Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.517 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
leonbong schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 22:09:
[...]

Ik heb die andere mat 13348693 en die is super. Met zo'n harde rubbere heb je dat spullen zo snel schuiven/rollen tijdens het rijden.
Eigenlijk moet ik ze ergens kunnen vergelijken, want ik moet regelmatig zware dingen (speakers, flightcases, etc) inladen, en die hard rubberen mat lijkt me hier beter voor geschikt... Kijken wat de Opel dealert zelf te melden heeft :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:32
@Hierboven Freggel_United schreef op donderdag 11 juni 2015 @ 11:25

De stoffenmat heeft een rubberen onderzijde die zichtbaar wordt bij platleggen van de bank.
De mat ligt normal dus dubbelgevouwen je kan dus volledige bank beschermen op het moment dat je die plat legt.

[ Voor 43% gewijzigd door leonbong op 11-06-2015 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
Nou, hij is er :) Wat een verschil als je van een Corsa komt...

Afbeeldingslocatie: http://s18.postimg.org/uqfh91cxx/IMAG1048.jpg

* Freggel_United is blij!

Overigens wil ik niets afdoen aan die Corsa D die ik had, dat was een prima wagentje, echter, ik haalde de diesel er niet uit, en ik had écht meer laadruimte nodig, in de Corsa lagen de banken eigenlijk altijd plat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Ziet er netjes uit :)

Een foto van mijn astra voor de operatie :+
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aSbBAqdb.jpg

spiegelglas was los en moest nog ff op en neer naar Eindhoven vanuit Duitsland
Het glas is nu vast geplakt en zit stevig vast :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 20:49
Deze speakers zaten in mijn achterdeur

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/28srceo.jpg

Vandaar dat de achterbank klaagt over gekraak :'D

Nu deze

http://www.bol.com/nl/p/j...r-zwart/9200000011852452/

gekocht. Als het goed is vandaag binnen. Speakers voorin zijn tot me verbazing nog intact en klinken best redelijk.

Was wel een gedoe om die raamslinger eruit te krijgen. Uiteindelijk gelukt met een theedoek

[ Voor 11% gewijzigd door Aschtra op 16-06-2015 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Sow die heeft zn beste tijd idd gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:48
Had mijn Corsa inderdaad ook last van. Die kartonnen dingen vergaan best snel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:56

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Herkenbaar...
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/V2nvntxHT9D6010oumzLULMU/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Die van mij klinken in ieder geval nog niet alsof ze kapot gaan :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Dan moet je een astra nemen :+
heb nergens last van maar wil ze toch een keer vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

redbullet schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:23:
Ik zou liever een sub plaatsen vanwege het bereik maar zou dan ook een andere headunit moeten hebben en dat wil ik juist niet.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Touchdomex schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:29:
[...]

Ik zou liever een sub plaatsen vanwege het bereik maar zou dan ook een andere headunit moeten hebben en dat wil ik juist niet.
high input gebruiken ipv rca?
6x9 speakers kunnen trouwens ook wat bass creëren ;) en de (aftermarkeet) head unit goed instellen

Ik zou ook graag een (andere) sub willen, 1tje die beter bij mijn versterker past :+

[ Voor 11% gewijzigd door redbullet op 16-06-2015 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

redbullet schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:32:
[...]

high input gebruiken ipv rca?
6x9 speakers kunnen trouwens ook wat bass creëren ;) en de (aftermarkeet) head unit goed instellen

Ik zou ook graag een (andere) sub willen, 1tje die beter bij mijn versterker past :+
Heb nu een CD30 maar wanneer ik betere speakers wil dan wil ik ook nog wel graag USB en Bluetooth. Dat is een pakketje wat samengaat :P

OH ja en stuurwielbediening zou ook fijn zijn als dat gewoon overgenomen wordt.

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 16-06-2015 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
redbullet schreef op dinsdag 16 juni 2015 @ 12:23:
Ik heb juist een Astra :D Weet niet wat de vorige eigenaar heeft gedaan haha. Voorin werken ze goed.

Die speakers die ik bestelde passen helaas niet. is wel 13cm maar schroefgaten komen niet overeen. Dat wist ik in principe, maar dacht dat 2 van de 3 gaten wel overeen kwamen. Weer retour gezonden.

Wat is een goeie manier voor de volgende keer om zoiets te voorkomen? Ik las iets over speakerringen?

