start vandaag mijn itunes beta op krijg ik de melding "this copy will expire soon". Kan ik dan binnenkort wel een update verwachten voor de beta en wat te doen om eventueel de gemaakte backup met itunes veilig te stellen
De 12de (woensdag) komt iOS 5 uit. Wees er maar zeker van dat die release gepaard gaat met de final release van iTunes 10.5.
[ Voor 0% gewijzigd door Phuncz op 11-10-2011 21:22 . Reden: Foutje ]
iTunes 10.5 is uit: http://www.apple.com/itunes/download/
Nothing to see here
Voor wireless syncen moeten we wachten tot IOS5 ?itsme schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:57:
iTunes 10.5 is uit: http://www.apple.com/itunes/download/
De post op engadget geeft de indruk dat de itunes update voldoende is, either way ik kan nog wel een dagje wachten
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ja je kunt nog vrij weinig...
Maar ik heb net een album van Tosca gedownload op mijn iPhone, en dit album had als bonus een Digital Booklet... een pdf dus.
In iTunes werd het album niet gedownload, maar de Booklet wel... en staat nu in mijn music playlist..
Het is dus blijkbaar een "track".
Maar ik heb net een album van Tosca gedownload op mijn iPhone, en dit album had als bonus een Digital Booklet... een pdf dus.
In iTunes werd het album niet gedownload, maar de Booklet wel... en staat nu in mijn music playlist..
Het is dus blijkbaar een "track".
FreeReef.nl
Voor wireless sync heb je idd iOS 5 nodig evenals iTunes 10.5, beide apparaten op hetzelfde netwerk evenals de optie aangevinkt "Synchroniseren via draadloos netwerk" in iTunes als je je iDevice de eerste keer verbindt met iTunes.
Misschien een dommen vraag, heb een nieuwe laptop en nu ga ik daar itunes opzetten maar hoe zorgen ik ervoor dat bij het syncen van de iphone en een lege kale itunes niet alles verwijderd wordt op de iphone. kan ik op een manier ervoor zorgen dat de itunes op de nieuwe laptop hetzelfde wordt als op de oude met bv een backup ofzoiets
Ik wil mn iphone volledig syncen met mn itunes, maar hoe zorg ik ervoor dat hij alles van de iphone naar itunes zet ipv andersom?
Nu wil hij bij het syncen namelijk mn iphone leeggooien aangezien ik bijna niks in itunes heb staan.
Of moet ik gewoon syncen zodat de iphone net zo leeg is als itunes en dan de reservekopie terugzetten?
Nu wil hij bij het syncen namelijk mn iphone leeggooien aangezien ik bijna niks in itunes heb staan.
Of moet ik gewoon syncen zodat de iphone net zo leeg is als itunes en dan de reservekopie terugzetten?
Is het eigenlijk mogelijk om iTunes t gebruiken zonder QuickTime? Want ik zag dat QuickTime er nu niet meer standaard in zit bij de download van Apple, maar alleen iTunes..
[ Voor 45% gewijzigd door tiies op 12-10-2011 20:46 ]
Ik vermoed van wel want Quicktime is voor het Windows platform niet meer geupdate. Op het MacOS X besturingssysteem is het al lang overgeschakeld op een volledig nieuwe versie.
Wel raar, hier (http://support.apple.com/kb/HT2519?viewlocale=nl_NL) staat dit:
Eerder aangeschafte muziek downloaden naar uw iPhone, iPad of iPod touch
Open de iTunes Store op uw apparaat.
Zorg ervoor dat u bent ingelogd bij de account waarmee u de oorspronkelijke aankoop hebt gedaan.
Tik op Aankopen in de onderste navigatiebalk.
Op de tab Aankopen tikt u op de naam van de artiest van de inhoud die u opnieuw probeert te downloaden.
Zodra u de gewenste muziek hebt gevonden, tikt u op de downloadknop.
Opmerking: als u alle nummers van een aangeschaft album wilt downloaden, tikt u op de schakelknop van het album om de weergave Album weer te geven.
Maar dat werkt dus niet...
Open de iTunes Store op uw apparaat.
Zorg ervoor dat u bent ingelogd bij de account waarmee u de oorspronkelijke aankoop hebt gedaan.
Tik op Aankopen in de onderste navigatiebalk.
Op de tab Aankopen tikt u op de naam van de artiest van de inhoud die u opnieuw probeert te downloaden.
Zodra u de gewenste muziek hebt gevonden, tikt u op de downloadknop.
Opmerking: als u alle nummers van een aangeschaft album wilt downloaden, tikt u op de schakelknop van het album om de weergave Album weer te geven.
Wordt de reading list nu wel of niet gesynct tussen Lion en iOS devices?
Iemand ervaring met het volgende?
Bij het terugzetten van mijn comic books op mijn iPad2 in de app cloudreaders "pakt" iTunes steeds 10Mb geheugen en laat dit niet meer los. Oftewel het geheugengebruik loopt op van 132MB (daar begint ie mee) en vervolgens tot zo'n 1,5 GB aan geheugen gebruik. Daarna knalt iTunes eruit.
Nou kan ik hier wel om heen werken door af en toe iTunes af te sluiten, maar ik wil liever dat iTunes geheugen ook weer vrijgeeft...
Owja, in het begin (eergisteren na installatie iTunes 10.5) pakte iTunes maar 25 MB bij opstarten. Door mislukte installaties van ISO5 lijkt iTunes nu veel meer MB's te pakken. En ik werk met windows xp.
Bij het terugzetten van mijn comic books op mijn iPad2 in de app cloudreaders "pakt" iTunes steeds 10Mb geheugen en laat dit niet meer los. Oftewel het geheugengebruik loopt op van 132MB (daar begint ie mee) en vervolgens tot zo'n 1,5 GB aan geheugen gebruik. Daarna knalt iTunes eruit.
Nou kan ik hier wel om heen werken door af en toe iTunes af te sluiten, maar ik wil liever dat iTunes geheugen ook weer vrijgeeft...
Owja, in het begin (eergisteren na installatie iTunes 10.5) pakte iTunes maar 25 MB bij opstarten. Door mislukte installaties van ISO5 lijkt iTunes nu veel meer MB's te pakken. En ik werk met windows xp.
Ik heb hier mijn iPhone geupdate naar iOS 5.0
Nu zie ik dat ik 6,5GB aan overige capaciteit heb.. Hoort dit niet iets van 1Gb te zijn?
Misschien dat er meer mensen dit hebben?
Nu zie ik dat ik 6,5GB aan overige capaciteit heb.. Hoort dit niet iets van 1Gb te zijn?
Misschien dat er meer mensen dit hebben?
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Bij mij stond dat er eerst ook, zelfs zoveel overig dat er 25 GB op een 16GB iPhone zou staan. 1x extra synchroniseren en weg was het...
Jaa, ik heb alle muziek eraf moeten gooien met DiskAid.
Bij de muziekfolder stond 12 Gb, terwijl ik maar 6Gb muziek erop heb staan.
Nu dus even alle muziek er weer opnieuw opzetten en overige is terug naar 0.85gb
Bij de muziekfolder stond 12 Gb, terwijl ik maar 6Gb muziek erop heb staan.
Nu dus even alle muziek er weer opnieuw opzetten en overige is terug naar 0.85gb
| PS5 PSN: Hitting-Apex89
Lol probeer mn vraag terug te vinden op het apple discussie forum, die is zwaar overbelast. Hoe zou dat toch komen?knm schreef op donderdag 13 oktober 2011 @ 15:22:
Iemand ervaring met het volgende?

Ik heb sinds kort een iPad (2) en heb er zo'n SD-kaart-adaptertje bij gekocht. Filmpjes die ik met mijn Nikon D7000 fototoestel heb gemaakt kon ik daarmee wel naar m'n iPad transferen, maar die kon 'ie niet afspelen. Ik zie dat nu ik m'n iPad naar iOS5 heb geüpgraded, deze filmpjes wel afgespeeld kunnen worden.
Nu wilde ik de boel even wat netter organiseren, en heb daarom m'n foto's op m'n Mac geimporteerd in iPhoto, en daar wat mapjes/events aangemaakt. Vervolgens wil ik deze in iTunes syncen naar m'n iPad. Ik heb hierbij het vinkje aangezet dat ik ook video's wil syncen. Ik krijg echter de melding dat iTunes de video's niet kan syncen omdat m'n iPad ze niet af kan spelen. Terwijl 'ie dat (sinds iOS5 iig) toch echt kan als ik ze via de SD-kaart-adapter erop zet!
Doe ik nu iets verkeerd, of werkt het gewoon niet lekker?
/edit: het zijn overigens .mov video's.
Nu wilde ik de boel even wat netter organiseren, en heb daarom m'n foto's op m'n Mac geimporteerd in iPhoto, en daar wat mapjes/events aangemaakt. Vervolgens wil ik deze in iTunes syncen naar m'n iPad. Ik heb hierbij het vinkje aangezet dat ik ook video's wil syncen. Ik krijg echter de melding dat iTunes de video's niet kan syncen omdat m'n iPad ze niet af kan spelen. Terwijl 'ie dat (sinds iOS5 iig) toch echt kan als ik ze via de SD-kaart-adapter erop zet!
