mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Dit zal waarschijnlijk de 2e release wave van nieuwe CPU's zijn in september.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 01:01:
Dat kan wel wezen, maar september is dan toch echt veel te laat. Dat is bijna alweer Q4.
8130 =/= 8150, 8110 =/= 8100, etc...
Ik neem aan dat de AMD FX-8130P, FX-8110, FX-6110, FX-4110 gewoon op 11 juni uitkomen, (vandaar ineens al die mobo "leaks" / teasers).
Tenzij AMD echt de release date naar achteren geschoven heeft... maar waarom zouden fabrikanten dan in mei ineens alle mobo's gaan "leaken" terwijl de CPU pas in september komt?
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Verwijderd
Ja, dat heb ik dus ook steeds begrepen. Nu kan je misschien nog wel wat schuiven en zou het dus midzomer kunnen worden of misschien zelfs laat zomer, maar dik in de herfst en misschien zelfs winter is dan wel weer iets heel anders.Countess schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 02:00:
in hun conference call van afgelopen kwartaal hadden ze het toch echt over early summer voor de desktop bulldozer.
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Vorige 'leaks' zeiden dat er 2 batches kwamen. de eerste in Q2 de andere op het einde dit jaar. gezien de andere nummering lijkt dit me de de batch.StefanvanGelder schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 07:57:
Een launch van de BD in septermber is inderdaad uit den boze en zal ze veel kopers kosten, zeker hier op tweakes als ik dat zo merk. Ze hadden het inderdaad over early summer, dat is in ieder geval geen september!
Dat lijkt overeen te komen met deze slide:Devpartner schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 08:12:
[...]
Vorige 'leaks' zeiden dat er 2 batches kwamen. de eerste in Q2 de andere op het einde dit jaar. gezien de andere nummering lijkt dit me de de batch.

Als hij er niet in juni is haal ik me een SB PC....StefanvanGelder schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 07:57:
Een launch van de BD in septermber is inderdaad uit den boze en zal ze veel kopers kosten, zeker hier op tweakes als ik dat zo merk. Ze hadden het inderdaad over early summer, dat is in ieder geval geen september!
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
AMD Bulldozer uitgesteld tot september, Ivy Bridge later?
De buren berichten ook al over uitstel...Hopelijk hebben ze domweg een bericht verkeerd overgenomen of lezen ze hun informatie verkeerd.
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Verwijderd
Karel Souffriau van H.info zegt wel zeker te weten dat ze zijn vertraagd... Afwachten en hopen dat het niet zo is!
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Verwijderd
Dat komt vanzelf. Geloof mij als ik zeg dat 'early summer' niet gehaald gaat worden. Bronnen: vogeltjes van twee kanten (de juiste kanten).Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:10:
Staat nog niets op semiaccurate, wat wel raar is want meestal verschijnt het "slechte" nieuws ook....
Besides: waarom denk je dat ik vroeg aan madmaxnl hoeveel vertrouwen hij wel niet had in BD? Ik had het niet alleen over de launchdatum hierboven, er is meer aan de hand. Desondanks hou ik vertrouwen in AMD dat ze alles in de toekomst recht kunnen trekken. Ze hebben er veel goede ingenieurs rondlopen
[ Voor 32% gewijzigd door Jejking op 26-05-2011 10:22 ]
Waarom kan je niet gewoon zeggen wat er scheelt? Door zo vaag te doen is het wel heel makkelijk te schuilen achter het argument "ja maar, dat mag niet omdat ik een NDA heb getekend of omdat ik niemand wil verraden" terwijl je eigenlijk gewoon FUD kan verspreiden. Of geef je je reputatie als hypotheek op je uitspraken? =)Jejking schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:19:
[...]
Dat komt vanzelf. Geloof mij als ik zeg dat 'early summer' niet gehaald gaat worden. Bronnen: vogeltjes van twee kanten (de juiste kanten).
Besides: waarom denk je dat ik vroeg aan madmaxnl hoeveel vertrouwen hij wel niet had in BD? Ik had het niet alleen over de launchdatum hierboven, er is meer aan de hand. Desondanks hou ik vertrouwen in AMD dat ze alles in de toekomst recht kunnen trekken. Ze hebben er veel goede ingenieurs rondlopenMaar Bulldozer I... not very likely.
Ach alle forums zitten vol ervan. veel mensen claimen dat ze inside knowledge hebben.Edmin schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:41:
En door te veel te zeggen vertelt zijn bron hem wellicht de volgende keeer helemaal niets meer...
het ranged van:
BD sucks, naar ze trekken het wel recht ooit, naar BD is zeer compititief, naar Bd is back my next cpu!, naar ivy bridge can't come soon enough...
Dusjah, kan wel geloven dat mensen niet direct geloven als iemand iets zegt zonder context
DevilsProphet schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:37:
Waarom kan je niet gewoon zeggen wat er scheelt? Door zo vaag te doen is het wel heel makkelijk te schuilen achter het argument "ja maar, dat mag niet omdat ik een NDA heb getekend of omdat ik niemand wil verraden" terwijl je eigenlijk gewoon FUD kan verspreiden. Of geef je je reputatie als hypotheek op je uitspraken? =)
Met hem. Helaas is het even niet anders.Edmin schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:41:
En door te veel te zeggen vertelt zijn bron hem wellicht de volgende keeer helemaal niets meer...
Maar goed. Ik durf m'n reputatie wel op het spel te zetten hiervoor trouwens. OF AMD moet een heel onduurzame smokescreen aan 't optrekken zijn, al lijkt de kans daarop me wel extreem klein in dit geval. Ik zal m'n oren in ieder geval openhouden, als er tekenen zijn dat het niet zo is dan laat ik het hier weten
[ Voor 11% gewijzigd door Springstof op 26-05-2011 12:07 ]
Meestal gaat het dan om slecht nVidia nieuws.Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 10:10:
Staat nog niets op semiaccurate, wat wel raar is want meestal verschijnt het "slechte" nieuws ook....
[ Voor 6% gewijzigd door Format-C op 26-05-2011 12:14 ]
Verwijderd
Denk voor de grap eens terug aan de launch van HD68xx en HD69xx. Iedereen was overtuigd van zijn gelijk, al verschilden de onderlinge verhalen gigantisch. Alles sprak elkaar tegen. AMD is goed, heel, heel, heel erg goed in het in stand houden van rookgordijnen. Zelfs de 'betrouwbare' vogeltjes krijgen dingen te horen die lijken te kloppen, waardoor dingen die ze zeggen lijken te kloppen.Jejking schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 11:09:
OF AMD moet een heel onduurzame smokescreen aan 't optrekken zijn, al lijkt de kans daarop me wel extreem klein in dit geval.
We zullen moeten wachten, op Computex, of E3 (al dan niet via een side-gebeuren) of waarschijnlijker de AFDS mid juni.
Er is een legioen aan tegenstrijdigheden met het "nieuwe" nieuws dat AMD BD vertraging heeft opgelopen.dahakon schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 17:23:
Zelfs de 'betrouwbare' vogeltjes krijgen dingen te horen die lijken te kloppen, waardoor dingen die ze zeggen lijken te kloppen.
