Voor mij hoeft het allemaal niet, maar het biedt AMD wel de mogelijkheid om een totaal pakket aan te bieden aan bijv. retailers: AMD CPU + AMD videokaart + AMD geheugen. Nu nog moederborden? Komt vast wel, zie Intel.
In de elektro-shops in de UK kan je al "packs" kopen met (AMD) CPU + MB + geheugen, en soms zelfs videokaart.
Wel vreemd dat ze "radeon" gebruiken als type-aanduiding, naast performance en entertainment. Is radeon dan de "beste" variant? Want bij de videokaarten is het allemaal "radeon", of het nu high- of low-end is. Verwarrend allemaal, hoor. Nu is het enkel nog wachten op een "Sempron FX Next 8700 Radeon Edition LE Value"...
Wel vreemd dat ze "radeon" gebruiken als type-aanduiding, naast performance en entertainment. Is radeon dan de "beste" variant? Want bij de videokaarten is het allemaal "radeon", of het nu high- of low-end is. Verwarrend allemaal, hoor. Nu is het enkel nog wachten op een "Sempron FX Next 8700 Radeon Edition LE Value"...
Op chiphell is al eens geopperd dat de naamgeving zouden veranderen, misschien is dit een hint? 
http://www.chiphell.com/thread-299051-1-2.html

http://www.chiphell.com/thread-299051-1-2.html
Anoniem: 126513
Radeon is toch gewoon de dedicated graphics card product naam, namelijk AMD Radeon.
ATi kaarten hebben altijd Radeon geheten.
http://www.amd.com/us/pro...ges/desktop-graphics.aspx
daan, kan daar niks in vinden over een andere product naam.
Edit: Hieronder, ah ok, bedankt voor de vertaling.
ATi kaarten hebben altijd Radeon geheten.
http://www.amd.com/us/pro...ges/desktop-graphics.aspx
daan, kan daar niks in vinden over een andere product naam.
Edit: Hieronder, ah ok, bedankt voor de vertaling.

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 28-11-2011 01:54]
Ja het lijkt mij ook heel vreemd gezien het positieve imago, maar het zou kunnen dat AMD daar anders over denkt....
Uit dat bericht weet google translate het volgende te spugen:
Uit dat bericht weet google translate het volgende te spugen:
AMD zal verlaten op het NG architectuur naamgeving van de huidige HD-serie en een nieuw merk en de regels voor naamgeving
nieuws: AMD begint verkoop 'eigen' geheugenreepjes in VS
Ik moet toch zeggen dat ik die DIMM's met die heatshields/logo's en kleurcombinatie eerug mooi vind. Past erg mooi bij de huidige GPU kleurencombo en donkere moederborden
.
Ik vraag mij echter wel af hoe duur een 8GB DDR3 1866 kit gaat worden hier in europa. Meer als 55 euro zou ik heir niet aan uit willen geven omdat het voordeel boven 8GB DDR3-1333 (van €40) bijna niet aanwezig is.
Ik moet toch zeggen dat ik die DIMM's met die heatshields/logo's en kleurcombinatie eerug mooi vind. Past erg mooi bij de huidige GPU kleurencombo en donkere moederborden

Ik vraag mij echter wel af hoe duur een 8GB DDR3 1866 kit gaat worden hier in europa. Meer als 55 euro zou ik heir niet aan uit willen geven omdat het voordeel boven 8GB DDR3-1333 (van €40) bijna niet aanwezig is.
[Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 28-11-2011 15:55]
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Wanneer je het geheugen combineert met een Llano APU kan het best wat prestaties schelen als je voor sneller RAM gaat.D4NG3R schreef op maandag 28 november 2011 @ 15:54:
nieuws: AMD begint verkoop 'eigen' geheugenreepjes in VS
Ik moet toch zeggen dat ik die DIMM's met die heatshields/logo's en kleurcombinatie eerug mooi vind. Past erg mooi bij de huidige GPU kleurencombo en donkere moederborden.

Bij de OEM modellen waren de latencies niet zo spectaculair, dus dat is nog even afwachten.Het bedrijf heeft de latencies van de modules echter nog niet gepubliceerd.
EDIT:
Charlie: AMD launches memory line in the worst way possible:
http://semiaccurate.com/2...n-the-worst-way-possible/
I for one suggest that they call it the “Intel Edition”, that company might have something to use it with.

