Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.511 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-10 14:06
Gammort schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 14:23:
Tja, maar een auto van ongeveer 15k ga je toch niet leasen? Of zeg ik nu rare dingen? Ik zou zo'n auto ook niet als eerste auto nemen.. beetje klein en onpraktisch lijkt me :P
Legt eraan. Dan kost zo'n auto met 14% bijtelling (als je hem voor 2013 op je naam hebt staan) 150e p/m peanuts dus. En als je geen kinderen hebt is zo'n auto groot genoeg. En hou je geld in je zak :)

Als 2e auto perfect. Zelfde als de Corsa die ik gekocht hebt als 2e auto prima. niet als primaire auto hoor hahaha.
Als ik 90 rij dan zit de corsa al op 3000 toeren in ze 5 >_<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:26

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

En toeren maken in een primaire auto kan niet? :?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07
3000 toeren bij 90 km/h betekend 4000 toeren bij 120 km/h. Dat kan wel, maar voor lange afstanden is het niet prettig.

Als je niet dagelijks snelweg rijdt lijkt het mij geen probleem. Om er dagelijks 100+ km snelweg mee te rijden lijkt me toch minder.

Corsa van mijn broertje doet ook zoiets, 4000 rpm bij 120 ongeveer. Mijn Vectra zit op 3000 rpm bij 120 km/h.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
DrivinUCrazy schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 09:53:
En toeren maken in een primaire auto kan niet? :?
Kan wel hoeft niet. Als ik 120 rij dan zit ik op 2000 toeren. 3000 toeren zit ik volgens mij op 160 ofzo. Ik ben al blij als ik van of naar me werk 100 kan rijden :)
GH45T schreef op woensdag 31 oktober 2012 @ 10:33:
3000 toeren bij 90 km/h betekend 4000 toeren bij 120 km/h. Dat kan wel, maar voor lange afstanden is het niet prettig.

Als je niet dagelijks snelweg rijdt lijkt het mij geen probleem. Om er dagelijks 100+ km snelweg mee te rijden lijkt me toch minder.

Corsa van mijn broertje doet ook zoiets, 4000 rpm bij 120 ongeveer. Mijn Vectra zit op 3000 rpm bij 120 km/h.
Ik rij ~50km per dag. Vandaar ook een auto met 1.2 benzine. Me vriendin rijdt in de bmw, omdat ze 100km pd rijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
$%^&*(*&^%$#$%^&*(&^%#^&*

In hoofdletters!!

Vandaag de corsa naar de dealer gebracht voor een grote beurt.

Belletje van de garage

spoorstang moet vervangen worden ( teveel speling had ik ook aangegeven om er naar te kijken) + uitlijnen €170
remschijven+remblokken €300
gas klep schoonmaken €60 uurtje werk?
grote beurt €230
bougies en koelvloeistog vervangen - €70?

ppfff tering geen leuk bericht zo voor het weekend :'(

ben wel blij dat ik die beurt heb laten doen en dat dit gevonden is, maar knetter dat is meer geld dan ik had verwacht 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Voor die duizend euro wat je zo voorgeschoteld krijgt kun je een hoop aan je auto laten versleutelen zeg. :X
Maar goed als die maar weer goed rijd dadelijk!

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:54

Sebazzz

3dp

Ik vind het bij garages zo moeilijk te bepalen of ze het ook daadwerkelijk doen. Dat weet je namelijk niet! Je weet zelfs niet of het echt moet gebeuren.

Goed voorbeeld is de auto van mijn opa, wat nu mijn auto is. Een 14-jarige Opel Astra G met 44000 op de teller bij aankoop. Ze hebben bij de opel dealer in Grouw op 20000 km de distributieriem vervangen en op 40000 km de distributieriem vervangen volgens de stickers in de motorkap. Daarnaast hebben ze bijna iedere APK de olie ververst. Hoe weet ik nou dat dat daadwerkelijk is gebeurd en dat ik niet de distributieriem bij 120000 moet laten vervangen in plaats van 80000? (met alle gevolgen van dien als hij scheurt of knapt)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Leeftijd speelt ook een rol, meestal kun je er wel vanuit gaan dat het is gedaan als het ook afgestempeld of op de rekeningen staat. Sommige garages uitgezonderd die opschrijven dat de remvloeistof vervangen is, en dan een paar maanden later met schuin staat dat ze zeggen van joh dat spul mag wel eens vervangen worden. Dat houd je toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Joopieboy schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 18:29:
Voor die duizend euro wat je zo voorgeschoteld krijgt kun je een hoop aan je auto laten versleutelen zeg. :X
Maar goed als die maar weer goed rijd dadelijk!
is idd een hoop knaken. gaat ook niet gebeuren natuurlijk.

Grote beurt en spoor stang wel laten doen bij de dealer.

De rest laat ik doen door de monteur die onze andere auto ook onderhoudt.

Hij zei dat de rem schijven nog zeker 1 set remblokken mee kunnen. En zeker dat ik maar 12000 p/j rij met deze auto. en gasklep schoonmaken gaat hij ook doen of iig kijken of dat wel echt nodig is.

Enige nadeel bij de dealer nu is (ben er nog mee bezig) prijs afspraak gemaakt spoor stang + uitlijnen icl. btw €178. Alleen hebben ze hem niet uitgelijnd, maar wel bedrag gerekend. Kwam ik thuis pas achter na het bekijken van factuur en lijst uitgevoerde werkzaamheden. beetje jammer weer, maar heb ze een mail gestuurd kijken of ze dit nog oplossen.

Is allemaal slijtage en niet zo heel gek met deze km stand. hoort er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoVla
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 28-09 14:55

YoVla

Yoghurt met vla

Hallo! ik kom hier ook even mn auto voorstellen:
Opel Astra GTC uit 2012!

Meteen een vraag, weet iemand een mooie telefoonhouder voor in deze auto?
(iphone 4s)

Grr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:59
Je broekzak het is altijd zonde om in je dashboard te moeten schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 23:25

JoSchaap

Had a life, got a modem..

ik heb een simpelle zuignap op t raam :) inbouwen is meestal zonde inderdaad..

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik gebruik voor mijn mobiel een zuignap op het raam. Prima vind ik. Sommige mensen houden er niet van dat het in je gezichtsveld zit, in dat geval moet je kijken of je iets kan vinden dat je aan je ventilatierooster kan vastmaken.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Als je brodit houders neemt, die klemmen gewoon 'over' de rand van bijvoorbeeld je ventilatierooster heen. Zit perfect en je hoeft niet te boren, kost wel wat maar zit keigoed en netjes vast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 22:10
Ik heb zo'n brodit mount in mijn astra H (2004), ik heb hem linksvoor op de A stijl, en ik zou dat in een volgende auto zo weer doen!

Hangt niet in de weg, er hoeft niet geschroefd / geboord te worden, mount wordt om de kap van de stijl geklemd, met dubbelzijdig tape erachter om te voorkomen dat hij wat kan schuiven.

Geloof me... die blijft wel zitten :D ik gebruik hem nu ruim anderhalf jaar, en heb een actieve telefoonhouder op de mount zitten (K U T werk om die kabeltjes mooi weg te werken, maar het is het waard :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
Tweede keer dat ik langs de snelweg stil sta met brandstofslang die losgeschoten is van brandstoffilter. Komt iemand dat bekend voor? Meestal als ik vanuit de één of tweede versnelling wegrij. Je krijgt een dikke diesellucht, motor slaat af. Gelukkig kon ik fatsoenlijk naar de kant komen. Iemand enig idee waar dit van kan komen?

