Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste
Acties:
  • 189.978 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Vrij simpel, afhankelijk van je motortype (zie onderaan deze post).

Je plaatst een koppelingsschakelaar bij als je geen Easytronic automaat hebt met een kabel naar (ik meen, moet ik even opzoeken als je er belang bij hebt) Pin 8 op de ECU stekker (die kan je vrij gemakkelijk uit elkaar halen en er een pin bij duwen) en je moet, wanneer je auto op de stekker van de richtingaanwijzer maar 3 draden heeft zitten in plaats van 4, een draad trekken van Pin 4 op de stekker van de richtingaanwijzer naar Pin 2 op de BCM stekker. Daarna sluit je de nieuwe richtingaanwijzer aan (als je een echte tweaker bent kan je ook gewoon 3 knopjes en een paar weerstanden op die vierde draad aansluiten, dat scheelt je 70 euro voor de richtingaanwijzer met cruise control, of je moet die toevallig op de sloop tegen komen), en je sluit een OP-COM aan op de diagnose poort van de auto. Een OP-COM is een apparaat wat praktisch alles kan wat de apparatuur van Opel (zij gebruiken de Tech2 voor de Corsa C) ook kan. In China hebben een aantal slimme gasten de originele OP-COM nagebouwd, waardoor deze nu voor zo'n 20 euro op de bekende veilingsite te vinden is (al kwam de mijne van myobd2.de). Sowieso een enorm handig apparaat om te hebben.

Je gaat dan in OP-COM naar je bouwjaar, dan jouw type auto (Corsa C uiteraard), dan moet je naar Body Control Module, je tikt de security code van je auto in, je gaat naar Program Code Index en zet die op 17 v001. Daarna ga je naar Programming en zet de volgende functies aan:

Cruise Control: Installed
Comfort Window closing: Installed (hiermee kan je je ramen met de deur dicht knop op je sleutel sluiten, openen gaat helaas niet)
Follow me home: Installed (hiermee kan je met een tik tegen je grootlicht je lampen nog 30 seconden laten branden terwijl je naar huis loopt)

Vervolgens ga je terug en klik je op Engine Control Module. Je gaat weer naar Programming en zet Cruise Control op Enabled.

Bovenstaande werkt op de Corsa C met Z14XE motor en hoger (pré-facelift), Z12XEP motor en hoger (facelift) en alle Diesel motoren. De 1.7 diesel heeft alles al voorbereid, hier hoef je alleen maar een Cruise Control richtingaanwijzer in te plaatsen en met de OP-COM alles te activeren.

Heb je een Z10XEP dan heeft de ECU geen mogelijkheid voor Cruise Control. Heb je een Z12XE (1.2 liter pré-facelift, dus van voor 06-2004, te herkennen aan dat er rechts achterop je auto geen 1.x TWINPORT staat), moet je eerst in de ECU kijken of je Cruise control kan activeren. Pas als dit het geval is moet je spullen in gaan bouwen.

De koppelingschakelaar kan ook vervangen worden door een remschakelaar. Je moet dan met een stanleymes even een nokje van de behuizing afsnijden, dan past deze zo in het gat waar de koppelingschakelaar normaal zit :)

Totaal werk voor een n00b (ik dus): 3 uur. Wel één kanttekening: Als je de vierde draad op je richtingaanwijzerkabel niet hebt, zorg dan dat als je de BCM box open maakt, deze goed gesealed is als je de deksel weer terug plaatst. Dit is de nummer 1 oorzaak van natte voeten tijdens het rijden aan de bestuurderszijde.

[ Voor 6% gewijzigd door RadioAir op 09-09-2014 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:31

Sebazzz

3dp

tha_bulldog schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:29:
Comfort Window closing: Installed (hiermee kan je je ramen met de deur dicht knop op je sleutel sluiten, openen gaat helaas niet)
Follow me home: Installed (hiermee kan je met een tik tegen je grootlicht je lampen nog 30 seconden laten branden terwijl je naar huis loopt)
Dat gaat zeker niet werken bij een Opel Astra G 1.8 uit 1998? :p

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Nu online
Comfort window closing sowieso niet, Follow me home wellicht, maar durf ik je niet te zeggen. Kan je pas zien als je de opcom aansluit en heb hier geen Astra in de buurt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Totaal werk voor een n00b (ik dus): 3 uur. Wel één kanttekening: Als je de vierde draad op je richtingaanwijzerkabel niet hebt, zorg dan dat als je de BCM box open maakt, deze goed gesealed is als je de deksel weer terug plaatst. Dit is de nummer 1 oorzaak van natte voeten tijdens het rijden aan de bestuurderszijde.
8)7
Een van de redenen waarom mijn zus haar Corsa heeft weggedaan* was dat ze telkens natte voeten kreeg tijdens het rijden, vooral bij het nemen van een bocht. Het lek hebben we nooit gevonden. Nu weet ik dus ook waar het vandaan komt.

*: Ze wilde ook gewoon een nieuwe auto en had een excuus nodig. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-06 20:16
tha_bulldog schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:20:
Dus, nu een cruise control inbouwen voor een habbekrats (want facelift model en neem aan dat het niet de 1.0 is) en gelijk de op afstand bedienbare ramen activeren ? ;)
dank voor het bericht, kon al nergens vinden of het op x12xep kon!
en mbt de Afstand bedienbare ramen: ik heb draaiers en geen CV haha.

[ Voor 15% gewijzigd door ErgoStijn op 09-09-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Nu online
De X12XEP bestaat niet, de X12XE wel (geleverd in de Corsa B), de Z12XE was de pré-facelift 1.2 motor, de Z12XEP met 5PK meer vermogen is de faceliftmotor met TwinPort technologie :)

Overigens voor de electrische ramen: Kijk eens in de deur hoeveel pinnen je stekker tussen deur en auto heeft. In ongeveer 60% van de gevallen is het een kwestie van mechaniek overplaatsen, activeren in de BCM en klaar, je kan dan zelfs ook verwarmbare buitenspiegels meenemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-05 20:19
De 1.7 diesel heeft alles al voorbereid, hier hoef je alleen maar een Cruise Control richtingaanwijzer in te plaatsen en met de OP-COM alles te activeren.
Thnx, ik heb de 1.7 (isuzu), dus even met OP-COM kijken of die optie aanwezig is in de boordcomputer, en dan hendel kopen.

