Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.511 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

leonbong schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:59:
[...]

Ach ieder zijn voorkeur. Maar toen ik mijn Corsa D in 2006 bestelde wou ik perse geen sport-onderstel verschrikkelijk op lange afstanden.
Bij mijn huidige astra wou ik ook niet een verlaagde en de dynamische dempers vond ik te duur voor iets dat toch waarschijnlijk op de comfort stand zou zetten.

Met kleine kinderen wordt je ook niet blij van een sport-onderstel dat betekent achterbank schoonmaken.
Mijn huidige auto is af-fabriek 15mm verlaagd met iets stevigere dempers, zogeheten dynamic onderstel maar bewust geen sport. Bij een sport onderstel heb je snel een hoop resonantie en het is gewoon niet altijd lekker rijden met de kilometers die ik maakte. Maar met binnendoor naar mijn werk en af en toe eens wat langere afstanden (in het weekend ofzo) maakt mij dat minder uit.

Mijn eerste auto was behoorlijk ver verlaagd, Bilstein B8 onderstel met veerpootbrug en de hele rommel en geperste verlagingsveren, en dat terwijl ik snel last van mijn rug heb. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
fisherman schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:06:
[...]

Ik heb 2 keer een auto van de garage meegehad, een keer een insignia en een keer een corsa. Beide uitgerust met een diesel motor, wel 2.0 tov 1.3.
Wat me bij blijft is dat ze allebei prettig rijden qua response, maar echt klinken als een tractor. Zeker als ze niet goed warm zijn.

Verder zijn het volgens mij wel weer erg betrouwbare blokken, beide komen ze geloof ik van Fiat. Van de 1.3 weet ik dat zeker.

De kleine dieseltjes worden nu massaal gedumpt op de 2e hands markt ivm aflopen van de belastingvrije termijn. Het is dus idd een goede tijd om te beslissen deze te kopen.
Ik ben bekend met de 1.3 CDTI Blokjes, komen idd van Fiat, ik heb een hele tijd in een Combo gereden met hetzelfde blok. De Corsa heeft hetzelfde blok, ander motormanagement wat resulteert in 70 KW tegenover de 55 KW van de Combo. Dat het koffiemolens zijn weet ik ook, maar dat maakt me niet veel uit, laat maar lekker snorren :)
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:46:
[...]
Denk dat je 75 PK bedoeld, de Astra 1.3 CDTI heeft 90 PK. Volgens heeft de Corsa alleen de 75 PK versie gekregen.
[...]
Nee, het is wel degelijk 95 PK (93, als je uitgaat van 70KW) zowel volgens de Opel dealer als volgens de RDW.

[ Voor 14% gewijzigd door Freggel_United op 11-12-2013 09:36 ]

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:28
Ook in de corsa is de 1.3 CDTI 95pk leverbaar sterker nog het is op dit moment de enigste diesel beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
Stukje achtergrond over de 1.3 CDTI van oa Opel:

http://en.wikipedia.org/wiki/JTD_engine#1.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09-2024

peeweeherman

energieleverend.nl

Morgen mijn nieuwe opel ophalen: omega MV6, 3.0 V6, fully loaded, 1998, eerste eigenaar, nieuwstaat, volledig onderhouden en 55.000 km!

Niet de goedkoopste in belasting en gebruik, maar ja...moet ik een keer meemaken :9

Check de realisatie van ons energieleverend passiefhuis op energieleverend.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:51
Gaaf, heb ook een jaar of 3 geleden zitten denken om een Omega MV6 benzine te nemen.

Maar goed dat ik dat niet gedaan heb. Erger mij nu al kapot aan de wegenbelasting. Mijn Vectra B2 X16XEL kost 143 euro wegenbelasting per kwartaal terwijl ik misschien 500 km per maand rij. Dan zit je dus ergens zo rond de 10 cent per kilometer aan wegenbelasting. Voor de verzekering maakt het gebruik ook al nauwelijks uit.

Maar wel mooi. En als je er dan ook gebruik van maakt dan levert zo'n MV6 best wat plezier op volgens mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Ga er ongeveer 10.000 km/ jaar meerijden.
Had al een omega station, dus ben al een beetje gewend aan de belasting

[ Voor 10% gewijzigd door peeweeherman op 24-01-2014 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:01

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Netjes :) Omega MV6 _O_

Ik heb net dit mormel door de APK + uit de schorsing:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UhKVyrkdzVPg5LUygFKiucNE/medium.jpg

1.4 16v Corsa-B uit 1999 met Airco!

De jongste auto die ik ooit gehad heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat voelt wel heel vreemd zeker, niet? :P :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:25
Oei, straks schaft Aapje nog een OP-COM of Tech2 aan... The horror! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Aapje schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 22:42:
Netjes :) Omega MV6 _O_

Ik heb net dit mormel door de APK + uit de schorsing:
[afbeelding]

1.4 16v Corsa-B uit 1999 met Airco!

De jongste auto die ik ooit gehad heb :P
Dat is een (zeker in vergelijking met mijn motorkap) een zeer volle bak zeg, dat ze het er allemaal ingekregen hebben.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Zelfs in vergelijking met een moderne astra is nog het heel vol.
Afbeeldingslocatie: http://media.autoweek.nl/m/m1eyqm4bp9fe_800.jpg
Opel astra 1.4T

[ Voor 15% gewijzigd door leonbong op 25-01-2014 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 20:35
leonbong schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 14:52:
Zelfs in vergelijking met een moderne astra is nog het heel vol.
[afbeelding]
Opel astra 1.4T
Idd, eerste keer dat ik mijn motorkap opendeed was ik erg verbaasd over de grootte, of eigenlijk het gebrek aan, van het blokje dat erin ligt.
Het is dan ook niet echt een snelle auto, maar het rijdt wel comfortabel vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb zelf ook een 1.4t 120pk maar ik vind hem rap zat. Ik persoonlijk vind het verbruik belangrijker en dat is goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
tha_bulldog schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 11:17:
Oei, straks schaft Aapje nog een OP-COM of Tech2 aan... The horror! ;)
Sorry had ik al:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/GEVo1tk01CO7MgyUGDCeOMVG/full.jpg

Op een tablet die 5+ uur op accu kan :P :7

Mijn nieuwe aanwinst:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yymKkaeu7d23k6n4zCuoq1Oi/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4Cg5jSori1BRE7eFKFkfINxx/full.jpg

Iet wat werk :)

Hier de Corsa B van buiten :)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/KJahS4LTa7mFjv3j09WIDkWo/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Pp1gQ1F9jj5U7iY2xhOnhNy2/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
leonbong schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 15:48:
Ik heb zelf ook een 1.4t 120pk maar ik vind hem rap zat. Ik persoonlijk vind het verbruik belangrijker en dat is goed.
Je kan idd net meekomen met het huidige verkeer ja. Zal ook wel met het gewicht van de auto te maken hebben. Ik heb hem vooral gekocht omdat ik hem wel comfortabel vond rijden en omdat ze niet zo duur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
peeweeherman schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 21:46:
Morgen mijn nieuwe opel ophalen: omega MV6, 3.0 V6, fully loaded, 1998, eerste eigenaar, nieuwstaat, volledig onderhouden en 55.000 km!

