Dit hoort hier niet, daar hebben we het custom roms topic voor.
[ Voor 83% gewijzigd door BastiaanN op 30-06-2010 19:00 ]
PSN: DutchTrickle PVoutput
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Die vraag stel je misschien beter in [HTC Desire] Rooten & Custom ROM'sMaverick schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:34:
[...]
Kun je me vertellen hoe het met rooten kan dan? want mij is het nog niet gelukt.
[ Voor 6% gewijzigd door bertalizer op 30-06-2010 18:38 ]
Verwijderd
Dat zit wel Schnorr.
Je kan toch de oude stock rom downloaden en die erop installeren. Dan is je Desire zegmaar weer zoals je hem in de doos aantrof toen je 'm kocht..
[ Voor 68% gewijzigd door z0bin op 30-06-2010 18:59 ]
We are shaping the future
Misschien toch een keer proberen om een nieuwe simkaart aan te vragen? Nu weet ik wel dat je voor de update geen last had maar het zal niet de eerste keer zijn dat het toch aan de simkaart blijkt te liggen. Of zit je bij T-Mobile? KPN dusVerwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:51:
Toen de firmware update voor de Desire uitkwam heb ik hem geinstalleerd. Helaas viel toen opeens de verbinding vaak weg en kon ik niet bellen of sms-en of internetten via 3g, wel werkte wifi gewoon. Ook bleef hij vaak de simkaart ontgrendelen waar maar geen eind aan kwam.
De telefoon opgestuurd naar HTC en vandaag opgehaald bij KPN.
Bij thuiskomst gelijk de simkaart erin gedaan en wederom hetzelfde probleem oftewel ze hebben er geen zak aan gedaan.
Telefoon is nu 3 weken weg geweest en ben het nu wel erg zat.
Wat kan ik nu het beste doen? Morgen HTC maar weer bellen en kwaad een nieuwe eisen of de telefoon toch maar weer laten repareren. En kan ik een vervangende telefoon eisen want ik word er wel simpel van.
Krijg spijt als haren op mijn hoofd dat ik toen de update heb geïnstalleerd want voorheen werkte het toestel perfect.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Heb je als username je volledige email adres? Ik heb http://wmpoweruser.com/?p=2431 altijd bij mijn bookmarks voor de instellingen. Misschien vind je daar de gouden tip.Brm-G schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:23:
Beetje vaag probleem met mn desire, sinds vandaag kan ik opeens geen e-mails meer verzenden; Kan mail niet verzenden (de accountinstelling is onjuist (hotmail)). Ik heb echter niks veranderd aan m'n instellingen? iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Mijn instellingen
inkomend
Protocol: POP
POP-server: pop3.Live.com
Beveiliging: SSL
Serverpoort: 995
uitgaand
SMTP server: smtp.live.com
Beveiligingstype: TLS
Serverpoort: 587
Verwijderd
Simkaart doet het in andere telefoons en zelfs een andere Desire perfectBastiaanN schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:59:
[...]
Misschien toch een keer proberen om een nieuwe simkaart aan te vragen? Nu weet ik wel dat je voor de update geen last had maar het zal niet de eerste keer zijn dat het toch aan de simkaart blijkt te liggen. Of zit je bij T-Mobile? KPN dus
Verwijderd
Ik ga er vanavond denk ik even uitproberen maar het schijnt dat je daarvoor je toestel eerst moet rooten. Maar ik ga het toch maar eens proberen want die update is erg brak.z0bin schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:55:
[...]
Je kan toch de oude stock rom downloaden en die erop installeren. Dan is je Desire zegmaar weer zoals je hem in de doos aantrof toen je 'm kocht..
Misschien dat dat helpt.
De officiële desire stock roms (of hoe je dat ook noemt) kun je bijvoorbeeld hier vinden.
alhoewel er niks kan gebeuren zeg ik het er toch maar bij
-gebruik is voor eigen risico-
succes
In dat geval is het onwaarschijnlijk dat het aan de simkaart zal liggen inderdaad.Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:18:
[...]
Simkaart doet het in andere telefoons en zelfs een andere Desire perfect
www.casarodriguillo.com
1. Ik heb Handcent (SMS applicatie) en kan daarmee instellen dat hij bijvoorbeeld een blauwe LED laat branden als er een nieuw bericht is.Pinin schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:06:
2 vragen van een toekomstige desiregebruiker.
* Lastig om te vinden omdat er nu al 5 delen van de desire zijn en niet opgenomen zijn in TS *
1. hoe zit het nou met de ledjes bij gemiste oproepen en sms, wat zijn de mogelijkheden?
2. Ik ga een lang weekend naar een festival, houd de batt. dat vol, ik zet dan 3G, BT enz. uit, enkel een stuk of 20sms en 20 minuten bellen. en dan een dag of 3 stand-by > gaat dat denken jullie?
Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]
En je kan daarbij ook de knippersnelheid aanpassen.Thijs_O schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:09:
[...]
1. Ik heb Handcent (SMS applicatie) en kan daarmee instellen dat hij bijvoorbeeld een blauwe LED laat branden als er een nieuw bericht is.
Ik denk dat je het gewoon niet gaat halen.Thijs_O schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:09:
2. Ervaringen verschillen per persoon, maar ik denk dat het erg krap wordt.
n.a.
