Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand dit al geprobeerd? Ik wel, maar helaas lukt het niet om een goed beeld op de tv/monitor te krijgen. Heb meerdere kabels op diverse tv's/monitoren gebruikt. Heb m'n toestel al een keer omgeruild voor een ander (goede service van studentmobiel.nl!) maar ook de nieuwe geeft geen (goed) beeld.
Samsung zegt dat er nog geen goede kabel is en ze dit niet kunnen testen 8)7

Kan iemand anders dit ook eens proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
fanste schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:08:
Samsung bevestigt Android 2.2 update voor de Galaxy S
[...]
Ehm, kijk eens 5 posts boven je, daar is exact hetzelfde gepost. Maar des al niet te min mooi dat het nu bevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-04 13:30

xp7amrkr

De enige echte!

Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:14:
[...]

Heeft iemand dit al geprobeerd? Ik wel, maar helaas lukt het niet om een goed beeld op de tv/monitor te krijgen. Heb meerdere kabels op diverse tv's/monitoren gebruikt. Heb m'n toestel al een keer omgeruild voor een ander (goede service van studentmobiel.nl!) maar ook de nieuwe geeft geen (goed) beeld.
Samsung zegt dat er nog geen goede kabel is en ze dit niet kunnen testen 8)7

Kan iemand anders dit ook eens proberen?
Ik heb de Nokia kabel gekocht en deze werkt gewoon perfect! Beeld is as good as it gets met tulpstekkers.

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maschv
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 13-04 10:48
heeft iemand een oplossing voor de foutmelding "not enough space in music database" bij het gebruik van de mp3 speler in combinatie met een 32Gb micro sd kaart met ca26,2 gb muziek. Deze foutmelding ontstaat alleen bij het toepassen van zoeken op artiest? Het vreemde is dat deze melding niet kwam in combi met een 16Gb kaartje met ca 7,4 gb muziek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• desp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-08 21:16
xp7amrkr schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:38:
[...]

Ik heb de Nokia kabel gekocht en deze werkt gewoon perfect! Beeld is as good as it gets met tulpstekkers.
Welke kabel bedoel je hiermee? dan ga ik 'm ook even bestellen. Mag je dat hier vermelden? Nokia CA-75U misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-06 20:21
desp schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:08:
[...]

Welke kabel bedoel je hiermee? dan ga ik 'm ook even bestellen. Mag je dat hier vermelden? Nokia CA-75U misschien?
Ik heb het met die kabel getest en het werkt. Beeld van de film is hum Oke. Beelf browsen en zo hum dat is niet hellemaal, maar dat kan ook gewoon aan de kabel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:30
Paul @ modaco heeft de custom rom uitgebracht in de kitchen.
http://android.modaco.com...xy-s-with-online-kitchen/

Hopelijk ook snel een file (pre-baked) voor niet premium users

[ Voor 41% gewijzigd door krotwijk op 30-06-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:47
Maarten21 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:54:
[...]

Wifi doet het dus. Als je dan geen internet hebt ligt het volgens mij eerder aan de internetconnectie van je router dan aan de telefoon.
Nou ik heb op mijn laptops/pc/tv wel internet, ik heb ook al een statich ip geprobeert :s snap t niet meer 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
master_JE schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:33:
ik heb de telefoon sinds vandaag en wat een vetding is het. maar ik zit met een probleem. ik heb geen internet op de wifi:S maar wel 3 en ik het wel gewoon netwerk connectie, want ik kan namelijk gewoon muziek van mijn tel naar mijn samsung tv streamen via all share. iemand enige idee wat er mis kan zijn??
toevallig bij de netwerksettings de proxy van vodafone ingevuld? verwijder die dan maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mbro1:
Nexus One Android 2.2:
10MB, 2kb
write = 0.32 MB/s
read = 1.53 MB/s

10MB, 4kb
write = 0.58 MB/s
read = 2.98 MB/s

10MB, 8kb
write = 1.03 MB/s
read = 5.69 MB/s

Desire Android 2.1:
10MB, 2kb
write = 0.13 MB/s
read = 2.22 MB/s

10MB, 4kb
write = 0.3 MB/s
read = 3.75 MB/s

10MB, 8kb
write = 0.35 MB/s
read = 9.96 MB/s

Motorola Milestone Android 2.1:
10MB, 2kb
write = 0.27 MB/s
read = 1.04 MB/s

10MB, 4kb
write = 0.59 MB/s
read = 3.05 MB/s

10MB, 8kb
write = 0.9 MB/s
read = 4.74 MB/s

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
krotwijk schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:31:
[...]

toevallig bij de netwerksettings de proxy van vodafone ingevuld? verwijder die dan maar eens.
ik heb geen vodafone, ik heb t-mobile en heb 3g ook al uitgeschakeld, en zelfs na een reboot doet die het nog steeds niet, nou ja geen internet dan via wifi alleen netwerk

[ Voor 7% gewijzigd door master_JE op 30-06-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skndd
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-06 19:46

skndd

aka skeej

krotwijk schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:08:
Paul @ modaco heeft de custom rom uitgebracht in de kitchen.
http://android.modaco.com...xy-s-with-online-kitchen/

Hopelijk ook snel een file (pre-baked) voor niet premium users
Ik wacht sowieso wel op een prebaked met de geheugen-fixes er in. Die zitten namelijk ook nog niet in het kitchen-pakket.

Btw, ik sprak er hier eerder over met Franqie, het hotmail probleem. Ik had het vandaag weer. Ik dácht 's middags een mail verzonden te hebben, om er 's avonds achter te komen dat deze nog steeds in de Outbox zat. "Force send" werkte niet, en ik merkte ook dat de Inbox zich ook niet wou verversen. Via de browser naar hotmail gaan lukte ook niet, ik werd verwelkomd door een error. Andere sites deden het echter wel.

Even later, toen ik weer op WiFi zat, ipv 3G, deed de E-Mail app het nog steeds niet goed, maar kon ik wel gewoon op de mobiele versie van hotmail.com / mail.live.com komen, en gewoon mijn inbox bekijken en mails verzenden. Erg vreemd.

Ligt het nou aan Samsung's mail app, of misschien de manier waarop de provider bepaald verkeer prioriteert? Ik gebruik de GS nu nog met T-Mobile, waar er wel meer klachten bestaan omtrent het syncen, maar dan vooral met de Google services, en niet Hotmail. En bovendien ontkent T-Mobile dat dit soort problemen aan hun liggen.

