[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste
Acties:
  • 347.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassius
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Cassius

Moogles!

Er zijn filmpjes waarin mensen met sleutels op het scherm van de 3gs/4 krassen en er gebeurt bijzonder weinig (zonder protector, dus niet die protector ads). Ik kan nog hard met een sleutel op mijn w810i krassen en er gebeurt echt he-le-maal niets. Filmpje kan ik zo voor je schieten.

Je laat je echt bij de neus nemen, die coating is kei en keihard. Die diepe kras is dus ook duidelijk dat je ergens langs bent gebeukt/gevallen/bijzonderscherp voorwerperlangs/etc. Dat is vervelend, maar ik gok dat een dergelijke diepe kras (je beschrijft hem als de grand canyon van 3cm) ook gekregen zou hebben met zo'n flimsy protector. Dat gebeurt gewoon niet met een sleutel / nagel / pen / bril / whatever.

Overigens zijn er ook filmpjes waarin te zien is dat bij een protector het scherm op sommige plekken minder reageert, er belletjes onder blijven zitten, vuiltjes in de randjes komen omdat het niet lekker sealt en zo nog veel meer.

Naakt for the win.

[ Voor 28% gewijzigd door Cassius op 24-08-2010 11:41 ]

De meeste mensen deugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb al jaren een 2007 iPhone die gewoon bij de sleutelbos zit en daar zit nog geen enkel krasje op het scherm. :z

Screenprotectors doe ik dus niet aan. En mijn iPad gebruik ik alleen thuis. Mijn vingers krassen niet en het doekje wat ik voor het scherm gebruik ook niet. Daarbij is het voor mij ook gewoon een apparaat, geen zeldzaam ding van 10k euro.
Je gaat over je nieuwe auto ook geen screenprotectors plakken, daar komen ook krasjes op tzt. boeie :+

[edit]eens met ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-10 14:46

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Misschien ben ik iets te zuinig op mn apparatuur.
Sta bekend als pietje precies. :+

Mn ervaringen post ik eind deze week...

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Wat verwachten jullie eigenlijk van de levensduur van de iPad? (Niet kijkend naar de opslagcapaciteit). Uiteraard blijft het web vernieuwen met technieken als HTML5 die gelukkig ook worden ondersteund. Maar hoe lang zal de iPad een vloeiend 'surf' apparaat blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-10 17:55
Ik vermoed dat je voorlopig wel even vooruit kan met de iPad. Ik schat de levensduur van een iPad hoger in dan van de gemiddelde PC.

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 27-09 22:01
ronwiel schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:55:
Wat verwachten jullie eigenlijk van de levensduur van de iPad? (Niet kijkend naar de opslagcapaciteit). Uiteraard blijft het web vernieuwen met technieken als HTML5 die gelukkig ook worden ondersteund. Maar hoe lang zal de iPad een vloeiend 'surf' apparaat blijven?
Ik denk dat je nog wel een paar jaartjes fijn kunt browsen op je iPad. Denk zelfs dat de websites zullen verbeteren naar mobiel apparatuur door o.a. steeds meer HTML5 te gebruiken en flash te laten hangen.

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Levensduur: bedoel je daarmee de duur waarop de ipad nog goed bruikbaar blijft voor het gezin of bedoel je daarmee mijn verwachtte duur voor de ipad waarbij ik een nieuwe versie/alternatief ga kopen?

Ik denk dat de ipad voor het gezin zeker zo'n 5 jaar mee kan gaan. Al is het maar een "check eens x"-apparaat, of het wordt doorgeschoven.

Voor mij zal het waarschijnlijk bij de 3e generatie vervangen worden. Vervangen door een ander hoofdapparaat dus. De ipad kan altijd wel een plekje vinden.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter3
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik vermoed dat deze eerste ipad welliswaar best lang kan functioneren, maar dat je binnen 2 jaar toch echt wel een snellere wilt. Bijvoorbeeld Spellen vreten steeds meer geheugen en grafische kracht. Als voorbeeld: Een simpel spelletje als Peggle was op mijn ipod touch 1g al bijna niet meer vooruit te branden.

Bij een laptop kan je vrij eenvoudig wat geheugen prikken of een snellere harde schijf. Dat gaat bij deze iPad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkePrutser
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:02:
[...]
Onzin.. ik heb alle iPhones gehad, ook de eerste 2 zonder problemen en mijn 3GS zat een diepe fikse kras in het scherm. Ik ben ontzettend zuinig op mn spullen, geen sleutels bij mn telefoon en noem maar op. het is mij dus een raadsel hoe de kras erin kwam (ik leen mn toestel aan niemand uit), maar ik kan je vertellen dat ik er flink van baalde. Je zit elke dag tegen een diepe kras van minimaal 3 centimeter te kijken..trust me, geen pretje.
Misschien een oorbel van een vriendin o.i.d.? Sommige edelstenen zijn veel harder dan glas en krassen het dus makkelijker dan andere materialen. Bovendien zit de oorlel tijdens het bellen net ter hoogte van het bovenste deel van het zichtbare scherm.

Gelukkig draagt de mijne geen oorbellen maar als ze dat wel doet dan belt ze maar met haar eigen telefoon :) Heb geen zin om tegen krassen aan te zitten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-10 22:35
Apple gebruikt de webkit engine, die constant wordt verbeterd. De HTML5 specificaties zijn nog niet compleet, dus die zullen ze de komende jaren nog beter implementeren.

Ik denk dus dat de browse-ervaring op de ipad dus de komende jaren vrij constant blijft. Plugins als Flash en Silverlight zullen niet werken. Maar verder zullen websites ongeveer hetzelfde blijven werken (en uitzien) als op de desktop.

Er zullen wel wat websites overgaan op HTML5. Maar relatief heeft de ipad zo'n klein marktaandeel t.o.v. IE (die HTML5 nog in geen een versie ondersteunt), dat het meer kosten dan baten oplevert. Al zullen grote spelers op de video-markt dit natuurlijk makkelijker kunnen doen.

