Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai Windows 8 Beta en (logischerwijs?) draait iTunes hier niet echt lekker. Vind het over het algemeen een okee programma, waarbij sommige functionalitiet totaal niet logisch in elkaar zit. Maar dat terzake.

Wat ik nu heb, is dat iTunes af en toe vastloopt als ik pauze druk. Dan wil de muziek niet meer beginnen als ik weer op play druk. Het rare is dat dit is op te lossen door een flash element in de browser te activeren. Geen idee hoe dat kan en vind het een vrij onlogische oplossing maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

me_mrtn schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:33:
[...]

Je ogen beter de kost geven. Kijk eens rechtsonderin:
[afbeelding]
Staat allemaal aangevinkt, dat moet toch dacht ik.
Maar nummer komen door heel mn ipod te staan en niet in het album Top 40.

Ik zal wel wat verkeerd doen maar weet absoluut niet wat. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:06

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Bacosjaco schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 22:58:
[...]

Staat allemaal aangevinkt, dat moet toch dacht ik.
Maar nummer komen door heel mn ipod te staan en niet in het album Top 40.

Ik zal wel wat verkeerd doen maar weet absoluut niet wat. |:(
Waar kijk je op je iPod? Onder 'artiesten' of 'compilaties' ? (wat voor iPod?)
Hebben al je nummers dezelfde albumnaam, heb je een albumartiest ingevuld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:12
Nooit een albumartiest invullen als je ook het vinkje "deel van verzameling" aanvinkt.

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brickman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-08 19:47
Sluuz schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 14:59:
Nooit een albumartiest invullen als je ook het vinkje "deel van verzameling" aanvinkt.
Of Various Artists

Thinkpad T500 | Synology HowTo's (CouchPotato, Sickbeard, Periscope, Headphones)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-09 14:57
Dat is niet meer nodig sinds een paar maanden.

Als je er maar voor zorgt dat alle album-artiest-velden leeg zijn en vervolgens onder het tabblad sorteren 'deel van verzameling' aanvinkt.

Dat is naar mijn mening een nettere manier. Als je je taal op Nederlands hebt staan komt er dan automatisch 'diverse artiesten' onder je album te staan.

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacosjaco
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-11-2024

Bacosjaco

Under constuction

kaassouffle schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:54:
[...]

Waar kijk je op je iPod? Onder 'artiesten' of 'compilaties' ? (wat voor iPod?)
Hebben al je nummers dezelfde albumnaam, heb je een albumartiest ingevuld?
Het is een Ipod touch.

Met de tips die ik hierboven heb gehad is het gelukt netjes alle hits in een album. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 19:05
Ik draai OS X 10.7.3 met iTunes 10.6. Als ik mijn iPhone 4 met iOS 5.0.1 (JB) aan mijn mbp koppel, dan crasht iTunes als hij wil syncen. Ik heb iTunes al opnieuw gedownload en geïnstalleerd maar dat gaf geen effect. Ook software update gaf geen verdere aanvullingen. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:27
mca2 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:09:
Ik draai OS X 10.7.3 met iTunes 10.6. Als ik mijn iPhone 4 met iOS 5.0.1 (JB) aan mijn mbp koppel, dan crasht iTunes als hij wil syncen. Ik heb iTunes al opnieuw gedownload en geïnstalleerd maar dat gaf geen effect. Ook software update gaf geen verdere aanvullingen. Iemand nog suggesties?
Al gekeken naar foutmeldingen in de Console?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09-09 20:28

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Even een vraagje m.b.t. iTunes Match: Als je Match op een iPhone enbaled, dan gebeurt dat toch op basis van streaming? Ik heb namelijk 23k aan nummers op Match staan, en zodra ik Match enable op mijn iPhone, is de alle vrije ruimte vol, en werkt de "Music" app niet meer...

[ Voor 1% gewijzigd door Spacecowboy op 18-03-2012 18:58 . Reden: Typo ]

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kl1172
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-05-2023
Ik heb net m'n PC geformatteerd en geherinstalleerd. Nu bij het overzetten van de itunes bibliotheek zijn mijn afspeellijsten verdwenen. Ook zijn er gegevens uit liedjes verdwenen zoals het jaar. Vooral de liedjes waar ik dit zelf heb ingevuld. Voor liedjes waar ik het jaartal niet precies wist heb ik bv. 80, 90, 00, ...ingevuld, die jaartallen zijn dus allemaal gewist en ik verdenk ook wel wat precieze jaartallen (bv. 1991) die ik zelf heb moeten invullen. Is dit hoe itunes werkt? 8)7 :( Of heb ik iets niet correct gedaan. :$ Heb itunes media bijwerken gedaan alvorens de bibliotheek te verplaatsen.
De afspeellijsten verliezen is nog niet zo erg en had ik waarschijnlijk eerst zelf moeten exporteren, maar het vakje 'jaar' dat itunes wist bij enkele duizenden liedjes, dat vind ik niet echt relax, nu moet ik voor een 2000 - 3000 -tal liedjes dit terug gaan opzoeken en invullen. Hoe had ik de bibliotheek moeten overzetten zonder de gegevens van 'jaar' te moeten verliezen?

groet,
Kim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01:25

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Spacecowboy schreef op zondag 18 maart 2012 @ 18:58:
Even een vraagje m.b.t. iTunes Match: Als je Match op een iPhone enbaled, dan gebeurt dat toch op basis van streaming? Ik heb namelijk 23k aan nummers op Match staan, en zodra ik Match enable op mijn iPhone, is de alle vrije ruimte vol, en werkt de "Music" app niet meer...
Nee, iTunes Match is een downloadservice, geen streamingservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Scott schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:59:
[...]

Nee, iTunes Match is een downloadservice, geen streamingservice.
Ik heb ongeveer 8GB vrij op m'n iPhone. Waarom wordt er opeens 8GB gedownload? Hij moet pas gaan downloaden als ik een nummer wil horen, niet vooraf m'n iPhone volblaffen.

Wat nou als ik een nummer wil horen wat nog niet lokaal staat, maar m'n iPhone is wel volgezet met andere nummers uit Match?

Op je reguliere mac zie je dat 'ie pas een nummer ophaalt als je 't daadwerkelijk afspeelt.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-09 22:50

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Spacecowboy schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:27:
[...]

Ik heb ongeveer 8GB vrij op m'n iPhone. Waarom wordt er opeens 8GB gedownload? Hij moet pas gaan downloaden als ik een nummer wil horen, niet vooraf m'n iPhone volblaffen.

Wat nou als ik een nummer wil horen wat nog niet lokaal staat, maar m'n iPhone is wel volgezet met andere nummers uit Match?