Met timing's
In the end, the AMD DIMMs are really a bad idea. In theory, there is a good reason to jump in, basically supply concerns, but Llano seems to have eased that from the other direction. From there, only down sides remain. Memory is an awful business, and AMD just jumped in while slinging mud over their friends. The only way the company could dig the hole deeper is to wrap it all in a noxious, insulting, and frankly stupid marketing message. Mission accomplished there too. Pity that the recent layoffs missed the department most sorely in need of a cull.
[Voor 110% gewijzigd door Toettoetdaan op 29-11-2011 09:47]
AMD heeft Charlie veel geld moeten betalen voor deze advertentie.
Enfin, dit is wel goed voor AMD want ze kunnen OEM nu min of meer dwingen Llano en dadelijk Trinity te combineren met fatsoenlijk geheugen. Nu duwen OEMs er zo goedkoop mogelijk geheugen naast.
AMD verkoopt nu gewoon bundels, APU, Chipset, RAM en GPU en alle mogelijke combinaties hiervan.
Ze kunnen Trinity dus bundelen met goed geheugen waardoor Trinity het ook goed doet in OEM apparaten.
Ze maken geen winst op het geheugen en verkopen het dus tegen de kost prijs, maar Trinity is wel beter waardoor het wel beter kan concurreren. Met als gevolg meer verkoop en meer winst. Leveringsproblemen even buiten beschouwing gelaten.
Enfin, dit is wel goed voor AMD want ze kunnen OEM nu min of meer dwingen Llano en dadelijk Trinity te combineren met fatsoenlijk geheugen. Nu duwen OEMs er zo goedkoop mogelijk geheugen naast.
AMD verkoopt nu gewoon bundels, APU, Chipset, RAM en GPU en alle mogelijke combinaties hiervan.
Ze kunnen Trinity dus bundelen met goed geheugen waardoor Trinity het ook goed doet in OEM apparaten.
Ze maken geen winst op het geheugen en verkopen het dus tegen de kost prijs, maar Trinity is wel beter waardoor het wel beter kan concurreren. Met als gevolg meer verkoop en meer winst. Leveringsproblemen even buiten beschouwing gelaten.
[Voor 83% gewijzigd door madmaxnl op 29-11-2011 12:25]
I see what you did theremadmaxnl schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 12:12:
AMD heeft Charlie veel geld moeten betalen voor deze advertentie.
Of het helemaal handig is moeten we nog zien, toen intel moederborden ging maken werd dat niet zo lekker ontvangen. (door de fabrikanten van moederborden)
Wat ik me vooral afvraag is wat AMD wil bereiken met deze stap, gaan we straks hele pakketten in de retail markt zien? bv:
AMD Radeon pack:
- AMD FX 8170
- AMD Radeon 8GB
- AMD Radeon 7970
Lijkt me leuk verkopen, dat wel

Bankencrises zijn al zo oud als het begrip geld en voor degenen die in de jaren 70/80 of buiten Europa opgegroeid zijn is er niks nieuws onder de zon en speelt hetzelfde scenario zich gewoon weer af, dit keer met nieuwe namen. Verzin maar eens een andere manier voor de maatschappij om spaargeld van de burgers in te zetten voor lange-termijn investeringen: tenzij je van ieder individu een aandeel/obligatie handelaar wilt maken kom je linksom of rechtsom altijd weer op het 'bank' concept terecht.madmaxnl schreef op zondag 27 november 2011 @ 03:07:
Klopt en daarvan ben ik me bewust, maar de 'huidige interpretatie' is 'debet' aan het falen van het hele financiële systeem.
Over AMD: ja er wordt veel gepraat over overnames omdat AMD nou eenmaal erg goedkoop is en veel interessante technologie in huis heeft voor een koper. Dat hoort er nou eenmaal bij als je beursgenoteerd bent. Maar faillissement is nog lang niet aan de orde, er is nog cash genoeg en de vooruitzichten zijn helemaal niet zo heel beroerd.
En ja, het concept van mobo, cpu, gpu, etc heeft zich best aardig bewezen bij Intel en hun Centrino concept (al was dat zonder RAM en GPU). Lijkt me best een aardig produkt voor AMD om kant-en-klaar aan OEMs te leveren: 1 unit van (custom) mobo, CPU, GPU, en RAM (evt met de eerste 4-8 GB vastgesoldeerd op het mobo, zie tablets). Charlie heeft gelijk dat concurrerende RAM fabrikanten moord en brand schreeuwen, maar AMD is nou eenmaal niet in business om het iedereen naar de zin te maken. Broadcom en Atheros (Qualcomm) zullen ook niet blij geweest zijn met Intel's integratie van WiFi in hun chipsets - maar dat is hun probleem.
