanden wachten totdat ik overga op KPN). Websites bezoeken gaat snel zat, maar bij google maps en android market gaat het soms heel traag of gewoon helemaal geen voortgang. Er wordt constant heen en weer geschakeld tussen 3G en HSDPA, maar er gebeurt dan gewoon niks (wel vol bereik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DMP.cc
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-09 22:36

DMP.cc

They call me DM

Tim Schuhmacher schreef op zondag 27 juni 2010 @ 17:50:
[...]

...Vehaal...

De items op je pc aanmaken:
  • A. Repeat yearly, Starts 4/5/1927, Ends Never
  • B. Repeat yearly, Starts 4/5/1927, Ends Until 4/5/2026
  • C. Repeat yearly, Starts 4/5/1938, Ends Never
  • D. Repeat yearly, Starts 4/5/1938, Ends Until 4/5/2026
Ben wel benieuwd!
Ik heb het net getest en dit zijn mijn bevindingen:

A: Crash van de android agenda app.
B: Datum verspreid over twee dagen, maar de app blijft draaien.
C: Synchroniseerd niet(?). Verschijnt niet in de agenda app. (wel op gCal)
D: Werkt perfect

Kunnen wij dit ergens melden? (Google, Samsung?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-09 18:49
Is het al bekend wanneer we 2.2 kunnen verwachten voor de Galaxy S? Ik ben eigenlijk al zeer tevreden met hoe de telefoon het nu doet, maar nog meer snelheid is altijd welkom.

Heeft er iemand trouwens ook last van luie pixels? Ik heb 2 luie pixels maar heb er eigenlijk niet zo heel veel last van dus geen zin om daarvoor naar de winkel te gaan.

Verder vind ik het een beetje jammed dat de Gameboid app nog niet werkt op de Galaxy S maar dat zullen ze vast wel fixen.

MSN Talk + swype werkt trouwens geniaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:00:
Gebruikt dat veel accu als je hem 24/7 aan laat staan? anders blijf ik gewoon lekker bij google talk.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:00:
Is het al bekend wanneer we 2.2 kunnen verwachten voor de Galaxy S? Ik ben eigenlijk al zeer tevreden met hoe de telefoon het nu doet, maar nog meer snelheid is altijd welkom.

Heeft er iemand trouwens ook last van luie pixels? Ik heb 2 luie pixels maar heb er eigenlijk niet zo heel veel last van dus geen zin om daarvoor naar de winkel te gaan.

Verder vind ik het een beetje jammed dat de Gameboid app nog niet werkt op de Galaxy S maar dat zullen ze vast wel fixen.

Volgens een twitter bericht van SamsungFirmwares zou Froyo eind Q3, begin Q4 van 2010 naar de Samsung Galaxy S komen.
Verder schijnt Samsung niet bekent te staan om snelle updates, dus tel daar maar 's een paar maanden bij op. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:02:
[...]

Gebruikt dat veel accu als je hem 24/7 aan laat staan? anders blijf ik gewoon lekker bij google talk.. :/
Ik zou het niet weten, ik zet mijn MSN Talk elke keer uit na gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-08 16:05
Ben nu zo ongeveer 3 uurtjes met de telefoon bezig en vind het een geweldig apparaat. Erg scherp beeld, supersnel en een duidelijk menu. Wat ik me alleen afvraag is waarom er continue verbinding wordt gemaakt met internet.. Wifi zet ik uit en bam.. gelijk komt 3g/hspa weer aan. Weet iemand waar je dit uit kan zetten? Ik heb in die switch alles uit staan(wifi, gps, bluetooth, mobiel internet, contrast)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik mis sommige HTC Sense widgets wel, zoals de mail en weer widget. Nu heb ik een weer widget van Weather Channel maar dat vind ik een lelijk ding. Twitter for Android werkt niet goed dus heb Tweetcaster geinstalleerd en gelijk een stuk beter. Weet iemand nog een mooie gratis widget? Heb nog 2 lege schermpjes.:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
bart_wbd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:10:
Ben nu zo ongeveer 3 uurtjes met de telefoon bezig en vind het een geweldig apparaat. Erg scherp beeld, supersnel en een duidelijk menu. Wat ik me alleen afvraag is waarom er continue verbinding wordt gemaakt met internet.. Wifi zet ik uit en bam.. gelijk komt 3g/hspa weer aan. Weet iemand waar je dit uit kan zetten? Ik heb in die switch alles uit staan(wifi, gps, bluetooth, mobiel internet, contrast)
apndroid uit de market

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:40
Verwijderd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 17:24:
Ik mis sommige HTC Sense widgets wel, zoals de mail en weer widget. Nu heb ik een weer widget van Weather Channel maar dat vind ik een lelijk ding.
Als je verknocht bent aan de HTC clock met weather dan raad ik je deze aan, heb ik zelf ook draaien: http://www.anddoes.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12:34

WoutF

Hoofdredacteur
Voor de mensen die last hebben van het feit dat de telefoon soms hangt, is er mogelijk een fix. De interne opslag van de Galaxy S is niets meer dan een ingebouwde sd-kaart, en dus niet bijster snel. Dit is ook de locatie waar apps hun data naar wegschrijven en van lezen.

