Ja erg irri, je ziet gewoon Ping rechts het juiste nummer weergeven.posttoast schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:43:
[...]
Dat dacht ik eerst ook, maar bij mij pakt ie sommige VBR's juist wel en sommige CBR's dan weer niet.
Hm, lijkt me sterk dat het aan de bitrate ligt.NotSoSteady schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:38:
Nou ik ben er volgens mij al achter waarom het matchen niet werkt, bij mijn gaan alle variable bitrate nummers de mist in, pak ik een cbr 160kpbs nummer wat niet variabel dan matched die hem wel.
Als jij dat nog even verder wilt uittesten (dus meerdere bestanden zowel VBR als CBR) en dan met een conclusie wilt komen?
Ik heb dat vanmiddag voor de gein namelijk ook uitgetest (niet specifiek om de bitrate), maar een album wat ie niet wilde matchen opnieuw gedownload en gekeken of ie die wel wilde matchen. Maar ook die pakte ie niet, ondanks dat de opnieuw gedownloade versie een CBR versie was.
[ Voor 25% gewijzigd door RnB op 17-01-2012 15:45 ]
Kijkt iTunes Match er niet naar of je de CD met iTunes hebt geripped?
Ik heb nu een nummer omgezet naar CBR wat het net niet deed, kijken of het verschil maakt.RnB schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:45:
[...]
Hm, lijkt me sterk dat het aan de bitrate ligt.
Als jij dat nog even verder wilt uittesten (dus meerdere bestanden zowel VBR als CBR) en dan met een conclusie wilt komen?
Ik heb dat vanmiddag voor de gein namelijk ook uitgetest (niet specifiek om de bitrate), maar een album wat ie niet wilde matchen opnieuw gedownload en gekeken of ie die wel wilde matchen. Maar ook die pakte ie niet, ondanks dat de opnieuw gedownloade versie een CBR versie was.
Edit: Pfff wat duurt dat matchen van 1 nummer lang.

Maakt blijkbaar niet uit, want deze is weer niet gematched.
[ Voor 8% gewijzigd door NotSoSteady op 17-01-2012 15:49 ]
Verwijderd
Nee. Een aantal niet uit evident legale bronnen gedownloade albums en nummers zijn gewon goed gematcht hier. Maar sommige CD rips of andere downloads zijn geüpload. iTunes Match lijkt naar lengte van het nummer en de titel te kijken. (de tags dus)Good Fella schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:46:
Kijkt iTunes Match er niet naar of je de CD met iTunes hebt geripped?
Na matchen kan je heel eenvoudig een smart playlist maken met nummers die < 256kbps "gematched" zijn en die dan verwijderen en herdownloaden.
Vooral die andere lengte, kan weleens voor een groot probleem zorgen als ze dat voornamelijk checken.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:57:
Andere lengte, andere titel..
Om de nummers te upgraden volg deze tip: http://www.macworld.com/a...to_itunes_match_fast.html
Nothing to see here
Ja dat wisten we al, maar als ze niet gematched worden kunnen we ook niet upgraden en ik denk dat mensen toch voornamelijk de dienst voor dat punt gebruiken. Het heet niet voor niets iTunes Match.itsme schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:06:
Om de nummers te upgraden volg deze tip: http://www.macworld.com/a...to_itunes_match_fast.html
PFff....hij moet bij mij (van de 13.000 tracks) nog meer dan 9000 tracks uploaden

Misschien stomme vraag maar de tracks die gematched worden hebben die dan allemaal het zelfde volume?
Verwijderd
Nop, ik had een album 128kbps MP3 en redelijk zacht gematched naar 256kbps AAC met het gebruikelijke iTunes volume.
Album was zelfs geript met een ander programma dan iTunes.
Album was zelfs geript met een ander programma dan iTunes.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 16:44 ]
Pfff die van mij hang nog steeds op 157 van de 13k... en nu?
Fijn al mn muziek pleite op mn iphone
I am the great Cornholio!
Match uit zetten op je iphone en opnieuw syncen met een kabeltje?MetaFrame schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:50:
Bij mij hangt hij ook op nr 325 van 3352 bij stap 2. Herstarts, firewalls etc geen effect. Misschien opstartproblemen? Wishful thinking.....
Gewoon lekker ouderwets synchroniseren met iTunesMetaFrame schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:50:
Bijzondere is wel dat als ik bij activiteitenweergave inzoom op itunes en de open bestanden en poorten, dan lijkt het, als ik match opnieuw start, dat itunes match bij stap 2 wel eerst alle nummers in de bibliotheek langs gaat (ik zie ze daar verschijnen) maar als hij daar klaar mee is, gaat het programma in een soort idle mode. Hij loopt dus niet vast oid, hij gaat gewoon niet verder en blijft iedere keer vanaf het begin al staan op 325 van 3343 verwerkt alsof hij dat nog gecached heeft van de laatste poging. Ook een paar uur wachten geeft geen ander resultaat.
[ Voor 5% gewijzigd door pbd op 17-01-2012 17:07 ]
Laten we gewoon heel eerlijk zijn, deze service is verre van af en had nooit uitgebracht mogen worden in deze staat.
Ik denk eerder dat er capaciteitsproblemen zijn, want deze problemen waren er eerder niet. Volgens mij zijn er tegelijkertijd 19 landen bijgekomen. Misschien hadden ze dit beter kunnen spreiden.NotSoSteady schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:11:
Laten we gewoon heel eerlijk zijn, deze service is verre van af en had nooit uitgebracht mogen worden in deze staat.
...less is more
Net als met de release van Lion, gewoon 2-3 dagen wachten.funk-e schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:31:
[...]
Ik denk eerder dat er capaciteitsproblemen zijn, want deze problemen waren er eerder niet. Volgens mij zijn er tegelijkertijd 19 landen bijgekomen. Misschien hadden ze dit beter kunnen spreiden.
Ik heb een vraag omtrent Itunes en ik heb volgende opstelling :
WHS (v1) server waar itunes op draait.(aangesloten op versterker)
ik kan met mijn ipad via 'remote' de itunes als remote dus gebruiken.
