Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.515 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

itsalex schreef op woensdag 23 april 2014 @ 20:48:
[...]

Haha dat weet ik maar ik heb geen ervaring met Opel. VW beetje teveel garageervaring meegehad en BMW alleen onderhoud. Hoop echt dat deze Opel wel wat langer meegaat.

Maar ik vind dit wel een tegenvaller voor Opel;
Servicebeurt
Opel: 1 jaar of 30.000 km
VW: 2 jaar of 30.000 km
BMW: Variabel (rond de 30.000 km of 2 jaar geloof ik)
Dat is ook een leuke kostenpost als dat € 400 per keer is d.w.z. Opel = € 800 en BMW en VW € 400. Als je 30.000 km rijdt prima niets aan de hand dan is BMW misschien wel zelfs goedkoper omdat je niet direct om de 30.000 km bij de dealer hoeft te staan.
Het is maar net wat je wilt, vw's staan er bekend om om vaker en sneller stuk te lopen maar de onderhoudsinterval kan wel naar 2 jaar (wat inhoud dat de boel in het blok ook allemaal oud wordt) en bij opel is dat niet zo. ;)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
We wachten maar af hoever dit blokkie 1.4 Turbo 140 pk komt. tot nu toe 20% van de olie al verstookt op 4.000 km dus even doorrekenen en bij 20.000 moet ik naar de dealer om weer wat olie te halen anders haalt die de 30.000 km niet. Ik heb bij nog geen auto ooit olie bijgevuld of moeten vullen en dat moet ik nu erg in de gaten dus houden want zelfs bij de Golf heb ik aantal keren gecontroleerd maar altijd keurig op niveau. Rij wel gemiddeld 1 op 13/14 dus dat is ok.

Ik begin wel steeds meer tegen punten aan te lopen waarvan ik denk, Opel hmmmm daar ga ik volgende keer niet meer inrijden. Zo doe ik wel ervaring op qua merken maar voor een "moderne" auto lopen ze teveel achter. Zelfs een Polo vind ik robuster rijden en ook qua materialen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-10 13:37
Eerder olie bijvullen kan ook geen kwaad.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:08
Onze Corsa C 1.2 heeft de 80K KM gedraaid. Is er een speciale onderhoudt nodig rond dit gereden KMs?

V-snaar vervangen ofzo? In juni APK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-10 16:25
Hoe oud? Welk bouwjaar, welke motor (Z12XE of XEP)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

itsalex schreef op maandag 05 mei 2014 @ 23:43:
We wachten maar af hoever dit blokkie 1.4 Turbo 140 pk komt. tot nu toe 20% van de olie al verstookt op 4.000 km dus even doorrekenen en bij 20.000 moet ik naar de dealer om weer wat olie te halen anders haalt die de 30.000 km niet. Ik heb bij nog geen auto ooit olie bijgevuld of moeten vullen en dat moet ik nu erg in de gaten dus houden want zelfs bij de Golf heb ik aantal keren gecontroleerd maar altijd keurig op niveau. Rij wel gemiddeld 1 op 13/14 dus dat is ok.

Ik begin wel steeds meer tegen punten aan te lopen waarvan ik denk, Opel hmmmm daar ga ik volgende keer niet meer inrijden. Zo doe ik wel ervaring op qua merken maar voor een "moderne" auto lopen ze teveel achter. Zelfs een Polo vind ik robuster rijden en ook qua materialen.
Olie kun je pech mee hebben dat de vorige eigenaar niet goed heeft warm en uitgereden, zeker bij een turbo blok is dit enorm van belang. Sowieso eerste 10km vol gas vermijden en ook niet verder dan 3000-3500 toeren. Dat de kvs temp in het midden staat wilt niet zeggen dat de olie of het blok op temperatuur is. :P

En ik hoop dat je eens een volkswagen meemaakt waar de bitumen mat in de deur is vergeten terug te plaatsen, dan praat je wel anders over bouwkwaliteit. ;) Dan klinkt ie net zo als de gemiddelde Lada...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-10 16:01

Aapje

Opel-beun
Topicstarter

Denk wat jij zoekt is een oer oude SDI Polo want je hebt je mening allang opgemaakt voor je deze auto gekocht heb. Rij je 'm wel warm voor je 'm doortrapt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik trap de auto nooit door de eerste 20 min. Ik rij echt heel netjes met de auto anders haal ik echt niet 550-600 km op 1 tank. 5000 toeren gaan pas spelen als ik 20 min of van snelweg kom en laat de auto altijd 1 min nastationeren. Maar mijn toerengebied is 2500-3000 en bij koud nooit verder dan 2750 toeren. Dus hoop dat de eerste eigenaar netjes ermee om is gegaan anders is het panne.

Eerlijk ja geef me liever maar een 1.9 tdi. Ik had er een VW Golf 5 bluemotion. 1050 km gemiddelde tank stad/snelweg, snelweg ruim 1250 km en tegen een Volvo aan auto totalloos na 2 maanden. Deze auto voelde degelijk, snel en heerlijk meegereden tot die Volvo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Mijn Corsa 1.3 CDTI gaat binnen 3 minuten al naar de 4000 toeren.
Dit komt omdat ik op een drukke N weg moet invoegen omhoog rijdend op een brug met een mini invoegstrook. De enige manier om dit veilig te doen is met 80 invoegen. helaas zit er voor de oprit een 180 graden bocht waardoor je daar met maximaal 50 uit komt waardoor je nog op de oprit zo'n 30km/u moet versnellen. het hoeft natuurlijk niet, maar ik zie zovaak auto's daar in de problemen komen terwijl me dat met mijn snelheid nooit is overkomen.
https://maps.google.nl/ma...uOfCygLAK&ved=0CDAQ8gEwAA

Ik doe dit ondertussen al 2,5 jaar dagelijks met het auto'tje maar de motor blijft het prima doen :).
blokje lijkt ook nog steeds geen olie te verbuiken. terwijl er al 150.000km op de teller staat van de afgelopen 3 jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Smuggler op 06-05-2014 21:10 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:23
Begrijp je die olieindicator wel in je auto. Die meter geeft de vervuiling van de olie aan niet het oliepeil dat is een andere sensor. De tekst is oliekwaliteit geen oliepeil.

De mijne gebruikt geen druppel van beurt na beurt +/- 25dkm jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Smuggler schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:08:
Mijn Corsa 1.3 CDTI gaat binnen 3 minuten al naar de 4000 toeren.
Dit komt omdat ik op een drukke N weg moet invoegen omhoog rijdend op een brug met een mini invoegstrook. De enige manier om dit veilig te doen is met 80 invoegen. helaas zit er voor de oprit een 180 graden bocht waardoor je daar met maximaal 50 uit komt waardoor je nog op de oprit zo'n 30km/u moet versnellen. het hoeft natuurlijk niet, maar ik zie zovaak auto's daar in de problemen komen terwijl me dat met mijn snelheid nooit is overkomen.
https://maps.google.nl/ma...uOfCygLAK&ved=0CDAQ8gEwAA

Ik doe dit ondertussen al 2,5 jaar dagelijks met het auto'tje maar de motor blijft het prima doen :).
blokje lijkt ook nog steeds geen olie te verbuiken. terwijl er al 150.000km op de teller staat van de afgelopen 3 jaar.
Heb het opgekietelde versie van deze in mijn astra station liggen en zelfs na 200k nog geen olie verbruik. Turbo doet het ook nog steeds prima, enige wat vervangen is (behalve een gebroken waterleiding wat altijd kan gebeuren) is de EGR klep en dat was wel eens hels karwij (niet bij te komen, speciaal gereedschap voor nodig enz). Enige jammerlijke vind ik nog steeds dat het geen 1.4 is (het is toch geen lease).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:34

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

MeNTaL_TO schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:53:
[...]
Heb het opgekietelde versie van deze in mijn astra station liggen en zelfs na 200k nog geen olie verbruik. Turbo doet het ook nog steeds prima, enige wat vervangen is (behalve een gebroken waterleiding wat altijd kan gebeuren) is de EGR klep en dat was wel eens hels karwij (niet bij te komen, speciaal gereedschap voor nodig enz). Enige jammerlijke vind ik nog steeds dat het geen 1.4 is (het is toch geen lease).
Zijn toch erg mooie motor blokjes, ik rij ook geen lease dus hoe langer het blokje het uithoud hoe beter, wellicht gaan we de 500k nog halen. daarna zal ik de bestuurdersstoel toch moeten vervangen ben ik bang.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:13

Jazzper

BB4E^Guerilla

Vriendin heeft haar oude leasewagen uit de poule ('12 Opel Zafira Tourer 1.4 Turbo 120PK Cosmo) ingeleverd en kreeg een voorloper terug. Een '11 Opel Astra Sports Tourer 1.4 100PK Edition.

