Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.511 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04

Jazzper

BB4E^Guerilla

Hmmm. Ik heb nog even zitten kijken maar het lijkt er op dat de Cosmo ook bij de zafira zoals jullie al aangaven een luxer model is. Echter heel veel opties zijn tegen meerprijs en die zitten er in dit geval niet op. Elke review die je leest staat bol van de gimmicks maar niet bij mij. Van het flex7 systeem, comfortstoelen, opel-eye, panoramadak, 3e zitrij, armsteunsysteem 2e zitrij, navi tot parkeersensoren. Wellicht ben ik te veel Frans gewend waar standaard al 101 gimmicks meekomen. Wat is er dan Cosmo aan de Cosmo? De Cc en lm-velgen?

Wat betreft de aux een kleine facepalm. Ik dacht in het schemer gister dat ik een dummy plaatje had die met een centrale schroef op zijn plek zat. Gister bij daglicht blijkt dat gewoon de female jack te zijn...

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:43
Myri schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:43:
- Hoe zit het met het verbruik? En dan bedoel ik niet wat je leest in de manual, maar het effectieve verbruik van mensen die er zelf eentje hebben.
ik heb een 2011 astra sportstourer 1.4 turbo 140, en dat ding zuipt als een matroos op verlof.
Nu moet ik toegeven dat ik een zware rechtervoet heb, en voornamelijk woon-werkverkeer rijdt, maar ik rij dus gemiddeld 8,5 liter /100 km. En dat valt mij wel tegen...
- Ik twijfel tussen de Enjoy Active & de Cosmo uitvoering omwille van de GPS. Zo vaak heb ik die niet van doen en een aparte TomTom/Garmin/... zou dus evengoed voldoen (met als bijkomende + voor garmin dat je dan LifeTime kaartupdates krijgt), maar langs de andere kant, als je kijkt naar wat je allemaal krijgt voor de meerprijs van een Cosmo is ie misschien ook weer niet zoveel duurder...
(op zich is de vergelijking qua prijs hier misschien wel wat scheef, daar in NL er nog een bijtelling bovenop komt...)
De navigatie werkt niet ideaal vind ik. Vrij traag, en een update kost maar liefst 169 euro, een kaart van Duitsland dus ook...
Het scherm is wel weer erg gaaf, en handig voor de ecc en mp3 speler.

De auto is erg mooi, rijdt lekker en vlot, m.u.v. de 6e versnelling. Dit is m.i. echt een overdrive.
Zorg ervoor dat je de AGR stoelen bestelt, dit is een enorme meerwaarde ten opzichte van de standaard stoelen.

Wat mij wel tegenvalt is de ruimte. Ik heb drie kinderen (4 maand, 4 jaar en 5 jaar, en het is een enorm gehannes om de kinderen te installeren. Het is net te smal.

succes verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:39

Speedmaster

Make my day...

J0YR1D3R schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 17:41:
Grappig dat je de dikkere uitvoeringen zo expliciet benoemd, want de Cosmo is in de lijn bij de Astra de dikste uitvoering. Of dat bij de Zafira ook zo is weet ik niet, maar volgens mij wel :)
En ik zie hiervandaan dat er wel stoelverwarming in zit, iets wat toch niet elke Opel standaard heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:08
Uitvoeringen zijn per land verschillend maar voor België is het hier makkelijk te zien.
http://www.opel.be/nl/Configurator/Zafira_Tourer/Start.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
107mb schreef op zondag 05 mei 2013 @ 10:27:
[...]

ik heb een 2011 astra sportstourer 1.4 turbo 140, en dat ding zuipt als een matroos op verlof.
Nu moet ik toegeven dat ik een zware rechtervoet heb, en voornamelijk woon-werkverkeer rijdt, maar ik rij dus gemiddeld 8,5 liter /100 km. En dat valt mij wel tegen...
Ik rij 7,5 in mjn 1.4 turbo 120 pk.
Je verbruik is redelijk normaal voor een auto van dit formaat kijk eens naar vergelijkbare vw golf of Peugeot 308 met gelijk aantal pk's en je ziet dat opel gemiddeld zelfs aan lage kant zit.
Op werkelijk verbruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het oriënteren naar een gebruikte Opel Vectra:
- max 9000 euro excl inruil (heb een Audi A4 2001 met 200k op de teller om in te ruilen)
- max 100k gereden
- benzine
- bouwjaar na 2006-2007

Op sites als autoscout is er een groot aantal auto's dat aan deze voorwaarden voldoet, de ene wat luxer uitgerust dan de andere maar op het eerste oog heb ik voor 7k-8k een leuke auto.
Nu zie ik veel 1.8 en 2.2 modellen voorbij komen, ik weet dat de 2.2 een ketting heeft ipv een riem en dat de 2.2 vaak een 6 bak heeft maar misschien wel weer duurder is in verbruik.
Momenteel heb ik een 1.6 in de Audi wat soms toch wel te krap aanvoelt, de incidentele Vectra met een 1.6 laat ik dus maar links liggen. (overigens rijdt de Audi 1.6 prima hoor, redelijk hoog-toerig maar verder een prima blokje voor woon-werk verkeer in de spits)

Wat zouden jullie aanraden een 1.8 of een 2.2? Qua verbruik neig ik persoonlijk meer naar een 1.8 maar weegt dit op tegen de lagere onderhoudskosten die zo'n 2.2 dan misschien weer heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Die 2.2 zijn direct ingespoten.
Vraag je af waarom deze motoren niet meer leverbaar werden in de insignia maar de 1.8 wel, ze waren niet zo heel betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Bedenk dat je met die 2.2 niet op E10 kan rijden, mocht je vaak richting buitenland gaan.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
M'n vectra maakt een vreemd tikkend geluid:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nRKb8HYLzFg]

Wat kan het zijn?
Kleppen?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Loopt het mee in de toeren? Of gaat het weg als je de koppeling intrapt of de airco uitzet?

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Joopieboy schreef op maandag 20 mei 2013 @ 22:16:
Loopt het mee in de toeren? Of gaat het weg als je de koppeling intrapt of de airco uitzet?
De airco staat zelden aan, of het meeloopt in de toeren zou ik moeten testen.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Misschien weten de doorgewinterde Opel-eigenaars in dit topic iets over deze twee problemen die ik ervaar met mijn Opel Astra G? :)

Ten eerste, in het middenconsole is aan de linkerkant (waar de temperatuurknop zit) een lampje uitgevallen waardoor het console daar nu niet verlicht is. Ik zou dit graag willen rechtzetten. Kan dit redelijk eenvoudig (minder dan twee uur werk) ?