Eerste keer heb ik de ANWB er mee laten prutsen, dit keer (vanochtend) zelf weer terug in geduwd. De eerste keer zijn de slangen gecontroleerd en konden ze niet bijzonders vinden. Gaat om deze dingetjes... (heb me laten vertellen dat het de brandstoffilter is. :+ )

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Pnj44hKDCtKy61cPISvbeP11/full.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door HawVer op 12-11-2012 09:03 ]

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18-01 14:34
Schoten beide slangetjes tegelijk los of omstebeurt? Ik las een verhaal van iemand die ook 2 slangetjes los heeft gehad in 2 weken. Bij één maal kwam er zelfs flink wat diesel uitzetten. Ik weet helaas zelf niet zoveel van het technische aspect van auto's maar misschien zijn het de brandstofslangen/retourslangen.

Zou 't kunnen zijn dat de brandstoffilter vervuild is o.i.d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Over Brodit Mounts gesproken...
Of je doet het zo:
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img832/3674/p4295755.jpg
Men neme:
- 1x Kuda Phonebase
- 1x schroefbare Brodit mount
- 1x stukje dubbelzijdig tape

Montage:
- Klik de Phonebase aan je dashboard.
- Plak het stukje dubbelzijdig tape aan de binnenkant, tegen de rand die het verste van je af zit (waar het schroefje normaal gaat, aldus handleiding.)
- Schroef je Brodit mount op de Phonebase
- Plaats telefoon in Mount.

Zo lijkt het allemaal aan je dashboard te zitten, maar het geheel is in één stuk verwijderbaar, zonder sporen na te laten.

Moet er uiteraard wel een Phonebase voor jouw wagen beschikbaar zijn, maar dat zijn ze voor de meeste Opels wel.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:58

TommyGun

Stik er maar in!

Sebazzz schreef op zaterdag 10 november 2012 @ 20:18:
Ik gebruik voor mijn mobiel een zuignap op het raam. Prima vind ik. Sommige mensen houden er niet van dat het in je gezichtsveld zit, in dat geval moet je kijken of je iets kan vinden dat je aan je ventilatierooster kan vastmaken.
Mensen die navigatiesystemen en telefoons vlak voor hun neus of in het midden van de ruit hangen :N.

Altijd óf bij de stijl helemaal links aan de ruit óf aan het dashboard bevestigen.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Nou ja, zo veel mogelijk in de hoek of onder aan de ruit kun je alsnog een zuignap gebruiken. Maar dat zit dan niet in je directe zichtveld. Ik heb de navigatie zo ver naar voren zitten (in het midden) dat ik hoogstens een stukje van de ruitenwisser niet kan zien. En zonder de ruitenwisser te zien kan ik best autorijden. :+

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:33

Destruction

(ex-)Automonteur

Afbeeldingslocatie: http://www.martinp.nl/pics/323f/323f-dash.jpg
Daar hangt-ie bij mij dus, totaal geen last van. Al moet ik zeggen dat hij nu iets lager hangt dan toen ik deze foto nam, ik heb (buiten een stukje ruitenwisser inderdaad) niet het idee dat het ding me zicht ontneemt :)

Ik heb wat dat betreft meer last van de binnenspiegel..

Ok, ik dacht even dat ik in SJAT zat... Dit is dus geen Opel :+ Maargoed, wel ontopic in de foonhouder discussie :)

[ Voor 35% gewijzigd door Destruction op 12-11-2012 16:13 ]

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 16:51
TommyGun schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:30:
[...]

Mensen die navigatiesystemen en telefoons vlak voor hun neus of in het midden van de ruit hangen :N.

Altijd óf bij de stijl helemaal links aan de ruit óf aan het dashboard bevestigen.
Ik heb ook voorkeur voor midden onder voor het navigatiesysteem. Links bij de stijl heb ik al weinig zicht. Een extra navigatie maakt de 'stijl' alleen nog maar breder.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Sebazzz schreef op vrijdag 02 november 2012 @ 19:23:
Ik vind het bij garages zo moeilijk te bepalen of ze het ook daadwerkelijk doen. Dat weet je namelijk niet! Je weet zelfs niet of het echt moet gebeuren.
Helemaal eens! Mijn lantra moest 4 jaar gelden volgens Kwikfit nieuwe wielophanging voor. Kon, omdat ik dat echt wou, ook wel een jaar later.
Nou, nu na al die 4 jaar nooit gevonden bij anderen en nooit problemen mee gehad

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

TommyGun schreef op maandag 12 november 2012 @ 15:30:
[...]

Zoals de foto hierboven gepost heb ik het. Het zit echt niet in de weg zo. Links zit het juist ver weg (ook ver weg van mijn USB-oplader af dus sowieso lastiger).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:58

TommyGun

Stik er maar in!

Het gaat om het verlies van zicht, niet om het (fysiek?) in de weg zitten van het spulletje.

[ Voor 17% gewijzigd door TommyGun op 13-11-2012 11:48 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

TommyGun schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:48:
Het gaat om het verlies van zicht, niet om het (fysiek?) in de weg zitten van het spulletje.
Dat is dus, zoals ik al aangeef, in mijn geval vooral van toepassing bij de binnenspiegel.. Die telefoonhouder ontneemt geen zicht, afgezien van een stukje ruitenwisser.

Peugeot 307 1.6 16v '05 | Yamaha XJ900S Diversion '01 | Gravity is a myth, earth sucks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

TommyGun schreef op dinsdag 13 november 2012 @ 11:48:
Verlies van zicht beschouw ik ook als 'in de weg zitten' ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Weet iemand heel toevallig waar de buitentemperatuursensor zit bij de Opel Corsa C? (Model voor 2004) Sinds gisteren is die bij mij opgehouden. En zit deze op de radio aangesloten of ergens anders?

Veel kleine dingetjes de laatste tijd. Paar weken geleden even een motorstoring en wilde die niet starten. Even uitzetten, wachten, en het probleem was opgelost. Achterruitverwarming doet het niet meer. (Vermoedelijk de bedrading naar de achterklep kapot, moet ik nog nakijken) 3 lampjes op 3 weken tijd kapot. Richtingaanwijzer die blijft hangen. En nu dit weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Als het goed is, achter de voorbumper aan de stalen balk, rechts van het midden (bijrijderskant)

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ok, dan kan ik daar eens beginnen met zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

richtingaanwijzer met een eigenleven duid meestal op een versleten hendel (gewoon een stuk of 3 van de sloop halen, is vrij gemakkelijk te vervangen, zit vast een goede tussen die 3) nieuw is een beetje duur :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
DrivinUCrazy schreef op woensdag 14 november 2012 @ 08:14:
Weet iemand heel toevallig waar de buitentemperatuursensor zit bij de Opel Corsa C? (Model voor 2004) Sinds gisteren is die bij mij opgehouden. En zit deze op de radio aangesloten of ergens anders?