Niet de goedkoopste in belasting en gebruik, maar ja...moet ik een keer meemaken :9
Leuk hier ook eens een Omega rijder te zien. En dan ook nog een MV6. d:)b
Ik ben benieuwd naar de foto's.

Rijdt heerlijk zo'n MV6, heb er zelf eentje (sedan) naast nog een Omega B2 en een tot 3.0 met handbak omgebouwde B1.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

Dit weekend vooral druk geweest met cruisen :)
Heerlijk, vooral versnellen vanaf 100 km/u is erg indrukwekkend.

Zal proberen om deze week wat plaatjes te schieten, is alleen zo vroeg donker.
Wagen ongezien gekocht (mijn broer had hem ingeruild), maar nieuwstaat was geen woord gelogen!

Heb net op het forum jouw collectie bekeken, ziet er goed uit!
Mijne is standaard, dus geen andere grille of spoiler of zo, binnen wel alle opties.

[ Voor 20% gewijzigd door peeweeherman op 26-01-2014 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:48
Aapje schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:42:
[...]

Sorry had ik al:
[afbeelding]

Mijn nieuwe aanwinst:
[afbeelding]

[afbeelding]

Iet wat werk :)

Hier de Corsa B van buiten :)
[afbeelding]

[afbeelding]
Het is een TR! Mooi ding man! Heb je er nog plannen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
RobKJ schreef op zondag 26 januari 2014 @ 21:46:
[...]

Het is een TR! Mooi ding man! Heb je er nog plannen mee?
Onderhuids een GSI maken, uiterlijk laten zoals ie is :P (op de deuren na dan... die worden grijs :P)

V-bak is gaar, dus die zou er sowieso uit moeten en dan is de motor verwisselen voor een GSI variant een kleine moeite (vooral als je alles op de plank hebt liggen :P)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/EsqniiQkDewUXFZIpvhNaBkn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uSnL3jHdFOrjaAf1MTuX3blr/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
Heerlijk, dat roestbruin/rode interieur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
Nou, de eerste paar duizend kilometers zitten er op, en ik heb geen moment spijt gehad van m'n aankoop... Heerlijk karretje, die Corsa, lekker pittig voor een diesel, start-stop werkt prima, en ik rijd keurig 1 op 20 gemiddeld :)

Hier en daar een paar kleine puntjes die waarschijnlijk gewoon wennen zijn... Je moet de kofferdeksel een flinke zet geven wil het slot pakken, regelmatig dat ie niet meteen sluit... En wat-duurt-het-lang voordat de vooruit droog is, zodat ik wat zie... als het vochtig weer is, dan is de ruit en ecc echt zeiknat, dan duurt het soms een kwartier voordat ik wat zie...

Maar afgezien van dat, topkar :) Binnenkort met aanhanger rijden, kijken hoe dat gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 23:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Het vocht probleem heb ik de laatste weken ook weer last van.
Een luchtontvochtiger lost een hoop op.
Even als het raam open laten staan als het buiten erg droog is hielp erg goed (weken geen last meer van gehad).
Vocht lijkt de auto niet uit te kunnen. eenmaal eruit dan heb je er tijden geen last meer van.

Dat is tenminste mijn ervaring met mijn corsa.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peeweeherman

peeweeherman

energieleverend.nl

zoals gevraagd nog even een pic

Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/b9j1at.jpg

en hier nog even eentje van onder de kap

Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/2410cgm.jpg :9

meer pics hier

[ Voor 20% gewijzigd door peeweeherman op 31-01-2014 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 23-09 22:06

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Mensen hier die ook op 't Opel-forum komen? Ik krijg geen verbinding meer met de site, maar krijg nu wel 'n melding binnen dat ik 'n bericht heb ontvangen.

Ik krijg in Chrome en Safari 'n melding dat ik geen toegang tot 't netwerk heb. Iemand 'n idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Aapje schreef op zaterdag 25 januari 2014 @ 21:42:
[...]

Sorry had ik al:
[afbeelding]

Vertel eens wat meer over OP-com op je tablet. Want dat vind ik wel interessant, kun je daarmee ook instellingen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Eric_Cantona schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 11:16:
Mensen hier die ook op 't Opel-forum komen? Ik krijg geen verbinding meer met de site, maar krijg nu wel 'n melding binnen dat ik 'n bericht heb ontvangen.

Ik krijg in Chrome en Safari 'n melding dat ik geen toegang tot 't netwerk heb. Iemand 'n idee?
Heb je malwarebytes? De beheerder van het forum geeft er niet om dat de software aangeeft dat er adware op de site zit. (Ik vermoed dat er advertenties opstaan van slechte aanbieders).

Verder de op-com, tja uh.... je kan bijv. van een vectra-c instellen dat je xenon hebt ipv. halogeen verlichting. Je kan de ECU uitlezen mits deze modern genoeg is.. (Tech1 ecu's werken over 't algemeen niet of slecht/deels).

't is gewoon verdomde makkelijk met uitlezen van problemen :)
Airbag/Comfort systemen kan je uitlezen ermee.

En de Tab maakt 't wel effe makkelijk omdat je niet met een keyboard e.d. op je schoot zit :P

Als je omgeving Barneveld bent mag je wel effe ermee spelen hoor :P Koffie is er genoeg :P

[ Voor 4% gewijzigd door Aapje op 01-02-2014 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Aapje schreef op zaterdag 01 februari 2014 @ 12:06:
[...]

Heb je malwarebytes? De beheerder van het forum geeft er niet om dat de software aangeeft dat er adware op de site zit. (Ik vermoed dat er advertenties opstaan van slechte aanbieders).

Verder de op-com, tja uh.... je kan bijv. van een vectra-c instellen dat je xenon hebt ipv. halogeen verlichting. Je kan de ECU uitlezen mits deze modern genoeg is.. (Tech1 ecu's werken over 't algemeen niet of slecht/deels).

't is gewoon verdomde makkelijk met uitlezen van problemen :)
Airbag/Comfort systemen kan je uitlezen ermee.

En de Tab maakt 't wel effe makkelijk omdat je niet met een keyboard e.d. op je schoot zit :P

Als je omgeving Barneveld bent mag je wel effe ermee spelen hoor :P Koffie is er genoeg :P
Was inderdaad Malwarebytes die 't tegenhield, dank je!

Verder heb ik OP-com op m'n laptop, maar ik bedacht als ik 't via m'n telefoon kan doen (als 't op 'n tablet kan draaien, dan moet 't ook wel op 'n telefoon werken). Gewoon via de Play Store gedownloade app? Via de laptop kan ik speedlock, ramen via ab, tijd/datum etc instellen voor m'n Astra. Ik vroeg me af of ik dat ook via die app kan doen. Anders heeft 't geen meerwaarde en sleep ik m'n laptop mee naar de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 23:25

JoSchaap

Had a life, got a modem..

ik zie gewoon windows draaien met de opcom software voor windows en geen app ;)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Omdat?