Ten tweede, ik hoor licht getik als ik de ventilator op de eerste stand heb staan. Alsof er een takje tegen de spaak van je fietswiel aanzit. Het getik is niet hoorbaar wanneer de ventilator uit is of op andere standen staat.

Bedankt alvast! :)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op zondag 23 juni 2013 @ 19:38:
Ten tweede, ik hoor licht getik als ik de ventilator op de eerste stand heb staan. Alsof er een takje tegen de spaak van je fietswiel aanzit. Het getik is niet hoorbaar wanneer de ventilator uit is of op andere standen staat.

Bedankt alvast! :)
Volgens mij is de tik in de ventilator een echte Opel kwaal. Ook in mijn Corsa D tikt de ventilator licht als deze in de eerste stand staat. Volgens mij is het iets met de lagers. Ook schijnen bladeren er zo in terecht te kunnen komen. Ook erg hinderlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Destijds toen ik nog een corsa D had in 2007. Had ik ook een tikkende ventilator is toen vervangen voor een nieuwe in garantie. Is nooit meer terug gekomen, ik weet nu niet hoe het is want sinds juni 2011 heb ik deze auto niet meer.

Ps ik had een corsa D met climate control die heeft wel andere ventilator als de normale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leonbong schreef op maandag 24 juni 2013 @ 09:33:
Destijds toen ik nog een corsa D had in 2007. Had ik ook een tikkende ventilator is toen vervangen voor een nieuwe in garantie. Is nooit meer terug gekomen, ik weet nu niet hoe het is want sinds juni 2011 heb ik deze auto niet meer.

Ps ik had een corsa D met climate control die heeft wel andere ventilator als de normale.
Ik heb het 2010 model. Er is inderdaad een nieuw type ontworpen, want het scheen dus nog erger te zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Het is moeilijk te zeggen wat het is. Soms is het er, en soms is het er niet. Gelukkig is het vaker afwezig dan aanwezig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DatraxZ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:32

DatraxZ

TrueCrypts Everything

Ik heb sinds kort ook enkele problemen met mijn Vectra 1.9CDTI uit 2005.

In tweede versnelling durft de auto wel eens in te houden tussen 1500 en 2000 toeren. Ik dacht aan een falende EGR valve, maar volgens de garage is die nog maar recent vervangen, na melding van dezelfde problemen.

Een ander probleem treed op bij het sturen naar rechts op de autosnelweg. Er treedt dan een trilling op in het stuur, en er is ook een hoorbaar kloppend geluid. Ook bij het indrukken van de koppeling bij snelheden van 120KM/u of hoger begint het stuur te trillen en is er een kloppend geluid hoorbaar.
Iemand een idee wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Probleem 1 geen idee.

Probleem 2:
Dit kan wel eens veroorzaakt worden door de regelkleppen die druk van de stuurbekrachting regelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:17

vhal

ಠ_ಠ

Mijn oude Corsa D (2008) had inderdaad ook een ratelende ventilator op standje 1. Om gek van te worden. :X Uiteindelijk een pantykous op de inlet gemonteerd zodat bladeren e.d. niet meer naar binnen werden gezogen. Jammer dat de dealer toen geen oplossing voor handen had.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die pantykous is een goed idee, waar zit de luchtinlaat ergens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Even de motorkap opendoen, het afdekkapje van de ruitenwissers verwijderen aan de bovenkant (paar torxjes) en dan zit hij ergens links. Het is een gleuf van 7 bij 20 cm meen ik mij te herinneren.

En als je toch bezig gent, kan je vanuit de binnenkant de gehele ventilatorunit demonteren om bladeren e.d. eruit te vissen. Even het dashboardkastje demonteren en je kan er zo bij.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 23:10
Ondertussen m'n nieuwe Opel Zafira Tourer een maandje in bezit en bevalt me algemeen gezien goed op een aantal punten na... Waarvan ik sommige dingen misschien nog kan instellen, maar heb de handleiding nog niet goed doorgenomen vrees ik...

Specificatie
Opel Zafira Tourer, Benzine 1.4 Turbo 140pk, Cosmo uitvoering, Trekhaak

Ruimte:
De auto is zeer ruim, met in de koffer meer dan voldoende bagageruimte om de kinderbuggy zeer vlotjes in op te bergen en daarnaast nog andere dingen erbij te kunnen plaatsen. De vloermat houdt het geheel netjes en zorgt er ook voor dat de rails van de achterzetels en de lege ruimte daar net achter niet opvalt. Onze dochter in de autostoel plaatsen is een ware verademing en ook vooraan is er op geen enkel moment een gevoel van te weinig ruimte.

Gearbox:
6 versnellingen (+ achteruit :p), werkt een beetje stroef. En dan vooral bij het schakelen naar 2e. Geen idee of dit iets is wat meer voorkomt, maar het is soms echt lastig. Tot het punt dat je verkeerd schakelt en je tandjes aan het kuisen bent...

Motor:
Vlotte motor, geen problemen om het verkeer mee door te komen. Zowel op snelweg als stadsverkeer kan ie vlotjes mee.

Brandstoftank:
Klein!!! Ik zit nu aan een gemiddeld verbruik van 7.8l/100km en dan kom je echt niet verder dan 650km.
En dan heb ik zelfs nog de airco uitgeschakeld gelaten en met het raampje open gereden...

Zetels:
Had ik maar de extra optie genomen :). Let wel, ze zijn zeker niet slecht, maar qua regelbaarheid had het fijner geweest de rugleuning wat persoonlijker te kunnen instellen. Nu bon, volledig eigen schuld :)

Radio:
Geluid is wat ik er van verwacht. Ben geen grote kenner in muziekklanken vrees ik... Voor mij klinkt het allemaal best. Wat me wel stoort is de navigatie binnen een usb stick. Mappen; jah, maar maar één niveau diep??? dus alles wordt bij mekaar gegooid op een hoopje. Al heb je het op de usb stick mooi gesorteerd in een folderstructuur. Ook lijkt hij niet alles uit te lezen, maar dit moet ik nog wat verder onderzoeken... Anyway, het gevoel is toch dat dat beter had gekund.