Het 'lekken' van de doos van de nieuwe BD CPU lijkt nu wel erg vroeg.
Het 'lekken' van al dan niet authentieke BD benchmarks en als de benchmarks dan al authentiek zijn; om welke batch gaat het ? Als het dus om authentieke BD benchmarks gaat is dit ook tegenstrijdig.
Ook kan het heel makkelijk zijn dat er verwarring is ontstaan. We kennen het spelletje 'zeg het voort', waarbij de eerste persoon iets ingefluisterd krijgt die het vervolgens door verteld tot aan de laatste persoon toe. De laatste persoon moet vervolgens controleren of het gene hij te horen heeft gekregen ook het gene is wat tegen de eerste persoon is gezegd. Op het moment dat men hierbij ook nog eens zelf dingen gaat invullen/vooronderstellen(voor het geen dat niet helemaal duidelijk was/hoorbaar) dan klopt er natuurlijk niks meer van. Vandaar een roddel altijd met een korrelzout te nemen want iedereen geeft er toch zijn eigen draai aan.
Ik moet zeggen ik heb wel enigszins een déjà vu uit 2007.
YouTube: AMD unveils 3GHz Phenom desktop quadcore
3GHz !!! Achteraf was dat dus echt een 'gg' moment. Ze waren toen met het productie procedé aan het stoeien. Oh ja, vergeet de TLB bug niet
Het heeft er dan nu ook alle schijn van dat de ze weer productie procedé problemen hebben. Maar je weet nooit wat AMD in zijn schild voert, misschien zitten ze wel gewoon een hoop FUD te zaaien en zitten we er straks -hopelijk- naast.
"....At this point, to us this sounds more like "Sheesh there is nothing to see here, move along."
De roddels gaan vooral over het nog niet beschikbaar zijn van samples voor de verschillende reviewers. Als ik het me goed herinner, was er afgelopen jaar slechts een week tussen ontvangst van benchmark-hardware en feitenlijke release van het product. Wat dat aangaat, is een roddel, die als basis heeft het afwezig zijn van benchmarkhardware, dus gewoon niets meer dan wat hete lucht, wellicht aangezwengeld door Intel (medewerkers, danwel liefhebbers van hun hardware) om verwarring en onrust te creeeren.
Op dit moment ben je aardig aan het speculeren. Er is niks officieel bekend. AMD heeft er echter in ieder geval geen enkel voordeel bij om FUD te zaaien bij zijn potentiële kopers.Het heeft er dan nu ook alle schijn van dat de ze weer productie procedé problemen hebben. Maar je weet nooit wat AMD in zijn schild voert, misschien zitten ze wel gewoon een hoop FUD te zaaien en zitten we er straks -hopelijk- naast.
Gewoon afwachten en rustig blijven.
AMD Bulldozer Not Delayed, Says Company.
Tja het blijft speculeren natuurlijk.... maar ik blijf hoop houden. Ik moet in ieder geval een nieuw moederboard halen dus als de AM3+ boarden uitkomen dan ben ik al gelukkig."The product is not delayed, Anton should not have used the "delay" word in his story because that is not true," said John Fruehe, director of product marketing for server, embedded and FireStream products at AMD, in a comment for a news-story.
Software Developer, checkout my bitcoin software at my website www.haasonline.com (Trade Bots and more...)
Verwijderd
Het is nog wel puzzelen vele mainboards (990fx) zijn voor crossfire x4 de ene die dit niet was (x3) was van ECS. Ik had gehoopt dat er een paar zouden komen met 2x crossfire.Stephan224 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:56:AMD Bulldozer Not Delayed, Says Company.
[...]
Tja het blijft speculeren natuurlijk.... maar ik blijf hoop houden. Ik moet in ieder geval een nieuw moederboard halen dus als de AM3+ boarden uitkomen dan ben ik al gelukkig.
Aangaande de geruchten, zolang er niets iets anders wordt geroepen dan 'de reviewers hebben er nog geen', neem ik ze met een flinke korrel zout en ga ik gewoon uit van de statements van AMD zelf.
[ Voor 16% gewijzigd door madmaxnl op 27-05-2011 02:48 ]
Maar dat is al een heel oud bericht...Stephan224 schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:56:AMD Bulldozer Not Delayed, Says Company.
[...]
Tja het blijft speculeren natuurlijk.... maar ik blijf hoop houden. Ik moet in ieder geval een nieuw moederboard halen dus als de AM3+ boarden uitkomen dan ben ik al gelukkig.
Wat is je bron daarvan?madmaxnl schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:48:
Maar de reviewers hebben wel al exemplaren.
Bovendien, mochten ze bij de buren al een review exemplaar hebben, zouden ze toch niet blijven beweren dat ze uit goede bron weten dat er een vertraging is? Of valt dat ook al onder NDA?
Er is een keer een (blije) gast van PCGamersHardware.de op de foto gezet met een Asus 990FX en een onbekende AMD FX. Als die foto klopt, lijkt het me stug dat ze die dingen al 3 maanden voor de echte release uit zouden delen.Wilibrord schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:02:
[...]
Wat is je bron daarvan?
Bovendien, mochten ze bij de buren al een review exemplaar hebben, zouden ze toch niet blijven beweren dat ze uit goede bron weten dat er een vertraging is? Of valt dat ook al onder NDA?
Ik blijf van mening dat desktopchips gewoon in Q2 uitkomen, terwijl de serverversies er nog wel een base-layer-respin bijkrijgen voor eventuele ontwerpaanpassen en lager verbruik. Die zullen dan wel in Q3 uitkomen zoals altijd al verwacht (ja, verwachten, niet weten).
Was ook geen Bulldozer. Onderschrift op die foto's is dan ook al bijgewerkt:Orwell schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:15:
[...]
Er is een keer een (blije) gast van PCGamersHardware.de op de foto gezet met een Asus 990FX en een onbekende AMD FX. Als die foto klopt, lijkt het me stug dat ze die dingen al 3 maanden voor de echte release uit zouden delen.
"AMD hat nicht nur CPUs in grünen Boxen geschickt, sondern auch eine Blackbox mit ... nicht dem Bulldozer. Dazu gibt's ein neues Mainboard und davon ist ein wichtiger Teil ebenfalls schwarz"
Zie ook dit onderschrift.
Ik dacht niet dat de reviewers de rad6xxx series vroeg in handen hadden? Eerder een week op voorhand ofzo?Wilibrord schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:02:
[...]
Wat is je bron daarvan?
+ hoe naar hoe meer reviewers je stuurt, hoe rapper er lekken gaan zijn. Ze zullen dus wel zeeer beperkt naar reviewers sturen op voorhand en pas op het laatste naar de meeste. Ik vind dat dus geen geldig argument om te claimen dat BD uitgesteld gaat worden.
Oeps, niet gezien. Mijn fout.
Nou goed, gewoon afwachten.