Het is mogelijk deze dataopslag-locatie te verplaatsen naar het nand-geheugen, wat een stuk sneller is.
adb shell
su
cp -rp /data/data /dbdata
mv /data/data /data/data.bak
ln -s /dbdata/data /data/data
reboot
Je hebt wel root nodig om dit te doen, en het is natuurlijk allemaal op eigen risico. De /dbdata partitie is maar 138mb groot, en mocht deze volraken dan kunnen er problemen optreden.

Bron: Paul O'Brien @ http://android.modaco.com...-problem-rooted-try-this/

[ Voor 6% gewijzigd door WoutF op 29-06-2010 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

kwiebus schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:18:
[...]

Als je verknocht bent aan de HTC clock met weather dan raad ik je deze aan, heb ik zelf ook draaien: http://www.anddoes.com/
Leuke app, maar kan hem niet vinden op de site :) Heb je een direct link ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
yassine schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:18:
[...]

Leuke app, maar kan hem niet vinden op de site :) Heb je een direct link ?
http://nl.androlib.com/an...ywidget-android-FDiF.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 09-09 22:54

yassine

Nothing to it but to do it!

Dank, die had ik al gevonden. Dit is nl niet de nieuwste versie 1.3.0, zoals op anddoes.com te zien is.

Edit: Heb die code gescand en je word daarna verwezen naar de 1.3.0 versie, top dus :)

[ Voor 30% gewijzigd door yassine op 29-06-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
yassine schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:02:
Dank, die had ik al gevonden. Dit is nl niet de nieuwste versie 1.3.0, zoals op anddoes.com te zien is.
Er zit een bug in de nieuwste versie geloof ik, daarom staat die nu ook niet in de Android Market.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:06:
[...]

Er zit een bug in de nieuwste versie geloof ik, daarom staat die nu ook niet in de Android Market.
Een bug, welke bug? Hij lijkt bij mij prima te functioneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
dat werkt niet.. Is er nog zo'n app...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
bart_wbd schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:33:
[...]

dat werkt niet.. Is er nog zo'n app...?
Wat werkt er niet? Bij mij lijkt deze prima te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
kwiebus schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:13:
[...]

Een bug, welke bug? Hij lijkt bij mij prima te functioneren.
Battery drain bug 8)7 Staat ook in de comments op de site van Fancy Widget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinTeNdO_FrEaK
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10-07-2024

Ps4/switch gamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
WoutF schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:22:
Voor de mensen die last hebben van het feit dat de telefoon soms hangt, is er mogelijk een fix. De interne opslag van de Galaxy S is niets meer dan een ingebouwde sd-kaart, en dus niet bijster snel. Dit is ook de locatie waar apps hun data naar wegschrijven en van lezen.

Het is mogelijk deze dataopslag-locatie te verplaatsen naar het nand-geheugen, wat een stuk sneller is.

[...]

Je hebt wel root nodig om dit te doen, en het is natuurlijk allemaal op eigen risico. De /dbdata partitie is maar 138mb groot, en mocht deze volraken dan kunnen er problemen optreden.

Bron: Paul O'Brien @ http://android.modaco.com...-problem-rooted-try-this/
Hmm interessant. YouTube: Problems with the Samsung Galaxy S: black outs
Deze video wordt ook genoemd in dat topic.
De vrouw van de video zegt onder andere:
because I review devices and this is the first Android device I've run into that has this problem. Might be fixed easily but for now it does make the device less attractive for people who don't know what a processor load is ;)
Well, Samsung has a great follow up on this :) Just got a call and got invited to drop by Samsung HQ in my country with my Galaxy S. Hoping to have some good news soon!
Ze reviewd telefoons als beroep, en zegt dat ze nog niet eerder een android phone heeft gezien die af en toe zo veel 'lag' heeft. Ik heb er zelf ook wel eens last van, en het begint langzaam aan wel een beetje storend te worden. Maar ze is nu dus uitgenodigd om bij haar landelijke samsung hoofdkantoor langs te gaan om samen te kijken naar een oplossing. Laten we het hopen.
Voor de rest is dat apparaat echt super snel, en dan is het zonde, en ook bijna onbegrijpelijk, dat hij af en toe zo lang blijft hangen (5-10sec max)

[ Voor 6% gewijzigd door mbr01 op 29-06-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwiebus
q-enf0rcer.1 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:09:
[...]