Opslagmedia:
2 opties zijn voorzien: SD Card & usb stick. MAAR: de sd card wordt wel al gebruikt door de navigatiesoftware. Dus dat slotje ben je kwijt. Blijft de usb stick over... Wil je dat beetje proper gebruiken ga je op zoek moeten naar een wel heel klein usb stickje want anders gaat het klepje (waar de aansluitingen onder verborgen zitten) niet meer dicht.

Trekhaak:
Makkelijk op te bergen, makkelijk te installeren, absolute aanrader.

Ziezo, dat was het zowat. :)
Al bij al ben ik zeker tevreden over de wagen. Prijs en afwerking zijn goed, schokdempers en stabiliteit zit ook snor. Enkel de paar pijnpuntjes hierboven opgesomd zijn wat jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 12:31

frG

Iemand enig idee waar de ik de handleiding van een Opel Astra H 1.8 uit 2004 kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38

breinonline

Are you afraid to be known?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-10 12:31

frG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 15:14
Mijn nieuw speeltje! 1.4GTC'tje ingeruild voor deze, miste toch het vermogen!

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/2rpyyhx.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/28widw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/k2bkvl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i44.tinypic.com/vgj2u1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i43.tinypic.com/and100.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/sfgv2c.jpg

Zonder twijfel de beste hothatch op de markt. Ongekend! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Vissa66 op 02-08-2013 01:51 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:59

yassine

Nothing to it but to do it!

Zag hem al voorbij komen op het Opel forum.... Pracht Astra OPC _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marlibica
  • Laatst online: 31-07 09:00

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

WAT een brute bak zeg _/-\o_

Iets anders, heren topicstart beheerders, volgens mij zijn er alweer een aantal modelletjes links en rechts bijgekomen, moeten die niet in de TS?

Sign here against sigs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-TECH
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-09 21:12
Iemand ook problemen met het omdraaien van het contactslot als het warm weer is?

Mijn Zafira (2007) blokkeerde helemaal. Ventilator opgezet en even later doet ie het weer.

Vooral spannend als je midden in Frankrijk staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:48
Hmm dat waren bij mijn Vectra B de eerste symptonen van slechte massa, niet starten, zwakke electriciteit bij warm weer. Ik zou voor de zekerheid de hoofd spanningskabels en massakabels even nalopen.

De mijne ging na verloop van tijd ook andere gekke dingen doen, temperatuur meter welke in een paar seconden van helemaal koel tot het knalrood steeg en daarna weer terug en uiteindelijk zelfa complete kerstverlichting op het dashboard. Bleek dus 1 massakabel los te zitten. Werk van 5 minuten maar ik wist eerst niet waar te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Vissa66 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 01:50:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Van een 1.4 naar zoiets, wat een held! _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023

...

*drool*

Wat gaaf! Is dat OPC-(baby)blauw uit de gratie geraakt?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 23:25

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Eindelijk hebben ze gordel rubb's toegevoegd (de opc stoelen slijten vaak op het punt waar de gordel erlangs wrijft) :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
warhamstr schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:36:
[...]

*drool*

Wat gaaf! Is dat OPC-(baby)blauw uit de gratie geraakt?
Sowieso zijn deze OPC modellen op 1 hand te tellen in NL, maar je ziet inderdaad meer andere kleuren. Heb 1 OPC blauwe gezien.
JoSchaap schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 09:55:
Eindelijk hebben ze gordel rubb's toegevoegd (de opc stoelen slijten vaak op het punt waar de gordel erlangs wrijft) :)
Inderdaad, dit slijt niet meer gelukkig! 8)

[ Voor 31% gewijzigd door Vissa66 op 11-08-2013 21:09 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 15:52
In mijn opel astra, 1.6 GL uit 2001, gaat elke keer als ik in het buitenland tank (duitsland of belgie) het lampje van de katalysator branden.

Altijd als ik een stuk gereden heb en dan de auto wegzet, gaat het aan bij het opstarten. Iemand enig idee?
Als ik de tank praktisch leeg rij hierna en bijvul met benzine dan verdwijnt het lampje weer.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Tank je octaan 95 in het buitenland of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
leonbong schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:29:
Tank je octaan 95 in het buitenland of iets anders?
Gewoon euro 95 (unleaded 95) volgens mij, in duitsland wel met E10 aangezien dit de standaard is daar.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Hmm vreemd want de motor kan gewoon E10 aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online
Mcdeath schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 09:47:
[...]

Gewoon euro 95 (unleaded 95) volgens mij, in duitsland wel met E10 aangezien dit de standaard is daar.
Zover ik weet kan je in Duitsland gewoon zowel Euro 95 als E10 halen (het is niet alleen E10), hier bij mij over de grens in ieder geval wel. En ja, als hij met E10 raar gaat doen, misschien eens in het buitenland gewone Euro 95 of anders Euro 98 tanken?

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sijhtam
Een het lampje ging vanmiddag niet meer aan. Ik snap het niet meer.

Over twee maanden moet de auto toch voor APK en een beurt, dus dan vraag ik de garage er wel even naar.

huidige opstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

in duitsland moet je alleen opletten dat je geen laag octaan tankt. 95 is daar super bleitfrei ;)
98 superplus bleitfrei

als ik in duitsland tank ga ik meestal voor de RON100 benzine omdat de OPC daar net even wat lekkerder op rijd ;)

[ Voor 49% gewijzigd door JoSchaap op 12-08-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Grappig, las net een review op AW over een rode OPC, kijk ik eens voor de lol naar het Opel forum op tweakers, staat hij hier ook :P Leuke auto, die GTC zie ik echt nooit op de nederlandse wegen.
Tsja, de beste zou ik hem niet durven noemen maar toch wel 1 van de betere. Elke hothatch heeft zijn plus- en minpunten. Maar alles is beter dan die saaie GTI zeg ik dan maar :P

Strava

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Elke Opel is beter dan een saaie GTI, de Agila buiten beschouwing gelaten :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Gammort schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 15:43:
Elke Opel is beter dan een saaie GTI, de Agila buiten beschouwing gelaten :')
Nee, neem die maar binnen beschouwing, want ook die is beter ookal is dat een veredelde Suzuki Wagon R+ ;)

Anyway, mijn beide Opeltjes:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img189/84/p4124964edit.jpg
1994 Opel Calibra 2.0i 8v (C20NE, 115pk) in Junglegroen Metallic, getinte achter ramen, 30mm verlaging (Bilstein+Vogtland), RVS uitlaat systeem en 17inch TSW Venom velgen.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img821/1414/p8155865noplates.jpg
En m'n project/prutshok. Een 1994 Opel Corsa B GSi (Phase 1) 1.6i 16v (C16XE, 109PK), op GM Intra velgen met zeideglans zwarte poedercoat, een hele hoop roest, AP schroefsetje, Magmarode lak, en een hele hoop dingen die er nog aan moeten gebeuren :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

komt me bekend voor :) leuk bakkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Haha, ja, die heb ik al wel meermaals gepost in SJAT en op opelforum :) Thanks :)
Gekocht als een krot voor een paar euro en een bounty (bij wijze van), sindsdien een hele hoop gedaan om hem op z'n minst APK waardig te krijgen en nu bezig om hem helemaal tip-top te maken.