[ Voor 6% gewijzigd door Orwell op 27-05-2011 10:13 ]
Tja het blijft vaag, want ik vraag me wel af wat hij met een AM3+ FX990 bord moet. Wellicht gaan ze er gewoon een AM3 CPU op plakken om te kijken wat het bord allemaal wel niet kan...EaS schreef op vrijdag 27 mei 2011 @ 09:55:
[...]
Was ook geen Bulldozer. Onderschrift op die foto's is dan ook al bijgewerkt:
"AMD hat nicht nur CPUs in grünen Boxen geschickt, sondern auch eine Blackbox mit ... nicht dem Bulldozer. Dazu gibt's ein neues Mainboard und davon ist ein wichtiger Teil ebenfalls schwarz"
Zie ook dit onderschrift.
http://translate.google.c...-990FXA-UD7/index_01.html
Verwijderd
Kijk maar eens naar de afmetingen van het gigabyte UD7 ding , die is vreselijk groot vandaar dat ik naar een wat kleiner formaat zoek .....dahakon schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 23:33:
Je kunt natuurlijk rustig 'maar' twee kaarten in zo'n moederbord stoppen die Crossfire X4 ondersteunt
Aangaande de geruchten, zolang er niets iets anders wordt geroepen dan 'de reviewers hebben er nog geen', neem ik ze met een flinke korrel zout en ga ik gewoon uit van de statements van AMD zelf.
Hier staat het PDF'je waar Tech Connect de slides vandaan heeft: http://media.msi.com/main.php?g2_itemId=63016 enjoy. NDA is volgende week pas, maar het zal wel los lopen. CPU's zal nog even duren

Wat is het nut voor fabrikanten om (massaal) nieuwe moederborden te releasen, terwijl er geen CPU release aan komt?The Source schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 00:59:
[...]
Hier staat het PDF'je waar Tech Connect de slides vandaan heeft: http://media.msi.com/main.php?g2_itemId=63016 enjoy. NDA is volgende week pas, maar het zal wel los lopen. CPU's zal nog even duren

Ik verwacht nog steeds gewoon dat de AMD FX desktop cpu serie op 11 juni uit komt.
Btw, MSI is al toe aan versie 3.0 van het moederboard, da's flink wat bij een nieuwe release!
[ Voor 13% gewijzigd door FiRePaTH op 28-05-2011 01:49 ]
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
En de Z68 moederborden dan?FiRePaTH schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:39:
[...]
Wat is het nut voor fabrikanten om (massaal) nieuwe moederborden te releasen, terwijl er geen CPU release aan komt?
[ Voor 4% gewijzigd door neliz op 28-05-2011 02:35 ]
Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen
ik heb wel vaker gezien dat er een molex stekker zit maar een pci-e stekker?
lijkt me toch minder handig want meestal heb je die niet tig over, molex well.
mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!
Countess schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 04:27:
een 6x pci-e stekker op dat MSI moederbord? (net boven het pci-e 1x slot. het is niet de p4 stekker die zit in de rechter bovenhoek)
ik heb wel vaker gezien dat er een molex stekker zit maar een pci-e stekker?
lijkt me toch minder handig want meestal heb je die niet tig over, molex well.

Molexen hebben geloof ik een maximale stroomsterkte van 5 tot 8.5A ofzo per kabel. Als je dat met +12V door de kabel heen duwt zit je op 60W tot 102W, uiteraard sterk afhangend van de dikte van de kabel (dikker -> minder weerstand, R = (p*l/)A a -> doorsnede).
Denk dat ze aannemen dat de kwaliteit van 6-pinconnectors gewoon over het algemeen hoger ligt, dus dat er altijd dikkere kabels geleverd worden. Want er zijn nog altijd genoeg molexen die gaar zijn en die last van een GPU of twee niet aankunnen.
Het plan van AMD was om op Computex het nieuwe scorpious platform te releasen. Dat wil zeggen 3 verschillende AMD 900 chipsets; 990FX, 990X, 970 welke allemaal geschikt zijn voor AM3+. De chipsets bevatten op het eerste oog niet veel verschillen met de AMD800 series ware het niet dat er geen chipsets zijn als 890GX en 880G. Dit komt namelijk omdat AMD ook met Llano op de market komt en dus de GPU in de CPU heeft geplaatst.FiRePaTH schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 01:39:
[...]
Wat is het nut voor fabrikanten om (massaal) nieuwe moederborden te releasen, terwijl er geen CPU release aan komt?
Ik verwacht nog steeds gewoon dat de AMD FX desktop cpu serie op 11 juni uit komt.
Btw, MSI is al toe aan versie 3.0 van het moederboard, da's flink wat bij een nieuwe release!
Op hetzelfde moment zou AMD ook de FX CPU's releasen die uitgerust zijn met de bulldozer core. Lange tijd geleden (gevonden The Source in "[Algemeen] AMD nieuwsdiscussie topic - d..." - jan 2011) heb ik hier al eens iets over de staat van de Bulldozer CPU's gezegd. Een mainboard heeft een limit qua bepaalde TDP, zeg maar het maximale vermogen dat deze naar de CPU kan brengen. Veel AMD mainboards zijn dan ook gerate voor 125W of 140W. Dat is om CPU's met die TDP's te onderstuenen, echter gaan sommige mensen die CPU's ook overklokken en dan wordt de TDP van een ineens veel hoger. Hier houden wij altijd rekening mee als we een mainboard ontwerpen, dus er staat 140W op maar het peik vermogen van een mainboard is bv 190W. Laten we zeggen dat je dan al ruim tegen de limiten van een CPU aanloopt. Echter was het in January van dit jaar zo dat Bulldozer een absurde hoge verbruik van overklokken had. De CPU draaide normaal op 140W maar bij een beetje overklokken ging deze door het dak. Ondertussen heeft AMD verschillende nieuwere versies van de CPU gemaakt en dat probleem was zo goed als opgelost.
Echter paar maandjes geleden kregen we te horen dat de performance niet al te goed was van de huidige versie. Ik ga hier geen getallen noemen maar laten we zeggen dat er geen reden was om voor bulldozer in de rij te gaan staan. Dus toen heeft AMD besloten om nog maar een nieuwe respin te doen en te wachten tot een nieuwe versie... dat duurt altijd even dus zodoende is de CPU verschoven naar eind Q3. Er zijn op dit moment veel verschillende geruchten en PR gasten van AMD die anders beweren maar vergeet het maar. Als er al final silicon was geweest dan lag dat al lang bij ons en ondertussen ook bij editors. Het kan natuurlijk dat ze een PR event organiseren en een paper launch doen maar dan is het ook niet meer dan dat.