Op je reguliere mac zie je dat 'ie pas een nummer ophaalt als je 't daadwerkelijk afspeelt.
Zo zou het ook moeten werken op een iPhone. In principe download hij niks voordat je het nummer beluistert of je zelf handmatig het nummer of de playlist download. Ik heb nooit getest met wat er gebeurt als hij bijna vol is, maar ik heb ergens een artikel gelezen dat de muziek app automatisch gedownloade nummers na een tijdje uit de "cache" (lees van de telefoon) verwijdert.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

OkselFris schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 21:37:
[...]

Zo zou het ook moeten werken op een iPhone. In principe download hij niks voordat je het nummer beluistert of je zelf handmatig het nummer of de playlist download. Ik heb nooit getest met wat er gebeurt als hij bijna vol is, maar ik heb ergens een artikel gelezen dat de muziek app automatisch gedownloade nummers na een tijdje uit de "cache" (lees van de telefoon) verwijdert.
Als ik match aanzet is opeens m'n 8GB weg. Volgens iTunes vol met "muziek".

Thanks zover. Ik ga morgen wel even verder zoeken.

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
me_mrtn schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 07:12:
[...]

Al gekeken naar foutmeldingen in de Console?
De console? Bedoel je een bepaalde logfile? Ik heb wel een crashlog van enkele honderden regels, nog specifieke zaken waarnaar te kijken? Hierin staat oa
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Exception Type:  EXC_BREAKPOINT (SIGTRAP)
Exception Codes: 0x0000000000000002, 0x0000000000000000

Thread 24 Crashed:
0   com.apple.CoreFoundation        0x00007fff8ce2bfcb CFDataReplaceBytes + 395
1   com.apple.iTunes                0x0000000100b149ec 0x100940000 + 1919468
2   com.apple.iTunes                0x0000000100b153cb 0x100940000 + 1921995
3   com.apple.iTunes                0x0000000100dccb9f 0x100940000 + 4770719
4   com.apple.iTunes                0x00000001011d285a 0x100940000 + 8988762
5   libsystem_c.dylib               0x00007fff81d488bf _pthread_start + 335
6   libsystem_c.dylib               0x00007fff81d4bb75 thread_start + 13

[ Voor 41% gewijzigd door mca2 op 20-03-2012 23:54 . Reden: aanvulling crashlog ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Het herinstalleren van iTunes met terugzetten van bibliotheek is gelukt nu. Alleen heb ik op de iPad foto's staan die ik eerder ook op de PC had staan uiteraard (synchte met itunes), maar nu niet meer. Die kan ik er wel weer los op gaan zetten maar makkelijker is als Itunes die foto's op mijn ipad herkent en deze vanzelf terugzet op de PC. Hoe doe ik dat?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mca2
mca2 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 23:09:
Ik was niet de enig met het probleem. Op het apple support forum heeft iemand 2 uur aan de lijn gehangen met apple en daar kwam uit dat iPhoto '09 niet samen gaat met mac os x 10.7, althans niet als je een iOS5 device probeert te syncen. Een upgrade naar iPhoto '11 zorgt ervoor dat alles weer werkt. Dit schijnt een known issue te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Graag zou ik wat ervaringen vernemen omtrent het gebruik van iTunes icm een NAS.
Ik gebruik al geruime tijd mn NAS icm met mn Squeezebox voor mn muziek en dit werkt altijd prima.

Nu ben ik toch ook eens wat gaan rommelen met iTunes en na wat gedoe met flac, Alac en andere zaken
heb ik het draaiend via mn NAS.
Nu begin ik me alleen af te vragen of dit handig gaat werken aangezien dingen naar je NAS schrijven, muziek converteren enz. nou eenmaal wat langer duurt (bij mij dan).

Wat is jullie ervaring omtrent iTunes via een NAS en werkt het wellicht beter/sneller en eenvoudiger
als ik de zaken voor iTunes maar gewoon op een externe (USB) harde schijf zet?
(Wat ik zowieso niet wil is alles op mn laptop opgeslagen hebben)

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hangt ervan af wat voor OS je NAS draait. Is dat Windows of OS X, dan kan iTunes als server gebruiken. Is het x86 Linux, dan kan je proberen om iTunes via Wine aan de praat te krijgen. Draai je exotischer spul als BSD, VxWorks of ARM/MIPS Linux, dan kan je het vergeten.

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 31-03-2012 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik had vanavond in iTunes (10.6.1) op de (Windows 7-)laptop van mijn zus een film gehuurd, maar tijdens het downloaden en afspelen van de film gaf iTunes steeds dezelfde twee foutmeldingen: eerst error -39 en vervolgens error -50. De hoop dus opgegeven omdat telkens die twee meldingen maar bleven teisteren, wat ik ook deed om ze op te lossen. Het duurde nog meer dan een uur om de film te helemaal te downloaden - we hadden geen zin om nog een uur te wachten om te kijken.

Nu wil ik op mijn MacBook Pro de film afspelen, maar zodra ik dat doe geeft iTunes te kennen dat de film op een ander device is geauthoriseerd. Ik kan de film dus niet op een andere computer afspelen dan op de laptop van mijn zus die alleen maar foutmeldingen geeft.

authorized to play on another device

Blijkbaar zit er dus een dubbele bescherming op het afspelen van gehuurde films: enerzijds de standaard drm (koppeling aan AppleID) en anderzijds dat je een gehuurde film niet op een tweede iTunes-bibliotheek kan afspelen. Dus ik moet binnen 2 dagen de laptop van mijn zus gebruiken om de film te kijken, terwijl ik toch verwacht dat de film gekoppeld is aan mijn AppleID en niet nog tweede restrictie heeft aan de bibliotheek. Dat wordt morgen de laptop bietsen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Je moet die tweede iTunes authoriseren, je kan maximaal 5 Macs/PC's authoriseren op 1 AppleID.