Voor de APK:
Roest kokerbalken voor (2mm dik plaatstaal er in gezet ipv 0,8mm)
Roest veerschotels achter (nieuwe schotels ingelast)
Handremkabel vast (nieuwe kabelset)
Gebroken veer links-voor (alles vervangen door AP schroefset)
Stuurkogel rechts-voor teveel speling (kogels Li en Re tegelijk vervangen)
Los hangend mistlicht rechts-voor (set nieuwe gemonteerd)
Stadslicht lampje defect (Ledjes er in gezet)
Kentekenlamp achter (los draadje)
Koplamp rechts-voor los (stomme klote klik dinkies :X )

En sindsdien:
Roestende accubak dicht gemaakt
Roestgaten voeteneinden bijrijder+bestuurder dicht gemaakt
Motorkap paar roestgaatjes (ontroest, glad geplamuurd en in de carbonfolie gezet)
15inch GM/Intra 6-spaaks velgen + Toyo Proxes T1-R banden
Kitrand voorruit rechts opnieuw gezet (lek als een zeef :X )
Interieur er uit gesloopt ter inspectie
Diverse kleine roestspikkels weg gewerkt

ToDo:
Achterklep vervangen (roest, krom)
Achterplaat vervangen (ingedeukt)
Bumperbalk achter vervangen (eveneens ingedeukt)
Reservewiel bak uithameren (again, ingedeukt)
Achterlichten vervangen (rubber seal defect)
Roest tank vulhals kappen wegwerken (binnenzeide auto, onder plastic kappen, niet vul-gat zelf, for some reason)
Vloer nieuw kleurtje geven en voorzien van krasvaste coating
Paar roestplekjes in wat hoekjes en kiertjes aanpakken
Dak in de carbon wrap folie zetten
Uitlijnen
Uitlaat vervangen (vanaf blok incl spruitstuk, RVS systeem + sportkat ivm diverse zwakke plekken en jappen knalpot)
Mantzel intake er op
Motor volledig uit elkaar trekken en reviseren (zuipt olie)
Stoelen vervangen voor kuipen + 4punts gordels
Veerpootbruggen voor boven/onder en achter boven

Oh wait, teveel gelul, te weinig foto's :+

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img694/9317/f6gc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img836/1156/k9lp.jpg
Motorkap in de carbonwrap

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img20/1852/3mjv.jpg
Accubak dicht gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img11/2476/jf41.jpg

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img19/4636/vvws.jpg
Gaten voeteneinden dicht gemaakt

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img707/4953/30ri.jpg
Het WTF momentje toen ik de kier tussen voorruit en sponning zag...

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img802/5697/schroefgaatjes.jpg
Grilletjes neon geel gemaakt :+ (kom maar, kom maar, kom maar :+ )

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img52/9913/30062012805small.jpg
De reden dat de achterkant zo'n beetje compleet vervangen moet worden.

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 03-09-2013 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

mijn corsa-b monstertje staat hier ook stof te verzamelen in de garage helaas.
afgemeld in hoop op betere tijden, en een gevulde hobbybeurs (loopt niet meer lekker en begint ook slechte plekjes te vertonen)

https://plus.google.com/p...45529055577025?banner=pwa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Hmm, wat loopt er niet lekker aan dan? Olie zuipen of meer dattie b.v. inhoudt, storingen geeft, etc?

En wat betreft slechte plekjes: gewoon kaal strippen. Is vrij goed te doen met een Torx T25+T40, 6mm inbus en een kruiskop schroevendraaier. 2 uurtjes als je even lekker doorpakt en de ruimte hebt om de spullen weg te zetten.
Van binnenuit alles nakijken, roestplekken kaal maken en in de roestvreter zetten (Noverox, Fertan, Rustyco, etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik weet wat er moet gebeuren, het blok heeft wat liefde nodig en moet er eigenlijk ook even uit, en de auto is op de bekende opel-plekjes gelukkig al goed voorbehandeld en bijgehouden met MLspay en tectyl dus de enige roest zit aan de motorkap, kofferklep en deuren ;)

wagentje is al bijna 10 jaar in mn bezit, alleen de tijd ervoor vinden lukt gewoon niet (en in hartje 020 vind je ook niet gemakkelijk een sleutelplek) :+

hij staat droog en is afgemeld.. er komt wel een moment ;)

183,5pk trouwens ;)

[ Voor 12% gewijzigd door JoSchaap op 03-09-2013 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
Leuk toch, nog zoiets in je bezit hebben. Zeker als hij al zo lang je eigendom is vind ik dat wel wat hebben. :)

Op die manier had ik mijn eerste Omega nog staan (ondertussen 11 jaar in de familie) en heb ik daar het afgelopen jaar veel lol aan gehad bij het ombouwen van een 2.0 4 cil. naar een 3.0 V6. Met handbak, want m'n andere (tevens de opvolger van de eerste) was al een automaat.

Verder voorzien van een hoop Irmscher goodies, waardoor na jaren stalling er ineens weer een leuk speeltje bijgekomen is. :)

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasRR
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ik heb afgelopen week mijn eerste auto gekocht
En het is geworden.... een Astra :D
Astra 1.6 Pearl uit 2000 met 75000 km.

[ Voor 37% gewijzigd door BasRR op 06-09-2013 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Niet online

McKaamos

Topicstarter
Plaatje doet t niet ;)

Maargoed, Astratjes zijn altijd goed ;)

Verwijderd

Ik rijd sinds een paar maanden een Opel Corsa C uit 2001 en nu doet zich een probleem voor. Ik hoop dat hier meer (auto)technisch aangelegde personen te vinden zijn die mij hiermee kunnen helpen.