Leuk die poulewagens... was al niet zo'n fan van die zafira (wel mooi in zwart met geblindeerde ramen) door afstandelijke besturing, zeer kale uitvoering met keiharde stoelen en in dit specifieke geval ontbreken van 3e zitrij (als je toch een mpv hebt wil ik ook alle stoelen hehe. Verder om de haverklap servicemeldingen. Van olieverversen tot kvs verversen tot weet ik het. Bepaalt marketing die intervallen ofzo?), maar die astra 1.4 ongeblazen slaat alles.

Hoe hebben ze zo'n instapmodel nou op de markt kunnen zetten? Voor de 20% ja, maar verder. Wat een trage bak. Niet vooruit te branden echt. En besturing is minder afstandelijk dan de Zafira maar nerveus stuurtje. Verder kale radio (de 300), handrem die je hand laat botsen met dashboard en vind bij beide auto's dat oranje verlichting erg cheap overkomen.

Gemiste kans want heb het idee dat Opel weer op de goede weg zit.

edit: hoogtepunt moet wel de handmatige raamslingers achterin zijn. In welke eeuw zitten ze?

[ Voor 10% gewijzigd door Jazzper op 07-05-2014 00:00 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
tha_bulldog schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 18:06:
Hoe oud? Welk bouwjaar, welke motor (Z12XE of XEP)?
bj 2006 (model 2005)
1.2 ZXE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:42
Jazzper schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 23:58:
Hoe hebben ze zo'n instapmodel nou op de markt kunnen zetten? Voor de 20% ja, maar verder.
Juist. Bij de aanschaf moet het zo goedkoop mogelijk en als de auto dan eenmaal in bezit is missen we vermogen en luxe opties..

Overigens vind ik een aantal opmerkingen in dit topic toch echt wel in de categorie gezever horen. Hill climb assist welke niet goed zou werken, schermpjes welke te fel zijn, raamslingers achter en dat soort dingen. Van de andere kant toont het wel aan dat auto's overengineered zijn. Mijn 99' Vectra B2 is tegenover mijn 91' Corsa al hopeloos ingewikkeld. Wel vind ik de Vectra een fijne auto om lange afstanden te maken. Vele luxe opties en snufjes welke tegenwoordig op auto's zitten missen maar je zit gewoon lekker en de auto is koersvast en stuurt strak en goed.

Over de kwaliteit ook nog wat leuks. Loop maar eens langs wat auto's en klop eens voorzichtig op het plaatwerk. Het kan inbeelding zijn maar het plaatwerk van een Opel doet vaak degelijker aan. Geen klik-klak blik geluid maar een doffe klop. Dat maakt de auto's helaas ook zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06:56

breinonline

Are you afraid to be known?

No offence, maar dat plaatwerk is ook een beleving. De testen wijzen iedere keer uit dat je voor kwaliteit sowieso niet bij Duitse auto's moet zijn, ook al hebben ze wel die naam. De Japanners doen het nog altijd beter. En gooi maar eens een Japans portier dicht, dat klinkt heel erg blikkerig :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 08:13
Ik kan me hier ook melden :)

Schaamteloze crosspost van het SJAT-topic:

Opel Astra GTC Sport (ook wel gekend als Astra J(?)).

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/P2hCn3JirNzpECdpYI6hrw0Q/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/F4qD3wWKlS1XutxNf8mQN81e/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fHsOVBRArMpXwPl5nBagvifU/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/RlZgirLhlJGp9tqk30HXcw7a/full.jpg

Motor: 1.4 Turbo met 140PK (komt neer op 103kW)
Benzine dus.

Opties:
Adaptive Forward Lighting
Radio SD900 Navi
Parkpilot
Bluetooth integratie
Zicht-, en lichtpakket
Start/stop
Sportzetels (stof) / Sportophanging
Xenon en mistlichten vooraan

Kleur: Mineral White

32.000KM nadat ik hem thuisgebracht heb (150km ritje, leuk voor een eerste ervaring).
Auto is van eind 2011.

Voor mezelf een auto om U tegen te zeggen, aangezien ik van een Peugeot 206, 1.1i met 60PK kom.
Voorlopig ook nog een droomauto, al ga ik wel de achterste ruiten laten tinten.

[ Voor 5% gewijzigd door Spaiker op 12-05-2014 19:35 ]

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
leonbong schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 21:49:
[...]

Begrijp je die olieindicator wel in je auto. Die meter geeft de vervuiling van de olie aan niet het oliepeil dat is een andere sensor. De tekst is oliekwaliteit geen oliepeil.

De mijne gebruikt geen druppel van beurt na beurt +/- 25dkm jaar.
Het is bij mij Engels, ja sorry, ik heb die auto compleet verbouwd door het navisysteem en ok dan is het de levensduur van de olie. Even snel rekenen zoals ik al deed; 4.000 km bij 80% dus 8.000 km bij 60% aangezien ik aanneem dat het linear gaat dus dan kom je uit bij 16.000 km 20% en 20.000 km 0%?

Maar dat neemt niet weg dat ik de 25.000/30.000 km in een jaar niet haal dus ik moet sowieso daarvoor actie ondernemen dus dat wil eigenlijk zeggen dat ik die complete 5 liter opnieuw moet laten vullen 8)7? nou dat vind ik nog schoftiger terwijl de monteurs daar die olie gratis krijgen en ik mag daar al bij 19.000/20.000 km even nieuwe vulling erin gaan laten gieten voor wat zal het zijn, milieukosten, olie 5 liter à € 15 en werkzaamheden voor € 100 met totaal € 185 ex BTW? Zo wil ik ook wel mijn brood verdienen. Geef dan liever het oliepeil aan dan kost het me maar € 15 tot € 30 als ik maar 1-2 liter hoef bij te vullen om 30.000 km te halen.

Trouwens die airco/kachelpaneel wat een systeem met hele grote K. Die AGR stoelen klikken gewoon niet vast. Met iedere bocht hoor ik klik en de rails zitten ook niet gelijk 8)7. Cruise control blijf ik heel gevaarlijk vinden aangezien de auto gewoon in de 2e versnelling naar een snelheid gaat (resume welke totaal onbekend is aangezien dit niet op de display staat maar je moet onthouden dus het kan best zijn naar de 140 km/h), de 140 pk komt soms los en soms gewoon heb ik het idee dat het motormanagement totaal de weg kwijt is omdat er geen vermogen los komt, middenarmsteun die steeds naar achteren schuift, elektronische handrem die gewoon niet functioneert als de sleutel uit contact is terwijl dat wettelijk moet functioneren, nou ja en dat was het even.

[ Voor 23% gewijzigd door itsalex op 12-05-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
Geef dan liever het oliepeil aan dan kost het me maar € 15 tot € 30 als ik maar 1-2 liter hoef bij te vullen om 30.000 km te halen.
Maar dan word je olie dus nooit vernieuwd. En je kunt ook gewoon zelf die olie eruit halen en naar het milieupark brengen als je dat liever wilt. 100 euro aan manuren is het echt niet.

Edit:

Ik vind je cruise controll verhaal trouwens ook niet echt ergens over gaan. Ik heb dus nog nooit in een auto gezeten die mij de snelheid van de cruise controll vertelde en ik heb toch wel wat merken gereden de afgelopen jaren. En je zit toch zelf achter het stuur? Je auto vliegt toch niet ineens weg?

[ Voor 31% gewijzigd door LOTG op 13-05-2014 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
@Itsalex
Er zit een oliepeilsensor in die aangeeft wanneer het pijl te laag is en dan kan er 1 liter bij. Is overgens bij nog nooit voor gekomen bij +/- 25000km/jaar

Daarnaast kwaliteit verloopt zeker niet linear, op dit moment 20000 gepasseerd sinds vorige beurt en hij staat op 70% kwaliteit.

[ Voor 28% gewijzigd door leonbong op 13-05-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• screamhouse
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-10 22:48
grappig, kom van 2 franse auto's en rij nu een 2010 Zafira en ik vind de bouwkwaliteit en rijeigenschappen een verademing bij mijn 2 franse auto's (206 en Picasso)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
LOTG schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:05:
[...]

Maar dan word je olie dus nooit vernieuwd. En je kunt ook gewoon zelf die olie eruit halen en naar het milieupark brengen als je dat liever wilt. 100 euro aan manuren is het echt niet.

Edit:

Ik vind je cruise controll verhaal trouwens ook niet echt ergens over gaan. Ik heb dus nog nooit in een auto gezeten die mij de snelheid van de cruise controll vertelde en ik heb toch wel wat merken gereden de afgelopen jaren. En je zit toch zelf achter het stuur? Je auto vliegt toch niet ineens weg?
Ik ben het met je eens dat het nergens over gaat, maar ik heb toch vaak zat in auto's gereden waar het gewoon aangegeven wordt. Bij alle Renaults vanaf 2004 staat er gewoon REGELAAR ---km/h op het display, bij Peugeot staat er CC ---km/h op de kilometerteller etc. Vaak genoeg gezien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Hey opel mannen, ik heb een leuk goedkoop(duurkoop?) astra'tje op het oog maar hij heeft een probleem.
http://www.speurders.nl/o...l?user_id=2391636&sr_ab=0

Hij wil niet in zijn achteruit. Ik heb de verkoper al gemaild wat er precies aan de hand is, op hij kraakt als je hem er in wil duwen of hij er gewoon niet in komt of dat hij er uit knalt.
Maar dat weet ik dus niet.
Nu wel een reactie gekregen:
ik weet niet wat er aan mankeert . eerst stond de pook niet goed en wilde die niet in de eerste versnelling en in de achteruit.

een kennis van mij heeft toen de stand van de pook iets anders afgesteld , nu werkt de vooruit versnellingen goed. maar als je de auto in de achteruit zet dan is het net of die niet in de versnelling gaat of dat die er weer eruit schiet. ik heb er met een opel monteur er over gehad en die zei dat het ook aan de schakel stangen kan liggen dat die zijn versleten. ik heb er zelf geen verstand van.
Is dit een bekende kwaal?