[ Voor 7% gewijzigd door Dreamvoid op 31-03-2012 08:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Dreamvoid schreef op zaterdag 31 maart 2012 @ 01:04:
Hangt ervan af wat voor OS je NAS draait. Is dat Windows of OS X, dan kan iTunes als server gebruiken. Is het x86 Linux, dan kan je proberen om iTunes via Wine aan de praat te krijgen. Draai je exotischer spul als BSD, VxWorks of ARM/MIPS Linux, dan kan je het vergeten.
Uhm Ik heb eigenlijk geen idee (ik zal eens kijken) heb een Qnap TS-239 Pro, en heb iTunes server erop draaien.
Ik zie mn NAS ook in iTunes staan.
In principe werkt alles ook gewoon ik vraag me alleen af of het gebruiksgemak net zo hoog is als dat je iTunes
via je pc/laptop draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:30
na de update naar Itunes 10.6.1.7 op windows 7 64 bits machine worden mij iphones ( 3GS en 4S) niet meer herkend door Itunes.Ze verschijnen niet in de linker balk. Opladen gaat wel gewoon en de windows verkenner ziet ze ook. Heeft iemand hier een oplossing voor Google kan ook geen oplossing bieden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

BeQuietAndDrive schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 09:19:
Het herinstalleren van iTunes met terugzetten van bibliotheek is gelukt nu. Alleen heb ik op de iPad foto's staan die ik eerder ook op de PC had staan uiteraard (synchte met itunes), maar nu niet meer. Die kan ik er wel weer los op gaan zetten maar makkelijker is als Itunes die foto's op mijn ipad herkent en deze vanzelf terugzet op de PC. Hoe doe ik dat?
Iemand enig idee? dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amps
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 23:26
Ik hoop dat iemand mij met het volgende probleem kan helpen:

Op mijn 3de generatie iPad kan ik connecten met iTunes. Als ik de iTunes app open krijg ik een blanco scherm. Overigens staat er onderaan alleen maar "Podcasts", "iTunes U" en "Downoads", de Music, Videos etc. knoppen staan er dus niet meer.

Ik sta ingelogd op een Nederlandse Apple ID. Ik heb al geprobeerd om uit te loggen via Settings > Store met vervolgens een reboot.

Weet iemand hoe dit op te lossen? Ik vermoed dat ik per ongeluk de terms & conditions gedeclined heb... |:(

Al zelf opgelost: Met iTunes aan de PC gesynct op de juiste store (land geselecteerd waar een music store is).

[ Voor 9% gewijzigd door Amps op 02-04-2012 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McLovinB
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:20
edebee schreef op zondag 01 april 2012 @ 10:21:
na de update naar Itunes 10.6.1.7 op windows 7 64 bits machine worden mij iphones ( 3GS en 4S) niet meer herkend door Itunes.Ze verschijnen niet in de linker balk. Opladen gaat wel gewoon en de windows verkenner ziet ze ook. Heeft iemand hier een oplossing voor Google kan ook geen oplossing bieden :-(
Had ik ook. Na een tip iTunes verwijderd en opnieuw geinstalleerd; did the trick....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen,

Ik ben hier nieuw. Heb mij op internet al suf gezocht naar een oplossing voor mijn probleem. Ik heb sinds kort een iPad2 en wil via iTunes er films opzetten. Keurig via Handbrake verschillende filmpjes omgezet naar m4v, mp4 etc. Wat ik ook doe, ik krijg ze niet in de iTunes bibliotheek gesleept. De enige melding die ik af en toe krijg, is dat de bestanden niet afgespeeld kunnen worden op mijn iPad. Ik begrijp daar niets van, want ik heb allerlei instellingen volgens mij goed staan bij het converteren. Ik gebruik Windows 7.
Heeft iemand dit zelf ook gehad en zoja, is er iets aan te doen? Muziek erop zetten is juist super simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Kies je de preset "Apple TV 2" in Handbrake? En sleep je we de geconverteerde M4V naar iTunes en niet per ongeluk het origineel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 09:07
Hallo,

Ik heb een vraag. Hoe zet ik mijn iTunes bibliotheek op mijn nieuwe laptop? Nu krijg ik de optie om mijn 'oude' bibliotheek te wissen, wat ik uiteraard niet wil.

edit: ff gegoogled en nu aan het overzetten.

[ Voor 12% gewijzigd door ChrisLNFF op 10-04-2012 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Het gaat wel allejezus langzaam zeg, is er geen snellere manier om je bibliotheek over te zetten?

edit: en nu ook maar 6 albums overgezet en daarna gestopt. :(

[ Voor 25% gewijzigd door ChrisLNFF op 10-04-2012 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeffrey88
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 04-09 17:58
ChrisLNFF schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 21:57:
Het gaat wel allejezus langzaam zeg, is er geen snellere manier om je bibliotheek over te zetten?

edit: en nu ook maar 6 albums overgezet en daarna gestopt. :(
Heb je wel USB 2.O of hoger ??

Zolang kunnen 6 albums nooit duren dat je je gaat ergeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Ik doe het nu rechtstreeks via mijn oude laptop, gedeelde bibliotheek zeg maar. Geen idee of dat de goede manier is, tot nu toe werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 19:31:
Kies je de preset "Apple TV 2" in Handbrake? En sleep je we de geconverteerde M4V naar iTunes en niet per ongeluk het origineel?
Nee dat is het allemaal niet. Ook Apple tv geprobeerd, zelfs ook nog twee andere converterprogrammas. Niets helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChrisLNFF schreef op dinsdag 10 april 2012 @ 23:41:
Ik doe het nu rechtstreeks via mijn oude laptop, gedeelde bibliotheek zeg maar. Geen idee of dat de goede manier is, tot nu toe werkt het wel.
Wat is er dan anders met een oude laptop? Zou het anders werken dan? Maar je moet toch de bestanden naar iTunes slepen en dan maakt het toch niet uit, want de bieb staat toch op die iTunes en niet op je laptop?
Ik word hier echt niet goed van, ik heb Apple al gebeld en die wijten het echt aan de codecs. Maar die staan toch echt allemaal goed...
Zou iemand een testfilmpje naar me kunnen sturen, die zeker moet werken op ipad2 dan kan ik zeker weten dat het niet aan het converteren ligt. Zou dat lukken? Ik kan geen testfilmpje vinden op internet,

Edit: het lukt me nu.
Maar alleen via 'bestandsindeling.' Met VLC player, daarin kan ik films toevoegen. En dan komen ze wel echt in iTUnes en dus in mijn iPad :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2012 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 april 2012 @ 12:09:
[...]

Edit: het lukt me nu.
Maar alleen via 'bestandsindeling.' Met VLC player, daarin kan ik films toevoegen. En dan komen ze wel echt in iTUnes en dus in mijn iPad :9
Handbrake met de appletv2 standaard settings werkt perfect ( wel zet ik onder tab "video" de framerate naar - same as source -
Dan converten, en het uiteindelijke bestan d ( uurtje later :+ ) kan ik gewoon in de videopagina droppen van itunes

Geen probleem, geen rare meldingen

edit :
verwijderd ivm slecht voorbeeld :+
(85MB) DIVX convert naar mp4
standaard settings handbrake, logfile bijgesloten

edit 2 :

Blijkt dat als je quicktime niet geïnstalleerd hebt, het importeren in iTunes niet lukt
vanmorgen ondervonden, op PC1 werkte het niet, terwijl PC2 het zomaar zonder gedoe deed ...

http://db.tt/XFRtvnHS
Een net filmpje over een oude getrouwe C64 dan maar :)

[ Voor 27% gewijzigd door FreshMaker op 22-04-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-09 20:48
Dude, wat kijk jij voor filmpjes??? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
smeerbartje schreef op zondag 22 april 2012 @ 13:38:
Dude, wat kijk jij voor filmpjes??? :?
eeerlijk ... geen idee , zo erg ?
komt van the video archive af ...
een eerste divx om te converteren naar mp4 ... ik zal vanavond eens checken dan
Edit : ja ... maar verwijderd ;+ zal wel een cartoon opzoeken ...

