[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:56
Iska schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:05:
Hey, klein vraagje.. heeft iemand ervaring met het schrijven met de hand, zoals je dit op papier zou doen, op een iPad? Ik studeer zelf namelijk een studie waar 80% wiskunde is dus normaal typen heeft bij mij geen zin :(
Nog geen ervaring, heb wel een stylusje besteld. Let wel op dat je een stylus koopt die met dit scherm kan omgaan. Dus niet een gewone.
Ik ben echterwel bang dat het niets gaat worden;
Je hangt altijd iets met je hand op het schrijfoppervlak, en als je dat dus doet terwijl je schrijft, zal je iPad dus multi touch bewegingen registreren en gaan inzoomen etc.
Dus ik heb er een hard hoofd in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

[message=,noline]timowouters schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 20:37[/message]:
[...]

Nog geen ervaring, heb wel een stylusje besteld. Let wel op dat je een stylus koopt die met dit scherm kan omgaan. Dus niet een gewone.
Ik ben echterwel bang dat het niets gaat worden;
Je hangt altijd iets met je hand op het schrijfoppervlak, en als je dat dus doet terwijl je schrijft, zal je iPad dus multi touch bewegingen registreren en gaan inzoomen etc.
Dus ik heb er een hard hoofd in.
Ik had een pogo stylus, maar als je die te schuin houdt, dan krast de alu rand dus op je scherm! :(
Dus wees daar voorzichtig mee, en gebruik hem alleen als je ook een screenprotector hebt, dat was mijn redding _/-\o_ van het scherm.

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 22:49

Iska

In case of fire, use stairs!

Hmm... was al wel bang dat het niet lekker zou werken. Toch maar ff kijken voor laptop met touchscreen of Android Tablet

-- All science is either physics or stamp collecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swiebert
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 11-10 08:21
clonedonkey schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 00:29:
Ik heb vandaag eindelijk mijn camera connection kit binnen gekregen. Werkt prima om foto's over te zetten. Ik vroeg me af of iemand een site/lijst weet met functies die je kunt gebruiken met deze connection kit met eventueel de jailbreak ?
uhm google ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneWolf
  • Laatst online: 29-09 11:07

LoneWolf

Just a Byte

[message=,noline]Iska schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:42[/message]:
Hmm... was al wel bang dat het niet lekker zou werken. Toch maar ff kijken voor laptop met touchscreen of Android Tablet
Waarom een android? Krijg je zelfde probleem denk ik met een stylus. En als je een laptop met touch screen neemt heb je vaak weer dat je vingers niet lekker werken op het scherm.
Zou eerder dan bv een bt toetsenbord bij de ipad gebruiken. Of dit :+

Life is to short to mess with it... Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aan de mensen met een jailbreak:

Ik heb hem gejaiobreakt via die site www.jailbreakme.com (ipad 3.2.1) werkt prima alleen de batterij duur is merkbaar slechter geworden, gister ging ik slapen toen had ik nog 93/94% en vannocytend toen ik wakker werd 88% en nu nog maar 79% !

Er is geen touw aan vast te knopen want gister had ik gwn na een hele dag werken nog steeds -100% (met scherm in slaap mode)

Iemand hier ook last van of een oplossing? Anders ga ik gwn update naar 3.2

Gr. Edo

Edit: nu nog maar 78% hij vliegt af en toe echt leeg!
Edit2 nu 77% zo snel gaat t als ik hem gebruik

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-10 01:19

Nitai

Live the life you love.

Ook een jailbreak, en nergens last van. Heb je de bekende slurpers gecheckt? (Location services, push mail, etc.)

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-10 20:28

Vos

AFCA

Ik heb ook het idee dat hij wat sneller leeg raakt met jailbreak.

[ Voor 9% gewijzigd door Vos op 28-08-2010 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nitai schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:10:
Ook een jailbreak, en nergens last van. Heb je de bekende slurpers gecheckt? (Location services, push mail, etc.)
Ik heb denk ik wel. Iets met location aanstaan, maar dat had ik hiervoor ook al, pushmail 1x per uur, dit had i k ook al en toen was er niks merkbaars; nu alleen met wat ligt surfen en zoeken op google staat ie inmiddels op 73%!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:17
Alleen jailbreak gedaah, of ooh ssh aangezet?
Dat vreet stroom... Alleen jailbreak hergens last van hier.

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Laatst online: 13:55
M'n iPad stand van Dealextreme is binnen! :+

Afbeeldingslocatie: http://kttns.org/nknjk

Afbeeldingslocatie: http://kttns.org/1n2r

Afbeeldingslocatie: http://kttns.org/2owm2

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Laatst online: 11-10 14:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Ziet er goed uit, als ik wat nodig heb bestel ik het bij DE. :)

[ Voor 99% gewijzigd door Harmen op 28-08-2010 17:25 ]

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matthijst schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 12:35:
Alleen jailbreak gedaah, of ooh ssh aangezet?
Dat vreet stroom... Alleen jailbreak hergens last van hier.
Alleen jb wat is ssh of hoe check ik of het aan staat misschien automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:21:
nieuws: Eerste kwaadaardige worm voor iPhone duikt op - update

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
Ik heb regelmatig dat de iPad aangeeft dat-ie niet wordt opgeladen via USB, terwijl het af en toe wel gewoon werkt. Het gaat hier om een extern gevoede USB hub. Heb het niet getest zonder hub.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ff een DVD van Tiesto aan het omzetten om te kunnen bekijken op m'n iPad. Ik gebruik hiervoor Handbrake en die zet het netjes om naar een .mv4 bestand. Dit duurt alleen ongelooflijk lang! :o

Is het normaal dat dit lang duurt? Welke instellingen gebruiken jullie in Handbrake om films om te zetten voor gebruik op de iPad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-07 23:51
Over het opladen via USB via een gewone PC. Zowel ASUS, Gigabyte en MSI hebben allemaal software uitgebracht nadat er vele klachten binnen kwamen over het niet kunnen opladen van de Ipad. Zo heb ik zonet hetprogramma 'I-charcher' van MSI geinstalleerd, en zodra ik het programma start, laadt mn Ipad ook direct op.

Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste cbr bestanden op mn Ipad kan zetten. Ik gebruik het programma 'cloudreaders'. Met cloudreaders kun je ook via Wifi bestanden uploaden, dmv een website die dan tijdelijk op je ipad draait. Zo kan ik via mijn vaste pc bestanden overpompen via een website naar mijn Ipad. Het nadeel is alleen dat dit per bestand moet doen en dus veel tijd kost. Is er geen mogelijkheid om dit via de kabel te doen? Itunes wil niet lukken met cbr files.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvexeltweakers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-07 15:49

wvexeltweakers

Impossibilium 0 obligatio est

shameete schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:14:
ik heb een programma gevonden om de automatische backup die itunes wilt doen te kunnen uitschakelen.
is hier te downloaden.
Ik zou het iedereen afraden...heb het geinstalleerd en nu "ziet" iTunes mijn iPhone niet eens meer (de iPad wel). Logisch dat hij geen backups maakt (van mijn iPhone), hij ziet hem niet eens...
:9

Samsung S23 Ultra 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:21:
[...]

Neu, ssh komt er niet automatisch op, moet dus wat anders zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
NRC zit niet meer in het Pressreader aanbod van kranten nu ze hun eigen app hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gamebuster schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:00:
Ik heb regelmatig dat de iPad aangeeft dat-ie niet wordt opgeladen via USB, terwijl het af en toe wel gewoon werkt. Het gaat hier om een extern gevoede USB hub. Heb het niet getest zonder hub.
Zodra je iPad uitgaat, gaat 'ie wel laden, maar op ongeveer een kwart van de snelheid van de normale lader. Een USB-poort levert 500mA volgens de specificaties, en dat komt neer op ongeveer 2.5W. De meegeleverde lader levert 2.1A ofwel ruim 10W.

Als je iPad aanstaat gebruikt 'ie de stroom van de USB-poort als 'extra' voeding om het ontladen van je accu te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjan571
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 24-12-2024
Ben er net achter waarom mijn locatie elke keer verkeerd is als ik 3G uit heb staan en geen gps signaal heb, Google is ooit op mijn oude adres door de straat gereden (streetview) en waarschijnlijk het macadres van mijn router op geslagen. Is het mogelijk deze gegevens bij Google te verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.DJ95
  • Registratie: Februari 2010
  • Nu online
dat het langzaam gaat met handbrake ligt aan je proccessor want mij I7 920 doet een dvd in een half uurtje en mn pa's pc DUAL core e6600 ofzo doet er 4uur over het zelfde dvdtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

arjan571 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:55:
Is het mogelijk deze gegevens bij Google te verwijderen ?
Google haalt die gegevens bij Skyhook vandaan. Even hier langs dus: http://www.skyhookwireless.com/howitworks/submit_ap.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:35
ownage maxim schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:33:
Kan iemand mij uitleggen hoe ik het beste cbr bestanden op mn Ipad kan zetten. Ik gebruik het programma 'cloudreaders'. Met cloudreaders kun je ook via Wifi bestanden uploaden, dmv een website die dan tijdelijk op je ipad draait. Zo kan ik via mijn vaste pc bestanden overpompen via een website naar mijn Ipad. Het nadeel is alleen dat dit per bestand moet doen en dus veel tijd kost. Is er geen mogelijkheid om dit via de kabel te doen? Itunes wil niet lukken met cbr files.
Comic Viewer!

CBR/CBZ, mooie Library interface & Stacks.
En natuurlijk wat je zoekt, gewoon via iTunes bestanden erin slepen. Heeft ook een ingebouwde webbrowser, dus je zou ook kunnen downloaden. Slepen is echter vele malen sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:15

Milmoor

Footsteps and pictures.

wvexeltweakers schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 17:52:
[...]
Ik zou het iedereen afraden...heb het geinstalleerd en nu "ziet" iTunes mijn iPhone niet eens meer (de iPad wel). Logisch dat hij geen backups maakt (van mijn iPhone), hij ziet hem niet eens...
Deze doet het bij mij wel goed. Ook gratis.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
thaan schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:27:
[...]

Comic Viewer!

CBR/CBZ, mooie Library interface & Stacks.
En natuurlijk wat je zoekt, gewoon via iTunes bestanden erin slepen. Heeft ook een ingebouwde webbrowser, dus je zou ook kunnen downloaden. Slepen is echter vele malen sneller.
Dat is juist het probleem. Ik kan geen CBR files naar iTunes slepen. Maar als dit volgens jouw wel moet kunnen, zal er ergens toch iets niet goed gaan. :)

Edit, heb het al gevonden. Was gewoon onervarenheid met Itunes.

[ Voor 6% gewijzigd door ownage maxim op 28-08-2010 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Hoi,

Ik heb sinds kort ook een iPad 3G 32GB gekocht. Draait op software 3.2.1 en uiteraard gejailbreak.

Nu krijg ik af en toe het volgende probleem:

Als ik mijn iPad uit de sleep mode zet dan begint het beeld te trillen en reageer het touchscreen niet meer. De enige oplossing is om het aan en uit knop 'n keer in te drukken.

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Had net iets vreemds. Normaal gaat een iPad in slaapstand na een x tal minuten.
Dat doet is normaal, echter stond er een popup met de tekst 20% accu resterend.
Suf dat ie dan aan blijft staan.

Heb ook wel last van crashes met bepaalde programma's. Ze vallen gewoon uit.
Atomic browser en Eurosport hebben er af en toe last van.

Merken jullie verschil kwa snelheid na een reboot? Of staat hij altijd 'aan'?
ben nieuw met Apple.....

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ja, crashes heb k ook wel eens. Na iPad opnieuw opstarten werkt het programma wel correct. Denk dat dat toch iets is met vollopen van het geheugen als ie lang aanstaat. Op mn Iphone gebruik ik dan ook wel eens de app 'Memory Sweep' om geheugen vrij te maken. Dat werkt soms ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Jups, m'n iPad moet ik ook eens in de zoveel tijd resetten anders klap ik er continu uit bij Pressreader tijdens het lezen van kranten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
burne schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:55:
[...]