Hij doet het weer, misschien inderdaad een update van windows, laten we hopen dat er snel active sync komt.Brm-G schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:23:
Beetje vaag probleem met mn desire, sinds vandaag kan ik opeens geen e-mails meer verzenden; Kan mail niet verzenden (de accountinstelling is onjuist (hotmail)). Ik heb echter niks veranderd aan m'n instellingen? iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
Mijn instellingen
inkomend
Protocol: POP
POP-server: pop3.Live.com
Beveiliging: SSL
Serverpoort: 995
uitgaand
SMTP server: smtp.live.com
Beveiligingstype: TLS
Serverpoort: 587
www.casarodriguillo.com
Extra accu of neem een simpele telefoon van 3 tientjes mee die het wel een week volhoudt aangezien je alleen maar gaat smsen en bellen.Pinin schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:24:
tjee dat is echt kort....
Bij mij lukte 3 dagen met gemak als ik maar niet ga internetten, spelletjes spelen enz. Alleen beetje smssen en bellen.Pinin schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:06:
* Lastig om te vinden omdat er nu al 5 delen van de desire zijn en niet opgenomen zijn in TS *
1. hoe zit het nou met de ledjes bij gemiste oproepen en sms, wat zijn de mogelijkheden?
2. Ik ga een lang weekend naar een festival, houd de batt. dat vol, ik zet dan 3G, BT enz. uit, enkel een stuk of 20sms en 20 minuten bellen. en dan een dag of 3 stand-by > gaat dat denken jullie?
Verwijderd
Met gebruik van Juice Defender - dat alle overbodige toestanden uitzet als het scherm uit staat - kom ik tot twee dagen. Ja, dat is dus 48 uur. Dan heeft ie 't wel gehad.The Anarchist schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:03:
[...]
Bij mij lukte 3 dagen met gemak als ik maar niet ga internetten, spelletjes spelen enz. Alleen beetje smssen en bellen.
Maar: Hoeveel bel je dan? Dat gebruikt natuurlijk ook best veel stroom.Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:08:
[...]
Met gebruik van Juice Defender - dat alle overbodige toestanden uitzet als het scherm uit staat - kom ik tot twee dagen. Ja, dat is dus 48 uur. Dan heeft ie 't wel gehad.
[ Voor 9% gewijzigd door The Anarchist op 30-06-2010 22:26 ]
Juice Defender gebruik je om je 3g verbinding niet altijd aan te hebben, dus ik neem aan dat je dus internet gebruikt heb als je Juice Defender gebruikt heb? Want dan is het dus niet helemaal eerlijke vergelijkingVerwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:08:
[...]
Met gebruik van Juice Defender - dat alle overbodige toestanden uitzet als het scherm uit staat - kom ik tot twee dagen. Ja, dat is dus 48 uur. Dan heeft ie 't wel gehad.
Als je toch alles killt wat dat ding de moeite waard maakt, wees dan slim en neem gewoon een oude Nokia 6310i oid mee. Kun je ook mee bellen en sms-en en die redt het wel een paar weken zonder gas. En kan ook nog een stootje hebben op zo'n festivalPinin schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:06:
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Van de ene kant heb je gelijk, maar je hoeft toch niet continu gebruik te maken van alle functies? Ik kan me best vooorstellen dat je tijdens een festival 2x per dag je mail wil checken, of even wat op internet opzoeken.TTZ schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:27:
[...]
Als je toch alles killt wat dat ding de moeite waard maakt, wees dan slim en neem gewoon een oude Nokia 6310i oid mee. Kun je ook mee bellen en sms-en en die redt het wel een paar weken zonder gas. En kan ook nog een stootje hebben op zo'n festival
[ Voor 3% gewijzigd door The Anarchist op 30-06-2010 22:39 ]
Koop dan dat Solar pack voor de Desire, werkt top!The Anarchist schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:32:
[...]
Van de ene kant heb je gelijk, maar je hoeft toch niet continu gebruik te maken van alle functies? Ik kan me best vooorstellen dat je tijdens een festival 2x per dag je mail wil checken, of even wat op internet opzoeken.
Met zo'n oud barrel gaat dat niet echt.
[ Voor 12% gewijzigd door TTZ op 30-06-2010 22:35 ]
Waar heb je die dan besteld? In de winkel hier in het dorp ligt ie altijd op voorraad en hebben ze nooit leveringsproblemen van htc gehad. Hier op het forum hoorde ik rond de zelfde tijd dat ik em gekocht had ook verhalen van 3-4 weken levertijd, maar ik liep toch echt gewoon de winkel in en nam er een mee.CodeCaster schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:31:
Leuk. Voor een zakelijk abonnement waarvan de sim al klaarligt heb ik een Desire besteld. Verwachte levertijd nu vier weken.
Ik denk dat ik een ander toestel moet gaan bestellen... want dit wordt wel erg vervelend. Maar juist de combinatie van het grote, felle scherm, Android en touch maakten het dé combi die ik wilde hebben.
ik zal dus moeten kiezen, nog (minstens) een maand wachten, of concessies doen op bovengenoemde punten...
When I get sad i stop being sad and be awesome instead
[ Voor 192% gewijzigd door FRoSTy op 01-07-2010 11:04 ]
www.onbereikbaar.nl
V&A aangeboden: HTC Desire nieuw incl bon, ongeopende doosCodeCaster schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:31:
Leuk. Voor een zakelijk abonnement waarvan de sim al klaarligt heb ik een Desire besteld. Verwachte levertijd nu vier weken.
Ik denk dat ik een ander toestel moet gaan bestellen... want dit wordt wel erg vervelend. Maar juist de combinatie van het grote, felle scherm, Android en touch maakten het dé combi die ik wilde hebben.
ik zal dus moeten kiezen, nog (minstens) een maand wachten, of concessies doen op bovengenoemde punten...