[ Voor 10% gewijzigd door FreshMaker op 22-04-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:48
Wat ik echt haat aan iTunes is die verschillende stores per land. Ik wil dit nummer kopen "http://itunes.apple.com/au/album/la-vie-en-rose-voice-performance/id516900194" maar daar voor moet je weer naar de Australische iTunes. Kunnen ze niet gewoon 1 wereldwijde store hebben :(

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 21:37
carpebios schreef op zondag 22 april 2012 @ 16:51:
Wat ik echt haat aan iTunes is die verschillende stores per land. Ik wil dit nummer kopen "http://itunes.apple.com/au/album/la-vie-en-rose-voice-performance/id516900194" maar daar voor moet je weer naar de Australische iTunes. Kunnen ze niet gewoon 1 wereldwijde store hebben :(
Ja, inderdaad. Ik ben nogal van de luisterboeken en van een bepaalde serie mist er gewoon een deel in de ned.store. Heb Apple er over aangeschreven, heb antwoord gehad maar volgens mij snappen ze gewoon niet wat ik bedoel.

Eigenlijk het oude probleem van vroeger terug (van voor het internet tijdperk) dat de plaatselijke platenboer voor jou bepaalde wat je mocht kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, dat is het nou met licenties voor content. Als het aan Apple zo liggen zou je overal dezelfde content kunnen krijgen, maar platenmaatschappijen / film/tv makers denken daar nou eenmaal anders over. Zoals we weten leven die nogal in het verleden (17e eeuw ongeveer)

Maar verder heb je ook dingen als localisatie wat een probleem veroorzaakt. Plus denk ik niet dat je ook nog een alle Duitse, Franse en Spaanse rommel wil ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• carpebios
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:48
Dat zou je er uit kunnen filteren via een ingebouwde filter :)

O Zeeuws-Vlaanderen, vrijstaande woning bj.1967, enkelsteens, 180m2, 8x radiator, Tado v3+, Quatt duo, Atag ketel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Ik denk nu juist dat een (kleine) minderheid wel "rommel" van andere landen wil. Geef die mensen nou de keuze.

Dit soort geneuzel drijft mensen juist naar het "illegale" circuit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 22 april 2012 @ 22:01:
Tja, dat is het nou met licenties voor content. Als het aan Apple zo liggen zou je overal dezelfde content kunnen krijgen, maar platenmaatschappijen / film/tv makers denken daar nou eenmaal anders over.
Dat is dan ook gewoon hun goed recht, eigenaar van het materiaal bepalen waar ze een licensie verkopen, niet de tussenhandelaar Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FreshMaker schreef op zaterdag 21 april 2012 @ 20:10:
[...]

Handbrake met de appletv2 standaard settings werkt perfect ( wel zet ik onder tab "video" de framerate naar - same as source -
Dan converten, en het uiteindelijke bestan d ( uurtje later :+ ) kan ik gewoon in de videopagina droppen van itunes

Geen probleem, geen rare meldingen

edit :
verwijderd ivm slecht voorbeeld :+
(85MB) DIVX convert naar mp4
standaard settings handbrake, logfile bijgesloten

edit 2 :

Blijkt dat als je quicktime niet geïnstalleerd hebt, het importeren in iTunes niet lukt
vanmorgen ondervonden, op PC1 werkte het niet, terwijl PC2 het zomaar zonder gedoe deed ...

http://db.tt/XFRtvnHS
Een net filmpje over een oude getrouwe C64 dan maar :)
Dat is toch verschrikkelijk, als je QuickTime ook nog erop moet zetten en het dan wel lukt. Mogen ze ook wel eens beter aangeven.

Edit: het klopt nog ook. Ik heb het uitgetest. Gewoon QuickTime installeren. En dan kan het ineens wel, ook al open je niets meer en minder dan iTunes. .... Ook weer opgelost. Erg bedankt voor je tip!! _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizardz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22:38
Ik heb een probleem met mijn iTunes en het muziek op mijn iPhone zetten. Ik wil mijn muziek handmatig beheren, en dus niet hele mappen kopiëren. Echter als ik die optie aanvink en klik op toepassen krijg ik de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://img1.uploadplaatjes.nl/20120425/545597.jpg

Dit komt doordat de iPhone samen met een iTunes installatie eerst op een andere Windows installatie was geïnstalleerd. Mijn harde schijf is toen echter gecrasht waardoor ik een nieuwe harde schijf moest kopen en Windows opnieuw moest installeren. Ik ben dus ook al mijn muziek van toen kwijt waardoor ik niet voor de optie "Wissen en synchroniseren" kan kiezen. Weet iemand hoe ik mijn muziek die op de iPhone staat kan behouden en daarnaast handmatig nummers eraf kan halen en erop kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Lizardz schreef op woensdag 25 april 2012 @ 19:31:
Ik heb een probleem met mijn iTunes en het muziek op mijn iPhone zetten. Ik wil mijn muziek handmatig beheren, en dus niet hele mappen kopiëren. Echter als ik die optie aanvink en klik op toepassen krijg ik de volgende melding:

[afbeelding]

Dit komt doordat de iPhone samen met een iTunes installatie eerst op een andere Windows installatie was geïnstalleerd. Mijn harde schijf is toen echter gecrasht waardoor ik een nieuwe harde schijf moest kopen en Windows opnieuw moest installeren. Ik ben dus ook al mijn muziek van toen kwijt waardoor ik niet voor de optie "Wissen en synchroniseren" kan kiezen. Weet iemand hoe ik mijn muziek die op de iPhone staat kan behouden en daarnaast handmatig nummers eraf kan halen en erop kan zetten?
Probeer eens in de sidebar op je iPhone te rechtermuisklikken (dat klinkt beroerd trouwens) en dan Aankopen overzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
Hier dan weer eens een ervaring en wellicht een discussie om de topictitel te gebruiken ;)
Ik heb nu al in 2 dagen 4x geprobeerd om een map met muziek te importen in iTunes en iedere keer komen de nrs. in de afspeellijst maar niet in de media(library)map van iTunes en het is notabene nog een kopie van een oude bibliotheek (alleen mappen)
Terwijl ik toch duidelijk heb aangevinkt dat bij media toevoegen nrs naar de bibliotheek gekopieerd moeten..
Ik ben het nu gewoon hard door iTunes zijn nek aan het proppen met syncback en dat is dus de enige manier waarop dit lukt.
Zeker weer veranderd bij de zoveelste update van Apple.
Ik heb iTunes al jaren en eigenlijk alleen nog maar om 1 reden, en dat is de handige zoekmanier.
Want de rest van iTunes werkt eerlijk gezegd als een drol, langzaam en stinkend.
Wel eens geprobeerd om 500 dubbele nrs te verwijderen dmv select en del?
Geen schijn van kans alleen met dure software van derden mogelijk of tegend irritant een voor een aanvinken en dagen kwijt zijn.
Steve jobs "R.I.P" mag er dan niet meer zijn, volgens mij is iTunes er nog nooit geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
MatMich schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:31:
Archief (onder OS X, Bestand zal het Windows-equivalent wel zijn) -> Geef dubbele onderdelen weer. Vervolgens op datum toegevoegd sorteren, even Shift+klik en deleten maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MatMich
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08-2023
me_mrtn schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:58:
[...]