Ik ga straks even kijken of een app als K-9 (moet het nog uitproberen) deze problemen ook geeft. If not, dan is het voor mij écht duidelijk: Bij Samsung kunnen ze geen software maken. Bijna alles wat ze custom aan Android toe hebben gevoegd maakt de ervaring alleen maar slechter :') (met als dieptepunt natuurlijk hun memory-management). De enige feature die ik wel handig vind is de swipe-actie in je contacts-list om direct te bellen of te sms'en. Voor de rest heb ik het meeste al vervangen door betere apps (gelukkig blijft het wel Android :)), en hoop ik met een custom rom straks van alle Samsung-zooi af te zijn. Jammer dat zo'n hardwarematig powerhouse naar beneden wordt gehaald door buggy, ongeoptimaliseerde en ongeïnspireerde (ja, Samsung Launcher, ik kijk naar jou) software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 17:51

Tim Schuhmacher

abasios

Hoe zit dat nu met zo'n andere launcher, via de market download er een maar kan ik gewoon weer terug naar de huidige? Die staat niet in de market. Of moet ik de telefoon dan resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
Tim Schuhmacher schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 20:39:
Hoe zit dat nu met zo'n andere launcher, via de market download er een maar kan ik gewoon weer terug naar de huidige? Die staat niet in de market. Of moet ik de telefoon dan resetten?
home knop indrukken en de nieuwe als default instellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

zenica schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:56:
[...]

Ik heb het met die kabel getest en het werkt. Beeld van de film is hum Oke. Beelf browsen en zo hum dat is niet hellemaal, maar dat kan ook gewoon aan de kabel liggen.
Die kabel inderdaad. Kosten slechts een tientje inclusief verzendkosten. Beeld is goed, maar niet het gehele beeld van de Galaxy S komt ook op de tv...

True science is not measured by its successes, but by its ability to learn gracefully from its failures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Komt dat niet door de Overscan? Als je een LCD hebt moet je ff overscan uitzetten (of bij resolutie 'hoge resolutie ipv auto) zeker als je HD tv hebt krijg je dan een bak meer beeld (en scherper beeld) maar das wat anders :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk ding. Misschien iets als opvolger voor de Nokia N82 (al ruim 2.5 jaar in mijn bezit maar nog steeds tevreden!)

Iemand enig idee OF de Samsung Galaxy S Pro (zelfde als Galaxy S maar dan met hardware keyboard en LED) in Nederland uitkomt, en zo ja enig idee wanneer ongeveer?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey all,

Hier ook een trotse bezitter van een Samsung Galaxy S.. Er is mij alleen ook iets onduidelijk en iets dat opviel.

1. Ten eerste, is het ergens mogelijk de sms-toon te veranderen in een geluid die in .wav in de bestanden staat? Ik kon met mijn F480 altijd wel zelf sms-tonen selecteren, maar na doorspitten van het instructieboekje kan ik het nergens vinden.

2. Bij mij is het ook al 2x voorgekomen dat ik een berichtje kreeg dat bij iemand anders in het gesprekvenster ging staan, heel irritant omdat ik daardoor verkeerde personen verkeerde dingen stuur, meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:49:

2. Bij mij is het ook al 2x voorgekomen dat ik een berichtje kreeg dat bij iemand anders in het gesprekvenster ging staan, heel irritant omdat ik daardoor verkeerde personen verkeerde dingen stuur, meer mensen hier last van?
Hier ook gehad met 2 contacten die eenzelfde vast nummer hadden, maar een verschillende 06.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_JE
master_JE schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:33:
ik heb de telefoon sinds vandaag en wat een vetding is het. maar ik zit met een probleem. ik heb geen internet op de wifi:S maar wel 3 en ik het wel gewoon netwerk connectie, want ik kan namelijk gewoon muziek van mijn tel naar mijn samsung tv streamen via all share. iemand enige idee wat er mis kan zijn??
Ik heb een aantal tests gedaan:
3G uitgeschakelt (ook een reboot gedaan) - help niet
Vast IP (ook reboot gedaan) - Helpt niet

Nou heb ik een ping app gedownload. en ben er achterkomen dat:
Ik kan wel pingen naar mijzelf 127.0.0.1
Ik wel kan pingen naar 192.168.1.* eigennetwerk
Niet kan pingen www.google.nl
Wel kan pingen naar 74.125.79.147 (google IP)

EDIT: Hij werkt vraag me niet hoe maar ik heb internet via wifi:)
Wel kan pingen naar 213.239.154.35 (Tweakers zelf)

In de browers kan ik wel via ip naar de website maar niet via dns naam. dus ik denk zelf dat de dns in de telefoon niet goed is/gaat. wat kan ik hier aan doen

[ Voor 3% gewijzigd door master_JE op 30-06-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kent iemand nog leuke apps, me telefoon werkt nu super! heb er ook al een navigatie programma op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:18
Kijk eens in de market, bij de diverse categorieen heb je top gratis, staat genoeg leuk spul tussen :)

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik nu LauncherPro, en je kan merken dat hij een stuk sneller is. Je moet wel wat met de instellingen kloten. Zoals de contact button die het niet doet. Moet je even ingedrukt houden en dan de contact list gebruiken van samsung zelf. Daarnaast kan je verder nog naar wens invullen en hoe hij eruit moet zien.

Wat ik mooi aan deze launcher vind is dat hij ook de homescreen in beide landscape modes pakt =) Gewoon lekker alles in landscape doen !! 8)

Je kunt het gewoon downloaden in de marketplace. En je kunt het zo weer verwijderen als je niet tevreden bent.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 01:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xp7amrkr

xp7amrkr

De enige echte!

GoldenSample schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:03:
Komt dat niet door de Overscan? Als je een LCD hebt moet je ff overscan uitzetten (of bij resolutie 'hoge resolutie ipv auto) zeker als je HD tv hebt krijg je dan een bak meer beeld (en scherper beeld) maar das wat anders :+
Ik heb al de instellingen op twee verschillende tv's geprobeerd, maar het onderste deel van het scherm in portrait mode en het rechter deel in landscape valt weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:37
Maschv schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:51:
heeft iemand een oplossing voor de foutmelding "not enough space in music database" bij het gebruik van de mp3 speler in combinatie met een 32Gb micro sd kaart met ca26,2 gb muziek. Deze foutmelding ontstaat alleen bij het toepassen van zoeken op artiest? Het vreemde is dat deze melding niet kwam in combi met een 16Gb kaartje met ca 7,4 gb muziek
Hier hetzelfde probleem... 16GB kaartje met 3GB muziek. Ook kopieren naar interne storage helpt niet. Gebruik voor nu maar een andere (gratis) player.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:10
Ik heb mijn standaard "telefoon" applicatie (Dialer), vervangen met "Dialer One", gratis verkrijgbaar in de market.

