Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.519 views

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:05

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Z12XE is ook een elektrische gasklep, zou in theorie simpel moeten zijn.

Maar de z12xe heeft in elk geval een ketting dat weet ik vrij zeker :)

Zag dat je in Nunspeet woont, ik zit in Stroe tot half maart. Heb een op-com met een goede accu duur. Dus als de te bekijken auto niet in Amsterdam staat o.i.d. wil ik best effe langskomen en 'm erop prikken. Maar als de km-stand is waar je bang voor bent...

Enige waar ik zou opletten bij de z12xe's is de staat van onderhoud, de ketting is erg gevoelig voor oliebeurten overslaan. De kettingspanner is namelijk hydraulisch, ook de hydraulische klepstoters tikken sneller bij slechte olie. Dus als de motor lekker loopt is 't in elk geval een proefritje waard.

Ingeval van een z12xe:

Tijdens het proefritje de auto rustig warm rijden, laag in de toeren blijven als ie koud is. Als ie snel afslaat of inhoud bij optrekken in lage toeren. Dan is er wat met het motormanagement aan de hand. Wss een slechte luchtmassameter (lmm twv. 99 eur+verzendkosten, kortom ifso 99 euro eraf lullen).

Als de auto warm is auto goed doortrappen, 3500~4500 toeren minimaal maken in een lage versnelling (bijv. richting de 80 trekken). Als de motormangement lamp aanspringt, heb je goede kans dat ie een slechte sensor heeft. Kan je dus met op-com evt. gelijk uitlezen, meestal is 't wederom de luchtmassameter, maar heb ook meerdere keren een bobine ontdekt op die manier.

Kwaaltjes zijn LMM, Bobine brug, Temp sensors, Krukassensors (als ie afslaat en niet meer start als ie warm is). Al met al zijn de sensoren niet de kosten, zolang je effe creatief shopt op internet. En iedereen kan 't zelf in principe vervangen.

Verder gewoon alles uitproberen, zorgen dat alles getest is voor je 'm koopt. Zelfs het plat klappen van de bank e.d. Kijk ook onder de matten, dat verklapt vaak wat ze vervoert hebben in de auto.

Maar hou tijdens de proefrit in de kop, de temperatuur moet 90c op z'n minst zijn voor de motor alle sensoren gaat benutten. Komt de motor niet op temperatuur, dan zie je nooit motormanagement lampjes. En zal ie veeeeeel te rijk lopen (koudloop programma).

[ Voor 6% gewijzigd door Aapje op 29-01-2016 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier.sr
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 06-10 11:24
Beste tweakers.
Ik zit met een afwegingsprobleem. Afgelopen zomer heb ik een astra F aangeschaft met:
- bj 1997
- apk tot september 2016
- 110.000 km-stand
- verder erg nette auto voor zijn leeftijd.
- E850,-

Afgelopen tijd hoorde ik een vreemd geluid die bij de motor vandaan kwam. Leek op een slepend geluid alsof iets ergens tegenaan liep. afgelopen week werd dit erger. vervolgens heb ik hem naar een garage gebracht en die dacht aan twee opties:
- drukgroep vervangen a E450,-
- versnellingsbak vervangen a E550-E600,-

ik zit nu te twijfelen of ik zal doen of niet doen. voornamelijk omdat ik niet direct iets vervangends wil aanschaffen... ik ben namelijk al aan het sparen voor een andere auto. wat zouden jullie aanraden?

btw. een beunhaas is niet echt een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Is de auto roestvrij? Motorisch netjes? De rest in orde?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
reinier.sr schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:45:
Beste tweakers.
Ik zit met een afwegingsprobleem. Afgelopen zomer heb ik een astra F aangeschaft met:
- bj 1997
- apk tot september 2016
- 110.000 km-stand
- E850,-

Afgelopen tijd hoorde ik een vreemd geluid die bij de motor vandaan kwam. Leek op een slepend geluid alsof iets ergens tegenaan liep. afgelopen week werd dit erger. vervolgens heb ik hem naar een garage gebracht en die dacht aan twee opties:

ik zit nu te twijfelen of ik zal doen of niet doen. voornamelijk omdat ik niet direct iets vervangends wil aanschaffen... ik ben namelijk al aan het sparen voor een andere auto. wat zouden jullie aanraden?

Nee beslist niet doen. Een andere F is goedkoper. Vuile handen halen en koppeling/bak zelf wisselen.

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Dat de versnellingsbak gaar is lijkt mij sterk gebeurt zelden, verdwijnt het geluid als je de koppeling los hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 16:48
reinier.sr schreef op maandag 01 februari 2016 @ 19:45:
Beste tweakers.
- bj 1997
- apk tot september 2016
- 110.000 km-stand
- E850,-

Grootste gedeelte van die prijsopgave zitten hem in de arbeidskosten. Versnellingsbak zal beslist geen nieuwe zijn maar gebruikt in goede staat koop je die ook voor rond of onder de 100 euro. Maar goed, grootste kans is gewoon de drukgroep en om die met lager en koppelingsplaat te vervangen moet de versnellingsbak los.

Zelf vervangen zou ik alleen doen als je al de nodige sleutel ervaring hebt. Ik heb zelf vaker versnellingsbakken en koppelingssets vervangen aan Opels. Bij oude Corsa's is het makkelijk omdat die auto's geen subframe hebben. Bij een Astra of Vectra moet dat subframe ook los wat toch wel wat extra werk oplevert en alles een stukje complexer maakt.

Waarom geen beunhaas? Garantie is lastig in dat geval maar grote kans dat je voor een paar honderd euro weer klaar bent..
Aapje schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 10:44:
Dat de versnellingsbak gaar is lijkt mij sterk gebeurt zelden, verdwijnt het geluid als je de koppeling los hebt?
Mja, toen ik nog een E16NZ in mijn Corsa A had liggen heb ik een F13 bak kapot gehad. Versnellingsbak plofte gewoon bij 80 km/h rijden, gehele buitenkant gescheurd en al. Daarna een andere F13 bak er in gezet en die zit nu gekoppeld aan de C12NZ. Auto staat alleen alweer een jaar of 4,5 stil. Door gebrek aan tijd komt opknappen er niet echt van.