Je met de app minder instellingen aankunt en veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
omdat opcom alleen op windows werkt....

heb een windows tablet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric_Cantona

Eric_Cantona

"Au Revoir"

Ah! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Wat zijn standaard onderhoudszaken of problemen of eigenaardigheden die je mag verwachten bij een Corsa Cosmo 1.4 met nog geen 30k op de teller uit begin 2011 (wel 2010 model)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21:19
Ben van plan een astra 1.4 turbo te kopen met 120-140 pk over paar weken,ben nu aan het rondkijken en tot 15000 euro,zie ik best veel verschillen gereden km 15.000 euro voor een astra met 30.000 km op de teller en 13.000 euro voor 72000-90000 km bouwjaar 2010-2011.Zijn er nog bijzonderheden waar je extra op moet letten op deze astra's...

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sambalbaj schreef op maandag 10 februari 2014 @ 01:50:
Wat zijn standaard onderhoudszaken of problemen of eigenaardigheden die je mag verwachten bij een Corsa Cosmo 1.4 met nog geen 30k op de teller uit begin 2011 (wel 2010 model)?
Wat ik heb gehad, en dat was een dure, een gat in de radiator van de airco. Ook een draagarm van de ophanging van het achterwiel vervangen (niet zo duur). Verder heb je snel last van blaadjes in de ventilator wat irritant geluid maakt.

Verder nog geen noemenswaardige dingen gehad.

• fisherman
Amaze86 schreef op maandag 10 februari 2014 @ 21:40:
Ben van plan een astra 1.4 turbo te kopen met 120-140 pk over paar weken,ben nu aan het rondkijken en tot 15000 euro,zie ik best veel verschillen gereden km 15.000 euro voor een astra met 30.000 km op de teller en 13.000 euro voor 72000-90000 km bouwjaar 2010-2011.Zijn er nog bijzonderheden waar je extra op moet letten op deze astra's...
Ik rijd zelf de 1.4T, er is wel een kraakje gekomen als ik over klinkers rijd. Schijnt ook normaal te zijn.
Waar je je wel zorgen over kan maken de M32 versnellingsbak in deze types.
Deze zit ook in sommige diesels en ook de 1.6T.
Ze gaan allemaal kapot heb ik begrepen, gewoon een kwestie van tijd.
Die van mij begaf het met 27k op de teller. Is gereviseerd. Bij een revisie schijnen ze betere lagers erin te zetten.

Als ik nu zou kopen, zou ik denk een versie kopen met de sidi motor. Deze hebben volgens mij een andere versnellingsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruko_rkr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 11:20
Beste Tweakers,

Binnenkort zal ik een nieuwe auto aan gaan schaffen . Hetgene wat zeker is, is dat het een opel astra H gaat worden.

Echter zit ik te twijfelen tussen een normale astra of een GTC, helaas kan ik op het internet niet goed een lijstje vinden met de grote verschillen tussen deze 2 . Ik weet dat de GTC de coupé versie is maar daar blijft het ook wel bij.

Kunnen jullie mij helpen met het opnoemen van de grootste verschillen tussen deze 2 astra's?

Bedankt _/-\o_

A day without sunshine is like, you know, night.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 19:49
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/eliqq.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/11ak5yh.jpg

Nog steeds elke dag een glimlach als ik instap. :9 De dip houdt zich uitstekend op de velgen, was eigenlijk niet van plan het te laten zitten na de winter maar de zwarte velgen bevallen zo goed!

Moet nog steeds eens op zoek naar iemand die hem wil detailen. Als iemand nog tips heeft voor omgeving Zuid Holland! :P :>

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Ik ben erg benieuwd wat de recentelijk aangekondigde extreme edition gaat kosten :)

reveal/Geneva:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vyDiLGLP3Os]

want dit ziet er wel erg nice uit (ook te bewonderen op de geneva a.c.)

Afbeeldingslocatie: http://content.worldcarfans.co/2014/2/26/super/639619743201727807.jpg

Afbeeldingslocatie: http://content.worldcarfans.co/2014/2/26/super/7087090691461713937.jpg

Afbeeldingslocatie: http://content.worldcarfans.co/2014/2/26/super/16161755121296451997.jpg

Afbeeldingslocatie: http://content.worldcarfans.co/2014/2/26/super/18274526452126934787.jpg

Afbeeldingslocatie: http://content.worldcarfans.co/2014/2/26/super/171138903346179754.jpg

Afbeeldingslocatie: http://content.worldcarfans.co/2014/2/26/super/859616658405566013.jpg

Afbeeldingslocatie: http://content.worldcarfans.co/2014/2/26/super/1110568870378359334.jpg

Afbeeldingslocatie: http://content.worldcarfans.co/2014/2/26/super/652071431195807777.jpg

Afbeeldingslocatie: http://content.worldcarfans.co/2014/2/26/super/1052190011506974143.jpg

Afbeeldingslocatie: http://content.worldcarfans.co/2014/2/26/super/501140255727401549.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door JoSchaap op 04-03-2014 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ik verwacht niet dat hij hier uberhaupt komt. De vraag naar zoiets is zeer laag, Opel twijfelt ook nog steeds of ze hem wel, in zeer gelimiteerde, productie gaan nemen.

Wie wil er zo'n auto? Alleen echte Opel liefhebbers die op het circuit willen rijden, voor dagelijks vervoer is het natuurlijk not done. En dan is het nog maar de vraag of deze sneller is dan de nieuwe Leon Cupra voor de helft van de prijs, die zojuist het nieuwe FWD record op de Ring heeft gezet!

[ Voor 56% gewijzigd door Vissa66 op 04-03-2014 13:27 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerdfoto
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 16:14

Sjoerdfoto

Fotografeert en klust.

Vissa66 schreef op dinsdag 04 maart 2014 @ 11:41:
PLAATJE

PLAATJE

Nog steeds elke dag een glimlach als ik instap. :9 De dip houdt zich uitstekend op de velgen, was eigenlijk niet van plan het te laten zitten na de winter maar de zwarte velgen bevallen zo goed!

Moet nog steeds eens op zoek naar iemand die hem wil detailen. Als iemand nog tips heeft voor omgeving Zuid Holland! :P :>
Wel fotograferen in omgeving Zuid-Holland _/-\o_

Nikon Z6II + glas, licht en pootjes | MacBook Pro 14" | www.foto-sjoerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

[afbeelding]

[afbeelding]

Wat een apparaat blijft het ook, prachtig model. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn19
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 28-07 12:47
[afbeelding]

[afbeelding]

Ondanks dat ik ben opgegroeid met Opel, heb ik het nooit een spannend merk gevonden.
Deze Astra OPC is daar wel een enorme uitzondering op, wat een vette bak zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xapam
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 28-08 13:32
Check voor het detailen www.stuytsexclusive.nl eens, ik kan hem aanraden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
peeweeherman schreef op vrijdag 31 januari 2014 @ 20:53:
zoals gevraagd nog even een pic

