HTC Desire - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste
Acties:
  • 215.766 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:18
Dit hoort hier niet, daar hebben we het custom roms topic voor.

[ Voor 83% gewijzigd door BastiaanN op 30-06-2010 19:00 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 13:39
Maverick schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:34:
[...]
Kun je me vertellen hoe het met rooten kan dan? want mij is het nog niet gelukt.
Die vraag stel je misschien beter in [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's

[ Voor 6% gewijzigd door bertalizer op 30-06-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toen de firmware update voor de Desire uitkwam heb ik hem geinstalleerd. Helaas viel toen opeens de verbinding vaak weg en kon ik niet bellen of sms-en of internetten via 3g, wel werkte wifi gewoon. Ook bleef hij vaak de simkaart ontgrendelen waar maar geen eind aan kwam.

De telefoon opgestuurd naar HTC en vandaag opgehaald bij KPN.
Bij thuiskomst gelijk de simkaart erin gedaan en wederom hetzelfde probleem oftewel ze hebben er geen zak aan gedaan.

Telefoon is nu 3 weken weg geweest en ben het nu wel erg zat.
Wat kan ik nu het beste doen? Morgen HTC maar weer bellen en kwaad een nieuwe eisen of de telefoon toch maar weer laten repareren. En kan ik een vervangende telefoon eisen want ik word er wel simpel van.

Krijg spijt als haren op mijn hoofd dat ik toen de update heb geïnstalleerd want voorheen werkte het toestel perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Wat heeft een vervangende of gerepareerde telefoon voor nut als het aan de update ligt? (waarbij ik het met je eens ben: de update maakt je telefoon gruwelijk onstabiel).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:38
Je kan toch de oude stock rom downloaden en die erop installeren. Dan is je Desire zegmaar weer zoals je hem in de doos aantrof toen je 'm kocht..
Misschien dat dat helpt.
De officiële desire stock roms (of hoe je dat ook noemt) kun je bijvoorbeeld hier vinden.

alhoewel er niks kan gebeuren zeg ik het er toch maar bij

-gebruik is voor eigen risico-

succes

[ Voor 68% gewijzigd door z0bin op 30-06-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Ik heb nergens last van, ook niet met die update geïnstalleerd?

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:51:
Toen de firmware update voor de Desire uitkwam heb ik hem geinstalleerd. Helaas viel toen opeens de verbinding vaak weg en kon ik niet bellen of sms-en of internetten via 3g, wel werkte wifi gewoon. Ook bleef hij vaak de simkaart ontgrendelen waar maar geen eind aan kwam.

De telefoon opgestuurd naar HTC en vandaag opgehaald bij KPN.
Bij thuiskomst gelijk de simkaart erin gedaan en wederom hetzelfde probleem oftewel ze hebben er geen zak aan gedaan.

Telefoon is nu 3 weken weg geweest en ben het nu wel erg zat.
Wat kan ik nu het beste doen? Morgen HTC maar weer bellen en kwaad een nieuwe eisen of de telefoon toch maar weer laten repareren. En kan ik een vervangende telefoon eisen want ik word er wel simpel van.

Krijg spijt als haren op mijn hoofd dat ik toen de update heb geïnstalleerd want voorheen werkte het toestel perfect.
Misschien toch een keer proberen om een nieuwe simkaart aan te vragen? Nu weet ik wel dat je voor de update geen last had maar het zal niet de eerste keer zijn dat het toch aan de simkaart blijkt te liggen. Of zit je bij T-Mobile? KPN dus :+

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackPoint
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 06-09 22:59
Brm-G schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:23:
Beetje vaag probleem met mn desire, sinds vandaag kan ik opeens geen e-mails meer verzenden; Kan mail niet verzenden (de accountinstelling is onjuist (hotmail)). Ik heb echter niks veranderd aan m'n instellingen? iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Mijn instellingen

inkomend
Protocol: POP
POP-server: pop3.Live.com
Beveiliging: SSL
Serverpoort: 995

uitgaand
SMTP server: smtp.live.com
Beveiligingstype: TLS
Serverpoort: 587
Heb je als username je volledige email adres? Ik heb http://wmpoweruser.com/?p=2431 altijd bij mijn bookmarks voor de instellingen. Misschien vind je daar de gouden tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BastiaanN schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:59:
[...]

Misschien toch een keer proberen om een nieuwe simkaart aan te vragen? Nu weet ik wel dat je voor de update geen last had maar het zal niet de eerste keer zijn dat het toch aan de simkaart blijkt te liggen. Of zit je bij T-Mobile? KPN dus :+
Simkaart doet het in andere telefoons en zelfs een andere Desire perfect :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

z0bin schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:55:
[...]

Je kan toch de oude stock rom downloaden en die erop installeren. Dan is je Desire zegmaar weer zoals je hem in de doos aantrof toen je 'm kocht..
Misschien dat dat helpt.
De officiële desire stock roms (of hoe je dat ook noemt) kun je bijvoorbeeld hier vinden.

succes
Ik ga er vanavond denk ik even uitproberen maar het schijnt dat je daarvoor je toestel eerst moet rooten. Maar ik ga het toch maar eens proberen want die update is erg brak.

In ieder geval bedankt voor je link want ik weet dat hij al eens gepost is maar geen zin om hem helemaal op te zoeken met dit warme weer :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 19:18:
[...]

Simkaart doet het in andere telefoons en zelfs een andere Desire perfect :?
In dat geval is het onwaarschijnlijk dat het aan de simkaart zal liggen inderdaad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

2 vragen van een toekomstige desiregebruiker.

* Lastig om te vinden omdat er nu al 5 delen van de desire zijn en niet opgenomen zijn in TS *
1. hoe zit het nou met de ledjes bij gemiste oproepen en sms, wat zijn de mogelijkheden?
2. Ik ga een lang weekend naar een festival, houd de batt. dat vol, ik zet dan 3G, BT enz. uit, enkel een stuk of 20sms en 20 minuten bellen. en dan een dag of 3 stand-by > gaat dat denken jullie?

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-09 23:06
Pinin schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:06:

* Lastig om te vinden omdat er nu al 5 delen van de desire zijn en niet opgenomen zijn in TS *
1. hoe zit het nou met de ledjes bij gemiste oproepen en sms, wat zijn de mogelijkheden?
2. Ik ga een lang weekend naar een festival, houd de batt. dat vol, ik zet dan 3G, BT enz. uit, enkel een stuk of 20sms en 20 minuten bellen. en dan een dag of 3 stand-by > gaat dat denken jullie?
1. Ik heb Handcent (SMS applicatie) en kan daarmee instellen dat hij bijvoorbeeld een blauwe LED laat branden als er een nieuw bericht is.
2. Ervaringen verschillen per persoon, maar ik denk dat het erg krap wordt. :)

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:36
Thijs_O schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:09:
[...]
1. Ik heb Handcent (SMS applicatie) en kan daarmee instellen dat hij bijvoorbeeld een blauwe LED laat branden als er een nieuw bericht is.
En je kan daarbij ook de knippersnelheid aanpassen.
Thijs_O schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 21:09:
2. Ervaringen verschillen per persoon, maar ik denk dat het erg krap wordt. :)
Ik denk dat je het gewoon niet gaat halen.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
Brm-G schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:23:
Beetje vaag probleem met mn desire, sinds vandaag kan ik opeens geen e-mails meer verzenden; Kan mail niet verzenden (de accountinstelling is onjuist (hotmail)). Ik heb echter niks veranderd aan m'n instellingen? iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Mijn instellingen

inkomend
Protocol: POP
POP-server: pop3.Live.com
Beveiliging: SSL
Serverpoort: 995

uitgaand
SMTP server: smtp.live.com
Beveiligingstype: TLS
Serverpoort: 587
Hij doet het weer, misschien inderdaad een update van windows, laten we hopen dat er snel active sync komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

tjee dat is echt kort....

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 13:06
Extra accu of neem een simpele telefoon van 3 tientjes mee die het wel een week volhoudt aangezien je alleen maar gaat smsen en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04

Bij mij lukte 3 dagen met gemak als ik maar niet ga internetten, spelletjes spelen enz. Alleen beetje smssen en bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Anarchist schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:03:
[...]

Bij mij lukte 3 dagen met gemak als ik maar niet ga internetten, spelletjes spelen enz. Alleen beetje smssen en bellen.
Met gebruik van Juice Defender - dat alle overbodige toestanden uitzet als het scherm uit staat - kom ik tot twee dagen. Ja, dat is dus 48 uur. Dan heeft ie 't wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:08:
[...]

