HTC Desire - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste
Acties:
  • 215.779 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kohen
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18:12
eymey schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:04:
Gemiddeld draai ik hier ook gewoon 2 dagen op een accu. Maar zo af en toe slurpt ie zich ook ineens in een dag leeg :{

Trouwens, nog ff wat betreft synchronisatie: Ik heb gezien dat je bv. het weer kan instellen om slechts ieder uur te updaten. Maar hoe doe ik dat met de Google accounts die ik ingesteld heb staan? Daar kan ik alleen maar automatisch syncen aan of uit zetten, maar geen tijds interval opgeven :S
Dat had ik dus ook normaal gaat hij makkelijk 1 dag a 1,5 mee maar na die update (lijkt) is mijn batterij soms in 5 a6 uren leeg .... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sretlow
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 15:05
Weet iemand hoe ik hier de boatloader van de desire kan achterhalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:14
Upbeat schreef op maandag 28 juni 2010 @ 23:12:
[...]

Ik doe serieus 2 dagen met een volle accu. Zit na 2 dagen nu op 20% en gebruik de telefoon voornamelijk om te bellen, smsen, mailen, internetten, twitteren en facebooken. De rest zoals muziek enzo gebruik ik minder vaak. En ik heb zo'n 23 apps geinstalleerd naast de standaard Android en HTC apps.
Ik doe normaal gesproken ook makkelijk 2 dagen op een volle accu. Dus ik ben op zich redelijk tevreden...iedere avond aan de lader...no problems.

Ik gebruik sinds gisteren weer eens UltimateJuice (icm Juicedefender), maar nu de nieuwste versie 1.7. Na volledig opladen de telefoon gisteravond om 23:30 ontkoppeld. Tussen 00:00 en 09:30 was APN geheel disabled (maw dus geheel geen dataverbinding), sync staat dan dus ook uit.

Tot nu toe de telefoon nog niet gebruikt en na 13 uur van het sap af staat de batterij indicator nog op 96%. Kijk...dat noem ik nog eens resultaat _/-\o_

Verder heb ik JD zo ingesteld dat iedere 15 minuten even de dataverbinding wordt opgezet, en verder alleen wanneer het scherm aan is, APN (dataverbinding) wordt geactiveerd. En ook alleen pas wanneer scherm wordt unlocked...op deze manier kun je de telefoon dus even uit slaapstand halen om de tijd te bekijken oid...zonder dat JD meteen (onnodig) de dataverbinding activeert. Superhandig!

Natuurlijk zal bij enig gebruik het batterijverbruik exponentieel sneller gaan...maar dit is obv mijn ervaringen met de telefoon/batterij en diverse apps voor beter accuverbruik al een zeer goed resultaat "in my book" :)

[ Voor 7% gewijzigd door dafmay op 29-06-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 01:08
sretlow schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 12:35:
Weet iemand hoe ik hier de boatloader van de desire kan achterhalen?
Jup.
Toestel uitzetten.
Toestel weer aanzetten met een combinatie van de volume down knop en de power knop.

Je komt in een wit scherm terecht (HBOOT scherm). Als het goed is zie je op de 2e regel je versie van de bootloader, in mijn geval 0.75 , je hebt ook nog versie 0.80.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-09 11:13

Deem

Ontcijfer mij!

Hebben jullie ook problemen met de Market in het algemeen?
Heel vaak slechte response, crashes, downloads die enorm lang doen om te starten, niet laden van info of afbeeldingen laten zien? Mensen hier meer last van?

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
De Market is niet de meest geniale applicatie van Google, heb ik zelf wel gemerkt. Zowel op de Desire als andere Android-telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

RoD schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:17:
De Market is niet de meest geniale applicatie van Google, heb ik zelf wel gemerkt. Zowel op de Desire als andere Android-telefoons.
Nou, op mijn Hero, toen nog 1.5, 2 maanden geleden had ik die problemen niet. Desire met 2.1 echt structureel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
@Dafmay: Doet JuiceDefender/UltimateJuice dat uitschakelen van de dataverbinding zonder de APN definities zelf te 'editen'? (heb begrepen dat veel programma's dit heel lelijk doen).
Kohen schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 11:55:
[...]

Dat had ik dus ook normaal gaat hij makkelijk 1 dag a 1,5 mee maar na die update (lijkt) is mijn batterij soms in 5 a6 uren leeg .... :X
Bij mij heeft dat niks komma nada met een update te maken. DWZ, ik heb 'm al met de laatste firmware en software uit de winkel :)

[ Voor 52% gewijzigd door eymey op 29-06-2010 13:46 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08-09 19:32
Nou ik mag ook in mijn handjes klappen als ik 12/13 uur, dus een dag haal. En dan internet ik nog niet eens. Sms af en toe. en een klein belletje. :?

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Deem schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:19:
[...]

Nou, op mijn Hero, toen nog 1.5, 2 maanden geleden had ik die problemen niet. Desire met 2.1 echt structureel.
T-Mobile toevallig?
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1414281?data[filter_keywords]=market&data[boolean]=AND

[ Voor 25% gewijzigd door Ken. op 29-06-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:50

Sjaak_Afhaak

Bleh!

Ik zit normaal gesproken op 16 uur (van 's ochtends opstaan tot naar bed gaan), nog net genoeg dus. Ik gebruik 'm redelijk veel (45 - 60 min internetten via 3g, 5-10 min bellen, en soms in bed nog een kwartiertje video. qua accuduur betekend dat hij het net zo lang/kort volhoudt als m'n vorige telefoon, een nokia 5800. Het verschil is natuurlijk een veel betere phone ;)
Dus qua accuduur kan het altijd beter, maar tot nu toe mag ik nog net niet klagen.

trouwens, ben laatst 2,5 dag voor een cursus in het buitenland geweest. Data roaming uitgeschakeld, en heb het toestel enkel gebruikt om 's avonds 10 minuutjes naar huis te bellen. Ik heb het toestel niet hoeven op te laden :)

Hier staat tekst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cardo schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 13:52:
Nou ik mag ook in mijn handjes klappen als ik 12/13 uur, dus een dag haal. En dan internet ik nog niet eens. Sms af en toe. en een klein belletje. :?
Dan zou ik me eens verdiepen in wat batterij tipjes.
Zonder internet, beetje smsen en een klein belletje haal ik waarschijnlijk 3-5 dagen.
Met heavy use haal ik misschien een dagje.

Zit bij vodafone

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2010 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-09 12:34
Ik kan makkelijk 3 dagen met een batterij toe. Af en toe een smsje, soms bellen en internet zijn dan normaal gebruik. Gmail synced normaal en het weer via de klok ook, verder geen exchange of twitter dingen ingesteld.
Heb Juicedefender eraf gemieterd want die zorgde voor meer problemen dan gemak.