Ik reed gisteren op de snelweg en ineens ging het lampje van de motorelektronica branden (auto met een steeksleutel erin) en begon de snelheidsmeter te flippen (de hele tijd heen en weer tussen 0 en 120). Na een tijdje ging de snelheidsmeter helemaal op 0 staan en heb ik mijn snelheid een beetje geschat aan de hand van de toerenteller die het nog wel doet. Ook de kilometerteller en de dagteller doen het niet meer en blijven op dezelfde waarde staan.

Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn en of dit makkelijk zelf te verhelpen is? Ik heb namelijk geen zin om bakken met geld naar de garage te brengen voor iets wat heel makkelijk te verhelpen is.

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14:54

Destruction

(ex-)Automonteur

Ik denk een defecte telleraandrijver :)

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

• Zenix
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02:22

Zenix

BOE!

Nou sinds vorige week rijbewijs en ik rij een Opel Corsa C uit 2001 1.2 comfort. De auto heb ik overgenomen van mijn broer, aangezien hij er nooit problemen mee had en hem goed heeft onderhouden. Alleen het schakelen gaat niet goed soepel in de eerste en tweede versnelling.

Ik heb op internet gezocht en bij de meesten mensen lees ik dat het schakelmechanisme een bekend probleem is omdat hij van plastic is bij de Corsa C tussen 2000 en 2003. Anderen hier ervaring mee?

• JoSchaap

JoSchaap

Destruction schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 17:01:
Ik denk een defecte telleraandrijver :)
Bij de corsa c is die niet langer mechanisch. De pulsgever of bedrading zal wel stuk zijn.
Kan de dealer je zo vertellen na diagnose.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Zag zowaar een nieuwe Astra GTC in het wild. Geen OPC maar wel een vrij dikke uitvoering. Mooie auto, snap eerlijk gezegd niet waarom je deze niet vaker ziet aangezien hij er een stuk frisser uitziet dan een willekeurige 3-deurs. Heck, zelfs de Hyundai Veloster zie ik meer.

Trouwens, mijn oude Corsa C had dezelfde problemen met het schakelen. Het plastic breekt/scheurt op den duur. Vrij simpel op te lossen door het mechaniek te vervangen. Volgens mij te bestellen bij winparts e.d.

Wel leuke wagentjes. Had erna een Corsa D van het eerste uur maar die was motorisch toch wat minder. Verder was de rechtuit stabiliteit vrij nerveus (stuurinrichting) en had hij last van een krakende elektrisch raammechaniek (wat werd opgelost door de dealer). Ow, en hij hield van bladeren opzuigen in het ventilatiekanaal plus een ratelende ventilator in stand 1. Maar dat hadden ze allemaal tot een bepaald bj. :+

[ Voor 30% gewijzigd door vhal op 29-09-2013 08:46 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga morgen een opel astra twin top uit 2008 bekijken, de 1.9 diesel.

dingen waar ik op moet letten / kwaaltjes van opels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vhal schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 09:28:
Even de motorkap opendoen, het afdekkapje van de ruitenwissers verwijderen aan de bovenkant (paar torxjes) en dan zit hij ergens links. Het is een gleuf van 7 bij 20 cm meen ik mij te herinneren.

En als je toch bezig gent, kan je vanuit de binnenkant de gehele ventilatorunit demonteren om bladeren e.d. eruit te vissen. Even het dashboardkastje demonteren en je kan er zo bij.
Als ik hier nog even op terug mag komen. Ik heb zojuist gekeken en ik zie bij die grijze plaat onder de ruit (waar de assen van de ruitenwisser door gaan) nergens torx schroeven zitten.
Ook lijkt mij deze grijze plastic plaat klem te zitten onder het rubber onder de voorruit. Zit ik wel op de juiste plaats te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Vandaag heb ik iets vreemds ondervonden met mijn Opel. Het is een Opel Astra G uit 1998, die onlangs nog een APK en kleine beurt heeft gehad.

Ik wilde de auto starten, maar het lukte niet. Ik draaide het contact om en hoorde de startmotor en het gele motormanagement lichtje ging uit maar de motor startte niet. Hierop heb ik de buurman erbij gehaald (automonteur) en hij kreeg de auto wel gestart door middel van gas bijgeven met het gaspedaal.

Net toen ik bij Hoorn een tijdje stilstond en weer wilde starten had ik weer het probleem, hij startte moeizaam maar gelukkig wel zonder gas bij te geven. Weet iemand wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Sinds ik mijn Polo (2011 BM) weer moest inleveren op het werk en mijn oude Astra (GSI '95) net heb weg gedaan zit ik te kijken naar de Corsa OPC.

Ik woon redelijk dicht bij de Duitse grens en heb dan ook een mooie gezien (uurtje rijden). Mijn Duits is echter niet zo heel geweldig en me broer stuurt vanavond een e-mail naar de verkoper. Gelukkig heeft me broer aardig wat verstand van auto's en het importeren dus hopelijk komt het helemaal goed!

Verder zal ik jullie op de hoogte houden over de aankoop :D!

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:48
Sebazzz schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:31:
Vandaag heb ik iets vreemds ondervonden met mijn Opel. Het is een Opel Astra G uit 1998, die onlangs nog een APK en kleine beurt heeft gehad.

Ik wilde de auto starten, maar het lukte niet. Ik draaide het contact om en hoorde de startmotor en het gele motormanagement lichtje ging uit maar de motor startte niet. Hierop heb ik de buurman erbij gehaald (automonteur) en hij kreeg de auto wel gestart door middel van gas bijgeven met het gaspedaal.

Net toen ik bij Hoorn een tijdje stilstond en weer wilde starten had ik weer het probleem, hij startte moeizaam maar gelukkig wel zonder gas bij te geven. Weet iemand wat het kan zijn?
Controleer je aardingskabels eens. Desnoods even een startkabel tussen metaal van de motor en de ground van de accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:51

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Zenix schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:11:
Nou sinds vorige week rijbewijs en ik rij een Opel Corsa C uit 2001 1.2 comfort. De auto heb ik overgenomen van mijn broer, aangezien hij er nooit problemen mee had en hem goed heeft onderhouden. Alleen het schakelen gaat niet goed soepel in de eerste en tweede versnelling.

