[Algemeen] AMD Nieuwsdiscussietopic - deel 33 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 60 ... 74 Laatste
Acties:
  • 492.934 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
- J.W. - schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:32:
Dat zijn echte, niet officiele benchmarks... de 20+ pagina tellende review van Anand van volgende week (?) zal vast nog eea verhelderen, maar het algemene plaatje is gewoon duidelijk. AMD is vanaf volgende week weer een geduchte concurrent van Intel.

Qua prijs, dat zijn introductieprijzen die ze gaan cashen op early adopters, maar die gaan nog zeker zakken..
Mja, maar juist AMD fans gaan prat op de goede prijs/prestatie verhouding van AMD. Moeten die dan die early adopters worden en de hoofdprijs betalen?

Als ik het zo zie moet er minstens 40 euro van de prijs af bij de FX8150, zodat je voor hetzelfde geld een cpu koopt die net iets sneller is dan de 2500K.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:19
Zo gaat dat gewoon, het is geen liefdadigheidsinstelling.
Intel heeft dat ook gedaan toen.. na 2 weken was er 50 euro vanaf (en moest je wachten op de volgende batch - die intel bijna meteen had overigens, hopelijk geldt dat ook voor AMD..)

[ Voor 70% gewijzigd door - J.W. - op 06-10-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:03
Naluh! schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:37:
[...]

Mja, maar juist AMD fans gaan prat op de goede prijs/prestatie verhouding van AMD. Moeten die dan die early adopters worden en de hoofdprijs betalen?

Als ik het zo zie moet er minstens 40 euro van de prijs af bij de FX8150, zodat je voor hetzelfde geld een cpu koopt die net iets sneller is dan de 2500K.
Het probleem is volgens mij dat BD veel groter is en dus ook duurder om te maken. Maar goed ik wil even tests van Anandtech en Computerbase afwachten voordat ik een echte conclusie trek. Vond de resultaten van die eerste review niet tegenvallen

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-04-2024
Naluh! schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:37:
[...]

Early adopters betalen altijd de hoofdprijs, dat is nu eenmaal het risico van het vak. Wat moet AMD dan? Gelijk de snelste AMD CPU voor afbraakprijzen in de koopjesbak gooien, om er een aantal maanden later nog wat van af te schaven?

Ik vraag me af, als AMD de prijs zo neerzet dat je gelijke prijs/prestatie krijgt als Intel, is dat dan opeens heel erg slecht van AMD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
@dahakon

Het is zeker niet slecht als AMD de zelfde prijs/prestatie neerzet als Intel. Let wel, Intel heeft meestal wel streepje voor op performance/watt m.b.t. de CPU(Llano -een APU- sloopt Intel op dit gebied).

(GPUperf/Resolutie)-(1/CPUperf) = FPS en SSDperf2+CPUperf = laadtijd(perf) ;) De conclusie die ik trek uit deze fictieve forumles is dat een CPU performance er bijna niet toe doet en dat de tellende factor m.b.t. performance meestal ergens anders ligt.

CPU wordt pas belangrijk als je veel doet aan editing, decoderen, en fotoshoppen(zonder GPGPU) e.d. of de hele dag Cinebench en SuperPI etc ligt te draaien.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het geen ik tot nu toe van Bulldozer heb gezien mij vies tegen valt.
Als de sprong van Bulldozer naar Pile drive(Bulldozer+) even groot is als die van Phenom(I) naar PhenomII. Dan ben ik waarschijnlijk wel te vrede ben over Pile driver.

AMD's Pile driver to drive Intel into the ground/AMD zijn Heistelling die Intel de grond in stampt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

En nu benchmarks van wanneer ze de nieuwe instructies gebruiken...

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-10 18:55
madmaxnl schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:49:
@dahakon

Het is zeker niet slecht als AMD de zelfde prijs/prestatie neerzet als Intel. Let wel, Intel heeft meestal wel streepje voor op performance/watt m.b.t. de CPU(Llano -een APU- sloopt Intel op dit gebied).

(GPUperf/Resolutie)-(1/CPUperf) = FPS en SSDperf2+CPUperf = laadtijd(perf) ;) De conclusie die ik trek uit deze fictieve forumles is dat een CPU performance er bijna niet toe doet en dat de tellende factor m.b.t. performance meestal ergens anders ligt.

CPU wordt pas belangrijk als je veel doet aan editing, decoderen, en fotoshoppen(zonder GPGPU) e.d. of de hele dag Cinebench en SuperPI etc ligt te draaien.

Dit neemt natuurlijk niet weg dat het geen ik tot nu toe van Bulldozer heb gezien mij vies tegen valt.
Als de sprong van Bulldozer naar Pile drive(Bulldozer+) even groot is als die van Phenom(I) naar PhenomII. Dan ben ik waarschijnlijk wel te vrede ben over Pile driver.

AMD's Pile driver to drive Intel into the ground/AMD zijn Heistelling die Intel de grond in stampt :+
Hoop onzin wat je hier neerzet, bulldozer8 wint het al niet van sandy bridge, laat staan van sandy bridge-E.
Bulldozer+ krijgt straks te maken met Ivy Bridge welke niet alleen een verbeterde sandy bridge is, maar ook met een dieshrink + finfet daarboven op. Dat wordt nog een flinke klus voor AMD wanneer ze een hele node achter lopen. Ehh nee.. ik zie het niet gebeuren dat Intel de grond in wordt gestampt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
bladerash schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 23:57:
[...]

