Mwa een slechte kap herken je wel aan scheuren/ducttape en kit...
Mooi zijn ze hehOphidian schreef op zaterdag 11 juli 2015 @ 12:19:
* Ophidian meldt zich hier.
Wegens komst van een kleintje op zoek gegaan naar een station. Maxi cosi past niet goed in een DS3Uiteindelijk terecht gekomen bij de dealer waar onze tweede auto vandaan komt. Het is een Astra tourer CDTi 1.3 geworden in Cosmo uitvoering. 93k km op de teller, onderhoudsboekje bekend. Uiteindelijk nog 500 euro van de prijs afgekregen met 1 jaar garantie en Opel assistance. Binnenkort maar even de polijstmachine weer tevoorschijn halen
Wij zijn content
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
By each crime and every kindness, we birth our future
Ik heb foto's binnen van vandaag, op het eerste oog ziet het er goed uitAapje schreef op maandag 13 juli 2015 @ 11:00:
Mwa een slechte kap herken je wel aan scheuren/ducttape en kit...
Alleen heeft de kadett geen remdruk, heb je een idee wat het zou kunnen zijn?
Vast niks spannends, lekke slang, leiding, cilinder, klauwtje mss? Je praat met zoiets echt over tientjes werk als je hetzelf doet... Wellicht zelfs simpeler en de vloeistof vervangen...redbullet schreef op maandag 13 juli 2015 @ 16:20:
[...]
Ik heb foto's binnen van vandaag, op het eerste oog ziet het er goed uit
Alleen heeft de kadett geen remdruk, heb je een idee wat het zou kunnen zijn?
* Luuk meldt zich..
Onlangs een Astra G cabrio gekocht:)
Een 2.2 16v van dec. 2001 met leer, xenon enz. 115k gelopen en nagenoeg in nieuwstaat

Alleen de grijze laklaag op de middenconsole was beschadigd bij het bakje en zat vol krassen (hebben ze allemaal) Dus dit weekend de hele middenconsole eruit gesloopt en opnieuw gespoten, Mat zwart dit keer. Helemaal weer als nieuw

Blij mee
Onlangs een Astra G cabrio gekocht:)
Een 2.2 16v van dec. 2001 met leer, xenon enz. 115k gelopen en nagenoeg in nieuwstaat

Alleen de grijze laklaag op de middenconsole was beschadigd bij het bakje en zat vol krassen (hebben ze allemaal) Dus dit weekend de hele middenconsole eruit gesloopt en opnieuw gespoten, Mat zwart dit keer. Helemaal weer als nieuw

Blij mee
Xpost uit het SJAT-topique, weet niet of hier ook mensen zijn die daar niet kijken?

Drive it like you stole it.
Nette foto's, ziet er toch tof uit zo onder het rijden.
Maar krijg wel het idee dat ie moet zakken. 
@G-PHREAK: netjes, dat is idd stukken beter dan al dat beschadigde spul. Waarom niet voor zilver gegaan trouwens? Vind ik ook erg netjes bij een G.
@G-PHREAK: netjes, dat is idd stukken beter dan al dat beschadigde spul. Waarom niet voor zilver gegaan trouwens? Vind ik ook erg netjes bij een G.
Het leven is te kort om geduld te hebben!
Misschien als ik ooit een tweedehands schroefset kan vast krijgen, maar voorlopig wil ik geen 1000€ uitgeven eraanJoopieboy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:42:
Nette foto's, ziet er toch tof uit zo onder het rijden.Maar krijg wel het idee dat ie moet zakken.
Tnx! Volledig zwart vind ik gewoon mooier staan in het interieur, vandaarJoopieboy schreef op maandag 13 juli 2015 @ 21:42:
Nette foto's, ziet er toch tof uit zo onder het rijden.Maar krijg wel het idee dat ie moet zakken.
Aah dat verklaart.
Sowieso niet verkeerd idd alles weer netjes. 
@MarkoVie: ligt aan de kwaliteit schroefset die je gebruikt... Goedkope setjes kunnen gaan stuiteren. Maar waarom geen veren en die laten poadercoaten in het zwart en die eronder? Setje Eibach komt de rijkwaliteit aardig ten goed.
@MarkoVie: ligt aan de kwaliteit schroefset die je gebruikt... Goedkope setjes kunnen gaan stuiteren. Maar waarom geen veren en die laten poadercoaten in het zwart en die eronder? Setje Eibach komt de rijkwaliteit aardig ten goed.
Das natuurlijk goedkoper ja, 30mm verlaging dan. Maar ik vind dat hij nu al vrij hard ligt, dus vrees dat ik nog meer aan comfort ga moeten inboeten (iets dat ik al redelijk verloren heb met naar 20" velgen te gaan vind ik persoonlijk).
Ziet er weer netjes uit! Grappig om te zien dat de toerenteller groter is dan de snelheidsmeter en een prominentere plaats heeft.
Ik was zelf gisteren de olie aan het bijvullen en tijdens het wachten zag ik opeens roest op de motorkap zitten; dit blijkt een Corsa D kwaal te zijn:
http://auto.blog.nl/algem...sas-terug-om-roestvorming

Vrijdag maar eens langs de dealer, want dit hoort niet. Ik heb het idee dat er in Nederland geen terugroepactie is geweest, ik heb niks ontvangen in ieder geval.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dat lijkt maar zoLordSinclair schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:55:
[...]
Ziet er weer netjes uit! Grappig om te zien dat de toerenteller groter is dan de snelheidsmeter en een prominentere plaats heeft.
Ha! Dat is een mooi optisch bedrog
Ik moest ff denken aan mijn eigen astra
een 2.2 blok heeft toch distri ketting?
Veel plezier bij je auto en let op instap/uitstap schade bij je stoel
De olie in mijn Vectra B uit 2001 is wat aan de lage kant. Ik heb de auto gekocht september vorig jaar en sindsdien was het bijvullen van olie nog niet nodig.
Dus ik op zoek naar de juiste olie, kenteken ingevuld op Kroon-Oil, welke komt met de volgende suggesties:

Ga ik naar de website van Castrol en vul daar m'n gegevens in dan krijg ik dit:

Het probleem is nu, ik weet niet exact welke type olie er nu nog in de auto zit. Deze beide (bekendere) merk olie producten suggereren 5w40 0w40 5w30 0w30.
Hoe kan ik bepalen wat er nu in mijn auto zit en welke van bovenstaande olieen ik moet hebben?
Dus ik op zoek naar de juiste olie, kenteken ingevuld op Kroon-Oil, welke komt met de volgende suggesties:

Ga ik naar de website van Castrol en vul daar m'n gegevens in dan krijg ik dit:

Het probleem is nu, ik weet niet exact welke type olie er nu nog in de auto zit. Deze beide (bekendere) merk olie producten suggereren 5w40 0w40 5w30 0w30.