Veel kleine dingetjes de laatste tijd. Paar weken geleden even een motorstoring en wilde die niet starten. Even uitzetten, wachten, en het probleem was opgelost. Achterruitverwarming doet het niet meer. (Vermoedelijk de bedrading naar de achterklep kapot, moet ik nog nakijken) 3 lampjes op 3 weken tijd kapot. Richtingaanwijzer die blijft hangen. En nu dit weer.
Lol bij mij is die er ook mee opgehouden een paar dagen terug, ook maar even kijken waar die zit want aan --.- kan ik geen temp aflezen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

JoSchaap schreef op woensdag 14 november 2012 @ 09:08:
richtingaanwijzer met een eigenleven duid meestal op een versleten hendel (gewoon een stuk of 3 van de sloop halen, is vrij gemakkelijk te vervangen, zit vast een goede tussen die 3) nieuw is een beetje duur :+
Dat weet ik wel, maar het komt er bij mij gewoon niet van. Zelfde met de achterruitverwarming. Daar waren een paar spoortjes kapot. Dat heb ik inmiddels gerepareerd met zilverlijm. Maar, laatst had het een nachtje gevroren en bleek de verwarming alsnog niets te doen. Het lijkt er dus sterk op dat er geen prik op staat. Maar het slot en de achterruitenwisser doen het wel nog perfect. Alle zekeringen zijn in orde. Maar goed, ik moet gewoon eens een zaterdagje gaan meten. Dan neem ik de richtingaanwijzer direct even mee in mijn onderzoek. Misschien zit het rubber om de hendel niet helemaal goed.

Het zijn ook allemaal maar van die kleine ongemakjes; de auto rijdt er niet slechter door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

als je de voorbumper eraf haalt zie je m zo zitten achter de crashbar (stalen binnenbumper) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Iemand een idee wat het kan zijn.

Me stuur van de auto staat iets naar links.

De dealer heeft al een nieuwe spoorstang en (fusee ?)kogel gemonteerd en uitgelijnd. Maar stuur staat nog steeds iets naar links. vandaag terug geweest naar de Opel dealer, maar na 2e x uitlijnen nog steeds niet 100% goed. Ze weten ook niet wat het kan zijn.

Enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

stuur losmaken, wiellen recht zetten op t uitlijn apparaat, stuur in dead-center zetten en weer vast draaien.

[ Voor 5% gewijzigd door JoSchaap op 19-11-2012 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op woensdag 14 november 2012 @ 11:12:
[...]

Dat weet ik wel, maar het komt er bij mij gewoon niet van. Zelfde met de achterruitverwarming. Daar waren een paar spoortjes kapot. Dat heb ik inmiddels gerepareerd met zilverlijm. Maar, laatst had het een nachtje gevroren en bleek de verwarming alsnog niets te doen. Het lijkt er dus sterk op dat er geen prik op staat. Maar het slot en de achterruitenwisser doen het wel nog perfect. Alle zekeringen zijn in orde. Maar goed, ik moet gewoon eens een zaterdagje gaan meten. Dan neem ik de richtingaanwijzer direct even mee in mijn onderzoek. Misschien zit het rubber om de hendel niet helemaal goed.

Het zijn ook allemaal maar van die kleine ongemakjes; de auto rijdt er niet slechter door.
Na uitgebreid te hebben gemeten ben ik er achter dat ieder spoortje van de verwarming met elkaar in serie staat. En er zitten nogal wat onderbrekingen in, dus dat is een nogo. De bedrading naar de achterklep is wel licht beschadigd (de isolatie is gebroken), maar veroorzaakt verder geen problemen. Voor degene die deze post via de search vindt: in de kofferbak zit links een lampje. Bij dit lampje zit ook een klein "luikje"; hierachter zit een stekker; deze stekker is van de kabelboom naar de kofferbakdeksel. Ook zit hier de massa-aansluiting op het chassis. Wel lastig te bereiken btw.

De richtingaanwijzerhendel is gewoon mechanisch moe. Dus, daar haal ik deze week even een nieuwe voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Vorige week toch de ANWB weer nodig gehad. Pakhuis startte ineens niet meer, bleek de brandstofpomp in de tank niet te werken. :') Wegenwachter ga een paar klappen tegen de tank, en verrek hij startte weer. :D

Zaterdag een ander pompje opgehaald en erin gezet, kan er weer even tegen.

Nu nog even fixen dat hij op de snelweg/80km/u afkoelt tot de naald helemaal onderin ligt... :( Word daar wel een beetje moedeloos van. Thermostaat vervangen heeft niet geholpen. Morgen even de temp-sensor nakijken, en misschien weer een andere thermostaat proberen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Guillome schreef op maandag 12 november 2012 @ 16:44:
[...]

Helemaal eens! Mijn lantra moest 4 jaar gelden volgens Kwikfit nieuwe wielophanging voor. Kon, omdat ik dat echt wou, ook wel een jaar later.
Nou, nu na al die 4 jaar nooit gevonden bij anderen en nooit problemen mee gehad
Ik zie het nu pas, maar KwikFit is HET adres om heen te gaan als je flink genaaid wil worden.. KwikFit die stunt met een APK van 15 a 20 euro.. Een korte rekensom voor mij (ook garagehouder met APK erkenning) leert dat dat nooit uit kan als je daar je tijd, afschrijving aparatuur (brug, 4gas/roetmeter, brugkrik/bok, remmentestbank/vertragingsmeter, printer/inkt/papier) en de afmeldkosten rekent. Als je een auto voor APK goed wilt controleren ben je daar een half uurtje mee bezig. Reken maar uit..

Gegarandeerd dat je auto bij een KwikFit nooit probleemloos door de APK komt, dat is simpelweg een verliespost voor ze. Die 15 (of 20) euro aan de gevel dient dan ook puur als een lokkertje.

Andersom wordt ik dan weer dood moe van handelaartjes die naast hun afgekeurde handelbarrel gaan staan zwaaien met 100 euro "Ah jonge, meldt die auto ff af dan is deze voor jou!" Yeah right, ik ga mijn erkenning op het spel zetten voor een paar tientjes.. Echt niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammort
Tja KwikFit zou ik voor een APK sowieso nooit heen gaan, als ze een actie hebben met een vaste prijs dan wil ik het nog wel overwegen.
Zelf m'n APK gedaan bij een zelfstandige kleine garage in het dorp waar ik woon. Is altijd goed om mensen in je dorp te kennen, lekker dicht in de buurt en je kunt nog eens een dealtje sluiten in plaats van de gefixeerde prijzen van een grote onderneming. Uiteindelijk weet je dan nog niet of de genoemde onderdelen daadwerkelijk vervangen moesten worden of uberhaupt zijn vervangen maar dat blijft een kwestie van goed vertrouwen, dat kun je niet kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DrivinUCrazy schreef op maandag 19 november 2012 @ 13:01:
De richtingaanwijzerhendel is gewoon mechanisch moe. Dus, daar haal ik deze week even een nieuwe voor.
Ik heb zaterdag de nieuwe richtingaanwijzerschakelaar ingebouwd. Was een eitje. Ok, er zijn wel 2 klemmetjes losgeschoten en spoorloos verdwenen, maar die houden alleen de bovenste kap om de stuurkolom op zijn plaats. Net als de 2 torxschroeven ernaast, dus dat kan geen kwaad.

Vanmorgen was ik lekker aan het genieten van een nieuwe, luxe aanvoelende richtingaanwijzerhendel. Tik naar rechts, bocht naar rechts, en de richtingaanwijzer springt weer netjes af zonder door te slaan naar links. Geef richting aan naar links, tik-tik-tik...bocht naar links... KLAK!... tik-tik-tik. Blijft ie gewoon doorgaan zonder terug te springen. Fijn als je met het oplossen van het ene probleem een ander introduceert. 8)7
En dat om een lullig schakelaartje. Pardon my french.
Straks maar weer verder kijken waar het aan ligt. In het ergste geval sloop ik het nokje eraf dat voor het terugspringen zorgt. Dan wen ik er maar aan om de schakelaar handmatig terug te zetten, net zoals op de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-10 23:58

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Zo mijn opel corsa heeft de 76.000km gepaseerd nu :)
En alweer een nieuwe voorruit.