Die achterin heb ik in ieder geval eruit gelaten. Klinkt sowieso beter nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Voorin heb je inderdaad speakerringen nodig (astra g) daar past 16.5cm in. Achter moet bij een normale astra g 13 cm dacht ik en bij een coupe O+ ook 16.5cm
Op astratuningclub.nl staat veel info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Achterin heb ik 13CM inderdaad.Speakers die ik kocht waren ook 13CM maar kon ze niet erin schroeven omdat de gaten niet overeen kwamen.

Hoe werkt zo'n speakerring? Waar plaats ik die en welke heb ik nodig? Heb een account gemaakt op ATC. Moet worden goedgekeurd.

[ Voor 12% gewijzigd door Aschtra op 17-06-2015 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
Kan iemand me hier op weg helpen naar een site met wat meer gegevens over de CD500 van Opel (die ik in m'n Astra (J, 2011) heb zitten)

De dealer zei dat hij de laatste firmware in de radio had gezet, maar hier twijfel ik aan... ik wil alleen weten of die twijfel gegrond is, omdat ik nergens kan vinden wat de laatste versie zou moeten zijn.

De koppeling met m'n iPhone 6 werkt momenteel "wel aardig"... regelmatig komt het voor dat ik ineens het volume niet meer kan bedienen, of dat hij met de melding "geen geldige format" oid komt...

Plus, het zou wel vet zijn om de OPC versie van de firmware er in te flashen, als dat zou kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
ff goed op het opel-forum zoeken / vragen zijn vast mensen die wat minder legale firmware hebben / aankunnen komen.
Voor de modjes .. het kan ook zijn dat het allemaal legaal is maar ik weet het fijne er niet van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
redbullet schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 10:16:
ff goed op het opel-forum zoeken / vragen zijn vast mensen die wat minder legale firmware hebben / aankunnen komen.
Voor de modjes .. het kan ook zijn dat het allemaal legaal is maar ik weet het fijne er niet van ;)
Voor de duidelijkheid, ik heb het niet over kaartmateriaal ofzo heh? Ik kan me niet voorstellen dat een openbare firmware-update niet legaal zou zijn, of denk ik nu buiten het verdienmodel van Opel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
groot gedeelte van alle firmware/opel software is via een manier te verkrijgen, kaartmateriaal, opcom zooi en radio firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Freggel_United schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:27:
Kan iemand me hier op weg helpen naar een site met wat meer gegevens over de CD500 van Opel (die ik in m'n Astra (J, 2011) heb zitten)

De dealer zei dat hij de laatste firmware in de radio had gezet, maar hier twijfel ik aan... ik wil alleen weten of die twijfel gegrond is, omdat ik nergens kan vinden wat de laatste versie zou moeten zijn.

De koppeling met m'n iPhone 6 werkt momenteel "wel aardig"... regelmatig komt het voor dat ik ineens het volume niet meer kan bedienen, of dat hij met de melding "geen geldige format" oid komt...

Plus, het zou wel vet zijn om de OPC versie van de firmware er in te flashen, als dat zou kunnen :)
De cd500 van 2011 is een beetje een bijzondere. Hij is namelijk niet hetzelfde als een cd500 van voor 2011. Technisch is hij identiek aan de dvd900 2011 alleen minder flash geheugen hij heeft zelfs een dvd loopwerk en leest ze ook. Opel raadt in het buitenland ook aan om de dvd vEuropa voor een dvd900 2011 te bestellen heb je voor een prikkie heel Europa.

Ik zal eens kijken wat firmware nummer is die ik mijn 2011 cd500 heb zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:48
Zo, onderhoud aan de GSi is ook weer geweest. Had last van veel rare foutcodes... Dus maar even wat onderhoud gedaan:
-EGR Afgedopt (blind plaatje erin)
-Gasklephuis schoongemaakt

Toen nog een storing in de nokkenassensor (slecht starten etc.). Via de onderdelenlijn een originele sensor gevonden en warempel! Ding doet als nooit tevoren (zat ook geen originele in). * RobKJ is weer blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
leonbong schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 18:55:
[...]

De cd500 van 2011 is een beetje een bijzondere. Hij is namelijk niet hetzelfde als een cd500 van voor 2011. Technisch is hij identiek aan de dvd900 2011 alleen minder flash geheugen hij heeft zelfs een dvd loopwerk en leest ze ook. Opel raadt in het buitenland ook aan om de dvd vEuropa voor een dvd900 2011 te bestellen heb je voor een prikkie heel Europa.