Met gebruik van Juice Defender - dat alle overbodige toestanden uitzet als het scherm uit staat - kom ik tot twee dagen. Ja, dat is dus 48 uur. Dan heeft ie 't wel gehad.
Maar: Hoeveel bel je dan? Dat gebruikt natuurlijk ook best veel stroom.

Bij mij vebruikte ie geloof ik 15% per dag als hij standby lag, met bt, wifi en 3g uit, en onnodige apps gekilled.

Met een beetje bellen, smssen en af en toe even internet lukt 3 dagen wel.

Dat was trouwens wel voor de update van laatst. Net voor de update ging ie kapot, dus kan het nu niet meer testen.

[ Voor 9% gewijzigd door The Anarchist op 30-06-2010 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrandDestroyer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 12:59
[...]

Juice Defender gebruik je om je 3g verbinding niet altijd aan te hebben, dus ik neem aan dat je dus internet gebruikt heb als je Juice Defender gebruikt heb? Want dan is het dus niet helemaal eerlijke vergelijking ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:14

TTZ

Als je toch alles killt wat dat ding de moeite waard maakt, wees dan slim en neem gewoon een oude Nokia 6310i oid mee. Kun je ook mee bellen en sms-en en die redt het wel een paar weken zonder gas. En kan ook nog een stootje hebben op zo'n festival 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Leuk. Voor een zakelijk abonnement waarvan de sim al klaarligt heb ik een Desire besteld. Verwachte levertijd nu vier weken.

Ik denk dat ik een ander toestel moet gaan bestellen... want dit wordt wel erg vervelend. Maar juist de combinatie van het grote, felle scherm, Android en touch maakten het dé combi die ik wilde hebben.

ik zal dus moeten kiezen, nog (minstens) een maand wachten, of concessies doen op bovengenoemde punten...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
TTZ schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:27:
[...]

Als je toch alles killt wat dat ding de moeite waard maakt, wees dan slim en neem gewoon een oude Nokia 6310i oid mee. Kun je ook mee bellen en sms-en en die redt het wel een paar weken zonder gas. En kan ook nog een stootje hebben op zo'n festival 8)
Van de ene kant heb je gelijk, maar je hoeft toch niet continu gebruik te maken van alle functies? Ik kan me best vooorstellen dat je tijdens een festival 2x per dag je mail wil checken, of even wat op internet opzoeken.

Met zo'n oud barrel gaat dat niet echt.

Bij dit gebruik moet de 3 dagen wel lukken hoor.

[ Voor 3% gewijzigd door The Anarchist op 30-06-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTZ
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-09 20:14

TTZ

The Anarchist schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:32:
[...]

Van de ene kant heb je gelijk, maar je hoeft toch niet continu gebruik te maken van alle functies? Ik kan me best vooorstellen dat je tijdens een festival 2x per dag je mail wil checken, of even wat op internet opzoeken.

Koop dan dat Solar pack voor de Desire, werkt top!

http://www.digitalsonline...00mah-a-solar-am102-.html

[ Voor 12% gewijzigd door TTZ op 30-06-2010 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
CodeCaster schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:31:
Leuk. Voor een zakelijk abonnement waarvan de sim al klaarligt heb ik een Desire besteld. Verwachte levertijd nu vier weken.

Ik denk dat ik een ander toestel moet gaan bestellen... want dit wordt wel erg vervelend. Maar juist de combinatie van het grote, felle scherm, Android en touch maakten het dé combi die ik wilde hebben.

ik zal dus moeten kiezen, nog (minstens) een maand wachten, of concessies doen op bovengenoemde punten...
Waar heb je die dan besteld? In de winkel hier in het dorp ligt ie altijd op voorraad en hebben ze nooit leveringsproblemen van htc gehad. Hier op het forum hoorde ik rond de zelfde tijd dat ik em gekocht had ook verhalen van 3-4 weken levertijd, maar ik liep toch echt gewoon de winkel in en nam er een mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwastie
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-09 09:54

Kwastie

Awesomeness

Gisteren mijn Desire mogen ontvangen _/-\o_ Het is een Super telefoon :9~

Moet nog wel wachten tot maandag, want dan word mijn data abonnement geactiveerd! (Vodafone) :/ Achja heb thuis gelukkig wifi dus kan er alvast mee spelen. :9

When I get sad i stop being sad and be awesome instead

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRoSTy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-05 09:25

FRoSTy

Jobbegea tot mie dea!

Een pracht telefoon, een ding waar ik wel last van heb is dat de telefoon zo makkelijk aan gaat. Als ik de telefoon uit heb en ik stop um in men broekzak dan staat ie meestal gelijk alweer aan. Je hoeft maar heel lichtjes de aan toets aan te raken en hij springt aan. Meer mensen hier last van?

[ Voor 192% gewijzigd door FRoSTy op 01-07-2010 11:04 ]

www.onbereikbaar.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:35
CodeCaster schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:31:

V&A aangeboden: HTC Desire nieuw incl bon, ongeopende doos

misschien is dit een optie? op marktplaats ook genoeg htc desire's te krijgen in ongeopende doos voor een mooi prijsje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
The Anarchist schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 22:32:
[...]

Bij dit gebruik moet de 3 dagen wel lukken hoor.
Echt niet, bij mij tenminste... Zelfs als ik er niks bijzonders mee doe, is het eind van de dag leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin

Pinin

@TTZ: Tuurlijk ik snap ook wel dat een oud beestje het lang volhoud. Ik heb zelf de 6310i gehad en na de 3 dagen zat iedereen te sputteren en te k#tten met hun telefoon terwijl er bij mij nog maar 1 streepje af was ofzo.

Als het niet nodig is ga ik voor zo'n festival geen ander toestel kopen, logisch toch ??

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:31
Mwa, dat is wel weer overdreven.... maar 3 dagen haal je ook weer niet (tenzij je 'm ondertussen steeds uit zet of zo).

Mijn batterij van vandaag:
* 11uur en 21m van de lader af
* android system: 96%
* phone idle: 2%
* Cell standby: 2%
* 3g via KPN
* De laatste 4 uur vanavond op wifi
* Sync van google contacts en calendar aan (een tijdsinterval ingesteld aangezien ik dat nergens kan vinden. Iemand?)
* Sync van het weer ieder uur.... iig als ik het screen met de weather widget oproep
* Vanavond nog wat app updates gedraaid, verder keertje via 3g wat gmail afgewerkt, 3 telefoongesprekken van ong. 10 minuten gevoerd, ong. 5 sms' jes

Batterij zit nu op 70% resterend. Dit is trouwens wel het hoogst aan het einde van een dag dat ik tot nu toe heb gehaald :9. Als dit lineair zo door gaat moet ik dus de 2,5 dag wel kunnen halen.

Toch nog een vraagje: Ik zie dat sommigen hier veel meer statistieken posten van hun batterij (bv. telefoon wakker en zo of usage per app). Waar zit die info?

edit: Nog een vraag waar ik niet echt een antwoord op heb kunnen vinden:
Het geluid van de wekker (de standaard clock app) is ZEER HARD. "Prima toch?', zou je zeggen. Maar het is zo hard dat zowel ik als m'n vriendin (die meestal nog ff kan blijven liggen) wel heeel abrupt uit onze slaap getrokken worden. Als ik een ringtone kies voor de klok (gewoon via de standaard HTC picker) kan ik wel tijdens de preview middels het gewone "ringer volume" het volume aanpassen. Maar op het daadwerkelijk af gaan van de wekker heeft dit 0,0 effect :/

Sowieso vind ik het vrij storend dat geluidsvolume-control zo lomp is en niet meer per type gebeurtenis is aan te passen (je hebt alleen maar ringing/notification en media). Ik zou bv. ook af willen van het feit dat je door 'gewoon' al dan niet per ongeluk de volume controls te gebruiken je onbewust je beltoonvolume harder of juist zachter zet.

[ Voor 30% gewijzigd door eymey op 01-07-2010 00:14 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19:41
eymey schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 23:43:
Mwa, dat is wel weer overdreven.... maar 3 dagen haal je ook weer niet (tenzij je 'm ondertussen steeds uit zet of zo).