[ Voor 14% gewijzigd door GH45T op 02-02-2016 10:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Ik heb tot nu toe nog nooit een Opel gehad omdat er in mijn ogen geen een model mij aantrok, behalve de vorige Vectra en voornamelijk de GTS.
Dat heb ik altijd een hele mooie dikke auto gevonden.

Nou is het zo dat ik op zoek ben naar een Diesel, en mijn oog is nu gevallen op een 2003 2.2 DTi GTS HB met automaat.

Ik heb werkelijk geen idee wat ik er van moet verwachten, en waar ik op moet letten. Wil van het weekend naar de auto gaan kijken (particulier verkoper).
Als iemand tips heeft, dan hoor ik het graag.

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
seninha schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:21:
Ik heb tot nu toe nog nooit een Opel gehad omdat er in mijn ogen geen een model mij aantrok, behalve de vorige Vectra en voornamelijk de GTS.
Dat heb ik altijd een hele mooie dikke auto gevonden.

Nou is het zo dat ik op zoek ben naar een Diesel, en mijn oog is nu gevallen op een 2003 2.2 DTi GTS HB met automaat.

Ik heb werkelijk geen idee wat ik er van moet verwachten, en waar ik op moet letten. Wil van het weekend naar de auto gaan kijken (particulier verkoper).
Als iemand tips heeft, dan hoor ik het graag.
Mooie auto's Alleen kan ik de facelift beter waarderen. Die zijn toch wat moderner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

warhamstr schreef op dinsdag 02 februari 2016 @ 13:38:
[...]

Mooie auto's Alleen kan ik de facelift beter waarderen. Die zijn toch wat moderner.
Of eventueel kijken naar een Signum. Ligt wel aan je budget maar persoonlijk wel een gaaf concept en onderhuids ook gewoon een Vectra.

weet weinig details van de auto's jammer genoeg dat dan weer wel :> Alleen dat ik ze erg gaaf vind om ze te zien

[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 02-02-2016 13:44 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ben bang dat Budget het niet toelaat. Heb al naar een Signum gekeken en die zijn ook erg mooi, alleen nog niets gevonden wat me aanspreekt.

GTS wat ik nu in beeld heb staat voor 2100 te koop en met maar 260.000km. Nou ben ik zelf niet echt bang voor hoge kilometerstanden als onderhoud naar gedaan is.
Deze heeft een nieuwe Turbo en Dynamo, vanavond ga ik bellen om te horen over onderhoud enz (zou netjes gehad hebben volgens advertentie)

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Km stand maakt niet veel uit, wel is van belang dat zaken zoals de remmen nog goed zijn, koppeling kan met die stand best al wel redelijk ver op zijn. Onderstel kan al aardig op zijn, etc...

Hoop zaken die je even extra goed in de gaten moet houden. Maar met juist onderhoud blijven ze wel lopen idd. :) Weet ook niet of die een distributieriem heeft, zo ja even kijken wanneer die gedaan is, dat is ook een vrij dure.

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha

seninha

god's right foot

Ik las pas nog iets over 3.0 Diesel motoren van Saab, dat deze problemen hebben met de zuiger bussen (ze schijnen te zakken).
Nou zag ik vandaag een 3.0 CDti Signum, en vraag me af of dit de zelfde blok is als in een Saab?
Weet wel dat de 1.9 en 2.2 GM motoren zijn

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Buster
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-09 13:19
De 3.0 CDTI is een erg onderhoudsgevoelig blok, versie 2 met 184pk is beter dan de eerdere met 176pk. Als het loopt is het een heel mooi blok, gaat het stuk dan kost het al snel erg veel geld en veel werk.

De 2.2DTI heeft als zwak punt de dieselpomp.

Goed letten op de ophanging voor, dat wilt nog weleens bonken / kraken > kapotte rubbers. Een goed uitgelijnde en goed in de rubbers zittende Vectra C/Signum stuurt erg strak.

Specs desktop Specs Laptop Opel Omega Portal

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:10
Ik heb in mijn Corsa D opeens een rammel achterin. Het is alsof er twee glazen botjes tegen elkaar aan tikken (wat niet het geval is), net of er een stuk gereedschap los ligt. Het is vooral bij klinkerwegen (dan rammelt het altijd wat meer). Over drempels gebeurd het lang niet altijd. Het klinkt ook niet zwaar. Heeft iemand enig idee wat dat kan zijn?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

stabilisatorstang? :P

• LordSinclair
Dat zou mij niks verbazen, linksachter is al een keer vervangen.. brakke kwaliteit, alleen de vorige keer klonk het anders. Nu is het meer iets rammelends ipv knarsend.

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:49

Jrz

––––––––––––

LordSinclair schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 08:13:
[...]

Dat zou mij niks verbazen, linksachter is al een keer vervangen.. brakke kwaliteit, alleen de vorige keer klonk het anders. Nu is het meer iets rammelends ipv knarsend.
Heb ik ook.. Spiksplinter nieuwe auto. Net uit de 2 jaar garantie. Nooit meer Opel... echt de slechtste service ooit

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Helaas was het maar de stabilisatorstang :'( Een voorveer is gebroken, gelukkig nog 60% garantie, maar wat een duur ding! ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Jrz schreef op donderdag 11 februari 2016 @ 10:04:
[...]

Heb ik ook.. Spiksplinter nieuwe auto. Net uit de 2 jaar garantie. Nooit meer Opel... echt de slechtste service ooit
Spiksplinternieuwe auto die 2 jaar uit de garantie is? Dus dan is ie 4~5 jaar? Niet echt nieuw meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Just_A_User
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 11:53
Aapje schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:52:
[...]

Spiksplinternieuwe auto die 2 jaar uit de garantie is? Dus dan is ie 4~5 jaar? Niet echt nieuw meer?
Nee, je leest niet goed. De auto is niet 2 jaar uit de garantie, de auto valt net buiten de '2 jaar garantie' periode.

Och ja, je moet toch wat he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Just_A_User schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:58:
[...]