[afbeelding]

en hier nog even eentje van onder de kap

[afbeelding] :9

meer pics hier
Oeh, lekker hoor. Heerlijke rij auto's :)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik moest voor me werk een andere auto hebben en wat het werd, het moest beetje pit hebben, goede stoelen en leuke auto. Golfjes, Mazda 3, BMW 1, Seat Leon etc allemaal bekeken maar werd echt niets. Gister was ik op weg naar een bedrijf uit Soest en zat te kijken naar een Astra, maar kreeg een melding in de boordpc met lage koelvloeistof en oliepeil en kale banden en die auto was uit 2013 met 28k km op de teller. Staat prima in de showroom daar en lekker laten staan daar. Ik had al met kerst een Astra 120 pk gereden en was zuinig, reed prima etc. Ik zag toevallig een andere Opel die erg interessant was en daarna toe en toppertje die auto. Ik mag me volgende week ook een Opel rijder noemen. Ik ga een Opel Astra 1.4 140 pk turbo sport rijden uit 2012 in het donkergrijs. Lekkere AGR/sportstoelen erin en navi 900. Getinte ramen achter, parkeersensoren ook voor. Lekker uitrustingspakketje dus mag echt niet klagen dus hoop dat ik de komende jaren weer lekker door kan. Ik verheug me erop en zelf nooit mogen denken dat ik ooit een Astra zou rijden.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Wij hebben nu een Opel Antara 2.4 benzine :D

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2gv3tz5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/154tzs6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/28h3lts.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/4hwhz9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/v4mo2v.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/a581zl.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i58.tinypic.com/wc1spf.jpg

Mvg, Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasperlamers
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21-07 14:36

Jasperlamers

Carpe Diem!

En wat verbruikt zon 2.4 benzine ? :P

. MacBook Pro 13"  iPad (2017)  iPhone XS  AirPods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, zo'n 1 op 10.5 gemiddeld.

En stadsverkeer zeg maar rond de 1 op 8 :P

Dat was het enige struikelblok toen we hem hadden gekocht, maar achja je moet je wat gunnen toch ? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 15:43

Tusk

Sticky Bomb likes you!

zelfgemaakt foto'tje van mijn trots:

235 pk >:)

Afbeeldingslocatie: http://farm8.staticflickr.com/7379/10709149323_e512658ed3_k.jpg

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik moet wel zeggen dat zo n Astra J met sportonderstel gaat echt wel lekker maar het feit met optrekken, het blijft echt behelpen zelfs met 140 pk. In vergelijk met 136 pk van BMW 116 is dit traag. Navi valt me zwaar tegen. Vanaf A9 richting kruispunt bij A2 bij overzichtskaart rij je in grasveld en de A9 legt gewoon 5 km naar links en ga je inzoomen klopt het weer en dat was al diverse keren opgevallen. Het beeld bij donker is veel te fel. Er kraakt best veel in interieur en de versnellingsbak mwaahhhh lijkt af en toe beetje moeite te hebben met de inleg. Maar op zich qua auto lekkere auto. Met veel plezier rij ik erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Is het beleving of daadwerkelijk meting.
Opel astra 10,4 (0-100) @120 km/uur 2500 rpm
BMW 116 10,2 (0-100) @120 km/uur 2900 rpm

Echter de bak-verhoudigen liggen heel anders dus het is goed mogelijk dat je bij de opel in de 2e versnelling geen 100 km/uur kan halen. Tja dan zal in praktijk veel trager zijn bij de opel want heel snel schakelen zoals benodigd voor dit soort sprintjes is niet voor normale mensen.

Daarnaast is de opel wel veel stiller dan een BMW 116 wat veel wegneemt bij de beleving maar wel weer een stuk zwaarder wat niet helpt bij acceleraties.

[ Voor 6% gewijzigd door leonbong op 28-03-2014 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
Ik ben zelf geen fan van die kleine blokjes. De BMW is dan ook een 1.6 als ik het goed heb, al weer een slagje groter. Dan zit je inderdaad met het probleem dat je blok veel meer toeren maakt bij een lagere snelheid (final drive zit blijkbaar wat anders bij BMW 5 vs 6 bak?). Je zult dus waarschijnlijk net voor de 100 naar de 3 moeten gaan en dan voelt het inderdaad wat langzamer. Zoals je ziet, het zou maar 0.2 seconden moeten uitmaken.

Een automaat vind ik dan ook weer wat van de ervaring afhalen, ben dan ook blij met mijn 5 handbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
leonbong schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 08:30:
Is het beleving of daadwerkelijk meting.
Opel astra 10,4 (0-100) @120 km/uur 2500 rpm
BMW 116 10,2 (0-100) @120 km/uur 2900 rpm

Echter de bak-verhoudigen liggen heel anders dus het is goed mogelijk dat je bij de opel in de 2e versnelling geen 100 km/uur kan halen. Tja dan zal in praktijk veel trager zijn bij de opel want heel snel schakelen zoals benodigd voor dit soort sprintjes is niet voor normale mensen.

Daarnaast is de opel wel veel stiller dan een BMW 116 wat veel wegneemt bij de beleving maar wel weer een stuk zwaarder wat niet helpt bij acceleraties.
Ik had eigenlijk gehoopt dat het maar een illusie was maar:
Opel Astra J 1300 kg 140 pk 9,9 sec
BMW 116 1150 kg 136 pk 8,5 sec (7,9 sec sportmode)
(BMW heeft ook 2 turbo's en dat gaat als een brandweer) (als ik bij de BMW echt diep het gaspedaal intrap en ook nog in sportmodus dan zie je de teller van 100-200 km/h gewoon doortrekken alsof je van 0-100 km/h gaat en kan ook BMW 320 bijhouden tot 200 km/h)

En dan het schakelen pfffffff hoge toeren en voordat je dan weer ontkoppelt moet die motor "uitpuffen"en dan kan je weer doorschakelen. Ik vind het echt minder mooi gedaan dan bv VW. Ook de intercooler schijnt van VW watergekoeld te zijn en dat schijnt het punt te zijn. Ook is er geen bodemplaat aanwezig maar wel weer bij VW. Cruisecontrol kan je niet aflezen voor resume op welke snelheid die staat, boordcomputer is erg beperkt. Het zijn toch wel punten wat me erg tegenvallen en zeker van een merk als Opel.
VW en BMW hebben toch al veel punten beter voor elkaar zoals ook dat je je bestemming onderweg kan invoeren (behalve dan je laatst gekozen bestemming) dus even een wijziging zit er gewoon niet in en dat is echt balen. Het is ook de prijs dat je betaald maar het ergste vind ik de navi die compleet de weg soms kwijt is door het overzichtsmapje, niet uptodate is (heb een 2013/2014 kaart) en dan het felle licht s nachts en toch mis ik me touchscreen, beetje me harde schijf. Dat heeft me wel besloten om in ieder geval een andere navi erin te zetten van Alpine maar moet even kijken voor de CAN bus en stiekem hoop ik ook dat ik meteen de parkeersensoren op scherm ziet en anders gaat er een camera in voor achteruit. En een ander maar niet zo urgent punt de beenruimte achter is erg beperkt in vergelijking met de Golf 6 bv maar toch 20 cm langer. Maar de auto rijdt voor de rest zuinig is en is wel redelijk snel als die eenmaal gaat. Iedereen vindt het wel een hele nette auto dus zakelijk gezien is het een goede keuze maar er zijn gewoon wat minpunten helaas die ik niet goed kan oplossen nu.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met een andere navi in de Astra J en zeker in combinatie met een al een reeds navi scherm aangezien de meeste maar een MID heeft en niet een beeldscherm (die is volgens mij hoger) en ook met stuurbediening en menubediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik kan gewoon een adres invoeren tijdens het rijden dus waar heb je het over? Heb je een geïmporteerde want dan het geblokkeerd zijn even naar de dealer want die kan dat uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:04:
[...]