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-06 22:35

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Hey tha_bulldog, die y17DT die JamesB009 heeft kwam de optie van cruise control niet te voorschijn in OPCOM. Ik had ergens gelezen dat bepaalde modellen van de DCU deze feature niet erin hebben.

Ps, snap ook niet dat james weer hier gaat vragen wat ik 'm al 80 keer gezegd heb... We moeten gewoon effe de kappies los trekken en kijken welke hendel we moeten bestellen en of Tech2 die Cruise control optie wel kan vinden in de DCU. Anders is er maar 1 optie, andere DCU erop met de optie erin. Kan zelfs zijn dat er extra kabels getrokken moeten worden naar de DCU voor de koppelingspedaalschakelaar, want zover ik mij kan herinneren waren die niet aanwezig bij James

[ Voor 57% gewijzigd door Aapje op 09-09-2014 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Nu online
Dan is het wel een apart model, want normaal heeft de 1.7CDTI de optie voor Cruise control wel degelijk en is letterlijk alles voorbereid... Welke versie van OP-COM heb je gebruikt? 08-2010 China Clone? Enige wat ik me kan bedenken is dat het alleen bij de facelift voorbereid is, maar dacht dat dat dezelfde motor was..

Overigens, als je het niet per sé origineel wilt kan je in TIS2000 even opzoeken wat de weerstandswaardes van de 3 knoppen zijn. Dan monteer je gewoon 3 knoppen met elk hun eigen weerstand er achter en heb je voor praktisch niets ook Cruise control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-06 20:16
tha_bulldog schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 12:46:
De X12XEP bestaat niet, de X12XE wel (geleverd in de Corsa B), de Z12XE was de pré-facelift 1.2 motor, de Z12XEP met 5PK meer vermogen is de faceliftmotor met TwinPort technologie :)

Overigens voor de electrische ramen: Kijk eens in de deur hoeveel pinnen je stekker tussen deur en auto heeft. In ongeveer 60% van de gevallen is het een kwestie van mechaniek overplaatsen, activeren in de BCM en klaar, je kan dan zelfs ook verwarmbare buitenspiegels meenemen :)
Klopt natuurlijk helemaal, had hiervoor een x12xe en nu inderdaad die z12xep. even door elkaar gehaald 8)7

Hmm, zal eens op onderzoek uitgaan omtrent de mechaniek en verwarmbare buitenspiegels..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
tha_bulldog schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 16:20:
Dan is het wel een apart model, want normaal heeft de 1.7CDTI de optie voor Cruise control wel degelijk en is letterlijk alles voorbereid... Welke versie van OP-COM heb je gebruikt? 08-2010 China Clone? Enige wat ik me kan bedenken is dat het alleen bij de facelift voorbereid is, maar dacht dat dat dezelfde motor was..

Overigens, als je het niet per sé origineel wilt kan je in TIS2000 even opzoeken wat de weerstandswaardes van de 3 knoppen zijn. Dan monteer je gewoon 3 knoppen met elk hun eigen weerstand er achter en heb je voor praktisch niets ook Cruise control.
Het is een Sport 1.7 TD, y17DT geen DTL. Denk dat het verschil daarin zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Sebazzz schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:48:
[...]

Ik wel. Moet 'Body Control Module' staan in de lijst waar ook 'Motor', 'Versnellingsbak' etc staan?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

• RadioAir
  • Nu online
Een Astra heeft sowieso geen BCM. In dat lijstje kan je alle ECU's vinden, dan moet je kijken of je de optie ergens kunt vinden :)

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Sebazzz schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 10:48:
[...]

jawel :+

welcome home module @ gm tuning parts
en voor de ramen moet je ff tutorial zoeken op opel-forum.nl of astratuningclub.nl (dacht de laatste)

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb een Opel Corsa C1.4NZ bj 1995 met trekhaak gekocht voor 650 euro hij zag er goed uit en reed lekker is moest wel wennen aan geen stuurbekrachtiging is dat een goede prijs of niet.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:18

breinonline

Are you afraid to be known?

Een Corsa C uit '95? Lijkt me sterk.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• rezta
  • Niet online
breinonline schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:13:
Een Corsa C uit '95? Lijkt me sterk.
Ik bedoel een CORSA C1.4NZ zal het even aanpassen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:04
Ik heb gisteren de KM tellers eruit gehaald en de stekker schoon gemaakt en ingespoten met contact spray. Alles weer ingebouwd, maar toen brande het licht van de KM stand en gereden KMs niet meer. De rest werkte prima.

Nu doet hij het wel weer, maar hij blijft branden ook als de sleutel eruit is. Klopt dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-06 01:26

FlyEragon

Alien Monkeys

Unknown Alien schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:50:
Ik heb gisteren de KM tellers eruit gehaald en de stekker schoon gemaakt en ingespoten met contact spray. Alles weer ingebouwd, maar toen brande het licht van de KM stand en gereden KMs niet meer. De rest werkte prima.

Nu doet hij het wel weer, maar hij blijft branden ook als de sleutel eruit is. Klopt dat wel?
Klopt, pas als je de auto op slot doet gaan ze uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Rezta schreef op woensdag 10 september 2014 @ 18:09:
Ik heb een Opel Corsa C1.4NZ bj 1995 met trekhaak gekocht voor 650 euro hij zag er goed uit en reed lekker is moest wel wennen aan geen stuurbekrachtiging is dat een goede prijs of niet.
Als ie echt rotvrij is, is de prijs redelijk. Een 1999-er met een 16v motortje heb je rond 900 euro.

Alleen is die C14NZ wel oerdegelijk, mankeren vrijwel nooit iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Niet online
Aapje schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 17:38:
[...]

Als ie echt rotvrij is, is de prijs redelijk. Een 1999-er met een 16v motortje heb je rond 900 euro.

Alleen is die C14NZ wel oerdegelijk, mankeren vrijwel nooit iets.
Bedankt helaas was de motor stuk :'( krukaslagers versleten koppakking defect zuigers versleten dus ben er mee terug gegaan gelukkig een goede kennis dus we hebben samen wat kunnen regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Lol? Wat de ***** is met die motor gebeurt dan, heeft ie naar amsterdam gereden zonder olie ofzo?