Ik maak wel gebruik van Auto Task Manager. Gemaakt door een tweaker en werkt ideaal door de processen die android zelf opstart te laten draaien maar apps wel te killen als ie op stand by gaat.

Voor hieronder:
Ik zit via Hi bij KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door Harmsen op 29-06-2010 15:31 ]

What a fine day for Science! | Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Zouden degenen die hun setup posten wat betreft accuduur ook hun provider erbij kunnen zetten voor de volledigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Ja T-mobile. Maar tis toch vreemd dat het alleen de Market is en de rest geen problemen oplevert... hmm.

Edit:
Even gelezen: GVD T-MOBILE! nooit problemen gehad met jullie maar dit is onacceptabel! over 3 maanden mag ik verlengen maar als dit tegen die tijd nog niet is opgelost ben ik weg.

[ Voor 16% gewijzigd door Deem op 29-06-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:22
Deem schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:13:
[...]

Ja T-mobile. Maar tis toch vreemd dat het alleen de Market is en de rest geen problemen oplevert... hmm.

Edit:
Even gelezen: GVD T-MOBILE! nooit problemen gehad met jullie maar dit is onacceptabel! over 3 maanden mag ik verlengen maar als dit tegen die tijd nog niet is opgelost ben ik weg.
Mijn verlenging was net ingegaan toen het gezanik begon :(
Ik blijf doorzeuren bij 1200 en middels dat klachtenformulier tot het goed is, misschien komt het ooit nog goed ;)
Ik heb naast Market met elk internetprogramma problemen met het opzetten van een verbinding. 1 op de 10 keer gaat het goed en dat is erg frustrerend als google navigatie een andere route nodig heeft, ik even informatie nodig heb of wat voor ander moment ik dan ook net even internet nodig heb..

Ik heb misschien slechts de eerste 2 weken goed gebruik kunnen maken van internet, sinds eind april is het niks meer dan gedonder. Ik zit er helaas toch aan vast, het is afwachten voor mij.
:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:10

TheVMaster

Moderator WOS
Deem schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:13:
[...]

Edit:
Ik heb hetzelfde probleem met de Market bij T-Mobile. Sinds vorige week (na mijn overstap van KPN naar T-Mobile) heb ik inderdaad ook ineens troubles met de Market. Ik heb dit overigens aan T-Mobile gemeld en ze zijn er mee aan de slag gaven ze (via Twitter) aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Moning2 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 15:26:
[...]

Mijn verlenging was net ingegaan toen het gezanik begon :(
Ik blijf doorzeuren bij 1200 en middels dat klachtenformulier tot het goed is, misschien komt het ooit nog goed ;)
Ik heb naast Market met elk internetprogramma problemen met het opzetten van een verbinding. 1 op de 10 keer gaat het goed en dat is erg frustrerend als google navigatie een andere route nodig heeft, ik even informatie nodig heb of wat voor ander moment ik dan ook net even internet nodig heb..

Ik heb misschien slechts de eerste 2 weken goed gebruik kunnen maken van internet, sinds eind april is het niks meer dan gedonder. Ik zit er helaas toch aan vast, het is afwachten voor mij.
:O
Ja idd! het is begonnen eind april... Daarvoor nooit problemen met mijn Hero. Als ze de Iphoners aan het voortrekken zijn met traficshapers en filters ten kosten van android ben ik straks gewoon weg.

Edit:

AndroidWorld merkt het ook op: http://www.androidworld.n...google-servers-problemen/

[ Voor 5% gewijzigd door Deem op 29-06-2010 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s010706
  • Laatst online: 17-06-2024

s010706

By

Stukfruit schreef op maandag 28 juni 2010 @ 21:26:
[...]

Alle eerdere uitspraken van helpdeskmedewerker bleken onbetrouwbaar. Jij linkt nu naar *precies* zo'n zelfde mededeling. Natte vingerwerk om daaruit af te leiden dat de update in September komt, zonder enige hint in dat hele bericht? Ja.

[...]

Een non-internetbron van een familielid die bij de Android devvers van Google in de VS werkt, die weet dat HTC en Google vrienden zijn. Wat knap, dat hadden de normale mensen onder ons nooit kunnen raden ;)

Ik kan ook zeggen dat m'n tante een vriend heeft die toevallig iemand in Duitsland kent die vorig jaar heeft samengewerkt met een officiele ontwikkelaar van Android, maar dat maakt m'n claims nog niet betrouwbaar.

Overigens is het niet zo heel erg moeilijk om die mensen te leren kennen, dat kan tegenwoordig zelfs via internet.
Lijkt nu toch wel officieel te zijn
http://www.engadget.com/2...e-to-get-froyo-beginning/ _/-\o_

[ Voor 30% gewijzigd door s010706 op 29-06-2010 16:04 ]

Hi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:14
Goed nog even een tussenstand voor de mensen die bezig zijn met hun accuverbruik e.d.

Telefoon is nu bijna 17 uur van de lader af, zojuist zo'n 13 foto's gemaakt, een aantal bijgesneden en opgestuurd via email. Daarna nieuws en weer update gedaan. Verder de telefoon dus niet gebruikt...accu indicator staat nu nog op 90%...gaat dus prima, zelfs bovengemiddeld nav mijn eigen ervaringen, icm JuiceDefender/UltimateJuice 1.7 _/-\o_

Beste mensen, zoals eerder ook al geconcludeerd in dit topic...dataverbinding is de grootste accuslurper. Vooral als je kijkt naar gebruik tov verbruik. Als je niets doet met de telefoon, maar wel continue dataverbinding aan hebt staan...dan kost dat relatief erg veel accu...terwijl je er "niets" voor terugkrijgt! Maw een app zoals Juicedefender is eigenlijk perfect om te gebruiken.

Ik heb mijn telefoon nu bijna 1 dag (nu 19 uur) aan, met zeer weinig gebruik dat wel, en accupercentage staat op 86%. Veel lager dan 80% gaat ie niet uitkomen...dat is toch een waarde die ik hiervoor nooit heb gehaald. Normaliter altijd rond 60% oid na 1 dag.

[ Voor 43% gewijzigd door dafmay op 29-06-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-09 11:07
Ik heb mijn Desire sinds gisteren. Gelijk LauncherPro erop gezet, omdat ik Sense nogal lelijk vind. Maar nu een vraagje: Hoe kan ik Sense volledig uitschakelen, want ik heb nu wel LauncherPro op mijn homescreens, maar op het lock screen nog steeds de Sense interface. Hoe kan ik dat veranderen? Ik wil graag het lock screen van de Nexus One.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Lee245 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:25:
Ik heb mijn Desire sinds gisteren. Gelijk LauncherPro erop gezet, omdat ik Sense nogal lelijk vind. Maar nu een vraagje: Hoe kan ik Sense volledig uitschakelen, want ik heb nu wel LauncherPro op mijn homescreens, maar op het lock screen nog steeds de Sense interface. Hoe kan ik dat veranderen? Ik wil graag het lock screen van de Nexus One.
Dat kan soiezo niet zonder root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Deem schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:30:
[...]