Daarnaast zullen er diverse tablets en telefoons met Flash uitkomen (Android, W7, webOS), die HTML5 implementatie nog minder noodzakelijk maken. En als een bedrijf over wil op HTML5, kan dit betekenen dat alle video's omgezet moeten worden naar een nieuw formaat. (Welk formaat zijn ze bij Mozilla, Google en Apple nog niet over eens, maar ik begin nu af te dwalen geloof ik.. :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Cheeky schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:44:
[...]

Daarnaast zullen er diverse tablets en telefoons met Flash uitkomen (Android, W7, webOS), die HTML5 implementatie nog minder noodzakelijk maken. En als een bedrijf over wil op HTML5, kan dit betekenen dat alle video's omgezet moeten worden naar een nieuw formaat. (Welk formaat zijn ze bij Mozilla, Google en Apple nog niet over eens, maar ik begin nu af te dwalen geloof ik.. :P)
Aangezien Webkit HTML5 video ondersteunt heb je op zich een vrij grote target. Mobile devices met Flash 10.1 kunnen niet vloeiend of efficiënt desktop Flash video afspelen, dus re-encoden moet je sowieso. En als je dan kiest om alle iDevices uit te sluiten dmv het gebruik van Flash (plus licenties voor Flash Streaming Server, etc.)... Nou ja, het is in ieder geval niet zo simpel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheeky
Cocoia schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:53:
[...]

Aangezien Webkit HTML5 video ondersteunt heb je op zich een vrij grote target. Mobile devices met Flash 10.1 kunnen niet vloeiend of efficiënt desktop Flash video afspelen, dus re-encoden moet je sowieso. En als je dan kiest om alle iDevices uit te sluiten dmv het gebruik van Flash (plus licenties voor Flash Streaming Server, etc.)... Nou ja, het is in ieder geval niet zo simpel :)
IE en Firefox hebben zo'n 83% marketshare volgens wikipedia, en zijn niet webkit. De andere 17% ondersteunt ook bijna allemaal Flash. En aangezien Flash er in de meeste gevallen al is (vaak gewoon zonder dure Flash Media Server), zal het nog niet echt uit kunnen om hele sites om te bouwen. (met nieuwe sites is het een ander verhaal). Heel veel bedrijven (zoals magazines) hoppen nu op de ipad-hype-trein, maar hoeveel het op den duur oplevert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:39

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:02:
Onzin.. ik heb alle iPhones gehad, ook de eerste 2 zonder problemen en mijn 3GS zat een diepe fikse kras in het scherm. Ik ben ontzettend zuinig op mn spullen, geen sleutels bij mn telefoon en noem maar op. het is mij dus een raadsel hoe de kras erin kwam (ik leen mn toestel aan niemand uit), maar ik kan je vertellen dat ik er flink van baalde. Je zit elke dag tegen een diepe kras van minimaal 3 centimeter te kijken..trust me, geen pretje.
Ja, en als we even logisch nadenken dan mogen we concluderen dat daar geen enkel beschermfolietje tegen geholpen zou hebben. Als je een diepe kras van 3 cm in het glas van je iPhone weet te krijgen, dan moet dat met iets hards met de nodige kracht gebeurd zijn. Dat betekent dat het zo door de folie heen zou zijn gegaan en de kras er niet minder om was geweest. Dus niks onzin.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Vraag & aanbod mag niet op het forum. En het is eerst vragen dan plaatsen, niet andersom ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Hoedje op 24-08-2010 20:09 ]

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:34

Milmoor

Footsteps and pictures.

Voor wie interesse heeft in een VGA adapter voor zijn/haar iPad: controleer vooraf of de apps waarmee je dit wilt gebruiken dit wel ondersteunen. De meeste geven geen beeld, aangezien ondersteuning ingebouwd moet zijn! Voor de meeste zaken zijn er trouwens workarounds (schil om Safari bijv.) of alternatieve programma's.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 19:21:
[mbr]Vraag & aanbod mag niet op het forum. En het is eerst vragen dan plaatsen, niet andersom ;)[/]
Klopt, helemaal gelijk, excuus!

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Ik vraag me trouwens af of er iets van een adblock plus voor de iPad is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .CoUk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-09 08:34
Gamebuster schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 23:18:
Ik vraag me trouwens af of er iets van een adblock plus voor de iPad is...
In de atomic browser is een adblock functie beschikbaar. Gebruik zelf adblock binnen firefox op mijn MacBook en atomic volstaat wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
THE_BASE schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:10:
Sinds ik mijn iPhone 4 heb, gebruik ik mijn iPad minder. Dat kan komen door nieuwigheid van de iPhone, of door de snelheid t.o.v. mijn iPhone 3G.
Bij mij is het juist andersom, ik gebruik mijn iphone4 juist weer veel minder en de iPad veel meer. Size matters en zo'n iPad is toch echt wel wat relaxter om mee te browsen, mailen, spelletjes mee te spelen e.d.

Sterker nog, mijn MacBook pro en iPhone gebruik ik veeeeeeel minder sinds de iPad hier op de tafel ligt.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 21:43

samo

yo/wassup

Milmoor schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:27:
Voor wie interesse heeft in een VGA adapter voor zijn/haar iPad: controleer vooraf of de apps waarmee je dit wilt gebruiken dit wel ondersteunen. De meeste geven geen beeld, aangezien ondersteuning ingebouwd moet zijn! Voor de meeste zaken zijn er trouwens workarounds (schil om Safari bijv.) of alternatieve programma's.
Ik heb de VGA adapter en wil m dan vooral voor één ding gebruiken: presentaties. En Keynote wordt wel mooi weergegeven op het scherm. Als er interesse is wil ik wel een overzichtje maken van Apps die wel/niet werken en wil ik (gratis) apps die ik nog niet heb wel testen of mag men een iPad opsturen (+voldoende gefrankeerde retourenvelop) zodat ik die app kan testen.
offtopic:
dat laatste is niet geheel serieus bedoeld

Edit:
Apps die ik al kan bevestigen die werken met de VGA output
* Video kijken
* Foto slideshow
* Keynote presentatie

[ Voor 6% gewijzigd door samo op 25-08-2010 11:27 ]