* 3g via KPN
* Sync van google contacts en calendar aan (een tijdsinterval ingesteld aangezien ik dat nergens kan vinden. Iemand?)
* Sync van het weer ieder uur.... iig als ik het screen met de weather widget oproep
* Vanavond nog wat app updates gedraaid, verder keertje via 3g wat gmail afgewerkt, 3 telefoongesprekken van ong. 10 minuten gevoerd, ong. 5 sms' jes

Batterij zit nu op 70% resterend. Dit is trouwens wel het hoogst aan het einde van een dag dat ik tot nu toe heb gehaald :9. Als dit lineair zo door gaat moet ik dus de 2,5 dag wel kunnen halen.

Toch nog een vraagje: Ik zie dat sommigen hier veel meer statistieken posten van hun batterij (bv. telefoon wakker en zo of usage per app). Waar zit die info?

Het geluid van de wekker (de standaard clock app) is ZEER HARD. "Prima toch?', zou je zeggen. Maar het is zo hard dat zowel ik als m'n vriendin (die meestal nog ff kan blijven liggen) wel heeel abrupt uit onze slaap getrokken worden. Als ik een ringtone kies voor de klok (gewoon via de standaard HTC picker) kan ik wel tijdens de preview middels het gewone "ringer volume" het volume aanpassen. Maar op het daadwerkelijk af gaan van de wekker heeft dit 0,0 effect :/

Sowieso vind ik het vrij storend dat geluidsvolume-control zo lomp is en niet meer per type gebeurtenis is aan te passen (je hebt alleen maar ringing/notification en media). Ik zou bv. ook af willen van het feit dat je door 'gewoon' al dan niet per ongeluk de volume controls te gebruiken je onbewust je beltoonvolume harder of juist zachter zet.
Even snel en in het kort een reactie:

Voor meer info over de batterij:
*#*#4636#*#* invoeren bij Telefoon.

Voor het alarm volume aan te passen:
Bij alarm op MENU drukken, Instellingen en daar staat Alarmvolume bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Helsie
  • Niet online

* 3g via KPN

11u van de lader en 70% resterend. Dus dan red je bij lineair verbruik 3,3 * 11 is max 36 uur. En dat is vlgs mij 1,5 dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01:48
Ik heb voor de android market place een google account aangemaakt, maar zodra ik aanmeld via wifi of g3 krijg ik de melding dat de verbinding niet betrouwbaar is en niet kan aanmelden. Ik heb een Vodafone abbonement geen T-Mobile dus dat is het probleem ook niet. Ook een nieuw account aanmaken via de Desire werkt ook niet. Iemand suggesties eventueel?

[ Voor 4% gewijzigd door Hari-Bo op 01-07-2010 08:53 ]

Bos Stern Service Onafhankelijke automotive dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice, ECU en tuning. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist

Zo te zien is er iets (een app) wat er voor zorgt dat je desire niet in slaap modus gaat. Bij mij zijn die waardes ca 15, 30, 30 +overige. (ofzoeits dergelijks)

Hij gaat dan iig veel langer mee.

edit: je hebt 3g dus continu aanstaan? ja dan gaat ie sowieso sneller leeg.

[ Voor 9% gewijzigd door The Anarchist op 01-07-2010 07:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-09 14:10
Waar vind ik de standaard HTC picker dan?
Ik heb nu ringdroid gedownload, daarmee kan je ook een een ringtone instellen als alarm.

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Ik heb op verschillende fora gelezen over het issue dat wanneer je de contacten synct naar Google, dat de gekozen images van de contacten niet meekomen. Echter geen oplossing gezien.

Ik maak eerst mijn contacten in de Desire, koppel daar foto's aan, exporteer naar SD als vcards en email deze naar gmail. In gmail importeer ik de vcards.

Daar zie ik dan twee issues:
- De telefoonnummers bevatten liggende streepjes op vreemde posities in het telefoonnummer
(bv 0031612345678 wordt 003-161-2345678)
- Geen foto's bij de contacten in gmail

Wanneer mijn Desire dan synct met Google account, krijg ik de contacten dubbel.

Is er een correcte procedure om de contacten goed in sync te laten lopen, zonder het laten ontstaan van dubbele contacten en waarbij de contactgegevens incl foto's goed zijn?

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2021

tobler

woei

Ik krijg net de melding dat er een update is, maar het downloaden mislukt... hij zegt dat ik een andere geheugenkaart erin moet doen. Dit terwijl er genoeg ruimte is. Iemand hetzelfde toevallig?

EDIT 2.1 update 1 staat er als firmware. Het is een unbranded toestel
EDIT2 opgelost, ff rebooten helpt..

[ Voor 21% gewijzigd door tobler op 01-07-2010 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

tobler schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:57:
Ik krijg net de melding dat er een update is, maar het downloaden mislukt... hij zegt dat ik een andere geheugenkaart erin moet doen. Dit terwijl er genoeg ruimte is. Iemand hetzelfde toevallig?
Misschien handig om erbij te vertellen of je toestel branded of un-branded is. Ook misschien wel leuk om te vermelden welke versie je nu draait...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
FabianNL schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 00:32:
[...]

Even snel en in het kort een reactie:

Voor meer info over de batterij:
*#*#4636#*#* invoeren bij Telefoon.

Voor het alarm volume aan te passen:
Bij alarm op MENU drukken, Instellingen en daar staat Alarmvolume bij.
*Zucht. Je hebt gelijk vwb dat volume :'). Het blijft wennen, dat je in een scherm dat al op een instellingen scherm lijkt NOG een instellingen scherm kan/moet openen ;)
Helsie schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 06:37:
[...]

11u van de lader en 70% resterend. Dus dan red je bij lineair verbruik 3,3 * 11 is max 36 uur. En dat is vlgs mij 1,5 dag.
Mja, 's nachts staat ie op flight mode :). Dat scheelt wel. Toen ik om 0:15 naar bed ging zat ie op 66% en toen ik vanochtend wakker werd op 65%.
The Anarchist schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 07:47:
[...]

Zo te zien is er iets (een app) wat er voor zorgt dat je desire niet in slaap modus gaat. Bij mij zijn die waardes ca 15, 30, 30 +overige. (ofzoeits dergelijks)

Hij gaat dan iig veel langer mee.

edit: je hebt 3g dus continu aanstaan? ja dan gaat ie sowieso sneller leeg.
Hmmm waar maak je dat uit op, dat er dan een app is die de telefoon niet laat slapen? Ik moet zeggen dat ik die batt. usage stats sowieso onduidelijk vind.

En wat betreft 3g: Ik zou niet weten hoe ik dat níet continu aan moet hebben. Met een widget kan ik wel alle 3g uitzetten zodat ie alleen op GSM zit, maar ik wil niet steeds dat weer aan moeten zetten om m'n tel. te syncen. En er zit dus geen instelling in om standaard met GSM verbonden te laten zijn tenzij er een app om data vraagt. Ik heb 'm wel op "WCDMA/GSM auto" staan en "Enable always on mobile.." staat uit.
madmaus schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 08:40:
Waar vind ik de standaard HTC picker dan?
Ik heb nu ringdroid gedownload, daarmee kan je ook een een ringtone instellen als alarm.
Ik gebruik "ringdroid" en "tone picker". Als ik voor alarmpjes of ringtone nu iets wil veranderen, dan kan ik uit al die apps kiezen maar ook gewoon nog iets van com.htc.tone ofzo :)

Edit: Nog even *#*#4636#*# :
Running: 7,9%
Screen on: 3,6%
Phone on: 1,6%
Wifi on: 16,3%
Wifi Running: 16,3%

Wat dat betreft blijf ik me afvragen hoe dit zich correleert met "Android system 96%" bij batt. gebruik.

[ Voor 4% gewijzigd door eymey op 01-07-2010 09:24 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:24
[...]

Apart toch altijd weer die grote verschillen...met JD haal ik nu makkelijk 4 dagen standby (tussen 12 en 9 's nachts flightmode aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
dafmay schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:15:
[...]

Apart toch altijd weer die grote verschillen...met JD haal ik nu makkelijk 4 dagen standby (tussen 12 en 9 's nachts flightmode aan)
Ik heb geen JD maar gebruik wel "settings profiles" om 's nachts sync e.d. uit te zetten. Op die manier haal ik met gemak 3 dagen incl. af en toe bellen of smsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tobler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02-2021

tobler

woei

Ja omfg nu zit il weer op het basis-begin instellingen shizzle. Al een tijd gezocht, maar hoe zet je eem backup terug van de SD kaart? Ik wil m'n ouwe instellingen terug :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 21:34
Ik heb nu het rare probleem dat als ik een sms of gtalk bericht ofzo krijg dat het toestel niet meer vibreert.. op welk profiel deze ook ingesteld staat :? (Zelfs het vibrate profiel doet dit niet)

In audiomanager staat wel een vinkje voor vibrate bij alerts en ringer volume. Bij toetsenbordaanraking trilt hij echter wel gewoon en ook bij het switchen naar het vibrate profiel trilt de telefoon.. dus hardwarematig is er in ieder geval niks kapot..