Ik had eigenlijk gehoopt dat het maar een illusie was maar:
Opel Astra J 1300 kg 140 pk 9,9 sec
BMW 116 1150 kg 136 pk 8,5 sec (7,9 sec sportmode)
(BMW heeft ook 2 turbo's en dat gaat als een brandweer) (als ik bij de BMW echt diep het gaspedaal intrap en ook nog in sportmodus dan zie je de teller van 100-200 km/h gewoon doortrekken alsof je van 0-100 km/h gaat en kan ook BMW 320 bijhouden tot 200 km/h)

En dan het schakelen pfffffff hoge toeren en voordat je dan weer ontkoppelt moet die motor "uitpuffen"en dan kan je weer doorschakelen. Ik vind het echt minder mooi gedaan dan bv VW. Ook de intercooler schijnt van VW watergekoeld te zijn en dat schijnt het punt te zijn. Ook is er geen bodemplaat aanwezig maar wel weer bij VW. Cruisecontrol kan je niet aflezen voor resume op welke snelheid die staat, boordcomputer is erg beperkt. Het zijn toch wel punten wat me erg tegenvallen en zeker van een merk als Opel.
VW en BMW hebben toch al veel punten beter voor elkaar zoals ook dat je je bestemming onderweg kan invoeren (behalve dan je laatst gekozen bestemming) dus even een wijziging zit er gewoon niet in en dat is echt balen. Het is ook de prijs dat je betaald maar het ergste vind ik de navi die compleet de weg soms kwijt is door het overzichtsmapje, niet uptodate is (heb een 2013/2014 kaart) en dan het felle licht s nachts en toch mis ik me touchscreen, beetje me harde schijf. Dat heeft me wel besloten om in ieder geval een andere navi erin te zetten van Alpine maar moet even kijken voor de CAN bus en stiekem hoop ik ook dat ik meteen de parkeersensoren op scherm ziet en anders gaat er een camera in voor achteruit. En een ander maar niet zo urgent punt de beenruimte achter is erg beperkt in vergelijking met de Golf 6 bv maar toch 20 cm langer. Maar de auto rijdt voor de rest zuinig is en is wel redelijk snel als die eenmaal gaat. Iedereen vindt het wel een hele nette auto dus zakelijk gezien is het een goede keuze maar er zijn gewoon wat minpunten helaas die ik niet goed kan oplossen nu.

Ik hoop dat iemand ervaring heeft met een andere navi in de Astra J en zeker in combinatie met een al een reeds navi scherm aangezien de meeste maar een MID heeft en niet een beeldscherm (die is volgens mij hoger) en ook met stuurbediening en menubediening.
Hehe BMW 116 met twee turbo's... 1 april!
Oh shit, het is net 2 april nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Heeft die BWM geen twinscroller? Die heb ik ook in mijn Opel, doet ongeveer het zelfde als een twinturbo maar dan in een enkele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOTG schreef op woensdag 02 april 2014 @ 08:58:
Heeft die BWM geen twinscroller? Die heb ik ook in mijn Opel, doet ongeveer het zelfde als een twinturbo maar dan in een enkele.
Twin scroll is wel heel wat anders dan een bi-turbo. (op zich wel een goed doordachte techniek, maar niet equivalent aan twee turbo's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Verwijderd schreef op woensdag 02 april 2014 @ 09:09:
[...]

Twin scroll is wel heel wat anders dan een bi-turbo. (op zich wel een goed doordachte techniek, maar niet equivalent aan twee turbo's)
Daarom zeg ik ook ongeveer, het probeert het onderliggende probleem op een andere manier aan te pakken (turbo lag, boost bij lage toeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

zie dat gewichtsverschil...mijn vectra uit '96 woog ook 1150... Ga maar eens met 3 forse mannen in de bmw zitten, dan zal de beleving meer richting de astra gaan.

Maar ben het wel eens. De 1.6T astra J van mn vader met 180 pk, voelt stukken langzamer aan dan mijn astra H 2.0T met 170 pk, terwijl de J op papier toch echt sneller is :) Als ik ooit in zijn auto rijd dan zit ik net als jeremy clarkson aan het stuur te hengsten....MOOOORRE POWERRRR. Ook omdat ik zelf tegenwoordig 235pk heb, maar dat terzijde :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Maar acceleratie hangt sowieso meer af van het koppel dan het aantal PK.

Astra J 1.4T 200N-m
BMW 116i 220/240N-m Is toch al minstens 10% meer koppel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb een Alpine 920 navi gekocht met gratis achteruitrijcam en een set uit Duitsland gehaald voor € 190 om in te bouwen. Ik ga heel veel problemen denk ik verwachten aangezien ik een Navi 900 OEM scherm heb en de meeste mensen hebben een monochrome scherm.

De 140 pk is wel te voelen, alleen je moet wel de 3500 toeren gaan halen en dan trek ik zelfs 130 pk TDI er dan uit maar alleen de schakelmomenten zijn niet gelukkig gekozen maar de auto is wel zuinig. Zit op 575 km met een kwart tank nog over en kan nog 150 km rijden. Dus echt een pluim voor Opel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsalex schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:45:
Ik heb een Alpine 920 navi gekocht met gratis achteruitrijcam en een set uit Duitsland gehaald voor € 190 om in te bouwen. Ik ga heel veel problemen denk ik verwachten aangezien ik een Navi 900 OEM scherm heb en de meeste mensen hebben een monochrome scherm.

De 140 pk is wel te voelen, alleen je moet wel de 3500 toeren gaan halen en dan trek ik zelfs 130 pk TDI er dan uit maar alleen de schakelmomenten zijn niet gelukkig gekozen maar de auto is wel zuinig. Zit op 575 km met een kwart tank nog over en kan nog 150 km rijden. Dus echt een pluim voor Opel.
30 of 70 liter tank? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik haal ongeveer gemiddeld tussen de 1 op 12/13 en nu misschien wel iets meer. Ik denk dat er 55 liter tank in zit. Dat voor een Opel Astra, echt netjes maar er zou meer uit te halen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
PS er is gewoon een opel kit te koop die op je huidige Navi een acteruitrijcamere realiseert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
itsalex schreef op donderdag 03 april 2014 @ 07:45:
Ik haal ongeveer gemiddeld tussen de 1 op 12/13 en nu misschien wel iets meer. Ik denk dat er 55 liter tank in zit. Dat voor een Opel Astra, echt netjes maar er zou meer uit te halen moeten zijn.
Volgens mij heeft Opel 52 liter in de Astra's liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

LOTG schreef op woensdag 02 april 2014 @ 13:11:
Maar acceleratie hangt sowieso meer af van het koppel dan het aantal PK.

Astra J 1.4T 200N-m
BMW 116i 220/240N-m Is toch al minstens 10% meer koppel.
Koppel geeft het gevoel dat je snel gaat.
Maar vermogen bepaalt uiteindelijk je 0-100 tijd.