Waarom dan terug naar de eerste vraag van FiRePaTH, waarom het mainboard introduceren als er geen CPU's zijn. Heel simpel, de mainboards zijn al lang klaar (In Jan tijdens CES al
Het feit dat de MSI 990FXA-GD80 PCB revision3 toont heeft niets te maken met issues die ontstaan zijn bij revision1. Wij hebben als basis de PCB van de 790FX-GD70, 890FX-GD70 gepakt want die deden het erg goed in de markt (overklokken, verkoop, etc). De chipsets zijn immers pin-to-pin compatable. Dit is wat elke fabrikant doet, echter zie je dit meestal niet, andere koeler / heatpipe, andere product naam, etc. We hebben we veranderingen aan de PCB aangebracht om het overklokken te verbeteren, het mainboard up-to-date te maken (USB3, etc), en nog wat andere truukjes waarvan je in de toekomst nog meer ziet
Verwijderd
Misschien kun je ook wat meer vertellen op die THX studio pro chip op de GD80, lijkt me wel ok.
toch lijkt het me sterk dat AMD niet zelf test wat er gebeurd met een OC van bulldozer op een gemiddeld mainboard (dan is de CPU al klaar zelfs, laatste testen), die worden voor hun gemaakt, mss oa door Sapphire. Iig test platforms zullen er zijn. Daarnaast worden CPU's voor dat ze überhaupt op een mainboard geplakt worden op een soort van grof mainboard getest, om zo de kracht en efficiëntie van een CPU te bepalen, waarnaar die vervolgens een groffe rankschikking krijgt voor een bepaalde product lijn. Bijv: 1 core van de 4 doet het niet, overige cores lopen op goede efficientie, cash geheugen gebruikt te veel. Wordt een Athlon X2 met uitgeschakeld cache bijvoorbeeld.
Bij dit soort testen zullen ze veel meten, max OC met max TDP bijv, de machine mainboard zal oneindig vermogen kunnen leveren bij wijze van spreken, mss wel zonder beveiliging.
Een soort van voor selectie, daarna worden die CPU's allemaal stuk voor stuk voor een lange tijd fkink gestress test. Pas na een hele zooi aan testen, wat een tijd duurt, gaat zo'n processor onder een bepaald product naam de deur uit.
Lijkt mij sterk dat ze pas achter hoge overclock TDP's komen wanneer de moederborden aan hun derde revisie toe zijn, maja, het zal wel.
edit:
Er is trouwens wel een 890GXM-G65 (wat een namen, mss kunnen ze daar wat aan doen, want ik onthoud dit niet) met chipset IGP.
Er komt dus geen 990GXM uit, als ik het goed lees. Hebben ze dan ook bulldozer met IGP? Bijvoorbeeld 2 tot 4 Modules en 160 of meer stream processors? Beetje Sandy bridge idee.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 15:29 ]
Verwijderd
OOh gaaf paper launch , dit klinkt echt geloofwaardigThe Source schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:13:
[...]
Als er al final silicon was geweest dan lag dat al lang bij ons en ondertussen ook bij editors. Het kan natuurlijk dat ze een PR event organiseren en een paper launch doen maar dan is het ook niet meer dan dat.
Ik ben 'de directeur' niet, maar die worden geleverd om de 24pins-connector te ontlasten.Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:17:
Zeg meneer de directeur, vertel dan eens wat meer over die PCIe 6 pin achtige stekker die zowel op de 890FXA-GD65 als op de 990FXA GD65 zit? Waarvoor dient dit dan?
Elke PCI-e-slot mag namelijk 75W leveren aan een GPU, wat in principe op kan lopen dot 300W. En als die stroom (25A, ja dat is veel) moet dan door die 3 à 4 kabeltjes van die grote kabelmassa. Omdat die dingen daardoor knetterheet worden (langere kabel, dunnere kabel -> meer hitte/weerstand) leveren ook nu al sommige borden een extra connector die de last van die 24pin deels overneemt.
Dit verlaagt dus de 'amps per doorsnede kabel', wat de hitte per kabel flink verlaagt.
En dit keer hebben ze geen molex genomen, maar een 6-pin PCI-e. Waarom staat drie/vier posts terug geloof ik.
Verwijderd
Zou het dan iets met de printbanen te maken hebben? Ik vat hem niet. Hopelijk is het voor overclocken voor meer stabiliteit bedoelt, dat zou dan wel weer geweldig zijn.
Kortere signaal weg en minder printbanen voor die 12V lijn, ik weet het ook niet.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2011 16:02 ]
Jouw info is altijd erg betrouwbaar gebleken dus dit is wel erg jammer om te horen....The Source schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 12:13:
[...]
... dat duurt altijd even dus zodoende is de CPU verschoven naar eind Q3. Er zijn op dit moment veel verschillende geruchten en PR gasten van AMD die anders beweren maar vergeet het maar. Als er al final silicon was geweest dan lag dat al lang bij ons en ondertussen ook bij editors. Het kan natuurlijk dat ze een PR event organiseren en een paper launch doen maar dan is het ook niet meer dan dat.
Tegen die tijd is intel S2011 er ook al bijna. Mijn Sandy Bridge ervaring is tot nu toe niet zo goed geweest als ik verwacht had maar met Z68 zal het waarschijnlijk beter worden.
AMD kan zich dit delay niet permiteren.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Ik zie niet echt wat Z68 kan doen om SB beter te maken. Het blijft gewoon veel minder stabiel dan S1366. Daarnaast blijken er bugs in PPL overvoltage te zitten waardoor als dat aan staat bepaalde ACPI dingen niet meer werken.Help!!!! schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 20:02:
[...]
Jouw info is altijd erg betrouwbaar gebleken dus dit is wel erg jammer om te horen....
Tegen die tijd is intel S2011 er ook al bijna. Mijn Sandy Bridge ervaring is tot nu toe niet zo goed geweest als ik verwacht had maar met Z68 zal het waarschijnlijk beter worden.
AMD kan zich dit delay niet permiteren.
Wel jammer om te horen dat BD mogelijk uitgesteld is
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
zes jaar geleden deet DFI het al:Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 15:57:
Dat verklaart toch niet waarom ze deze niet op de GD80 zetten, die kan immers 4 x crossfire of 3 x SLI? Op de oudere 890FXA-GD70 zit dit ook niet.
Zou het dan iets met de printbanen te maken hebben? Ik vat hem niet. Hopelijk is het voor overclocken voor meer stabiliteit bedoelt, dat zou dan wel weer geweldig zijn.
Kortere signaal weg en minder printbanen voor die 12V lijn, ik weet het ook niet.

En het heeft zeker effect op de stabiliteit. Je merkt het niet bij normaal gebruik, maar als je gaat overclocken kun je net dat stapje verder. Betere verdeling van de belasting op de fase's van je voeding.
Ik denk dat het minder op de topmodel voorkomt, omdat als je een duurder moederbord neemt je je ook een betere voeding kunt permitteren. Maar de keuze is volledig aan de fabrikant.

Ik heb nu de eVGA 4-Way SLI maar het is toch niet hetzelfde op de een of andere manier... DFI FTW !!!
Zoo jammer dat ze gestopt zijn
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Weet iemand hier wanneer die amd bulldozer uitkomt?
Nou, eigenlijk is die vraag de samenvatting van de laatste pagina's in dit topic. Alleen 'The Source' denkt te weten dat Bulldozer is uitgesteld, verder schijnt niemand iets te weten.at00mb0m schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:12:
He mensen,
Weet iemand hier wanneer die amd bulldozer uitkomt?