Je moet echt knettertje hard trappen wil je zo'n blokkie doodmaken (kan het uit ervaring vertellen O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Nu online
Is dat het blok waar jij een klep van verbrand hebt Aapje met die caravan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rezta
  • Niet online
Aapje schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 21:33:
Lol? Wat de ***** is met die motor gebeurt dan, heeft ie naar amsterdam gereden zonder olie ofzo?

Je moet echt knettertje hard trappen wil je zo'n blokkie doodmaken (kan het uit ervaring vertellen O-) )
Waarschijnlijk inderdaad zonder olie gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
tha_bulldog schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 22:29:
Is dat het blok waar jij een klep van verbrand hebt Aapje met die caravan? :)
Nee, van m'n Witte A3 Corsa, die trapte ik koud elke dag naar werk :P

M'n C16SE Astra-F is destijds pas een week NA het sleuren van de caravan verbrand... Maja goed, hij had 380k gelopen he! :)

• Unknown Alien
tha_bulldog schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:34:
Toch lijkt het me vreemd, omdat het snelheidssignaal niet door de KM teller gegenereerd wordt maar door o.a. de ECU en de CC hier ook gebruik van maakt... Dansende KM teller is dacht ik een losstaand iets, maar kan het uiteraard mis hebben :)
KM teller eruit gehaald. Was idd, maar 45 min. werk eruit schoonmaken en erin.

Stekker zag er als nieuw uit.

KM teller danst nog steeds af en toe.

Als ik de ECU laat uitlezen zou hij dan met een foutmelding moeten komen? Ik heb zelf niet zo'n apparaatje helaas.

Als de teller zo staat te springen en ik rij een constante snelheid en de teller gaat omhoog dan geeft de auto een klein beetje gas bij. Aangezien alles elektronisch gaat lijkt het me ook een storing in de ECU of iig wat het gas geven verzorgd.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Snelheidssignaal waarop de elektrische teller werkt wordt ook gebruikt in de ECU. Met een op-com naast je in de auto effe rondje rijden, zie je snel zat of die sensor kapot is.

Als je een foutcode in de ecu hebt, dan staat het MM lampje ook aan.

• RadioAir
  • Nu online
Ik kan je ook echt adviseren om gewoon een OP-COM te kopen. Het is een meer dan ideaal ding en voor de kosten (17 euro gemiddeld) hoef je het niet te laten :)

• Unknown Alien
Kan je zo'n op com ook op andere auto's gebriken? In mijn geval ook een bmw E46.

Dat zijn idd de kosten niet. Bepaald merk die aangeraden wordt?

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Nee, op-com is puur voor Opel Communicatie.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
-Dubbelpost blijkbaar-

[ Voor 78% gewijzigd door Aapje op 18-09-2014 19:24 ]

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Aapje schreef op woensdag 17 september 2014 @ 11:33:

Als je een foutcode in de ecu hebt, dan staat het MM lampje ook aan.
Niet per se. Ik heb bijvoorbeeld een foutcode gezien over dat mijn koelvloeistoftemperatuursensor een te lage waarde gaf maar toch kreeg ik geen geel lampje.

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Komt die code wel uit de ECU? Volgens mij komt die uit de boordcomputer, andere interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 23:39

v8power67

Psn: Mausosaurus

Sinds ergen 9 augustus ook in het bezit van een opel, samen met mijn broertje hebben we een opel corsa b gsi uit 1996 gekocht.
Ding koste 700 bij aankoop.
Helaas niet goed get3st ermee voor aankoop(heb zelf geen rijbewijs maar zwager en broertje wel) want de remmen waren echt levens gevaarlijk slecht....
Hadden de auto gehaald om een weekendje nurburgring te doen.
Dit is allemaal ook al gedaan en was super.
Nee we waren niet snel want ik ben enigste die circuit enigzins kende door games(maar ik mag weer niet rijden daar zonder rijbewijs).
Maar het plezier was hoog.

Nu we de auto al wat weekjes hebben hebben we al aardig wat eraan gesleuteld.
Zo zijn de voorremblokken en schijven nieuw.
Nieuwe koppelingskabel(deze stond echt op knaplen).
Grote beurt gedaan. En als eerste motorische tuning een mantzel powerbox erop gezet.
Deze zit er pas net op en verschil mag er wezen.
Vanaf 4500 rpm wordt hij al levendiger (eronder is ie best stukje trager) maar vanaf 5500 tot zn begrenzer ergens 6700 trekt hij heerlijk door.
Zitten nog wel met een openluchtfilter wat leuk geluid maakt maar gewoon vermogen inlevert.
Wil een dbilas flowmaster erop zetten.
Ook komt er in toekomst een group a uitlaat onder en een lexmaul 4-2-1 spruitstuk op.

Daarna en dan spreek ik al over flinke toekomst ivm weinig geld. Dan komt er een schroefset onder. Wel een echte dus met hardheid afstelling en ook 1 die circuit waardig is ivm nurburgring.
Dan wordt de auto hellemaal gestript en vooral interieur. En komt er aleen 2 kuipjes in en een rolkooi.
Accu nog naar achter en dan is het sparen voor race nokkenassen en chip op maat op rollenbank met hogere begrenzer naar ong 7500rpm.
Hier wat fotos :
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/3jTkDR7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/l2fCzMb.jpg

En de rest zijn links van fotos op de ring:
http://imgur.com/huVbx1X
http://imgur.com/aCtAM9r
http://imgur.com/vRxEcKr
http://imgur.com/pLG8wWR

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:57
Leuk bakkie! Blijft toch mooi dat circuitrijden :). Moet ik misschien volgend jaar ook maar weer eens doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Laatst online: 23:39

v8power67

Psn: Mausosaurus

Thnx :) Ja het is super tof. Heb helaas alleen meegereden maar ook dat was heel tof. Was de navigator voor mijn broer en zwager aangezien ik de layout van nurburgring aardig ken.
Maar alsnog was het zo anders als in de games. Veel heuveliger en veel breder dan in een gt6 of fm5.
Bizarste is wel de mede weggebruikers. Dikke lambos gezien en covettes met spoilers en andere mods.
1 hele dikke golf die echt verschrikkelijk hard ging.
Kan het iedereen aanraden. Heb ook de ronde gefilmd van mijn zwager. Was een 11:50 vanaf eerste brug tot afremmen rechte stuk.
Niet slecht voor zijn 2e rondje.
Broertje is in het begin in zijn laatste ronde nog gespind. Veelste hard de bocht in en in de bocht remmen.... kont kwam uit en hoppa over de curve gras op en klaar.
Gelukkig geen schade gehad en reed niemand in zijn buurt.