Zodra je iPad uitgaat, gaat 'ie wel laden, maar op ongeveer een kwart van de snelheid van de normale lader. Een USB-poort levert 500mA volgens de specificaties, en dat komt neer op ongeveer 2.5W. De meegeleverde lader levert 2.1A ofwel ruim 10W.

Als je iPad aanstaat gebruikt 'ie de stroom van de USB-poort als 'extra' voeding om het ontladen van je accu te beperken.
Mijn usb-hub heeft wel een externe voeding. Deze levert 2A op 5V, volgens de sticker op de adapter.

Ook het icoontje in iTunes geeft niet aan dat-ie aan het laden is, terwijl dit wel ooit het geval was geweest. In het begin heb ik 'm gewoon altijd opgeladen via USB; het was gewoon opeens gestopt.

Heb overigens niet getest of-ie wel gewoon oplaadt, ondanks dat-ie niet aangeeft op te laden. Zal er nu eens op letten.

Ik heb overigens verder geen bijzondere problemen met crashes, zoals hierboven omschreven. Heb slechts 2x meegemaakt dat een applicatie crasht; een enkele keer een game die crashte tijdens het starten en een enkele keer safari tijdens het browsen van een webpagina met heel veel foto's, vermoedelijk out-of-memory-crash. (Het OS sluit apps af wanneer ze teveel geheugen gebruiken en niet luisteren naar de memory-limit warning)

Mijn iPad werkt dus prima. Geen jailbreak, versie 3.2.2, en wordt intensief gebruikt.

EDIT:
Na 54 minuten, de accu is van 88% naar 94% gegaan. Dit houdt in dat de accu inderdaad wordt opgeladen, zelfs wanneer er aangegeven wordt dat dit niet het geval is.

[ Voor 48% gewijzigd door Gamebuster op 29-08-2010 02:55 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Slashdotter schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 01:37:
Jups, m'n iPad moet ik ook eens in de zoveel tijd resetten anders klap ik er continu uit bij Pressreader tijdens het lezen van kranten.
Had Apple er toch maar wat meer RAM ingestopt voor de ontwikkelaars... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wil zelf ook over gaan tot aanschaf ipad dit omdat ik x aantal jaren desktops uitgefaceerd had voor enkel laptop gebruik. Maar ik merk als IT-er dat ik prive eigenlijk nog maar heel weinig resources gebruik van mijn laptop. En niet verder kom dat wat facebook/ streaming filmpjes bekijken en wat word documentjes. en aangezien ik al 8 uur per dag aan windows servers werk. Heb ik gewoon geen zin meer om thuis ook nog eens te moeten troubleshooten etc.

Nu zou de overstap naar enkel een ipad voor mij echt ideaal. Echter MOET ik wachten op de ipad 2 ivm ik toch echt een webcam nodig heb om in toutch te blijven met het thuisfront.

En zou middels een jailbreak en een bleutooth toetsenbordje en muis en een simpele standaard. de wat intensievere taken zoals word documentjes/ photoshop achtige dingentjes of een langere msn gesprek te kunnen voeren zonder kromme vingers te krijgen.

Ik hoop dat ze bij de volgende versie ook het interne ram geheugen omhoog schroeven. En zoeizo vind ik van deze ipad de resolutie toch echt te laag.

Maar desondanks zit ik toch mijzelf elke keer te betrappen op het feit dat ik het liefst deze versie al koop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 08:03:
En zou middels een jailbreak en een bleutooth toetsenbordje en muis en een simpele standaard. de wat intensievere taken zoals word documentjes/ photoshop achtige dingentjes of een langere msn gesprek te kunnen voeren zonder kromme vingers te krijgen.
Kan ook zonder jailbreak met de USB-adapter of bluetooth. Je hebt niets aan een muis want er zit niet eens een muispijltje in het OS.

Enne.. http://gizmodo.com/555724...pad-webcam-is-a-sad-sight

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehrm ....

Er zal middels een jailbreak en een app heus wel een muis pointer komen. Daarnaast ga ik niet met zon lelijk mormel webcammen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:18

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 08:03:
Wil zelf ook over gaan tot aanschaf ipad dit omdat ik x aantal jaren desktops uitgefaceerd had voor enkel laptop gebruik. Maar ik merk als IT-er dat ik prive eigenlijk nog maar heel weinig resources gebruik van mijn laptop. En niet verder kom dat wat facebook/ streaming filmpjes bekijken en wat word documentjes. en aangezien ik al 8 uur per dag aan windows servers werk. Heb ik gewoon geen zin meer om thuis ook nog eens te moeten troubleshooten etc.

Nu zou de overstap naar enkel een ipad voor mij echt ideaal. Echter MOET ik wachten op de ipad 2 ivm ik toch echt een webcam nodig heb om in toutch te blijven met het thuisfront.

Ik hoop dat ze bij de volgende versie ook het interne ram geheugen omhoog schroeven. En zoeizo vind ik van deze ipad de resolutie toch echt te laag.

Maar desondanks zit ik toch mijzelf elke keer te betrappen op het feit dat ik het liefst deze versie al koop :D
Neem nu een iPad gewoon en zet er een verse nette laptop naast. Voor simpele klusjes de iPad, voor het iets zwaardere spul pak je de laptop (bv een fijne Macbook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sebastius schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 09:50:
[...]
Neem nu een iPad gewoon en zet er een verse nette laptop naast. Voor simpele klusjes de iPad, voor het iets zwaardere spul pak je de laptop (bv een fijne Macbook)
goed idee voor een kleine 600 euro ben je klaar |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[message=,noline]jhonno schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 10:39[/message]:
[...]

goed idee voor een kleine 600 euro ben je klaar |:(
En de iPad is dat helemaal waard :*)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol...

Ik heb dus een vrij recentelijke hardwareconfiguratie op mijn onlangs aangeschafte laptop.

Deze gaat dus terzijnertijd vervangen worden door een tablet.. Deze versie ipad, is helaas nog niet wat ik zoek. Maar de potentie erken ik zeer zeker. Echter wil ik niet tot aanschaf gaan van een ander merk.