Iemand enig idee hoe ik dit op kan lossen?

@BastiaanN: Je review heeft me toch wel overgehaald om de desire aan te schaffen, aangezien jij vroeger altijd al de goede toestelletjes had en ik telkens de verkeerde koos.. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BastiaanN schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:27:
[...]

Ik heb geen JD maar gebruik wel "settings profiles" om 's nachts sync e.d. uit te zetten. Op die manier haal ik met gemak 3 dagen incl. af en toe bellen of smsen.
Ik ben ook "aanhanger" van SP...heeft altijd enorm goed gewerkt op mijn Desire. Alleen jammer dat er niet de functionaliteit in zit van JD om bij scherm uit de dataverbinding te killen. In mijn optiek is dataverbinding een van de allergrootste accuslurpers...en dat vooral wanneer je er niet eens gebruik van maakt. Voor mij is 1x per half uur mail en het weer sync-en voldoende...ik ben dan ook niet echt een "groot-verbruiker" qua data, maar goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Same here. Wat dat betreft erger ik me eraan dat de Desire op dat punt niet goed instelbaar is. Met name bij de Google accounts e.d. zou je verwachten dat je juist daar veel nauwkeuriger de sync intervallen zou moeten kunnen vaststellen. Ik weet nu nieteens wat de standaard sync interval is :?

En voor data verbinding hetzelfde: Hoe moeilijk moet het zijn om een setting te hebben dat bij scherm uit of bij geen datagebruik (zeker als je bv. maar 1x per uur of half uur synced) over te stappen naar GSM?

Natuurlijk zijn er wel allemaal settings apps voor, maar voor zover ik heb gehoord hebben tig mensen bv. problemen dat JD op een gegeven moment de APN instellingen verschrot en je data helemaal kwijt bent, dat soort dingen. Dit terwijl er blijkbaar ergens in Android een interface moet zijn die gewoon op een 'elegante' manier 3g uitzet (immers, de "Mobile" switch-widget doet het ook netjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
eymey schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:51:
Same here. Wat dat betreft erger ik me eraan dat de Desire op dat punt niet goed instelbaar is. Met name bij de Google accounts e.d. zou je verwachten dat je juist daar veel nauwkeuriger de sync intervallen zou moeten kunnen vaststellen. Ik weet nu nieteens wat de standaard sync interval is :?

En voor data verbinding hetzelfde: Hoe moeilijk moet het zijn om een setting te hebben dat bij scherm uit of bij geen datagebruik (zeker als je bv. maar 1x per uur of half uur synced) over te stappen naar GSM?

Natuurlijk zijn er wel allemaal settings apps voor, maar voor zover ik heb gehoord hebben tig mensen bv. problemen dat JD op een gegeven moment de APN instellingen verschrot en je data helemaal kwijt bent, dat soort dingen. Dit terwijl er blijkbaar ergens in Android een interface moet zijn die gewoon op een 'elegante' manier 3g uitzet (immers, de "Mobile" switch-widget doet het ook netjes).
Yep sluit ik mij bij aan...ondanks dat Android een erg fijn OS is en flink instelbaar / uitbreidbaar, laat het op bepaalde punten (zoals jij hierboven al hebt genoemd) wel wat liggen en hopelijk kunnen gebruikers het gemis aanvullen mbv een losse app...vaak wel. Maar dan heb je in het geval van automatisch instellingen (data/wifi/locatie/tijd/enz) een aantal apps (Settings Profiles, Locale, Timeriffic, APNdroid, JuiceDefender) waar je mee verder kunt.

Alleen is er dus geen enkele app die alles in 1 heeft...en dat is dan weer jammer. Echter nu heeft JD sinds de laatste versie (1.7.5) in ieder geval ook locatie-based profielen. Alleen werkt dat, net zoals bij Settings Profiles en Locale, niet altijd even betrouwbaar.

Ook vind ik nog steeds de look en manier van instellen bij JD werkelijk te weird voor woorden ;) Alle eerder genoemde apps (en de meeste apps vanuit Market) hebben een normale overzichtelijke look en werking, alleen JD blijft het lekker op hun eigen warrige manier doen. Ach...het heeft ook wel weer wat :)

Edit : reden wat alinea's toegevoegd...is wat overzichterlijker zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
De Desire houdt constant een verbinding open met Google. Zodra er een e-mail of iets anders binnenkomt geeft de Googleserver de telefoon een signaaltje en wordt bijvoorbeeld de e-mail gelijk opgehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BastiaanN schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:06:
[...]

De Desire houdt constant een verbinding open met Google. Zodra er een e-mail of iets anders binnenkomt geeft de Googleserver de telefoon een signaaltje en wordt bijvoorbeeld de e-mail gelijk opgehaald.
Ja maar dat is wanneer je de Gmail app gebruikt en email-melding daar aan hebt staan. Wanneer je bijv de HTC Mail app gebruikt, dan zijn de settings wat beperkt. Overigens voor mij persoonlijk wel voldoende.

[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 01-07-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Dat is dus idd het irritante met Google (ik heb Gmail sync trouwens uitgezet in de instellingen van m'n account). Het zou fijn zijn als er ook nog eens een instelling komt om niet constant verbinding open te houden maar gewoon eens in het uur of half uur ff verbinding zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:05
dafmay schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 10:34:
[...]

Ik ben ook "aanhanger" van SP...heeft altijd enorm goed gewerkt op mijn Desire. Alleen jammer dat er niet de functionaliteit in zit van JD om bij scherm uit de dataverbinding te killen. In mijn optiek is dataverbinding een van de allergrootste accuslurpers...en dat vooral wanneer je er niet eens gebruik van maakt. Voor mij is 1x per half uur mail en het weer sync-en voldoende...ik ben dan ook niet echt een "groot-verbruiker" qua data, maar goed...
je hebt duidelijk niet eens grondig je toestel bekeken. Bij de settings van je mobiel netwerk kan je bepalen of je 3G verbinding constant aan blijft staan of net niet. Dan wordt de verbinding verbroken wanneer het scherm uit is.

en je mist dan ook het punt van push mail. Het is net het constant pollen naar de server toe om de x-minuten dat veel accu verbruikt. Bij gmail wordt er geen sync-intervallen gebruikt. Als er een nieuwe mail komt, stuurt google zélf een melding naar jouw toestel toe dat er een nieuwe mail is. Niet omgekeerd. Bekijk het als een pakketje die je postbode aan de deur komt brengen ipv dat je dagelijks naar het postkantoor moet gaan om te zien of er iets voor u is. En als je 3G wordt geactiveerd wanneer je scherm wordt opgelicht, houdt android uw dataverbinding open en poll gmail niet naar de google server voor nieuwe mails, maar laat google zelf weten of je er iets nieuws binnen is, en zoja, 'duwt' hij het bericht naar jouw toestel.

Maar als je per se het oude systeem wilt van intervallen en pollen naar de server, moet je maar de htc mail-app gebruiken. Daar kan je dat instellen.

ik erger me ook een beetje aan de mensen die zomaar zaken lullen die niet eens kloppen. Als je het niet weet, stel het dan in een vraag ipv je toestel en het OS zo aan te vallen met leugens...

[ Voor 61% gewijzigd door pina op 01-07-2010 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
pina schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:24:
[...]

je hebt duidelijk niet eens grondig je toestel bekeken. Bij de settings van je mobiel netwerk kan je bepalen of je 3G verbinding constant aan blijft staan of net niet. Dan wordt de verbinding verbroken wanneer het scherm uit is.
Nou nou...niet zo bitcherig doen hoor ;) Misschien kun je meteen aangeven om welke setting het dan specifiek gaat, nu jij het toch allemaal zo goed lijkt te weten...

Edit : "mobiele gegevens altijd aan" lijkt 'm te zijn. Maar.........deze zorgt er bij toch echt niet voor dat dataverbinding uit wordt gezet wanneer het scherm uit gaat! Dus...get *your* facts straight.