Ik zal eens kijken wat firmware nummer is die ik mijn 2011 cd500 heb zitten.
Graag! Ik zal straks een een foto schieten van mijn engineering info...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Iemand tips voor een goede handleiding of boeken voor een Corsa C? Gewoon om te weten waar alles zit? :+ Zodat ik niet elke keer google hoef te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 13:37
Afgelopen weekend wilde mijn airco ineens niet meer koelen. Hij koelde al een heel stuk minder overigens.

Het klinkt nu net alsof er alleen lucht door de leidingen gaat als ik de airco aanzet. Ook hoor ik de compressor beter als ik meer toeren maak. De compressor gaat overigens wel gewoon netjes aan.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Of is dit gewoon dat de airco leeg begint te raken?
De airco is vorig jaar nog opnieuw afgevuld bij de aanschaf van de auto (februari 2014).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Hier ben ik al aardig mee op weg ja maar wil eigenlijk bij voorkeur echt papier als dat kan maar als dat er niet is dan vind ik dit ook prima :P Gaat gewoon om wanneer ik iets uit elkaar haal en niet goed zie hoe iets vast zit ik kan terugkijken hoe iets vast zit om het bij grote voorkeur zonder schade uit elkaar te vissen. Of weten waar de schroefjes zitten en dat soort grappen. Zonder al teveel extra plastic weg te moeten halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
op papier zullen er ook wel workshop manuels zijn maar daar heb ik zo geen ervaring of linkje mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 08:13
Ik ga nog 2 zaken veranderen aan de GTC. Waarschijnlijk toch een chipke laten doen ermee (2 weken niet tevreden geld terug garantie, dus dat zit wel snor).

Daarboven twijfel ik nog steeds over een 3cm verlaging. Ben een beetje 'bang' dat ik veel aan comfort in zal leveren.. (niet dat ik nu super veel comfort heb met die 20" wielen deronder maar ok).

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
sarlo schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:08:
Afgelopen weekend wilde mijn airco ineens niet meer koelen. Hij koelde al een heel stuk minder overigens.

Het klinkt nu net alsof er alleen lucht door de leidingen gaat als ik de airco aanzet. Ook hoor ik de compressor beter als ik meer toeren maak. De compressor gaat overigens wel gewoon netjes aan.

Iemand een idee wat dit kan zijn? Of is dit gewoon dat de airco leeg begint te raken?
De airco is vorig jaar nog opnieuw afgevuld bij de aanschaf van de auto (februari 2014).
Geen compressiegas/koelmiddel in de airco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
Zo, ik heb even foto's genomen van het SW & HW Versions menu uit mijn MY2011 CD500...

http://pho.to/9XdcY

Kan iemand me zeggen waar ik nou moet kijken? Welke SW version draait het om, en wat is de actuele versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Heuh! Kringloop geweest en hopelijk dakdragers gehaald die gaan passen voor de Corsa C.

Althans zo snel als dat ik op de parkeerplaats van de kringlop het door had :+

Zo niet gaan ze gewoon op marktplaats ofzo.

Waren maar 10 euro met alle sleuteltjes en dingen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:53
MarkoVie schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 19:41:
Ik ga nog 2 zaken veranderen aan de GTC. Waarschijnlijk toch een chipke laten doen ermee (2 weken niet tevreden geld terug garantie, dus dat zit wel snor).

Daarboven twijfel ik nog steeds over een 3cm verlaging. Ben een beetje 'bang' dat ik veel aan comfort in zal leveren.. (niet dat ik nu super veel comfort heb met die 20" wielen deronder maar ok).
Als er in jou GTC de 1.4T ligt zou ik dat niet doen, ga je nagenoeg niks van merken. Ook verlagen zou ik niet aan beginnen. Het comfort met de 20' is al niet bijzonder maar met alleen andere veren ga je echt finaal wegstuiteren.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 08:13
Vissa66 schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 18:18:
[...]

Als er in jou GTC de 1.4T ligt zou ik dat niet doen, ga je nagenoeg niks van merken. Ook verlagen zou ik niet aan beginnen. Het comfort met de 20' is al niet bijzonder maar met alleen andere veren ga je echt finaal wegstuiteren.
Dat laatste vrees ik ook. Dat gevoel heb ik soms nu al ;( En al bij al ligt die GTC voor de rest toch heel strak op de baan.

Voor de chip te laten steken.. Ik ga het een week ofzo aanzien en dan kan ik nog beslissen van het er terug laten af te halen? Hier verlies ik niets mee eigenlijk. Ja, een ritje op en af maar daar maak ik een daguitstap van :P (toch bedankt voor het advies! Dat waardeer ik)

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 21:53
Bij niet tevreden geld terug kun je het inderdaad altijd proberen! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:46

breinonline

Are you afraid to be known?