Ik heb op internet gezocht en bij de meesten mensen lees ik dat het schakelmechanisme een bekend probleem is omdat hij van plastic is bij de Corsa C tussen 2000 en 2003. Anderen hier ervaring mee?
Klopt, kost 150 euro om te laten vervangen. :P

Als ik het goed heb (maar ik ben maar een leek!) gaat het om dit onderdeel: http://www.fsrs-opelwebsh...haniek-oe-ref-758947.html
Sebazzz schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 22:31:

Dit hebben wij ook eens gehad met onze Astra F of G. (ik houd die astra's niet uit elkaar)

Hoor je zodra je de auto op contact zet ook even de brandstofpomp lopen? Dat deed ie bij ons toen namelijk niet meer. Zodra je de auto in zijn vrij zette/ontkoppelde sloeg de motor af; alleen door plankgas te geven bleef ie lopen. Bij ons was toen de brandstofpomp kaduuk. Ik meen me zelfs nog te herinneren dat die ergens onder de achterbank zit verstopt.

[ Voor 51% gewijzigd door DrivinUCrazy op 13-10-2013 18:16 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Zenix schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 19:11:

Ja ik heb het niet zo ernstig maar hij schakelt niet perfect idd, oplossing is het halen van nieuwe rubbers en plasticjes etc. (gear linkage bushes) en in plaats van dat plastic onderdeel gewoon een metalen te halen van eBay.

Bijvoorbeeld: http://www.ebay.nl/itm/Va...ash=item35cc151f94&_uhb=1

Je kunt ook een nieuwe set halen met plastic, die krijg je voor onder de 50 euro in huis, het vervangen ervan is wel een lastige klus volgens mij. Ik heb m zien zitten in het en een beetje ruimte om te werken onder de auto is wel prettig :P.

Wil je overigens echt fijner schakelen kun je nog een schakelwegverkorting overwegen. Is wel wat duurder maar volgens mij zit de ijzeren staaf er al bij:
http://www.mathijssentech...id=542&lhid=&lvid=&mid=86

Persoonlijk zou ik voor de laatste oplossing gaan, voor 100 euro en een beetje moeite heb je iets beters dan wat de auto ooit had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

DrivinUCrazy schreef op zondag 13 oktober 2013 @ 17:23:
[...]

Dit hebben wij ook eens gehad met onze Astra F of G. (ik houd die astra's niet uit elkaar)
Ik heb het niet meer gehad sinds die dag. Het valt mij wel op dat de motor stationair lager begint. Na starten bleef hij vaak nog een tiental seconden rond 1250 toeren hangen voordat hij terugging naar 800 toeren.

Hij is ook nog niet afgeslagen tijdens starten meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

bij ecotec motoren is dat normaal als het een koude start is :)

(ik doel dus op het 1300 toeren stationair de eerste minuut waarna ie weer naar 900rpm zakt :) )

[ Voor 44% gewijzigd door JoSchaap op 15-10-2013 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

JoSchaap schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 13:39:
bij ecotec motoren is dat normaal als het een koude start is :)

(ik doel dus op het 1300 toeren stationair de eerste minuut waarna ie weer naar 900rpm zakt :) )
Maar dat doet hij dus niet meer ;) Nu is het van 1000 naar 800 toeren (of 700, lastig te zien).

Wat is de reden dat hij normaal eerst hoog stationair loopt? En waarom zou hij dat nu niet meer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Ws een temp sensor die niet meer lekker werkt. Die hogere toeren zijn om op te warmen en de olie en koelwater flow op gang te brengen :-)

Ik zou gokken op de koelwater temp sensor. Maar hang me er niet aan op :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Famous schreef op zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:37:
Sinds ik mijn Polo (2011 BM) weer moest inleveren op het werk en mijn oude Astra (GSI '95) net heb weg gedaan zit ik te kijken naar de Corsa OPC.

Ik woon redelijk dicht bij de Duitse grens en heb dan ook een mooie gezien (uurtje rijden). Mijn Duits is echter niet zo heel geweldig en me broer stuurt vanavond een e-mail naar de verkoper. Gelukkig heeft me broer aardig wat verstand van auto's en het importeren dus hopelijk komt het helemaal goed!

Verder zal ik jullie op de hoogte houden over de aankoop :D!
Knoop is doorgehakt! Morgen ga ik een Corsa OPC ophalen in Nederland. Ik heb meerdere Duitse auto's bekeken maar die waren (helaas) nogal met lak- en velgschade. Kan niet meer wachten!
Snel een katvervanger en een chip op maat laten schrijven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

opc is al snel van zichzelf he ;)

maar met die turbotjes kun je nog wel wat winst halen ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

JoSchaap schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 01:05:
opc is al snel van zichzelf he ;)

maar met die turbotjes kun je nog wel wat winst halen ja :)
Klopt, maar een snelheid die ook snel went.
Naar de ~220pk om het netjes te houden en dan vind ik het prima :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:01

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Gewoon de OPC op dieet zetten, hoop gewicht valt eruit te trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Aapje schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:21:
Gewoon de OPC op dieet zetten, hoop gewicht valt eruit te trekken :P
Eerst maar eens even goed poetsen & polijsten (nouja, me broer) en xenon inbouwen. Daarna zullen we eens verder kijken. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:01

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Had ik mijn pareltje al laten zien?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/qHCBXF6vZRoLCvw0YowbktdI/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Famous schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 00:45:
[...]

Knoop is doorgehakt! Morgen ga ik een Corsa OPC ophalen in Nederland. Ik heb meerdere Duitse auto's bekeken maar die waren (helaas) nogal met lak- en velgschade. Kan niet meer wachten!
Snel een katvervanger en een chip op maat laten schrijven!
Knoop is toch niet doorgehakt :'(.
Ging nog even proefrijden voor de laatste keer en hoorde de koppeling wat gieren. Waarschijnlijk de druklager. De originele dealer even gevraagd naar de onderhoud historie en er was eigenlijk niets vervangen op een wiel lager na. Gezien het aantal problemen welke wel eens naar voren komen durfde ik het toch niet aan.

De zoektocht gaat verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Als ik het goed heb zit er een M32 versnellingsbak in die Corsa'tjes toch?

Groot en veel voorkomend probleem daarmee is een lager in de bak die al vroegtijdig speling opbouwt. Youtube / internet staat er overigens vol mee.