Archief (onder OS X, Bestand zal het Windows-equivalent wel zijn) -> Geef dubbele onderdelen weer. Vervolgens op datum toegevoegd sorteren, even Shift+klik en deleten maar.
Helaas werkt niet je krijgt gewoon alle dubbele onder elkaar te zien en moet nog steeds handmatig een of meerdere ,afhankelijk van het aantal dubbele, de boel aanvinken
sorry maar het blijft waardeloos.
Het Amazonewoud kan niet genoeg bomen leveren voor het papier om de threads op internet af te drukken die over dit stompzinnige onderwerp gaan.
Maar wie verbaast het? ik las vandaag ook dat Apple 10 jaar achterloopt op het gebied van virusbestrijding.
Ze zouden zich eens wat meer op inhoud en minder op vorm moeten gaan richten.
Mij boeit het niet of mijn notebook wit of groen is, als het maar goed werkt.
Toch bedankt ;)

[ Voor 46% gewijzigd door MatMich op 27-04-2012 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
MatMich schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 02:17:
[...]

Helaas werkt niet je krijgt gewoon alle dubbele onder elkaar te zien en moet nog steeds handmatig een of meerdere ,afhankelijk van het aantal dubbele, de boel aanvinken
sorry maar het blijft waardeloos.
Het Amazonewoud kan niet genoeg bomen leveren voor het papier om de threads op internet af te drukken die over dit stompzinnige onderwerp gaan.
Maar wie verbaast het? ik las vandaag ook dat Apple 10 jaar achterloopt op het gebied van virusbestrijding.
Ze zouden zich eens wat meer op inhoud en minder op vorm moeten gaan richten.
Mij boeit het niet of mijn notebook wit of groen is, als het maar goed werkt.
Toch bedankt ;)
Nou ja, dubbel toevoegen doet iTunes eigenlijk niet hé. ;) En op die manier kom je 500 nummers alsnog wel tegen want het gaat niet om precies dezelfde nummers, maar die qua titel/album op elkaar lijken. Zie bijvoorbeeld onderstaande screenshot. Dat iTunes soms rare quirks heeft, klopt. Over wat je zegt dat Apple 10 jaar achterloopt, dat is pertinent onwaar en puur een FUD van die man van Kaspersky.

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/4ujswk.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
MatMich schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 00:31:
Dat doe je toch niet 1 voor 1? Daar heb je gewoon een script voor. Zoek in Google op "itunes script dead tracks".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:28
Vreemd issue. Als je via Remote naar Artist gaat, kijkt Remote naar het veld Album Artist. Dat is op zich prima, en ik heb mijn verzameling er op aangepast.

Nu heb ik de hele boel echter naar mijn iPod overgezet, en deze laat bij Artist gewoon Artist zien. Dat werkt dus niet en veroorzaakt een grote bende. Ik zie bijvoorbeeld van al mijn klassieke muziek de uitvoerenden en niet de composer (die ik zowel als Album artist en als composer heb ingevuld, zodat Remote ze ook kan vinden via composer).

Ik kan nergens op mijn iPod instellen dat hij naar Album Artist kijkt, of mis ik iets?

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enes70
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-12-2021
hallo,

ik had vorige x gezien dat je bij iTunes via aankopen de verwijderde (per ongeluk) liedjes terug kon zetten.
enkele maanden geleden had ik per ongeluk liedjes verwijderd maar volgens dat optie staat nog steeds dat ik die liedjes hebt terwijl ik overal gezocht hebt maar ik kan hem niet vinden en ook niet opnieuw downloaden.
iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
Het valt me op dat na de laatste update het batterij symbooltje (laden of vol) weg is uit iTunes. Naast iPhone van... is nu alleen nog maar het uitwerppijltje zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 20:04:
Vreemd issue. Als je via Remote naar Artist gaat, kijkt Remote naar het veld Album Artist. Dat is op zich prima, en ik heb mijn verzameling er op aangepast.

Nu heb ik de hele boel echter naar mijn iPod overgezet, en deze laat bij Artist gewoon Artist zien. Dat werkt dus niet en veroorzaakt een grote bende. Ik zie bijvoorbeeld van al mijn klassieke muziek de uitvoerenden en niet de composer (die ik zowel als Album artist en als composer heb ingevuld, zodat Remote ze ook kan vinden via composer).

Ik kan nergens op mijn iPod instellen dat hij naar Album Artist kijkt, of mis ik iets?
Idd een ontzettend hinderlijke beperking van de "non-iOS" iPods. Niks aan te doen helaas.

[ Voor 79% gewijzigd door Dreamvoid op 18-05-2012 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karimmm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15-09 19:03
Ik zoek naar een programma voor iTunes dat lyrics weergeeft, en eventueel ook overzet naar iPod touch 4G.

En ik heb zelf al wat lyrics in mijn iPod bij sommige liedjes, die zaten er automatisch in. Hoe kan ik dat eigelijk toevoegen?

Ik heb al iPod Lyrics Downloader, maar die werkt niet. En loopt vast, is paid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
karimmm schreef op zondag 20 mei 2012 @ 11:33:
Ik zoek naar een programma voor iTunes dat lyrics weergeeft, en eventueel ook overzet naar iPod touch 4G.

En ik heb zelf al wat lyrics in mijn iPod bij sommige liedjes, die zaten er automatisch in. Hoe kan ik dat eigelijk toevoegen?

