Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 19 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.520 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:45

M2M

medicijnman

vandaag bij de Opel dealer geweest, maar geen update beschikbaar.
DennusB schreef op maandag 26 september 2016 @ 20:15:
[...]

Straks ff kijken. Opel dealer zegt dat ik 175 euro moet dokken voor die software upgrade |:( Heb Opel NL maar even gemaild.
Welke Opel dealer is dat?

[ Voor 68% gewijzigd door M2M op 03-10-2016 11:28 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
M2M schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 11:24:
vandaag bij de Opel dealer geweest, maar geen update beschikbaar.

[...]

Welke Opel dealer is dat?
Schiedam!

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12:45

M2M

medicijnman

Thanks, eens even een mailtje eraan wagen. Den Bosch wist in ieder geval nergens van :)

Groet, Maarten.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:01
Afgelopen vrijdag een mail gekregen van de Opel dealer:

Woensdag 12 oktober wordt mijn nieuwe Opel Astra bij mij thuis afgeleverd *O*

Levertijd: 24 weken (29 april besteld en 12 oktober geleverd).

Ik zag echter wel via het Opel Onstar Account dat de 4G WiFi functie maar een abonnement heeft voor 3 maanden terwijl ik bij aanschaf heb aangegeven van de aanbieding van één jaar (naast het jaar Opel Onstar abonnement) gebruik te willen maken..

Dus daar heb ik maar even een mail over gestuurd... Nu zijn de maandelijkse kosten maar € 9,95.. Maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Miss_80 schreef op maandag 01 augustus 2016 @ 07:55:
Probleem met de Navi900 is overigens wel dat je IPhone niet herkend wordt (althans daar loop ik momenteel tegen aan). Mijn oude ipod werkt wel via de usb en kan je ook bedienen via het stuur. De iphone kan je vergeten. ik heb wel een software update bestand gevonden via het internet waar ik nog steeds even de tijd voor moet nemen om erop te gooien. Kijken of dat helpt. MIn navigatie heb ik nog niet geupdate, maar moet zeggen dat dat nu wel een issue begint te worden. We zijn nog al aan het bouwen geweest in NL ;)
Hier nog verder mee gekomen? Ik heb de Navi900 ook in mijn Insignia uit 2013 zitten maar de iPhone 6s doet het daar niet mee inderdaad. Ik heb voor vrijdag een afspraak gemaakt bij de dealer om te laten kijken of er met een software update iets geregeld kan worden. Ik weet niet exact welke software er nu op staat (en de vrouw is met de auto weg), maar de dealer had het er wel over dat er updates geweest zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door Rupie op 04-10-2016 19:07 ]

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Mijn auto is een week of 3 geleden voor een grote beurt bij de dealer geweest en daar heb ik toen specifiek gevraagd om een software update, Ik betwijfel echter of ze het hebben uitgevoerd omdat ik weinig aanpassingen zie in de software cijfers. uiteraard is het antwoord van de dealer ' dat kan je als klant ook niet echt zien, yeah right' . Ik vermoed, dat als ze al iets hebben aangepast, ze niet de radio hebben geupdate maar de firmware software van de auto zelf. Ik ga nu zelf de software proberen die ik een tijdje geleden heb gedownload via het internet. Vooralsnog werkt het nl niet met de telefoon. Daarnaast is het mij opgevallen dat de bluetooth verbinding voortdurend wordt verbroken. Ik weet alleen niet of dat door de Iphone SE komt of door IOS 9 / 10 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:26

Reley

Zoom Zoom

Gister mijn nieuwe Astra ST gekregen.
Eerste indruk; Godzijdank was de kleur een goeie gok :+
Kleur kiezen uit een boekje blijft lastig...
Leuke opties, alles werkt netjes.
Auto rijd soepel en stuurt lekker.

Waar ik me nu alleen al aan erger is de hyperactieve autoplay functie van mijn Iphone...
situatie: Ik luister radio. Iphone hangt aan kabel (Carplay kan worden gestart) en op de telefoon draait Flitsmeister.
Op het moment dat Flitsmeister iets 'roept', springt de geluidsbron over naar de Iphone/carplay en begint mijn laatste Spotify nummer te spelen.
Dat wil ik niet :p
Iemand enig idee hoe ik dat uit kan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 14:35

KatirZan

Wandelende orgaanzak

Reley schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:38:
Gister mijn nieuwe Astra ST gekregen.
Eerste indruk; Godzijdank was de kleur een goeie gok :+
Kleur kiezen uit een boekje blijft lastig...
Leuke opties, alles werkt netjes.
Auto rijd soepel en stuurt lekker.

Waar ik me nu alleen al aan erger is de hyperactieve autoplay functie van mijn Iphone...
situatie: Ik luister radio. Iphone hangt aan kabel (Carplay kan worden gestart) en op de telefoon draait Flitsmeister.
Op het moment dat Flitsmeister iets 'roept', springt de geluidsbron over naar de Iphone/carplay en begint mijn laatste Spotify nummer te spelen.
Met dat kleurprobleem zit ik nu ook. Bezig een nieuwe Insignia te bestellen, echter tja...de kleur. Comet Cosmic Grey ziet er tof uit, maar is dat in real life ook zo.... Enzovoort...

edit:
Anders zet ik gewoon de juiste kleurnaam er in :'(

[ Voor 4% gewijzigd door KatirZan op 06-10-2016 15:14 ]

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 12:14
Kleur uitzoeken vond ik ook ontzettend lastig. De kleuren waar ik uit wilde kiezen had de dealer gelukkig in de showroom staan, maar door het brakke TL licht en relatief donkere showroom kwam dat ook niet echt lekker uit en dus bleef het een gok.

Heb uiteindelijk Granite Grey gekozen en dat is eigenlijk een kleur die erg afhankelijk is van het licht/de lichtinval. Soms grijs, soms bruin, soms een vleugje blauw erdoor. Uiteindelijk wel tevreden :)
De Flitsmeister app werkt niet echt lekker aangesloten op Carplay. Zodra deze een melding geeft gaat je radio uit en hoor je de Flitsmeister melding uit je telefoon en niet uit de speakers. Na de melding gaat de radio dan niet automatisch weer aan (of ik heb te weinig geduld, want ik ram gelijk op de radio knop).