Op mijn PC luister ik via shared libary van de server naar mijn muziek.
Maar kan ik ook mijn PC als 'remote' gebruiken, zodat ik dus mijn muziek op de server afspeel + kan bedienen?
zoja, welke software heb ik nodig op mijn PC?
hopelijk is mijn vraag duidelijk
WHS (v1) server waar itunes op draait.(aangesloten op versterker)
ik kan met mijn ipad via 'remote' de itunes als remote dus gebruiken.
Op mijn PC luister ik via shared libary van de server naar mijn muziek.
Maar kan ik ook mijn PC als 'remote' gebruiken, zodat ik dus mijn muziek op de server afspeel + kan bedienen?
zoja, welke software heb ik nodig op mijn PC?
hopelijk is mijn vraag duidelijk
Ik heb het meer over het matchen, wat echt bedroevend is. Daar kan ik echt pissig om worden, ik koop dit niet om mijn muziek in de cloud te hebben, ik koop dit om mijn muziek de matchen met hoge kwaliteit tracks, als ik mijn muziek in de cloud wil hebben dan gebruik ik wel Google Music wat ook nog gratis is, niet dat ik nou dood ga van die 25 euro maar dit voegt helemaal niks toe en doet al helemaal niet wat het belooft.funk-e schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 17:31:
[...]
Ik denk eerder dat er capaciteitsproblemen zijn, want deze problemen waren er eerder niet. Volgens mij zijn er tegelijkertijd 19 landen bijgekomen. Misschien hadden ze dit beter kunnen spreiden.
Ze zouden een optie in moeten bouwen waarin je aangaf dat je het geen klap uitmaakt als er een willekeurige versie van jouw nummer gematched word... Dat zou de feature compleet maken!
Ik ben blij dat hij zo veel nummers niet kan matchen.. Ik heb er godv**** hard naar moeten zoeken.. die uitgave die ik wil. Als ze die vervangen voor een willekeurige versie uit de iTunes store dan zou ik balen als een stekker.
Dus ben blij dat je een dag of 2 moet uploaden.. Dan heb je tenminste je EIGEN muziek online staan.
iTunes match is trouwens niet gebouwd om je muziek op te waarderen naar betere kwaliteit. Dat is mooi meegenomen.. Maar er is toch geen serieuze muziek liefhebber die zijn versie wil ruilen voor een normale versie van betere kwaliteit.
Ik ben blij dat hij zo veel nummers niet kan matchen.. Ik heb er godv**** hard naar moeten zoeken.. die uitgave die ik wil. Als ze die vervangen voor een willekeurige versie uit de iTunes store dan zou ik balen als een stekker.
Dus ben blij dat je een dag of 2 moet uploaden.. Dan heb je tenminste je EIGEN muziek online staan.
iTunes match is trouwens niet gebouwd om je muziek op te waarderen naar betere kwaliteit. Dat is mooi meegenomen.. Maar er is toch geen serieuze muziek liefhebber die zijn versie wil ruilen voor een normale versie van betere kwaliteit.
[ Voor 18% gewijzigd door World Citizen op 17-01-2012 19:15 ]
FreeReef.nl
Zelfs met oude purchases gaat Match volledig over de zeik, omdat het album dat ik toendertijd gekocht heb 'vervangen' is door een Deluxe Edition, waardoor hij hem toch volledig upload. Apple en online diensten blijkt wederom geen goede combinatie. What a waste of money...
In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.
Verwijderd
Als die deluxe editie niet op iTunes verkrijgbaar is, is dat toch niet zo vreemd.FL!PNEUS schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:13:
Zelfs met oude purchases gaat Match volledig over de zeik, omdat het album dat ik toendertijd gekocht heb 'vervangen' is door een Deluxe Edition, waardoor hij hem toch volledig upload. Apple en online diensten blijkt wederom geen goede combinatie. What a waste of money...
Is iemand gelukt om aankopen van muziek te herdownloaden? Krijg nog steeds een foutmelding van dat het artikel tijdelijk niet beschikbaar is.
Ik ben net na ruim 12 uur van 157 naar 267 nummers gegaan! Nu de rest nog, nog ruim 13k te gaan
[verwijderd]
[ Voor 93% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:19 ]
Bij mij loopt ie pas door nadat ik mail van Apple kreeg over een ontvangstbewijs van de betaling. Kan toeval zijn. Gaat nog niet echt snel...
Ik sta sinds gisteravond op 0 qua nummers die gematcht zijn.... Ik snap echt niet hoe dit mogelijk is.Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 14:13:
Hier ook het probleem dat het matchen blijft hangen op 101 van de 5506 tracks (al uren). Al een keer gestopt en overnieuw begonnen: blijft ie weer hangen op 101.
Hoe is het met de mensen die hier al eerder last van hadden? Is het inmiddels klaar? Of hangt ie nog?
Hey bij mij loopt het nu langzaam door... zouden de problemen dan verholpen zijn?
Ik heb precies hetzelfde. Ik verdacht een aantal nummers in mijn collectie van het veroorzaken ervan. Dus heb ik al mijn muziek verplaatst, en alleen één album toegevoegd. 14 nummers.Mar.tin schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:53:
Bij mij blijft hij al de hele dag op stap 2 hangen. Heb momenteel maar 14 nummers in de bibliotheek. Maar blijft hangen op 0 van 14
iTunes Match uitgeschakeld en daarna weer ingeschakeld. Maar nog steeds het zelfde probleem.
Ik wacht het nog even af, anders vraag ik een refund aan. Had het toch wel iets beter verwacht, zeker omdat we als één van de laatste landen aan de beurt zijn.
People who live in glass houses shouldn't throw stones.