Doe ik nu iets verkeerd, of werkt het gewoon niet lekker?
/edit: het zijn overigens .mov video's.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Kun je bepaalde gegevens, bijvoorbeeld foto's uit een reservekopie halen zonder deze op je iPhone te installeren?
there's no tweak without the tweaker
iTunes ziet mijn iPod maar niet en na lang googlen en veel toepassen is het nog niet gelukt.
Ik heb Windows 8 Developer Preview Build 8102 x64 wat opzich zou moeten werken. In de verkenner staat mijn iPod er gewoon tussen maar sinds iTunes 10.5 erop staat werkt het allemaal niet meer en ik wil graag en zo snel mogelijk iOS 5 erop gaan zetten.
Wet iemand een oplossing behalve iTunes opnieuw installeren?
Ik heb Windows 8 Developer Preview Build 8102 x64 wat opzich zou moeten werken. In de verkenner staat mijn iPod er gewoon tussen maar sinds iTunes 10.5 erop staat werkt het allemaal niet meer en ik wil graag en zo snel mogelijk iOS 5 erop gaan zetten.
Wet iemand een oplossing behalve iTunes opnieuw installeren?
Kom er net achter dat er in mijn Appdata map, een map zit van MobileSync, die 8.3GB is. En daar zitten weer 2 backups in van 4.1GB 
Kan ik 1 hiervan verwijderen want het neemt wel belachelijk veel ruimte in, werkt verplaatsen ook?
Kan ik 1 hiervan verwijderen want het neemt wel belachelijk veel ruimte in, werkt verplaatsen ook?
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Je kan ze beide verwijderen en een nieuwe backup maken, heb je gelijk de laatste data van je iDeviceThE_OwNeR schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:55:
Kom er net achter dat er in mijn Appdata map, een map zit van MobileSync, die 8.3GB is. En daar zitten weer 2 backups in van 4.1GB
Das helemaal mooiTim_ofzo schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 20:58:
[...]
Je kan ze beide verwijderen en een nieuwe backup maken, heb je gelijk de laatste data van je iDevice
Did you bring the banana's? Steam-id: MonkeySleeve
Om mezelf maar even te beantwoorden: dit is gelukt. Je kan praktisch alles uit de reservekopie halen, zie ook mijn post in het 'ervaringen' topic.virtualJac schreef op maandag 17 oktober 2011 @ 16:10:
Kun je bepaalde gegevens, bijvoorbeeld foto's uit een reservekopie halen zonder deze op je iPhone te installeren?
Voor de geinteresseerden. Ik heb mijn foto's uit mijn vorige reservekopie kunnen halen met een meesterlijk tooltje 'iPhone backup Extractor'. Met dit tooltje kun je je contactgegevens, smsjes, foto's, video's, notes etc etc allemaal uit je backup halen zonder deze te installeren op je iPhone.
there's no tweak without the tweaker
Ik wil vanochtend iTunes starten krijg ik een 13008 error. "Onbekend"
Nu staat mijn iTunes library op een NAS maar dat werkte altijd gewoon goed! Van de een of andere dag is het dus fout gegaan, als ik hier op google krijg ik geen goeie antwoorden vooral mensen die deze error krijgen bij syncen maar dat doe ik dus niet.
Ik krijg het gelijk als ik iTunes start! Kan iemand me helpen?
Nu staat mijn iTunes library op een NAS maar dat werkte altijd gewoon goed! Van de een of andere dag is het dus fout gegaan, als ik hier op google krijg ik geen goeie antwoorden vooral mensen die deze error krijgen bij syncen maar dat doe ik dus niet.
Ik krijg het gelijk als ik iTunes start! Kan iemand me helpen?
Ik heb een sync probleem met iphone 4. Hij blijft bij stap 6 van de 6 hangen. Hij synced wel gewoon de muziek maar daarna blijft het balkje lopen met de tekst: Wachten tot onderdelen worden gekopieerd. Ik heb dit al 2 uur staan nu. Iemand anders ervaring met dit probleem?
Dat werkt dus nog steeds niet, wat ik inmiddels knap irritant begin te vinden. Heeft iemand het 'albums opnieuw downloaden' al wel werkend?Unbreukable schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 22:54:
Wel raar, hier (http://support.apple.com/kb/HT2519?viewlocale=nl_NL) staat dit:
[...]
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Verwijderd
Ik heb nu een iphone 4 gekocht maar kan niks uit mijn bieb overzetten. Ik heb heel internet af gestruind maar heb geen oplossing gevonden.
Sinds ik ios 5 geïnstalleerd heb kan ik niet meer synchroniseren.
De knop toepassen licht niet op als ik iets aanvink om te sync. Het maakt niet uit welk onderdeel ik wil sync. de toepassen knop wil niet oplichten en werkt dus niet. Ook de sync knop bij overzicht werkt niet.
Ik heb van alles geprobeerd om dit op te lossen, machtiging ingetrokken en weer aangevraagd, Itunes eraf gehaald en weer opnieuw geïnstalleerd. Ik heb het idee dat dit niet vaak voorkomt.
Wie o wie heeft een idee waar dit aan kan liggen.
Sinds ik ios 5 geïnstalleerd heb kan ik niet meer synchroniseren.
De knop toepassen licht niet op als ik iets aanvink om te sync. Het maakt niet uit welk onderdeel ik wil sync. de toepassen knop wil niet oplichten en werkt dus niet. Ook de sync knop bij overzicht werkt niet.
Ik heb van alles geprobeerd om dit op te lossen, machtiging ingetrokken en weer aangevraagd, Itunes eraf gehaald en weer opnieuw geïnstalleerd. Ik heb het idee dat dit niet vaak voorkomt.
Wie o wie heeft een idee waar dit aan kan liggen.
Goeiemorgen, ik heb een simpele vraag waar ik met de search niet uit kan komen. Gaat over Airplay.
Ik overweeg een AV-receiver aan te schaffen met deze functionaliteit. Maar klopt het dan dat ALLE geluiden van mijn MBP via Airplay naar mijn receiver worden verstuurd? Dwz, als ik een filmpje op Youtube bekijk, dat ook het geluid daarvan over mijn speakers gaat?
Ik kan niet helemaal helder krijgen hoe dat precies zit.
Ik overweeg een AV-receiver aan te schaffen met deze functionaliteit. Maar klopt het dan dat ALLE geluiden van mijn MBP via Airplay naar mijn receiver worden verstuurd? Dwz, als ik een filmpje op Youtube bekijk, dat ook het geluid daarvan over mijn speakers gaat?
Nee, alleen de track die je op dit moment afpseelt in iTunes wordt gestremd naar je AV versterker. Alle andere audio blijft lokaalSURFivor schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:23:
Goeiemorgen, ik heb een simpele vraag waar ik met de search niet uit kan komen. Gaat over Airplay.
HENG HENG
Ik zit met een brandende vraag!
Ik heb nu 3 jaar alle Apps gedeeld samen met m'n pa, (dus zelfde email account /creditcard)
Maar nu wil ik eigenlijk alles voor mezelf hebben dus me eigen mail etc., maar hoe kan ik al deze apps (circa 150E aan betaalde apps, overzetten van het ene account naar het andere? Zodat ik alle apps bezit en dat me vader dan weer bij 0 begint? Is dit mogelijk?
Ik heb nu 3 jaar alle Apps gedeeld samen met m'n pa, (dus zelfde email account /creditcard)
Maar nu wil ik eigenlijk alles voor mezelf hebben dus me eigen mail etc., maar hoe kan ik al deze apps (circa 150E aan betaalde apps, overzetten van het ene account naar het andere? Zodat ik alle apps bezit en dat me vader dan weer bij 0 begint? Is dit mogelijk?
Is het een idee om dat account als jouw account te gaan gebruiken en dat jouw pa een nieuw account aanmaakt? Je e-mailadres en naam kun je namelijk wel wijzigen in iTunes.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Ja, maar het email adres wat ik wil gebruiken, dat is al een Apple ID dus kan het daar niet in wijzingen...Krisp schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 13:08:
Is het een idee om dat account als jouw account te gaan gebruiken en dat jouw pa een nieuw account aanmaakt? Je e-mailadres en naam kun je namelijk wel wijzigen in iTunes.
Dat account wordt namelijk ook voor iCloud / Gamcenter etc. gebruikt.
Apple is bezig met een merge-functie voor accounts, dan zou ik daar op wachten.rbrouwers123 schreef op maandag 24 oktober 2011 @ 14:08:
[...]
Ja, maar het email adres wat ik wil gebruiken, dat is al een Apple ID dus kan het daar niet in wijzingen...
Dat account wordt namelijk ook voor iCloud / Gamcenter etc. gebruikt.
Verwijderd
Iemand bekend met een goede tool om iTunes over te zetten van een oude naar nieuwe laptop?