Hoop onzin wat je hier neerzet, bulldozer8 wint het al niet van sandy bridge, laat staan van sandy bridge-E.
Bulldozer+ krijgt straks te maken met Ivy Bridge welke niet alleen een verbeterde sandy bridge is, maar ook met een dieshrink + finfet daarboven op. Dat wordt nog een flinke klus voor AMD wanneer ze een hele node achter lopen. Ehh nee.. ik zie het niet gebeuren dat Intel de grond in wordt gestampt.
Intel zegt dat Ivy 20% sneller wordt dan SB. Maar wie zegt dat BD+ ook niet 20% haalt? Ik vind het allemaal wel erg ver in de toekomst kijken. Daarnaast wil ik ook wel eens zien of die 20% van intel niet meer 18-0% is in de meeste apps en 20% in de meest ideale situatie. Het kan best hoor we hebben het eerder wel eens gezien.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij had intel het over 20% sneller per kloktik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Astennu schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 21:47:
Het probleem is volgens mij dat BD veel groter is en dus ook duurder om te maken.
Dat is een probleem van AMD, niet van de klant. Die koopt alleen AMD als het minimaal dezelfde prijs/performance heeft als Intel, en AMD weet dat donders goed en zal ongetwijfeld competitieve prijzen neerzetten. Of AMD daar veel op verdient is vraag 2, maar een niet verkochte CPU levert al helemaal niets op.

Trouwens, over die marges: als ik even snel reken met de huidige koers (kort door de bocht: constante cashflows, balanswaarde van de assets klopt, etc) verwacht de markt van AMD nu zo ongeveer 200M winst na belasting per jaar. Met 6% hogere omzetten vs Q2 zou dat een winstmarge van zo'n 3% impliceren? Dat lijkt me echt super pessimistisch. Zijn er nog meer mensen in dit topic die dit soort waarderingen proberen?

[ Voor 5% gewijzigd door Dreamvoid op 07-10-2011 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 14-10 18:55
Astennu schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:00:
[...]

Intel zegt dat Ivy 20% sneller wordt dan SB. Maar wie zegt dat BD+ ook niet 20% haalt? Ik vind het allemaal wel erg ver in de toekomst kijken. Daarnaast wil ik ook wel eens zien of die 20% van intel niet meer 18-0% is in de meeste apps en 20% in de meest ideale situatie. Het kan best hoor we hebben het eerder wel eens gezien.
AMD zelf zegt dat BD+ maar 10% haalt
Afbeeldingslocatie: http://tof.canardpc.com/view/1486a2cc-f78a-480e-ad5b-7c1ae65bba73.jpg

Een halfjaar is niet ver in de toekomst, AMD weet vast wel waar ze aan toe zijn. Veel kunnen ze er niet meer aan veranderen. Bulldozer zou oorspronkelijk in maart komen en nu een halfjaar later komt het pas echt uit. Maar zijn ze nu echt zoveel verder dan een halfjaar geleden op een paar bugfixes&respins na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-10 15:04
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:01:
Vergeet ook de lagere TDP niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goron
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-09 11:45
Toch, als er iets klopt van die PCM review (vind hem wel érg slecht geschreven...) dan doet AMD dus gewoon weer mee. Ze hebben dan immers een processor neergezet die sneller lijkt dan de 2500k, die op dit moment door veel tweakers in high-end gamesystemen wordt gestopt. Dat betekend dat je een high end systeem met AMD kan neerzetten en dat is gewoon erg netjes.

Dat intel in de toekomst weer met nieuw mooi spul komt is op dit moment niet echt van belang, misschien gaat Piledriver wel tot 10Ghz, het is allemaal koffiedik kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wlie
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:01:
Ivy Bridge is considered a tick from the CPU perspective but a tock from the GPU perspective. On the CPU core side that means you can expect clock-for-clock performance improvements in the 4 - 6% range.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
De 20% van Ivy ging over hoeveel sneller je de CPU kan laten lopen, terwijl het TDP hetzelfde blijft. Dat zou dus zoveel betekenen als dat de top Ivy op 2600(K)+20% moet kunnen draaien binnen de 95Watt TDP.

Maar goed, als Bulldozer nu, in zijn eerste itteratie al aardig bij kan blijven met de 2600(K), dan is dat een hele goede prestatie, want sinds Core2 hebben ze eigenlijk altijd een grotere achterstand gehad dan dat het nu lijkt. Tel daarbij op claims van mensen als Charlie, dat een nieuwere stepping die ergens Q1 zou moeten verschijnen sterk verbeterde Int-prestaties laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10-2021
dahakon schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 05:42:
De 20% van Ivy ging over hoeveel sneller je de CPU kan laten lopen, terwijl het TDP hetzelfde blijft. Dat zou dus zoveel betekenen als dat de top Ivy op 2600(K)+20% moet kunnen draaien binnen de 95Watt TDP.

Maar goed, als Bulldozer nu, in zijn eerste itteratie al aardig bij kan blijven met de 2600(K), dan is dat een hele goede prestatie, want sinds Core2 hebben ze eigenlijk altijd een grotere achterstand gehad dan dat het nu lijkt. Tel daarbij op claims van mensen als Charlie, dat een nieuwere stepping die ergens Q1 zou moeten verschijnen sterk verbeterde Int-prestaties laat zien.
Dit dus.

Tevens ging de slide van AMD over multimedia performance verbetering niet over iets ander.
Tevens is die slides projecties op hun BD projecties.

Tevens gaat de 8170 ~10% meer performance brengen.
Tevens is BD geen concurrent voor SB-E, dat wisten we al veel langer.
The Source schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 00:33:
[...]

Vergeet ook de lagere TDP niet :)
Die lagere TDP is er niet bij de beoogde frequentie verhoging.

Het enigste waar IvyB het voordeel kan maken is in Low voltage cpu's... daar waar de finfet werkelijk nut hebben. E.g. laptops, ultra/notebooks.