Ik hoop dat er op Computex nieuws komt, dat begint dinsdag. Het lijkt mij dat AMD daar toch wel iets zal zeggen of presenteren over Bulldozer. Er zal in ieder geval veel naar gevraagd worden
The Source is in het verleden zeer betrouwbaar gebleken wat info betreft, dus ik geloof wel dat bulldozer tot september uitgesteld is als hij dat zegt.Playa del C. schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:01:
[...]
Nou, eigenlijk is die vraag de samenvatting van de laatste pagina's in dit topic. Alleen 'The Source' denkt te weten dat Bulldozer is uitgesteld, verder schijnt niemand iets te weten.
Ik hoop dat er op Computex nieuws komt, dat begint dinsdag. Het lijkt mij dat AMD daar toch wel iets zal zeggen of presenteren over Bulldozer. Er zal in ieder geval veel naar gevraagd worden
Ook erg jammer dat de prestaties blijkbaar tegenvallen.
Het NDA heeft gebleken niet al te betrouwbaar te zijn.
Mja, maar -als- AMD weet dat de Bulldozer goed zou werken / er geen productieproblemen zijn / goede prestaties levert, etc... dan zijn ze met hun NDA toch wel -erg- dom bezig...Playa del C. schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:46:
Precies, The Source zit in de positie om dingen te weten en hij heeft het ook vaak goed. Dat betekent niet dat hij alles weet. Ik hoop (beetje naïef) dat AMD gewoon heel erg strict is met de informatie over Bulldozer, omdat het een erg kritiek product is voor de toekomst van AMD.
Ik (en velen met mij) staan op het punt om een nieuwe pc te kopen, maar aangezien er -totaal- geen nieuws van AMD komt en de geruchten wijzen op een delay van 11 juni 2011 naar (ergens?) september 2011, staat mijn Intel 2600k configuratie al compleet klaar om besteld te worden, ik wacht nog tot dinsdag (Computex opent dinsdag 31 mei, in Taiwan, dus we hebben tijdsvoordeel) met beslissen, anders ga ik voor het eerst sinds de Abit-BP6 Dual-Celeron, voor Intel deze ronde...
September 2011 (al dan niet -nog- later) duurt echt te lang voor een AMD...
Ik zie trouwens dat de MSI stand op Computex tegenover de AMD stand is:
http://booth.e-taitra.com...age=en-US&invnum=22554573
Dus als onze grote vriend The Source (toevallig werkzaam bij MSI?
Edit @ The Source:
Die versie 3.0 op het moederbord gaf me juist een veilig gevoel, dus het was eigenlijk een positieve opmerking! Moederborden met versie 1.0 koop ik eigenlijk nooit. Dan krijg ik altijd zo'n crash-test-dummy gevoel...
[ Voor 8% gewijzigd door FiRePaTH op 29-05-2011 17:24 ]
The Source is inderdaad toevallig werkzaam bij MSIFiRePaTH schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:07:
Dus als onze grote vriend The Source (toevallig werkzaam bij MSI?) iets meer weet, had ie het ons allang vertelt.
[ Voor 26% gewijzigd door madmaxnl op 29-05-2011 18:57 ]
Ach als die specs van jou nog kloppen dan ga je sowieso een lichtjaar vooruit qua prestaties.FiRePaTH schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:07:
[...]
Mja, maar -als- AMD weet dat de Bulldozer goed zou werken / er geen productieproblemen zijn / goede prestaties levert, etc... dan zijn ze met hun NDA toch wel -erg- dom bezig...
Ik (en velen met mij) staan op het punt om een nieuwe pc te kopen, maar aangezien er -totaal- geen nieuws van AMD komt en de geruchten wijzen op een delay van 11 juni 2011 naar (ergens?) september 2011, staat mijn Intel 2600k configuratie al compleet klaar om besteld te worden, ik wacht nog tot dinsdag (Computex opent dinsdag 31 mei, in Taiwan, dus we hebben tijdsvoordeel) met beslissen, anders ga ik voor het eerst sinds de Abit-BP6 Dual-Celeron, voor Intel deze ronde...
Dus als onze grote vriend The Source (toevallig werkzaam bij MSI?) iets meer weet, had ie het ons allang vertelt.
Edit @ The Source:
Die versie 3.0 op het moederbord gaf me juist een veilig gevoel, dus het was eigenlijk een positieve opmerking! Moederborden met versie 1.0 koop ik eigenlijk nooit. Dan krijg ik altijd zo'n crash-test-dummy gevoel...
Stop er als het even kan ook nog een SSD in en je gaat in dagelijks gebruik al heel veel verschil merken.
Zou alleen wel voor een Z68 mobo gaan. Mijn gevoel zegt me dat deze beter uitontwikkeld zijn dan P67. (Even los van de sowieso betere featureset).
[ Voor 3% gewijzigd door Help!!!! op 29-05-2011 18:47 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
http://www.computerbase.d...ren/2011/test-amd-brazos/
Als we Charlie mogen geloven, heeft de Z68 chip gewoon minder lasercuts die functionaliteit uitschakelen.Help!!!! schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:46:
Zou alleen wel voor een Z68 mobo gaan. Mijn gevoel zegt me dat deze beter uitontwikkeld zijn dan P67. (Even los van de sowieso betere featureset).
Voor chipsets in het algemeen geld gewoon dat ze veel gebinned worden. De grote die bespaard kan worden met het slopen van features uit de die size is te klein om het lonend te laten zijn. Daarbij komt dat een andere chip weer extra productie(lijn), R&D, V&A en logistieke kosten met zich meebrengt.dahakon schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:40:
Als we Charlie mogen geloven, heeft de Z68 chip gewoon minder lasercuts die functionaliteit uitschakelen.
Ik bedoel m.n. BIOS en engineering van het board zelf.dahakon schreef op zondag 29 mei 2011 @ 19:40:
[...]
Als we Charlie mogen geloven, heeft de Z68 chip gewoon minder lasercuts die functionaliteit uitschakelen.
PC Specs
Dat men zo van zijn of haar stuk is door het wel of niet op tijd zijn van een release van nieuwe hardware.
Sommigen gaan zelfs zover dat ze het belangrijk vinden dat een processor 10% sneller gaat dan de concurrent en dan wel of niet een Sandy B gaan kopen...
Ik rebuild veel Blu Rays, dus ik ben wel blij met een 8 core, maar voor het gros van de toepassingen maakt het echt geen fuck uit...
AMD zelf heeft alleen gezegd Q2 Desktop en Q3 server. Verder nog niets.
En Q2 eindigt op 30 juni.
Alles wat tot nu toe zogenaamd "geleaked" is lijkt mij fake.
Zelfs de buren gaan nu mee, en maken het statement dat Bulldozer delayed is.
Uit betrouwbare bron, maar men zegt niet welke bron dat is.
Hoezo betrouwbaar?
Alle respect voor "de Source", maar zijn bewering over die delay stoelt op het feit dat hij nog geen final silicon heeft. Waarschijnlijk heeft niemand dat nog. Alleen "crippled" engeneering samples. Waarschijnlijk gaat AMD nu zover dat ze echt alles bewaren tot het laatste moment.
