Toon posts:

Het Opel Topic Deel 2 Vorige deelOverzichtLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2
Acties:
  • 176.078 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 16:17
OPC'tje recent laten doen, prachtig resultaat. Weer als nieuw!

• RadioAir
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 22:45
Vandaag de OP-COM weer eens aan de Corsa C van m'n vriendin gehangen. Ik werd tijdens het rijden helemaal gek van het gedrag van de Easytronic automaat. De koppeling gedroeg zich net als iemand die net heeft leren schakelen, heel erg hakkelig en achteruit rijden bij lage snelheid was een ramp geworden, de koppeling wilde niet meer slippen.

Nu kwam ik er achter dat eigenlijk elke 20.000 KM het aangrijpmoment van de koppeling opnieuw ingeleerd moet worden. Normaal doen stealers dit met de Tech2, maar aangezien we een paar jaar geleden overgestapt zijn van stealer naar een onafhankelijke garage is dit niet meer gebeurd. Het was ook altijd zo dat de auto na een beurt ineens een stuk beter reed.

Mocht je een auto hebben met Easytronic transmissie én naar een merk onafhankelijke garage gaan voor je onderhoud (of het zelf doen), koop dan een OP-COM en gebruik onder Diagnostics -> Transmission -> Easytronic (MTA) de optie Touch Point Adaptation. Hierna wordt een procedure doorlopen waardoor het aangrijppunt opnieuw ingeleerd wordt.

Na de procedure weer even een rondje gereden, automaat schakelt weer als nieuw!! :)

• Aapje
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 00:16
Z12XE is ook een elektrische gasklep, zou in theorie simpel moeten zijn.

Maar de z12xe heeft in elk geval een ketting dat weet ik vrij zeker :)

Zag dat je in Nunspeet woont, ik zit in Stroe tot half maart. Heb een op-com met een goede accu duur. Dus als de te bekijken auto niet in Amsterdam staat o.i.d. wil ik best effe langskomen en 'm erop prikken. Maar als de km-stand is waar je bang voor bent...

Enige waar ik zou opletten bij de z12xe's is de staat van onderhoud, de ketting is erg gevoelig voor oliebeurten overslaan. De kettingspanner is namelijk hydraulisch, ook de hydraulische klepstoters tikken sneller bij slechte olie. Dus als de motor lekker loopt is 't in elk geval een proefritje waard.

Ingeval van een z12xe:

Tijdens het proefritje de auto rustig warm rijden, laag in de toeren blijven als ie koud is. Als ie snel afslaat of inhoud bij optrekken in lage toeren. Dan is er wat met het motormanagement aan de hand. Wss een slechte luchtmassameter (lmm twv. 99 eur+verzendkosten, kortom ifso 99 euro eraf lullen).

Als de auto warm is auto goed doortrappen, 3500~4500 toeren minimaal maken in een lage versnelling (bijv. richting de 80 trekken). Als de motormangement lamp aanspringt, heb je goede kans dat ie een slechte sensor heeft. Kan je dus met op-com evt. gelijk uitlezen, meestal is 't wederom de luchtmassameter, maar heb ook meerdere keren een bobine ontdekt op die manier.

Kwaaltjes zijn LMM, Bobine brug, Temp sensors, Krukassensors (als ie afslaat en niet meer start als ie warm is). Al met al zijn de sensoren niet de kosten, zolang je effe creatief shopt op internet. En iedereen kan 't zelf in principe vervangen.

Verder gewoon alles uitproberen, zorgen dat alles getest is voor je 'm koopt. Zelfs het plat klappen van de bank e.d. Kijk ook onder de matten, dat verklapt vaak wat ze vervoert hebben in de auto.

Maar hou tijdens de proefrit in de kop, de temperatuur moet 90c op z'n minst zijn voor de motor alle sensoren gaat benutten. Komt de motor niet op temperatuur, dan zie je nooit motormanagement lampjes. En zal ie veeeeeel te rijk lopen (koudloop programma).

[Voor 6% gewijzigd door Aapje op 29-01-2016 10:19]

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Afgelopen week de Opel Astra New 1.6 CDTI 81KW S/S Innovation Sports Tourer besteld (nieuwe leasewagen) Daarbij alle mogelijke opties en accessoires genomen met uitzondering van de CD-speler en de telefoonhouder.

Levertijd: eind augustus / medio september ;(

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 23:04
Dat vertelde mijn dealer ook, echter kon hij (zoals begrijpelijk) niets beloven. Ik zie echter de levertijd alleen maar verder oplopen i.p.v. hetzelfde/terug lopen.

Ach, ik zie het allemaal wel. Mocht het onverwachts allemaal nog langer duren dan laat ik hem wel in 2017 op kenteken zetten, scheelt weer een paar % bijtelling :p

Acties:
  • +2Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: januari 2012
  • Laatst online: 20:49
En de Vectra heeft een kenteken, apk en verzekering. Lekker mee rijden dus :D

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rezta
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 12-09 09:59
RobKJ schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:49:
En de Vectra heeft een kenteken, apk en verzekering. Lekker mee rijden dus :D
[afbeelding]
[afbeelding]
Veel rij plezier! mijn eerste auto was ook een Opel nu nog steeds in bezit van man broer erg fijne auto mis hem nog steeds ;). Momenteel helaas geen auto misschien over een paar jaar weer :) .

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:35

Rivanov

Apple freak

Vandaag bij de dealer aangekomen. :)

[Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 07-06-2016 19:48]

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

Acties:
  • +1Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 26-09 13:56
Mooie Opel Rivanov!

• Spaiker
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 08-06 00:47
redbullet schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:03:
[...]

Plaats ff een paar p0rn pics :D
Ik geef alvast het goede voorbeeld :)
[afbeelding]
Met wat vertraging

Dat booty 8)

<3

[Voor 19% gewijzigd door Spaiker op 05-08-2016 19:59]

Drive it like you stole it.

• Rivanov
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22:35

Rivanov

Apple freak

Zitten knopjes aan de binnenzijde tegen de hemel aan.
Je kunt 'm op kantelstand zetten, of helemaal open.

Je kunt tevens de hemel dichtschuiven zodat er geen licht doorschijnt.

Speciaal voor jou even foto's gemaakt. :+

[Voor 44% gewijzigd door Rivanov op 08-08-2016 19:20]

Steam | Twitch | Xbox Live: Rivanov | LG OLED65CX (Woonkamer) :: LG OLED55B6 (Slaapkamer) :: Xbox Series X

• Mint
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23:18
Bij deze eentje van afgelopen zaterdag. :)

Ik heb gisteren overigens ook nog eens een berichtje naar de dealer gestuurd, daar werd inderdaad bevestigd dat muziek streamen via Bluetooth niet mogelijk is. Binnenkort toch maar eens kijken voor een Bluetooth AUX adaptertje. Wat ik links en rechts lees moet dit prima werken, maar het is inderdaad erg jammer dat dit soort dingen niet werken. Ik vraag me ook af of dit een hardware of een software issue is, maar dat is denk ik niet iets wat in dit topic besproken moet worden. :)

[Voor 42% gewijzigd door Mint op 16-08-2016 09:08]

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 22:20

Touchdomex

Meisje!

Wacht eventjes je hebt dat matte vervangen door glimmend zwart? :X :X :X

Doei vingervrij dashboard en Hallo stof en en vingervlekken overal.

/me is te groot fan van matte dashboard vanwege de viezigheid en andere dingen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Spaiker
Heb dezelfde gehad maar dan in GTC, en na het chippen veel beter, veel rechtlijniger koppel.
Zeker doen! Ik haalde 170pk.

• koentjuh1987
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 27-09 06:48
Touchdomex schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:50:
[...]

Voor die prijs? Nee is het niet de moeite waard. Als je echt verbetering wil moet je er zelf een turbo op gaan knutselen maar dat kost je ongeveer een halve opel :P
dat vind ik de moeite niet waard.
dan houd ik het voorlopig mooi bij de standaard 1.4
komende jaren eens sparen voor een mooie astra of insignia (of welk model er over een jaar of 3-4 dan weer is).

Ben wel blij om weer terug bij opel te zijn :)

...

• M2M
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 23:22

M2M

medicijnman

ComTech schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:03:
[...]

Snap je frustratie maar Opel adverteert nog niet met Android auto maar alleen met apple carplay.
Android auto is namelijk gewoon nog niet beschikbaar in de Benelux dit komt door Google.
Dat het via een omweg (apk sideloaden) kan werken is mooi meegenomen maar geeft natuurlijk geen garantie dat het werkt.
Ongeacht de garantie of het werkt moet ik bij de Opel dealer wel een softwareupgrade kunnen krijgen. Melden dat er geen update is omdat android auto niet beschikbaar is, heb ik geen boodschap aan.

-_-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• RobKJ
Dit weekend is een Bilstein B12 set (verlaging 35mm rondom) onder de Vectra gekomen. Die heb ik ook maar eens uitgelaten in Duitsland:

En vandaag even gewassen:

• Spaiker
Wat op pad gegaan voor foto's te trekken :)
Resultaat:

Wat een autootje <3

• Aapje
13 uur zit er redelijk wel in ja. Niet zomaar effe een pakking wat er gewisseld is. Halve motor moet uitelkaar. Valt nog me dat er geen olie op de lijst staat. Dat zou ik ook gedaan hebben. Koppakkingset hoeft niet altijd een kopboutenset te bevatten.

Er gaan snel uren inzitten... Het is zeker een dag werk, je ben sowieso de kop een halve dag minstens kwijt bij de revisieboer dus zo'n auto staat hart-loos op de brug te wachten. Neemt ruimte in... Vind het nog meevallen :)

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

warhamstr schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:58:
Die koplampen zijn geen succes natuurlijk...

Wat is er te winnen met chiptuning?
Ik heb inmiddels geaccepteerd dat de meningen daarover sterk verschillen. Ik vind ze mooi en vind ze de auto een jeugdiger uiterlijk geven.