Ik weet niet wat het is met die voorruiten maar bij mij gaan ze om de haverklap kapot.
sterretjes laat ik altijd direct repareren zodra ik ze ontdek, maar sinds gister zit er weer een grote barst in de voorruit die ook naar de onderkant van het raam loopt.
Hebben meer mensen er last van dan gemiddeld elke 20.000km de voorruit vervangen dient te worden?

Het gaat om een Corsa D uit 2011 (die met de nieuwe grill).
Ik maak vanmiddag dan even een afspraak met de garage want dit is natuurlijk niet meer leuk.
En mijn verzekering gaat misschien ook eens nadenken waarom dat telkens gebeurd, nu dit al voor de 3e keer vervangen moet worden in een vrij nieuwe auto.

Van de week ook de Opel assistence (ANWB) moeten bellen. mijn brandstof klep ging niet meer open, dat is tegenwoordig alleen elektronisch te openen en het elektromotortje was kaduuk.
Natuurlijk gebeurde dat op een verlaten industrie terrein om 2 uur snachts met allemaal gasjes op scooters die telkens voorbij scheurde. valt gelukkig onder de garantie maar vreemd dat het kapot is gegaan binnen 2 jaar.

[ Voor 21% gewijzigd door Smuggler op 26-11-2012 10:23 ]

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Carglass ruiten zeker? Is imitatie glas en een heel stuk minder sterk als de originele ruiten (iig bij mijn Volvo wel). En mss dat je ruit erg recht staat in verhouding? Kan ook daarmee te maken hebben idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

ruiten zijn altijd tot nu toe door de opel dealer vervangen.
De opel heeft wel een groot ruit oppervlak.. ik baal er gewoon van :(

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm dat is wel belabberd dan zeg, zou niet mogen met een originele ruit. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Stomme vraag misschien, maar ik ben absoluut geen kenner op dit vlak: moet de richtingaanwijzer automatisch terugspringen voor de APK?

Hier hebben ze het wel over "goede werking van de verlichting", waar de knipperlichten natuurlijk onder vallen, maar imho is dat of de lampjes het nog doen. Niet of de schakelaar automatisch terugspringt. Het zou alleen ook wel fijn zijn als iemand me dit duidelijk kan bevestigen of ontkrachten voordat mijn auto om zoiets lulligs niet door de APK zou komen.

[ Voor 61% gewijzigd door DrivinUCrazy op 26-11-2012 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Nee, hoeft niet automatisch terug te springen. Op de Vectra A van mijn vader heeft dat ook een tijd niet gefunctioneerd maar is prima door APK (met steekproef) gekomen.

Na verloop van tijd toch gefixt, begon toch te irriteren..

[ Voor 15% gewijzigd door GH45T op 26-11-2012 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

@GH45T: Nu ik je icon zie.. Leeft die Corsa eigenlijk nog? Wat had je er ook alweer in zitten, c16nz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

Ik heb met mijn Opel Astra G, al sinds ik hem heb overgekocht, een feature die ik niet wil: De radio is niet afhankelijk van de 'ACC' stand van het contactslot en kan ik altijd aanzetten.

Laatst heb ik hem per ongeluk aangelaten, omdat ik in Bluetooth stand met mijn telefoonnavigatie bezig was en ik geen muziek ophad, en gelukkig kwam de overbuurman aanbellen dat mijn radio aanstond maar anders had ik startkabels kunnen pakken :p

De vorige Philips radio had dit ook, al zou dat misschien intentioneel zijn (het is zo'n radio met code). Weet iemand of hier wat aan te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Destruction schreef op maandag 26 november 2012 @ 21:35:
@GH45T: Nu ik je icon zie.. Leeft die Corsa eigenlijk nog? Wat had je er ook alweer in zitten, c16nz?
Die is geschorst en in project :)

Heb er alleen zo weinig tijd voor.. en ook nauwelijks foto's. Idee is uiteindelijk om hem uiterlijk standaard maar wel in goede staat te krijgen en dan een v6 voorin.

Status is eigenlijk afbreken, lassen, strakmaken en doorlassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Sebazzz schreef op woensdag 28 november 2012 @ 20:01:
Ik heb met mijn Opel Astra G, al sinds ik hem heb overgekocht, een feature die ik niet wil: De radio is niet afhankelijk van de 'ACC' stand van het contactslot en kan ik altijd aanzetten.

Laatst heb ik hem per ongeluk aangelaten, omdat ik in Bluetooth stand met mijn telefoonnavigatie bezig was en ik geen muziek ophad, en gelukkig kwam de overbuurman aanbellen dat mijn radio aanstond maar anders had ik startkabels kunnen pakken :p

De vorige Philips radio had dit ook, al zou dat misschien intentioneel zijn (het is zo'n radio met code). Weet iemand of hier wat aan te doen is?
2 kabeltjes achter de radio omdraaien, welke en hoe weet ik niet precies ;)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Geel is uit mijn hoofd constante 12v, rood geschakelde (bij sommige auto's zit dit weer precies andersom :+). Beste is even de multimeter pakken zodat je weet welke wat is. Het is inderdaad de geheugen 12v-ingang van je radio die geschakelde stroom krijgt en andersom. Maar dan zou hij ook geen zenders moeten onthouden etc.

Ik vermoed dus eerder dat de radio aangesloten zit op 2x constante 12v. In dat geval met de multimeter aan de slag om je geschakelde spanningsdraad op te zoeken en aan te sluiten :) Denk eraan dat de geschakelde 12v spanning houdt tot je de sleutel uit het contact hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door Destruction op 28-11-2012 22:59 ]

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Ik heb vandaag eens gebeld met de lokale Opel Dealer hier en die durft mij te beweren dat een Opel Vectra B Display:

Afbeeldingslocatie: http://www.dezmembrarionline.ro/media/images/original/display-opel-vectra-b-tid-nu-midstare-foarte--ObNYHg.jpg

...meer dan 300 euro moet gaan kosten. Dat kan toch nooit, zo'n display meer dan 300 euro?

Wie weet een goed adresje (liefst in het noorden van het land) waar ik niet al te duur zo'n display kan laten vervangen?

Mijn YouTube Channel

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Snowwie schreef op donderdag 29 november 2012 @ 14:05:
Ik heb vandaag eens gebeld met de lokale Opel Dealer hier en die durft mij te beweren dat een Opel Vectra B Display:

[afbeelding]

...meer dan 300 euro moet gaan kosten. Dat kan toch nooit, zo'n display meer dan 300 euro?

Wie weet een goed adresje (liefst in het noorden van het land) waar ik niet al te duur zo'n display kan laten vervangen?
Kan je het zelf niet vervangen? Gewoon een display op Ebay bestellen.

• JoSchaap

JoSchaap

opel = nieuw, en ja dat is duur :)
beter gewoon de sloop af gaan, of inderdaad ebay :)

• GH45T
Of je knutselt er een navigatiesysteem in op die plaats. Overigens zijn er ook Vectra B's waar op die plaats standaard navigatie zat. Weet het type niet meer zo van die navigatiesystemen maar ze zijn extreem zeldzaam en gewild binnen de Opel liefhebbers.