Ik wil er eigenlijk nog even een berichtje richting Flitsmeister aan wagen, heb het idee dat zij namelijk echt wel wat doen met de feedback die ze krijgen :)

Dat automatisch Spotify begint af te spelen heb ik dan weer geen last van. Heb overigens ook nog niet gevonden hoe dit op te lossen/te voorkomen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Nou mailtje gehad van Opel Nederland over die Android Auto update. Het kan, maar kost echt 175 euro. Belachelijk. Gelijk m'n laatste opel dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 12:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Want andere fabrikanten vragen geen geld voor de update? Volgens mij doen ze dat allemaal.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

inderdaad... iedere fabrikant doet dat...
Wat ik dan wel vreemd vind is dat de navigatie de A4 tussen Schiedam en Delft nog niet kent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redbullet
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 26-12-2024
DennusB schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:36:
Nou mailtje gehad van Opel Nederland over die Android Auto update. Het kan, maar kost echt 175 euro. Belachelijk. Gelijk m'n laatste opel dit.
moet je maar niet gelijk die nieuwe meuk willen :>

Bij mn astra coupé uit 2003 heb ik nog geen problemen gehad bij de 45.000 km die ik in krap 3 jaar heb gereden O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Oplossing is een iPhone kopen, Apple Carplay werkt wel gewoon :P

Overigens heb ik geen idee wat Android Auto allemaal voor functies heeft, als dat vergelijkbaar is aan Apple Carplay dan mis je er niet bijzonder veel aan eerlijk gezegd. Uiteraard blijft het wel zuur dat iets op je auto zou moeten zitten (wordt veel mee geadverteerd) en dat het naderhand pas beschikbaar komt tegen stevige betaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
breinonline schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 17:54:
Want andere fabrikanten vragen geen geld voor de update? Volgens mij doen ze dat allemaal.
Voor een software update? Nee, inderderdaad, dat heb ik nog nooit gehoord.
Wel voor navigatiekaarten en zo, maar dit gaat om een geadverteerde (!) functie die er niet in zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breinonline
  • Laatst online: 12:50

breinonline

Are you afraid to be known?

Dan heb je een redelijk punt om over te klagen ja.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobKJ
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13:09
Dit weekend is een Bilstein B12 set (verlaging 35mm rondom) onder de Vectra gekomen. Die heb ik ook maar eens uitgelaten in Duitsland:
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14639609_1115324155212813_4752358569079124496_n.jpg?oh=f193c39d58996dbdb50c971053e9fc58&oe=5869B277

En vandaag even gewassen:
Afbeeldingslocatie: https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14606310_1115324125212816_4636320216462658601_n.jpg?oh=577b282ec8489cfa43849581a85dd613&oe=586B81ED
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-e-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xpa1/v/t1.0-9/14650091_1115324188546143_7491751346809087553_n.jpg?oh=3e058ce9d9fc5088a44c59857576412f&oe=58AD1C43&__gda__=1486757673_9581e6c7b5b91d2961f777dd589ca125
Afbeeldingslocatie: https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xlt1/v/t1.0-9/14642121_1115324231879472_5767324277294793390_n.jpg?oh=918f7322c56a270877d309e11048ef16&oe=5866803F&__gda__=1487379739_9a4869b7c7f8494e805b12c4f17743b9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:14
Je vriendin zit er leuk naast. :+

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
iemand ervaring met het monteren van mistlampen voor op een corsa model 2015 (5-deurs)?
zitten momenteel geen mistlampen op. Maar ben aan het overwegen om ze er alsnog op te monteren...

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobKJ
LuPo schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:23:
Je vriendin zit er leuk naast. :+
Ze vond het dan ook zo leuk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

koentjuh1987 schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:27:
iemand ervaring met het monteren van mistlampen voor op een corsa model 2015 (5-deurs)?
zitten momenteel geen mistlampen op. Maar ben aan het overwegen om ze er alsnog op te monteren...
Moet je eerst eens kijken of mistlampen wel leverbaar waren op jouw uitvoering. Zo ja, dan kan het best een gevalletje zijn van mistlampen toevoegen, stekkers insteken (connector zit meestal dan al daar, kan je ook controleren of die er daadwerkelijk zit), relais toevoegen en de schakelaar toevoegen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

MK1998NL schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 12:47:
[...]

Moet je eerst eens kijken of mistlampen wel leverbaar waren op jouw uitvoering. Zo ja, dan kan het best een gevalletje zijn van mistlampen toevoegen, stekkers insteken (connector zit meestal dan al daar, kan je ook controleren of die er daadwerkelijk zit), relais toevoegen en de schakelaar toevoegen.
Of zelfs kijken of je ergens een compleet paneeltje vandaan kan halen met schakelaar en eventueel relais :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Miss_80 schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 07:54:
Mijn auto is een week of 3 geleden voor een grote beurt bij de dealer geweest en daar heb ik toen specifiek gevraagd om een software update, Ik betwijfel echter of ze het hebben uitgevoerd omdat ik weinig aanpassingen zie in de software cijfers. uiteraard is het antwoord van de dealer ' dat kan je als klant ook niet echt zien, yeah right' . Ik vermoed, dat als ze al iets hebben aangepast, ze niet de radio hebben geupdate maar de firmware software van de auto zelf. Ik ga nu zelf de software proberen die ik een tijdje geleden heb gedownload via het internet. Vooralsnog werkt het nl niet met de telefoon. Daarnaast is het mij opgevallen dat de bluetooth verbinding voortdurend wordt verbroken. Ik weet alleen niet of dat door de Iphone SE komt of door IOS 9 / 10 .
Ik ben vorige week vrijdag in Apeldoorn bij Broekhuis geweest. Die kwamen er achter dat ik een versie van 2012 had draaien, terwijl er ook een versie uit 2014 beschikbaar was. Hebben ze geïnstalleerd (duurde 30 minuten en koste in totaal 41 euro!) en daarna werd mijn iPhone 6S (met ios 10) zonder problemen herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Good to know want Ik heb er specifiek om gevraagd en wordt met kul info weggestuurd. Nu stond ik op het punt om op vakantie te gaan en de gehele beurt heeft een dag langer geduurd dat ik geen tijd had om er op door te gaan. Zal dat volgende week nog eens over bellen

Ik denk overigens dat ik die software thuis ook heb. Ff checken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Verder zie ik zo op het oog ook niet al te veel verschillen in schermen of opties ten opzichte van de versie die ik had. Eigenlijk heb ik nog niets gevonden wat anders is, los van dat de iphone nu wel muziek af kan spelen via usb.

