was ie ten prooi gevallen aan allerlei tupperware zut dan?JoSchaap schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:24:
Ik zie dat ik nog niet in de startpost sta
Huidig vervoer (Astra-G OPC1 - X20XER bj: 2000 geheel naar standaard teruggebracht)
[afbeelding]
(Nog even op de winter velgen/banden, De originele BBSjes ga ik nog even opfrissen)
Okee niet geheel standaard, zit nu een volledig RVS Groep-A uitlaatlijn onder![]()
JoSchaap schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 16:24:
Ik zie dat ik nog niet in de startpost sta
Project corsa-B (bj 1997, C20XE ombouw 187,4PK) (Beindigd, afgemeld, op stal tot betere tijden)
[afbeelding]
Huidig vervoer (Astra-G OPC1 - X20XER bj: 2000 geheel naar standaard teruggebracht)
[afbeelding]
(Nog even op de winter velgen/banden, De originele BBSjes ga ik nog even opfrissen)
Okee niet geheel standaard, zit nu een volledig RVS Groep-A uitlaatlijn onder![]()
Een Corsa of Astra zou me ook goed passen
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
Doe eens een voor en na? Of willen we dat niet zien? 
Dank trouwens voor de tip, zal eens zoeken daar.
Dank trouwens voor de tip, zal eens zoeken daar.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Zonde, zou je heel veel kudos opleveren als je kon aantonen hoe je een auto gered hebt
Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!
helaas is er al meer 'redding' nodig geweest als alleen het 'de-ricen' heb ook (helaas) voor het eerst van mn leven een glijer gemaakt op de snelweg met deze auto (had dat liever met de corsa gedaan, maarja)
heb even gegraven maar heb alleen plaatjes van onderdelen en upgrades / fixes
flex-deel katalysator vervangen, en lekkend spagettispruitstuk lassen

verrotte uitlaatlijn compleet vervangen voor RVS groep-A (wel gewoon absorptiegedempt, geen herriepijp)

Schadeherstel na sneeuwstorm + glijer op de A4
(schiphol-tunnel uitkomend lag er ineens 2 cm sneeuw op de A4 en stond mijn voorganger achterstevoren, hem kunnen ontwijken, maar de vangrail niet)

de-rice parts (lampen, spiegels, grille)

heb even gegraven maar heb alleen plaatjes van onderdelen en upgrades / fixes
flex-deel katalysator vervangen, en lekkend spagettispruitstuk lassen

verrotte uitlaatlijn compleet vervangen voor RVS groep-A (wel gewoon absorptiegedempt, geen herriepijp)

Schadeherstel na sneeuwstorm + glijer op de A4
(schiphol-tunnel uitkomend lag er ineens 2 cm sneeuw op de A4 en stond mijn voorganger achterstevoren, hem kunnen ontwijken, maar de vangrail niet)

de-rice parts (lampen, spiegels, grille)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Al een tijdje waren we aan het overwegen om een wat grotere auto te kopen. Het moest ook een diesel worden vanwege de kilometers die we jaarlijks rijden. We hebben vele merken en modellen overwogen; VW Golf, Renault Megane, Volvo s40/v50, Audi A3 maar uiteindelijk zijn we bij Opel uitgekomen en hebben een handtekening gezet onder een koopcontract voor een 5-deurs Astra H 1.9 cdti uit 2008. Als we 'm hebben zal ik hier wat fotos posten.
Oei das knap balen van die schade.
Maar dat is wel weer goed gekomen zo te horen!
Wat ik wel persoonlijk zou doen is de stootstrips en skirts meespuiten in kleur.
Ook de facelift achterlichten met de 2 witte vlakken zou hem ook niet misstaan. 
En absorptie dempers zijn fijn ja, die freeflow krengen zijn erg storend.

Wat ik wel persoonlijk zou doen is de stootstrips en skirts meespuiten in kleur.
En absorptie dempers zijn fijn ja, die freeflow krengen zijn erg storend.

