Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.516 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Knip

[ Voor 94% gewijzigd door PWM op 26-03-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:12
Knip

[ Voor 95% gewijzigd door PWM op 26-03-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Knip

[ Voor 87% gewijzigd door PWM op 26-03-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ook in Vervoer, is illegale software natuurlijk niet de bedoeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:20
OPC'tje weer terug van de detailer! Heerlijk resultaat! :9

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/34guhqb.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Vissa66 op 24-04-2015 07:18 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:58

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Als alles volgens plan verloopt heb ik vanavond een Corsa C 1.2i Sport op mijn naam staan :D *O*

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 08:13
Vissa66 schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 04:43:
OPC'tje weer terug van de detailer! Heerlijk resultaat! :9

[afbeelding]
Mooi zo! :9~
Mijne gaat vanavond binnen *O*

Overigens voor degenen die niet in het SJAT topique kijken, nieuwe velgen gestoken:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/GoiDz6rWmO0Edc6JdQBQo3ye/full.jpg

Met een kleine beschadiging die ik nog ga laten herspuiten. Volgens de verkoper moet het kunnen om enkel dat stukje van de spaak bij te spuiten.
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/99GLqpOVtd2btW9dytnj4t5S/full.jpg

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:48
Valt mij op dat ik in België geregeld Astra J GTC's zie rijden. In Nederland blijft het een zeldzame verschijning. Toch jammer, mooie auto's. Wel duur in aanschaf en wegenbelasting (zwaar). De 1.4 turbo's krijg je hier nieuw niet onder de € 27000 en wegenbelasting kost al gauw een 50 euro per maand. Omdat ze nieuw niet interessant zijn als lease en koop is het gebruikte aanbod ook klein met als gevolg ook daar hoge prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
GH45T schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:42:
Valt mij op dat ik in België geregeld Astra J GTC's zie rijden. In Nederland blijft het een zeldzame verschijning. Toch jammer, mooie auto's. Wel duur in aanschaf en wegenbelasting (zwaar). De 1.4 turbo's krijg je hier nieuw niet onder de € 27000 en wegenbelasting kost al gauw een 50 euro per maand. Omdat ze nieuw niet interessant zijn als lease en koop is het gebruikte aanbod ook klein met als gevolg ook daar hoge prijzen.
Ook in België rijden deze niet superveel rond, Dat vind ik net leuk aan de J GTC's. "Uniek" zal ik ze niet noemen maar toch unieker dan pakweg een Corsa ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 13:37
Ik zie trouwens dat mijn opeltje niet in de OP staat :+

Opel Astra H executive (lease uitvoering) 1.9 cdti 100pk uit 2006
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/35a3clc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 11:53
sarlo schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 09:25:
Ik zie trouwens dat mijn opeltje niet in de OP staat :+
Hmm... was mij nog niet opgevallen dat er een lijstje in de OP stond. Zodra mijn Calibra Turbo weer helemaal in elkaar zit zal ik wel eens wat foto's posten. Op dit moment rijd ik nog een Calibra V6 (vrijwel standaard) waar later ooit nog een keer een 3 liter MV6 blok in moet komen, maar het restauratieproject (en de tuning) van de Calibra Turbo heeft voorrang :)

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:56

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Zal vanavond 'es de openingspost bijwerken, staan ook nog een aantal oude auto's van mij in :)

DM maar veranderingen :) Houden we 't topic beetje schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-10 14:17

vhal

ಠ_ಠ

GH45T schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 08:42:
..en de gemiddelde particulier koopt liever een 5d of een station zodat ze nog wat in kunnen laden bij de Ikea of niet halsbrekende toeren moeten uithalen om een kind uit een kinderzitje te halen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
MarkoVie schreef op vrijdag 24 april 2015 @ 07:29:
[...]
Overigens voor degenen die niet in het SJAT topique kijken, nieuwe velgen gestoken:
Nice ride btw :) En op 't SJAT principe in te haken mijn nieuwe Omega A hier ook eens:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/daL0IJv7jGgOJVMDf3avyrci/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 17:45

Graveheart

Say what?

Sinds vorige week eigenaar van een Opel Astra uit '99.
1.6 16v Sport. Kennelijk uit de 100 lijn.

Helaas wel wat kleine dingetjes, maar die worden zsm vervangen. Hoop binnenkort een fatsoenlijke foto te kunnen posten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/qkhVL6XXx8MDownyNwlNC65Q/medium.jpg

*O* :D

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:16
Hier mijn Opel Astra G Sport versie uit 2000. Mijn eerste eigen auto sinds februari :)

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/xmlnc3.jpg

Gekocht met 185dkm, staat nu net 187dkm op. Vind het een mooi ding. Mijn moeder heeft dezelfde maar dan de normale versie, en mijn broer had het model hiervoor. Iedereen een Opel Astra bij ons :)

Gekocht voor 1200 met paar mankementen. Boordcomputer gaf geen goed beeld meer. Maar de verkoper had al een nieuwe gekocht maar wist niet hoe ze die erin moest zetten. Kreeg die er gratis bij en mij lukte het wel om erin te zetten en deze werkt voor 95% Heeft paar dooie pixels maar beter dan de vorige. Daar zag je maar 10% op. Was niets van te lezen.
De kap van het linkerachterlicht was ook kapot, lampen deden het verder wel. Zat tape omheen om vocht in de lamp tegen te gaan. op sloop nieuw licht gekocht voor 2 tientjes. Helemaal goed.

Ook nog 2 nieuwe ruitenwissers voorop gezet en er moet nog een nieuwe achterop. Ook deed de verlichting voor het kenteken niet meer, maar in de auto zat nog een half doosje met reserve lampen. Kon hem meteen vervangen en werkt ook weer.
Middenconsole verlichting werkte ook niet, lampjes ook kapot. 2 nieuwe lampjes gekocht voor 3 euro en kan er weer tegenaan!