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Gaat lekker met onze corsa ...

Merkte vanochtend dat de kachel het niet meer doet. Iig geen warme lucht. De draaiknop zit niet vast ofzo.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Tis een corsa bj 2006. 1.2ZX

[ Voor 8% gewijzigd door Unknown Alien op 23-09-2014 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Nu online
Meestal zit er dan gewoon een hoop troep in je koelsysteem. Ik zou je radiator en thermostaat laten flushen, grote kans dat dat het oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Thanks.

Straks ff de garage bellen. Denk maandag maar een dagje laten staan. Kan hij de ECU ook uitlezen ivm de KM wijzer die danst.

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 11:06
Even een vraagje over de jaarlijkse beurt. Wat kost die bij de dealer voor een Astra ST 1.4 uit 2011?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Staat toch op de opel website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-06-2021
~€145 bij mijn lokale dealer :)

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-06 11:06
Ik kan het niet vinden, Ray. Jij wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
FlyEragon schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:56:
[...]
Ray187 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 15:50:

Klopt, pas als je de auto op slot doet gaan ze uit.
Bij mij blijft dit aanstaan :? zal dat veel stroom verbruiken?

Ik heb de corsa C nu ~1 jaar. Zit 75K op de teller en al regelmatig issues. Gisteren de thermostaat moeten vervangen, want er kwam geen warme lucht meer uit.

Voor de dansende KM teller laat ik iemand komen die de ECU goed uit kan lezen. Met de Op-com is niks te zien hij geeft geen fout meldingen oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-06 15:44
Staat er toch niet bij voor zijn auto ;) Alleen auto's van 7 jaar en ouder, voor zijn 2011 model zal hij moeten bellen.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Blijft vreemd dat verhaal met de KM teller.

Vanochtend de Opel dealer aan de tel. gehad. Hij zegt dat i kde steker achter de KM teller extra vast moet zetten met 2 tie rips, omdat deze niet goed ingedrukt kan blijven, waardoor hij een storing geeft.

Als de KM teller op en neer gaat en je zet de motor uit dan gat de motor niet meer aan. Aanduwen gaat wel.

Hoop dat dit het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:35

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Mijn broer heeft onlangs een Opel Astra J Tourer gekocht uit 2011 met 75k km op de teller. Deze wagen is Opel Certified en heeft dus ook een jaar garantie.

Nu begint de wagen een raar geluid te maken wanneer de koppeling wordt ingeduwd om te schakelen. Het geluid lijkt een beetje op een slippende riem. Mijn broer is ondertussen teruggekeerd naar de garage, en daar zeggen ze dat het de magneetkoppeling van de aircopomp is, en dat dat geluid perfect normaal is. En inderdaad, als de airco wordt ingeschakeld, gaat het geluid weg. Edit: Met de airco ingeschakeld doet hij het ook nog steeds...

Heeft iemand hier al dergelijk probleem gehad? Het is natuurlijk moeilijk om als leek te gaan discussiëren over de normale werking van een aircopomp, en hun 'expertise' in twijfel te trekken...

[ Voor 8% gewijzigd door ETzPliskin op 10-10-2014 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
ETzPliskin schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 16:11:

Nu begint de wagen een raar geluid te maken wanneer de koppeling wordt ingeduwd om te schakelen. Het geluid lijkt een beetje op een slippende riem. Mijn broer is ondertussen teruggekeerd naar de garage, en daar zeggen ze dat het de magneetkoppeling van de aircopomp is, en dat dat geluid perfect normaal is. En inderdaad, als de airco wordt ingeschakeld, gaat het geluid weg. Edit: Met de airco ingeschakeld doet hij het ook nog steeds...

Heeft iemand hier al dergelijk probleem gehad? Het is natuurlijk moeilijk om als leek te gaan discussiëren over de normale werking van een aircopomp, en hun 'expertise' in twijfel te trekken...
Druklager van de is koppeling stuk.

Als je je koppeling al half intrapt dan hoor je wat ratelen.

Ik had dat namelijk vorige week ook. Dat betekend nieuwe koppeling set+6 a 8 uur arbeid. Tenminste dat was bij onze BMW een dag werk.

Niet vreemd dat de garage met wat anders komt, want de kosten en arbeid zijn flink.

Ik ben nog steeds aan het klooien en vloeken met de dansende KM teller en het niet willen starten, zodra dat gebeurd.

Ik heb ook een Op Com gekocht en gisteren aangesloten. Hij gaf onderstaande melding.
Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/Foto800-TUDWC47I.jpg

Ik kan me best wat voorstellen dat deze sensor ervoor zorgt dat de KM teller vaag doet en het niet willen starten.

Ik heb de foutmeldingen gereset. En na een half uur de auto weer gestart. De fout codes kwamen niet terug.

Ik ik de Op COm in de auto liggen en , zodra de KM gek doen meteen uitlezen ben benieuwd waar hij dan mee terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Mja de koppeling maakt geen lawaai bij half induwen...

Edit: Bij nader onderzoek komt het lawaai precies van een roulement aan een van de poelies van de motor. Ook de EGR klep maakt een tikkend geluid. Is dit normaal?

Kan het roulement eventueel vastlopen en ernstige schade veroorzaken aan de rest van de motor? Ik heb wel de indruk dat het geluid frequenter hoorbaar blijft.

[ Voor 75% gewijzigd door ETzPliskin op 13-10-2014 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Spanrol aan gort? Als die vastloopt gaat de riem er ook aan idd. Vervangen!