Echt niet, bij mij tenminste... Zelfs als ik er niks bijzonders mee doe, is het eind van de dag leeg.The Anarchist schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:32:
[...]
Van de ene kant heb je gelijk, maar je hoeft toch niet continu gebruik te maken van alle functies? Ik kan me best vooorstellen dat je tijdens een festival 2x per dag je mail wil checken, of even wat op internet opzoeken.
Met zo'n oud barrel gaat dat niet echt.
Bij dit gebruik moet de 3 dagen wel lukken hoor.
www.casarodriguillo.com
[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 01-07-2010 00:14 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Even snel en in het kort een reactie:eymey schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:43:
Mwa, dat is wel weer overdreven.... maar 3 dagen haal je ook weer niet (tenzij je 'm ondertussen steeds uit zet of zo).
Mijn batterij van vandaag:
* 11uur en 21m van de lader af
* android system: 96%
* phone idle: 2%
* Cell standby: 2%
* 3g via KPN
* De laatste 4 uur vanavond op wifi
* Sync van google contacts en calendar aan (een tijdsinterval ingesteld aangezien ik dat nergens kan vinden. Iemand?)
* Sync van het weer ieder uur.... iig als ik het screen met de weather widget oproep
* Vanavond nog wat app updates gedraaid, verder keertje via 3g wat gmail afgewerkt, 3 telefoongesprekken van ong. 10 minuten gevoerd, ong. 5 sms' jes
Batterij zit nu op 70% resterend. Dit is trouwens wel het hoogst aan het einde van een dag dat ik tot nu toe heb gehaald. Als dit lineair zo door gaat moet ik dus de 2,5 dag wel kunnen halen.
Toch nog een vraagje: Ik zie dat sommigen hier veel meer statistieken posten van hun batterij (bv. telefoon wakker en zo of usage per app). Waar zit die info?
edit: Nog een vraag waar ik niet echt een antwoord op heb kunnen vinden:
Het geluid van de wekker (de standaard clock app) is ZEER HARD. "Prima toch?', zou je zeggen. Maar het is zo hard dat zowel ik als m'n vriendin (die meestal nog ff kan blijven liggen) wel heeel abrupt uit onze slaap getrokken worden. Als ik een ringtone kies voor de klok (gewoon via de standaard HTC picker) kan ik wel tijdens de preview middels het gewone "ringer volume" het volume aanpassen. Maar op het daadwerkelijk af gaan van de wekker heeft dit 0,0 effect![]()
Sowieso vind ik het vrij storend dat geluidsvolume-control zo lomp is en niet meer per type gebeurtenis is aan te passen (je hebt alleen maar ringing/notification en media). Ik zou bv. ook af willen van het feit dat je door 'gewoon' al dan niet per ongeluk de volume controls te gebruiken je onbewust je beltoonvolume harder of juist zachter zet.
11u van de lader en 70% resterend. Dus dan red je bij lineair verbruik 3,3 * 11 is max 36 uur. En dat is vlgs mij 1,5 dag.eymey schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:43:
Mwa, dat is wel weer overdreven.... maar 3 dagen haal je ook weer niet (tenzij je 'm ondertussen steeds uit zet of zo).
Mijn batterij van vandaag:
* 11uur en 21m van de lader af
* 3g via KPN
* De laatste 4 uur vanavond op wifi
* Sync van google contacts en calendar aan (een tijdsinterval ingesteld aangezien ik dat nergens kan vinden. Iemand?)
* Sync van het weer ieder uur.... iig als ik het screen met de weather widget oproep
* Vanavond nog wat app updates gedraaid, verder keertje via 3g wat gmail afgewerkt, 3 telefoongesprekken van ong. 10 minuten gevoerd, ong. 5 sms' jes
Batterij zit nu op 70% resterend. Dit is trouwens wel het hoogst aan het einde van een dag dat ik tot nu toe heb gehaald. Als dit lineair zo door gaat moet ik dus de 2,5 dag wel kunnen halen.
Toch nog een vraagje: Ik zie dat sommigen hier veel meer statistieken posten van hun batterij (bv. telefoon wakker en zo of usage per app). Waar zit die info?
edit: Nog een vraag waar ik niet echt een antwoord op heb kunnen vinden:
Het geluid van de wekker (de standaard clock app) is ZEER HARD. "Prima toch?', zou je zeggen. Maar het is zo hard dat zowel ik als m'n vriendin (die meestal nog ff kan blijven liggen) wel heeel abrupt uit onze slaap getrokken worden. Als ik een ringtone kies voor de klok (gewoon via de standaard HTC picker) kan ik wel tijdens de preview middels het gewone "ringer volume" het volume aanpassen. Maar op het daadwerkelijk af gaan van de wekker heeft dit 0,0 effect![]()
Sowieso vind ik het vrij storend dat geluidsvolume-control zo lomp is en niet meer per type gebeurtenis is aan te passen (je hebt alleen maar ringing/notification en media). Ik zou bv. ook af willen van het feit dat je door 'gewoon' al dan niet per ongeluk de volume controls te gebruiken je onbewust je beltoonvolume harder of juist zachter zet.
[ Voor 4% gewijzigd door Hari-Bo op 01-07-2010 08:53 ]
Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten
Zo te zien is er iets (een app) wat er voor zorgt dat je desire niet in slaap modus gaat. Bij mij zijn die waardes ca 15, 30, 30 +overige. (ofzoeits dergelijks)eymey schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:43:
[ Voor 9% gewijzigd door The Anarchist op 01-07-2010 07:49 ]
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j
[ Voor 21% gewijzigd door tobler op 01-07-2010 09:48 ]
Misschien handig om erbij te vertellen of je toestel branded of un-branded is. Ook misschien wel leuk om te vermelden welke versie je nu draait...tobler schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:57:
Ik krijg net de melding dat er een update is, maar het downloaden mislukt... hij zegt dat ik een andere geheugenkaart erin moet doen. Dit terwijl er genoeg ruimte is. Iemand hetzelfde toevallig?