Nee iTunes Match is er niet voor gebouwd om je muziek op te waarderen naar betere kwaliteit, klopt helemaal daarom heet het ook iTunes Match. En je versie wordt helemaal niet ingeruild door een versie van betere kwaliteit, dit kun je gewoon zelf kiezen. Als ik mijn muziek in de Cloud wil hebben dan kies ik wel een service dat ik op elk apparaat kan gebruiken, en wat niet zo slecht en traag werkt als iCloud.World Citizen schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 19:12:
Ze zouden een optie in moeten bouwen waarin je aangaf dat je het geen klap uitmaakt als er een willekeurige versie van jouw nummer gematched word... Dat zou de feature compleet maken!
[ Voor 6% gewijzigd door NotSoSteady op 17-01-2012 20:02 ]
[verwijderd]
[ Voor 97% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:19 ]
Enig geduld is nodig, maar op zich gaat het prima. Laat je overigens niet misleiden doordat de teller stopt, ik heb namelijk toch het idee dat hij bezig is. Tijdens het matchen is hij ook bezig met uploaden. Bij mij heeft hij namelijk stap 3 nog niet aangeraakt en toch zie ik al dat het grootse deel van niet te matchen muziek is geupload. Het gaat echter erg traag, maar niet geheel onlogisch met 19 landen live trekken.
Match percentage is hier +/- 40% en intussen is er een 12GB geupload.
Verschillende albums met een lage bitrate nu kunnen vervangen door een iTunes store versie.
Soms echter nog een foutmelding bij een enkel nummer, dat deze nog niet beschikbaar is.
Heb geduld en ga het nou niet in de eerste dag volledig afbranden.
Als het over een week nog zo traag is, ga dan je gang. Ik vindt het redelijk indrukwekkend als je bedenkt hoeveel data er naar Apple via iTunes Match verstouwt wordt. Enige wat je zou kunnen zeggen dat men het misschien nog wat in meer fases had moeten uitrollen.
Match percentage is hier +/- 40% en intussen is er een 12GB geupload.
Verschillende albums met een lage bitrate nu kunnen vervangen door een iTunes store versie.
Soms echter nog een foutmelding bij een enkel nummer, dat deze nog niet beschikbaar is.
Heb geduld en ga het nou niet in de eerste dag volledig afbranden.
Als het over een week nog zo traag is, ga dan je gang. Ik vindt het redelijk indrukwekkend als je bedenkt hoeveel data er naar Apple via iTunes Match verstouwt wordt. Enige wat je zou kunnen zeggen dat men het misschien nog wat in meer fases had moeten uitrollen.
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Vanmiddag heb ik iTunes Match aangeschaft en had eerst dezelfde issues die anderen ook gemeld hebben in dit topic. De "teller" bleef op 258 staan in de tweede stap. Een tcpdump wees uit dat er wel degelijk data werd verzonden / ontvangen en ook was er enige diskactiviteit. Zojuist zag ik dat de teller wel aan het oplopen is. Dus geduld jonge padawanen.
Hoe kan ik de optie ''Verwijder nummer uit iTunes Bibliotheek en ook van de harde schijf'' aanzetten? Ik kreeg die melding vroeger altijd op m'n windows maar krijg die op m'n Mac nooit, heb al alle waarschuwingen gereset maar krijg hem niet als popup, is het überhaupt mogelijk op een Mac?
Verwijderd
Ik heb een goede oplossing voor het Match probleem, vooral als je de CDs nog hebt. Rip ze opnieuw, dit lost 9 van de 10x het probleem op.
Wat ik ontdekt heb wat problemen kan veroorzaken:
- Meerdere artiesten per nummer.
- De "deel van een compilatie"-tag.
- Hele oude rips.
En als je het album niet in iTunes kan vinden, dan werkt het helemaal niet. (duh)
Wat ik ontdekt heb wat problemen kan veroorzaken:
- Meerdere artiesten per nummer.
- De "deel van een compilatie"-tag.
- Hele oude rips.
En als je het album niet in iTunes kan vinden, dan werkt het helemaal niet. (duh)
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 21:57 ]
[verwijderd]
[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:19 ]
Ik heb een vraagje over de iTunes Match.
Worden alle nummers geupgrade naar 256kbits?
Worden alle nummers geupgrade naar 256kbits?
@Gediminas de nummers die gematcht worden wel, echter moet je hiervoor eerst het nummer lokaal verwijderen en weer via iCloud downloaden anders blijft het in iTunes gewoon je oude bestand
Met YouTube werkt het af en toe ook wel, heb nu een nummer omgezet van YouTube naar MP3 en die is nu matched.
.
[ Voor 94% gewijzigd door ProfoundValue op 03-12-2016 11:23 ]
Ja dat heb ik ook, hij hangt op STEP 2 op liedje 2600 van 3200 en daar komt hij met geen mogelijkheid voorbij. Morgen maar eens kijken ik laat hem wel even aan staan.
Even gezocht in dit topic, en wat terug gelezen, maar volgens mij is het nog niet gevraagd.
Wat als ik iTunes match doe voor €24,99. Dan staan alle nummers in "mijn" cloud. Als ik volgend jaar geen Match neem (dus ff opletten met de stilzwijgende verlenging na een jaar), staan die nummers dan nog steeds in mijn cloud beschikbaar? Of moet ik opnieuw dokken om toegang te houden?
Wat als ik iTunes match doe voor €24,99. Dan staan alle nummers in "mijn" cloud. Als ik volgend jaar geen Match neem (dus ff opletten met de stilzwijgende verlenging na een jaar), staan die nummers dan nog steeds in mijn cloud beschikbaar? Of moet ik opnieuw dokken om toegang te houden?
Opnieuw dokken.UltraSub schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:27:
Even gezocht in dit topic, en wat terug gelezen, maar volgens mij is het nog niet gevraagd.
My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans
Verwijderd
Muziek die je güpload of gematched hebt staan in je cloud zolang je geabonneerd bent. Muziek die je gekocht hebt blijft altijd beschikbaar vanuit de cloud. Muziek die je vanuit de cloud gedownload hebt blijft ook beschikbaar - alleen kan alleen gekochte muziek opnieuw gedownload worden.
Dus
Herdownloaden van gematchde muziek? Nee.