Als ik nu mijn iPhone wil syncen zijn mijn apps een rommel, muziek etc. doe ik al jaren niet via iTunes dus dat gaat allemaal wel prima. Het liefst zou ik gewoon alles van de oude computer oppakken wbt iTunes en op de nieuwe gooien. Maar ik kan nergens vinden hoe en wat
Als ik nu mijn iPhone wil syncen zijn mijn apps een rommel, muziek etc. doe ik al jaren niet via iTunes dus dat gaat allemaal wel prima. Het liefst zou ik gewoon alles van de oude computer oppakken wbt iTunes en op de nieuwe gooien. Maar ik kan nergens vinden hoe en wat
Oh kom op, dit moet toch makkelijker kunnen Apple?
To download the new version:
1) First, make sure you're using the latest version of the iBooks App. It's available free of charge here:
http://itunes.apple.com/app/ibooks/id364709193?mt=8
2) Next, tap the iBooks app on your iPad, iPhone or iPod touch. If you are already in the iBookstore, tap the Library button.
3) Tap the Edit button.
4) Locate Steve Jobs and tap the book to mark it for deletion.
5) Tap Delete to remove the book from your library.
6) Tap the Store button, scroll down to the bottom of the page and sign out of your account.
7) The page will refresh; scroll down to the bottom of the page and sign back in to your account.
If you are not already on the Purchased page, tap the Purchased icon in the bottom-right corner of your screen.
9) Locate Steve Jobs in your purchases and tap the iCloud button to download.
You will now have the updated version of the book in your library.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
De itunes store is momenteel niet beschikbaar!!
Of We're sorry, we cannot complete your request on the iTunes store at this time.
Iemand anders hier ook last van??
Speelt voor mij sinds 15 minuten ofzo
Soms kan ik niks zoeken dan krijg ik de eerste error. En als ik wel kan zoeken en een app probeer te downloaden krijg ik de 2e melding die ik noemde.
Werkt weer! Niks gedaan en spontaan werkt het weer, lijkt dus een klein hikje bij apple geweest te zijn.
Of We're sorry, we cannot complete your request on the iTunes store at this time.
Iemand anders hier ook last van??
Speelt voor mij sinds 15 minuten ofzo
Soms kan ik niks zoeken dan krijg ik de eerste error. En als ik wel kan zoeken en een app probeer te downloaden krijg ik de 2e melding die ik noemde.
Werkt weer! Niks gedaan en spontaan werkt het weer, lijkt dus een klein hikje bij apple geweest te zijn.
[ Voor 40% gewijzigd door Hydrosine op 26-10-2011 11:52 ]
wie kan mij helpen. ik ben gewoon radeloos, ik heb al vele malen itunes 10.3 10.4 10.5 enz geinstalleerd op mijn computer. deze draait onder windows 7 ultimate 64 bits.
zodra i tunes is geinstalleerd vliegt mijn cpu op hol tot honderd procent . alles wat ik probeer lukt gewoon niet. ik heb dit nodig om mijn iphone 4 up te daten met IOS 5.
ik heb alles al van de computer afgegooid, incl alles wat met i tunes te maken had incl register instellingen mappen onderliggende mappen enz enz.
pc helemaal leeg gemaakt overbolligge programma;s verwijderd enz .
Itunes opnieuw geinstalleerd zelfs onder veilige modus of via administratie rechten onder compatibiliteids enz , en ja hoor hoppa gelijk de CPU op hol. als ik dan in taakbeheer kijk,
staat de apple mobile device te shaken op 56 procent en i tunes zelf op 40 procent, met als gevolg jullie raden het al, een paar maanden geleden met aankoop van mijn telefoon moest ik dus itunes gebruiken, en het viel mij op dat mijn pc zo traag werd, ik kwam er dus achter dat dus de apple mobile device op de achtergrond gewoon voor 56 procent mijn systeem overnam.
dus eraf gegooid, nu moet ik dus voor mijn firmware update van mijn Iphone Itunes 10.5 gebruiken, en ja hoor weer hetzelfde gezeik, alls staat vast en je kunt niks meer.
Wie o Wie kan mij helpen, ik ben ten einde raad, en kom niet aub met windows opnieuw intalleren, want dat werkt verder als een speer. daar heb ik nog geen problemen mee gehad,
Ook heb ik geen virussen of hijackks of trojaanse knollen in mijn systeem.
Verder heb ik ook al i Tunes geinstalleerd zonder mijn virusscanner of firewalls, dit was ook geen optie want er veranderde niks.
Wat raden jullie aan help aub.
zodra i tunes is geinstalleerd vliegt mijn cpu op hol tot honderd procent . alles wat ik probeer lukt gewoon niet. ik heb dit nodig om mijn iphone 4 up te daten met IOS 5.
ik heb alles al van de computer afgegooid, incl alles wat met i tunes te maken had incl register instellingen mappen onderliggende mappen enz enz.
pc helemaal leeg gemaakt overbolligge programma;s verwijderd enz .
Itunes opnieuw geinstalleerd zelfs onder veilige modus of via administratie rechten onder compatibiliteids enz , en ja hoor hoppa gelijk de CPU op hol. als ik dan in taakbeheer kijk,
staat de apple mobile device te shaken op 56 procent en i tunes zelf op 40 procent, met als gevolg jullie raden het al, een paar maanden geleden met aankoop van mijn telefoon moest ik dus itunes gebruiken, en het viel mij op dat mijn pc zo traag werd, ik kwam er dus achter dat dus de apple mobile device op de achtergrond gewoon voor 56 procent mijn systeem overnam.
dus eraf gegooid, nu moet ik dus voor mijn firmware update van mijn Iphone Itunes 10.5 gebruiken, en ja hoor weer hetzelfde gezeik, alls staat vast en je kunt niks meer.

Wie o Wie kan mij helpen, ik ben ten einde raad, en kom niet aub met windows opnieuw intalleren, want dat werkt verder als een speer. daar heb ik nog geen problemen mee gehad,
Ook heb ik geen virussen of hijackks of trojaanse knollen in mijn systeem.
Verder heb ik ook al i Tunes geinstalleerd zonder mijn virusscanner of firewalls, dit was ook geen optie want er veranderde niks.
Wat raden jullie aan help aub.
alle goed komt langzaam
Leuk.. Wifi Sync. Ik denk weet je wat, ik zet gewoon iTunes op een VM op mijn ESX doos, staat het tenminste constant aan, en als ik wat moet syncen doe ik dat ff via RDP.
Wat denk je, moet ik eerst per iDevice in huis wifi sync aanzetten. Dat kan alleen als iTunes je device eerst ziet via USB. Rara wat kan niet als je het in een VM wilt draaien? Juist, via USB koppelen. Grr.
Iemand met een tip? Zelf dacht ik er al aan om via VMware converter de bestaande W7 VM even naar VMware workstation te halen, daar alle 4 de devices in huis even te koppelen via USB en wifi sync aan te zetten, en dan via converter weer terug naar ESX.
Maar zijn er geen slimme "hacks" in iTunes mogelijk?
/edit
En nog eentje.. Ik ga hier in huis de iTunes accounts splitsen. De enige reden daar voor is iCloud met settings enz. Maar hoe werkt dat met sync? Moet ik 2 iTunes gelijktijdig hebben draaien? Dus 2 VM's met beide een iTunes die weliswaar naar dezelfde library wijzen, maar wel met een ander account in de Appstore ingelogged zijn? (of 1 VM met 2x iTunes onder een andere user gestart, maar you get the idea)
Doh.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1246345
1 iTunes account dus voor aankopen, 2 verschillende iCloud accounts. Problem solved!
Eerste vraag mbt wifi sync blijft natuurlijk staan..
Wat denk je, moet ik eerst per iDevice in huis wifi sync aanzetten. Dat kan alleen als iTunes je device eerst ziet via USB. Rara wat kan niet als je het in een VM wilt draaien? Juist, via USB koppelen. Grr.
Iemand met een tip? Zelf dacht ik er al aan om via VMware converter de bestaande W7 VM even naar VMware workstation te halen, daar alle 4 de devices in huis even te koppelen via USB en wifi sync aan te zetten, en dan via converter weer terug naar ESX.
Maar zijn er geen slimme "hacks" in iTunes mogelijk?
/edit
En nog eentje.. Ik ga hier in huis de iTunes accounts splitsen. De enige reden daar voor is iCloud met settings enz. Maar hoe werkt dat met sync? Moet ik 2 iTunes gelijktijdig hebben draaien? Dus 2 VM's met beide een iTunes die weliswaar naar dezelfde library wijzen, maar wel met een ander account in de Appstore ingelogged zijn? (of 1 VM met 2x iTunes onder een andere user gestart, maar you get the idea)
Doh.
http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1246345
1 iTunes account dus voor aankopen, 2 verschillende iCloud accounts. Problem solved!
Eerste vraag mbt wifi sync blijft natuurlijk staan..
[ Voor 31% gewijzigd door UltraSub op 28-10-2011 09:39 ]
Verwijderd
Beste mensen,
Ik heb Google afgezocht en dit topic ook grotendeels, maar kan geen antwoord op mijn vraag vinden.