[ Voor 15% gewijzigd door Devpartner op 07-10-2011 08:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
dahakon schreef op donderdag 06 oktober 2011 @ 22:01:
[...]

Early adopters betalen altijd de hoofdprijs, dat is nu eenmaal het risico van het vak. Wat moet AMD dan? Gelijk de snelste AMD CPU voor afbraakprijzen in de koopjesbak gooien, om er een aantal maanden later nog wat van af te schaven?
Maar wie zijn die early adopters dan? Blinde fanbois? AMD heeft juist een reputatie als veel bang for your buck-bedrijf. Maar met deze prijzen zou ik geen enkele gamer de FX8150 aanraden, maar de 2500K die grofweg op hetzelfde niveau presteert en een stuk goedkoper is, en nog eens zuiniger als bonus toe.

Maar goed, we zullen zien hoe de prijzen zich ontwikkelen. We kijken over een maandje nog wel eens hoe het is met de prijs en de leverbaarheid (als je ergens een BD kan kopen voor 180 EU maar je er dan wel nog een maand of langer op moet wachten telt het natuurlijk niet...).

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Naluh! schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:47:
[...]
Maar met deze prijzen zou ik geen enkele gamer de FX8150 aanraden, maar de 2500K die grofweg op hetzelfde niveau presteert en een stuk goedkoper is, en nog eens zuiniger als bonus toe.
Prijsverschil zal wel meevallen vergelijkbare mobo's zijn bij AMD toch een stuk goedkoper zo'n 30/40 euro is vrij normaal. Maar jij gaat dus ook niemand een 2600K aanraden omdat de FX8150 grofweg op hetzelfde niveau presteert en een stuk goedkoper is?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naast de goedkopere mobo's heeft AMD ook nog wel een paar andere voordelen, zoals bijvoorbeeld de mogelijkheid tot gebruik van ECC geheugen op het AM3+ platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-11-2024

thieske-bc

NCC 1701

Ik wil wel eens weten wat de 8150 idle gaat verbruiken op een 990fx bord. Het is natuurlijk allemaal te berekenen wat een pc je meer of minder zou kosten op jaarbasis voor wat betreft stroomkosten. Ik denk dat het allemaal wel redelijk mee valt!

Ben gewoon benieuwd naar de benchmarks, pas dan kunnen we concluderen aan de hand van onze wensen wat een betere optie is, de 2500K, de 8150 of de 2600K. Ik heb het gevoel dat het spannend zal worden.

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Het zal aan de gebruiker liggen wat het meest intressant is. Single thread performance zal in het voordeel van Intel zijn, bij gebruik van 8 threads zal AMD meestal in het voordeel zijn.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

precies, het is puur afhankelijk van wat men ermee wil doen!

Ryzen 2700X, Mugen, 32gb ddr4 3000mhz, GTX1060, 256 M.2 SSD, 256GB SSD, 1 TB SSD, 2TB F4 EcoGreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
Naluh! schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:47:
[...]
Maar wie zijn die early adopters dan? Blinde fanbois? AMD heeft juist een reputatie als veel bang for your buck-bedrijf. Maar met deze prijzen zou ik geen enkele gamer de FX8150 aanraden, maar de 2500K die grofweg op hetzelfde niveau presteert en een stuk goedkoper is, en nog eens zuiniger als bonus toe.
Hoezo zuiniger, hebben we dan al ergens power draw figures gezien??

1tje heb ik gezien... en dat was bij obr... en daar moest die niet onderdoen voor Sandy bridge...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 12:45

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06-10 15:51
Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/_imgdata/img/2011/09/25/617425/11.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/EG4cN.jpg
Zoek de verschillen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:20
Lol deze zien er beter uit :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

De onderste is onder embargo, bij de bovenste is dat conveniënt genoeg weg gelaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
thieske-bc schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:00:
De onderste is onder embargo, bij de bovenste is dat conveniënt genoeg weg gelaten...
Let ook op de kleur volgorde ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:42

superwashandje

grofheid alom

ah inderdaad! zo weten we dus nog niets...

het grootste verschil zie ik bij winrar en wprime 32m, is wprime 32m echt multithreaded en winrar niet/minder? mocht dat zo zijn kan ik me voorstellen dat de meerdere cores zorgen voor de voorsprong op de 2600K en is misschien te bepalen dat de bovenste echt is?

[ Voor 76% gewijzigd door superwashandje op 07-10-2011 12:09 ]

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-10 12:51
Woot, dat ziet er al een stuk beter uit zeg! Nu nog even wachten op de onafhankelijke benchmarks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

Volgens mij zijn de balkjes gewoon even lang, hebben ze inderdaad de kleuren aangepast. En met ze bedoel ik Donanimhaber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
thieske-bc schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:07:
Volgens mij zijn de balkjes gewoon even lang, hebben ze inderdaad de kleuren aangepast. En met ze bedoel ik Donanimhaber.
Denk je?:
Afbeeldingslocatie: http://1.bp.blogspot.com/-TlcmyqpJlg8/TnzhUmcIzNI/AAAAAAAABIQ/Fmz9l_bRYic/s1600/komplet.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

iemand heeft ze verwisseld iig ;)
De vraag is dus alleen, wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diablow
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-04 18:56
De prijs van de 2500k wordt de laatste dagen alleen maar hoger in plaats van lager. Zouden de prestaties dan toch tegenvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 21:34
hm, het is weer een fraai smokescreen dit keer :P

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Smokescreen? Het is vrij eenvoudig. De FX-8150 zit tussen de i5 2500K en i7 2600K in en heeft een groot overklokpotentieel, maar is standaard ook flink hoog geklokt. Hij kost 220 euro.