Moederborden kunnen gemaakt en getest worden met ES en het is maar zeer de vraag of AMD hierbij het achterste van de tong laat zien, zeker ook wat betreft het door de Source gewraakte gebruik van Watts.
Ik vind de reactie van Dreee wel hout snijden, AMD doet kennelijk niet genoeg tests en ineens blijkt dat MSI met een probleem zit wat betreft het wattage, dat lijkt me toch sterk....
Misschien heb ik ongelijk, maar voor 15 juni geloof ik niets van al die niet officiëele statements...
Dus gelijkaardig met source, alleen spreekt anand van juli.Anandtech confirms Bulldozer delay (and problems...)
--------------------------------------------------------------------------------
Quote:
Bulldozer's launch got pushed back by about a month
http://twitter.com/anandshimpi/status/74973660389183488
Quote:
AMD originally wanted to launch Bulldozer at Computex but performance issues with its B0 and B1 stepping chips pushed back the launch. Now we're looking at a late July launch with B2 silicon, but performance today is a big unknown. Apparently the performance of B1 stepping silicon doesn't look too good.
Functionally the 9-series chipset is no different from the 8-series that it replaces; it'll simply be used on AM3+ boards exclusively.
http://www.anandtech.com/show/4365/c...8-motherboards
Beetje teleurstellend if true. BD is als design zeker een goede concurrent. Maar als ze de performance(clocks) niet hoog genoeg krijgen dan is dat natuurlijk waardeloos voor een meer clock driven design. Mss gaan we toch moeten wachten op opvolgers van BD vooraleer hun design vruchten kan afwerpen.
Snap nog altijd niet waarom ze het BD design ook niet naar bobcat brengen though...
[ Voor 5% gewijzigd door Devpartner op 30-05-2011 08:51 ]
Zoals je hierboven kan lezen heeft BD 'last van' zeer hoge TDP's. Met andere woorden, voor zover nu te voorspellen is deze chip nogal een energieslurper. Bobcat is bedoeld voor het 1-10w segment en voor bijv simpele HTPCs of netbooks. Ook is Bobcat eerder aangekondigd dan BD, en lijkt het me logisch dat je begint met het design van de proc. BD is een hele nieuwe architectuur, die volgens mij pas later klaar was qua uitdenken.Devpartner schreef op maandag 30 mei 2011 @ 08:47:
[...]
Snap nog altijd niet waarom ze het BD design ook niet naar bobcat brengen though...
Ook snap ik niet goed waarom je een APU processor hetzelfde design mee wil geven als een 'gewone' proc
| system specs |
Het maakt wel uit. Bijv. 10% ...Hassie schreef op maandag 30 mei 2011 @ 01:21:
Tjonge, wat een speculaties overal, wel grappig eigenlijk...
Dat men zo van zijn of haar stuk is door het wel of niet op tijd zijn van een release van nieuwe hardware.
Sommigen gaan zelfs zover dat ze het belangrijk vinden dat een processor 10% sneller gaat dan de concurrent en dan wel of niet een Sandy B gaan kopen...
Ik rebuild veel Blu Rays, dus ik ben wel blij met een 8 core, maar voor het gros van de toepassingen maakt het echt geen fuck uit...
En waar jij nut hebt van meer cores bij je Blu Rays hebben anderen misschien weer nut van 10% sneller bij andere toepassingen.
Tja lekker belangrijk wat AMD zelf zegt. Laten we dan ook gelijk de hele journalistiek maar afschafffen. Reviews zijn dan toch ook niet meer nodig ....AMD zelf heeft alleen gezegd Q2 Desktop en Q3 server. Verder nog niets. En Q2 eindigt op 30 juni.
Ach als bronnen als the Source en nu Anandtech aangeven dat het delayed gaat worden is het met aan zeker grenzende waarschijnlijkheid meer dan "van horen zeggen"....Alles wat tot nu toe zogenaamd "geleaked" is lijkt mij fake.
Zelfs de buren gaan nu mee, en maken het statement dat Bulldozer delayed is.
Uit betrouwbare bron, maar men zegt niet welke bron dat is.
Hoezo betrouwbaar?
Alle respect voor "de Source", maar zijn bewering over die delay stoelt op het feit dat hij nog geen final silicon heeft. Waarschijnlijk heeft niemand dat nog. Alleen "crippled" engeneering samples. Waarschijnlijk gaat AMD nu zover dat ze echt alles bewaren tot het laatste moment.
Moederborden kunnen gemaakt en getest worden met ES en het is maar zeer de vraag of AMD hierbij het achterste van de tong laat zien, zeker ook wat betreft het door de Source gewraakte gebruik van Watts.
Ik vind de reactie van Dreee wel hout snijden, AMD doet kennelijk niet genoeg tests en ineens blijkt dat MSI met een probleem zit wat betreft het wattage, dat lijkt me toch sterk....
Misschien heb ik ongelijk, maar voor 15 juni geloof ik niets van al die niet officiëele statements...
Maar we zullen het meemaken. Als er een respin nodig was gaat het zeker nog even duren helaas.
PC Specs
Natuurlijk is het zeer belangrijk wat AMD zegt... Zeker als het gaat over release informatie, schedule informatie e.a. Straks gaan we nog ons eigen geruchten over mogelijke releases geloven en een bedrijf afrekenen omdat ze hun eigen release informatie volgen. Dit begint te zot voor woorden te worden.Help!!!! schreef op maandag 30 mei 2011 @ 10:51:
[...]
Tja lekker belangrijk wat AMD zelf zegt. Laten we dan ook gelijk de hele journalistiek maar afschafffen. Reviews zijn dan toch ook niet meer nodig ....
[...]
Ach als bronnen als the Source en nu Anandtech aangeven dat het delayed gaat worden is het met aan zeker grenzende waarschijnlijkheid meer dan "van horen zeggen"....
Maar we zullen het meemaken. Als er een respin nodig was gaat het zeker nog even duren helaas.
AMD heeft geen officiele launch datum gegeven. Het dichtste wat er op trok was Q2 voor desktop (wat was de bron hier?) en Q3 voor servers (JF). Q3 voor servers wordt nog atlijd gezegd door JF. Als BD voor desktops 1maand vertraagd is dan komt ie begin Q3 uit. Vertraging is nooit positief, maar het veranderd de positie van AMD er niet door atm. Als ze een produkt moeten lanceren dat niet voldoet of niet competitief genoeg is dan kunnen ze het evengoed eerst rechttrekken. Zie phenom1 waardoor ze veel resources misliepen doordat ze niet gewacht hadden. dan leiver eerst hun produkt goed krijgen en dan lanceren ipv iets wat ertussen ligt en hun naam omzeep helpt, hun resources plundert e.a.
Alsof een groot bedrijf geeft om enkelingen?FiRePaTH schreef op zondag 29 mei 2011 @ 17:07:
[...]
Mja, maar -als- AMD weet dat de Bulldozer goed zou werken / er geen productieproblemen zijn / goede prestaties levert, etc... dan zijn ze met hun NDA toch wel -erg- dom bezig...
