• C.Hariri
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-10 09:32
Hallo mede Tweakers!

Ik heb een programma geschreven waarmee je een ander CPU Vendor ID kunt instellen (per programma).
Zie het onderstaande plaatje. Zouden jullie wat benchmarks uit willen voeren met een ander VendorID?

Hier is het programma, inc. gebruiksaanwijzing en source-code. Graag dat Tweakers de deze even nagaan, zodat ik geen valse beschuldigingen (dat het een trojan is e.d.) naar me heen geslingerd krijg.
http://www.2shared.com/file/uJg1zFh2/CyrixInstead_.html

Zou ook mooi zijn als het ergens anders gehost zou kunnen worden dan op 2shared, maar heb niks anders tot mijn beschikking.

Inb4: niet verkeerd geplaatst want 'Leer hier hoe je dat laatste beetje extra uit je machine kunt tweaken' geldt hier.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/FUiR6.png

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-10 12:01
Goed werk lijkt mij!

Maar kan je mij en de andere "leken" uitleggen waarom het veranderen van je CPU ID een extra performance winst geeft?
Ik heb wat mainstream ervaring met overklokken, maar dit zie ik nu voor het eerst.

Kan je bepaalde optimalisaties vermijden?

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Ehmm, leg mij inderdaad eens uit wat hier nu het praktisch nut van is :?

Verwijderd

Wil het nut er ook wel van weten.

Kun je dan de text in het scherm aanpassen?

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2011 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:02
Dit artikel legt uit waarom dit handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag voor de slecht lezende Nlers onder ons een korte Nederlandse uitleg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drucchi
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-10 21:12
Ok, er staat leuke, nuttige info in dat artikel, maar door het uitlezen van je vendorID softwarematig te bashen krijg je niet opeens beschikking over andere instructiesets.
Volgens mij is dit meer een probeersel van de TS, om wat geleerde coding skills te showen. Het praktisch nut hiervan bestaat mijns inziens niet.
Maar als de TS kan elaboreren wat hier nu wel mee kan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Drucchi op 18-09-2011 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berthenk
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:02
Verwijderd schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:33:
Graag voor de slecht lezende Nlers onder ons een korte Nederlandse uitleg?
De Intel compiler kijkt alleen of het een Intel CPU en of deze bepaalde instructies ondersteund; als dit het geval is zal hij de ge-optimalizeerde code met die instructies installeren; zoniet, dan gebeurt dat niet.

Is het echter geen Intel CPU, wordt altijd de meest langzame code gebruiken.
Drucchi schreef op zondag 18 september 2011 @ 00:33:
[...]

Ok, er staat leuke, nuttige info in dat artikel, maar door het uitlezen van je vendorID softwarematig te bashen krijg je niet opeens beschikking over andere instructiesets.
Volgens mij is dit meer een probeersel van de TS, om wat geleerde coding skills te showen. Het praktisch nut hiervan bestaat mijns inziens niet.
Maar als de TS kan elaboreren wat hier nu wel mee kan :)
Die instructiesets heb je wel, maar je kan ze niet gebruiken met die compiler zonder allerlei magie uit te voeren.

Edit: als je geen Intel CPU hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:40
Het klinkt en ziet er allemaal leuk en aardig uit en de uitleg daarbij snap ik dan ook wel, maar is er ook enig praktisch nut buiten het eventueel kunnen gebruiken van een andere instructieset of compiler?

Persoonlijk denk ik dat dit topic meer meerwaarde zou kunnen bieden als de TS (of iemand anders die het wilt proberen) het praktisch nut zou kunnen onderleggen met bijvoorbeeld benchmarks. Want dat zou het wel een interessant discussietopic kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singular1ty
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 30-09 11:31

Singular1ty

EV Evangelist

Als ik het artikel goed begrijp, presteren programma's die met een Intel compiler zijn geschreven slechter op CPU's van andere fabrikanten, omdat de compiler dan vaak geen optimaal gebruik maakt van de instructiesets die die processors wel ondersteunen. Als de bewering van de TS klopt, namelijk dat zijn programma de VendorID van de CPU aanpast, dan zou dit in theorie prestatiewinst kunnen opleveren in programma's die van de Intel compiler gebruik maken.