Onze Corsa C doet raar. Van het ene op het andere moment knippert de richtingaanwijzer naar rechts, twee keer zo snel als normaal. Je ziet dat in de indicator terug, het knippertoontje klinkt sneller en de lichten gaan dat natuurlijk. Links doet het normaal. Iemand enig idee waar deze fout vandaan zou kunnen komen?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik weet van mijn Volvo dat de schakelaar zelf binnenin vervuild was door vet wat dun en warm werd en op de printplaat lekte. Die eruit halen en open maken en schoonmaken is niet zoveel werk. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 16:25
Twee keer zo snel knipperen duidt op defecte verlichting. Haal overal de lampjes eens los en zet ze eens vast, er vanuit gaande dat er geen lampje stuk is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aja dat is stiekem ook best wel logisch eigenlijk. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Bedankt, ik ga er morgen verder mee :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

RadioAir schreef op zondag 05 juli 2015 @ 21:05:
Twee keer zo snel knipperen duidt op defecte verlichting. Haal overal de lampjes eens los en zet ze eens vast, er vanuit gaande dat er geen lampje stuk is ;)
Waarom zo moeilijk. Sneller knipperen betekend gewoon dat 1 van je knipperlichten stuk is.
Dus gewoon aanzetten en een rondje rond je auto lopen. Het knipperlicht dat niets doet, daar is dan iets mis mee. :)

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
Ja en wat als je knipperlicht niet werkt, maar wel met waarschuwings licht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Unknown Alien schreef op maandag 06 juli 2015 @ 11:42:
Ja en wat als je knipperlicht niet werkt, maar wel met waarschuwings licht ;)
Dan is er serieus iets mis met je bedrading.... Of als je een nieuwe systeem hebt met de centrale BCM/multitimer, dan zal die kad03k zijn.

De oude soort bedrading loopt via de richtingaanwijzerhendel/knipperrelais/alarmschakelaar (zonder can-bus troep). 1 van die kapot? Niks werkt.

Maar dat is hoogwaarschijnlijk niet het geval in geval van de vraag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Nou dit is mijn waggie nu :')

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2likg01.jpg

Met km of 40-50 tegen een ander aangeknalt in de file. Ging hele tijd 120, 0, 50, 120 etc. En toen keek ik even naar rechts, letterlijk 1 seconden, en toen bam. Remde nog wel maar was al te laat.

Schade valt mee.

- Bumper
- Motorkap
- Radiateur
- koplampen
- frame waar koplampen aan zitten
- 1 mistlamp

Kost 260 euro aan onderdelen. Wel alles gloednieuw, daarna wordt het gespoten in mijn kleur. Zal totaal rond 500 kwijt zijn. Auto is total los.
Heb geluk dat me broer monteur is en zo kan inkopen. Scheelt enorm veel geld en arbeidsuren.

Maar ook positief bekijken natuurlijk

- Bumper zit dikke kras in, die is weg
- Koplampen zijn best wel dof, straks niet meer als het goed is
- radiateur was helemaal vies en denk ik niet meer 100%

Helaas. En vriendin zat er ook in dat vind ik nog het meeste kutte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op vrijdag 03 juli 2015 @ 17:29:
Heuh! Kringloop geweest en hopelijk dakdragers gehaald die gaan passen voor de Corsa C.

Althans zo snel als dat ik op de parkeerplaats van de kringlop het door had :+

Zo niet gaan ze gewoon op marktplaats ofzo.

Waren maar 10 euro met alle sleuteltjes en dingen :+
HAHA! :D

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/eWWVaPEkXdBaiCDecA2ri7fU/medium.jpg

Past! Binnenkort eens een dakbox erop knappen :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Touchdomex schreef op maandag 06 juli 2015 @ 20:53:
[...]

HAHA! :D

[afbeelding]

Past! Binnenkort eens een dakbox erop knappen :9~
Passen ook op kadett-e, corsa-b, astra-f and more...

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/AaFS6zL7cxnB3ewepL976kjR/full.jpg

Heb ze ook :P

[ Voor 13% gewijzigd door Aapje op 06-07-2015 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Aapje schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:09:
[...]

Passen ook op kadett-e, corsa-b, astra-f and more...

[afbeelding]

Heb ze ook :P
Ja volgens mij heb ik ook wat oudere dan jij daar op foto want ze zijn volledig metaal uitgevoerd ook de kapjes en er staat groot opel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Touchdomex schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:11:
[...]