Mijn laptop is laatst gecrasht en ben dus al mijn muziek kwijt. Nu wil ik alles goed indelen en mijn itunes zo gebruiken dat als ik de artiest o.i.d. aanpas dat het dan ook in het daadwerkelijk bestand gebeurd. Volgens mij moet ik daarvoor de bestanden importeren en niet verslepen naar itunes. Het enige waar ik mij nu dan aan stoor is de hoeveelheid mappen die aangemaakt wordt. (bekend probleem bij veel mensen)
Zelf heb ik mijn muziek ingedeeld in mappen per album (in windows verkenner), dat vind ik dus veel overzichtelijker. Mijn vraag is dus of er een manier is om mijn eigen mapstructuur aan te houden en gebruik te maken van de bestandsbeheer functie van Itunes.
Of valt het aantal mappen, en daarmee het aantal mb, allemaal wel mee en moet ik gewoon niet zeuren en gewoon alles importeren in itunes?
Ik heb Google afgezocht en dit topic ook grotendeels, maar kan geen antwoord op mijn vraag vinden.
Mijn laptop is laatst gecrasht en ben dus al mijn muziek kwijt. Nu wil ik alles goed indelen en mijn itunes zo gebruiken dat als ik de artiest o.i.d. aanpas dat het dan ook in het daadwerkelijk bestand gebeurd. Volgens mij moet ik daarvoor de bestanden importeren en niet verslepen naar itunes. Het enige waar ik mij nu dan aan stoor is de hoeveelheid mappen die aangemaakt wordt. (bekend probleem bij veel mensen)
Zelf heb ik mijn muziek ingedeeld in mappen per album (in windows verkenner), dat vind ik dus veel overzichtelijker. Mijn vraag is dus of er een manier is om mijn eigen mapstructuur aan te houden en gebruik te maken van de bestandsbeheer functie van Itunes.
Of valt het aantal mappen, en daarmee het aantal mb, allemaal wel mee en moet ik gewoon niet zeuren en gewoon alles importeren in itunes?
Ik weet niet of dit ook op Windows zo werkt, maar volgens mij wel.Verwijderd schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:03:
Beste mensen,
Ik heb in iTunes de optie 'Kopieer bestanden naar 'iTunes Media' bij toevoegen aan bibliotheek' aanstaan.
Als ik een album download zet ik deze in iTunes (importeren, slepen naar iTunes, openen; het is allemaal hetzelfde). iTunes maakt dan in iTunes Media in de map Music de volgende mappen aan:
Artist -> Album - bij artiesten albums
Compilations -> Album - bij verzamelalbums
Op het moment dat ik via de info-optie in iTunes de titel v/e nummer, artiest of album naam wijzig, gebeurd dat ook in de map 'iTunes Media'.
Besef je wel dat als je de map importeert, deze gekopieerd wordt naar de map 'iTunes media', niet verplaatst. Dus nadat ik hem geïmporteerd hebt, verwijder ik de gedownloade map, omdat hij anders 2x op m'n schijf staat.
Het grote voordeel is, dat als ik een backup maak, ik gewoon de map 'iTunes media' backup en deze op iedere computer kan installeren en m'n hele library, incl. structuur wordt overgenomen.
Hoop dat het zo duidelijk is.
Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G
Verwijderd
De gemakkelijke manier van backuppen is ook de reden dat ik het nu op deze manier wil doen, want moet nu van heel veel nummers wéér de naam e.d. aanpassen.RobbieB schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 14:15:
[...]
Ik weet niet of dit ook op Windows zo werkt, maar volgens mij wel.
Ik heb in iTunes de optie 'Kopieer bestanden naar 'iTunes Media' bij toevoegen aan bibliotheek' aanstaan.
Als ik een album download zet ik deze in iTunes (importeren, slepen naar iTunes, openen; het is allemaal hetzelfde). iTunes maakt dan in iTunes Media in de map Music de volgende mappen aan:
Artist -> Album - bij artiesten albums
Compilations -> Album - bij verzamelalbums
Op het moment dat ik via de info-optie in iTunes de titel v/e nummer, artiest of album naam wijzig, gebeurd dat ook in de map 'iTunes Media'.
Besef je wel dat als je de map importeert, deze gekopieerd wordt naar de map 'iTunes media', niet verplaatst. Dus nadat ik hem geïmporteerd hebt, verwijder ik de gedownloade map, omdat hij anders 2x op m'n schijf staat.
Het grote voordeel is, dat als ik een backup maak, ik gewoon de map 'iTunes media' backup en deze op iedere computer kan installeren en m'n hele library, incl. structuur wordt overgenomen.
Hoop dat het zo duidelijk is.
Oke dan zet ik de kopieer bestanden functie aan. Ik denk dat ik de extra mappen dan maar voor lief moet nemen (die ontstaan als er een 2e artiest heeft meegewerkt)
Bedankt voor je snelle antwoord
Mocht er iemand nog tips/handigheidjes weten, dan hoor ik ze graag (A)
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2011 14:30 ]
Had zelf na installatie wederom problemen met hoog CPU usage van AppleMobileDeviceService (terugkerend probleem sinds 10.3). Ook kon ik geen reservekopie meer maken en het syncen liep vast.
Las dat meer mensen hier last van hebben. Na veel zoeken en proberen was de uiteindelijke oplossing voor mij:
Via de command prompt (als administrator):
netsh winsock reset
rebooten.
Las dat meer mensen hier last van hebben. Na veel zoeken en proberen was de uiteindelijke oplossing voor mij:
Via de command prompt (als administrator):
netsh winsock reset
rebooten.
Win 10 64x/i7-4790K/Asus Z97-PRO/MSI GTX 960 GAMING 2G/Seasonic M12II Evo 620W/Samsung 850 Pro 256GB/Samsung 850 EVO 250GB/Crucial MX100 512GB/Barracuda STBD2000201 2TB(2x)/Barracuda STBD3000200 3TB/Corsair Vengeance LP CML1600/Noctua NH-C12P/Fractal R5
K heb een hardlopen programma gedownload 0-5km in een aantal weken. Dit is gewoon een mp3 maar itunes pakt hem maar niet. Hoe zou dit kunnen komen? Anders mp3's worden wel geïmporteerd.
Die staat bij je podcasts, als je Evy hebt iig.
Ik heb net een verse Windows install (XP32->7(64)) gehad en moet iTunes dus opnieuw installeren. Is er een handige/makkelijke manier om al mijn muziek weer in te laden (qua tags en playlists) zoals het bij mijn vorige windows install was?
Ik heb de link in de TS gezien (http://support.apple.com/kb/HT1364), maar bij die methode had ik al stappen moeten ondernemen vóór de nieuwe install en daar is het nu te laat voor
Mijn oude iTunes (bestanden) staat nog in de windows.old folder, misschien dat dit helpt?
Ik heb de link in de TS gezien (http://support.apple.com/kb/HT1364), maar bij die methode had ik al stappen moeten ondernemen vóór de nieuwe install en daar is het nu te laat voor
Mijn oude iTunes (bestanden) staat nog in de windows.old folder, misschien dat dit helpt?
Wat je even kan proberen is de oude library bestanden er uitvissen (iTunes Library.xml) en die over hetzelfde bestand in je nieuwe install heen kopiëren. Dan iTunes starten en als het goed is heb je nu al je "oude" library terug.Snorro schreef op maandag 07 november 2011 @ 13:47:
Ik heb net een verse Windows install (XP32->7(64)) gehad en moet iTunes dus opnieuw installeren. Is er een handige/makkelijke manier om al mijn muziek weer in te laden (qua tags en playlists) zoals het bij mijn vorige windows install was?
Al je muziekbestanden moeten dan wel op dezelfde (oude) locatie staan.
HENG HENG
Zo een bestand heb ik niet in die map staan. Voor het gemak even een screenshotje gemaakt van hoe mijn iTunes.old map er uit ziet:
http://i44.tinypic.com/rvh8ig.jpg
Bedoel je één van die bestanden, of staat het bestand dat jij bedoelt er niet tussen?
EDIT: Het is me gelukt, het bestand waar jij het over hebt stond in de Users/..../My Music/iTunes map, terwijl ik in de Program Files/..../iTunes map keek. Bedankt voor het op weg helpen iig!
Voor degenen met een soortgelijk probleem, hier is de Apple support pagina waar het allemaal makkelijk staat uitgelegd: http://support.apple.com/kb/ht1451
http://i44.tinypic.com/rvh8ig.jpg
Bedoel je één van die bestanden, of staat het bestand dat jij bedoelt er niet tussen?
EDIT: Het is me gelukt, het bestand waar jij het over hebt stond in de Users/..../My Music/iTunes map, terwijl ik in de Program Files/..../iTunes map keek. Bedankt voor het op weg helpen iig!