'Wat wil je nog meer weten?', zou ik bijna zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Laatst online: 17-10 19:43
Diablow schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:20:
De prijs van de 2500k wordt de laatste dagen alleen maar hoger in plaats van lager. Zouden de prestaties dan toch tegenvallen?
Zal ook te maken hebben met de euro dollar koers, volgens mij wordt alles duurder...
Devpartner schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 10:41:
[...]

Hoezo zuiniger, hebben we dan al ergens power draw figures gezien??

1tje heb ik gezien... en dat was bij obr... en daar moest die niet onderdoen voor Sandy bridge...
Je mag wel verwachten dat het verbruik hoger ligt dan die van een Intel 95W processor. Het verbruik onder load zal minimaal er uitkomen op het niveau van de 1100T.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
allee was ik toch niet mis met de resultaten over wPrime :).
Je mag wel verwachten dat het verbruik hoger ligt dan die van een Intel 95W processor. Het verbruik onder load zal minimaal er uitkomen op het niveau van de 1100T.
Verwachten is 1 ding. We verwachten ook dat BD beter zou presteren dan hetgeen de nederlandse (p)review liet zien. Volgens die (p)review komen de resultaten overeen met OBR en die zijn vermogenaanduidingen in C11.5 zet de FX8150 6W boven de 2600K. (en dat kan evengoed in het geheugen zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
de euro is in elkaar aan het storten (de laatste weken), komt door dat bloody griekeland (ziekeland ??).
Enige mogelijke voordeel als de euro wat minder waard wordt is dat die amerikanen hier dan wat meer kopen, alleen hun kopen ook bijna niks nu :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkjesdirk
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-10 21:34
TomasH schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 12:34:
Smokescreen? Het is vrij eenvoudig. De FX-8150 zit tussen de i5 2500K en i7 2600K in en heeft een groot overklokpotentieel, maar is standaard ook flink hoog geklokt. Hij kost 220 euro.

'Wat wil je nog meer weten?', zou ik bijna zeggen.
Nou, de individuele test per applicatie lijkt mij nog steeds erg interessant. Het is nog steeds zo dat de beste processor erg afhankelijk is van het gebruik dat je er van wil maken.

Verder bedoelde ik met smokescreen het feit dat we eigenlijk nog maar een paar dagen weten hie de FX gemiddels presteert (tussen de i5 2500K en i7 2600K), dus dat hebben ze behoorlijk goed stil gehouden

Grootgebruiker van MS Word. Maar het wordt nooit perfect...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:55

Nox

Noxiuz

Ik had toch wel verwachtingen dat ze de i7 2600K gingen aantippen. Die i7 is 260 euro as we speak, met 220 euro mag je als je concurrerend wilt zijn toch wel de een beetje in de buurt komen en niet er tussenin zitten.

Maargoed ik wacht even de reviews af en wat er nog gaat komen. Maar tot nog toe valt het een beetje tegen.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spNk
  • Laatst online: 15-10 12:51
Heb je de laatste slide gezien? Welke ook veel logischer is dan die ervoor overigens, waarom zou je [rood]AMD FX bovenaan zetten in de legenda, terwijl het balkje in de grafiek onderaan staat?
Ik zie hier 2600 prestaties voor een AMD prijs...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu
De BD FX en de 2600K waren omgedraaid lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordyktm
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-10 13:54

jordyktm

Catch me if you can.

Pff, heftig spul

- Intel - iPhone 13 Pro - KTM - Steam: Wicked Pony -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devpartner
Astennu schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 14:40:
[...]

De BD FX en de 2600K waren omgedraaid lol.
en de x-as is veranderd.
maw: het waren officiele slides met wat aanpassingen zodat je zonder de juiste context niet kon achterhalen hoe de steel in de vork zat. (met name om bij lekken, zoals gebeurd is, niets echt vrij te geven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Bulldozer 2011> Piledriver 2012> Steamroller 2013> Excavator 2014

Kenden we die laatste codenaam eigenlijk al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 16:52

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Kende die laatste nog niet, maar een hele vooruitgang dit... ook al gaat het misschien om kleine wijzigingen aan de core, elk jaar een nieuwe core klinkt erg aggressief!

Breek je nek voorzichtig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
DCG909 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 13:21:
de euro is in elkaar aan het storten (de laatste weken), komt door dat bloody griekeland (ziekeland ??).
Enige mogelijke voordeel als de euro wat minder waard wordt is dat die amerikanen hier dan wat meer kopen, alleen hun kopen ook bijna niks nu :(
Ik zou nou niet zo dramatisch gaan doen over 'het instorten van de Euro'. Dat is niet veel anders dan populistische prietpraat van mensen met een economische kennis van negatieve waarde. De euro stond juist jarenlang te hoog, wat uiteindelijk negatief is voor de economische ontwikkelingen. Bovendien, wat is een lage stand voor de Euro? Niet lang na de invoering, was 1 Euro een hele 80 dollarcent waard. Dan is 1.33 helemaal zo beroerd nog niet. De werkelijke gevaren zijn niet veel anders dan de speculanten die trachten de markt naar hun hand te zetten, vaak met behulp van angstinjecties.

Voor de rest zien we wat kleine schommelingen in prijzen door stijgende/zakkende valutakoersen. Dat effent zichzelf over het algemeen wel weer uit over de langere periode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
De enige rede dat ik :( deed was omdat de amerikanen weinig kopen.
Ik weet dat een lage euro voordelig is (zeker voor ons als export land).
En speculanten en co ? afschieten dat tuig, brengen alles naar de klote met hun short term profit |:(

We betalen hier toch wel de dollar prijs voor hardware en ik vermoed dat dat altijd zo zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yniezink
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16:47
http://nl.hardware.info/n...essor-duikt-op-in-webshop

166 euro, valt me niet tegen.