Nee, je leest niet goed. De auto is niet 2 jaar uit de garantie, de auto valt net buiten de '2 jaar garantie' periode.
Top, inderdaad. Maargoed, als dat echt zo is, dan valt er echt wel te praten met Opel. Daarin tegen vraag ik mij af of er niet meer factoren spelen... Bijv. de km's... Sommige dingen zijn echt onderhouds/verbruiksartikelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
LordSinclair schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:32:
[...]

Helaas was het maar de stabilisatorstang :'( Een voorveer is gebroken, gelukkig nog 60% garantie, maar wat een duur ding! ;(
Ben je voor €70,- wel klaar toch zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Just_A_User schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 12:58:
[...]

En daarom heb ik nu private lease genomen, na mijn pech astra 1.3cdti (aanschaf waarde bijna overtroffen door reparaties), ligt dat probleem nu bij Opel zelf.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:49

Jrz

––––––––––––

Aapje schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 13:00:
[...]

Top, inderdaad. Maargoed, als dat echt zo is, dan valt er echt wel te praten met Opel. Daarin tegen vraag ik mij af of er niet meer factoren spelen... Bijv. de km's... Sommige dingen zijn echt onderhouds/verbruiksartikelen.
Ik wil je best de mailwisselingen en verslagen sturen over dit probleem + de lekkende radiator. Best praten bij opel betekent een jaar aan reparaties, bellen, mailen, kastjes en muren. En uiteindelijk met de rekening blijven zitten + 2 weken door duitsland een huurauto moeten nemen.

Keurig altijd bij de dealer onderhouden. Mooie auto, en rijdt lekker, maar nooit meer...

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:00
Tja ik heb hele andere ervaringen.
ik persoonlijk op mijn 4 jaar oude astra was de waterpomp lek. De dealer heeft een nieuwe geplaatst voor 75€ dus die hebben een groot deel van de kosten voor hun rekening genomen.

Mijn schoonvader heeft corsa D LPG van 2012 en daar ging de LPG injectie defect totaal geen coulance €570. Wel andere een dealer dus dat maakt blijkbaar veel uit.

De dealer maakt de ervaring met merk dus heel persoonlijk en wisselend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
warhamstr schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 15:34:
[...]

Ben je voor €70,- wel klaar toch zeker?
Dat is de prijs die ze rekenen voor zo'n stangetje. 2 veren vervangen voor en dat voor 183 euro en dat was nog maar 40% van de kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Hey! Het grote Opel topic.

Ik ben benieuwd naar de "nieuwe" Corsa. Mn moeder heeft er 1 besteld, best wel vol qua opties (Innovation+, Light pakket, OPC Line, Advanced Intellilink, Winterpakket, 17" LM velgen). Best wel veelals je kijkt naar de prijs (21k). Levering in week 12. Dat gaat nog uitleggen worden :+

Zelf ga ik ook de Astra in mijn lease top 5/shortlist meenemen. Was zeer onder de indruk van de nieuwe Astra. Erg mooie auto geworden en de stoelen zijn echt top! Al mensen ervaring met de nieuwe Astra (en dan specifiek met de automaat)?

[ Voor 10% gewijzigd door Kecin op 12-02-2016 22:15 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
LordSinclair schreef op vrijdag 12 februari 2016 @ 19:08:
[...]

Dat is de prijs die ze rekenen voor zo'n stangetje. 2 veren vervangen voor en dat voor 183 euro en dat was nog maar 40% van de kosten.
Kolere, oplichting noem je dat geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 22:39
Hallo allemaal, ik ben mij de laatste maanden aan het verdiepen in het aanschaffen van een eerste auto. Nu ging mijn voorkeur uit naar een Corsa C.

Nu heb ik afgelopen weekend 2 Corsa's proefgereden, een 1.2 met wat mankementen (Stuurbekrachtiging deed het slecht, voor mijn gevoel een slecht onderhouden auto) en een 1.4 die mij wel goed beviel.

Nu overweeg ik de 1.4 misschien aan te schaffen. Het betreft een Opel Corsa 1.4-16V Njoy uit 2003. Zijn er nog dingen waar ik goed op moet letten voor het aanschaffen van deze auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:34
Iemand al de nieuwe Astra K (proef)gereden? Ben benieuwd naar de bevindingen. :)

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:41

FlyEragon

Alien Monkeys

LuPo schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:11:
Iemand al de nieuwe Astra K (proef)gereden? Ben benieuwd naar de bevindingen. :)
Nope, maar er is al een soort van review van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Anders even bij de Autoweek MyReviews kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
FlyEragon schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:50:
[...]

Nope, maar er is al een soort van review van.
Bedankt, deze kende ik nog niet. :)
Die had ik stuk voor stuk al doorgelezen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
LuPo schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:11:
Yep, 2x al en inmiddels ook eentje besteld.

Ik reed de meest luxe versie met 150pk en die is top. Rijdt goed, voelt goed, enorm luxe en voelt kwalitatief erg goed aan. Een Golf en met name Leon voelt toch wat meer plastic fantastic aan bijvoorbeeld.

Daarnaast heb ik ook de Mazda 3 bekeken, maar die is in de lease redelijk duur en kon mijn van binnen ook niet erg bekoren. De Focus was een optie, maar vond ik het ook net niet.

Het is dus een Astra Innovation met 150pk benzine geworden. Afgezien van een schuifdak, verwarmde/gekoelde stoelen zit alles er op.
- Innovation+ pakket
- Leder bekleding met AGR stoelen
- Intelilink 900
- Intelilux LED verlichting
- 18" Bi-color velgen

Levering eind augustus :(

Ik vraag me alleen af, nadat ik dat in de Golf van een collega zag, of het ook mogelijk is om twee telefoons tegelijk te koppelen?
Mijn collega kan dat namelijk wel en kan dus binnenkomende oproepen op beide telefoons allebei aannemen via zijn auto. Ik dacht dat dat per definitie niet kon in auto's en ben dus wel benieuwd of Opel dat ook al zo geregeld heeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Klinkt goed! Zodra de keuze bij ons dichterbij en concreet wordt ga ik ook proefrijden. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Tja, ik ging naar de dealer in mijn woonplaats om de auto gewoon eens te bekijken in de showroom. Maar ik werd binnen vijf minuten met de sleutels (bij wijze van*) in de stoel gedrukt om een rondje te doen en vooral de tijd te nemen.