Wat is een roulement?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

Met roulement bedoel ik een kogellager ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

ETzPliskin schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 19:01:
Mja de koppeling maakt geen lawaai bij half induwen...

Edit: Bij nader onderzoek komt het lawaai precies van een roulement aan een van de poelies van de motor. Ook de EGR klep maakt een tikkend geluid. Is dit normaal?

Kan het roulement eventueel vastlopen en ernstige schade veroorzaken aan de rest van de motor? Ik heb wel de indruk dat het geluid frequenter hoorbaar blijft.
In het ergste geval sloop je je vliegwiel en dan ben je wel redelijk de klos qua kostprijs. Verder heb ik nog nooit echt van een dusdanige onbalans gehoord wat schade voor je blok kan veroorzaken.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Eh Joopie? Lees effe goed wat ie zei, het lijkt van de poelies weg te komen.

Ik zou eerst eens achterhalen of het bij de D-riem weg komt of bij de multiriem. 2de is wat minder ernstig, eerste is heel gevaarlijk voor je motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:07
Voordat er paniek wordt gezaaid dat het de distributieriem is. Welk motor type heb je want alleen diesels en de 1.6 115pk en 1.6 180pk hebben een d-riem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Pfew vandaag voor mijn Astra naar garage geweest. Had een flink aantal klachten:
- Bij wegrijden in zijn eerste versnelling schokt de motor.
- In zijn vijf hoor je een iets harder geluid dan bij de andere versnellingen.
- Ik heb af en toe dat ik hem niet in zijn versnelling kan krijgen. Lijkt net alsof de koppeling blijft hangen want hij staat in een schok stil, terwijl ik de koppeling induw. Daarna moet ik hem eerst in achteruit zetten en dan weer in vooruit en dan pas krijg ik hem in zijn versnelling.

Zo op zicht was er niets te zien, dus volgende week woensdag gaan ze hem open halen en kijken wat ze allemaal tegen komen. Gaat waarschijnlijk flink in de centen lopen. ;(

Anyway, iemand hier een gevoel bij wat het zou kunnen zijn?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-06 01:49
Drukgroep of druklager denk ik.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin

ETzPliskin

leonbong schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 21:21:
Voordat er paniek wordt gezaaid dat het de distributieriem is. Welk motor type heb je want alleen diesels en de 1.6 115pk en 1.6 180pk hebben een d-riem.
Het gaat om de 1.7 CDTI, maar die heeft ook een distributieriem naar mijn weten... Moet alleszins vervangen worden op 150k.

De kosten van dit probleem zijn normaal voor de garage aangezien de wagen nog in garantie is. Alleen willen ze nog niks ondernemen. Volgens hen zijn het werkgeluiden van de motor, maar dat is het zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
ETzPliskin schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:01:
[...]

Het gaat om de 1.7 CDTI, maar die heeft ook een distributieriem naar mijn weten... Moet alleszins vervangen worden op 150k.

De kosten van dit probleem zijn normaal voor de garage aangezien de wagen nog in garantie is. Alleen willen ze nog niks ondernemen. Volgens hen zijn het werkgeluiden van de motor, maar dat is het zeker niet.
Als je dat zwart op wit hebt, gewoon doorrijden! Als de d-riem het probleem is dan hebben ze een groot probleem m.b.t. het probleem verschuiven naar jou... Als je dat niet hebt zou ik toch hun verplichten erna te kijken of toch bevestigen dat je ermee door kan rijden (kortom dat zij het risico nemen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Vandaag naar de opel dealer gegaan.

Probleem nog steeds aanwezig.
KM teller die danst en als dat gebeurd start de auto niet meer.

Dealer zei ohhhh dat is instrumentenpaneel stekker. Fixen we wel.

Ik dacht mooiiiiiii

20 min. later Nee meneer dat is toch het probleem niet. En ze hebben geen idee wat het probleem wel is 8)7

Wel constateerde ze dat er een probleem was, want die teller gaat gewoon tot de 220 terwijl je stilstaat. En ze hadden gemeten dat op dat moment de voorwielen verschillende snelheden hadden... uuhhhh QUE?

Geen idee hebbe nze dus zijn ze even gaan zoeken.

ABS ringen gereinigd, stuurstekker en instrumentenpaneel stekker.

Daarna deed de teller weer gewoon.

Hoop dat dit het is, maar geloof er niks van |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 10:00
heb je je problem al op the opel forum gepost? Daar weten ze vaak meer dan de dealer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ja heb een topic geopend. Een paar reacties ontvangen, maar geen concrete oplossingen :(

Ik heb de Op Com meerdere metingen laten doen tijdens een ritje.

1 ding is vrij zeker. Het is een probleem ergens in de electra, maar waar....
Maar goed misschien is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Unknown Alien schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:37:

Ik dacht mooiiiiiii

20 min. later Nee meneer dat is toch het probleem niet. En ze hebben geen idee wat het probleem wel is 8)7

Wel constateerde ze dat er een probleem was, want die teller gaat gewoon tot de 220 terwijl je stilstaat. En ze hadden gemeten dat op dat moment de voorwielen verschillende snelheden hadden... uuhhhh QUE?

Ok geen Opel maar een Peugeot:

Ik had dat de teller soms naar de +/- 80km per uur sprong (een dood enkel keer over de 200) en daar bleef staan tot je een klap op de tellerbak gaf.

Ik heb uiteindelijk het mechaniekje vervangen, het probleem bleek bij mij echter het volgende te zijn:

Die teller zit op een soort van potmetertje/elektromotortje welke de teller beweegt, er zit een veertje op welke er voor zorgt dat de teller weer terug valt naar 0 als de snelheidsinput 0 is. Nu was bij mij dat veertje er tussenuit geraakt (niet meer gevonden ook verder) waardoor de teller niet meer terug naar 0 gedrukt werd meer gek genoeg op bepaalde snelheden bleef hangen. Daarnaast kan het geloof ik zijn dat eer een sleepcontactje in het motor/potmetertje oid wat versleten raakt en daardoor af en toe geen contact maakt met rare meter bewegingen tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Het is helaas niet alleen de teller.

Zodra de teller uit ze dak gaat en ik zet de motor uit gaat hij niet meer aan. En na xx keer proberen slaat de startmotor wel aan, maar geen ontsteking en als hij op een gegeven moment wel start loopt hij instabiel.