Dat kan soiezo niet zonder root.
Ok, ik dacht dat dat bij LauncherPro hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Nee, helaas is de lockscreen een appart onderdeel van de schil zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Deem schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 16:37:
Nee, helaas is de lockscreen een appart onderdeel van de schil zegmaar.
Zijn er misschien wel alternatieven te vinden zonder te rooten, of kan het écht alleen met een geroot toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bog
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09-2024

bog

Ook maar wat kwijt over mijn accu.

Ik merk dat ik sinds de update minder lang met mijn accu doe. Waar ik voorheen aan het eind van de dag nog tussen de 40 en 50% over had, kom ik nu uit tussen de 15 en 0%.
Als ik naar het accu gebruik kijk, zie ik dat het voornamelijk wifi is. Zowel Wifi On als Wifi Running gebruiken een aanzienlijk deel van mijn accu (beide zo rond de 33%). Wat ik vreemd vind is dat ik geen wifi gebruikt heb tot nu toe (vandaag), en voor internet gebruik maak van mijn mobiele internet (Vodafone).

Daarnaast had ik vandaag een spontane reboot terwijl het toestel in mijn broekzak zat en ik er dus niets mee deed. Al met al ben ik niet zo blij met de update, want daarvoor ervaarde ik geen problemen, behalve dan dat het enorm lang duurde om het toestel uit te schakelen. Weet er iemand of er een manier is om weer terug te gaan naar de oude firmware?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:59
Waarom schakel je wifi dan niet gewoon uit als je het toch (bijna) niet gebruikt :?

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bog
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-09-2024

bog

Dat heb ik ook zojuist gedaan, maar voor de update had ik die ook de hele dag aanstaan, dus er is wel een verschil te merken.
Ik heb/had hem overigens aanstaan omdat hij dan automatisch overschakelt op wifi als ik thuis ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BraX
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-09 16:22
Ik heb een probleem met mijn contacten. Heb een contact *Henk* waarvan ik een Telefoon account, Gmail account en Facebook account heb. Echter heeft *Henk* op zijn facebook een verkeerd nummer staan, maar op 1 of andere reden pakt de Desire dit nummer als zijn nr. Telefoon nummers in de Telefoon aanpassen heeft geen zin, heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brrrt
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12-09 20:43
Het valt me op dat dit bericht nog niet hier naar voren is gekomen. Er komt dus blijkbaar een Sony s-lcd scherm in, bij de nieuwe lichtingen van de Desire en Nexus. Ik vraag me af hoe de kwaliteit is bij direct zonlicht, iets wat voor mij natuurlijk wel belangrijk is. Als ik kijk naar mijn Touch Pro 2, die kan ik nauwelijks lezen wanneer de zon schijnt. De screenprotector zal natuurlijk ook wel helpen, maar ideaal is anders. Zal het (redelijk kraswerende) scherm nu ineens een screenprotector nodig hebben? Of gaan ze daar ook nog mee aankloten, dat er nu een teflon coating op komt (zoals de witte Hero ook had), om de consument toch nog dit toestel te laten kopen?

Amoled staat er om bekend dat het niet echt leesbaar is bij zonlicht, maar als ik dan kijk naar wat dat Super Amoled (van de Samsung Wave en Galaxy S -> al heb ik weinig vertrouwen meer in samsung telefoons na de omnia reeks toestellen) doet, da's helemaal geweldig! Wat denken jullie, is S-LCD een afkorting voor Super LCD (zoals in het tweakers nieuws staat) of voor Sony/Samsung LCD (zoals wikipedia vermeld).

Kortom, wat vinden jullie van deze ontwikkeling? Amoled of S-LCD?

[ Voor 3% gewijzigd door brrrt op 29-06-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:05
Heeft er niemand info over de instelbaarheid van de sync-frequentie met het Google account? Zoals agenda, contacten en gmail?

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

BraX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:13:
Echter heeft *Henk* op zijn facebook een verkeerd nummer staan, maar op 1 of andere reden pakt de Desire dit nummer als zijn nr.
Dat is het nummer van Ingrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lee245
Ik heb een vraagje over Gmail. Ik heb mijn Gmail account opgezet, maar als ik naar de Gmail applicatie ga dan dan staat er:
'Waiting for sync. Your email will appear shortly.' Moet ik gewoon geduld hebben of moet ik hem via de PC syncen of wat?

Ik heb het al. Je moet syncen via Settings, ik heb automatic sync uitgeschakeld. Alleen contacts wil hij nog niet syncen.

Edit: vraagje 2:

Ik heb de taal ingesteld op Engels, ik heb voice data geïnstalleerd, maar ik krijg geen microfoontje te zien in de Google Search Box.

[ Voor 37% gewijzigd door Lee245 op 29-06-2010 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmithNL
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:38
It's summer. It's hot. Naturally, everyone wants to lick some frozen dessert in one form or another. Shortly after the Nexus One got its absolutely official Android 2.2 update, HTC has once again leaped out to tell us of its own Froyo offering. The Taiwanese mobile giant has informed Recombu that it's expecting "several of our 2010 models including Desire, Legend and Wildfire" to join Google's latest green bot party "beginning in Q3." We went to the trouble of confirming this with HTC ourselves, and while this isn't really much of an update from the company's previous statement in terms of time frame, here's hoping that at least some of its customers will get the delivery before the summer fiesta ends.
http://www.engadget.com/2...2Fengadget+%28Engadget%29

Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone 17 Pro -- DJI Mavic Air

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fransfb
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-09 19:50
:D aangezien Q3 over morgen ofzo begint :p is dit goed nieuws maarja ik verwacht hem pas in Augustus September om eerlijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xymox
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 13:19

Xymox

Determinism rulez !

Na de vastloper heb ik al mijn contacten weer ingevoerd. Gaat mij niet nogmaals gebeuren, dus ik ben opzoek naar een goede gratis backup app.
Astro geïnstalleerd, maar ik zie dat deze alleen de apps backupt.

Iemand een goede tip?