Edit @ The Source:
Als AMD info released dan krijgen ze hun huidige produkten al helemaal niet meer verkocht. De grootste afzetters zijn OEMS. Mensen die bij oems kopen geven geen bal of er over een paar maanden een andere cpu uitkomt die sneller is. Dat is altijd het geval. Mensen gaan ook niet wachten om een aankoop uit te stellen vanwege mogelijke performance verbeteringen. AMD verliest er alleen mee als ze veel info en performance resultaten vrijgeven.
Je gaat echt geen miskoop doen met de 2600 hoor. Of AMD nu sneller gaat worden of niet, je gaat moeten wachten om de AMD te kunnen kopen (zelfs als die niet uitgesteld is). je gaat geen merkbaar verschil hebben bij het algemeen gebruik. Ik weet trouwens niet wat je doet? maar verschil tussen i5 2500 en i7 2600 is in vele gevallen nougaballen.
[ Voor 42% gewijzigd door Devpartner op 30-05-2011 11:20 ]
Inderdaad een mooie review. Wel grappig dat Brazos een stuk zuiniger is. Als je dat zo ziet in ATOM toch helemaal niet interessant als je het vergelijk met een i3 2100. Die was al na genoeg zuiniger dan Brazos en sneller.EaS schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:57:
Een verse interessante en uitgebreide Brazos (zacate/hudson) review:
http://www.computerbase.d...ren/2011/test-amd-brazos/
LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....
Als BD nu nog niet goed is of niet competitief genoeg zou het best eens kunnen dat hij veel later op de markt kompt. Afhankelijk van de grootte van het 'probleem' en de mogelijke oplossingen uiteraard. Ik acht een vrij late release (richting oktober a november voor consumenten goed beschikbaar) niet geheel onrealistisch. Gezien hetgeen ik de afgelopen tijd hier heb gelezen verwacht ik niet dat BD in Q2 zal uitkomen. Als ik nu een desktop zou samenstellen/ kopen zou ik derhalve dan ook kijken naar de snellere Intels. De SB quads als de 2500 en 2600 hebben momenteel immers geen noemenswaardige concurrentie en het is nog maar de vraag of dat wel zo zal zijn na de release van BD. Wellicht wordt dat een: ''too little too late'' release. Ik zou er zeker niet op wachten als de Intels nu al aan je eisen voldoen.AMD heeft geen officiele launch datum gegeven. Het dichtste wat er op trok was Q2 voor desktop (wat was de bron hier?) en Q3 voor servers (JF). Q3 voor servers wordt nog atlijd gezegd door JF. Als BD voor desktops 1maand vertraagd is dan komt ie begin Q3 uit. Vertraging is nooit positief, maar het veranderd de positie van AMD er niet door atm. Als ze een produkt moeten lanceren dat niet voldoet of niet competitief genoeg is dan kunnen ze het evengoed eerst rechttrekken.
Dat is dan uiteraard ook de reden waarom BD z.s.m. op de markt moet komen. AMD kan niet concurreren met de snelle SB's. Dat interval van achterstand moet zo klein mogelijk gehouden worden, dunkt mij.
[ Voor 36% gewijzigd door Springstof op 30-05-2011 11:39 ]
Verwijderd
AMD heeft gezegd dat de desktop versie in Q2 uit wordt gebracht er zijn hier veel berichten over, behalve de officiële van AMD dat er niet binnen Q2 geleverd gaat worden?
De eerste prognose van AMD was launch in H2 2011. Dit is vervroegd voor desktops naar H1 2010 begin dit jaar. De geruchten nu gaat het over volledige launch in augustus voglens insiders en via via. dus een maand verschuiving. Denk niet dat veel mensen er last van gaan hebben want de meesten gaan in zomerslaap.Verwijderd schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:05:
Het is zo dat maar echt bitter weinig mensen echt super snelle computers nodig hebben. Ik zie zelf niet in waarom je op eens binnen 3 dagen een nieuwe computer moet hebben omdat het bericht is dat het nog een aantal weken langer duurt?
AMD heeft gezegd dat de desktop versie in Q2 uit wordt gebracht er zijn hier veel berichten over, behalve de officiële van AMD dat er niet binnen Q2 geleverd gaat worden?
Waarom? denk je dat je die luttele percenten verschil gaat merken in game? Ben vrijwel zeker van niet en dat het volledig aan uw videokaart gaat liggen. Ik zou dus zeggen koop een i5 2400 of 2500K als je wil overclocken en koop een goede videokaart.Ik twijfel tussen BD en SB, voor de mensen die op het punt staan een nieuw (game)systeem aan te schaffen is het dus heel interessant hoe lang Bulldozer nog op zich laat wachten...
[ Voor 21% gewijzigd door Devpartner op 30-05-2011 13:41 ]
Ik zou graag de BD nog in Juni zien verschijnen voor prijs concurrentie en hopelijk betere performance voor de zelfde bang. Haalt AMD dit niet dan word het toch een Intel.
Meer voor hetzelfde geld is natuurlijk altijd beter
He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.
Stop.NedStar schreef op maandag 30 mei 2011 @ 14:57:
Ik zou graag de BD nog in Juni zien verschijnen
BD ga je echt niet nog in juni op de markt zien. Juni mag dan mogelijk de launch plaatsvinden, je gaat de CPU niet voor juli in de winkels zien imho.
Verwijderd
Het gaat om de totale performance. Ik zie die Pentium geen betere graphics tevoorschijn halen dan een Brazos.spNk schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:15:
Beetje onrealistisch opgezet... een Brazos vs Pentium? De pentium maakt het ding van kant..
Ik zou nog eerder een 3e Hands AM3 of S1366 systeem kopen dan een nieuwe SB maar dat ben ik.... ben alles behalve tevreden over SB.sjakietrekhakie schreef op maandag 30 mei 2011 @ 13:37:
Ik twijfel tussen BD en SB, voor de mensen die op het punt staan een nieuw (game)systeem aan te schaffen is het dus heel interessant hoe lang Bulldozer nog op zich laat wachten...
Dit had ik al door, het gaat me er ook alleen om dat er wat benchmarks komen en ik een eindoordeel kan geven.GENETX schreef op maandag 30 mei 2011 @ 15:18:
[...]
BD ga je echt niet nog in juni op de markt zien. Juni mag dan mogelijk de launch plaatsvinden, je gaat de CPU niet voor juli in de winkels zien imho.
Zou je dit enigszins kunnen uitlichten?Astennu schreef op maandag 30 mei 2011 @ 16:41:
[...]
Ik zou nog eerder een 3e Hands AM3 of S1366 systeem kopen dan een nieuwe SB maar dat ben ik.... ben alles behalve tevreden over SB.
Ik ben me bewust dat het eigenlijk niet in het AMD nieuwsdiscussie topic thuis hoort maar ik ben toch wel erg benieuwd. Ik volg het Intel topic niet zoveel dus misschien moet ik daar eens in ploeteren.
He who controls the past commands the future. He who commands the future conquers the past.
ik word dr zo onderhand hopeloos gestoord van. Gamen gaat beter op deze drivers dan op 11.1, maar videos kijken is beter op 11.1
Dus ik mag hopen dat ATI dit eenbeetje fixt, heb tot op heden bij iedere versie netjes een feedback gegeven op de site over deze ellende.
Draai overigens K-Lite Codec Pack, laatste variant.
Verwijderd
Youtube? Zet Hardware acceleration uit in Flash. Het is niet zozeer de driver maar Adobe flash zelf. Ik had er ook tijden last van , durfde met openstaand werk al niet eens meer youtube te openen. Hardware acceleratie uitgezet en het probleem is niet meer.Lampuhkap schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:25:
Kan iemand mij een beetje uitleggen, waarom de laatste driver (eigenlijk alle drivers vanaf 11.1) mijn PC laten crashen na t afspelen van HD video?
ik word dr zo onderhand hopeloos gestoord van. Gamen gaat beter op deze drivers dan op 11.1, maar videos kijken is beter op 11.1
Dus ik mag hopen dat ATI dit eenbeetje fixt, heb tot op heden bij iedere versie netjes een feedback gegeven op de site over deze ellende.
Sli op AMD Chipsets weer terug
Al een andere speler geprobeerd of met bepaalde filters aan of juist uit? Ik zou beginnen met alle uitgooien (CoreAVC, FFDshow)
Er zijn recent wat patches doorgevoerd rond DXVA zowel in flash als Catalyst.
spul zoals youtube doet ie prima, site van gamekings bijv met video doet ie ook prima. Eigenlijk alle video in browser doet ie prima. Alle video vanaf hdd behalve avi doet ie gewoon niet lekker. Hij kan een deel afspelen, maar zodra je dan ook maar kijkt naar t kruisje met afsluiten, hangt ie al. Soms wil ie t wel afspelen, maar crasht de boel zodra t filmpje afgelopen is.
Misschien is dat je probleem, vind het echt verschrikkelijke software namelijk en het nut ontgaat mij al helemaal. Maar ja is geen nieuws volgens mij....Lampuhkap schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:25:
Meer Gigabyte AM3+ mobo's
[ Voor 22% gewijzigd door -The_Mask- op 30-05-2011 18:15 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Even een quote wat ik iemand anders ook heb gestuurd:NedStar schreef op maandag 30 mei 2011 @ 17:15:
[...]
Dit had ik al door, het gaat me er ook alleen om dat er wat benchmarks komen en ik een eindoordeel kan geven.
[...]
Zou je dit enigszins kunnen uitlichten?
Ik ben me bewust dat het eigenlijk niet in het AMD nieuwsdiscussie topic thuis hoort maar ik ben toch wel erg benieuwd. Ik volg het Intel topic niet zoveel dus misschien moet ik daar eens in ploeteren.
Het zijn gewoon allemaal kleine wazige dingen. De laatste tijd wil het wel maar eerst random bsods.
Nu SSD Stalls als je een van de raid HDD's op de Sata 600 poort er bij prikt.
Daarnaast een Asus moederbord kapot. Die heeft de cpu mee genomen. Ook nog een doa CPU gehad die gaf gewoon altijd bosds op stock speeds.
Het voelt allemaal gewoon niet echt volwasse aan. Wat AM3 en 1366 in het begin wel waren. Tuurlijk had je daar ook wel je dingetjes maar niet zo extreem als bij 1155.
MSI GD65 is wel een mooi plankje. Vond em qua opties en voor het overclocken mooier dan de Asus die ik nu heb. Ik ben hier ook alleen beland doordat ik bsods bleef houden maar dat bleek gewoon de cpu te zijn
Het zal echt wel werken maar als ik had geweten wat ik nu wist had ik me oude trouwe 1366 i7 920 niet weg gedaan.
Daarnaast ook nog wat memory problemen gehad maar dat was wel met mem oc dus dat telt niet helemaal.
[ Voor 13% gewijzigd door Springstof op 30-05-2011 20:07 ]
Help!!! gaf ook al aan probleempjes te hebben, en jij, Astennu. Jullie zijn toch wel doorgewinterde users die wel weten hoe eventueel een probleem op te lossen. Tenminste... Ik ken jullie nu al een jaar of wat.
Mmmm. Anders wordt het tijdelijk een X4 955 icm een 990FX mobo, maar dat is wel heel traag... Voor mij dan.
Of ik pak een Z68 mobo...
Maar goed. Sorry. De hardware loopt niet weg. Kheb tijd zat om er rustig over na te denken. Twordt toch mooi weer de komende maanden. BBQ + Bier (of Jack Daniels) FTW.
Ontopic.
[ Voor 60% gewijzigd door Format-C op 30-05-2011 20:15 ]
Offtopic maar toch:Astennu schreef op maandag 30 mei 2011 @ 19:15:
[...]
Even een quote wat ik iemand anders ook heb gestuurd:
Het zijn gewoon allemaal kleine wazige dingen. De laatste tijd wil het wel maar eerst random bsods.
Nu SSD Stalls als je een van de raid HDD's op de Sata 600 poort er bij prikt.
Daarnaast een Asus moederbord kapot. Die heeft de cpu mee genomen. Ook nog een doa CPU gehad die gaf gewoon altijd bosds op stock speeds.
Het voelt allemaal gewoon niet echt volwasse aan. Wat AM3 en 1366 in het begin wel waren. Tuurlijk had je daar ook wel je dingetjes maar niet zo extreem als bij 1155.
MSI GD65 is wel een mooi plankje. Vond em qua opties en voor het overclocken mooier dan de Asus die ik nu heb. Ik ben hier ook alleen beland doordat ik bsods bleef houden maar dat bleek gewoon de cpu te zijn
Het zal echt wel werken maar als ik had geweten wat ik nu wist had ik me oude trouwe 1366 i7 920 niet weg gedaan.
Daarnaast ook nog wat memory problemen gehad maar dat was wel met mem oc dus dat telt niet helemaal.
Omdat ik het wachten op BD behoorlijk beu was (ik zat nog op een oude Athlon x2 5200) heb ik onlangs besloten om voor een i7 2600k te gaan. Het was voor mij de eerste keer dat ik zelf een computer in elkaar heb gezet, en ik heb geen enkel probleem gehad, en draai inmiddels al een week of twee op 4.5ghz OC'd.
Dus ieder zijn ervaring kan verschillend zijn. Mijn voordeel is natuurlijk wel dat ik pas later ben ingestapt en dus de SATA2 poort problemen heb "overgeslagen".
Dit was voor mij ook nog een reden om nu te gaan voor Intel, omdat het maar weer afwachten is met BD of daar misschien nog problemen opduiken aan het begin van de release. En zolang kon ik niet meer wachten (release date + 2/3 maanden voor kinderziekten).
Mijn specs overigens:
i7 2600k
Asus P8P67 EVO (z68 features had ik niet nodig)
8 gig Kingston valueram
WD Caviar GreenPower 2TB HDD
OCZ 120GB SATAIII SSD
MSI TwinFrozrII OC HD6950
Scythe Mugen 2 rev B
Dit topic is gesloten.