Enige wat nu nog moet gebeuren is de koplampen polijsten, nieuwe APK (eindigt eind mei) en misschien nog even naar olielek ofzo laten kijken. Altijd als ik wegrij ligt er een mini druppel olie op de grond.

Zit ook cruisecontrol op, vind ik mooi! Alleen mis ik een armsteuntje O-)

[ Voor 69% gewijzigd door Aschtra op 25-04-2015 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graveheart
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-10 17:45

Graveheart

Say what?

Mijn todo lijstje voor m'n Astra. ('99 - 259000 km)

Stootstrips verder plasti-dippen.
Koplampen polijsten / nieuwe koplampen.
Vering linksachter vervangen, is kapot,
Rubbers van de uitlaat vervangen, allemaal compleet kapot.
Nieuwe autoradio, huidige is een oudje zonder USB / iPhone optie.
Bestuurdersstoel fixen, kan niet meer voorover klappen (3 deurs auto).
Achterruitenwisser op de kop tikken, huidige is afgebroken
Embleemloze grill.

Op de lange termijn misschien nog naar mooiere velgen kijken. Huidige begint de verf van op te bollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Avond voordat hij zijn detailing beurt kreeg. Zo meteen ophalen terug. Kan er niet goed tegen als hij hier niet voor de deur staat :+

Afbeeldingslocatie: https://scontent-fra.xx.fbcdn.net/hphotos-xfp1/v/t1.0-9/11188491_437197156435473_7062037379640752737_n.jpg?oh=a8d18eff95af2ebe65c5fad4d5dec0d3&oe=55DFA821

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CamelNLD
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-10 12:07
Ik wil mij ook melden het Opel topic >:)

Mijn huidige auto is op dit moment een Astra GTC 2010. Daarvoor had ik een Astra G uit 1999, daar had ik bijna 300.000 kilometer (waarvan ikzelf 220.000 zelf heb gereden) op de teller waarna ik toch heb besloten hem weg te doen omdat het onderhoud domweg te duur werd naar de waarde van de wagen zelf. Klein onderhoud probeer ik zoveel mogelijk zelf te doen maar als het ook maar iets te moeilijk word mag hij naar Opel Rijssen.

Ik zal binnenkort een foto in het topic zetten om een kleine indruk te geven.

Fijne zondag en Koningsdag!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:46
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe auto. Nu weet ik dat dit topic hier niet primair voor bedoeld is, maar het geval wil dat ik momenteel twijfel tussen een Opel Astra Wagon, een Peugeot 206SW, een Seat Cordoba Vario en een Skoda Fabia (allevier uitvoeringen 2000-2004).

Van de Opel Astra Wagon staan er 3 in mijn omgeving.
https://diensten.vwe.nl/p...15732&bdrid=103026&lng=nl
http://www.auto3000.nl/AutoPagina?id=550#
http://link.marktplaats.nl/m921722511

Gezien alleen de advertenties: voor welke zouden jullie gaan?

In de laatste heb ik een rondje gereden, en deze trok naar rechts. Volgens de verkoper kwam dat door roestvorming op de remschijf, waarbij de een meer roestvorming heeft dan de ander. Daarnaast raakte de peilstok de olie niet meer aan. Zijn dit erge problemen?

Waar kan ik het beste op letten bij de aanschaf van een Astra Wagon (00-04)? En hoe erg is het als de motorolie zwart is of als er niet genoeg olie meer in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Aschtra schreef op zaterdag 25 april 2015 @ 13:39:
Hier mijn Opel Astra G Sport versie uit 2000. Mijn eerste eigen auto sinds februari :)

[afbeelding]

Gekocht met 185dkm, staat nu net 187dkm op. Vind het een mooi ding. Mijn moeder heeft dezelfde maar dan de normale versie, en mijn broer had het model hiervoor. Iedereen een Opel Astra bij ons :)

Gekocht voor 1200 met paar mankementen. Boordcomputer gaf geen goed beeld meer. Maar de verkoper had al een nieuwe gekocht maar wist niet hoe ze die erin moest zetten. Kreeg die er gratis bij en mij lukte het wel om erin te zetten en deze werkt voor 95% Heeft paar dooie pixels maar beter dan de vorige. Daar zag je maar 10% op. Was niets van te lezen.
De kap van het linkerachterlicht was ook kapot, lampen deden het verder wel. Zat tape omheen om vocht in de lamp tegen te gaan. op sloop nieuw licht gekocht voor 2 tientjes. Helemaal goed.

Ook nog 2 nieuwe ruitenwissers voorop gezet en er moet nog een nieuwe achterop. Ook deed de verlichting voor het kenteken niet meer, maar in de auto zat nog een half doosje met reserve lampen. Kon hem meteen vervangen en werkt ook weer.
Middenconsole verlichting werkte ook niet, lampjes ook kapot. 2 nieuwe lampjes gekocht voor 3 euro en kan er weer tegenaan!

Enige wat nu nog moet gebeuren is de koplampen polijsten, nieuwe APK (eindigt eind mei) en misschien nog even naar olielek ofzo laten kijken. Altijd als ik wegrij ligt er een mini druppel olie op de grond.

Zit ook cruisecontrol op, vind ik mooi! Alleen mis ik een armsteuntje O-)
Armsteuntje is toch nog in te maken? Van gm tuningparts voor 2 tientjes ofzo? Moet wel zeggen dat armsteun chill is 8)
Verder heb je een schermpje voor 80 euro uit tjechië volgens mij, met extra functies en kun je zelf de kleur bepalen :D
Vergeet niet na het polijsten van de koplampen ze ook af te lakken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:16
Ja klopt, universeel armsteuntje kan je kopen voor paar tientjes. Polijsten laat ik doen door iemand, maar dat komt wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
floriz87 schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:42:
Dag allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuwe auto. Nu weet ik dat dit topic hier niet primair voor bedoeld is, maar het geval wil dat ik momenteel twijfel tussen een Opel Astra Wagon, een Peugeot 206SW, een Seat Cordoba Vario en een Skoda Fabia (allevier uitvoeringen 2000-2004).