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deBennie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 13:36
Een iPad in een envelop? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10-10 14:51

RD

focus

Ik heb net een paar dagen mijn iPad en vind het een leuke nervaring, met name foto's bekijken (fotograaf) en webbrowsing gaat erg lekker.
Wat me opvalt is dat na twee dagen gebruik de accu al op 30% staat en ik voor mijn gevoel maar een uur of drie gebruik heb gemaakt van de iPad. Of te wel 10uur lijkt me echt overdreven, of is de iPad ondanks de 99% baterij indicatie vanuit de doos niet volledig opgeladen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeej! Sinds gisteren de eigenaar van een iPad WiFi 16GB.. :) Bevalt errug goed, net zoals de rest van de Apple producten die ik sinds kort (<1 maand) bezit! Heb nu een iPhone 3G, MBP i5, iPad, MagicMouse, keyboard, enz. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:38
Hoe serieus zou die zijn geweest ;)

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
RD schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:58:
Ik heb net een paar dagen mijn iPad en vind het een leuke nervaring, met name foto's bekijken (fotograaf) en webbrowsing gaat erg lekker.
Wat me opvalt is dat na twee dagen gebruik de accu al op 30% staat en ik voor mijn gevoel maar een uur of drie gebruik heb gemaakt van de iPad. Of te wel 10uur lijkt me echt overdreven, of is de iPad ondanks de 99% baterij indicatie vanuit de doos niet volledig opgeladen?
Ik zou toch een echte accutest doen als ik jou was. 10 uur, en vaak langer wordt door veel reviews en gebruikers bevestigd. Als het bij jou de helft is, dan kan het zijn dat 1 van die twee accu's in je ipad kaduuk is.
(maar het kan ook zijn dat je onbewust veel langer mee zit te spelen dan je denkt. 2 dagen spelen met de ipad, met 1,5 uur per dag, dat kan gewoon niet :*) )

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

RD schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 09:58:
Wat me opvalt is dat na twee dagen gebruik de accu al op 30% staat en ik voor mijn gevoel maar een uur of drie gebruik heb gemaakt van de iPad.
Mijn ervaring is precies andersom. Ik verbaas me er steeds weer over hoe weinig stroom dat ding verbruikt als ik weer 's een paar uur heb liggen lezen of heb zitten browsen. Met lezen haal ik toch echt wel tussen de 10 en 12 uur, met 's avonds een wat gedimd beeld.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-10 13:26

Greyfox

MSX rulez

kmf schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:44:
[...]
2 dagen spelen met de ipad, met 1,5 uur per dag, dat kan gewoon niet :*) )
Volledig mee eens, dat kan niet! :-)
Ik heb de eerste dagen er zeker 5 uur per dag mee gespeeld, moeilijk weg te leggen apparaat.

MSX 2 rulez more

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronwiel
  • Niet online
kmf schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 14:02:
Ik denk dat de ipad voor het gezin zeker zo'n 5 jaar mee kan gaan. Al is het maar een "check eens x"-apparaat, of het wordt doorgeschoven.

Voor mij zal het waarschijnlijk bij de 3e generatie vervangen worden. Vervangen door een ander hoofdapparaat dus. De ipad kan altijd wel een plekje vinden.
Inderdaad, is puur bedoeld als surf apparaat en als ik de reacties zo lees, dan moet het allemaal wel zeker 3 jaar mee gaan. Daarnaast zie je dat, ondanks het marktaandeel, RTL toch een aparte site opzet met .mp4 video bestanden en uitzendinggemist.nl verzorgd alles via een mooie app. Op die manier wordt denk ik toch in een groot gedeelte van de behoeftes voorzien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Files HD, wat een uitkomst! Briljant... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

kmf schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:44:
[...]

Ik zou toch een echte accutest doen als ik jou was. 10 uur, en vaak langer wordt door veel reviews en gebruikers bevestigd. Als het bij jou de helft is, dan kan het zijn dat 1 van die twee accu's in je ipad kaduuk is.
(maar het kan ook zijn dat je onbewust veel langer mee zit te spelen dan je denkt. 2 dagen spelen met de ipad, met 1,5 uur per dag, dat kan gewoon niet :*) )
Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar nu op 29% sinds maandag einde middag. En ik heb toch echt niet 5-6 uur met de iPad gespeeld. Ik zal eens een test doen. Geen idee trouwens dat er twee accu's in zitten. Maakt de brightness nog veel uit of is het rond de 10 uur op volle brightness?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-10 21:43

samo

yo/wassup

Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:20:
Files HD, wat een uitkomst! Briljant... :)
hoezo? Is het beter dan Dropbox?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
RD schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:34:
[...]

Dat zou natuurlijk ook kunnen, maar nu op 29% sinds maandag einde middag. En ik heb toch echt niet 5-6 uur met de iPad gespeeld. Ik zal eens een test doen. Geen idee trouwens dat er twee accu's in zitten. Maakt de brightness nog veel uit of is het rond de 10 uur op volle brightness?
Ik heb verhalen gelezen dat 100% brightness en geen autobrightness on voor 7-8 uur accuduur zorgt ipv 10. (op de wifiversie dus. De 3G versie is -1 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RD

RD

focus

Oké een snelle test. 35min web, beetje YouTube en mail (push). Na deze sessie is batterijduur met 10% gedaald. Ik zal de iPad tot op 0% laten leeglopen en dan volledig laten laden. Dan nogmaals testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-10 19:00
De update van osfoora mag nu wel eens komen, app blijft constant crashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

samo schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 11:37:
[...]

hoezo? Is het beter dan Dropbox?
Dropbox gebruik ik ook, zakelijk.
Maar Files HD ben je niet afhankelijk van een tussenpartij oid. Het werkt gewoon prettig, ook benaderbaar via webinterface spreekt mij erg aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferret
  • Laatst online: 11:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Happy2000
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
[message=,noline]RD schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:38[/message]:
Oké een snelle test. 35min web, beetje YouTube en mail (push). Na deze sessie is batterijduur met 10% gedaald. Ik zal de iPad tot op 0% laten leeglopen en dan volledig laten laden. Dan nogmaals testen.
Dit lijkt me niet best, als ik internet en YouTube gebruik daalt de accu hier zo'n 8 tot 10% in een uur.
I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
RD schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:38:
Laad hem gewoon eerst (nu) eens even helemaal op en ga dan nog eens testen. Li-ion accu's hoeven niet eerst helemaal leeg te lopen (dat is zelfs slecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slashdotter
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Businesses Add iPads to Their Briefcases
Some Companies, Which Barred the iPhone, Build Apps for Tablet Computer and Give Apple Gadget to Employees
When Apple Inc.'s first iPhone came out in 2007, many companies told their employees that the device wasn't appropriate for the workplace. The iPad is a different story.