*Bij wijze van, aangezien de auto keyless entry&start heeft.

Ik heb verder nog gereden in de Seat Leon met 150pk. Dat blok is superfijn en voelt vele malen sneller aan dan 150pk, maar kon mij van binnen niet bekoren.
De Focus (125pk) heb ik nu als voorloopauto en bevalt prima, maar is toch ook al een wat ouder model. Tevens is de 180pk versie niet meer beschikbaar en zou het dus 125pk moeten worden en dat is net te weinig.

Golf heb ik alleen in de showroom bekeken, maar vond ik te saai en te duur voor wat je krijgt. De Mazda 3 heb ik in de showroom bekeken, maar heeft ook een te hoog plastic gehalte van binnen. Ook vond ik de sedan niet mooi genoeg, in tegenstelling tot de Mazda 6! (maar die is buiten budget)
308 vind ik niet mooi, ondanks dat deze nog als 14% te krijgen zou zijn geweest.

Tot slot zat er via de leasemij ook nog een flinke korting op de Astra en kon ik een nagenoeg full-option Astra bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 19:38
Moet vanmiddag voor mijn Astra H naar de garage. Lucht van uitlaatgassen in de auto. Wish me luck. ;(

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 10:07
Afgelopen week de Opel Astra New 1.6 CDTI 81KW S/S Innovation Sports Tourer besteld (nieuwe leasewagen) Daarbij alle mogelijke opties en accessoires genomen met uitzondering van de CD-speler en de telefoonhouder.

Levertijd: eind augustus / medio september ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickbock
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 11:18
nextware schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:03:
Afgelopen week de Opel Astra New 1.6 CDTI 81KW S/S Innovation Sports Tourer besteld (nieuwe leasewagen) Daarbij alle mogelijke opties en accessoires genomen met uitzondering van de CD-speler en de telefoonhouder.

Ik voel met je mee... deze week ook eentje besteld... de leasemaatschappij vertelde mij dat ik maar rekening moest houden met levering in oktober! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Wordt steeds erger met de levertijden lijkt het.

Ik heb 31 maart besteld en levering staat gepland voor 20 augustus, maar het loopt nu halverwege/eind april al op naar oktober blijkbaar.

Allemaal ook de LED verlichting aangekruist neem ik aan? Want daar zit een vertraging in van 11 weken.

Ik heb gelukkig een fijne voorloopauto geregeld/gekregen, moest er niet aan denken als ik tot die tijd ook nog in een kleine auto in crisisuitvoering zou moeten rondhobbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickbock
Yep, 11 weken extra op de LED verlichting inderdaad.

Ik moet ook nog even in overleg over een voorloopauto. Ik rij nu nog in mijn privéauto, prima wagen dus dat is het probleem niet. Maar hoe meer kilometers ik daar nog mee moet rijden, des te minder krijg ik er straks voor terug.

De leasemaatschappij vertelde me nog wel dat Opel waarschijnlijk wel haar best gaat doen om de productie van te verhogen, dus dat er een kans is dat het levertijd nog gaat teruglopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Dat vertelde mijn dealer ook, echter kon hij (zoals begrijpelijk) niets beloven. Ik zie echter de levertijd alleen maar verder oplopen i.p.v. hetzelfde/terug lopen.

Ach, ik zie het allemaal wel. Mocht het onverwachts allemaal nog langer duren dan laat ik hem wel in 2017 op kenteken zetten, scheelt weer een paar % bijtelling :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 15:17

Reley

Zoom Zoom

Ik zit ook te denken aan de Astra ST... ik vraag me alleen af wat de meerwaarde is van die Led Matrix verlichting.
Heb nu xenon en als ik eerlijk moet zijn, heb ik nooit het verschil gemerkt met de halogeen pitten van de auto daarvoor.
En als ik de prijs zie, dan neem ik liever een open dakje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickbock
Goede vraag :)

Onze accountmanager van de leasemaatschappij was heel enthousiast over het systeem en zou er zelf ook op wachten. Zijn collega rijdt extra om via donkere wegen om te genieten van het systeem.

Ook de lokale dealer was heel enthousiast, echter gaf hij wel aan dat hij zich afvraagt in hoe verre het in Nederland ECHT een toegevoegde waarde is. Zeker aangezien de Nederlandse wegen over het algemeen goed verlicht zijn.

En daar heeft ie een punt, aangezien de man van de leasemaatschappij speciaal om moet rijden om het systeem in zijn volle glory te zien :)

Ik kon alle opties aanvinken dus voor mij was het geen keuze. Als ik wel zou moeten kiezen, zou ik toch gaan voor de LED lampen ipv een schuifdak, maar dat is omdat ik technische snufjes leuker vindt dan een schuif dakkie. :P

Uiteindelijk zal je zelf die afweging moeten maken. (en 11 weken langer moeten wachten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Of het toegevoegde waarde heeft weet ik niet, ik was er wel van onder de indruk bij een proefrit in het donker. Op buitenwegen rijdt je waar mogelijk altijd automatisch met grootlicht en de LED dimverlichting zelf geeft net zoveel, zo niet meer/beter licht dan xenon.
Als je nu al geen verschil merkt tussen halogeen en xenon, dan zal je de LED verlichting ook niet heel anders vinden gok ik.

Ik vond het een leuke gimmick en kon het net als Nickbock gewoon aanvinken. In hoeverre het in het goed verlichte Nederland nodig is kun je over discussiëren inderdaad.