Van de Opel Astra Wagon staan er 3 in mijn omgeving.
https://diensten.vwe.nl/p...15732&bdrid=103026&lng=nl
http://www.auto3000.nl/AutoPagina?id=550#
http://link.marktplaats.nl/m921722511

In de laatste heb ik een rondje gereden, en deze trok naar rechts. Volgens de verkoper kwam dat door roestvorming op de remschijf, waarbij de een meer roestvorming heeft dan de ander. Daarnaast raakte de peilstok de olie niet meer aan. Zijn dit erge problemen?

Waar kan ik het beste op letten bij de aanschaf van een Astra Wagon (00-04)? En hoe erg is het als de motorolie zwart is of als er niet genoeg olie meer in zit?
Zwarte olie is niet vreemd. Alle motorolie wordt na verloop van tijd zwart. Bij de een wat sneller als de ander (zeker bij diesels), maar dat is verder doodnormaal.
Er gaat goudkleurige olie in en na 15dkm (of wat je interval ook mag wezen) komt het er gitzwart uit.
Dat betekent dat de olie zijn werk doet. Afvalstoffen die langs de cylinderwanden lekken (zuiger/cylinder is nooit 100% dicht, bewegend deel), miniscule metaalschraapsels/slijtagetroep, roet, verbrande olie, etc. Dat komt allemaal in de olie terecht, en de olie is er deels voor gemaakt om die deeltjes op te slaan en vast te houden.

Waar je wel voor moet oppassen is dat de olie netjes optijd is/wordt vervangen, maar dat geld voor elke auto. Doe je dat niet optijd, dan is de olie vanzelf een keer verzadigd en dan komt er letterlijk samengeklonterd gruis uit stromen. (vervang zelf je olie maar eens. Als je je tijl/emmer leegt, blijft er dan wat gruis over onderin de emmer)

Te weinig olie is echter wel een probleem. Nou hebben de meeste Opeltjes van die tijd een veel grotere oliepan dan wat de pijlstok raakt, dus als de pijlstok droog is, betekent dat niet dattie zonder olie zit.
Het betekent wel dat de motor olie verliest. Hij verbrand er teveel van, lekt het naar het koelsysteem (koppakking stuk, en dan vieze koelvloeistof) of het lekt weg via pakkingen (en dan heb je vlekken op de vloer en een natte oliepan).
Anyway, er zit nog wel een hele liter marge tussen het lampje op je dash (wat betekent dat de oliepomp geen olie meer kan opzuigen) en het einde van de pijlstok, dus er is niet meteen schade door olietekort.

Laat dat olieverbruik nou ook net een euvel zijn wat vaker voorkomt met de 1.6i 16v Astra's die je hebt uitgezocht. Die blokjes lopen best leuk, maar er zijn er genoeg die een flinke slok olie lusten.
Dus check de olie wel goed, ruik bij de uitlaat of je geen verbande olie ruikt en check onder de auto of je geen nattigheid aan de auto of op straat ziet.
Wil je het risico niet lopen, kijk dan even verder voor een groter gemotoriseerde versie. De late 1.8's zijn een vrij solide keuze. Liefst nog een 2liter, maar dan ga je ook meteen weer een belastingklasse omhoog.

Wat auto betreft is de Astra G opzich een prima ding. Scheelt niet vaak wat aan, en als er wat aan scheelt dan zijn de onderdelen niet heel duur.
Een setje nieuwe remschijven en blokken is prima te scoren voor een eurotje of 100. Moet je ze er uiteraard nog wel op zetten, maar dat is geen moeilijke klus als je een beetje handig bent.
Inbus sleutel 7mm, dop/steek/ringsleutel 8mm en 13mm, kruiskop schroevendraaier, stukje aquariumslang en een leeg colaflesje. En vergeet de krik en 17mm sleutel voor je wielmoeren niet. Potje DOT4 olie en een tubetje keramisch vet, dan ben je er wel.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 14:37
floriz87 schreef op maandag 27 april 2015 @ 22:42:

Trok de auto naar rechts, tijdens het remmen of tijdens het rijden? is nogal een verschil. En roestvorming op de remschijven is met een paar keer goed remmen volledig verdwenen, lijkt mij larie..
Tja geen olie op pijlstok, zoals hierboven omschreven hoeft dat geen probleem te zijn, maar is normaal geen goed teken.

Kijk vooral naar (recent) onderhoud bij een wagen, of dat optijd gebeurt is.

Verder, de middelste heeft maar ~157k gelopen, en zou daarmee wellicht interessanter zijn.
Eventueel kun je ook nog iets verder buiten de deur zoeken, dan jezelf te beperken tot een bepaalde range.

Mijn eigen 'gelbe' gaat morgen naar de dealert. Motorstoring verhelpen (lambdasonde), en een geluid linksvoor. Ga ik zelf niet aan lopen hannissen.

Plaatje bij het praatje:
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/rjmfdt.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door ErgoStijn op 30-04-2015 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

WTF, zit opeens het rechtergedeelte van mijn neerklapbare bank muur vast in de beneden stand, iemand eerder gehad en hoe heb je dat toen opgelost?

Opel Astra H station

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriz87
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-10 16:46
Dank voor jullie reacties. Ik ben uiteindelijk voor een Mitsubishi Space Star uit '99 gegaan. Deze had 130K op de teller en heb ik voor 1300 gekocht. Eerst even op de brug gehad en een monteur er naar laten kijken en die zei dat het er op het oog prima uit zag.