Alleen jammer dat de prijs van de i5 2500k nog lager is.

[ Voor 20% gewijzigd door yniezink op 07-10-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toettoetdaan
Lol, nu moetten we ook nog gaan letten op welke bios is gebruikt bij de benche's...
well eg with the SB launch Intel gave us a complete package of software to read out temps, monitor turbo ( we have overdrive for this ) a complete driver package, working CPU-Z, AIDA,... Now we just have PPTs, 2 biosses and Overdrive... and that's it... new bios we have via Asus contact is far better then the biosses given by AMD. So now I have to retest lol...
asus Crosshair V Formula tested 0083 0813 and 9905 bios now (last one gives best performance and opens ram dividers to 2400)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
:s dat is wel leuk XD dan kunnen de tests dus veel beter uitvallen dan verwacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:03

Pimmuz

Roar

yniezink schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 19:00:
http://nl.hardware.info/n...essor-duikt-op-in-webshop

166 euro, valt me niet tegen.

Alleen jammer dat de prijs van de i5 2500k nog lager is.
Dit haal ik uit de reacties op dat artikel

Henk.jan
7 oktober 2011, 19:16

Daarmee is de processor nog wat goedkoper dan de Core i5 2500K van Intel.

Op die site is de i5 2500k anders goedkoper. Hadden jullie dat echt niet zelf even kunnen checken?

1855 Грн voor de amd 8120 boxed
1815 Грн. voor de i5 2500k boxed

Koste me minder dan een minuut om dat op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
De FX-8150, FX-8120 en FX-6100 zijn al een tijdje te koop bij Zweedse en Amerikaanse webshops. Geen nieuws dus.
Paar sites die bv. al de FX-8150 verkopen:
http://www.clickok.se/PartDetail.aspx?q=p:4215354
http://www.pccanada.com/viewitem.asp?id=35992

Wellicht wel nieuws; de eerste Belgische listing:
http://www.power4pc.be/we...er_cpu_fd6100wmgusbx.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

FX waterkoeling variant gesignaleerd:

Afbeeldingslocatie: http://www.xfastest.com/cms/temp/thumb/9ad4fbeedb7c34a6d7ced7463bf69071.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xfastest.com/cms/temp/thumb/2b9e0c1071848a060e18cd1e8de47b92.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xfastest.com/cms/temp/thumb/95848eeedb7ccc8f218ce8864a8c1f99.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xfastest.com/cms/temp/thumb/7d727dc2dcb79fac8c736502fab6808c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-10 15:04
Ik heb vandaag enkele benches gezien met een nieuwe BIOS met de laatste AMD agesa code. Ik moet zeggen dat ik steeds meer onder de indruk raak van de performance :) Nog steeds niet op het niveau dat AMD beloofde en dat ze nodig hebben, maar het wordt verkoopbaar.

Echter heb ik nog steeds mijn bedenkingen over de prijsstelling op korte termijn maar omdat AMD 32nm productie problemen heeft raken ze wellicht van alle voorraad af. Ze hebben wel een prijscut nodig wat mij betreft en ze hebben ook nog tijdsdruk. Als ze bulldozer nu 6 tot 9 maanden eerder op de markt hadden gezet was het een erg leuke CPU. Nu krijg je performance die Intel al lang heeft, dus moet de prijs omlaag. Daarbij zal het zeker nog maandje of 3 nodig om de productie ramp-up te realiseren en tegen die tijd staat Ivy Bridge voor de deur. Op 22nm zal deze goed performance bieden tegen een hele leuke TDP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Die water set is gewoon een H70 of H60 (of die asetk?)

Ik heb zo'n gevoel (ook gezien de site) dat het een chinese repaint is -.-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Foto is gewoon echt, zou die niet gebaseerd worden op de Antec?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomas Hochstenbach

Tomas Hochstenbach

Redacteur componenten
Het is een Antec Kühler H2O 920.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

Met push-pull setup, heel fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Ik vind de doos er gewoon chinees uitzien (een beetje gesleten, terwijl het een nieuw product is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Source schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 20:24:
Ik heb vandaag enkele benches gezien met een nieuwe BIOS met de laatste AMD agesa code. Ik moet zeggen dat ik steeds meer onder de indruk raak van de performance :) Nog steeds niet op het niveau dat AMD beloofde en dat ze nodig hebben, maar het wordt verkoopbaar.
En dan nog kunnen ze gewoon er niet genoeg van maken. AMD had liever ook deze 6 maanden geleden op de markt gebracht ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slidemaster
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 23:08
interessant. een stock water cooler. Zo een water cooler als Kühler H2O 920-koeler onderscheidt zich van andere coolers alleen wanneer de cpu wordt hoog overklokt. In andere worden, is OC time. correct me if i'm wrong

hier is een review: http://www.legitreviews.com/article/1590/7/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slidemaster schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 01:12:
interessant. een stock water cooler. Zo een water cooler als Kühler H2O 920-koeler onderscheidt zich van andere coolers alleen wanneer de cpu wordt hoog overklokt. In andere worden, is OC time. correct me if i'm wrong

hier is een review: http://www.legitreviews.com/article/1590/7/
Hier staan er nog een paar andere bij ook met geluids niveau.

http://www.hardocp.com/ar...iquid_cpu_cooler_review/3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:26
DCG909 schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 22:45:
Ik vind de doos er gewoon chinees uitzien (een beetje gesleten, terwijl het een nieuw product is)
Inderdaad... Verder vraag ik me af waar de processor in dat pakketje zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Het is de moderne nieuwe milieuvriendelijkere manier van karton-prints. Het ziet er misschien iets minder shiny uit, maar goed, de meeste mensen rammen die box toch gelijk de vuilnis of het oud papier in, of plaatsen er ergens in een rommelkamer/zolder.