*Zucht. Je hebt gelijk vwb dat volumeFabianNL schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:32:
[...]
Even snel en in het kort een reactie:
Voor meer info over de batterij:
*#*#4636#*#* invoeren bij Telefoon.
Voor het alarm volume aan te passen:
Bij alarm op MENU drukken, Instellingen en daar staat Alarmvolume bij.
Mja, 's nachts staat ie op flight modeHelsie schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 06:37:
[...]
11u van de lader en 70% resterend. Dus dan red je bij lineair verbruik 3,3 * 11 is max 36 uur. En dat is vlgs mij 1,5 dag.
Hmmm waar maak je dat uit op, dat er dan een app is die de telefoon niet laat slapen? Ik moet zeggen dat ik die batt. usage stats sowieso onduidelijk vind.The Anarchist schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 07:47:
[...]
Zo te zien is er iets (een app) wat er voor zorgt dat je desire niet in slaap modus gaat. Bij mij zijn die waardes ca 15, 30, 30 +overige. (ofzoeits dergelijks)
Hij gaat dan iig veel langer mee.
edit: je hebt 3g dus continu aanstaan? ja dan gaat ie sowieso sneller leeg.
Ik gebruik "ringdroid" en "tone picker". Als ik voor alarmpjes of ringtone nu iets wil veranderen, dan kan ik uit al die apps kiezen maar ook gewoon nog iets van com.htc.tone ofzomadmaus schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:40:
Waar vind ik de standaard HTC picker dan?
Ik heb nu ringdroid gedownload, daarmee kan je ook een een ringtone instellen als alarm.
[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 01-07-2010 09:24 ]
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.
Apart toch altijd weer die grote verschillen...met JD haal ik nu makkelijk 4 dagen standby (tussen 12 en 9 's nachts flightmode aan)Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:08:
[...]
Ik heb geen JD maar gebruik wel "settings profiles" om 's nachts sync e.d. uit te zetten. Op die manier haal ik met gemak 3 dagen incl. af en toe bellen of smsen.dafmay schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:15:
[...]
Apart toch altijd weer die grote verschillen...met JD haal ik nu makkelijk 4 dagen standby (tussen 12 en 9 's nachts flightmode aan)
Ik ben ook "aanhanger" van SP...heeft altijd enorm goed gewerkt op mijn Desire. Alleen jammer dat er niet de functionaliteit in zit van JD om bij scherm uit de dataverbinding te killen. In mijn optiek is dataverbinding een van de allergrootste accuslurpers...en dat vooral wanneer je er niet eens gebruik van maakt. Voor mij is 1x per half uur mail en het weer sync-en voldoende...ik ben dan ook niet echt een "groot-verbruiker" qua data, maar goed...BastiaanN schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:27:
[...]
Ik heb geen JD maar gebruik wel "settings profiles" om 's nachts sync e.d. uit te zetten. Op die manier haal ik met gemak 3 dagen incl. af en toe bellen of smsen.
Yep sluit ik mij bij aan...ondanks dat Android een erg fijn OS is en flink instelbaar / uitbreidbaar, laat het op bepaalde punten (zoals jij hierboven al hebt genoemd) wel wat liggen en hopelijk kunnen gebruikers het gemis aanvullen mbv een losse app...vaak wel. Maar dan heb je in het geval van automatisch instellingen (data/wifi/locatie/tijd/enz) een aantal apps (Settings Profiles, Locale, Timeriffic, APNdroid, JuiceDefender) waar je mee verder kunt.eymey schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:51:
Same here. Wat dat betreft erger ik me eraan dat de Desire op dat punt niet goed instelbaar is. Met name bij de Google accounts e.d. zou je verwachten dat je juist daar veel nauwkeuriger de sync intervallen zou moeten kunnen vaststellen. Ik weet nu nieteens wat de standaard sync interval is
En voor data verbinding hetzelfde: Hoe moeilijk moet het zijn om een setting te hebben dat bij scherm uit of bij geen datagebruik (zeker als je bv. maar 1x per uur of half uur synced) over te stappen naar GSM?
Natuurlijk zijn er wel allemaal settings apps voor, maar voor zover ik heb gehoord hebben tig mensen bv. problemen dat JD op een gegeven moment de APN instellingen verschrot en je data helemaal kwijt bent, dat soort dingen. Dit terwijl er blijkbaar ergens in Android een interface moet zijn die gewoon op een 'elegante' manier 3g uitzet (immers, de "Mobile" switch-widget doet het ook netjes).
De Desire houdt constant een verbinding open met Google. Zodra er een e-mail of iets anders binnenkomt geeft de Googleserver de telefoon een signaaltje en wordt bijvoorbeeld de e-mail gelijk opgehaald.eymey schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:51:
Same here. Wat dat betreft erger ik me eraan dat de Desire op dat punt niet goed instelbaar is. Met name bij de Google accounts e.d. zou je verwachten dat je juist daar veel nauwkeuriger de sync intervallen zou moeten kunnen vaststellen. Ik weet nu nieteens wat de standaard sync interval is
Ja maar dat is wanneer je de Gmail app gebruikt en email-melding daar aan hebt staan. Wanneer je bijv de HTC Mail app gebruikt, dan zijn de settings wat beperkt. Overigens voor mij persoonlijk wel voldoende.BastiaanN schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:06:
[...]