Hoe kan ik bepalen wat er nu in mijn auto zit en welke van bovenstaande olieen ik moet hebben?
Mijn persoonlijke mening? Bij Kroon wegblijven. Gewoon effe informeren wat een litertje kost bij het magazijn van Opel.
Kroon is niks mis mee hoor, prima olie. Maar is 0W niet een beetje heel erg dun met koude start?
Ik persoonlijk gebruik Dexos 2 orgineel van opel is niet duur. 5W30 wordt dan in Nederland standaard aangeraden voor benzene.
[ Voor 5% gewijzigd door leonbong op 14-07-2015 15:55 ]
Niks anders dan klachten over Kroon i.c.m. Opel motoren... en meeste zijn over olie verbruik dat opeens aanwezig is... Voor andere merken zal 't prima spul zijn, maar ik blijf met m'n tengels van die zooi af...Joopieboy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 14:42:
Kroon is niks mis mee hoor, prima olie. Maar is 0W niet een beetje heel erg dun met koude start?
Heb je dan niet te dunne olie gehad? Of zijn er speciale dingen aan de hand waardoor Kroon te heet en te dun wordt of iets? Moet toch een reden hebben lijkt mij.
Ze gooien er bij mijn garage ook Kroon in (Z12XEP) en nu je 't zegt, er moest laatst een litertje bij...
Idd, is het Z22SE blok met ketting.redbullet schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 09:11:
[...]
Ik moest ff denken aan mijn eigen astra![]()
een 2.2 blok heeft toch distri ketting?
Veel plezier bij je auto en let op instap/uitstap schade bij je stoel
Ja zeker opletten.. gelukkig zijn deze stoelwangen nog schadevrij en dat wil ik graag zo houden
Heb geen lab om die olie meuk te testen, maar alleen wat m'n praktijk ervaring is...Joopieboy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 17:14:
Heb je dan niet te dunne olie gehad? Of zijn er speciale dingen aan de hand waardoor Kroon te heet en te dun wordt of iets? Moet toch een reden hebben lijkt mij.
In mijn Vectra B met X16XEL doe ik altijd 5W30 of 5W40 volsyntheet. Gigantische verschillen tussen merken geloof ik nooit zo veel van. Momenteel zit er Kroon olie 5W30 in de mijne. Die doet het goed. Toevallig vandaag nieuwe olie gehaald, MPM 5W40 volsyntheet. Heb in het verleden ook Valvoline en Castrol gebruikt.
Diktes in olie zal zich ook enigszins mengen. Gooi alleen geen minerale, half-syntheet of volsyntheet door elkaar.
Heb zelf de verkeerde distributieriem geleverd gekregen, anders had ik vandaag de hele zwik al vervangen. En bij de onderdelenhandel hier hadden ze de juiste carterring niet op voorraad. Heb nu een carterring welke origineel voor Ford wordt geleverd. Is ook M14 dus zal wel goed komen.
Diktes in olie zal zich ook enigszins mengen. Gooi alleen geen minerale, half-syntheet of volsyntheet door elkaar.
Heb zelf de verkeerde distributieriem geleverd gekregen, anders had ik vandaag de hele zwik al vervangen. En bij de onderdelenhandel hier hadden ze de juiste carterring niet op voorraad. Heb nu een carterring welke origineel voor Ford wordt geleverd. Is ook M14 dus zal wel goed komen.
Mja beetje praktijkervaring kun je misschien wel delen toch aapje?
Is die olie gaan verbruiken omdat je naar een andere viscositeit bent overgegaan? Bij mijn Volvo ook gewisseld naar iets dikkere om dat te voorkomen. Ignis hetzelfde... Daar lag het meer aan het type als een merk de schuld geven.
Joopieboy schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 22:12:
Mja beetje praktijkervaring kun je misschien wel delen toch aapje?Is die olie gaan verbruiken omdat je naar een andere viscositeit bent overgegaan? Bij mijn Volvo ook gewisseld naar iets dikkere om dat te voorkomen. Ignis hetzelfde... Daar lag het meer aan het type als een merk de schuld geven.
Dat is typisch idd, leuk om te horen eigenlijk want ik heb er zelf nooit last van gehad of anderen erover gehoord.
Broertje zijn corolla hebben we ook net voorzien van Kroon olie en bij hem was het omgekeerd.
Maar daar is bij de dealer waarschijnlijk de verkeerde olie ingekomen, gewoon standaard uit het vat, lekker makkelijk...
Persoonlijk gebruikte ik voor mijn Corsa Z12XE altijd de originele 5w30 olie van Opel. Die kost iets van 9.95 per liter. Nu weet ik wel dat ze bij de lokale Action (Tilburg) ook volsynthetische olie hebben van Shell voor een euro of 5. Of dit kwalitatief beter is dan Kroon oid durf ik dan weer niet te zeggen 
Ik sta trouwens op het punt om onderdelen te bestellen zodat ik mijn condensor kan vervangen. Zover ik weet heb ik aan onderdelen nodig:
- condensor (klikbaar voor artikelnummer)
- 2x o-ring groen? (één per aansluiting) incl. olie om in te smeren (artikelnummer onbekend)
- 2x o-ring geel? (één per aansluiting) incl. olie om in te smeren (artikelnummer onbekend)
Hopelijk heb ik dan alles alleen kan ik dit dus niet controleren omdat ik niemand ken met een werkplaatshandboek en dus de artikelnummers niet kan verifiëren? Ik weet niet of toevallig iemand mij hierbij kan helpen?
Ik sta trouwens op het punt om onderdelen te bestellen zodat ik mijn condensor kan vervangen. Zover ik weet heb ik aan onderdelen nodig:
- condensor (klikbaar voor artikelnummer)
- 2x o-ring groen? (één per aansluiting) incl. olie om in te smeren (artikelnummer onbekend)
- 2x o-ring geel? (één per aansluiting) incl. olie om in te smeren (artikelnummer onbekend)
Hopelijk heb ik dan alles alleen kan ik dit dus niet controleren omdat ik niemand ken met een werkplaatshandboek en dus de artikelnummers niet kan verifiëren? Ik weet niet of toevallig iemand mij hierbij kan helpen?
Top, als ik van te voren had geweten dat een 2.2 ketting en xenon standaard had dan had ik geen 1.8 genomenG-PHREAK schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 19:42:
[...]
Idd, is het Z22SE blok met ketting.
Ja zeker opletten.. gelukkig zijn deze stoelwangen nog schadevrij en dat wil ik graag zo houden
Mijn stoelwagen beginnen steeds erger te worden dus een keer zoeken hoe ik dat kan fixen
Bij mijn auto hebben ze dit gefixt bij het reguliere onderhoudsinterval:LordSinclair schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:55:
[...]