Een processor is verder dusdanig klein, dat deze welhaast overal in de doos te plaatsen is, waarschijnlijk in een klein plastic beschermdoosje, zoals ze altijd in de andere verpakkingen zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat kan heel goed idd, maar blijft toch een beetje cheap vergeleken met het mooie blik wat toch bijna een collectorsitem is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thieske-bc

thieske-bc

NCC 1701

Vind ik eigenlijk totaal niet relevant in een tijd waarin het sparen van het milieu steeds meer een issue wordt. Verpakkingsmateriaal is daarbij wel een speerpunt.

Verder wordt ik nu zeer benieuwd naar de benchmarks van de gebruikelijk sites. Alles zal nog wel onder embargo liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
GENETX schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:12:
Dat kan heel goed idd, maar blijft toch een beetje cheap vergeleken met het mooie blik wat toch bijna een collectorsitem is...
Maar is de waterkoeler versie niet gewoon een gelimiteerde oplage, waarbij je dus ook gewoon kunt kiezen voor de versie met een normale luchtkoeler, die dan wel weer in blik zou moeten zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
thieske-bc schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 10:15:
Vind ik eigenlijk totaal niet relevant in een tijd waarin het sparen van het milieu steeds meer een issue wordt. Verpakkingsmateriaal is daarbij wel een speerpunt.

Verder wordt ik nu zeer benieuwd naar de benchmarks van de gebruikelijk sites. Alles zal nog wel onder embargo liggen.
Eensch, het kan mij ook erg weinig boeien.

@ dahakon, zou prima kunnen inderdaad.

Let wel, het gaat mij persoonlijk helemaal niet om de verpakking etc etc. Ik vind het alleen erg opvallend dat AMD het hele platform gewoon neerzet als het premium platform. Alles mooi en shiny. Mooi blik, En dan deze "ultimate" set met waterkoeler juist als goedkoop cheap ass kitje op de markt brengt. Nu hoeft het blik niet, maar je zou toch een of andere extra verwachten in de kit die het speciaal maakt.

[ Voor 7% gewijzigd door GENETX op 08-10-2011 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dahakon
Blik kon wel eens te groot worden als er een waterkoeler in moet passen, maar dat is slechts een persoonlijke gok/idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17:21

Echter heb ik nog steeds mijn bedenkingen over de prijsstelling op korte termijn maar omdat AMD 32nm productie problemen heeft raken ze wellicht van alle voorraad af. Ze hebben wel een prijscut nodig wat mij betreft en ze hebben ook nog tijdsdruk. Als ze bulldozer nu 6 tot 9 maanden eerder op de markt hadden gezet was het een erg leuke CPU. Nu krijg je performance die Intel al lang heeft, dus moet de prijs omlaag. Daarbij zal het zeker nog maandje of 3 nodig om de productie ramp-up te realiseren en tegen die tijd staat Ivy Bridge voor de deur. Op 22nm zal deze goed performance bieden tegen een hele leuke TDP.
Ik ben (zoals vele anderen) op zoek naar een goede setup voor BF3. Nu is het zo dat BF3 blijkbaar goed om kan gaan met meerdere threads, zou de game dat ook met de 8 van de BD cpu kunnen? Anders zou het misschien zo maar kunnen dat Intel op dat front voorbij wordt gestreefd. Of mis ik iets en kan ik beter maar gewoon een 2500k bestellen...?

beetje een "ik heb de klok horen luiden maar weet niet waar de klepel hangt"-post I know...

[ Voor 3% gewijzigd door Stoffa op 08-10-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Was al eerder gepost door TomasH. Lees maar paar post boven je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
The-Mask reageert dan ook op de persoon boven hem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Ik heb hier ook voorbij zien komen dat je voor bulldozer minimaal een AM3+ moederbord nodig hebt met een 900 chipset is dat correct? of maakt de hele chipset niet uit en is een moederbord met 700/800 chipset ook voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Hangt ernstig af vd goodwill vd fabrikant om voor oudere borden ondersteuning uit te brengen. Don't count on it. Gister een goeie mailconversatie gehad met iemand van Asrock en daar bleek oa dat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz

Pimmuz

Roar

Dus het zit in de bios? ik kan me namelijk herinneren dat ik een slide voorbij zag komen waarop dat stond dus AM3+ en 900 chipset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat is het complete nieuwe platform dat ze lanceren, samen met de nieuwe videokaarten afaik. Dat is echter niet hetzelfde als de ondersteunde platformen voor de FX processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pimmuz schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:58:
Ik heb hier ook voorbij zien komen dat je voor bulldozer minimaal een AM3+ moederbord nodig hebt met een 900 chipset is dat correct? of maakt de hele chipset niet uit en is een moederbord met 700/800 chipset ook voldoende?
theoretisch ja, maar in de praktijk kunnen 7xx 8xx chipsets de Bulldozer ook aan helaas niet met alle power saving mogelijkheden (ondersteund door een BIOS update voor een 7xx 8xx ).
We hebben tot nu toe niets gehoord dat er andere problemen (overclocking) zijn omdat niemand dit tot nu toe heeft getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffa
  • Laatst online: 17:21
Thanks, die screen had ik idd al voorbij zien komen. Leek me echter een beetje AMD propaganda? Zou eigenlijk graag wat meer van The Source hierover horen, maar die zal wel niet mogen praten vanwege NDA ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je praat over een beta spel er kan zoveel veranderen. BF3 zou je gewoon moeten wachten tot retail. Wat wel duidelijk is dat de frostbyte 2 engine multithreaded is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:24
Verwijderd schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:28:
Je praat over een beta spel er kan zoveel veranderen. BF3 zou je gewoon moeten wachten tot retail. Wat wel duidelijk is dat de frostbyte 2 engine multithreaded is.
Het level waar ze het over hebben in die slide zit niet in de beta en ik denk dat AMD toch wat eerder toegang heeft tot het echte spel dan het normale publiek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Redblader schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:31:
[...]