Battery drain bug 8)7 Staat ook in de comments op de site van Fancy Widget.
Dat zijn slechts een paar comments en het kan best zijn dat je dit alleen in heel specifieke situaties ervaart.
NinTeNdO_FrEaK schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:14:
[...]

Bij mij werkt het weergedeelte niet, de klok wel.
Heb je bij Settings --> Location and Security --> My Location Sources --> Use wireless networks wel aan staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stark schreef op zaterdag 26 juni 2010 @ 15:20:
Wat zeer stom is, is de muziekspeler van dit toestel.
Ik heb namelijk een aantal gameloft games geïnstalleerd en als ik muziek wil spelen dan staat er in de afspeel lijst honderden geluidjes van die games. En omdat je met de muziekspeler niet kan kiezen die eruit te filteren of alleen een bepaalde folder af te spelen op je SDcard moet je altijd een afspeellijst maken en die mp3's wat je wilt luisteren eruit vissen. Zo ben je altijd even bezig als je nieuwe muziek toevoegd en die altijd eruit moet halen om.

Ik heb maar een mp3 speler app gedownload waar ik gewoon de folder kan kiezen waar die muziek uit afspeelt.

Als iemand een oplossing heeft voor de standaard muziekspeler hoor ik het graag.
Weet niet of hier de juiste plek is om dit te vragen maar: Waar heb je deze gameloft games gevonden? Via de gameloft website? Ik heb nml geprobeerd daar games te bestellen voor de GS maar bij geen van alle nieuwe 3D games staat dat ze voor de GS beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Laatst online: 06-09 11:19
http://www.gameloft.com/d...rt=date&selected_show=all

Vooral N.O.V.A en Asphalt zijn wel de moeite waard, maar Ashphalt is gratis via Samsung Apps.

[ Voor 23% gewijzigd door Darf op 29-06-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darf schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:05:
http://www.gameloft.com/d...rt=date&selected_show=all

Vooral N.O.V.A en Asphalt zijn wel de moeite waard, maar Ashphalt is gratis via Samsung Apps.
Zover was ik ja, alleen als ik dus b.v. NOVA via ''Buy Now'' wil kopen dan kan ik na het selecteren van land/provider/geb. datum een toestelmerk kiezen maar daar staat Samsung niet bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darf
  • Laatst online: 06-09 11:19
Gewoon een ander Android toestel kiezen?

Nexus One draait/draaide ook 2.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvaneijk
  • Laatst online: 07-02 13:25
Ben nou al twee dagen bezig met dat idiote KIES. Wat een dramaprog is dat zeg.
Ik was uiterst tevreden over ActiveSync en over Nokia PC suite. Maar aan KIES alleen maar PIJN :*)

Het probleem:
1) Eerste overdracht van contactpersonen naar 2 SGS prima. Bijwerken vanuit Outlook 2007; Ho maar.
2) Kies ziet mijn interne opslag niet. Op twee telefoons dus. Soms weer wel, maar dan de externe kaart niet.
3) Synchronisatie van mijn Outlook agenda lukt helemaal niet. Zie de foutmelding voor KIES zichzelf stopt.
Afbeeldingslocatie: http://members.casema.nl/tolhoren/MainStage.png

4) Zodra de agenda geupdated zou moeten zijn is de SGS leeg en Outlook heeft soms dubbele afspraken.

Geprobeerde oplossingen:
* Twee PC's: 1x Win7 ultimate 64bit, 1x WinXP Home 32bit
* Twee Samsung Galaxy S die excact hetzelfde zijn zonder shit erop.
* KIES meerdere keren opnieuw geinstalleerd alsook de USB drivers en nieuwere versies

Maar goed....
Iemans enig idee hoe dit opgelost zou kunnen worden? Zijn er goedwerkende programma's van derden die jullie kennen of gebruiken? Liefst gratis uiteraard.
Is er een goedwerkende workaround?

Thx in @vance _/-\o_

´Ik weet het niet´ is ook een antwoord op de gestelde vraag ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart_wbd
kwiebus schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 20:42:
[...]