Herdownloaden van geuploade muziek? Nee.
Herdownloaden van gekochte (in iTunes) muziek? Ja.
Muziek op dat moment in Library blijven gewoon bruikbaar.
Dus
Herdownloaden van gematchde muziek? Nee.
Herdownloaden van geuploade muziek? Nee.
Herdownloaden van gekochte (in iTunes) muziek? Ja.
Muziek op dat moment in Library blijven gewoon bruikbaar.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 23:45 ]
Is het iemand al gelukt om een eerder gekocht nummer opnieuw te downloaden? Dat iTunes Match is leuk, maar dit vind ik veel interessanter
Verwijderd
Jep.Good Fella schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:49:
Is het iemand al gelukt om een eerder gekocht nummer opnieuw te downloaden? Dat iTunes Match is leuk, maar dit vind ik veel interessanter
Ik heb ook gelijk al mijn eerdere aankopen - die ik gewist had - opnieuw gedownload. Ging perfect.
Nog niet, enkel via Match werkt dat zo te zien...
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2012 23:52 ]
Apart. Mij lukt dat namelijk nog steeds niet

Heb m'n laptop de gehele dag laten draaien om te matchen. Teller blijft dus gewoon op 0 staan! Snap niet waarom het bij de een wel lukt, en bij mij niet! Morgen maar verder.....
Capaciteit probleem denk ik, dit doet Google veel beter. Functies worden gefaseerd uitgerold, zou Apple ook moeten doen.henkna schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:51:
Heb m'n laptop de gehele dag laten draaien om te matchen. Teller blijft dus gewoon op 0 staan! Snap niet waarom het bij de een wel lukt, en bij mij niet! Morgen maar verder.....
Heb zelf nog geen iTunes Match maar heb wel de optie om eerder aangeschafte muziek opnieuw te downloaden in mijn menu. Net als met apps en boeken.Good Fella schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:49:
Ik zou iTunes afsluiten en het nog een keer proberen. 0 is wel erg weinig...henkna schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 23:51:
PSN: Shiver23
@shiver23 Je wil niet weten hoe vaak ik dat al heb gedaan. Afmelden, opnieuw aanmelden. Bibliotheek leeg gemaakt, enkele albums weer teruggezet, niets helpt!
Matcht iTunes nou ook je nummer als bijv. de artiest wel in de VS te krijgen is maar niet in NL (ik bezit nogal wat cubaanse zooi die ik via CD uit de US geimporteerd heb)
Nikon, Fujifilm en Apple zooi
Heeft volgens mij niks met een capaciteit probleem te maken, ik kan de hele dag prima netjes alles uploaden en matchen. Het gaat juist erg snel, lijkt me ook sterk dat de servers van Apple niet de nieuwe 19 landen aan zouden kunnen.
Match vannacht de hele nacht laten draaien, vanochtend was ie van 10965 naar 17067 gematchte nummers gegaan.
[ Voor 10% gewijzigd door B2 op 18-01-2012 07:05 . Reden: niet typen op een ipad als je net wakker bent ]
[verwijderd]
[ Voor 125% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:19 ]
Ach ja, hier loopt ie al sinds gisteren 07:00 en is pas op 4430 van ruim 13.500, echt lekker vlot gaat t niet 
Heb ook t idee dat ie zo`n beetje de helft aan het uploaden is.Heeft iemand een idee hoe je kunt checken wat ie gematched heeft en wat niet terwijl die daar nog mee bezig is?
Heb ook t idee dat ie zo`n beetje de helft aan het uploaden is.Heeft iemand een idee hoe je kunt checken wat ie gematched heeft en wat niet terwijl die daar nog mee bezig is?
[ Voor 44% gewijzigd door HaterFrame op 18-01-2012 08:05 ]
Bij mij staat ie ook stil bijna stil, maar als ik het netwerk verkeer bekijk gaat het met ongeveer 7 a 10 mbit richting Apple, hij is dus echt wel bezig.Mar.tin schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 06:59:
Match vannacht de hele nacht laten draaien, nog steeds op 0 van 265 nummers. Nu opnieuw gestart. Lijkt wel te helpen. Netwerk doet wat meer als eerst
Correctie, 40 minuten later nog steeds op 0, opnieuw ingelogd iTunes geherstart. Begin het wel een beetje zat te worden.
Verwijderd
Hi!
Aangezien de Ipod Touch 2G geen Itunes Match ondersteund, heb ik de volgende vraag:
- Als je de nummers download vanaf de cloud via Itunes, waar worden deze opgeslagen?
- Is het daarna mogelijk om deze files te syncen op je Ipod Touch 2G?
Thx!
Aangezien de Ipod Touch 2G geen Itunes Match ondersteund, heb ik de volgende vraag:
- Als je de nummers download vanaf de cloud via Itunes, waar worden deze opgeslagen?
Thx!
Gisteren ook iTunes Match genomen. Het duurde ongeveer 1 tot 1.5 uur om 6500 nummers te analyseren, daarvan is ongeveer de helft gematched (wat ik een vrij teleurstellende score vind). Daarna heeft hij in zo'n 4 uur tijd de resterende nummers geupload. Tot mijn verbazing is dit niet van de iCloud storage afgegaan!
Nu werkt het prima. Op zowel mijn iPhone en iPad heb ik nu toegang tot alles en is eigenlijk niet te merken of het een gematched nummer of geupload nummer is. Wel kan het, zeker via 3G, even duren voordat hij start met spelen als het nummer nog niet lokaal is opgeslagen. Handig is trouwens ook de optie om een complete playlist te downloaden.
Ook op mijn Windows PC werkt het prima. De complete bibliotheek van m'n Macbook wordt hier nu ook weergegeven. Een enkele keer duurt het wel een paar seconden voordat een nummer start maar ook hier is de optie om een complete playlist te downloaden.
Nu werkt het prima. Op zowel mijn iPhone en iPad heb ik nu toegang tot alles en is eigenlijk niet te merken of het een gematched nummer of geupload nummer is. Wel kan het, zeker via 3G, even duren voordat hij start met spelen als het nummer nog niet lokaal is opgeslagen. Handig is trouwens ook de optie om een complete playlist te downloaden.