Voor degenen met een soortgelijk probleem, hier is de Apple support pagina waar het allemaal makkelijk staat uitgelegd: http://support.apple.com/kb/ht1451
[ Voor 41% gewijzigd door Snorro op 09-11-2011 00:01 ]
Of je neem een airport Express.... kan je gewoon je oude versterker blijven gebruikenSURFivor schreef op zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:23:
MuziekLiefhebbert
Mijn vorige post bleek toch niet echt een 'Silver Bullet' te zijn. Mijn iPhone4 kon hierna niet meer synchroniseren. Hij vloog vrij rap door stap 1-4 heen om vervolgens uit het hele synchronisatieproces te knallen zonder dat er wat gebeurd was.
In een poging om dit te herstellen heb ik de iPhone via iTunes herstelt naar firmware, maar dit heeft meer problemen geïntroduceerd dan opgelost, na het herstellen kon er ook niet gesynchroniseerd worden, dus al mijn apps, muziek, foto's etc. staan allemaal niet meer op mijn telefoon en kunnen er ook niet meer op gesynchroniseerd worden.
Heeft dit te maken met het copieën van mijn Library files? Als dit het probleem is kan ik in het uiterste geval iTunes opnieuw installeren en alle tags en playlists opnieuw gaan toevoegen. Echter de hele reden dat ik de library files gecopied had was om dit niet te hoeven doen. Als er dus een andere oplossing is, hoor ik dat graag!
EDIT: Ietwat te gehaast geconcludeerd. iTunes had zijn eigen settings ook gereset en de toegewezen playlist werd niet meer gesynct. Nadat ik deze had aangevinkt gebeurde dat wel weer. Apps moet ik wel allemaal handmatig downloaden en (sommige) foto's ben ik wel kwijt. Vervelend, maar geen man over boord.
In een poging om dit te herstellen heb ik de iPhone via iTunes herstelt naar firmware, maar dit heeft meer problemen geïntroduceerd dan opgelost, na het herstellen kon er ook niet gesynchroniseerd worden, dus al mijn apps, muziek, foto's etc. staan allemaal niet meer op mijn telefoon en kunnen er ook niet meer op gesynchroniseerd worden.
Heeft dit te maken met het copieën van mijn Library files? Als dit het probleem is kan ik in het uiterste geval iTunes opnieuw installeren en alle tags en playlists opnieuw gaan toevoegen. Echter de hele reden dat ik de library files gecopied had was om dit niet te hoeven doen. Als er dus een andere oplossing is, hoor ik dat graag!
EDIT: Ietwat te gehaast geconcludeerd. iTunes had zijn eigen settings ook gereset en de toegewezen playlist werd niet meer gesynct. Nadat ik deze had aangevinkt gebeurde dat wel weer. Apps moet ik wel allemaal handmatig downloaden en (sommige) foto's ben ik wel kwijt. Vervelend, maar geen man over boord.
[ Voor 14% gewijzigd door Snorro op 10-11-2011 16:50 ]
Nu iTunes match is uitgekomen zit ik eraan te denken dit aan te schaffen (ja met US creditcard) maar ik kan nergens antwoord vinden op de vraag wat er gebeurd als ik dit weer naar een jaar opzeg.
Mijn gevoel is dat alle gematchte nummers gewoon in mijn library blijven staan maar kan hier geen bevestiging van vinden. Verder iemand al ervaring met de "hitratio" van de match hier (ook lokale artiesten)?
Mijn gevoel is dat alle gematchte nummers gewoon in mijn library blijven staan maar kan hier geen bevestiging van vinden. Verder iemand al ervaring met de "hitratio" van de match hier (ook lokale artiesten)?
Als het goed is houd je gewoon je bestanden, ook nadat je je abonnement stopgezet hebt. Je kunt dan alleen niet meer opnieuw uit de clous downloaden.
Ik ben de hele avond al een beetje aan het pielen met Itunes Match.
Echt heel erg handig. Een aantal (persoonlijke) voordelen:
1. Ik zocht altijd al een manier om de itunes libraries van mij en m'n vriendin te mergen en Match is daar ideaal voor. Ik heb een gezamelijke icloud account aangemaakt, daar Itunes Match op aangeschaft en vervolgens mijn en haar library daar op ge-"synced/matched" . Het lijkt erop dat er niet naar de DRM gegevens gekeken wordt en alles dus in 1 wolk terecht komt.
2. Ik kan op onze Apple TV nu gewoon alle muziek die we hebben aankiezen zonder dat er een pc/mac aan hoeft te staan in huis.
3. Ik heb alle muziek beschikbaar op mijn iphone van maar 16GB
4. Mijn mp3's, die ik op usenet tegen het lijf was gelopen, zijn opeens 256bit encoded
Qua matching doet ie het wel aardig. Armin van Buuren en Ferry Corsten kende ie, maar bijvoorbeeld Ilse DeLange weer niet. Voor mijn library lag de ratio toch wel op 95% match.
Echt heel erg handig. Een aantal (persoonlijke) voordelen:
1. Ik zocht altijd al een manier om de itunes libraries van mij en m'n vriendin te mergen en Match is daar ideaal voor. Ik heb een gezamelijke icloud account aangemaakt, daar Itunes Match op aangeschaft en vervolgens mijn en haar library daar op ge-"synced/matched" . Het lijkt erop dat er niet naar de DRM gegevens gekeken wordt en alles dus in 1 wolk terecht komt.
2. Ik kan op onze Apple TV nu gewoon alle muziek die we hebben aankiezen zonder dat er een pc/mac aan hoeft te staan in huis.
3. Ik heb alle muziek beschikbaar op mijn iphone van maar 16GB
4. Mijn mp3's, die ik op usenet tegen het lijf was gelopen, zijn opeens 256bit encoded
Qua matching doet ie het wel aardig. Armin van Buuren en Ferry Corsten kende ie, maar bijvoorbeeld Ilse DeLange weer niet. Voor mijn library lag de ratio toch wel op 95% match.
Dat betekent, stam + t .
Apache4u: jij hebt dus een Amerikaanse creditcard? Of heb je het op een andere manier kunnen regelen?
Hoe werkt het eigenlijk die match? Stel ik heb een verzamel cd met jaren 60 muziek. Match ie dan de hele cd of doet ie dat per nummer. Met als gevolg dat je allemaal verschillend afgemixte versies krijgt?
Ja klopt, Amerikaanse CC. Mijn vriendin is Amerikaanse ;-).posttoast schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 09:23:
Apache4u: jij hebt dus een Amerikaanse creditcard? Of heb je het op een andere manier kunnen regelen?
We wonen trouwens in NL hoor, dus op ip adres wordt ook bij Match niet gefilterd.
Dat betekent, stam + t .
Vast al vaker gevraagd, heb gezocht maar zo snel niet gevonden:
Ik heb een iPad2 en die had ik gesynced aan een MacBook die van Leopard->SnowLeopard->Lion gegaan is. De MacBook werd ondertussen dermate traag/instabiel dat ik 'm maar eens helemaal geflushed heb en vers voorzien heb van Lion. Mooi, gaat weer als een zonnetje nu. Echter, als ik nu de iPad2 middels USB aansluit dan vertelt iTunes me dat de betreffende iPad met een andere iTunes library is gesynced en of ik de huidige content wil wissen.
Nu heb ik al rechtsklik -> aankopen overzetten, rechtsklik -> maak reservekopie, rechtsklik -> reservekopie terugzetten gedaan, maar elke keer weer krijg ik dat bovenstaande iTunes venster als ik de iPad aansluit. hoe kom ik hier vanaf?
Ik heb een iPad2 en die had ik gesynced aan een MacBook die van Leopard->SnowLeopard->Lion gegaan is. De MacBook werd ondertussen dermate traag/instabiel dat ik 'm maar eens helemaal geflushed heb en vers voorzien heb van Lion. Mooi, gaat weer als een zonnetje nu. Echter, als ik nu de iPad2 middels USB aansluit dan vertelt iTunes me dat de betreffende iPad met een andere iTunes library is gesynced en of ik de huidige content wil wissen.
Nu heb ik al rechtsklik -> aankopen overzetten, rechtsklik -> maak reservekopie, rechtsklik -> reservekopie terugzetten gedaan, maar elke keer weer krijg ik dat bovenstaande iTunes venster als ik de iPad aansluit. hoe kom ik hier vanaf?
Heb zojuist alles gematched en ik moet zeggen dat ik toch wel teleurgesteld ben. Ik denk dat minder dan 50% bij mij gematched wordt.
Artiesten als: Air, Aphex Twin, Alphabeat, Anouk, Artic Monkeys, Audio Bulleys, Beach Boys, Beatles, Beastie Boy
worden allemaal niet gevonden, en dan ben ik pas bij de "B" is hier nog iets aan te doen?
Mijn fout
Ah verkeerd om gelezen. wolkje met stippeltjes betekend dat ie er niet instaat.. geen wolkje dat ie er wel inzit !?
Artiesten als: Air, Aphex Twin, Alphabeat, Anouk, Artic Monkeys, Audio Bulleys, Beach Boys, Beatles, Beastie Boy
worden allemaal niet gevonden, en dan ben ik pas bij de "B" is hier nog iets aan te doen?