De Desire houdt constant een verbinding open met Google. Zodra er een e-mail of iets anders binnenkomt geeft de Googleserver de telefoon een signaaltje en wordt bijvoorbeeld de e-mail gelijk opgehaald.
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 01-07-2010 11:16 ]
je hebt duidelijk niet eens grondig je toestel bekeken. Bij de settings van je mobiel netwerk kan je bepalen of je 3G verbinding constant aan blijft staan of net niet. Dan wordt de verbinding verbroken wanneer het scherm uit is.dafmay schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:34:
[...]
Ik ben ook "aanhanger" van SP...heeft altijd enorm goed gewerkt op mijn Desire. Alleen jammer dat er niet de functionaliteit in zit van JD om bij scherm uit de dataverbinding te killen. In mijn optiek is dataverbinding een van de allergrootste accuslurpers...en dat vooral wanneer je er niet eens gebruik van maakt. Voor mij is 1x per half uur mail en het weer sync-en voldoende...ik ben dan ook niet echt een "groot-verbruiker" qua data, maar goed...
ik erger me ook een beetje aan de mensen die zomaar zaken lullen die niet eens kloppen. Als je het niet weet, stel het dan in een vraag ipv je toestel en het OS zo aan te vallen met leugens...eymey schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:51:
En voor data verbinding hetzelfde: Hoe moeilijk moet het zijn om een setting te hebben dat bij scherm uit of bij geen datagebruik (zeker als je bv. maar 1x per uur of half uur synced) over te stappen naar GSM?
Natuurlijk zijn er wel allemaal settings apps voor, maar voor zover ik heb gehoord hebben tig mensen bv. problemen dat JD op een gegeven moment de APN instellingen verschrot en je data helemaal kwijt bent, dat soort dingen. Dit terwijl er blijkbaar ergens in Android een interface moet zijn die gewoon op een 'elegante' manier 3g uitzet (immers, de "Mobile" switch-widget doet het ook netjes).
[ Voor 61% gewijzigd door pina op 01-07-2010 11:32 ]
Nou nou...niet zo bitcherig doen hoorpina schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:24:
[...]
je hebt duidelijk niet eens grondig je toestel bekeken. Bij de settings van je mobiel netwerk kan je bepalen of je 3G verbinding constant aan blijft staan of net niet. Dan wordt de verbinding verbroken wanneer het scherm uit is.
Kijk...dat is positieve en interessante info. Goed om te weten hoe dit precies werkt...dank.en je mist dan ook het punt van push mail. Het is net het constant pollen naar de server toe om de x-minuten dat veel accu verbruikt. Bij gmail wordt er geen sync-intervallen gebruikt. Als er een nieuwe mail komt, stuurt google zélf een melding naar jouw toestel toe dat er een nieuwe mail is. Niet omgekeerd. Bekijk het als een pakketje die je postbode aan de deur komt brengen ipv dat je dagelijks naar het postkantoor moet gaan om te zien of er iets voor u is. En als je 3G wordt geactiveerd wanneer je scherm wordt opgelicht, houdt android uw dataverbinding open en poll gmail niet naar de google server voor nieuwe mails, maar laat google zelf weten of je er iets nieuws binnen is, en zoja, 'duwt' hij het bericht naar jouw toestel.
Maar als je per se het oude systeem wilt van intervallen en pollen naar de server, moet je maar de htc mail-app gebruiken. Daar kan je dat instellen.
[ Voor 23% gewijzigd door dafmay op 01-07-2010 12:02 ]
Maar het pakketje past niet door de brievenbus en moet je dus de hele dag wel thuis blijven om te kijken of de postbode komt. En wanneer die aanbelt moet je de deur open doen.pina schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:24:
[...]
Bekijk het als een pakketje die je postbode aan de deur komt brengen ipv dat je dagelijks naar het postkantoor moet gaan om te zien of er iets voor u is.
Verwijderd
Er van uitgaande dat je de HTC mail app gebruikt: Nee! Dit antwoord had je trouwens gewoon kunnen vinden in een van de 5 topics.Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:48:
Ik heb nu net een aantal dagen me desire bevalt me echt uitstekend!!
Favo Apps:
Fokke & Sukke
Moviefinder
Buienalarm
NU
Zedge
TVgids.tv
Google Goggles ( Geniaal)
Shazam
Maar ik had ook een vraagje is het mogelijk om meerdere mails tegelijk te selecteren en te markeren als gelezen? (Hotmail) Nu doe ik het steeds 1 voor 1 schiet niet echt op...
Alvast Bedankt!!
Meerdere tegelijk verwijderen kan wel.krijn1985 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:51:
[...]
Er van uitgaande dat je de HTC mail app gebruikt: Nee! Dit antwoord had je trouwens gewoon kunnen vinden in een van de 5 topics.
Je zult dus ander mail programma moeten installeren om meerdere berichten tegelijk te verwijderen.
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
Hoe kan je er dan meerdere tegelijk verwijderen?DNA_Saint schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:54:
[...]
Meerdere tegelijk verwijderen kan wel.
Meerdere tegelijk selecteren als gelezen kan niet.
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
Thanks!DNA_Saint schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:00:
op menu drukken en dan verwijderen.
Dan kan je meerdere tegelijk aanvinken.
Verwijderd
en als je dan nogmaals op menu drukt, kan je aangeven "alles selecteren"DNA_Saint schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:00:
op menu drukken en dan verwijderen.
Dan kan je meerdere tegelijk aanvinken.