Kan even het juiste artikel niet vinden, maar dit lijkt er op:
http://www.autoweek.nl/myweblog.php?id=2680

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik rij meestal 730 - 750km op een tank maar dat gaat er wel 52+ liters in, De tank is 55L groot.
Ofwel ik rij ongeveer 1 op 13,5 of 7,2L/100km.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:24
Knetter..stond net stil op een kruispunt >_<

Iemand een idee?
Corsa C zx 1.2

Tijdens starten hoorde je een halve tel de startmotor knarsen. De KM teller springt op en neer tijdens het rijden. Dus bij een stoplicht deed ik de motor uit. En wilde hem weer aandoen, maar de startmotor reageerde helemaal niet meer.

Radio en lichten deden het wel.

Zal het de startmotor zijn of de dynamo? EN kan een van deze dingen te maken hebben met de KM teller?

Thanks

btw het is echt niet handig om op een druk kruispunt stil te staan >_< ff flink duwen en de auto inspringen koppeling laten schieten en weer verder rijden.

Wel weer vaag dat ik op me werk was en de motor uit deed starte de motor weer gewoon.

[ Voor 6% gewijzigd door Unknown Alien op 16-04-2014 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

das vaag. Die KM teller lijkt wel als of er een canbus foutje oid is...Deed de toerenteller het ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Welke motor heb je? De Z12XE of de Z12XEP (zie je ook aan of er CORSA 1.2 of CORSA 1.2 TWINPORT achterop je auto staat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

even langs een kwikshit rijden om je accu/dynamo te laten testen. doen ze meestal gratis. als die in orde zijn zou ik toch de startmotor even na laten kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Toerenteller deed het gewoon.

CORSA-C; Z1.2XEP 59Kw
bj 2006.

Ik weet dat de startmotor niet 100% meer is. Dat ik hem net had hoorde je die halve tel knarsent geluidje, zodra de motor aanslaat. Dat geluidje heb ik al x maanden niet meer gehoord en vanochtend weer wel.

Maatje zegt dat er misschien een massa kabel half los hangt. Zegt dat dan de KM teller gek kan doen en je startmotor op dat moment geen prik krijgt.

Dynamo kan je toch zo doormeten? MOet toch 14Volt geven bij draaiende motor. Multimeter erop.

Nieuwe startmotor...blehhh daar gaat me nieuwe SSD :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Die startgeluidjes heeft de Corsa van mijn vriendin ook zo af en toe en die auto is van juni 2006. Zou even op het Opel forum vragen of iemand met een OP-COM of een Tech2 hem even uit kan lezen (of je moet in de buurt van Aapje wonen, die heeft ook een OP-COM). Dan kan je gelijk even Cruise control activeren als je dat nu niet hebt (alleen pookje vervangen, 1 draadje trekken en activeren) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
deze is ook van juni 2006.
Er zit al cruise control op.

Uitlezen is wel een goeie. Ik ga wel langs me maat die heeft zo'n uitlees apparaat

Aapje ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
Een uitlezer a la OBD2 of een echte Opel lezer zoals de Tech2 of de OP-COM? ;)

Aapje is een user hier op GoT, die nog niet niet vergroeid is met al z'n Opeltjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Ahhh dat is zo'n universele lezen. Hij heeft me BMW er ook wel eens mee uitgelezen. ZItten allemaal van die kleine print plaatjes op die hij er dan in steekt per model auto.

Ik woon in 033. Meestal mijlennnn ver van de rest :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Aapje woont in Stroe :+ Das 20min van A'foort af :P

Knarsend geluid bij starten zou betekenen dat de bendix of de solenoid van de startmotor niet helemaal jovel is. (Knarsende geluid komt wss van de starterkrans die de startmotortandwiel raakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Daar vlieg ik tijdens mooi weer dagen voorbij /doorheen op de motor :)

Dus een andere startmotor is sowieso aan te raden aangezien dit al zeker een jaar is.

vage blijf ik toch dat de KM wijzer uit ze pantoffel gaat en daarna de motor niet meer start -_- noujah startmotor reageert helemaal niet en na een stukje rijden weer wel gewoon.

Ik ga zo wat eerder weg van me werk. FF de DYnamo doormeten (kan geen kwaad) startmotor checken en ff goed kijken of er nergens een kabel half los zit. BC uitlezen is ook zo gebeurd. Hoop dat hij wat zinnigs aangeeft.

PS. een startmotor kopen is 2e hands aan te raden of gewoon nieuw?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

kan ook een temperamentvolle startblokkering zijn. heb ik ook weleens gehad :)
startmotoren kun je ook gereviseerd krijgen. dat zou de voorkeur hebben boven 2ehands/sloop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
http://www.mister-auto.nl...vam-3620_g2_a3933620.html

Is nieuw nog geen 90erie. Of is die van Bosch aas te raden?
http://www.mister-auto.nl...g2_a0300!986!017!120.html

Ik heb de 80pk versie dat moet dan de twinport zijn meen ik. Iig wat geleerd vandaag over de auto :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Startmotor wordt nu vervangen. 90euro voor een Hella startmotor valt mee gelukkig :)

De KM teller vind ik wel vreemd, want vanochtend deed hij weer zo raar. En als ik dan de cruisecontrol aanzet dan reageert die hetzelfde als de KM teller op en neer gaat. gas geven dan gas los de hele tijd >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Mn pa heeft een Astra Twintop sinds 3 maanden ofzo nu (nog Bovag garantie) en sinds maandag wil de kofferklep niet meer open. Laten resetten bij de dealer en het werkte weer, nu doet die het weer niet. Vervolgens naar (doorgestuurd) een andere dealer, zelfde verhaal, oxidatie aan de stekker, gefixt en het werkte. Met het lekkere weer even met het kapje naar beneden gereden en vervolgens komt die thuis en wil het dak er niet meer op lol.

Nu weer naar een andere dealer (er is gisteravond nog ANWB bijgeweest vanuitde Opel "service" ofzo, maar die kunnen daar natuurlijk niets mee), sommige dealers geven zelfs aan hem niet te willen onderhouden (al helemaal niet onder garantie) omdat ze geen verstand hebben van de stalen dakconstructie. Hij moet dus vandaag anderhalf uur rijden met het dak naar beneden naar een dealer die het gaat proberen op te lossen terwijl het niet echt fijn "cabrio weer" is. Na Google search heb ik gezien dat veel mensen hier last mee hebben gehad en dat oplossingen zeer verschillen, ook nog mensen hier en zo ja, wat was bij jullie de oplossing? En iemand nog tips?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Wat is dat nou voor gek iets. Opel dealers willen hem niet onderhouden, omdat ze er geen verstand van hebben?? uuhhhh lekker dan je eigen product niet eens kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Unknown Alien schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:09:
Wat is dat nou voor gek iets. Opel dealers willen hem niet onderhouden, omdat ze er geen verstand van hebben?? uuhhhh lekker dan je eigen product niet eens kennen.
Ja, het schijnt nogal specialistisch dingetje te zijn dat dak. De "normale" monteur heeft daar meestal blijkbaar geen verstand van. Daardoor blijven er zeer weinig dealers over. Dit las ik o.a. ookal op Opel fora, onderdelen kunnen soms ook maanden duren voordat ze binnen zijn :X :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Kecin schreef op donderdag 17 april 2014 @ 12:06:
Mn pa heeft een Astra Twintop sinds 3 maanden ofzo nu (nog Bovag garantie) en sinds maandag wil de kofferklep niet meer open. Laten resetten bij de dealer en het werkte weer, nu doet die het weer niet. Vervolgens naar (doorgestuurd) een andere dealer, zelfde verhaal, oxidatie aan de stekker, gefixt en het werkte. Met het lekkere weer even met het kapje naar beneden gereden en vervolgens komt die thuis en wil het dak er niet meer op lol.