Als je voor een wat oudere aan het zoeken bent is het inderdaad een beste zoektocht naar een net exemplaar! Leuke auto's, vond ze alleen wat te stug voor dagelijks gebruik. Goed tunebaar overigens die 1.6T, vermogens tot zo'n 360pk zijn geen taboe!

[ Voor 8% gewijzigd door Vissa66 op 27-10-2013 19:16 ]

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Vissa66 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 19:10:
Als ik het goed heb zit er een M32 versnellingsbak in die Corsa'tjes toch?

Groot en veel voorkomend probleem daarmee is een lager in de bak die al vroegtijdig speling opbouwt. Youtube / internet staat er overigens vol mee.

Als je voor een wat oudere aan het zoeken bent is het inderdaad een beste zoektocht naar een net exemplaar! Leuke auto's, vond ze alleen wat te stug voor dagelijks gebruik. Goed tunebaar overigens die 1.6T, vermogens tot zo'n 360pk zijn geen taboe!
Klopt inderdaad, de M32. Scheelt dat mijn vader een eigen auto bedrijf heeft dus enig risico kan ik wel nemen. Maar de garage wilde niet eens zakken met de prijs en dan houd het op.
Helaas komen er geen nieuwe online te staan en heb ik de rest al bekeken en is sowieso no go. Nog een Duitser benaderd maar die reageert helemaal niet.

Bij ~230PK zou ik met de Corsa wel ophouden, of je moet veel geld uit willen geven. Maar dan kan ik beter een andere auto kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

===

[ Voor 100% gewijzigd door Kecin op 17-04-2014 13:26 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-10 00:13

FlyEragon

Alien Monkeys

Kecin schreef op vrijdag 22 november 2013 @ 11:13:
Dag allemaal! Ben voor het eerst in dit topic en kom gelijk met een vraag. Een kennis van me is aan het kijken naar een Astra Twintop (1.8) rond 2007. Ik ga even mee naar verschillende plaatsen om wat auto's te bekijken. Omdat het een cabrio betreft denk ik dat het verstandig is om ook andere zaken te bekijken dan alleen maar tegen de bandjes aan te schoppen :D

Iemand tips?
Rij een willekeurige garage binnen en vraag om een snelle inspectie ? Kost je een beetje geld, maar de auto zelf is ook niet erg goedkoop, dus moet kunnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

===

[ Voor 99% gewijzigd door Kecin op 17-04-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

of een aankoopkeuring doen bij de anwb :)

http://www.anwb.nl/auto/k...auto-kopen/aankoopkeuring

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Goed idee maar behoorlijk uit de richting geografisch te zien (circa uur rijden voor dichtstbijzijnde keuringsstation). Testrit van een dag zal wel niet mogen haha.

[ Voor 6% gewijzigd door Kecin op 22-11-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
  • Laatst online: 05-10 16:50
Ik heb de 120 pk 1.4 turbo versie al een aantal jaar. Heeft nu 48k gelopen in 3 jaar tijd. Niet veel bijzondere problemen behalve een geluid in de versnellingsbak bij 27k, de auto was toen 1,5 jaar.

Het betreft geen leaseauto, maar gelukkig is deze onder garantie gerepareerd omdat deze toen 1,5 jaar oud was.

Mijn auto is gewoon een edition+ versie zonder electronische handrem. Mocht je wel de electronische handrem hebben, dan kan je deze het beste niet teveel gebruiken na hard geremd te hebben.
De electronische handrem werkt namelijk op de achterschijven, een handmatige handrem werkt met kleine trommels en dus niet op de achterschijven.

Verbruik ligt ongeveer 1 op 12,5, ver onder fabrieksopgave, maar dat is volgens mij bij elke auto.
Nu in de winter met wintersloffen eronder zal het verbruik alleen maar toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb ook een astra j 120pk 1.4 turbo.
Ik rij al 2,5 jaar 35dkm erop zitten en mijne rijdt gewoon 7,1 l/100km ofwel 1 op 14.
Misschien je linker en rechter voet laten controleren.

Ps. ik heb een Cosmo station met elektrische handrem en die werkt prima.
Je kan beter nooit de auto direct uitzetten na hard planken en remmen omdat de turbo dan nog erg heet is.
Als je dus rustig tot je eindbestemming rijdt dan zijn de remmenschijven afgekoeld evenals je turbo.

[ Voor 44% gewijzigd door leonbong op 30-11-2013 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Of een turbotimer installeren maar dat is meer iets voor performancecars :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Misschien even een stomme opmerking, maar zijn er mensen die wat meer kunnen vertellen over de betrouwbaarheid en de ervaringen met een Corsa C met een 1.2 16V of een 1.4 16V? Laatste heeft stiekem mijn voorkeur omdat ik vermoed dat die wat ondergemotoriseerd is, wel erg zuinig.

Beetje door omstandigheden (sowieso ook verhuisd en ik maak bij lange na niet meer de km's om mijn huidige diesel te kunnen blijven rijden) maar ook hikt ie tegen de beurt aan en komen er wat dingen aan en zo nog wat privé zaken wil ik toch wel een goedkopere kleinere benzine gaan rijden.

Dus vandaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38

breinonline

Are you afraid to be known?

Die Corsa C van ons (1.2 twinport) doet het prima. Alleen was laatst de koelvloeistofleiding op het punt dat deze de motor inging, doorgeroest. Zou niet mogen kunnen en de dealer had het ook nooit gezien. Gevalletje pech helaas. Is gerepareerd en werkt nu weer prima.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
leonbong schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 20:59:
Ik heb ook een astra j 120pk 1.4 turbo.
Ik rij al 2,5 jaar 35dkm erop zitten en mijne rijdt gewoon 7,1 l/100km ofwel 1 op 14.
Misschien je linker en rechter voet laten controleren.