Ik vond de Astra net iets te onbetrouwbaar (die ik beschreef). Degene met 157K op de teller wilde ik ook testen in een proefrit, maar de stuurbekrachtiging bleek niet te werken.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Nog wat foto's van de detailer voor de geïnteresseerden, hopelijk deze maand een profi photoshoot voor wat mooiere foto's! :)

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/152i1vq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/71srxz.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/voybnq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/339t5wx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2i7n8gm.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/ruw2vt.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/10giqug.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/epfwc1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/6yfioo.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/1z20kgh.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/33dcpw6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/fvwltj.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2d0x2zc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/110bqyg.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/iftwli.jpg

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 16:03
Vissa66 schreef op woensdag 06 mei 2015 @ 22:39:
Nog wat foto's van de detailer voor de geïnteresseerden, hopelijk deze maand een profi photoshoot voor wat mooiere foto's! :)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wauw, echt een pracht bak! _/-\o_
Alleen jammer dat voor de prijs van dat monster, een gasveertje voor de motorkap teveel moeite was. :+

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Mixpower schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 00:25:
[...]
Alleen jammer dat voor de prijs van dat monster, een gasveertje voor de motorkap teveel moeite was. :+
Dat gedacht had ik dus ook bij mijn GTC :)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/H8Ng4IKnHlls7xWfsf1MWCuo/full.jpg

Volgens sommige ligt de GTC veel te hoog, dus maar eventjes een foto getrokken op een plek waar hij volgens dezen thuishoort :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ach, flink duurdere auto's hebben ook een stangetje. Ik zit toch nooit onder de kap! ^^

Mijn vorige J GTC lag idd best hoog, deze OPC ligt wat lager maar ook niet te laag. Met de nieuwe voorlip moet ik wel oppassen bij drempels anders raak ik ze! :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Is het verschil tussen een J GTC en een J OPC fel verschillend?
Ik weet nu niet welke je ervoor had maar heb op dit moment de 1.4T 140pk versie.

Zou hem graag willen laten chippen :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Mijn astra H is vandaag weer richting de dealer voor wat onderhoudsliefde :+ en een apk.
Gelukkig is alles in orde en komen alleen de banden eraan.

Als leenauto heb ik de Corsa E 1.0 turbo. Deze auto is een positieve verassing en rijdt een stuk volwassener dan de Corsa D! Het enige wat mij tegenvalt is dat de auto nog wel eens wil zoeken op de snelweg bij >130.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:53
sarlo schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:08:
Als leenauto heb ik de Corsa E 1.0 turbo. Deze auto is een positieve verassing en rijdt een stuk volwassener dan de Corsa D! Het enige wat mij tegenvalt is dat de auto nog wel eens wil zoeken op de snelweg bij >130.
Ik had hem laats als huur auto in Italië. Deze had 8km op de teller bij ophalen. Wat mij opviel is dat hij vooral een stuk stiller is met rijden dan de Corsa D. Verder hadden we wel wat elektronica problemen
- De cruisecontrol ging wel aan maar hielt de snelheid niet vast.
- De temperatuurmeter dacht dat het buiten -11 graden Celsius was ipv de 20 graden Celsius die het was. Hierdoor deed de airco het niet. Halverwege de rit liep de temperatuur opeens op naar de juiste temperatuur en deed ook de airco het.
- De Opel radio loopt nog steeds hopelijk achter qua functionaliteit. Een MP3 ging ook bliepgeluiden maken hoe verder we op de CD kwamen (in mijn eigen auto doet die het prima).

Opvallend was dat de hendels weer in de geselecteerde stand bleven staan ipv terug naar de neutraal stand gaan.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
MarkoVie schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 11:43:
Is het verschil tussen een J GTC en een J OPC fel verschillend?
Ik weet nu niet welke je ervoor had maar heb op dit moment de 1.4T 140pk versie.

Zou hem graag willen laten chippen :*)
In wat voor opzicht? Ik had hiervoor dezelfde GTC als jou, de 1.4T gechipt naar 170pk. Mijn mening is dat je hiervan niet veel merkt overigens.

Qua performance is het dag en nacht verschil. Waar ik de vorige GTC erg traag vond is dit gewoon een monster, heeft overigens 310pk/500nm. Door zijn gewicht voelt hij niet zo snel aan, tot je op de teller kijkt. Qua weggedrag ligt deze ook een heel stuk beter op de weg terwijl het comfort niet veel slechter is. Immers zat er op de vorige GTC ook 20 inchers. Zet je hem op de OPC stand dan stuiter je wel compleet weg.

Verbruik is uiteraard ook meer, ik rij gemiddeld 1:10 en ik rij behoorlijk vlot. Kosten aan onderhoud vallen ten opzichte van de normale GTC wel mee. Remblokken zijn natuurlijk wel een pak duurder, banden vallen wel mee omdat ze bijna in dezelfde maatklasse zitten, alleen op de OPC wil ik wel een fatsoenlijke performance band.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Gewoon algemeen rijgedrag bedoelde ik. Dus daar heb je goed op geantwoord :)

Dus volgens jou is het die extra 30pk niet echt waard om te laten doen? Het is en blijft een vrij prijzige "upgrade".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Je bent al gauw 500 kwijt, hoop geld voor iets waar ik zelf nauwelijks iets van merkte! :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 14:37
crosspost vanuit het grote autovragen/onderhoud topic:
Hoi allemaal,

Ik heb een vraag omtrent het inbouwen van een standkachel in een Opel Corsa C, 2006 z12xep

Het ophangen en aansluiten etc gaat grotendeels allemaal wel lukken. Ik heb echter een vraag omtrent de benzineleiding: kan ik deze middels een t-stuk aftappen van aan- of afvoerleiding? Ik wil namelijk niet bij de brandstofpomp een extra leiding erbij boren, maar liever werken met een 'simpel' t-stuk en 2 slangklemmen.