[ Voor 62% gewijzigd door Xymox op 29-06-2010 21:36 ]

Intel i9-9900K | MSI MPG Z390 Gaming Pro Carbon | MSI RTX 2080Ti Gaming X Trio | Ballistix Sport LT (32GB) | MSI Optix MAG274QRF-QD 1440p | Samsung 970 EVO Plus (2TB) | NZXT Kraken X52 | Valve Index | Fractal Design R6 | Synology DS420j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardo
  • Laatst online: 08-09 19:32
Harmsen schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 14:47:
Ik kan makkelijk 3 dagen met een batterij toe. Af en toe een smsje, soms bellen en internet zijn dan normaal gebruik. Gmail synced normaal en het weer via de klok ook, verder geen exchange of twitter dingen ingesteld.
Heb Juicedefender eraf gemieterd want die zorgde voor meer problemen dan gemak.

Ik maak wel gebruik van Auto Task Manager. Gemaakt door een tweaker en werkt ideaal door de processen die android zelf opstart te laten draaien maar apps wel te killen als ie op stand by gaat.

Voor hieronder:
Ik zit via Hi bij KPN.
Woow bedankt voor deze tip. zou je hier nog iets uitleg over kunnen geven? Ik ben een beetje n00bish. Ik zie ene hele lijst met apps. De helft groen en de andere helft niet. Daarbij kan ik nog een sterretje zetten. Welke worden nou gekilled? waar ik een sterretje achter zet?

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
Beerkeeper schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:21:
Opzich interessant voor HTC Desire bezitters waaronder ikzelf :)

http://www.koopjessite.nl/

[afbeelding]

Een desktopcradle voor je HTC Desire met netsnoer en usb verbindmogelijkheid. Niet echt duur zo te zien.
Hm, had niet door dat dat ene dagaanbiedingensite was. Iemand een plek waar ik dat dockje (of een gelijkwaardige) voor een mooi prijsje kan bestellen? (zo'n vakje voor een 2e accu is niet zo belangrijk, maar de kabel wel)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 20:45

Len

Leeg

Xymox schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:32:
Na de vastloper heb ik al mijn contacten weer ingevoerd. Gaat mij niet nogmaals gebeuren, dus ik ben opzoek naar een goede gratis backup app.
Astro geïnstalleerd, maar ik zie dat deze alleen de apps backupt.

Iemand een goede tip?
Sync met gmail?

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimstradamus
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-07 21:31
Maverick schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 21:41:
[...]

Hm, had niet door dat dat ene dagaanbiedingensite was. Iemand een plek waar ik dat dockje (of een gelijkwaardige) voor een mooi prijsje kan bestellen? (zo'n vakje voor een 2e accu is niet zo belangrijk, maar de kabel wel)
http://www.pdashop.nl/pro...op-cradle-htc-desire.html

PSN ID: wimstradamus Youtube: wimstradamus00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:24
Deze cradle synchroniseert je HTC Desire via een USB-kabel (niet meegeleverd) met uw computer of laptop.
Das dan weer een beetje jammer, want zo'n kabel ben je ook minstens 10 a 15 euro voor kwijt. :{
Die van die aanbieding werd met kabel en adapter geleverd

edit: heb die van de aanbieding gevonden: http://www.mobilesupplies...n-htc-desire-p-11609.html € 24,50 incl verzenden. Morgen maar eens bestellen denk.

[ Voor 14% gewijzigd door Maverick op 29-06-2010 22:42 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Len
  • Laatst online: 20:45

Len

Leeg

Lee245 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 19:28:
Ik heb een vraagje over Gmail. Ik heb mijn Gmail account opgezet, maar als ik naar de Gmail applicatie ga dan dan staat er:
'Waiting for sync. Your email will appear shortly.' Moet ik gewoon geduld hebben of moet ik hem via de PC syncen of wat?

Ik heb het al. Je moet syncen via Settings, ik heb automatic sync uitgeschakeld. Alleen contacts wil hij nog niet syncen.

Edit: vraagje 2:

Ik heb de taal ingesteld op Engels, ik heb voice data geïnstalleerd, maar ik krijg geen microfoontje te zien in de Google Search Box.
Lee245 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 22:23:
Hoe krijg ik zo'n microfoontje bij de Google Search bar? Ik heb mijn taal van begin af aan al op Engels staan..
Len schreef op donderdag 24 juni 2010 @ 23:42:
[...]

Hier een pagina met QR-codes:

http://michaelpegg.co.uk/...o-text-on-the-htc-desire/

Dit werkte ook bij mij met SlideIT 2.01. Ik moest wel even een reboot doen voordat ik het mic-knopje zag.
Grappig dat ik 2 keer dezelfde vraag van je tegen kom. Als je dit topic had doorgelezen...

Free Tibet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjw-001
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16-09 19:48
Dit hoort hier dus niet.

[ Voor 100% gewijzigd door RoD op 29-06-2010 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:32
Ik heb sinds gister een probleem met de normale speaker van mn desire ( voorop dus, niet de 'grote' speaker). Ik hoor niks bij telefoongesprekken, en aangezien dat best wel essentieel is wil ik dit even controleren en oplossen.

Dus mijn vraag is of er een soort test-speaker app is ? Anders ga ik hem gewoon opsturen. Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 14:16

fulgore

goud

BraX schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:13:
Ik heb een probleem met mijn contacten. Heb een contact *Henk* waarvan ik een Telefoon account, Gmail account en Facebook account heb. Echter heeft *Henk* op zijn facebook een verkeerd nummer staan, maar op 1 of andere reden pakt de Desire dit nummer als zijn nr. Telefoon nummers in de Telefoon aanpassen heeft geen zin, heeft iemand hier een oplossing voor?
Heb je de update 1.21 (er vanuit gaande dat je een brandless toestel hebt) er al opstaan ? Had eerst hetzelfde probleem maar sinds de update is het opgelost.

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-09 13:01

mphilipp

Romanes eunt domus

Betreffende het 'SD probleem' heb ik een theorie bedacht. Volgens mij heeft het te maken met het programmaatje dat opkomt als je een usb kabel in de Desire steekt. Die vraagt dan wat je wilt: opladen, disk-drive of sync. Soms blijft dat programma 'hangen' en blijft ie actief, maar je kunt 'm niet (normaal) afsluiten. Je blijft dan ook dat USB icon zien in de sysbar.
Aangezien dat programma ook de SD kaart kan un- en remounten vanwege het gebruik als diskdrive, denk ik dat ie op enig moment in een stand terecht komt waar ie de SD kaart unmount op een manier dat ie ook niet meer geremount kan worden zonder reboot.

En aangezien de meesten elke dag het ding opladen, kan het vaker voorkomen dat het programma 'hangt'. Hebben meer mensen die ervaring dat het programma 'hangt'?
Misschien is het onzin, maar het zou zomaar kunnen dat deze zaken met elkaar gerelateerd zijn.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Nee, het is bij mij nooit blijven hangen. Bij mij is de relatie er in ieder geval niet.