Punten die me tegenvielen van de standaard dialer:
-Hoewel je redelijk snel contacten kon vinden door op de dialpad bv 526 kon intypen voor "Jan", werkte dit alleen op de voornaam, niet achternaam. (Of in mijn geval, waar alle voor en achternamen zijn omgedraaid (Jan Bakker -> Bakker, Jan) werkte het dus alleen op de achternaam)
-Bij het selecteren van een contact via bovenstaande methode kon je niet kiezen uit andere nummers onder dat contactpersoon
-De standaard dialer vond ik soms te traag.

De nieuwe app, Dialer One, kan dit allemaal wel, en vooral heel snel! d:)b

De standaard app is makkelijk te vervangen op je homescreen, als je Launcher Pro gebruikt (dan kan je namelijk kiezen wat er onderaan je launcher-bar voor apps staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 00:12

FREAKJAM

"MAXIMUM"

Ik ben op dit moment nog een gebruiker van de G1. Mijn abo loopt echter nog tot feb 2011 en ik kan in sept 2010 verlengen. Echter maak ik gebruik van t-mobile en daar ben ik de laatste tijd alles behalve tevreden mee.
Ik kan dit toetsel bij iemand op marktplaats op de kop tikken voor 375 euro (nieuw in doos).

Ik ben dan van plan mijn huidige t-mobile sim te gebruiken in de Galaxy S. Ik zeg tijdig mijn abo op, en zal een sim-only abo afsluiten bij Vodafone. Is dit een goed plan denken jullie, of is 375 euro voor een los toetsel veel geld in jullie ogen?

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
FREAKJAM schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:43:
Ik ben op dit moment nog een gebruiker van de G1. Mijn abo loopt echter nog tot feb 2011 en ik kan in sept 2010 verlengen. Echter maak ik gebruik van t-mobile en daar ben ik de laatste tijd alles behalve tevreden mee.
Ik kan dit toetsel bij iemand op marktplaats op de kop tikken voor 375 euro (nieuw in doos).

Ik ben dan van plan mijn huidige t-mobile sim te gebruiken in de Galaxy S. Ik zeg tijdig mijn abo op, en zal een sim-only abo afsluiten bij Vodafone. Is dit een goed plan denken jullie, of is 375 euro voor een los toetsel veel geld in jullie ogen?
Een toestel dat net uit is en overal rond het 500 euro kost en op marktplaats 375 euro kost lijkt mij een beetje vreemd. Of het toestel is kapot of het is gestolen. Niemand gaat een toestel voor 375 euro verkopen als het in de winkel 500 euro kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:51
Ik heb de Fancy Widget eraf gegooid (hoe mooi ik m ook vond) nu gaat mn accu veel langer mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkyWorm
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 27-12-2019

1. Ten eerste, is het ergens mogelijk de sms-toon te veranderen in een geluid die in .wav in de bestanden staat? Ik kon met mijn F480 altijd wel zelf sms-tonen selecteren, maar na doorspitten van het instructieboekje kan ik het nergens vinden.
Dat lukt met een omweg. Je moet een map "Notifications" aanmaken onder /sdcard en de wav of mp3 daarin verplaatsen/kopieren. Dan kan je die pas selecteren als sms geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
  • Laatst online: 11-09 18:49
zenica schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:17:
[...]

Een toestel dat net uit is en overal rond het 500 euro kost en op marktplaats 375 euro kost lijkt mij een beetje vreemd. Of het toestel is kapot of het is gestolen. Niemand gaat een toestel voor 375 euro verkopen als het in de winkel 500 euro kost.
Het kan zijn dat de verkoper de telefoon bij een abonnement heeft gekregen en nog tevreden is met zijn oude toestel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTinuxNL
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 11-07 18:05

[...]

Ja, hier had ik ook last van. Heel irritant en ik hoop maar dat het bij de verzonden berichten niet ook gebeurt (je selecteert Jan en het gaat naar Piet)...
Maarten21 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 09:47:
De standaard app is makkelijk te vervangen op je homescreen, als je Launcher Pro gebruikt (dan kan je namelijk kiezen wat er onderaan je launcher-bar voor apps staan.
Ook als je gewoon TouchWiz gebruikt kan je de programma's in je dock zelf aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FREAKJAM
  • Laatst online: 00:12

FREAKJAM

"MAXIMUM"

q-enf0rcer.1 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:33:
[...]

Het kan zijn dat de verkoper de telefoon bij een abonnement heeft gekregen en nog tevreden is met zijn oude toestel ;)
Juist ja, verkoper heeft nog een Iphone 3GS waar hij nog tevreden mee is. Dus hij maakt in dat opzicht alleen maar winst. Als ik een nieuw abo afsluit, of ik verleng mijn abo, is het toestel alsnog vrij prijzig. Dus vandaar mijn vraagstelling of dit toetsel het waard is om deze los aan te schaffen, of dat het verstandiger is om nog eventjes te wachten.

is everything cool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Ik zou zelf gewoon eventjes wachten en dan overstappen naar een andere provider en daar 't toestel bestellen.
heb je straks ook geen simlock die er af moet.

Weg, dit hoort hier niet. Dit topic gaat over het toestel niet over de abonnementen waar deze bij te krijgen is.
Hey all,

Hier ook een trotse bezitter van een Samsung Galaxy S.. Er is mij alleen ook iets onduidelijk en iets dat opviel.

.WAV weet ik niet maar OGG kan zeker, op elk android toestel kun je eigen tonen in het berichttoon selecteren menutje krijgen. Dit doe je door op je SDcard een map aan te maken /Media/Audio/notifications/*hier je notificatie tunes*

[ Voor 69% gewijzigd door BastiaanN op 01-07-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
FREAKJAM schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:48:
[...]

Juist ja, verkoper heeft nog een Iphone 3GS waar hij nog tevreden mee is. Dus hij maakt in dat opzicht alleen maar winst. Als ik een nieuw abo afsluit, of ik verleng mijn abo, is het toestel alsnog vrij prijzig. Dus vandaar mijn vraagstelling of dit toetsel het waard is om deze los aan te schaffen, of dat het verstandiger is om nog eventjes te wachten.
Met een abonnement ben je over 2 jaar toch wel 640euro kwijt, toestel los kopen kan in jouw situatie mogelijk wel voordelig uitpakken :)

Edit: excuses voor de dubbele post.