Btw Het is ook nog zo dat deze standaard Android setting niet optimaal handig is, als ie al zou werken zoals jij beschrijft. Want, je wilt wel dat zo nu en dan een dataverbinding automatisch wordt opgezet om te sync-en...ook wanneer het scherm uit staat. Met de standaard setting zou dus alleen als je handmatig het scherm aan zet, weer een dataverbinding worden opgezetn en worden ge-synct. En deze specifieke instelling kan nu dus wel weer met JD....eens in de 15/30/enz minuten even kort dataverbinding aan voor het sync-en.

Misschien moet jij voortaan eerst eens ietsje langer doordenken voordat je allemaal mensen gaat lopen aanvallen met termen als "je hebt niet goed gelezen...of, je kraamt onzin uit".
en je mist dan ook het punt van push mail. Het is net het constant pollen naar de server toe om de x-minuten dat veel accu verbruikt. Bij gmail wordt er geen sync-intervallen gebruikt. Als er een nieuwe mail komt, stuurt google zélf een melding naar jouw toestel toe dat er een nieuwe mail is. Niet omgekeerd. Bekijk het als een pakketje die je postbode aan de deur komt brengen ipv dat je dagelijks naar het postkantoor moet gaan om te zien of er iets voor u is. En als je 3G wordt geactiveerd wanneer je scherm wordt opgelicht, houdt android uw dataverbinding open en poll gmail niet naar de google server voor nieuwe mails, maar laat google zelf weten of je er iets nieuws binnen is, en zoja, 'duwt' hij het bericht naar jouw toestel.

Maar als je per se het oude systeem wilt van intervallen en pollen naar de server, moet je maar de htc mail-app gebruiken. Daar kan je dat instellen.
Kijk...dat is positieve en interessante info. Goed om te weten hoe dit precies werkt...dank.

[ Voor 23% gewijzigd door dafmay op 01-07-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
pina schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:24:
[...]

Bekijk het als een pakketje die je postbode aan de deur komt brengen ipv dat je dagelijks naar het postkantoor moet gaan om te zien of er iets voor u is.
Maar het pakketje past niet door de brievenbus en moet je dus de hele dag wel thuis blijven om te kijken of de postbode komt. En wanneer die aanbelt moet je de deur open doen.

m.a.w. ook al gebruikt het open houden van een verbinding relatief weinig stroom het ligt echt puur aan de hoeveelheid mail die je per dag krijgt en je gewenste sync interval of het zinnig is om push uit te schakelen. Wanneer je enkel 2x per dag je mail wilt checken ben je echt wel minder batterij kwijt dan dat wanneer je de hele dag een idle verbinding open laat. Stel je bijvoorbeeld een sync interval in van 30 minuten dan is het waarschijnlijk dat (bij relatief weinig mails) push minder stroom verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu net een aantal dagen me desire bevalt me echt uitstekend!!
Favo Apps:
Fokke & Sukke
Moviefinder
Buienalarm
NU
Zedge
TVgids.tv
Google Goggles ( Geniaal)
Shazam

Maar ik had ook een vraagje is het mogelijk om meerdere mails tegelijk te selecteren en te markeren als gelezen? (Hotmail) Nu doe ik het steeds 1 voor 1 schiet niet echt op...

Alvast Bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krijn1985
  • Laatst online: 22:36
Verwijderd schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:48:
Ik heb nu net een aantal dagen me desire bevalt me echt uitstekend!!
Favo Apps:
Fokke & Sukke
Moviefinder
Buienalarm
NU
Zedge
TVgids.tv
Google Goggles ( Geniaal)
Shazam

Maar ik had ook een vraagje is het mogelijk om meerdere mails tegelijk te selecteren en te markeren als gelezen? (Hotmail) Nu doe ik het steeds 1 voor 1 schiet niet echt op...

Alvast Bedankt!!
Er van uitgaande dat je de HTC mail app gebruikt: Nee! Dit antwoord had je trouwens gewoon kunnen vinden in een van de 5 topics.

Je zult dus ander mail programma moeten installeren om meerdere berichten tegelijk te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

krijn1985 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:51:
[...]

Er van uitgaande dat je de HTC mail app gebruikt: Nee! Dit antwoord had je trouwens gewoon kunnen vinden in een van de 5 topics.

Je zult dus ander mail programma moeten installeren om meerdere berichten tegelijk te verwijderen.
Meerdere tegelijk verwijderen kan wel.
Meerdere tegelijk selecteren als gelezen kan niet.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:54:
[...]

Meerdere tegelijk verwijderen kan wel.
Meerdere tegelijk selecteren als gelezen kan niet.
Hoe kan je er dan meerdere tegelijk verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

op menu drukken en dan verwijderen.
Dan kan je meerdere tegelijk aanvinken.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:00:
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DNA_Saint schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:00:
en als je dan nogmaals op menu drukt, kan je aangeven "alles selecteren"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
dafmay schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:33:
Nou nou...niet zo bitcherig doen hoor ;) Misschien kun je meteen aangeven om welke setting het dan specifiek gaat, nu jij het toch allemaal zo goed lijkt te weten...

Edit : "mobiele gegevens altijd aan" lijkt 'm te zijn. Maar.........deze zorgt er bij toch echt niet voor dat dataverbinding uit wordt gezet wanneer het scherm uit gaat! Dus...get *your* facts straight.

Btw Het is ook nog zo dat deze standaard Android setting niet optimaal handig is, als ie al zou werken zoals jij beschrijft. Want, je wilt wel dat zo nu en dan een dataverbinding automatisch wordt opgezet om te sync-en...ook wanneer het scherm uit staat. Met de standaard setting zou dus alleen als je handmatig het scherm aan zet, weer een dataverbinding worden opgezetn en worden ge-synct. En deze specifieke instelling kan nu dus wel weer met JD....eens in de 15/30/enz minuten even kort dataverbinding aan voor het sync-en.

Misschien moet jij voortaan eerst eens ietsje langer doordenken voordat je allemaal mensen gaat lopen aanvallen met termen als "je hebt niet goed gelezen...of, je kraamt onzin uit".
Dat doet het wél. Maar je internet gaat niet onmiddellijk uit als je scherm uit gaat, maar na 1 minuut of zo. Dus...get *your* facts straight. Idem met wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
pina schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:16:
[...]

Dat doet het wél. Maar je internet gaat niet onmiddellijk uit als je scherm uit gaat, maar na 1 minuut of zo. Dus...get *your* facts straight. Idem met wifi.
Jaja...zo kunnen we natuurlijk over en weer beppen...maar op mijn Desire wordt toch echt niet de dataverbinding gedeactiveerd nadat scherm uit is gegaan. En ja...ik heb zelfs langer dan 1 minuut gewacht.

Edit : overigens typisch dat je verder niet ingaat op mijn overige opmerkingen, welke wel degelijk zeer valide zijn. Typisch...

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 01-07-2010 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 13:06
pina schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:16:
[...]

Dat gebeurt inderdaad als je Juicedefender met Ultimatejuice op die manier hebt ingesteld.
Anders blijft de dataverbinding gewoon actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Moning2 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:36:
[...]

Dat gebeurt inderdaad als je Juicedefender met Ultimatejuice op die manier hebt ingesteld.
Hoeft niet, als je het vinkje always on uitzet onder settings>wireless network settings>enable always-on dan schakelt deze hem ook vanzelf uit als deze gedurende langere tijd niet word gebruikt. Deze instelling stond bij mij standaard aan, hem uitzetten zorgde er voor dat er inderdaad af en toe geen dataverbinding was. Ik heb hem overigens weer aangezet omdat ik problemen had met het verbinden met 3g, dit duurde erg lang, als deze uitstond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
Moning2 schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 12:36:
[...]

zoals eerder gezegd: wat je zegt is gewoon niet waar. Waarom zou er anders die optie zijn bij de settings? Ik heb het hier zelf net getest. Als je per se met intervallen wilt werken, moet je een externe app gebruiken die die zaken controleert, zoals JD. Wat JD eigenlijk doet, is niet het aan- en uitzetten van uw APN, maar het BLOKKEERT uw APN. Want als je JD gebruikt, en je zet je APN af, dan werkt JD ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
pina schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:04:
[...]

zoals eerder gezegd: wat je zegt is gewoon niet waar. Waarom zou er anders die optie zijn bij de settings? Ik heb het hier zelf net getest. Als je per se met intervallen wilt werken, moet je een externe app gebruiken die die zaken controleert, zoals JD. Wat JD eigenlijk doet, is niet het aan- en uitzetten van uw APN, maar het BLOKKEERT uw APN. Want als je JD gebruikt, en je zet je APN af, dan werkt JD ook niet.
Het enigste wat je zegt door die setting in te stellen is dat de dataverbinding uit mag wanneer deze niet wordt gebruikt. Wanneer je sync aan hebt staan voor je Gmail account blijft je dataverbinding gewoon open staan ongeacht of die setting aan staat of niet, simpelweg omdat de verbinding dan nog in gebruik is.

