Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Verwijderd schreef op zondag 18 december 2011 @ 06:57:
Ik zou graag een 4s kopen, aangezien ik een abonnement van het werk heb mag ik geen internet/dataverkeer hebben wel via wifi, ik had gelezen dat je uw 3g bij de 4s niet kunt afwetten, enkel bij de iphone 4 wat is hier van waar?
Dat klopt. Maar is ook niet wat jij wil :)
Het kunnen uitzetten van 3G had maar één reden, de communicatie met de telco forceren over GSM/GPRS. Waar jij het over hebt is het uitschakelen van internetverkeer. En dat doe je zo:

Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/-yeRWXD4FmSM/TpoG9BSYR8I/AAAAAAAAAlk/3YvVvngAb5g/networks-642x503%25255B4%25255D.png

Rechts is 4S. Zoals je ziet zet je daar gewoon cellular data uit en klaar ;)

Wifi blijft gewoon werken, probleem opgelost ;)

[ Voor 3% gewijzigd door UltraSub op 18-12-2011 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:19

alienfruit

the alien you never expected

Sjonguh, waarom kan je iTunes Match alleen met credit card of clickandbuy rekening kopen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Omdat een kredietkaart wereldwijd ondersteund is, iTunes Match een jaarlijks abonnement is en omdat in bv. de USA zowat de volledige bevolking er een kredietkaart heeft.

[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 18-12-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ja, maar ze accepteren mijn prepaid visa credit card niet... dan heb je er neit veel aan... Maar goed, uiteindelijk gelukt door het toevoegen van mijn Nederlandse CC aan mijn Zwitserse ClickandBuy account. Dat heeft wel gewerkt en vervolgens ging de 35CHF af van mijn openstaande iTunes krediet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:56
Kan je niet gewoon tegoed op je iTunes account zetten dmv een giftcard dan? Dan heb je geen cc nodig volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
dcl! schreef op maandag 19 december 2011 @ 10:36:
Kan je niet gewoon tegoed op je iTunes account zetten dmv een giftcard dan? Dan heb je geen cc nodig volgens mij.
Jawel, maar daarmee kun je geloof ik geen iTunes match abonnement kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Jawel, je moet allee CC of clickandbuy rekening aan je account hebben gekoppeld om Music Match te kunnen kopen. Vervolgens gaat de 35CHF wel van je openstaande tegoed (via gift cards) af. Gelukkig is mijn CC eind dit jaar verlopen :+

Ik heb nu een boel liedjes die gematched zijn maar ik kan vervolgens het niet downloaden. Bijv. Adele - 21 :|

[ Voor 19% gewijzigd door alienfruit op 19-12-2011 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraag over iTunes, namelijk:

Als ik iets wil zoeken komt er op de zoek balk een witte balk.
Hoe die er komt weet ik niet, maar hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushalte
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16-09 22:25
Gezocht maar niet gevonden... Ik heb al mijn foto's en muziek op mijn iMac staan. Nu kan ik dit door te delen natuurlijk ook op mijn MacBook zien. Echter worden in iTunes alle nummers achter elkaar in een lijst geplaatst en niet als los album. Hetzelfde geldt voor mijn foto's in iPhoto.

Is dit wel in te stellen naar jullie weten?

 MacBook Air M2 2022 / MacBook Pro Retina 13" 2015 / iPhone 16 Pro Natural Titanium 

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha89
  • Laatst online: 20:30
Ik heb iets waar ik al een tijdje mee rondloop:

Heeft het na iOS5 nog wel zin om Apps op te slaan in je iTunes library?

De restores die ik al gedaan heb gingen allemaal via iCloud, dit ging niet meer via iTunes.

Geen idee of deze vraag groot genoeg is om hem te stellen in een apart topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16-09 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Voor apps die uit de App Store gehaald zijn om de een of andere reden kan het handig zijn. Of als je om welke reden dan ook een oude versie wil houden. Anders maakt het inderdaad vrij weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
Iemand enig idee waarom sommige podcasts niet automatisch worden gedownload? (ze zijn dan ook grijs). Zie mijn screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1757832/Screen%20Shot%202012-01-05%20at%208.51.19%20PM.png

[ Voor 13% gewijzigd door smeerbartje op 05-01-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

alienfruit schreef op zondag 18 december 2011 @ 18:50:
Sjonguh, waarom kan je iTunes Match alleen met credit card of clickandbuy rekening kopen :(
Hoe kan je iTunes match enablen op je account (in NL)? Ik heb al even zitten zoeken maar kon het niet vinden.

Ik ben overigens wel erg in mijn nopjes met het feit dat we tegenwoordig ook films kunnen huren/kopen, dat is echt geniaal. Het aanbod moet nog wat groeien, maar ze zijn zeker op de goede weg!!