En anders inderdaad van de sloop. Weet wel dat deze vaak kapot zijn, strepen/ balken welke niet meer werken van het scherm. Is dit bij jouw ook het geval? Je gaat toch geen 300 euro uitgeven aan zo'n ding..

[ Voor 18% gewijzigd door GH45T op 29-11-2012 15:38 ]

• Player1S
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:53

Player1S

Probably out in the dark

GH45T schreef op woensdag 28 november 2012 @ 21:41:
[...]

Die is geschorst en in project :)

Heb er alleen zo weinig tijd voor.. en ook nauwelijks foto's. Idee is uiteindelijk om hem uiterlijk standaard maar wel in goede staat te krijgen en dan een v6 voorin.

Status is eigenlijk afbreken, lassen, strakmaken en doorlassen.
V6 in een Corsa?? 8)7

Vind die lui met een 2liter turbo al knetter... :+
Neemt niet weg dat ik er best 1 wil hebben met rolkooi om lekker mee los te gaan op een circuit O-)

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

• JoSchaap

JoSchaap

ook de corsa's worden tegenwoordig ietsie grootser aangepakt :+

Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/262007_408419362565140_464767482_n.jpg

B)

• GH45T
Denk dat een C20LET standaard al sneller is. Daarnaast is een turbo blok makkelijker verder op te voeren.

Het gaat mij ook niet alleen maar om de snelheid, een atmosferische V6 klint toch veel leuker dan een 4 in lijn turbo.

Alleen een v6 in een Corsa A is krap. Heel krap.

Heb ook altijd wel plezier gehad van de aangepaste E16NZ in mijn corsa. Geen 2 liter power maar zo heerlijk eenvoudig om te bouwen en door de korte versnellingsbak ook nog redelijk snel in het optrekken.

• Sebazzz

Sebazzz

3dp

warhamstr schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:46:
[...]

2 kabeltjes achter de radio omdraaien, welke en hoe weet ik niet precies ;)
De radio eruit halen ga ik niet aan beginnen, ik kreeg hem er bij monteren maar net in. :X Dan laat ik het wel.
Destruction schreef op woensdag 28 november 2012 @ 22:57:
Geel is uit mijn hoofd constante 12v, rood geschakelde (bij sommige auto's zit dit weer precies andersom :+).
Ik vermoed dus eerder dat de radio aangesloten zit op 2x constante 12v. In dat geval met de multimeter aan de slag om je geschakelde spanningsdraad op te zoeken en aan te sluiten :) Denk eraan dat de geschakelde 12v spanning houdt tot je de sleutel uit het contact hebt.
Dat vermoed ik ook, want de radio werkt perfect tot nu toe, geen problemen met het geheugen. Volgens mij was dat de Astra F waar die problemen bij speelden.

Waar ga ik die spanningsdraden vinden? Moet ik dan bij het contactslot kijken of eventueel de zekeringendoos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Destruction

Destruction

(ex-)Automonteur

Dat is achter de radio. Verder prima bij te komen. Ik verwacht dat er vanaf de ISO stekker van de auto naar de radio een verloopkabel zit. Vaak biedt zo'n verloopkabel de mogelijkheid om 2x constante 12v te kiezen.

Even met de multimeter erbij als dit daadwerkelijk zo is, dan heb je de geschakelde in no-time gevonden. Dan is het alleen nog even puzzelen welke op de geschakelde hoort (dat merk je snel genoeg omdat de radio de zenders bijvoorbeeld niet onthoudt als het geheugen op de geschakelde 12v zit..), en done :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nick_haak
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-10 22:10
Godver... paar maanden geleden al het linker spiegelglas van m'n astra H vervangen... begon nogal te trillen / klapperen op de snelweg, gelukkig nog kunnen vasttapen voordat ie weg was.

Vanochtend dondert het glas van de rechter spiegel eruit onderweg... die leek onlangs toch nog best netjes vast te zitten.

Zal wel te maken hebben met de warmte van de spiegelverwarming die de lijm (die al niet goed meer was) nog verder heeft verzwakt oid.

Best irritant, schijnt wel een bekend euvel te zijn van dit model, dus het moest een keer gebeuren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:05

Jrz

––––––––––––

Wat zijn jullie eigenlijk kwijt voor een kleine beurt (opel corsa, 2 jaar oud)?
Ik zit bij Opel Merel (Amsterdam), en die vragen 300 euro voor een kleine beurt, wat mij een hoop geld lijkt

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iacobus
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:58
Smuggler schreef op maandag 26 november 2012 @ 10:19:
Van de week ook de Opel assistence (ANWB) moeten bellen. mijn brandstof klep ging niet meer open, dat is tegenwoordig alleen elektronisch te openen en het elektromotortje was kaduuk.
Natuurlijk gebeurde dat op een verlaten industrie terrein om 2 uur snachts met allemaal gasjes op scooters die telkens voorbij scheurde. valt gelukkig onder de garantie maar vreemd dat het kapot is gegaan binnen 2 jaar.
Ik heb exact hetzelfde probleem gehad met mijn Corsa D uit 2009. Na vervangen van het motortje is het gelukkig niet meer voorgekomen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

vandaag mijn eerste echte 'defect' ontdekt aan de OPC (bj:2000)

De buitentemperatuursensor geeft tropische temperaturen aan (varierend van 33,6 t/m 57,9 Gr Celcius)
Deze was losgetrild en is daarbij ws stuk gegaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Jrz schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 22:34:
Wat zijn jullie eigenlijk kwijt voor een kleine beurt (opel corsa, 2 jaar oud)?
Ik zit bij Opel Merel (Amsterdam), en die vragen 300 euro voor een kleine beurt, wat mij een hoop geld lijkt
prijzig. Ze adverteerde voor 199euro een beurt + APK

edit dit is toch modellen tot 2007

http://www.opel.nl/News/actions/Opelservicebeurt.aspx

[ Voor 11% gewijzigd door Unknown Alien op 31-01-2013 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

JoSchaap schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 12:32:
vandaag mijn eerste echte 'defect' ontdekt aan de OPC (bj:2000)

De buitentemperatuursensor geeft tropische temperaturen aan (varierend van 33,6 t/m 57,9 Gr Celcius)
Deze was losgetrild en is daarbij ws stuk gegaan :+
Dit heb ik sinds begin van deze winter ook (en iemand anders 1 of 2 weken na mij) met een Corsa C uit 2004. Ik heb inmiddels alle waarde tussen -40 en + 67,5 gezien, en "--.-". Ik heb laatst ook een foto gemaakt met sneeuw terwijl de thermometer iets van 45 graden aangeeft. :+

Het irritante is, je weet dat het ding liegt, en tóch kijk je er nog steeds naar. :P En vanmorgen gaf ie netjes 14,5 graden aan, net als de klok/thermometer waar ik elke morgen langs rij. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smuggler

Smuggler

Normale prijs voor een kleine beurt, grote beurt is 360 euro bij opel.
Je kan proberen naar een andere dealer te gaan, maar opel heeft vaste prijzen voor de dealers dus het heeft vaak geen zin om naar een andere opel dealer te rijden.
Je auto staat gewoon in het systeem en daarachter staat een prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

@Jrz, de Merel in duivendrecht? als geld een probleem is ga dan gewoon langs garage erdi 2 straten verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:29
Ik ben in het bezit van een Opel b 1.2 uit 1995, maar sinds vandaag schijnt onderstaand lampje;
https://www.dropbox.com/s...2013-02-07%2015.50.44.jpg

Volgens het boekje betreft het een motorstoring. Lampje blijft branden onder het rijden. Knipperen doet die niet. Heeft iemand hier al eens ervaring mee gehad en zo ja, wat heb je toen vervangen? Volgens de lokale garage moet de EGR klep worden vervangen, klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Laten uitlezen. Dan weet je wat er stuk is.