[Voor 45% gewijzigd door Dreamvoid op 29-11-2011 14:15]
Geheugen fabrikanten gaan nog met bosjes vallen. Want de marges op geheugenchips zijn lager dan ooit. Ooit bakte AMD zelf Flashchip, maar AMD heeft zijn Flashchip divisie in een joint venture met Fujitsu gestoken. Spansion staat ondertussen helemaal los van AMD. Ik vraag me af of ze er nu niks mee te maken hebben.
Wellicht dat Global Foundries, Spansion gaat overnemen want ze hebben eigen fabrieken. Vervolgens verkopen ze alles op de fabrieken na aan AMD.
Wellicht dat Global Foundries, Spansion gaat overnemen want ze hebben eigen fabrieken. Vervolgens verkopen ze alles op de fabrieken na aan AMD.
Dat lijkt me een zeer interessant, ook voor consumenten. Heb je direct een aanspreek punt mocht er iets mis zijn.Dreamvoid schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 13:45:
En ja, het concept van mobo, cpu, gpu, etc heeft zich best aardig bewezen bij Intel en hun Centrino concept (al was dat zonder RAM en GPU). Lijkt me best een aardig produkt voor AMD om kant-en-klaar aan OEMs te leveren: 1 unit van (custom) mobo, CPU, GPU, en RAM (evt met de eerste 4-8 GB vastgesoldeerd op het mobo, zie tablets).
Wat is er dan nu mis met 'het aanspreekpunt' ?
Heb jij dan al eens mee gemaakt dat bepaalde reepjes niet werkte ? Ik namelijk nog nooit.
Pak gewoon populair geheugen van een A merk en is niks aan het handje. Koop je per ongeluk toch iets dat niet compatibel is dan stuur je het terug naar de webshop en vraag een ander ktje aan.
Qualified Vendor List zijn een garantie dat iets werkt, maar er staan ook veel reepjes niet bij die wel gewoon werken.
Pak gewoon populair geheugen van een A merk en is niks aan het handje. Koop je per ongeluk toch iets dat niet compatibel is dan stuur je het terug naar de webshop en vraag een ander ktje aan.
Qualified Vendor List zijn een garantie dat iets werkt, maar er staan ook veel reepjes niet bij die wel gewoon werken.
http://news.softpedia.com...-Goes-Mobile-237103.shtml
Blijkbaar gaan ze stoppen?
EDIT: of tenminste gas terug nemen
Blijkbaar gaan ze stoppen?
EDIT: of tenminste gas terug nemen
[Voor 13% gewijzigd door PurpleMadness op 29-11-2011 17:05]
Een tegenvaller en ze gaan direct op hun rug liggen? Naar mijn idee heeft de nwe arch veel potentie, nu is juist de tijd om door te zetten. Op serverland kunnen ze ook aardig wat bieden, mgoed, dit is naar mijn idee een beetje "huilgedrag". Zonde.
Ach, als je het bronartikel leest, dan is de boel een stuk genuanceerder. De boodschap is dat AMD zich wil richten op veranderende omstandigheden (lees: meer focus op ARM vanwege tablets and smartphones), wat ieder bedrijf natuurlijk zou moeten doen. Er staat nergens dat de consumenten CPU divisie als verloren zaak wordt beschouwd.
Overigens heeft AMD wel eerder tegenslagen gehad op consumenten gebied, de eerste generatie Phenom was ook niet alles, maar ze zijn toch goed teruggekomen met Phenom II.
Er staat nu een nieuwe bewindvoerder aan het roer en die wil natuurlijk wat frisse wind laten waaien. Hoeveel er daadwerkelijk verandert moet nog blijken.
Overigens heeft AMD wel eerder tegenslagen gehad op consumenten gebied, de eerste generatie Phenom was ook niet alles, maar ze zijn toch goed teruggekomen met Phenom II.
Er staat nu een nieuwe bewindvoerder aan het roer en die wil natuurlijk wat frisse wind laten waaien. Hoeveel er daadwerkelijk verandert moet nog blijken.
|| Vierkant voor Wiskunde ||
Niet veel meer dan flauwe stemmingmakerij. Mobiel is al jaren in de lift en is al een behoorlijk tijdje groter dan desktop. AMDs marktaandeel was echter altijd marginaal in de mobiele sector. Het is dus eigenlijk helemaal zo gek niet dat ze, zeker met het hele fusion-concept, zich veel meer richten op de grotere en harder groeiende markt van mobiel dan specifiek desktop.