Ps. ik heb een Cosmo station met elektrische handrem en die werkt prima.
Je kan beter nooit de auto direct uitzetten na hard planken en remmen omdat de turbo dan nog erg heet is.
Als je dus rustig tot je eindbestemming rijdt dan zijn de remmenschijven afgekoeld evenals je turbo.
1 op 14 red ik alleen als ik op de snelweg 120 in de cruise control rijdt en dan moet het nog 100 vlak zijn ook.
Bij licht hellend zie je het verbruik al oplopen.
Kromme remschijven schijnt wel een erg veel voorkomend en onvermijdelijk euvel te zijn bij verkeerd gebruik. Dus of je hebt geluk, of je gebruikt hem zoals hij bedoeld is met koude remschijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Die 7,1 is wel mijn gemiddelde dus het kan prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

breinonline schreef op zondag 01 december 2013 @ 13:06:
Die Corsa C van ons (1.2 twinport) doet het prima. Alleen was laatst de koelvloeistofleiding op het punt dat deze de motor inging, doorgeroest. Zou niet mogen kunnen en de dealer had het ook nooit gezien. Gevalletje pech helaas. Is gerepareerd en werkt nu weer prima.
Dat is goed om te horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
Ik heb zelf ook een Corsa C 1.2 twinport gehad. Echt nooit problemen met dat bakje!

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Nu online
Mijn vriendin heeft een Opel Corsa C 1.2 Twinport facelift met de Z12XEP motor en helaas ook de afgrijselijke Easytronic automaat, maar dat terzijde. Net een midweekje Duitsland gedaan en met dakkoffer en bepakking is nog comfortabel 150 te rijden (op vlakke stukken that is). In Nederland is het een meer dan prima auto met voldoende vermogen, al verwacht ik dat de Z14XEP wat meer reserve heeft. Eigenlijk verder geen problemen met die auto, na 100000 KM was alleen wel de waterpomp aan het gillen, dus die moest vervangen worden. Verder vreet die auto accu's maar dat komt door de aanpassingen die er ivm haar handicap in zitten en de te korte ritten die met die auto gemaakt worden. Er zit nu een 60Ah accu in, ben benieuwd of die het langer doet dan de 2 jaar en 2 maanden die we met de afgelopen 40 en 50Ah accu hebben gehaald ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Is dan wekelijks een keer aan de lader geen beter idee dan? Dan heeft de accu iig de kans om weer eens volledig op te laden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTwizard
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 13:43
Joopieboy schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:08:
Misschien even een stomme opmerking, maar zijn er mensen die wat meer kunnen vertellen over de betrouwbaarheid en de ervaringen met een Corsa C met een 1.2 16V of een 1.4 16V?
Ik rijd nu zelf al 2 jaar in een Opel Corsa C ('02) met het 1.2 16V blokje. Gekocht met 150.000 km, nu bijna 200.000 kilometer en in die tijd 2 reparaties gehad:
- Kapotte bougie
- Homokineet
Afgezien daarvan niks geen problemen gehad.

De homokineet had waarschijnlijk nog wel voorkomen kunnen worden, ik zag een kuil in de weg te laat waardoor de auto een behoorlijke dreun kreeg.

Qua ervaringen, de vering is niet geweldig, hij is daardoor redelijk gevoelig voor overhellen in de bocht. Verder heb ik er weinig op aan te merken. Brandstofverbruik is bij mij gemiddeld 1 op 18,5, ik heb er zelfs een keer ruim 1 op 20 mee gereden maar dat is me nog niet weer gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is wel heel netjes, en mij kennende is het onderstel toch een van de eerste dingen die aangepakt is. Mijn inziens moet een auto gewoon plat liggen. :+

Maar goed betrouwbaar zijn ze dus wel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Nou, met een nieuwe baan komt een nieuwe auto, aanstaande vrijdag proefrijden en mogelijk meteen aanschaffen:

Opel Corsa, 11/2010, Cosmo uitvoering, 1.3 CDTI (95 PK)... Zwart, Driedeurs... stoer karretje imho.

Kan niet wachten :)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Joopieboy schreef op maandag 09 december 2013 @ 18:58:
Dat is wel heel netjes, en mij kennende is het onderstel toch een van de eerste dingen die aangepakt is. Mijn inziens moet een auto gewoon plat liggen. :+

Maar goed betrouwbaar zijn ze dus wel. :)
Ach ieder zijn voorkeur. Maar toen ik mijn Corsa D in 2006 bestelde wou ik perse geen sport-onderstel verschrikkelijk op lange afstanden.
Bij mijn huidige astra wou ik ook niet een verlaagde en de dynamische dempers vond ik te duur voor iets dat toch waarschijnlijk op de comfort stand zou zetten.

Met kleine kinderen wordt je ook niet blij van een sport-onderstel dat betekent achterbank schoonmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fisherman
Freggel_United schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:23:
Nou, met een nieuwe baan komt een nieuwe auto, aanstaande vrijdag proefrijden en mogelijk meteen aanschaffen:

Opel Corsa, 11/2010, Cosmo uitvoering, 1.3 CDTI (95 PK)... Zwart, Driedeurs... stoer karretje imho.

Ik heb 2 keer een auto van de garage meegehad, een keer een insignia en een keer een corsa. Beide uitgerust met een diesel motor, wel 2.0 tov 1.3.
Wat me bij blijft is dat ze allebei prettig rijden qua response, maar echt klinken als een tractor. Zeker als ze niet goed warm zijn.

Verder zijn het volgens mij wel weer erg betrouwbare blokken, beide komen ze geloof ik van Fiat. Van de 1.3 weet ik dat zeker.

De kleine dieseltjes worden nu massaal gedumpt op de 2e hands markt ivm aflopen van de belastingvrije termijn. Het is dus idd een goede tijd om te beslissen deze te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

.

[ Voor 99% gewijzigd door MeNTaL_TO op 10-12-2013 18:46 . Reden: Geen idee waarom de edit niet werkte en het een dubbelpost werd ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-10 20:37

MeNTaL_TO

The future is not set

Freggel_United schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 10:23:

Denk dat je 75 PK bedoeld, de Astra 1.3 CDTI heeft 90 PK. Volgens heeft de Corsa alleen de 75 PK versie gekregen.
fisherman schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 18:06:
[...]

Ik heb 2 keer een auto van de garage meegehad, een keer een insignia en een keer een corsa. Beide uitgerust met een diesel motor, wel 2.0 tov 1.3.
Wat me bij blijft is dat ze allebei prettig rijden qua response, maar echt klinken als een tractor. Zeker als ze niet goed warm zijn.

Verder zijn het volgens mij wel weer erg betrouwbare blokken, beide komen ze geloof ik van Fiat. Van de 1.3 weet ik dat zeker.
Bijna komen bij Powertrain vandaan (GM en Fiat samen), de 1.7 komt of kwam bij Iveco vandaan.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Pagina: 1 ... 9 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.