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Ik probeer al een paar dagen Podcast van BNR's auto show binnen te halen via mijn iPhone 3GS (IOS 5.0.1) maar dat lukt niet :|

Er staan nu 6 podcast in de wacht.De eerste geeft aan dat er 101 KB van de 10,1 mb binnen is maar verder gebeurt er niets.
Andere podcast bv Spijkers met koppen komt gewoon binnen.

Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

Als ik iTunes op mijn Mac gebruik dan komen ze wel binnen zonder enig probleem.Erg vaag.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digitalfrog
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 22:59
"Buma/Stemra sluit overeenkomst met Apple over iTunes Match"

http://www.bumastemra.nl/...-apple-over-itunes-match/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 18:02
Ik ben een beginnende iTunes gebruiker en vraag mij het volgende af: cd's die ik gedownload heb via itunes krijg ik niet meer van mijn iphone af. Simpel aan of uitvinken helpt niet, verwijderen uit de bibliotheek en daarna syncen ook niet. Cd's die geript zijn hebben dit probleem niet.

Het is vast heel simpel maar ik weet het ff niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Niemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Als de iphone aankoppelt aan je PC en iTunes opstart. Ga naar je iphone. Ga naar het tabje erboven en dan naar muziek. Daar staat hij waarschijnlijk op handmatig. Dit houdt in dat deze muziek op je iphone staat. Als je het op automatisch zet synct hij altijd wat er in iTunes staat. Je kan ook gewoon uitvinken wat je niet wilt hebben op je iPhone.

Verder kan je het met de nieuwste iOs ook verwijderen in de muziek app door de swipen naar rechts en dan verwijderen.

[ Voor 12% gewijzigd door STIMPPYYY op 13-01-2012 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:27

Toppe

Oké ✅

iemand enig idee waaneer match uitkomt? Misschien ff Unibet bellen om te vragen of ze het kunnen voorspellen?

Zit nu toch wel te wachten, had eigelijk al wel verwacht dat het 'live' gezet zou worden...

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Bij
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
*knip*
laat maar zitten

[ Voor 95% gewijzigd door De Bij op 13-01-2012 18:04 ]

check mijn webshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
STIMPPYYY schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 15:42:
[...]

Als de iphone aankoppelt aan je PC en iTunes opstart. Ga naar je iphone. Ga naar het tabje erboven en dan naar muziek. Daar staat hij waarschijnlijk op handmatig. Dit houdt in dat deze muziek op je iphone staat. Als je het op automatisch zet synct hij altijd wat er in iTunes staat. Je kan ook gewoon uitvinken wat je niet wilt hebben op je iPhone.

Verder kan je het met de nieuwste iOs ook verwijderen in de muziek app door de swipen naar rechts en dan verwijderen.
Aaarrgghhh!!!

Ik heb dat swipen gedaan, 3 albums verwijderd. Deze albums en artiesten staan ook niet aangevinkt in mijn muziek. Vervolgens sync ik de iphone en staan 2 van de 3 albums weer op mijn iphone.

:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-09 15:40
Weet iemand wat het effect gaat zijn van iTunes Match op de smart playlists?

Ik gebruik veel smart playlists op basis van aantal malen afgespeeld. Wordt dit ook bijgehouden als je vanuit de cloud streamed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VulcanRaven
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Even een vraagje waar ik al een tijdje mee zit en toch niet echt een duidelijke oplossing voor kan vinden.

Ik heb een vaste pc en een laptop. Hiernaast heb ik een iPhone en sta op het punt een iPad aan te schaffen. Ik wil eigenlijk dat mijn iTunes versies op de Pc en Laptop een 1:1 kopie zijn. Zodat als ik even wat muziek op mijn iPhone of iPad wil zetten ik op beide apparaten terecht kan. Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen? Eventueel met bijvoorbeeld een dienst zoals Dropbox o.i.d.

Ik maak tegenwoordig gebruik van iCloud voor backups mijn mijn IOS apparaten dus die ruimte hoeft al niet meer gesynchroniseerd te worden.

Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Ik heb al wat rondgekeken op google maar ik kom veelal guides tegen voor Mac waarbij ook enkele commando's gebruikt moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppe
  • Laatst online: 21:27

Toppe

Oké ✅

Ik denk dat je het beste kan wachten op iTunes match, die lost al je problemen op. Alleen s er nog niet bekend waarneer deze beschikbaar is.

Donstil: Je moet kopen wat je wilt hebben. Niet wat je nodig hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 19:08

Spacecowboy

XBL: Biggmans

VulcanRaven schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:15:
Even een vraagje waar ik al een tijdje mee zit en toch niet echt een duidelijke oplossing voor kan vinden.