Nu gaat naar een poosje het icoontje van 3g/hdspa wel weg en wanneer het scherm uitstaat worden uitstaande verbindingen niet toegestaan. Echter laat het toestel nog steeds inkomende verbindingen toe en is dus niet echt helemaal offline, je ontvangt dan namelijk ook nog steeds meldingen van nieuwe e-mail. Ik zal even kijken of ik het topic daarover weer kan vinden bij Google.

[ Voor 20% gewijzigd door BastiaanN op 01-07-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Wat Pina zegt klopt inderdaad gewoon niet helemaal:

OOK ZONDER de "always on" optie van dataverbinding gaat de telefoon NIET van data af op het moment dat je het scherm uit zet. Want zelfs met het scherm uit krijg ik gewoon gmail pushes e.d. (dwz, toen ik ook m'n gmail nog aan had staan voor sync). Dus dat houdt automatisch in dat de dataverbinding altijd aan blijft.

En idd: Ik kan me voorstellen dat een dataverbinding aan houden en alleen maar open staan voor "pushes" best efficient kan zijn, maar het BLIJFT stroom verbruiken, omdat voor die pushes toch de verbinding in stand moet blijven.

Ik zou dus idd meer zien in standaard ondersteuning voor periodiek (2x per dag of eens per uur ofzo) syncen en voor de rest gewoon data uit. En dat dus zonder JD nodig te hebben.

Overigens @Pina: Je mag voortaan wel iets genuanceerder doen en idd wat minder 'bitcherig'. Er zit namelijk niets van onzin in mijn originele relaas, en dat jij eruit afleest dat ik "een heel platform" of "een telefoon" afkraak ligt ook meer aan jezelf. Ik ben namelijk verder juist uitermate tevreden met m'n Desire, ondanks de paar irritaties. Dit is m'n eerste phone waarbij ik zoiets heb van "deze mag van mij jaren mee gaan".
BastiaanN schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:17:
[...]

Het enigste wat je zegt door die setting in te stellen is dat de dataverbinding uit mag wanneer deze niet wordt gebruikt. Wanneer je sync aan hebt staan voor je Gmail account blijft je dataverbinding gewoon open staan ongeacht of die setting aan staat of niet, simpelweg omdat de verbinding dan nog in gebruik is.

Nu gaat naar een poosje het icoontje van 3g/hdspa wel weg en wanneer het scherm uitstaat worden uitstaande verbindingen niet toegestaan. Echter laat het toestel nog steeds inkomende verbindingen toe en is dus niet echt helemaal offline, je ontvangt dan namelijk ook nog steeds meldingen van nieuwe e-mail. Ik zal even kijken of ik het topic daarover weer kan vinden bij Google.
Ik zou zeer veel interesse hebben voor dat topic :). Eindelijk duidelijkheid iig.

Ik kan namelijk bv. geen techisch "hoe" bedenken van het uitzetten van 3g/hsdpa maar nog wel ontvangen van meldingen van nieuwe e-mail en zo ;).

En ook zonder 'sync' aan had ik niet het idee dat 3g/hsdpa weg ging na verloop van tijd. M'n accuduur werd er iig ook niet significant beter van dan met sync aan.

Laten we hopen dat met de update naar Froyo er ook op dit gebied wat leuke verbeteringen in zitten :)

[ Voor 35% gewijzigd door eymey op 01-07-2010 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
BastiaanN schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:17:
[...]

Juist...dat is dus de verklaring waarom op mijn toestel de dataverbinding gewoon actief bleef bij gebruik van die setting, en ook na 1 minuut scherm uit.
Als ik het zo allemaal lees en interpreteer dan is JD eigenlijk de juiste oplossing voor het tijdelijk laten deactiveren van de APN, waarbij om de zoveel tijd wel verbinding wordt opgebouwd en sync weer mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Laatst online: 14-09 18:28
Even een update met betrekking tot de sd-kaart:

Heb nu een week een nieuwe 8GB Kingston sd kaart in de telefoon zitten en heb nog helemaal geen problemen ondervonden. Inmiddels stuurt HTC mij een nieuwe kaart voor de originele 4GB kaart, die gaat er dus niet meer in. Als ik nog een weekje nergens meer last van heb dan lijkt het me dus duidelijk dat het aan de Sandisk kaart heeft gelegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
JD is dus op zich wel een oplossing, maar van wat ik ervan begrijp werkt het dus op zo'n ontzettend gore manier dat je het eigenlijk gewoon niet wil :).

@waslijn: Klinkt positief! Keep us posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
-edit-

[ Voor 95% gewijzigd door BillSpaarbank op 01-07-2010 16:02 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
eymey schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:51:
JD is dus op zich wel een oplossing, maar van wat ik ervan begrijp werkt het dus op zo'n ontzettend gore manier dat je het eigenlijk gewoon niet wil :).
...en toch heeft JD op mijn Desire tot nu toe altijd prima gefunctioneerd. Ik heb nog nooit een probleem gehad dat JD de dataverbinding niet meer kon opbouwen oid. Enfin, om kort te gaan...ik ben zeer tevreden en de accu gaat ook letterlijk 2x zo lang mee. En dat is waar het mij uiteindelijk om ging/gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 22:03
Ik heb sinds vandaag een Telfort abonnementje voor bij mijn Desire, alleen ik krijg maar geen data-verbinding opgezet.
Ik heb allerlei verschillende APN settigns geprobeerd, maar niets lijkt te werken.
Het vinkje voor Data while roaming staat natuurlijk aan.

Iemand die mij kan helpen?

Laatste instellingen die ik heb geprobeerd zijn:
Naam: Telfort Spot
APN: internet
Proxy: 193.113.200.195
Poort: 8080
Gebruikersnaam: <Niet ingesteld>
Wachtwoord <Niet ingesteld>
MCC: 204
MNC: 12
Verificatietype: PAP
APN-type: default

Ook de versie zonder proxy/poort settings levert niks op..

[ Voor 34% gewijzigd door bas-r op 01-07-2010 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
bas r schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:31:
Ik heb sinds vandaag een Telfort abonnementje voor bij mijn Desire, alleen ik krijg maar geen data-verbinding opgezet.
Ik heb allerlei verschillende APN settigns geprobeerd, maar niets lijkt te werken.
Het vinkje voor Data while roaming staat natuurlijk aan.

Iemand die mij kan helpen?

Laatste instellingen die ik heb geprobeerd zijn:
Proxy: 193.113.200.195
Poort: 8080

Ook de versie zonder proxy/poort settings levert niks op..
Toen ik mijn simkaart in mijn nieuwe desire stak kreeg ik de mogelijk om te kiezen voor het telfort netwerk.
Daarna deed mijn internet het meteen.

even gekeken en dit staat er bij mij:

Proxy: <Niet ingesteld>
Poort: <Niet ingesteld>

Staat het vinkje gegevens verbinding aan?

panasonic fz1000 # Raynox DCR-250 en DCR-150 # B+W ND 110 filter # Tiffen variable ND Filter ** mijn Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16
Hoe doet de batterij het eigenlijk na langere tijd in het bezit te zijn van de Desire? Gaat de duur wel vooruit? Aangezien ik las dat hij het niet eens dag uit houd bij een beetje gebruik in het begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madmaus
Southern Sun schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:40:
Hoe doet de batterij het eigenlijk na langere tijd in het bezit te zijn van de Desire? Gaat de duur wel vooruit? Aangezien ik las dat hij het niet eens dag uit houd bij een beetje gebruik in het begin.
Vandaag is mijn eerste dag met een desire.
Alles staat wel uithoor (Mobiel internet GPS en WiFi). Mijn collega's hebben hem uitgebreid getest en spelletjes opgespeeld.
Vanmorgen om 7:00 van de lader af gehaald en ik zit nu nog op 70%.

Het ligt er echt aan wat je aan hebt staan.