meegespoten strips begin ik niet aan, Ik wil wil de auto zo origineel mogelijk houden. 
shadeherstel was flink wat werk/tijd/geld idd (omdat er nieuwe (origineel opel) zij schermen op zijn gekomen, uitdeuken eindigt altijd in gedoe met plamuur en dat wilde ik niet)
wat er in de toekomst wel onder komt is een koni FSD demperset (geen verlaging dus!, maar wel betere handling)
als dat eronder zit krijgt ie pas zn ringdoop.
shadeherstel was flink wat werk/tijd/geld idd (omdat er nieuwe (origineel opel) zij schermen op zijn gekomen, uitdeuken eindigt altijd in gedoe met plamuur en dat wilde ik niet)
wat er in de toekomst wel onder komt is een koni FSD demperset (geen verlaging dus!, maar wel betere handling)
als dat eronder zit krijgt ie pas zn ringdoop.
Al met al netjes gedaan
Zeker een OPC ( en vroegah de GSI) zijn toch een soort van iconen die je niet mag verkloten met allerlei zut.
Zeker een OPC ( en vroegah de GSI) zijn toch een soort van iconen die je niet mag verkloten met allerlei zut.
Dat begrijp ik wel, zoals een eerste model OPC origineel uit de fabriek kwam. Dat is wel gaaf!
Heb donkere koplampen in mijn astra zitten. Maakt hem net iets mooier dan de lichte/witte koplampen. Verder is ie stock Astra G 1.6 16v SportThefirstikke schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:51:
Eens. Donkere koplampen van de astra coupe/cabrio schijnen ook te passen, staat erg goed imho.
Guillome schreef op maandag 02 juli 2012 @ 14:13:
Beste allen,
Ik heb een nieuwe (2ehands) Opel Corsa Rhythm 1.0 gekocht uit 2005.
Prachtig autootje met veel opties. Echter, het geluid is brak. En ik ben audiofiel.
Maar weet niet veel (lees: niets) van auto`s en autoaudio.
Ik ben dus op zoek naar informatie wat goede autospeakers zijn die in deze corsa passen.
En daarnaast hoe je dat vervangt. Misschien ga ik het ook bij de dealer laten doen, maar heb sterk het vermoeden dat ik daar niet de beste speakers ga krijgen.
Ik ben erg benieuwd naar de tips!
Gister eindelijk APK kunnen keuren omdat het importeren zo lang duurde. Helaas afgekeurd voor 250 euro.
Dus ik rij naar huis en op de terugweg naar huis gaat de motor ineens ratelen.
Toen ik geen gas meer kon geven zag ik de temperatuur in de 100 graden staan maar nog niet in het rood. Maargoed ik langs de kant en ANWB erbij en naar de garage gesleept.
Komt er op neer dat mijn auto naar de sloop kan, de motor is aan gort. Echt zo enorm balen. 3000 euro naar de knoppen.
1 ritje..
Garage en ANWB zegt dat het komt omdat de 3cilinder uiterst gevoelig is voor hitte. Lekker dan..
[ Voor 4% gewijzigd door Guillome op 10-07-2012 10:47 ]
If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router
of je moet handige kennissen hebben?
die 3cylinder blokjes zijn toch zo duur nog niet?
wat waren de afkeurpunten?
die 3cylinder blokjes zijn toch zo duur nog niet?
wat waren de afkeurpunten?
donkere heb ik ook inderdaad, maar wil uiteraard ooit nog de xenon versieL1nt schreef op donderdag 05 juli 2012 @ 10:24:
[...]
Heb donkere koplampen in mijn astra zitten. Maakt hem net iets mooier dan de lichte/witte koplampen. Verder is ie stock Astra G 1.6 16v Sport
[ Voor 59% gewijzigd door JoSchaap op 10-07-2012 11:03 ]
Ben benieuwd wat je er van vind. Tevreden rijder hier. Ik heb precies hetzelfde model. OK, één minpuntje dan, ik vind dat hij vrij veel geluid maakt/weinig geluidsisolatie.Thefirstikke schreef op woensdag 04 juli 2012 @ 11:28:
Al een tijdje waren we aan het overwegen om een wat grotere auto te kopen. Het moest ook een diesel worden vanwege de kilometers die we jaarlijks rijden. We hebben vele merken en modellen overwogen; VW Golf, Renault Megane, Volvo s40/v50, Audi A3 maar uiteindelijk zijn we bij Opel uitgekomen en hebben een handtekening gezet onder een koopcontract voor een 5-deurs Astra H 1.9 cdti uit 2008. Als we 'm hebben zal ik hier wat fotos posten.
http://hawvie.deviantart.com/
Nog nooit echt van gehoord dat die 3 cilinders gevoelig zijn voor hitte.. Vermoed dat er bij de aanschaf al iets niet goed heeft gezeten.Guillome schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 10:46:
[...]
Gister eindelijk APK kunnen keuren omdat het importeren zo lang duurde. Helaas afgekeurd voor 250 euro.
Dus ik rij naar huis en op de terugweg naar huis gaat de motor ineens ratelen.
Toen ik geen gas meer kon geven zag ik de temperatuur in de 100 graden staan maar nog niet in het rood. Maargoed ik langs de kant en ANWB erbij en naar de garage gesleept.
Komt er op neer dat mijn auto naar de sloop kan, de motor is aan gort. Echt zo enorm balen. 3000 euro naar de knoppen.
1 ritje..
Garage en ANWB zegt dat het komt omdat de 3cilinder uiterst gevoelig is voor hitte. Lekker dan..
Maar wat JoSchaap al schreef, die blokjes zijn toch niet zo duur? En verwisselen is zo gebeurd gezien de ruimte welke je onder de motorkap hebt bij die dingen. Zou me niet verbazen als je hem er boven uit kunt pakken en versnellingsbak etc. kunt laten zitten. Als dat het geval is dan zou ik dat blokje binnen 2 uur verwisseld hebben. In ieder geval zonde om hem daarvoor naar de sloop te doen! Desnoods heb ik wel interesse om hem over te nemen.
Voor mijn Astra H ben ik op zoek naar 'n lichtschakelunit met mistlichtknop en 'n kabelboom voor de mistlichten om deze op de zekeringkast onder de motorkap aan te sluiten.
Weet iemand waar ik deze voor 'n redelijk prijsje op de kop kan tikken? En of ik nog ergens rekening mee moet houden?
Weet iemand waar ik deze voor 'n redelijk prijsje op de kop kan tikken? En of ik nog ergens rekening mee moet houden?
Weet iemand hier of een Corsa C achteraf ook nog uitgerust kan worden met cruise control? Voorwaarde; zonder al te veel moeite. De vraag is dus eerder of de auto er al op is voorbereid, en dat het na de montage van de cruise-control knoppen alleen nog maar vrijgeschakeld hoeft te worden in de ECU.
Ik hoop eigenlijk op de mogelijkheid om de richtingaanwijzer te vervangen door de versie voor cruise control, nog even vrijgeven in de ECU en gaan met die banaan. Maar ik ga niet ook nog eens dubbelpolige schakelaartjes inbouwen in het rempedaal en zo; dat gaat me veel te ver.
Ik hoop eigenlijk op de mogelijkheid om de richtingaanwijzer te vervangen door de versie voor cruise control, nog even vrijgeven in de ECU en gaan met die banaan. Maar ik ga niet ook nog eens dubbelpolige schakelaartjes inbouwen in het rempedaal en zo; dat gaat me veel te ver.
[ Voor 17% gewijzigd door DrivinUCrazy op 12-07-2012 13:58 ]
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik weet alleen dat er bij opel meestal heel veel voorbereid ligt, enkel schakelaar en apparaat aansluiten is meestal voldoende. Met een Corsa C heb ik verder geen ervaring
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX rijder hier
(lease voorloper).
Leuk wagentje! Ik ben een beetje aan het oriënteren voor als ik over een tijdje wat mag uitkiezen.
Een Astra lijkt me leuk maar moet toch goed gaan rekenen wat ik kan leasen of dat ik bij moet gaan betalen.
Leuk wagentje! Ik ben een beetje aan het oriënteren voor als ik over een tijdje wat mag uitkiezen.
Een Astra lijkt me leuk maar moet toch goed gaan rekenen wat ik kan leasen of dat ik bij moet gaan betalen.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Die motor heb ik ook in mijn Astra (alleen dan de 90 pk versie) maar hoop problemen met defecten gehad net na de lease km (150k km), defecte EGR klep, dynamo stuk, waterslang lek, aircopomp stuk.)TommyGun schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 11:51:
Opel Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX rijder hier(lease voorloper).
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Van de Corsa-D weet ik dat het wel kan. Je zou eens kunnen kijken op het Corsa-D forum, daar zit een user die de inbouw heeft gedaan voor een D-gebruiker, mogelijk dat hij je info kan geven of dit bij de C ook kanDrivinUCrazy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:53:
Weet iemand hier of een Corsa C achteraf ook nog uitgerust kan worden met cruise control? Voorwaarde; zonder al te veel moeite. De vraag is dus eerder of de auto er al op is voorbereid, en dat het na de montage van de cruise-control knoppen alleen nog maar vrijgeschakeld hoeft te worden in de ECU.
Jongens kan iemand mij vertellen wat voor type opel dit is?
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Opel Rekord D.epic_gram schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:50:
[afbeelding]
Dat kan alleen als je Corsa C fabriek-af voorbereiding heeft.DrivinUCrazy schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:53:
Niet elke Corsa heeft het, en het is schijnbaar ook niet te herkenennen door de aanwezigheid van andere dingen, zoals een elektronisch gaspedaal.
Om het te weten te komen, moet je hem laten uitlezen met een Tech2. DIe kan je met zekerheid vertellen of de voorbereiding in de auto zit.
@ hierboven: Dankjewel! Supermooie auto
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
Ha Opelkenners =)
ik heb een ellendige Corsa C 1.7DI die in een jaar tijd al meer reparatiekosten heeft gehad dan de tweedehands aanschafwaarde :-/.
Maar goed.
Nu dient het volgende probleem zich aan want mijn stuurbekrachtiging doet het niet meer. EPS lampje gaat na starten kort uit, dan heb ik ook heel even stuurbekrachtiging, maar na enkele seconden gaat het lampje weer aan en valt de sbk. weg.
Heb uiteraard gegoogled maar daar vind ik zoveel - van het solderen van een weerstandje en een kapotte sensor tot het compleet vervangen van de stuurkolom.
Jullie enig idee wat het kan zijn en/of ik zelf wat kan doen? Anders uiteraard naar de garage maar ik geef (zoals iedereen) mijn geld liever uit aan andere dingen dan autoreparaties
ik heb een ellendige Corsa C 1.7DI die in een jaar tijd al meer reparatiekosten heeft gehad dan de tweedehands aanschafwaarde :-/.
Maar goed.
Nu dient het volgende probleem zich aan want mijn stuurbekrachtiging doet het niet meer. EPS lampje gaat na starten kort uit, dan heb ik ook heel even stuurbekrachtiging, maar na enkele seconden gaat het lampje weer aan en valt de sbk. weg.
Heb uiteraard gegoogled maar daar vind ik zoveel - van het solderen van een weerstandje en een kapotte sensor tot het compleet vervangen van de stuurkolom.
Jullie enig idee wat het kan zijn en/of ik zelf wat kan doen? Anders uiteraard naar de garage maar ik geef (zoals iedereen) mijn geld liever uit aan andere dingen dan autoreparaties
Er zijn enkele Corsa C modellen die fabriek-af voorbereid zijn. De mijne blijkbaar niet, volgens de dealer. (Ze hebben het expliciet nagekeken voor me) Ik heb me laten vertellen dat het met de Z12XE (de niet-twinport versie) niet is voorbereid, bij de twinport versie wel. Ook de diesel versie is vaak al voorbereid, maar ook daar weer niet altijd.McKaamos schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 11:21:
[...]
Opel Rekord D.
[...]
Dat kan alleen als je Corsa C fabriek-af voorbereiding heeft.
Niet elke Corsa heeft het, en het is schijnbaar ook niet te herkenennen door de aanwezigheid van andere dingen, zoals een elektronisch gaspedaal.
Om het te weten te komen, moet je hem laten uitlezen met een Tech2. DIe kan je met zekerheid vertellen of de voorbereiding in de auto zit.
Kortom, er is geen peil op te trekken.
Ik zat dus al snel tegen aftermarket spul aan te kijken, en dan werd het inbouwen me gewoon te duur.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik zat heel erg te twijfelen of het geen commodore is, wat googlewerk vertelt me waarom:epic_gram schreef op zaterdag 14 juli 2012 @ 10:50:
[afbeelding]
http://www.opel-forum.nl/viewtopic.php?p=1327550#p1327550
Maar het is dus wel degelijk een rekord
Sign here against sigs
Afgelopen week heb ik mijn Calibra V6 voorzien van chiptuning. Dit omdat hij, in vergelijking met de Calibra Turbo van mn vader, bij het doortrekken toch net wat vermogen mist om "levendig" te voelen. Hiermee bedoel ik dat je ie vanaf de 3500 toeren pas echt lekker ging en daarna was het altijd nog redelijk gedoseerd. Dit in tegenstelling met het motor karakter van de Turbo, die al bij 2300-2500 toeren een enorme klap extra vermogen eruit perst.
Je merkte dit vooral ook omdat de V6 een erg lange 2e versnelling heeft; waar de F28 bak uit de Turbo al bij (wilde gok) 95 in zn 2 uitgeteld is gaat deze tot aan de 120 door. Natuurlijk heeft dit te maken met 6 bak vs. 5 bak, maar wel zijn de 1e versnellingen van beiden ongeveer even lang. Wanneer ik voorheen bij 50 terugschakelde naar zijn 2 duurde het daardoor altijd nog even voordat hij echt vol door ging.
Al met al vond ik het dus wel de moeite waard om de chiptuning toe te passen. Mij werd verteld dat je het verschil niet "enorm" zou merken, maar oh damn... wat een verschil
Qua gevoel van in je stoel gedrukt worden, maar ook reactie op het gaspedaal, komt het nu veel dichter in de buurt van de Turbo. Nu is de motor al vanaf 3000 toeren een stuk levendiger en damn wat trekt dat ding hard door nu. Gisteren op een korte invoegstrook van de snelweg nog eens getest. Ik had iets ruimte gelaten tussen mijzelf en de auto voor me en kwam met zo'n 55-60 per uur aan op het punt waar de blokmarkering begint. Vol doortrekken in zijn 2 en 3 en ter hoogte van het einde van de invoegstrook stond er al over de 150 op de teller...oeps
Kortom: zeer tevreden.
Nu ben ik tevens alvast (voor volgende zomer) aan het kijken voor nieuwe banden en velgen. Dit omdat ik de huidige velgen niet mooi vind (witgouden BBS velgen, komen van de DTM versie dacht ik?) en ik over de banden (merk boegie woegie) ook niet echt tevreden ben, zeker niet onder natte omstandigheden.
Mijn idee is om er een setje (welke weet ik nog niet) 17 inch velgen onder te leggen. 17 inch lijkt me net wat mooier staan, 18 zou heel eventueel ook nog kunnen maar vind ik over het algemeen toch wat te overdreven. Qua banden heb ik 1 grote voorkeur en dat zijn de banden die mijn vader onder zijn Calibra Turbo heeft liggen, namelijk Goodyear Eagle F1 GS-D3. Deze vind ik zeer goede grip hebben, zowel op droog als nat wegdek, zijn stil en zien er ook nog super uit.
Nu komt alleen mijn "probleem": in de beoogde ma(a)t(en) 215/45/17 of 225/40/17 zijn deze banden niet leverbaar. Deze maten zijn naar aanleiding van mijn streven om te proberen banden te pakken met ongeveer dezelfde omtrek, anders wijkt de teller misschien weer te ver af of lopen de banden aan bij scherp insturen. Wel leverbaar zijn 215/40/17 en 225/45/17, iets kleiner en iets groter dus. In het geval dat ik zou moeten kiezen uit de opties "iets groter" of "iets kleiner" zou ik liefst kiezen voor het iets groter.
Alleen vraag ik me af wat ongeveer het maximale is wat zonder enige problemen past onder een Calibra? Mijn vader heeft een keer winterbanden gehad van de maat 195/65/15, maar deze liepen aan bij scherp insturen (alleen bij inparkeren e.d.). Dit wil ik niet hebben. Iemand enig idee wat bijvoorbeeld van 215/40/17 en 225/45/17 de beste optie zou zijn?
Je merkte dit vooral ook omdat de V6 een erg lange 2e versnelling heeft; waar de F28 bak uit de Turbo al bij (wilde gok) 95 in zn 2 uitgeteld is gaat deze tot aan de 120 door. Natuurlijk heeft dit te maken met 6 bak vs. 5 bak, maar wel zijn de 1e versnellingen van beiden ongeveer even lang. Wanneer ik voorheen bij 50 terugschakelde naar zijn 2 duurde het daardoor altijd nog even voordat hij echt vol door ging.
Al met al vond ik het dus wel de moeite waard om de chiptuning toe te passen. Mij werd verteld dat je het verschil niet "enorm" zou merken, maar oh damn... wat een verschil
Nu ben ik tevens alvast (voor volgende zomer) aan het kijken voor nieuwe banden en velgen. Dit omdat ik de huidige velgen niet mooi vind (witgouden BBS velgen, komen van de DTM versie dacht ik?) en ik over de banden (merk boegie woegie) ook niet echt tevreden ben, zeker niet onder natte omstandigheden.
Mijn idee is om er een setje (welke weet ik nog niet) 17 inch velgen onder te leggen. 17 inch lijkt me net wat mooier staan, 18 zou heel eventueel ook nog kunnen maar vind ik over het algemeen toch wat te overdreven. Qua banden heb ik 1 grote voorkeur en dat zijn de banden die mijn vader onder zijn Calibra Turbo heeft liggen, namelijk Goodyear Eagle F1 GS-D3. Deze vind ik zeer goede grip hebben, zowel op droog als nat wegdek, zijn stil en zien er ook nog super uit.
Nu komt alleen mijn "probleem": in de beoogde ma(a)t(en) 215/45/17 of 225/40/17 zijn deze banden niet leverbaar. Deze maten zijn naar aanleiding van mijn streven om te proberen banden te pakken met ongeveer dezelfde omtrek, anders wijkt de teller misschien weer te ver af of lopen de banden aan bij scherp insturen. Wel leverbaar zijn 215/40/17 en 225/45/17, iets kleiner en iets groter dus. In het geval dat ik zou moeten kiezen uit de opties "iets groter" of "iets kleiner" zou ik liefst kiezen voor het iets groter.
Alleen vraag ik me af wat ongeveer het maximale is wat zonder enige problemen past onder een Calibra? Mijn vader heeft een keer winterbanden gehad van de maat 195/65/15, maar deze liepen aan bij scherp insturen (alleen bij inparkeren e.d.). Dit wil ik niet hebben. Iemand enig idee wat bijvoorbeeld van 215/40/17 en 225/45/17 de beste optie zou zijn?
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Is dat zo? Lijken iig goed op elkaar