Wat werkt er niet? Bij mij lijkt deze prima te werken.
HIAnp heb ik nu.. Die werkt beter voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

DMP.cc schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:01:
[...]

Ik heb het net getest en dit zijn mijn bevindingen:

A: Crash van de android agenda app.
B: Datum verspreid over twee dagen, maar de app blijft draaien.
C: Synchroniseerd niet(?). Verschijnt niet in de agenda app. (wel op gCal)
D: Werkt perfect

Kunnen wij dit ergens melden? (Google, Samsung?)
Dank voor het testen. en precies het zelfde resultaat wat ik ook had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Darf schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:21:
Gewoon een ander Android toestel kiezen?

Nexus One draait/draaide ook 2.1.
Dacht ik al, zocht denk ik naar een bevestiging maargoed:P N.O.V.A. is wel echt heel gaaf werkt perfect zeker via wifi online deathmatchen is supercool op zo'n telefoontje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poeh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05 23:19
Eindelijk was ik eruit: de GS moest de opvolger van mijn 3 (!) jaar oude N95 worden!

Maar nu ik het filmpje (YouTube: Problems with the Samsung Galaxy S: black outs) met de 'zwarte schermen' gezien heb, is mijn enthousiasme ietwat getempert. Ik zou me daar namelijk gruwelijk aan gaan ergeren.

Hoe is jullie ervaring hiermee of zou het toch gewoon een kwestie zijn van zelf geïnstalleerde brakke software? Met andere woorden: heeft de GS er 'out of the box' geen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4b0
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
"Out of the box" heb je er echt geen problemen mee.

De GS in het filmpje heeft waarschijnlijk wat extra software geïnstalleerd die voor deze problemen zorgen. Zelf ook genoeg tools erop gezet en nog geen enkel probleem met de GS, blijft gewoon snel.
In het filmpje zie je ook dat ze zelf al verschillende dingen heeft "gecustomized" aangezien de schermen er anders uit zien dan wanneer je het toestel aanschaft.

De GS zal je zeker niet teleurstellen tov je N95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
De waarschijnlijke oorzaak van de zwarte schermen en een oplossing voor het probleem zijn hier te vinden.

Edit:
Met nu dus ook een artikel op de frontpage.

[ Voor 24% gewijzigd door boaty op 30-06-2010 10:49 ]

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Laatst online: 12-09 16:59
Ik heb er 2 dagen last van gehad maar dit kwam door de nieuws app van androidplanet.com. Na het verwijderen van deze nooit meer last van gehad.

Ik heb overigens wel launcher pro als home app, die vind ik een stuk beter dan touchwiz.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whiskeybrother
  • Laatst online: 08-05-2023
Softreset funkie gevonden. _/-\o_

gewoon de power knop indrukken en vasthouden (ongeveer 6 seconde)
de galaxy zal nu afsluiten en opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uit kostenoogpunt uiteraard. Men vindt het toch een waanzinnig snel apparaat, dus who cares toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Persoonlijk heb ik er niet echt last van, zie het probleem nu ook weer niet heel erg tot nu toe.

Daarnaast, hoe goed je je apparaat ook maakt er is altijd wel een bottleneck

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dit is gewoon duidelijks iets 'geks' imho..
Andere (samsung) toestellen regelen het ook niet zo dus waarom wel bij je high end vlaggenschip?
Kostenoogpunt ben ik het niet mee eens.. Waarom zou je de data-cache niet op je interne storage regelen?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:19:
Kostenoogpunt ben ik het niet mee eens.. Waarom zou je de data-cache niet op je interne storage regelen?
Als het een duurdere oplossing was geweest zijn ze niet erg slim bezig he. Je gaat niet iets implementeren dat zowel duurder als wel trager is. Dit geheugen zal uiteraard goedkoper zijn, want op elke mogelijke manier zullen ze trachten geld te besparen. Ook op artikelen in deze (prijs)klasse. Het draait allemaal om geld. Altijd. Overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mwahja ik vind het gek dat er niet out of the box gebruikt wordt gemaakt van het onboard-flashgeheugen..
Maar dat zal aan mij liggen dan =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Ach als een klein groepje last van heeft zie ik het probleem niet? En dit kun je ook met een update fixen.
Kortom, negeren en doorgaan mensen. :)

Maar CLB, jij had toch een droid? Ben je geinteresseerd in de GS? Of heb je niks te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
Grappig om te zien dat Samsung voor de Amerikaanse markt 4 verschillende varianten op de GS heeft uitgebracht. Allemaal ook voor verschillende providers.