The company's tablet-style device seems to be sidestepping the resistance that the iPhone and other consumer-oriented devices have faced in the corporate environment. Indeed, many businesses have raced to snap up iPads.

One example is the Chicago law firm Sonnenschein Nath & Rosenthal LLP, which banned the iPhone when it first came out yet preordered 10 iPads in the run up to the tablet's release in April.

"We made sure that we knew as much about these devices as possible," said Michael Barnas, the firm's director of application services. The technology department now offers access to its internal systems for more than 50 iPad-toting attorneys, and anticipates issuing iPads as an alternative to laptops as soon as next year.

Apple, which said it sold more than three million iPads through the end of June, attributes some of the device's success to businesses. The Cupertino, Calif., company's Chief Operating Officer Tim Cook said in July that "very surprisingly" half of the Fortune 100 are testing or deploying iPads.

More than 500 of the 11,000-plus applications built specifically for the iPad are in the business category. A free app from Citrix Systems Inc., which allows people to access internal corporate programs from the iPad, has been downloaded more than 145,000 times.

"Everyone in IT is jumping on this one," said Ted Schadler, an analyst at Forrester Research. "Rather than wait for people to start complaining they're saying why don't we get a few of them in and see what they are good for."

Companies have often imposed policies against consumer-oriented technologies—ranging from thumb drives to Web-based email accounts—because of worries that include keeping corporate data secure and other impact on internal computing systems. But many employees defied rules and used these tools anyway, partly out of a belief they improved productivity, said Mr. Schadler. In many cases, IT departments eventually relented and relaxed their rules.

Businesses are behaving differently with the iPad, in large part because the new device is starting out as more of a known quantity from a technical standpoint. The iPad runs the same operating software as the iPhone, which has been enhanced with a number of business-friendly features.

The iPhone, at the outset, faced the hurdle that it didn't work with Exchange, the Microsoft Corp. email software that is a mainstay of the business world. Nor could information-technology managers remotely erase data on the handset in the event it was stolen or lost.

But Apple has addressed these and other issues, including the ability for companies to encrypt information on iPhones and set up secure ways for employees to connect to corporate networks. The latest version of the operating system used by the iPhone and iPad adds features that make the devices easier for a tech department to manage, including the ability for businesses to distribute internally developed apps without going through Apple's App Store.

IPads, with list prices ranging from $499 to $829, are also less expensive than the laptop computers most companies buy. They also have advantages over laptops for certain chores, such as when employees work standing up or give demonstrations.

For example, Mercedes-Benz Financial, which provides loans and leases for Daimler AG, has equipped some dealerships with an iPad loaded with its app. The goal is to begin the credit-application process while customers are standing near a vehicle.

Bausch & Lomb Inc., which makes eye-care products, built its own iPad app for its salespeople. The company said it had about 50 employees using iPads in the field within a week and a half of the device's release.

One selling point is that the iPad starts up much more quickly than laptops and has a longer-lasting battery. "We don't get a lot of time in front of a customer," said Simon Woods, Bausch & Lomb's vice president of global technologies and applications.

When the iPhone came out three years ago "many of us were skeptical" that it could be a business tool, said Sean Chai, senior IT manager at Kaiser Permanente, the health-care organization based in Oakland, Calif.

But when the iPad was announced, Kaiser preordered a pair, and it has since been testing them in a 37,000-square-foot technology lab. Among the uses so far are viewing medical images such as X-rays and CT scans, and accessing medical records through a trial version of an iPad app developed by the electronic-record system's maker.

Kaiser is also testing a tablet specifically designed for hospitals, but so far is impressed by the iPad. "Apple didn't design this for the health-care industry," said Mr. Chai. "But it's a tremendous form factor."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

PSN: Rich_E1988

Hmm.. mijn volgende synchronisatie probleem.

Zojuist even wat (muziek)podcasts gedownload via iTunes. Ik kan ze ook gewoon beluisteren enzo. In iTunes bij mijn iPad dus even aangevinkt dat hij deze podcasts moet synchroniseren. Echter wanneer ik de iPad synchroniseer is hij binnen 10 seconden klaar zonder dat hij er ook maar één podcast op heeft gezet.

Ook geeft hij geen foutmelding o.i.d. Heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt, en wat zou ik over het hoofd kunnen zien waardoor hij mijn podcasts niet synchroniseerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-10 01:19

Nitai

Live the life you love.

Misschien dat je hebt ingesteld dat hij alleen de laatste/meest recente aflevering van podcast abo moet synchroniseren.

[ Voor 6% gewijzigd door Nitai op 25-08-2010 20:07 ]

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richi E.
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-08 12:04

Richi E.

Nitai schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 20:06:
Misschien dat je hebt ingesteld dat hij alleen de laatste/meest recente aflevering van podcast abo moet synchroniseren.
Nee, dat is het niet. Want ik heb ook ingesteld dat hij alle podcasts moet selecteren, maar dan gebeurd er ook niets.

Net even mijn laptop opnieuw opgestart,maar ook zonder resultaat. Echt strange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:19
Tering :)
Da's wel heel cool met 2 ipads... 's ff checken over aantal weken.

@batterijduurdrama: niet toevallig jailbreak gedaan en ssh geïnstalleerd?
Dan kan het wel kloppen dat je iPad rap leeg is...