Ik was zelf gisteren de olie aan het bijvullen en tijdens het wachten zag ik opeens roest op de motorkap zitten; dit blijkt een Corsa D kwaal te zijn:
[afbeelding]
[afbeelding]
Vrijdag maar eens langs de dealer, want dit hoort niet. Ik heb het idee dat er in Nederland geen terugroepactie is geweest, ik heb niks ontvangen in ieder geval.
13-1-2014: Afvoergat in motorkap boren en ML-coating aanbrengen 13-R-042
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Bij mij niet zo te zienJaap-Jan schreef op woensdag 15 juli 2015 @ 10:13:
[...]
Bij mijn auto hebben ze dit gefixt bij het reguliere onderhoudsinterval:
[...]
Vrijdag maar eens aanhoren hoe ze het gaan oplossen7-2-2014 ECOService nach 4, 8, 12, ...jaren
Gratis APK i.c.m. onderhoud
Administratiekosten APK afmelden personenwagen
Apk afmeld kosten pers wagens
Algemene Periodieke Keuring
[ Voor 6% gewijzigd door LordSinclair op 15-07-2015 10:19 ]
Nieuwe wisser helpt niet. Vrijdag ben ik een week op vakantie. Daarna eens een sloop vinden die het heeft.Touchdomex schreef op maandag 13 juli 2015 @ 07:35:
[...]
Dit is alleen de achterruitenwisser en niets meer. Boordcomputer geeft ook geen meldingen of wat dan ook.
Ik kijk eventjes of binnenkort de nieuwe wisser scheelt en anders ga ik de slopen af. Zolang die het nog een beetje doet heeft het geen haast.
Nieuwe is 120 en eentje van de sloop tussen de 40 en de 60.
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Sloop afdingen, bij mij durven ze niks meer boven 25 euro te vragen van dat kleine grut
Weet niet of ik dat voor elkaar krijg maar ik kan het natuurlijk proberenAapje schreef op donderdag 16 juli 2015 @ 09:50:
Sloop afdingen, bij mij durven ze niks meer boven 25 euro te vragen van dat kleine grut
Eerst eens op vakantie en daarna rondbellen
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Hoezo, je bent toch zo een grote stoere jongen? Dan krijg je dat toch wel voor elkaar?
Vrijdag ben ik langs de garage geweest; meneer u heeft 2 jaar lakgarantie en 12 jaar anti-doorroest-garantie. De plek is nog niet doorgeroest dus het valt niet onder garantie. Dus ik zei dat het een bekende Corsa kwaal was, toen bleek mijn auto uit een serie te komen die (nog) niet teruggeroepen is. Dus ik zei dat ik dan maar even moest wachten tot de plek doorgeroest was, maar dat was ook niet te bedoelingLordSinclair schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 07:55:
[afbeelding]
[afbeelding]

Om hier nog even op terug te komen.... Er bleek een hele simpele oplossing te zijn.. (zijn we nu pas achterJamesB009 schreef op woensdag 10 december 2014 @ 11:28:
[...]
Thnx voor de complimenten, de inbouw heeft Aapje gedaan, dus alle complimenten naar hem.
En voor wat betreft de CC, Aapje en ik zijn er mee bezig, maar het wil nog niet lukken.
Ik heb een Y17DT (2001). We hebben in OpCom gekeken en hier stond de optie CC open, dus wij hebben een hendel besteld en deze er in gezet. Vervolgens in OpCom de CC aangezet, maar het werkt nog niet. Wel zie je in OpCom dat de voltages van de CC hendel doorgegeven worden, maar de auto reageert er verder niet op.
Vanwaar de interesse in de CC?
Gewoon met op-com de optie aanzetten in de ECU door op-com te laten denken dat je verbinding hebt met een Astra-G Y17DT ipv. een Corsa C
Blijkbaar staat de optie wel bij astra..
Same here,Aapje schreef op dinsdag 14 juli 2015 @ 16:00:
[...]
Niks anders dan klachten over Kroon i.c.m. Opel motoren... en meeste zijn over olie verbruik dat opeens aanwezig is... Voor andere merken zal 't prima spul zijn, maar ik blijf met m'n tengels van die zooi af...
Me corsa c 1.2 is msp kroon 5w30 ingegaan. Daarna olie verbruik na 5000km.
Voor de winter ga ik de olie verversen en gebruik ik castrol 5w30. Dit gaat ook in me bmw dus kan ik daar mooi 2 grote flacons bestellen.
Aapje schreef op maandag 20 juli 2015 @ 14:29:
[...]
Om hier nog even op terug te komen.... Er bleek een hele simpele oplossing te zijn.. (zijn we nu pas achter)
Gewoon met op-com de optie aanzetten in de ECU door op-com te laten denken dat je verbinding hebt met een Astra-G Y17DT ipv. een Corsa C
Blijkbaar staat de optie wel bij astra..
En het werkt perfect nu.
1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8
Wij zijn aan het uitkijken voor het aankopen van een tweedehands Open Insignia.
Voor zover ik kan zien, is ons budget toereikend om iets van rond bouwjaar 2011-2012 met een kilometerstand 70.000-100.000km te kopen. Berline of break zijn we nog niet over uit
Zijn er bekende problemen met Insignia's of zaken waar we zeker moeten op letten bij de proefrit?
Sowieso kijken we alleen naar wagens met garantie maar we zouden liever niet voor verrassingen staan.
De bedoeling is om er +-20.000km per jaar mee te rijden. Momenteel hebben we een VW Golf 7 Variant maar die is wat aan de kleine kant. Zijn voorganger (VW Passat Variant) was beter qua ruimte.
Voor zover ik kan zien, is ons budget toereikend om iets van rond bouwjaar 2011-2012 met een kilometerstand 70.000-100.000km te kopen. Berline of break zijn we nog niet over uit
Zijn er bekende problemen met Insignia's of zaken waar we zeker moeten op letten bij de proefrit?
Sowieso kijken we alleen naar wagens met garantie maar we zouden liever niet voor verrassingen staan.
De bedoeling is om er +-20.000km per jaar mee te rijden. Momenteel hebben we een VW Golf 7 Variant maar die is wat aan de kleine kant. Zijn voorganger (VW Passat Variant) was beter qua ruimte.
Blog (Linux-related)
Kun je (uitgebreide) foto's van de achterklep ophanging maken?
Ik ben aan het uitzoeken of ik de cabrio ophanging voor mijn coupe kan gebruiken
Verwijderd
Een paar dagen geleden is mijn dimlicht kapot gegaan. Aangezien het mij niet zo moeilijk leek om dit zelf te vervangen heb ik mij een setje nieuwe lampen gekocht en deze gisteren geinstalleerd.
Dit was een beetje prutsen maar uiteindelijk zat alles goed op zijn plaats en werkte het ook allemaal naar behoren.
Nuja..
Ik heb de gewoonte om mijn dimlichten constant te laten aanstaan, de schakelaar staat dus ook constant in deze positie. Als de auto uitschakel gaan de lichten uit, en wanneer ik vertrek staan ze zo direct weer aan.
Nu is het zo dat ze niet meer vanzelf aangaan wanneer ik de auto start, ook al staat de schakelaar op 'dimlicht'. Nu moet ik de schakelaar eens aan en uit zetten waarna de lampen alsnog beginnen te branden.
En dat blijven ze dan ook doen. Het is dus niet zo dat ze tijdens de rit ook moeilijk beginnen te doen of weet ik wat allemaal.
Iemand een idee wat hiervan juist de oorzaak zou zijn?
Dit was een beetje prutsen maar uiteindelijk zat alles goed op zijn plaats en werkte het ook allemaal naar behoren.
Nuja..
Ik heb de gewoonte om mijn dimlichten constant te laten aanstaan, de schakelaar staat dus ook constant in deze positie. Als de auto uitschakel gaan de lichten uit, en wanneer ik vertrek staan ze zo direct weer aan.
Nu is het zo dat ze niet meer vanzelf aangaan wanneer ik de auto start, ook al staat de schakelaar op 'dimlicht'. Nu moet ik de schakelaar eens aan en uit zetten waarna de lampen alsnog beginnen te branden.
En dat blijven ze dan ook doen. Het is dus niet zo dat ze tijdens de rit ook moeilijk beginnen te doen of weet ik wat allemaal.
Iemand een idee wat hiervan juist de oorzaak zou zijn?
Even aanzetten en dan meteen weer uit (niet helemaal terug naar de auto stand, dan blijven ze weer aan als je de auto start.
Bij mij hebben ze gelukkig die modificatie wel gedaan voor het kon gaan roestenLordSinclair schreef op maandag 20 juli 2015 @ 07:49:
[...]
Vrijdag ben ik langs de garage geweest; meneer u heeft 2 jaar lakgarantie en 12 jaar anti-doorroest-garantie. De plek is nog niet doorgeroest dus het valt niet onder garantie. Dus ik zei dat het een bekende Corsa kwaal was, toen bleek mijn auto uit een serie te komen die (nog) niet teruggeroepen is. Dus ik zei dat ik dan maar even moest wachten tot de plek doorgeroest was, maar dat was ook niet te bedoelingDus uiteindelijk gaan ze het toch voor mij maken kostenloos, onder het mom van het moet een keer gaan gebeuren.
We hebben onze Astra ST vrijdag opgehaald, erg content mee. Grappig dat je via MyOpel al het onderhoud kan zien uit het verleden. Auto zit echt goed in de lak, vorige eigenaar is er voorzichtig op geweest. Vandaag even gepolijst dat de Black Sapphire kleur echt goed eruit komt. Wij zijn erg blij met de auto. Zit goed in de opties ook zo'n Cosmo.

Nog wel een vraag, dit is een 1.3 CDTi. Doet eigenlijk niet onder voor onze vorige 1.6 HDI, maar zou langzamer moeten zijn. Zou het kunnen dat ie gechipt is? Ook als je 120 rijdt doet hij gemiddeld tussen de 4 en 4,5 liter op 100km. De 1.6 deed hier altijd 5-5,5L op, terwijl de Astra 300 kilo zwaarder is. Wat is de ervaring van andere 1.3 rijders?

Nog wel een vraag, dit is een 1.3 CDTi. Doet eigenlijk niet onder voor onze vorige 1.6 HDI, maar zou langzamer moeten zijn. Zou het kunnen dat ie gechipt is? Ook als je 120 rijdt doet hij gemiddeld tussen de 4 en 4,5 liter op 100km. De 1.6 deed hier altijd 5-5,5L op, terwijl de Astra 300 kilo zwaarder is. Wat is de ervaring van andere 1.3 rijders?
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Mijn Corsa is uit 20103p0x schreef op zondag 26 juli 2015 @ 12:05:
[...]
Bij mij hebben ze gelukkig die modificatie wel gedaan voor het kon gaan roestenVan welk bouwjaar is jou corsa?
He Fred Jansen, daar heb ik ook mijn Astra ST vandaan ik heb goede ervaringen met deze dealer.
Verwijderd
Mijn corsa heeft geen auto-stand wat lichten betreft. (uit-stadslicht-dimlicht)Blueone schreef op zaterdag 25 juli 2015 @ 18:05:
Even aanzetten en dan meteen weer uit (niet helemaal terug naar de auto stand, dan blijven ze weer aan als je de auto start.
Maar ik heb al wat zitten prutsen aan die schakelaar, maar dat lijkt niet direct het 'probleem' op te lossen.
Ik kom mij hier ook melden!
Heb vorige week een Opel Corsa B 1.2 16v uit '99 gekocht. Eindelijk mijn eerste eigen auto. Wel een slagje terug vanaf een Abarth 500. Haha
Heb vorige week een Opel Corsa B 1.2 16v uit '99 gekocht. Eindelijk mijn eerste eigen auto. Wel een slagje terug vanaf een Abarth 500. Haha
No signature required.
Huh, kopen mensen die dingen? Ik heb er laatst 1 weggegevenM3rcury schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 21:28:
Ik kom mij hier ook melden!
Jij hamstert opelsAapje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:36:
[...]
Huh, kopen mensen die dingen? Ik heb er laatst 1 weggegeven
Naja ding was nie te verkopen voor redelijke prijzen
Ik heb geprobeerd te Googlen, maar weet iemand waar ik de onderhoudsboekje handleiding van de Opel Corsa 1.4 Enjoy kan vinden? Ik kan natuurlijk naar mijn auto gaan, maar ik hou van digitaal om alles bij te houden...
[ Voor 5% gewijzigd door ByteMe_ op 30-07-2015 11:03 ]
Mijn laatste reviews: Xiaomi Mi 9T | Mpow H12
Ik heb er ook niet te veel voor betaaldAapje schreef op woensdag 29 juli 2015 @ 22:36:
[...]
Huh, kopen mensen die dingen? Ik heb er laatst 1 weggegeven
No signature required.
Is het deze?Ophidian schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:41:
We hebben onze Astra ST vrijdag opgehaald, erg content mee. Grappig dat je via MyOpel al het onderhoud kan zien uit het verleden. Auto zit echt goed in de lak, vorige eigenaar is er voorzichtig op geweest. Vandaag even gepolijst dat de Black Sapphire kleur echt goed eruit komt. Wij zijn erg blij met de auto. Zit goed in de opties ook zo'n Cosmo.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
http://webcache.googleuse...&cd=2&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Ziet er op de fotos nog strak uit.
Heeft een 1.3 diesel ook toevallig de bekende M32 bak?
Nou mijn auto is toch total loss. Auto is aan beide kanten 2 centimeter ontzet. Wellicht dat een vriend van mij nog een schadehersteller kent maar ben eigenlijk al aan het kijken voor een nieuwe. Helaas want de auto rijdt verder perfect. Bumper en motorkap passen alleen niet nu :_:
Ik heb de 2006 1.3 CDTI en doe volgens de boardcomputer zo'n 4,8 l/100km, alleen rekent ie wel erg positief, want ik haal zo'n 950 km op 52 liter, wat net iets meer is dan 1:18 en geen 1:20 zoals ie zou doen volgens de computer.Ophidian schreef op zondag 26 juli 2015 @ 14:41:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
vraagje aan de opel kenners.. ik rij momenteel een corsa D uit 2007 (mnd 11) cosmo uitvoering en heb nu 130K op de teller.
We zoeken al een tijdje naar een wat ruimere auto, en kregen zojuist van de opel dealer een voorstel om 1 op 1 om te ruilen voor een vectra.
Vectra is echter uit 2002 (mnd11) Vectra is dealer onderhouden en van de 1e eigenaar. Heeft 60K gelopen, is een 1.8/16v elegance uitvoering.
Qua verbruik zal het elkaar wel wat ontlopen, maar zowel ik als mijn vriendin ergeren ons aan de traagheid van de corsa.
De corsa heeft wat minpuntjes, instapschade aan de stoel (half leer uitgevoerd) en het stuurwiel heeft last van loslatende stukken leer, daarnaast is de airco niet altijd even betrouwbaar. Maar hij heeft wel net een nieuwe APK en bijvoorbeeld een dakraam. (wat lekker is voor het licht maar meestal dicht is
)
Het enige echte pluspunt van de corsa vind ik eigenlijk dat deze een ketting heeft en geen distributieriem, dat is met de vectra niet het geval dus duurder onderhoud.
Ik rij redelijk veel KM's maar ook veel kleine stukjes dus vandaar dat ik benzine (blijf) rijden.
Wat zouden jullie doen in deze?
We zoeken al een tijdje naar een wat ruimere auto, en kregen zojuist van de opel dealer een voorstel om 1 op 1 om te ruilen voor een vectra.
Vectra is echter uit 2002 (mnd11) Vectra is dealer onderhouden en van de 1e eigenaar. Heeft 60K gelopen, is een 1.8/16v elegance uitvoering.
Qua verbruik zal het elkaar wel wat ontlopen, maar zowel ik als mijn vriendin ergeren ons aan de traagheid van de corsa.
De corsa heeft wat minpuntjes, instapschade aan de stoel (half leer uitgevoerd) en het stuurwiel heeft last van loslatende stukken leer, daarnaast is de airco niet altijd even betrouwbaar. Maar hij heeft wel net een nieuwe APK en bijvoorbeeld een dakraam. (wat lekker is voor het licht maar meestal dicht is
Het enige echte pluspunt van de corsa vind ik eigenlijk dat deze een ketting heeft en geen distributieriem, dat is met de vectra niet het geval dus duurder onderhoud.
Ik rij redelijk veel KM's maar ook veel kleine stukjes dus vandaar dat ik benzine (blijf) rijden.
Wat zouden jullie doen in deze?
Heb het vermoeden dat je Corsa uit 2007 wel wat meer waard is dan een Vectra uit 2002. Ik denk ook dat je Corsa nog een aanmerkelijk langere levensduur zal hebben. Buiten dat ik een Vectra mooier vindt en fijner vindt rijden (heb zelf een Vectra B uit 1999 en heb wel eens in de Corsa D uit 2010 van mijn ouders gereden) zou ik absoluut de Corsa houden.
Overigens, wat voor motor ligt er in je Corsa? Die van mijn ouders heeft een 1.4 16v en dat vind ik voldoende, echter een 1.2 of zelfs 1.0 lijkt mij echt te weinig voor een Corsa D om fijn te rijden.
Als je Vectra ruimte wil zou ik zelf wat proberen bij te leggen en kijken voor een Vectra 2.2 DGI. Dan heb je ook een distributieketting en de DGI motoren zijn weer net wat zuiniger. Zal in de praktijk rond het verbruik van de 1.8 16v liggen maar dan met meer vermogen wat fijner rijdt. Ik zou sowieso geen veel oudere auto terugkopen dus minimaal bouwjaar 2006/2007. Lukt of kan dat niet? Dan zou ik persoonlijk fijn de Corsa houden.
Overigens, wat voor motor ligt er in je Corsa? Die van mijn ouders heeft een 1.4 16v en dat vind ik voldoende, echter een 1.2 of zelfs 1.0 lijkt mij echt te weinig voor een Corsa D om fijn te rijden.
Als je Vectra ruimte wil zou ik zelf wat proberen bij te leggen en kijken voor een Vectra 2.2 DGI. Dan heb je ook een distributieketting en de DGI motoren zijn weer net wat zuiniger. Zal in de praktijk rond het verbruik van de 1.8 16v liggen maar dan met meer vermogen wat fijner rijdt. Ik zou sowieso geen veel oudere auto terugkopen dus minimaal bouwjaar 2006/2007. Lukt of kan dat niet? Dan zou ik persoonlijk fijn de Corsa houden.
thanks voor je antwoord!GH45T schreef op vrijdag 07 augustus 2015 @ 11:20:
Heb het vermoeden dat je Corsa uit 2007 wel wat meer waard is dan een Vectra uit 2002. Ik denk ook dat je Corsa nog een aanmerkelijk langere levensduur zal hebben. Buiten dat ik een Vectra mooier vindt en fijner vindt rijden (heb zelf een Vectra B uit 1999 en heb wel eens in de Corsa D uit 2010 van mijn ouders gereden) zou ik absoluut de Corsa houden.
Ligt een 1.4 in de corsa, maar ik kom daarvoor van een 2.2 turbo af. De 1.4 viel wat tegen dus +)
De corsa's gaan particulier voor rond de 5500. Echter heb ik schade aan de voorstoel en het stuur. (optisch)
We zitten hoofdzakelijk te twijfelen vanwege de leeftijd inderdaad, we hebben ook gekeken voor een GTS model maar die zijn bijna 2x zo duur als voor de facelift. (rond de 8K a 9K)
Bij zulke prijzen stappen we liever over naar een station van een ander merk maar bij voorkeur geven we zo min mogelijk uit haha
Vandaag de OP-COM weer eens aan de Corsa C van m'n vriendin gehangen. Ik werd tijdens het rijden helemaal gek van het gedrag van de Easytronic automaat. De koppeling gedroeg zich net als iemand die net heeft leren schakelen, heel erg hakkelig en achteruit rijden bij lage snelheid was een ramp geworden, de koppeling wilde niet meer slippen.
Nu kwam ik er achter dat eigenlijk elke 20.000 KM het aangrijpmoment van de koppeling opnieuw ingeleerd moet worden. Normaal doen stealers dit met de Tech2, maar aangezien we een paar jaar geleden overgestapt zijn van stealer naar een onafhankelijke garage is dit niet meer gebeurd. Het was ook altijd zo dat de auto na een beurt ineens een stuk beter reed.
Mocht je een auto hebben met Easytronic transmissie én naar een merk onafhankelijke garage gaan voor je onderhoud (of het zelf doen), koop dan een OP-COM en gebruik onder Diagnostics -> Transmission -> Easytronic (MTA) de optie Touch Point Adaptation. Hierna wordt een procedure doorlopen waardoor het aangrijppunt opnieuw ingeleerd wordt.
Na de procedure weer even een rondje gereden, automaat schakelt weer als nieuw!!
Nu kwam ik er achter dat eigenlijk elke 20.000 KM het aangrijpmoment van de koppeling opnieuw ingeleerd moet worden. Normaal doen stealers dit met de Tech2, maar aangezien we een paar jaar geleden overgestapt zijn van stealer naar een onafhankelijke garage is dit niet meer gebeurd. Het was ook altijd zo dat de auto na een beurt ineens een stuk beter reed.
Mocht je een auto hebben met Easytronic transmissie én naar een merk onafhankelijke garage gaan voor je onderhoud (of het zelf doen), koop dan een OP-COM en gebruik onder Diagnostics -> Transmission -> Easytronic (MTA) de optie Touch Point Adaptation. Hierna wordt een procedure doorlopen waardoor het aangrijppunt opnieuw ingeleerd wordt.
Na de procedure weer even een rondje gereden, automaat schakelt weer als nieuw!!
Inmiddels heb ik hetzelfde ondervonden. Volgens de boordcomputer 4,4l/100km, maar doe ongeveer 5,1l/100km (1:19,5). Tevens gaat ie donderdag even terug naar de dealer. Heb hem nu 5 weken en nu 3000km mee gereden, maar het roetfilter heeft nu ongeveer elke 300-350km geregenereerd. Vind ik wel erg snel, zeker gezien ik ruim 80% snelweg rijd.MeNTaL_TO schreef op zondag 02 augustus 2015 @ 21:04:
[...]
Ik heb de 2006 1.3 CDTI en doe volgens de boardcomputer zo'n 4,8 l/100km, alleen rekent ie wel erg positief, want ik haal zo'n 950 km op 52 liter, wat net iets meer is dan 1:18 en geen 1:20 zoals ie zou doen volgens de computer.
ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR
Iemand hier bekend met onderstaand probleem?
Corsa C uit 2005. Andere motor erin gezet maar hij lijkt hetzelfde probleem dan ook te hebben droog erin gedaan zodat ik niet bezig hoef met Torx doppen die ik niet heb
Voordat ik meer ga bestellen en ga uitzoeken vraag ik het eerder maar hier.
Corsa C uit 2005. Andere motor erin gezet maar hij lijkt hetzelfde probleem dan ook te hebben droog erin gedaan zodat ik niet bezig hoef met Torx doppen die ik niet heb
Voordat ik meer ga bestellen en ga uitzoeken vraag ik het eerder maar hier.
Toevallig geen kabelbreuk of slecht contact? Zeker in de doorvoer van de klep naar de carrosserie.
Dat kan. Heb niets kunnen zien maar zal eens met een zaklampje de kabels controleren.Joopieboy schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 13:56:
Toevallig geen kabelbreuk of slecht contact? Zeker in de doorvoer van de klep naar de carrosserie.
Even de boel lostrekken en proberen een beetje eruit te frotten en goed controleren.
Denk dat 't overneem contact niet goed doorgeschoten wordt naar de multitimer/boordcomputer. Deze geeft aan of de motor z'n rondje heeft afgemaakt. Kabelbreuk daarop is mogelijk, boordcomputer die corrosie heeft (of gewoon gaar is), van alles mogelijk. Moet je gaan meten
Overneem contactje in je motortjes kunnen ook gaar zijn...
[ Voor 9% gewijzigd door Aapje op 31-08-2015 15:45 ]
Maar als de boordcomputer gaar is. Dan moet ik dat ook terug vinden via OBD of niet?Aapje schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:45:
Denk dat 't overneem contact niet goed doorgeschoten wordt naar de multitimer/boordcomputer. Deze geeft aan of de motor z'n rondje heeft afgemaakt. Kabelbreuk daarop is mogelijk, boordcomputer die corrosie heeft (of gewoon gaar is), van alles mogelijk. Moet je gaan metenOverneem contactje in je motortjes kunnen ook gaar zijn...
Zou dan ook wel verklaren waarom hij het wel normaal doet wanneer je de sproeier erbij aanzet. Is vermoedelijk een ander signaal wat wel normaal doorkomt.
OBD? Unversieel scannertje? Nee. Tech2 heel misschien, maar opcom zelfs ook niet. Multitimer valt bijna niet uit te lezen op dit soort gebieden. Valt niks aan in te stellen/af te lezen.Touchdomex schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 15:54:
[...]
Maar als de boordcomputer gaar is. Dan moet ik dat ook terug vinden via OBD of niet?
Zou dan ook wel verklaren waarom hij het wel normaal doet wanneer je de sproeier erbij aanzet. Is vermoedelijk een ander signaal wat wel normaal doorkomt.
Enige wat je kan garanderen is dat de signalen waarop die reageert correct aankomen... Dus schema's erbij regelen, draadjes volgen en doormeten. Maar ik zet de goede gok erop, je beide motors zijn gaar.
Ah niet dusAapje schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:09:
[...]
OBD? Unversieel scannertje? Nee. Tech2 heel misschien, maar opcom zelfs ook niet. Multitimer valt bijna niet uit te lezen op dit soort gebieden. Valt niks aan in te stellen/af te lezen.
Ik zal eens gaan verdiepen dan en alles controleren. Zou wel heel toevallig zijn als beide motoren gaar zijn toch? Of gewoon domme pechEnige wat je kan garanderen is dat de signalen waarop die reageert correct aankomen... Dus schema's erbij regelen, draadjes volgen en doormeten. Maar ik zet de goede gok erop, je beide motors zijn gaar.
Meten is in elk geval de sleutel hierinTouchdomex schreef op maandag 31 augustus 2015 @ 16:27:
[...]
Ah niet dusJammer
[...]
Ik zal eens gaan verdiepen dan en alles controleren. Zou wel heel toevallig zijn als beide motoren gaar zijn toch? Of gewoon domme pech
Zou in elk geval regelen dat je iets zoals TIS2000 hebt. Daar staan een hoop schema's in
De komende tijd maanden rijd ik in een Opel Corsa 1.3 CdTi uit 2014!
En het is een prima autootje. Voor het formaat is hij vrij compleet geleverd (met climate control, cruise control, navigatie en nog een aantal zaken die ik toch niet gebruik
). Er zitten ook best goede stoelen in, van veel stoelen krijg ik na 1 uur een stijve rug. Dat heb ik met deze veel minder.
Het enige grote nadeel is wel de motor. Het vermogen is voldoende, en hij loopt ook mooi (het is één van de weinige viercilinder dieseltjes in dit segment). Wel vind ik dat de motor bij het optrekken rond 2.250 toeren/min absurd hard trekt. Het is zodanig storend, dat ik bij hard optrekken (bv voor opritten naar de snelweg) vaak probeer om het toerental niet onder de 2.250 te laten zakken om de powerband te ontlopen.