Ik heb nu maar een Froyo-ROM geflasht. Ben benieuwd of het opgelost is. Moet bijna wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smokey!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15:19
Ik ben geinteresseerd in deze telefoon, zit alleen een beetje met het interne geheugen van 512mb. Ik heb begrepen dat al je apps ed op dit geheugen opgeslagen worden (en dus niet op je SD kaart).

Ik kan nergens vinden hoe groot een app ongeveer is. Dus hoeveel je er kwijt kunt op 512 mb. Iemand die hier meer van weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt ook geen 512MB tot je beschikking... aangezien het OS en dergelijke ook al ruimte innemen..
Zo'n 200MB is denk beschikbaar voor apps / games.. en hoeveel dat er zijn ligt aan die apps / games...
Je hebt apps van 100kb maar ook van 10MB.. Simpel gezegd is dat niet 1,2,3 te zeggen dus, maar in
de praktijk blijkt dat je er meer dan zat op kunt zetten of je wilt echt 50 games met je meenemen ofzo iets.

Tevens komt er Android 2.2 FroYo naar de Desire (voor zover ik weet) en dan kun je wel op de SD op slaan =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 00:19

Fiber

Beaches are for storming.

Smokey! schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:21:
Ik ben geinteresseerd in deze telefoon, zit alleen een beetje met het interne geheugen van 512mb. Ik heb begrepen dat al je apps ed op dit geheugen opgeslagen worden (en dus niet op je SD kaart).

Ik kan nergens vinden hoe groot een app ongeveer is. Dus hoeveel je er kwijt kunt op 512 mb. Iemand die hier meer van weet?
Klopt, helaas. Hoe groot een app is verschilt enorm, Mijn grootste 6 zijn nu 8, 7, 6.8, 5.9, 5.5 en 4.4 MB groot, maar er zijn er ook van slechts enkele KB. Ik kreeg binnen 2 dagen al de melding dat het geheugen vol zat en er dus niets meer bij kon. Dus elke keer dat ik iets nieuws wil moet ik er iets anders afgooien. Het goede nieuws is dat Android 2.2 (Froyo) dit op gaat lossen. Die ondersteunt namelijk apps2sd zodat we eindelijk onze apps gewoon op de sd kunnen zetten. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
HTC: “We are working hard with our partners to update the HTC Sense experience on Froyo and distribute it to our customers as fast as possible. We expect to release updates for several of our 2010 models including Desire, Legend and Wildfire beginning in Q3.”
bron

FroYo's Apps2SD is overigens niet voor alle apps, alleen apps die het zelf aangeven dat ze dat kunnen.

[ Voor 11% gewijzigd door Alex) op 30-06-2010 00:38 ]

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51
Grrrrmbl.. krijg nu om de x tijd de melding "het proces android.proces.phone is onverwachts gestopt".
Daarnaast ligt mijn 3G er helemaal uit (daarvoor werkte het redelijk m.b.v. de fixes die in de FAQ staan).

Factory reset gedaan, met en zonder backup terugzetten. Beide zelfde resultaat. :(
Ik vermoed dat de melding te maken heeft met het niet hebben van 3G.

Iemand anders dit probleem ook en heeft er iemand een goede suggestie om te proberen? :S

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
Hmm ik heb een probleem. Ik heb launcherpro geinstalleerd, die pakken sneller is dan Sense (zoals met alle Sense dingen blijkbaar), maar nu wil ik dat het berichtenicoontje mij naar ChompSMS brengt. Overal op het net vind ik dat ik de standaardwaarden moet herstellen bij Instellingen -> Toepassingen, maar zowel bij Berichten als bij chompsms staat er dat er geen standaardwaarden zijn ingesteld. Ik heb al geprobeerd om handcent te installeren zodat hij mij zou doen kiezen, maar dat hielp niet, evenals chompsms herinstalleren niet hielp. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

CultFreak schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:40:
Grrrrmbl.. krijg nu om de x tijd de melding "het proces android.proces.phone is onverwachts gestopt".
Daarnaast ligt mijn 3G er helemaal uit (daarvoor werkte het redelijk m.b.v. de fixes die in de FAQ staan).

Factory reset gedaan, met en zonder backup terugzetten. Beide zelfde resultaat. :(

Iemand anders dit probleem ook en heeft er iemand een goede suggestie om te proberen? :S
Ik heb hetzelfde probleem gehad, maar dan alleen na het plegen van een telefoontje via m'n carkit (Parrot CK3100)...

Het probleem is plotseling ontstaan (heb niks geïnstalleerd of verwijderd), en is ook even plotseling weer verdwenen de laatste week. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 00:23:
Je hebt ook geen 512MB tot je beschikking... aangezien het OS en dergelijke ook al ruimte innemen..
Zo'n 200MB is denk beschikbaar voor apps / games.. en hoeveel dat er zijn ligt aan die apps / games...
Je hebt apps van 100kb maar ook van 10MB.. Simpel gezegd is dat niet 1,2,3 te zeggen dus, maar in
de praktijk blijkt dat je er meer dan zat op kunt zetten of je wilt echt 50 games met je meenemen ofzo iets.

Tevens komt er Android 2.2 FroYo naar de Desire (voor zover ik weet) en dan kun je wel op de SD op slaan =)
Ik mag toch aannemen dat je apps gewoon kunt opslaan op de interne 8/16GB en dat de 512MB er alleen is als werkgeheugen ? En dat met 2.2 de apps ook kunt opslaan op de SD ?

Edit : Ingelezen ... kan dus niet en nu maar hopen dat het met 2,2 wel kan en dat de meeste apps dat gaan ondersteunen.. voelt wel een beetje aan als de jaren '90 zeg 200 mb voor je apps

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:43
QplQyer schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 01:58:
Hmm ik heb een probleem. Ik heb launcherpro geinstalleerd, die pakken sneller is dan Sense (zoals met alle Sense dingen blijkbaar), maar nu wil ik dat het berichtenicoontje mij naar ChompSMS brengt. Overal op het net vind ik dat ik de standaardwaarden moet herstellen bij Instellingen -> Toepassingen, maar zowel bij Berichten als bij chompsms staat er dat er geen standaardwaarden zijn ingesteld. Ik heb al geprobeerd om handcent te installeren zodat hij mij zou doen kiezen, maar dat hielp niet, evenals chompsms herinstalleren niet hielp. Iemand een idee?
Long press op dat berichten icoontje, dan kan je kiezen voor applications --> ChompSMS --> selecteer default / launcherPRO / Custom icon

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10-2024

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

QplQyer schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 01:58:
longpress op het sms icoontje, toepasssing kiezen, daarna Chompsms en hert gewenste icoontje kiezen en klaar is ClaraQplQyer

-edit-
Injection Eleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 20:13

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

krijn1985 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 10:11:
[...]