Verder is de Bulldozer helemaal zo beroerd niet voor server/HPC land. Al zal dit vooral moeten blijken wanneer meer software optimalisaties gezien heeft voor de architectuur. Het is een nieuwe basis waaruit nog wel wat te halen is, als de de IPC maar iets omhoog kan en het 32nm proces beter gaat draaien.
Verder is de Bulldozer helemaal zo beroerd niet voor server/HPC land. Al zal dit vooral moeten blijken wanneer meer software optimalisaties gezien heeft voor de architectuur. Het is een nieuwe basis waaruit nog wel wat te halen is, als de de IPC maar iets omhoog kan en het 32nm proces beter gaat draaien.
VisionTek maakt/verkoopt AMD geheugen ?
http://www.visiontek.com/products/memory/amd-memory.html
http://www.visiontek.com/products/memory/desktop-memory.html
http://www.visiontek.com/...mory/notebook-memory.html
http://www.visiontek.com/products/memory/amd-memory.html
http://www.visiontek.com/products/memory/desktop-memory.html
http://www.visiontek.com/...mory/notebook-memory.html
[Voor 38% gewijzigd door madmaxnl op 29-11-2011 21:02]
VisionTek en Patriot maken het AMD geheugen.
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Hoezo, da's toch min of meer zoals verwacht? We zitten al in December, en Trinity was afgelopen Januari al voor "2012" aangekondigd, en dat betekent in cpu-land nou eenmaal nooit "Januari 2012". Start van massaproductie in Maart, beschikbaarheid van de eerste versies rond Mei en dan de rest van de serie langzaam introduceren zodat de hele lijn in topkwartaal Q4 volop leverbaar is, precies een jaar achter Llano aan - klinkt heel netjes.
Overigens, uit een interview voor ZDNet Asia van dinsdag komt het statement van AMD dat ze zich meer op de high-margin server markt willen richten. Logisch aangezien Bulldozer juist in server taken goed performt (roeien met de riemen die je hebt), maar wat dan te doen met het hele APU concept?
Overigens, uit een interview voor ZDNet Asia van dinsdag komt het statement van AMD dat ze zich meer op de high-margin server markt willen richten. Logisch aangezien Bulldozer juist in server taken goed performt (roeien met de riemen die je hebt), maar wat dan te doen met het hele APU concept?
[Voor 63% gewijzigd door Dreamvoid op 01-12-2011 16:28]
Let op, Desktop != Laptop. Ook Llano kwam later voor de desktop dan voor de Laptop. Laptops zijn momenteel gewoon de belangrijkere markt en de focus ligt daar het meest, omdat ze daar ook het meest kunnen winnen, zeker met de APU. Het zou niets logischers zijn dan dat Trinity voor de laptop veel eerder verschijnt, waarbij alles wat niet binnen het 45Watt TDP kan werken wordt opgespaard voor een grote batch desktop APU's die dan later het levenslicht zien.Jack77 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:48:
Hadden ze niet gepland: start productie in januari en op de schappen in maart/april ten laatste?
YupJack77 schreef op donderdag 01 december 2011 @ 14:38:
Laat ons hopen dat dit niet waar is.
Dat zou betekenen dat Llano het moet redden tot mei 2012. En dat de FX Piledriver-variant waarschijnlijk nog later komt.
The Source schreef op zondag 30 oktober 2011 @ 14:22:
Nieuwe plannen van AMD eens goed bekeken en ondanks dat ze te weinig details beiden vermoed ik dat we Trinity pas rond eind Q2 mogen verwachten, dat wil zeggen rond Computex. Omdat het een nieuwe socket is zou het niet logisch zijn om deze op de markt te brengen minder dan een jaar na FM1.
Eind Q1(Cebit?) zal AMD nog een speedboost op de markt brengen van de Bulldozer. Omdat de kloksnelheid nog niet bekend is vermoed ik dat AMD nog steeds bezig is om het productie porcess te verbeteren en zich puur op clocksnelheid right. Er is immers ook niets bekekend over andere nieuwe CPU's en als AMD de (volgens geruchten!) cache bugs zou oplossen en het 10% boost zou geven dan zouden ze niet zomaar een revisie zonder nieuwe marketing naam op de market brengen. Daarom denk ik ook dat ze zich enkel richten op clockspeed.