Ja volgens mij heb ik ook wat oudere dan jij daar op foto want ze zijn volledig metaal uitgevoerd ook de kapjes en er staat groot opel op.
Close up? :) Ben benieuwt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Aapje schreef op maandag 06 juli 2015 @ 21:46:
[...]

Close up? :) Ben benieuwt :D
Ik ben eventjes naar de auto gelopen :+

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/3mT5N4Sp3WjpCONMNI5E0Y1B/medium.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/CIiefR8s4xXo570tnwjm7kwJ/medium.jpg

Alleen de rubbers zijn niet optimaal/wat droog. Het kan nog wel maar je merkt dat ze wat ouder zijn.

oh ja en de inbus zit er ook nog gewoon bij.

[ Voor 3% gewijzigd door Touchdomex op 06-07-2015 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Aschtra schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:09:
Toch niet toevallig een smartphone in je hand hè ;)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline

breinonline

Smuggler schreef op maandag 06 juli 2015 @ 09:09:
[...]

Waarom zo moeilijk. Sneller knipperen betekend gewoon dat 1 van je knipperlichten stuk is.
Dus gewoon aanzetten en een rondje rond je auto lopen. Het knipperlicht dat niets doet, daar is dan iets mis mee. :)
d:)b inderdaad niet goed gekeken de eerste keer. Links volledig gecontroleerd (voor, zijkant, achterkant). Rechts achter, zijkant gekeken. En jawel, rechtsvoor is stuk. Morgen even een nieuwe halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
Zojuist maar eens een mail verstuurd aan Opel Nederland over de firmware van mijn CD500... ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ByteMe_
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
sarlo schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 17:08:

Aircocheck laten uitvoeren lijkt mij het beste. Misschien is er een lek

Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Sebazzz schreef op maandag 06 juli 2015 @ 22:46:
[...]

Toch niet toevallig een smartphone in je hand hè ;)
Nee. Ik keek naar rechts om me heen/of in me spiegels. Weet het niet eens meer. En ineens zat ik zo dicht bij iemand dat het al te laat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Aschtra schreef op maandag 06 juli 2015 @ 13:09:
Nou dit is mijn waggie nu :')

[afbeelding]

Met km of 40-50 tegen een ander aangeknalt in de file. Ging hele tijd 120, 0, 50, 120 etc. En toen keek ik even naar rechts, letterlijk 1 seconden, en toen bam. Remde nog wel maar was al te laat.

Schade valt mee.

- Bumper
- Motorkap
- Radiateur
- koplampen
- frame waar koplampen aan zitten
- 1 mistlamp

Kost 260 euro aan onderdelen. Wel alles gloednieuw, daarna wordt het gespoten in mijn kleur. Zal totaal rond 500 kwijt zijn. Auto is total los.
Heb geluk dat me broer monteur is en zo kan inkopen. Scheelt enorm veel geld en arbeidsuren.

Maar ook positief bekijken natuurlijk

- Bumper zit dikke kras in, die is weg
- Koplampen zijn best wel dof, straks niet meer als het goed is
- radiateur was helemaal vies en denk ik niet meer 100%

Damn das mooi kut, hopelijk hebben jij en je vriendin niks.
Bumper(balk) en motorkap zijn goed 2e hands aan te komen in jouw kleur.
Nieuwe koplampen hoeven niet zo duur te zijn en radiator gewoon op de sloop halen? :)

edit bijv : https://www.onderdelenlij...220a64&leverancier=100062

[ Voor 6% gewijzigd door redbullet op 07-07-2015 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
Ik krijg alles gloednieuw. Zie ook dit stukje in mijn post:

Mijn broer besteld dan:

- Voorbumper,
- Motorkap
- koplampen
- mistlamp
- radiateur

Ik heb niets, mijn vriendin had een blauwe plek op de schouder. Zij lag te slapen toen het gebeurde dus zal wel de houding geweest zijn

[ Voor 10% gewijzigd door Aschtra op 07-07-2015 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Koplampen waren sowieso wel nodig. :+ Maar goed, beste klap geweest, blij dat je zelf niks hebt of je vriendin teveel ellende. Scheelt ook als je slap bent en je niet schrap zet, jij kunt je vasthouden, zei niet. Zie je ook wel eens met bezopen polen. Die trekken ze na een smakker van een 100-120km/u zo van een boom af en vaak doen ze het ook nog. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Freggel_United schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:02:
Zojuist maar eens een mail verstuurd aan Opel Nederland over de firmware van mijn CD500... ben benieuwd :)
Ik heb gekeken maar geen flauw idee hoe je het firmware versienummer kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
leonbong schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 20:14:
[...]