Ik heb er wel een klein beetje verstand van en het zou kunnen dat er teveel speling op de stangen zit of dat het "dingetje" wat je omhoog trek om hem in zijn achteruit doet niet meer goed werkt oid.

Anyway is versnellingsbak problemen of dit probleem iets wat vaker voorkomt bij een Astra G ?

En waar moet ik nog meer op letten?

Ik las dat er een bepaalde motor type was van de 1.6 16V ecotec die wat olie verbruikt? welke type is dat en waar kan ik de motorcode van een Astra G vinden?
En ik zie ook dat meerdere wat roest hebben bij de wielkassen, persoonlijk vind ik dit niet zo heel erg zolang de dorpels maar goed zijn, heeft de Astra G veel last van roest aan de onderkant?

[ Voor 19% gewijzigd door kaasaanfiets op 13-05-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Als de Synchromeshringen in de bak stuk zijn dan wordt het een andere bak monteren. Kan, het aanbod aan onderdelen is groot, maar of je op het werk zit te wachten...

Ik zie dat hij van '98 is. Opel heeft in dat jaar aardig wat bezuinigd, o.a. op de roestpreventie, dus die modeljaren staan niet erg positief bekend als het gaat om roest.

Persoonlijk zou ik even verder kijken. :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
LOTG schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 09:05:
[...]

De cruise control is niet constant met Opel. Ik heb met BMW en VW gereden en die houden de cruise control gewoon keurig constant dus berg op (zelfs met 110 km/h de berg op en af (weg van en naar Lyon) en nog constant houden) of berg af niet tot nauwelijks kilometer verschil maar mijn cruise control gaat van 85 km/h in zijn 4e versnelling gewoon rustig terug naar 80 km/h en pas later wordt die wakker en dan komt die weer terug naar eerst 87 km/h en dan weer rustig terug naar 85 km/h. Het is ook dan niet 85 km/h maar schommelt ergens tussen de 83 km/h en 86 km/h. Ik wil gewoon ook weten op welke snelheid de cruise control staat. Bij BMW krijg je een LED te zien boven je snelheidsmeter en bij VW zie je in je display bij je stuur hoe hard je cruise control is. Ik vind deze cruise control echt levensgevaarlijk omdat die als je vrachtwagen achter je hebt de snelheid er veel te veel uithaalt. En met 140 pk in zijn tweede/derde versnelling vanaf de 30 km/h en een cruise control die ingesteld staat op 130 km/h dan wil die auto wel doortrekken als je niet oplet en zeker in de stad en het is maar kwestie van 1 verkeerde knop indrukken.

Maar als je dagelijks in een auto rijdt en 100/150 km per dag soms toert mogen dingen toch wel een beetje logisch en netjes inelkaar zitten? Ik zit de hele tijd te klooien met de kachel want zonder airco wil ik hem op 16 graden hebben (allebei de kanten) en met airco rond de 21 graden. Ook de snelheid van de ventilator die ik steeds sta af te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dat ben ik met je eens, maar het is algemeen bekend dat je een CC nooit bergop en bergaf moet gebruiken. De indicatie van de ingestelde snelheid ben ik wel met je eens, dat is ideaal en ik snap niet waarom ze dat bij Opel nog steeds niet hebben. Maar de cruise op de reminder zetten in de stad is mij echt nog nooit gebeurd.

Dat van die airco kan ik me voorstellen als je geen climate control hebt, bij een CC moet je hem gewoon vast zetten op de gewenste temperatuur en dan bepaalt hij zelf wel of je de A/C nodig hebt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zit nog zo'n gevaarlijke knop in bijna elke auto. Het is eigenlijk meer een pedaal, een keer verkeerd indrukken en je vliegt er zo vandoor, levensgevaarlijk.

Misschien is het in jouw geval handig de herinner stand niet te gebruiken. Maar gewoon altijd de snelheid opnieuw in te stellen. Zelf gebruik ik de herinner stand alleen na even afremmen voor een inhaal actie i.o.d.

In mijn Corsa (D) ervaar ik geen snelheidsschommelingen. Die rijdt gewoon constant de ingestelde snelheid (op de teller en TomTom). Natuurlijk niet bij berg op/berg af in de verkeerde versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

tha_bulldog schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:38:
Dat ben ik met je eens, maar het is algemeen bekend dat je een CC nooit bergop en bergaf moet gebruiken. De indicatie van de ingestelde snelheid ben ik wel met je eens, dat is ideaal en ik snap niet waarom ze dat bij Opel nog steeds niet hebben. Maar de cruise op de reminder zetten in de stad is mij echt nog nooit gebeurd.

Dat van die airco kan ik me voorstellen als je geen climate control hebt, bij een CC moet je hem gewoon vast zetten op de gewenste temperatuur en dan bepaalt hij zelf wel of je de A/C nodig hebt of niet.
Ik snap het ook niet, nooit CC gebruiken in een niet automaat in de bergen. De Focus heeft wel een snelheids indicatie, maar die vind ik weer een ramp om in te stellen en te gebruiken, al vind ik de plek die Opel gebruikt ook weer niet alles, heb regelmatig dat ik iets verkeerd druk en dan richting aangeef (die ik niet op wil).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opel heeft zover ik weet al zeker 3 verschillende systemen
- Drukknopjes op het uiteinde van de richtingaanwijzer (o.a. het eerde model Merriva)
- Draaiknopje op het uitende van de richtingaanwijzer voor geheugen en set en een drukknop het het uiteinde voor reset. (o.a. Corsa D)
- knopjes aan de linkerkant op het stuurwiel (als je wielen recht staan) (o.a. Insignia)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:09:
- Drukknopjes op het uiteinde van de richtingaanwijzer (o.a. het eerde model Merriva)
- Draaiknopje op het uitende van de richtingaanwijzer voor geheugen en set en een drukknop het het uiteinde voor reset. (o.a. Corsa D)
- knopjes aan de linkerkant op het stuurwiel (als je wielen recht staan) (o.a. Insignia)
Als je wielen recht staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOTG schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:37:
[...]

Als je wielen recht staan?
Ja als je je stuur 180 graden draait zitten de knopjes rechts en staan je wielen niet meer recht ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Ah zo, mijn GT heeft ze ook op het stuur en ik had het idee dat het gewoon de standaard was vanaf de Insignia. Gewoon het zelfde stuur in alle modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
tha_bulldog schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 11:38:

CC ging echt prima met een Golf 2.0 TDI 110 pk berg op en berg af. Hield ook in zijn 5e versnelling keurig 110 km/h en 130 km/h (en geen km afgeweken en dat noem ik nou top). Nou dat ga ik hiermee echt niet doen, dat is levensgevaarlijk met die CC. Ik vind die knoppen echt gevaarlijk op het stuur zitten. Dat had VW keurig op de lichthendel. Prima oplossing sinds 1996 van VW. Ook vind ik de stuurbediening bij VW logisch audio en telefoon op links en rechts je boordpc. Logisch en simpel toch? Rechterhand moet je voor de pook, kachel etc gebruiken en links gebruik je bij niet en de meeste mensen hebben de linkerhand op het stuur (en je moet de rechterhand ook daar hebben maar dat doen de meeste mensen niet). Dat is logisch nadenken althans vind ik.

Het bedieningspaneel zet de airco automatisch uit dus je moet zelf kiezen of je airco wilt of niet 8)7 of ecostand . Zoals met 26 graden in de auto gaat de kachel proberen zonder airco (niet eens warme motor) om naar 20 graden te koelen. Het resultaat, er komt eerst de warmte vanuit de motor binnenin dus het dan nog heter en dan gaan koelen zonder airco. Nou je snapt hem al. Of de airco staat aan en blijft aanstaan 8)7 dus je wordt ook nog snipverkouden. Ja echt Opel nee het gaat hem echt niet worden.
Bij VW had je nog een automatische filter voor tunnels etc dus je kreeg wel lucht van buiten maar dan gefilteerd en dat werkte echt top. Zat ooit achter een oude Mercedes die reed deels op olie. Niets van geroken. Super functie en dat mis ik soms wel.