Het level waar ze het over hebben in die slide zit niet in de beta en ik denk dat AMD toch wat eerder toegang heeft tot het echte spel dan het normale publiek. ;)
Je bedoelt toch niet te zeggen dat het spel al af is en al die arme mensen in beta maar een beetje laten ploeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als het spel niet zo goed als af is kunnen ze nooit een release op 25 oktober doen natuurlijk. Is niet dat ze nog veranderingen een dag voor de release kunnen doen, zulke veranderingen zul je vinden in de eerste patch die misschien al op de release dag komt, dat zie je wel vaker.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 12:41:
Als het spel niet zo goed als af is kunnen ze nooit een release op 25 oktober doen natuurlijk. Is niet dat ze nog veranderingen een dag voor de release kunnen doen, zulke veranderingen zul je vinden in de eerste patch die misschien al op de release dag komt, dat zie je wel vaker.
En het klopt dan toch het is nog niet af totdat er gepatched wordt op "launchday" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is maar hoe je het bekijkt, dan zou je ook kunnen zeggen dat het nooit af is. Bugs blijf je toch wel houden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Astennu

Ik ben al lang blij dat je een stuk positiever bent over de laatste BD performance. Dat geeft toch nog een beetje hoop. Wellicht dat ze het tegen het begin van volgend jaar nog een beetje kunnen opkrikken door middel van een nieuwe stepping. Misschien kunnen ze de schade van Ivy Bridge dan nog een beetje beperken tot dat BD+ klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:43
Stoffa schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 11:37:
[...]
Ik ben (zoals vele anderen) op zoek naar een goede setup voor BF3. Nu is het zo dat BF3 blijkbaar goed om kan gaan met meerdere threads, zou de game dat ook met de 8 van de BD cpu kunnen? Anders zou het misschien zo maar kunnen dat Intel op dat front voorbij wordt gestreefd. Of mis ik iets en kan ik beter maar gewoon een 2500k bestellen...?
Rondom BF3 is een enorme hype gecreëerd. Ook hier geldt dat de videokaart het belangrijkste is, voor goed speelbare framerates (alles maxed out op 1920x1080) is minimaal een enkele 6970 nodig. De processor, mits een moderne quadcore, doet er dan niet zoveel meer toe. Zie voor benchmarks http://www.hitechlegion.c...ng-software/13498?start=2. De plaatjes hierboven over BD zeggen helemaal niks. Kijk maar eens naar de schaal en vergelijk de resultaten met de link. AMD heeft een plaat gemaakt obv een gpu limited situatie waarbij de gpu eigenlijk te zwak is voor BF3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Een CPU bottleneck tussen de 30 en 35 fps? Instellingen staan juist zo zwaar dat je een videokaart bottleneck heeft. Dat betekend overigens niet dat je dan geen verschil kan zien tussen verschillende CPU's. Kleine verschil in de slides lijkt mij prima te kloppen.
Zie ook een oude review van de Phenom II X6 1090T.
Afbeeldingslocatie: http://cdn5.tweaktown.com/content/3/2/x3251_51.png.pagespeed.ic.c6WwAV3EfM.png

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCG909
Een PC blijft altijd een delicate samenhang van componenten.
Je kan alles High end nemen, behalve de cpu, dan blijven spellen ook op een bepaald niveau hangen.
en visa versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Laatst online: 03:34

pino85

Im just a Bird in the Sky

Erwin1967 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 13:54:
[...]

Rondom BF3 is een enorme hype gecreëerd. Ook hier geldt dat de videokaart het belangrijkste is, voor goed speelbare framerates (alles maxed out op 1920x1080) is minimaal een enkele 6970 nodig. De processor, mits een moderne quadcore, doet er dan niet zoveel meer toe. Zie voor benchmarks http://www.hitechlegion.c...ng-software/13498?start=2. De plaatjes hierboven over BD zeggen helemaal niks. Kijk maar eens naar de schaal en vergelijk de resultaten met de link. AMD heeft een plaat gemaakt obv een gpu limited situatie waarbij de gpu eigenlijk te zwak is voor BF3...
Minimaal 1 6970 nodig ja? met mijn 5870 haal ik in metro buiten ook tussen de 40 en 45 fps en binnen zo goed als het dubbele.. op full hd.

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:24
pino22 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:26:
[...]

Minimaal 1 6970 nodig ja? met mijn 5870 haal ik in metro buiten ook tussen de 40 en 45 fps en binnen zo goed als het dubbele.. op full hd.
Op maximale settings? (ook max AA) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuardMoony
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-12-2024
ff offtopic
Redblader schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:30:
[...]

Op maximale settings? (ook max AA) ;)
De meeste gamers vallen onder volgende 2 types Degene dat alles echt mooi oogt en je hebt er die gewoon hoge en stabiele fps willen voor competitie. Vaak speel ik single players op max speelbare settings dat toch nog vloeiend is. +-45fps en kwa online gamen zullen men settings veel lager staan voor een vlotte gameplay te hebben. Nu hangt er van af wat deze persoon wilt.