Ook op mijn Windows PC werkt het prima. De complete bibliotheek van m'n Macbook wordt hier nu ook weergegeven. Een enkele keer duurt het wel een paar seconden voordat een nummer start maar ook hier is de optie om een complete playlist te downloaden.
Verwijderd
1. PC/Mac.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:02:
Hi!
Thx!
2. Ja.
Je kan alleen de nummers niet op je iPod vanuit de iCloud downloaden
Itunes match gisteren aangeschaft en heb het inmiddels minstens 18 uur laten draaien. Stap 1 is inmiddels voltooid, bij stap 2 blijft die hangen op 0 van een heleboel nummers. Geen enkele vooruitgang. Erg slecht, denk nu maar aan een refund.
Bij mij wil het proces ook niet starten. Staat ook sinds gisteren op 0. Stap 1 duurt niet zo heel lang.basel411 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:33:
Itunes match gisteren aangeschaft en heb het inmiddels minstens 18 uur laten draaien. Stap 1 is inmiddels voltooid, bij stap 2 blijft die hangen op 0 van een heleboel nummers.
Tja, als het van het weekend nog niet werkt, wordt het wel irritant, nu vermoed ik een klein capaciteitsprobleempje aan de andere kant...
Opnieuw geprobeerd met andere albums, waarbij ook zaken als afspeeltijd hetzelfde zijn. Zelfs de tags heb ik gelaten zoals ze waren (meestal handel ik dit zelf af) en nog matcht ie bepaalde tracks niet.
En waarom het ene nummer in het album wel en het andere nummer niet...
Ze hadden het beter niet iTunes match kunnen noemen, aangezien dat matchen nergens op slaat. iTunes in the cloud, zoals ze het soms noemen, zou beter zijn geweest.
Ze hadden het beter niet iTunes match kunnen noemen, aangezien dat matchen nergens op slaat. iTunes in the cloud, zoals ze het soms noemen, zou beter zijn geweest.
Ook hier blijft die in stap 2 op 0 van X nummers hangen. Ben al een dag bezig van alles uit te sluiten. Getest met een album van een collega, welke bij hem in 1 minuut was gematched, via dezelfde infra (routers/switches/firewalls/etc.) en bij mij dus niks.
Apple hierover gebeld, de Nederlandse helpdesk wist niet dat itunes match al was geactiveerd of ik een mailtje wilde sturen naar de itunes helpdesk die wisten er meer van. Deze hebben mij een mailtje gestuurd met een link naar de Apple support site welke ik natuurlijk al lang gezien had.
Kortom "It just works" maar niet voor iedereen nog. Misshien wel verstandig dat iedereen die hier last van heeft dit aan Apple meldt zodat ze de klachten serieus gaan nemen en dit zsm oplossen ik heb nu betaald voor een dienst die niet werkt.
Apple hierover gebeld, de Nederlandse helpdesk wist niet dat itunes match al was geactiveerd of ik een mailtje wilde sturen naar de itunes helpdesk die wisten er meer van. Deze hebben mij een mailtje gestuurd met een link naar de Apple support site welke ik natuurlijk al lang gezien had.
Kortom "It just works" maar niet voor iedereen nog. Misshien wel verstandig dat iedereen die hier last van heeft dit aan Apple meldt zodat ze de klachten serieus gaan nemen en dit zsm oplossen ik heb nu betaald voor een dienst die niet werkt.
Verwijderd
iTunes in de Cloud is iets heel anders - dat is namelijk het opnieuw downloaden van gekochte apps, films, muziekRnB schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:43:
Opnieuw geprobeerd met andere albums, waarbij ook zaken als afspeeltijd hetzelfde zijn. Zelfs de tags heb ik gelaten zoals ze waren (meestal handel ik dit zelf af) en nog matcht ie bepaalde tracks niet.
Een paar jaar geleden hield dit in dat je het het alleen in list view werd geshared. Cover Flow was toen niet beschikbaar. Is dit nog steeds zo?el-jorge schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:26:
[...]
Ik heb mijn library op een NAS en gebruik die gewoon vanaf 2 verschillende pc's. Het enige probleem hiervan is dat die lokaal het aantal speelbeurten en beoordelingen bijhoudt. Daar heb ik geen problemen mee. Mijn vriendin wil gewoon muziek luisteren en niet beoordelen. Dus haar pc wordt het alleen als afspeel station gebruikt.
Ik share nu mijn libary via iTunes en op zich werkt dit ook. Nadeel is wel dat je iMac continue aan moet staan.
Ik teken nergens meer voor
Net aangeschaft, heb 'maar' 1584 nummers, en ook hier blijft 'ie hangen op 20 nummers.
Ik laat hem wel ratelen, maar het zal niet opschieten vrees ik.
Ik laat hem wel ratelen, maar het zal niet opschieten vrees ik.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Ik denk dat we kunnen concluderen dat het nu gewoon zwaar overbelast is. Aan iedereen die overweegt dit aan te schaffen: gewoon lekker een paar dagen wachten
Had mijn koffie nog niet gehad.. You're right.Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 10:01:
[...]
iTunes in de Cloud is iets heel anders - dat is namelijk het opnieuw downloaden van gekochte apps, films, muziekMatch is eerder Library in the Cloud.
Maar inderdaad, dan zou het Library in the Cloud moeten heten.
hij begint nu langzaam te ratelen bij mij.
heb hem vanaf gister ochtend 8uur aan staan, ben nog bij stap 2, 1613 van 7319,
Hij heeft vannacht wel 30gb geupload dus hij is druk bezig,
De servers zullen wel even tot rust moeten komen,
heb hem vanaf gister ochtend 8uur aan staan, ben nog bij stap 2, 1613 van 7319,
Hij heeft vannacht wel 30gb geupload dus hij is druk bezig,
De servers zullen wel even tot rust moeten komen,
Ik vraag me af of de mensen die op 0 van X nummers in stap 2 blijven hangen wel een overbelastingsprobleem hebben. Aangezien mijn collega op hetzelfde netwerk wel bloedsnel kan matchen terwijl ik dit niet kan.