Ik heb al iPod Lyrics Downloader, maar die werkt niet. En loopt vast, is paid.
Dat zit al gewoon in iTunes? Als ze tenminste goed zijn toegevoegd aan een nummer. Binnen iTunes gewoon de info openen van een nummer (CMD+I of rechtermuisknop -> info tonen) en dan bij het tabblad songtekst. Op je iPod even naar je instellingen gaan, spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Safaci
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Zijn er hier mensen die vaak een film huren/kopen via iTunes? Ik vind het wel een mooi concept, maar er zijn wel een paar punten waardoor ik een videotheek prefereer boven iTunes:

- Aanbod op iTunes
- Niet overal ondertiteling
- Iets te duur (5 euro voor een nieuwe film huren in HD).

Natuurlijk begrijp ik dat dit concept nog in kinderschoenen staat en snel aan het groeien is. En de eerste twee punten zullen ook snel verdwijnen. Maar hopelijk doen ze ook wat aan de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik koop regelmatig een filmpje op de Amerikaanse iTunes, ondertiteling hoef ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Niet online
Idem hier. US iTunes account met prepaid kaartjes (geen CC koppeling voor mij na alle hacks), AppleTV 2, vrouw en kids tevreden.

[ Voor 3% gewijzigd door Dreamvoid op 21-05-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
doodmoe wordt ik nu van itunes..

Trollfest discrogaphy downloaded via ioshunt. Yay! Itunes synced het. Staat ook op Ipad volgens Itunes, kan ik het afspelen in itunes via Ipad? Nop.. kan er niks mee >_>

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
Waarom zou je dat willen? Je kunt het toch vanuit iTunes afspelen? Je kunt overigens ook je iPad handmatig syncen, dan kun je wel afspelen vanaf je iPad in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
waarom zou ik het willen? Muziek op mn werk :P en heb het handmatig gesynced, het staat ook op mn ipad. (blablabla staat al op de Ipad, dus kan het niet synchroniseren)

Zie nu dus, dat omdat het geen Itunes aankoop is, dat het niet gaat werken oid >_<

geprobeerd naar AAC te converteren in Itunes, staat nu weer te synchroniseren met "converteren" als status. Dit is echt niet gemaakt met de gebruiker in het idee

edit2: Ook geen succes:

Muziek, leeg alleen "koop dit!"
Aankopen, leeg
Downloads, leeg

Als ik in windows explorer naar de Ipad ga, zie ik ook alleen de foto's (dit schijnt te kloppen, maar misschien toch handig om te melden)

EDIT!! Ik was blind >_> ik zat te kijken bij Itunes, schijnt dus dat er een Music app is ook /sigh. Sorry

[ Voor 53% gewijzigd door corset op 03-06-2012 22:31 ]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
lanerios schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:20:
waarom zou ik het willen? Muziek op mn werk :P en heb het handmatig gesynced, het staat ook op mn ipad. (blablabla staat al op de Ipad, dus kan het niet synchroniseren)

Zie nu dus, dat omdat het geen Itunes aankoop is, dat het niet gaat werken oid >_<

geprobeerd naar AAC te converteren in Itunes, staat nu weer te synchroniseren met "converteren" als status. Dit is echt niet gemaakt met de gebruiker in het idee

Aankopen, leeg
Downloads, leeg

Als ik in windows explorer naar de Ipad ga, zie ik ook alleen de foto's (dit schijnt te kloppen, maar misschien toch handig om te melden)

EDIT!! Ik was blind >_> ik zat te kijken bij Itunes, schijnt dus dat er een Music app is ook /sigh. Sorry
Voeg je bij iTunes een bestand toe dat je mogelijk wilt syncen met een iDevice/iPod en het is niet in het goede formaat; dan vraagt iTunes altijd of je het wilt converteren naar AAC. Daarnaast moet je ook goed kijken naar wat / hoe je synct met je iDevice/iPod onder de instellingen van het betreffende apparaat. En inderdaad, Muziek blijft een slechte naam. iPod.app was veel duidelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
Gewoon integreren met Itunes. Ik vind nu, Itunes, Music, en app store teveel los. Gewoon integreren in Itunes, in 1 keer klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
lanerios schreef op zondag 03 juni 2012 @ 22:20:

Aankopen, leeg
Downloads, leeg

Handmatig synchroniseren is eigenlijk helemaal niet synchroniseren. Je moet dan zelf muziek en andere content naar je iPad slepen. Zolang je iPad synchroniseert (automatisch dus), kun je muziek niet daarvan afspelen in iTunes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-09 11:55
Ik heb een raar probleempje. Op mijn Ipad kan ik als ik hem aan itunes hang zo boeken (epub) direct naar mijn ipad slepen.

Als ik dat op de ipad van mijn vrouw doe moet ik ze eerst in de itunes library plaatsen en dan synchen om ze op de Ipad te krijgen. Ik kan ze er dus niet direct heen slepen. Iemand enig idee wat ik fout doe?

Op twee verschillende pc's

UPDATE: Ipad gereset naar fabrieksinstellingen loste het probleem op. Gelukkig stond er nog niet zoveel op de ipad

[ Voor 18% gewijzigd door Dracula op 09-06-2012 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Om mijn muziekcollectie netjes te ordenen wil ik graag al m'n titels/artiesten van hoofdletters voorzien, omdat ituns onderscheid maakt tussen bijvoorbeeld Genesis en genesis

Echter, dit aanpassen en syncen levert geen wijziging op de iPhone op. Wat doe ik fout?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Gunner schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:11:
Om mijn muziekcollectie netjes te ordenen wil ik graag al m'n titels/artiesten van hoofdletters voorzien, omdat ituns onderscheid maakt tussen bijvoorbeeld Genesis en genesis

Echter, dit aanpassen en syncen levert geen wijziging op de iPhone op. Wat doe ik fout?
Wijzig je dit in iTunes of met een externe tool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gewoon met de laatste versie van iTunes.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
Ik heb sinds laatste update op me pc , dat Itunes de covers van mijn albums heel wazig laat zien ipv. scherpe afbeelding... voor heen was het goed.

iemand nog last van? Op mijn Ipad is het wel goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• me_mrtn
Gunner schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 19:15:
Gewoon met de laatste versie van iTunes.
Hoe heb je je muziek gesynced met je iDevice? Via een aparte playlist of heb je gewoon je library in z'n geheel er op staan? Probeer eens een playlist aan te maken en die te syncen.
DonDee schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:21:
Ik heb sinds laatste update op me pc , dat Itunes de covers van mijn albums heel wazig laat zien ipv. scherpe afbeelding... voor heen was het goed.

iemand nog last van? Op mijn Ipad is het wel goed te zijn.
iTunes Match ingeschakeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 10-09 12:58
Ik heb dit topic al vlug wat door zitten spitten, maar blijf er toch nog wat vraagjes over houden... namelijk het delen van de bibliotheek.

Ik maak zelf nu al enkele jaren gebruik van een iPhone, iPod en iPad, en dit alles synchroniseert lekker met m'n mac. Mijn itunes library synchroniseert via iTunes Match ook met andere pc's laptops, zodat mijn mediacenter ook up-to-date is qua muziek.