Ik heb een vaste pc en een laptop. Hiernaast heb ik een iPhone en sta op het punt een iPad aan te schaffen. Ik wil eigenlijk dat mijn iTunes versies op de Pc en Laptop een 1:1 kopie zijn. Zodat als ik even wat muziek op mijn iPhone of iPad wil zetten ik op beide apparaten terecht kan. Is er een manier om dit voor elkaar te krijgen? Eventueel met bijvoorbeeld een dienst zoals Dropbox o.i.d.

Ik maak tegenwoordig gebruik van iCloud voor backups mijn mijn IOS apparaten dus die ruimte hoeft al niet meer gesynchroniseerd te worden.

Heeft iemand een tip hoe ik dit het beste aan kan pakken?

Ik heb al wat rondgekeken op google maar ik kom veelal guides tegen voor Mac waarbij ook enkele commando's gebruikt moeten worden.
Nee. Kan niet, gaat niet werken (officieel). Laptop op iDevices is een 1-op-n relatie. Je kan 1 laptop hebben met meerdere iDevices, niet 1 iDevices hebben op meerdere pc/laptops. Dat is een van de hartewensen van de contentboeren geweest...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10:13
ChrisLNFF schreef op vrijdag 13 januari 2012 @ 22:19:
[...]

Aaarrgghhh!!!

Ik heb dat swipen gedaan, 3 albums verwijderd. Deze albums en artiesten staan ook niet aangevinkt in mijn muziek. Vervolgens sync ik de iphone en staan 2 van de 3 albums weer op mijn iphone.

:(
Volgens mij moet je in het beginscherm, bij het aansluiten aan je pc, de optie 'Alleen aangekruiste nummers en video's synchroniseren' f aanvinken.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
virtualJac schreef op maandag 16 januari 2012 @ 11:17:
[...]

Volgens mij moet je in het beginscherm, bij het aansluiten aan je pc, de optie 'Alleen aangekruiste nummers en video's synchroniseren' f aanvinken.
Heb ik gedaan, werkt niet. Echt heel vreemd, het lukt mij niet om via itunes gekochte cd's te verwijderen. 1x syncen en ze staan er weer op. Heb alles dubbel nagekeken maar het staat nergens aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
iTunes Match is nu ook in Nederland beschikbaar: Klik.

Nu is er een aanpassing in de voorwaarden geweest (duidelijk het werk van Buma/Stemra), dat illegaal verkregen materiaal i.c.m. Match gebruiken strafbaar is. Ten eerste is het downloaden van materiaal natuurlijk niet illegaal (om het nu legaal te noemen is weer iets anders). Maar ik kijk wel eerst even de kat uit de boom hoe dit nu zit. Voor hetzelfde geld heeft Buma/Stemra toegang tot gegevens, wat ik totaal niet wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-09 07:03
me_mrtn schreef op maandag 16 januari 2012 @ 19:29:
iTunes Match is nu ook in Nederland beschikbaar: Klik.

Nu is er een aanpassing in de voorwaarden geweest (duidelijk het werk van Buma/Stemra), dat illegaal verkregen materiaal i.c.m. Match gebruiken strafbaar is. Ten eerste is het downloaden van materiaal natuurlijk niet illegaal (om het nu legaal te noemen is weer iets anders). Maar ik kijk wel eerst even de kat uit de boom hoe dit nu zit. Voor hetzelfde geld heeft Buma/Stemra toegang tot gegevens, wat ik totaal niet wil.
Hoe willen ze dat ooit controleren dan. Voor hetzelfde geld zijn het je eigen geripte cd's.

Ik krijg nog steeds een melding dat het artikel nog niet verkrijgbaar is..

Ik kan al wel mijn aankopen terug kijken, alleen het opnieuw downloaden werkt nog niet

(toch nog ruim 200 nummers die ik wel gekocht had, maar inmiddels al wel uit mijn bibliotheek waren verdwenen....)

[ Voor 9% gewijzigd door weststar op 16-01-2012 19:57 ]

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10:05
Ja, het lijkt nog niet helemaal te werken. Ik heb me al 3x aan en uitgemeld, zonder echt zichtbaar succes. iTunes store zegt wel dat de macbook is aangemeld er voor... Nouja we kijken wel ff...

iTunes Match linkje onder de store in de itunes bibliotheek-bar geeft nu ook het 'genius' playlist uitleg weer :s

[ Voor 23% gewijzigd door Tijn89 op 16-01-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:52

HaterFrame

Well... Poo came out!

Ff een vraagje over Itunes Match... Zit er aan te denken om het aan te schaffen maar: blijft de mogelijkheid tot toevoegen van meer albums aanwezig nadat alles gematched is zodat deze dus ook in de cloud beschikbaar komt?

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoshi1983
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-06-2021
@Metaframe: Jup alles word er gewoon bijgezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasXCI
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19:50

ThomasXCI

Mine!