[ Voor 3% gewijzigd door q-enf0rcer.1 op 01-07-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-03 14:45
Was al 2 x eerder gemeld in dit topic maargoed, hier nog even een filmpje:

vanaf ong. 10.15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Kan iemand alsjeblieft zijn NL csc file van zijn Galaxy halen?
Ik heb per ongeluk de CSC meegeflasht tijdens een update naar versie xxjf5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:37
Recoil schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:32:
Hoe doe ik dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Recoil schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:32:
Hoe update je dan? Met kies? of is het OTA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbr01
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 22:44
watercoolertje schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:34:
@mbro1:
Nexus One Android 2.2:
10MB, 2kb
write = 0.32 MB/s
read = 1.53 MB/s

10MB, 4kb
write = 0.58 MB/s
read = 2.98 MB/s

10MB, 8kb
write = 1.03 MB/s
read = 5.69 MB/s

Desire Android 2.1:
10MB, 2kb
write = 0.13 MB/s
read = 2.22 MB/s

10MB, 4kb
write = 0.3 MB/s
read = 3.75 MB/s

10MB, 8kb
write = 0.35 MB/s
read = 9.96 MB/s

Motorola Milestone Android 2.1:
10MB, 2kb
write = 0.27 MB/s
read = 1.04 MB/s

10MB, 4kb
write = 0.59 MB/s
read = 3.05 MB/s

10MB, 8kb
write = 0.9 MB/s
read = 4.74 MB/s
Blijkbaar komen die waarden allemaal wel redelijk overeen, dat had ik niet verwacht vind het namelijk erg lage scores, zeker in vergelijking met een simpel sd kaartje. Ik ben benieuwd wat het werkelijke probleem dan is.

Iets heel anders. Is er al bekend hoe je de telefoon op nieuwe mediacontent kan laten scannen. Als je nieuwe muziek op je telefoon zet via een ftp programma, dan worden deze nummers niet direct opgenomen in de muziek player van de telefoon. Je moet wachte tot hij een keer begint met media scannen.
Ik heb een manier om dat te triggeren. Open de file browser "mijn bestanden" verwijder een item (maak eventueel eerst een foto, of een map met allemaal dummies) en direct zal er gescand worden voor media in alle mappen, dus ook je toegevoegde muziek.
Of is hier een offciele manier voor?

[ Voor 23% gewijzigd door mbr01 op 01-07-2010 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Valt me op dat als je veel apps hebt gebruikt bijv de dialer 5 seconden zwart scherm geeft, als je de dialer sluit en vervolgens weer opent gaat het wel instant. Kan het niet zijn dat hij de apps uit het ram swapt naar de SD en dat het daarom even duurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds maandag een Galaxy S, nu heb ik een paar vragen.

1 Geen internet via Wifi (vraagt om wachtwoord) met mijn oude nokia 5800 en laptops hoefde je maar de ''sleutel'' in te voeren en dan had je internet.

2 Ook geen internet via T-mobile, hoe kan dit?

Etienne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:27:
Ik heb sinds maandag een Galaxy S, nu heb ik een paar vragen.

1 Geen internet via Wifi (vraagt om wachtwoord) met mijn oude nokia 5800 en laptops hoefde je maar de ''sleutel'' in te voeren en dan had je internet.
Wat bedoel je met het sleutel? Is toch het zelfde?
2 Ook geen internet via T-mobile, hoe kan dit?
Kijk onder je Settings->Wireless and Network->Mobile networks->Access Point Names of daar iets in staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zenica
Weg, dit hoort hier niet. Dit topic gaat over het toestel niet over de abonnementen waar deze bij te krijgen is.

[ Voor 91% gewijzigd door BastiaanN op 01-07-2010 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zenica schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:01:
[...]
Geneuzel over abo's
[...]
>>>>> Levertijden Topic! <<<<<

Please! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds deze week Samsung Galaxy S in huis. Alles werkt perfect, behalve mijn UPC mail. Zijn er tweakers die mij met een stappenplan uit de brand kunnen helpen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:56:
Sinds deze week Samsung Galaxy S in huis. Alles werkt perfect, behalve mijn UPC mail. Zijn er tweakers die mij met een stappenplan uit de brand kunnen helpen. Thanks!
Tuurlijk!!:

1. Kies: Account toevoegen
2. Voer de gegevens van UPC in
3. Gebruik het account.

Ik heb overigens even getest wat de verschillende maximale lees en schrijfsnelheden van de verschillende media zijn (NAND, Interne SD, Externe SD):

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# dd if=/dev/zero of=/sdcard/test.bin count=100000 bs=1024
100000+0 records in
100000+0 records out
102400000 bytes transferred in 19.329 secs (5297739 bytes/sec)

# hdparm  -tT /dev/block/vold/179:1 # SDCARD
/dev/block/vold/179:1:
Timing buffer-cache reads: hdparm: HDIO_DRIVE_CMD: Inappropriate ioctl for device
  268 MB in 0.51 seconds = 536084 kB/s
Timing buffered disk reads:   31 MB in 3.07 seconds = 10337 kB/s     
hdparm: HDIO_DRIVE_CMD: Inappropriate ioctl for device

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
# dd if=/dev/zero of=/sdcard/sd/test.bin count=100000 bs=1024
100000+0 records in
100000+0 records out
102400000 bytes transferred in 18.526 secs (5527366 bytes/sec)

# hdparm -tT /dev/block/vold/179:9 # External SDCARD
/dev/block/vold/179:9:
Timing buffer-cache reads: hdparm: HDIO_DRIVE_CMD: Inappropriate ioctl for device
  324 MB in 0.50 seconds = 650598 kB/s
Timing buffered disk reads:   42 MB in 3.04 seconds = 14113 kB/s
hdparm: HDIO_DRIVE_CMD: Inappropriate ioctl for device

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
# dd if=/dev/zero of=/dbdata/test.bin count=100000 bs=1024     
100000+0 records in
100000+0 records out
102400000 bytes transferred in 15.657 secs (6540205 bytes/sec)

# hdparm  -tT /dev/block/stl10 # /dbdata
/dev/block/stl10: 
Timing buffer-cache reads:   394 MB in 0.51 seconds = 789914 kB/s
Timing buffered disk reads:   76 MB in 3.01 seconds = 25851 kB/s

De interne SDcard verschilt qua snelheid nauwelijks van mijn 6GB class6 kaartje.. Stellen dat er intern "goedkoop" geheugen is geplaatst is wat mij betreft dikke onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Nu in begrijpelijke cijfers? Ik zie per code blok verschillende snelheden staan, maar welke moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

NoepZor schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 14:54:
Valt me op dat als je veel apps hebt gebruikt bijv de dialer 5 seconden zwart scherm geeft, als je de dialer sluit en vervolgens weer opent gaat het wel instant. Kan het niet zijn dat hij de apps uit het ram swapt naar de SD en dat het daarom even duurt?
Dat kan goed zijn. Dat klinkt namelijk precies als dit probleem (inclusief fix):
"Got the 'stalling' problem?" @ MoDaCo forums.

Binnenkort zal de fix ervoor ook in de custom roms gebakken kunnen worden:
Custom roms @ MoDaCo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catt4u
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-05 18:41
Hadden jullie deze uitgebreide review al gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:37:
[...]