Dan is de hamvraag, zijn VW en BMW dan zo ver doorontwikkeld tov andere merken want je mag toch met een auto uit 2012 verwachten dat zulke dingen enigzins zijn opgelost aangezien je elektrisch gaspedaal hebt en ook elektrische schakelingen voor cruisecontrol? Ik wist van vroeger dat een mechanisch gaspedaal ging bijna niet maar dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
CC ging echt prima met een Golf 2.0 TDI 110 pk berg op en berg af. Hield ook in zijn 5e versnelling keurig 110 km/h en 130 km/h (en geen km afgeweken en dat noem ik nou top). Nou dat ga ik hiermee echt niet doen, dat is levensgevaarlijk met die CC. Ik vind die knoppen echt gevaarlijk op het stuur zitten. Dat had VW keurig op de lichthendel. Prima oplossing sinds 1996 van VW.
Opel had ze daar ook zitten, maar ik vind het op het stuur niet beter of slechter. Ik zie ook niet in wat er zo gevaarlijk aan zou moeten zijn? En je kunt nog altijd op de rem (of koppeling bij een handbak) drukken om de CC uit te zetten. Zowel mijn Astra destijds als mijn GT lopen ook probleemloos berg op en af op de CC.
Ook vind ik de stuurbediening bij VW logisch audio en telefoon op links en rechts je boordpc. Logisch en simpel toch? Rechterhand moet je voor de pook, kachel etc gebruiken en links gebruik je bij niet en de meeste mensen hebben de linkerhand op het stuur (en je moet de rechterhand ook daar hebben maar dat doen de meeste mensen niet). Dat is logisch nadenken althans vind ik.
Ik kan het mij alleen van Audi herinneren, maar daar zat niet de boordcomputer rechts maar de audio. Ik snap ook niet wat het uit maakt, maar als jij er blij van word dat hij links zit...
Bij VW had je nog een automatische filter voor tunnels etc dus je kreeg wel lucht van buiten maar dan gefilteerd en dat werkte echt top. Zat ooit achter een oude Mercedes die reed deels op olie. Niets van geroken. Super functie en dat mis ik soms wel.
Dat heeft Opel ook, actieve koolstoffilter heet dat volgens mij. Echter, dat was een optie destijds dus ik denk nu ook nog steeds. En VW kennende moet dat ook een optie zijn geweest.

[ Voor 63% gewijzigd door LOTG op 16-05-2014 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:09:
...
...
Zo ook mijn Corsa D, maar ook de Zafira B die m'n ouders hadden...

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
itsalex schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:59:
[...]

CC ging echt prima met een Golf 2.0 TDI 110 pk berg op en berg af. Hield ook in zijn 5e versnelling keurig 110 km/h en 130 km/h (en geen km afgeweken en dat noem ik nou top). Nou dat ga ik hiermee echt niet doen, dat is levensgevaarlijk met die CC. Ik vind die knoppen echt gevaarlijk op het stuur zitten. Dat had VW keurig op de lichthendel. Prima oplossing sinds 1996 van VW. Ook vind ik de stuurbediening bij VW logisch audio en telefoon op links en rechts je boordpc. Logisch en simpel toch? Rechterhand moet je voor de pook, kachel etc gebruiken en links gebruik je bij niet en de meeste mensen hebben de linkerhand op het stuur (en je moet de rechterhand ook daar hebben maar dat doen de meeste mensen niet). Dat is logisch nadenken althans vind ik.
Waar heb je hety over mijn cruise control werkt prima altijd constant. Ook in de bergen totdat het motorkoppel het niet meer redt natuurlijk.\
En mijn voorgaande auto een corsa D was dat ook prima deze had overigens het op een hendel links zitten.
Het bedieningspaneel zet de airco automatisch uit dus je moet zelf kiezen of je airco wilt of niet 8)7 of ecostand . Zoals met 26 graden in de auto gaat de kachel proberen zonder airco (niet eens warme motor) om naar 20 graden te koelen. Het resultaat, er komt eerst de warmte vanuit de motor binnenin dus het dan nog heter en dan gaan koelen zonder airco. Nou je snapt hem al. Of de airco staat aan en blijft aanstaan 8)7 dus je wordt ook nog snipverkouden. Ja echt Opel nee het gaat hem echt niet worden.
Ik heb climate control en die is prima.
Ik heb gewoon een interieurfilter inclusief koolstofdfilter en aicro dus waar heb je het over.

Mijn voorgaande auto een Corsa D was dit ook zo.
Dan is de hamvraag, zijn VW en BMW dan zo ver doorontwikkeld tov andere merken want je mag toch met een auto uit 2012 verwachten dat zulke dingen enigzins zijn opgelost aangezien je elektrisch gaspedaal hebt en ook elektrische schakelingen voor cruisecontrol? Ik wist van vroeger dat een mechanisch gaspedaal ging bijna niet maar dat is logisch.
Ik heb dusdanig vaak in de nieuwe golf van mijn buurman gereden om te weten dat het echt geen bal uitmaakt.
Ofwel ik vind het geen steekhoudend verhaal ik heb zelf nu een Astra J sports tourer cosmo

[ Voor 3% gewijzigd door leonbong op 16-05-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 13:59:
[...]

Ik vind die knoppen echt gevaarlijk op het stuur zitten.
Wat is er precies gevaarlijk aan stuurbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 10:02

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

LOTG schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 14:27:
[...]

Opel had ze daar ook zitten, maar ik vind het op het stuur niet beter of slechter. Ik zie ook niet in wat er zo gevaarlijk aan zou moeten zijn? En je kunt nog altijd op de rem (of koppeling bij een handbak) drukken om de CC uit te zetten. Zowel mijn Astra destijds als mijn GT lopen ook probleemloos berg op en af op de CC.
Ik heb een paar weken geleden in een Zafira gereden (huurauto), waarbij de CC niet uitschakelde toen ik de koppeling gebruikte.
Ik kwam er per ongeluk achter toen ik op de CC doorschakelde.

Maar bij die auto moet ik ook bekennen dat ik zelf een constantere snelheid kan aanhouden dan de CC, en dan heb ik het ook nog over een vlakke weg; geen hellingen.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 15:26:
[...]

Ik heb een paar weken geleden in een Zafira gereden (huurauto), waarbij de CC niet uitschakelde toen ik de koppeling gebruikte.
Ik kwam er per ongeluk achter toen ik op de CC doorschakelde.

Maar bij die auto moet ik ook bekennen dat ik zelf een constantere snelheid kan aanhouden dan de CC, en dan heb ik het ook nog over een vlakke weg; geen hellingen.
Dan lijkt mij de CC defect, immers zou de auto in de toerenbegrenzer vliegen als je ontkoppelt.

[ Voor 15% gewijzigd door LOTG op 16-05-2014 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Nee als je de koppeling even indrukt dan blijft de CC nog aan, dat is ook bij mij. Als ik dat VW deed ging meteen de CC eraf. Als je de pook uit de versnelling trekt gaat de Golf ook direct uit en de Opel loeit nog even door en dan uiteindelijk gaat die eraf.

Nou wat jullie zeggen over geen verschil met een Golf 6 uit 2008 of een Astra J uit 2012!!! nou wereld van verschil en dit is dan een "sport" en ik had een Comfortline, waar ook nog eens een middenarmsteun in de hoogte zat en bleef ipv steeds te verschuiven, middenarmsteun achter, skiluik, 12v achter aansluiting, bochtrijverlichting (echt superoptie), RNS510 (was optie maar ok), harde schijf, DVD, dimbaar scherm, SD kaart lezer (niet alleen voor de navi), CC afleesbaar en veel betere tripcomputer met veel meer info zoals buitentemp, miles in UK, navi ook nog af te lezen en telefoon goed te bedienen en af te lezen, audio goed af te lezen, automatische luchtfilter en betere kachelinstelling waarbij het sync liep ipv dat je handmatig eerst de ene kant doet en dan de andere kant, tripteller, gekoeld dashboardkastje!!!!! mis ik echt heel erg, zeker als je de hele dag op de weg zit en je wil iets koels hebben, stoelen die niet kraken, ruimer achter. Ook de tripcomputer display was wit ipv rood. Dat was zo achterhaald qua kleur. En o ja 6/7/9 speakers ipv standaard met RNS510 8 speakers (ook tweeters achter).

Vergeet niet, ik rij de hele dag in die auto en dan ga je echt ergeren aan dingen. De auto is qua formaat groot want als ik een Golf in mijn garage heb of een BMW 1 kan ik overal goed bij en met de Astra best lomp.