De hardware van de concurentie met name de behuizing doet erg af tegen de simpelheid van de ipad. Met hun 20 aansluitingen verhuld onder een goedkoop plastic klepjes etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand nog tips hoe ik hem helemaal kan restoren? Ik heb nu versjpie 3.2 maar ik weet zeker dat mn batterij fucked up is vannochtend om half 10 werd ik wakker, ff nu hd weg gelrgd met 37% nu net word ik weer wakker, batterij nog maar 33% dat kan nietgoed zijn met niks doen! Dit had ik ook niet!

Iemand tips?? Ik had hem dus gejailbreakt maar dit heb ik er weer afgegooid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
[message=,noline]Edo-B schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 11:56[/message]:
Iemand nog tips hoe ik hem helemaal kan restoren? Ik heb nu versjpie 3.2 maar ik weet zeker dat mn batterij fucked up is vannochtend om half 10 werd ik wakker, ff nu hd weg gelrgd met 37% nu net word ik weer wakker, batterij nog maar 33% dat kan nietgoed zijn met niks doen! Dit had ik ook niet!

Iemand tips?? Ik had hem dus gejailbreakt maar dit heb ik er weer afgegooid.
shift+restore (pc) option+restore (mac) in iTunes en dan de firmware (.ipsw file) selecteren zou moeten werken.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Denken jullie dat de ios 4 voor de iPad ook op 1 september beschikbaar zijn? Ivm het Apple event want er dan is.

[ Voor 27% gewijzigd door Fietsbel op 29-08-2010 12:10 ]

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

[message=,noline]Gamebuster schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 02:00[/message]:
[...]

Mijn usb-hub heeft wel een externe voeding. Deze levert 2A op 5V, volgens de sticker op de adapter.

Ook het icoontje in iTunes geeft niet aan dat-ie aan het laden is, terwijl dit wel ooit het geval was geweest. In het begin heb ik 'm gewoon altijd opgeladen via USB; het was gewoon opeens gestopt.

Heb overigens niet getest of-ie wel gewoon oplaadt, ondanks dat-ie niet aangeeft op te laden. Zal er nu eens op letten.

Ik heb overigens verder geen bijzondere problemen met crashes, zoals hierboven omschreven. Heb slechts 2x meegemaakt dat een applicatie crasht; een enkele keer een game die crashte tijdens het starten en een enkele keer safari tijdens het browsen van een webpagina met heel veel foto's, vermoedelijk out-of-memory-crash. (Het OS sluit apps af wanneer ze teveel geheugen gebruiken en niet luisteren naar de memory-limit warning)

Mijn iPad werkt dus prima. Geen jailbreak, versie 3.2.2, en wordt intensief gebruikt.

EDIT:
Na 54 minuten, de accu is van 88% naar 94% gegaan. Dit houdt in dat de accu inderdaad wordt opgeladen, zelfs wanneer er aangegeven wordt dat dit niet het geval is.
Heb ik ook met mijn pc, hij geeft aan not charging oid en ondertussen laadt ie wel langzaam op.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanitas schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:05:
[...]

shift+restore (pc) option+restore (mac) in iTunes en dan de firmware (.ipsw file) selecteren zou moeten werken.
Gewoon herstellen werkt toch ook, dan installeert ie de nieuwste firmware (in dit geval 3.2) en dan is ie toch ook weer helemaal OUT of the BOX? Ik baal er opzich wel van, ik kan me niet voorstellen dat het blijvend is maar voor mijn gevoel gaat het batterij percentage veel te snel naar beneden. Er is in iedergeval geen logica aan vast te knopen.

Vrijdag haalde ik hem op kantoor om 8 uur van de lader (100%) heledag gewerkt, en toen ik bij mijn vriendin was om 18.00 was ie nog steeds 100%. 's nachts gaat ie in 7 uur tijd dan weer van 94% naar 88% dat gaat in mijn beleving niet logisch en dit was ook niet.

Morgen maar ff testen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Fietsbel schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:09:
Denken jullie dat de ios 4 voor de iPad ook op 1 september beschikbaar zijn? Ivm het Apple event want er dan is.
Laten we hopen, mis multitasken wel.
Even snel iets anders doen als je aan het browsen bent zal wel handig zijn.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stormfly
  • Registratie: Juli 2001
Fietsbel schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:09:
Nee ios is meestal pas een week 6-8 later dan het event waar de aankondiging plaats vindt beschikbaar. Gok wel dat er iets aan de orde komt, immers het zou er in de herfst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
sebastius schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 09:50:
[...]
Zo werk ik ook, een MBP op de keukentafel voor de serieuze klusjes, een iPad op de bank in de woonkamer voor de rest.
Heerlijk, de iPad wordt meer gebruikt dan de notebook :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jschoorl2
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-10 16:40
stormfly schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:47:
[...]

Nee ios is meestal pas een week 6-8 later dan het event waar de aankondiging plaats vindt beschikbaar. Gok wel dat er iets aan de orde komt, immers het zou er in de herfst zijn.
Nope, betatesters hebben ook nog niks ontvangen. Hooguit dat de aankondiging komt wanneer hij later dit jaar beschikbaar komt, met wellicht ee aankondiging van een aantal speciale functionaliteiten.

Nibe warmtepomp f2120 + VVM320, wandverwarming en 7500 kwp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:40:
Vrijdag haalde ik hem op kantoor om 8 uur van de lader (100%) heledag gewerkt, en toen ik bij mijn vriendin was om 18.00 was ie nog steeds 100%. 's nachts gaat ie in 7 uur tijd dan weer van 94% naar 88% dat gaat in mijn beleving niet logisch en dit was ook niet.
Bij je vriendin geen wifi en snachts thuis wel misschien?
Dat ie thuis mail ophaalt of iets anders via internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01
Ik vind wel dat het eens tijd wordt voor iOS 4 voor de iPad. Hij loopt nu al wel heel erg lang achter op de iPhone en dat vind ik toch wel tamelijk jammer.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Recon24
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-08-2022
Same here! Het mag idd wel eens tijd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Gamebuster schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 02:00:
USB-apparaten onderhandelen met een hub of host over hun stroomgebruik en het beschikbare budget, en er is een harde limiet van 500mA per poort, volgens de specs. Je hub zal dan ook vier poorten hebben, zodat iedere poort het maximum kan krijgen. Maar de stroom per poort zal nooit meer dan 500mA worden, als men zich aan de standaarden houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:00
Films streamen naar je ipad met air video en de app off remote is echt geniaal. Als je niks te doen hebt lekker bankhangen met de ipad film kijkende. Film afgelopen? Via het programmaatje off remote gewoon een geforceerd uitschakel commando sturen naar je pc en dan gaat die afsluiten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Neefdave schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:54:
Films streamen naar je ipad met air video en de app off remote is echt geniaal. Als je niks te doen hebt lekker bankhangen met de ipad film kijkende. Film afgelopen? Via het programmaatje off remote gewoon een geforceerd uitschakel commando sturen naar je pc en dan gaat die afsluiten!
Ik gebruik sinds een paar dagen airplayer, met deze app hoef je geen pc aan te hebben. Heb er al een aantal verschillende films tegenaan gegooid en werkte allemaal. Hij streamt alles perfect vanaf m'n Synology NAS. Echt een aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even getest ivm de batterij;

Mijn ouders hebben ook een Ipad, alleen dan de 32GBwifi (heb zelf 16gb wifi) en sinds de update van het OS naar 3.2. is de batterij duur van m'n vader zn ipad ook drastisch aangetast. Als m'n moeder een boekje leest (1.5 uur) is de batterij van 93% naar 78 % geschoten, een boekje in Ibooks. Dit kan niet kloppen ?! Mijn vader heeft zijn ipad niet (en nooit) gejailbreakt. Batterij gaat dus super snel sinds update naar 3.2. meer mensen die dit hebben en die van 3.2.1. komen ?

Gr.
Edo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:33
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:47:
Ik heb even getest ivm de batterij;

Mijn ouders hebben ook een Ipad, alleen dan de 32GBwifi (heb zelf 16gb wifi) en sinds de update van het OS naar 3.2. is de batterij duur van m'n vader zn ipad ook drastisch aangetast. Als m'n moeder een boekje leest (1.5 uur) is de batterij van 93% naar 78 % geschoten, een boekje in Ibooks. Dit kan niet kloppen ?! Mijn vader heeft zijn ipad niet (en nooit) gejailbreakt. Batterij gaat dus super snel sinds update naar 3.2. meer mensen die dit hebben en die van 3.2.1. komen ?

Gr.
Edo
Wellicht dat er nog andere dingen openstaan? Je kan in elk geval eens kijken of er nog safari tabs openstaan, zo ja, sluit deze dan.(dit helpt in elk geval bij de iphone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ashy schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:52:
[...]

Wellicht dat er nog andere dingen openstaan? Je kan in elk geval eens kijken of er nog safari tabs openstaan, zo ja, sluit deze dan.(dit helpt in elk geval bij de iphone).
De ipad heeft nog geen multitasking, dus als je het afsluit zou safari gewoon afgesloten moeten zijn. Dus ik denk niet dat de tabs dan uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:47:
Als m'n moeder een boekje leest (1.5 uur) is de batterij van 93% naar 78 % geschoten, een boekje in Ibooks. Dit kan niet kloppen ?!
De batterij hoort 10 uur mee te gaan en als je moeder 'm 1.5 uur gebruikt raak je 15% van je lading kwijt. Volgens mij klopt het helemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

burne schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 18:18:
[...]

De batterij hoort 10 uur mee te gaan en als je moeder 'm 1.5 uur gebruikt raak je 15% van je lading kwijt. Volgens mij klopt het helemaal.
Die berekening klopt ook wel, maar die 10 uur is bij ''zwaar gebruik''

''Up to 10 hours of surfing the web on Wi-Fi, watching video, or listening to music''

Dit komt van Apple.com, geen internet pagina's bezoeken (en dus sites ''inladen'') geen video geen muziek, alleen tekst bekijken (iBooks) met de helderheid op 50% dat hoort niet ZO snel te gaan. Dit had ik ''eerst'' ook niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ownage maxim
Veel wit op de achtergrond neemt misschien wel veel. Ik gebruik SBsettings om de helderheid helemaal omlaag te schroeven als ik ebooks wil lezen. Het scherm blijft toch de grootste verbruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11-10 20:38

Largo

Donderdraak

Walkman schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 16:22:
[...]

Ik gebruik sinds een paar dagen airplayer, met deze app hoef je geen pc aan te hebben. Heb er al een aantal verschillende films tegenaan gegooid en werkte allemaal. Hij streamt alles perfect vanaf m'n Synology NAS. Echt een aanrader!
Is je syno snel genoeg daarvoor? Hij moet immers encoderen. En wat stream je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Laatst online: 13:18

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

ownage maxim schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:19:
Veel wit op de achtergrond neemt misschien wel veel. Ik gebruik SBsettings om de helderheid helemaal omlaag te schroeven als ik ebooks wil lezen. Het scherm blijft toch de grootste verbruiker.
Nee, wit of zwart maakt niet uit :) Helderheid helpt wel. LCD werkt nu eenmaal met een stroomverbruikende lichtbron achter het paneel en of je dan witte of zwarte pixels neemt, maakt niks uit. Of nou ja, zwart verbruikt MEER stroom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Largo schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:34:
[...]

Is je syno snel genoeg daarvoor? Hij moet immers encoderen. En wat stream je dan?
Blijkbaar is het snel genoeg en gebeurt het omzetten op de iPad zelf. Ik stream divx en xvid bestanden, heb nog niet gekeken wat er met mkv gebeurt, maar die bestanden heb ik ook niet. Als ik iets moet proberen laat het maar weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
[message=,noline]Vanitas schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:00[/message]:
Ik vind wel dat het eens tijd wordt voor iOS 4 voor de iPad. Hij loopt nu al wel heel erg lang achter op de iPhone en dat vind ik toch wel tamelijk jammer.
Mwah, ik zie geen toegevoegde waarde aaan ios4 op de ipad, ik kijk zowiezo eerst de kat uit de boom als ie wordt uitgerolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:10
shameete schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:39:
[...]

Mwah, ik zie geen toegevoegde waarde aaan ios4 op de ipad, ik kijk zowiezo eerst de kat uit de boom als ie wordt uitgerolt
Geen toegevegde waarde?