Ik vermoed eerder dat Apple load balanced op apple-id en ik en andere die problemen hebben net op een vervelende node zitten. Apple helpdesk weet niks van de problemen af en ontkennen (als ze itunes match al kennen) een probleem op hun servers.
Daarom... breng Apple op de hoogte van je probleem zodat ze dit serieus gaan onderzoeken. Ze doen nu niks aan het probleem want ze ontkennen het volledig.
Ik vermoed eerder dat Apple load balanced op apple-id en ik en andere die problemen hebben net op een vervelende node zitten. Apple helpdesk weet niks van de problemen af en ontkennen (als ze itunes match al kennen) een probleem op hun servers.
Daarom... breng Apple op de hoogte van je probleem zodat ze dit serieus gaan onderzoeken. Ze doen nu niks aan het probleem want ze ontkennen het volledig.
Vreemd. ik heb er helemaal geen problemen mee gehad. Behalve dan dat bij het uploaden mijn hele bandbreedte is volgepropt waardoor ik nauwelijks kan internetten... (gisternacht hele nacht iets van 4000 nummers geupload)
Ik heb dus een paar keer opnieuw moeten starten omdat ik anders niet meer remote kan werken.
Ik heb dus een paar keer opnieuw moeten starten omdat ik anders niet meer remote kan werken.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Zijn er nog meer mensen die bij iTunes in de wolken nog steeds deze melding krijgen als ze iets proberen te downloaden?

Ik wil best nog even wachten, maar als ik lees dat het bij andere al wel werkt vraag ik me toch af waarom het dat dan niet bij mij doet.
Ik heb al geprobeerd om alle apparaten te verwijderen die gelinked waren met mijn Apple ID, Mac gedeautorizeerd, op m'n iPhone precies het zelfde. iPhone uit en dan op de Mac proberen na een reboot, etc.

Ik wil best nog even wachten, maar als ik lees dat het bij andere al wel werkt vraag ik me toch af waarom het dat dan niet bij mij doet.
Ik heb al geprobeerd om alle apparaten te verwijderen die gelinked waren met mijn Apple ID, Mac gedeautorizeerd, op m'n iPhone precies het zelfde. iPhone uit en dan op de Mac proberen na een reboot, etc.
[ Voor 23% gewijzigd door MoietyMe op 18-01-2012 11:43 ]
Sowieso werkt Match nog niet voor iedereen geheel vlekkeloos geloof ik. Bij mij gaat hij niet verder dan 520 nummers, terwijl hij wel bezig is zie ik. Desondanks heb ik het gevoel dat er geen extra wolkjes achter de nummers komen. En op mijn iPhone krijg ik alle nummers weer niet.
Ik merk dat "populaire" muziek sneller te downloaden is.
Een michael jackson lied, is binnen no time binnen via icloud, maar een exotisch ding is nu al 38 minuten bezig.
Toeval?
In itunes kan je de icloud status als een extra kolom toevoegen. Dan kan je zien wat de status is. Matched, uploaded of waiting.
Een michael jackson lied, is binnen no time binnen via icloud, maar een exotisch ding is nu al 38 minuten bezig.
Toeval?
Ehm.. als je geen wolkjes ziet is het juist goedThe Great HooD schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:45:
Sowieso werkt Match nog niet voor iedereen geheel vlekkeloos geloof ik. Bij mij gaat hij niet verder dan 520 nummers, terwijl hij wel bezig is zie ik. Desondanks heb ik het gevoel dat er geen extra wolkjes achter de nummers komen. En op mijn iPhone krijg ik alle nummers weer niet.
In itunes kan je de icloud status als een extra kolom toevoegen. Dan kan je zien wat de status is. Matched, uploaded of waiting.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik zie het inderdaad. Heb ook direct de extra kolom toegevoegd. Maar damn, wat is die lang bezig zeg.kmf schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:48:
Ik merk dat "populaire" muziek sneller te downloaden is.
Toeval?
[...]
Ehm.. als je geen wolkjes ziet is het juist goed
Ook bij mij bleef hij lange tijd bij stap 2 op 0 van 1990 staan. Gisteravond begon het ineens te werken tot 533, toen zat het weer klem, weer opnieuw gestart en niets. Heel iCloud leeggegooid en weer op 0 van 1990 begonnen, staat nu alweer een tijdje muurvast.
Goede nieuws is wel dat van de 533 nummers, 532 nummers de status matched hadden (hele library is geconverteerd naar AAC 256 en door tuneup gehaald omdat ik dacht dat daar een probleem zat) slechts 1 had er tot nu toe uploaded e de rest stond nog op waiting. Mochten er dus weinig matches komen, even alles omzetten naar AAC en door tuneup halen doet wellicht wonderen!
Goede nieuws is wel dat van de 533 nummers, 532 nummers de status matched hadden (hele library is geconverteerd naar AAC 256 en door tuneup gehaald omdat ik dacht dat daar een probleem zat) slechts 1 had er tot nu toe uploaded e de rest stond nog op waiting. Mochten er dus weinig matches komen, even alles omzetten naar AAC en door tuneup halen doet wellicht wonderen!
Het is sowieso zwaar raar. Opgezwolle bijvoorbeeld. De hele CD wordt geupload volgens iTunes. Kijk ik in de store, daar zie ik de CD gewoon staan. WTF is dat?Yoshi1983 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:50:
Ook bij mij bleef hij lange tijd bij stap 2 op 0 van 1990 staan. Gisteravond begon het ineens te werken tot 533, toen zat het weer klem, weer opnieuw gestart en niets. Heel iCloud leeggegooid en weer op 0 van 1990 begonnen, staat nu alweer een tijdje muurvast.
Ik vind het wel jammer dat er niet een prioriteit wordt gegeven aan uploads.