De handleiding omschrijft dat het kan, mits er geen terugslagklep in de retourleiding zit? Iemand enig idee hoe ik dit test, of nog handige tips hoe ik bovenstaand probleem tackel? Simpelweg trial and error kan ook, maar wil liever voorbereid zijn;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 16:25
Wij hebben met exact dezelfde motor en bouwjaar een keer een flinke lekkage van brandstof gehad. Vol getankt en 135KM later ging het reserve lampje branden. Dit zat in de slang onder de motorkap, hier is toen door de wegenwacht een T-stukje tussen gezet om de lekkage te verhelpen.

De beste man zei wel dat dit T-stukje op den duur poreus zou worden. Het kan dus volgens mij prima (we hadden geen storingen) maar zorg wel dat je een T-stuk gebruikt wat goedgekeurd is voor benzine leidingen.

Ik ben ook erg benieuwd naar het resultaat! Zou je daar wat foto's van kunnen delen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:53
Ik heb van het weekend een nieuwe stabilisatorstang gekregen op mijn Corsa D (de oude zat speling in en rammelde behoorlijk). Nu heb ik het gevoel dat de auto zwaarder stuurt. De auto rijdt als ik het stuur loslaat nog wel rechtdoor en het stuur draait ook terug naar rechtdoor (al bij een klein beetje sturen niet). Kan het zijn dat de boel nu opnieuw uitgelijnd moet worden?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand die weet hoe je (makkelijk) de binnenspiegel van een Opel Corsa D kan verwijderen?

Deze schuift over een voetje, wat op zijn beurt weer aan het raam is gelijmd.
Ik slaag er wel in om de spiegel een beetje naar beneden te schuiven maar dan stopt het gewoon. Verder krijg ik er geen beweging in.
Als ik zo eens lees op het internet zijn er al verschillende ruiten gesneuveld bij het verwijderen van de spiegel, dus voorlopig durf ik er niet echt aankomen. :p
Bestaat er zo geen truckje om het makkelijker te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Ik weet het niet mijn corsa D destijds had een dimmende spiegel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

Er zit vermoedelijk een palletje/balletje in die je moet overbruggen:

http://www.corsasport.co.uk/board/viewthread.php?tid=593605

http://workshop-manuals.c...nterior_rear_view_mirror/

MIsschien kan je het met een heel dun voorwerp indrukken, of proberen kruipolie in te laten lopen?

[ Voor 27% gewijzigd door FlyEragon op 21-05-2015 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een 2de exemplaar liggen (juist hetzelfde), dat ik op die voet wil schuiven. Op dat 2e exemplaar kan ik dus ook min of meer zien hoe het vanbinnen in elkaar zit. Jammer genoeg word ik daar niet veel wijzer van.

Iets proberen met een dun voorwerp wordt moeilijk. Er is eigenlijk weinig tot geen ruimte om daar iets onder te steken. Toch niet zonder uw raam te bekrassen denk ik.
Misschien dat het met een stevige tik wel gewoon loskomt, maar als mij dat een raam kost is het mij dat ook niet waard.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Anders door de dealer laten verwijderen? Is maar een paar min werk dus kan nooit veel kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FlyEragon schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 16:19:
Anders door de dealer laten verwijderen? Is maar een paar min werk dus kan nooit veel kosten.
Het is gelukt! :P

Je moest inderdaad toch met een klein smal voorwerp de voet (vanop de foto) naar beneden duwen. Dan kwam dat metalen pinnetje vrij waarop je weer moest duwen waarna je hem makkelijk kon verwijderen.
Spiegel verwijderd en het raam niet kapot. Ideaal.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

Mooi, weer een probleempje minder op de wereld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:23

Tacoos

i am i

Heeft een 98er Astra hatchbak kofferbak verlichting?

Mijn vader had tot een maand of 3 geleden zo'n Astra en die was kwa uitrusting ongeveer zo kaal als Opels toen maar konden zijn. Daar hadden we het gisteren over en hij beweerde dat er zelfs geen kofferbak verlichting in zat.
Dat lijkt mij stug, maar als er wel een in zat en die was bijvoorbeeld stuk, heeft mijn ouwe heer tien jaar met een kapot kofferbak lampje rond gereden zonder het te weten :o

Ik ken zo niemand in mijn omgeving meer met zo'n Astra om eens te kijken of dat lampje er wel of niet in zit :P

[ Voor 11% gewijzigd door Tacoos op 24-05-2015 09:48 ]

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Nieuwe aankoop gedaan voor de winter:

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/SquGBxDYIvp1Ze2tkCVW7VZy/full.jpg

Kostte me 450 euro, was maar een winter op gereden, en dat is te zeker te zien aan het profiel dat de banden nog hebben. Banden die erop liggen zijn Pirelli SottoZero. Zo'n setje zou me ~1000 euro kosten als ik dat in de garage nieuw zijnde zou kopen..

En remklauwen een andere kleur gegeven 8)

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/0k1Dunq7vCKEBXdlioDeO0AM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/z84KsZbBT0cgmWSjUCWZkgCS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/IgpZAGrwhqYrJj36aYZS5UEa/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Iemand bekend of de klemmetjes die de interieur/vloerplaat in de kofferbak op zijn plaats houdt ergens goedkoop te halen zijn? :+

Gisteren de Corsa C schoongemaakt en kwam tot de ontdekking dat er 3 missen ofzo en de andere 3 niet meer hun werk doen. Die moeten dus eventjes opnieuw gehaald worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ebay! :P Even de maat opmeten en zoeken maar. 8)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Wilde gok, maar sloop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Dat kan maar dan is de kans groot dat je zelf ook al die clipjes kapot ropt :+ Ga morgen ook nog wel eventjes langs de dealer om te kijken hoeveel het daar is :X gokje = hoofdprijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Laatst online: 16:31

JB

Cédric roelt!