Nu weer naar een andere dealer (er is gisteravond nog ANWB bijgeweest vanuitde Opel "service" ofzo, maar die kunnen daar natuurlijk niets mee), sommige dealers geven zelfs aan hem niet te willen onderhouden (al helemaal niet onder garantie) omdat ze geen verstand hebben van de stalen dakconstructie. Hij moet dus vandaag anderhalf uur rijden met het dak naar beneden naar een dealer die het gaat proberen op te lossen terwijl het niet echt fijn "cabrio weer" is. Na Google search heb ik gezien dat veel mensen hier last mee hebben gehad en dat oplossingen zeer verschillen, ook nog mensen hier en zo ja, wat was bij jullie de oplossing? En iemand nog tips?
Ik heb er een gehad voor mijn GT. Ook inderdaad problemen gehad met de kofferdeksel, was toen iets met de kabels. De sensor detecteerde de koffer dan als open, hij ging toen ook wel eens onder het rijden piepen dat de koffer open was.

Mijn dealer heeft dat toen gewoon gefixed. Heeft volgens mij ook niet zo veel met het dak ansig te maken, maar gewoon iets met de bedrading van de koffer.

Het is overigens goed mogelijk het dak dicht te krijgen, daar is een procedure voor en een speciaal sleuteltje wat als het goed is bij de banden reparatie set in het koffer moet zitten. Ik weet niet meer of dit in de handleiding stond of op een los bijgeleverd iets.

En wat onderdelen betreft, daar zit je met een GT niet beter mee. Het meeste heeft geen enkele garage op voorraad.

[ Voor 3% gewijzigd door LOTG op 17-04-2014 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

LOTG schreef op donderdag 17 april 2014 @ 13:36:
[...]

Ik heb er een gehad voor mijn GT. Ook inderdaad problemen gehad met de kofferdeksel, was toen iets met de kabels. De sensor detecteerde de koffer dan als open, hij ging toen ook wel eens onder het rijden piepen dat de koffer open was.

Mijn dealer heeft dat toen gewoon gefixed. Heeft volgens mij ook niet zo veel met het dak ansig te maken, maar gewoon iets met de bedrading van de koffer.

Het is overigens goed mogelijk het dak dicht te krijgen, daar is een procedure voor en een speciaal sleuteltje wat als het goed is bij de banden reparatie set in het koffer moet zitten. Ik weet niet meer of dit in de handleiding stond of op een los bijgeleverd iets.

En wat onderdelen betreft, daar zit je met een GT niet beter mee. Het meeste heeft geen enkele garage op voorraad.
Ten eerste: Wauw! Ik kende de GT alleen van de achterlichten (pas toen ik ging zoeken op internet).
Super mooie auto en zeer uniek. Prach-tig!

Verder bleek het inderdaad aan de kabels te liggen, er waren drie kabelbreuken die zijn gemaakt on the spot. De garantie op het complete dak is (incl formulier en ondertekening) verlengt met een jaar. Top service lijkt me zo dat ze het op een nette manier snel hebben opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Mooi dat het gerepareerd is...en terecht :)

De startmotor zit er sinds gisteren eronder. Heb er 4 ritjes mee gemaakt en tot nu toe geen lijpe KM teller. Hoop dat het zo blijft, maar vind het wel vreemd, want een KM teller staat los van de startmotor. Enige wat ik me kan voorstellen is storing in de spanning door de oude startmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik ervaar met mijn Astra J vaak een vermogensverlies als ik optrek bv in zijn 2 dan voel ik de motor inhouden alsof die op adem moet komen en dan komt die weer. Het lijkt wel of de turbo het niet aan kan. Is dit begin van ellende of het een kwestie van iets anders? Misschien dat het ook verklaart waarom ik niet echt merk van de 140 pk. Pas als ik boven de 3.500 toeren kom dan gaat er veel meer leven inkomen en dan voelt die wel snel aan maar dan gaat het schakelen ook voor geen meter omdat die te traag is om toeren te laten zakken om zodoende "soepel" door te schakelen. Nu dat het warmer is voelt de auto ook veel sneller aan.

Ik ga zondag die nieuwe radio plaatsen dan ben ik van dat vreselijke licht van die navi af. Ondanks alles met de auto valt het me erg tegen qua materialen (mss omdat ik VW Golf 6 heb gereden). De AGR stoel lijkt te "knakken" en lijkt of het plastic gewoon niet goed vastzit binnenin.

De kachel vind ik echt de domper van de eeuw dat die niet met auto de airco ook nog aanzet. Gaat die proberen koud te blazen terwijl het buiten warm is maar ook de airco gaat niet vanzelf uit en blijft gewoon doorblazen. Ik heb een aantal keren ervaren dat de kachel niet koud kon of helemaal niet aan ging (geen luchtstroom, alleen met opnieuw starten begon de kachel weer te blazen). Voor een auto van 2 jaar vind ik erg tegenvallen zulke kleine punten wat gewoon niet helemaal lekker gaat. Misschien ligt het aan mij want ik heb de laatste tijd alleen maar BMW en VW gereden. Eerlijk gezegd is best inleveren helaas. Dat valt me als een merk als Opel heel erg tegen.

[ Voor 13% gewijzigd door itsalex op 23-04-2014 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carpento
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:39
Klinkt ergens een beetje als een luchtmassameter die wat minder wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Wel jammer dat er waarschijnlijk iets kapot is aan je auto en je dan meteen de vergelijking maakt met BMW of VW. Als er iets kapot is aan mijn BMW kan dat vervelend zijn, maar dan zeg ik toch niet...Mijn opel reed een stuk beter! #raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:06

Speedmaster

Make my day...

We zullen het dan nog maar niet over het verschil in garage rekening hebben als je de auto bij de BMW dealer neer zet voor een beurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Speedmaster schreef op woensdag 23 april 2014 @ 19:53:
We zullen het dan nog maar niet over het verschil in garage rekening hebben als je de auto bij de BMW dealer neer zet voor een beurt.
Haha dat weet ik maar ik heb geen ervaring met Opel. VW beetje teveel garageervaring meegehad en BMW alleen onderhoud. Hoop echt dat deze Opel wel wat langer meegaat.

Maar ik vind dit wel een tegenvaller voor Opel;
Servicebeurt
Opel: 1 jaar of 30.000 km
VW: 2 jaar of 30.000 km
BMW: Variabel (rond de 30.000 km of 2 jaar geloof ik)
Dat is ook een leuke kostenpost als dat € 400 per keer is d.w.z. Opel = € 800 en BMW en VW € 400. Als je 30.000 km rijdt prima niets aan de hand dan is BMW misschien wel zelfs goedkoper omdat je niet direct om de 30.000 km bij de dealer hoeft te staan.

