Die van mij heeft net de 100k aangetikt

Joopieboy schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 10:31:
Ligt eraan hoe erg het is? Eventjes een hele lichte ratel kan prima maar moet ook zo verdwijnen. Olie zakt meestal langzaam het carter in, dus als de auto eventjes (dag of wat) heeft stilgestaan dan zit er weinig tot geen olie meer in de kop, en voordat de oliepomp op druk is zit er een paar tientallen seconden tussen.
En feli 3p0x!

30sec/1km is het weg, kan soms stationair beetje terugkomen. Zodra ik stuk lekker snelweg rij klinkt hij zeer goed, geen probleem om lange tijd 130 te rijden.
Rond de 5 graden heb ik er meer last van dan als het 10 graden is, zodra die warm is geen enkel probleem.
Aapje schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 13:41:
Ik heb een heeeul hard tikkende X12XE die koud klinkt als een diesel, ik geloof zelf niet in dat flushen... Ben van plan om rond de zomer (als het wat warmer is) de kop eraf te trekken en dan de hydrastoters uit elkaar te trekken.
Zit bij mij Shell Helix olie van de Action 5w<nogiets> in. Maargoed, hij heeft 210k gelopen... en lust een druppel olie.
Mijn ervaring zegt in elk geval dat die flush goedjes leuk zijn, maar helpen niet om de oliedrek uit de hydraulische stoters te halen. Het oliegaatje hierin is namelijk maar een speldenprik groot.
Ik geloofde er ook niet echt in.
Maar het tikken is echt een heel stuk minder geworden, tijdens het flushen werd het al minder en nadien kon ik het nauwelijks horen, maar de motor was toen ook niet super koud.
Tevens vind ik ook dat hij wat beter loopt in vergelijking met normale oliewissel. Als het aanblijft ga ik ze ook laten vervangen door originele die gemaakt zijn door INA, zag dat ze op ebay ongeveer 8 euro per stuk zijn. Zou jij ze alle 16 vervangen of denk je dat 8 wel genoeg is?
Ik lees ook over dat je ze goed kan schoonmaken etc, maar als ik de monteur dat laat doen kan het duurder zijn dan een paar nieuwe....
Volgens liqui moly de effectiviteit
http://www.liqui-moly.de/...b79dgaf.html?OpenDocument
Spul was maar 7 euro en kan er twee keer mee doen gezien er toch maar 3,5L in de Corsa gaat.
Aapje schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 19:24:
[...]
Jah, weet zeker dat flushen niks helpt bij het tikken. Verhoogt hoogstens de oliedruk naar de stoters doordat de grotere kanalen iets gespoelt worden. Feit is gewoon dat die stoters vol zitten met hele dikke drek. Wil morgen wel effe een setje oude stoters uitelkaar halen, dan zie je wat oliedrek doet

Lost niet zomaar op...
Zou ik graag wel willen zien, hoe ga jij ze zelf dan schoonmaken?