Ik ben er inmiddels ook achter dat ik onderdelen beter bij het centrale magazijn van Broekhuis in Ede kan bestellen dan bij de dealer zelf. Ondanks de eventuele verzendkosten. Ik vroeg telefonisch aan de dealer (ook Broekhuis dus) naar de originele ruitenwissers voor de insignia, zou pakweg 80 euro kosten. Mail gestuurd naar het centrale magazijn: 63 euro ex verzenden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 08:13
Wat op pad gegaan voor foto's te trekken :)
Resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/9aZnjbk7TkmZtw6enQcHCgdr/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/87dnpKkGkeHi0xV8q2Op9LbY/full.jpg

Wat een autootje <3

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Miss_80 schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 20:27:
Good to know want Ik heb er specifiek om gevraagd en wordt met kul info weggestuurd. Nu stond ik op het punt om op vakantie te gaan en de gehele beurt heeft een dag langer geduurd dat ik geen tijd had om er op door te gaan. Zal dat volgende week nog eens over bellen

Ik denk overigens dat ik die software thuis ook heb. Ff checken
Ik had een versie 2014 voor opc op een stick staan. Net erop gezet. Helaas geen verbetering voor de telefoon. Krijg nog steeds de melding dat de iPhone de accessoire niet ondersteunt 😔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unigo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 04-10 10:05
Hm... net een rekening gekregen voor 't vervangen van de koppakking (en blijkbaar distributie) van de corsa van mijn vriendin. (Corsa D, 2007, 1.0, 59 pk). Totale kosten: 1405 euro.

Persoonlijk vond ik 't nog al aan de hoge kant, dus iets meer in de factuur gedoken:
Lagers, 22.50
Distributieketting 48.92
Koppakkingsset 198.15
Cilinderkopbouten 24.50
Distributiedekselpakking 16.87
Keerring 16.87
Klein materiaal 10.00
Cilinderkop vlakken 49.50
Kleppen vacuum trekken 62.50
Computeruitlees apparatuur 17.50
Koelvloeistof 15.60
Werkplaatstarief 678.50 (+- 50 per uur).

Edit: bedragen excl. Btw, totaal van 1405 is incl.

Wat mij op viel: een koppakking is ong. 30 euro, een set rond de 200. Maar, in die sets zitten alle bouten en randdingen al, dus waarom die nog factureren? Persoonlijk vind ik 13 uur ook redelijk veel, maar kan ik moeilijker beoordelen.

Een van jullie ervaring met dergelijke reparatie, of zinnige opmerkingen? :)

3ds fc: 4270-0926-7440

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12:46

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
13 uur zit er redelijk wel in ja. Niet zomaar effe een pakking wat er gewisseld is. Halve motor moet uitelkaar. Valt nog me dat er geen olie op de lijst staat. Dat zou ik ook gedaan hebben. Koppakkingset hoeft niet altijd een kopboutenset te bevatten.

Er gaan snel uren inzitten... Het is zeker een dag werk, je ben sowieso de kop een halve dag minstens kwijt bij de revisieboer dus zo'n auto staat hart-loos op de brug te wachten. Neemt ruimte in... Vind het nog meevallen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-10 13:03

Blaat

Moderator Harde Waren / BBG'er

Hardware Fanaat

Ik ben sinds kort eigenaar van een Astra H GTC 1.6:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rtIcVDC8GsZIhNSCYn6advIb/full.jpg

Deze kon ik niet laten staan!

Is een 1.6 benzine 105pk met net 89k op de teller. Er moesten wel een paar dingetjes aan gebeuren:
- Achterbandjes waren verdroogd --> vervangen
- Distributie zat er 10 jaar op --> vervangen

Voor de rest was de auto technisch in topstaat!

Optisch was het duidelijk dat de auto veel en lang in de zon had gestaan:
- Koplampen compleet verweerd
- Pookknop was grijs geworden ipv zwart
- Pookhoes was verdroogd
- Op het dak was de transparante laklaag op een paar plekjes los gekomen

Welnu, om dat te fixen heb ik er een aantal dingen aan gedaan:
- Dak glossy-zwart over laten spuiten
- Koplampunits vervangen
- Sierlijsten in de auto met rood plastidip behandeld
- Complete middenconsole vervangen voor een pianolak zwart exemplaar (ipv donkergrijs :r )
- Navigatie ingebouwd (met achteruitrijcamera <+:) )
- Pookknop vervangen (die was bruin geworden, de vorige eigenaar had vette handjes :o )
- Pookhoes en handremhoes vervangen voor echt-lederen exemplaren (ipv dat bladderplastic) met rode band er doorheen <3

Dit is het resultaat:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ghqLxv32DVVzQ6ysfApyxKNL/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/mJl1bUu2KRm1ygZ0rcOsu8l6/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/krhY2WXoNhZeJzssjBAbjjOc/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/AKtyNkCHl8QoUmPZKAG9djRH/full.jpg

En next stop, chiptunen en velgen vervangen voor mooie glossy zwarte 17"-ers.

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Die koplampen zijn geen succes natuurlijk...

Wat is er te winnen met chiptuning?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

warhamstr schreef op woensdag 02 november 2016 @ 13:58:
Die koplampen zijn geen succes natuurlijk...

Wat is er te winnen met chiptuning?
Ik heb inmiddels geaccepteerd dat de meningen daarover sterk verschillen. Ik vind ze mooi en vind ze de auto een jeugdiger uiterlijk geven.

Wat er te winnen is met chiptuning is ongeveer 15pk, 25nm en een lineair afgesteld gespedaal i.p.v logaritmisch.

Ik erger me altijd heel erg aan het feit dat 50% intrappen van het pedaal 95% vermogen is. Dat is een kunstmatig trucje om de auto sneller aan te laten voelen dan hij is. Nergens voor nodig, ik heb veel liever goed controle over hoeveel vermogen ik eruit pers.

[ Voor 5% gewijzigd door Blaat op 02-11-2016 14:09 ]

Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:33
Blaat schreef op woensdag 02 november 2016 @ 14:06:
[...]

Ik heb inmiddels geaccepteerd dat de meningen daarover sterk verschillen. Ik vind ze mooi en vind ze de auto een jeugdiger uiterlijk geven.

Wat er te winnen is met chiptuning is ongeveer 15pk, 25nm en een lineair afgesteld gespedaal i.p.v logaritmisch.

Ik erger me altijd heel erg aan het feit dat 50% intrappen van het pedaal 95% vermogen is. Dat is een kunstmatig trucje om de auto sneller aan te laten voelen dan hij is. Nergens voor nodig, ik heb veel liever goed controle over hoeveel vermogen ik eruit pers.
Ik ben meer van de upgrades dan van de echte tuning mods, zou dan eerder gaan voor een (origineel) xenon unit ofzo. Rood in je interieur is wel erg gewaagd, vind het nogal in your face maar ergens ook wel weer nice. Dakkie zwart is wel erg cool :)

Is dit echt feitelijk, dat je gaspedaal zo afgesteld is? Ik rij zelden sportief met dat ding en ook al zou ik het willen komt ie toch niet echt vooruit (laten we eerlijk zijn, hij is gewoon traag :+ ). Enige wat ik wel merk is dat als ik het sport knopje indruk dat ie wat feller reageert.

Anyway, heb nu precies een jaar dit autootje *O*
Afbeeldingslocatie: https://c1.staticflickr.com/9/8181/28803700194_967ba07e8c_b.jpg

Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1575/26599093286_3c27a978b2_b.jpg

Op de winterbandjes :9 Heb ze zwart gespoten om het een beetje netjes te houden :)
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/2/1529/25265406012_a39f8caa00_b.jpg

Sfeerplaatje oOo
Afbeeldingslocatie: https://c2.staticflickr.com/6/5247/30082670406_1e747aca92_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Streskip schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:34:
[...]

Ik ben meer van de upgrades dan van de echte tuning mods, zou dan eerder gaan voor een (origineel) xenon unit ofzo. Rood in je interieur is wel erg gewaagd, vind het nogal in your face maar ergens ook wel weer nice. Dakkie zwart is wel erg cool :)
Ik denk dat je het interieur gewoon een keer in het echt moet zien om het te waarderen. Zo erg "in your face" is het niet hoor. Sterker nog, Opel doet in zijn OPC modelletje precies hetzelfde. ;)

Afbeeldingslocatie: http://photoautotuning.com/wp-content/uploads/2013-03-18/opel-astra-opc_4.jpg
Is dit echt feitelijk, dat je gaspedaal zo afgesteld is? Ik rij zelden sportief met dat ding en ook al zou ik het willen komt ie toch niet echt vooruit (laten we eerlijk zijn, hij is gewoon traag :+ ). Enige wat ik wel merk is dat als ik het sport knopje indruk dat ie wat feller reageert.
Ja dat is feitelijk. Elke auto heeft dat in meer of mindere mate. Het feit dat het geen snelle auto is maakt een dergelijke afstelling daarom ook alleen maar nog nuttelozer.

Ik heb destijds hetzelfde laten doen in mijn vorige Corsa D GSi. Daardoor waren de 220 paardjes veel makkelijker in bedwang te houden en kon er ook nog rustig mee gereden worden! :+

Ik heb van nature een erg rustige rijstijl en kan een goed te doseren gaspedaal daarom erg waarderen.
Anyway, heb nu precies een jaar dit autootje *O*
[afbeelding]

[afbeelding]

Op de winterbandjes :9 Heb ze zwart gespoten om het een beetje netjes te houden :)
[afbeelding]

Sfeerplaatje oOo
[afbeelding]
Was jouw grille vanuit de fabriek al zwart?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spaiker
Xpost SJAT topique:

Herfstfotootjes! (klik voor groot) *O* <3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/dtqPrddAADRja8Wwu3lxH8ON/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8nGcHWAkJi33OJ6IZD1BtdN0/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/yLjBDdAeEa66SN0kqoc7DXGH/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DGMMwE0YnUa0q8epKeqOEZa5/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobKJ
Blijft een dik bommetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

DDR

Wellicht iemand die deze vraag kan beantwoorden;

Sinds een maand rij ik een nieuwe Vivaro. Nu zit hier wel automatische verlichting op die je middels de hendel op auto kunt zetten echter hiermee branden de achterlichten niet, zou dit makkelijk in te stellen zijn zodat ze direct bij de start van de motor al mee branden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Is het zo dat enkel het stadlicht voor dan brandt? En niet het dimlicht? Dan is dit gewoon dagrijverlichting wanneer achter niet brandt. Als het donker is zou het dimlicht + de achterlichten ook aan moeten springen.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 08:29

DDR

MK1998NL schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 19:01:
Is het zo dat enkel het stadlicht voor dan brandt? En niet het dimlicht? Dan is dit gewoon dagrijverlichting wanneer achter niet brandt. Als het donker is zou het dimlicht + de achterlichten ook aan moeten springen.
Het gaat om DRL incl achterlichten ter verduidelijking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

DDR schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:34:
[...]
Het gaat om DRL incl achterlichten ter verduidelijking.
DRL i.c.m achterlichten is volgens mij niet toegestaan (correct me if i'm wrong).
Mag wel blijkbaar, heb het nog nooit eerder gezien.

Edit: bij Opels (personenauto's) kan je in een menu komen om zulke dingen in te stellen door de ruitenwisserstengel en richtingaanwijzer naar je toe te trekken terwijl de auto op contact staat. Gezien de Vivaro in feite een Renault is weet ik niet hoe dat moet.

[ Voor 39% gewijzigd door MK_ op 08-11-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickbock
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 04-10 11:18
nickbock schreef op woensdag 20 april 2016 @ 11:56:
[...]

Ik voel met je mee... deze week ook eentje besteld... de leasemaatschappij vertelde mij dat ik maar rekening moest houden met levering in oktober! :?
Ik heb even moeten wachten, maar hij is er! Heerlijke wagen, eerste 100km zitten er op :D
Mijn nieuwe opel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
MK1998NL schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:39:
[...]

DRL i.c.m achterlichten is volgens mij niet toegestaan (correct me if i'm wrong).

Edit: bij Opels (personenauto's) kan je in een menu komen om zulke dingen in te stellen door de ruitenwisserstengel en richtingaanwijzer naar je toe te trekken terwijl de auto op contact staat. Gezien de Vivaro in feite een Renault is weet ik niet hoe dat moet.
Dat moet ik straks eens proberen :)
nickbock schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 10:55:
[...]

Ik heb even moeten wachten, maar hij is er! Heerlijke wagen, eerste 100km zitten er op :D
[afbeelding]
Vind de K toch nog een stapje beter dan de J moet ik zo zeggen d:)b
Zou de GTC/OPC ervan wel eens willen zien :P (Concept art was redelijk lelijk)

[ Voor 28% gewijzigd door Spaiker op 11-11-2016 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

MK1998NL schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 20:39:
[...]

Bij de K werkt dit niet iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Reley schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:41:
[...]
Het kan ook zijn dat je ze van je weg moet duwen bedenk ik nu, niet naar je toe trekken. I.i.g zo was het bij de Corsa D/Astra H/Zafira B en dergelijke, ik weet niet of dat bij de nieuwere versies ook nog is. Staat zelf in de handleiding (Gepersonaliseerde sleutel instellingen).
P1. Welcome lights, off/on - headlights, rear light & reg plate lights come on when you unlock car.
P2. Auto Rear wiper, off/on - rear wiper starts when you have front wipers on and you put it into reverse .
P3. Touch control for indicators, off/on - 3 flashes instead of constant flashing when you half press indicator up or down.
P4. Automatic door & tailgate locking, off/on - doors lock when you reach about 10mph.
P5. Separate driver door unlocking, off/on - one press opens all the doors, boot and fuel flap when switched off.
P6. Speed limiter warning, off/speed - either switched off or comes on when you go over the selected speed.
P7. Warning tones volume, 1-5, volume of the the indicator beeps, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Reley schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:41:
[...]

Dan gaat bij mij het grooticht aan en wordt mijn voorruit nat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

MarkoVie schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:58:
[...]
Dan gaat bij mij het grooticht aan en wordt mijn voorruit nat :+
Daarom zei ik ook dat de auto op contact moet staan, niet met de motor lopend :+ (positie 2 is dat geloof ik).

Intellilink heeft ook verborgen menu's, geen idee wat je daar mee kunt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Motor liep niet want stond in de garage op de krik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

MK1998NL schreef op maandag 14 november 2016 @ 11:53:
[...]

Het kan ook zijn dat je ze van je weg moet duwen bedenk ik nu, niet naar je toe trekken. I.i.g zo was het bij de Corsa D/Astra H/Zafira B en dergelijke, ik weet niet of dat bij de nieuwere versies ook nog is. Staat zelf in de handleiding (Gepersonaliseerde sleutel instellingen).

[...]
Ook niet, dan krijg ik een natte achterruit :P

Ik denk dat ze dat menu uit de K hebben verwijderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

MarkoVie schreef op maandag 14 november 2016 @ 13:11:
Motor liep niet want stond in de garage op de krik :P
Nu al gesloopt? :+
Reley schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:20:
[...]
Ook niet, dan krijg ik een natte achterruit :P

Ik denk dat ze dat menu uit de K hebben verwijderd ;)
Dat denk ik dan ook -O-

Corsa D/Astra H/Zafira B hadden normaal gezien dat menu sowieso, waarbij je bepaalde functies kon aan of uit zetten per sleutel die je hebt ;) Tevens zat er nog een verborgen menu in, waarbij je dingen als fabricatiedatum, softwaredatum, voltage van de accu, olietemperatuur, digitale toerenteller... kon zien.

Als je Intellilink hebt, daar schijnen ook verborgen menu's in te zitten, geen idee wat die doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MK1998NL schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:39:

Als je Intellilink hebt, daar schijnen ook verborgen menu's in te zitten, geen idee wat die doen :p
Wel enig idee hoe je in die verborgen menu's moet komen? Wil dat wel ff testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
Remblokken nakijken en eens kijken of de band geen nagel had want verloor wat druk :)
Bleek er toch eentje in te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

DennusB schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:40:
[...]
Wel enig idee hoe je in die verborgen menu's moet komen? Wil dat wel ff testen :P
Moet je eens opzoeken, elk verschillend systeem heeft verschillende opties.

Intellilink R4.0 (volgens mij is dat die in de Corsa/Karl) is het 15-20 keer snel tikken in de rechter bovenhoek, en dan vraagt hij om een code. Bij de R3.0 was de code de productiedatum (27 augustus 2011 = 20110827), geen idee of dat ook werkt bij de R4.0.

Intellilink Navi 900: menu-knop, aan/uit-knop en Home-knop indrukken tot een "beep"
MarkoVie schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 09:50:
[...]
Remblokken nakijken en eens kijken of de band geen nagel had want verloor wat druk :)
Bleek er toch eentje in te zitten..
Gesloopt dus :+

[ Voor 17% gewijzigd door MK_ op 15-11-2016 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
MK1998NL schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 10:06:
[...]

Moet je eens opzoeken, elk verschillend systeem heeft verschillende opties.

Intellilink R4.0 (volgens mij is dat die in de Corsa/Karl) is het 15-20 keer snel tikken in de rechter bovenhoek, en dan vraagt hij om een code. Bij de R3.0 was de code de productiedatum (27 augustus 2011 = 20110827), geen idee of dat ook werkt bij de R4.0.

Intellilink Navi 900: menu-knop, aan/uit-knop en Home-knop indrukken tot een "beep"
Vanmiddag ff testen op m'n 900 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
En wat kunnen we dan meer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Ben ook wel benieuwd wat ik dan precies kan zien en kan veranderen. Wellicht het geluid van de parkeersensoren een stuk zachter zetten? Daar irriteer ik mij mateloos aan namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Ik heb geen idee, heb zelf geen Intellilink dus nooit gekeken, misschien moet iemand het eens uitproberen ;) Heb er enkel over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Je kan er helemaal niets mee... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
B-Real schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 11:23:
Ben ook wel benieuwd wat ik dan precies kan zien en kan veranderen. Wellicht het geluid van de parkeersensoren een stuk zachter zetten? Daar irriteer ik mij mateloos aan namelijk :P
Leer parkeren en zet ze gewoon uit :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
MarkoVie schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:29:
[...]

Leer parkeren en zet ze gewoon uit :+
Dat zou een optie zijn, waar het niet dat de auto de parkeersensoren weer aan zet zodra je de auto opnieuw start of in z'n achteruit zet.

Overigens hoef ik niet eens leren te parkeren, de auto kan dat zelf namelijk ook erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
B-Real schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 13:39:
[...]

Dat zou een optie zijn, waar het niet dat de auto de parkeersensoren weer aan zet zodra je de auto opnieuw start of in z'n achteruit zet.

Overigens hoef ik niet eens leren te parkeren, de auto kan dat zelf namelijk ook erg goed.
Volgens mij kun je de parkeersensoren gewoon uitschakelen in het configuratiemenu van de auto en hoef je ze niet elke keer handmatig uit te zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door Mint op 15-11-2016 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

TiMMieJ

PSN: Orixez

Als echte VAG man had ik niet verwacht me hier te melden maar het is toch gebeurt.. Morgen ochtend gaan we onze 'nieuwe' opel corsa d opc ophalen. Na een bezichtiging was ik heel snel om. Zoveel meer auto voor je geld tov een polo gti. En eerlijk is eerlijk ik vind het een enorm mooie wagen. Hopelijk in de loop van volgende week een fototje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Corsa D OPC is ook een hele mooi bak :D

Veel plezier ermee, maar dat zal wel goed komen denk ik :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

MK1998NL schreef op vrijdag 18 november 2016 @ 15:28:
Corsa D OPC is ook een hele mooi bak :D

Veel plezier ermee, maar dat zal wel goed komen denk ik :)F
Toch is mijn eerste indruk wat verminderd :(. De auto is fantastisch maar er zit een tik in het blok en dit is een zeer bekend fenomeen bij de Corsa's D blijkbaar. Hij staat nu al weer 2 dagen bij de garage die gelukkig goed kijkt er naar. Het blijkt dat de injectoren nogal tikken zeggen ze en dat ze iets horen wat ze nog niet goed kunnen plaatsen. Als ik zoek op internet zie ik legio mensen die met hun OPC/VXR last hebben van een tik. Ook genoeg die de motor hebben laten reviseren en het geluid nog steeds hebben.

Voorbeelden zijn:

YouTube: Corsa VXR Engine Noise
YouTube: Corsa VXR engine tapping
YouTube: Corsa vxr engine knocking tapping noise
YouTube: Meriva/Corsa VXR engine tapping noise
YouTube: Corsa VXR engine knock noise

Maar nergens lees je dan weer dat de motor in elkaar loopt en dat het dus een geaccepteerd iets is. Maar weet niet of ik er nu zo enthousiast van kan worden eerlijk gezegd. Maar goed hij staat nog in de garage en hopelijk weten we dus snel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Hmm ja, dat is toch wel een redelijk bekend probleem van de D OPC volgens mij. Het exacte probleem weet ik niet, maar volgens mij zijn er al wel een paar blokjes gesneuveld cq preventief vervangen.

Is het voor jou nog garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Toevallig gechipt? Grote kans dan dat het een "piston faillure 4" betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

MK1998NL schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 14:57:
Toevallig gechipt? Grote kans dan dat het een "piston faillure 4" betreft.
Ik heb inderdaad gevonden dat het een gechipt blok is ja. Maar het blok zelf loopt wel heel mooi verder en op 4 cilinders.

[ Voor 11% gewijzigd door TiMMieJ op 22-11-2016 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

TiMMieJ schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:01:
[...]
Ik heb inderdaad gevonden dat het een gechipt blok is ja. Maar het blok zelf loopt wel heel mooi verder en op 4 cilinders.
Hoeft niet te betekenen dat de auto maar op 3 cilinders zou lopen:
A dreaded problem for many owners of the Corsa VXR/SRi and other vehicles with similar Z16LEx engines is the piston 4 failure. While this is known to occur on some standard engines, the chances of this can be dramatically increased through poor tuning. Normally if caught early enough the single piston can be replaced with an OEM piston for a cost effective repair.

You can recognise signs of piston 4 by the feeling of power loss, rough idle and poor cold starts; and you can confirm this with a compression test.

We recommend addressing the issue as soon as signs start, if left too long damage to the engine bores can occur and the only option then is to rebore the cylinders to accept over sized pistons or replace the entire bottom end.

We recommend that all Z16LEx engines that are tuned above 205bhp are fitted with uprated injectors to ensure adequate fueling in order to protect the pistons. Many owners want to improve their confidence in their engines safety and opt to have a full engine rebuild with fully forged pistons and rods to strengthen the engine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

MK1998NL schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:07:
[...]

Hoeft niet te betekenen dat de auto maar op 3 cilinders zou lopen:

[...]
Ik zal dat iig even doorgeven aan de garage want dat kan wel een hoop verklaren. Het is echter nog niet zo dat ik iets merk van slecht starten of vermogens verlies. Maar dit geeft me wel meer het idee om hem in te leveren en een andere te gaan uitzoeken welke niet gechipt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Verhalen over piston faillure 4 komen bijna enkel bij gechipte versies voor, dus dat is misschien een goed idee. Of de garage moet het probleem voor je oplossen (gekocht bij een bedrijf met Bovag garantie hoop ik) en vervolgens de chip laten verwijderen en de fabriekschip erop gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
MK1998NL schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:18:
Verhalen over piston faillure 4 komen bijna enkel bij gechipte versies voor, dus dat is misschien een goed idee. Of de garage moet het probleem voor je oplossen (gekocht bij een bedrijf met Bovag garantie hoop ik) en vervolgens de chip laten verwijderen en de fabriekschip erop gooien.
Dat houdt me tegen om mijne te laten chippen :( hoewel ik graag een downpipe zou willen steken voor het geluid wat te boosten :9 Maar daar hoort dus ook een chip bij :/ (ik ga niet €500 betalen voor een software als ik dan enkel de foutmelding kwijt ben)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

MarkoVie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:45:
[...]

Dat houdt me tegen om mijne te laten chippen :( hoewel ik graag een downpipe zou willen steken voor het geluid wat te boosten :9 Maar daar hoort dus ook een chip bij :/ (ik ga niet €500 betalen voor een software als ik dan enkel de foutmelding kwijt ben)..
Jij hebt geen Z16LEx motor maar een B16LEx motor, ik weet niet of daar verder veel verschil in zit afgezien het feit dat de B16LEx-motoren Euro6 motoren zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
MK1998NL schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 15:56:
[...]

Jij hebt geen Z16LEx motor maar een B16LEx motor, ik weet niet of daar verder veel verschil in zit afgezien het feit dat de B16LEx-motoren Euro6 motoren zijn.
Op de VXR-owners pagina op Facebook thans al genoeg verhalen gelezen van de 4e piston die kapot gaat door te weinig koeling. Dan zou je al forged moeten steken en sowieso alle injectoren vervangen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

MarkoVie schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 16:18:
[...]
Op de VXR-owners pagina op Facebook thans al genoeg verhalen gelezen van de 4e piston die kapot gaat door te weinig koeling. Dan zou je al forged moeten steken en sowieso alle injectoren vervangen :|
Klasen Motors doen volgens mij wel goede en fatsoenlijke chiptunes (waarbij inderdaad ook onderdelen in de motor worden vervangen), misschien moet je daar eens kijken :)
Klik

Kost een berg (Stage 3: €5149 :o ) maar dan heb je ook wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

Qua motorontwerp zijn er bar weinig verschillen tussen de Z16LEx, A16LEx en B16LEx.

De grootste verschillen zitten hem in het in en uitlaat traject (katalysatoren etc.) en delen dus ook dezelfde zwakheden. Wel is het zo dat de LER variant oliegekoelde zuigers heeft en de LEL niet. In de praktijk echter maakt ze dat niet meer of minder gevoelig voor die piston 4 failure.

Ik heb destijds mijn Corsa D GSi Z16LEL laten chippen bij klasen, Stage 1.5, naar 220pk en geen zuigerproblemen gehad. Als het tunen goed gebeurt zal er weinig mis gaan.

Ik zou me meer zorgen maken over de effecten op de versnellingsbak dan op de motor. De blokjes zijn best robuust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Nu online

TiMMieJ

Onze Corsa D OPC is iig helemaal gecontroleerd en alles is in orde. De olie die er in zat was waarschijnlijk aan de dunne kant. De kop is er af geweest en de cilinders waren in orde net als de compressie e.d. Het blok is gespoeld en voorzien van nieuwe 5W30 olie en de tik is nu weg. Echter bij de controle is ook gebleken dat er blijkbaar andere nokkenassen zijn gemonteerd. Dit in combinatie met de injectoren zorgt ervoor dat er altijd licht getik aanwezig zal zijn is mij verteld door de garage.

Er is iig meer verbouwd aan de auto met de revisie als dat er in eerste instantie verteld is. Zaterdag ga ik hem weer ophalen en dan gaan we wel merken hoe en of wat. Heb er iig wel 6 maanden garantie bij geregeld nu zodat ik niet alsnog voor een verrassing sta straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

TiMMieJ schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:46:
Onze Corsa D OPC is iig helemaal gecontroleerd en alles is in orde. De olie die er in zat was waarschijnlijk aan de dunne kant. De kop is er af geweest en de cilinders waren in orde net als de compressie e.d. Het blok is gespoeld en voorzien van nieuwe 5W30 olie en de tik is nu weg. Echter bij de controle is ook gebleken dat er blijkbaar andere nokkenassen zijn gemonteerd. Dit in combinatie met de injectoren zorgt ervoor dat er altijd licht getik aanwezig zal zijn is mij verteld door de garage.

Er is iig meer verbouwd aan de auto met de revisie als dat er in eerste instantie verteld is. Zaterdag ga ik hem weer ophalen en dan gaan we wel merken hoe en of wat. Heb er iig wel 6 maanden garantie bij geregeld nu zodat ik niet alsnog voor een verrassing sta straks.
Houd iig de bewegingen in je versnellingspook in de gaten.

Zodra de pook meer dan 1cm heen en weer beweegt als je in versnelling 6 gas geeft en gas loslaat zijn je baklagers naar de tyfus. Dit komt vaak voor bij de M32 bak.

Dit is een ontwerpfout en kan je onder garantie laten maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spaiker
Weer zo'n X-post :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JIZjvdGqpX0VqNHG1DT10Opb/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wo507ZhJuV0MhvbaqxaMhNZa/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/XCnejSttKmuIeQ1OXg6nT5iy/full.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/DuX5XJ15VX0PuKs18rURbaT7/full.jpg

<3

Die kasseibaan was thans geen pretje. Koni frequency selective damping my ass.. (of ik begrijp het concept niet goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
MarkoVie schreef op zondag 27 november 2016 @ 13:12:
Die kasseibaan was thans geen pretje. Koni frequency selective damping my ass.. (of ik begrijp het concept niet goed).
Een beetje meer band om de velg zou ook wel helpen voor wat meer comfort, maarja dan ligt die niet meer zo strak op de weg he ;)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
LordSinclair schreef op zondag 27 november 2016 @ 21:20:
[...]