Clutch switch geeft hij altijd active aan. Hoort dat wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Unknown Alien schreef op maandag 13 oktober 2014 @ 08:56:
[...]

Druklager van de is koppeling stuk.

Als je je koppeling al half intrapt dan hoor je wat ratelen.

Ik had dat namelijk vorige week ook. Dat betekend nieuwe koppeling set+6 a 8 uur arbeid. Tenminste dat was bij onze BMW een dag werk.

Niet vreemd dat de garage met wat anders komt, want de kosten en arbeid zijn flink.

Ik ben nog steeds aan het klooien en vloeken met de dansende KM teller en het niet willen starten, zodra dat gebeurd.

Ik heb ook een Op Com gekocht en gisteren aangesloten. Hij gaf onderstaande melding.
[afbeelding]

Ik kan me best wat voorstellen dat deze sensor ervoor zorgt dat de KM teller vaag doet en het niet willen starten.

Ik heb de foutmeldingen gereset. En na een half uur de auto weer gestart. De fout codes kwamen niet terug.

Ik ik de Op COm in de auto liggen en , zodra de KM gek doen meteen uitlezen ben benieuwd waar hij dan mee terug komt.
Er zal wel vocht zitten in de zekeringkast onder de motorkap, even loshalen en inspuiten met contact spray

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:06
Unknown Alien schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 11:37:

Ik dacht mooiiiiiii

vast een astra?
Met mijn astra's in ieder geval dit ook vaak gehad.. bekende opel kwaal.. ABS sensor links voor, zit ook je snelheidsmeter in/aan.. Als die sensor wat geks meet, slaat je snelheidsmeter uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Iemand had mijn Astra geleend en reed met mijn rechtervoorkant tegen een trekhaak van een bus aan. Nou ik dacht dat valt wel mee qua kosten, € 5.250 pfff wat een geld. Ze hebben nieuwe ophanging eronder gehangen en bumper etc. Dus best wel wat schade gehad. Sinds dat ik de auto terug heb lijkt het alsof mijn 140 pk paardjes gewoon niet vooruit te branden zijn (ook heel raar geluid in Duitsland gehoord bij lage toeren en normaal schiet de auto wel boven de 3000 toeren vooruit maar nu lijkt het met dezelfde gang te gaan als bij lage toeren). En er heeft iemand mijn batterij van mijn sleutel eruit gejat en nu doet in de ochtend mijn sleutel het niet meer en na een tijd werkt die weer terwijl een nieuwe batterij erin zit en ook met een andere batterij. Ik hoor nog vanalles kraken aan de reparatiekant. Ik ben bang dat de auto niet echt meer de oude is en dat ik toch maar beter naar een andere auto kan gaan kijken.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Gewoon teruggaan. :X Als ze iets niet goed hebben gedaan...

Ik heb ook zo een heel traject gehad van allerlei schade's, eerst de ene kant bekrast, volledige zijkant over laten spuiten, toen de andere kant weer, ook laten spuiten samen met wat extra's en toen kwam ik erachter dat het echt slecht gedaan was. Aantal keer terug geweest, auto opnieuw gespoten, nog een paar keer teruggegaan voor wat zakkers en druipers, rubbers van de bodykit die loslieten, elektrische spiegel die het niet meer deed, etc. Vlak erna achterschade gehad, rubber van de bodykit teruggelijmd ( :X ), bumper hing niet 100%. Was ook een dikke 4000 euro aan schade's en ik ben mooi terug gegaan. Eerste keer was via de dealer een 'bekende' spuiter, en andere was via de verzekering.

Gewoon teruggaan, je hebt een jaar garantie op de reparatie en de auto moet gewoon weer zo goed worden als voor de schade. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06 20:05
Even een vraag, mijn vriendin(oh.. vrouw nu.. :D) en ik zijn aan het kijken naar een nieuwe Opel Corsa (Blitz).

Nu kun je deze auto ook krijgen met LPG/Benzine installatie (Bi-Fuel). Heeft dat tegenwoordig nog echt veel voordelen of valt dat nog mee? De meeste data die ik online vind is van 2012 dat je er geen bpm voor hoefde te betalen... Kan het nu nog uit bij een 15.000 kilometer per jaar? Ik kan er weinig recente (niet-verkoop-gerichte) informatie over vinden..

Waarom doen ze eigenlijk bi-fuel en niet alleen LPG? Is dat vanwege de verminderde beschikbaarheid van LPG bij de tankstations of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Mijn schoonvader heeft een bifuel en dat verbruikt ongeveer 1-12,5 op
Lpg en 1-16 op benzine. Je merkt er helemaal niks van. Ps. de auto start op bezine en schakelt over als hij warm genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
MisterEagle schreef op vrijdag 17 oktober 2014 @ 11:21:
[...]

vast een astra?
Met mijn astra's in ieder geval dit ook vaak gehad.. bekende opel kwaal.. ABS sensor links voor, zit ook je snelheidsmeter in/aan.. Als die sensor wat geks meet, slaat je snelheidsmeter uit.
Nee een Corsa C bj 2006.

Had jij ook dat als de teller gek deed en je motor uitzette dat je de auto daarna niet meer kon starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Rann schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 09:26:
Waarom doen ze eigenlijk bi-fuel en niet alleen LPG? Is dat vanwege de verminderde beschikbaarheid van LPG bij de tankstations of wat anders?
Volgens mij hebben alle LPG auto's nog een benzinetank die functioneel is. Als je gas op is kan je in ieder geval nog verder rijden.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

Speedmaster

Make my day...

Even een vraag, mijn vriendin(oh.. vrouw nu.. :D) en ik zijn aan het kijken naar een nieuwe Opel Corsa (Blitz).

Nu kun je deze auto ook krijgen met LPG/Benzine installatie (Bi-Fuel). Heeft dat tegenwoordig nog echt veel voordelen of valt dat nog mee? De meeste data die ik online vind is van 2012 dat je er geen bpm voor hoefde te betalen... Kan het nu nog uit bij een 15.000 kilometer per jaar? Ik kan er weinig recente (niet-verkoop-gerichte) informatie over vinden..