Al gekeken naar welk kanaal de router gebruikt? Schijnt soms het probleem te zijn dat het een kanaal hoger dan 11 gebruikt terwijl de telefoon dat niet wilt pakken. Volgens mij is dat in een van de 5 delen een keer langs geweest..
Gisteren eens eventjes gekeken en die zit op kanaal 8, maar ik denk dat ik het probleem ondertussen wel weet.
De Desire kan blijkbaar niet overweg met TKIP en laat dat nu net het protocol zijn dat ik in die router heb ingesteld.Kzou die eens dringend moeten aanpassen maar dan moet ik al de PC's daar aanpassen en sta er niet voor te springen. :)

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 01:08

Een hele, hele harde reset :)
janvanduschoten schreef op maandag 28 juni 2010 @ 12:03:
[...]

Als ik me niet vergis:

volume down en power knop indrukken om aan te zetten, je komt nu in het Hboot menu.
Kies met de volumeknoppen voor "Clear Storage" en bevestig dit door de power knop in te drukken.
Reboot de telefoon weer.

Als ik het goed heb, is je telefoon weer helemaal leeg.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Ik heb, mogelijk, een oplossing voor de problemen van de Desire icm de Parrot CK3200. In het verleden had ik met *kuch, kuch* Windows Mobile ook wel eens problemen met synchronisatie met de CK3200. Dit heb ik toen opgelost door vanaf de Parrot aan te geven dat de telefoon een VX8700 is.

Dit heb ik vanmorgen ook met de Desire gedaan en mijn contacten zijn netjes overgezet (telefoonboek etc, bellen alles werkt).

Wellicht dat anderen hier ook wat aan hebben. Wel een kleine noot: ik heb ook gisteren Froyo op mijn Desire gezet. Wellicht dat dit ook uitmaakt (kan ik dus niet checken, aangezien ik erg tevreden over Froyo ben en dus niet wil downgraden ;) )

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Grr, ik begin die laatste 2.1 update echt te haten. Daarnet voor de zoveelste keer een spontane reboot terwijl ik even een paar seconden niet kijk.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6pack15
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:32
Niet kicken binnen 24 uur.

[ Voor 89% gewijzigd door RoD op 30-06-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

De Voice recorder van google zelf zou ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QplQyer
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 31-05-2022
arjen9551 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:21:
[...]

Long press op dat berichten icoontje, dan kan je kiezen voor applications --> ChompSMS --> selecteer default / launcherPRO / Custom icon
Verdorie, dat ik daar zelf niet opkwam :). Ik dacht dat het een snelkoppeling naar toepassingen ging maken, omdat je voor de rest er snelkoppelingen ziet staan. Bedankt! (ook marcel-o)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 21:26
marcel-o schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 08:23:
[...]

longpress op het sms icoontje, toepasssing kiezen, daarna Chompsms en hert gewenste icoontje kiezen en klaar is ClaraQplQyer

-edit-
Injection Eleven
Hmm vreemd, bij mij kan ik dan alleen snelkoppelingen maken?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
QplQyer schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:52:
[...]

Verdorie, dat ik daar zelf niet opkwam :). Ik dacht dat het een snelkoppeling naar toepassingen ging maken, omdat je voor de rest er snelkoppelingen ziet staan. Bedankt! (ook marcel-o)
Het enige wat ik jammer vind (ik gebruik overigens Handcent), is dat je niet het aantal ongelezen berichten ziet staan in LauncherPro, ook niet met het default Handcent icon. Mja, dat overleef ik wel.

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

Phusebox schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:08:
[...]

Hmm vreemd, bij mij kan ik dan alleen snelkoppelingen maken?
Ja DUUH! Dat legt ie net uit. :+
arjen9551 schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:14:
[...]

Het enige wat ik jammer vind (ik gebruik overigens Handcent), is dat je niet het aantal ongelezen berichten ziet staan in LauncherPro, ook niet met het default Handcent icon. Mja, dat overleef ik wel.
Tellers werken inderdaad niet daar. Voor Hendcent kan je alleen een widget op je homescreen plaatsen die de hoeveelheid ongelezen berichten telt.

[ Voor 30% gewijzigd door Deem op 30-06-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie kan mij even op weg helpen met de synchronisatie? Mijn Desire wil niet niet meer synchroniseren. Het gaat dan om gmail en facebook. Ze zouden automatisch moeten synchroniseren maar dat gebeurt dus niet meer :( Ook als ik in het scherm "algemene instellingen voor synchronisatie" op alles synchroniseren druk, gebeurt er niets :?
Ik heb hem al in de vliegtuigmodus gezet, uit schakeld, de batterij er uit gehaald, maar niets werkt. Nu is het wel zo dat ik niet naar een cleane Desire wil. Alles staat net zo lekker ingesteld.

Wie o wie kan mij helpen, ik word er al een beetje moedeloos van zo zachtjes aan. En dat terwijl ik eigenlijk super tevreden ben met deze GSM en hem iedereen aanraad (en daarbij de aaiphone bezitters uit lach >:) )

Overigens de synchronisatie, via wifi of data ook al geprobeerd. Maar ook geen resultaat :(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Laatst online: 16-09 15:47
Verwijderd schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:30:
Wie kan mij even op weg helpen met de synchronisatie? Mijn Desire wil niet niet meer synchroniseren. Het gaat dan om gmail en facebook. Ze zouden automatisch moeten synchroniseren maar dat gebeurt dus niet meer :( Ook als ik in het scherm "algemene instellingen voor synchronisatie" op alles synchroniseren druk, gebeurt er niets :?
Ik heb hem al in de vliegtuigmodus gezet, uit schakeld, de batterij er uit gehaald, maar niets werkt. Nu is het wel zo dat ik niet naar een cleane Desire wil. Alles staat net zo lekker ingesteld.

Wie o wie kan mij helpen, ik word er al een beetje moedeloos van zo zachtjes aan. En dat terwijl ik eigenlijk super tevreden ben met deze GSM en hem iedereen aanraad (en daarbij de aaiphone bezitters uit lach >:) )
Welke provider heb je? Als het T-Mobile is dan heb ik deze klacht al vaker gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joshua schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:33:
[...]

Welke provider heb je? Als het T-Mobile is dan heb ik deze klacht al vaker gelezen.
Inderdaad T-mobile :? Maar er moet toch een oplossing voor zijn. Er verschijnt niet eens het "circeltje" in de balk boven aan in het scherm. Het lijkt wel om de gsm het niet eens probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Dat specifieke probleem wordt hier besproken: T-Mobile geeft problemen met syncen van Gmail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het is niet allen de Gmail, maar ook bv facebook en het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Deem schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:24:
[...]