[ Voor 6% gewijzigd door itsalex op 16-05-2014 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je Opel niks vindt.. waarom rij je er dan 1?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:32:
Als je Opel niks vindt.. waarom rij je er dan 1?
Ik heb heel veel afwegingen moeten maken qua auto's en ben heel erg gaan zoeken. Van Mercedes naar Renault en allerlei andere merken. Ik heb zelf best veel merken qua auto's gehad en was op zoek naar een auto zoals bv VW Golf met goede stoelen, getinte ramen achter, navi, cruise control, makkelijk parkeerbaar dus goed overzicht ook etc. Daar kwam Golf, Mazda 3, Astra, Focus, Civic naar voren toe maar ook in mijn gedachte, niet te duur en niet te oud want na 3 jaar is de auto toch weer afgeschreven vanwege de 500 km die ik gemiddeld per week toer dus het is ook mijn tweede huis dus mag ik dan toch me comfort hebben vandaaar dat ik ook zo de opties mis wat bij VW gewoon goed geregeld was en bij Opel je de plank misslaat. Dit zie je pas achteraf en niemand roept hier wat over maar ik rij heel vaak 's avond en dan wil ik me niet laten verblinden door een navischerm die zo fel is dat je gewoon de helft van de weg niet meer ziet omdat dat ding precies onder de voorruit is gehangen en niet gedimd kan worden plus tel daarbij op dat je dus ook niet onderweg even je doel kan veranderen want dat moet je weer stilstaan. Wie weet dat? Ja nu ja maar niet vantevoren.
VAG Groep liet ik staan oa vanwege onderstaande en vanwege de slecht TSI motoren. TDI had ik misschien nog wel willen doen maar ervaring maakt je wijzer. BMW was ook een serieuze optie maar dat wilde ik doen als ik ouder ben en misschien ooit als een 1 serie met M pakketje in het blauw met 118 met 180 pk voor een hele strakke prijs staat.

Als je klaar bent met het VW product en na welgeteld 64 keer in de garage te hebben gestaan in 3 jaar met 120.000 km te hebben gereden (stond uiteindelijk op 175.000 km) was ik klaar met deze 2.0 tdi VW Golf 6. ik heb een totaal van meer dan € 10.000 aan garantie laten verspijkeren en er kwam een distributiesnaar, roetfilter, servicebeurt, banden ehhhm dat was het, o ja koppakking was ook nog gaande dus ± € 5.000 kosten. Van deze 64 keer dat ik bij de garage had gestaan had misschien 30 keer voorkomen kunnen worden door betere expert bij de garage maar ok. Dan was de som daaag wegwezen.

Ik had op Tenerife in een Opel Astra J 120 pk??? gereden en dat was echt lekker om daar mee te rijden. Alleen daar zaten geen opties op want dat was een huurauto maar de auto reed echt lekker. Nu rij ik in een Opel Astra wat op zich een goed idee was. Als het koud is rijdt de auto voor geen ene sodemieter (luchtmeter misschien niet helemaal 100% maar laat wel na de vakantie naar kijken) maar als het warm is dan gaat het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

itsalex schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 18:14:
Nee als je de koppeling even indrukt dan blijft de CC nog aan, dat is ook bij mij. Als ik dat VW deed ging meteen de CC eraf. Als je de pook uit de versnelling trekt gaat de Golf ook direct uit en de Opel loeit nog even door en dan uiteindelijk gaat die eraf.

Nou wat jullie zeggen over geen verschil met een Golf 6 uit 2008 of een Astra J uit 2012!!! nou wereld van verschil en dit is dan een "sport" en ik had een Comfortline, waar ook nog eens een middenarmsteun in de hoogte zat en bleef ipv steeds te verschuiven, middenarmsteun achter, skiluik, 12v achter aansluiting, bochtrijverlichting (echt superoptie), RNS510 (was optie maar ok), harde schijf, DVD, dimbaar scherm, SD kaart lezer (niet alleen voor de navi), CC afleesbaar en veel betere tripcomputer met veel meer info zoals buitentemp, miles in UK, navi ook nog af te lezen en telefoon goed te bedienen en af te lezen, audio goed af te lezen, automatische luchtfilter en betere kachelinstelling waarbij het sync liep ipv dat je handmatig eerst de ene kant doet en dan de andere kant, tripteller, gekoeld dashboardkastje!!!!! mis ik echt heel erg, zeker als je de hele dag op de weg zit en je wil iets koels hebben, stoelen die niet kraken, ruimer achter. Ook de tripcomputer display was wit ipv rood. Dat was zo achterhaald qua kleur. En o ja 6/7/9 speakers ipv standaard met RNS510 8 speakers (ook tweeters achter).

Vergeet niet, ik rij de hele dag in die auto en dan ga je echt ergeren aan dingen. De auto is qua formaat groot want als ik een Golf in mijn garage heb of een BMW 1 kan ik overal goed bij en met de Astra best lomp.
En VAG gebruikt voor alle auto's onbeveiligde radio's en navigatiesystemen waardoor deze ontiegelijk vaak gestolen worden. Dan heb ik liever een mindere CC dan een radio op backorder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Elk van de problemen met je CC kom ik niet tegen, en mijn Astra is een jaar ouder dan de jouwe..

Eigenlijk, ik kom geen enkel van je voornoemde problemen tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 22:22:
[...]

[WALL OF TEXT]
vanwege de 500 km die ik gemiddeld per week toer
[/WALL OF TEXT]
500km per week is niet zo heel spannend hoor, in je vorige posts laat je het voorkomen alsof je in je auto woont, daadwerkelijk zit je er misschien 1,5 per dag in? 500km per week heb ik bijna drie jaar gedaan in een aftandse GolfIII en dat ging meer dan prima, dus om je Opel nu zo de grond in te boren met dat kippeneindje als tegenargument vind ik vreemd. (rij zelf overigens geen Opel maar een Volvo V70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
CC gaat hier echt direct uit bij intrappen koppeling. Ik zou de dealer eens vragen of er niet een software update voor je Body Control Module is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
MarkoVie schreef op vrijdag 16 mei 2014 @ 23:14:
Elk van de problemen met je CC kom ik niet tegen, en mijn Astra is een jaar ouder dan de jouwe..

Eigenlijk, ik kom geen enkel van je voornoemde problemen tegen..
Ik sluit mij hier bij aan als astra bezitter.

Daarnaast ik heb ik ook een citroen c1 waar ik woon werk in rij, van 45km per dag enkele reis.
Dat is dus 2x45x5=450km per week en dan doe ik er ook nog andere zaken mee en tada 500 per week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
500 km op de snelweg is niet boeiend. Ik reed met me Golf soms 1.500 km per week. Maar ik rij op kleine stukken en veel stad. Afstanden van niets maar soms in en rond Amsterdam op 1 dag 100 km en dat is best veel dwars door de stad heen en stukjes snelweg. Op me navi geeft die qua trip soms aan 45 min gereden, 20 min rijden en 25 min stilstaan.

Vag met onbeveiligde radio zitten maar in 3 jaar is nooit me RNS510 gejat. Ik heb gestaan overal in Amsterdam zelfs in de k buurt van Bijlmer en in garage, zwarte markt Beverwijk, Rotterdam Zuid, Den Haag Schilderswijk etc. Voordeel was dat ik een Defa alarm had dus inbreken was geen doen want alarm ging sowieso af. Even tegen de ruiten tikken met metaal en bliep bliep.

De problemen met CC is misschien met nieuwe versie opgelost of je hebt een upperlevel display. Maar ik zal anders wel video posten als ik rustig op de A10 zit dan kunnen jullie zien. Ik ga toch sowieso even terug met de auto want me voorstoelen lijken niet goed in de rails vast te klikken en kraken bij enkele bochten. Af en toe vermogensverlies en lijkt alsof turbo niet meekomt, kachel bij laagste temp geeft alleen maar warme lucht ook met airco, pas na paar min en dan uitzetten werkt die weer. Maar ga ook even terug want de hillhold werkt soms ook niet (ik rol de auto stukje naar achteren, remmen en dan doet de hillhold control pas en soms weer niet) en dat verontrust me aangezien ik elektronische handrem heb. Ik red het wel maar soms is het wel makkelijk.

[ Voor 9% gewijzigd door itsalex op 18-05-2014 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
De hill hold werkt pas vanaf een bepaald hellings %, komt de levensduur van het systeem ten goede.
Netzo als je hoeft niet de E-handrem te lossen voordat je wegrijdt, maar voor de levensduur is het zeker aan te raden.

PS Dit staat gewoon in het instructienboekje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Nou echt niet van die hillhold. Ik heb boekje op nageslagen en er staan 2 regels over en klaar. Waar ik met een Polo met ook hillhold stond hield de auto keurig op de rem en ik rol 2 meter naar achteren en blijf ook doorrollen naar achteren. Systeem werkt pas als ik of handrem ga gebruiken of 2e keer rem. Gaat feest worden in Oostenrijk zeker met elektronische handrem. Punt 2 geen turbodruk meer wanneer ik de airco aanzet. Als je weet hoe 1.4 zonder turbo rijdt met 1300 kg heb ik mogen ervaren. Pas later kwam de turbodruk op gang. Die airco krijg zo'n hoofdpijn en wordt echt slaperig van. Als ik terug ben dan ga ik maar even naar de garage maar toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07:15
Ik had allang naar de garage gegaan. Klinkt als een bonk ellende!

Ik heb in mijn J GTC en J OPC nog geen problemen hoeven ondervinden. Alles werkt goed, ook de hill hold.