En de nieuwe Piledriver AM3+ CPU's? Nou ik verwacht ze niet voor Q3 en dat loopt tot Sept en dat is nog bijna een jaar wachten.
The Source schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 23:11:
[...]
Even voor de duidelijkheid, ik praat over Desktop, Channel en beschikbaarheid. OEM (tray) zullen ze een paar maanden eerder krijgen. Echter dan praten we nog steeds niet over korte termijn.
Mobile heb ik niet naar gekeken en die krijgen normaal gezien altijd voorrang op Desktop aangezien dat een groeimarkt is.
[Voor 41% gewijzigd door The Source op 01-12-2011 23:43]
Ik vraag me af of ze nu met trinity wél 2 architectuur Die's zullen hebben. Mogelijk één met een flink afgeknotte GPU core.
Want ik heb het idee dat ze trinity met sterke CPU core en sterke GPU core gaan uitbrengen met een TDP van 100+ W en daarnaast nog een trinity strategie zullen gebruiken voor mid-end x86 rekenkracht via sterke x86 cpu core met daarbij een "zwakke" GPU core. Namelijk als je ziet dat huidige Llano GPU voor alles behalve midrange of highend gaming voldoende is, wel lowend gaming.
Eem beetje gescheiden dus. Ik denk zelf dat het weer één Die word met uitgeschakelde GPU en/of CPU clusters/modules.
De volgende generatie ( na Trinity ) APU's icm met CFX setupje kan al best interessant worden voor de midhighend gamer.
Hopelijk dat het proces rendement beter gaat zijn.
edit: Hoewel de 65W-er wel eens een andere versie kan zijn.
Want ik heb het idee dat ze trinity met sterke CPU core en sterke GPU core gaan uitbrengen met een TDP van 100+ W en daarnaast nog een trinity strategie zullen gebruiken voor mid-end x86 rekenkracht via sterke x86 cpu core met daarbij een "zwakke" GPU core. Namelijk als je ziet dat huidige Llano GPU voor alles behalve midrange of highend gaming voldoende is, wel lowend gaming.
Eem beetje gescheiden dus. Ik denk zelf dat het weer één Die word met uitgeschakelde GPU en/of CPU clusters/modules.
De volgende generatie ( na Trinity ) APU's icm met CFX setupje kan al best interessant worden voor de midhighend gamer.
Hopelijk dat het proces rendement beter gaat zijn.
edit: Hoewel de 65W-er wel eens een andere versie kan zijn.

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 126513 op 02-12-2011 08:08]
Het wordt tijd dat AMD dat GPU computing effectief van grond krijgt voor consumentengebruik. Al zal het voor een APU bij games waarschijnlijk niet zoveel uitmaken wanneer je de GPU al aanspreekt voor grafische taken. Voordeel zou wel kunnen zijn dat je meer kan balancen in functie van of je meer CPU- of grafisch werk hebt. Genomen dat het extra CPU werk parallelle taken zijn.
Maar ja, software evolueert maar traag...
Maar ja, software evolueert maar traag...
Kwestie van wat nieuws in te brengen: Bulldozer heeft geen 2 miljard, maar "slechts" 1,2 miljard transistoren aan boord.
http://www.anandtech.com/...ansistor-count-12b-not-2b
I like to take things apart further than I'm supposed to
Ik vond het al zo raar... eerder al aangegeven in dit topic, toen werd er makkelijk vanuit gegaan dat het aan cache en dergelijke zou liggen.mieJas schreef op vrijdag 02 december 2011 @ 09:13:
Kwestie van wat nieuws in te brengen: Bulldozer heeft geen 2 miljard, maar "slechts" 1,2 miljard transistoren aan boord.
The Flying Dutchman
Hier was dat iig wel bekend geloof ik. 2B was ook erg veel. Ik dacht eerst dat BD gelijk lag aan Sandy bridge kwa transistor count.
Damn kijk naar die SB-E met meer dan 2B aan transistoren
Damn kijk naar die SB-E met meer dan 2B aan transistoren
Android-x86 releases Android 4.0 x86 port for AMD's Brazos
AMD starts hiring
AMD starts hiring
[Voor 19% gewijzigd door EaS op 03-12-2011 09:54]

Niet per se, het is namelijk zo dat AMD een nieuwe wind door het bedrijf wil laten blazen. Niet alleen in het management maar ook op de werkvloer.DCG909 schreef op zaterdag 03 december 2011 @ 14:56:
eerst ontslagen? En nu weer mensen erbij, lijkt mij een beetje raar.
Dit topic is gesloten.