Haters everywhere but I don’t really care

• Slashdotter
  • Niet online
Er is gewoon een app die 400 dollar kost :D
http://appshopper.com/medical/dds-gp

[ Voor 32% gewijzigd door Slashdotter op 26-08-2010 03:42 ]

• Vanitas
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13-09 15:01

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 10:08
Is de beste manier om het glas van de IPad schoon te maken, een microvezeldoekje zonder enige vorm van vloeistof? (krasvrij uiteraard)

Ik heb namelijk best wel veel vingervlekken, waardoor het slepen allemaal niet meer soepel loopt!

En zo ja, kan ik die gewoon bij de MediaMarkt halen?

[ Voor 14% gewijzigd door henkyyyyyyy op 26-08-2010 10:01 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Zerosum
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-10 20:46
henkyyyyyyy schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:45:
Is de beste manier om het glas van de IPad schoon te maken, een microvezeldoekje zonder enige vorm van vloeistof? (krasvrij uiteraard)
Ik haal er af en toe gewoon een paar stukken zacht wc-papier over heen. Werkt als een tierelier. Het scherm zelf is vetafstotend, dus het wegvegen gaat heel makkelijk. Al die speciale doekjes en onzin zijn pure geldklopperij.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Microvezeldoekjes is wel geen bad idea hoor. Het moet dan niet direct eentje zijn met een logo van een specifiek merk, in de warenhuizen vind je ze zeer cheap.

Verwijderd

Ik gebruik gewoon een doekje van mijn zonnebril. Ff wrijven maar dan is het gewoon schoon en stofvrij. Ik heb ook wel zo'n spuitbusje voor tv/monitors, daar gaat het denk ik wat sneller mee i.c.m. keukenpapier. Of zijn er ook al foute handschoentjes voor de Ipad?

• steffex
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-08 00:24
Zerosum schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:17:
[...]

Ik haal er af en toe gewoon een paar stukken zacht wc-papier over heen. Werkt als een tierelier. Het scherm zelf is vetafstotend, dus het wegvegen gaat heel makkelijk. Al die speciale doekjes en onzin zijn pure geldklopperij.
Lekker blijven doen totdat je volgend jaar je ipad onder de krassen hebt zitten.
Wc papier is en blijft houtvezels, die kunnen krassen.

Microvezel is gewoon het beste. En geldklopperij is het echt niet, want zo duur zijn ze niet!

Ik heb nog een schoonmaakdoekje van mijn macbook pro, lekker groot en ideaal schoonmaken :)

[ Voor 7% gewijzigd door steffex op 26-08-2010 10:51 ]

• Zerosum
Als ik nu er geen krassen op zie komen, komen ze natuurlijk volgend jaar ook niet met zacht wc-papier. Overigens is het een gebruiksvoorwerp en geen kostbare verzameling kunst zo'n Ipad. Elk gebruiksvoorwerp gaat op den duur tekenen van gebruik vertonen, ik lig er niet wakker van.

• DutchAddick
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-10 15:05
Batterijduur met wifi uit is ronduit bizar. Net anderhalf uur bij de autodealer gezeten en met iBooks wat tijdschriften zitten lezen. Al die tijd is de batterij op 96% blijven staan!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

CAFC1905 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:11:
Net anderhalf uur bij de autodealer gezeten en met iBooks wat tijdschriften zitten lezen. Al die tijd is de batterij op 96% blijven staan!
Ik denk dat je accu nog niet helemaal lekker gecalibreerd is ;) Laat 'm maar een paar keer goed leeglopen en meteen weer volledig opladen, en dan klopt de indicatie waarschijnlijk beter. Na 1.5 uur moet er toch wel 10 a 15% vanaf zijn :) Ik had in het begin ook dat de accu zeker een half uur op 100% bleef staan, maar feitelijk klopt dat niet.

• Beta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online

Beta

v0.86b5

Exirion schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:19:
[...]

Ik denk dat je accu nog niet helemaal lekker gecalibreerd is ;) Laat 'm maar een paar keer goed leeglopen en meteen weer volledig opladen, en dan klopt de indicatie waarschijnlijk beter. Na 1.5 uur moet er toch wel 10 a 15% vanaf zijn :) Ik had in het begin ook dat de accu zeker een half uur op 100% bleef staan, maar feitelijk klopt dat niet.
Bij mij blijft de iPad vrij lang in de 90% hangen. Zodra hij daar onder zakt gaat het wat harder. Laatste 30% gaan helemaal hard.

Hyundai SX2 N-Line (2024)

• Luuk
  • Niet online
stef-o schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 10:50:
[...]

Lekker blijven doen totdat je volgend jaar je ipad onder de krassen hebt zitten.
Wc papier is en blijft houtvezels, die kunnen krassen.

Microvezel is gewoon het beste. En geldklopperij is het echt niet, want zo duur zijn ze niet!

Ik heb nog een schoonmaakdoekje van mijn macbook pro, lekker groot en ideaal schoonmaken :)
Ik denk niet dat een stukje wcpapier krassen zal veroorzaken. De toplaag van de iPad is wel wat harder dan dat.

Zelf gebruik ik meestal het doekje dat bij mijn samsung tv zat. Maar de mouw van een trui voldoet vaak ook prima :+

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

G-PHREAK schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:33:
Ik denk niet dat een stukje wcpapier krassen zal veroorzaken. De toplaag van de iPad is wel wat harder dan dat.
Je vergist je. Elke opticien zal je vertellen dat je je bril nooit met wcpapier, keukenpapier of zakdoekjes mag schoonmaken. Coatings maar ook het glas zelf kunnen krassen door vezels in dergelijk (vaak gerecycled) papier.

• Zerosum
Exirion schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:45:
[...]

Je vergist je. Elke opticien zal je vertellen dat je je bril nooit met wcpapier, keukenpapier of zakdoekjes mag schoonmaken. Coatings maar ook het glas zelf kunnen krassen door vezels in dergelijk (vaak gerecycled) papier.
En elke opticien verkoopt doekjes die dat effect tegen gaan... dit is dus typisch zo'n voorbeeld van geldklopperij... Wij van WC-eend, adviseren WC-eend... :)

• steffex
  • Laatst online: 12-08 00:24
[...]

precies mijn punt, die coating krijgt het dan best wel te verduren. Op korte termijn zie je er niks van, maar naar een tijd vegen en schoonmaken zal die coating verdwijnen...