Vind de elektrische handrem persoonlijk niks, geef mij maar de oude vertrouwde handrem! Heb begrepen dat Opel in zijn 2014 modellen weer terug stapt naar de normale handrem? In ieder geval wel voor de J OPC, die krijgt geen elektrische meer mee vanwege de vele problemen.

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ach ja mijn hill hold werkt prima alleen bij hele flauwe hellingen niet, maar daar is het ook niet nodig.
Daarnaast ik rij geregeld met mijn caravan van 1200kg in de bergen met airco aan en dat gaat prima.

Sterker nog ik ben erg tevereden over het verbruik met mijn caravan is ik vergelijk met golf VI 122pk die ook ooit geleend had die zoop in vergelijking op hetzelfde traject naar drenthe.

@Itsalex
Jij noemt VW/VAG meer door ontwikkeld maar ik persoonlijk vind doorontwikkeld ook dat de spullen heel blijven en dan ben ik niet onder de indruk bij de VAG groep.

[ Voor 18% gewijzigd door leonbong op 20-05-2014 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Onder tussen zijn wij ook van Antara gewisseld :D
Nu een Antara 2.0 CDTI Cosmo :)
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/259wuom.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/vqk0zl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/2vkz19t.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/2whebys.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/dcebr.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/11t3c5e.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/66dg69.jpg

Grtzz, Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
:9~ Fraaie stoelen

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
@Max
De benzine versie zoop die iets te veel poen aan de pomp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
leonbong schreef op dinsdag 20 mei 2014 @ 09:32:
Ach ja mijn hill hold werkt prima alleen bij hele flauwe hellingen niet, maar daar is het ook niet nodig.
Daarnaast ik rij geregeld met mijn caravan van 1200kg in de bergen met airco aan en dat gaat prima.

Sterker nog ik ben erg tevereden over het verbruik met mijn caravan is ik vergelijk met golf VI 122pk die ook ooit geleend had die zoop in vergelijking op hetzelfde traject naar drenthe.

@Itsalex
Jij noemt VW/VAG meer door ontwikkeld maar ik persoonlijk vind doorontwikkeld ook dat de spullen heel blijven en dan ben ik niet onder de indruk bij de VAG groep.
Ach ieder merk heeft zijn problemen maar ik loop er wel een beetje soms tegen aan wat erg vervelend is met Opel. Het dakpaneel is net eruit geflikkerd (rammelde al) dus die moet ik gaan lijmen, sorry maar dat is gewoon erg irritant.

De Golf 6 met 122 pk rijdt wel beter dan dit ondanks je hebt gehad met je caravan en ik ben wel van mening dat het te wijten is doordat je gewoon meer trekkracht en power had. De BMW 116 136 pk van me vader rijdt ook minder zuinig maar logisch als je snel rijdt want je gaat wel van 0-100 in 8 sec en de Opel rijdt van 0-100 in 10 sec met 140 pk. Het gaat ook echt een stuk trager dus je verbruikt minder. Ten tweede is het zo dat de VAG groep/BMW een kortere en watergekoelde intercooler (als ik goed zeg) heeft en de Opel niet dus Opel heeft heel veel tijd nodig om de turbodruk op te bouwen en bij VAG is deze druk er bijna meteen. Daarom duurt het ook langer voor de 0-100 tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Of je schakelt gewoon enorm langzaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Maar je hebt over allemaal problemen waarin niemand hier zich herkent met een gelijke auto. Dat is toch opvallend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Driekwart is ook letterlijk gelul :+ Ik heb heel veel kilometers in heel veel verschillende Opels van heel verschillende bouwjaren gemaakt. Nog nooit een van z'n problemen ervaren.

Wat heb je allemaal verbouwt aan dat ding, Itslex? Mijn stoelen zitten gewoon vast, m'n boordcomputer lult netjes NL, en mijn CC doet er alles aan om op snelheid te blijven. Tenzij je met een caravan een 15% hellinkje op probeert te raggen in z'n 5...

[ Voor 41% gewijzigd door warhamstr op 31-05-2014 15:21 ]

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-10 19:59

Nox

Noxiuz

Ik ben me aan het orienteren voor een auto na de zomer als de miata weg gaat. Ik moet dan dieselen want benzine wordt op den duur onbetaalbaar als ik 30k+ ga rijden.

Nu zit ik te kijken naar de Astra H GTC maar zijn er werkelijk zoveel problemen met die wagens als ik op autoweek kijk? Ze schijnen tov de 5-deurs toch veel meer problemen te hebben (alsof de fabriek in Antwerpen de schuld krijgt). Nu zie ik zo'n 1.7 of de 1.9 wel zitten (1.7 is wat zuiniger en lichter) maar de 1.9 is wat soepeler, vlotter maar zwaarder en vrij onzuinig. Hoewel chippen wel een mogelijkheid is weet ik niet of dat op een wagen van 250k gaat lukken. Budget is zo'n 4-5k en de GTC staat op de shortlist. Wil een hatchback diesel maar dan geen lullig 70pk motortje, het mag wel wat pit hebben.

Anders staat er nog een s40/focus met 1.6 of 2.0 cdti op de agenda. De 147 met hetzelfde 1.9 blok als in de opel staat ook op de shortlist. Ik heb nog tijd zat om te kiezen, maar een doel hebben om naar toe te sparen is natuurlijk fijn :)

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-10 15:29
Ook hier zit ik met een enorm dilemma. Op dit moment in het bezit van een Corsa D op LPG. Wagen heeft ondertussen 100dkm gereden en zit te twijfelen tussen houden en afzwaaien. Bij houden verandert er uiteindelijk vrij weinig :)

Op dit moment zijn er eigenlijk een aantal opties:

1. Doorrijden tot 200dkm. Er zal wel wat meer onderhoud / reparaties plaatsvinden. Ik weet alleen niet of een LPG erg veel KM's kan hebben. Ook is er geen echte vergelijkingsmateriaal.
2. De Corsa inruilen op een Corsa Blitz LPG. Een paar kleine zaken die mij aan mijn huidige Corsa storen zijn dan opgelost, zoals het ontbreken van cruisecontrol en de bereikbaarheid van de achterbank.
3. Wachten op het nieuwe model. Hierover is nog vrij weinig bekend.
4. Inruilen op een Astra J met de kop eraf. Autokosten gaan dan wel omhoog, maar met veel km's is een grotere auto ook de overweging, hoewel een Corsa mij groot genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nou 200dkm is ook echt alles behalve spannend hoor. Enige wat je nu gaat krijgen is de distributieriem en misschien eens de remmetjes ofzo. Verder zou ik mij niet teveel zorgen gaan maken. Meestal rond de 250dkm begint de koppeling eraan te komen waarna ook meestal vrij snel de distributieriem weer aan de beurt komt, dus als je hem dan rond die tijd zou weg doen snap ik dat. Maar met deze km stand?

Ding is amper ingereden. :P Of je moet persé wat anders willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Joopieboy schreef op zondag 01 juni 2014 @ 19:46:
Nou 200dkm is ook echt alles behalve spannend hoor. Enige wat je nu gaat krijgen is de distributieriem en misschien eens de remmetjes ofzo. Verder zou ik mij niet teveel zorgen gaan maken. Meestal rond de 250dkm begint de koppeling eraan te komen waarna ook meestal vrij snel de distributieriem weer aan de beurt komt, dus als je hem dan rond die tijd zou weg doen snap ik dat. Maar met deze km stand?

Ding is amper ingereden. :P Of je moet persé wat anders willen...
Reden dat ik inruilen overweeg is omdat ik er nu een aardige prijs voor terugkrijg. Ik heb de auto destijds nieuw erg goedkoop gekocht dankzij het stapelen van allemaal aanbiedingen. Echter heb ik nu een vrij eenvoudige uitvoering met eigenlijk alleen airco, elektrische ramen en een radio/CD speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
merauder schreef op zondag 01 juni 2014 @ 16:24:
Ook hier zit ik met een enorm dilemma. Op dit moment in het bezit van een Corsa D op LPG. Wagen heeft ondertussen 100dkm gereden en zit te twijfelen tussen houden en afzwaaien. Bij houden verandert er uiteindelijk vrij weinig :)

Op dit moment zijn er eigenlijk een aantal opties:

1. Doorrijden tot 200dkm. Er zal wel wat meer onderhoud / reparaties plaatsvinden. Ik weet alleen niet of een LPG erg veel KM's kan hebben. Ook is er geen echte vergelijkingsmateriaal.
2. De Corsa inruilen op een Corsa Blitz LPG. Een paar kleine zaken die mij aan mijn huidige Corsa storen zijn dan opgelost, zoals het ontbreken van cruisecontrol en de bereikbaarheid van de achterbank.
3. Wachten op het nieuwe model. Hierover is nog vrij weinig bekend.
4. Inruilen op een Astra J met de kop eraf. Autokosten gaan dan wel omhoog, maar met veel km's is een grotere auto ook de overweging, hoewel een Corsa mij groot genoeg is.
5. Doorrijden en voor 90 euro de originele Opel Cruise Control laten monteren. Zie het Corsa D forum, daar zit een Opel monteur die dat voor je kan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Optie 5 is natuurlijk ook niet een hele rare. Heb me gelijk even aangemeld voor het forum!