Als het de egr is. Kost het onderdeel al rond de 400 euro
Als ie dan vervangen is, meteen af laten doppen. Door een pakking met maar 1gat te gebruiken. Dan kan er geen vuil meer in komen.

Maar garages roepen al heel snel egr als je met een corsa b met motorstoring langskomt. Eerst laten uitlezen dus. De ene dealer doet t gratis. De ander rekent er 29euro onderzoekskosten voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 00:29
Het ligt inderdaad aan de EGR klep bij het uitlezen kwam dit naar voren. Heb gekeken op onderdelenlijn en ben daar een EGR klep tegengekomen voor een bedrag van 80 euro, loopt wel uit een met de 400 euro die jij aangeeft. Zoveel kostte de corsa zelf bijna. Ik ben benieuwd of het hierna gemaakt is. Bedankt voor je hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

onderdelenlijn is tweedehands, vandaar het prijsverschil ;)

heb zelf ook een corsa-b op stal staan, maar dan met wat 'tweaks' ;)
gallery: JoSchaap

[ Voor 57% gewijzigd door JoSchaap op 08-02-2013 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Kijk eens of je het juiste onderdeel vindt op http://www.fsrs-opelwebshop.nl/

Zelf heb ik daar ook al enkele keren wat onderdelen gevonden, waar een dealer of garage nog eens 100% bovenop bleek te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10 18:19

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
EGR klepje op een Corsa-B is 40 euro op ebay nieuw (komt nog wel 12,50 euro verzendkosten oid bij op). (Heb er nog een bult liggen die het misschien nog wel doen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Ik zit met een vraag over mijn Vectra uit 1998 x1.6x:

Tijdens het rijden komt er van achteren een heel erg brommend geluid. Dit hoor ik voornamelijk op een asfaltweg.

Inmiddels zijn de lagers gecontroleerd en de lagers voor zijn vervangen en achter waren ze goed.

Mijn auto trekt tevens steeds naar links, wat dus betekent dat de auto niet goed uitgelijnd is. Geen goede uitlijning kan cuppen van banden veroorzaken, wat weer een oorzaak kan zijn van het gebrom.

Hoe kan ik er op een (eigen manier) achter komen welke banden gecupped zijn, en zo ja, moet ik dan eerste de banden vervangen en ze daarna laten uitlijnen?

Als ik daarentegen geen sporen van gecupte banden aantref, kan dan enkel een incorrecte uitlijning de oorzaak zijn van het lawaai?

nb: als je achterin zit is het net alsof je in een dorsmachine zit.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

loopt je band niet gewoon aan in je spatbord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Nee

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Zit je wiel nog goed vast? Zijn de wiellagers nog goed rondom? (Check de speling daarop even met de auto op een brug/garagekrik, zodat ze vrij hangen zonder gewicht van de auto erop)

Ik zou haast zeggen als dat alles goed is, remblok los in je trommelrem achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
Ook maar eens mijn Opel aanmelden voor het topic.

Een Opel GT (roadster) uit 2007.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
He bah, morgen met de kadett-c naar werk... Ascona heeft wss de diesel verstuivers kapot :(

Als de Ascona kapot is, dan heb ik keuze uit deze Opels :P

Afbeeldingslocatie: http://blog.opeltjes.nl/wp-content/uploads/2013/02/SNC10938.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LOTG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-09 12:14
Een bescheiden aantal keuzes :D

Verwijderd

Heeft het zin om met een Opel Corsa D uit 2010 euro 98 te tanken in plaats van euro 95?

• JoSchaap

JoSchaap

lijkt me vrij onnodig als je met een standaard motor rijd ;)

Verwijderd

Oke, thanks, sommige beweerde dat je dan verder komt op een liter benzine. Maargoed de prijs is ook hoger natuurlijk.

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-09 23:37
Gaat meestal alleen op als je een compressie verhouding van 1:9.5 of meer hebt.
En jouw auto heeft h.w.s. ook geen ecu die een ander programma kan gaan draaien.

Update:
Als je motor code Z 14 XEP is (twinport) dan zou je ongeveer een halve kilometer meer per liter kunnen halen op 98.
Dit loont niet t.o.v. euro 95 en de meerprijs naar 98 (loont pas bij 12% extra afstand per liter)

http://opeltis.spaghetticoder.org/doc/en/25077

No power / torque advantages with RON 98.

[ Voor 89% gewijzigd door fast-server op 21-02-2013 10:56 ]

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Wie helpt mij even met een vreemd voorval bij mijn Manta ( Erycius in "Het Opel Topic" ) ?

De straat hier loopt dood, maar er is een soort van pleintje aan het uiteinde waardoor het makkelijk is er te keren. Ik kan er makkelijk keren, maar telkens ik de bocht (maximaal aangestuurd) uitkom, verlies ik koppeling. Het is alsof mijn automatische versnellingsbak 'm in neutraal zet. Ik weet niet of het hier effectief om de neutrale stand dan wel een defect in de versnellingsbak gaat, maar er lijkt voor de rest niks aan de hand, gewoon dat ik wel vol kan gas geven, maar zonder dat de achterwielen aangedreven worden. Zelf denk ik aan het differentieel op de achteras, maar dat is slechts een gok.

Indien jullie het niet weten, geen paniek, ik moet er binnenkort toch mee naar mijn garagist/monteur/algemeen technicus :p

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-10 23:10
Volledig nieuw in dit topic dus als ik idiote dingen zeg, alvast m'n excuses...

Eerst even kort m'n voorhistorie: 17 jaar geleden begonnen met Ford Escort, daarna steeds leasewagens van het bedrijf gehad (België). Nu omwille van m'n nieuw werk wat er aan komt zal ik niet langer kunnen beschikken over een leasewagen en zal ik me er zelf dus één aanschaffen. Omdat m'n vrouw en haar familie al jaar en dag verstokte Opel rijders zijn en we kunnen vertrouwen op de erkende Opel garagist zal het waarschijnlijk dus een Opel worden. Nu vroeg ik me een aantal dingen af.

- De keuze zou gaan tussen een Opel Astra Tourer, danwel een Zafira Tourer. Beide hebben uiteraard hun voor- en nadelen tov. elkaar, maar zijn er bepaalde zaken waar ik toch op dien te letten bij aanschaf? (bv; één of andere reeks/jaartal die minder is/was, opties die wel/zeker niet de moeite zijn) (momenteel heb ik een VW Passat Variant)

- Hoe zit het met het verbruik? En dan bedoel ik niet wat je leest in de manual, maar het effectieve verbruik van mensen die er zelf eentje hebben.