Dat doet het wél. Maar je internet gaat niet onmiddellijk uit als je scherm uit gaat, maar na 1 minuut of zo. Dus...get *your* facts straight. Idem met wifi.dafmay schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:33:
Nou nou...niet zo bitcherig doen hoorMisschien kun je meteen aangeven om welke setting het dan specifiek gaat, nu jij het toch allemaal zo goed lijkt te weten...
Edit : "mobiele gegevens altijd aan" lijkt 'm te zijn. Maar.........deze zorgt er bij toch echt niet voor dat dataverbinding uit wordt gezet wanneer het scherm uit gaat! Dus...get *your* facts straight.
Btw Het is ook nog zo dat deze standaard Android setting niet optimaal handig is, als ie al zou werken zoals jij beschrijft. Want, je wilt wel dat zo nu en dan een dataverbinding automatisch wordt opgezet om te sync-en...ook wanneer het scherm uit staat. Met de standaard setting zou dus alleen als je handmatig het scherm aan zet, weer een dataverbinding worden opgezetn en worden ge-synct. En deze specifieke instelling kan nu dus wel weer met JD....eens in de 15/30/enz minuten even kort dataverbinding aan voor het sync-en.
Misschien moet jij voortaan eerst eens ietsje langer doordenken voordat je allemaal mensen gaat lopen aanvallen met termen als "je hebt niet goed gelezen...of, je kraamt onzin uit".
Jaja...zo kunnen we natuurlijk over en weer beppen...maar op mijn Desire wordt toch echt niet de dataverbinding gedeactiveerd nadat scherm uit is gegaan. En ja...ik heb zelfs langer dan 1 minuut gewacht.pina schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:16:
[...]
Dat doet het wél. Maar je internet gaat niet onmiddellijk uit als je scherm uit gaat, maar na 1 minuut of zo. Dus...get *your* facts straight. Idem met wifi.
[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 01-07-2010 12:20 ]
Dat gebeurt inderdaad als je Juicedefender met Ultimatejuice op die manier hebt ingesteld.pina schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:16:
[...]
Dat doet het wél. Maar je internet gaat niet onmiddellijk uit als je scherm uit gaat, maar na 1 minuut of zo. Dus...get *your* facts straight. Idem met wifi.
Hoeft niet, als je het vinkje always on uitzet onder settings>wireless network settings>enable always-on dan schakelt deze hem ook vanzelf uit als deze gedurende langere tijd niet word gebruikt. Deze instelling stond bij mij standaard aan, hem uitzetten zorgde er voor dat er inderdaad af en toe geen dataverbinding was. Ik heb hem overigens weer aangezet omdat ik problemen had met het verbinden met 3g, dit duurde erg lang, als deze uitstond.Moning2 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:36:
[...]
Dat gebeurt inderdaad als je Juicedefender met Ultimatejuice op die manier hebt ingesteld.
Anders blijft de dataverbinding gewoon actief.
zoals eerder gezegd: wat je zegt is gewoon niet waar. Waarom zou er anders die optie zijn bij de settings? Ik heb het hier zelf net getest. Als je per se met intervallen wilt werken, moet je een externe app gebruiken die die zaken controleert, zoals JD. Wat JD eigenlijk doet, is niet het aan- en uitzetten van uw APN, maar het BLOKKEERT uw APN. Want als je JD gebruikt, en je zet je APN af, dan werkt JD ook niet.Moning2 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:36:
[...]
Dat gebeurt inderdaad als je Juicedefender met Ultimatejuice op die manier hebt ingesteld.
Anders blijft de dataverbinding gewoon actief.
Het enigste wat je zegt door die setting in te stellen is dat de dataverbinding uit mag wanneer deze niet wordt gebruikt. Wanneer je sync aan hebt staan voor je Gmail account blijft je dataverbinding gewoon open staan ongeacht of die setting aan staat of niet, simpelweg omdat de verbinding dan nog in gebruik is.pina schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:04:
[...]
zoals eerder gezegd: wat je zegt is gewoon niet waar. Waarom zou er anders die optie zijn bij de settings? Ik heb het hier zelf net getest. Als je per se met intervallen wilt werken, moet je een externe app gebruiken die die zaken controleert, zoals JD. Wat JD eigenlijk doet, is niet het aan- en uitzetten van uw APN, maar het BLOKKEERT uw APN. Want als je JD gebruikt, en je zet je APN af, dan werkt JD ook niet.
[ Voor 20% gewijzigd door BastiaanN op 01-07-2010 13:23 ]
Ik zou zeer veel interesse hebben voor dat topicBastiaanN schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:17:
[...]
Het enigste wat je zegt door die setting in te stellen is dat de dataverbinding uit mag wanneer deze niet wordt gebruikt. Wanneer je sync aan hebt staan voor je Gmail account blijft je dataverbinding gewoon open staan ongeacht of die setting aan staat of niet, simpelweg omdat de verbinding dan nog in gebruik is.
Nu gaat naar een poosje het icoontje van 3g/hdspa wel weg en wanneer het scherm uitstaat worden uitstaande verbindingen niet toegestaan. Echter laat het toestel nog steeds inkomende verbindingen toe en is dus niet echt helemaal offline, je ontvangt dan namelijk ook nog steeds meldingen van nieuwe e-mail. Ik zal even kijken of ik het topic daarover weer kan vinden bij Google.
[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 01-07-2010 13:27 ]
Juist...dat is dus de verklaring waarom op mijn toestel de dataverbinding gewoon actief bleef bij gebruik van die setting, en ook na 1 minuut scherm uit.BastiaanN schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:17:
[...]