OT: Als het waar is wat thesource zegt is het inderdaad spijtig dat deze cpu's zolang moesten uitgesteld worden. Hopelijk gaat het hierdoor vlotter voor BD+ en zal deze kort na ivy op de markt komen. Wie weet draaien deze dan stock 5GHz ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 07:40
pino22 schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 15:26:
[...]

De beta is grafisch allesbehalve op zijn max. Volgens Dice is deze beta al 3 maanden oud en zal de final grafisch veel meer eisen dan de beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:43
-The_Mask- schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 14:03:
Een CPU bottleneck tussen de 30 en 35 fps? Instellingen staan juist zo zwaar dat je een videokaart bottleneck heeft. Dat betekend overigens niet dat je dan geen verschil kan zien tussen verschillende CPU's. Kleine verschil in de slides lijkt mij prima te kloppen.
Volgens mij zeg ik dat ook. Zodra de verschillen rond de 1 frame/s zoals in de AMD slides, dan is de gpu de beperkende factor en niet de cpu. De metingen zeggen dus niks over de BD. Er staat verder niet bij hoe ze dat reproduceerbaar gemeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Springstof
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Als de prestaties kloppen loopt AMD het risico dat ze uit de markt geprezen worden door Intel. Ik weet uiteraard niet de exacte kosten van een processor als de 8150 en de i7 2600, maar van alles wat ik van de processoren weet en als ik de jaarrekening van de twee bedrijven ook in ogenschouw neem is het erg onwaarschijnlijk dat de productie van een i7 SB gemoeid gaat met meer kosten. Derhalve is de prijs die de acht core tellende 8150 lijkt te krijgen een gevolg van de slechte prestaties ten opzichte van een nu inmiddels al vrij oude processor met vier cores van de concurrent. Processor blijft m.i. verkoopbaar zo lang Intel dat goed vindt. Kiest Intel ervoor om bijvoorbeeld de i7 2600 voor net zo veel te verkopen (wat m.i. kan met een minstens net zo grote winstmarge als op de 8150 zit) dan is de 8150 onverkoopbaar. Hetzelfde geldt voor de 2500 en diens concurrenten. Bij de prestaties die nu geïndiceerd zijn komt AMD met een slechter product dan de concurrent een tijd geleden mee kwam én als gevolg daarvan lijkt de processor goedkoper te worden, zodat hij nog bestaansrecht heeft c.q. enigszins verkoopbaar is. Ik vind het jammer, maar AMD lijkt een onvoldoende te gaan scoren met BD.

Benchmark van BF 3 is uiteraard onzin. Dergelijke verschillen kunnen bijvoorbeeld alleen al zijn ontstaan door meetmethodiek. Ik zou me generen voor een dergelijke nietszeggende slide als bedrijf. Als je wilt aantonen dat je een sterkere game CPU hebt doe dat dan gelijk overtuigend. Hier kijkt iedereen doorheen. Kom op zeg.

[ Voor 11% gewijzigd door Springstof op 08-10-2011 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 20:15
Springstof schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 19:41:
Als de prestaties kloppen loopt AMD het risico dat ze uit de markt geprezen worden door Intel. Ik weet uiteraard niet de exacte kosten van een processor als de 8150 en de i7 2600, maar van alles wat ik van de processoren weet en als ik de jaarrekening van de twee bedrijven ook in ogenschouw neem is het erg onwaarschijnlijk dat de productie van een i7 gemoeid gaat met meer kosten. Derhalve is de prijs die de acht core tellende 8150 lijkt te krijgen een gevolg van de slechte prestaties ten opzichte van een nu inmiddels al vrij oude processor met vier cores van de concurrent. Processor blijft m.i. verkoopbaar zo lang Intel dat goed vindt. Kiest Intel ervoor om bijvoorbeeld de i7 2600 voor net zo veel te verkopen (wat m.i. kan met een minstens net zo grote winstmarge als op de 8150 zit) dan is de 8150 onverkoopbaar. Hetzelfde geldt voor de 2500 en diens concurrenten. Bij de prestaties die nu geïndiceerd zijn komt AMD met een slechter product dan de concurrent een tijd geleden mee kwam én als gevolg daarvan lijkt de processor goedkoper te worden, zodat hij nog bestaansrecht heeft c.q. enigszins verkoopbaar is. Ik vind het jammer, maar AMD lijkt een onvoldoende te gaan scoren met BD.
gaaaaaaaap.

de prijs van de fx moet meer als halveren wil AMD er geen winst meer op maken. als intel AMD daartoe wil dwingen moeten ze dat ook doen met hun CPU's.
dat doen ze niet want de aandeelhouders zouden dan spontaan een apoplexie krijgen.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EaS
  • Laatst online: 05-10 10:43

EaS

First Look: AMD Trinity APU, Linux Already Runs Well

Net zoals Bulldozer benchmarks ineens opdoken in deze linux test-suite, duikt trinity nu ook op;

AMD Eng Sample 2M252057C4450_32/25/16_9900_609
-2.5GHz quad-core
-Graphics: Trinity Devastator Mobile

AMD Eng Sample 2D332158A2350_36/33/16_9991_711
-3.3GHz dual-core
-Graphics: Trinity Scrapper

....en nog wat andere modellen en moederbord varianten etc.

The Trinity results I've seen under Linux have been impressive

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cooki3s
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13:57
Livestream van AMD featuring FX, overclocking and gaming :)

http://www.twitch.tv/amd

En er is ook door de chatboxmoderator 'amd' bevestigd dat bulldozer volgende week uitkomt, officieel dus.
Pagina: 1 ... 60 ... 74 Laatste

Dit topic is gesloten.