MetaFrame schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:29:
Ff een vraagje over Itunes Match... Zit er aan te denken om het aan te schaffen maar: blijft de mogelijkheid tot toevoegen van meer albums aanwezig nadat alles gematched is zodat deze dus ook in de cloud beschikbaar komt?
Met een maximum van 25.000 songs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gise
  • Registratie: Juni 2007
  • Niet online
Iemand al succes met Match? ik blijf het maar proberen haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er per se een credit card of click and buy nodig voor itunes match?

Ik werk nu gewoon met gift cards en was van plan dat zo te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:50
[verwijderd]

[ Voor 95% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 18:25
iTunes Match is een leuke manier om je muziekverzameling te "legaliseren".
Apple is nog maar net gestart met iTunes Match, zodat we nog niet weten wat er precies gebeurt als je je abonnement opzegt. Het lijkt erop, dat je de muzieknummers in verbeterde kwaliteit gewoon kunt houden, ook als je iTunes Match opzegt. Daardoor wordt het een mooie manier om voor een eenmalig bedrag van €24,95 je huidige muziekcollectie te upgraden naar 256 Kbps AAC-formaat.
Bron.

Alleen jammer dat ik alleen mijn verzameling in 320 Kbps heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:27
HelaasPindakaas schreef op maandag 16 januari 2012 @ 21:37:
[...]

Met een maximum van 25.000 songs.
Die 25.000 is dus overall en niet alleen voor songs die niet gematcht zijn (en dus geüpload worden)?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutch-gabber
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-07 20:35
GioStyle schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:14:
iTunes Match is een leuke manier om je muziekverzameling te "legaliseren".

[...]

Bron.

Alleen jammer dat ik alleen mijn verzameling in 320 Kbps heb.
Ik neem aan dat je 320Kb MP3's hebt? 256Kb AAC schijnt beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v438/bg-sjaak/Schermafbeelding2012-01-16om222918.png
kom niet verder dan dit. In de muziek lijst is wel een extra kolom gekomen met een wolkje; cloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21:20

RnB

iTunes Match werkt nog niet naar behoren..
Jammer dat ik weer zo ongeduldig moet zijn. Ik heb wel een mailtje gehad dat ik me heb geabonneerd op iTunes Match op 16-01-2012, dus vanaf vandaag betaal ik. Ik ga er morgen naar kijken, werkt het dan nog niet, dan ga ik actie ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:39

Armada

-Wat wil je weten?-

RnB schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:37:
Ik ga er morgen naar kijken, werkt het dan nog niet, dan ga ik actie ondernemen.
Ik zou even een forse brief schrijven waarin je je 7ct per dag terugeist voor de eerste drie dagen waarin het een beetje langzaam op gang komt! ;)

- I've run out of sick days, so I'm calling in dead - Xbox Live Gamertag PSN id

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Jaja, het gaat om het principe.
Als mensen iets op de markt gooien, moet dat gewoon naar behoren werken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Armada schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:39:
[...]

Ik zou even een forse brief schrijven waarin je je 7ct per dag terugeist voor de eerste drie dagen waarin het een beetje langzaam op gang komt! ;)
Echt gelanceerd kan het ook niet genoemd worden. In de iTunes store kom je er niets over tegen. Zover ik kan zien is dat het linkje wat bijvoorbeeld op macrumors staat de enige manier. Wat op zich nog best vaag is...

Maar goed, houd de deur dan dicht, denk ik dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Laatst online: 20:50
[verwijderd]

[ Voor 92% gewijzigd door Mar.tin op 28-07-2022 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Bij aankopen is muziek toegevoegd. Dat werkt alleen ook nog niet. Als ik wat wil downloaden krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://agosto.nl/dir/dump/Screen%20Shot%202012-01-16%20at%2010.53.46%20PM.png

Even afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Met veel gepiel iTunes Match soort van actief gekregen op mijn AppleTV, maar om muziek toe te voegen moet ik het eerst goed werkend hebben via iTunes.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BugBoy
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-09 09:01
Ik wacht de ervaringen met iTunes Match ook nog wel even af, want ik heb toch wat vraagjes:
  • Wat gebeurt er als ik later over de 25.000 nummers ga? Ik heb er nu 21.000 dus die grens is niet zo heel ver weg.
  • Synchroniseert mijn iPhone/iPad nog steeds op de normale manier met iTunes? Zie ik de nummers die ik niet synchroniseer dan wellicht via iTunes Match (met een wolkje)?
  • Hoe zien de ID3 tags eruit op mijn iPhone/iPad voor de nummers die via iTunes Match worden gesynchroniseerd? Worden de ID3 tags gebruikt uit de iTunes Store of die uit mijn iTunes library?
  • Hoe gaat iTunes Match om met speciale uitvoeringen? Zou jammer zijn als iTunes Match de standaard uitvoering gebruikt.
  • Wat gebeurt er met mijn "originele" MP3 bestanden?
Die €25 vind ik niet zo'n probleem, maar ik zou erg balen als ik al mijn ID3 tags kwijt ben of een deel van mijn muziekverzameling...