[ Voor 7% gewijzigd door Aapje op 31-07-2012 16:34 ]
@Moi_in_actie: dat zijn BBS RX velgen, een van de mooiste voor een Calibra die er zijn!
EN waar heb je de auto laten chippen als ik vragen mag?
Qua banden zou ik zeggen, neem Bridgestone Potenza RE050's, geweldige banden met minder rolgeluid als de Goodyears die jij nu hebt. Met die heb ik ook gereden en de Bridgestones houden zich in het nat nog beter zelf.
Als je niet veel rijd en echt goeie plakkers wilt hebben, die stiller zijn met rijden en ook super zijn in de regen, Pirelli P Zero Nero.
En bij 225 gaan de banden aanlopen als ik mij niet vergis. 40 gaat niet moet staan, dat vult de kasten te weinig, en je hebt een afwijking van de teller die zowat 0 is dan...
Qua banden zou ik zeggen, neem Bridgestone Potenza RE050's, geweldige banden met minder rolgeluid als de Goodyears die jij nu hebt. Met die heb ik ook gereden en de Bridgestones houden zich in het nat nog beter zelf.
Als je niet veel rijd en echt goeie plakkers wilt hebben, die stiller zijn met rijden en ook super zijn in de regen, Pirelli P Zero Nero.
En bij 225 gaan de banden aanlopen als ik mij niet vergis. 40 gaat niet moet staan, dat vult de kasten te weinig, en je hebt een afwijking van de teller die zowat 0 is dan...
[ Voor 69% gewijzigd door Joopieboy op 01-08-2012 20:36 ]
Heeft iemand ervaring met het rijden op lpg g3 in een astra h 1.4 uit 2006? Zijn deze auto's er geschikt voor? Als ik er op google is het lastig om een objectieve mening te vinden.
Met Calibra's: kijk uit met de banden/velgen op de voor-as.
Om een of andere maffe reden zijn er hele volksstammen Calibra's die niet breder dan 7inch met 195 brede banden op de voor-as kwijt kunnen. (bij stock ET49. lager maakt het probleem groter)
Toegegeven, dan zijn ze verlaagd, maar niet veel (30mm ongeveer) en dan raak je constant de modderkuipen. Precies op het randje aan de buitenkant, net achter de spatbord randjes.
Ik kan me voorstellen dat je er dan ook eerder last van hebt met een relatief zware V6 in de neus.
Mijn lichtgewicht 2.0 8v heeft er met 30mm verlaging al last van. Een maat van me kan niet zakken omdattie te breed zit, etc.
Achter kan je wel prima flink brede sloffen kwijt.
Om een of andere maffe reden zijn er hele volksstammen Calibra's die niet breder dan 7inch met 195 brede banden op de voor-as kwijt kunnen. (bij stock ET49. lager maakt het probleem groter)
Toegegeven, dan zijn ze verlaagd, maar niet veel (30mm ongeveer) en dan raak je constant de modderkuipen. Precies op het randje aan de buitenkant, net achter de spatbord randjes.
Ik kan me voorstellen dat je er dan ook eerder last van hebt met een relatief zware V6 in de neus.
Mijn lichtgewicht 2.0 8v heeft er met 30mm verlaging al last van. Een maat van me kan niet zakken omdattie te breed zit, etc.
Achter kan je wel prima flink brede sloffen kwijt.
Ligt aan de motorcode.stokmeister schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:08:
Heeft iemand ervaring met het rijden op lpg g3 in een astra h 1.4 uit 2006? Zijn deze auto's er geschikt voor? Als ik er op google is het lastig om een objectieve mening te vinden.
Kort door de bocht: alle motorcodes die eindigen op z**xer rijden niet goed op gas en kun je ook maar beter laten tenzij je portemonnee flink gevuld is.
Oke, als ik hier kijk dan zie ik dat de motorcode z14xel of z14xep moet zijn. En ik wil juist op lpg gaan rijden om mijn portemonnee gevuld te houden, dus ik denk dat ik ook nog naar een paar opel dealers ga bellen.Blueone schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 23:56:
[...]
Ligt aan de motorcode.
Kort door de bocht: alle motorcodes die eindigen op z**xer rijden niet goed op gas en kun je ook maar beter laten tenzij je portemonnee flink gevuld is.
De BBS velgen zijn niet verkeerd, maar het is niet echt mijn smaak. De Calibra Turbo velgen waar mijn winterbanden op liggen vind ik bijvoorbeeld al een stuk mooier. Waarschijnlijk worden het velden met een soort fan/propeller design. Die van de Turbo zijn ook in die richting, maar zijn met iets te dicht. Maar er zijn 1001 opties, dus dat zal nog wel even puzzelen worden. Zoals McKaamos al aangaf zal ik inderdaad ook op de ET waarde moeten letten. Mijn auto is niet verlaagd of iets dergelijks, is compleet standaard op de chiptuning en een andere uitlaat na, dus daar hoef ik me gelukkig geen zorgen over te maken.Joopieboy schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 20:33:
@Moi_in_actie: dat zijn BBS RX velgen, een van de mooiste voor een Calibra die er zijn!
Wat betreft de banden heb ik inderdaad ook gekeken naar de Pirelli P Zero Nero's. Als ik ze in de juiste maat kan vinden zijn Bridgestone Potenza S02's ook een van de top kandidaten voor mij. Deze zou ik verkiezen boven de RE050's, al is het al maar omdat ik het profiel er mooier uit vind zien
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
De S02 is de opvolger van de ER300 serie, de gewone toerband eigenlijk. Niks mis mee en zeer goede prestaties maar de RE050 is meer een sport band die veel meer grip bier en alles. Als je voor mooi profiel wilt gaan en rolgeluid je niks uitmaakt kun je kijken naar Goodyear Eagle F1 banden...
Ik heb vandaag die site in mijn vorige post eens goed doorgenomen en daar kwam een nieuwe kandidaat uit: Michelin Pilot Super Sport. Probleem is vaak dat net de maat die ik wil niet te krijgen is
Ik heb al eens een lijstje gemaakt met een aantal verschillende bandenmaten en de bijbehorende omtrek:
205/50/16 >> 192cm
215/40/17 >> 189.6cm
215/45/17 >> 196.3cm
225/40/17 >> 192.1cm
225/35/18 >> 193cm
225/40/18 >> 200.1cm
Bovenaan dat wat er nu onder zit, de rest mogelijk opties. Ik heb 18 inch wel meegenomen in de lijst maar dat ben ik eigenlijk niet van plan dat lijkt me iets te groot (bij bijna alle foto's van Calibra's met 18 inch ziet het er in ieder geval niet uit). Denk dat ik eens met een rolmaat ga opmeten hoeveel ruimte er aan de binnenkant van de band zit en hoe dicht de voorbanden in de buurt van de wielkasten komen bij insturen. En ach, in principe heb ik nog tijd zat, over een paar maanden gaan eerst de winterbanden er weer onder en die blijven er wel op tot maart of april
edit: oeps, verkeerde band gelinked
205/50/16 >> 192cm
215/40/17 >> 189.6cm
215/45/17 >> 196.3cm
225/40/17 >> 192.1cm
225/35/18 >> 193cm
225/40/18 >> 200.1cm
Bovenaan dat wat er nu onder zit, de rest mogelijk opties. Ik heb 18 inch wel meegenomen in de lijst maar dat ben ik eigenlijk niet van plan dat lijkt me iets te groot (bij bijna alle foto's van Calibra's met 18 inch ziet het er in ieder geval niet uit). Denk dat ik eens met een rolmaat ga opmeten hoeveel ruimte er aan de binnenkant van de band zit en hoe dicht de voorbanden in de buurt van de wielkasten komen bij insturen. En ach, in principe heb ik nog tijd zat, over een paar maanden gaan eerst de winterbanden er weer onder en die blijven er wel op tot maart of april
edit: oeps, verkeerde band gelinked

Kogel is door de kerk, Polo 6R GTI'tje gaat eruit.
In Oktober wordt er geleverd een:
- Astra GTC Summit White
- 1.4T 165pk ( EDS )
- Mondial Jet Black leder
- Executive pakket
- Navi 900
- Sport+ pakket (LED achterlichten + getinte ramen)
- 20'' Iconic velgen
- OPC-Line pakket
- Adaptive Forward Lighting
- Flex-Ride
- Elektrisch inklapbare spiegels
- Alarm
Kan niet wachten!
In Oktober wordt er geleverd een:
- Astra GTC Summit White
- 1.4T 165pk ( EDS )
- Mondial Jet Black leder
- Executive pakket
- Navi 900
- Sport+ pakket (LED achterlichten + getinte ramen)
- 20'' Iconic velgen
- OPC-Line pakket
- Adaptive Forward Lighting
- Flex-Ride
- Elektrisch inklapbare spiegels
- Alarm
Kan niet wachten!
M3P 24'
Mooie auto.
Echter ik zou zorgen dat je een proefrit maakt met 20inchers want ik heb een insignia met 20 en flex-ride gereden voor een week en dat is niet leuk meer.
Dat moet bij een astra nog erger zijn aangezien de totale wielmaat kleiner is.
Echter ik zou zorgen dat je een proefrit maakt met 20inchers want ik heb een insignia met 20 en flex-ride gereden voor een week en dat is niet leuk meer.
Dat moet bij een astra nog erger zijn aangezien de totale wielmaat kleiner is.
Gedaan, vond het heerlijk rijden. Nou kom ik van een stuiterend GTI'tje af dus alles valt al snel mee.
M3P 24'
Koop je nu in basis de 120pk en die laat je oppiepen tot 165pk of de 140pk?
Wat kost dat zo ongeveer?
Wat kost dat zo ongeveer?
Ik had de 140pk variant genomen, de bestelling is al een tijdje de deur uit, kwam er te laat achter om hem om te laten zetten naar de 120pk variant want volgens EDS gaan ze beide naar exact dezelfde waardes toe. Blokken zijn volgens mij dus ook exact gelijk, op het vermogen na. Had me een paar 100 euro bespaard, achja!
Chipje kost 500,- incl behoud van volledige fabrieksgarantie. Kan ik mee leven.
Chipje kost 500,- incl behoud van volledige fabrieksgarantie. Kan ik mee leven.
M3P 24'
Hallo allen,
Het topic is al een tijdje stil maar ik ben sinds kort bestuurder van een zwarte Corsa C uit 2003 dus ik dacht ik meld me hier even om de gaande discussies in de gaten te houden.
Overigens heb ik nog stalen wielen met wieldoppen en heb ik interesse in wat mooie lichtmetaaltjes, mocht iemand wat hebben liggen of een goeie tip hebben dan zie ik het graag
Het topic is al een tijdje stil maar ik ben sinds kort bestuurder van een zwarte Corsa C uit 2003 dus ik dacht ik meld me hier even om de gaande discussies in de gaten te houden.
Overigens heb ik nog stalen wielen met wieldoppen en heb ik interesse in wat mooie lichtmetaaltjes, mocht iemand wat hebben liggen of een goeie tip hebben dan zie ik het graag
Ook hallo, een trotse Opel Astra bezitter erbij. In dit geval een Opel Astra uit 1998 met 44000 kilometer (geen grap). Ik heb echter twee vragen over deze auto die zelfs de lokale dealer niet eenduidig kan beantwoorden, dus misschien kan iemand het hier met zekerheid zeggen:
Kan de auto de E10 / FuelSave / soortgelijke brandstoffen aan?
Heeft de stekker voor de autoradio een ISO-aansluiting of een andere? Ik wil namelijk de casettedeck die er nu in zit (
) vervangen.
Kan de auto de E10 / FuelSave / soortgelijke brandstoffen aan?
Heeft de stekker voor de autoradio een ISO-aansluiting of een andere? Ik wil namelijk de casettedeck die er nu in zit (

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Ik kan je eerste vraag beantwoorden:
- E10 petrol is cleared for use in all Opel vehicles with petrol engines, excluding:
Models with the 2.2 litre direct injection petrol engine, motor code: Z22YH (Vectra, Signum, Zafira).
(Bron: acea.be)
De tweede niet volledig maar:
Als het goed is heeft je auto gewoon een ISO stekker waar al wat aan zit. Als je een nieuwe radio koopt kan het zijn dat hij past maar de kans is ook aanwezig dat het niet direct past. Gelukkig zijn er voor de meeste modellen gemakkelijk tussenstukjes te krijgen. Als je er zelf niet uit komt kan je meestal wel terecht bij een zaak zoals halfords, brezan etc. voor een passend stukje.
- E10 petrol is cleared for use in all Opel vehicles with petrol engines, excluding:
Models with the 2.2 litre direct injection petrol engine, motor code: Z22YH (Vectra, Signum, Zafira).
(Bron: acea.be)
De tweede niet volledig maar:
Als het goed is heeft je auto gewoon een ISO stekker waar al wat aan zit. Als je een nieuwe radio koopt kan het zijn dat hij past maar de kans is ook aanwezig dat het niet direct past. Gelukkig zijn er voor de meeste modellen gemakkelijk tussenstukjes te krijgen. Als je er zelf niet uit komt kan je meestal wel terecht bij een zaak zoals halfords, brezan etc. voor een passend stukje.
Astra G past gewoon een DIN format radio in en de stekker is ISO, met één uitzondering.
De contact plus en de accu plus zitten omgedraaid. De draden zijn beide rood maar de ene is dun en de andere is dik.
Die moet je omwisselen, anders onthoud je radio de voorkeuze zenders niet, vergeet hij waar je was op een CD/MP3 etc, verliest elke keer de equalizer instellingen en de radio gaat dan niet vanzelf aan als je de auto op contact zet.
En, afhankelijk van het vermogen radio, trek je dus ook teveel power door de dunne draad en kan dan een zekering opblazen.
Aan de zijkant van de stekker zit een klein gekleurd vlakje, en dat is eigenlijk een pen die door de stekker heen loopt. Als je die er uit trekt kan je de draden er zo uit trekken en omwisselen.
Ik weet niet wat voor radio je wil gaan plaatsen, maar sommige merken (o.a. Alpine) heeft standaard een kabeltje uit de radio waar twee stekkertjes in zitten zodat je de beide plussen kan omwisselen zonder te prutsen.
Wat betreft E10: dat kan inderdaad, uitgezonderd de 2.2 directe injectie (Z22YH). Waar je ook mee uit wil kijken is oudere Opeltjes met rubber benzineleidingen. Die willen over tijd nog wel eens vergaan. Verder geen probleem.
Fuelsave is geen E10, maar benzine met toevoegingen en kan veilig getanked worden.
De contact plus en de accu plus zitten omgedraaid. De draden zijn beide rood maar de ene is dun en de andere is dik.
Die moet je omwisselen, anders onthoud je radio de voorkeuze zenders niet, vergeet hij waar je was op een CD/MP3 etc, verliest elke keer de equalizer instellingen en de radio gaat dan niet vanzelf aan als je de auto op contact zet.
En, afhankelijk van het vermogen radio, trek je dus ook teveel power door de dunne draad en kan dan een zekering opblazen.
Aan de zijkant van de stekker zit een klein gekleurd vlakje, en dat is eigenlijk een pen die door de stekker heen loopt. Als je die er uit trekt kan je de draden er zo uit trekken en omwisselen.
Ik weet niet wat voor radio je wil gaan plaatsen, maar sommige merken (o.a. Alpine) heeft standaard een kabeltje uit de radio waar twee stekkertjes in zitten zodat je de beide plussen kan omwisselen zonder te prutsen.
Wat betreft E10: dat kan inderdaad, uitgezonderd de 2.2 directe injectie (Z22YH). Waar je ook mee uit wil kijken is oudere Opeltjes met rubber benzineleidingen. Die willen over tijd nog wel eens vergaan. Verder geen probleem.
Fuelsave is geen E10, maar benzine met toevoegingen en kan veilig getanked worden.
[ Voor 22% gewijzigd door McKaamos op 05-09-2012 08:30 ]
Prima. bedankt voor de kennisdeling. Triest dat ik het beter op Tweakers.net kan vragen dan aan de lokale Opel-dealer.
Ik wil overigens een JVC bluetooth/MP3 radio kopen, daar zitten geen verloopstukjes bij
Ik wil overigens een JVC bluetooth/MP3 radio kopen, daar zitten geen verloopstukjes bij
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Die verloopstukjes zitten bij geen enkele radio erbij aangezien nagenoeg alle radio's een dezelfde iso hanteren. Het verschil zit hem alleen in de verschillende automerken. Daarvoor kan je los nog verloopstekkers kopen.
Not correct.TheJason schreef op woensdag 05 september 2012 @ 09:05:
Die verloopstukjes zitten bij geen enkele radio erbij aangezien nagenoeg alle radio's een dezelfde iso hanteren. Het verschil zit hem alleen in de verschillende automerken. Daarvoor kan je los nog verloopstekkers kopen.
Alpine heeft zijn eigen stekker en levert een verloop naar ISO bij.
Volgens mij is ISO niet een en dezelfde soort. Een Opel stekker is anders dan een bijv. BMW stekker maar zijn wel ISO. Ik heb iig in mijn Astra '97 moeten spelen met een verloopje toen ik van OEM naar kenwood ging.
Blij dat m'n huidige Opel een dubbel-din heeft die weinig te wensen over laat
[ Voor 27% gewijzigd door warhamstr op 05-09-2012 20:58 ]
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Laat ik het dan anders zeggenMcKaamos schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:26:
[...]
Not correct.
Nee dat is geen ISO wat jij zegt, dat zijn fabrieks radio stekkers, ISO is een standaard iets en daar kun je idd verloopstekkers voor nodig hebben:warhamstr schreef op woensdag 05 september 2012 @ 20:58:
Volgens mij is ISO niet een en dezelfde soort. Een Opel stekker is anders dan een bijv. BMW stekker maar zijn wel ISO. Ik heb iig in mijn Astra '97 moeten spelen met een verloopje toen ik van OEM naar kenwood ging.

Onderin zie je de zwart/bruine iso stekker met een verloop naar de stekkers van de auto. Opel heeft idd net even iets smallere stekkers:
Klopt en de opelstekker klemt er niet lekker in. Dus bij mij zitten er tierips omheen.McKaamos schreef op woensdag 05 september 2012 @ 18:26:
[...]
Not correct.
Voordeel van de Alpine is dat je zelf die voeding kunt schakelen. Draadjes hebben stekkers in het midden zodat je ze correct kunt aansluiten.
Alleen moet je die wel eerst aansluiten anders zit je 2 avonden te vloeken omdat je radio het gewoon NIET doet.
Ik zit ook met een brandende vraag,
Ik heb een Opel Vectra B Caravan X1.8X uit 1998.

Ondanks dat ik zuinig rij, dus met zo weinig mogelijk koplampen aan, afremmen op de motor, snel doorschakelen naar een hogere versnelling, kom ik niet verder dan een bekaaide 1 op 10. Met de hedendaagse benzineprijzen een dorstige wagen.
Valt er nog iets anders aan de auto te doen waardoor de motor zuiniger wordt? Of is het gewoon dat de auto nu eenmaal zo zwaar is en dat ik genoegen moet nemen met die 1 op 10?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| Omschrijving van de inrichting stationwagen Aantal zitplaatsen 5 Aantal staanplaatsen N.v.t. Kleur(en) GRIJS Motor Brandstof Benzine Aantal cilinders 4 Cilinderinhoud 1799 cm³ Vermogen 85 kW Vermogen (brom/snorfiets) N.v.t. Maximale constructiesnelheid (brom/snorfiets) N.v.t. Massa & laadvermogen Massa leeg voertuig 1.260 kg Laadvermogen N.v.t. Toegestane maximum massa voertuig 1.905 kg Massa rijklaar 1.360 kg Aanhangwagen Maximum te trekken massa: - ongeremd 680 kg - geremd 1.250 kg - oplegger geremd N.v.t. - autonoom geremd N.v.t. - middenas geremd N.v.t. |

Ondanks dat ik zuinig rij, dus met zo weinig mogelijk koplampen aan, afremmen op de motor, snel doorschakelen naar een hogere versnelling, kom ik niet verder dan een bekaaide 1 op 10. Met de hedendaagse benzineprijzen een dorstige wagen.
Valt er nog iets anders aan de auto te doen waardoor de motor zuiniger wordt? Of is het gewoon dat de auto nu eenmaal zo zwaar is en dat ik genoegen moet nemen met die 1 op 10?
Er zijn wel zuinigere rijders op spritmonitor. Een familielid van mij heeft ook zo'n wagen met de 1.6 benzine, en die rijdt ook 1 op 10. Die heeft dan wel leren rijden in de jaren 70 (altijd 1 versnelling te laag rijden, 50 in z'n drie enzo).
[ Voor 3% gewijzigd door Gluten Parody op 25-09-2012 05:06 ]
Koplampen maakt geen bal uit 200W op 85000W is natuurlijk niet meetbaar.[message=38987520,noline]Snowwie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 04:45[/messageOndanks dat ik zuinig rij, dus met zo weinig mogelijk koplampen aan, afremmen op de motor, snel
Lijkt me ergens toch iets niet helemaal lekker te zijn dan, ook natuurlijk afhankelijk van stad/snelweg ratio maar ik rij met een 1.6 sedan versie gewoon minimaal 1:14 met 20%stad / 80%snelweg en dan rij ik zeker niet langzaam, snel doortrekken naar v-max en dat aanhouden. Bandenspanning check ik ongeveer om de maand want dat maakt heel erg veel uit.Snowwie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 04:45:
... Of is het gewoon dat de auto nu eenmaal zo zwaar is en dat ik genoegen moet nemen met die 1 op 10?
Rijd je veel te korte ritjes? Schakel je te snel op? Rijd je ritten met onregelmatige snelheid? Hoe is de staat van onderhoud (vooral mechanisch)? Bandenspanning op orde?Snowwie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 04:45:
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Als het veel korte ritjes zijn dan is dat niet zo gek..Snowwie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 04:45:
Heb zelf een Vectra B2 sedan met X16XEL uit 1999 en mijn verbruikt op korte ritjes zit ook zo rond de 1 op 10. Heb dan wel een redelijk zware voet haha.
Maar eind augustus/ begin september naar Kroatië geweest, zwaar beladen en een aanhanger achter de auto, gemiddeld 1 op 16 gereden en dat inclusief de bergen en alles. Lijkt mij toch zeker niet verkeerd. Ik moest een aantal keren wel terug naar de 3 om de berg op te komen maar je moet wat..
Overigens op de heenweg ook over de 200.000 heen gegaan, blijft toch een leuke mijlpaal
Mijn werk is op 17 kilometer afstand met veel rechtuit rechtaan wegen. Ik rij in minder dan 20 minuten naar m'n werk.
Doorschakelen meestal ongeveer zo: 15km -> 2, 30km -> 3, 50km -> 4, 60km -> 5. Ik denk dat de meeste zuinige rijders het wel zo doen.
Mechanisch is alles in orde, alhoewel heel af en toe het ABS lampje blijft branden. Een aantal dagen geleden is wel een wiellager voor vervangen en is er een nieuwe spruitstuk pakking geplaatst. De wiellager voor was bijna helemaal versleten, dus wellicht kostte dat ook extra brandstof.
Bandenspanning is ok, misschien is het handig om de banden iets harder op te pompen, ze zitten nu rond de 2,2 bar.
Doorschakelen meestal ongeveer zo: 15km -> 2, 30km -> 3, 50km -> 4, 60km -> 5. Ik denk dat de meeste zuinige rijders het wel zo doen.
Mechanisch is alles in orde, alhoewel heel af en toe het ABS lampje blijft branden. Een aantal dagen geleden is wel een wiellager voor vervangen en is er een nieuwe spruitstuk pakking geplaatst. De wiellager voor was bijna helemaal versleten, dus wellicht kostte dat ook extra brandstof.
Bandenspanning is ok, misschien is het handig om de banden iets harder op te pompen, ze zitten nu rond de 2,2 bar.
Als dat dan voornamelijk buiten de bebouwde kom is en zonder al te veel stoplichten dan zou je veel zuiniger moeten kunnen halen.Snowwie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:03:
Mijn werk is op 17 kilometer afstand met veel rechtuit rechtaan wegen. Ik rij in minder dan 20 minuten naar m'n werk.
Spruitstuk pakking lekte veel? Te weinig tegendruk kan je ook aardig wat vermogen/ brandstof kostten.. Wiellager kan inderdaad ook nog iets uitmaken.
Wat betreft de banden, ik heb op mijn Vectra 2,4 bar en 225/45/17 banden met Vectra GTS velgen, niet echt een combinatie voor zuinig rijden. Wel veel grip
Spruitstuk was idd behoorlijk lek. Het typisch geluid dat je ook hoort als een uitlaat lek is, hoorde ik nu onder de motorkap vandaan komen.
Ik weet de maten van mijn banden niet eens, die zou ik eens moeten bekijken. Maar net wat je zegt, misschien iets meer lucht er in.
Ik weet de maten van mijn banden niet eens, die zou ik eens moeten bekijken. Maar net wat je zegt, misschien iets meer lucht er in.
Ligt ook aan je overbrenging. Bij onze Corsa C schakel ik bij 1500 toeren op. Dat is 15km -> 2, 30km -> 3, 40km -> 4, 50km -> 5. Alleen als ik snel moet optrekken dan laat ik de toeren hoger oplopen.Snowwie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:03:
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
De GTC staat bij de dealer, vrijdag de aflevering.
M3P 24'
Diesel dan toch zeker? Mijn Corsa-C 1.2 Benzine (model tot 2004, 75 pk) moet ik niet onder de 1950 rpm laten komen; dan gebeurt er niet veel meer behalve wat gebrom van onder de motorkap.breinonline schreef op woensdag 26 september 2012 @ 06:31:
[...]
Ligt ook aan je overbrenging. Bij onze Corsa C schakel ik bij 1500 toeren op. Dat is 15km -> 2, 30km -> 3, 40km -> 4, 50km -> 5. Alleen als ik snel moet optrekken dan laat ik de toeren hoger oplopen.
Nee hoor, de benzine 1.2 twinport uit 2005 (80pk). Lager dan 1500 rpm gaat niet lekker overigens.DrivinUCrazy schreef op woensdag 03 oktober 2012 @ 18:57:
[...]
Diesel dan toch zeker? Mijn Corsa-C 1.2 Benzine (model tot 2004, 75 pk) moet ik niet onder de 1950 rpm laten komen; dan gebeurt er niet veel meer behalve wat gebrom van onder de motorkap.
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini
Wat een gaaf model is dat geworden zeg!
Die Astra is zeker een knappe wagen
Vraagje. Ik heb verder wat gelezen over de Corsa 1.2 twinsport, maar ben wel benieuwd of er iemand is met eigen ervaring en kennis.
Ga dit weekend weer kijken voor een 2e auto en kijk naar de 1.2 benzine twinsport uit 2006. Zijn er dingen waar er speciaal naar gekeken moet worden bij dit model? De auto heeft 65K gereden.
Thanks
Vraagje. Ik heb verder wat gelezen over de Corsa 1.2 twinsport, maar ben wel benieuwd of er iemand is met eigen ervaring en kennis.
Ga dit weekend weer kijken voor een 2e auto en kijk naar de 1.2 benzine twinsport uit 2006. Zijn er dingen waar er speciaal naar gekeken moet worden bij dit model? De auto heeft 65K gereden.
Thanks
Ik heb een Corsa C met de 1.2 twinport. Bevalt goed, loopt soepel (veel soepeler dan de motor in de Fox van mijn schoonmoeder) en is redelijk geluidsarm. Windgeruis is een stuk erger bij hogere snelheden. Verbruik is prima, voor een motor uit die tijd. Is ook wel ter verwachten, het is een doorontwikkeling van de motoren die al in de Corsa B zaten, steed verder gefinetuned. Veel meer kan ik je er ook niet over zeggenUnknown Alien schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:52:
Thanks
ahh bedankt voor je reactie. Een tevreden bestuurderbreinonline schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:34:
[...]
Ik heb een Corsa C met de 1.2 twinport. Bevalt goed, loopt soepel (veel soepeler dan de motor in de Fox van mijn schoonmoeder) en is redelijk geluidsarm. Windgeruis is een stuk erger bij hogere snelheden. Verbruik is prima, voor een motor uit die tijd. Is ook wel ter verwachten, het is een doorontwikkeling van de motoren die al in de Corsa B zaten, steed verder gefinetuned. Veel meer kan ik je er ook niet over zeggen
het is dit model kleur en inyterieur hetzelfde.
http://www.autowereld.nl/...s-airco-4432063/foto.html
Vind hem wel mooi eerlijk gezegd
Ik heb ook exact dat model / motor gehad, alleen de 3 deurs.
Heb er totaal geen problemen mee gehad in de 3 jaar dat ik ermee heb gereden. Was een top gebakje!
Heb er totaal geen problemen mee gehad in de 3 jaar dat ik ermee heb gereden. Was een top gebakje!
M3P 24'
Tips voor zuinig rijden:Snowwie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:03:
- zo snel mogelijk naar de derde versnelling.
- in de drie naar de gewenste snelheid. Toeren maken is geen enkel probleem. Vervolgens meteen (bv bij 80 km/u) naar de 5.
- elke langzame bocht (stadsverkeer) in de drie nemen. Moderne motoren kunnen het lage toerental zonder problemen aan.
- zo veel mogelijk uitvieren. Bij het uitvieren de versnellingsbak in een versnelling laten staan, en niet de koppeling intrappen. Zet je de auto in de vrij, of trap je de koppeling in, dan draait de motor stationair, en kost het je brandstof.
Deze tips verlagen bij mij het verbruik met veel korte ritjes van 8,9 L /100 km naar 7,6 L /100 km. (Opel Astra Sportstourer 1.4 turbo)
Die witte GTC is echt sexy man, aparte maar mooie velgen overigens :)!
Wat was je verbruik ongeveer?Vissa66 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 16:48:
Ik heb ook exact dat model / motor gehad, alleen de 3 deurs.
Pfoe, dat was meestal rond de 1 op 17 geloof ik.
M3P 24'
Ik haal met 1.4t sports tourer 7.1 l/100km gem en als ik langere stukken rij kom ik op 6.7107mb schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:02:
[...]
Tips voor zuinig rijden:
- zo snel mogelijk naar de derde versnelling.
- in de drie naar de gewenste snelheid. Toeren maken is geen enkel probleem. Vervolgens meteen (bv bij 80 km/u) naar de 5.
- elke langzame bocht (stadsverkeer) in de drie nemen. Moderne motoren kunnen het lage toerental zonder problemen aan.
- zo veel mogelijk uitvieren. Bij het uitvieren de versnellingsbak in een versnelling laten staan, en niet de koppeling intrappen. Zet je de auto in de vrij, of trap je de koppeling in, dan draait de motor stationair, en kost het je brandstof.
Deze tips verlagen bij mij het verbruik met veel korte ritjes van 8,9 L /100 km naar 7,6 L /100 km. (Opel Astra Sportstourer 1.4 turbo)
Let er allereerst op dat twinport niet veel met sport te maken heeft.Unknown Alien schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:52:
Thanks
Er zijn niet veel zwakke punten aan de Corsa-C. Hoogstens de schakeloverbrenging; dit is een kunststof asje. Dit kan wat verslijten waardoor de versnellingsbak steeds minder makkelijk richting 1 of 2 geschakeld wil worden. Reparatie kost 150 euro.
Pluspunten:
- Kunststof wielkasten (geen roestvorming zoals bij de oudere modellen)
- Distributieketting
Als je over een drempel rijdt kan het zijn dat je (achter) een krakend geluid hoort. Geen zorgen over maken; dit is normaal.
Bij een auto van 6 jaar oud kan het lonen om even uitgebreid te kijken of de ruitenwisser en achterruitverwarming achter het doet. Ik heb het sterke vermoeden dat dit bij mij bij het scharnier van de achterklep op dit moment kapot is; de verwarming doet niets meer. Niet direct een reden om de auto te laten staan, maar wel handig om te laten repareren of wat van de prijs af te kletsen.
Thanks 4 the adviceDrivinUCrazy schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:00:
[...]
Let er allereerst op dat twinport niet veel met sport te maken heeft.![]()
Er zijn niet veel zwakke punten aan de Corsa-C. Hoogstens de schakeloverbrenging; dit is een kunststof asje. Dit kan wat verslijten waardoor de versnellingsbak steeds minder makkelijk richting 1 of 2 geschakeld wil worden. Reparatie kost 150 euro.
Pluspunten:
- Kunststof wielkasten (geen roestvorming zoals bij de oudere modellen)
- Distributieketting
Als je over een drempel rijdt kan het zijn dat je (achter) een krakend geluid hoort. Geen zorgen over maken; dit is normaal.
Bij een auto van 6 jaar oud kan het lonen om even uitgebreid te kijken of de ruitenwisser en achterruitverwarming achter het doet. Ik heb het sterke vermoeden dat dit bij mij bij het scharnier van de achterklep op dit moment kapot is; de verwarming doet niets meer. Niet direct een reden om de auto te laten staan, maar wel handig om te laten repareren of wat van de prijs af te kletsen.
Prijs zijn we al over uit en staat vast op 5K. Toch een nette prijs als de auto in orde is. Ok kleine krasjes of deukje is normaal met en 2e handse auto van 6 a 7 jaar oud.
Twinsport geen sportieve auto, maar wel zuinig
Dit is onze 2e auto. Die gebruik ik alleen voor naar me werk 50km per dag. En korte afstanden. De andere auto is een diesel en wordt niet gebruikt als boodschappen auto. Diesel moet je niet voor 5 km afstanden gebruiken.
Wel mooi dat deze een ketting heeft wist ik niet.
Wat ik wel heb gelezen op internet verschillende sites is dat van de corsa zx1.2 de nokkenas breekt