Ik vind ze qua design mss toch fftjes beter.

http://cdn.phonemag.com/b...10/06/Samsung-Vibrant.jpg

http://media.sawfnews.com/images/Tech/Samsung_Captivate.jpg

http://phandroid.com/wp-c.../06/Samsung-Fascinate.jpg

http://www.engadget.com/2010/06/29/samsung-epic-4g-preview/

Welke vinden jullie het mooist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT @ Hierboven: Je kan je bericht editten ipv 2x achter elkaar een post te plaatsen.. of had je niks te doen?
Relief2009 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:18:
Ach als een klein groepje last van heeft zie ik het probleem niet?
En dit kun je ook met een update fixen.
Kortom, negeren en doorgaan mensen. :)

Maar CLB, jij had toch een droid? Ben je geinteresseerd in de GS? Of heb je niks te doen?
Ik heb niks te doen, ik had geen Droid en ik negeer jou vanaf nu :)

[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 30-06-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
CLB schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:31:
EDIT @ Hierboven: Je kan je bericht editten ipv 2x achter elkaar een post te plaatsen.. of had je niks te doen?

[...]

Ik heb niks te doen, ik had geen Droid en ik negeer jou vanaf nu :)
Ben jij de moderator dat jij me moet vertellen hoe ik moet posten?

Ach ik heb niet al te goede ervaringen met je, omdat je in het verleden in andere topics maar bleef opscheppen over je Motorola Milestone en beetje alle andere telefoons liep af te zeiken. Vandaar mijn reactie ;)

Ik zie nu pas dat je hem ook hebt verkocht. Ach dan ben je voor mijn part weer welkom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EDIT: Laat maar ook :w

[ Voor 90% gewijzigd door CLB op 30-06-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ontopic please!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 12:03
Verwijderd schreef op maandag 28 juni 2010 @ 15:27:
Heb ook een G7. Misschien dat de G9 in de 16GB versie zit?
Update: We saw the discussion about the different markings on the battery (G7 on some units and G9 on ours) forming up so we decided to contact Samsung and see what all the fuss was about. It turns out that the hardware specifications of the G7 and G9 batteries are identical and those numbers are only used to identify regions – G7 being for Europe and G9 for the US.

http://blog.gsmarena.com/...2%80%93-up-with-the-best/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een Galaxy in mijn handen gehad en het ziet er inderdaad strak uit op dat super Amoled scherm...

Maar in vergelijking met mijn touch HD voelt het toestel erg licht en kitscherig aan. Grootste minpunt blijft echter het niet aanwezig zijn van een flits. En dat is nu net datgene wat ik het meeste mis op mijn HD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb deze telefoon nu ook...
als ik de batterij erindoe dan zie ik de hele tijd "galaxy s gt-9000" en dit flikkert de hele tijd :S

hoe krijg ik hem aan? :o
en zonet had ik hem eindelijk aan... vraag niet hoe? en toen heb ik de telefoon uitschakeld... en nu zie ik weer de hele tijd "galaxy s gt-9000"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:33:
ik heb deze telefoon nu ook...
als ik de batterij erindoe dan zie ik de hele tijd "galaxy s gt-9000" en dit flikkert de hele tijd :S

hoe krijg ik hem aan? :o
en zonet had ik hem eindelijk aan... vraag niet hoe? en toen heb ik de telefoon uitschakeld... en nu zie ik weer de hele tijd "galaxy s gt-9000"
Heb je de handleiding wel gelezen? Daar staat in dat je de aan knop een paar seconden moet indrukken(die zit aan de zijkant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja had de hele handleiding al doorgenomen ...
en nu blijft het dat het aan het micro sd kaartje ligt?
als ik deze eruithaal dan is er niks aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Poeh schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:33:
Eindelijk was ik eruit: de GS moest de opvolger van mijn 3 (!) jaar oude N95 worden!

Maar nu ik het filmpje (YouTube: Problems with the Samsung Galaxy S: black outs) met de 'zwarte schermen' gezien heb, is mijn enthousiasme ietwat getempert. Ik zou me daar namelijk gruwelijk aan gaan ergeren.

Hoe is jullie ervaring hiermee of zou het toch gewoon een kwestie zijn van zelf geïnstalleerde brakke software? Met andere woorden: heeft de GS er 'out of the box' geen last van?
Samsung zal denk ik wel met een oplossing komen, en anders is het wachten op 2.2 waar je gebruik kan maken van apps2sd.
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:38:
Ik heb helaas geen SD kaartje dus ik zou niet weten wat het probleem is, maar zonder het SD kaartje doet de telefoon het dus wel?