• Luuk
  • Niet online
[...]

Logisch, je loopt daarna de deur uit met een doekje van 9,95 waar 1000% winst op zit :+

Mijn iPhone 'mishandel' ik al jaren met allerlei doekjes, van papier tot spijkerstof en nog nooit heeft dat tot een krasje geleidt. Het zal dus wel meevallen.

• Dacide
  • Laatst online: 17-10-2024
Wie kan me helpen.

Ik heb een ipad... de apps hiervan koop ik doorgaans via de app store op mijn ipad.
Maar nu heb ik de ipad mee naar mijn kantoor en heb ik een app gedownload op mijn werk pc.

Als ik deze game wil syncen met mijn ipad dan lijkt het erop dat mijn ipad na het syncen helemaal leeggegooid is (en alleen nog maar deze ene app heeft)

Kan dit? Kan itunes op mijn werk pc mijn ipad verknoeien? Ik wil eigenlijk dat mijn pc itunes de bestanden en apps van mijn ipad haalt.

• Livia
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 17-10-2022

Livia

Sleep

Zerosum schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:48:
En elke opticien verkoopt doekjes die dat effect tegen gaan... dit is dus typisch zo'n voorbeeld van geldklopperij... Wij van WC-eend, adviseren WC-eend... :)
Mwoah, ik denk dat er wel wat in zit hoor.
Bovendien: je hoéft niet zo'n duur doekje te kopen, bij de Action verkopen ze microvezeldoekjes voor ruim onder de €1. Kost een vermogen, maar dan heb je ook wat ;)

Four days will quickly steep themselves in night; Four nights will quickly dream away the time.

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Microvezeldoeken kosten 5 euro per 4 bij de Praxis, met een schaar maak je er in no-time 16 van.

Ik vraag mij alleen af of al die moeite en kosten om het krasvrij te houden met dure doeken en hoezen en hysterische schoonmakerijen zoveel zin hebben. Over 3 jaar is de batterij dood, de CPU outdated, de software zo voorzien van nieuwe features dat de oude iPad waardeloos is en kost een nieuwe iPad slechts de helft. Als 'ie over 3 jaar afgedankt wordt mag 'ie ook best wat krasjes enzo hebben. Scheelt je ook dat je een duur hoesje dat wel heel bleef niet weg hoeft te gooien omdat de nieuwe ipad de helft dunner is geworden.

• Dirkxke
  • Laatst online: 27-03 15:59
Een hoes/kaft zou ik nu niet perse kopen voor de ipad alleen maar krasvrij te houden, maar eerder voor het beschermen bij een eventuele valpartij (god behoede ons), het esthetische en het gemak (openvouwen en de ipad onder een hoek plaatsen)

Toestellen zonder krassen worden ook vlotter verkocht als toestellen met.

• DutchAddick
  • Laatst online: 05-10 15:05
Dacide schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:08:
Wie kan me helpen.

Ik heb een ipad... de apps hiervan koop ik doorgaans via de app store op mijn ipad.
Maar nu heb ik de ipad mee naar mijn kantoor en heb ik een app gedownload op mijn werk pc.

Als ik deze game wil syncen met mijn ipad dan lijkt het erop dat mijn ipad na het syncen helemaal leeggegooid is (en alleen nog maar deze ene app heeft)

Kan dit? Kan itunes op mijn werk pc mijn ipad verknoeien? Ik wil eigenlijk dat mijn pc itunes de bestanden en apps van mijn ipad haalt.
Dit is precies zoals iTunes werkt, je iPad synct met de iTunes waar je hem aanhangt, als je hem weer thuis aan iTunes hangt dan staat alles er weer op, behalve die ene app.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zerosum schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:48:
Jongen, als jij eigenwijs wil zijn dan ga je toch lekker je gang. Ik heb als brildragende, net als velen, door schade en schande wijzer moeten worden. Vegen met papiervezels is echt niet handig met (gecoat) glas. Op den duur zul je het wel gaan merken.
Delerium schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:20:
Ik vraag mij alleen af of al die moeite en kosten om het krasvrij te houden met dure doeken en hoezen en hysterische schoonmakerijen zoveel zin hebben. Over 3 jaar is de batterij dood, de CPU outdated, de software zo voorzien van nieuwe features dat de oude iPad waardeloos is en kost een nieuwe iPad slechts de helft. Als 'ie over 3 jaar afgedankt wordt mag 'ie ook best wat krasjes enzo hebben.
Amen to that, zoals ik zelf eerder al betoogde. Gebruik het ding gewoon en doe er niet zo hysterisch mee. Als je 'm schoon wil houden dan blijf je aan de gang want na 5 minuten gebruik zit ie alweer onder de vette vingers. Ik heb 'm sinds de aanschaf nog geen enkele keer schoongemaakt. Juist van al dat gepoets krijg je op den duur krassen.

[ Voor 44% gewijzigd door Exirion op 26-08-2010 12:36 ]

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-10 10:08
Bedankt voor alle poetsadviezen!

Ik wil hem schoonmaken omdat die vlekken het schuiven over het scherm stroef maken.
Ik ga iig voor een microvezeldoekje kijken, 1 euro is geen geld! ;)

[ Voor 5% gewijzigd door henkyyyyyyy op 26-08-2010 12:50 ]

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

• Zerosum
Exirion schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:34:
[...]

Jongen, als jij eigenwijs wil zijn dan ga je toch lekker je gang. Ik heb als brildragende, net als velen, door schade en schande wijzer moeten worden. Vegen met papiervezels is echt niet handig met (gecoat) glas. Op den duur zul je het wel gaan merken.
Zo te zien zijn we op zijn minst allebei eigenwijs. Ik heb als contactlens drager al 15 jaar nul problemen met slechts schoonmaken met water en klein beetje handzeep. Ook hiervoor wordt aangeraden, door o.a. opticiens dat je speciaal schoonmaakmiddel moet gebruiken. Op basis van 15 jaar ervaring kan ik dus melden dat dat BS is. We hebben allebei zo'n apparaat, behandelen hem ieder op onze eigen manier. En ja, na tig jaren zal er heus slijtage zijn, maar de economische levensduur is toch flink korter. Ergo vind ik de hele doekjes discussie dus onzin. Ieder zijn mening. Mooi zo'n forum niet?