Ik zal het wel fijn vinden als eerst alle liedjes welke ik in een playlist heb staan als eerste geupload worden, en de "most played" songs.
Nu moet ik wachten met het activeren van iMatch op m'n iphone tot alles geupload is...
En helemaal jammer is dat het niet mogelijk is om audiobooks ook in imatch te krijgen. Dat is nou JUIST iets dat ik graag in iMatch wilt hebben...
Ik zal het wel fijn vinden als eerst alle liedjes welke ik in een playlist heb staan als eerste geupload worden, en de "most played" songs.
Nu moet ik wachten met het activeren van iMatch op m'n iphone tot alles geupload is...
En helemaal jammer is dat het niet mogelijk is om audiobooks ook in imatch te krijgen. Dat is nou JUIST iets dat ik graag in iMatch wilt hebben...
TIPS voor iTunes Match
Allereerst een artikel van Apple over hun Match dienst:
Notes
1. specifieke encoderingen (zeer lage bitrate, ongebruikelijke codecs) syncen niet.
Oplossing: als de kwaliteit bij het afspelen van voldoende kwaliteit voor je is, kan je het bestand altijd converteren, waardoor deze in een gestandaardizeerd bestand omgezet en toegevoegd (niet vervangen) wordt.
2. "duplicates" skipt hij, wat niet wil zeggen dat ze niet gesynct worden maar dat ze al online staan van bv. een ander album dat al gesynct is.
3. lange "nummers" zoals dj sets, podcasts en audio books synchroniseert hij niet online, als ze groter dan 200MB zijn.
Oplossingen: encoderen in een lagere bitrate (1 uur 192kbit = ~150MB), opdelen in aparte stukken of als je ze niet wil syncen, zou je ze als podcast of audio book moeten taggen. Let op dat dit laatste niet in iTunes gaat zolang iTunes Match geactiveerd is, om één of andere bizarre reden.
4.Sommige files synct hij niet, ook al is de bitrate correct en de file niet te groot.
Oplossing: probeer het te converteren vanuit iTunes of verander de ID3tag met bv. MP3Tag, dit lost het vaak toch op. Sowieso na de aanpassingen iTunes sluiten, 10 secondjes wachten en opnieuw opstarten.
Zelf heb ik hiermee bijna 3000 nummers succesvol gesynct !
Allereerst een artikel van Apple over hun Match dienst:
Notes
- iTunes Match is limited to 25,000 songs.
- iTunes Store purchases made with the same Apple ID being used for iTunes Match do not count towards the 25,000 song limit.
- Unmatched content will be uploaded as is; upload time varies depending on the amounts uploaded and local network speeds.
- Song files over 200 MB will not be uploaded to iCloud.
- Songs containing DRM (Digital Rights Management) will not be matched or uploaded to iCloud unless your computer is authorized for playback of that content.
- Songs encoded in ALAC, WAV, or AIFF will be transcoded to a separate temporary AAC 256 kbps file locally, prior to uploading to iCloud. The original files will remain untouched.
- Songs encoded as AAC or MP3 that do not meet certain quality criteria will not be matched or uploaded to iCloud.
1. specifieke encoderingen (zeer lage bitrate, ongebruikelijke codecs) syncen niet.
Oplossing: als de kwaliteit bij het afspelen van voldoende kwaliteit voor je is, kan je het bestand altijd converteren, waardoor deze in een gestandaardizeerd bestand omgezet en toegevoegd (niet vervangen) wordt.
2. "duplicates" skipt hij, wat niet wil zeggen dat ze niet gesynct worden maar dat ze al online staan van bv. een ander album dat al gesynct is.
3. lange "nummers" zoals dj sets, podcasts en audio books synchroniseert hij niet online, als ze groter dan 200MB zijn.
Oplossingen: encoderen in een lagere bitrate (1 uur 192kbit = ~150MB), opdelen in aparte stukken of als je ze niet wil syncen, zou je ze als podcast of audio book moeten taggen. Let op dat dit laatste niet in iTunes gaat zolang iTunes Match geactiveerd is, om één of andere bizarre reden.
4.Sommige files synct hij niet, ook al is de bitrate correct en de file niet te groot.
Oplossing: probeer het te converteren vanuit iTunes of verander de ID3tag met bv. MP3Tag, dit lost het vaak toch op. Sowieso na de aanpassingen iTunes sluiten, 10 secondjes wachten en opnieuw opstarten.
Zelf heb ik hiermee bijna 3000 nummers succesvol gesynct !
[ Voor 5% gewijzigd door Phuncz op 18-01-2012 12:05 ]
Hmmm zat net op de 4k aan gematchte nummer, nu weer 2700

Dat klopt met een grote maar. Op mijn iMac, waar itunes opstaat en waar match gedraaid heeft heb ik ook een duplicate nummer (1 maal op een album en 1 maal in het best of album van een welbepaalde artiest, in het best of album staat dit als duplicate). Echter omdat alles lokaal in MP3 op de iMac staat, geen enkel probleem.Phuncz schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 11:57:
Echter op mijn macbook staat er niets lokaal, de hele library komt daar uit de cloud. Wat er dan misgaat is dat ik het duplicate nummer in het best of album niet heb. Het staat enkel in het album, niet in het best of album
Verwijderd
Thx voor het snelle antwoordVerwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:13:
[...]
1. PC/Mac.
2. Ja.
Je kan alleen de nummers niet op je iPod vanuit de iCloud downloaden
Mochten er mensen zijn die op stap 2 (Uw muziek 'matchen' met nummers in de iTunes Store.), het is bekend bij Apple.
Ik heb geprobeerd een heel klein deel van mijn collectie toe te voegen (696 Nummers) en bij mij blijft hij hangen op 463 van 479.
Heb net Apple care gebeld en deze geven aan van het probleem op de hoogte te zijn maar er momenteel niets aan te kunnen doen.
@Fly_guy, in je muziek overzicht staat 't bekende wolkje, als je een nummer hebt wat dubbel voorkomt klik je op het wolkje en dan kan je hem alsnog laten uploaden.