Het enigste wat je zegt door die setting in te stellen is dat de dataverbinding uit mag wanneer deze niet wordt gebruikt. Wanneer je sync aan hebt staan voor je Gmail account blijft je dataverbinding gewoon open staan ongeacht of die setting aan staat of niet, simpelweg omdat de verbinding dan nog in gebruik is.
Als ik het zo allemaal lees en interpreteer dan is JD eigenlijk de juiste oplossing voor het tijdelijk laten deactiveren van de APN, waarbij om de zoveel tijd wel verbinding wordt opgebouwd en sync weer mogelijk is.Nu gaat naar een poosje het icoontje van 3g/hdspa wel weg en wanneer het scherm uitstaat worden uitstaande verbindingen niet toegestaan. Echter laat het toestel nog steeds inkomende verbindingen toe en is dus niet echt helemaal offline, je ontvangt dan namelijk ook nog steeds meldingen van nieuwe e-mail. Ik zal even kijken of ik het topic daarover weer kan vinden bij Google.
[ Voor 95% gewijzigd door BillSpaarbank op 01-07-2010 16:02 ]
Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...
...en toch heeft JD op mijn Desire tot nu toe altijd prima gefunctioneerd. Ik heb nog nooit een probleem gehad dat JD de dataverbinding niet meer kon opbouwen oid. Enfin, om kort te gaan...ik ben zeer tevreden en de accu gaat ook letterlijk 2x zo lang mee. En dat is waar het mij uiteindelijk om ging/gaat.eymey schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:51:
JD is dus op zich wel een oplossing, maar van wat ik ervan begrijp werkt het dus op zo'n ontzettend gore manier dat je het eigenlijk gewoon niet wil.
[ Voor 34% gewijzigd door bas-r op 01-07-2010 15:34 ]
Toen ik mijn simkaart in mijn nieuwe desire stak kreeg ik de mogelijk om te kiezen voor het telfort netwerk.bas r schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:31:
Ik heb sinds vandaag een Telfort abonnementje voor bij mijn Desire, alleen ik krijg maar geen data-verbinding opgezet.
Ik heb allerlei verschillende APN settigns geprobeerd, maar niets lijkt te werken.
Het vinkje voor Data while roaming staat natuurlijk aan.
Iemand die mij kan helpen?
Laatste instellingen die ik heb geprobeerd zijn:
Naam: Telfort Spot
APN: internet
Proxy: 193.113.200.195
Poort: 8080
Gebruikersnaam: <Niet ingesteld>
Wachtwoord <Niet ingesteld>
MCC: 204
MNC: 12
Verificatietype: PAP
APN-type: default
Ook de versie zonder proxy/poort settings levert niks op..
panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr
Vandaag is mijn eerste dag met een desire.Southern Sun schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:40:
Hoe doet de batterij het eigenlijk na langere tijd in het bezit te zijn van de Desire? Gaat de duur wel vooruit? Aangezien ik las dat hij het niet eens dag uit houd bij een beetje gebruik in het begin.
[ Voor 6% gewijzigd door madmaus op 01-07-2010 15:54 ]
Ik heb ook sinds dat ik er een 8Gb kaartje heb ingestopt het probleem niet meer gehad.waslijn schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:46:
Even een update met betrekking tot de sd-kaart:
Heb nu een week een nieuwe 8GB Kingston sd kaart in de telefoon zitten en heb nog helemaal geen problemen ondervonden. Inmiddels stuurt HTC mij een nieuwe kaart voor de originele 4GB kaart, die gaat er dus niet meer in. Als ik nog een weekje nergens meer last van heb dan lijkt het me dus duidelijk dat het aan de Sandisk kaart heeft gelegen.
Ik heb geen optie voor het Telfort netwerk te kiezen gezien.madmaus schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:38:
[...]
Toen ik mijn simkaart in mijn nieuwe desire stak kreeg ik de mogelijk om te kiezen voor het telfort netwerk.
Daarna deed mijn internet het meteen.
even gekeken en dit staat er bij mij:
Naam: Telfort Spot
APN: internet
Proxy: <Niet ingesteld>
Poort: <Niet ingesteld>
Gebruikersnaam: <Niet ingesteld>
Wachtwoord <Niet ingesteld>
MCC: 204
MNC: 12
Verificatietype: PAP
APN-type: default
Staat het vinkje gegevens verbinding aan?
[ Voor 28% gewijzigd door bas-r op 01-07-2010 18:04 ]
Ik haalde vorige week het einde van de dag nieteens met mijn nieuwe toestel, dus ik was al redelijk teleurgesteld.Southern Sun schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:40:
Hoe doet de batterij het eigenlijk na langere tijd in het bezit te zijn van de Desire? Gaat de duur wel vooruit? Aangezien ik las dat hij het niet eens dag uit houd bij een beetje gebruik in het begin.
Haha wow, ik wil ook wel zo een wonder accuKen. schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:37:
[...]
Ik haalde vorige week het einde van de dag nieteens met mijn nieuwe toestel, dus ik was al redelijk teleurgesteld.
Nu echter heb ik opeens dat het allemaal juist wél lang mee gaat: (niets veranderd?)
WIFI altijd aan, sync aan met 10+ calendars, push mail, paar SMSjes ontvangen en sturen, even bellen, Facebook app checken, NU app checken, GPS aan en Google Maps update Latitude de hele tijd.
Vanochtend om 8:30u van de lader en ik zit nu op 90%!
Lees of zoek even, deze vraag is zelfs vandaag nog beantwoord!joosthaarman schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:33:
Wie weet er hoe je de mail box alles als gelezen kan zetten? of kan dit nog steeds niet|?