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Zelf ben ik voorzichtig met mijn spullen, zonder er meer zorg voor te dragen dan ze effectief te gebruiken. Maar mijn iPad heeft toch al 2 krasjes op het scherm staan. Deze zijn zeer vermoedelijk veroorzaakt door vuil dat aan de binnenkant van de flap over het scherm lag en die met opentrekken over het scherm schuurde. Echt wakker lig ik er niet van, maar ik had het kunnen vermijden.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zerosum schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:47:
Zo te zien zijn we op zijn minst allebei eigenwijs. Ik heb als contactlens drager al 15 jaar nul problemen met slechts schoonmaken met water en klein beetje handzeep.
Ik maak m'n bril schoon met wat afwaszeep/handzeep en stromend water, waarna ik het glas droog dep met (jawel...) keukenpapier. Ik veeg er echter niet mee over het glas.
En ja, na tig jaren zal er heus slijtage zijn, maar de economische levensduur is toch flink korter.
Eens, zoals ik hier direct boven nog zei. Maar als het zo weinig moeite is om een zacht doekje te pakken ipv papier, waarom zou je dan bewust iets gebruiken dat kan krassen? Ik laat 'm gewoon lekker vettig worden :9 :Y)

• lowfi
  • Laatst online: 10:51
Ik lik de mijne altijd lekker schoon.

wat een ouwe wijven praat dit :)

• Zerosum
Als je doekje vies is, krast ie natuurlijk net zo hard. Overigens breng jij de zeep neem ik aan met je handen aan op je bril, handen kunnen ook vies zijn, en zeker krassen ;)

Keukenpapier? Probeer eens zacht toiletpapier hahaha. :-)

• Luuk
  • Niet online
Als wcpapier zou krassen had ik nu wel een schrale aars gehad :+

• Dirkxke
  • Laatst online: 27-03 15:59
G-PHREAK schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:10:
Als wcpapier zou krassen had ik nu wel een schrale aars gehad :+
_/-\o_

om toch maar iets ontopic te blijven:

Voor de mensen die in het bezit zijn van meguairs producten om de wagen te poetsen. de microvezel doeken + de glasscleaner zijn super om vettige schermen van eender welk toestel zuiver te maken.

• Cheeky
YouTube: Jos Kessels test eerste iPad in Nederland :P

(Denk trouwens persoonlijk wel dat het touch-screen en de simpele interface het een stuk intuïtiever maakt voor ouderen. Maar een groot deel heeft er gewoon geen behoefte aan..)

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Het is anders wel een makkelijke manier om in contact te blijven met familie verder weg en de bejaarden die openstaan voor nieuwe manieren van communicatie zijn er zeer blij mee.

Hopelijk voor hun een dock met ingebouwde cam. Dit is ideaal voor videochatting met FaceTime als 4.1 (probably) er komt voor de iPad.

• abkoomen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-06-2018
Ondanks dat mijn vrouw de ipad totale onzin vindt, moet ik hem toch delen.
Ze leest er ook graag boeken op en daar zit een beetje het probleem, als zij gelezen heeft moet ik weer op zoek naar mijn boek.
Is het mogelijk om in bv ibook accounts aan te maken, welke dan elk in hun eigen boek bezig zijn?

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

abkoomen schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:57:
Ondanks dat mijn vrouw de ipad totale onzin vindt, moet ik hem toch delen.
Ze leest er ook graag boeken op en daar zit een beetje het probleem, als zij gelezen heeft moet ik weer op zoek naar mijn boek.
Is het mogelijk om in bv ibook accounts aan te maken, welke dan elk in hun eigen boek bezig zijn?
Nee, een tweede iPad is de enige oplossing :Y) Wij hadden hetzelfde probleem toen we er samen een gekocht hadden, en een collega van me heeft nu hetzelfde probleem met zijn vriendin ;)

• eppo666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-09 15:30
[message=,noline]Dacide schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:08[/message]:
Wie kan me helpen.

Oplossing is niet automatisch syncen, maar eerst met aankopen overzetten functie van iTunes handmatig alle aankopen over te zetten op beide pc's.
En als je weer nieuwe apps hebt gedownload op de pc en/of iPad , dit weer doen.
Daarna kan je weer automatisch syncen.

• RD

RD

focus

Happy2000 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:19:
[...]

Dit lijkt me niet best, als ik internet en YouTube gebruik daalt de accu hier zo'n 8 tot 10% in een uur.
I
Lijkt beter nu. Push mail staat uit en de iPad helemaal opgeladen. Nu ruim een uur en 12% accu verbruikt. Dus lijkt allemaal goed.

Verwijderd

Hallo allemaal.

Wat nu weer??

Ik heb al meerder films, boeken, Pdf jes en muziek op de Ipad gezet met Itunes en dat zonder problemen maar sinds kort krijg ik niets meer in de bibiotheek.
Als ik een videobestand of map met videobestanden kies om toe te voegen gebeurt er gewoon niets. Toch doe ik m.i. niets anders dan voorheen. Is er een maximum of zo? Heb ik een simpele maat domme fout gemaakt??
Wie heeft een helpend handje?
Alvast bedankt
Arie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clonedonkey
  • Laatst online: 10-10 11:22
Ik heb vandaag eindelijk mijn camera connection kit binnen gekregen. Werkt prima om foto's over te zetten. Ik vroeg me af of iemand een site/lijst weet met functies die je kunt gebruiken met deze connection kit met eventueel de jailbreak ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
ik heb een programma gevonden om de automatische backup die itunes wilt doen te kunnen uitschakelen.
is hier te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Heb nu een aantal dagen een iPad.
Werkt erg goed moet ik zeggen!
Echter heb ik nog wat last van m'n nek als ik op de bank zit.
Zet hem op m'n benen en houdt hem vast met m'n linker hand.