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
@hierboven.

Je offline muziek collectie binnen itunes blijft gewoon zoals het is. hier komen ze verder (uiteraard) niet aan.
Dus je ID3 tag's en orginele Mp3 bestanden zijn veilig.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19:40
Lekker gedaan van Onemorething en iPhoneclub, net doen of de service officieel beschikbaar is en lekker je affiliate code aan de link hangen. Toch mooi 5% per abbo binnen, leuk zakcentje kan ik je vertellen met het aantal gebruikers dat ze hbben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sheepdog
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:13
Ik baal echt van die limiet van 25.000 nummers. Ik heb er nu 28.000 en heb echt geen zin om een deel te verwijderen. Hopelijk maken ze het nog mogelijk om een selectie te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoietyMe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:10

MoietyMe

zij/haar

Het is allemaal exclusief je iTunes aankopen. Nou weet ik niet hoeveel nummers je in de iTunes Store hebt gekocht, maar dat zou dus kunnen schelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NotSoSteady schreef op maandag 16 januari 2012 @ 23:55:
Lekker gedaan van Onemorething en iPhoneclub, net doen of de service officieel beschikbaar is en lekker je affiliate code aan de link hangen. Toch mooi 5% per abbo binnen, leuk zakcentje kan ik je vertellen met het aantal gebruikers dat ze hbben.
Dat is toch volkomen logisch? Jij betaalt hetzelfde en zij krijgen er iets voor terug, die sites draaien niet gratis en kosten de makers veel tijd. Als gebruiker merk je er niets van, of is dit gewoon zeuren om het zeuren (typisch nederlands)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M55
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

M55

Het werkt eindelijk :), iTunes is aan het 'matchen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hier ook! Kan alleen vorige aankopen nog niet opnieuw downloaden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Hmm vaag
iPhone zegt als ik iTunes Match wil toevoegen, dat dit apparaat al geassocieerd is met een ander ID en dat ik pas over 35 dagen kan switchen.
iTunes Store account is anders dan iCloud account.

Iemand met hetzelfde probleem?

Ryzen 5 5700X3D | Asrock B450m Steel Legend | MSI RTX4070ti | Corsair 32Gb DDR4 @3200Mhz | Crucial SSD 128 +265+265 Gb | Samsung 512 Gb NVME

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hoe voeg je Match toe aan je iphone en ipad dan?
Nevermind, al gevonden. Nog vroeg he? O-)

[ Voor 31% gewijzigd door HaterFrame op 17-01-2012 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

MetaFrame schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:23:
Hoe voeg je Match toe aan je iphone en ipad dan?
instellingen - Muziek - itunes match

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mijn bibliotheek wordt NIET beheerd door iTunes, dus heb alles zelf simpel geordend.

Wanneer ik iTunes Match neem, gaat iTunes dan alle herkenbare files in mappen plaatsen of worden de huidige bestanden vervangen?

EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:14
THE_BASE schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 08:32:
Mijn bibliotheek wordt NIET beheerd door iTunes, dus heb alles zelf simpel geordend.

Wanneer ik iTunes Match neem, gaat iTunes dan alle herkenbare files in mappen plaatsen of worden de huidige bestanden vervangen?
Er wordt nix gedaan op je computer. Er wordt nix geupped, gedowned of weggekieperd.

Lees nou eerst eens wat Match is. Het staat er zo duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hm, van de 550 heeft ie er maar 137 kunnen matchen.
Dit terwijl een groot deel van de albums die ik heb (die dus niet gematched zijn), gewoon in de iTunes store staan. Ik dacht eerst dat dit mss met het ''rechtmatig verkregen'' content te maken zou hebben, maar ik heb geen 137 tracks gekocht.

Misschien dat iemand er een verklaring voor heeft? Hij is nu derest (413 tracks) aan het uploaden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:14

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Helaas kan ik mijn aangekochte muziek niet downloaden... Was een deel kwijt na meerdere switches van iMac's en MacBooks cim iPad's en iPhones en nu geeft hij bij elk download het volgende aan: Dit artikel is tijdelijk niet beschikbaar, probeer het later opnieuw.

Weet iemand hoe dit komt? Het staat nog wel in de store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm bij mij blijft ie hangen op 151 van ruim 13K, weinig netwerk verkeer ook verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
RnB schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 09:24:
Hm, van de 550 heeft ie er maar 137 kunnen matchen.
Dit terwijl een groot deel van de albums die ik heb (die dus niet gematched zijn), gewoon in de iTunes store staan. Ik dacht eerst dat dit mss met het ''rechtmatig verkregen'' content te maken zou hebben, maar ik heb geen 137 tracks gekocht.

Misschien dat iemand er een verklaring voor heeft? Hij is nu derest (413 tracks) aan het uploaden..
Ik heb hetzelfde probleem, de hoeveelheid muziek die daadwerkelijk gematcht wordt valt me best tegen. Bij een paar tracks heeft ie ook "ineligible" gezet.

[ Voor 4% gewijzigd door posttoast op 17-01-2012 09:40 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
Mijn inziens maar goed dat ik niet direct ben ingestapt, ik kijk wel even een paar weken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CartmanMMA
  • Laatst online: 12-08 15:42

CartmanMMA

Fallus Giganticus

Gisteravond direct iTunes Match gekocht en blijf gewoon hangen bij stap 2: uw muziek "matchen" 0 van de 32.000 nr's.

Nu gebruik ik iTunes met name voor het mixen dus heb veel nummers die niet in iTunes te koop zullen zijn. Ik vind het alleen vreemd dat ik al uren op 0 blijf staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Bij mij staat ie al een uur of 3 op 157 van 13.542, zal wel druk zijn.
Al zie ik nu wel dat itunes meer netwerk verkeer veroorzaakt dan een uurtje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Fratti schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 10:53:
Gisteravond direct iTunes Match gekocht en blijf gewoon hangen bij stap 2: uw muziek "matchen" 0 van de 32.000 nr's.

Nu gebruik ik iTunes met name voor het mixen dus heb veel nummers die niet in iTunes te koop zullen zijn. Ik vind het alleen vreemd dat ik al uren op 0 blijf staan.
Als je meer dan 25000 nummers hebt upload/matched hij niets.
Hoe daar mee om te gaan moet je even googlen

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Nou wat een bagger service, hij vindt bijna niks 200 van de 1000 songs terwijl echt alles in de iTunes Store gaat. En nu gaat die ze ook nog uploaden in de cloud, talking about a fail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:21

World Citizen

FreeReef.nl

NotSoSteady schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:21:
Nou wat een bagger service, hij vindt bijna niks 200 van de 1000 songs terwijl echt alles in de iTunes Store gaat. En nu gaat die ze ook nog uploaden in de cloud, talking about a fail.
Talking about a win...!

Ik zou er niet aan moeten denken dat hij "zomaar muziek synced" Ofwel als ik een speciale versie heb die toevallig de naam heeft van de gewone versie... dan wil ik mijn Match dus niet het normale nummer... maar wil ik mijn EIGEN nummer uploaden... Best handig dus !!!

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
World Citizen schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:27:
[...]

Talking about a win...!

Ik zou er niet aan moeten denken dat hij "zomaar muziek synced" Ofwel als ik een speciale versie heb die toevallig de naam heeft van de gewone versie... dan wil ik mijn Match dus niet het normale nummer... maar wil ik mijn EIGEN nummer uploaden... Best handig dus !!!
En hij synced wel zomaar muziek, aangezien die mijn nummers nu allemaal in de cloud in het gooien is. Gelukkig zijn daar ook nog geen betere alternatieven voor :F , verder had Apple het ook zo kunnen maken dat je gewoon kon selecteren welke je wil exchangen en welke niet. Maar sommigen hebben simpelweg een te grote Apple bril op om dit kunnen zien.

[ Voor 7% gewijzigd door NotSoSteady op 17-01-2012 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

World Citizen schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:27:
[...]

Talking about a win...!

:|

Ik zie op werk op mijn iPhone wat hij thuis heeft gematched (of beter gezegd: niet heeft gematched).
Bizar dat ik een aantal albums heb waarvan vervolgens 2 of 3 nummers niet gematched zijn. Het zijn hele generieke albums (Green Day, Keane). Ik moet nog eens kijken over hoe en wat, maar kan ik nu mijn muziek die niet gematched is ook zonder cloud op mijn iPhone krijgen? Anders moet ik er ook nog eens extra icloud-opslag bij kopen..... :(

Ik ben nog verre van tevreden.

[ Voor 14% gewijzigd door Shiver23 op 17-01-2012 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 08:49

B2

wa' seggie?

Ik zie veel verkeer naar genius-download.itunes.apple.com en genius-download.itunes-bak.apple.com, maar ook naar een ip nr van Amazon in Ierland. Aan de upload snelheid en hoeveelheid te zien worden mijn niet gematchte nummers daarheen geupload. Beetje vreemd omdat zo'n beetje al mijn nummers in de store te vinden zijn.

Dat matchen loopt dus nog niet helemaal lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 18:25
Dutch-gabber schreef op maandag 16 januari 2012 @ 22:24:
[...]

Ik neem aan dat je 320Kb MP3's hebt? 256Kb AAC schijnt beter te zijn.
Klopt, alleen ik wil juist MP3 en geen AAC. Maar dat terzijde.

Ik vraag me wel af hoe iTunes Match technisch werkt. Hoe matchen ze nummers?
Op basis van ID3 Tags? Op basis van bestandsgrootte?

[ Voor 20% gewijzigd door GioStyle op 17-01-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
B2 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 11:41:
Ik zie veel verkeer naar genius-download.itunes.apple.com en genius-download.itunes-bak.apple.com, maar ook naar een ip nr van Amazon in Ierland. Aan de upload snelheid en hoeveelheid te zien worden mijn niet gematchte nummers daarheen geupload. Beetje vreemd omdat zo'n beetje al mijn nummers in de store te vinden zijn.

Dat matchen loopt dus nog niet helemaal lekker.
Inderdaad, het is ook lachwekkend dat je geeneens de optie krijgt om zelf te kiezen wat je naar de cloud upload. Als ik dit had geweten had ik net zo goed bij Google Music kunnen houden, daar kan ik er tenminste nog bij op elk apparaat.

[ Voor 9% gewijzigd door NotSoSteady op 17-01-2012 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame

HaterFrame

Well... Poo came out!

Iemand enig idee hoe je een beetje kunt monitoren wat itunes nu eigenlijk aan het doen is? Met little Snitch zie ik alleen dat er verbinding word gemaakt naar van alles en nog wat. Maar inmiddels staat ie na een uur of 4 nog steeds op 157 van 13.000 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Ik had ergens gelezen dat die geüploade tracks af zou gaan van je opslag in iCloud, maar bij mij is er niets afgegaan terwijl er toch een boel is geüpload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
RnB schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 12:06:
Ik had ergens gelezen dat die geüploade tracks af zou gaan van je opslag in iCloud, maar bij mij is er niets afgegaan terwijl er toch een boel is geüpload.
Is niet waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Werkt ook hier nog voor geen meter.
Vanacht kon hij steeds de mac niet toevoegen aan iTunes match en nu blijft hij hangen op 51 van 2086 nummers.

Als ik iTunes match inschakel op de iPhone krijg ik een popup dat er geen Match beschikbaar is op mijn AppleID. Niet echt een vlekkeloze lancering dus weer.

Neem hem ff mee naar kantoor zodat hij daar nog ff kan matchen en anders probeer ik het volgende week ofz nog wel even. Heb met spotify ernaast toch niet echt haast.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Beetje kansloos dit, hij heeft bij mij maar ~30% van de bibliotheek weten te matchen. Een flink gedeelte van de niet-gematchte spullen is echter gewoon verkrijgbaar in de Store. Kijken wat er gebeurt als ik ze rip naar AAC en dan probeer te matchen...

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Heeft geen nut, mijn library bestond al uit AAC-muziekbestanden (zelfde kwaliteit als iTunes Plus) en bij mij heeft ie ook bar weinig gematcht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
Hmmz.. Gisteravond itunes match nog niet werkend gekregen op mijn macbook. Ik zit nu op mijn werk en ik dacht 'ik zet het alvast aan op mijn iphone'. Hup, alle muziek is verwijderd van mijn iphone. Er stond wel iets in de waarschuwing, maar ik heb dit eerlijk gezegd niet echt gelezen. Maar ik snap dan blijkbaar toch niet helemaal wat itunes match doet :s dit had ik in ieder geval niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Als het goed is, stond er iets in de trant van: Al je muziek wordt vervangen door de muziek in iCloud.
Ik kreeg die melding ook, er is toen echter niets vervangen..

Ik heb even een erase all content & settings gedaan, dan ga ik zo even kijken of het een beetje werkt.

Top! Hier werkt het prima:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/rfImM0js7Y9CMA1lSc88ovRh/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XUVd7ewSRVFgPHi98xRGB1h2/full.png

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xxsoD8la4cUGDCwnxmwzLfsk/full.png

Ondanks de vele mismatches, wat ik heel erg zonde vind, vind ik het wel handig dat ik nu mijn muziek ook in de cloud heb. Dat kon met Dropbox niet wegens de beperkte ruimte. Plus dat iTunes match heerlijk geïntegreerd is binnen OSX en iOS.

[ Voor 51% gewijzigd door RnB op 17-01-2012 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Nou om eerlijk te zijn vind ik dat Google Music dat persoonlijk beter doet, en dat is nog gratis ook. Het heet iTunes Match, daarom schaf ik het aan maar het blijkt bijna niks te matchen. Ik heb net ook geprobeerd om van een YouTube videoclip dus bijna 1 op 1 met een radio versie te laten matchen maar zelfs dat verdomt die nog, echt bagger van de hoogste plank dit. Ik kan geeneens zien welke nummers ik nu wel in hoge kwaliteit heb gekrgen, en welke ik zelf heb opgeupload. In al die jaren is dit denk ik toch wel de meest droevige service die ik heb gezien van Apple, veel beloven maar heel erg weinig waarmaken.