[ Voor 133% gewijzigd door merauder op 02-06-2014 09:18 . Reden: maandagmorgen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Staan op Autoscout24.de ook genoeg Corsa's met de Z10/12/14XEP motoren (dus om het makkelijk te maken vanaf modeljaar 2005, dat is een C maar facelift, dus met zelfde motor) met hoge KM-standen te koop, dus dat zit wel snor. Ik zou persoonlijk geen nieuwe D meer kopen, het model blijft toch grotendeels hetzelfde, kan je beter wachten op de E naar mijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
Ik heb er goed over nagedacht, en ik ga maar afzien van het aanbod. Een nieuwe D wordt pas interessant als ze voorraden tegen lage prijzen gaan dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
warhamstr schreef op zaterdag 31 mei 2014 @ 15:16:
Driekwart is ook letterlijk gelul :+ Ik heb heel veel kilometers in heel veel verschillende Opels van heel verschillende bouwjaren gemaakt. Nog nooit een van z'n problemen ervaren.

Wat heb je allemaal verbouwt aan dat ding, Itslex? Mijn stoelen zitten gewoon vast, m'n boordcomputer lult netjes NL, en mijn CC doet er alles aan om op snelheid te blijven. Tenzij je met een caravan een 15% hellinkje op probeert te raggen in z'n 5...
Gelul of geen gelul maar ik heb nu gewoon problemen weer met deze auto gehad waarbij o.a. cc niet zijn snelheid vasthield (groen lichtje, gewoon vlak en in de 4/5e versnelling), lichtsensor die gewoon niet wilde functioneren (dus heb me lichten maar nu altijd aanstaan (in tunnel gingen de lichten niet aan (ik vroeg me al af waarom iedereen aan het lichten was)), airco die af en toe uitvalt (je ruikt dan ook bepaalde lucht), stoelen heb ik vastgeramd (klikken bij verschuiving niet goed vast) en daardoor kraken ze minder en daarbij nog een aantal kleine issues. De navi 900 heb ik eruit dus ik kan niets meer in de auto qua voertuiginstellingen instellen en qua taal maar dat boeit me totaal niet meer. Ik zie wel waar ik strand met deze auto. 3e versnelling valt de pook soms niet lekker in, dan maar naar de 2e of 4e versnelling. Ik denk nu maar als de auto maar van a naar b komt en de rest laat maar. Ben er nu klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jepp, zitten erg fijn 8)
leonbong schreef op woensdag 21 mei 2014 @ 18:22:
@Max
De benzine versie zoop die iets te veel poen aan de pomp?
Ja, de benzine zoop te veel 1 op 6 / 7 op korte stukken en wij rijden veel maar alleen maar korten stukken dus dan is de diesel een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Bijzonder, 2 weken Astra H op long parking gezet, start motor na 2 weken, doet toerenteller niets meer, nu hopen dat het idd de teller zelf is en niet een sensor of een draad. Maar wel frapant omdat de wagen echt 11 dagen heeft stil gestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vissa66
OPC'tje recent laten doen, prachtig resultaat. Weer als nieuw!

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/14uhs7b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/308axzk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i60.tinypic.com/wsr2xk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/n5lb4.jpg

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ach laat eens de accu na 2 dagen leeg zijn. Weer ook iets nieuws werd anders zo saai. Dus er is lekstroom. Die dealer mag lekker uitzoeken. Er stond niets aan. Dynamo is ok. Gelukkig was de Anwb snel via Opel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Vissa66 schreef op maandag 09 juni 2014 @ 22:53:
OPC'tje recent laten doen, prachtig resultaat. Weer als nieuw!

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
<3 _/-\o_ :9~

Waar ergens laten doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Jimmy's Carcleaning in s' Gravenzande. Hij is er 4 dagen mee bezig geweest. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Das voor mij al vrij ver om te doen, lijkt me wel machtig (heb je de foto's ook in hogere resolutie?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Zo, die glimt :9~

Ik weet niet wat deze behandeling kostte? Met een beetje investeren in producten en een DAP bereik je zelf ook dit resultaat.

[ Voor 8% gewijzigd door warhamstr op 10-06-2014 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ik heb helaas niet de ruimte om hem zelfstandig aan te pakken anders had ik dat inderdaad gedaan! ;(

Ach, nu gaat hij elk jaar naar de detailer voor groot onderhoud. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

WTF, na heel het weekend niet gedaan te hebben, rijd ik vandaag naar mijn werk en mijn toerenteller doet het weer. Denk dat ze toch een beetje boos op me was omdat ik haar 11 dagen genegeerd heb (en heb dus wel gelijk bewijs dat mijn Astra een vrouw is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Laatst online: 01-09 13:19
Als dat zo is gaat je toerenteller nog vaak niet werken, die wezens vergeven en vergeten immers niets. :P

Schitterende OPC hierboven, daar is duidelijk werk van gemaakt. :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Nog eens gewassen. Vond het ook eens tijd om wat fatsoenlijkere foto's te trekken :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HgzkfJtqpa5ETaI3GNqrDx8q/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/XEXkcsGKzEbKi8dcG0h5wHZr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/zdHO1RxKxvQOMWgcgu62QEZf/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CP9lPIaLo4l69lHNBO6iGkxq/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/WCMDIFoU53kT7eRObyzbFZLY/full.jpg

X-post van het SJAT-topic :)

[ Voor 8% gewijzigd door Spaiker op 12-06-2014 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:56

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ben laatst in de Opel fabrieken in respectievelijk Zaragoza en Russelsheim geweest. Met name die laatste was erg interessant om te zien. Half afgemaakte auto's die over de weg heen gaan over een brug enzo. En van wat ik in gauwigheid zag het nieuwe model van de Insignia.
Helaas uiteraard geen foto's ivm security, maar als alles loopt zoals gepland dan zou het wel eens kunnen zijn dat ik in Russelsheim binnenkort een rondleiding te pakken heb :)

En dan te bedenken dat ik helemaal niks met Opel heb, vind het vreselijk zitten en prut rijden. Maar das persoonlijk natuurlijk, dat ik in de plants was was zakelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door The Eagle op 12-06-2014 21:26 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterEagle
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07:57
Wat tof om al die opels te zien, zelf ook (bijna altijd) opel gehad tot nu toe, eerst een gewone astra G, toen een Astra G Coupe en nu een Corsa D (5drs 1.4cosmo met alles erop en eraan)
Moet eerlijk bekennen dat de Corsa toch wat tegenvalt en dan vooral qua snelheid maargoed we hadden toch een 5 deurs nodig :)

Net een lamp vervangen van de corsa, wat een klus zeg, zeer minimale ruimte (rechts)

Kom ik erachter dat de airco t niet meer doet.. hopelijk alleen bijvullen, morgen maar even de dealer bellen want kan het reservoir niet vinden hahawerkt weer na bijvullen :)

Wat foto's:

De coupe die helaas dus weg is, overigens vlak na deze foto gingen er OPC2 velgen onder:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/196273_1791425699592_2597717_n.jpg

en de huidige corsa:
Afbeeldingslocatie: https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc3/t1.0-9/1231597_10201319811851468_1078391307_n.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 29-09 11:59
NoxiuZ schreef op zondag 01 juni 2014 @ 03:11:
Ik ben me aan het orienteren voor een auto na de zomer als de miata weg gaat. Ik moet dan dieselen want benzine wordt op den duur onbetaalbaar als ik 30k+ ga rijden.

Nu zit ik te kijken naar de Astra H GTC maar zijn er werkelijk zoveel problemen met die wagens als ik op autoweek kijk? Ze schijnen tov de 5-deurs toch veel meer problemen te hebben (alsof de fabriek in Antwerpen de schuld krijgt). Nu zie ik zo'n 1.7 of de 1.9 wel zitten (1.7 is wat zuiniger en lichter) maar de 1.9 is wat soepeler, vlotter maar zwaarder en vrij onzuinig. Hoewel chippen wel een mogelijkheid is weet ik niet of dat op een wagen van 250k gaat lukken. Budget is zo'n 4-5k en de GTC staat op de shortlist. Wil een hatchback diesel maar dan geen lullig 70pk motortje, het mag wel wat pit hebben.

Anders staat er nog een s40/focus met 1.6 of 2.0 cdti op de agenda. De 147 met hetzelfde 1.9 blok als in de opel staat ook op de shortlist. Ik heb nog tijd zat om te kiezen, maar een doel hebben om naar toe te sparen is natuurlijk fijn :)
Misschien een late reactie, maar aangezien je auto pas na de zomer komt, wellicht toch handig.