De TS zou kunnen helpen door een lijst aan te leveren van benchmarks die hiervan zouden kunnen profiteren, want dat zou ons proefkonijnen behoorlijk wat tijd kunnen schelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijssie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:44
edit: lijkt nu wel te werken nu comodo hem niet meer in de zandbak gooit.

[ Voor 201% gewijzigd door thijssie op 18-09-2011 19:30 ]

Intel 6600K @ 3,9 GHz | Asus MAXIMUS VIII RANGER | 16GB G.skill Ripjaws @3000MHz CL15 | AMD Radeon 290x @ 1050MHz | Fractal Design Refine R3 | Coolermaster V650 [img]http://valid.x86.fr/cache/banner/8lauyp.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wesjuhdabomb
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 23:00
Joepie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
joker-nl schreef op zondag 18 september 2011 @ 16:52:
Programma werkt niet kreeg een aantal cmd prompts die voorbij vlogen en een virus scanner die gek werd. Kan iemand met ervaring in het progameren checken of er geen virus in zit? Ik ben bang dat ik nu een virus te pakken heb.
Dude, er staat zelfs een nota in de TS. Heb je al ooit gehoord van false positives?
In de source staat een voorbeeldje van het nut van de tool:
* I decided to make a program like this after reading about trouble
* regarding running MSN on a Cyrix CPU namely:
* http://www.tomshardware.c...-fake-intel-pentium-cpuid.
In zoverre ik C++ machtig ben ziet het er overigens best netjes uit :)

[ Voor 54% gewijzigd door Petervanakelyen op 18-09-2011 17:18 ]

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svsoke
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10-2023

svsoke

U cheeze?

Hmm, op deze manier kan je dus je AMD (e.a.) proc's flinke boosts geven:)

"what if we all die?" "Then my boot will find your ass in hell!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:35

epic_gram

undercover moderator

svsoke schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 16:29:
Hmm, op deze manier kan je dus je AMD (e.a.) proc's flinke boosts geven:)
kan iemand even een benchmark draaien voor en na evt? Kan ik daarna beslissen of ik het ga gebruiken :+

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco282
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 12-09 14:41
Maar ehm, als je het leest, staat dat intel er voor ge sued is in 2009 en ook voor berecht.
Dus zit dit er nogsteeds ingebouwd in de compiler van intel....
straks is je processor NIET compatible met de code die voor intel processor is optimized. dan krijg je ook weer errors...

3X Multiplus II 10KVA, 2x MPPT RS 450/200, 48v 82kWh LiFePO4, 21kwp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julian
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:41
Ik ben wel benieuwd of het verschil maakt op AMD processors. Kan me nauwelijks voorstellen dat commerciële software geen gebruik zou maken van alle instructiesets die de processor ondersteunt... Aan de andere kant zijn er niet voor niets allemaal rechtzaken over geweest.

Heb nog een machine met een ouwe Opteron staan, daar wil ik het wel op testen. Moet ik wel eerst wat missende onderdelen in stoppen enzo, kom daar niet eerder dan halverwege de week aan toe.

edit: @C.Hariri, een dropbox link zou wat meer vertrouwen wekken dan een 2shared link overigens. Of gewoon via ftp van je thuisbak, het is minder dan een mb tenslotte.

edit2: ik krijg een foutmelding, False remote thread handle - Create remote thread failed - vInjectmodule

[ Voor 22% gewijzigd door Julian op 30-11-2011 12:31 ]

Phanteks Enthoo Evolv mATX Tempered Glass Grijs | Gigabyte B650M Aorus Elite AX | AMD 9800X3D | NZXT Kraken Z63 | 64GB DDR5 6000C28 | NVIDIA RTX 4090 FE | LG 83G4 4K 144Hz | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Pagina: 1