Ik zou in elk geval eens een proefrit ermee maken in het donker en daarna pas zeggen of je echt niet nodig vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-10 15:17

Reley

Zoom Zoom

Persoonlijk ga ik denk ik toch voor het schuif dakkie... is electries... dus ook een gadget :+
heb nu ook automatisch groot licht op mijn auto. maar waar ik rij is het misschien 1x in de afgelopen 4 jaar voorgekomen dat de auto ook echt groot licht aan zette...
Ik denk dat het inderdaad je gevoel er bij is. En als het kan.. waarom niet.
Echter kan ik de auto al full option nemen, het enige wat hem ver boven mijn budget zal maken is die verlichting...
Morgen de auto eens in het echt bekijken bij de dealer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
En het scheelt bijna 3 maanden levertijd. Dan zou ik het wel weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik ben sinds 2012 de trotse bezitter van een insignia (al zeg ik het zelf :+ ) met een NAV900 systeem. Daar heb ik een paar vragen over die ik simpelweg niet kan vinden op het internet (en mijn duits is echt slecht).

- Als ik de iphone SE koppel met de usb kabel herkent hij hem niet. Iphone zegt dat hij de accessoire niet ondersteunt. Dit is vreemd aangezien de iphone 6 van mijn vriend prima werkt en mijn oude ipod ook. Zie ik iets over het hoofd?

- De kaarten van de NAV zijn oud en ik zou ze willen updaten. Kan er alleen niets over vinden op de site van opel of dat kan bij de garage en wat daar de kosten van zouden zijn. Heb wel threads gezien over het updaten van de NAV600 naar de NAV 900

- En dan tenslotte... zou het mogelijk zijn om de huidige NAV te vervangen met de nieuwe NAV900 Intel met behoud van alle knoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 09:45
iPhone 5SE heeft bluetooth problemen. Check het iphone 5SE topic maar eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
De bluetooth zelf geeft bij mij geen problemen. Hij paired prima en icm mijn draadloze oortjes gaat het ook prima. In de auto nog geen gesprek gevoerd.
Daarnaast heb ik nog nooit muziek kunnen streamen via bluetooth naar de NAV. Dat kan volgens mij ook niet. Als ik muziek via de usb kan afspelen ben ik al happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 08:13
Miss_80 schreef op maandag 25 april 2016 @ 09:49:

- De kaarten van de NAV zijn oud en ik zou ze willen updaten. Kan er alleen niets over vinden op de site van opel of dat kan bij de garage en wat daar de kosten van zouden zijn. Heb wel threads gezien over het updaten van de NAV600 naar de NAV 900
Is toch simpelweg een nieuw SD kaartje kopen met de recentste kaarten op?
Zoiets: https://www.opel-accessor...tainment/Navigatiekaarten

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Was idd ondertussen tegen een soort gelijke site aangelopen. Ik moet alleen de SD kaarten van Navitech als ik het goed heb gezien. De klantenservice van de opel kan iig de andere vragen niet beantwoorden. daarvoor zal ik contact op moeten nemen met de dealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-10 10:07
nextware schreef op woensdag 13 april 2016 @ 15:03:

Vandaag update gekregen over de levertijd: in de week van 12 oktober....
Dat wordt dus nog even geduld hebben :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killion
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 06-10 16:14
Vandaag ben ik trotse eigenaar van een papiertje waarop staat dat ik over 2 weken mijn Opel Insignia uit 2013 met 76,000 op de teller mag ophalen.

Ik deelde eerst een Clio 3 deurs, maar sinds december een baby in de familie gekregen waardoor de clio echt te klein is.

Vandaag met mn broer (monteur) en vrouw wezen proefrijden en al meteen een goede klik.
Zee van ruimte voor en achter, achterbak 2x zo groot als Clio. Dit wordt mijn eerste " eigen " auto. Ben echt tevreden!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/B2d9ifpeRkH5InvjbPa2sQQY/thumb.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Killion op 06-05-2016 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik rij sinds kort zelf een opel astra njoy 1.6 hatcback 5 deurs 2003 86pk 85000km op de teller en me eerste auto :p

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2016 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2016 @ 13:55:
Ik rij sinds kort zelf een opel astra njoy 1.6 hatcback 5 deurs 2003 86pk 85000km op de teller en me eerste auto :p
sow dat is een lage kilometer stand, veel rijplezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-10 15:48
En dit is mijn nieuwe bolide:
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Opel%20Vectra%20V6/WP_20160428_17_10_22_Pro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Opel%20Vectra%20V6/WP_20160428_17_10_29_Pro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Opel%20Vectra%20V6/WP_20160501_10_50_07_Pro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Opel%20Vectra%20V6/WP_20160501_10_50_16_Pro.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i411.photobucket.com/albums/pp194/IceFreak1337/Opel%20Vectra%20V6/WP_20160503_20_45_24_Pro.jpg

Het is een Vectra A V6 Hatchback met onder andere:
- Automaat
- Airco (werkt)
- Elektrisch dakje
- Elektrische ramen
- Elektrische spiegels
- 177k kilometer

Auto komt uit Duitsland en wordt de komende tijd gereed gemaakt voor invoering en APK om vervolgens achterstallig onderhoud te gaan plegen (grote beurt, distributie etc.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Vet, een Vectra A V6. Die beginnen toch aardig zeldzaam te worden. Ooit eens in zo'n auto gereden, redelijk vergelijkbaar met de jouwe maar dan een sedan. Ding reed heerlijk en vlot. Ik meen mij te herinneren dat de verbruiksmeter niet meer dan 1 op 2 kon aangeven (50ltr/100km) :P.

Mijn vader heeft lang een Vectra A hatchback met een Isuzu 1.7 turbodiesel gehad. Geen snelheidsmonster en het ding nagelde als een gek maar wel een zuinige en praktische auto.

Wat ik alleen altijd vreemd heb gevonden bij Vectra A's is de wegligging. Tenminste bij de auto's welke ik heb gereden leek het net of het zwaartepunt zich in een bocht opeens verplaatste met heel vreemd bochtgedrag tot gevolg.

Veel plezier met de Vectra, kan dit soort auto's wel waarderen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
GH45T schreef op maandag 09 mei 2016 @ 15:03:
Vet, een Vectra A V6. Die beginnen toch aardig zeldzaam te worden. Ooit eens in zo'n auto gereden, redelijk vergelijkbaar met de jouwe maar dan een sedan. Ding reed heerlijk en vlot. Ik meen mij te herinneren dat de verbruiksmeter niet meer dan 1 op 2 kon aangeven (50ltr/100km) :P.