Mijn fout
Ah verkeerd om gelezen. wolkje met stippeltjes betekend dat ie er niet instaat.. geen wolkje dat ie er wel inzit !?
[ Voor 16% gewijzigd door TimDJ op 15-11-2011 19:39 ]
Geen wolkje = goed , en staat lokaal en in de cloudFAD schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 19:21:
Heb zojuist alles gematched en ik moet zeggen dat ik toch wel teleurgesteld ben. Ik denk dat minder dan 50% bij mij gematched wordt.
Mijn fout
Een wolkje in een vierkantje met een pijltje daarin , staat in de cloud maar niet lokaal
Een gestippeld wolkje : muziek wordt gematched, geupload..
Hier trouwens een duidelijkere uitleg van Apple:
http://support.apple.com/kb/TS4124
Dat betekent, stam + t .
Ik heb de iphone op wifi sync gezet, maar nu gaat elke keer itunes opspringen als mijn iphone aangesloten is op dezelfde wifi. Hoe kan ik dit voorkomen? Vrij vervelend als je bezig bent en opeens itunes zichzelf opstart.
De optie "Open iTunes bij aansluiten van deze telefoon" uitvinken. Staat bij het "Overzicht" scherm van je iPhone in iTunes (onderaan).
HENG HENG
Wat is Itunes toch een vervelend programma. 
Ik heb een Iphone en een Ipad. Is het te voorkomen dat al mijn Iphone aankopen niet naar mijn Ipad worden geinstalleerd? Ik wil selectief dingen synchroniseren naar mijn Ipad en Iphone, maar k wil ze niet hetzelfde hebben.
... het zou ook leuk zijn om dan nog steeds te kunnen backuppen.
Ik heb een Iphone en een Ipad. Is het te voorkomen dat al mijn Iphone aankopen niet naar mijn Ipad worden geinstalleerd? Ik wil selectief dingen synchroniseren naar mijn Ipad en Iphone, maar k wil ze niet hetzelfde hebben.
Ging je nou gelijk klagen voordat je zelf even had rondgekeken? Denk het wel anders had je de optie die je zoekt bij applicaties en andere reutemeteut kunnen zien.honey schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:33:
Wat is Itunes toch een vervelend programma.
BV automatisch apps syncen, etc
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
oh, ... dus de optie om selectief te kunnen kiezen welke apps naar de iPad gaan en welke naar de iPhone staat er gewoon tussen?kmf schreef op zondag 20 november 2011 @ 11:46:
[...]
Ging je nou gelijk klagen voordat je zelf even had rondgekeken? Denk het wel anders had je de optie die je zoekt bij applicaties en andere reutemeteut kunnen zien.
BV automatisch apps syncen, etc
Ik wil graag een album (muziek) kopen/downloaden van de iTunes Store, maar ik wil weten in hoeverre de bestanden beperkt zijn.
De laatste keer dat ik iets heb gekocht en gedownload via de iTunes Store is ongeveer twee jaar geleden. Ik meen mij te herinneren dat er destijds twee verschillende soorten muziekbestanden werden aangeboden:
1. "Gewone" bestanden met DRM beperkingen
2. "Plus"-bestanden zonder beperkingen
Weet iemand hoe is dat op dit moment is geregeld bij iTunes? Ik wil namelijk uitdrukkelijk geen beperkingen, gewoon een bestand met muziek.
De laatste keer dat ik iets heb gekocht en gedownload via de iTunes Store is ongeveer twee jaar geleden. Ik meen mij te herinneren dat er destijds twee verschillende soorten muziekbestanden werden aangeboden:
1. "Gewone" bestanden met DRM beperkingen
2. "Plus"-bestanden zonder beperkingen
Weet iemand hoe is dat op dit moment is geregeld bij iTunes? Ik wil namelijk uitdrukkelijk geen beperkingen, gewoon een bestand met muziek.
Signature
Voor zover ik weet is alle muziek in iTunes tegenwoordig DRM-vrij.
Bedankt. Ik heb het album gekocht en het is, voor zover ik heb gemerkt, inderdaad vrij van beperkingen / DRM.posttoast schreef op zaterdag 26 november 2011 @ 13:08:
Voor zover ik weet is alle muziek in iTunes tegenwoordig DRM-vrij.
Signature
Ik heb de laatste tijd vaak dat bepaalde onderdelen van mijn library niet kunnen worden gesynchroniseerd. De melding "x onderdelen kunnen niet worden gesynchroniseerd. Zie iTunes voor meer informatie". Ik vind echter niets terug in iTunes. Ik maak gebruik van de nieuwst iOS, NIET gejailbreaked ofzo... ook draai ik Lion. Mijn eigen telefoon (een iPhone 4) werkt perfect. Ik krijg de melding alleen op de telefoon van mijn vriendin (een 3S). Iemand enig idee wat het kan zijn?

Het kan gaan om fotootjes of filmpjes...

Het kan gaan om fotootjes of filmpjes...
[ Voor 3% gewijzigd door smeerbartje op 27-11-2011 21:08 ]
ehm ja,honey schreef op zondag 20 november 2011 @ 12:10:
[...]
oh, ... dus de optie om selectief te kunnen kiezen welke apps naar de iPad gaan en welke naar de iPhone staat er gewoon tussen?
Dat bekijk je namelijk vanuit het oogpunt van je iDevice.
Als je in de linkerkolom op je iDevice 1 (iPhone) klikt en vervolgens ga je naar het tabblad apps dan kun je daar apps synchroniseren aanzetten, vervolgend vink je de apps aan die je met dat iDevice wilt syncen.
Dit doe je ook voor je iDevice 2 (iPad)
Dit
Je moet wel eerst je aankopen overzetten op iTunes, anders kan je ze niet syncen
[ Voor 4% gewijzigd door funk-e op 28-11-2011 16:39 ]
...less is more
Ik heb op het moment een klein schoonheidsfoutje waar ik niet uitkom:

Zoals je ziet eenzelfde artiest, maar toch gesplitst. Ik heb al bij de opties gekeken of daar iets aan de hand was (iets in de trant van compilatie), maar kon daar niets vinden. In de mappen zelf, plaatst ie ze wel bij één artiest. Dus een mapje R.Kay met daarin de twee albums.
Wat zou het kunnen zijn en hoe krijg ik ze beide in één artiest?

Zoals je ziet eenzelfde artiest, maar toch gesplitst. Ik heb al bij de opties gekeken of daar iets aan de hand was (iets in de trant van compilatie), maar kon daar niets vinden. In de mappen zelf, plaatst ie ze wel bij één artiest. Dus een mapje R.Kay met daarin de twee albums.
Wat zou het kunnen zijn en hoe krijg ik ze beide in één artiest?
In iTunes album artist invullen.
Behalve dat. Bij alle andere artiesten gaat het wel goed, waarom zou ie het bij deze niet pakken. Ik heb alles zelf getagd, dus ik wil geen afwijkende tags.
Soms doet het gewoon even raar omdat er ergens iets wel of niet ingevuld is. Desnoods vink je alle onnodige velden aan en laat je ze leeg (check dat ze leeg zijn en geen spatie hebben), gooi ze dan terug onder dezelfde naam. Heb het ook eens gehad maar met een beetje prutsen aan de velden kon ik het probleem oplossen.
Ik moet binnenkort de laptop van een vriend van me opnieuw installeren. Hij is ook in het bezit van een iPhone (en iPad) welke hij gekoppeld heeft aan deze laptop d.m.v. iTunes. Hij gebruikt iTunes alleen voor het overzetten van foto's en andere data, maar niet voor muziek.
Mijn vraag is: Als ik zijn laptop opnieuw ga installeren, moet ik dan een backup maken en daarna weer terug zetten van zijn iTunes database, of synct iTunes deze weer automatisch zodra de iPhone op de nieuwe installatie van Windows wordt aangesloten?
Alvast bedankt
Mijn vraag is: Als ik zijn laptop opnieuw ga installeren, moet ik dan een backup maken en daarna weer terug zetten van zijn iTunes database, of synct iTunes deze weer automatisch zodra de iPhone op de nieuwe installatie van Windows wordt aangesloten?
Alvast bedankt
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Thanks! Goed, dan ga ik hiermee eens aan de slag:STIMPPYYY schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 09:12:
Daar moet een backup van worden gemaakt.
http://www.copytrans.net/copytranstuneswift.php
🔋 MG Marvel R Luxury 70kWh | ☀️ 2225Wp oost, 1580Wp zuid, 2225Wp west | 🌡️ Daikin 3,5kW + 3x 2,5kW l/l & Ariston Nuos Split 270L l/w warmtepomp
Ik probeer apps te downloaden uit de appstore via iTunes (Nu.nl, Facebook, Uitzending Gemist). Dit lukt niet op de pc, mac of iphone.
iTunes blijft ze binnenhalen (ook als alle benodigde mb's binnen zijn), want hij begint elke keer opnieuw met downloaden. Uiteindelijk krijg ik op de pc de foutmelding:
Er heeft zich een probleem voorgedaan tijdens het downloaden van Uitzending Gemist
Het bestand lijkt gedeeltelijk beschadigd te zijn. Kies 'zoek naar beschikbare downloads' uit het store menu om het bestand opnieuw te downloaden.