- Ik twijfel tussen de Enjoy Active & de Cosmo uitvoering omwille van de GPS. Zo vaak heb ik die niet van doen en een aparte TomTom/Garmin/... zou dus evengoed voldoen (met als bijkomende + voor garmin dat je dan LifeTime kaartupdates krijgt), maar langs de andere kant, als je kijkt naar wat je allemaal krijgt voor de meerprijs van een Cosmo is ie misschien ook weer niet zoveel duurder...
(op zich is de vergelijking qua prijs hier misschien wel wat scheef, daar in NL er nog een bijtelling bovenop komt...)

- Diesel of benzine: we neigen naar benzine omdat we niet zoveel km's doen. M'n vrouw doet op zich wel wat km's voor haar werk (Opel Corsa, +/- 20000km's/jaar), maar dat zijn allemaal korte afstanden en de garagehouder had daar al te kennen gegeven dat dat eigenlijk ook niet ideaal is voor een dieselmotor. Zelf zou ik ook niet veel km's maken omdat m'n werk vlakbij is. Langs de andere kant is de herverkoopwaarde van een diesel wel hoger, maar maakt dat nog wat uit als je van plan bent tegen de 10 jaar met de auto te rijden...?

- Standaard krijg je blijkbaar 2 jaar garantie, maar je kan dit verlengen tot 5 jaar. Is het algemeen aan te raden dit erbij te nemen, of weggesmeten geld?

Alle opmerkingen welkom :-) In DM mag ook, want misschien is mijn berichtje niet echt geschikt voor dit topic ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11:42
Ik kom ook even binnenwalsen met een vraag.

Mijn vriendin heeft een Corsa C Z12XEP van 07-2006, één van de laatste die gebouwd zijn dus. De Opel CD30 heb ik al gewisseld voor een CD 30 MP3 (iemand belang bij die oude CD30? is dealer afgemeld en hoef er alleen maar het spreekwoordelijke kratje bier voor). De hamvraag is echter het volgende:

Is bij de Z12XEP (dus het facelift model met canbus en twinport motor(en de waardeloze Easytronic automaat)) de cruise control makkelijk te activeren door een cruise control richtingaanwijzer te plaatsen en die in Tech2 aan te zetten? Heb het hele internet afgezocht maar kan het nergens duidelijk vinden..

[ Voor 3% gewijzigd door RadioAir op 26-04-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:39

Speedmaster

Make my day...

Ik weet dat het op een D wel mogelijk is, je zou voorzichtig de vraag kunnen posten op het Corsa D forum

http://www.corsa-d-drivers.nl/

Daar zit een Opel monteur die Corsa D rijders helpt met het inbouwen van de CC, mogelijk kan hij je helpen met jouw Corsa C. Zoek dus even daar naar CC en vraag het gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:38

breinonline

Are you afraid to be known?

Myri schreef op donderdag 25 april 2013 @ 14:43:
- De keuze zou gaan tussen een Opel Astra Tourer, danwel een Zafira Tourer. Beide hebben uiteraard hun voor- en nadelen tov. elkaar, maar zijn er bepaalde zaken waar ik toch op dien te letten bij aanschaf? (bv; één of andere reeks/jaartal die minder is/was, opties die wel/zeker niet de moeite zijn) (momenteel heb ik een VW Passat Variant)
Ga de reviews op bijvoorbeeld autoweek.nl een na. Dat kan je helpen om dat te bepalen. Ik zou het zo ook niet weten.
- Hoe zit het met het verbruik? En dan bedoel ik niet wat je leest in de manual, maar het effectieve verbruik van mensen die er zelf eentje hebben.
De beste site daarvoor is spritmonitor.de. Op autoweek is ook soms wat te vinden maar de database (aantal mensen waarover gemeten wordt) is in Duitsland veel groter en daardoor is meting nauwkeuriger.
- Ik twijfel tussen de Enjoy Active & de Cosmo uitvoering omwille van de GPS. Zo vaak heb ik die niet van doen en een aparte TomTom/Garmin/... zou dus evengoed voldoen (met als bijkomende + voor garmin dat je dan LifeTime kaartupdates krijgt), maar langs de andere kant, als je kijkt naar wat je allemaal krijgt voor de meerprijs van een Cosmo is ie misschien ook weer niet zoveel duurder...
(op zich is de vergelijking qua prijs hier misschien wel wat scheef, daar in NL er nog een bijtelling bovenop komt...)
Tja, dat is gewoon kijken of je de meerprijs voor bepaalde zaken acceptabel vindt of niet.
- Diesel of benzine: we neigen naar benzine omdat we niet zoveel km's doen. M'n vrouw doet op zich wel wat km's voor haar werk (Opel Corsa, +/- 20000km's/jaar), maar dat zijn allemaal korte afstanden en de garagehouder had daar al te kennen gegeven dat dat eigenlijk ook niet ideaal is voor een dieselmotor. Zelf zou ik ook niet veel km's maken omdat m'n werk vlakbij is. Langs de andere kant is de herverkoopwaarde van een diesel wel hoger, maar maakt dat nog wat uit als je van plan bent tegen de 10 jaar met de auto te rijden...?
De vraag is of een diesel over 10 jaar nog wel aantrekkelijk is. Is niet geheel te voorspellen. Een auto stoot meer uit dan alleen CO2 en ik mag hopen dat de EU eindelijk wat gaan doen aan bijvoorbeeld NOx uitstoot die Diesels erg hebben en niet bepaald gezond zijn. Je kan eigenlijk alleen met de gegevens van dit jaar rekenen, aangezien de regels voor volgend jaar nog niet duidelijk zijn. Zorg dat je dat in een excel tabelletje zet en berekend wat je dan per maand kwijt bent aan wegenbelasting en brandstof. Dat is de enige manier om het objectief te bepalen op dit moment. Laat daarnaast meetellen dat hoe lager de CO2 uitstoot is, hoe lager je wellicht uit gaat komen in de komende jaren wat betreft wegenbelasting. De algemene verwachting is dat er korting komt voor voertuigen die weinig CO2 uitstoot kennen.
- Standaard krijg je blijkbaar 2 jaar garantie, maar je kan dit verlengen tot 5 jaar. Is het algemeen aan te raden dit erbij te nemen, of weggesmeten geld?
Voor garantie geldt in Nederland een garantie geënt op levensduur. Van een auto mag je verwachten dat hij een stuk langer dan 2 jaar mee gaat. Daarom is het eigenlijk onzin. Aan de andere kant is het gewoon handig, je koopt 3 jaar extra geen gezeik. Want recht hebben en recht krijgen zijn twee verschillende dingen. Of dit het je waard is, dat moet je zelf bepalen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
DrivinUCrazy schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:23:
[...]

Dit heb ik sinds begin van deze winter ook (en iemand anders 1 of 2 weken na mij) met een Corsa C uit 2004. Ik heb inmiddels alle waarde tussen -40 en + 67,5 gezien, en "--.-". Ik heb laatst ook een foto gemaakt met sneeuw terwijl de thermometer iets van 45 graden aangeeft. :+

Het irritante is, je weet dat het ding liegt, en tóch kijk je er nog steeds naar. :P En vanmorgen gaf ie netjes 14,5 graden aan, net als de klok/thermometer waar ik elke morgen langs rij. 8)7
Hangt hij niet gewoon los en tegen de radiator aan? Dan krijg je ook dat effect en komt ook regelmatig voor, eigenlijk vaker dan dat ze echt stuk gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErgoStijn
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11:54
Blueone schreef op zondag 28 april 2013 @ 00:29:
[...]