Niet een antwoord op je vraag maar als je het geld ervoor heb zou ik even wachten op de nieuwe Corsa,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
Speedmaster schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:42:
[...]

Niet een antwoord op je vraag maar als je het geld ervoor heb zou ik even wachten op de nieuwe Corsa,
Ze hebben nu zo'n leuke regeling, 5 jaar 0% rente...

(maandelijks is het makkelijk te missen, maar nog te klein spaarpotje voor ineens, dus ja..) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Nu online

Starten doe je bij LPG eigenlijk altijd op benzine :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Rann schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 11:02:
[...]

Ze hebben nu zo'n leuke regeling, 5 jaar 0% rente...

(maandelijks is het makkelijk te missen, maar nog te klein spaarpotje voor ineens, dus ja..) :)
Hebben ze dat niet constant? Leuke is bij 1x betalen €1000 korting.
Dus eigenlijk betaal je in die 5 jaar €1000 aan rente.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:06
Unknown Alien schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 10:08:
[...]

Nee een Corsa C bj 2006.

Had jij ook dat als de teller gek deed en je motor uitzette dat je de auto daarna niet meer kon starten?
nee, dat dan weer niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik heb een Astra G 1998 automaat en als ik stil sta, de rem ingedrukt hield en de automaat in de drive had schakelde hij altijd automatisch naar neutraal. Dat is een feature, en een handige :)

De laatste tijd gaat de automaat niet meer naar drive als ik de rem loslaat, hij blijft dan in neutraal. Weet iemand waardoor dit zou kunnen komen?

Weet iemand overigens in hoeverre bij dit model de versnellingsbak door de boordcomputer aangestuurd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
LordSinclair schreef op maandag 20 oktober 2014 @ 14:10:
[...]

Hebben ze dat niet constant? Leuke is bij 1x betalen €1000 korting.
Dus eigenlijk betaal je in die 5 jaar €1000 aan rente.
Niet constant maar wel erg vaak, dus het lijkt alsof ze het constant aanbieden. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:21

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

1000 euro rente over 5 jaar is niet zoveel.
Ik heb voor mijn auto lening (9,7%) in totaal ruim 3800 euro aan rente betaald over 5 jaar op een lening van 15.000 euro.
Dus als je de auto niet in 1x kan betalen dan is 0% rente een aantrekkelijke aanbieding. (al is 1000 euro korting nog aantrekkelijker als je het zonder lening kan betalen).

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rann
De offertes komen nog binnen, dus dat is nog afwachten ;-)

Mijn vraag gaat eigenlijk voornamelijk over het LPG gebruik. Komt dat tegenwoordig steeds meer of is het een aflopende zaak

Bij ons in de buurt (omgeving Kampen) zijn er namelijk niet veel tankstations die ook LPG hebben.

Kosten/baten kun je natuurlijk een berekening voor maken. Het lijkt behoorlijk goedkoop rijden te zijn, vooral als je een nieuwe auto met LPG neemt. Maar komt de verkoopwaarde niet direct lager te liggen? (i.v.m. dat mensen sneller zoeken naar een benzine auto dan LPG)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Joopieboy schreef op zaterdag 18 oktober 2014 @ 10:12:
Gewoon teruggaan. :X Als ze iets niet goed hebben gedaan...

Ik heb ook zo een heel traject gehad van allerlei schade's, eerst de ene kant bekrast, volledige zijkant over laten spuiten, toen de andere kant weer, ook laten spuiten samen met wat extra's en toen kwam ik erachter dat het echt slecht gedaan was. Aantal keer terug geweest, auto opnieuw gespoten, nog een paar keer teruggegaan voor wat zakkers en druipers, rubbers van de bodykit die loslieten, elektrische spiegel die het niet meer deed, etc. Vlak erna achterschade gehad, rubber van de bodykit teruggelijmd ( :X ), bumper hing niet 100%. Was ook een dikke 4000 euro aan schade's en ik ben mooi terug gegaan. Eerste keer was via de dealer een 'bekende' spuiter, en andere was via de verzekering.

Gewoon teruggaan, je hebt een jaar garantie op de reparatie en de auto moet gewoon weer zo goed worden als voor de schade. :)
Zo einde verhaal voor mijn Opel. Verkocht en ingeruild voor auto 0,2s minder snel van 0-100 en 35 pk minder. Was gezeur totaal zat.

[ Voor 52% gewijzigd door itsalex op 25-10-2014 23:18 ]

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Laatst online: 11:05
Gisteren zijn de prijzen van de nieuwe Corsa bekend gemaakt.

http://www.opel.nl/Media/..._Nieuwe_Corsa_MJ15_v1.pdf

Valt mij eerlijk gezegd erg mee, hoewel de uitrusting wel minder is dan de Corsa D zijn de prijzen niet hoger. De nieuwe 3 cilinder turbo motor scoort in een aantal reviews erg goed. Had alleen meer verwacht van de vernieuwing in het model, de buitenkant lijkt nog behoorlijk op de Corsa D. Nu hebben mijn ouders een Corsa D en ik heb hier enkele keren in gereden. Rijdt helemaal niet verkeerd en ook best stabiel op de snelweg. Doet wat dat betreft niet veel onder voor mijn Vectra B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Mijn 'nieuwe' auto:
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Opel%20Astra%20GSi/IMG_1425.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Opel%20Astra%20GSi/IMG_1424.jpg

Het is een Astra 2.0 16v Sport die ik voor een spotprijs over heb kunnen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
2.0l 16v?? U sure? Dan zou het een heel dikke GSI moeten zijn, en dat is het niet. Of een ombouwproject.

Wel heel fijne autootjes, heb 'm zelf ook (gehad, en kort gemaakt)

[ Voor 25% gewijzigd door warhamstr op 12-11-2014 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
http://www.autoweek.nl/auto/10148/opel-astra-20-gsi-16v

:7

[ Voor 5% gewijzigd door Avvd op 12-11-2014 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
warhamstr schreef op woensdag 12 november 2014 @ 19:48:
2.0l 16v?? U sure? Dan zou het een heel dikke GSI moeten zijn, en dat is het niet. Of een ombouwproject.