- Universal Inbox bij Mail
- Multitasking
- Folders, dus eindelijk een betere indeling kunnen maken.
- Verbeterde Spotlight
- Tweaks overal in iOS...

Maar nee hoor....geen toegevoegde waarde... 8)7 :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:19
Ik kan ook niet wachten op ios4 voor de ipad!

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 17:55
Vooral de universal inbox mis ik enorm op de iPad.

Waarom willen zoveel mensen (vooral Windows users) meer intern geheugen in de iPad? Ik heb nog geen seconde het gevoel gehad dat er te weinig geheugen inzit.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
[message=,noline]BurkaN schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:17[/message]:
[...]

Geen toegevegde waarde?

- Universal Inbox bij Mail
- Multitasking
- Folders, dus eindelijk een betere indeling kunnen maken.
- Verbeterde Spotlight
- Tweaks overal in iOS...

Maar nee hoor....geen toegevoegde waarde... 8)7 :?
Goed lezen, ik heb het over mij, dat IK er geen toegevoegde waarde in zie. ;)

-universal inbox niet nodig, heb maar 1 mailadres
- ik mis de multitasking totaal niet op mn huidige ipad, dus heb er geen behoefte aan.
- folders... Voor mij volstaat elke pagina met een type app te vullen
- spotlight gebruik ik nu niet, en met ios4 ook niet
- tweaks in een apple os? Hmmmm.... Iets zegt me dat cydia al behoorlijk in die behoefte voldoet :)

No offence hoor Ik snap best dat anderen wel graag willen overstappen, en die moeten dat ook zeker doen.
Maar momenteel vervult de ipad maximaal voor waar ik m voor gebruik. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Multitasking (of app freezing) is wel heel handig voor forums. Als je bv foto's upload naar photobucket of zo, om de url vervolgens hier te posten. Als je dat nou voor veel foto's wilt gaan doen, moet je eerst je post bewaren, naar photobucket app, copy, en weer je post editen.
M@cer schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:59:
Vooral de universal inbox mis ik enorm op de iPad.

Waarom willen zoveel mensen (vooral Windows users) meer intern geheugen in de iPad? Ik heb nog geen seconde het gevoel gehad dat er te weinig geheugen inzit.
Het tekort aan geheugen manifisteert zich doordat apps spontaan crashen. Of plaatjes die niet volledig geladen worden.

opeen deze twee pagina's maar eens
http://visboo.com/pictures-taken-at-the-right-moment.html
http://visboo.com/the-bes...from-igor-siwanowicz.html
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:08:
[...]

Die berekening klopt ook wel, maar die 10 uur is bij ''zwaar gebruik''

''Up to 10 hours of surfing the web on Wi-Fi, watching video, or listening to music''

Dit komt van Apple.com, geen internet pagina's bezoeken (en dus sites ''inladen'') geen video geen muziek, alleen tekst bekijken (iBooks) met de helderheid op 50% dat hoort niet ZO snel te gaan. Dit had ik ''eerst'' ook niet.....
Niet zwaar, maar normaal gebruik. Heb je mailfetch bv aan staan? dan wordt de wifi-verbinding nog steeds gebruikt.

[ Voor 36% gewijzigd door kmf op 29-08-2010 22:20 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:14:
Multitasking (of app freezing) is wel heel handig voor forums. Als je bv foto's upload naar photobucket of zo, om de url vervolgens hier te posten. Als je dat nou voor veel foto's wilt gaan doen, moet je eerst je post bewaren, naar photobucket app, copy, en weer je post editen.

[...]

Het tekort aan geheugen manifisteert zich doordat apps spontaan crashen. Of plaatjes die niet volledig geladen worden.

[...]

Niet zwaar, maar normaal gebruik. Heb je mailfetch bv aan staan? dan wordt de wifi-verbinding nog steeds gebruikt.
Ja die heb ik uit staan, nouja het zal wel aan mijn waarneming liggen/gevoel. Achja hij werkt voorderest wel, ga morgen ff testen hoelang ie meegaat bij veel gebruiken (films/surfen/youtuben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flatwhite
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13:10
shameete schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 22:11:
[...]

Goed lezen, ik heb het over mij, dat IK er geen toegevoegde waarde in zie. ;)

-universal inbox niet nodig, heb maar 1 mailadres
- ik mis de multitasking totaal niet op mn huidige ipad, dus heb er geen behoefte aan.
- folders... Voor mij volstaat elke pagina met een type app te vullen
- spotlight gebruik ik nu niet, en met ios4 ook niet
- tweaks in een apple os? Hmmmm.... Iets zegt me dat cydia al behoorlijk in die behoefte voldoet :)

No offence hoor Ik snap best dat anderen wel graag willen overstappen, en die moeten dat ook zeker doen.
Maar momenteel vervult de ipad maximaal voor waar ik m voor gebruik. :)
Daar heb je ook helemaal gelijk in. En het is goed om te horen dat je de iPad naar volle tevredenheid gebruikt. Maar ik begrijp dat je je iPad hebt gejailbreakt? Dat zou een hoop verklaren...Indien niet...veel plezier met je iPad d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online

[...]

[...]
Die 2 pagina's laden prima hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig iemand hier die een originele Amerikaanse duckhead te koop heeft?
Ga zaterdag naar Amerika en dan is een Amerikaanse duckhead wel handig voor m'n iPad en iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:37

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Het is misschien heel stom, maar wat vinden jullie van het volgende?

De iPad is best zwaar en na een tijdje wil dat wel eens lastig worden.

Ik heb een 'grip' gevonden waardoor je het misschien iets langer kan volhouden. Ik vind het wel prettig omdat je zo in staat bent om de iPad langduriger met 1 hand vast te houden.

1. Hou je hand achter de ipad en laat je vingers naar beneden wijzen
2. Laat je iPad in je vingers rusten met de 'onderkant'
3. Gebruik je duim als 'steun'.

Zeker als je je hand of arm nog ergens op kunt laten rusten kun je het zo wel een tijdje volhouden.

Demo:

YouTube: How to hold your iPad

@ het forum lid dat meent een onvolwassen opmerking te moeten plaatsen bij het filmpje: doe eens normaal?