[ Voor 20% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 30-06-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja nu wel, en tevens heb ik nog een ander sd kaartje.. en nu werkt de telefoon wel gewoon?
misschien dat het sdkaartje kapot was? Bedankt iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overigens nog nergens een directe koppeling gezien tussen het hangen en het 'trage' interne geheugen. Als je kijkt om hoeveel data het gaat bij openen van applicaties, zou ook 'traag' geheugen snel genoeg moeten zijn imo. Je praat over applicaties van enkele 100'en KB. Een class 2 kaartje haalt dan 2MB/s...

Ook op Modaco is Paul er nog lang niet zeker van dat dit het is:
I have done this and it seems to have eradicated the 'stalling' i've seen on the device...

This basically moves the application data stuff from the internal SD to the NAND, which seems to be faster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:07:
Ik heb overigens nog nergens een directe koppeling gezien tussen het hangen en het 'trage' interne geheugen. Als je kijkt om hoeveel data het gaat bij openen van applicaties, zou ook 'traag' geheugen snel genoeg moeten zijn imo. Je praat over applicaties van enkele 100'en KB. Een class 2 kaartje haalt dan 2MB/s...

Ook op Modaco is Paul er nog lang niet zeker van dat dit het is:

[...]
Het zal ook eerder over access times gaan. Een twitter-app zal bijvoorbeeld de avatars van alle mensen in de timeline opslaan, en dat zijn een heleboel kleine bestanden die ingeladen moeten worden. Ik had persoonlijk ook vaak dat ik bij het starten van programma's een paar seconden moest wachten. Sinds ik de /data store verplaatst hebt is het niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
WoutF schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:17:
[...]

Het zal ook eerder over access times gaan. Een twitter-app zal bijvoorbeeld de avatars van alle mensen in de timeline opslaan, en dat zijn een heleboel kleine bestanden die ingeladen moeten worden. Ik had persoonlijk ook vaak dat ik bij het starten van programma's een paar seconden moest wachten. Sinds ik de /data store verplaatst hebt is het niet meer voorgekomen.
Jij hebt die hack dus uitgevoerd? Is dat makkelijk te undo-en? Ik ben nogal bang dat ik dingen sloop of dat dingen straks niet meer werken (mbt tot de limiterende capaciteit van het geheugen (180MB o.i.d).
Ik heb namelijk totaal geen ervaring met Linux. Heb daarom geen zin om op dat niveau te gaan tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:32:
Grootste minpunt blijft echter het niet aanwezig zijn van een flits. En dat is nu net datgene wat ik het meeste mis op mijn HD.
Meeste telefoons hebben een LED flitser, mijn ervaringen met vorige telefoons is dat deze gewoon NIET werken. Het is alsnog wazig, vol ruis en onderbelicht of de flits belicht iets op 1 meter wel en op 1,5 meter niet waardoor je daar weer verschillen in krijgt. Enige telefoon die ik gehad heb die ook in het donker goede plaatjes schoot (mits voorwerpen binnen 2-3 meter waren) was mijn N82, welke een 5mp camera combineert met een xenon flits. Dit toestel is ook niet echt super toegespitst op de camera functie, veel plezier van het led lampje wat ze anders hadden gemonteerd had je niet gehad.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
NoepZor schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:45:
[...]

Meeste telefoons hebben een LED flitser, mijn ervaringen met vorige telefoons is dat deze gewoon NIET werken. Het is alsnog wazig, vol ruis en onderbelicht of de flits belicht iets op 1 meter wel en op 1,5 meter niet waardoor je daar weer verschillen in krijgt. Enige telefoon die ik gehad heb die ook in het donker goede plaatjes schoot (mits voorwerpen binnen 2-3 meter waren) was mijn N82, welke een 5mp camera combineert met een xenon flits. Dit toestel is ook niet echt super toegespitst op de camera functie, veel plezier van het led lampje wat ze anders hadden gemonteerd had je niet gehad.
En voor de mensen die het zo handig vinden als zaklampje is hier de oplossing:

Afbeeldingslocatie: http://www.dcostamarketing.com/data/images/kl20.jpg

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Hier nog een videotje over de tv-out functionaliteit.
YouTube: Galaxy S TV Out function Review