Ja DUUH! Dat legt ie net uit. :+

[...]
Huh? Hij schrijft juist dat je GEEN snelkoppeling maakt, maar een link tussen je berichten en een bepaald programma als default.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjen9551
Deem schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:24:
[...]
Tellers werken inderdaad niet daar. Voor Hendcent kan je alleen een widget op je homescreen plaatsen die de hoeveelheid ongelezen berichten telt.
True, maar dat wil ik niet :p
Phusebox schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:47:
[...]

Huh? Hij schrijft juist dat je GEEN snelkoppeling maakt, maar een link tussen je berichten en een bepaald programma als default.
Nee, wat ik zeg:
Wanneer je Launcherpro installeert, krijg je in die balk onderin beeld een snelkoppeling naar de standaard android berichten app. QplQyer vroeg: Hoe kan ik die snelkoppeling laten verwijzen naar ChompSMS (of Handcent).
En dat doe je dus door die longpress, zo kan je elk icoontje op de Launcherpro balk aanpassen om te laten verwijzen naar ieder gewenst programma.

[ Voor 0% gewijzigd door arjen9551 op 30-06-2010 10:55 . Reden: bla ]

n.a.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Frankster schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 09:13:
Ik heb, mogelijk, een oplossing voor de problemen van de Desire icm de Parrot CK3200. In het verleden had ik met *kuch, kuch* Windows Mobile ook wel eens problemen met synchronisatie met de CK3200. Dit heb ik toen opgelost door vanaf de Parrot aan te geven dat de telefoon een VX8700 is.

Dit heb ik vanmorgen ook met de Desire gedaan en mijn contacten zijn netjes overgezet (telefoonboek etc, bellen alles werkt).
Firmware update van de Parrot lost dit ook op; de Desire is dan te kiezen in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankster
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 18:15
Bubbaman schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 11:25:
[...]

Firmware update van de Parrot lost dit ook op; de Desire is dan te kiezen in het menu.
Ah! Dat wist ik niet? Wellicht iets voor de topicstart?

Een leven zonder feesten is als een verre reis zonder logement (Demokritos ca. 500 B.C.)
&Creative

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2K
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17-09 15:59

S2K

Tip: op Koopjessite is vandaag een leuke aanbieding voor Desire eigenaars, screenprotector, siliconencase en extra accu voor 25€. Ik heb helaas nog geen Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

S2K schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:57:
Tip: op Koopjessite is vandaag een leuke aanbieding voor Desire eigenaars, screenprotector, siliconencase en extra accu voor 25€. Ik heb helaas nog geen Desire.
Alleen is dat een imitatie accu. Dat hele setje kan je ook via ebay voor die prijs bij elkaar grabbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Iemand een idee hoe ik de waarneembaarheid van de bluetooth langer kan instellen dan de standaard 2 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:13
Koele tip!

Heb sinds 3 dagen mijn htc desire, geweldig apparaat! Jammer dat de accu bij mij maar tussen de 8 en 11 uur mee gaat... Zit die siliconencase ook over de gehele rug van het apparaat? Hoeveel zal het verschil (1300mah) schelen met het origineel (1400)? Praten we dan over een half uur capaciteit of een halve dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

S2K schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 12:57:
Let aub even op waar je post: Accessoires voor de HTC Desire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CultFreak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-08 19:51

Hard boot heeft probleem niet opgelost.

Ik heb Wireless Circle als provider (= Telfort). Dus met Telfort getwitterd, kreeg binnen 15 minuten antwoord. Even heen en weer geDM'd en vervolgens hebben ze de APN-settings goedgezet op basis van mijn telefoonnummer :? En jawel, dat was de oplossing. Alles werkt nu weer en geen foutmeldingen meer.

Ook nog gebeld met HTC, HTC gaf aan dat de laatste OTA een beetje buggy is 8)7 Ook dat er door syncen ineens de 3G uit kan klappen. Nog even gevraagd of 2.2 snel komt, antwoord was dat de ontwikkelaars nog bezig waren met 2.2, dus dat het nog wel ff kon duren. :X

Bier = beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
MoiZie schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:11:
Koele tip!

Heb sinds 3 dagen mijn htc desire, geweldig apparaat! Jammer dat de accu bij mij maar tussen de 8 en 11 uur mee gaat... Zit die siliconencase ook over de gehele rug van het apparaat? Hoeveel zal het verschil (1300mah) schelen met het origineel (1400)? Praten we dan over een half uur capaciteit of een halve dag.
Je zegt dat je tussen 8 en 11 uur haalt, gemiddeld dus 9,5 uur.

1400mAh is 9,5 uur
1300mAh is dan (ongeveer) (9,5/1400)*1300 = 8,8 uur, oftewel 0,7 uur minder of ca. 42 minuten.

(Er vanuitgaande dat het een zelfde kwaliteit accu is, en ontlading lineair is, dus een grove schatting)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Kan iemand mij een tip geven hoe wat lichte krasjes te verwijderen? Echt ongelofelijk, heb ik net een screenprotector besteld, maak ik vandaag met mijn sleutels een paar kleine krasjes op een plek middenop mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

reemprive schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 13:34:
Kan iemand mij een tip geven hoe wat lichte krasjes te verwijderen? Echt ongelofelijk, heb ik net een screenprotector besteld, maak ik vandaag met mijn sleutels een paar kleine krasjes op een plek middenop mijn scherm.
Aub eerst zelf zoeken, dan pas vragen. Wat heb je zelf al gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Niet online
*knip* dit is hier offtopic.

[ Voor 86% gewijzigd door RoD op 30-06-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-09 12:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Wat ik vind is oplossingen als Displex en koperpoets gebruiken. Displex is volgens mij meer geschikt voor kunststof displays, het scherm van de desire lijkt mij echt glas ipv kunststof. Vandaar mijn vraag, wellicht dat er iemand al iets dergelijks heeft uitgeprobeerd op de display van de Desire of een gelijkwaardig toestel.

Edit:
Ik lees net dat Displex afgeraden wordt bij Touchscreens...

[ Voor 9% gewijzigd door codex op 30-06-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:49
De effectieve mAh van een accu verschilt. Ergens gelezen dat noname (b-merken) vervangers vaak effectief veel minder leveren. Dus een 1500 mAh accu is vaak is soms slechter dan een a merk 1400 maH

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27
Dat is inderdaad langs gekomen, dit ging echter over een specifieke accu. Ik durf niet te beweren dat dit ook voor elke accu van een b-merk zo is.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
reemprive schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 14:11:
Wat ik vind is oplossingen als Displex en koperpoets gebruiken. Displex is volgens mij meer geschikt voor kunststof displays, het scherm van de desire lijkt mij echt glas ipv kunststof. Vandaar mijn vraag, wellicht dat er iemand al iets dergelijks heeft uitgeprobeerd op de display van de Desire of een gelijkwaardig toestel.