Hoe update je dan? Met kies? of is het OTA?
Nope via Odin flash je hem. Ik heb het wel werkend gekregen (inclusief NL taal etcetera), maar ik vind het toch wat netter om ook de XX (centraal europa) versie van de CSC te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philflow
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-12-2023

Philflow

Philflow wijzigde dit (47%)

Ik heb net even een Galaxy naast een Iphone 4 scherm kunnen houden. Dat Iphone scherm ziet er gewoon flets uit naast de Galaxy.

(Verder had ik geen tijd om ook de letters ed. te gaan vergelijken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
Philflow schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:23:
Ik heb net even een Galaxy naast een Iphone 4 scherm kunnen houden. Dat Iphone scherm ziet er gewoon flets uit naast de Galaxy.

(Verder had ik geen tijd om ook de letters ed. te gaan vergelijken.)
Ik heb hem gisteren ook naast elkaar gehad en de samsung is echt kleuriger.
De scherpte vind ik niet voor elkaar onder doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
ik heb hem ook!
hoe stel ik swype in dat die deze standaard gebruikt bij mails/sms ed. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Invoerveld ingedrukt houden en dan Swype selecteren? De telefoon zou het zelf moeten onthouden dacht ik, ik heb het iedergeval nooit in hoeven stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japperr
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17-10-2024
Het is net of ik weer terug ben in mijn verschrikkelijke HTC diamond tijd.
Ik heb nu het volgende probleem:

Ik heb mijn GS net 2 dagen. Dus is was even wat leuke apps aan het zoeken.
Laucher Pro beta gedownload. Echter zag ik hem nog nergens onder mijn apps of widgets staan.
Telefoon heb ik vervolgens op de normale manier afgesloten.

Bij het opnieuw opstarten krijg ik het “teken een patroon om te ontgrendelen” scherm.
Als ik het juiste patroon aanvink start de telefoon niet door. Hij blijft terug komen op het ontgrendeling scherm. Het patroon kleurt ook groen. Dus daar kan het niet aan liggen.
Je ziet dat het ontgrendeling scherm weg wil scrollen, maar blijft even hangen. Dan een zwart scherm. Na enkele seconden krijg ik weer het ontgrendeling scherm.

Lijkt wel een conflict tussen laucher pro en patroon ontgrendelen.

Iemand een idee hoe ik mijn GS weer aan de gang kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 23:56
Was launcherpro niet alleen voor rooted toestellen? Misschien proberen op USB aan te sluiten en dan Launcher pro te verwijderen via je pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WilcoSnel
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 05-09 11:11
sanane schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:52:
[...]

owh op diverse forums had ik gelezen dat Exfat wel werkte op Galaxy S.

in het begin werkte kies bij mij ook nie. (windows 7 32bit)
na installeren van de kies update begon alles te werken.

1=Kies openen - Instellingen - Bijwerken- Nieuwe versie bijwerken.
2=daarna pc opnieuw starten
3=daarna telefoon opnieuw starten
4=kies openen
5=usb inpluggen.
daarna werd alles automatish geinstalleerd. en het werkte :9~
Gedaan... Maar werkt nog steeds niet. Ik draai geen Windows 7 maar Vista 32bit.
Ik heb al hele boel dingen geprobeerd. Zonder sd kaart met sd kaart. Ik kan wel via massaopslag en vervolgens koppelen via android taakbalk maar ik wil ook mijn contacten enzo kunnen aanpassen. Mijn telefoonscherm wisselt tijdens het aansluiten constant tussen het homescreen en een zwart beeld met blauwe balk erboven waar MTP application staat. Op de computer van mijn ouders met XP 32bit werkt het spul wel maar ik wil het toch wel op mijn eigen computer werkend krijgen. Ik heb ook al tig keer alles verwijderd (ook de samsung mobile drivers) en herinstalleerd. Ik heb de driver ook via kies al opnieuw geinstalleerd. Al een aantal keer met "USB fouten opsporen" aangevinkt geprobeerd. Bij USB instellingen "kiezen bij verbinding" ipv "Samsung Kies". Werkt allemaal niet. Iemand nog andere ideeën?

BTW. Het overkoepelende probleem is dat Vista de "MTP-apparaat" driver niet wil installeren.

[ Voor 5% gewijzigd door WilcoSnel op 01-07-2010 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:38
Stark schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:57:
Was launcherpro niet alleen voor rooted toestellen? Misschien proberen op USB aan te sluiten en dan Launcher pro te verwijderen via je pc.
LaucherPro werkt hier anders prima op een non-rooted toestel. Ook in combinatie met het tekenen van een patroon om te unlocken. Misschien dat je met Kies LauncherPro kan un-installeren en anders moet je het toestel resetten ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japperr
Ja, dat was wel een goeie optie geweest. Er stond nog eigenlijk niks op dus ik dacht, probeer eens een hard reset.
=============================================================================
1.Turn the power off. If your Samsung Galaxy S is frozen, pull the battery out and reinsert it
2.Hold the Volume Down button
3.Press and release the Power button
4.You are now presented with a menu that allows for Fastbook, Recovery, Clear Storage, and Simlock
5.Select Clear Storage by pressing the Volume Down button
6.Press and release the Power button
7.Now simply confirm your decision: Volume Up for YES and Volume Down for NO
=============================================================================

Dit werkte ook niet. Mijn GS starte gewoon opnieuw op. Dus heb ik even iets anders geprobeerd. (zelfde als de HTC diamond)

Volume down ingedrukt houden.
Home button ingedrukt houden.
Dan de power button indrukken en loslaten.

Ik kwam meteen in een zwart scherm met gele letters: DOWNLOADING, Do not turn off Target!!!
Ook krijg ik een gevare driehoek te zien met het adriod robotje.

Dit is nu een half uur geleden. Ik krijg verder geen progress balk te zien.

Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-04 14:54
Weet iemand hoe je meerdere agenda's als overlay kunt gebruiken op de Galaxy S? ik zoek me rot maar vind niks.
Als ik acount toevoegen doe kan ik geen ics bestanden toevoegen, als ik een 2e google account wil toevoegen zit dr geen agenda bij en als ik bij agenda instellingen pak kan ik alleen maar synchroniseren kiezen :S ik dacht gelezen te hebben dat de Glaxy S meerdere agendas ondewrsteunde? meerdere exchange servers en zo verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Heb je het toestel verbonden via USB-kabel met de pc? Denk dat je het toestel gewoon uit kan zetten zolang je niets aan het flashen bent in de download modus maar pin mij hier niet op vast. Overigens staan op de volgende pagina verschillende toetsencombinaties, o.a. om de Samsung Galaxy Non-S te resetten naar de fabrieksinstellingen: http://android-dls.com/wi..._Essentials#Download_mode. Denk dat ze ook wel werken op de Galaxy S.
alucard.erbacam schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:45:
Weet iemand hoe je meerdere agenda's als overlay kunt gebruiken op de Galaxy S? ik zoek me rot maar vind niks.
Als ik acount toevoegen doe kan ik geen ics bestanden toevoegen, als ik een 2e google account wil toevoegen zit dr geen agenda bij en als ik bij agenda instellingen pak kan ik alleen maar synchroniseren kiezen :S ik dacht gelezen te hebben dat de Glaxy S meerdere agendas ondewrsteunde? meerdere exchange servers en zo verder?
Voor zover ik kan zien kun je geen nieuwe kalenders aanmaken in de kalender app. Echter kun je wel binnen Google Agenda nieuwe agenda's aanmaken en die worden ook netjes gesynct en weergegeven in de kalender. Denk dat hetzelfde geldt voor exchange accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japperr
Ik heb het toestel gewoon uitgeschakeld. Het schijn een soort Flash-mode te zijn. Ik heb net een paar toetsencombinaties geprobeert, maar ik kom alleen in de "flash-mode".

Het toestel start nog steeds niet op. Ook krijg ik hem (nog) niet aan de gang met KIES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
Misschien dat het volgende helpt: http://www.all-samsungpho...sung-galaxy-s-i9000.html/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recoil
  • Niet online
japperr schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 23:37:
Ik heb het toestel gewoon uitgeschakeld. Het schijn een soort Flash-mode te zijn. Ik heb net een paar toetsencombinaties geprobeert, maar ik kom alleen in de "flash-mode".

Het toestel start nog steeds niet op. Ook krijg ik hem (nog) niet aan de gang met KIES.
Die flashmode is key in het weer aan de praat krijgen van je telefoon..

(misschien is dit stukje handig voor de topicstart, zodat mensen niet meer zelf hoeven uit te zoeken hoe ze moeten flashen)

Uitleg:
Download van Samsung-Firmwares.com de XXJFB versie van de firmware. Op dezelfde site staan ook:
  • Een Nederlandstalige handleiding voor het flashen van je Galaxy
  • Een PIT bestand
  • Odin (flashprogramma)
(je moet je eerst registreren)

Procedure:
Zorg dat je de laatste versie van Samsung Kies hebt geinstalleerd, anders heb je niet de juiste drivers. Sluit Kies indien nodig af en start Odin.

In de RAR met firmware resideren drie bestanden. Een CSC-, MODEM- en een CODE bestand, allen TAR bestanden. In Odin moet je al deze bestanden als volgt inlezen
  • Modem->Phone
  • Code->PDA
  • CSD->CSC
Tevens moet je ook nog het PIT bestand in Odin inlezen.

De finale:
  • Verander niets aan de settings van Odin.
  • Verwijder SIM- en geheugenkaart uit je telefoon.
  • Start je telefoon in download mode op (volume down, home button, power)
  • Hang hem aan je PC
  • Klik op flash firmware
En nu begint de magie. Alles gaat verder volautomagisch en als het goed is start je telefoon op een gegeven moment opnieuw op. Haal tijdens het opstartscherm je accu eruit en stop de SIM-kaart weer in je telefoon. Schrik niet van het Russische menu. Zodra je simkaart herkent wordt veranderd alles weer naar NL, dit is ook de reden dat je voor de eerste start je SIM-kaart er weer in moet hebben zitten.

Disclaimer:
Nu is je telefoon nog bruikbaar, in zoverre dat hij te flashen is. Als je hem definitief verkloot is het niet mijn schuld. Tip: het flashen kan even duren, als je een ongeduldig tiepje bent, dan kun je het beste met je handen in de lucht rondjes door het huis gaan rennen. Koppel in ieder geval niet je telefoon los en sluit Odin niet af tijdens het proces.

Naast deze fantastische methode kun je ook de Android SDK proberen. Hiermee kun je hem in recovery mode opstarten en een complete wipe van alle gegevens behalve Android zelf doen. Persoonlijk zou ik hem gewoon flashen, voordat je een recidiverende klacht krijgt..

[ Voor 7% gewijzigd door Recoil op 02-07-2010 01:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japperr
Net ook even gepost op XDA... kreeg het volgde antwoord.

The vol-dwn + power combination doesn't work - the real combination is vol-up+ home btn + power button. Should take you to the recovery menu(you move up and down with the vol key and select with the home button).

Meteen geprobeerd. Ik kwam meteen in het recovery menu. Alles gewist..

En yes... weer een schone GS!!!!

Bedankt iedereen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heel erg bedankt! Ga het proberen!
SkyWorm schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:29:
[...]

Dat lukt met een omweg. Je moet een map "Notifications" aanmaken onder /sdcard en de wav of mp3 daarin verplaatsen/kopieren. Dan kan je die pas selecteren als sms geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alucard.erbacam
  • Laatst online: 19-04 14:54
Datie meerdere agendas zou moeten doen heb ik hier vandaan:
http://pages.samsung.com/ca/galaxy/English/

Misschien dat dat met android 2.2 pas komt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• libero
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 11:16
is het mogelijk om gewoon de google calendar te gebruiken ipv. die samsung agenda?
ik kan met deze niet handig overweg, aanmaken van nieuwe afspraken gebeurt in de local calendar en niet in de google calendaar. of je moet het weer handmatig gaan wijzigen.

ik wil de standaard calendar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boaty
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13-09 21:00
En de Tweakers.net review staat online.

Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 13:44
Volgens mij is dit filmpje hier nog niet gepost!
Maar even ter illustratie hoe vlot de Galaxy s is.
Wat mij betreft echt bizar snel!

YouTube: Samsung Galaxy S i9000 menu navigation and applications speed

Ik heb hem gevraagd wat hij veranderd had naast launcher pro.
Dit was zijn antwoord:

Standart stock ROM: XXJF3
Root
laucher pro
MinFreeMem: Agressive preset
moved programs data to NAND.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleempje dat met de gps functie te maken heeft. Mijn Galaxy blijft namelijk maar gebruik maken van netwerken voor bijvoorbeeld maps of Latitude. Nooit verschijnt het gps symbooltje in beeld. Zowel wifi als gps staan aangevinkt in instellingen-locaties. Hierdoor klopt nooit mijn locatie want met het gebruik van netwerken is de locatie nooit correct en zit het apparaat er meestal een km naast. Iemand een idee? Mis ik ergens een optie? Moet ik in maps of latitude iets aan zetten?