Ik heb overigens de allernieuwste versie van iTunes (10.5.1.42).
Iemand bekend met dit probleem en een oplossing?
iTunes blijft ze binnenhalen (ook als alle benodigde mb's binnen zijn), want hij begint elke keer opnieuw met downloaden. Uiteindelijk krijg ik op de pc de foutmelding:
Er heeft zich een probleem voorgedaan tijdens het downloaden van Uitzending Gemist
Het bestand lijkt gedeeltelijk beschadigd te zijn. Kies 'zoek naar beschikbare downloads' uit het store menu om het bestand opnieuw te downloaden.
Ik heb overigens de allernieuwste versie van iTunes (10.5.1.42).
Iemand bekend met dit probleem en een oplossing?
Heb je Windows en een virusscanner? If so, zet die eens tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Afgelopen week maakte ik het mee dat de virusscanner iets verdachts tegenkwam in een backupbestand van iTunes, waardoor het herstellen van een iPad niet goed ging. Na het uitzetten van de virusscanner ging het wél goed.
Je schrijft trouwens dat het op je iPhone ook niet werkt. Wat gebeurt daar?
Echt heel vreemd, maar heel iTunes lijkt gewoon niet te werken op 4 apparaten:Harm schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 22:45:
Heb je Windows en een virusscanner? If so, zet die eens tijdelijk uit en probeer het opnieuw. Afgelopen week maakte ik het mee dat de virusscanner iets verdachts tegenkwam in een backupbestand van iTunes, waardoor het herstellen van een iPad niet goed ging. Na het uitzetten van de virusscanner ging het wél goed.
- Pc (windows XP)
- iMac (Lion)
- iphone 4 en 3gs (iOS 5.0.1 en jailbreak).
Op alle apparaten blijft iTunes de apps opnieuw downloaden.
Opgelost!KSH schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 23:03:
[...]
Echt heel vreemd, maar heel iTunes lijkt gewoon niet te werken op 4 apparaten:
- Pc (windows XP)
- iMac (Lion)
- iphone 4 en 3gs (iOS 5.0.1 en jailbreak).
Op alle apparaten blijft iTunes de apps opnieuw downloaden.
Blijkt dat alle apparaten 'raar' deden op mijn eigen Wifi-netwerk. Op een ander netwerk kon ik wel op alle apparaten apps downloaden.
Verwijderd
Vraagje:
Ik heb een Macbook Air met beperkte schijfruimte dus heb ik mijn hele muziek collectie op een externe schijf staan (TimeCapsule). De iTunes bibliotheek (iTunes Media) verwijst ook naar de map op de TC, dus ook mijn iPhone- en iPad apps en muziek die ik aan de bibliotheek toevoeg, worden daar opgeslagen. Het vreemde is alleen dat de verwijzing naar iTunes Media soms ineens verandert naar de standaard map voor iTunes op mijn MBA, waardoor nieuwe apps ineens daar worden opgeslagen. Heel vervelend, want als ik 'm weer aanpas, is iTunes even bezig met het bijwerken van de bibliotheek en het opnieuw ordenen van de bestanden.
Weet iemand hoe het kan dat iTunes de verwijzing naar de map zelf verandert? Ik kan me voorstellen dat het te maken heeft met het feit dat er geen verbinding is met de TimeCapsule op het moment dat iTunes wordt opgestart. Hij zie de betreffende map niet, dus kiest iTunes voor de standaard map. Klopt dat? En zo ja, hoe los ik dat op? 't Is nogal onhandig om elke keer eerst verbinding te moeten maken met de TC via de Finder, om vervolgens pas iTunes te kunnen starten.
Bij voorbaat dank!
Ik heb een Macbook Air met beperkte schijfruimte dus heb ik mijn hele muziek collectie op een externe schijf staan (TimeCapsule). De iTunes bibliotheek (iTunes Media) verwijst ook naar de map op de TC, dus ook mijn iPhone- en iPad apps en muziek die ik aan de bibliotheek toevoeg, worden daar opgeslagen. Het vreemde is alleen dat de verwijzing naar iTunes Media soms ineens verandert naar de standaard map voor iTunes op mijn MBA, waardoor nieuwe apps ineens daar worden opgeslagen. Heel vervelend, want als ik 'm weer aanpas, is iTunes even bezig met het bijwerken van de bibliotheek en het opnieuw ordenen van de bestanden.
Weet iemand hoe het kan dat iTunes de verwijzing naar de map zelf verandert? Ik kan me voorstellen dat het te maken heeft met het feit dat er geen verbinding is met de TimeCapsule op het moment dat iTunes wordt opgestart. Hij zie de betreffende map niet, dus kiest iTunes voor de standaard map. Klopt dat? En zo ja, hoe los ik dat op? 't Is nogal onhandig om elke keer eerst verbinding te moeten maken met de TC via de Finder, om vervolgens pas iTunes te kunnen starten.
Bij voorbaat dank!
Medetweakers,
Als eerste weet ik niet of dit het juiste (sub)forum is, so please dont burn me down
Ik heb de volgende vraag:
Binnenkort krijg ik de nieuwe iPhone 4S en dan krijgt vrouwlief mijn oude iPhone 3Gs.
Ik wil mijn oude iPhone resetten en weer helemaal leegmaken zodat zij een fresh start kan maken.
Hoe zorg ik er voor dat die oude iPhone gebruik kan maken van alle reeds gekochte apps en muziek
(en de rest van mijn huge muziek libarie in iTunes)?
!!! Maar dat we wel onze contacten gescheiden houden? !!!
Enige oplossing die ik bedacht was een nieuw useracount aanmaken op mijn iMac, maar dan kan ik niet mijn iTunes libarie en apps delen zover ik weet.
Dus ik wil dat de oude en de nieuwe iPhone alles delen (apps, muziek, foto's etc), behalve dat de contacten gescheiden blijven (het lijkt zo simpel)
Hopelijk hebben jullie een oplossing.
Alvast dank!
Als eerste weet ik niet of dit het juiste (sub)forum is, so please dont burn me down
Ik heb de volgende vraag:
Binnenkort krijg ik de nieuwe iPhone 4S en dan krijgt vrouwlief mijn oude iPhone 3Gs.
Ik wil mijn oude iPhone resetten en weer helemaal leegmaken zodat zij een fresh start kan maken.
Hoe zorg ik er voor dat die oude iPhone gebruik kan maken van alle reeds gekochte apps en muziek
(en de rest van mijn huge muziek libarie in iTunes)?
!!! Maar dat we wel onze contacten gescheiden houden? !!!
Enige oplossing die ik bedacht was een nieuw useracount aanmaken op mijn iMac, maar dan kan ik niet mijn iTunes libarie en apps delen zover ik weet.
Dus ik wil dat de oude en de nieuwe iPhone alles delen (apps, muziek, foto's etc), behalve dat de contacten gescheiden blijven (het lijkt zo simpel)
Hopelijk hebben jullie een oplossing.
Alvast dank!
4S restoren met backup van 3GS
nieuwe icloud account maken.
contact synchen met nieuwe icloud account.
backup.
restore 4S op 3GS.
contact sync uitschakelen
Nieuwe icloud maken
backup.
restore 4S op 3GS.
Nieuwe icloud maken
Een nieuw icloud id betekent volgens mij een ander appleIDkmf schreef op maandag 12 december 2011 @ 14:18:
4S restoren met backup van 3GS
backup.
restore 4S op 3GS.
Nieuwe icloud maken
Dan kan je toch geen gebruik maken van aankopen die gemaakt zijn met een ander appleID?
Of vergis ik me nou?
Hier ben ik ook wel benieuwd naar.... Heb helaas geen antwoord voor je.Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:01:
Vraagje:
Bij voorbaat dank!
Je vermoeden klopt. Op het moment dat je iTunes start en er is geen verbinding met de netwerkschijf (bv jouw TimeCapsule), dan valt hij terug op de standaard lokale map. Dit kan je op verschillende manieren verhelpen. De simpelste is naar Systeeminstellingen --> Accounts gaan en daar de TimeCapsule aan je login items toevoegen. Dit zorgt ervoor dat elke keer dat je je Mac opstart, deze verbinding wordt gemaakt. Nadeel is dat Finder deze koppeling laat zien door een venster te openen met daarin de inhoud van je TC.Verwijderd schreef op maandag 12 december 2011 @ 12:01:
Vraagje:
Bij voorbaat dank!
Je kan even googelen hoe je dat venstertje weg krijgt en wat de andere manieren zijn. Je zou ook kunnen kijken of de TC niet in slaap valt na een tijdje. Misschien dat hij ook de verbinding verbreekt als hij slaapt, maar dat weet ik niet zeker (heb geen TC).