Edit:
Ik lees net dat Displex afgeraden wordt bij Touchscreens...
niet op de Desire, maar voor lichte krasjes op glas (wat dus het scherm van de Desire ook is) gebruik ik polijstpoeder, dat is oa. te bestellen bij stichting De koepel

maar je zou het ook met sigarenas kunnen proberen, maar dat is eigenlijk meer voor doffe plekken.

gebruik overigens geen keukenpapier, daar zit metaal in, maar gewoon een badstoffen doek of microvezel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 20:59
Accuverbruik vind ik van m'n Desire prima overigens. Ik heb ruim 40 uur geleden voor het laatst opgeladen en ik zit nu op 59% accu over. Dus 41% verbruikt in 40 uur tijd. Daar zitten wel 2 nachten van 8 uur bij waarbij ik 3G uit had gezet en verder doe ik er niet bijster veel mee (af en toe een smsje, paar keer een kwartier muziek geluisterd en soms paar minuutjes iets opzoeken ofzo), maar ik ben er dik tevreden over :)

Op deze manier zou ik dus makkelijk 3 dagen met één acculading kunnen doen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoKro
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07-05-2023
Hier nog iemand die geen dag haalt met zijn batterij.

Ik heb mijn Desire vanaf half april en het begon goed, maar 'opeens' gaat het waardeloos snel. Inmiddels heb ik meerdere keren een factory reset uitgevoerd en ook de SD card geformateerd. Zes home screens zijn leeg en op de middelste alleen Berichten, Mail, Internet en Camera shortcuts en de Instellingen widget om WiFi en Sync mee te schakelen.

Zo ongeveer ongeacht wat ik aan of uit zet, en een paar SMS'jes verstuur, zie ik bij Accugebruik:
Android-systeem: 96%
Mobiel stand-by: 2%
Telefoon inactief: 2%

Via *#*#4636#*#* zi ik bij Accugeschiedenis:
Wordt uitgevoerd: 100%
Scherm aan: 10%
Telefoon aan: 1,4%

En gedeeltelijk wake-gebruik:
Android-systeem bijna volledig blauw en soms ook Agenda (over agenda had ik wel eens iets gelzen hier)

HTC Sense staat bij de gebruikersstatistieken met stip op 1.

Bij collega's zie ik toch heel andere cijfers, met exact dezelfde firmware. Bovendien was het dus de eerste maand(en) ook anders.

Iets wat me ook opvalt: Toepassingen beheren en dan sorteren op grootte. Customization Setup is daar de winnaar met 86,2 MB Bij een collega is dat iets van 400 KB! Nogmaals, ik heb geen enkele app geïnstalleerd.

Heeft iemand nog een goede tip voor me?

[ Voor 9% gewijzigd door KoKro op 30-06-2010 15:21 . Reden: Stuk over apps toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Weet iemand hier hoe je in 1 keer alle mail op gelezen kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roytoch
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:59

Roytoch

Nietes

Als ik foto's maak, dan heb ik een soort grijze/blauwe waas er overheen. Ik zie andere mensen echt betere foto's maken. Zie hieronder voor een voorbeeld. Hebben meer mensen dit? Want dit is best lelijk. De lens is wel gewoon schoon op moment van foto's maken. En ja het zijn 2 foto's naast elkaar, niet 1 hele gekke :P

Afbeeldingslocatie: http://www.royahuis.nl/tweakers/voorbeeldfotogrijs.jpg

Welles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:27
Ziet er naaruit dat je lens of het kapje zelf gewoon erg vies is. Even schoonmaken dus.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deem

Deem

Ontcijfer mij!

roy.ahuis schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:51:
Als ik foto's maak, dan heb ik een soort grijze/blauwe waas er overheen. Ik zie andere mensen echt betere foto's maken. Zie hieronder voor een voorbeeld. Hebben meer mensen dit? Want dit is best lelijk. De lens is wel gewoon schoon op moment van foto's maken. En ja het zijn 2 foto's naast elkaar, niet 1 hele gekke :P

[afbeelding]
Viel mij ook op bij mijn telefoon maar het heeft nog niet mijn aandacht gehad. Ik ga het in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.

Ken.

\m/.([oO]).\m/

roy.ahuis schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:51:

[afbeelding]
Heb je al zitten spelen met de instellingen? Contrast / brightness etc. even omhoog schroeven scheelde bij mij al heel veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareOne
  • Laatst online: 19:49
Beetje vaag probleem met mn desire, sinds vandaag kan ik opeens geen e-mails meer verzenden; Kan mail niet verzenden (de accountinstelling is onjuist (hotmail)). Ik heb echter niks veranderd aan m'n instellingen? iemand enig idee wat het probleem kan zijn?

Mijn instellingen

inkomend
Protocol: POP
POP-server: pop3.Live.com
Beveiliging: SSL
Serverpoort: 995

uitgaand
SMTP server: smtp.live.com
Beveiligingstype: TLS
Serverpoort: 587

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs_O
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 19:13
Geen idee, maar Microsoft komt zeer binnenkort met Exchange ActiveSync voor Windows Live Hotmail. Dan kan je dus gewoon je hele Live-account (kalender, mail, contacten) synchroniseren. :P Misschien dat men nu e.e.a. aan het overzetten is en je daarom problemen ondervindt.

Weet iemand c.q. kan iemand bevestigen of het met Android 2.2 Froyo mogelijk is om Ad-Hoc netwerken te joinen? Ik heb hier thuis alleen een ad-hoc wifi netwerk en zou toch graag gebruik maken daarvan.. :P

Systeempje: [MSI P45 Neo2 - Intel C2Q6600@3.2Ghz - OCZ 4GB PC8000 Platinum - Spinpoint F1 750GB - MSI ATi HD4850 - Cooler Master Real Power M620Watt - Antec Solo Piano Black]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfectLight
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-02 10:09
Thijs_O schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 17:28:
Geen idee, maar Microsoft komt zeer binnenkort met Exchange ActiveSync voor Windows Live Hotmail. Dan kan je dus gewoon je hele Live-account (kalender, mail, contacten) synchroniseren. :P Misschien dat men nu e.e.a. aan het overzetten is en je daarom problemen ondervindt.

Weet iemand c.q. kan iemand bevestigen of het met Android 2.2 Froyo mogelijk is om Ad-Hoc netwerken te joinen? Ik heb hier thuis alleen een ad-hoc wifi netwerk en zou toch graag gebruik maken daarvan.. :P
Ik zou graag support voor een 802.1x netwerk met specifieke instellingen zien. Ik kan niet op het UT wifi netwerk nu.. En dat is toch wel jammer..
Of weet iemand hoe het kan zonder te rooten? (want ik weet dat het met rooten wel kan..)
Pagina: 1 ... 20 ... 24 Laatste

Dit topic is gesloten.