Ik heb zelf de Astra H GTC met Z19DTJ diesel (16v, 120pk). Deze heb ik gechipt naar 210pk (ja leaserijders, ik ben sneller dan jullie allemaal (tenzij het een 335/535 is :*)). Doordat het zo extreem gechipt is ben ik inmiddels vier verstuivers verder (ze gaan allemaal rond de twee ton). Verder is de dynamo een zwak punt (bij mij vervangen voor de koop) en je koppeling en (dubbel massa) vliegwiel hebben ook wat te verduren met het chippen (relatief goedkoop qua onderdelen, was zelf 700 euro kwijt voor deze twee dingen).

Als je deze zaken voor lief neemt, dan heb je er een ontzettend fijne auto aan. Zeker ook op het circuit. Zie ook de blije eigenaar op de onderstaande foto. :D

Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-Q3fjGie5OLM/U8RrEhXURrI/AAAAAAAACYM/8wM5b6wAFTk/w1298-h865-no/racetracker_606267_8732.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Damn, wat een ontzettend vette diesel rijd je daar :o, en die tuning is zeker niet mis! Alleen een aangepast management??

Me heeft trouwens ook een andere Opel...

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/6i9wr8.jpg

En ik schaam me voor die wagenwielen, maar die blijven echt wel zitten! Heb ze zelfs vrijwillig gekocht :')

[ Voor 25% gewijzigd door warhamstr op 13-08-2014 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Medetweakers, ik ben vervanging aan het zoeken voor mijn Astra G uit '99. Kijkend naar mijn budget is een Astra J uit 2010 met 1.4T 140pk haalbaar. Iemand tips waar op te letten (bekende euvels), of waarom deze auto misschien zelfs te mijden? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Hmm, kwam er net achter dat van mijn Astra H mijn linker achterdeur niet meer reageert op de CV, gelukkig in de handleiding gevonden dat ie ook handmatig dicht kon. Morgen maar even langs de garage en hopen dat het de deurslot zelf is en geen draadbreuk. Blijkt een kwaaltje te zijn wat wel vaker voorkomt bij de Astra H.
Begin met steeds meer afvragen of ik ooit nog een Opel gaat kopen, maar mijn negatieve puntenlijstje begint wel te groeien.
Dynamo defect zonder dat het verkliklichtje aangaat
EGR klep defect (dat was een dure, klep was echt niet los te krijgen)
Rechterspiegel flikkert er gewoon uit
Lekkende injectoren
Gloeikaarsen vervangen (nu moet ik zeggen dat ik niet weet of dit normaal is na 100k)
"Leer" van stuurwiel bijna weg
"Leer" van schakelpook zet uit
Maar goed nu 210k op de teller en de laatste 100k valt het allemaal nog mee, maar ik had een stuk minder problemen met mijn vorige wagen (Nissan Primera) met meer kilometers op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

MeNTaL_TO schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 00:19:
Maar goed nu 210k op de teller en de laatste 100k valt het allemaal nog mee, maar ik had een stuk minder problemen met mijn vorige wagen (Nissan Primera) met meer kilometers op de teller.
Iedereen heeft andere ervaringen. Het kan zomaar zijn dat je pech hebt. Een collega van mij heeft zeer veel problemen met zijn Nissan Primera gehad. Geen Nissan meer kopen? :P

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Sebazzz schreef op vrijdag 29 augustus 2014 @ 07:40:
[...]

Iedereen heeft andere ervaringen. Het kan zomaar zijn dat je pech hebt. Een collega van mij heeft zeer veel problemen met zijn Nissan Primera gehad. Geen Nissan meer kopen? :P
Probleem is eigenlijk dat ik ook al zoveel gezeur had met de Opel Calibra die ik voor de Primera had.
Ik vind dat er voor een auto uit die klasse wel heel veel gebruikersspullen defect gaan, het kan natuurlijk gebeuren, maar in deze mate? Hiervoor had ik ook al een kofferbaksensor die defect was gegaan. Maar dit zal wel een kwaal zijn die alle auto's tegenwordig hebben ze moeten goedkoper gemaakt worden en dat kan eigenlijk maar tenkoste gaan van 1 ding, de kwaliteit.

PS Echt pech en onderhoud hebben mijn ouders pas met hun Astra 1.6 automaat, daar gaat met regelmaat de motormanagementlampje branden en daar is bijna alles al vervangen in het uitlaattraject en ze kunnen het nog niet vinden, zelfs de dealers waar ze geweest zijn zijn onbekend met de foutcode.

Ook de dealers zelf vind ik niet van hoge kwaliteit, mijn astra met wieldoppen heeft volgens de factuur LM. Ik heb een aantal keer contact moeten opnemen over een recall van mijn motormanagement die niet bekend was bij de garage terwijl de oproep wel bij deze dealer vandaan kwam. Het zijn van die kleine dingetjes die je net geen lekker gevoel geven, terwijl het een heerlijke auto is.

De EGR klep is trouwens iets waar alle ECO motoren (dus ook van bijv. VAG) mee te maken gaan krijgen (zowel diesel als benzine). Dan had het fijn geweest al Opel/Powertrain er ook voor gezorgd had, dat je bij die EGR kan komen.

[ Voor 37% gewijzigd door MeNTaL_TO op 29-08-2014 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Van onze Cora C 1.2 i doet de KM teller vreemd. Stuitert soms op en neer. 2 weken geleden de verrote accu vervangen. Met die accu was de KM teller helemaal van slag. Met de nieuwe accu Varta blue B12 reageerde hij weer gewoon.

Vanochtend deed de KM teller weer een beetje vreemd door op en neer te gaan. Als ik de cruise control aanzet reageert die op de KM teller dus gas geven en gas los de hele tijd. Als ik de lichten aan doe dan gaat de naald nog veel meer dansen. Licht uit een stuk minder.

Ik heb gelezen dat het de stekker kan zijn achter de KM teller/dashboard.

Iemand ervaring mee? En kan ik de Teller unit er makkelijk uithalen, zonder stuur en alles eromheen eraf te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Je hebt Cruise op een Corsa 1.2 dus dan is hij van eind 2004 of nieuwer. Ik zou eerder zeggen dat het snelheidssignaal zelf niet in orde is, en er ergens een massakabel vreemd doet. Heb je de beschikking over een OP-COM om eens live het snelheidssignaal uit te lezen, zodat je kan zien of dat ook sterk fluctueert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Corsa is BJ 2006, maar uitvoering 2005.

Heb geen co-com.

Massa dacht ik ook aan, omdat het alleen de KM teller beïnvloed geloof ik best dat het de stekker kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

Op opel-forum staat een how to hoe je de instrumentenpaneel kan verwijderen, niet heel moeilijk en stuur etc kan gewoon blijven zitten.

Vaak voorkomend kwaaltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Toch lijkt het me vreemd, omdat het snelheidssignaal niet door de KM teller gegenereerd wordt maar door o.a. de ECU en de CC hier ook gebruik van maakt... Dansende KM teller is dacht ik een losstaand iets, maar kan het uiteraard mis hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Km teller is niet constant meer dan irritant is het niet, maar ik vind dat alles gewoon goed moet werken.

IN ze 5 rijden @ 3200RPM dan rij ik 100. Wel een flink verschil met de andere auto. Die rijd 200 @3500 rpm :+
FlyEragon schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 11:32:
Op opel-forum staat een how to hoe je de instrumentenpaneel kan verwijderen, niet heel moeilijk en stuur etc kan gewoon blijven zitten.

Vaak voorkomend kwaaltje.
Thanks ga ik meteen ff opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InZane
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:27
The Eagle schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 21:24:
En dan te bedenken dat ik helemaal niks met Opel heb, vind het vreselijk zitten en prut rijden. Maar das persoonlijk natuurlijk, dat ik in de plants was was zakelijk.
Ik heb de afgelopen dagen in een Astra Ecoflex station rondgereden als leenbak (eigen auto was bij hersteller, vanwege toegebrachte schade door een onbekende derde).
Was blij dat ik 'm gisteren weer in kon leveren. Te langzaam, vreselijk korte 1e versnelling, zat niet lekker, moest veel harder op het rempedaal trappen, zenuwachtig motortje, matig interieur.

Ben er alleen vergeten een fotootje van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:12
En wat probeer je nu te zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Dat hij vergeten is om er een foto van te maken.

Staat er toch :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 14:37
zo, mijn eerste autootje gaat de verkoop in:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/5vuqhh.jpg

En deze gele is d'r voor in de plaats gekomen. Een Corsa C, 2006. Zo kaal als maar zijn kan, maar 't rijdt toch weer wat volwassener als een corsa b.
Plaatje bij het praatje, net na het polijsten:

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/de0fwm.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Dus, nu een cruise control inbouwen voor een habbekrats (want facelift model en neem aan dat het niet de 1.0 is) en gelijk de op afstand bedienbare ramen activeren ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 25-07 19:29
tha_bulldog schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 08:20:
Dus, nu een cruise control inbouwen voor een habbekrats (want facelift model en neem aan dat het niet de 1.0 is) en gelijk de op afstand bedienbare ramen activeren ? ;)
Hoe makkelijk is Cruise Control in te bouwen in een Corsa C dan?

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

Pagina: 1 ... 11 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.