Mijn vader heeft lang een Vectra A hatchback met een Isuzu 1.7 turbodiesel gehad. Geen snelheidsmonster en het ding nagelde als een gek maar wel een zuinige en praktische auto.

Wat ik alleen altijd vreemd heb gevonden bij Vectra A's is de wegligging. Tenminste bij de auto's welke ik heb gereden leek het net of het zwaartepunt zich in een bocht opeens verplaatste met heel vreemd bochtgedrag tot gevolg.

Veel plezier met de Vectra, kan dit soort auto's wel waarderen!
Thx! Toen ik hem zag staan heeft het niet lang geduurd voordat hij thuis was :+.

Paar jaar terug heb ik ook zo'n Vectra V6 gehad en helaas toen weggedaan omdat hij te duurt werd (student etc.). Staat nog wel in de OP.

Qua wegligging gaan we het merken, ben van plan om in de zomervakantie met het ding over de 'ring te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redbullet schreef op maandag 09 mei 2016 @ 14:42:
[...]

sow dat is een lage kilometer stand, veel rijplezier ermee.
Haha ja geloofde het eerst niet maar de dealer had alle boekjes papieren vanaf het begin tot eind en ze stonden heel close met bovag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:00
nextware schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 18:29:
[...]

Vandaag update gekregen over de levertijd: in de week van 12 oktober....
Dat wordt dus nog even geduld hebben :Z
Dat is wel erg lang ik heb vorige maand een Opel Karl besteld die komt mid-juni.
Dan ben ik een volledig opel gezin geworden.
Vrouw 2011 Opel Astra J Cosmo station destijds nieuw gekocht imiddels +/-75000km.
Ik 2016 Opel Karl edition moet nog komen! Een kale 2011 Citroen C1 voor ingeruild met 120000km op de teller.

Gehad Opel Corsa D Cosmo 2007-2011 Ook nieuw gekocht destijds.

Misschien is het binnenkort weer feest want mijn vrouw vind de nieuwe astra toch ook erg mooi. Even saldo checken helaas niet meer dit jaar.

[ Voor 18% gewijzigd door leonbong op 09-05-2016 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Sinds een paar dagen wil mijn kofferbak niet meer open. Niet met sleutel en ook niet via de CV.
Lijkt wel alsof mechanisme stuk is want ik voel vrijwel geen weerstand met de sleutel erin. Ook hoor ik geen getik ofzo als ik de CV gebruik.

Iemand tips/trucs? Moet nog in de kofferbak kruipen met een zaklamp maar de hitte laat 't niet toe :P

Gaat hier om een Vectra B uit 1998

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Heb ook wel eens problemen met de kofferbak gehad en dat kwam bij mij toen doordat de vanghaak een beetje los zat en daardoor niet meer goed was gesteld voor het slot zelf. Heb hem toen open gekregen door de kofferbak voorzichtig naar links of rechts te duwen en dan het slot te openen. Moet hier wel bij vermelden dat ik zelf eerder wel eens die vanghaak los had gehad voor ander werk.

Het kan bij jouw natuurlijk best iets anders zijn maar zou dit toch even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Scipionyx schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 14:48:
Sinds een paar dagen wil mijn kofferbak niet meer open. Niet met sleutel en ook niet via de CV.
Lijkt wel alsof mechanisme stuk is want ik voel vrijwel geen weerstand met de sleutel erin. Ook hoor ik geen getik ofzo als ik de CV gebruik.

Iemand tips/trucs? Moet nog in de kofferbak kruipen met een zaklamp maar de hitte laat 't niet toe :P

Gaat hier om een Vectra B uit 1998
probeer eens de auto op slot te doen en daarna de kofferbak met de sleutel te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scipionyx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Probleem is opgelost. Bleek defecte cv-motor. Die vervangen en hij is weer als vanouds. :) Bedankt voor de reacties. Waar ik toch even op wil reageren:
GH45T schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:03:
Heb ook wel eens problemen met de kofferbak gehad en dat kwam bij mij toen doordat de vanghaak een beetje los zat en daardoor niet meer goed was gesteld voor het slot zelf. Heb hem toen open gekregen door de kofferbak voorzichtig naar links of rechts te duwen en dan het slot te openen. Moet hier wel bij vermelden dat ik zelf eerder wel eens die vanghaak los had gehad voor ander werk.

Het kan bij jouw natuurlijk best iets anders zijn maar zou dit toch even proberen.
Wel naar gekeken maar niks kunnen vinden wat mogelijk de oorzaak zou kunnen zijn.
redbullet schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 15:17:
[...]

probeer eens de auto op slot te doen en daarna de kofferbak met de sleutel te openen?
Geprobeerd naar hielp niet.

Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Al eens gepost in het SJAT topic, een 'piepend' geluid bij het uitbollen wanneer ik versnelling in 2e heb staan en ontkoppelingspedaal ingedrukt. Geluid vervaagd naarmate de snelheid verminderd. Sinds kort ook als ik in eerste versnelling vertrek, een piepend/fluitend geluid dat harder en hoger in toon wordt naarmate ik sneller rij.
Kan dit te maken hebben met de koppeling/drukgroep? Of moet ik dan al gaan kijken naar de bak zelf?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RobKJ
En de Vectra heeft een kenteken, apk en verzekering. Lekker mee rijden dus :D
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13243726_1017536091658287_3127713508754160845_o.jpg
Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/t31.0-8/13243806_1017536148324948_4036584579053588623_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
MarkoVie schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 19:01:
Al eens gepost in het SJAT topic, een 'piepend' geluid bij het uitbollen wanneer ik versnelling in 2e heb staan en ontkoppelingspedaal ingedrukt. Geluid vervaagd naarmate de snelheid verminderd. Sinds kort ook als ik in eerste versnelling vertrek, een piepend/fluitend geluid dat harder en hoger in toon wordt naarmate ik sneller rij.
Kan dit te maken hebben met de koppeling/drukgroep? Of moet ik dan al gaan kijken naar de bak zelf?
Veranderd het geluid bij intrappen van de koppeling? Dan weet je iets meer. Maar ik verdenk de bak, is die gare M32 bak of niet? Zitten slechte lagers in, laten reviseren en de lagers laten verbeteren bij die revisie helpt. Er zijn fixes namelijk voor bedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rezta
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
RobKJ schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 11:49:
En de Vectra heeft een kenteken, apk en verzekering. Lekker mee rijden dus :D
[afbeelding]
[afbeelding]
Veel rij plezier! mijn eerste auto was ook een Opel nu nog steeds in bezit van man broer erg fijne auto mis hem nog steeds ;). Momenteel helaas geen auto misschien over een paar jaar weer :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Vers vanuit het SJAT Topic :P