[ Voor 25% gewijzigd door NotSoSteady op 17-01-2012 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ook het probleem dat het matchen blijft hangen op 101 van de 5506 tracks (al uren). Al een keer gestopt en overnieuw begonnen: blijft ie weer hangen op 101.

Hoe is het met de mensen die hier al eerder last van hadden? Is het inmiddels klaar? Of hangt ie nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
Hangt hier nog steeds,

ik zie wel in activiteit weergave dat hij aan het scannen is maar dit doet hij al sinds 7uur vanmorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Ook erg jammer vind ik dat hij van de nummers die hij wél matcht niet de ID3 info kan ophalen. Voor een automagische tagger heb ik best € 25 per jaar over.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dat hele iTunes Match kan mij gestolen worden, wat wel interessant is dat bij aankopen nu ook muziek is verschenen. Als ik vervolgens op het wolkje klik dan krijg ik een foutmelding van dat het artikel tijdelijk niet beschikbaar is. Naja, zal wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
Op de iPad, AppleTV en iMac werkt iTunes match naar behoren.
Geen problemen met uploads en matching, alleen op m'n iPhone is het een drama.
Elke keer als ik Tunes match inschakel, krijg ik ene melding dat het apparaat geassocieerd wordt met een andere Apple ID. Ik moet nu 35 dagen wachten totdat ik van account kan wisselen.
Ik gebruik een me.com andres (oude MobileMe) als iCloud ID en m'n eigen email adres als iTunes account.
Wel vaag dat Apple hier zo'n probleem van maakt. Op m'n iPad werkt het allemaal vlekkeloos.

Inmiddels Support maar eens ene mail gestuurd of ze op de een of andere manier de boel kunnen resetten. Een restore van de iPhone werkt trouwens ook niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB

RnB

Hoe is jouw percentage match? Is die hoog dat je dat naar behoren vind werken of lees ik het verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
RnB schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:04:
Hoe is jouw percentage match? Is die hoog dat je dat naar behoren vind werken of lees ik het verkeerd?
Hoe zie ik dat het snelst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

weststar schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:06:
[...]

Hoe zie ik dat het snelst?
Smart Playlist aanmaken, met een conditie dat de "iCloud Status" equals "Matched". Het aantal nummers dat in die playlist staat delen door het totale aantal nummers uit je bibliotheek.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Nou, ik zit hier op 827/1927. Niet heel best als je het mij vraagt. Vooral jammer dat veel tracks die wél in de store staan niet gematcht worden.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weststar
22%
M'n Peter Gabriel en Dave Matthews bootlegs zijn allemaal geupload.
Al mijn aangeschafte muziek is gematched. Ik kan iig alles bereiken, en dat vind ik het belangrijkst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Ok nou ik dacht dat het omwisselen ook automatisch ging, maar je moet eerst alles op match sorteren en dan verwijderen en daarna kun je alles binnen halen in hoge kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijn89
NotSoSteady schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:26:
Ok nou ik dacht dat het omwisselen ook automatisch ging, maar je moet eerst alles op match sorteren en dan verwijderen en daarna kun je alles binnen halen in hoge kwaliteit.
Interessant, maar wat als je over een jaar besluit je abonnement te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Tijn89 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:30:
[...]

Interessant, maar wat als je over een jaar besluit je abonnement te stoppen?
Dan heb je de AAC-files nog lokaal. Je kunt ze alleen niet meer uit de cloud trekken dan.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Het heet iTunes Match, en het matchen werkt voor geen meter. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
Nou ik ben er volgens mij al achter waarom het matchen niet werkt, bij mijn gaan alle variable bitrate nummers de mist in, pak ik een cbr 160kpbs nummer wat niet variabel dan matched die hem wel.

[ Voor 11% gewijzigd door NotSoSteady op 17-01-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
NotSoSteady schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 15:38:
Nou ik ben er volgens mij al achter waarom het matchen niet werkt, bij mijn gaan alle variable bitrate nummers de mist in, pak ik een cbr 160kpbs nummer wat niet variabel dan matched die hem wel.
Dat dacht ik eerst ook, maar bij mij pakt ie sommige VBR's juist wel en sommige CBR's dan weer niet.

omniscale.nl

Pagina: 1 ... 9 ... 17 Laatste

Let op:
Problemen en specifieke vragen moeten in een nieuw topic!
Let op of je vraag niet beter past in het iTunes Match topic.