Dit is trouwens mijn eerste Android toestel dat ik net 2 dagen heb, dus bare with me, im a noob :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vincentc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-06 13:22
Ik heb zojuist mijn contacten van mijn Samsung Jet naar mijn Samsung Galaxy S overgezet via bluetooth. Helaas worden ze niet direct in de contactpersonen lijst neergezet en moet je voorzover ik dat kan zien allemaal los openen (in mijn geval 250 stuks) en opslaan in de contact personen lijst. Via "Kies" kan ik hier ook niets voor vinden. Heeft iemand hier een oplossing voor dat dit in 1 keer kan? (via de Sim kaarten overzetten heeft geen zin want dan ben ik allemaal gegevens kwijt)

Met vriendelijke groet,

Vincent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat probleem had ik gisteren ook. Ik dacht (zoals al eerder gedaan tussen nokia en SE) m'n hele adres boek ineens over te zetten met BT. Maar ik moest ze ook 1 voor 1 overzetten. En daarna moet je ze in de BT map allemaal ook nog selecteren en via adresboek toepassen. Wat ik erg vervelend vond is dat je dat maar 99 keer kan doen voordat de mobiel een melding geeft dat het betreffende contact al bestaat. Er word natuurlijk een v-card bestandje aangemaakt en na nummer 99 krijg je dan weer nummer 1. En ik heb 400 contacten. Dus dat was ongelovelijk vervelend werk. Wel een goed moment om je adresboek eens op te ruimen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
Er is echter een groot nadeel: de Galaxy S heeft, net als de iPhone 4, ook een 'death grip', een wijze van vasthouden waarbij het bereik totaal weg kan vallen. Dat gebeurt als de gebruiker het toestel met de rechterhand vastpakt en daarbij de hele onderkant bedekt. Dit probleem deed zich overigens slechts op enkele locaties voor, maar het bereik viel in die gevallen wel weg. Hoewel het toestel dan moeite had data binnen te trekken, bleef het wel in alle gevallen mogelijk om te bellen en te sms'en.
Hebben meer mensen hier last van? Heb het net op verschillende locaties geprobeerd maar het "werkt" bij mij niet. Vind het trouwens ook een rare manier om een telefoon vast te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
Vroeger had ik dit als ik de bovenkant van mijn toestel omklemde bij een paar Nokia telefoons. Het is dus erg belangrijk of de greep waarmee je signaalverlies hebt een praktische greep is die je vaak gebruikt of niet. Dit blijkt dus bij de nieuwe iPhone wel zo te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorick
vincentc schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:21:
Ik heb zojuist mijn contacten van mijn Samsung Jet naar mijn Samsung Galaxy S overgezet via bluetooth. Helaas worden ze niet direct in de contactpersonen lijst neergezet en moet je voorzover ik dat kan zien allemaal los openen (in mijn geval 250 stuks) en opslaan in de contact personen lijst. Via "Kies" kan ik hier ook niets voor vinden. Heeft iemand hier een oplossing voor dat dit in 1 keer kan? (via de Sim kaarten overzetten heeft geen zin want dan ben ik allemaal gegevens kwijt)

Met vriendelijke groet,

Vincent
Contacten overzetten ging bij mij vrij snel en eenvoudig, op mijn nokia heb ik alle contacten geselecteerd en geëxporteerd naar mijn SD-kaartje in .vcf formaat en vervolgens in één keer geïmporteerd in de contactpersonen app.
Silent1 schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 12:31:
[...]

[...]

Hebben meer mensen hier last van? Heb het net op verschillende locaties geprobeerd maar het "werkt" bij mij niet. Vind het trouwens ook een rare manier om een telefoon vast te houden.
Als je het mij vraagt is de 'death grip' echt een non-issue met dit toestel. Als je het toestel gewoon vastpakt zoals je normaal zou bellen met een telefoon (in één hand, links- of rechtshandig) dan gaat er bij mij hooguit 1 streepje vanaf. Als ik bewust met mijn beide handen de bobbel aan de onderkant bedek dan gaat het signaal inderdaad achteruit. Maar in die houding kun je niet eens meer bellen omdat je met je handen voor de microfoon zit en je het toestel ook niet meer fatsoenlijk tegen je oor kan krijgen.

Verder vind ik de bouwkwaliteit van dit toestel juist goed. Als je de plastic achterkant van het toestel haalt dan zie je dat het een heel degelijk toestel is waar weinig kapot aan kan gaan. Het plastic is niet veel meer dan een afwerking van de telefoon en zorgt er voor dat het toestel erg licht is en lekker in de hand ligt. Als je wel eens de neiging hebt je toestel te laten vallen dan denk ik dat je beter af bent met dit toestel dan met dit ding :X.

Al met al ben ik tot nu toe erg tevreden met het toestel. Nu nog de froyo update en dan is het toestel helemaal compleet :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• construktor
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-01-2023
Weet iemand misschien hoe ik internet van BEN kan instellen op mijn GS? OP de site van BEN staan de instellingen maar die komen nou niet bepaald overeen met de benamingen van de instellingen in de GS. E als ik de instellingen via een smsje opvraag bij BEN krijg ik een sms terug met de boodschap dat mijn telefoontoestel niet herkend wordt.

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het eens met www.bel.nl
En mocht de gs er niet tussen staan, ff mailtje sturen via support en je krijgt heel snel antwoord.

Ik hoefde trouwens niets in te stellen en ik heb kpn. Sim er in en alles ging vanzelf.

edit: WAT ZIET DIE MEDIAPLAYER ER GELIKT UIT!!!! Ongelovelijk, kies voor Albums, kantel je toestel en geniet van de animatie. Werkelijk PRACHTIG! En heel erg soepel.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Wat ik irritant vind wat mijn g1 niet deed, als ik bijv een grote app uit de market wil downloaden gaat automatisch wifi aan, hoe ik dit voorkom ben ik niet achter (hij staat gewoon uit), is dit z'n leuke feature van Samsung die niet in android zelf maar enkel met een apart programmaatje is uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kizanko
  • Laatst online: 22-03 10:36
Vraagje, ik heb zojuist mijn Galaxy S binnengekregen. Alles schijnt prima te werken. Super apparaat. Alleen het wordt niet aangesloten op Samsung Kies ik heb Windows 7 64 bit. Dat is best irritant. Maar Wat ik helemaal vreemd vindt is dat youtube framerates superlaag zijn. De geluid werkt prima maar de video is langzaam. Ook op wi-fi verbinding. Weet iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabriel1949
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024
beste lezers en deskundigen

Nu heb ik gelukkig de Samsung Galaxy S I-9000 en het werk geweldig en vooral onder Wifi.
maar er zitten me een paar dingen dwars daarom dus eens hier geschreven.
Zit er nu als je een 8GB overlaat zetten uit je andere toestel dus 2 x 8GB in of hebben ze me dan er een uit gehaald!
Dan is het vreemd dat je nergens nog b.v. een extra accu kunt kopen of de Cradle die je ziet bij Samsung

En ik hoop dat dit nu eens een probleem van aanpak wordt op dit forum want ik zal niet de enige zijn.
Overal moet je Visa kaart hebben en of dat nu is voor software voor de mobile of dat je bij Google of MS of Nokia terecht komt men verplicht je gewoon.
er zijn omstandigheden dat je geen Visa krijgt (in mijn geval door ziekt) maar het gebeurt ook bij mensen die andere problemen hebben.
Waarom geen vuist maken om het voor iedereen gelijk en mogelijk te maken om via PayPal te kunnen kopen.
Voordeel is dat de kopers direct hun geld kwijt zijn (duidelijkheid) en meerdere kunnen kopen.