[ Voor 6% gewijzigd door madmaus op 01-07-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 13:39
waslijn schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 13:46:
Even een update met betrekking tot de sd-kaart:

Heb nu een week een nieuwe 8GB Kingston sd kaart in de telefoon zitten en heb nog helemaal geen problemen ondervonden. Inmiddels stuurt HTC mij een nieuwe kaart voor de originele 4GB kaart, die gaat er dus niet meer in. Als ik nog een weekje nergens meer last van heb dan lijkt het me dus duidelijk dat het aan de Sandisk kaart heeft gelegen.
Ik heb ook sinds dat ik er een 8Gb kaartje heb ingestopt het probleem niet meer gehad.

Heb jij van HTC de bevestiging gekregen dat er een kaart werd/wordt opgestuurd? Ik heb namelijk ook contact gehad met HTC maar de persoon aan de telefoon zei dat hij het ging doorgeven voor opvolging. Ik heb dus niet letterlijk de woorden "we sturen een nieuw kaartje op" gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Laatst online: 22:03
madmaus schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:38:
[...]

Toen ik mijn simkaart in mijn nieuwe desire stak kreeg ik de mogelijk om te kiezen voor het telfort netwerk.
Daarna deed mijn internet het meteen.

even gekeken en dit staat er bij mij:

Proxy: <Niet ingesteld>
Poort: <Niet ingesteld>

Staat het vinkje gegevens verbinding aan?
Ik heb geen optie voor het Telfort netwerk te kiezen gezien.
Gegevens verbinding staat gewoon aan.

Ik zal de helpdesk eens bellen.

Ik zie op Mijn Telfort dat ik het type van mijn telefoon kan opgeven om sms'jes met instellingen te ontvangen.
Zojuist gedaan, ik ben benieuwd wanneer ik deze sms'jes ontvang.

/edit: die sms'jes krijg je niet binnen 20 minuten, toch maar die helpdesk bellen...

/edit2: opgelost: via het Telfort forum kwam ik erachter dat je door daar aan een admin je NAW gegevens & 06nummer door te geven, deze je datainstellingen aan kan zetten voor je. Gedaan en binnen een kwartiertje was het gefixt.
Zie hier voor zo'n Telfort-forum post: http://forum.telfort.nl/topic6386.html#p164013

[ Voor 28% gewijzigd door bas-r op 01-07-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 01:24

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Southern Sun schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 15:40:
Ik haalde vorige week het einde van de dag nieteens met mijn nieuwe toestel, dus ik was al redelijk teleurgesteld.
Nu echter heb ik opeens dat het allemaal juist wél lang mee gaat: (niets veranderd?)

WIFI altijd aan, sync aan met 10+ calendars, push mail, paar SMSjes ontvangen en sturen, even bellen, Facebook app checken, NU app checken, GPS aan en Google Maps update Latitude de hele tijd.

Vanochtend om 8:30u van de lader en ik zit nu op 90%! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:58
Ken. schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:37:
[...]

Ik haalde vorige week het einde van de dag nieteens met mijn nieuwe toestel, dus ik was al redelijk teleurgesteld.
Nu echter heb ik opeens dat het allemaal juist wél lang mee gaat: (niets veranderd?)

WIFI altijd aan, sync aan met 10+ calendars, push mail, paar SMSjes ontvangen en sturen, even bellen, Facebook app checken, NU app checken, GPS aan en Google Maps update Latitude de hele tijd.

Vanochtend om 8:30u van de lader en ik zit nu op 90%! _/-\o_
Haha wow, ik wil ook wel zo een wonder accu :P
Hier 10:00u van de lader, 10 minuutjes bellen, 10 smsjes, Facebook, Twitter, Weer en e-mail syncen ieder uur... Geen WIFI, Vodafone, met hier gewoon vol 3G bereik. GPS en alle andere fratsen ook uit.

Even kijken naar batterij status.... 45% batterij over... Ik ga dadelijk eens JuiceDefender installeren, kijken of dat wat voor me wilt helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wie weet er hoe je de mail box alles als gelezen kan zetten? of kan dit nog steeds niet|?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabianNL
  • Laatst online: 19:41
joosthaarman schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 17:33:
Wie weet er hoe je de mail box alles als gelezen kan zetten? of kan dit nog steeds niet|?
Lees of zoek even, deze vraag is zelfs vandaag nog beantwoord!
Maar nee, dit is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

z0bin schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 18:55:
[...]

Misschien dat dat helpt.

succes
Dit is helaas niet gelukt. Wel kan je de nieuwe update laten overschrijven maar een oudere versie erop zetten gaat niet lukken is mijn ervaring. volgens HTC klopt dit helaas al gaan ze er voor mij waarschijnlijk wel een oudere versie erop zetten.

Vandaag contact gehad met HTC en maandag halen ze hem op en testen ze hem nogmaals met meerdere simkaarten. Ook word hij dit keer ergens anders heen gestuurd voor een second opinion.

Het probleem wat ik heb kan volgens HTC toch heel goed aan mijn simkaart liggen aangezien die al een jaar of 2 oud is. Nieuwere toestellen van HTC hebben hier nog wel eens problemen mee zei die man. Wat ik wel gek vond en zij ook is dat het toestel het een maand lang perfect heeft gedaan, wat mischien toch wel duid op een ander probleem. Kortom we weten het nog niet en over een week of 3 weten we het waarschijnlijk wel :)

*edit* toch ook maar even contact gehad met kpn en ze sturen mij voor de zekerheid een kosteloos nieuwe simkaart die ik waarschijnlijk zaterdag heb. Hopelijk werkt alles dan perfect en kan ik de koerier afbellen voor maandag :) Wel vaag dat ik eerst moest betalen voor een nieuwe simkaart maar na mijn uitleg ging ze overstag :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudy
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 24-06-2024
Heb sinds gisteren ook een Desire. Heerlijk, telnet, ssh, ftp server, irc en streaming muziek. Allemaal over wifi en 3g :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
Razer schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 16:53:
[...]

Haha wow, ik wil ook wel zo een wonder accu :P
Hier 10:00u van de lader, 10 minuutjes bellen, 10 smsjes, Facebook, Twitter, Weer en e-mail syncen ieder uur... Geen WIFI, Vodafone, met hier gewoon vol 3G bereik. GPS en alle andere fratsen ook uit.

Even kijken naar batterij status.... 45% batterij over... Ik ga dadelijk eens JuiceDefender installeren, kijken of dat wat voor me wilt helpen.
Heb nu een uurtje of 2 JuiceDefender draaien, me weer staat op 1x per uur, Twitter op1x per uur en mail op 1x per uur. Heb mezelf al verschillende mailtjes gestuurd, en JuiceDefender staat op de standaard instelling, maar er is nog niks binnen gekomen van mail. Dat schiet dus niet echt op zo... Iemand die JuiceDefender ook gebruikt en misschien wat tips voor me heeft?

[ Voor 4% gewijzigd door Razer op 01-07-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag een nieuw Vodafone contract aangegaan met een HTC Desire , en wat is dit een grote stap vooruit tegenover mijn vorig toestel Samsung Jét , echt ongelooflijk .
Nu eindelijk mijn eerste goede smartphone met Androids 2.1 en hopelijk volgen nog meer updates zoals de Android 3.0
Maar nu eerst lekker genieten met dit stuk speelgoed .

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2010 19:55 . Reden: spellingfout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master_viper
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 12:28

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

Rudy schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:16:
Heb sinds gisteren ook een Desire. Heerlijk, telnet, ssh, ftp server, irc en streaming muziek. Allemaal over wifi en 3g :)
Mag ik je vragen hoe je muziek streamed en of dit een online stream is of iets anders? Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar goeie programma's om muziek te streamen.

-= Very annoying forum person =-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
master_viper schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 19:57:
[...]

Mag ik je vragen hoe je muziek streamed en of dit een online stream is of iets anders? Ik ben namelijk nog steeds op zoek naar goeie programma's om muziek te streamen.
Ehm Spotify niet wat voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joost1991
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:19
joosthaarman schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:55:
[...]

Ehm Spotify niet wat voor jou?
Ik denk dat hij een gratis oplossing zoekt. Ik dacht aan Tunin FM maar ik zie dat deze nog niet beschikbaar is voor Android.

Macbook Pro 16" 2021 -  iPhone 14 Pro Max Deep Purple 256GB -  Apple Watch Ultra 2 Black Titanium Case -  iPad Pro 11" M4 Space Gray 256GB -  Apple TV 4K 32GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Ik gebruik "A Online Radio". Deze app kent talloze online radiostations (en herkent bv. ook de meeste NL radiozenders).