Zijn hier mensen bekend met de terugroepactie op de Corsa C motortype Z12XEP en de nokkenas :?

Ik heb een Silverline uit 2006 en ook de dealer gebeld maar er zijn geen terugroepacties bekend voor mijn auto. Verder ook geen uitgevoerde terugroepacties volgens het systeem.

Volgens diverse fora wordt hier een beetje geheimzinnig over gedaan door Opel, maar ik heb geen zin in een gebroken nokkenas. De dealer kende deze terugroepactie ook niet. De auto heeft nu 59K gelopen.

[ Voor 5% gewijzigd door JB op 26-05-2015 21:34 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:44

breinonline

Are you afraid to be known?

Zegt mij niets. Wij hebben ook een Corsa 1.2 twinport (2005). Je zegt:
Ik heb een Silverline uit 2006 en ook de dealer gebeld maar er zijn terugroepacties bekend voor mijn auto.
Is dat een tikfout en bedoel je dat er geen terugroepacties bekend zijn? De rdw site geeft bij mij niets aan.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Ik ga morgen eens langs de dealer in Assen. Ben er toch in de buurt en moet nog klemmetjes hebben voor in de kofferbak en ben benieuwd hoeveel het kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

breinonline schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 20:27:
Zegt mij niets. Wij hebben ook een Corsa 1.2 twinport (2005). Je zegt:
[...]
Is dat een tikfout en bedoel je dat er geen terugroepacties bekend zijn? De rdw site geeft bij mij niets aan.
Ik bedoel inderdaad geen. Iets te snel geweest.

Toch raar dat er een aantal mensen beweren dat het wel zo is. Stelt me nog niet helemaal gerust :(

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
2006 is geen probleem. Het probleemjaar is 2005 en volgens Broekhuis Harderwijk was er een recall actie voor, althans zo vertelde ze mij toen ik er een paar jaar geleden naar vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RadioAir schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:37:
2006 is geen probleem. Het probleemjaar is 2005 en volgens Broekhuis Harderwijk was er een recall actie voor, althans zo vertelde ze mij toen ik er een paar jaar geleden naar vroeg.
De dealer die ik belde kende de gehele terugroepactie niet. Of ze houden me van de domme. Morgen nog eens een dealer bellen.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Het kan ook zijn dat Broekhuis Harderwijk mij onzin verkocht, maar als je op internet zoekt zie je wel mensen die de problematiek ook hebben gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

RadioAir schreef op dinsdag 26 mei 2015 @ 21:44:
Het kan ook zijn dat Broekhuis Harderwijk mij onzin verkocht, maar als je op internet zoekt zie je wel mensen die de problematiek ook hebben gehad..
Ja zie die verhalen ook inderdaad. Alleen de terugroepactie kan ik nergens vinden.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Zojuist de knoop doorgehakt... Ik ga mijn Corsa inruilen tegen een Astra Sports Tourer, eindelijk ruimte, en het kost me geen cent meer (Corsa is een diesel, en ik haal het er niet uit...)

* Freggel_United is blij :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
1.4 turbo? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-02 08:52
Hallo,

Ik heb een Zafira uit 2006. Watvoor ruitenwissers raden jullie hiervoor aan. Er zitten nu van die flexibele wissers op. Heb geen zin om dit door de garage te laten doen aangezien de prijs dan aardig omhoog gaat.

Enig idee voor goedkope addressen waar dit te halen.

bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Action heeft ook ruitenwissers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon

FlyEragon

Alien Monkeys

De Action ruitenwissers die in rode verpakking (flatblades) zitten zijn erg goed. Kosten iets van 6 euro per stuk, en heb je met 5 minuten erop gezet. Vegen erg goed en laten geen waas/strepen achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeodopel
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 28-02 08:52
gaan we eens even langs de action, kijken of ze mijn maat hebben

edit: Na bezoek action.
Helaas. Action verkoop niet de 700 mm ruitenwissers.
Dus toch op zoek naar wat anders.

[ Voor 47% gewijzigd door Xeodopel op 05-06-2015 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:49

Christiano007

Ich bin der champion

Specialisten :P

Ik ben ook op zoek naar een Corsa , met een budget van max. 3000. Nu lees ik veel over de Corsa B (vanaf 2000 ?) en dat dit wel een aardig betrouwbare auto is.

Nu is alleen mijn vraag, welke modellen hebben een ketting ipv een riem?

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Christiano007 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:14:
Specialisten :P

Ik ben ook op zoek naar een Corsa , met een budget van max. 3000. Nu lees ik veel over de Corsa B (vanaf 2000 ?) en dat dit wel een aardig betrouwbare auto is.

Nu is alleen mijn vraag, welke modellen hebben een ketting ipv een riem?
Goede B Corsa heb je vanaf 1000~2000, vanaf 2000~3000 kan je kijken naar de C Corsa.

X10XE/X12XE zijn Ketting motoren, varianten daarop zitten ook in de Corsa C (vergelijk de plaatjes even zou ik haast zeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Aapje schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:28:
[...]

Goede B Corsa heb je vanaf 1000~2000, vanaf 2000~3000 kan je kijken naar de C Corsa.

X10XE/X12XE zijn Ketting motoren, varianten daarop zitten ook in de Corsa C (vergelijk de plaatjes even zou ik haast zeggen).
Top dank je wel.

Is een Corsa C nu veel meer auto of is het gewoon een simpele facelift?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Christiano007 schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:31:
[...]

Top dank je wel.

Is een Corsa C nu veel meer auto of is het gewoon een simpele facelift?
Qua techniek vrij weinig vernieuwingen, maar ze zijn wel wat jonger en rijden wat "luxer". Zit wat meer ruimte in als je 't mij vraagt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007

Christiano007

Ich bin der champion

Aapje schreef op zondag 07 juni 2015 @ 12:45:
[...]

Qua techniek vrij weinig vernieuwingen, maar ze zijn wel wat jonger en rijden wat "luxer". Zit wat meer ruimte in als je 't mij vraagt...
Ok duidelijk.

Heb er 1 gevonden bij mij in de buurt

Opel Corsa 1.2-16V Njoy 5 deurs
€ 2.750,00
KM 130.000

Heb de auto zelf gezien, op wat krassen na geen roest kunnen zien op een plekje bij de achterklep (was oppervlakkig )

Maar heb voor 200 euro meer ook een Yaris uit 2000 gezien met 90.000 km die er ook enorm netjes uit zag. Helaas een 3 deurs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Yep, prima blok... 140 PK, niet echt een snelheidsmonster, maar mijn portemonnee is me wel dankbaar voor het verbruik, deze week krijg ik 'em :)

Heeft er overigens iemand ervaring met de stugge bagagemat voor in de kofferruimte? Opel partnummer 13307834...

[ Voor 17% gewijzigd door Freggel_United op 08-06-2015 10:53 ]

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Zelfde motor, andere auto :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/kHq49kSrho91RJM4FOFbGueK/full.jpg

Getrokken op een of ander industrieterrein in Duitsland. Toch 204,2km/u gehaald GPS snelheid :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Ik heb even een algemene onderhoudsvraag. Ik moet binnenkort de distributieriem van mijn Astra H gaan vervangen (bij 150k nu staat er 143k op de teller).

Nu heb ik wat offertes opgevraagd bij verschillende Opel dealers. Nu biedt de ene mij een offerte aan inclusief het vervangen van de waterpomp, terwijl andere dit weer niet doen? Nu is het qua prijs te doen (gemiddeld 175-200 incl. materiaal en uren), alleen vraag ik me af of ik dit nu wel of niet moet doen?

Ik kan namelijk niet veel vinden op het internet betreffende het wel of niet vervangen van de waterpomp en de levensduur van de waterpomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Welk type motor(code)? Meestal is het verstandig om de waterpomp mee te vervangen als deze op de d-riem zit. Prijs is in elk geval netjes, veel goedkoper zal 't niet worden. Let ook even op of de thermostaat niet bijv. achter de riem zit. En of er misschien nog andere onderhouds dingen zijn die misschien nu ze los liggen meteen nieuw erop kunnen. Zoals Multiriemen e.d.

Let ook op of ze spanrollen/looprollen e.d. ook meevervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
@aapje
op opel-forum / opel koop en verkoop facebook paginas wordt een omega A in onderdelen aangeboden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
redbullet schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:28:
@aapje
op opel-forum / opel koop en verkoop facebook paginas wordt een omega A in onderdelen aangeboden :)
tnx :)
Your message was successfully sent.
Had de omega 3000 al op ebay.de gespot. En ook eigenlijk via ebay al een bericht gestuurd, maar nooit wat op teruggekregen. Kijken of ie via FB dat wel doet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Aapje schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:05:
[...]

tnx :)

[...]

Had de omega 3000 al op ebay.de gespot. En ook eigenlijk via ebay al een bericht gestuurd, maar nooit wat op teruggekregen. Kijken of ie via FB dat wel doet :D
laat maar weten wat het wordt :)

edit : ik heb je op fb gespot :+

[ Voor 5% gewijzigd door redbullet op 08-06-2015 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
redbullet schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:15:
[...]

laat maar weten wat het wordt :)

edit : ik heb je op fb gespot :+
Wel een kloot eind rijden naar die kerel :P Meuk ligt in Sittard...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Aapje schreef op maandag 08 juni 2015 @ 13:51:
[...]

Wel een kloot eind rijden naar die kerel :P Meuk ligt in Sittard...
joh niet klagen!
volgens jouw database zijn er maar 3 auto's met mijn kleur ... krijg geen nieuwe voorbumper in zelfde kleur gevonden en zou er zelfs naar friesland voor gaan rijden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
Aapje schreef op maandag 08 juni 2015 @ 12:26:
Welk type motor(code)? Meestal is het verstandig om de waterpomp mee te vervangen als deze op de d-riem zit. Prijs is in elk geval netjes, veel goedkoper zal 't niet worden. Let ook even op of de thermostaat niet bijv. achter de riem zit. En of er misschien nog andere onderhouds dingen zijn die misschien nu ze los liggen meteen nieuw erop kunnen. Zoals Multiriemen e.d.

Let ook op of ze spanrollen/looprollen e.d. ook meevervangen.
De motorcode is Z19DTL. Ik kan genoeg schema's vinden maar het is me niet duidelijk of deze nu wel of niet op de distributieriem zit?

En betreffende het vervangen van de spanrollen, ik heb onderstaande offerte ontvangen qua onderdelen:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/8xrb12.png

De garage heeft bevestigd dat in de distributie set ook de spanrollen etc zitten.

[ Voor 4% gewijzigd door sarlo op 10-06-2015 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15:48
Zo, de olieboot is weg en vervangen voor nieuw speelgoed :)
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Opel%20Corsa%20GSi/IMG_2331.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Opel%20Corsa%20GSi/IMG_2330.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Opel%20Corsa%20GSi/IMG_2329.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Welke uitvoering is het met welke opties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
GSi natuurlijk!
De opties:
- Elektrische ramen + spiegels
- Airco
- Cruise Control
- Geblindeerde ramen achter
- Verlaagd
- 15" Lichtmetaal (wil ik vervangen door standaard)
- Sebring sportuitlaat
- 148k op de teller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Vind juist die velgen erg tof staan. Waarom iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Vind de originele mooier, en die zijn 16" wat ik iets stoerder vind staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Nette gsi!
De velgen zijn er leuk onder hoor, ik zou ook wel zoiets (in het 18 inch) voor mijn astra willen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 06-10 20:10

v8power67

Psn: Mausosaurus

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/w0nn8aum.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ExFiqysm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/idmMDuKm.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/tmaWXiim.jpg

Zo eindelijk sinds lange tijd een echte update van de corsa b gsi.
Hij is bijna compleet gestript van binnen, op dashboard, deurbekleding en reservewiel na.
Bitumen 95% verwijdert, en wil de elektrische ramen vervangen voor slinger, en bekleding weg halen.
Onder de kap zit er nu een catchcan, en heb ik de vacuum beter aangesloten.
Heb een compressie test gedaan en kwam op ong 205psi per cilinder, wat perfect schijnt te zijn.
En dat met al 186k op teller :)

Belangrijkste is dat er eindelijk een schroefset onder zit. ST is het geworden(dochterbedrijf van KW).
Rijdt stukken beter, en staat veel mooier, voorheen omdat ik hem grotendeels gestript had stond hij extreem hoog op zn poten. Nu staat ie voor mooi, maar moet nog ietsje omhoog ivm soms aanlopen.
Achter eigenlijk ook een tikje. Maar wereld van verschil een schroefset :)

Volgende dingen staan nog op de lijst :
Rotteplekken lassen, zijn er best wat en aardig groot :P
Ashoes goed zetten want die zit scheef....(is nieuw maar broer niet goed erop gezet :P)
Rolkooi lassen.
Nieuwe velgen en banden (16 inch japan racing JP7 met nieuwe 195/40r16 toyo's erop)
Afbeeldingslocatie: http://www.mishimoto.nl/images/fotos/47149-NEW-Japan-Racing-JR7-Wielen-Goud-1516-Inch.jpg
Raamsticker van gran turismo erop(al binnen maar moet nog erop plakken)
Uitlaat van spruitstuk naar demper vervangen, wordt waarschijnlijk sportex.
Dbilas 264 graden nokkenassen.
Chip op maat icm verhoogde RPM limit, deze zal richting de 7800 gaan, en icm APR drijfstang bouten zou dit goed moeten gaan.
Accu naar achter bouwen.
En nog veel kleine dingetjes :)

[ Voor 17% gewijzigd door v8power67 op 10-06-2015 12:46 ]

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
ik zie ducttape op je luchtfilter slang :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

redbullet schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 13:11:
ik zie ducttape op je luchtfilter slang :+
Klopt. Het is een aluminium buis en is nog steeds hellemaal intact, alleen leunt hij op een beugeltje. En soms trilt hij bij bepaalde toeren. Dus een doekje aan achterkant geductaped, en voila trilling weg.

Inlaat is sowieso een tijdelijk oplossing. Komt een cold air intake met carbon bak op. Met slang naar laag in de bumper en dan een gat maken ervoor.
Had ineens een manztel gevonden en meteen gekocht. Toen had mn zwager bog een filter liggen van 10tje :p dus effe snel wat inmekaar geflanst en klaar.
Wordt allemaal nog mooier gemaakt. Is sowieso rommeltje onder de kap.

Blok binnenkort eruit. En gaan dan riem vervangen incl waterpomp en thermostaat, drijfstangbouten vervangen, blok schoonmaken, egr nakijken en vele andere dingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Leuk project! Ben benieuwd hoe hij straks zal zijn :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Thnx :D ja zijn nog steeds heel blij met de kleine corsa. Hadden vor het geld veel snellere en misschien betere autos kunnenkopen wat er nu al inzit. Maar op eennof andere manier zijn ik en mijn broertje ineens gek op dit wagentje.
Hadden hem gekocht voor rondje ol de ring en erna wegdoen.
Maar dat werd even wat anders :p
Velgen heeft grote kans dat we dit einde van de maand al doen, icm nieuwe banden en gelijk uitlijnen.
Rolkooi even materiaal voor halen en mn broer kan los erop. Zou graag zelf doen maar lassen moet ik beter onder de knie krijgen.
Jammere is veel is gewoon kwestie van geld( bijna alles in het leven :p) maar die het dus 50:50 met jongere broertje. Dus scheelt al een hoop :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
v8power67 schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:03:
Jammere is veel is gewoon kwestie van geld( bijna alles in het leven :p) maar die het dus 50:50 met jongere broertje. Dus scheelt al een hoop :D
Heb volgens mij hier op zolder nog die raamslingers/mechanismes liggen, mag je zo afhalen :) Scheeltje weer iets aan centen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Aapje op 10-06-2015 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67

v8power67

Aapje schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:21:
[...]

Heb volgens mij hier op zolder nog die raamslingers/mechanismes liggen, mag je zo afhalen :) Scheeltje weer iets aan centen :P
Heb je bericht gestuurd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Aapje schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 17:21:
[...]

Wat heb je niet op zolder liggen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

RobKJ schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:40:
[...]

Onderdelen voor een Ford? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
RobKJ schreef op woensdag 10 juni 2015 @ 20:40:
[...]

Motorblokken, versnellingsbakken, ophangingsdelen, motorkappen, achterassen, Dat soort meuk :P
spoiler:
Zit olie op, en ligt in de garage om die reden :P

[ Voor 12% gewijzigd door Aapje op 10-06-2015 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Freggel_United schreef op maandag 08 juni 2015 @ 10:51:
[...]

Yep, prima blok... 140 PK, niet echt een snelheidsmonster, maar mijn portemonnee is me wel dankbaar voor het verbruik, deze week krijg ik 'em :)

Heeft er overigens iemand ervaring met de stugge bagagemat voor in de kofferruimte? Opel partnummer 13307834...
Ik heb die andere mat 13348693 en die is super. Met zo'n harde rubbere heb je dat spullen zo snel schuiven/rollen tijdens het rijden.
Pagina: 1 ... 14 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.