[ Voor 7% gewijzigd door Q op 30-08-2010 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga over drie weekjes een Maandje naar de States en nu viel me op dat er een pagina op de USAapple site staat over data kopen ($14,95 voor 250mb en $25 voor 2gb)
Daarom leek het me wel een puik plan om weer (ik had aan het begin al een 64gb) een iPad te kopen en dan voor $25,- 2gb te kopen.
Daardoor ben je dan onderweg niet afhankelijk van wifi punten.

Maar heeft iemand hier toevallig ervaring mee>? Krijg je die AT&T sim er gelijk bij?
(volgend de apple site zou het heel simpel moeten zijn alleen ik kan niets vinden over simkaarten en/of buitenlandse gebruikers)

[ Voor 21% gewijzigd door Donstil op 30-08-2010 01:25 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:03
Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:33:
Toevallig iemand hier die een originele Amerikaanse duckhead te koop heeft?
Ga zaterdag naar Amerika en dan is een Amerikaanse duckhead wel handig voor m'n iPad en iPhone.
Ik heb nog eentje liggen kan je alleen geen DM sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
[message=,noline]G-PHREAK schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:31[/message]:
[...]

Die 2 pagina's laden prima hier :)
En scroll er dan eens even door....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Niet online
Donstil schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 01:20:
Ik ga over drie weekjes een Maandje naar de States en nu viel me op dat er een pagina op de USAapple site staat over data kopen ($14,95 voor 250mb en $25 voor 2gb)
Daarom leek het me wel een puik plan om weer (ik had aan het begin al een 64gb) een iPad te kopen en dan voor $25,- 2gb te kopen.
Daardoor ben je dan onderweg niet afhankelijk van wifi punten.

Maar heeft iemand hier toevallig ervaring mee>? Krijg je die AT&T sim er gelijk bij?
(volgend de apple site zou het heel simpel moeten zijn alleen ik kan niets vinden over simkaarten en/of buitenlandse gebruikers)
Klinkt geweldig zeg. En met skype/voipbuster erop (of het nieuwe bellen via gmail) ben je helemaal klaar

[ Voor 67% gewijzigd door Slashdotter op 30-08-2010 07:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
ik gebruik de Atomic browser, die werkt met tabbladen en dus prima om url's te copy / pasten :)
de photobucket app op de ipad gebruik ik niet, er valt toch niks te uploaden :P
Flatwhite schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:01:
[...]

Daar heb je ook helemaal gelijk in. En het is goed om te horen dat je de iPad naar volle tevredenheid gebruikt. Maar ik begrijp dat je je iPad hebt gejailbreakt? Dat zou een hoop verklaren...Indien niet...veel plezier met je iPad d:)b
gejailbreaked indeed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michel242186 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 03:31:
[...]

Ik heb nog eentje liggen kan je alleen geen DM sturen.
Thanks.

Edit: email adres verwijderd.

Dan komen we er wel eruit.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
Multi-tasking zou wel erg welkom zijn, ik lees nu een eBook in iBooks waar veel urls in staan. Als je daar op klikt wordt iBooks afgelsoten en een browser opgestart. Als je dan weer terug wilt moet je eerst iBooks weer opstarten. Sneller heen en weer switchen zou makkelijker zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Donstil schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 01:20:
Maar heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
Niet persoonlijk,
Krijg je die AT&T sim er gelijk bij?
maar ze zullen wel moeten. Dat is hoe GSM werkt. Ofwel jij moet je SIM-nummer (19 cijfers lang!) opgeven en zij moeten in-store je SIM en het nummer aan elkaar koppelen, of ze geven je een SIM, gekoppeld, actief en klaar om te gaan.

Ik heb wel evaring met wat ik in Engeland kocht, gewoon in hun variant van Dixons. Een USB-stick, een SIM en een CD-ROM (overbodig want de drivers stonden ook op de USB-stick) voor £25, met zelfs 3GB data erop. Maar goed, dat is Vodafone en in Europa.

Je zou eventueel een mailtje er aan kunnen wagen. Het is typisch een vraag voor klantenservice. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Q schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:10:
Ik heb een 'grip' gevonden waardoor je het misschien iets langer kan volhouden. Ik vind het wel prettig omdat je zo in staat bent om de iPad langduriger met 1 hand vast te houden.

1. Hou je hand achter de ipad en laat je vingers naar beneden wijzen
2. Laat je iPad in je vingers rusten met de 'onderkant'
3. Gebruik je duim als 'steun'.
Doe ik altijd al 8)7

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
  • Laatst online: 27-03 15:59
Ik heb sinds vrijdag mijn 16 + 3G en heb er spijt van dat ik niet vroeger eentje ben gaan halen.

In de zetel liggen en rap iets op inet opzoeken was tot nu toe nog niet zo simpel en licht geweest.

Moet er eerlijk bij zeggen dat ik mijne onmiddellijk van een jailbreak heb voorzien om multitasking te voorzien. (wat ik een enorm gemis vond)

Voor de rest een heel plezant product waar ik nog uren plezier van zal hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Als ik via de mail op een link klik dan opend safari en kan ik met geen mogelijkheid terug naar me mail zonder eerst naar het springboard te gaan. Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Wachten totdat iOS4 naar de iPad komt. Komt binnen afzienbare tjid.
Dan kun je multitasken.

[ Voor 15% gewijzigd door Rivanov op 30-08-2010 10:36 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mOrPhie
  • Laatst online: 07-10 22:17

mOrPhie

❤️❤️❤️❤️🤍

souljah1h schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:33:
Als ik via de mail op een link klik dan opend safari en kan ik met geen mogelijkheid terug naar me mail zonder eerst naar het springboard te gaan. Is hier een oplossing voor?
Nee. Hier zal multitasking in gaan voorzien, maar dat krijgen we pas met iOS4, wat volgens de berichten pas in November uit zal komen. :)

Een experimentele community-site: https://technobabblenerdtalk.nl/. DM voor invite code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TukkerTweaker
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 02:47
Iemand al ervaring met navigatie op de iPad? Ben van plan mijn oude systeem weg te doen en te laten opvolgen door de iPad. Offmaps lijkt me wel handig maar daar zitten geen aanwijzingen bij volgens mij, in de zin van, over 200m. rechtsaf. Ook een goede betaalbare mount zou ben ik nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
TukkerTweaker schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:25:
Ook een goede betaalbare mount zou ben ik nog niet tegen gekomen.
Brodit ProClip?