Wat er te winnen is met chiptuning is ongeveer 15pk, 25nm en een lineair afgesteld gespedaal i.p.v logaritmisch.

Ik erger me altijd heel erg aan het feit dat 50% intrappen van het pedaal 95% vermogen is. Dat is een kunstmatig trucje om de auto sneller aan te laten voelen dan hij is. Nergens voor nodig, ik heb veel liever goed controle over hoeveel vermogen ik eruit pers.

[Voor 5% gewijzigd door Blaat op 02-11-2016 14:09]

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• Spaiker
Xpost SJAT topique:

Herfstfotootjes! (klik voor groot) *O* <3

• RobKJ
Blijft een dik bommetje!

• B-Real
Ben ook wel benieuwd wat ik dan precies kan zien en kan veranderen. Wellicht het geluid van de parkeersensoren een stuk zachter zetten? Daar irriteer ik mij mateloos aan namelijk :P

• B-Real
MarkoVie schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:29:
[...]

Leer parkeren en zet ze gewoon uit :+
Dat zou een optie zijn, waar het niet dat de auto de parkeersensoren weer aan zet zodra je de auto opnieuw start of in z'n achteruit zet.

Overigens hoef ik niet eens leren te parkeren, de auto kan dat zelf namelijk ook erg goed.

• Spaiker
Weer zo'n X-post :P

<3

Die kasseibaan was thans geen pretje. Koni frequency selective damping my ass.. (of ik begrijp het concept niet goed).

• Blaat
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 20:37

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

OEM navigatie doe ik niet aan. Die zijn niet gratis te updaten. :+

Fotootje van de auto met nieuwe velgen:

Qua uiterlijk is hij af zo. Het enige wat ik misschien nog doe is een low profile FM antenne plaatsen maar dat heeft geen prioriteit.

Ik kan ook een OPC line spoiler kit eronder gaan zetten maar dan ben ik bang dat 17" velgen en dom uit gaan zien.

Al met al zeer tevreden mee zo. Echt helemaal mijn smaak. O+

Custom water loops zijn als pannenkoeken, je eerste mislukt altijd.

• GH45T
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 20-09 08:54
Aapje schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:36:
[...]

Merci. Denk dat de komst van de kom-vliegwielen de oorzaak is dat 't luikje ooit verdwenen is :( In elk geval heb ik er een hekel aan want je moet nu altijd de bak losbreken van de motor..

Die F10 bak van de C12NZ is idd anders omdat de casting van de C12NZ anders is :( Startmotor is net wat anders, vliegwiel is wat kleiner. Wel spijtig heb er nog een paar liggen van die C12NZ's... :P

Heb in elk geval wat leuks gekocht voor de Corsa A GSi .... Z.g.a.n setje:
[afbeelding]

Nog effe fatsoenlijke veren er tussen steken en dan komt er een goed verroest Koni geel setje eruit...
De standaard F10 bak in mijn Corsa had dat luikje volgens mij ook niet hoor. Maar de C12NZ had wel nog gewoon een plat vliegwiel wat ik me kan herinneren. Heb die handel al even niet meer uit elkaar / in mijn handen gehad.

Weet eigenlijk ook nog niet wat ik straks voor motor in de Corsa ga bouwen. Origineel houden met C12NZ, of weer fijn zo'n C16NZ er in. Het is niet enorm snel maar die blokken hebben heerlijk veel koppel onderin en je kunt daarmee enorm zuinig rijden. Met de E16NZ was mijn Corsa zuiniger dan met de C12NZ. Van de andere kant is een C20NE ook wel weer leuk en passend te maken met een F13. Ook een 3 cilinder zoals een X10XE vind ik wel wat hebben met die 3 cilinder roffel. Eigenlijk kan ik vele kanten uit met die F13 bak :)

Die koni's zien er goed uit. Gaat een Corsa daar niet enorm van stuiteren? Ik heb zelf eigenlijk altijd met standaard veren en schokdempers rondgereden. Heb op mijn Corsa A wel de Corsa B GSI remmen zitten. Ten eerste omdat ik de standaard remmen haatte, die klauwen hingen op een gegeven moment vast als de blokken bijna op waren en dan moest je van die rot splitpennen er uit tikken. Daarbij remde die B GSI remmen natuurlijk veel beter dan die standaard mini massieve schijfjes.

• blubbers
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 19:20
Wat is het 1+1 gratis? ;)

• Sosua
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 16:05
Deel 1 van de nieuwe aanwinst(en)

psn: NL-SosuA-

• cefas
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 26-09 21:55
Bonkdoos schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:33:
Ik rijd een Opel Corsa Uit 2016 met de RCD 3.0 BT. Weet iemand de maximaal ondersteunde USB stick grootte?
Ik rij zelf in een nieuwe Astra en daarin heb ik USB stick van 32GB, maar volgens de dealer konden er veel grotere sticks in, maar waar je rekening mee moet houden zijn de aantallen mp's die je op de stick zit aangezien alle nummers ook geïndexeerd worden en dat gaat met 4000 mp3's :) nog opvallend goed.

Where is my ANY key

• nextware
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 15:37
Ik rij nu een paar maanden rond in mijn nieuwe Astra Sports Tourer. Geweldige auto, maar de volgende zaken zijn me toch opgevallen:

- De dag / nacht detectie van het dashboard en instrumentenpaneel (met name scherm) werkt niet helemaal geweldig. Soms is het gewoon volop licht, maar toch blijft het scherm op nachtstand staan
- De navigatie is verouderd. De nieuwe A4 tussen Bergen op Zoom en Rotterdam is niet bekend in het navigatie systeem, terwijl deze weg toch al een tijdje open is
- Het adaptieve licht systeem kan niet goed overweg met mist. Dan blijft het systeem steeds switchen tussen (gedeeltelijk) groot en klein licht
- Eén keer een crash van het multimedia systeem gehad (Navilink 900). Deze bleef toen 2 uur lang op "waiting for update" staan terwijl er verder niks gebeurde

Ik vermoed dat het één en ander wel met een software update te verhelpen zullen zijn.

Voor de rest is het een geweldige auto. Het systeem laat zich ook goed finetunen mbt persoonlijke instellingen (anti collision systeem, audio, etc). Het voice control systeem werkt ook goed. De verwarmde stoelen én stuur zijn in de winter een zeer welkome aanvulling _/-\o_

• B-Real
Ik ben ook al weer bijna een half jaar en 17.000km in bezit van mijn Astra 1.4T Innovation+ hatchback. Paar kleine punten die anders/beter zouden mogen, maar die heeft elke auto wel.

Pluspunten:
- Fenomenale Intelilux LED verlichting
- Fijne AGR stoelen
- Soepele en krachtige motor (hij moest wel even "los" komen voor mijn gevoel)
- goed audio geluid, zeker met Spotify vind ik het fijn klinken

Minpunten:
- idioot harde geluid parkeersensoren
- veel waarschuwings meldingen/geluiden
- de ruitenwissers maken veel geluid, ik hoop dat dat met nieuwe wissers is verholpen
- het keep your lane system vind ik op hoge snelheid vervelend (ik rijd veel in Duitsland)

Ohja en ik kwam erachter dat de cruise controle niet hoger kan dan 224 km/u :+

• cefas
cefas schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:31:
[...]

Ik heb van de week een 64GB USB stick besteld op het moment dat ik deze binnen heb laat ik het weten of deze ook werkt in de auto
Oke de USB stick is binnen (sandisk Ultra Fit usb 3.0 64GB voordeel van ultra fit is steekt niet zoveel uit >:) ) deze NTFS geformateerd en er bijna 6000 nummers op gezet en deze werkt zonder problemen in de auto. Heb ook even rondgeneusd op de duitse astra forums er daar hebben sommige zelfs 128GB 8)7 usb sticks erin zitten

Where is my ANY key

• cefas
Bonkdoos schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:17:
[...]

Dank voor de info! We hebben het toch wel echt over de RCD 3.0 BT? En over die stick, die had ik ook op het oog. Lees echter overal dat hij ontzettend heet wordt in een usb slot. Is dit bij jou in de computer c.q. in de Astra ook het geval?
Volgens de dealer (die ik deze keer op z'n bruine ogen moet geloven) gebruiken alle nieuwe opels in de basis hetzelfde systeem voor het afspelen van muziek. Ik heb mijn eerste USB stick eerst bij een collega in zijn Adam geprobeerd en daarna toen ik mijn auto heb gekregen in het Intellink Navi 900 en ook al zien de beide systemen er anders uit qua bedening werken ze identiek.

De USB aansluiting in de Astra K zit helemaal wegwerkt in de armsteun, maar ik heb niks gemerkt van warmte terwijl de armsteun aardig vol ligt met mijn auto troep (pasjes, snoep, hoesje zonnebril) heb zelfs een usb hub er op aangesloten en daarop mijn telefoon en een usb stick en dat ging ook goed (beide werden herkend door de auto)

Where is my ANY key

• MK_
  • Registratie: november 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Bonkdoos schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:17:
[...]
Dank voor de info! We hebben het toch wel echt over de RCD 3.0 BT? En over die stick, die had ik ook op het oog. Lees echter overal dat hij ontzettend heet wordt in een usb slot. Is dit bij jou in de computer c.q. in de Astra ook het geval?
Heet wordt zo'n stick normaal enkel wanneer je veel leest/schrijf (lees: 30+Mbps ofzo). Bij muziek afspelen is dit niet het geval en zou het niet zo warm moeten worden :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• B-Real
Uhh, ik bedoelde ook snelste inderdaad

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
MarkoVie schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:36:
[...]

Voor de lol eens online waardebepaling gedaan. Kwam uit op 15500 euro voor mijn Corsa E OPC. Zou op 9 maanden een afschrijving zijn van 1500 euro :P
Voor een oudere auto is het helemaal leuk. Ze doen gewoon een vast percentage per jaar van de nieuwwaarde af, schuiven nog een beetje met de prijs adhv de kilometerstand en er komt een bedrag uit rollen.

Heb het ook voor de lol eens gedaan voor m'n BMW Z3. Kwam uit op €3300, oftewel 20-30% van de eigenlijke marktwaarde :')

🖥️ | 🚗

• Spaiker

• cefas
Helaas kan niet elke Navi 900 met Android Auto overweg, diegene waar de auto voor juni/juli 2016 gebouwd is heeft een firmware upgrade van het entertainmentsysteem nodig voor Android Auto ondersteuning (en nog een berg andere fixes) mijn auto gaat volgende week voor een minimaal 3 uur durende upgrade naar de garage en helaas deze upgrade is niet gratis :(

Maar voor de rest ben ik erg tevreden, geen mappen met CD's mee, makkelijk te bedienen systeem ;) op de lange afstanden zijn AGR stoelen erg aan te raden, na een 7 uur durende auto rit (met pauzes) nergens last van en de achteruitrijcamera is erg handig

[Voor 26% gewijzigd door cefas op 22-01-2017 13:24]

Where is my ANY key

• Ealanrian
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Martinspire schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:21:

Momenteel hoor ik wat onduidelijke berichten over Android Auto en ik vraag me af of je die al kunt gebruiken als je de app sideload op je device. Als iemand daar ook nog wat duidelijkheid in kan scheppen, graag.
Ik rij nu een paar maand de Astra Sports tourer en gebruik regelmatig Android Auto. Integratie met spotify is heel prettig en ook google maps voor navigatie is handig, je kan bijvoorbeeld je agenda afspraken aanklikken om de locatie als bestemming in te stellen. Helaas krijg je dan niet de navigatie aanwijzingen in je instrumentcluster te zien.

Ik heb ondertussen wel een paar rare dingetjes gemerkt aan de auto, mijn hele instrumentcluster, met wijzers en al, is een keer tijdens het rijden door reset gegaan. Mijn parkeersensoren blijven soms hangen, al kan dat ook zijn omdat de auto momenteel heel ranzig is en met 1 van de sleutel zenders gaan de deuren automatisch op slot en met de ander niet.

Als aanvulling op wat nog een handige optie is: de deelbare achterbank F Deelbare achterbank (40/20/40) (WPG), Ik heb al regelmatig gehad dat ik alleen de midden zitten plat had om een lange lading te vervoeren met 3 passagiers.

[Voor 10% gewijzigd door Ealanrian op 23-01-2017 14:42]

• MK_
  • Niet online

MK_

nickbock schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:47:
[...]

Volgens mij zijn dat persoonlijke instellingen die je per sleutel kunt instellen.
Bij mijn Corsa D is dat inderdaad een sleutel setting, moet je in de handleiding van je Astra eens kijken of die dat ook hebben. Bij de Corsa D is dat het "P Menu".
Martinspire schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:25:
[...]
Ik loop momenteel nog te kijken naar diverse opties voor de Astra:
  • Schuifdak ja/nee
  • Quick heat ja/nee (en wat scheelt het als je die niet hebt qua ruitontdooiing?)
  • OPC Pedalen ja/nee (zijn die ook achteraf te monteren?)
  • Bumper-Beschermfolie ja/nee (lijkt me ook achteraf mogelijk, maar helpt het echt en ziet het er dan niet erg goedkoop uit?)
Iemand er ervaring mee of gedacht "had ik daar nou toch maar voor gekozen"?
Quick Heat is iets sneller warm, maar heel veel zit er niet tussen (heb me laten vertellen).

OPC pedalen kunnen ook later toegevoegd worden, staan normaal ook in de Accessoires.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

• Spaiker
OPC pedalen zijn hoofdzakelijk styling, maar voegen bitter weinig toe qua rijervaring. In tegendeel, ik vind ze soms wat te glad als ik door de regen ben moeten gaan en dan wil gaan rijden :/

Mocht je dat nog niet geweten hebben en het daarvoor willen kopen ;)

• MK_
  • Niet online

MK_

MarkoVie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:09:
OPC pedalen zijn hoofdzakelijk styling, maar voegen bitter weinig toe qua rijervaring. In tegendeel, ik vind ze soms wat te glad als ik door de regen ben moeten gaan en dan wil gaan rijden :/

Mocht je dat nog niet geweten hebben en het daarvoor willen kopen ;)
Rare schoenen die jij hebt, ik heb er toch geen last van :p

https://www.opel-accessor...C_Line/Interieur/13456280
Raar dat ze niet standaard bij het OPC-Line zitten.

• Ealanrian
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 21:42
Martinspire schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:34:
[...]
Hoe krijg je dan navigatie? Want in de app-versie (zonder delen van scherm dan) zie ik wel gewoon navigatie-aanwijzingen. Of moet Maps dan open zijn?

Maar je hebt dus die app gesideload en laatste versie en dat werkt gewoon? Is in ieder geval wat ik wilde horen :P

[...]
Nu je auto al ranzig? Slecht hoor :>

[...]
Volgens mij heb je die optie automatisch als je voor leren bekleding kiest. Maar zit daar dan ook een armsteun in want ik het leest in de brochure alsof je dat hele ding naar beneden gooit en je dus zo naar achter kunt kijken.
Je krijgt de navigatie wel op het touchscreen in het midden console maar niet tussen de wijzers (instrument cluster), en inderdaad de app gesideload al weet ik niet zeker of het de laatste versie is dat moet ik nog checken.

En ja de auto word ranzig van de autobahn. Om de dag even met de vinger over de achteruitrijcamera om deze iets functioneel te houden maar de rest wassen doe ik nog niet. Wel zonde van het mooie rood maar anders moet ik elke week wassen.

Ik heb een armsteun er in zitten die je gewoon open kan klappen en ik kan dus de midden zitten laten vallen waardoor je erdoor heen kan kijken.

• MK_
  • Niet online

MK_

MarkoVie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:53:
[...]
Ligt eraan, regelmatig joggingschoenen, sowieso al moeilijker :P
Nike met AirMax geeft geen probleem ;)
Martinspire schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:34:
[...]
Hmm, mja meestal klop ik mn schoenen uit en veeg ik ze nog even voor ik ze op mn pedalen zet, maar dat lijkt me wel wat irritant (niveau firstworldproblem uiteraard). Maar staan ze wel mooi verder?
Nog andere ervaringen wbt auto en accessoires?
Ik vind ze in mijn Corsa D wel mooi staan:

Enige andere accessoire die ik heb zijn instaplijsten:
[...]
Ik zie trouwens ook "Kit interieurdecoratie - Shaded Maori" bij die link staan maar verder nergens wat betere afbeeldingen (ook op de rest van internet. Zijn mn google-skills dan zo slecht?)
Meer dan dit kan ik niet vinden:
http://www.ebay.co.uk/itm...haded-Maori-/252273667343
Maar je ziet wel het "ruit" patroon.
[...]
Maar wat is het verschil dan ongeveer? Ik zie dat een bevroren ruit (zonder te krabben) met ongeveer halve centimeter ijzel 2 tot 3 minuten duurt om droog te worden. Klinkt niet heel veel, maar als het standaard 10 minuten is, dan kan het nog het overwegen waard zijn. Ook de tijd tot warme lucht kan interessant zijn.

Scheelt dat ik niet zo'n koukleum ben en krabben ook niet zo'n issue vindt. Maar het klinkt alsof ik beter die Quick Heat niet kan afnemen en voorruitverwarming gewoon vele malen beter was. Jammer dat het alleen op dure modellen zit. En ook geen standkachel. Ach, je moet wat te dromen hebben :+
Verschil met gewone verwarming was bij vorige generaties echt gradenwerk. Dat verschil in een paar graden kan helpen bij het ontwassemen, maar ijsvrij maken vrijwel niet denk ik.

• MK_
  • Niet online

MK_

Astra K heeft volgens mij een langer gaspedaal, verder zien ze er ongeveer hetzelfde uit.
[...]
Ook mooi. Geven deze ook licht? En heb je daar nog wat aan behalve het "oehhhhh"-effect?
Nope, deze geven geen licht. Deze zijn trouwens ook 70cm lang want 3-deurs, dus die passen niet in een Astra ;)

Verlicht zijn ze wel te krijgen:

Die worden gevoed door batterijen in de strips zelf.

Persoonlijk vind ik het erg mooi staan, én ze beschermen de dorpels. De vorige eigenaar had het namelijk klaar gekregen om krassen op de dorpels te krijgen aan de passagiers kant :X Zo voorkom je dat ;)
[...]
Idd. Kan ik altijd nog doen. Zonde om dat in de maandelijkse leaseprijs op te nemen. Kan in de toekomst nog wel leuk zijn om even wat anders te hebben. Goed, het blijft plastic.
Zoiets zou ik nooit mee nemen in de lease prijs, maar zelf kan je ze wel vervangen en na je lease periode terug vervangen :)
[...]
Ik zag in deze video: YouTube: Opel Astra K 1,4 Turbo Quickheat system in action dat het ruim 3 minuten duurt voor je er wat ziet. Dan ben ik al lang klaar met krabben. Maar de vraag is dan: hoeveel scheelt het?
Mijn huidige auto wordt ook niet echt snel warm, maar als dit al "quick heat" is, hoe erbarmelijk is het anders? Want ik heb dan niet altijd de verwarming aan, ik wil wel dat ik een beetje snel de warmte voel :P
Dat zal echt een Astra K driver je moeten vertellen :X Mijn Corsa (zo ver ik weet zonder Quick Heat) duurt anders lang voordat er warme lucht uit komt. Ik start altijd de auto, ga dan krabben en als ik weg rij komt er nog steeds koude lucht uit :/ Na 5 minuten rijden komt er enigzins warme lucht uit, maar het is pas echt warm in de auto als ik 10-15 minuten onderweg ben.

• DennusB
  • Registratie: mei 2006
  • Niet online
Mijn Astra Sports Tourer moest even voor z'n eerste beurt weg, en toen kreeg ik een nieuwe Corsa Turbo mee. Wtf, die dingen zijn echt bloed snel joh! 116PK op een auto van net 1000 kilo, best wel fun om te rijden :P

• MadMarky
  • Niet online
Hangt er vanaf wat je referentie is, maar 0-100 in 10s valt hier volgens geen enkele definitie onder bloedsnel :p

Ik zag een pagina terug al wat voorbij komen over Android Auto icm een Astra. Ik overweeg een Corsa als volgende leaseauto en de Opel site is er wat vaagjes over of Android Auto nu wel of niet al ondersteund is. Zal het wel of niet (officieel/onofficieel) werken op een nieuwe Corsa?

🖥️ | 🚗

• MK_
  • Niet online

MK_

DennusB schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:12:
[...]

Eens, maar voor een Corsa voelt ie extreem snel aan, vooral in z'n 2.
Komt zeker ook doordat de 1 erg kort is of niet? :p

Verder heeft die 1.0T veel koppel onderin.

Nog even over Android Auto in de Corsa, heb ik dit stukje even gequote van de Duitse site (de Nederlandse is uiteraard nog niet up to date :P
[quote]
Radio R 4.0 IntelliLink

Das Radio R 4.0 IntelliLink ist optional erhältlich für den Opel ADAM und Corsa.

• intuitive Bedienung aller IntelliLink-Funktionalitäten über großes 7“-Touchscreen-Farbdisplay
• einfaches Verbinden Ihrer mobilen Endgeräte via Bluetooth®* und USB
• dank Freisprecheinrichtung telefonieren Sie sicher, ohne die Hände vom Lenkrad nehmen zu müssen
greifen Sie auf Ihre Fotos und Videos via USB zu und sehen Sie sich diese auf dem 7“-Touchscreen-Farbdisplay an
• Smartphone-Integration via Apple CarPlay™ und Android Auto™**

*Bluetooth® ist eine registrierte Marke der Bluetooth SIG Inc.
**Kompatibel ab iPhone 5 und Smartphones mit Android 5.0 (Lollipop) oder höher, Apple CarPlay™ ist eine registrierte Marke der Apple Inc., Android Auto™ ist eine registrierte Marke der Google Inc.
Voornamelijk dat laatste is interessant :)

Een "oudere" Intellilink 4.0 zal dit niet ondersteunen zonder update, maar elke nieuwe Corsa/Astra/Adam met dat systeem zou gewoon compatible moeten zijn met Android Auto.

• nickbock
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 25-09 21:24
Android Auto werkt prima hier in het Nederlands. Je moet alleen de APK zelf installeren op je telefoon omdat hij nog niet in de store staat.

Ik heb geen update gehad, maar mijn auto in November gekregen en het is de 2017 versie van de Astra ST.

Android Auto

• nickbock
Ja, het werkt erg goed. Vooral de Google Maps integratie is heerlijk. Daarnaast is de interface lekker strak en daar hou ik ook wel van. Ook notificaties van WhatsApp, Telegram e.d. komen op het scherm en kunnen voorgelezen worden. Vervolgens kan je ook direct antwoorden.

Ik heb alleen soms als Edwin Evers "OK" zegt op de radio dat Google Now begint met luisteren naar een commando :) In het Nederlands kan je dat "Ok Google" commando nog niet personaliseren.

Ik heb ook een iPhone7 met CarPlay, maar op het moment vind ik Android Auto vele malen beter.

• nickbock
Martinspire schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:54:
[...]
En hoe is de performance eigenlijk? Beetje responsief en vloeiend?
En moet je hem dan via USB aansluiten of kan het ook draadloos?
Performance is, voor een in-car-system, prima. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de kwaliteit van het touchscreen van de auto. Maar vooral de animaties bij het wisselen van scherm en de bewegingen van de kaart zijn erg vloeiend. Dit draait dan ook op je telefoon, dus mogelijk dat het per telefoon kan verschillen.

Ik moet hem via USB aansluiten.

• cefas
Oke Needle swipe heet het dus :) was compleet nieuw voor mij, dacht de eerste keer wat gebeurt er nu, zit toch niet met mijn voet op het gas :) :)

Where is my ANY key

• Kickasz
  • Registratie: april 2003
  • Niet online
ronaldm3 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:59:
[...]

Zoals ik al vertelde, ik ben verkoper bij een Opel dealer:

De voordelen van OnStar zijn vooral het eerste jaar enorm!

Waarom niet gebruiken als het toch gratis is?
Dit zijn de voordelen:
1: Altijd crash response, mocht er onverhoopt wat gebeuren en er gaat een airbag af dan worden gelijk de hulpdiensten gebeld, je locatie hebben ze dan al dus gelijk de juiste plek.
2: OnStar app, je kan namelijk via die App je auto ver en ontgrendelen, liggen je sleutels er nog in? Via een app kan je die zo openen!
3: Bestemmingen downloaden, (vanaf de Astra mogelijk!) Ga je op vakantie? dan kan je in de avond alvast je bestemming uploaden in je navi van je auto en dan is het in de ochtend een kwestie van starten en gaan!
4: Druk op de onstar knop als je in parijs bent en opzoek bent naar het dichtstbijzijnde tankstation, Onstar zoekt het en tada het staat in je navi als bestemming! :)
5: Ze kunnen je auto op afstand uitlezen! Mocht je ergens staan en er verschijnt een storing op je scherm dan kan die op afstand worden uitgelezen!
6: 3Gb data gratis of 3 maanden gratis internet in de auto, kinderen aanboord? telefoon verbinden en ze zijn rustahg :)
7: Zie bovenstaande 6 punten ;)

Idd als je auto voorzien is van geïntegreerde navi dan heb je geen telefoon nodig voor navigatie!

@allemaal! Wat vinden jullie van de nieuwe Insignia? :)
Toch vraag ik mij af hoe goed het eea beveiligd is... Ik stelde de vorige keer de vraag hoe de communicatie tussen app en auto geregeld is. Kreeg ik als antwoord door middel van een PIN code... |:(

3Gb lijkt heel wat, maar als ik mijn kinderen achterin zet met allebei een iPad dan is met 2 uur Netflix het datalimiet zo bereikt. Dus nee, ik zie de toegevoegde waarde van OnStar niet. Eerder een dikke inbreuk van mijn privacy.

• 3x3
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

[...]

Dit zijn de voordelen:
1: Altijd crash response, mocht er onverhoopt wat gebeuren en er gaat een airbag af dan worden gelijk de hulpdiensten gebeld, je locatie hebben ze dan al dus gelijk de juiste plek.
2: OnStar app, je kan namelijk via die App je auto ver en ontgrendelen, liggen je sleutels er nog in? Via een app kan je die zo openen!
3: Bestemmingen downloaden, (vanaf de Astra mogelijk!) Ga je op vakantie? dan kan je in de avond alvast je bestemming uploaden in je navi van je auto en dan is het in de ochtend een kwestie van starten en gaan!
4: Druk op de onstar knop als je in parijs bent en opzoek bent naar het dichtstbijzijnde tankstation, Onstar zoekt het en tada het staat in je navi als bestemming! :)
5: Ze kunnen je auto op afstand uitlezen! Mocht je ergens staan en er verschijnt een storing op je scherm dan kan die op afstand worden uitgelezen!
6: 3Gb data gratis of 3 maanden gratis internet in de auto, kinderen aanboord? telefoon verbinden en ze zijn rustahg :)

Idd als je auto voorzien is van geïntegreerde navi dan heb je geen telefoon nodig voor navigatie!

Opel OnStar lijkt mij er meer voor het belang van Opel dan voor de Opelrijder.

De kosten die je betaalt voor een auto, lopen niet alleen in jaar 1. 10 Jaar OnStar gebruik geeft toch €999,00 extra gebruikers kosten.

1. €99,- per jaar voor een crashhulp is erg duur. Ook in Nederland biedt het niet zoveel meerwaarde. Ik rijd zelden ergens waar ook niet 30 seconden na mij een andere automobilist zou rijden.
2. Keyless entree of een sleutel is gewoon gebruiksvriendelijker dan een telefoon unlocken, een app opstarten, open drukken en een telefoon weer in de zak doen.
3. Ik spreek nu de bestemming in als ik rij. Dat de tussenkomst van een smartphone nodig is, is meer een gimmick dan functioneel.
4. de POI suggesties zijn dubieus bij Opel. Opel werkt samen met de zéér agressieve adverteerder en dataverzamelaar Watson.
Niet alleen maak ik me daardoor zorgen over de dataverzameling, maar vooral ook over het gebruik van mijn data. Zoals GM OnStar door ibm Watson besproken wordt, Lijkt het meer gezien als advertentieplatform waar ze kunnen experimenteren met kunstmatige intelligentie. Zoek je dus in Parijs naar een benzinestation krijg je mogelijk de partij die het sterkste adverteert, niet de goedkoopste of dichtstbijzijnde pomp zoals bij traditionele navigatie aanbieders.
5. Op afstand storingen uitlezen is vooral leuk voor het dealerschap om je voor onderhoud meer naar de dealer te sturen. Of om garantie te laten verlopen omdat je niet DIRECT naar je officiële dealer bent gegaan.
6. Een filmpje voor de achterbank is al snel 10GB. Met 3GB en twee kids, heb je dus na 2x 1/6e van de film al twee teleurgestelde kinderen op de achterbank.. Dat kan een rit hééél lang maken.

De kosten voor de vodafone/opel databundel zijn een beetje dubbel en duur naast iemands mobiele bundel. Maar wat mij vooral stoort aan OnStar is de privacy condities, die op geen enkele manier je privacy of gebruik van je data beschermen. Behalve dat Opel aangeeft dat je data verwerkt wordt in Duitsland en de VS moet je Opel effectief carte blanche geven.

Voor wat extra functionaliteit betaal ik graag wat extra's bij een auto, gemak dient te mens. Maar liever niet in eindeloos doorlopende 'service-termijnen', en al helemaal niet in de vorm van mijn gebruikersdata. Zeker voor een Duits merk had ik gehoopt dat een andere norm op het gebied van Privacy zou hanteren.

| live and give like no one else |

• GH45T
[...]

Dit zijn de voordelen:

1: Op zich een goed idee, maar wat als de auto een crash zwaarder beoordeelt dan de daadwerkelijke situatie? Als je tegen een parkeerpaaltje rijdt en een paar minuten later staan er hulpdiensten. Wie gaat dat betalen?
2: Leuke optie maar ik heb een reservesleutel en die is niet connected met het internet. Alleen al een hele geruststelling tegen hackers
3: Navigatie op telefoon. Vul bestemming in, klik telefoon in houder en gaan
4: POI voor navigatie op telefoon
5: Haha, ik heb een paperclip in mijn auto liggen en kan daarmee de auto uitlezen. Letterlijk nog geen minuut werk. Keep it simple!
6: Internet op telefoon. Waarom meerdere abonnementen voor dezelfde dienst op dezelfde plaats?

Nee, van mij zou onstar ook niet hoeven mocht ik een nieuwe auto kopen.

Nieuwe Insignia ziet er wel netjes uit, maar belangrijkste is dat die een stuk lichter is.

• Mauritio
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 24-09 19:05
Het verhaaltje hierboven door de verkoper lijkt inderdaad gewoon een mooi verkooppraatje helaas.
Ik heb ook een Astra ST besteld (Active uitvoering + AGR stoelen +Active pakket Travel + Smaragd groene kleur)

En ben ook dieper in gegaan op de OnStar services, omdat ik in Duitsland woon zijn de omstandigheden qua privacy en data een stuk beter geregeld:

Data verbruik: 50gb per maand voor 10 euro.

Het privacy verhaal stukken beter geregeld, misschien werkt dit ook in Nederland:
"Halten Sie die Privat Taste ca. 5 Sekunden lang gedrückt, damit Ihr Standort von OnStar nicht mehr ermittelt wird. Wenn Sie Ihre Meinung ändern, können Sie diese Taste erneut für ca. 5 Sekunden drücken, um Ihren Standort wieder sichtbar zu machen. Nur in Notfällen wird OnStar diese Sperre umgehen"

Notfallen zijn auto diefstal of ongelukken.

Bonus:
"OnStar wird Ihre persönlichen Daten niemals entgeltlich weitergeben."
Wel een side note is dat het verder gegeven kan worden aan de uitvoerder van Opel OnStar...

Kortom; waarom doet Opel Nederland hier niet gewoon aan mee?

[Voor 4% gewijzigd door Mauritio op 10-02-2017 09:52]

• leonbong
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Mauritio schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:48:

Bonus:
"OnStar wird Ihre persönlichen Daten niemals entgeltlich weitergeben."
Wel een side note is dat het verder gegeven kan worden aan de uitvoerder van Opel OnStar...

Kortom; waarom doet Opel Nederland hier niet gewoon aan mee?
Dat is hetzelfde als in nederland. Er zijn hier nogal wat alu-hoedjes die denken dat de data in USA wordt opgeslagen. Echter ik zie nog steeds geen noodzaak om het te gebruiken voor 100€/jaar.

Knip plak van de FAQ:

Welke (persoonlijke) data wordt gedeeld met Opel OnStar en voor welk doel?
Opel OnStar verzamelt alleen persoonlijke data om u van uw betaalde services te kunnen voorzien.
Kan ik voorkomen dat Opel OnStar mijn data gebruikt?
Opel OnStar deelt nooit data met 3e partijen zonder uw toestemming.
Hoe zit het met Opel OnStar tracking en mijn locatie?
Opel OnStar volgt u niet. U bent in controle over wanneer Opel OnStar uw locatie gebruikt. Via de privacy knop kunt u uw locatie te allen tijde verbergen. Als u van gedachten verandert kunt u de privacy knop weer indrukken om uw locatie bekend te maken voor de Opel OnStar services. In geval van nood zal de locatie weergegeven worden omwille van uw eigen veiligheid.
Wat voor soort data wordt er verzameld?
pel OnStar verzamelt alleen data die u met ons deelt via de Opel OnStar services. Klanten informatie zoals naam, adres, e-mail, beveiligingsinformatie zoals PIN, contact bij noodgevallen (mocht u willen dat wij contact op nemen met bepaalde personen in het geval dat u een ongeluk heeft gehad). Data over het voertuig in de vorm van de kilometerteller, kilometerstand, bandenspanning, oliepeil, brandstofpeil wordt ook opgeslagen. Tevens wordt de locatie van het voertuig opgeslagen om bestemming download, assistentie bij voertuigdiefstal en hulp bij noodgeval te kunnen verlenen.
Kan ik bepalen welke data wordt verzameld?
Ja, dat kunt u. We vragen u tijdens het registreren om basis klanteninfomtatie, zodat wij legaal Opel OnStar services kunnen aanbieden. Het kan zijn dat u extra data wilt delen; zoals contactpersoon bij noodgevallen. Dit kunt u dan direct, of op en later moment invullen.
Hoe weet ik welke data is verzameld bij Opel OnStar?
Wanneer u zich registreert bij Opel OnStar ontvangt u van ons gedailleerde informatie over welke data wordt verzameld en waar deze voor wordt gebruikt.
Hoe zal deze data worden gebruikt?
De data die Opel OnStar verzamelt zal alleen gebruikt worden om de services te leveren waarvoor u betaald. We zullen nooit data delen met 3e partijen zonder uw toestemming.
Wordt de data getransfereerd naar andere landen?
Alle Opel OnStar data zal worden opgeslagen op onze servers in Duitsland en zullen binnen Europa blijven. Sommige algemene data zal misschien door de V.S. getransfereerd moeten worden, bijv. voor reken- en betalingsprocessen. Voor details kunt u terecht bij onze P[ivacy Statement.

[Voor 43% gewijzigd door leonbong op 10-02-2017 15:32]

• B-Real
Ik heb een Astra K, daarmee zet je de TC uit door eenmaal de knop met het glibberende auto'tje voor de versnelingspook in te drukken. ESP zet je uit door de knop ingedrukt te houden. Standaard staan de systemen altijd aan.

Wat ik wel merk is dat de TC erg goed werkt. Bij abrupt grip gebrek slaan de wielen een fractie door, maar daarna accelereert de auto gewoon zo hard als ie kan. Ik vind dat op sneeuw/ijs ook een beetje voelen alsof het systeem niet werkt idd, maar in feite werkt het gewoon erg goed.

Ik vind de TC/ESP op de Astra, voor wat ik er tot nu toe van gemerkt hebt, de beste van alle auto's die ik tot nu toe gehad heb. Overigens wordt de TC/ESP ook geholpen door de winterbanden, dat maakt ook wel een verschil.

• Jrz
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 20:43
[...]

Geen opel meer voor mij. En zeker geen opel dealers.

Ennnnnnnnnn laat losssssssss....

• MadMarky
  • Niet online
Jrz schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:54:
[...]

Geen opel meer voor mij. En zeker geen opel dealers.
Bedankt voor deze constructieve bijdrage.
Ga je ook nog even alle andere merktopics af waar je dit soort boeiende dingen te melden hebt?

🖥️ | 🚗

• 3x3
  • Laatst online: 04-06-2020

3x3

Goed nieuws!

http://www.nu.nl/beurs/44...t-wil-opel-overnemen.html

Het Franse autoconcern PSA Peugeot Citroën onderzoekt de mogelijke overname van Opel. Dat bevestigt een woordvoerder van het Franse bedrijf dinsdagmiddag na berichtgeving door verschillende media.

De gesprekken over een overname van de Europese divisie van General Motors (GM), waar ook het Britse Vauxhall bij hoort, zijn volgens de woordvoerder al in een vergevorderd stadium. Garanties over een deal kunnen echter nog niet worden gegeven. GM is sinds 1931 volledig eigenaar van Opel.

Een combinatie van de bedrijven zou zo'n 16 procent van de Europese automarkt in handen krijgen. Daarmee zou Renault, de huidige nummer twee van Europa na Volkswagen, opzij worden gezet. GM was niet direct bereikbaar voor een reactie.

PSA zou de overname onder meer overwegen om toegang te krijgen tot bepaalde technologie op het gebied van elektrisch rijden, aldus ingewijden. Ook zouden er veel voordelen ontstaan door gezamenlijk onderdelen in te kopen.

Voor GM zou de verkoop een redelijk ongeschonden vertrek kunnen betekenen uit Europa, waar de prestaties sinds het Britse Brexitreferendum en de val van het pond onder druk staan.
Strategische samenwerking

GM en PSA gingen in 2012 een strategische samenwerking aan, waarbij GM een belang van 7 procent in het Franse bedrijf nam.

Die aandelen werden een jaar later weer van de hand gedaan, toen besparingen uit de samenwerking bleken tegen te vallen. In de periode dat beide bedrijven samenwerkten staken ook al geruchten de kop op dat Peugeot Opel zou willen inlijven.

In 2014 nam de Franse overheid een belang in PSA Peugeot Citroën. Die investering werd tegelijk met een vergelijkbare financiële injectie door de Chinese autofabrikant Dongfeng uitgevoerd, om te voorkomen dat het bedrijf aan de zwakke Europese automarkt ten onder zou gaan.
Met de status van Opel nu.
1. In Europa de auto's die met de laagste gemiddelde kilomterstand naar de sloop moeten*.
2. 17 jaar geen winst.
3. Grote vakbondsinvloed die innovatie tegen houdt.
4. De data-honger van het 'Amerikaanse' OnStar systeem.
5. 17 modellen die ze in 2 jaar willen ontwikkelen.
6. De belangrijkste/meest innovatieve modellen die uit Korea van Daewoo komen. (De elektro-auto's & de Karl in het meest concurrerende A-Segment)

Is een Franse upgrade is precies wat opel nodig heeft om uit het dal te komen!

1. de PSA merken komen iets beter uit de duurzaamheidstabelletjes in de EU.
2. PSA is wel goed winstgevend in Euopa.
3. Fransen kunnen als geen ander goed omgaan met vakbonden, amerikanen hebben daar van nature misschien minder feeling voor.
4. De Fransen werken niet samen met de adverteerder Watson.
5. Gedeelde platforms zorgen voor lagere kosten, en meer mogelijkheden iets tot de puntjes wel goed te ontwikkelen.
6. PSA heeft helaas nog wel een achterstand op elektrowagens, maar alles is beter voor de Europese economie en werkgelegenheid dan Koreaanse import.

Ik zie Opel wel een sub-merk worden zoals als Renault Dacia heeft. Opel concurreert nu op prijs, met oudere geteste PSA techniek kunnen ze hun betrouwbaarheid flink verbeteren net als dacia's nu bekend staan om hun betrouwbaarheid & kan men nog scherper inzetten op een concurrerende prijs.

*http://static.autojunk.nl.../0410/151757/image_01.jpg

| live and give like no one else |

• LuPo
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 26-09 13:56
Zolang ze maar niet die hakerige Peug versnellingsbakken in Opels gaan lepelen, vind ik alles prima. :P

De Karl en Astra doen het momenteel in hun segment echt wel heel goed. Niet alleen op verkoopgebied maar ook in reviews. Dan moet de Insignia nog komen, waar de verwachtingen ook hoog van zijn.

• leonbong
Gezien de ervaringen van bekende om mijn heen met peugot (familie/buren/kennisen) zullen mijn huidige opels dan de laastste zijn.

• MK_
  • Niet online

MK_

Mwah het is niet alsof Peugeot impliceert slechte kwaliteit.

Tevens zal het ook niet zo zijn dat na een fusie Astra's direct omgekatte Peugeot 308's worden, Corsa's omgekatte 208's en zo verder.

• LordSinclair
  • Registratie: oktober 2014
  • Laatst online: 21:34
Chevy454 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:06:
[...]

Mercedes gebruikt de motoren van Renault. Welke de beste op het moment is.
Your point?
Renault is niet gelijk aan Peugeot ;) Sterker nog het is een heel ander concern.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Chevy454
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:07:
Renault is niet gelijk aan Peugeot ;) Sterker nog het is een heel ander concern.
En dat zeg je aan iemand die in de auto R&D werkt? ;)
Het is niet omdat het Frans is dat het daarom rommel is.

Het zou wel heel mooi zijn mocht het doorgaan. Grote kans dat we weer de historische banden kunnen aanhalen.

[Voor 37% gewijzigd door Chevy454 op 15-02-2017 17:20]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

• polli_
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:54
Chevy454 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 17:06:
[...]

Mercedes gebruikt de motoren van Renault. Welke de beste op het moment is.
Your point?
De reden waarom Mercedes een Renault motor gebruikt, omdat mercedes van oudsher grootte motorblokken beschikte en destijds niet de beschikking had over een kleine zuinige motor. De renault motor wordt in de toekomst ook vervangen door een mercedes motor.

http://www.telegraaf.nl/a...jk_Renault-blokken__.html

Voordeel van Mercedes is/was dat ze bijna altijd een distributieketting hadden en daarom weinig onderhoud. Terwijl renault traditioneel en nog steeds voornamelijk distributieriemen gebruikt.
In afrika kom je overal Mercedes diesel met miljoenen kilometer gereden. Heb liever dat Opel door Mercedes wordt overgenomen.

• MK_
  • Niet online

MK_

http://www.autoweek.nl/ni...-met-exclusive-programma/

Dat wordt dus iets als Ford Vignale, of aangezien alle kleuren mogelijk zijn BMW Individual/Audi exclusive

• Okasha
  • Registratie: november 2000
  • Niet online
DennusB schreef op maandag 27 februari 2017 @ 21:19:
[...]

Jep, dan moet je hem wel via USB aansluiten inderdaad. In je dashboard kastje flikkeren aan het kabeltje is geen optie? :P
Morgen veel reistijd voor de boeg dus ga dan wel even kijken. Hij zit aan een huismerkautolader, maar moet dan dus mijn USB stick opofferen :) Zie dat whatsapp niet wordt ondersteund, dat is in elk geval een plus. Spotify is wel super handig. Kan ik even kijken in hoeveel uur ik 3 gb kan verbranden :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• GH45T
Van oudsher waren Opels gewoon relatief grote autos voor weinig geld. Niet altijd enorm luxe uitgevoerd maar gewoon veel ruimte om te zitten en veel opbergmogelijkheden. De vraag daarnaar is door hoger verbruik en milieudingen een heel stuk afgenomen. Veel mensen kiezen tegenwoordig liever voor klein en luxe dan voor groot en spartaans.

Kleine autos kunnen ook no-nonsense zijn. Maar zolang de productie in Duitsland of Frankrijk zal plaatsvinden gaat concurreren met bijvoorbeeld Dacia lastig worden. Het is me al vaker opgevallen dat Skoda de plaats van Opel heeft overgenomen. Net iets meer auto voor hetzelfde geld als bij de concurrenten. Voer dat weer in, maak opties niet onnodig duur maar zet de gebruikelijke zaken standaard in de autos en beperk de opties en dan kan Opel best weer een no-nonsense merk worden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online
GH45T schreef op vrijdag 3 maart 2017 @ 23:38:
[...]
Het is me al vaker opgevallen dat Skoda de plaats van Opel heeft overgenomen. Net iets meer auto voor hetzelfde geld als bij de concurrenten. Voer dat weer in, maak opties niet onnodig duur maar zet de gebruikelijke zaken standaard in de autos en beperk de opties en dan kan Opel best weer een no-nonsense merk worden.
Die positie heeft Skoda allang niet meer, het zijn tegenwoordig gewoon gerebadgde VW's die voor maar nét iets minder geld verkocht worden. Echt voordelig of no-nonsense zijn ze allang niet meer. Dus moet er weer een nieuw budgetmerk alá Dacia komen: Budgetmerk Volkswagen in 2019 verwacht

Opel heeft ook nog wel no-nonsense modellen zoals de Karl, Corsa en Meriva. Daarentegen vallen auto's als de Adam en Insignia daar zeker niet meer onder dus Opel is als merk niet meer zo simpel te profileren.

🖥️ | 🚗

• MK_
  • Niet online

MK_

De eerste rit van AutoWeek als AutoVisie met de nieuwe Insignia staan online:
http://www.autoweek.nl/vi...sport-rij-impressie-2017/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pat-Juh
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 22:27

Pat-Juh

Patrick

ArcticWolf schreef op maandag 6 maart 2017 @ 15:02:
[...]

Vroeger zou ik wel een auto met ketting kopen, toen ze nog degelijke kettinggeleiders hadden zodat ze makkelijk 250.000km mee gingen, maar tegenwoordig kun je beter voor een riem kiezen met die plastic meuk van een kettinggeleiders.
Die van m'n Astra H gaat sowieso 150.000km mee of 10 jaar.
Ik lurk meestal maar rond in het Opel topic maar kan dit bevestigen. Mijn Astra-H (2006, 105pk Z16XEP) heeft nu 140.000 op de teller. Afgelopen voorjaar uit voorzorg de riem laten vervangen, €350,00 kostte dit, vanwege de toename aan woon-werkverkeer die ik ging maken... 1 keer in de tien jaar €350,00 aftikken komt op €35,00 per jaar uit. Valt reuze mee mijn inziens.

Hiertegenover staat dat de Corsa van mijn moeder (2007, 1.2, xx pk?) met ketting een stukje duurder is om te vervangen en ook flink wat meer herrie maakte naar het einde toe doordat de ketting gaat klapperen. Haar auto had ongeveer 240.000 op de teller toen en al twee kettingen en spansetjes gehad. (Ze rijdt op LPG doorgaans en ik weet niet of dit een grote impact heeft op de distributieset).

Mijn vorige auto een Aygo had ook een ketting en die maakte ook wat herrie (+/-40.000km)... Een ketting kan sterker en beter zijn maar wel mits goed uitgevoerd met goede spanrollen en veren.

• DennusB
  • Niet online
vinom schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:18:
Mijn Skoda Octavia Combi gaat binnenkort aflopen en ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe leaseauto. De wensen die ik heb zijn: LED verlichting, automaat, ruim, adaptive cruise control en toch wel wat power onder de motorkap. Nu heb ik op mijn short list de nieuwe Skoda Octavia Combi staan, Seat Leon ST FR en de Opel Astra Sports Tourer.

Ik heb al aardig wat ervaringen gelezen en over het algemeen zijn die erg positief. Zijn er ook mensen zoals ik van bijna 2 meter die in deze auto rijden? Hoe is de ruimte voor jezelf en voor de persoon die achter je zit? Zijn de stoelen comfortabel? Ik zag dat je ze bij je benen ook een stukje kon uitschuiven, geniaal!

En ik was nog benieuwd naar de kwaliteit van de audio/speaker in de auto. Zover ik kon zien kun je daar geen upgrade voor nemen als optie. Ik had hem iedergeval zo geconfigureerd:

1.4 Turbo Start/Stop 110kW (150pk) (6-traps Automaat)
Navi900 IntelliLink pakket
Innovation+ pakket
IntelliLux LED matrix-verlichting
Adaptive Cruise Control
Ik heb de nieuwe Astra Sports Tourer als voorloper gehad, audio was echt wel meer dan prima hoor. Maar t haalt het niet bij het Bose systeem in m'n huidige Megane, voornamelijk door de sub.

• B-Real
vinom schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 14:18:
Mijn Skoda Octavia Combi gaat binnenkort aflopen en ik ben aan het rondkijken voor een nieuwe leaseauto. De wensen die ik heb zijn: LED verlichting, automaat, ruim, adaptive cruise control en toch wel wat power onder de motorkap. Nu heb ik op mijn short list de nieuwe Skoda Octavia Combi staan, Seat Leon ST FR en de Opel Astra Sports Tourer.

Ik heb al aardig wat ervaringen gelezen en over het algemeen zijn die erg positief. Zijn er ook mensen zoals ik van bijna 2 meter die in deze auto rijden? Hoe is de ruimte voor jezelf en voor de persoon die achter je zit? Zijn de stoelen comfortabel? Ik zag dat je ze bij je benen ook een stukje kon uitschuiven, geniaal!

En ik was nog benieuwd naar de kwaliteit van de audio/speaker in de auto. Zover ik kon zien kun je daar geen upgrade voor nemen als optie. Ik had hem iedergeval zo geconfigureerd:

1.4 Turbo Start/Stop 110kW (150pk) (6-traps Automaat)
Navi900 IntelliLink pakket
Innovation+ pakket
IntelliLux LED matrix-verlichting
Adaptive Cruise Control
In die configuratie zit wel een upgrade naar "premium speakers" is onderdeel van of het Navi900 of het Innovation pakket, een van de twee.
Ik ben wel tevreden over het geluid. Het vervormt eigenlijk niet als je het geluid echt hard zet en er zit redelijk wat bass in maar je merkt wel dat er geen subwoofer aanwezig is.

• MK_
  • Niet online

MK_

Fabrieksradio's van Opel zijn vrij redelijk is mijn ervaring, zeker als je niet het goedkoopste audiosysteem hebt. Dat het niet zo laag komt als een Bose systeem in een Mégane met woofer is natuurlijk begrijpbaar :)

Ik heb wel met de Astra K gereden, met 1m93 zit ik voorin prima maar achterin kan ik niet achter mezelf zitten. Ik heb voornamelijk lange benen, dus die uitschuifbare zittingen waren zeer fijn de keer dat ik er in reed (zijn maar 1 of 2 keer geweest).

Nu weet ik niet of de Astra K een dubbele laadvloer heeft, anders zou je een TS-WX710a kunnen inbouwen (bij een Corsa D/E pas die onder de dubbele vloer).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje
Je kent 't wel. Eigenlijk heb je te veel auto's en projecten... Maar toch zie je een projectje/koopje.

Waarom koop je 'm? Naja GSi.. Zegt genoeg :P

Maar wat nu... gaan we 'm slopen of oplappen?

Mankementen....

- Handrem kadoek (wss blokken+kabels)
- D-riem overdatum + waterpomp
- Voorpijp-->kat aansluiting lekt, flex stuk nodig
- Condensator lek van de airco
- Interieur is net een asbak, zwaar berookt.
- Instap schade op zit vlak (heb nog een on-berookt voorstoelensetje)
- Naafkapje RA mist
- Voorbumper is geen GSi Phase 1
- Her/der missende kapjes/kapotte klemmentjes
- Oliedop klikt niet vast, nieuwe/andere nodig (heb ik mss nog).
- Rechter elektrische spiegel klapt niet omhoog/omlaag, wel links/rechts.

M'n andere Sport Corsa B X1.4XE heeft daarin tegen een net interieur, deuk in rechter voorscherm en iets in de ophanging is nog niet lekker. En die heeft een kapotte aircopomp. Verder is die auto zgan en trekt als een beer. Dus ik kan kiezen de aircopomp/voorscherm over te bouwen, en die 1.4 te fixen. Of de GSi op te knappen... Of beide... :+ Haha. Waaaaaaaaaaat te doen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje
Naja 940kg he! :P

Maar nee, snelheidsmonster is 't eigenlijk niet. Maar de 200km/h kan ie wel halen. M'n 15TD Corsa A is iig sneller :P

Motorblok lijkt in goede staat te zijn, alleen nieuwe riemset nodig.

Ben toch zo gek om 'm te redden puur vanwege 't GSi embleem. Maar dan alles van die 1.4 wat goed is over te zetten.

[Voor 5% gewijzigd door Aapje op 05-04-2017 13:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op donderdag 20 april 2017 @ 07:07:
[...]

Yep Astra H en Zafira B hebben dezelfde pompen ongeacht het bouwjaar.

Vanmiddag gaat de garage die condensor heeft vervangen kijken of het systeem wel goed werkt en anders moet ik lelijk gaan doen tegen die gasten die de revisie pomp eronder hebben gezet... deze pomp loopt een stuk minder zwaar dan de oude, maar dat kan komen omdat deze niet oud en versleten is :X echter door het koude weer is het lastig te zeggen of hij het wel goed doet...

Update: Samen met een monteur een uur bezig geweest en hij doet het nog een heel klein beetje... bleek te weinig koude middel in te zitten 370gr ipv 450 en ze hebben er nieuwe olie in gedaan. Stationair is het weg en op de snelweg ook alleen met optrekken is het nog af en toe aanwezig.

}:O
Is het niet zo dat je het nu hoort omdat je er op let? Kan best zijn geweest dat dat geluid er altijd al is geweest :P

Opel Ampera-E, gaat het goed doen in (lease-)Nederland verwacht ik. Veel minder bijtelling dan benzine/diesel, en hoewel "duur" niet duurder dan de Golf/Passat GTE's/Outlander PHEV.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Mister I
  • Registratie: juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Binnenkort kan ik mij ook melden in dit topic :)

Van de week is mijn nieuwe astra binnen gekomen. 30 juni wordt hij van mij :) :)

Hier alvast een plaatje zoals hij van de week was binnen gekomen bij de dealer.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Update94 schreef op zondag 11 juni 2017 @ 22:27:
[...]

Dat stelt me al wel gerust, ik heb er dus verder weinig verstand van, maar ik heb even wat research gedaan en dat schijnt wel te doen te zijn.

@Touchdomex Ik denk er toch wel snel 15.000 - 20.000 km per jaar mee te rijden.
Het zijn vaak de boutjes van de nokkenas die los geraken, waardoor de nokkenas breekt (vaak tussen zuiger 3 en 4). Deze kan je iets strakker zetten (max 10Nm), niet te strak want bij moet nog kunnen bewegen ;)

Het zijn voornamelijk modellen van 2005 waarbij je problemen hoort, vanaf (model)jaar 2006 schroeft Opel ze zelf al strakker in de fabriek. Voor 2005 modellen zet Opel ze strakker als terugroepactie, dus je zou ook gewoon naar de dealer kunnen gaan :)

Al met al zou ik me er geen zorgen over maken :)

Nog eens een foto van mijn Corsa :)

[Voor 6% gewijzigd door MK_ op 12-06-2017 09:28]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

mindfreaker schreef op donderdag 13 juli 2017 @ 11:13:
Wat ik mij kan herinneren is dat ze het altijd al heeft gehad. Het is ook niet handig twee dezelfde auto's te hebben, want nu is de eerst mijn benchmark O-)

Ik ben gewend vanuit al mijn auto's die ik heb gehad (2) met geïntegreerd systeem dat ze terug kwamen op het laatst gebruikte scherm. Daarom was ik wat van slag. :9
Heb je de firmware nu nog gecontroleerd? Ben benieuwd :)

Insignia GSI <3 2.0T 260pk/400Nm met vierwielaandrijving :9~ Niet zo krachtig als de oude OPC, maar dat kan nog altijd komen O-)

• MK_
  • Niet online

MK_

tollo71 schreef op donderdag 20 juli 2017 @ 11:34:
Wij hebben een half jaar geleden onze Skoda Octavia (2010) verkocht omdat mijn vrouw een leaseauto kon gaan rijden. De keuze was gevallen op de OPEL ASTRA 1.4 TURBO BUSINESS+ versie.

Op zich niets mis mee, maar t.o.v. de ruim 6 jaar oudere Octavia zijn met name 2 zaken een flinke misser:

1) de parkeersensoren zijn dramatisch. Enorm lawaaierig en erg "onnauwkeurig". Piepen al als je verkeersdrempel af rijdt. Een groot geloei voor alles binnen de 60 cm. Afstandsstreepjes in display nauwelijks bruikbaar.

2) we waren gewend dat de maximaal toelaatbare snelheid in de display van het navigatiesysteem getoond kan worden. Blijkbaar niet mogelijk bij de Astra, terwijl het navigatiesysteem een heel stuk moderner is.

Voor beide zaken bij de Opel garage geweest, maar helaas niks aan te doen. Meer mensen hier met dezelfde ervaring?
Ik heb geen Astra K, maar de Intellilink 900 Navi (die heb je waarschijnlijk gezien de Business+ uitvoering) geeft inderdaad niet de maximum snelheid. Daarvoor had je het pakket "Opel Eye" moeten aanvinken. Dan krijg je namelijk verkeersbord herkenning. Deze informatie wordt dan weergegeven op het scherm tussen de tellers:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje
Radiatorbalk ook zeker moeten lassen? Heb daar bij mijn B GSi nog een bult roest gevonden :X schrok ik effe van...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:33

v8power67

Psn: Mausosaurus

Aapje schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:03:
Radiatorbalk ook zeker moeten lassen? Heb daar bij mijn B GSi nog een bult roest gevonden :X schrok ik effe van...
Nee die gelukkig niet. Wel veel blader roest maar effe flink met staalborstel tekeer gegaan en was netjes.
Bij ona was het flink in de wielkasten en onder de stoelen, en in de dorpels.
Maar allemaal netjes gefixed.
We hadden beter een andere corsa kunnen kopen denk... Maja nu hadden we ook wat te doen en gelukkig bijna klaar.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Aapje
v8power67 schreef op maandag 24 juli 2017 @ 13:21:
[...]