Je kan op een iPhone gebruik maken van 2 verschillende AppleID's. Eentje voor de Appstore en eentje voor iCloud (contacten, agenda's, mail enz.). Ik heb het met mijn vriendin zo geregeld dat we 1 gezamenlijk adres hebben voor de Appstore (dus elke app maar 1 keer kopen en allebei gebruiken) en ieder een eigen AppleID voor iCloud. We hebben totaal dus 3 accounts. Je zou het natuurlijk ook met 2 accounts kunnen doen.MrMGeeIsTheName schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:36:
[...]
Een nieuw icloud id betekent volgens mij een ander appleID
Dan kan je toch geen gebruik maken van aankopen die gemaakt zijn met een ander appleID?
Of vergis ik me nou?
De eerste account is dan voor jouw iCloud en de Appstore, en de tweede account is dan voor je vrouw d'r iCloud.
PSN: Sluuz
Ik heb 4 AppleID's (US, UK, NL en CH) en dat werkt ook. Wat wel irritant is, is dat je bij app updates elke keer moet switchen van store.
Overigens, voor dat aan de login items toevoegen: je moet dan die mounted TC icoon naar het lijstje met login items (in de Preferences) slepen.
Overigens, voor dat aan de login items toevoegen: je moet dan die mounted TC icoon naar het lijstje met login items (in de Preferences) slepen.
[ Voor 34% gewijzigd door Dreamvoid op 13-12-2011 11:08 ]
Ik gebruik mijn iPhone samen met mijn vriendin op dezelfde manier als Sluuz. Je kunt die twee zaken heel netjes van elkaar scheiden.
Puntje van aandacht is wel even dat je goed oplet bij het gebruik van een gedeelde agenda.. daar hadden wij namelijk wat problemen mee.
Puntje van aandacht is wel even dat je goed oplet bij het gebruik van een gedeelde agenda.. daar hadden wij namelijk wat problemen mee.
Verwijderd
Dank, dit werkt, al is het openen van het finder window wel irritant. Er is een oplossing voor, maar dat klinkt voor mij iets te ingewikkeld.Sluuz schreef op dinsdag 13 december 2011 @ 09:12:
Je vermoeden klopt. Op het moment dat je iTunes start en er is geen verbinding met de netwerkschijf (bv jouw TimeCapsule), dan valt hij terug op de standaard lokale map. Dit kan je op verschillende manieren verhelpen. De simpelste is naar Systeeminstellingen --> Accounts gaan en daar de TimeCapsule aan je login items toevoegen. Dit zorgt ervoor dat elke keer dat je je Mac opstart, deze verbinding wordt gemaakt. Nadeel is dat Finder deze koppeling laat zien door een venster te openen met daarin de inhoud van je TC.
Je kan even googelen hoe je dat venstertje weg krijgt en wat de andere manieren zijn. Je zou ook kunnen kijken of de TC niet in slaap valt na een tijdje. Misschien dat hij ook de verbinding verbreekt als hij slaapt, maar dat weet ik niet zeker (heb geen TC).
Volgens MacRumors zijn er in een aantal landen aanwijzingen dat iTunes Match daar binnenkort live gaat, zie hier http://www.macrumors.com/...ional-itunes-match-debut/
Hopelijk komt iTunes Match ook snel naar Nederland!
Hopelijk komt iTunes Match ook snel naar Nederland!
The Dude abides!
Verwijderd
klopt zag het ook op onemorething, je zou het zelfs kunnen testen, echter niemand krijgt het actief.... Hopelijk dit weekend match...
Ik vraag me af wat er gebeurd met je huidige mp3's na het aanzetten zal iTunes match. Ik rip mijn cd's namelijk allemaal maar 320kbps mp3's. Ik begrijp dat je gematchde songs overgezet worden naar 256 AAC. Is dit zo? Wat is er überhaupt kwalitatief beter? 320 mp3 of 256 AAC?
Naar mijn weten is AAC wel degelijk beter (beter geluid, kleiner bestand).
Iemand een idee of je voor Match de bibliotheek door iTunes moet laten beheren?
Ik heb nu alles zelf op mijn eigen manier logisch geordend en wil dit graag zou houden. Daarnaast wil ik alleen de albums laten matchen en de losse nummers welke nu niet aan een album gekoppeld zijn wil ik zo laten.
Iemand een idee of je voor Match de bibliotheek door iTunes moet laten beheren?
Ik heb nu alles zelf op mijn eigen manier logisch geordend en wil dit graag zou houden. Daarnaast wil ik alleen de albums laten matchen en de losse nummers welke nu niet aan een album gekoppeld zijn wil ik zo laten.
EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Als het goed is, is het al beschikbaar. Tenminste ik las het vanochtend op MacRumors...Verwijderd schreef op vrijdag 16 december 2011 @ 00:10:
Er is een update beschikbaar, wellicht snel matchen nu?
http://www.macrumors.com/...oes-live-internationally/
Zou het nu wel werken, als je de Belgische link gebruikt om te subscriben? Heb het zelf nog niet aangedurfd, de Amerikaanse gebruiken werkte echter niet.
Gek genoeg is de Belgische Match pagina wel in het Engels.
Gek genoeg is de Belgische Match pagina wel in het Engels.
Toch nog niet in Nederland, in België trouwens wel.
http://www.macrumors.com/...ew-international-markets/
http://www.macrumors.com/...ew-international-markets/
As noted in an extensive chart from setteB.IT, iTunes Match rolled out in a total of sixteen new countries yesterday: Australia, Belgium, Canada, Cyprus, Czech Republic, France, Germany, Ireland, Luxembourg, Malta, Mexico, New Zealand, Slovakia, Spain, Switzerland, and the UK.
Als Belg zijnde heb ik me ingeschreven voor iTunes Match, dan kan ik de ruimte op mijn iDevices voor iets anders gebruiken en het voordeel van online backup incl. "upscaling" van al mijn muziek is ook een mooi meegenomen voordeel.
Het zijn 200+ albums, samen voor ongeveer een 35GB. Er zijn 3 stappen:
- Gathering information about your iTunes library
- Matching your music with songs in the iTunes Store
- Uploading artwork and remaining songs
Dat eerste lijkt de "ritmeherkenning" te zijn, want het gebruikt enkel CPU, 25-50% van Core 2 Extreme QX6850, geen internet verkeer. Het duurde ongeveer 10-15 minuten. Het tweede deel duurde 5 minuten, alhoewel het erop leek, door de progress bar, dat het een hele nacht ging duren. Het derde deel is uploaden van missing content, tracks maar ook bv. artwork. Dit lijkt ook wederom lang te gaan duren. Ongeveer een 1000 tracks moeten geupload worden, waar hij nu mee bezig is.
Het zijn 200+ albums, samen voor ongeveer een 35GB. Er zijn 3 stappen:
- Gathering information about your iTunes library
- Matching your music with songs in the iTunes Store
- Uploading artwork and remaining songs
Dat eerste lijkt de "ritmeherkenning" te zijn, want het gebruikt enkel CPU, 25-50% van Core 2 Extreme QX6850, geen internet verkeer. Het duurde ongeveer 10-15 minuten. Het tweede deel duurde 5 minuten, alhoewel het erop leek, door de progress bar, dat het een hele nacht ging duren. Het derde deel is uploaden van missing content, tracks maar ook bv. artwork. Dit lijkt ook wederom lang te gaan duren. Ongeveer een 1000 tracks moeten geupload worden, waar hij nu mee bezig is.
Verwijderd
Ik zou graag een 4s kopen, aangezien ik een abonnement van het werk heb mag ik geen internet/dataverkeer hebben wel via wifi, ik had gelezen dat je uw 3g bij de 4s niet kunt afwetten, enkel bij de iphone 4 wat is hier van waar?
Dit heeft hij gisterenavond tijdens het kijken van een film voor een groot deel kunnen doen, echter niet alles. Er zijn een aantal platen die hij weigert te uploaden, een deel had een zeer lage bitrate vermoedelijk door MP3pro encoding of errors in de header. Na recoden zijn deze wel toegevoegd. Echter blijft de voortgang nu hangen bij nog 48 tracks die hij moet uploaden. Dit lijkt helemaal niet vooruit te gaan, ik weet echter niet waarom.Phuncz schreef op zaterdag 17 december 2011 @ 20:25:
...me ingeschreven voor iTunes Match...
Ongeveer een 1000 tracks moeten geupload worden, waar hij nu mee bezig is.
Ik heb de voortgang gestopt en toen deed iTunes Match alsof alles klaar was. In de library stonden echter nog steeds die 48 titels die hij niet wou uploaden. Deze ben ik nu aan het bekijken om te zien welke voor problemen zorgt.
Op de iPad werkt het systeem wel al zeer netjes, alle albums worden weergegeven, alsof ze gewoon op het toestel staan. Het duurt ongeveer een 3-tal seconden voordat hij begint met spelen. Je kan ook in de iTunes app op je iDevice dan albums of tracks downloaden, zou je ze toch mee willen nemen waar geen internet is.
Let op:
Problemen en specifieke vragen moeten in een nieuw topic!
Let op of je vraag niet beter past in het iTunes Match topic.
Problemen en specifieke vragen moeten in een nieuw topic!
Let op of je vraag niet beter past in het iTunes Match topic.