Zijn van Brodit zowel mounts voor aan het dashboard, als aan hoofdsteun voor de passagiers.

[ Voor 10% gewijzigd door DivxLover op 30-08-2010 14:08 ]

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje,

Ik ben ff films aan het omzetten via handbrake (duurt echt heeeeel lang, maar goed ;)) Ik deed eerst gewoon niks wijzigen en gaan. Net vond ik een tutorial (NL talig) van iemand die Films via handbrake omzet.

Hier stond een hoop in.

Dit zijn de instellingen die hij/zij aanraadt:

Video:
Video Codec: H.264 (x264)
Framerate (FPS): Same as source
Average bitrate (kbps): 2500
2-pass encoding: Ja ( Dit heb ik, Edo-B niet gedaan, was optioneel)
Picture size: 1024x432
Audio:
Stereo 128kbps

Wie kan mij vertellen of dit inderdaad de beste instellingen zijn? Mijn source is een BD rip, (AVI) met een resolutie van 1280 x 528.

Gr.
Edo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, Edo-B, beste instellingen. Het is allemaal maar voorkeur, wil je graag snel klaar zijn met converten, wil je de best mogelijke kwaliteit, wil je perse de originele aspect ratio of wil je het beeld stretchen zodat het wél beeldvullend is zonder dat je de zijkanten verliest? Het zijn allemaal variabelen waardoor het niet een antwoord kan bestaan. Qua bitrate en dergelijke weet ik ook niet zeker wat nu het beste is, maar dat hangt natuurlijk ook weer af van wat je met je beeld gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baviaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:47:
Vraagje,

Ik ben ff films aan het omzetten via handbrake (duurt echt heeeeel lang, maar goed ;)) Ik deed eerst gewoon niks wijzigen en gaan. Net vond ik een tutorial (NL talig) van iemand die Films via handbrake omzet.

Hier stond een hoop in.

Video:
Audio:
Stereo 128kbps

Wie kan mij vertellen of dit inderdaad de beste instellingen zijn? Mijn source is een BD rip, (AVI) met een resolutie van 1280 x 528.

Gr.
Edo
Kijk hier eens, ik gebruik die profielen al enige tijd naar volle tevredenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirkxke
  • Laatst online: 27-03 15:59
TukkerTweaker schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:25:
Iemand al ervaring met navigatie op de iPad? Ben van plan mijn oude systeem weg te doen en te laten opvolgen door de iPad. Offmaps lijkt me wel handig maar daar zitten geen aanwijzingen bij volgens mij, in de zin van, over 200m. rechtsaf. Ook een goede betaalbare mount zou ben ik nog niet tegen gekomen.
Copilot live HD lijkt me een deftige ipad navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:48
baviaan schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:04:
[...]

Mooie tip, bedankt!

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Zie dat de iPad in prijs is verlaagd in de pricewatch. Nu nog 521 euro.

Morgen ook weer voor het eerst naar school sinds de zomervakantie en ben benieuwd hoe de iPad bevalt tijdens de colleges! :)

Hyundai SX2 N-Line (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 11:00
baviaan schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:04:
[...]

Ik krijg een foutmelding bij het importeren van die presets. Ik heb deze geprobeerd omdat ik het normaal gesproeken via deze tutorial zou doen (met een iPad preset): http://www.mac-helpdesk.nl/videos-op-je-ipad-zetten
Echter, bij het volgen van deze tutorial krijg ik de melding wanneer ik de geconverteerde film in iTunes wil zetten dat dit niet kan omdat mijn iPad die film niet kan afspelen.

Rarara, wie heeft een goed preset voor Handbrake?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
kmf schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 07:10:
[...]

En scroll er dan eens even door....
Dan zie ik loads of pics.. (die bij vlug scrollen wel wat schokkerig overkomen, bedoel je dat?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

mOrPhie schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:36:
wat volgens de berichten pas in November uit zal komen. :)
Rare onderbouwing. Apple zegt 'in de herfst' en die bron vertaalt dat als 'in de laatste drie weken van de herfst' zonder aan te geven waarom.

edit: never mind, ik weet gelijk weer waarom ik ziek thuiszit. Koorts en helder denken gaan niet goed samen. :+

[ Voor 16% gewijzigd door burne op 30-08-2010 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
burne schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:24:
[...]

Niet persoonlijk,

[...]

maar ze zullen wel moeten. Dat is hoe GSM werkt. Ofwel jij moet je SIM-nummer (19 cijfers lang!) opgeven en zij moeten in-store je SIM en het nummer aan elkaar koppelen, of ze geven je een SIM, gekoppeld, actief en klaar om te gaan.

Ik heb wel evaring met wat ik in Engeland kocht, gewoon in hun variant van Dixons. Een USB-stick, een SIM en een CD-ROM (overbodig want de drivers stonden ook op de USB-stick) voor £25, met zelfs 3GB data erop. Maar goed, dat is Vodafone en in Europa.

Je zou eventueel een mailtje er aan kunnen wagen. Het is typisch een vraag voor klantenservice. :)
Ja er moet idd wel een simkaart bijgeleverd worden. Het jammere is alleen dat ik dat nergens kan vinden.
In de VS doen ze namelijk niet altijd even makkelijk als je als "toerist" een Pre paid sim wilt kopen.
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:47:
Vraagje,

Hier stond een hoop in.

Video:
Audio:
Stereo 128kbps

Gr.
Edo
Een vriend van me had al zijn serie's en films omgerenderd met Handbrake naar 40% zag er nog steeds keurig uit op een iPad. Een aflevering FamilyGuy (als voorbeeld) is dan maar 56mb :)

Gewoon bestand selecteren. Slider op 40% zetten en de rest lekker zo laten werkt perfect.
(slider staat standaard op 60% was ook al redelijk klein is)

Omzetten van 30min FamilyGuy duurt op me MBP ongeveer 4min (converteren naar 40%)

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Pagina: 1 ... 35 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid