Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.520 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:14
Mooie foto's rivanov!

[ Voor 27% gewijzigd door LuPo op 12-06-2016 09:20 ]

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackthunderAwf
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 07-10 21:10
Mooie Astra hoor! Ziet er netjes uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

cyntax schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:01:
Gegroet mede Opel rijders! Vandaag ben ik met mijn wagen op een probleempje gestuit en ik vroeg mij af of jullie hiervoor een oplossing hebben. Het is namelijk zo dat ik van Marktplaats een set OPC achterlichten heb gekocht voor mijn Opel Corsa D 3-deurs. Maar daarbij was het mij niet opgevallen dat de mistlicht en achteruitrijlicht omgedraaid zitten op de nieuwe set (zie fotos) !!! Ik wist niet eens dat zulke uitvoeringen werden geproduceerd, het zijn namelijk wel originele OPC achterlichten aangezien er GM markeringen en stickers op zitten. Wellicht is het een UK uitvoering ofzo? Oh de reden dat ik de achterlichten heb vervangen is omdat de linker een flinke barst erin heeft.

Is het mogelijk om bijvoorbeeld de dealer de functies te laten omdraaien of is er zelfs een eenvoudigere oplossing die ik zelf zou kunnen uitvoeren?

[afbeelding]
[afbeelding]
Hoe zit de bedrading? vermoed dat je daar even aanpassen moet (+ andere lampjes maar die passen misschien wel in de zelfde lamphouder maar met een ander wattage?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcop23
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:46
Weet iemand hoeveel lucht een Opel Zafira 1.8 benzine uit 2005 (Z18XE motor) normaal gebruikt qua lucht? De luchtmassameter vertelt mij 2,2 g/sec, en ik vermoed dat het te weinig is. Symptomen zijn een P0170 foutcode (mengsel arm?) en nauwelijks vermogen / instabiel toerental net na het starten. Problemen verdwijnen bij een warmere motor, hoewel de foutcode blijft. Ik denk dus dat de luchtmassameter het probleem is, maar ik weet het niet zeker.

Hoeveelheden lucht bij stationair toerental schijnen in de service manuals te staan, maar die heb ik niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Rivanov schreef op zaterdag 11 juni 2016 @ 18:57:
Zo, inmiddels al wat kilometers achter de rug. Eerste indruk is super! Wat een comfort en gadgets. :)
Auto is ook lekker pittig (1.4 Turbo) en ziet er gewoon waanzinnig uit in Asteroid Grey met de 18" velgen. Toch wel een nekkendraaier merk ik. :)

Hier wat foto's;

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Welke versie heb je precies genomen ? :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
DennusB schreef op woensdag 29 juni 2016 @ 11:56:
[...]

Welke versie heb je precies genomen ? :)
1.4 Turbo in Innovation uitvoering. Aangezien het model nieuw op voorraad stond bij de dealer beschikt deze ook over het Innovation Introductie pakket, bovenop de standaard Innovation uitrusting.

Opties Innovation Introductie pakket:

- Ergonomische Comfortstoelen (AGR-gecertificeerd)
- Stoffen/morrocana bekleding 'Formula, Jet Black' (TASB)
- Advanced Park Assist II, bevat o.a. parkeersensoren voor en achter, 'automatisch' parkeerhulp systeem,
Achteruitrijcamera
- Dode hoek waarschuwing
- Donker getinte ramen achter
- 18" Lichtmetalen verlgen 'Bi-Color

Hier bovenop heb ik ook nog het volgende aan opties:

- Navi900 Intellilink (incl. Apple CarPlay en Android Auto)
- Elektrisch Schuif/kanteldak
- IntelliLUX LED Matrix koplampen
- Afneembare trekhaak

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:58
Ik ben van plan om een Astra J te kopen van 2010 of 2011. Ikzelf maak nogal regelmatig gebruik van een navigatiesysteem. Nu kan ik op zoek gaan naar een auto waar al een navigatie is ingebouwd maar daar schijnen geen of oude kaarten beschikbaar voor te zijn. Heb ik dus niks aan.
Het vervangen van de originele navigatie schijnt ook niet te kunnen heb ik gelezen.
Als ik een model koop waar nog geen navigatie inzit schijn je daar achteraf wel een multimedia apparaat in te kunnen bouwen waar wel navigatie inzit.
Heeft iemand hier ervaring mee en welk merk of type zou goed werken?
Maar is dit ook zelf eventueel in te bouwen. In de auto zit een CAN bus systeem. Moet de originele radio eerst uitgeprogrammeerd worden of de nieuwe aangemeld?

Kan iemand mij in de juiste richting wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 08:13
Als er in die wagen een Navi900 zit kan je de kaarten gewoon updaten door een nieuw SD-kaartje te kopen (aan 150 euro dacht ik), en je oud kaartje vervangen door dit. Vrij simpel. Heb het zelf nooit gedaan maar zo staat het in de handleiding. De Navi900 vond ik trouwens een van de beste systemen die ik zelf gebruikt heb. Niet veel tralala, doet wat het moet doen.

Astra J's hebben nogal de neiging van een brakke versnellingsbak te hebben (M32-bakken). Weet niet welke motorisatie je hebt maar ik heb mijn Astra J (GTC) net op tijd weggedaan (68.000km en versleten bak).

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07:58
MarkoVie schreef op zondag 31 juli 2016 @ 13:31:
Als er in die wagen een Navi900 zit kan je de kaarten gewoon updaten door een nieuw SD-kaartje te kopen (aan 150 euro dacht ik), en je oud kaartje vervangen door dit. Vrij simpel. Heb het zelf nooit gedaan maar zo staat het in de handleiding. De Navi900 vond ik trouwens een van de beste systemen die ik zelf gebruikt heb. Niet veel tralala, doet wat het moet doen.

Astra J's hebben nogal de neiging van een brakke versnellingsbak te hebben (M32-bakken). Weet niet welke motorisatie je hebt maar ik heb mijn Astra J (GTC) net op tijd weggedaan (68.000km en versleten bak).
Ik zal het eens opzoeken een Navi900 te updaten is. En 150 euro is nog wel te doen als het dan weer up to date is.
Dat van die versnellingsbak wist ik niet. Zal daar ook eens oop googlen. Zou jammer zijn als ik binnen een jaar of 2 de bak in de soep draai.
Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Probleem met de Navi900 is overigens wel dat je IPhone niet herkend wordt (althans daar loop ik momenteel tegen aan). Mijn oude ipod werkt wel via de usb en kan je ook bedienen via het stuur. De iphone kan je vergeten. ik heb wel een software update bestand gevonden via het internet waar ik nog steeds even de tijd voor moet nemen om erop te gooien. Kijken of dat helpt. MIn navigatie heb ik nog niet geupdate, maar moet zeggen dat dat nu wel een issue begint te worden. We zijn nog al aan het bouwen geweest in NL ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Laatst online: 01-10 16:55
Zijn er mensen die en Corsa E rijden? Ik vond het beestje best volwassen aanvoelen met een kwalitatief hoogwaardig interieur tijdens de proefrit. Ook het verbruik op de boordcomputer was erg laag, al lees ik nu op verschillende plekken dat het aangegeven verbruik en het schermpje en het daadwerkelijke verbruik 10% verschillen.

Het valt me ook op dat er best veel auto's te koop staan uit 2015 met lage kilometerstanden. Een paar zullen demo auto's zijn maar toch opvallend dat blijkbaar veel mensen na relatief korte periodes de auto weer hebben ingeleverd. Ook jammer dat je er een groot scherm induwt zonder navigatie. Dan moet je met een brakke app voor jaarlijks 80 euro navigeren op kaarten uit 2014.

[ Voor 11% gewijzigd door Franco10 op 01-08-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-10 20:54

MeNTaL_TO

The future is not set

Hmmz, in oktober mijn Corsa geleased, hebben ze de IntelliLink geupdate, waardoor Andriod nu wel ondersteund wordt (in mijn versie alleen iPhone) voor spraak herkenning en een native Spotify client, twee dingen die ik ben wel mis.
Tuurlijk spotify werkt wel, maar moet die aanzetten voor ik ga rijden en werkt niet altijd helemaal lekker.
Grootste misser blijft de navigatie voor de corsa, Tomtom Go is beter en veel goedkoper.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Laatst online: 07-10 12:49

The Wizard

Moderator Mobile
MeNTaL_TO schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 12:08:
Hmmz, in oktober mijn Corsa geleased, hebben ze de IntelliLink geupdate, waardoor Andriod nu wel ondersteund wordt (in mijn versie alleen iPhone) voor spraak herkenning en een native Spotify client, twee dingen die ik ben wel mis.
Tuurlijk spotify werkt wel, maar moet die aanzetten voor ik ga rijden en werkt niet altijd helemaal lekker.
Grootste misser blijft de navigatie voor de corsa, Tomtom Go is beter en veel goedkoper.
Waarom gebruik je dan niet Google Maps? Of is er geen Android Auto support?

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

The Wizard schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:38:
[...]

Er is wel Auto ondersteuning in de nieuwe versie, maar niet in mijn versie, maar zowel Maps als Tom tom doen het via BT, dat is het punt niet Baal er gewoon van dat echt 2 maanden na mijn auto er een compleet nieuwe radio ingezet is, die mijn telefoon gewoon goed ondersteund, iets basaals als spraakherkenning werkt nu niet.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Laatst online: 05-10 09:21
probeerde zojuist een ssd disk van 128gb aan te sluiten in de astra k, wordt niet herkend. licht wel op, ook r/w access lapje brandt heel kort.
geformateerd als exFAT. Iemand enig idee of werkend?

Ik weet dat de usb aansluiting onder de armsteun 450mA is. Mogelijk dat dit het issue is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Het kan gebrek aan vermogen zijn van de poort, maar weet je zeker dat exFAT ondersteund wordt en het niet FAT32 moet zijn?

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
The Wizard schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 17:38:
[...]

BrinGo is de app die je moet hebben, best wel een leuke app qua navigatie.

Franco10 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 10:30:

Zijn er mensen die en Corsa E rijden? Ik vond het beestje best volwassen aanvoelen met een kwalitatief hoogwaardig interieur tijdens de proefrit. Ook het verbruik op de boordcomputer was erg laag, al lees ik nu op verschillende plekken dat het aangegeven verbruik en het schermpje en het daadwerkelijke verbruik 10% verschillen.
Corsa E OPC, ben er zeer tevreden over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-10 20:32

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

Ola,

Even een vraag van mijn kant. Ik kan mogelijk een Opel Corsa 1.3 CDTI, 90 pk uit 2011 met 120.000 km op de teller, kopen. Zijn er mensen hier met ervaringen met de Corsa en eventueel aandachtspunten voor deze auto ? Ivm mijn werk moet ik naar een diesel toe en ik overweeg dan ook deze te gaan aanschaffen.

Ik hoor graag !

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Eens kijken of hier wat technische mensen zitten ;)... het viel me een wk of 2 geleden op dat bij AUX geluid alleen via de rechterboxen komt, Links doet totaal niet mee. Ik heb het getest op mijn telefoon en op een oude ipod, beide via AUX verbonden met de NAV900 en allebei hetzelfde resultaat. Verbinden via de USB of gewoon de radio werkt prima dus de boxen zijn niet kapot ofzo. Kan ik zelf iets checken of wordt dit een gevalletje garage?

Oh by the way, weet iemand hoe je ook alweer je software versie kan opzoeken? Ik weet dat je een van de knoppen een paar sec moet indrukken maar kreeg het vanochtend niet meer voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
MarkoVie schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 22:14:
[...]

BrinGo is de app die je moet hebben, best wel een leuke app qua navigatie.
[...]

Corsa E OPC, ben er zeer tevreden over!
Plaats ff een paar p0rn pics :D
Ik geef alvast het goede voorbeeld :)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/FhnspaN.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Laatst online: 05-10 09:21
breinonline, je hebt gelijk, FAT32 deed het 'm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
redbullet schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:03:
[...]

[afbeelding]
Straks als ik thuis ben ;)
Heb schade op mijn motorkap sinds gisteren (MarkoVie in "Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 14") :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
MarkoVie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:50:
[...]

Straks als ik thuis ben ;)
Heb schade op mijn motorkap sinds gisteren (MarkoVie in "Het Grote Wegmisbruikers Topic! Deel 14") :( :(
pff dat is zuur, heb je wel gelijk een rede om je motorkap zwart te wrappen (als je dat teminste zelf mooi vind :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
redbullet schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:13:
[...]

pff dat is zuur, heb je wel gelijk een rede om je motorkap zwart te wrappen (als je dat teminste zelf mooi vind :P )
Ik heb hem nog maar amper 2 maanden. Wagen was piekfijn in orde toen ik hem kocht en dan op zo een manier beschadiging krijgen, daar kan ik niet van over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Gri77ie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 08:21:
Ola,

Even een vraag van mijn kant. Ik kan mogelijk een Opel Corsa 1.3 CDTI, 90 pk uit 2011 met 120.000 km op de teller, kopen. Zijn er mensen hier met ervaringen met de Corsa en eventueel aandachtspunten voor deze auto ? Ivm mijn werk moet ik naar een diesel toe en ik overweeg dan ook deze te gaan aanschaffen.

Ik hoor graag !
Volgens mij vallen de problemen met Corsa CDTi's mee.
- Roetfilter en EGR-klep vervuilen/verstoppen sneller bij de 1.3CDTI.
- Elektrische stuurbekrachtiging geeft doods stuurgevoel rond middenstand, vooral bij pre-facelift modellen.

Het wordt eens tijd dat ik mijn gezicht hier ook eens laat zien, ik ben bijna 2 maanden eigenaar van een Corsa 1.2 Bi-Fuel Color Edition uit 12/2011.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/o2W2r3FUGvympM0dCS5YXO5o/medium.jpg

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gri77ie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-10 20:32

Gri77ie

Ok.... het zal gerust....

MK1998NL schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 00:53:
[...]

Volgens mij vallen de problemen met Corsa CDTi's mee.
- Roetfilter en EGR-klep vervuilen/verstoppen sneller bij de 1.3CDTI.
- Elektrische stuurbekrachtiging geeft doods stuurgevoel rond middenstand, vooral bij pre-facelift modellen.

Het wordt eens tijd dat ik mijn gezicht hier ook eens laat zien, ik ben bijna 2 maanden eigenaar van een Corsa 1.2 Bi-Fuel Color Edition uit 12/2011.

[afbeelding]
Thanx ! Knappe auto !

Asus Rog B350-F, Ryzen 3700X, 16 Gb, Asus ROG 2070 Ti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
MarkoVie schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:47:
[...]

Ik heb hem nog maar amper 2 maanden. Wagen was piekfijn in orde toen ik hem kocht en dan op zo een manier beschadiging krijgen, daar kan ik niet van over.
Het is sowieso hardstikke zuur, vooral als iemand er ongestraft afkomt.

Roadrage mogen ze van mij hard aanpakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spaiker
redbullet schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 09:03:
[...]

[afbeelding]
Met wat vertraging
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/N8EaMGdOC8LCPA3K4SQYwVsS/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SMjQam9lg8duDKowapBVVb5o/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/18U7V1M6el4R594pwjBKXemz/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/E6RHDwZRz0IHn1fAa5LmuhYn/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZDGKhBVkJAOlzjIf56HKOjf6/full.jpg

Dat booty 8)

<3

[ Voor 19% gewijzigd door Spaiker op 05-08-2016 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Omdat mijn vrouw en ik onze Golf 5 toch echt wat te klein vinden (en ik ook steeds vaker begin te horen dat er een keer een caravan moet gaan komen) zijn we sinds kort ook op zoek naar wat anders. Best kans van dat het een Insignia Tourer gaat worden en dan de 1.6 turbo uitvoering. Als het even kan uit 2013. Laatst al even een keer een klein stukje in gereden, wat een verschil als je uit een golf uit 2005 komt zeg. Nu alleen nog één zien te vinden die aan alle wensen voldoet voor een prijs die ook aan de wensen voldoet.

Zijn er trouwens nog specifieke zaken waar ik op moet letten als ik er 1 koop?

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
ziet er leuker als als een corsa d opc pff nu moet ik doorsparen :+
Ben blij dat ze die middelste pijp hebben weggedaan en nu gewoon links en rechts een einddemper hebben geplaatst.

Dikke bak :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:55

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

redbullet schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:32:
ziet er leuker als als een corsa d opc pff nu moet ik doorsparen :+
Ben blij dat ze die middelste pijp hebben weggedaan en nu gewoon links en rechts een einddemper hebben geplaatst.

Dikke bak :D
Nu kan er tenminste een trekhaak onder :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
Touchdomex schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:54:
[...]

Nu kan er tenminste een trekhaak onder :P
Dat is heligdom schennis jij ketter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

redbullet schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 09:56:
[...]

Dat is heligdom schennis jij ketter!
Hoezo? Met 200 je karretje over de A2 raggen

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vissa66
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:50
Leuk karretje die Corsa OPC. Hier in Nederland betaal je voor de Corsa OPC meer dan dat jullie belgen voor een Astra OPC betalen. :P

M3P 24'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Kan nog geen trekhaak onder denk ik? Uw 'diffuser' zit in de weg, en uwe einddemper (pot) zit over nagenoeg de ganse breedte tussen de twee uitlaat-tips.

Plus dat vind ik not done onder zoiets :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 16:48
Heb laatst hier zelf ook al eens iets gezegd over de beperking van een trekhaak onder een Corsa OPC (en vele andere auto's overigens). Dat je het niet mooi vindt begrijp ik en niemand zal je verplichten om een trekhaak onder je auto te plaatsen, maar ik vind wel dat het hele idee achter een hot-hatch wordt ondermeind door die beperkingen. Het idee is juist een normaal inzetbare auto maar dan opgepept met meer vermogen, betere ophanging, betere remmen enz. Hot-hatches zijn ook wat uiterlijk betreft vaak wat opgeleukt maar in de basis is dat niet het idee achter een hot-hatch.

Als je een niet-praktische maar snelle auto wil kun je immers ook een coupé kopen, ik vind dat die vaak ook een mooier model hebben.

Laat ik het zo zeggen, ik overweeg om binnen nu en een jaar een leuke hot-hatch aan te schaffen maar modellen waar geen trekhaak onder kunnen vallen bij voorbaat af. Jammer dan Opel en vele andere fabrikanten. Ik rij maar +/- 5000km per jaar, wil die kilometers wel lol beleven maar ga voor die paar kilometers ook geen 2 auto's gebruiken omdat de fabrikant niet begrijpt dat een auto breed inzetbaar moet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ik vroeg me af hoe je dat elektrisch schuif/kanteldak bedient in de auto? En als de zon vol op je schuifdak schijnt, kun je dan ook iets dicht doen zodat je geen last hebt van de zon?
Geen ervaring met een schuifdak dus vandaar deze vragen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rivanov
Zitten knopjes aan de binnenzijde tegen de hemel aan.
Je kunt 'm op kantelstand zetten, of helemaal open.

Je kunt tevens de hemel dichtschuiven zodat er geen licht doorschijnt.

Speciaal voor jou even foto's gemaakt. :+

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_81668ckrd.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_8163ejjto.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_8164h3kdo.jpg

Afbeeldingslocatie: https://abload.de/img/img_816538k5q.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Rivanov op 08-08-2016 19:20 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb ook een schuifdak in mijn insignia en ja, je kan hem ook halverwege open schuiven als je dat prettig vindt. Het is dus niet alles of niets bij het open schuiven. Bij het kantelen wel. Daar heb ik nooit een tussenstap kunnen ontdekken. Ook nooit geprobeerd trouwens want zo ver kantelt hij bij mij nou ook weer niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Stop jij m dan tussentijds bij het volledig openen? Want met een druk op de knop opent hij volledig. Nog niet geprobeerd om 'm halverwege te stoppen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
Ziet er mooi uit Rivanov! En fijn dat je de hemel dicht kunt schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Rivanov schreef op maandag 08 augustus 2016 @ 23:44:
Stop jij m dan tussentijds bij het volledig openen? Want met een druk op de knop opent hij volledig. Nog niet geprobeerd om 'm halverwege te stoppen..
Soms doe ik dat inderdaad. Gewoon op de knop terug ' dicht' drukken. Dan stopt hij meteen met schuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
Miss_80 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 08:18:
[...]

Soms doe ik dat inderdaad. Gewoon op de knop terug ' dicht' drukken. Dan stopt hij meteen met schuiven
Inderdaad, net even getest. Als je op de knop 'Helemaal Open' drukt en je drukt 'm weer in op het moment dat je wilt stoppen dan stopt het raam direct. Dus je kunt 'm precies openen zoals jij wilt. :)
Weer wat geleerd. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
hahaha en dat op de vroege morgen. Het is af en toe handig als de zon net achter mijn zonnebril schijnt. Gebruik de mogelijkheid echter vrij weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10:35
Sinds afgelopen zaterdag ben ik de trotse eigenaar van een Astra J uit 2011 met een MY2011 CD500 navigatiesysteem. Het systeem werkt prima, maar 2 dingen vallen me op:
  1. Ik kan mijn telefoon (Oneplus 2, Android 6.0.1) probleemloos koppelen met de auto en ik kan bellen/gebeld worden, maar mijn contactpersonen kan ik niet via het navigatiesysteem benaderen
  2. Zoals gezegd kan ik wel bellen, maar ik kan geen muziek afspelen via Bluetooh
Zijn dit punten die met een eventuele softwareupdate van de CD500 opgelost zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Muziek streamen zijn met dat soort systemen vrij moeilijk heb ik ervaren. Is me nooit gelukt.
Normaal gezien kan je de contactpersoon benaderen via de fysieke knop 'phone'? Althans zo ging dat bij mij toch. Dan zie je je provider en kan je naar je telefoonboek gaan.

En foto's?! :D

[ Voor 3% gewijzigd door Spaiker op 15-08-2016 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb met de NAV900 van OPel ook nooit kunnen streamen. Wel was het mogelijk om een ipod of usb stick te koppelen en daarnaast kan je ook altijd via aux muziek over de boxen krijgen. Bediening via het stuur (als dat bij jou van toepassing is) wel een probleem bij de laatste methode

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
MarkoVie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:33:
Muziek streamen zijn met dat soort systemen vrij moeilijk heb ik ervaren. Is me nooit gelukt.
Normaal gezien kan je de contactpersoon benaderen via de fysieke knop 'phone'? Althans zo ging dat bij mij toch. Dan zie je je provider en kan je naar je telefoonboek gaan.

En foto's?! :D
Ik zie mijn telefoon wel staan in het Phone menu van de auto, alleen als ik dan verder ga is mijn lijst met contactpersonen helaas leeg. Contact sharing staat voor de verbinding met de auto wel ingeschakeld op mijn telefoon, dus volgens mij is het ook geen setting in mijn telefoon.

Ik zal straks eens kijken of ik wat foto's kan maken. :)
Miss_80 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 12:36:
Ik heb met de NAV900 van OPel ook nooit kunnen streamen. Wel was het mogelijk om een ipod of usb stick te koppelen en daarnaast kan je ook altijd via aux muziek over de boxen krijgen. Bediening via het stuur (als dat bij jou van toepassing is) wel een probleem bij de laatste methode
Daar was ik helaas al bang voor. USB is helaas geen optie omdat ik Spotify gebruik. Blijkbaar mag Spotify de audio niet via USB doorgeven vanwege licenties. AUX zal inderdaad wel werken, maar dan is het wel een beetje jammer dat ik alsnog mijn telefoon moet gebruiken de muziek te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
OH is dat het probleem? Ze mogen het niet doorgeven via USB... ik dacht dat het een beperking van de radio zelf was. Maar idd, nu is het spotify via de AUX en moet ik de boel bedienen via de telefoon. Wat ik tevens vervelend is dat ik geen muziek info op mijn scherm heb staan. Alleen maar 'AUX verbinding'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Miss_80 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:06:
OH is dat het probleem? Ze mogen het niet doorgeven via USB... ik dacht dat het een beperking van de radio zelf was. Maar idd, nu is het spotify via de AUX en moet ik de boel bedienen via de telefoon. Wat ik tevens vervelend is dat ik geen muziek info op mijn scherm heb staan. Alleen maar 'AUX verbinding'
Nouja, ik lees er wisselende dingen over. Er wordt enerzijds gesproken over licensing issues op het Spotify forum, ergens anders lees ik weer dat het op iPhones wel gewoon kan werken omdat er een Apple-specifiek protocol wel wordt ondersteund. Dat laatste kan ik helaas niet testen, ik heb geen iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nu je het zegt, iphone 4 werkte wel (zelfde geldt voor de ipod). Iphone 5 en verder niet> En ik heb een iphone Se en die doet het inderdaad niet. Ik heb echter nog een update bestand gevonden die jezelf kan installeren en daarvan moet ik nog steeds van testen of dat wellicht de oplossing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Miss_80 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:06:
Muziek-info over AUX aansluiting? Dat is ook het eerste wat ik ervan zou horen :P

Ik heb zo een mini USB stickje met een shitload aan muziek op.

[ Voor 6% gewijzigd door Spaiker op 15-08-2016 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
het kan dus ook niet O-) daarom baal ik er van dat ik niet via de USB of via Bluetooth kan werken. Heb je een auto van meer dan 45k, werken dit soort dingen niet. Ik heb al gekeken of je de NAV zou kunnen vervangen voor de NAV900 Intellink (die nl wel streamt), maar dat is niet mogelijk.
Bij de volgende auto investeer ik helemaal niet meer in dit soort systemen. Zet er wel een 'dom' scherm die spotify etc via de aux kabel werkt.

overigens iemand hier enig idee waar ik het probleem zou moeten zoeken dat bij mij aux alleen via de rechterboxen werkt? Krijg geen geluid meer uit de linkerboxen, terwijl als ik switch naar de radio of naar de ipod via usb er niets aan de hand is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Miss_80 schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:35:
overigens iemand hier enig idee waar ik het probleem zou moeten zoeken dat bij mij aux alleen via de rechterboxen werkt? Krijg geen geluid meer uit de linkerboxen, terwijl als ik switch naar de radio of naar de ipod via usb er niets aan de hand is 8)7
Klinkt als een brakke kabel of je hebt hem niet helemaal goed aangesloten op je telefoon/AUX aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Stel je niet per muziekbron je balance in? In mijn systeem is dat nl. wel zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
MarkoVie schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 14:40:
Stel je niet per muziekbron je balance in? In mijn systeem is dat nl. wel zo.
Dat heb ik even snel bekeken in de manual (kan toch niet zo simpel zijn), maar nee, je stelt het in zijn algemeenheid in. En als ik bij aux het balans naar de linkerbox breng, dan hoor je vooral veel gezoem. Misschien idd maar een andere kabel proberen. You never know

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mint
Bij deze eentje van afgelopen zaterdag. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0IHREJNxVxZ4DnWpJ2UT4Y4M/medium.png

Ik heb gisteren overigens ook nog eens een berichtje naar de dealer gestuurd, daar werd inderdaad bevestigd dat muziek streamen via Bluetooth niet mogelijk is. Binnenkort toch maar eens kijken voor een Bluetooth AUX adaptertje. Wat ik links en rechts lees moet dit prima werken, maar het is inderdaad erg jammer dat dit soort dingen niet werken. Ik vraag me ook af of dit een hardware of een software issue is, maar dat is denk ik niet iets wat in dit topic besproken moet worden. :)

[ Voor 42% gewijzigd door Mint op 16-08-2016 09:08 ]

• Spaiker
redbullet schreef op dinsdag 02 augustus 2016 @ 10:13:
[...]

Wrappen is het niet geworden, expert van de verzekering zegt: motorkap herspuiten, bumper herspuiten, spiegelkapje herspuiten, a-pillar links herspuiten, nieuwe koplamp, nieuwe ruit.

Toch blij dat ik omnium gepakt heb :)

• Rupie
Nog een weekje en dan kunnen wij als het goed is onze auto ophalen oOo
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/VopI2ZWQJB1Px8mzAZ1XIORv/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
MarkoVie schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 15:19:
[...]

Wrappen is het niet geworden, expert van de verzekering zegt: motorkap herspuiten, bumper herspuiten, spiegelkapje herspuiten, a-pillar links herspuiten, nieuwe koplamp, nieuwe ruit.

Toch blij dat ik omnium gepakt heb :)
Wojo mooi kostenplaatje
Vandaag op de nurburgring nog een maar mooie opc'tjes gezien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Heeft er hier toevallig iemand ervaring met het vervangen van de sierlijsten op het dashboard en de deuren van een insignia uit 2012/2013? We hadden met de dealer een deal gemaakt dat hij de grijze sierlijsten (rapid cool grey zit er in meen ik) zou laten spuiten of vervangen, maar hij belde vandaag dat hij zich verkeken had op de kosten en dan niet kon doen voor de prijs die we afgesproken hadden. Na het nodige gebel heen en weer komen we er nu op uit dat hij de huidige afwerking laat zitten en ik zelf de onderdelen in de juiste kleur ga bestellen en plaatsen. Van een aantal onderdelen heb ik al gezien dat ze vrij eenvoudig te vervangen zijn (rondom de radio bijvoorbeeld). Ik kan alleen zo snel niet vinden hoe je de volgende sierlijsten er uit krijgt:

- sierlijsten in de deur. Moet het paneel van de deur af of lukt het ook zonder het hele deurpaneel te verwijderen?
- sierlijsten bovenkant dashboard, in het verlengde van de sierlijsten in de deur. Zijn deze eenvoudig los te halen?
- De sierlijst net onder de asbak, tussen de asbak en de pook zeg maar.

Iemand toevallig deze onderdelen wel eens los gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Topicstarter
Ik heb zo geen info voor je, maar ik heb altijd wel veel aan de Haynes workshop manuals.
Ze zijn er ook voor de Insignia, maar of jouw exacte model ook al eens uit elkaar getrokken is en beschreven door Haynes?
De 2008-2012 is er iig wel: http://www.ebay.co.uk/itm...IESEL-08-12-/350687768704

Wat betreft tussen asbak en pook denk ik dat je de middentunnel er uit moet halen en er van onderen bij moet. Vermoedelijk zitten accentstukjes er in met weerhaakjes die je terug moet drukken.

[ Voor 21% gewijzigd door McKaamos op 24-08-2016 20:42 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
redbullet schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 00:08:
[...]

Wojo mooi kostenplaatje
Vandaag op de nurburgring nog een maar mooie opc'tjes gezien :D
Lamp op zich al €882,51 zonder BTW... _O-
Totaalplaatje was iets van een €1900 geloof ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
MarkoVie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 22:51:
[...]

Lamp op zich al €882,51 zonder BTW... _O-
Totaalplaatje was iets van een €1900 geloof ik :o
Dat is een dure lamp :+

Ik heb een insignia opc in het wild gespot, was leuk om te zien maar een corsa opc'tje vind ik toch leuker :D
vooral als ze geen uitlaat in het midden hebben :+
* redbullet kijkt deprimerent naar zijn bankrekingen en blijft doorsparen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rowicom
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:37
Rupie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:08:
Heeft er hier toevallig iemand ervaring met het vervangen van de sierlijsten op het dashboard en de deuren van een insignia uit 2012/2013? We hadden met de dealer een deal gemaakt dat hij de grijze sierlijsten (rapid cool grey zit er in meen ik) zou laten spuiten of vervangen, maar hij belde vandaag dat hij zich verkeken had op de kosten en dan niet kon doen voor de prijs die we afgesproken hadden. Na het nodige gebel heen en weer komen we er nu op uit dat hij de huidige afwerking laat zitten en ik zelf de onderdelen in de juiste kleur ga bestellen en plaatsen. Van een aantal onderdelen heb ik al gezien dat ze vrij eenvoudig te vervangen zijn (rondom de radio bijvoorbeeld). Ik kan alleen zo snel niet vinden hoe je de volgende sierlijsten er uit krijgt:
- sierlijsten in de deur. Moet het paneel van de deur af of lukt het ook zonder het hele deurpaneel te verwijderen?
- sierlijsten bovenkant dashboard, in het verlengde van de sierlijsten in de deur. Zijn deze eenvoudig los te halen?
Wat een onzin om daar geld aan te spenderen, zeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
rowicom schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:51:
[...]

Als je niets beter te zeggen hebt, zeg dan niets :w Ik geef bv geld uit aan een nummerplaathouder zonder tekst op. Anderen roken het liever op.
Rupie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:08:

Iemand toevallig deze onderdelen wel eens los gehad?
Ik meen ergens een workshop manual te hebben gezien hiervan. Ik zal het eens bekijken als ik thuis kom.

[ Voor 5% gewijzigd door Spaiker op 29-08-2016 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Vorige week een update gekregen dat mijn Opel Astra Sports Tourer gepland is en afgelopen maandag doorgekregen dat de productie datum in de week van 19 september is gepland.

Auto is 29 april besteld. Kijk er nu al naar uit dat ik hem op kan halen oOo

• Ealanrian
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
nextware schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 09:11:
Vorige week een update gekregen dat mijn Opel Astra Sports Tourer gepland is en afgelopen maandag doorgekregen dat de productie datum in de week van 19 september is gepland.

Auto is 29 april besteld. Kijk er nu al naar uit dat ik hem op kan halen oOo
De planning bij Opel is wel wat apart, de mijne is besteld op 8 juni en krijgt in de week van 12 september een productie datum. Een collega heeft em op de zelfde dag besteld en rijd nu al een week rond. Welliswaar een ander optie pakket maar ik ben toch benieuwd naar hoe ze plannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Heb vandaag mijn nieuwe voorloop auto gehad. Een (bijna) gloednieuwe Astra Sports Tourer met Intellilink 900. Werkt als de brandweer met Apple Carplay maar Android Auto zie ik nog niet. Kan ik het systeem zelf updaten zodat dat er hij komt of moet dat via de dealer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

DennusB schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:05:
Heb vandaag mijn nieuwe voorloop auto gehad. Een (bijna) gloednieuwe Astra Sports Tourer met Intellilink 900. Werkt als de brandweer met Apple Carplay maar Android Auto zie ik nog niet. Kan ik het systeem zelf updaten zodat dat er hij komt of moet dat via de dealer?
Waarschijnlijk hetzelfde als bij mijn corsa met Intellilinc, er is een nieuwe versie uit die wel Auto heeft en nee, dat kan niet geupdate worden, vermoed dat je ook gewoon (net als ik) pech heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:26

Reley

Zoom Zoom

Vrijdag bericht gehad dat mijn Astra ST geproduceerd is. Volgens de dealer is hij over anderhalve week ongeveer binnen bij hem...
Helaas dat ik hem pas 22 oktober mag ophalen van de LM... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
rowicom schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:51:
[...]
haha, ieder zijn ding he... Nu is de auto helemaal zoals ik hem zelf besteld zou hebben als het een nieuwe auto was geweest.
MarkoVie schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 17:07:
[...]
Ik meen ergens een workshop manual te hebben gezien hiervan. Ik zal het eens bekijken als ik thuis kom.
Vandaag in 2,5 uur tijd het hele spul kunnen vervangen. Was veel makkelijker dan verwacht eigenlijk. De stukken bovenaan het dashboard kan je er gewoon uit wippen met zo'n plastic demontage geval. Voor de strips in de deuren moet het deurpaneel er af, dan kan je vanaf de achterkant de clips losdrukken. En de middenconsole ging ook vrij eenvoudig. Eerst het gedeelte rondom de asbak er uit, daarna kunnen de stukken naast de radio zo los geklikt worden. Om het stuk onder de pook los te krijgen moet je de panelen links en rechts van de middenconsole los klikken.

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0l01YL6doalKDE8AKIFomx41/medium.jpg
Na:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Dd7Ozey6TzACGAkCDR0brXvf/medium.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Wacht eventjes je hebt dat matte vervangen door glimmend zwart? :X :X :X

Doei vingervrij dashboard en Hallo stof en en vingervlekken overal.

/me is te groot fan van matte dashboard vanwege de viezigheid en andere dingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Oogt wel meteen een stukje speelser :)
Bij dat matte kreeg ik zo het saaie Volvo gevoel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Staat wel mooi als het nieuw is, maar verder... Krasjes edg is altijd zo jammer. :X

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Touchdomex schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:10:
Wacht eventjes je hebt dat matte vervangen door glimmend zwart? :X :X :X

Doei vingervrij dashboard en Hallo stof en en vingervlekken overal.

/me is te groot fan van matte dashboard vanwege de viezigheid en andere dingen
haha, ik snap je reactie :p Maar ik zit meer op de lijn van MarkoVie. Ik vind het er wat gelikter uitzien, dat grijze vond ik het een beetje een uitstraling hebben zoals mijn ouders die zouden kiezen. Helemaal door het hout achtige motief wat in dat grijze zit. Stof zal er vast wel op komen, vingers ben ik nog niet zo heel bang voor eigenlijk. Die strips zitten niet echt op plekken waar je veel met je vingers aan komt. De enige die je nog wel eens aan zal raken is het klepje bij de asbak en aansteker.

En voor nu bewaar ik de grijze onderdelen nog wel even, als ik het zwarte zat ben zet ik die er gewoon weer in, weet nu hoe het moet :9. Gewoon Nokia style het interieur aanpassen aan je humeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik rijd nu in een Corsa D 1.3CDTI EcoFlex 111 edition en ik mis toch wat rijcomfort. Met name 130 rijden is geen pretje omdat de motor dan klinkt als een Fokker 50 Turboprop. Ik ben dus op zoek naar iets groters en luxers.

Weet iemand hier iets over het rijden en zijlen van de Opel 3 liter V6 CDTI blokken?

Ik zit te kijken naar een mooie Vectra C Facelift met zo'n blok maar hij heeft al 2 ton gelopen. Iemand opmerkingen of puntjes waar ik op moet letten als ik ga kijken?

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

Rupie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 21:41:
[...]

haha, ik snap je reactie :p Maar ik zit meer op de lijn van MarkoVie. Ik vind het er wat gelikter uitzien, dat grijze vond ik het een beetje een uitstraling hebben zoals mijn ouders die zouden kiezen. Helemaal door het hout achtige motief wat in dat grijze zit. Stof zal er vast wel op komen, vingers ben ik nog niet zo heel bang voor eigenlijk. Die strips zitten niet echt op plekken waar je veel met je vingers aan komt. De enige die je nog wel eens aan zal raken is het klepje bij de asbak en aansteker.

En voor nu bewaar ik de grijze onderdelen nog wel even, als ik het zwarte zat ben zet ik die er gewoon weer in, weet nu hoe het moet :9. Gewoon Nokia style het interieur aanpassen aan je humeur.
Ik ben ook blij dat in mijn Corsa D alles piano lak zwart is, ik vind het veel mooier dan het saaie zilver 8) En vingervlekken geen last van, gewoon op het knopje drukken :+

Schoonmaken is trouwens easy, met een schermpoetsdoekje van de Action (100 stuks voor €1 o.i.d). 1x gedaan en glimt nog steeds!!

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik rijd nu meer dan een jaar in een Astra J 1.4T 140PK uit 2011, en ben over het algemeen wel blij mee.

Kleine ergenissen:
- Knakkende stoelen in de bocht
- De airco weet alles beter dan ik
- Wiebelende koppelingspedaal (speling) en op warmere dagen piept hij ook bij het opkomen

Grote ergenissen:
- Hakerig schakelen soms. Heb al preventief de M32 revisie gedaan, er waren al sporen van slijtage in de bak. Maar het hakerig schakelen is nog steeds
- Vermogen i.c.m. verhoudingen versnellingsbak. Zo goed als dood in z'n 6 bij accelereren @ 100km/u

Ik ben aan het overwegen om hem te chiptunen, maar ik vraag me af of ik daar vrolijker van ga worden. Iemand ervaringen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spaiker
Heb dezelfde gehad maar dan in GTC, en na het chippen veel beter, veel rechtlijniger koppel.
Zeker doen! Ik haalde 170pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
MarkoVie schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 20:57:
Heb dezelfde gehad maar dan in GTC, en na het chippen veel beter, veel rechtlijniger koppel.
Zeker doen! Ik haalde 170pk.
Bedankt! :) Wat kun je zeggen over het verbruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Verhoogd, maar kwam ook door nog meer sportiever te gaan rijden "omdat het kon" ;) Nu zit ik met ne Corsa OPC, dus verbruik nog hoger :')

• ComTech
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:23
DennusB schreef op maandag 05 september 2016 @ 19:05:
Android auto werkt wel alleen de app op je telefoon is nog niet beschikbaar in de playstore (in de Benelux).
De app sideloaden (installeren buiten de playstore) is op dit moment de enige oplossing.

*knip* linkjes naar APK's buiten de playstore zijn niet toegestaan.

[ Voor 8% gewijzigd door deepbass909 op 04-11-2016 09:50 ]

• DennusB
  • Niet online
ComTech schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 12:59:
[...]

Android auto werkt wel alleen de app op je telefoon is nog niet beschikbaar in de playstore (in de Benelux).
De app sideloaden (installeren buiten de playstore) is op dit moment de enige oplossing.

*knip* linkjes naar APK's buiten de playstore zijn niet toegestaan.
App staat op m'n S7 Edge maar helaas werkt het dan nog steeds niet. Zie de optie ook niet in het menu van de intellilink

[ Voor 11% gewijzigd door deepbass909 op 04-11-2016 09:51 ]

• ComTech
DennusB schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:03:
[...]

App staat op m'n S7 Edge maar helaas werkt het dan nog steeds niet. Zie de optie ook niet in het menu van de intellilink
Vreemd, je hebt hem aangesloten met de usb kabel neem ik aan?
Aangesloten met de kabel en je selecteert de optie projectie op het scherm in de auto krijg je dan een foutmelding?
Als het goed is moet het wel in het menu staan.
Zie je wel in het menu de optie Apple carplay staan welke je kan in en uitschakelen?

• DennusB
  • Niet online
ComTech schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 17:35:
[...]

Vreemd, je hebt hem aangesloten met de usb kabel neem ik aan?
Aangesloten met de kabel en je selecteert de optie projectie op het scherm in de auto krijg je dan een foutmelding?
Als het goed is moet het wel in het menu staan.
Zie je wel in het menu de optie Apple carplay staan welke je kan in en uitschakelen?
Ja krijg dan de melding dat er geen projectie apparaat is gevonden of zo. Carplay zie ik wel en werkt ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
Afgelopen zaterdag een corsa uit 2015 gekocht. Mooie auto, 5 deurs met darin het bekende 1.4 benzine blok (89 pk). Zonder turbo rijdt de auto prima maar is deze auto nog een beetje te peperen? Helpt chippen of werkt dit alleen nadelig voor het verbruik en extra slijtage van onderdelen?

ben benieuwd naar de ervaringen.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Komt iets van een 10PK en 10-15Nm koppel bij, maar betwijfel of je dat fel gaat voelen.. Gezien je geen turbo hebt valt het omhoog gooien van de turbodruk weg natuurlijk (en dat is iets waar veel uit gehaald word bij het "peperen").

Slijtage zal je altijd meer hebben maar dat is verwaarloosbaar omdat ze binnen de fabrieksspecs. blijven. Verbruik gaat meestal mee omhoog met het rijgedrag (bij mij toch). Mijn GTC was gechipped naar 170PK (kwam van 140). Maar daar kwam ook het sportievere rijgedrag bij natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
dat kan ik begrijpen. 140-170 en een sportieve rechtervoet zal niet helpen je verbruik positief te beinvloeden ;)

was meer benieuwd naar de prestaties en performance. Is het de moeite waard? Zit geen turbo op en bij mijn golf 1.0 (wel met turbo) merk je toch wel een heel verschil...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

koentjuh1987 schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:45:
dat kan ik begrijpen. 140-170 en een sportieve rechtervoet zal niet helpen je verbruik positief te beinvloeden ;)

was meer benieuwd naar de prestaties en performance. Is het de moeite waard? Zit geen turbo op en bij mijn golf 1.0 (wel met turbo) merk je toch wel een heel verschil...
Voor die prijs? Nee is het niet de moeite waard. Als je echt verbetering wil moet je er zelf een turbo op gaan knutselen maar dat kost je ongeveer een halve opel :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koentjuh1987
Touchdomex schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:50:
[...]

Voor die prijs? Nee is het niet de moeite waard. Als je echt verbetering wil moet je er zelf een turbo op gaan knutselen maar dat kost je ongeveer een halve opel :P
dat vind ik de moeite niet waard.
dan houd ik het voorlopig mooi bij de standaard 1.4
komende jaren eens sparen voor een mooie astra of insignia (of welk model er over een jaar of 3-4 dan weer is).

Ben wel blij om weer terug bij opel te zijn :)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Touchdomex schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:50:
[...]

Dat mag hier in BE zelfs niet. Of een grotere turbo steken mag ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
MarkoVie schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:09:
[...]

Dat mag hier in BE zelfs niet. Of een grotere turbo steken mag ook niet...
mag mogelijk wel alleen moet je auto dan opnieuw gekeurd worden....

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-10 20:56

M2M

medicijnman

DennusB schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 14:03:
[...]

Welke software versie heb je? 84028482 heeft nog geen ondersteuning, de versie eindigend op 84089008 wel.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
M2M schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:08:
[...]

Welke software versie heb je? 84028482 heeft nog geen ondersteuning, de versie eindigend op 84089008 wel.
Straks ff kijken. Opel dealer zegt dat ik 175 euro moet dokken voor die software upgrade |:( Heb Opel NL maar even gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

mijn dealer zegt dat de update niet eens bestaat... Onstar tast overigens ook in het duister.

[ Voor 29% gewijzigd door M2M op 26-09-2016 20:23 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
M2M schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:23:
mijn dealer zegt dat de update niet eens bestaat... Onstar tast overigens ook in het duister.
Rare (en slechte) gang van zaken bij Opel, wel overal adverteren met die shit, maar puntje bij paaltje nergens duidelijk iets communiceren en de klant lekker laten dokken. Ik mag hopen dat Opel NL dit een beetje snel oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

Mocht je meer softwareinfo willen, kun je 3s lang power, menu en home ingedrukt houden.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComTech
DennusB schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:26:
[...]

Rare (en slechte) gang van zaken bij Opel, wel overal adverteren met die shit, maar puntje bij paaltje nergens duidelijk iets communiceren en de klant lekker laten dokken. Ik mag hopen dat Opel NL dit een beetje snel oppakt.
Snap je frustratie maar Opel adverteert nog niet met Android auto maar alleen met apple carplay.
Android auto is namelijk gewoon nog niet beschikbaar in de Benelux dit komt door Google.
Dat het via een omweg (apk sideloaden) kan werken is mooi meegenomen maar geeft natuurlijk geen garantie dat het werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

ComTech schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 13:03:
[...]

Snap je frustratie maar Opel adverteert nog niet met Android auto maar alleen met apple carplay.
Android auto is namelijk gewoon nog niet beschikbaar in de Benelux dit komt door Google.
Dat het via een omweg (apk sideloaden) kan werken is mooi meegenomen maar geeft natuurlijk geen garantie dat het werkt.
Ongeacht de garantie of het werkt moet ik bij de Opel dealer wel een softwareupgrade kunnen krijgen. Melden dat er geen update is omdat android auto niet beschikbaar is, heb ik geen boodschap aan.

-_-

Pagina: 1 ... 18 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.