Nu krijgt mijn vrouw binnenkort ook een iPhone, en een aantal van mijn apps/muziek zal zij ook wel op haar iPhone willen. Nu kan ik die natuurlijk met mijn account synchroniseren, maar als zij dan wil updaten heeft zij ook mijn wachtwoord nodig (en die zal ze niet onthouden..). Ik maak dan liever een eigen account voor haar aan dus.
Nu is me nog niet geheel duidelijk of dit plaatje helemaal in het thuisdeling concept past, of dat zijn dan alsnog geen toegang heeft tot mijn muziek/apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonDee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-08 16:30
me_mrtn schreef op maandag 09 juli 2012 @ 09:12:
[...]

[...]

iTunes Match ingeschakeld?
nee geen Itunes match , ik zal vanmiddag een screenshot plaatsen.. cover zijn gewoon wazig geworden in Itunes alleen, op ipad is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisLNFF
Tijdens het syncen crashte mijn laptop, nu geeft itunes aan dat mijn library beschadigd is en ik iets van een repair programma moet runnen. Als ik nu bij 'muziek' kijk zie ik niks. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boefmans
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 31-08 08:57
L201 schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:52:
Ik heb dit topic al vlug wat door zitten spitten, maar blijf er toch nog wat vraagjes over houden... namelijk het delen van de bibliotheek.

Ik maak zelf nu al enkele jaren gebruik van een iPhone, iPod en iPad, en dit alles synchroniseert lekker met m'n mac. Mijn itunes library synchroniseert via iTunes Match ook met andere pc's laptops, zodat mijn mediacenter ook up-to-date is qua muziek.

Nu krijgt mijn vrouw binnenkort ook een iPhone, en een aantal van mijn apps/muziek zal zij ook wel op haar iPhone willen. Nu kan ik die natuurlijk met mijn account synchroniseren, maar als zij dan wil updaten heeft zij ook mijn wachtwoord nodig (en die zal ze niet onthouden..). Ik maak dan liever een eigen account voor haar aan dus.
Nu is me nog niet geheel duidelijk of dit plaatje helemaal in het thuisdeling concept past, of dat zijn dan alsnog geen toegang heeft tot mijn muziek/apps?
Bij mijn weten: eigen geripte muziek ea, geen probleem.
Gekochte muziek en apps: neen. Dat is de reden dat ik voor de iPad het account met mijn vrouw deel :-) mss simpel wachtwoord nemen? :-)

mixing a drink and music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Wie kan mij vertellen hoe ik het voor elkaar krijg dat als ik een nummer in iTunes verwijder hij hem ook verwijdert uit Finder. Bij Windows deed hij dit wel altijd maar bij Mac moet ik altijd de muziek in Finder verwijderen :S

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:33

Vis

Wat is dat iTunes toch een ongelooflijk k* programma!
Heb straks via mijn pc iTunes opgestart en onder had ik de iPad liggen.. Deze ging direct synchroniseren terwijl ik daar niet om gevraagd heb?
Ik heb daarom op het kruisje geklikt in het midden van die balk van iTunes, om het te stoppen want hij ging al mijn apps synchroniseren em kopiëren .. Maar waarheen?
Toen ik weer onder kwam en op m'n iPad ging kijken zag ik tot mijn verbazing dat mijn overgebleven opslag (heb de 16GB versie) ineens met 1,5 GB minder was geworden.. Wat heeft iTunes nu gedaan? Ik wil mijn 1,5 GB terug!

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik heb wel eens gehad dat ik apps van mijn ipad had verwijderd,m maar dat itunes deze weer vrolijk terugplaatste op de ipad. Hoogst irritant, ik heb het uitgezet maar waar precies? Misschien is dat bij jou ook gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:33

Vis

BeQuietAndDrive schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:07:
Ik heb wel eens gehad dat ik apps van mijn ipad had verwijderd,m maar dat itunes deze weer vrolijk terugplaatste op de ipad. Hoogst irritant, ik heb het uitgezet maar waar precies? Misschien is dat bij jou ook gebeurt.
Heb ff gekeken in mijn apps lijst op de iPad maar er staan alleen de apps op die ik momenteel en van te voren al op m'n iPad had staan.. Dus het is gewoon vaag..

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Vis schreef op maandag 23 juli 2012 @ 23:03:
Wat is dat iTunes toch een ongelooflijk k* programma!
Heb straks via mijn pc iTunes opgestart en onder had ik de iPad liggen.. Deze ging direct synchroniseren terwijl ik daar niet om gevraagd heb?
Ik heb daarom op het kruisje geklikt in het midden van die balk van iTunes, om het te stoppen want hij ging al mijn apps synchroniseren em kopiëren .. Maar waarheen?
Toen ik weer onder kwam en op m'n iPad ging kijken zag ik tot mijn verbazing dat mijn overgebleven opslag (heb de 16GB versie) ineens met 1,5 GB minder was geworden.. Wat heeft iTunes nu gedaan? Ik wil mijn 1,5 GB terug!
Automatisch synchroniseren kan je uitzetten. Waarom maak je de synchronisatie niet af? En waarschijnlijk ging hij er gewoon muziek uit je library opzetten (of apps die je in iTunes had gedownload). Al je apps worden ook op je PC gezet (als back-up).

Als je de iPad aansluit, dan kan je precies zien welk onderdeel hoeveel ruimte inneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard!
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-07-2023
Is het ook mogelijk om zonder deze methode je nummers zowel uit je iTunes library te verwijderen als van je schijf? Ze zeggen dat het via die methode moet maar ik ben er zeker van dat ik net een nummer wou verwijderen en hij opeens vroeg of ik hem ook van de schijf wou verwijderen. Dat doet iTunes normaal nooit bij mij.

richardbrunsveld.nl - Facebook - Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een irritant probleem: als ik 2 nummers uit het zelfde album in iTunes plaats krijgen ze elk appart een album toegewezen.
Dit vind ik heel raar aangezien de nummers gewoon dezelfde albumnaam hebben.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 02 september 2012 @ 22:36:
Ik zit met een irritant probleem: als ik 2 nummers uit het zelfde album in iTunes plaats krijgen ze elk appart een album toegewezen.
Dit vind ik heel raar aangezien de nummers gewoon dezelfde albumnaam hebben.