En wat betreft het bericht om de frontpage, die vind ik iets voorbarig. Zoals hierboven aangegeven wordt, zegt Paul dat hij vermoedt dat dat er wat mee te maken heeft. Verder is op het youtube filmpje te zien, dat hierboven ergens gepost is dat er af en toe een zwart scherm is dat 5 seconden ofzo blijft hangen, je gaat mij niet vertellen dat dat door traag geheugen komt, ze hebben daar echt niet iets van 5 jaar oud in gedaan. De HD filmpjes die hij produceert hebben ook een data rate van 1.5MByte per seconden. Tot nu heb ik juist het idee dat ze overal het beste van het beste in dat apparaat hebben gestopt. (goede camera, goed scherm, goede processor+gpu, goede 3g verbinding (trek vodafone tot aan 3.2Mbit), goede wifi verbinding (2MByte down, 1MByte (mijn laptop doet nog minder), goede gps (fix in enkele sec), goed touchscreen, etc).
Ik vermoed toch dat er iets anders aan de hand is om eerlijk te zijn. Laten we het in de gaten houden.

En wat betreft het gemis van dat LED lampje. Er zijn ook apps (color flashlight) op de martket, die het scherm op zijn velste stand helemaal op wit zetten. Hier komt meer ligt af dan van mijn HTC touch pro LED lampje.

[ Voor 9% gewijzigd door mbr01 op 30-06-2010 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
mbr01 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:50:
Hier nog een videotje over de tv-out functionaliteit.
YouTube: Galaxy S TV Out function Review

En wat betreft het bericht om de frontpage, die vind ik iets voorbarig. Zoals hierboven aangegeven wordt, zegt Paul dat hij vermoedt dat dat er wat mee te maken heeft. Verder is op het youtube filmpje te zien, dat hierboven ergens gepost is dat er af en toe een zwart scherm is dat 5 seconden ofzo blijft hangen, je gaat mij niet vertellen dat dat door traag geheugen komt, ze hebben daar echt niet iets van 5 jaar oud in gedaan. De HD filmpjes die hij produceert hebben ook een data rate van 1.5MByte per seconden. Tot nu heb ik juist het idee dat ze overal het beste van het beste in dat apparaat hebben gestopt. (goede camera, goed scherm, goede processor+gpu, goede 3g verbinding (trek vodafone tot aan 3.2Mbit), goede wifi verbinding (2MByte down, 1MByte (mijn laptop doet nog minder), goede gps (fix in enkele sec), goed touchscreen, etc).
Ik vermoed toch dat er iets anders aan de hand is om eerlijk te zijn. Laten we het in de gaten houden.

En wat betreft het gemis van dat LED lampje. Er zijn ook apps (color flashlight) op de martket, die het scherm op zijn velste stand helemaal op wit zetten. Hier komt meer ligt af dan van mijn HTC touch pro LED lampje.
Als de vermoedens waar zijn, gaat het ook niet om de transferrate, maar meer om de accesstime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WoutF

WoutF

Hoofdredacteur
Maarten21 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:34:
[...]

Jij hebt die hack dus uitgevoerd? Is dat makkelijk te undo-en? Ik ben nogal bang dat ik dingen sloop of dat dingen straks niet meer werken (mbt tot de limiterende capaciteit van het geheugen (180MB o.i.d).
Ik heb namelijk totaal geen ervaring met Linux. Heb daarom geen zin om op dat niveau te gaan tweaken.
Ik heb de /data-partitie inderdaad verplaatst, en als je enigszins snapt waar je mee bezig bent is het niet moeilijk. Je kan het ook weer terugdraaien als je wilt. Natuurlijk is alles wat je doet op eigen risico.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:38:
nu heb ik weerhetzelfde :S als ik de batterij erindoe krijg ik galaxy s bla bla .. en dat knippert de hele tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Volgens mij hier nog niet gepost: http://twitter.com/SamsungMobileUS/status/17368587945
Galaxy S phones will come with Android 2.1 and be upgradeable to Android 2.2 which will support Adobe Flash 10.1
Dit hebben ze ook gemeld tijdens het NYC evenement waar alle amerikaanse versies van de telefoon werden gepresenteerd. Tijdsplanning is nog niet gemeld.

@Maarten21 Acces-time can inderdaad nog wel een oorzaak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het was al wel bekend dat de Galaxy S een update krijgt naar 2.2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
@hierboven. Ja officieus. Maar nu is het dus echt op papier, en in een presentatie gezegd. Daarvoor was het allemaal nog niet 100% zeker.

Verder net even wat testen gedaan mbt de NANDflash issue. Heb een test gedaan met J BenchMark 1.0.
Ik vergelijk de resultaten van het interne geheugen met die van de microSD (standaard 1GB kingston kaartje, van mijn vorige telefoon).