Iemand tips?

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Harmen schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:35:
Heb nu een aantal dagen een iPad.
Werkt erg goed moet ik zeggen!
Echter heb ik nog wat last van m'n nek als ik op de bank zit.
Veel mensen maken de fout om hun hoofd recht naar een boek/krant/iPad te draaien. Je kunt je hoofd beter wat meer hoog houden en omlaag naar de iPad kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Thanks, moet m'n houding nog even zien te vinden.
Het is wel lekker dat de iPad een flinke kijkhoek heeft.

Even iets anders, het toetsenbord mocht van mij wel verstelbaar zijn ipv gefixeerd. Als je hem op schoot hebt zitten je handen in de weg.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L201
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 17:02
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:59:
Hallo allemaal.

Wat nu weer??

Ik heb al meerder films, boeken, Pdf jes en muziek op de Ipad gezet met Itunes en dat zonder problemen maar sinds kort krijg ik niets meer in de bibiotheek.
Als ik een videobestand of map met videobestanden kies om toe te voegen gebeurt er gewoon niets. Toch doe ik m.i. niets anders dan voorheen. Is er een maximum of zo? Heb ik een simpele maat domme fout gemaakt??
Alvast bedankt
Arie
Heb je in iTunes misschien 'alleen geselecteerde films overzetten' (en iBooks, muziek) aangevinkt, ipv automatisch alle content?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02:37

BioHazard

*\o/*

Afbeeldingslocatie: http://img836.imageshack.us/img836/2681/houder.jpg
Xenos iPad houdert... :+

Meteen maar een paar gescoord. €1,80 a piece.

[ Voor 30% gewijzigd door BioHazard op 27-08-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 24-09 11:00
Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 22:59:
Hallo allemaal.

Wat nu weer??

Alvast bedankt
Arie
Heb je bij de muziek misschien aangevinkt dat hij alle beschikbare ruimte moet vullen? Dan zit die namelijk inderdaad vol en krijg je er niks meer op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoiLive
  • Laatst online: 24-09 11:00
BioHazard schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 13:43:
[afbeelding]
Xenos iPad houdert... :+

Meteen maar een paar gescoord. €1,80 a piece.
Nu ben ik nieuwsgierig, maar je plaatje doet het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

CoiLive schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:54:
[...]

Nu ben ik nieuwsgierig, maar je plaatje doet het niet :P
Check again. :> :+

iPad past er echt mooi op. :D

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=6j-zyR3Tjv4]

[ Voor 42% gewijzigd door BioHazard op 27-08-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
BioHazard schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 14:54:
[...]

Check again. :> :+

iPad past er echt mooi op. :D

[video]
Is dat nou een verstelbare minischildersezel ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard

BioHazard

*\o/*

Cocoia schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 15:26:
[...]

Is dat nou een verstelbare minischildersezel ofzo?
Ja :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
Je zou 'm bijna nog kopen ook... zulke praktische standaarden hebben ze niet bij Apple.

Als ik eens toevallig in zo'n winkel kom zal ik het wel meenemen voor mijn pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Kwam vanmiddag langs de Xenos, heb 1tje mee genomen. Hij staat er zeer stevig op. :)

Heb vanmiddag ook ff een sleeve gekocht, het is een Case Logic geworden.
Afbeeldingslocatie: http://multimedia.fnac.com/multimedia/images_produits/zoom/4/6/2/0085854213264.jpg

slechts 14,95 €
Als er iPad op de verpakking zou staan zou ie minimaal 30 euro kosten. :X

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Harmen schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:46:
Kwam vanmiddag langs de Xenos, heb 1tje mee genomen. Hij staat er zeer stevig op. :)

Heb vanmiddag ook ff een sleeve gekocht, het is een Case Logic geworden.
[afbeelding]

slechts 14,95 €
Als er iPad op de verpakking zou staan zou ie minimaal 30 euro kosten. :X
Ziet er netjes uit. Het is met die cases echt een kwestie van hoeveel je er voor wil uitgeven, er is in elke prijsklasse genoeg aanbod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Ik vind mijn appelstandaard ( kmf in "[iPad] Ervaringen & Discussie - Deel 5" ) ook zeer praktisch. En het ziet beter uit dan een schildersezel.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/3ed10fd4.png
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v103/athlonkmf/077fe953.png

Te gebruiken in landscape en in portrait. Zit stevig en nog goed te bedienen.
Ik heb ook een paar extra besteld, zodat ik ze op meer plaatsen in huis kan gebruiken. ( keuken, waskamer, eettafel ) hoewel het licht genoeg om mee te slepen.

[ Voor 105% gewijzigd door kmf op 27-08-2010 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AN
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16:22

_AN

Zoals waarschijnlijk bekend bij meeste, laadt de iPad niet op in sommige Pc's. Vanmiddag had ik (op m'n werk) mijn iPad aangesloten aan m'n Pc en tot mijn verbazing zag ik dat ie toch was opgeladen. Terwijl de iPad aangeeft "Niet opladen".

Het zal wellicht wat langzamer gaan, maar de iPad werd zeker wel opgeladen.
Ben ik de enige? :)

[ Voor 3% gewijzigd door _AN op 27-08-2010 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Je bent inderdaad niet de enige die dat ontdekt had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iska
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07-10 22:49

Iska

In case of fire, use stairs!

Hey, klein vraagje.. heeft iemand ervaring met het schrijven met de hand, zoals je dit op papier zou doen, op een iPad? Ik studeer zelf namelijk een studie waar 80% wiskunde is dus normaal typen heeft bij mij geen zin :(

-- All science is either physics or stamp collecting

Pagina: 1 ... 34 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op of je post niet beter past in:
[iPad] Levertijden
[iPad] Provider(s) & abonnementen
[iPad] Cases, covers, sleeves, protectors & bescherming

Om de doorzoekbaarheid te verbeteren moeten problemen en specifieke vragen in een apart (nieuw) topic: iPads, iPods, iPhones & iTunes Beleid