Verwijderd
Dit is helaas niet gelukt. Wel kan je de nieuwe update laten overschrijven maar een oudere versie erop zetten gaat niet lukken is mijn ervaring. volgens HTC klopt dit helaas al gaan ze er voor mij waarschijnlijk wel een oudere versie erop zetten.z0bin schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:55:
[...]
Misschien dat dat helpt.
De officiële desire stock roms (of hoe je dat ook noemt) kun je bijvoorbeeld hier vinden.
alhoewel er niks kan gebeuren zeg ik het er toch maar bij
-gebruik is voor eigen risico-
succes
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 18:32 ]
Heb nu een uurtje of 2 JuiceDefender draaien, me weer staat op 1x per uur, Twitter op1x per uur en mail op 1x per uur. Heb mezelf al verschillende mailtjes gestuurd, en JuiceDefender staat op de standaard instelling, maar er is nog niks binnen gekomen van mail. Dat schiet dus niet echt op zo... Iemand die JuiceDefender ook gebruikt en misschien wat tips voor me heeft?Razer schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:53:
[...]
Haha wow, ik wil ook wel zo een wonder accu![]()
Hier 10:00u van de lader, 10 minuutjes bellen, 10 smsjes, Facebook, Twitter, Weer en e-mail syncen ieder uur... Geen WIFI, Vodafone, met hier gewoon vol 3G bereik. GPS en alle andere fratsen ook uit.
Even kijken naar batterij status.... 45% batterij over... Ik ga dadelijk eens JuiceDefender installeren, kijken of dat wat voor me wilt helpen.
[ Voor 4% gewijzigd door Razer op 01-07-2010 19:00 ]
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 19:55 . Reden: spellingfout ]
Mag ik je vragen hoe je muziek streamed en of dit een online stream is of iets anders? Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar goeie programma's om muziek te streamen.Rudy schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:16:
Heb sinds gisteren ook een Desire. Heerlijk, telnet, ssh, ftp server, irc en streaming muziek. Allemaal over wifi en 3g
-= Very annoying forum person =-
Ehm Spotify niet wat voor jou?master_viper schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:57:
[...]
Mag ik je vragen hoe je muziek streamed en of dit een online stream is of iets anders? Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar goeie programma's om muziek te streamen.
Ik denk dat hij een gratis oplossing zoekt. Ik dacht aan Tunin FM maar ik zie dat deze nog niet beschikbaar is voor Android.
Macbook Pro 16" 2021 - iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB - Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case - iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB - Apple TV 4K 32GB
Bier = beter
Verwijderd
Desire even opnieuw opstarten en je icoontje is er weerCultFreak schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:06:
Nadat Telfort mijn APN settings heeft goedgezet heb ik ook totaal geen last meer van 3G uitval problemen
Nu een ander probleem, ik ben mijn Google Navigatie snelkoppeling (pijltje) kwijt. Kan ook nergens vinden hoe ik die erop kan krijgen.
Via maps (opnieuw gedownload) werkt het navigeren gelukkig wel.
Na een harde reset is dus het icoontje verdwenen, ik heb wel de laatste OTA update.
Hoe krijg ik dat icoontje terug?
Verwijderd
Verwijderd
Ja, direct van je telefoon af gooien! Er zijn vast mensen die beweren dat het zin heeft om te gebruiken maar op mijn desire verbruikt me telefoon 3x zoveel battery in standby dan zonder juicedefender (uitgebreid getest over een tijd van 6 uur).Razer schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:59:
[...]
Iemand die JuiceDefender ook gebruikt en misschien wat tips voor me heeft?
[ Voor 16% gewijzigd door Eegee op 02-07-2010 01:08 . Reden: toevoegsels ]
Ik zie dat jij echt super resultaten haalt met JuiceDefender, krijg je nog altijd netjes je weer updates en mail binnen (van de HTC mail app). Op welke sync time heb je het weer en de mail ingesteld?dafmay schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:05:
[...]
Yep sluit ik mij bij aan...ondanks dat Android een erg fijn OS is en flink instelbaar / uitbreidbaar, laat het op bepaalde punten (zoals jij hierboven al hebt genoemd) wel wat liggen en hopelijk kunnen gebruikers het gemis aanvullen mbv een losse app...vaak wel. Maar dan heb je in het geval van automatisch instellingen (data/wifi/locatie/tijd/enz) een aantal apps (Settings Profiles, Locale, Timeriffic, APNdroid, JuiceDefender) waar je mee verder kunt.
Alleen is er dus geen enkele app die alles in 1 heeft...en dat is dan weer jammer. Echter nu heeft JD sinds de laatste versie (1.7.5) in ieder geval ook locatie-based profielen. Alleen werkt dat, net zoals bij Settings Profiles en Locale, niet altijd even betrouwbaar.
Ook vind ik nog steeds de look en manier van instellen bij JD werkelijk te weird voor woordenAlle eerder genoemde apps (en de meeste apps vanuit Market) hebben een normale overzichtelijke look en werking, alleen JD blijft het lekker op hun eigen warrige manier doen. Ach...het heeft ook wel weer wat
Edit : reden wat alinea's toegevoegd...is wat overzichterlijker zo
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Hier staat een Nederlands nummer:Nakebod schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:57:
Welk nummer van HTC ga je bellen? Kan volgens mij geen Nederlands HTC nummer vinden.
Netherlands Nederlands +31(0)20-715-7310 Mon - Sat 09:00- 18:00 (Mon - Fri) 09:00- 13:00 (Sat)
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq