Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.208 views

Onderwerpen

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
maxoss schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:53:
Ik ben op zoek naar een vervangende auto voor mijn gestolen golf 6. Ik wil tijdelijk (1,5 jaar) wat kleiners gaan rijden en via het autoweek forum kwam ik op de corsa cdti 95 pk uit. Een leuk autotje met toch een goede motor om mee te komen in het verkeer.

Nu is mijn oog gevallen op de volgende auto:

http://occasions.autobedr...d=60&mrk=Opel&so=gallerij

7600 km is niets voor die leeftijd en deze auto is vol met opties. De verkoper geeft aan dat de auto uit een faillissement komt en dat het waarschijnlijk een demo auto is geweest. 1ste beurt van aflevering dateert van dec. 2013 met 97km op de teller (incl bewijs van onderhoudsboekje)! Dit betekend dus dat de auto de eerste 2,5 jaar heeft stilgestaan?

Zal dit een goede koop zijn of moet ik toch wat huiverig zijn over de km stand?
Ik heb een jaar geleden de driedeurs versie van deze wagen gekocht, met dezelfde km-stand... geen seconde spijt van gehad, prima karretje, vlot genoeg, en als je een beetje op je rijgedrag let ontzettend zuinig... (1000km op een tank is mogelijk, al moet je dan wel alleen snelweg gebruiken :))

By each crime and every kindness, we birth our future

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:11
Freggel_United schreef op donderdag 27 november 2014 @ 12:17:
[...]

Ik heb een jaar geleden de driedeurs versie van deze wagen gekocht, met dezelfde km-stand... geen seconde spijt van gehad, prima karretje, vlot genoeg, en als je een beetje op je rijgedrag let ontzettend zuinig... (1000km op een tank is mogelijk, al moet je dan wel alleen snelweg gebruiken :))
Klinkt goed!
Speedmaster schreef op donderdag 27 november 2014 @ 01:53:
[...]

Als ik kijk bij de RDW (https://ovi.rdw.nl/) dan heeft deze auto 1 privé eigenaar gehad, je kan proberen de vorige eigenaar de achterhalen, staat vaak in het boekje, gewoon testrit mee maken en even in het boekje kijken en gegevens noteren. Met deze km stand kan je er echt geen buil aan vallen. Auto zal alleen wel rustig verder ingereden moeten worden want met 7600 km is deze nog niet wakker. Zeker in het begin zal de auto semi traag reageren. Rustig inrijden tot een 10 a 12.000 km en dan even de autobahn op en een uurtje daar rollebollen met de auto. Heb zelf de 3-deurs uitvoering gehad en er zit een hoop kracht in het motortje zodra je boven de 1500 toeren komt. Turbo komt er dan in en dan is het gaan. Lijkt soms als je gas geeft dat het even 1 od 2 tellen lijkt of er niets gebeurd en dan is boef en gaan. Top wat ik er zelf mee op de autobaan gereden heb is 198 km per uur op de GPS. En dan zijn er mensen die een eco hok traag vinden. >:) :o :9
Inmiddels weet ik dat hij van een opel garage geweest is dus ik denk dat het wel goed zit.

Nou hopen dat de auto tot 19 december nog niet verkocht wordt, want ik zit namelijk een tijdje in het buitenland.

Bedankt, ik ben inmiddels wel overtuigd. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:56

Speedmaster

Make my day...

Kenteken blijven volgen via de RDW, als datum tenaamstelling veranderd en het aantal eigenaren 2 wordt heb je pech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 22:11
HawVer schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 22:07:
Pfew vandaag voor mijn Astra naar garage geweest. Had een flink aantal klachten:
- Bij wegrijden in zijn eerste versnelling schokt de motor.
- In zijn vijf hoor je een iets harder geluid dan bij de andere versnellingen.
- Ik heb af en toe dat ik hem niet in zijn versnelling kan krijgen. Lijkt net alsof de koppeling blijft hangen want hij staat in een schok stil, terwijl ik de koppeling induw. Daarna moet ik hem eerst in achteruit zetten en dan weer in vooruit en dan pas krijg ik hem in zijn versnelling.

Zo op zicht was er niets te zien, dus volgende week woensdag gaan ze hem open halen en kijken wat ze allemaal tegen komen. Gaat waarschijnlijk flink in de centen lopen. ;(

Anyway, iemand hier een gevoel bij wat het zou kunnen zijn?
Update. Was de versnellingsbak die in kreukels lag. Dus is ie helemaal gereviseerd a 1400 euro.. Oef.. Volgens garage was het probleem die wel vaker voorkwam bij 6-versnellingsbakken.Anyway, hij rijdt weer als een zonnetje.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 12:47
Net terug van de garage, auto had een onderhoud nodig :)
Melden ze me leuk dat mijn waterpomp lekt, kosten voor te vervangen: ~€400.

Nu zit ik nog in de garantieperiode van Opel Select. Zou dit eronder vallen?

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:56

Speedmaster

Make my day...

maxoss schreef op donderdag 27 november 2014 @ 13:27:

Nou hopen dat de auto tot 19 december nog niet verkocht wordt, want ik zit namelijk een tijdje in het buitenland.
Je hebt pech, voertuig staat niet meer online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
Speedmaster schreef op zaterdag 29 november 2014 @ 12:51:
[...]

Je hebt pech, voertuig staat niet meer online
Ik zag het :'(

Ah well, Staan nog genoeg andere te koop. Zoektocht gaat verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:20
Welke tweaker zal er nu in rond rijden? >:) ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Vandaag het Corsa'tje naar de dealer gebracht voor beurt en APK, leenwagen meegekregen: Fonkelnieuwe Astra Sports Tourer (1.7 CDTI Ecoflex)... Wat een wagen (vergeleken met mijn Corsa) :)

* Freggel_United houdt 'em...

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Heeft hier iemand ervaring met een product als deze om toch SD kaartjes met MP3 muziek te kunnen afspelen met een CD30 MP3 radio in een Corsa (of andere Opel)?:

http://www.carinterface.n...pel-autoradios_ytm07-opel

Of zijn er wellicht andere oplossingen waarbij de radio unit in takt blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-07 19:25

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Ik zou zoals JamesB009 heeft gedaan 't doen. Die heeft een parrot ingebouwd voor de bluetooth carkit. Alleen een iets 'luxere' Parrot gebruikt die ook vanaf USB kan afspelen.

Enige nadeel is de geluidskwaliteit van die Parrot, maargoe als je 'm niet hard zet valt dat reuze mee.

Mss dat James wat foto's heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-06 16:44
LordSinclair schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:34:
Heeft hier iemand ervaring met een product als deze om toch SD kaartjes met MP3 muziek te kunnen afspelen met een CD30 MP3 radio in een Corsa (of andere Opel)?:

http://www.carinterface.n...pel-autoradios_ytm07-opel

Of zijn er wellicht andere oplossingen waarbij de radio unit in takt blijft?
Zoals Aapje al zegt, ik heb een Parrot MKI 9200 in mijn Corsa C zitten, de autoradio is hierdoor nog intact en ik kan muziek afspelen via USB, SD, Ipod, bluetooth en AUX. Geluidskwaliteit is zeker niet perfect, maar beter dan helemaal niks.

Mocht je benieuwd zijn naar wat foto's moet je het maar even laten weten, zal er dan een paar maken.

Ik vind het in ieder geval prettig werken, en je hebt meteen een Carkit in je auto zitten.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
JamesB009 schreef op maandag 08 december 2014 @ 09:51:
[...]

Zoals Aapje al zegt, ik heb een Parrot MKI 9200 in mijn Corsa C zitten, de autoradio is hierdoor nog intact en ik kan muziek afspelen via USB, SD, Ipod, bluetooth en AUX. Geluidskwaliteit is zeker niet perfect, maar beter dan helemaal niks.

Mocht je benieuwd zijn naar wat foto's moet je het maar even laten weten, zal er dan een paar maken.

Ik vind het in ieder geval prettig werken, en je hebt meteen een Carkit in je auto zitten.
Dat ziet er ook goed uit. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet in de auto. Voordeel van zo'n systeem is dat je het mee kan nemen naar een andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
LordSinclair schreef op maandag 08 december 2014 @ 10:44:
[...]

Dat ziet er ook goed uit. Ik ben benieuwd hoe het er uit ziet in de auto. Voordeel van zo'n systeem is dat je het mee kan nemen naar een andere auto.
Het meenemen naar een andere auto is zeker een groot voordeel.
Je kan er trouwens 2 telefoons tegelijk aan koppelen, mocht je een privételefoon én werktelefoon hebben.

Hier een foto van hoe de Parrot in mijn Corsa C is ingebouwd:
Parrot overzicht

En een foto van het mooi wergewerkte kabeltje.
Parrot kabel

een SD kaart kan je in de Parrot zelf stoppen voor het afspelen van muziek.
De overige aansluitingen zitten met een lange kabel vast aan de "blue box" van Parrot. Deze kan je dus ergens in de auto neerleggen, handschoenvak bijvoorbeeld. Ik heb mijne onder het dashbord uit laten komen, onder de knoppen voor de ventilator. Hier zit een ipod kabel, aux kabel en USB ingang aan vast.

De bediening gaat met een draadloze afstandsbediening, deze zit geklikt op een houder. De houder kan je dan weer ergens vast plakken mocht je dat willen. Ik heb deze aan mijn stuurkolom vastgemaakt. Hier kan ik er altijd makkelijk bij, en zit deze niet te veel in het zicht.

Mocht je nog wat vragen hebben hoor ik het wel. (Of als je meer (detail) foto's wilt)

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Ziet er goed uit, bedankt voor het plaatsen. Ik weet genoeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:36
Heb jij ook Cruise control op je Corsa C JamesB009? Of heb je een 1.2 motor?

Mooie inbouw trouwens. Ik heb zelf aan de achterkant van de dome van het schermpje zo'n zelfde gat zitten voor de kabel van mijn TomTom GO 6000. Heb zelf een AUX aansluiting op mijn CD 30 MP3 radio. Die moet je er letterlijk in solderen. Je maakt dan een schakelaar vanaf een bepaalde aansluiting naar Ground en dan komt er op het display van je radio Extern In te staan (net zoals als je de carkit gebruikt) maar heb je gewoon stereo links en rechts geluid. Heb de kabel net als JamesB009 onder de kachelbediening uit laten komen. Er zit daar ook een iPhone Lightning kabel voor het laden van mijn telefoon.

Ik heb zelf een Parrot 3200LS, dit schermpje heb ik onder de kachelbediening opgehangen. Als je dit wilt zien wil ik hier wel een foto van maken :)

EDIT: Oh wacht, JamesB009 heeft een Diesel zie ik. Dan is de vraag anders, als je nu geen CC hebt, heb je dan toevallig de 1,7dTI motor? ;)

[ Voor 8% gewijzigd door RadioAir op 09-12-2014 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
tha_bulldog schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:47:
Ik heb zelf een Parrot 3200LS, dit schermpje heb ik onder de kachelbediening opgehangen. Als je dit wilt zien wil ik hier wel een foto van maken :)
Bedankt voor het aanbod, van het schermpje snap ik het idee. Maar de stuurbediening hoe zit dat? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Bij de 3200LS zit die gewoon onder het schermpje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-07 15:44
Sinds afgelopen zaterdag trotse eigenaar van een Opel Corsa 1.3 Diesel uit 2009 :)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/30j2whu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/2m5f1qu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/vhw9cj.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ziet er mooi uit! Welke uitvoering is het qua opties? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Het is een CDTI Business, zit in principe alles in wat ik nodig heb. Airco centrale vergrendeling, elektrische ramen etc. Alleen waar ik aan twijfel is om een Parrot erin te (laten) bouwen, of de radio te vervangen door een met bluetooth erin. Maar ik begreep van een vriend van mij dat dan de stuurbediening niet meer zou werken? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Ook Cruise Control? :)

Zou inderdaad een Parrot doen. Ik neem aan dat je nu een CD30 MP3 hebt, die kan je "upgraden" met een AUX aansluiting (kabel is een tientje geloof ik). Wil je ook muziek streaming is een Parrot MKi9200 een goede optie.

Stuurbediening met andere radio kan wel, maar ik zou de radio lekker origineel houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
tha_bulldog schreef op dinsdag 09 december 2014 @ 16:47:
Heb jij ook Cruise control op je Corsa C JamesB009? Of heb je een 1.2 motor?

Mooie inbouw trouwens.

EDIT: Oh wacht, JamesB009 heeft een Diesel zie ik. Dan is de vraag anders, als je nu geen CC hebt, heb je dan toevallig de 1,7dTI motor? ;)
Thnx voor de complimenten, de inbouw heeft Aapje gedaan, dus alle complimenten naar hem.

En voor wat betreft de CC, Aapje en ik zijn er mee bezig, maar het wil nog niet lukken.
Ik heb een Y17DT (2001). We hebben in OpCom gekeken en hier stond de optie CC open, dus wij hebben een hendel besteld en deze er in gezet. Vervolgens in OpCom de CC aangezet, maar het werkt nog niet. Wel zie je in OpCom dat de voltages van de CC hendel doorgegeven worden, maar de auto reageert er verder niet op.

Vanwaar de interesse in de CC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Ook cruise control, in de radio zit al een aux aansluiting.. dus kan deze ook gebruiken. Ging er meer om dat ik nu geen bluetooth heb :)

Het gaat om de volgende radio:

Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2j4uezc.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
JamesB009 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:28:
[...]

Thnx voor de complimenten, de inbouw heeft Aapje gedaan, dus alle complimenten naar hem.

En voor wat betreft de CC, Aapje en ik zijn er mee bezig, maar het wil nog niet lukken.
Ik heb een Y17DT (2001). We hebben in OpCom gekeken en hier stond de optie CC open, dus wij hebben een hendel besteld en deze er in gezet. Vervolgens in OpCom de CC aangezet, maar het werkt nog niet. Wel zie je in OpCom dat de voltages van de CC hendel doorgegeven worden, maar de auto reageert er verder niet op.

Vanwaar de interesse in de CC?
:*

BCM herkend de hendel, ECU daarin tegen heeft geen optie voor cruise control (tussen de opties van EPS/ABS/Airco) hoort ie te zitten. Nu schijnt het te kunnen zijn dat we de ECU moeten updaten, maar dat is nog even speculeren.

• cheesefrog
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 10-03-2024
Ik rij momenteel een Astra G nJoy uit 2003, maar ben helemaal verliefd op die Corsa's vanaf 2007. Prachtige auto's.

Wel oppassen met de ECU overigens, gevoelige dingen. Reparatie kost achterlijk veel van die dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Ik zat te denken om volgend seizoen nieuwe velgen + banden aan te schaffen voor mijn opel Corsa D, zie foto's (reactie's) hierboven.
Nu had ik deze velgen gevonden:
http://www.marktplaats.nl...6db858f31&previousPage=lr

Mijn vraag, is dit een beetje te overdreven als deze velgen eronder zitten?
Krijg op google niet echt een goede foto gevonden met mijn type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Skoefel schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:40:
Ik zat te denken om volgend seizoen nieuwe velgen + banden aan te schaffen voor mijn opel Corsa D, zie foto's (reactie's) hierboven.

Ik zou het knap vinden als het past. Mijn Corsa D heeft maar 4 wielbouten (en plaatsen waar ze in kunnen).

Edit: Blijkbaar heb je ook Corsa D's met 5 bouten. |:(

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 29-12-2014 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Skoefel schreef op maandag 29 december 2014 @ 13:40:

Je levert enorm in op comfort, zeker als je nu 15 of 16 inch hebt, en een verlaging is wel een mist imho. :P
Ik zou persoonlijk voor een net origineel setje 17 inchers gaan. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Joopieboy schreef op maandag 29 december 2014 @ 21:07:
[...]

Je levert enorm in op comfort, zeker als je nu 15 of 16 inch hebt, en een verlaging is wel een mist imho. :P
Ik zou persoonlijk voor een net origineel setje 17 inchers gaan. :)
Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, heb nu 15 inch eronder, dit vind ik zelf wat te klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-07 15:48
17/18 past verder prima onder de Corsa D. De OPC's worden met 18 inchers geleverd.

Comfort wordt natuurlijk wel een stuk minder, je band wordt platter.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-07 16:01
Skoefel schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 08:14:
[...]

Daar zat ik inderdaad ook aan te denken, heb nu 15 inch eronder, dit vind ik zelf wat te klein.
Ik zou deze doen (mijn eigen corsa):

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-__KLXIOKroU/VB7gpt2tIXI/AAAAAAAABS8/z8dYuKOsVQ4/w1075-h605-no/20140921_081254.jpg

Merk wel een groot verschil met de 15 inch winterbanden :P

[ Voor 32% gewijzigd door 3p0x op 31-12-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is gewoonkeurig imho. :) Spoilertje zou hem wel afmaken tho. :P Astra velgen of niet?

[ Voor 14% gewijzigd door Joopieboy op 31-12-2014 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
3p0x schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:58:
[...]

Ik zou deze doen (mijn eigen corsa):

[afbeelding]

Merk wel een groot verschil met de 15 inch winterbanden :P
Dat ziet er mooi uit, welk type velgen zijn dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Joopieboy schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:14:
Dat is gewoonkeurig imho. :) Spoilertje zou hem wel afmaken tho. :P Astra velgen of niet?
Heb wel gekeken naar een spoilertje ed maar het is maar een klein dieseltje :+
Skoefel schreef op woensdag 31 december 2014 @ 17:17:
[...]

Dat ziet er mooi uit, welk type velgen zijn dit?
Zijn originele dubbel spaaks corsa D velgen, 17 inch. Kan ze helaas zo niet vinden op marktplaats of ebay :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aah kijk, zelfde ben ik ook wel van plan. Spoilertje hoort gewoon imho, en ze zijn best te chippen. Sowieso aan te raden om de egr dicht te zetten en de dpf leeg te halen en uit te programmeren. Ik zou dan zelf bij kcperformance langsgaan.

Maar goed, moet nog even kijken hoe en wat volgend jaar met een andere woning, is qua km's iig dermate interessant.

Hoe bevalt hij jou verder? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Wil hem laten chippen bij EDS, de enige toko die ik hiermee vertrouw (op het internet zijn verhalen te vinden van andere toko's waarbij de motor in de soep liep...), DPF en EGR afsluiten is inderdaad niet zo'n slecht plan zolang ie maar door de apk komt :+ Overigens kostte het eerder 399 euro dus dat scheelt nu mooi 150 euro :D Verder bevalt ie prima (nog steeds na 3 jaar), mis alleen een beetje de 6e versnelling bij lange ritten op de snelweg. Uiteraard zit ik af en toe wel te kijken naar wat anders (eerste auto die ik langer heb gehad dan een jaar :o ) maar kan nog niet wat vinden wat aan m'n eisen voldoet en betaalbaar is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
3p0x schreef op woensdag 31 december 2014 @ 18:56:
Wil hem laten chippen bij EDS, de enige toko die ik hiermee vertrouw (op het internet zijn verhalen te vinden van andere toko's waarbij de motor in de soep liep...), DPF en EGR afsluiten is inderdaad niet zo'n slecht plan zolang ie maar door de apk komt :+ Overigens kostte het eerder 399 euro dus dat scheelt nu mooi 150 euro :D Verder bevalt ie prima (nog steeds na 3 jaar), mis alleen een beetje de 6e versnelling bij lange ritten op de snelweg. Uiteraard zit ik af en toe wel te kijken naar wat anders (eerste auto die ik langer heb gehad dan een jaar :o ) maar kan nog niet wat vinden wat aan m'n eisen voldoet en betaalbaar is :P
Heb er ook aan zitten denken, maar kan maximaal tot 110PK gaan. Verschil van 20PK, weet nu niet echt of dit heel veel zin heeft..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Wat doet het koppel? Als die wel met een behoorlijke hoeveelheid stijgt heeft het wel zin.

20pk omhoog op 90pk is wel een leuke winst overigens.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Vissa66 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 13:41:
Wat doet het koppel? Als die wel met een behoorlijke hoeveelheid stijgt heeft het wel zin.

20pk omhoog op 90pk is wel een leuke winst overigens.
Koppel gaat van 200 naar 245.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:21
Hallo,

Ik heb eigen een vraag waar ik maar weinig informatie over kan vinden.

Zijn er mensen die een CD400 radio hebben in hun Opel ? Ik zou graag mijn telefoon hierop aan willen sluiten om muziek (Spotify) af te luisteren. het probleem is dat er wel een knop AUX op zit, maar dat ik dus nergens een ingang kan vinden. Zit deze dus ingebouwd in de achterkant ofzo ? Als dit niet kan met de CD400, wat kan dan een goed alternatief zijn?

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Skoefel schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:00:
[...]

Koppel gaat van 200 naar 245.
Mwah, afhankelijk van wat het moet kosten kan het een mooie winst zijn. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Geeft vooral een ander gevoel, motor pakt beter op en trekt soepeler door maar verwacht geen snelheidsmonster ineens. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Nu online
Nieuwe velgjes onder de auto :)
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Opel%20Astra%20GSi/IMG_1558.jpg

Rijdt toch een stuk beter dan die aftermarket meuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-07 12:47
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9gEin57lEtLz54uSDlvZr6Uk/full.jpg

Gloeilampjes vervangen door LED lampjes, best tevreden van het resultaat! :)

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:41
Possible schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 15:06:
Hallo,

Ik heb eigen een vraag waar ik maar weinig informatie over kan vinden.

Zijn er mensen die een CD400 radio hebben in hun Opel ? Ik zou graag mijn telefoon hierop aan willen sluiten om muziek (Spotify) af te luisteren. het probleem is dat er wel een knop AUX op zit, maar dat ik dus nergens een ingang kan vinden. Zit deze dus ingebouwd in de achterkant ofzo ? Als dit niet kan met de CD400, wat kan dan een goed alternatief zijn?
De aansluiting zit toch bij de 12v stekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Nu online
Dacht ik ook:
Afbeeldingslocatie: http://img856.imageshack.us/img856/1484/img0073io.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3p0x
Vissa66 schreef op donderdag 08 januari 2015 @ 17:08:
[...]

Mwah, afhankelijk van wat het moet kosten kan het een mooie winst zijn. :)
De kosten zijn 249 euro ;) Vind ik opzich nog wel meevallen voor in mijn geval 95 pk > 120 pk en 190 Nm naar 240 Nm :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Dan zeker doen, dat is idd niet veel.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
3p0x schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 22:40:
[...]

De kosten zijn 249 euro ;) Vind ik opzich nog wel meevallen voor in mijn geval 95 pk > 120 pk en 190 Nm naar 240 Nm :9
Waar laat je dit doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13-07 23:28

Zenix

BOE!

Wie heeft er nog meer last van tikkende hydraulische klepstoters bij een koude start? Ik heb het een stuk minder gekregen door het flushen van de motor met Forte Engine flush. Vervolgens nog een half flesje hiervan erbij gedaan http://www.liqui-moly.de/...lalang=nl&voiladb=web.nsf maar dat moet nog even inwerken. Dat spul is goedgekeurd door de TÜV dus kan weinig kwaad.

Ik heb een Corsa C 1.2 Z12XE met orginele 5W30 Dexos2 olie. Het lijkt mij verder geen probleem als het maar snel stil is toch?

[ Voor 6% gewijzigd door Zenix op 09-01-2015 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Volgens mij kan het geen kwaad nee. Moet zeggen dat onze Corsa C 1.2 Z12XEP (TwinPort) nergens last van heeft met 125.000km ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Ligt eraan hoe erg het is? Eventjes een hele lichte ratel kan prima maar moet ook zo verdwijnen. Olie zakt meestal langzaam het carter in, dus als de auto eventjes (dag of wat) heeft stilgestaan dan zit er weinig tot geen olie meer in de kop, en voordat de oliepomp op druk is zit er een paar tientallen seconden tussen. :P

En feli 3p0x! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Ik heb een heeeul hard tikkende X12XE die koud klinkt als een diesel, ik geloof zelf niet in dat flushen... Ben van plan om rond de zomer (als het wat warmer is) de kop eraf te trekken en dan de hydrastoters uit elkaar te trekken.

Zit bij mij Shell Helix olie van de Action 5w<nogiets> in. Maargoed, hij heeft 210k gelopen... en lust een druppel olie.

Mijn ervaring zegt in elk geval dat die flush goedjes leuk zijn, maar helpen niet om de oliedrek uit de hydraulische stoters te halen. Het oliegaatje hierin is namelijk maar een speldenprik groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:41
Zenix schreef op vrijdag 09 januari 2015 @ 23:50:
Dat spul is goedgekeurd door de TÜV dus kan weinig kwaad.
Een tuv keuring zegt helemaal niks. Waar heeft tuv het dan op gekeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Aapje schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:41:
Ik heb een heeeul hard tikkende X12XE die koud klinkt als een diesel, ik geloof zelf niet in dat flushen... Ben van plan om rond de zomer (als het wat warmer is) de kop eraf te trekken en dan de hydrastoters uit elkaar te trekken.

Zit bij mij Shell Helix olie van de Action 5w<nogiets> in. Maargoed, hij heeft 210k gelopen... en lust een druppel olie.

Mijn ervaring zegt in elk geval dat die flush goedjes leuk zijn, maar helpen niet om de oliedrek uit de hydraulische stoters te halen. Het oliegaatje hierin is namelijk maar een speldenprik groot.
Tsja al die heel hard tikt weet je zelf ook wel wat er loos is. :P
Maar flushen helpt echt hoor, haalt een hoop vuil uit je motor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Joopieboy schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:06:
[...]

Tsja al die heel hard tikt weet je zelf ook wel wat er loos is. :P
Maar flushen helpt echt hoor, haalt een hoop vuil uit je motor. :)
Jah, weet zeker dat flushen niks helpt bij het tikken. Verhoogt hoogstens de oliedruk naar de stoters doordat de grotere kanalen iets gespoelt worden. Feit is gewoon dat die stoters vol zitten met hele dikke drek. Wil morgen wel effe een setje oude stoters uitelkaar halen, dan zie je wat oliedrek doet :X Lost niet zomaar op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

RadioAir schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 09:20:
Volgens mij kan het geen kwaad nee. Moet zeggen dat onze Corsa C 1.2 Z12XEP (TwinPort) nergens last van heeft met 125.000km ervaring.
Die van mij heeft net de 100k aangetikt :)
Joopieboy schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:31:
Ligt eraan hoe erg het is? Eventjes een hele lichte ratel kan prima maar moet ook zo verdwijnen. Olie zakt meestal langzaam het carter in, dus als de auto eventjes (dag of wat) heeft stilgestaan dan zit er weinig tot geen olie meer in de kop, en voordat de oliepomp op druk is zit er een paar tientallen seconden tussen. :P

En feli 3p0x! :)
30sec/1km is het weg, kan soms stationair beetje terugkomen. Zodra ik stuk lekker snelweg rij klinkt hij zeer goed, geen probleem om lange tijd 130 te rijden.
Rond de 5 graden heb ik er meer last van dan als het 10 graden is, zodra die warm is geen enkel probleem.
Aapje schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:41:

Ik geloofde er ook niet echt in.
Maar het tikken is echt een heel stuk minder geworden, tijdens het flushen werd het al minder en nadien kon ik het nauwelijks horen, maar de motor was toen ook niet super koud.
Tevens vind ik ook dat hij wat beter loopt in vergelijking met normale oliewissel. Als het aanblijft ga ik ze ook laten vervangen door originele die gemaakt zijn door INA, zag dat ze op ebay ongeveer 8 euro per stuk zijn. Zou jij ze alle 16 vervangen of denk je dat 8 wel genoeg is?
Ik lees ook over dat je ze goed kan schoonmaken etc, maar als ik de monteur dat laat doen kan het duurder zijn dan een paar nieuwe....
leonbong schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:16:
[...]

Een tuv keuring zegt helemaal niks. Waar heeft tuv het dan op gekeurd?
Volgens liqui moly de effectiviteit http://www.liqui-moly.de/...b79dgaf.html?OpenDocument
Spul was maar 7 euro en kan er twee keer mee doen gezien er toch maar 3,5L in de Corsa gaat.
Aapje schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:24:
[...]

Jah, weet zeker dat flushen niks helpt bij het tikken. Verhoogt hoogstens de oliedruk naar de stoters doordat de grotere kanalen iets gespoelt worden. Feit is gewoon dat die stoters vol zitten met hele dikke drek. Wil morgen wel effe een setje oude stoters uitelkaar halen, dan zie je wat oliedrek doet :X Lost niet zomaar op...
Zou ik graag wel willen zien, hoe ga jij ze zelf dan schoonmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Remmenreiniger of badje diesel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Nachtje in de dasty :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/IZpfQCicDOHtJSq8NGoSSsWM/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CNOlr7lkvCEmOrNND7QhM4SP/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f9KzUmb1A9slOgZ8CsvqzhC2/full.jpg

:)

En de hydraulische stoters kan je geheel uit elkaar halen.

[ Voor 6% gewijzigd door Aapje op 10-01-2015 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Aapje schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 22:15:
[...]

Nachtje in de dasty :)

:)

En de hydraulische stoters kan je geheel uit elkaar halen.
Zien er goed uit! Hoe kan je de hydraulische stoters makkelijk uit elkaar halen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Zenix schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 22:21:
[...]

Zien er goed uit! Hoe kan je de hydraulische stoters makkelijk uit elkaar halen dan?
Ik ga morgen een fototje maken van het oude type, die in de 8v motors zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:13
Mijn nieuwe Opel sinds een paar weken:

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/14u2ys.jpg

Corsa D 1.6T (A16LEL) uit 2011.

Hij vervangt deze oude bak, waarin ik 5 jaar met veel plezier heb gereden:
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/167lfyx.jpg
Corsa B uit 1996 (C14NZ). Volgens de RDW was 'ie rood. :P Deze is naar de schroothoop gereden op dezelfde dag dat ik het bovenstaande zwarte gevaar heb opgehaald.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Mooie Corsa! Wat een upgrade! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Ik heb een beetje geld kunnen sparen. :P De Corsa B was m'n eerste autootje. Heb ik mooi goedkoop m'n schadevrije jaren mee op kunnen bouwen.

Ik was eigenlijk van plan om een OPC te kopen, maar deze had erg weinig gelopen (20.000 en een beetje) en de garage die hem als eerste verkocht (een andere dependance van degene waar ik hem heb gekocht) kende de eerste eigenaar en dus de geschiedenis. Tot nu toe bevalt hij me uitstekend. :)

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Nu online
Staat deze dan ook als GSi op kenteken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Nee, maar de Corsa D heeft ook geen GSi- variant meer sinds de 2011 facelift (die ik heb). Het is wel dezelfde motor die de laatste Corsa D GSi (van de 2010 facelift) had.

Het is wel een OPC line, maar op het kenteken staat alleen Corsa, zonder toevoegingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zenix

Zenix

BOE!

Jaap-Jan schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 22:37:
Ik heb een beetje geld kunnen sparen. :P De Corsa B was m'n eerste autootje. Heb ik mooi goedkoop m'n schadevrije jaren mee op kunnen bouwen.

Ik was eigenlijk van plan om een OPC te kopen, maar deze had erg weinig gelopen (20.000 en een beetje) en de garage die hem als eerste verkocht (een andere dependance van degene waar ik hem heb gekocht) kende de eerste eigenaar en dus de geschiedenis. Tot nu toe bevalt hij me uitstekend. :)
Dat is ook beetje het plan met mijn huidige Corsa C. Hoop daar ook nog 5-7 jaar mee te kunnen doen en dan een auto met wat meer power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Laatst online: 12-07 09:27
Rij in een Astra uit 1999 (zo uit mijn hoofd). Sinds een half jaar rijden mijn pa en ik er gemiddeld 800 km per week mee en sindsdien is het olieverbruik omhoog geschoten naar ongeveer een liter op 1500 km.

Ik reed zonet terug vanuit mijn afstudeerplek naar huis en ben tussendoor nog even ergens gestopt om wat te eten, toen ik de motor uit zette gaf hij weer de melding aan dat het oliepeil gecheckd moest worden. Nadat ik gegeten had liep ik weer terug naar de auto en had toevallig voor een plas water geparkeerd en zag dat er allemaal olie op de plas water dreef.
Motorkap omhoog gedaan en ik zie dat de oliepeilstok omhoog geschoten is en dat een deel van het motorblok onder de olie zit. Even de ANWB gebeld en die gaven aan dat het zou komen door aquaplaning. En kon als er nog genoeg olie was zonder probleem naar huis rijden. Voor de zekerheid olie nog even bijgevuld, want oliepeil zat ongeveer op de helft. Rustig naar huis gereden en na een kwartier de olie weer gepeild en het olieniveau was met de helft gezakt (nog ongeveer 2 streepjes).

Wat kan naast aquaplaning nog meer de oorzaak zijn? Even googlen levert iets op met een te hoge druk in de carter of iets met het carterfilter. (Heb weinig verstand van auto's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-07 17:22
Het kan iets simpels zijn als een pakking die kapot is of een kapot/niet sluitend oliefilter, oplopend tot een ernstigere oorzaak met een defect/kapot onderdeel.

Ik zou het wel direct bij een garage laten nakijken, als je doorrijdt zonder olie in de motor kan dit uiteindelijk (heel) veel schade opleveren. De eerder genoemde 1 liter op 1500km is hoog, maar niet heel bijzonder. Het kan wel een indicatie zijn dat er in de tussentijd langzaamaan iets kapot is gegaan.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S401
  • Laatst online: 12-07 09:27
Moi_in_actie schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:32:
Het kan iets simpels zijn als een pakking die kapot is of een kapot/niet sluitend oliefilter, oplopend tot een ernstigere oorzaak met een defect/kapot onderdeel.

Ik zou het wel direct bij een garage laten nakijken, als je doorrijdt zonder olie in de motor kan dit uiteindelijk (heel) veel schade opleveren. De eerder genoemde 1 liter op 1500km is hoog, maar niet heel bijzonder. Het kan wel een indicatie zijn dat er in de tussentijd langzaamaan iets kapot is gegaan.
Staat al een afspraak voor morgen. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Aan het verhaal denk ik aan carterdruk.
Zou zomaar kunnen zijn dat je de carter ontluchting schoon moet maken omdat die geblokkeerd is.

Ergens aan je motor zit er een slang die naar de lucht inlaat toe gaat. Vaak komt die vanaf de kop van de motor.

Waar op dit plaatje de rode streepjes staan tussen de twee zwarte delen (kleppendeksel en lucht inlaathuis)
Daar zit normaal een slang tussen. (motor lijkt op een 1,2 16v, zal niet in je Astra liggen, maar iets dergelijks heb je ook)
Afbeeldingslocatie: http://i290.photobucket.com/albums/ll258/jay1601/Untitled.jpg

Als je die slang dan los maakt en eens goed schoon maakt, inclusief de aansluitingen waar hij op zit, dan zou het probleem mogelijk al verholpen zijn.

[ Voor 73% gewijzigd door McKaamos op 14-01-2015 18:56 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:31

Mystikal

It never hurts to help!

Pfff, ik heb opeens ook meerdere problemen met mijn Vectra C1 sedan. Onder de bijrijdersmat is het zeik en zeiknat. Geen idee waar het vandaan komt. Ik had geprobeerd (en gedeeltelijk gelukt) om de bekleding wat op te tillen en de geluidsdemping die onder de vloerbedekking zit is echt erg nat.

Daarnaast gaat mijn bestuurdersstoel niet meer op en neer. Ik dacht dat wellicht de ijzeren kabel was gebroken die aan de handgreep zit, maar dat lijkt me niet het geval te zijn. De hendel voelt aan of hij lam is.

Iemand suggesties?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Is de hattigheid kleverig/zoetig? Hoe is je koelvloeistofpeil?

Anders vooral kijken langs de boordcomputer kabel doorvoer. De C Corsa's staan bekend om te lekken langs de BCM afdichting. Misschien is dit ook het geval bij je sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:51
Contoleer ook even de afwatering onder de voorruit. Ik weet niet of dit bij Vectra C's ook problemen oplevert, maar vaak komt er water onder de voorste matten als die afwatering verstopt raakt door bladeren, takjes etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-07 11:31

Mystikal

It never hurts to help!

Bedankt voor de tips! Ik zal eens kijken!

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Jaap-Jan schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:10:
Mijn nieuwe Opel sinds een paar weken:

[afbeelding]

Corsa D 1.6T (A16LEL) uit 2011.

Hij vervangt deze oude bak, waarin ik 5 jaar met veel plezier heb gereden:
[afbeelding]
Corsa B uit 1996 (C14NZ). Volgens de RDW was 'ie rood. :P Deze is naar de schroothoop gereden op dezelfde dag dat ik het bovenstaande zwarte gevaar heb opgehaald.
Doe je goed, prachtige wagen. :) Facelift smoelt net even beter idd. Veel plezier ermee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-h-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpf1/v/t1.0-9/10941145_771457672932798_7976814635423404950_n.jpg?oh=ad40eec0a27fcc8d907885928b7ab752&oe=555FC763&__gda__=1433185545_7d1f16f2ad3f204ecdc470702bffcc4e

Sneeuw?

Astra is glansrijk door de APK gekomen :). Had het niet verwacht voor een auto van €300 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:32
Vaag. Me achteruit rijlichten gaan niet meer branden als ik de auto in ze achteruit zet,

ff uitgelezen.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto-R3O3QPNK.jpg

Is dat de sensor die in de schakelbak zit? Die parkinglight switch?

[ Voor 5% gewijzigd door Unknown Alien op 03-02-2015 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Nee. De parkeerverlichting is de verlichting die je aan kunt zetten met je richtingaanwijzer als je je auto geparkeerd hebt. Als je je richtingaanwijzer uitdoet naar links gaat de verlichting aan de linkerzijde branden en omgekeerd.

Ik vraag me trouwens af of de CAN- bus een defecte schakelaar kan herkennen. Ik bedoel dan eentje die geen contact meer maakt, niet eentje die niet meer communiceert over de CAN- bus.

[ Voor 34% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-02-2015 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Misschien ff de zekering nakijken. De achteruit schakelaar kan ook stuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
Aah, crossposting. ;)

Mijn gok zou dat laatste zijn, die schakelaars gaan wel vaker stuk.

En als je een Corsa C hebt, dan zit de achteruitrijverlichting op dezelfde zekering als de sigarettenaansteker (nr. 26). Voor een Corsa D kan ik het niet vinden, ook niet in de handleiding van mijn eigen Corsa. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Jaap-Jan schreef op woensdag 04 februari 2015 @ 22:45:
Aah, crossposting. ;)

En als je een Corsa C hebt, dan zit de achteruitrijverlichting op dezelfde zekering als de sigarettenaansteker (nr. 26). Voor een Corsa D kan ik het niet vinden, ook niet in de handleiding van mijn eigen Corsa. :?
De handleiding is ook alles behalve compleet helaas. Ik had een Insp2 melding op mijn dashboard. In het boekje staat alleen dat Insp1 betekend dat je een beurt moet hebben. Insp2 betekend dus dat je een kapotte lamp hebt. Ook staat er in hoe je 1 koplamp vervangt (ik geloof de linker) en niet hoe je de rechter vervangt (luchtfilter er uit halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skoefel
Mocht er iemand interesse hebben, ik verkoop mijn corsa omdat ik een sportievere auto wil :).

http://ww3.autoscout24.nl/classified/265795559?asrc=st|as

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De radiator van mijn Astra uit 2000 is twee weken geleden vervangen. Echter is het mij sinds aantal dagen opgevallen dat er witte vlekken zijn rondom mijn radiator. Is dit normaal? De koelvloeistof neemt niet of nauwelijks af.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Z55DLrJ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Ziet er mij uit als pekelwater.

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:09
Ik heb een astra 1.6 gl uit 2001, waarvan de verlichting voor de knoppen van oa de aanjager en de achterruit verwarming het niet meer doen. De indicatielampjes op de knopjes doen het wel. Is dit goed zelf te vervangen?

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Aah, crossposting. ;)

Gesnapt :P

Ik verdenk de schakelaar ook, want als ik hem in zijn achteriut zet en ik heb voor de ruitenwisser aanstaan dan gaat achter niet meer swipen. Wat hij normaal wel doet. De auto weet gewoon niet dat hij in ze achteruit staat,

Moet alleen ff kijken, want je kan niet zonder en brug bij de schakelaar komen geloof ik. Iig niet bij onze andere auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
In principe kun je hem (bij de Corsa C in ieder geval) zien vanuit het motorruim. Hij zit alleen een beetje op een rotplaats, dus vervangen is makkelijker op de brug. Maar om te testen kun je wel de stekker loshalen en doorverbinden met een paperclip, dan moeten de achteruitrijlichten gaan branden.

[ Voor 3% gewijzigd door Jaap-Jan op 20-02-2015 20:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Vandaag in de Corsa C van mijn vriendin een Xenon setje ingebouwd. Mooie ballasten, volledig ontstoord, geen ruis te horen op de radio en geen foutmeldingen te zien met de Op-Com. Setje is ook can-bus proof.

Wel erg prettig, de facelift Corsa heeft lenzen in de koplampen waardoor je geen andere koplamp units nodig hebt (dit was voor mij een voorwaarde, ik weiger mensen te verblinden met een crappy setje). Gelijk met de lichtbak bij de garage opnieuw af laten stellen en het lichtbeeld is heel mooi strak, geen strooilicht. Fijne upgrade! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Jaap-Jan schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 20:20:
In principe kun je hem (bij de Corsa C in ieder geval) zien vanuit het motorruim. Hij zit alleen een beetje op een rotplaats, dus vervangen is makkelijker op de brug. Maar om te testen kun je wel de stekker loshalen en doorverbinden met een paperclip, dan moeten de achteruitrijlichten gaan branden.
Ik heb de COrsa C bj 2006.

Dat door verbinden me teen paperclip snap ik niet, maar ik moet hem toch op de brug zetten of steunpoten. Het is weer 15K km geleden dus ff alle filters vervangen. Brandstof filter gaat ook makkelijker als hij omhoog staat.

• Unknown Alien
Aah, crossposting. ;)

Zekering #26 zit er niet eens in. Hij heeft he twel gedaan dus die zekering kan het iig niet zijn.

Vandaag ontvang ik de spullen. Ff kijke nwanneer ik tijd heb om alles te vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Zo alel filters vandaag vervangen. Probleem met achteruit rijlicht was de schakelaar. Die kan je er zo uit halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Ik heb een Opel Corsa D, ik heb een aftermarket nieuwe achterruiterwisserarm gekocht. Echter krijg ik de gemonteerde niet los. Ik kan de moer los draaien maar dan zit de arm nog steeds muurvast. Ik heb er al een paar tikken met de hamer op gegeven en gewrikt. Heeft iemand een idee hoe ik de arm los kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Die kunnen flink vast zitten. Ik heb zelf een mini poelie trekkertje voor dit soort dingen.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Vissa66 schreef op donderdag 05 maart 2015 @ 05:10:
Die kunnen flink vast zitten. Ik heb zelf een mini poelie trekkertje voor dit soort dingen.
Bedankt voor de tip! Ik ga eens kijken waar ik een poelietrekker kan krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:36

MeNTaL_TO

The future is not set

En opeens herrie bij het intrappen van de koppeling, geen problemen in zijn vrij dus drukgroep en/of druklager. Las op inet dat bij de Astra H ook het 2 massa vliegwiel problemen op kan leveren, de zo veelste dure reparatie van deze wagen. Regelweerstand van de blower was er een paar weken geleden ook al mee opgehouden, kan deze ook gelijk mee.
Een ding weet ik zeker, ik koop geen Opel meer, te veel gezeik mee gehad met dure reparaties.
Blijkbaar is het normaal dat je lijm van je spiegels los laten (na een paar jaar de bijrijders spiegel en vorige week de rijderskant) gelukkig zijn die samen maar iets van 15 euro bij winparts, maar Opel vraagt gewoon 100 euro per spiegel.
Na egr klep, dynamo (waar het lampje in je dashboard niet aangaat), lekkende injectoren en spontaan scheurende koelwater leidingen hoopte ik het wel een beetje gehad te hebben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
pppffff dat zuigt zeg :-x

Dat is idd je druklager. Je hoort hem zachtjes rammelen als je je koppeling een beetje intrapt.

Koppeling 250 euro. reparatie ...tja...ligt eraan hoeveel uur ze bezig zijn. Met onze auto de bmw 7 uurtjes...

EGR klep heb je niet nodig die kan er sowieso vanaf ;) moet je wel de software laten aanpassen.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door PWM op 26-03-2015 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Die software is illegaal, maar bijzonder goed te vinden op het net :)
Pagina: 1 ... 13 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.