Internal NAND
10MB, 2kb
write = 0.11 MB/s
read = 3.11 MB/s

10MB, 4kb
write = 0.22
read = 4.93

10MB, 8kb
write = 0.41
read = 7.34

SD-kaart
10MB, 2kb
write = 3.23 MB/s
read = 4.56 MB/s

10MB, 4kb
write = 7.81
read = 10.35

10MB, 8kb
write = 13.51
read = 20.0

Zoals je ziet zit er een behoorlijk verschil in de resultaten, vooral de write performance blijft in verhouding ver achter. (ik weet niet precies hoe en wat dit programma'tje test, maar vergelijken mag altijd :))
Misschien dat iemand diezelfde test wil doen op een HTC Desire, of iets soortgelijks ter vergelijking.

(Heb inmiddels de test een aantal keer uitgevoerd, ook met nieuw opgestart systeem, maar de waarden verschillen per meting hooguit 10% van de metingen hierboven)

[ Voor 7% gewijzigd door mbr01 op 30-06-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik zie in de specs van de i9000 staan dat hij DLNA ondersteund. Is dit als client, als server of beiden?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Volgens mij als server, je kunt foto's en video's van je mobiel streamen naar je DLNA tv of ander afspeelapparaat.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
Beide, ik heb al films seveert aan xbmc, ook afbeeldingen en muziek werkt. Ook heb ik al muziek geclient op de GS, film en foto eigenlijk nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-08 15:00
@mbr01
Dat zijn vreemde resultaten, ik had net even opgezocht wat voor een chip het meets logisch voor samsung is om er in te zetten (eigenlijk de enige mogelijke chip) maar die hoor 54MB/s te kunnen halen.

http://www.samsung.com/gl...ry/Products_MoviNAND.html

Algemeen:
Voor de duidelijkheid, hier kun je dus zien dat het gewoon een gesoldeerde chip is en geen sd-kaart :P
http://translate.google.c...&sl=it&tl=en&hl=&ie=UTF-8

EDIT: foto van de moviNAND chip
http://www.careace.net/wp...laxy-s-disassembly-14.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Toettoetdaan op 30-06-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
  • Laatst online: 13-09 18:58
ik heb de telefoon sinds vandaag en wat een vetding is het. maar ik zit met een probleem. ik heb geen internet op de wifi:S maar wel 3 en ik het wel gewoon netwerk connectie, want ik kan namelijk gewoon muziek van mijn tel naar mijn samsung tv streamen via all share. iemand enige idee wat er mis kan zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
master_JE schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:33:
ik heb de telefoon sinds vandaag en wat een vetding is het. maar ik zit met een probleem. ik heb geen internet op de wifi:S maar wel 3 en ik het wel gewoon netwerk connectie, want ik kan namelijk gewoon muziek van mijn tel naar mijn samsung tv streamen via all share. iemand enige idee wat er mis kan zijn??
Wifi doet het dus. Als je dan geen internet hebt ligt het volgens mij eerder aan de internetconnectie van je router dan aan de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb een vreemd probleem... als ik de batterij erindoe..
dan blijft het scherm knipperen "samsung galaxy bla bla" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Samsung bevestigt Android 2.2 update voor de Galaxy S

Het was ruim een maand geleden al 'uitgelekt' en eerlijk gezegd is het natuurlijk niet gek dat een nagelnieuw toestel zoals de Galaxy S, die goed en wel twee weken in de winkels ligt, in de komende maanden ook voorzien gaat worden van de nieuwste Android software (versie 2.2).

Die update is nu min of meer via Twitter formeel bevestigd door de Amerikaanse afdeling van de Koreaanse fabrikant.

Letterlijk twitterde men:
Galaxy S phones will come with Android 2.1 and be upgradeable to Android 2.2 which will support Adobe Flash 10.1 #GalaxyS
De reden dat in deze tweet gesproken wordt over meerdere Galaxy S modellen heeft te maken met het feit dat de Galaxy S in de VS in meerdere uitvoeringen (van verschillende providers) te koop zal zijn. Nog niet meteen denken dat er een derde (of vierde) Galaxy S op komst is dus want dat is niet zo (officieel tenminste ;-))) Behalve de Galaxy S wordt bij ons vooralsnog alleen gesproken over de Galaxy S Pro, een toestel met fysiek qwerty toetsenbord die in de VS onder andere als Samsung Epic in de winkels zal liggen.

Bron: http://www.mobilecowboys.nl/nieuws/12447

[ Voor 12% gewijzigd door fanSte op 30-06-2010 17:10 ]

Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen en opmerkingen over prijzen, levertijden en abonnementen horen hier NIET thuis. Dat kan in een apart levertijden topic.