3fm (mijn persoonlijke favoriet omdat de FM tuner zo zuigt, heeft zelfs buiten bijna nergens signaal) klinkt zelfs op 64 kbit AAC heel acceptabel met een koptelefoontje op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Nadat Telfort mijn APN settings heeft goedgezet heb ik ook totaal geen last meer van 3G uitval problemen :)

Nu een ander probleem, ik ben mijn Google Navigatie snelkoppeling (pijltje) kwijt. Kan ook nergens vinden hoe ik die erop kan krijgen.
Via maps (opnieuw gedownload) werkt het navigeren gelukkig wel.

Na een harde reset is dus het icoontje verdwenen, ik heb wel de laatste OTA update.

Hoe krijg ik dat icoontje terug?

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Southern Sun
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14:16
Net ook weer even een Desire in mijn handen gehad. Wat een mooi dingetje zeg. Mijn oude toestel staat in de verkoop dus na dit weekend heb ik de Desire waarschijnlijk ook in mijn bezit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CultFreak schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 22:06:
Nadat Telfort mijn APN settings heeft goedgezet heb ik ook totaal geen last meer van 3G uitval problemen :)

Nu een ander probleem, ik ben mijn Google Navigatie snelkoppeling (pijltje) kwijt. Kan ook nergens vinden hoe ik die erop kan krijgen.
Via maps (opnieuw gedownload) werkt het navigeren gelukkig wel.

Na een harde reset is dus het icoontje verdwenen, ik heb wel de laatste OTA update.

Hoe krijg ik dat icoontje terug?
Desire even opnieuw opstarten en je icoontje is er weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het mogelijk om ontvangsbevestiging na versturen van sms te krijgen..??"?
dan heb ik het niet over die vervelende leveringsrapporten die je speciaal moet openen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Razer schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 18:59:
[...]

Iemand die JuiceDefender ook gebruikt en misschien wat tips voor me heeft?
Ja, direct van je telefoon af gooien! Er zijn vast mensen die beweren dat het zin heeft om te gebruiken maar op mijn desire verbruikt me telefoon 3x zoveel battery in standby dan zonder juicedefender (uitgebreid getest over een tijd van 6 uur).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Laatst online: 16-09 13:39
Vanmiddag was weer een ramp. Heel veel reboots achter elkaar, kon bijna niks met 't apparaat doen. Mogelijk werd ie te warm of deed ik teveel tegelijk, ik weet het niet, maar nu vanavond blijft ie gewoon wel aan (alhoewel ie nu niks doet). Ik moest in ieder geval een lange tijd wachten voordat ie het weer normaal deed.

Ik lees ook op XDA, Modaco, Androidforums etc. dat er meer mensen met dit probleem zijn. Bij intensief gebruik (meer dingen tegelijk doen), hitte of beide gaat hij rebooten en kan hij in een reboot-loop blijven steken; en tijdens dat rebooten kan hij ook nog warmer worden.
'Gelukkig' ben ik dus niet de enige die dat heeft. Affijn, Stukfruit (#2) en Homey D. Clown (#2, #3) hebben het hier ook, zo te lezen. En Nakebod, maar dat volume-probleem van hem heb ik niet.
Ook frappant dat er meer zeggen dat het gewoon goed werkte de eerste paar weken in bezit (meestal voor de update), maar daarna verergerde.
Ook lees ik dat het bij iemand opgelost is doordat het mainboard vervangen was, maar bij een ander had dat niet geholpen...
Ik lees zelfs iemand schrijven dat HTC er vanaf weet, dat 't inderdaad sinds de laatste update is en dat ze er mee bezig zijn... maar dat was 10 juni. Dan hoop ik dat er snel een update voor komt die het fixt. Ik gok echter dat dat wachten wordt op Froyo 2.2.

Hij crashte en rebootte bijvoorbeeld bij:
- Afsluiten van Ixmat Scanner via de back-knop (gebeurt altijd, voor de OTA-update werkte dit wel).
- Opstarten van een filmpje op www.dumpert.nl (nu net opnieuw getest en weer meegemaakt)
- Tegelijk gebruiken 3G en FM-radio (vanmiddag gemerkt, nog niet opnieuw geprobeerd).
- www.telegraaf.nl/dft/ een tijdje open laten staan (zojuist gemerkt, ik deed verder niks).
- spelen van Robodefense midden in een drukker level.
- Google Navigate halverwege de route, tijdens de eerste en enige keer dat ik 't gebruikte.
Ixmat Scanner en Robodefense staan er overigens niet meer op.

Als ie reboot en hij hangt aan USB, dan start ie ook nooit normaal op. Pas als ik hem van USB afhaal, gaat hij iets verder, totdat hij daarna op een bepaald moment weer crasht. Als ik ergens de tijd krijg om 'm op vliegtuigmodus te zetten, dan kom ik daarna meestal weer verder, of anders via shut down in het HBOOT menu en dan een tijd wachten.

Voor de volledigheid, factory resets heb ik al gedaan (zie m'n eerdere postings), ook zonder SD-card geboot e.d.. Ik heb een microsd-writer in bestelling, zodat ik eventueel die card nog een keer kan formatteren.
De melding dat de SD-card niet beschreven kon worden, heb ik ook als ik 'm 's nachts niet aan de lader heb hangen. Dan zie ik die melding de volgende ochtend. En op sommige momenten als ik een foto wil maken of als de avatars in Twidroid weer eens niet blijken te laden.
Dat is dan verholpen met uitschakelen en weer inschakelen. Over de SD-card ben ik het eens met wat mphilipp hier zegt.

Maar ik denk dat ik HTC maar ga bellen morgen...

[ Voor 16% gewijzigd door Eegee op 02-07-2010 01:08 . Reden: toevoegsels ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
dafmay schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 11:05:
[...]

Yep sluit ik mij bij aan...ondanks dat Android een erg fijn OS is en flink instelbaar / uitbreidbaar, laat het op bepaalde punten (zoals jij hierboven al hebt genoemd) wel wat liggen en hopelijk kunnen gebruikers het gemis aanvullen mbv een losse app...vaak wel. Maar dan heb je in het geval van automatisch instellingen (data/wifi/locatie/tijd/enz) een aantal apps (Settings Profiles, Locale, Timeriffic, APNdroid, JuiceDefender) waar je mee verder kunt.

Alleen is er dus geen enkele app die alles in 1 heeft...en dat is dan weer jammer. Echter nu heeft JD sinds de laatste versie (1.7.5) in ieder geval ook locatie-based profielen. Alleen werkt dat, net zoals bij Settings Profiles en Locale, niet altijd even betrouwbaar.

Ook vind ik nog steeds de look en manier van instellen bij JD werkelijk te weird voor woorden ;) Alle eerder genoemde apps (en de meeste apps vanuit Market) hebben een normale overzichtelijke look en werking, alleen JD blijft het lekker op hun eigen warrige manier doen. Ach...het heeft ook wel weer wat :)

Edit : reden wat alinea's toegevoegd...is wat overzichterlijker zo ;)
Ik zie dat jij echt super resultaten haalt met JuiceDefender, krijg je nog altijd netjes je weer updates en mail binnen (van de HTC mail app). Op welke sync time heb je het weer en de mail ingesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:00

Nakebod

Nope.

Welk nummer van HTC ga je bellen? Kan volgens mij geen Nederlands HTC nummer vinden. Mijn Desire is zogenaamd ook gerepareerd, "softwareupdate" naar een versie die ik al had. Softwareprobleem had ik eigenlijk al 99% uitgesloten gezien ik alleen problemen heb als hij ook maar een beetje warm is.
Telefoon nu net 2 maanden in bezit, en bijna de helft al kwijt aan reparatie omdat Dynafix zo traag is. "Reparatie" was nog geen halve dag, de rest is hij alleen maar onderweg geweest. Speel het eigenlijk liever via HTC zelf als het even kan.
Heb nu wel een echte HTC pen... als die nu ook eens kon bellen was ik blij.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eegee
  • Laatst online: 16-09 13:39
Nakebod schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 00:57:
Welk nummer van HTC ga je bellen? Kan volgens mij geen Nederlands HTC nummer vinden.
Hier staat een Nederlands nummer:
http://www.htc.com/nl/CA_Hotline.aspx
(HTC - Ondersteuning - Klantenservice - Per telefoon)
Netherlands Nederlands +31(0)20-715-7310 Mon - Sat 09:00- 18:00 (Mon - Fri) 09:00- 13:00 (Sat)
Pagina: 1 ... 21 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.