Ik heb geprobeerd een heel klein deel van mijn collectie toe te voegen (696 Nummers) en bij mij blijft hij hangen op 463 van 479.
Heb net Apple care gebeld en deze geven aan van het probleem op de hoogte te zijn maar er momenteel niets aan te kunnen doen.
@Fly_guy, in je muziek overzicht staat 't bekende wolkje, als je een nummer hebt wat dubbel voorkomt klik je op het wolkje en dan kan je hem alsnog laten uploaden.
Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!
Thnx, voor mij zijn ze er nu in de US naar aan het kijken (zeggen zeToppe schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:38:
Mochten er mensen zijn die op stap 2 (Uw muziek 'matchen' met nummers in de iTunes Store.), het is bekend bij Apple.
Wanneer ze zeggen we kunnen er nu niets aan doen, dan bedoelen ze neem ik aan niet voor jou specifiek? Niet dat ze er niet mee bezig zijn right?
Lijkt me wel hoor :-) Jij (en ik) zijn niet de enige met problemen met de match.Yoshi1983 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:40:
[...]
Thnx, voor mij zijn ze er nu in de US naar aan het kijken (zeggen ze)
Wanneer ze zeggen we kunnen er nu niets aan doen, dan bedoelen ze neem ik aan niet voor jou specifiek? Niet dat ze er niet mee bezig zijn right?
Nee, dat lukt niet. Wat er dan gebeurt is dat hij dan wel in de best of staat maar niet meer in het gewone album.Toppe schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:38:
Anderen hebben hetzelfde probleem, bv https://discussions.apple.../3503186?start=0&tstart=0
[verwijderd]
[ Voor 128% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:19 ]
Nee, volgens de medewerker die ik sprak is er op eens zoveel vraag naar dat alles 'vast loopt'.
Officeel is de dienst pas gister morgen uitgekomen, aangezien ik maandag avond al geabboneerd heb heb ik dus maandag nacht al een groot gedeelte kunnen overzetten. Dinsdag morgen werd het erg traag (met uploaden, downloaden vanaf iPhone geen enkel probleem) en nu hangt hij nog steeds op 463, maar vanaf gister een uur of
10. blijkbaar is de vraag/aanbod verhouding gewoon te groot.
Apple geeft er de hoogte prioriteit aan...
@Mvdam, dit zou niet uit mogen maken omdat hij bij stap 1 al alle informatie verzameld, in praktijk zou je dus je hele schijf kunnen disconnecten, maar heb hier zelf geen ervaring mee.
Bij mij gewoon lokaal op macbook, maar volgens mij kopieert iTunes alle nummers naar muziek/iTunes...? Kan het mis hebben maar volgens mij ondersteund apple geen netwerk schijven (Althans t afspelen van nummers via het netwerk). Trek je netwerk stekker er eens uit en probeer het dan eens te spelen.
Overigens leest iTunes match dus GEEN data vanuit FireFly etc.
Bij m'n vriendin ook maar gelijk geïnstalleerd, die heeft nu wel geteld 1 nummer in iCloud!
**Geen sex vanavond**
Officeel is de dienst pas gister morgen uitgekomen, aangezien ik maandag avond al geabboneerd heb heb ik dus maandag nacht al een groot gedeelte kunnen overzetten. Dinsdag morgen werd het erg traag (met uploaden, downloaden vanaf iPhone geen enkel probleem) en nu hangt hij nog steeds op 463, maar vanaf gister een uur of
10. blijkbaar is de vraag/aanbod verhouding gewoon te groot.
Apple geeft er de hoogte prioriteit aan...
@Mvdam, dit zou niet uit mogen maken omdat hij bij stap 1 al alle informatie verzameld, in praktijk zou je dus je hele schijf kunnen disconnecten, maar heb hier zelf geen ervaring mee.
Bij mij gewoon lokaal op macbook, maar volgens mij kopieert iTunes alle nummers naar muziek/iTunes...? Kan het mis hebben maar volgens mij ondersteund apple geen netwerk schijven (Althans t afspelen van nummers via het netwerk). Trek je netwerk stekker er eens uit en probeer het dan eens te spelen.
Overigens leest iTunes match dus GEEN data vanuit FireFly etc.
Bij m'n vriendin ook maar gelijk geïnstalleerd, die heeft nu wel geteld 1 nummer in iCloud!
[ Voor 32% gewijzigd door Toppe op 18-01-2012 12:48 ]
Haha, of juist wel, muziek luisteren is geen excuus meer ;-)Toppe schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:44:
Bij m'n vriendin ook maar gelijk geïnstalleerd, die heeft nu wel geteld 1 nummer in iCloud!**Geen sex vanavond**
Nee, nu is ze zwaar teleurgesteld.
'Maak je niet dik' is overigens ook een foute opmerking:P
'Maak je niet dik' is overigens ook een foute opmerking:P
Ik denk dat de meesten hier naar 1 nummertje wel klaar zijn.lennartb schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:15:
[...]
Haha, of juist wel, muziek luisteren is geen excuus meer ;-)
staat je firewall aan of zo?Mar.tin schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:43:
En het matchen hangt nog altijd op 0 nummers van 263. Pc is sinds gisteravond niet gebruikt, Misschien heeft het te maken dat het op een netwerkschijf staat die vanzelf in spindown gaat?
Edit: Nee, ik kan de nummers direct afspelen, dus de schijf moet ook draaien, eens kijken wat die doet met lokale nummers.
Waar staan de nummers die jullie proberen te matchen?
iTunes Match topic: iTunes Match
Ik heb ook problemen hoor. Ik vermoed dat het aan de servers ligt, en ook bevestigd dus hier door meerdere users. Ik wacht rustig af. Ik denk dat dit binnen 1 a 2 dagen is opgelost.
Let op:
Problemen en specifieke vragen moeten in een nieuw topic!
Let op of je vraag niet beter past in het iTunes Match topic.
Problemen en specifieke vragen moeten in een nieuw topic!
Let op of je vraag niet beter past in het iTunes Match topic.