Wel heel fijne autootjes, heb 'm zelf ook (gehad, en kort gemaakt)
X20XEV nieuwere GSI ;) Alle nieuwere GSi-tjes zijn wat minder opvallender. Kijk maar bij de GSi Corsa B 1.6xel's. Die zijn qua uiterlijk gewoon een Sport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ik ga me ff zitten schamen :$

• redbullet
Ach de astra twintop in de TS lijkt verrekes veel op een astra coupe :P
maar zoiets zal ook aan mij liggen.

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 15:28

Jasperlamers

Carpe Diem!

Bij de rdw geregistreerd met een cilinder inhoud van 0cm3 ;P
RobKJ schreef op woensdag 12 november 2014 @ 14:53:
Mijn 'nieuwe' auto:
[afbeelding]
[afbeelding]

Het is een Astra 2.0 16v Sport die ik voor een spotprijs over heb kunnen nemen :)

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

• Spaiker
Ben eventueel aan het kijken voor mijn stuur te vervangen door een OPC exemplaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.gm-tuningparts.nl/sites/default/files/styles/detailfirst/public/images/product/201303/stuur88.jpg

Kost wel €349 en daarom twijfel ik nog eventjes..

• leonbong
Wat is het verschil met het normale stuur?
Ik zie namelijk nauwelijks verschil tussen dit stuur en mijn cosmo stuur.

• Spaiker
Het stuur is dikker, volledig leder en afgeplat aan de onderkant. Ook is het iets kleiner geloof ik.

• RobKJ
Jasperlamers schreef op donderdag 13 november 2014 @ 09:41:
Bij de rdw geregistreerd met een cilinder inhoud van 0cm3 ;P
[...]
Import he, dan gaat het niet altijd goed met het overnemen van alle gegevens. Het gelukkig wel officieel bewijs dat het een 2.0 16V is :)

• Vissa66
Grilletje laten meepakken in de kleur van de auto. Vond dat zilver maar niks, zo meegespoten worden ze tegenwoordig ook geleverd.

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/rjjiv5.jpg

Nog 2 weekjes en dan is hij alweer 2 jaar. Geniet er nog elke dag van, denk dat ik de garantie maar ga verlengen en er lekker in door blijf rijden. :)

M3P 24'

• redbullet
Damn nette Opel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Ik kwam net deze tegen:
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/10696215_622598997863384_3543883603085393326_n.jpg?oh=9efc85df255ba6a511efcb4a88145cb4&oe=54E47F8E&__gda__=1427556406_95984e944da2999a1822154407ec1d81

Getinte koplampen blijkbaar? Is zoiets legaal in Nederland/België? Sorry voor de grootte van de foto ;(

[ Voor 5% gewijzigd door Spaiker op 16-11-2014 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxoss
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:16
Ik ben op zoek naar een vervangende auto voor mijn gestolen golf 6. Ik wil tijdelijk (1,5 jaar) wat kleiners gaan rijden en via het autoweek forum kwam ik op de corsa cdti 95 pk uit. Een leuk autotje met toch een goede motor om mee te komen in het verkeer.

Nu is mijn oog gevallen op de volgende auto:

http://occasions.autobedr...d=60&mrk=Opel&so=gallerij

7600 km is niets voor die leeftijd en deze auto is vol met opties. De verkoper geeft aan dat de auto uit een faillissement komt en dat het waarschijnlijk een demo auto is geweest. 1ste beurt van aflevering dateert van dec. 2013 met 97km op de teller (incl bewijs van onderhoudsboekje)! Dit betekend dus dat de auto de eerste 2,5 jaar heeft stilgestaan?

Zal dit een goede koop zijn of moet ik toch wat huiverig zijn over de km stand?

[ Voor 3% gewijzigd door maxoss op 19-11-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Lekker aan het wisselen geweest. Voor naar achter en andersom, daarna tijd voor setje nieuwe bandjes. :)

Geconstateerd dat de remblokken aan de voorzijde redelijk op zijn. Maar eens kijken naar EBC Redstuff blokjes. :)

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2ii7l9y.jpg

M3P 24'

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:42

Speedmaster

Make my day...

maxoss schreef op woensdag 19 november 2014 @ 13:53:
Ik ben op zoek naar een vervangende auto voor mijn gestolen golf 6. Ik wil tijdelijk (1,5 jaar) wat kleiners gaan rijden en via het autoweek forum kwam ik op de corsa cdti 95 pk uit. Een leuk autotje met toch een goede motor om mee te komen in het verkeer.

Nu is mijn oog gevallen op de volgende auto:

http://occasions.autobedr...d=60&mrk=Opel&so=gallerij

7600 km is niets voor die leeftijd en deze auto is vol met opties. De verkoper geeft aan dat de auto uit een faillissement komt en dat het waarschijnlijk een demo auto is geweest. 1ste beurt van aflevering dateert van dec. 2013 met 97km op de teller (incl bewijs van onderhoudsboekje)! Dit betekend dus dat de auto de eerste 2,5 jaar heeft stilgestaan?

Zal dit een goede koop zijn of moet ik toch wat huiverig zijn over de km stand?
Als ik kijk bij de RDW (https://ovi.rdw.nl/) dan heeft deze auto 1 privé eigenaar gehad, je kan proberen de vorige eigenaar de achterhalen, staat vaak in het boekje, gewoon testrit mee maken en even in het boekje kijken en gegevens noteren. Met deze km stand kan je er echt geen buil aan vallen. Auto zal alleen wel rustig verder ingereden moeten worden want met 7600 km is deze nog niet wakker. Zeker in het begin zal de auto semi traag reageren. Rustig inrijden tot een 10 a 12.000 km en dan even de autobahn op en een uurtje daar rollebollen met de auto. Heb zelf de 3-deurs uitvoering gehad en er zit een hoop kracht in het motortje zodra je boven de 1500 toeren komt. Turbo komt er dan in en dan is het gaan. Lijkt soms als je gas geeft dat het even 1 od 2 tellen lijkt of er niets gebeurd en dan is boef en gaan. Top wat ik er zelf mee op de autobaan gereden heb is 198 km per uur op de GPS. En dan zijn er mensen die een eco hok traag vinden. >:) :o :9
Pagina: 1 ... 12 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.