Nee die gelukkig niet. Wel veel blader roest maar effe flink met staalborstel tekeer gegaan en was netjes.
Bij ona was het flink in de wielkasten en onder de stoelen, en in de dorpels.
Maar allemaal netjes gefixed.
We hadden beter een andere corsa kunnen kopen denk... Maja nu hadden we ook wat te doen en gelukkig bijna klaar.
Ahja de stoel, die ken ik:

Vlak langs het nummer moeten lassen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

ArcticWolf schreef op vrijdag 28 juli 2017 @ 16:31:
[...]

Z16XEP heeft een enorme imaginaire turbo ;) is gewoon een NA blok, daarom is het zo vreemd... ik denk eigenlijk dat het de EGR is die je hoort.
Omg da's waar ook _o- :D Ik was ff in de war met de Z16LER, dat was het blok waar ik om een of andere reden aan dacht :$

Als ik met de A12XER ver door trek hoor je ook een lucht aanzuig geluid inderdaad..,

Acties:
  • +1Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 22:54
MK1998NL schreef op woensdag 26 juli 2017 @ 13:38:
Kan niet veel anders zijn denk ik. Ergens ontsnapt lucht, dat is duudelijk. Aanvoerkanalen kan je controleren. Of misschien te simpel, maar de luchtfilter op de kop geïnstalleerd? Zal in ieder geval niet zo moeilijk zijn :+

K&N is leuk, maar voor een "normale" Corsa heeft dat niet zo veel nut t.o.v een standaard filter :p
Probleem opgelost. Originele luchtfilter is geplaatst en maakt het geluid niet. Waarschijnlijk was de niet originele luchtfilter van een te harde materiaal of was de luchtfilter te klein/groot.

• itsalex
  • Registratie: januari 2003
  • Niet online
@MK1998NL dat was niet in mijn 1.2 TSI (die haalt net 195 km/h) maar in een 2.0 TDI 110 pk. Daar zou een vmax op moeten zitten maar daar ging de auto nog dwars doorheen en trok al richting de 250 km/h maar moest helaas stoppen omdat het drukker werd. Dit was ook nog op mijn winterbanden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• ArcticWolf
  • Laatst online: 21:06

ArcticWolf

🕐 #team_UTC+1 🕐

MK1998NL schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 14:11:
[...]

Ik zou niet weten hoe je dat kan oplossen, maar normale battery drain is max. 50mA (vaak zelfs 10-20mA). Heb je misschien een aftermarket radio die continu stroom vraagt? Of een niet-geschakelde 12V aansluiting met aangesloten apparaten?
Heb het probleem gevonden, als ik niet ooit problemen had gehad met de variant configuratie van de UEC dan was er nooit iemand achter gekomen... potver.
Ik heb wat extra koper gebruikt om de minus kabel door te lussen via de multimeter naar de accu pool om het contact te verbeteren en ja hoor het verbruik bleef op 220mA staan |:( (auto gelocked)
Toen heb ik het lampje van het dashboard kastje losgetrokken maar die was het niet... maar omdat ik al eerder problemen had met de UEC en IPC configuratie (tech2) icm zekering 13 (interieur verlichting OF mistlampen)... dus ik trek zekering 13 eruit, relais schakelt terug (klik hoorde je duidelijk) en het verbruik duikt onder de 100mA }:O
Heb niet gewacht of het eventueel verder zou zakken want weet 100% zeker dat het de variant configuratie fout is... binnenkort een afspraak maken om de variant configuratie proberen recht te zetten :X
Denk dat het rest verbruik door de IPC wordt veroorzaakt, die staat ook nog verkeerd geprogrammeerd. Nooit verwacht dat de canbus zo moeilijk bleef doen over niet bestaande configuraties...

[Voor 4% gewijzigd door ArcticWolf op 27-08-2017 16:42]

Car: Astra H OPC 2.0T @ 241bhp

• leonbong
itsalex schreef op zondag 27 augustus 2017 @ 12:11:
[...]

Maar ook een irritatiepunt waren de regensensoren, lichtsensor (die kon je ook niet standaard uitzetten),
Kan wel je hebt de handleiding niet gelezen.
Zowel ik in opel astra J als in mijn huidige zafira C bedien ik handmatig het licht.
Het was het oude model dus uit 2012 en de Astra toen was ruim 1300 kg. De 1.4T 140 pk was traag en langzaam en de 1.2 TSI van VAG in een Golf was 0,2 sec langzamer maar wel stukken zuiniger en kwam beter van de plaats vandaan doordat deze auto's veel lichter zijn (scheelde 200/250 kg).
Als je 1 op 16 haalt op de snelweg, vind ik niet geweldig want ik haalde met de 1.2 TSI gemiddeld op snelweg 1 op 22 als ik keurig aan de snelheid hield en in de stad haalde ik gemiddeld 1 op 16.
Ps ik rij 1 op 16 met zafira C 1.4T dus ik weet niet waar je het over hebt mbt verbruik.

[Voor 73% gewijzigd door leonbong op 28-08-2017 11:30]

5183

MK1998NL schreef op maandag 28 augustus 2017 @ 11:51:
[...]

Welkom :)

Bijna alle opties dus met Intellilink R4.0? Dan heb je gewoon Android Auto/Apple Carplay, dan dan kan je gewoon Maps gebruiken :)
Dank :)

Yep, zit standaard Intellilink in het model (Karl Innovation). Werkte tijdens de proefrit prima samen met mijn iPhone. Jammer genoeg heeft Apple nog niet alles vrijgegeven en zit je dus aan Apple Kaarten vast, maar dat is opzich een prima systeem (al prefereer ik mijn offline beschikbare Sygic).

Vond 500 euro voor een navigatie waar ook nog elk jaar 100-200 euro aan updates tegenaan mogen teveel van het goede.

• MK_
  • Niet online

MK_

doenietzodom schreef op donderdag 7 september 2017 @ 20:44:
misschien toch een vectra C SRI 1.9 diesel voor nu.. prijzen zijn ongeveer 600-900 GBP voor eentje uit 2004-2005 met max 100.000mi en minimaal 6 maanden MOT.Dan kan ik daarna nog altijd doorsparen voor een astra uit 2010+ of eventueel de cabrio versie :)
Geen geld imho :o
ThaNetRunner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:06:
Wat doen de levertijden nu eigenlijk van de Astra tourer? Zit nu in offerte traject voor een nieuwe lease auto, heb de Astra Tourer 1.6cdti automaat business+,17" 10 spaaks (en op winterpakket na alle opties) gekozen of een Mercedes B-klasse business solutions automaat met paar opties, maar vroeg mij dus of die auto dan wel geleverd gaat worden dit jaar.
Volgens mij is dat een maand of 4, met sommige opties nog langer. Dat zal je bij de meeste merken tegen komen. Dit jaar december zal je leasemaatschappij waarschijnlijk niet goed keuren, die hebben liever een 2018 auto dan een 2017 auto van december.

• Richard117
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 00:38
ThaNetRunner schreef op donderdag 7 september 2017 @ 21:06:
Wat doen de levertijden nu eigenlijk van de Astra tourer? Zit nu in offerte traject voor een nieuwe lease auto, heb de Astra Tourer 1.6cdti automaat business+,17" 10 spaaks (en op winterpakket na alle opties) gekozen of een Mercedes B-klasse business solutions automaat met paar opties, maar vroeg mij dus of die auto dan wel geleverd gaat worden dit jaar.
Een week of 10-11, ik heb toevallig vorig week een Sports Tourer besteld en die staat in de planning om in week 46 rijklaar bij de dealer te staan.

iRacing Profiel - www.volgaspics.nl

• doenietzodom
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 23-01-2018

[Voor 22% gewijzigd door doenietzodom op 15-09-2017 21:18]

For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.

Anoniem: 632581

MK1998NL schreef op zaterdag 16 september 2017 @ 21:18:
Z14XEP heeft gewoon 5w30 (Dexos 2) nodig ja ;)

Kroon Oil is prima, maar de dealer gebruikt exact dezelfde als die wat ik linktte, en aangezien die stukken goedkoper is... O-)

Heb er zelf ook een kan van staan hier ;)
Ah mooi. Ik ga hem dan gelijk bestellen scheelt me inderdaad wat :P . Bedankt voor de tip O-). 26 euro inclusief verzendkosten mooie prijs voor origineel olie.

[Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 632581 op 16-09-2017 21:28]

• Dennahz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 23:29

Dennahz

Life feels like hell should.

Twitter

• Dennahz

Dennahz

Vond het een erg mooie auto, maar wel 2 nadelen:

- Auto reageerde niet echt vinnig vond ik. Had meer power verwacht met die 1.4 Turbo. Kan zijn dat de vorige eigenaar gewoon een enorm trage chauffeur was natuurlijk.
- Blijkbaar geen touchscreen :o Verbaasde me er een beetje over. Wou even de navigatie testen en 't was met knoppen blijkbaar. Weet nu niet of dit in de praktijk heel irritant is? Zeker met het switchen van mappen op USB.

Ben in onze Focus touch gewend en vind het ideaal. Snel navigeren, terwijl je met knoppen toch vaak zit te prutsen imo.

Vond hem ook vrij zwaar klinken (motorgeluid). Misschien dat ik ook nog wel naar het 2016 model ga, welke natuurlijk weer een stapje duurder is...

[Voor 17% gewijzigd door Dennahz op 27-09-2017 20:53]

Twitter

• Dennahz

Dennahz

Zodra ik hem heb komt er een uitgebreide fotoshoot + review :) Ben dus toch maar voor de 1.4 gegaan. 1.0 + turbo op 105pk leek me toch niet gezond voor de levensduur van de motor. Wil er toch weer een jaartje of 10 mee verder kunnen.

[Voor 4% gewijzigd door Dennahz op 30-09-2017 23:56]

Twitter

Pagina: 1 2

Dit topic is gesloten.

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee