Uit de jaarrekening valt alleen de totaal winstmarge van alles te trekken - videokaarten, mobile cpu's, server, desktop, etc. Het is bijzonder lastig om winstmarges per cpu terug te rekenen, dat zijn de best bewaarde geheimen van allemaal.Springstof schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:41:
Als de prestaties kloppen loopt AMD het risico dat ze uit de markt geprezen worden door Intel. Ik weet uiteraard niet de exacte kosten van een processor als de 8150 en de i7 2600, maar van alles wat ik van de processoren weet en als ik de jaarrekening van de twee bedrijven ook in ogenschouw neem is het erg onwaarschijnlijk dat de productie van een i7 SB gemoeid gaat met meer kosten.
Het heeft voor Intel ook helemaal geen zin om met aggressieve prijzen AMD de vernieling in te helpen. Ze krijgen er enorme antitrust onderzoeken door aan hun broek, en moeten dan wellicht x86 licenties aan een echt gevaarlijke speler als Oracle, IBM, nVidia of Broadcom ter beschikking stellen. Ze hoeven er alleen voor te zorgen dat ze zelf op grofweg 80% marktaandeel blijven. Wordt het meer, dan gaan hun prijzen omhoog, wordt het minder dan gaan de prijzen omlaag. Let maar op: als AMD geen marge meer maakt en failliet dreigt te gaan verhoogt Intel rap de prijzen om AMD weer wat lucht te geven.
[ Voor 41% gewijzigd door Dreamvoid op 08-10-2011 22:40 ]