Ik heb gekeken maar geen flauw idee hoe je het firmware versienummer kan zien.
config -> info 8 seconden inhouden -> sw & hw versions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:15

Mystikal

It never hurts to help!

Zo gisteren mijn Opel Vectra Z1.8XE uit 2003 maar weer eens een kleine beurt laten geven. Kleine 1000,- terug gezet :| . Nieuwe voorbandenbanden, nieuwe remblokken achter, kleine beurt, distributie-riem en een waterpomp.

Maar goed we kunnen er weer even tegen aan. Wat dat betreft heeft hij me nooit in de steek gelaten, dus ben eigenlijk wel tevreden. Gekocht in 2010 met 89K, nu op 174K. Hopelijk nog een jaartje of 2 door karren. Misschien wel wat langer gezien deze kosten.

Het enige waar ik me echt aan irriteer is het feit dat ik 2 keer op 'open' moet drukken van de afstandsbediening om alle 4 de deuren op te krijgen. Bij de eerste keer gaat alleen mijn deur open. Iemand weet of dit een optie is die ook uit kan?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ja hoor, kan je prima op all-at-once zetten met een OP-COM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Een Op-Com, is dat bij de dealer?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Mystikal schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 14:47:
Een Op-Com, is dat bij de dealer?
Nee is het goedkopere alternatief van een stuk gereedschap van Opel... En je kan er zelfs chineze na-maak klonen van kopen... Maargoed, das niet legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Op-com kan volgens mij ook gewoon via ebay besteld worden.
Software zweeft overal rond en op opel-forum.nl kun je het via pm aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Okay, bedankt! Jammer om dit aan te schaffen voor die ene enkele keer dat ik dit wil omzetten...

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Een oproep op facebook groep opel-forum.nl of je ff een op-com mag lenen kan natuurlijk ook ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ik heb een op-com. alleen is d security code onbekend dus kan er verder weinig mee :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

redbullet schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:05:
Een oproep op facebook groep opel-forum.nl of je ff een op-com mag lenen kan natuurlijk ook ;)
Goed idee!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik woon helaas niet in de buurt dus het is niet zo praktisch, anders had je hem wel even mogen gebruiken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal

Mystikal

It never hurts to help!

Sebazzz schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 18:06:
Ik woon helaas niet in de buurt dus het is niet zo praktisch, anders had je hem wel even mogen gebruiken.
Bedankt!!!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Unknown Alien schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 15:19:
Ik heb een op-com. alleen is d security code onbekend dus kan er verder weinig mee :(
Had jij geen Corsa C? Dan kan je de code gewoon uit de IPC lezen. Moet je Opcom wel een andere firmware dan 1.45 hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Iemand bekend met dit rare probleem van een Corsa C?

Mijn achterruitenwisser doet raar. Hij doet het alleen goed wanneer ik de sproeier erbij gebruik.

Wanneer ik hem gewoon doe is hij veel trager/lagere interval + hij blijft op random posities staan.

Betekent dit dat de motor aan het sterven is? Alleen vraag ik mij dan af waarom hij het wel doet wanneer ik erbij sproei.

Of zou hij gewoon te stroef zijn? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Er zit een sleepcontact in de motor, die zal vervuild zijn dan maakt ie z'n rondje niet netjes af.... Weet alleen nie of je 'm kan openen en schoonmaken... Maar op de sloop kosten ze geen bal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Aapje schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:16:
Er zit een sleepcontact in de motor, die zal vervuild zijn dan maakt ie z'n rondje niet netjes af.... Weet alleen nie of je 'm kan openen en schoonmaken... Maar op de sloop kosten ze geen bal.
maar kan dat ook het verschil uitmaken tussen de sproeier gebruiken of niet?

Zal eens wat belletjes plaatsen. Als ze die cheap kunnen bieden.

De goedkoopste nieuw heb ik ook al gevonden :+ https://www.auto-onderdel...riva-astra-g-caravan.html

[ Voor 18% gewijzigd door Touchdomex op 08-07-2015 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
RadioAir schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 19:21:
[...]

Had jij geen Corsa C? Dan kan je de code gewoon uit de IPC lezen. Moet je Opcom wel een andere firmware dan 1.45 hebben.
Ja ik heb een corsa c.

Ik weet waar ik hem moet uitlezen via de Op-COm, maar kreeg geen gegevens. Hij zegt knop indrukken va nje instrumenten paneel, maar er komt geen data uit.