Hopende op een reactie
Gabriel1949

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je nou dat je een 16gig toestel hebt gekocht, maar er 8 gig in zit?

Er zijn twee modellen, een 8 gig en een 16 gig model. Beide kun je ook nog eens uitbreiden met een sd card van max 32 gig. Dus als jij een 8gig card uit je vorige toestel in je huidige gs zet, heb je of 16 of 24 gig geheugen, afhankelijk van je model.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Ik snap het niet echt met achtergronden instellen.
Als ik bijvoorbeeld een custom wallpaper wil instellen dan moet ik eerst een klein deel van de wallpaper kiezen en dan wordt die ingesteld als achtergrond wat resulteerd in een slechte kwaliteit achtergrond. Als ik via de Zedge app een achtergrond instel hoef ik dat niet te doen en krijg ik goede kwaliteit achtergronden. Maar gewoon via de telefoon een achtergrond instellen krijg ik dus gewoon slechte kwaliteit.

Iemand een oplossing voor dit en hoe dat nu precies werkt met achtergronden?
Kizanko schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 15:40:
Vraagje, ik heb zojuist mijn Galaxy S binnengekregen. Alles schijnt prima te werken. Super apparaat. Alleen het wordt niet aangesloten op Samsung Kies ik heb Windows 7 64 bit. Dat is best irritant. Maar Wat ik helemaal vreemd vindt is dat youtube framerates superlaag zijn. De geluid werkt prima maar de video is langzaam. Ook op wi-fi verbinding. Weet iemand een oplossing?
Kan zijn dat je teveel apps open heb in de achtergrond. Ik zou een task manager/killer nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stark schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:46:
Ik snap het niet echt met achtergronden instellen.
Selectiekader oprekken tot het hele plaatje dan wel het deel dat je er van wilt gebruiken.

Afbeeldingslocatie: http://android.pfeffernuss.com/stuff/wallpaper.png

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
Brad Pitt schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:51:
[...]

Selectiekader oprekken tot het hele plaatje dan wel het deel dat je er van wilt gebruiken.

[afbeelding]
Het probleem daarmee is dat je een 800x480 plaatje niet volledig kan selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

je moet ook meer breedte dan 480 hebben omdat je bij het scrollen over de homescreens ook een klein beetje de achtergrond mee scrolt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• q-enf0rcer.1
GoldenSample schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:57:
je moet ook meer breedte dan 480 hebben omdat je bij het scrollen over de homescreens ook een klein beetje de achtergrond mee scrolt.
Welke resolutie is dan perfect voor als je een custom wallpaper maakt met bijv Photoshop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

ik weet het niet zeker maar ik gok op 800x960

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fanSte
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20-12-2023
Ik krijg dat maar niet gefixt, ik heb maar 1 homescreen, maar ik kan niet een gewone achtergrond instellen, ik krijg heel de tijd dat crop gedoe, wat moet de resolutie zijn als je 1 homescreen hebt en de achtergrond in 1 keer volledig zichtbaar wilt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stark
Brad Pitt schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 18:51:
[...]

[afbeelding]
Ah, bedankt. Snap niet hoe ik dit heb kunnen missen. :P

Maar 960 breed en 800 hoog lijkt het perfecte formaat voor walls.

Op www.zedge.net maar gekozen dat ik een HTC Desire heb omdat die telefoon dezelfde resolutie heeft als de Galaxy S en die walls passen perfect. De Galaxy S staat niet in de lijst bij zedge.net en als ik iets anders kies, bijvoorbeeld Galaxy 2 dan krijg ik het verkeerde formaat.

[ Voor 33% gewijzigd door Stark op 02-07-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

fanste schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 19:51:
Ik krijg dat maar niet gefixt, ik heb maar 1 homescreen, maar ik kan niet een gewone achtergrond instellen, ik krijg heel de tijd dat crop gedoe, wat moet de resolutie zijn als je 1 homescreen hebt en de achtergrond in 1 keer volledig zichtbaar wilt hebben?
kan niet volgensmij, smijt dan je afbeelding helemaal links en plak er rechts nog 480 loze pixels bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silent1
Reactie van radiogirl83:

Nieuwe firmware komt eraan die het "black screen" probleem op moet lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirretje
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-09 13:44
Dat klinkt als goed nieuws. Ben benieuwd of ze dit binnen nu en een week of 3 dan uitbrengen...
Of dat het tegelijk met froyo komt. Dan nog meer benieuwd wanneer die komt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi - ik heb sinds maandag de Galaxy S en ik heb een vraagje over DoubleTwist.
Soms heb ik 's morgens verbinding en dan 's middags in ene keer niet meer. Ik weet niet wat ik dan anders heb gedaan. Kies Massa-opslag en mount de USB kabel. Maar het lukt dus niet altijd om verbinding te krijgen.

Weet iemand een oplossing. Wat doe ik fout en dan soms weer goed ?
Heb me al kleurenblind gezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na aansluiten van de kabel moet je de usb melding boven in beeld nog aan klikken. dan doet massaopslag het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat doe ik ook altijd, maar dat werkt helaas niet. Nu heb ik ook weer geen verbinding terwijl ik vanochtend vroeg wel verbinding had. Heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:47

martjah

Appel

Ik heb een vraag tussendoor. Ook ik mag een nieuwe telefoon gaan halen van voda.

nu zit ik een beetje te twijfelen tussen de Desire en de i9000 (zoals vele gedaan hebben).
qua snelheid is het wel duidelijk dat de i9000 stukke sneller is (benchmark etc.)

Maar ik kan eigenlijk nergens iets vinden over de behuizing (ja dat ie van plastic is en dat je er van moet houden) maarrr ik lees nergens iets over de degelijkheid van dat ding.
Maakt ie de indruk dat ie een kleine val zou overleven? (dus een beetje degelijk)
Weet iemand of ie degelijker is dan de Desire ?

hij moet namelijk weer 2 jaar mee en een val is nooit uit te sluiten. Mijn huidige blackstone heeft al meerdere vallen overleefd :)
Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Vragen en opmerkingen over prijzen, levertijden en abonnementen horen hier NIET thuis. Dat kan in een apart levertijden topic.