[ Voor 33% gewijzigd door itsalex op 23-04-2014 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

kleine en grote beurt wisselt om t jaar. Kleine beurt rond 125 en grote rond de 250. Scheelt ook per auto hoor.

Ze vinden bij opel dat je gewoon elk jaar je olie moet verversen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Een VW golf hoeft na aanschaf pas na twee jaar. Echter daarna is het ook 30000 of een jaar voor inspectie en verversen elke twee jaar of 30000.
Dat maakt dus niet veel uit als je dan toch in de garage bent niet zo goed verversen.
Echter mijn persoonlijk ervaring is dat tarieven wel veel voordeliger zijn bij Opel waardoor ik onder de streep minder kwijt was.
VW
Onderhoud voor de Golf VII, Golf Sportsvan en Golf Variant
Een onderhoudsservice voor dit model bestaat uit 2 elementen: een olieservice en een inspectieservice. Uw boordcomputer geeft een melding wanneer u welke service kunt verwachten. De inspectieservice voor de Golf dient voor het eerst na 2 jaar of maximaal 30.000 km uitgevoerd te worden, daarna elk jaar of 30.000 km. De olieservice dient bij maximaal 2 jaar of 30.000 km uitgevoerd te worden, afhankelijk van gebruik en rijstijl

[ Voor 88% gewijzigd door leonbong op 24-04-2014 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Ik heb de Alpine w920 navi in de Astra J gebouwd. Wat een verademing. Geen licht, geen boordpc, geen setting meer die aangepast kan worden doordat ik een Navi 900 had. Wat een geluid en geen verblinding meer. Gps, dvd, usb, radio gaat allemaal zo lekker snel. Heerlijk weer touch. Echt top. Maar de kit past niet zo mooi als het lijkt. Moet nog een andere monochrome display halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Post eens een foto, want ik ben benieuwd of dat een beetje mooi zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
itsalex schreef op woensdag 23 april 2014 @ 15:36:
Ik ervaar met mijn Astra J vaak een vermogensverlies als ik optrek bv in zijn 2 dan voel ik de motor inhouden alsof die op adem moet komen en dan komt die weer. Het lijkt wel of de turbo het niet aan kan. Is dit begin van ellende of het een kwestie van iets anders? Misschien dat het ook verklaart waarom ik niet echt merk van de 140 pk. Pas als ik boven de 3.500 toeren kom dan gaat er veel meer leven inkomen en dan voelt die wel snel aan maar dan gaat het schakelen ook voor geen meter omdat die te traag is om toeren te laten zakken om zodoende "soepel" door te schakelen. Nu dat het warmer is voelt de auto ook veel sneller aan.

Ik ga zondag die nieuwe radio plaatsen dan ben ik van dat vreselijke licht van die navi af. Ondanks alles met de auto valt het me erg tegen qua materialen (mss omdat ik VW Golf 6 heb gereden). De AGR stoel lijkt te "knakken" en lijkt of het plastic gewoon niet goed vastzit binnenin.

De kachel vind ik echt de domper van de eeuw dat die niet met auto de airco ook nog aanzet. Gaat die proberen koud te blazen terwijl het buiten warm is maar ook de airco gaat niet vanzelf uit en blijft gewoon doorblazen. Ik heb een aantal keren ervaren dat de kachel niet koud kon of helemaal niet aan ging (geen luchtstroom, alleen met opnieuw starten begon de kachel weer te blazen). Voor een auto van 2 jaar vind ik erg tegenvallen zulke kleine punten wat gewoon niet helemaal lekker gaat. Misschien ligt het aan mij want ik heb de laatste tijd alleen maar BMW en VW gereden. Eerlijk gezegd is best inleveren helaas. Dat valt me als een merk als Opel heel erg tegen.
Welkom bij Opel, je noemt precies de zwakke punten van Opel op waar ze tot op heden nog steeds last van hebben, welke Opel je ook rijdt.

- Krakende stoelen, vind je in bijna alle modellen!
- Ventilatiesysteem die niet helemaal lekker werkt / soms zijn eigen leven leidt, hebben meerdere modellen last van
- Motoren lopen bij lange na niet zo soepel als de meeste concurrenten, nog steeds niet met de vernieuwde motoren, daar heeft Opel nog steeds een inhaalslag te maken. Dat merk je extra goed als je van bijvoorbeeld VW afkomt.

Daar in tegen blijft mijn Opel tenminste wel heel, laat ik maar geen worden vuil maken aan mijn vorig VAG product. :)

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
Mijn LNF loopt anders nog heerlijk, krakende stoelen komen door het frame eronder wat problemen heeft en daar heb je helaas gelijk in. Zowel mijn Astra TT als GT hebben daar last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Niet online
Vissa66 schreef op dinsdag 29 april 2014 @ 16:24:
[...]
Welkom bij Opel, je noemt precies de zwakke punten van Opel op waar ze tot op heden nog steeds last van hebben, welke Opel je ook rijdt.

- Krakende stoelen, vind je in bijna alle modellen!
- Ventilatiesysteem die niet helemaal lekker werkt / soms zijn eigen leven leidt, hebben meerdere modellen last van
- Motoren lopen bij lange na niet zo soepel als de meeste concurrenten, nog steeds niet met de vernieuwde motoren, daar heeft Opel nog steeds een inhaalslag te maken. Dat merk je extra goed als je van bijvoorbeeld VW afkomt.

Daar in tegen blijft mijn Opel tenminste wel heel, laat ik maar geen worden vuil maken aan mijn vorig VAG product. :)
Ik hoop echt dat deze Astra beter is dan me VAG product daarvoor.

Ik merk echt dat ze langs nog niet klaar zijn tov VW. Zeker als je de de pook uit achteruit naar neutraal en dat meteen de parkeersensoren uitgaan. De wegrijbeveiliging lijdt met regelmaat eigen leven en rol eerst 2 meter bijna naar achteren en dan activeert die deze functie. Met zelfs een Polo werkte het direct en overal. Ik zou nog foto posten van me navi. Me instelmenu van de auto heb ik niet meer net als buitentempratuurmeter. Maar ik heb wel een dikke navi met supergeluid. De versnellingsbak klinkt alsof je soms met bakspijkers schakelt. Ja sorry ik moet echt zeggen dat erg slap aftreksel is van VW. Bmw heeft echt deze zaakjes ook dik in orde.
Ik heb wel nu al in 2 maanden 4000 km gereden.

Ik mis heel erg me cruise control info, boordpc met tripinfo (zit nu in navi dus opgelost), me navi info, tempratuurinfo tussen me toerenteller en snelheid. Ook de vele info die ik daar had was erg fijn. Ook muziek info en tel. Daardoor hoefde ik niet te kijken op me radio. Ik kon alle info qua radio daar terugvinden. Eerlijk best erg spijt van deze aankoop en spaar gewoon rustig door voor BMW. Ik ga niet nu straks weer uitwijken voor andere merken.

De auto ziet er lekker dik uit met 18 inch velgen, getinte ramen achter, 2 schermen nu, technical grey oogt ook mooi.

[ Voor 12% gewijzigd door itsalex op 04-05-2014 09:35 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.