Is dit nu een typische dieselmotor-eigenschap? Ik heb eigenlijk altijd benzine gehad, en ik vind dit perfect rijden.
En het is een prima autootje. Voor het formaat is hij vrij compleet geleverd (met climate control, cruise control, navigatie en nog een aantal zaken die ik toch niet gebruik
Het enige grote nadeel is wel de motor. Het vermogen is voldoende, en hij loopt ook mooi (het is één van de weinige viercilinder dieseltjes in dit segment). Wel vind ik dat de motor bij het optrekken rond 2.250 toeren/min absurd hard trekt. Het is zodanig storend, dat ik bij hard optrekken (bv voor opritten naar de snelweg) vaak probeer om het toerental niet onder de 2.250 te laten zakken om de powerband te ontlopen.
Is dit nu een typische dieselmotor-eigenschap? Ik heb eigenlijk altijd benzine gehad, en ik vind dit perfect rijden.
Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu
Turbo
Die zal waarschijnlijk opspoelen rond de 2250rpm.
In combinatie wel met een diesel die het gat relatief gezien groter maakt. Vooral voor je gevoel. en dat trekken is gewoon koppel. Moet je ook aan wennen.Aapje schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:06:
TurboDie zal waarschijnlijk opspoelen rond de 2250rpm.
Ik herken het wel, rij dezelfde auto. Je voelt het vooral als je wegtrekt bij het stoplicht. Na een aantal seconden, komt de turbo erbij.fonsoy schreef op donderdag 03 september 2015 @ 21:56:
Nope, het is een variabele turbo volgens de handleiding is de maximum koppel van 1500 rpm tot geloof 2500 rpm contant, maar ik merk het bij mijn wagen ook, maar dan rond de 2000 rpm, maar heb een keer rond gereden met een niet meer reagerende turbo en dan merk je pas echt wat die doet en dat is al veel eerder dan die 1500 rpm.Aapje schreef op donderdag 03 september 2015 @ 22:06:
TurboDie zal waarschijnlijk opspoelen rond de 2250rpm.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
van 1500 tot 2500 zal dat wss oplopen. Zoek de koppel maarés op in een grafiekjeMeNTaL_TO schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:37:
[...]
Nope, het is een variabele turbo volgens de handleiding is de maximum koppel van 1500 rpm tot geloof 2500 rpm contant, maar ik merk het bij mijn wagen ook, maar dan rond de 2000 rpm, maar heb een keer rond gereden met een niet meer reagerende turbo en dan merk je pas echt wat die doet en dat is al veel eerder dan die 1500 rpm.
Vast, maar volgens Opel dus niet.Aapje schreef op zaterdag 05 september 2015 @ 11:58:
[...]
van 1500 tot 2500 zal dat wss oplopen. Zoek de koppel maarés op in een grafiekjeMeer uitlaatgassen --> meer turbo snelheid --> meer druk op de turbo.
Ja volgens het boekje.... zoek de uitdraai van zo'n motor eens op
*Kick* 
Als aanloopwagen ben ik sinds kort in het bezig van een Opel Astra. Een nieuwe, dus van 2015. De wagen heeft nu ongeveer 300 kilometer gereden en tijdens de laatste rit viel mij op dat het lampje van de 'ECO' knop begon te flikkeren.
Ik heb al geprobeerd om het systeem aan en uit te zetten, al op internet gezocht en in de handleiding gekeken, maar ik vind hier helemaal niks over?
Het start/stop systeem werkt overigens wel normaal, en verder krijg ik ook geen waarschuwingen oid. Iemand een idee? Het is namelijk wel redelijk irritant
Edit: het lampje van de parkeer sensoren knop doet het ook
lijkt mij gewoon al kapot dan...
Als aanloopwagen ben ik sinds kort in het bezig van een Opel Astra. Een nieuwe, dus van 2015. De wagen heeft nu ongeveer 300 kilometer gereden en tijdens de laatste rit viel mij op dat het lampje van de 'ECO' knop begon te flikkeren.
Ik heb al geprobeerd om het systeem aan en uit te zetten, al op internet gezocht en in de handleiding gekeken, maar ik vind hier helemaal niks over?
Het start/stop systeem werkt overigens wel normaal, en verder krijg ik ook geen waarschuwingen oid. Iemand een idee? Het is namelijk wel redelijk irritant
Edit: het lampje van de parkeer sensoren knop doet het ook

[ Voor 7% gewijzigd door ETzPliskin op 06-10-2015 18:44 ]
Mensen hier ervaring met het plaatsen van een armsteun in een corsa c?
Had het in mijn vorige auto en mijn vafer heeft het ook en stiekem wil ik het wel weer maar het moet niet te goedkoop aanvoelen...
Had het in mijn vorige auto en mijn vafer heeft het ook en stiekem wil ik het wel weer maar het moet niet te goedkoop aanvoelen...
Wie weet waar ik ergens een update van laatste kaarten voor de NAVI900 vandaan kan halen?
Ruilen van auto ?ETzPliskin schreef op dinsdag 06 oktober 2015 @ 17:48:
*Kick*
Ik heb al geprobeerd om het systeem aan en uit te zetten, al op internet gezocht en in de handleiding gekeken, maar ik vind hier helemaal niks over?![]()
Edit: het lampje van de parkeer sensoren knop doet het ooklijkt mij gewoon al kapot dan...
Mij hebben ze een Zafira 2015 gegeven met 13K op de teller. WTF is dat voor een tank dacht ik toen ze hem thuis afleverde
Rijdt verder prima en zit lekker met de sportstoelen. Beetje jammer dat de catalogus waarde 33K is en 20% bijtelling ipv de 14% die ik straks krijg.
Misschien weet iemand het hier.
Als ik rechtdoor rij en moet later het stuur iets corrigeren dan gat dat niet soepel, maar voel ik een soort van schokje. Hetzelfde in een bocht dan heb je het stuur vast en moet je iets corrigeren en dan voel je ook weer dat schokje. Alsof hij stapjes maakt in het sturen ipv soepel draaien.
Is dat iets van Opel ofzo?
Dikke pech gisterenavond. We willen voor kerstavond naar mijn schoonouders, blijkt de auto niet te willen starten. Bij het van slot halen met de afstandbediening maakte het slot al een 'traag' geluid, bij het inladen van de spullen viel het ook al op dat het kofferbaklichtje zwakjes brandde. Ik zette mijn dimlicht aan en dat brandde net zo zwak als kerstlampjes in een kerstboom 
Wel stom dat mijn accu leeg is, de accu is van 2012, en ik heb welliswaar vijf weken niet meer gereden en de laatste ritjes waren supermarktritjes maar dan hoort de accu toch niet leeg te gaan?
Wel stom dat mijn accu leeg is, de accu is van 2012, en ik heb welliswaar vijf weken niet meer gereden en de laatste ritjes waren supermarktritjes maar dan hoort de accu toch niet leeg te gaan?
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
^^ Wat mensen al niet verzinnen om niet naar hun schoonmoeder te hoeven gaan.
Het kan maar zo dat de accu leeg is, korte ritjes bevorderen het opladen niet echt.
Dat is een gevalletje van jammer, maar het gebeurd.
Het kan maar zo dat de accu leeg is, korte ritjes bevorderen het opladen niet echt.
Dat is een gevalletje van jammer, maar het gebeurd.
Vind het inderdaad erg normaal... kleine ritjes laad ie niet van op. En 5 weken stil staan is ook niet bevorderend.
Ik sta er ook niet heel erg van te kijken. Een auto van mn vader, een Calibra Turbo, heeft na hooguit een of twee weken stilstaan al een dooie accu. Dit komt waarschijnlijk door de vele (vanzelfsprekend oudere) elektronica... radio, dubbele startonderbreker, alarminstallatie, zo'n apparaat tegen marters enz. Alleen maar korte ritjes rijden en daarna 5 weken stil laten staan.. tsja, ik kijk er niet van op.
Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT
Hi, bij onze Opel agila is tijdens het meten van het oliepeil de (peilstok)buis afgebroken. Iemand enig idee of dit gemakkelijk te vervangen is/wat zoiets ong kost bij de dealer? Alvast bedankt!
Verwijderd
Morgen gaan we kijken bij een corsa uit 2010 Colorado edition 1.2 16v. Zijn er punten bij deze auto om op te letten? Wel leuke versie, zwart dak, zwarte velgen.
Echt afgebroken? Of is de buis losgekomen? Kan misschien zo simpel zijn als de buis weer terug te drukken in z'n locatie. Ze zitten namelijk erin "gedrukt" worden nergens mee vastgehouden.danielrene schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:25:
Hi, bij onze Opel agila is tijdens het meten van het oliepeil de (peilstok)buis afgebroken. Iemand enig idee of dit gemakkelijk te vervangen is/wat zoiets ong kost bij de dealer? Alvast bedankt!
http://www.fsrs-opelwebsh...peilstok-olie-peilstok-o/
De buis zelf kost niet gek veel. Alleen als er een deel afgebroken is en in de motor vast zit... Dan kan je nog wel wat kwijt raken aan man-uren om die delen eruit te krijgen.
Goed naar de motor luisteren, een ratel/tik kan betekenen dat de ketting aan vervanging toe is.Verwijderd schreef op zondag 27 december 2015 @ 16:48:
Morgen gaan we kijken bij een corsa uit 2010 Colorado edition 1.2 16v. Zijn er punten bij deze auto om op te letten? Wel leuke versie, zwart dak, zwarte velgen.
Bedankt, nee de pijlstok is heel, en de buis is op ong. 2/3 afgebroken (dus 1/3 is er vanaf).. Dus denk niet dat er iets in de motor zit. Morgen maar even naar kijken, bedankt!Aapje schreef op zondag 27 december 2015 @ 17:13:
[...]
Echt afgebroken? Of is de buis losgekomen? Kan misschien zo simpel zijn als de buis weer terug te drukken in z'n locatie. Ze zitten namelijk erin "gedrukt" worden nergens mee vastgehouden.
http://www.fsrs-opelwebsh...peilstok-olie-peilstok-o/
De buis zelf kost niet gek veel. Alleen als er een deel afgebroken is en in de motor vast zit... Dan kan je nog wel wat kwijt raken aan man-uren om die delen eruit te krijgen.
Zaterdag eens kijken naar een paar Corsatjes voor zussie-lief.
Zal een modelletje rond 2002-2003 worden gezien het budget. Een paar exemplaren al op het oog. Nog specifieke dingen waar op te letten? De verkoper is natuurlijk 'geweldige auto, van een oud omatje geweest' dus daar heb je niet veel aan.
Wat zijn de dingen waar je op moet letten bij een z12xe of z14xe blokje?
En kun je de werkelijke km stand ook uitlezen? Ik heb wel een ELM327 en een ODB2 kabel, maar betwijfel of die werken op een Opeltje. (Gebruik ze zelf voor mn Skoda). Een op-tech module heb ik nooit voor overmorgen in huis, en geen idee waar ik die zo snel vandaan kan halen.
KM standen op display zijn zo te wijzigen.. heb zelf meer vertrouwen in het uitlezen van een autotje zelf..
Zal een modelletje rond 2002-2003 worden gezien het budget. Een paar exemplaren al op het oog. Nog specifieke dingen waar op te letten? De verkoper is natuurlijk 'geweldige auto, van een oud omatje geweest' dus daar heb je niet veel aan.
Wat zijn de dingen waar je op moet letten bij een z12xe of z14xe blokje?
En kun je de werkelijke km stand ook uitlezen? Ik heb wel een ELM327 en een ODB2 kabel, maar betwijfel of die werken op een Opeltje. (Gebruik ze zelf voor mn Skoda). Een op-tech module heb ik nooit voor overmorgen in huis, en geen idee waar ik die zo snel vandaan kan halen.
KM standen op display zijn zo te wijzigen.. heb zelf meer vertrouwen in het uitlezen van een autotje zelf..
je kan op opel-forum of opel forum centraal op facebook oproepje doen voor op-com
verder kun je bij https://ovi.rdw.nl/ controleren of het kenteken "logisch" is.
Verder dacht ik dat een z12xe een ketting heeft ipv riem
verder kun je bij https://ovi.rdw.nl/ controleren of het kenteken "logisch" is.
Verder dacht ik dat een z12xe een ketting heeft ipv riem
Ik zou persoonlijk dan kijken naar een model 2004 met Z12XEP of Z14XEP motor kijken. Die motoren hebben 5PK meer en lopen net wat mooier. Daarnaast zijn dit de facelift modellen met betere radio, andere koplampen, meegespoten bumpers etc. Als het geen mogelijkheid is zoek dan naar een Z14XE, voordeel is dat deze heel simpel uit te rusten is met Cruise Control en daarnaast ook voldoende power heeft. De Z12XE vind ik persoonlijk wat underpowered, zeker als je er mee naar het buitenland gaat.
Ik weet niet hoe laat je zaterdag gaat kijken, maar anders kan je mijn OP-COM wel even lenen. Je weet in welk gehucht ik woon ;-)
Ik weet niet hoe laat je zaterdag gaat kijken, maar anders kan je mijn OP-COM wel even lenen. Je weet in welk gehucht ik woon ;-)
Z12XEP heeft als het goed is ook CC of in ieder geval de mogelijkheid om het makkelijk te doen. De Z12XE niet voor zover ik weet niet heel makkelijk maar daar ben ik niet bekend mee.
Dit topic is gesloten.