burne schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:55:
[...]
Zodra je iPad uitgaat, gaat 'ie wel laden, maar op ongeveer een kwart van de snelheid van de normale lader. Een USB-poort levert 500mA volgens de specificaties, en dat komt neer op ongeveer 2.5W. De meegeleverde lader levert 2.1A ofwel ruim 10W.
Als je iPad aanstaat gebruikt 'ie de stroom van de USB-poort als 'extra' voeding om het ontladen van je accu te beperken.
Mijn usb-hub heeft wel een externe voeding. Deze levert 2A op 5V, volgens de sticker op de adapter.
Ook het icoontje in iTunes geeft niet aan dat-ie aan het laden is, terwijl dit wel ooit het geval was geweest. In het begin heb ik 'm gewoon altijd opgeladen via USB; het was gewoon opeens gestopt.
Heb overigens niet getest of-ie wel gewoon oplaadt, ondanks dat-ie niet aangeeft op te laden. Zal er nu eens op letten.
Ik heb overigens verder geen bijzondere problemen met crashes, zoals hierboven omschreven. Heb slechts 2x meegemaakt dat een applicatie crasht; een enkele keer een game die crashte tijdens het starten en een enkele keer safari tijdens het browsen van een webpagina met heel veel foto's, vermoedelijk out-of-memory-crash. (Het OS sluit apps af wanneer ze teveel geheugen gebruiken en niet luisteren naar de memory-limit warning)
Mijn iPad werkt dus prima. Geen jailbreak, versie 3.2.2, en wordt intensief gebruikt.
EDIT:
Na 54 minuten, de accu is van 88% naar 94% gegaan. Dit houdt in dat de accu inderdaad wordt opgeladen, zelfs wanneer er aangegeven wordt dat dit niet het geval is.
[
Voor 48% gewijzigd door
Gamebuster op 29-08-2010 02:55
]