Dus ik moet de FW van de OP-COm zelf updaten? Kan ik ergens zien welke versie die heeft? ...hhmmm ff googlen.

thx iig d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ja in OP-COM zelf bij de configuratie van het ding. Ik geloof dat 1.39 en 1.44 de beste zijn voor de kloontjes. Ligt ook wel weer aan welke revisie je hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Touchdomex schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:24:
[...]

De goedkoopste nieuw heb ik ook al gevonden :+ https://www.auto-onderdel...riva-astra-g-caravan.html
.
en vanochtend is alles weer in orde 8)7

In ieder geval nieuwe ruitenwisser besteld zodat het daar niet aan kan liggen en nu kijken of het terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
RadioAir schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 09:02:
Ja in OP-COM zelf bij de configuratie van het ding. Ik geloof dat 1.39 en 1.44 de beste zijn voor de kloontjes. Ligt ook wel weer aan welke revisie je hebt natuurlijk.
Ik heb de v1.45. Zou hem dan moeten flashen naar v1.39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Lekker :S Zit ineens mijn handrem muurvast, hij lijkt echt niet los te komen (Astra G 1998, met schijfremmen). Is dit een bekend probleem? Enige huis-tuin-en-keuken oplossingen of moet ik naar de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
Sebazzz schreef op donderdag 09 juli 2015 @ 21:15:
Lekker :S Zit ineens mijn handrem muurvast, hij lijkt echt niet los te komen (Astra G 1998, met schijfremmen). Is dit een bekend probleem? Enige huis-tuin-en-keuken oplossingen of moet ik naar de garage?
Vorst aan de grond 8)7

Kun je nog wel de handrem bedienen, of gaat de hendel ook niet meer los?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Bedienen gaat wel, maar als ik ben los maak dan merk ik dat hij niet mee komt. Bij het vasttrekken merk ik dat het zonder weerstand gaat.

Mogelijk relevant: Ik rijd weinig met mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Dat is zeker relevant, heb je anwb woonplaats service? Anders zelf een hamer pakken en op je remmen effe een paar tikken verkopen de roest los slaan...

Beste is als je de auto lang niet gebruikt 'm in de versnelling te parkeren en niet op de handrem.

[ Voor 25% gewijzigd door Aapje op 10-07-2015 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Weet je toevallig waar ik ongeveer moet zijn voor het lostikken van die roest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:21

FlyEragon

Alien Monkeys

Gewoon proberen voorzichtig te rijden, schiet zo los. Je moet er geen honderd meter mee rijden. Maar 1 meter naar voren, en ik kreeg de meest vastgeroeste/geplakte remmen los.

Lostikken doe je op de remschoen, dus wiel moet er dan van af. Tenzij je er van de achterkant bij kan misschien met een krik.

[ Voor 30% gewijzigd door FlyEragon op 10-07-2015 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Nooit gaan rijden, je kan de remschoenen dan lostrekken van de metale brackets.

Gewoon op de klauw ene paar tikkies verkopen. Je hoeft alleen de rem een beetje speling te geven dat de klauwen weer vrij kunnen bewegen over de roest opervlakte van je schijf.

En NOOIT op de remschijf slaan, kan je haarscheuren maken waardoor die versplinteren kan wanneer je 'm wel nodig hebt. Het is gehard staal...

[ Voor 57% gewijzigd door Aapje op 10-07-2015 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Dan zijn de brackets ook al doorgeroest/aan vervanging toe, lostrekken door te gaan rijden is mij in 12 jaar nog nooit gebeurd. Maargoed, als je pech hebt kan het wel gebeuren theoretisch. Maar ik denk niet dat je auto zoveel roest heeft verzameld dat het zo muurvast zit.

Ja inderdaad zeker niet op de schijf slaan. Beste voor dit soort werk is een houten hamer en anders stukje hout op de remklauw houden als je een metalen hamer hebt.

[ Voor 24% gewijzigd door FlyEragon op 10-07-2015 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ja helaas heb ik geen krik. De rem zit overigens niet zo hard vast dat ik niet rijden kan, maar het is meer dat je merkt dat je rolweerstand hoger is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Klevende remmen kunnen een hele andere oorzaak hebben dan het vastzitten. Misschien moet je er toch de anwb maar er bij halen. Als het enkel vastzitten was door te lang stilstaan dan zat het nu wel los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Hij lijkt in de nacht wel wat losgekomen te zijn. Ik heb morgenochtend een afspraak met een garage staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
* Ophidian meldt zich hier. :)

Wegens komst van een kleintje op zoek gegaan naar een station. Maxi cosi past niet goed in een DS3 ;) Uiteindelijk terecht gekomen bij de dealer waar onze tweede auto vandaan komt. Het is een Astra tourer CDTi 1.3 geworden in Cosmo uitvoering. 93k km op de teller, onderhoudsboekje bekend. Uiteindelijk nog 500 euro van de prijs afgekregen met 1 jaar garantie en Opel assistance. Binnenkort maar even de polijstmachine weer tevoorschijn halen ;) Wij zijn content :D

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/300hceo.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/25inig1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/2a4omq8.jpg

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is een hele keurige auto! En helaas is zwart geen ideale kleur, zeker niet voor een poetser van de dealer. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Klopt inderdaad, maar dat ga ik zelf gewoon doen. Heb een DAP900, dus dat komt goed :P

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Touchdomex schreef op woensdag 08 juli 2015 @ 22:24:
[...]

Ik weet dat de Astra G een multitimer had die vaak stuk ging. Was een soort kastje met relais onder het dashboard. Als die stuk ging gingen er ineens allerlei elektrische dingen als ruitenwissers, achterruitverwarming, dashboardverlichting vreemd doen. Misschien even kijken of de corsa C zoiets heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

AtomicShockwave schreef op zondag 12 juli 2015 @ 00:29:
[...]

Ik weet dat de Astra G een multitimer had die vaak stuk ging. Was een soort kastje met relais onder het dashboard. Als die stuk ging gingen er ineens allerlei elektrische dingen als ruitenwissers, achterruitverwarming, dashboardverlichting vreemd doen. Misschien even kijken of de corsa C zoiets heeft.
Dit is alleen de achterruitenwisser en niets meer. Boordcomputer geeft ook geen meldingen of wat dan ook.

Ik kijk eventjes of binnenkort de nieuwe wisser scheelt en anders ga ik de slopen af. Zolang die het nog een beetje doet heeft het geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 13:37
RonaldDesigns schreef op dinsdag 07 juli 2015 @ 11:06:
[...]

Aircocheck laten uitvoeren lijkt mij het beste. Misschien is er een lek
Ondertussen (voor de vakantie en dus zonder airco op vakantie :x ) een test laten doen en wat blijkt het systeem is helemaal leeg en de condensor is lek. Die wilde ze in de garage wel even vervangen voor €500,00.

Nu wil ik eigenlijk zelf een nieuwe condensor bestellen (heb het onderdeel nummer al) en de condensor zelf gaan vervangen. Nu zou ik wel willen weten of ik dan ergens op moet gaan letten? Want als ik de handleidingen / how-to op internet mag geloven is het niet meer dan grill/bumper eraf, ventilator los met 4 boutjes, condensor met 4 bouten (2x ophanging en 2x de aansluiting). Het vullen laat ik dan natuurlijk wel doen bij een airco specialist want daar ga ik dan weer niet aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:25
Deze post gaf nog wat extra informatie:
Ik heb het vorigjaar ook gedaan bij een astra gtc z1.6xep.
Je moet de bumper er ff afhalen dat is 10x sneller want je moet links onder een leiding los halen en links boven.
En je moet nog een druksensor over zetten.
Koop ook meteen ff nieuwe o ringetje er bij.
Dan weet je zeker dat de boel goed afsluit.
Laat de nieuwe condensor niet te lang open liggen want daar zit ook meteen je nieuwe droger/filter in.
Deze trekt anders onnodig vocht aan en dat zou zonden zijn.
Het is een klusje met leeg halen en afpersen en vullen van ongeveer 2uur.
En het kan ook handig zijn om even een werkplaatshandboek op te zoeken voor je auto zodat je zeker weet dat je niets vergeet. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Morgen waarschijnlijk naar een kadett e cabrio kijken *O*

heeft iemand nog aandachtspunten op extra op te leteen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Let op roest! :D verder vooral niet te kritisch zijn.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
redbullet schreef op maandag 13 juli 2015 @ 10:20:
Morgen waarschijnlijk naar een kadett e cabrio kijken *O*

heeft iemand nog aandachtspunten op extra op te leteen?
De kap :P Die zijn duurder dan de auto :D Kap kapot = auto economisch totalloss :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
roest was te verwachten :+

Mij werd ingefluisterd door een (oldtimer) opel liefhebber dat het een fatsoenlijk onderhouden opel zou zijn.
Komt ook uit een opel familie dacht ik.
Kap zou 3-5 jaar oud zijn als het niet nieuwer is :P

@aapje
emmer meenemen en paar keer vullen? :+
Pagina: 1 ... 15 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.