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic.php?f=43&t=81321
Voordeel er zijn 1000en corsa's verkocht en waarschijnlijk 3% die dit probleem hebben.
Ik heb zelf een Corsa C Z1.2xe voor maar 1500 gekocht en het echt grote probleem dat ik heb is het olieverbruik van de motor. Nu kun je dit voor aanschaf moeilijk controleren maar als je hem koud start en een beetje gas geeft en hij geeft dan veel blauw/witte rook. Beter niet doen want dan is de motor waarschijnlijk net zo gaar als de mijne.
Krakende geluid achter zijn trouwens gewoon uitgedroogde achterasbussen, je kunt ze vervangen als je je er aan irriteert maar het is niet noodzakelijk. En inderdaad hij heeft een ketting, als deze niet 100% is hoor je dat meteen, licht ratelgeluid is dwars door de motorkap te horen. Nu kost zoon verangingskitje 150 euro (zonder werkplaatskosten) maar in principe gaat zo'n ketting een leven lang mee dus hopelijk is dat ook in orde.
Krakende geluid achter zijn trouwens gewoon uitgedroogde achterasbussen, je kunt ze vervangen als je je er aan irriteert maar het is niet noodzakelijk. En inderdaad hij heeft een ketting, als deze niet 100% is hoor je dat meteen, licht ratelgeluid is dwars door de motorkap te horen. Nu kost zoon verangingskitje 150 euro (zonder werkplaatskosten) maar in principe gaat zo'n ketting een leven lang mee dus hopelijk is dat ook in orde.
2.2 bar lijkt me ook een beetje laag. Verder is 1 op 10 aan de hoge kant... Met m'n toenmalige V6 haalde ik zelfs 1 op 10/11Snowwie schreef op dinsdag 25 september 2012 @ 22:31:
Spruitstuk was idd behoorlijk lek. Het typisch geluid dat je ook hoort als een uitlaat lek is, hoorde ik nu onder de motorkap vandaan komen.
Olie verbruik voor een benzine is niet gebruikelijk voor een "jonge" auto. Ik weet wel de standaard dingen waar op te letten, maar er zijn vaak wel specifieke ziektes die elk merk/model heeft om op te letten. vandaar me vraag hier voor persoonlijke ervaringen.Gammort schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:25:
Ik heb zelf een Corsa C Z1.2xe voor maar 1500 gekocht en het echt grote probleem dat ik heb is het olieverbruik van de motor. Nu kun je dit voor aanschaf moeilijk controleren maar als je hem koud start en een beetje gas geeft en hij geeft dan veel blauw/witte rook. Beter niet doen want dan is de motor waarschijnlijk net zo gaar als de mijne.
Ik kijk sws onder de motorkap voor oliepeil en hoe de olie aanvoelt erg dun (donder is hij vrijwel altijd tenzij het pas ververst is) remvloeistof of alles droog is en geen olie lekt bij de cylinderkop enzo. In het blok kan je toch nooit kijken
Vorige auto ook btje pech was een E46 2 proef ritten gemaakt van 15 min. niks aan de hand gekocht en nog geen 5 min. later ging er al de airbag lampje branden

Astra G 2.0 TDI ook gehad en vond dat een erg fijne auto. Is ook alleen maar weg gegaan, omdat we verhuist waren en net 10 min. op de fiets al op kantoor was. Dus geen diesel meer nodig.
Dus ik hoop dat ik met deze corsa ook veel schade vrije en geen gekke dingen mee maak.
Dit wel eens meegemaakt??
Bracht de Astra altijd naar de Opel dealer voor onderhoudt. had weer een beurt laten doen. 1 week later kom ik van de snelweg af en moet de bocht om moest bij remmen, maar rem pendaal geen druk en ging zo rechtdoor @*^&!@(*^#(!^#. Toen meteen door gereden naar de dealer was 2 min. verderop. Gingen ze hem meteen nakijken ik bij de monteur staan meekijken. Zegt hij :" Meneer u mag uw remvloeistof wel eens vervangen dat is net schuim" Ik zeg ohhh echt waar. Pak papiertje uit dashbord :" kijk meneer volgens u of uw collega is dat van de week hier gedaan" stilte... was ook de laatste x dat ik daar ben geweest.

Heb de Corsa gekocht 
Verder rijdt de auto prima. STUK beter dan de vorige auto fiat punto 1.2 >_<
Zit net geen 66K op de teller. En volgens Broekhuis is de laatste service beurt gedaan bij 41500K. Dus eerst maar een beurt laten doen bij de dealer. Zal wel een grote beurt zijn. Kan nergens op de opel site vinden wat dat kost. Zo duur kan dat toch niet zijn.
Hoor dit geluid idd. is dit makkelijk zelf te vervangen?Krakende geluid achter zijn trouwens gewoon uitgedroogde achterasbussen, je kunt ze vervangen als je je er aan irriteert maar het is niet noodzakelijk.
Verder rijdt de auto prima. STUK beter dan de vorige auto fiat punto 1.2 >_<
Zit net geen 66K op de teller. En volgens Broekhuis is de laatste service beurt gedaan bij 41500K. Dus eerst maar een beurt laten doen bij de dealer. Zal wel een grote beurt zijn. Kan nergens op de opel site vinden wat dat kost. Zo duur kan dat toch niet zijn.
Lekker dan dat verhaal van je Astra, had niet op de snelweg moeten gebeuren tijdens een noodstop

Volgens het boekje mag de Z1.2XE 0,6l olie per 1000 km gebruiken. Ik vind het ook absurd veel, maar goed. Inmiddels 18.000 sinds de laatste beurt gereden, en het oliepeil is pas 1 streepje op de peilstok gezakt, dus dat valt bij mij nog reuze mee. (geen idee hoeveel dat trouwens is in liters)Gammort schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 13:25:
Ze (lees: opel-forumUnknown Alien schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 09:48:
Heb de Corsa gekocht
[...]
Hoor dit geluid idd. is dit makkelijk zelf te vervangen?
Het enige dat je hoeft te weten is dat het normaal is, waarna je er met een gerust hart aan kunt wennen.
idd ik was ERG kwaad en liet ik merken ook. ff met 100km/pu de file inrijdenAapje schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 10:11:
Lekker dan dat verhaal van je Astra, had niet op de snelweg moeten gebeuren tijdens een noodstop

gelukkig niet gebeurd,
ahh duidelijk. Dan laat ik het zoZe (lees: opel-forum ) zeiden mij dat het vervangen van die bussen geen langdurige oplossing is tegen het gekraak. Denk eerder in weken dan in maanden. Zodoende heb ik er zelf ook nooit iets aan gedaan.
Het enige dat je hoeft te weten is dat het normaal is, waarna je er met een gerust hart aan kunt wennen.
Aankomende vrijdagochtend grote beurt bij de opel dealer. olie filter wil je echt niet voor de deur doen.
Bougies lucht filter enzo doe ik wel zelf wel.
Ja inderdaad ik kan ook als advies geven het gewoon zo te laten, vervang het zelf ook niet 
Tja wellicht is het verbruik zo hoog omdat mijn motortje in het verleden aardig is doorgetrapt plus het feit dat het olieverbruik al wat hoger mag zijn. In ieder geval best klote aangezien dit fixen niet echt een optie is op zo'n goedkope auto, een revisie is echt belachelijk duurVolgens het boekje mag de Z1.2XE 0,6l olie per 1000 km gebruiken. Ik vind het ook absurd veel, maar goed. Inmiddels 18.000 sinds de laatste beurt gereden, en het oliepeil is pas 1 streepje op de peilstok gezakt, dus dat valt bij mij nog reuze mee. (geen idee hoeveel dat trouwens is in liters)
Auto start prima, maar zodra de motor gestart is hoor je heel snel GGG alsof de startmotor niet meteen stil staat. Startmotor nu al stuk bij 66K KMs
. Nee ik hou de sleutel niet gedraaid als de motor eenmaal gestart is 
Nou ik heb nog nooit en benzine auto gehad die zoveel olie verbruikt. Lijkt me niet echt normaal.
De Astra G 2.0 diesel die ik had gebruikte 1L per 5K KM.
We hebben ook een bmw 2.0 TD en die verbruikt helemaal geen olie.
Wat is de justification van Opel eigenlijk om te zeggen dat het normaal is als je .6L olie verbruikt per 1000 KM ?

Nou ik heb nog nooit en benzine auto gehad die zoveel olie verbruikt. Lijkt me niet echt normaal.
De Astra G 2.0 diesel die ik had gebruikte 1L per 5K KM.
We hebben ook een bmw 2.0 TD en die verbruikt helemaal geen olie.
Wat is de justification van Opel eigenlijk om te zeggen dat het normaal is als je .6L olie verbruikt per 1000 KM ?
[ Voor 25% gewijzigd door Unknown Alien op 30-10-2012 11:38 ]
Zoiets mag de X16XEL II in mijn Vectra B2 ook aan olie verbruiken volgens specificatie. 2 maanden terug mee naar Kroatië geweest. Totaal meer dan 2500 KM gereden. Geen olieverbruik kunnen constateren.
Vorige beurt wat ik de auto heb gegeven is nu bijna 20.000 KM geleden. Heeft nu ongeveer 1 liter olie verbruikt en dat is met veel korte stukjes en toch vaak ook wel aardig doortrappen. Heb er overigens Kroon olie Torsynth 5W30 in zitten. De dikte van de olie welke je gebruikt heeft behoorlijk wat invloed op het olieverbruik!
Auto heeft inmiddels 203.000+ km gereden en is uit 1999 dus vind het olieverbruik in ieder geval niet hoog...
Vorige beurt wat ik de auto heb gegeven is nu bijna 20.000 KM geleden. Heeft nu ongeveer 1 liter olie verbruikt en dat is met veel korte stukjes en toch vaak ook wel aardig doortrappen. Heb er overigens Kroon olie Torsynth 5W30 in zitten. De dikte van de olie welke je gebruikt heeft behoorlijk wat invloed op het olieverbruik!
Auto heeft inmiddels 203.000+ km gereden en is uit 1999 dus vind het olieverbruik in ieder geval niet hoog...
Check die typenamen dan: jam, glam en slam.. wtf 
Ik vind eigenlijk alleen de slam met 100pk nog wel aardig, maar ik denk dat er voornamelijk 70pk versies gaan rondrijden
Wellicht komt later nog een 1.6 turbo ofzo? Dan wordt het leuker
Ik vind eigenlijk alleen de slam met 100pk nog wel aardig, maar ik denk dat er voornamelijk 70pk versies gaan rondrijden
Voor lease is de 70PK niet meer intresant. De 1.4 100PK zal ook wel in de 20% categorie komen en de nieuw prijs verschilt niet veel.
Ik zou voor lease liever 15e p/m mee rbetalen en 40% meer vermogen hebben. En ook wat meer nm vanwege iets grotere cylinder inhoudt
1.6 T zou nog leuker zijn idd. En dan wel 1:15 gemm. rijden
Ik zou voor lease liever 15e p/m mee rbetalen en 40% meer vermogen hebben. En ook wat meer nm vanwege iets grotere cylinder inhoudt
1.6 T zou nog leuker zijn idd. En dan wel 1:15 gemm. rijden
Tja, maar een auto van ongeveer 15k ga je toch niet leasen? Of zeg ik nu rare dingen? Ik zou zo'n auto ook niet als eerste auto nemen.. beetje klein en onpraktisch lijkt me
OOOOH PEEEEE CEEEE !!!!!Gammort schreef op dinsdag 30 oktober 2012 @ 12:50:
Check die typenamen dan: jam, glam en slam.. wtf

Inderdaad zelfde motor als in de Corsa OPC hoop ik dan, 210 pk 
Probeerde zelf een impressie te maken van een sportieve adam, maar niet echt gelukt haha
Probeerde zelf een impressie te maken van een sportieve adam, maar niet echt gelukt haha

Dit topic is gesloten.