Weet iemand hier een oplossing voor?
Problem solved: http://support.apple.com/kb/TS1468

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:46
Richard! schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 17:39:
Is het ook mogelijk om zonder deze methode je nummers zowel uit je iTunes library te verwijderen als van je schijf? Ze zeggen dat het via die methode moet maar ik ben er zeker van dat ik net een nummer wou verwijderen en hij opeens vroeg of ik hem ook van de schijf wou verwijderen. Dat doet iTunes normaal nooit bij mij.
Ik quote een post uit je link:
In dat geval beheert iTunes de iTunes map niet en dan maakt het iTunes niet meer uit wat je doet...
Volgens mij is het inderdaad zo dat als wanneer iTunes jouw muziekmap beheert en je wil een nummer uit je bibliotheek weggooien, iTunes vraagt of je dat nummer ook van je schijf wil verwijderen. Beheert iTunes deze map niet, dan heeft iTunes zoiets van 'niet mijn probleem'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Hoe zet ik een gekochte nummer via itunes op mijn android mobiel? Nu heb ik gezocht en vond hier een prima uitleg: http://www.mac4dummies.nl/viewtopic.php?pid=8475#p8475

Maar hij waarschuwt dus om niet te doen wat Appel zelf beschrijft.

Heeft hij gelijk en raak ik dus bij omzetten zoals Apple beschrijft de originele kwijt?

[ Voor 3% gewijzigd door Zhadum op 04-09-2012 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ik gebruik Sony Bridge for Mac om een iTunes playlist te synchroniseren met m'n Xperia Ray. Je kunt ook naar Middleman kijken. Hiermee kun je playlists synchroniseren via USB.

• tweakkuiken
  • Laatst online: 11-09 18:55
Sinds kort heb ik een iPad 3, en zodoende heb ik dus ook iTunes geïnstalleerd. Ik heb d.m.v.
een gift card 15 euro op mijn account gezet.
Ik dacht dat ik dat op een account zette die ik nog had van toen ik een iPhone had. Maar helaas
heb ik het gezet op een veel ouder account van toen ik enkel nog een oude iPod had.
Ik wil mijn oude iPhone account blijven gebruiken omdat daar gekochte apps op staan, en nu
probeer ik met mijn veel oudere iPod account apps als gift te geven naar mijn iPhone account.

Het probleem is echter dat iTunes blijft vragen naar mijn credit card gegeven, terwijl ik geen
credit card heb. Ik snap dat niet want er staat gewoon netjes 15 euro op dat account.

Ik heb al heel wat gegoogled maar ik kan geen oplossing vinden voor dit probleem. Misschien heeft
hier iemand een oplossing?

b.v.d.

• Rowinio
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-02 00:26
tweakkuiken schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:01:
Sinds kort heb ik een iPad 3, en zodoende heb ik dus ook iTunes geïnstalleerd. Ik heb d.m.v.
een gift card 15 euro op mijn account gezet.
Ik dacht dat ik dat op een account zette die ik nog had van toen ik een iPhone had. Maar helaas
heb ik het gezet op een veel ouder account van toen ik enkel nog een oude iPod had.
Ik wil mijn oude iPhone account blijven gebruiken omdat daar gekochte apps op staan, en nu
probeer ik met mijn veel oudere iPod account apps als gift te geven naar mijn iPhone account.

Het probleem is echter dat iTunes blijft vragen naar mijn credit card gegeven, terwijl ik geen
credit card heb. Ik snap dat niet want er staat gewoon netjes 15 euro op dat account.

Ik heb al heel wat gegoogled maar ik kan geen oplossing vinden voor dit probleem. Misschien heeft
hier iemand een oplossing?

b.v.d.
Ik heb antwoord op je vraag. Je kunt iemand anders alleen een gift geven als er een Creditcard aan het account gekoppeld is helaas.. Dus helaas kan het dus niet met een iTunes giftcard.

• tweakkuiken
Dank voor de snelle reactie!

Maar dat is dan wel vervelend, beetje zonde van die 15 euro!

• funk-e
tweakkuiken schreef op donderdag 06 september 2012 @ 15:42:
Dank voor de snelle reactie!

Maar dat is dan wel vervelend, beetje zonde van die 15 euro!
Ik wil het wel van je overnemen voor € 10,- :)

...less is more

• tweakkuiken
funk-e schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:03:
[...]

Is goed, maar hoe gaat dat? Dan moet ik jou dat account geven?

• Scott

Scott

Ik ben, dus ik tweak

Topicstarter
funk-e schreef op donderdag 06 september 2012 @ 16:03:
[...]

Dat kan dus niet. Je kunt geen tegoed gebruiken om iemand iets cadeau te doen. Het krediet is al gekoppeld aan tweakkuiken's account, dus het enige wat die er mee kan doen is het uitgeven. Ik heb wel twee apps in de App Store staan die je kunt kopen, tweakkuiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

kdbruin schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 15:33:
Ik gebruik Sony Bridge for Mac om een iTunes playlist te synchroniseren met m'n Xperia Ray. Je kunt ook naar Middleman kijken. Hiermee kun je playlists synchroniseren via USB.
He thanks maar ik heb geen mac, alleen windows 7. Dus zoek een progie die op windows 7 werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 20:29

TDB

weet iemand toevallig of er (in de nabije toekomst) aanbiedingen van de iTunes card zijn?

PSN: TDBtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funk-e
TDB schreef op maandag 10 september 2012 @ 12:15:
weet iemand toevallig of er (in de nabije toekomst) aanbiedingen van de iTunes card zijn?
Ik weet niet of er binnenkort aanbiedingen zijn.
Mocht je nog een iPad willen kopen, bij apple.com krijg je tot 21 sept € 40,- iTunes tegoed bij aankoop van een iPad

...less is more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Zhadum schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:56:
[...]

He thanks maar ik heb geen mac, alleen windows 7. Dus zoek een progie die op windows 7 werkt?
Opgelost:

Salling Media sync.

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

World Citizen

FreeReef.nl

Ik volg het niet of mijn update loopt achter...

Er is een nieuwe iTunes, volgens de keynote, en op de site van Apple staat versie 10.7 als download klaar... Mijn eigen versie is 10.6.3.... maar ik krijg geen update van Apple???

Is 10.7 nu de net nieuw aangekondigde versie, of mis ik gewoon de 10.7 update?

FreeReef.nl

• R3M1
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09-08 15:31
World Citizen schreef op donderdag 13 september 2012 @ 08:03:
Ik volg het niet of mijn update loopt achter...

Er is een nieuwe iTunes, volgens de keynote, en op de site van Apple staat versie 10.7 als download klaar... Mijn eigen versie is 10.6.3.... maar ik krijg geen update van Apple???

Is 10.7 nu de net nieuw aangekondigde versie, of mis ik gewoon de 10.7 update?
De update moet volgens mij nog komen ...
Pagina: 1 ... 12 ... 17 Laatste

Let op:
Problemen en specifieke vragen moeten in een nieuw topic!
Let op of je vraag niet beter past in het iTunes Match topic.