Nieuw speeltje *O*

Corsa E OPC, 1600cc, 207PK, 280NM koppel. Opel Performance Pack met mechanisch sperdiff, Brembo remmen, Remus uitlaat, Recaro's, Xenon, vrij full option toch wel :)

Gaat goed vooruit, weegt ook 'maar' 1200kg rijklaar.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CIrhPE3u4K4BRxDE2Jc2RS0N/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/UCDXnYDjujUewwHT2eSrdriW/full.jpg

Naast zijn Ford tegenhanger :*)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Tndy52VPUDTV3YkfIxq5fPmH/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
Ik denk dat dit wel genoeg zegt: :9~ .

Erg nice.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Tis echt lekker als je dat ding de bocht in stuurt en dan gas onderduwt, turbo springt in en dat sper trekt u gewoon door die bocht zonder problemen! Heel raar in het begin omdat het voelt alsof je stuur geklemd wordt maar dat is gewoon het sper.. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Mooi ding. Jammer dat die hier in Nederland €33k kost. Zie je hier dus ook wederom nooit rijden. Daarnaast kan/mag er geen trekhaak onder en dat zou voor mij echt een dealbreaker zijn. Het ziet er vaak niet uit maar juist een hot-hatch zou een cominatie van snelheid en praktische inzetbaarheid moeten zijn.

Hoe dan ook, veel plezier er mee maar dat gaat wel lukken zo te lezen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
Wat een supergaaf ding! Die wielen staan er ook gaaf onder :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Dikke bak Marko! Je astra gtc was al nice maar dit is nog beter :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Thanks!

@GH45T, zo een auto koop je toch niet om er een trekhaak onder te gooien vind ik.. Dit is een auto om plezier mee te maken, niet om er een werkpaard van te maken..

Ik heb 17K betaald, en nog 10,5K gekregen voor de Astra GTC. Zou het zo opnieuw doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:25
Voornemens om de nieuwe Astra K 5-deurs aan te schaffen.
Gisteren proef gereden in de 1.0T én 1.4T en was aangenaam verrast door de 1.0T, met name in de bebouwde kom. Op de snelweg voel je toch wel dat hij net iéts mist wat de 1.4T dus weer goedmaakt. Keuze dus gevallen op de 1.4T

iemand ervaring met dit model en ook praktijkervaring qua verbruik?

[ Voor 41% gewijzigd door Rivanov op 05-06-2016 20:36 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
MarkoVie schreef op zondag 05 juni 2016 @ 12:43:
Thanks!

@GH45T, zo een auto koop je toch niet om er een trekhaak onder te gooien vind ik.. Dit is een auto om plezier mee te maken, niet om er een werkpaard van te maken..
Niet iedereen heeft het geld om voor elk doel een aparte auto te kopen ;) Dus als je dan fun met af en toe wat werkkracht kan combineren is dat wel fijner voor de portemonnee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
@LordSinclair: Precies. Ik ben autoliefhebber maar fiets ook graag en veel. Mijn dagelijks vervoer is de fiets en met de auto rij ik +/- 5k km per jaar. Voor mijn Vectra B betaal ik al letterlijk meer aan motorrijtuigenbelasting dan aan benzine. Komt nog eens verzekering bij en dan worden de kosten per kilometer opeens erg hoog. Een aparte auto voor de fun erbij is gewoon compleet belachelijk hier in Nederland.

Dan kom je toch ergens op een compromis uit. En zoals ik al schreef, hot-hatches zijn ooit juist bedacht als snelle variant van een dagelijks bruikbare auto. Die mag best wat praktischer zijn dan ze nu worden gepositioneerd door vele fabrikanten. Al zou ik het geld uit willen geven aan zo'n auto dan zou het nog een dealbreaker zijn.

Edit: en ik heb eigenlijk wel minstens eens per maand een aan hanger achter mijn auto hangen. Ik zou mijn trekhaak echt niet willen missen ook al ziet het minder mooi uit.

[ Voor 10% gewijzigd door GH45T op 06-06-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Opel Astra K 5-deurs gekocht. :)
1.4 Turbo Innovation incl. Innovation Introductiepakket. Stond nieuw op voorraad bij de dealer. :)
Kleur Asteroid Grey.

Extra opties boven Innovation Introductiepakket:
- Navi900
- Elektrisch Schuif/kanteldak
- IntelliLUX LED Matrix koplampen
- Afneembare trekhaak

Full-options dus afgezien van de lederen bekleding. Waarschijnlijk a.s. zaterdag ophalen. :)

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Lekker!
Wat een geluk ook dat hij op voorraad staan, anders had je veel langer kunnen wachten.

Mijn Asteroid Grey Astra komt pas eind augustus (begin maart besteld). Heb je ook de 18" bi-color velgen?

Ben benieuwd naar wat foto's t.z.t :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Jep, ook de 18" Bi-Color velgen. Zijn onderdeel van het Introductiepakket. :)
Sowieso veel geluk aangezien mijn vriendin graag het schuif/kanteldak wil.. en de verkoper zei al; denk niet dat deze optie op een voorraad auto zit.. maar ik zal eens kijken. En warempel; er stond een model op voorraad! ;)
Dus hebben nu alle gewenste opties en zelfs meer middels het intro pakket wat nu ook niet meer leverbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Rivanov schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:53:
Opel Astra K 5-deurs gekocht. :)
1.4 Turbo Innovation incl. Innovation Introductiepakket. Stond nieuw op voorraad bij de dealer. :)
Kleur Asteroid Grey.

Extra opties boven Innovation Introductiepakket:
- Navi900
- Elektrisch Schuif/kanteldak
- IntelliLUX LED Matrix koplampen
- Afneembare trekhaak

Full-options dus afgezien van de lederen bekleding. Waarschijnlijk a.s. zaterdag ophalen. :)
Verkopen ze nog steeds de Navi900? Dat systeem is onderhand ook "al" 5 jaar oud :)
Niet dat nieuwe Intellilink systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
MarkoVie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:46:
[...]

Verkopen ze nog steeds de Navi900? Dat systeem is onderhand ook "al" 5 jaar oud :)
Niet dat nieuwe Intellilink systeem?
Het is officieel Navi900 Intellilink. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.opel.nl/content/dam/Opel/Europe/master/hq/en/15_ExperienceSection/hmi_infotainment/Overview/carlines/my1600/Opel-Infotainment_Navi-900-IntelliLink_944x476_as16_i01_274.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Aha kijk eens aan, zeer mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2016-06-0612_47_42-op52l1j.png

:)

Zojuit al de activatiemailtjes binnengekregen voor Opel OnStar. Erg nice wat je via de website en app allemaal kunt inzien en doen. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Rivanov op 06-06-2016 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 07-10 14:12
Nieuwe astra vind ik de mooiste sinds de G.

Schuifkanteldak kan ik iedereen aanraden. Heb dat nu al een jaar of 10 in de auto/s Lekker veel licht en op een kier open voor frisse lucht is ideaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
Vandaag bij de dealer aangekomen. :)

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2016-06-07-photo-0000irk1z.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2016-06-07-photo-0000kkk55.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2016-06-07-photo-00002jjrh.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2016-06-07-photo-0000gtk49.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/2016-06-07-photo-0000p1j99.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Rivanov op 07-06-2016 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
een kadett c coupe met yahama motorblok en rdw gekeurd ook nog :p
http://www.marktplaats.nl...Criteo&utm_content=728x90

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LuPo
Mooie Opel Rivanov!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Thanks! Kan ook niet snel genoeg zaterdag zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-10 19:38
Mooi heur! Vooral die velgen.. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
Nou, mijn M32 6 Bak wordt vandaag gereviseerd, en de hoop ik dat het voorlopig klaar is met de kosten aan m'n Astra... (Overigens, Opel betaald 40% van de kosten uit coulance)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Freggel_United schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:27:
Nou, mijn M32 6 Bak wordt vandaag gereviseerd, en de hoop ik dat het voorlopig klaar is met de kosten aan m'n Astra... (Overigens, Opel betaald 40% van de kosten uit coulance)
Uit nieuwsgierigheid, welk bouwjaar is jouw Astra? Hoe heb je de coulance voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07 16:21
dreester schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 09:46:
[...]

Uit nieuwsgierigheid, welk bouwjaar is jouw Astra? Hoe heb je de coulance voor elkaar gekregen?
Ik heb een Astra J ST 1.4 Turbo (140 PK) uit 2011, 72K gelopen... coulance heeft mijn dealer geregeld...

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Dat zou bij mij al niet gelukt zijn :P Ik heb hem gekocht in omstreken van Gent en de dealer waar ik op onderhoud ga is van Hasselt.

Maarja, nu is het niet meer nodig, ben eigenlijk benieuwd of de garage die hem overgenomen heeft de bak gemaakt/gereviseerd heeft alvorens hem terug te koop aan te bieden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Over een uur m'n auto ophalen! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyntax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:33
Gegroet mede Opel rijders! Vandaag ben ik met mijn wagen op een probleempje gestuit en ik vroeg mij af of jullie hiervoor een oplossing hebben. Het is namelijk zo dat ik van Marktplaats een set OPC achterlichten heb gekocht voor mijn Opel Corsa D 3-deurs. Maar daarbij was het mij niet opgevallen dat de mistlicht en achteruitrijlicht omgedraaid zitten op de nieuwe set (zie fotos) !!! Ik wist niet eens dat zulke uitvoeringen werden geproduceerd, het zijn namelijk wel originele OPC achterlichten aangezien er GM markeringen en stickers op zitten. Wellicht is het een UK uitvoering ofzo? Oh de reden dat ik de achterlichten heb vervangen is omdat de linker een flinke barst erin heeft.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld de dealer de functies te laten omdraaien of is er zelfs een eenvoudigere oplossing die ik zelf zou kunnen uitvoeren?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/2UHN4w4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/sDruy9x.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door cyntax op 11-06-2016 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Zo, inmiddels al wat kilometers achter de rug. Eerste indruk is super! Wat een comfort en gadgets. :)
Auto is ook lekker pittig (1.4 Turbo) en ziet er gewoon waanzinnig uit in Asteroid Grey met de 18" velgen. Toch wel een nekkendraaier merk ik. :)

Hier wat foto's;

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_8722n3kyt.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_87239ojvt.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_8726atkvo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_8733sqj80.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_8737p2ktk.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

cyntax schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:01:
Gegroet mede Opel rijders! Vandaag ben ik met mijn wagen op een probleempje gestuit en ik vroeg mij af of jullie hiervoor een oplossing hebben. Het is namelijk zo dat ik van Marktplaats een set OPC achterlichten heb gekocht voor mijn Opel Corsa D 3-deurs. Maar daarbij was het mij niet opgevallen dat de mistlicht en achteruitrijlicht omgedraaid zitten op de nieuwe set (zie fotos) !!! Ik wist niet eens dat zulke uitvoeringen werden geproduceerd, het zijn namelijk wel originele OPC achterlichten aangezien er GM markeringen en stickers op zitten. Wellicht is het een UK uitvoering ofzo? Oh de reden dat ik de achterlichten heb vervangen is omdat de linker een flinke barst erin heeft.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld de dealer de functies te laten omdraaien of is er zelfs een eenvoudigere oplossing die ik zelf zou kunnen uitvoeren?

[afbeelding]
[afbeelding]
Lampjes halen in de juiste kleuren? :+ Andere optie is op de plaat waarop de lampjes zijn gemonteerd ook te vervangen, zou dat werken op die manier? :+

Pagina: 1 ... 17 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.