Hangt hij niet gewoon los en tegen de radiator aan? Dan krijg je ook dat effect en komt ook regelmatig voor, eigenlijk vaker dan dat ze echt stuk gaan.
Zou dit inderdaad even nakijken, en anders kost een nieuwe ook niet heel veel volgensmij.

Ik ben over 2 maanden ook eigenaar van een corsa b x12xe uit '99, neem ik van mijn ouders over. 170k gelopen, net grote beurt gehad, nooit problemen mee gehad.

Dus nu is 't tijd om wat kleine dingen te vervangen om 'm weer mooi te maken, (en origineel te houden!). Nieuwe pookhoes, handremhoes, mattenset, bumper(strips) zwart spuiten, nieuwe speakers achter, (de originele kraken, maar wel op oorspronkelijke plek plaatsen) En dan nog even poetsen/polijsten, en op den duur schakelbakolie en thermostaat vervangen, omdat dat nooit gedaan wordt.

Weet iemand trouwens een korte antenne die op de corsa past? deze is wel erg lang;-) Okay, dat zou dan niet helemaal origineel zijn nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 11:44

avotar

P0werd by Black Coffee

Electronica electronica electronica...

Ik weet niet of het aan mijn garage ligt niet, maar ik heb al bijna een jaar nu de volgende problemen op mijn Meriva 1.3 CDTI ecoFLEX Cosmo van 2011:
- zo nu en dan een valse melding "defect linker stadslicht"
- op hol slaan van de complete boordcomputer op het moment dat een cd aan het einde is (dus je laat hem gewoon afspelen tot dat ie klaar is)
- zo nu edan een onbegrijpelijk continue piepend geluidssignaal bij het starten en wegrijden (duurt ongeveer een minuut en dan is het weg)

Maar het meest irritante: sinds de plaatsing van een nieuwe voorruit werkt mijn regensensor gewoon voor 99% niet meer. Lichtsensor werkt gewoon naar behoren, maar de regensensor weigert dienst. Niet dat een niet functionerende regensensor niet onoverkomelijk is, maar bij mijn meriva zit die dus in plaats van een normale interval wisser. Dus of geen ruitenwisser, of standaard, of constant met het handje. Erg irritant op ritjes van anderhalf uur met een beetje miezer regen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
@Breinonline: bedankt voor je feedback!
Het is uiteindelijk een Zafira Tourer Cosmo geworden. EcoTEC 1.4 140pk.
- Diesel vs benzine: te weinig kilometers gepland om de meerprijs van een diesel te rechtvaardigen
- Diesel wordt in België ook veel meer belast (jaarlijks) +/- 200 euro tov +/- 400 euro voor diesel
- In de toekomst vermoed ik dat dieselrijders harder gaan aangepakt worden omdat zowat heel België met een diesel rijdt en dat dus erg makkelijk is voor de regering om daar wat centjes te gaan rapen
- Onderhoud van een benzine is goedkoper
- Geen start&stop na gesprekje met garagist die niet overtuigd is van nut (ik ook niet trouwens) en het belast je batterij & starter een stuk meer
- Meerprijs 120pk vs 140pk bedroeg een 700 euro en dat had ik wel over voor die extra pk's

Nu enkel opletten dat ik geen diesel tank ipv benzine daar ik al 15 jaar met diesel rondtjoek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Myri schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 09:52:
- Diesel wordt in België ook veel meer belast (jaarlijks) +/- 200 euro tov +/- 400 euro voor diesel
Dan ken je de Nederlandse motorrijtuigenbelasting nog niet... voor mijn Vectra B2 op benzine met 1.6 16v betaal ik € 572,- per jaar. Onze Vectra A2 op diesel met 1.7 TD kost € 1180,- per jaar aan motorrijtuigenbelasting.

Hier in Nederland is onderscheid in brandstoffen en vervolgens betaal je meer per gewichtsklasse. Dus geen fiscale pk's zoals jullie dat volgens mij hebben. De beide Vectra's zitten in dezelfde gewichtsklasse (1151 t/m 1250 kg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myri
Onze Vectra A2 op diesel met 1.7 TD kost € 1180,- per jaar
Ouch :| Dat tikt aardig door... Dan hoef ik daar blijkbaar niet over te klagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:04

Jazzper

BB4E^Guerilla

@myri; grappig; sinds eergisteren is hier een Zafira Tourer C uit 2012 gekomen. Het is een leasewagen uit de pool. Mijn vriendin haar auto liep over de 4 jaar. Weinig keuze in de pool en we moeten ruime auto met 3e op komst. Had een 508SW op het vizier (mooi!) maar daar kunnen geen drie achterin. Uiteindelijk werd de shortlist een Touran 1.2 (20%) of de Zafira. Ik heb nada met Opel maar vriendin koos er voor.

Van de buitenkant vind ik hem best mooi (zwart metallic, veel chroom, die wings op de neus en geblindeerde ramen achter. Gelukkig ook lichtmetaal eronder). Alleen, no offence, dat logo op die grille ;)

Wat erg jammer is dat het een onwijs kale uitvoering is! Het betreft de 1.4 120PK Cosmo editie met geen van de opties erop. De vorige wagen was een Focus (het vorige model, post facelift (phase 2.5)) Titanium 2.0 Wagon Business Line. Echt he-le-maal vol en met dat onderstel en 2 liter ging hij als de brandweer. Mis die wagen nu al! De Opel viva.. pardon Zafira is in ons geval zo kaal als het maar kan. Motor valt me alleszins mee overigens. De turbo trekt er prima aan. Wel vind ik de stuurbekrachtiging veel te sterk. Vrij zompige, bijna aziatisch aandoende besturing (voel in mijn eigen fransoos nog meer!). Ook de remmen zijn vrij zompig. Ik ben natuurlijk die snaarstrakke focus gewend.

Alleen die ontbrekende opties... Geen parkeersensoren, geen navi, geen panorama, geen telefoon, geen 3e zitrij, geen coole armsteunen als middelste stoel op de 2e rij, geen extra opbergruimtes, geen acc, no nothing. Terwijl de dikkere uitvoeringen echt 1001 gadgets hebben. De radio is een CD 400 en hoewel die radio een AUX aankan zit er op de plek waar usb/jack horen te zitten (middenconsole in het uitklapdingetje) uiteraard een 'blind' plaatje bij ons. Iemand die weet of ik niet zelf een aux erin kan hangen? Radio lichten, stekkertje erin, dat idee?

Afbeeldingslocatie: http://www.opel.ie/content/dam/Opel/Europe/master/hq/en/01_Vehicles/01_PassengerCars/Mokka/02_Features/my_13_25/Opel_Mokka_CD_400_768x432_mok13_i01_078.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Jazzper op 04-05-2013 14:59 ]

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Grappig dat je de dikkere uitvoeringen zo expliciet benoemd, want de Cosmo is in de lijn bij de Astra de dikste uitvoering. Of dat bij de Zafira ook zo is weet ik niet, maar volgens mij wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Laatst online: 11:44

avotar

P0werd by Black Coffee

J0YR1D3R schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 17:41:
Grappig dat je de dikkere uitvoeringen zo expliciet benoemd, want de Cosmo is in de lijn bij de Astra de dikste uitvoering. Of dat bij de Zafira ook zo is weet ik niet, maar volgens mij wel :)
ik wilde net zeggen. ik heb ook de meriva cosmo, maar buiten de 3e zitrij en panorama dak heb ik geloof ik alle opties die jij zo mist.... and then some.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Pagina: 1 ... 8 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.