Een beetje meer band om de velg zou ook wel helpen voor wat meer comfort, maarja dan ligt die niet meer zo strak op de weg he ;)
Zou ook op weinig trekken imho ;)
Staan ook wel keihard opgepompt (denk 2,5 bar rondom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Noem je keihard? :P Beetje bandenmerk raadt tegenwoordig al aan om 2.8 bar oid te kiezen. :P

Maar is 2.5 bar achter niet een beetje hard? Zeker bij een sportievere rijstijl en veel gewicht op de vooras krijg je veel meer rust in de auto als je achter hem zo net boven de 2 bar zet, 2.1 bar bv.Voor is 2.4 bar een mooie combi. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 17:09

superwashandje

grofheid alom

zijn er hier ook mensen die hun navi 600 naar een navi 900 hebben geupgrade? liefst ook met de mogelijkheid om een donkerder thema voor het scherm te gebruiken? ik ben sinds dit weekend eigenaar van een astra j uit 2013 maar vind het scherm nog behoorlijk licht.

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blaat

Blaat

Hardware Fanaat

OEM navigatie doe ik niet aan. Die zijn niet gratis te updaten. :+

Fotootje van de auto met nieuwe velgen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rMkOnsffpsJbhvaCVvyhpyti/full.jpg

Qua uiterlijk is hij af zo. Het enige wat ik misschien nog doe is een low profile FM antenne plaatsen maar dat heeft geen prioriteit.

Ik kan ook een OPC line spoiler kit eronder gaan zetten maar dan ben ik bang dat 17" velgen en dom uit gaan zien.

Al met al zeer tevreden mee zo. Echt helemaal mijn smaak. O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:08
WAUW!

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Opel/Insignia_Grand_Sport/opel-insignia-2017-01.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.autoblog.nl/gallery/Opel/Insignia_Grand_Sport/opel-insignia-2017-00.jpg

Meerrrr

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
Die voorkant is mooi geworden zeg! Mooier dan het eerste model. Dat vond ik altijd een iets te grote happer voorop hebben. Verder was het altijd wel een mooie wagen! :)

Mijn Corsa is bij de garage geweest voor een paar nieuwe membranen achterin. Hopelijk is de lekkage van regenwater in de reservewielkuip nu voorbij.

[ Voor 10% gewijzigd door LordSinclair op 07-12-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlyEragon
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:41

FlyEragon

Alien Monkeys

Mweh, de grille en neus verpesten de rest toch wel. Net het belangrijkste punt van een auto. Ze hadden iets meer van de Monza concept kunnen meenemen. Een aftermarket bumper en grille gaat wonderen verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
En hier zit ik dan, te wachten op de GTC/OPC versie van de Astra K...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

superwashandje schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:40:
zijn er hier ook mensen die hun navi 600 naar een navi 900 hebben geupgrade? liefst ook met de mogelijkheid om een donkerder thema voor het scherm te gebruiken? ik ben sinds dit weekend eigenaar van een astra j uit 2013 maar vind het scherm nog behoorlijk licht.
Ik heb dat gedaan bij mijn astra st uit 2012. Ging prima. https://www.vxoc.org.uk/f...de-the-NAV600-to-a-NAV900 en http://opel-forum.nl/foru...-navi-600-navi-900-maken/ gebruikt als bronnen.
De handleiding van vxoc heb ik uiteindelijk gevolgd en hiermee is het helemaal gelukt, wel moet je eerst een account aanmaken op dat forum, zodat je de download links kunt zien/gebruiken. Vanaf post #35 wordt op vxoc ook uitgelegd hoe je een ander thema installeert. Het thema wat die persoon gebruikt heb ik zelf nu ook (blauw overdag, rood in de avond).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 17:09

superwashandje

grofheid alom

Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:34:
[...]

Ik heb dat gedaan bij mijn astra st uit 2012. Ging prima. https://www.vxoc.org.uk/f...de-the-NAV600-to-a-NAV900 en http://opel-forum.nl/foru...-navi-600-navi-900-maken/ gebruikt als bronnen.
De handleiding van vxoc heb ik uiteindelijk gevolgd en hiermee is het helemaal gelukt, wel moet je eerst een account aanmaken op dat forum, zodat je de download links kunt zien/gebruiken. Vanaf post #35 wordt op vxoc ook uitgelegd hoe je een ander thema installeert. Het thema wat die persoon gebruikt heb ik zelf nu ook (blauw overdag, rood in de avond).
klinkt goed thanks! ik ga die engelse link eens volgen :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Ik irriteer mij nog altijd mateloos aan de enorm harde piepjes van de parkeersensoren. Heeft iemand al uitgevonden of dit op de achtergrond aan te passen is? Via de reguliere opties in het systeem kan het in elk geval niet.

Ik weet dat bij VAG middels VAG-COM van alles is aan te passen, zoiets moet er toch ook zijn voor Opel lijkt me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 23:25

JoSchaap

Had a life, got a modem..

opel is op-com :)

maargoed die gebruiken de term compleet anders.
zo geavanceerd is can-bus momenteel niet denk ik :)

[ Voor 75% gewijzigd door JoSchaap op 08-12-2016 00:48 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northside
  • Laatst online: 29-06-2023
B-Real schreef op woensdag 7 december 2016 @ 14:16:
Ik irriteer mij nog altijd mateloos aan de enorm harde piepjes van de parkeersensoren. Heeft iemand al uitgevonden of dit op de achtergrond aan te passen is? Via de reguliere opties in het systeem kan het in elk geval niet.

Ik weet dat bij VAG middels VAG-COM van alles is aan te passen, zoiets moet er toch ook zijn voor Opel lijkt me?
In ieder geval goed te zien dat ik niet de enige ben. Ik heb nog geen manier gevonden om dit aan te passen, maar lees met interesse mee hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
Ik heb ook ineens een vaag probleem met mijn Vectra B uit 2001.

Een aantal dagen geleden viel me plotseling de helft van m'n dashboard verlichting uit. De lampjes achter de toerenteller / km/u teller / ventilatoropties / climate control / en de lampjes onder de letters van de automaat pook doen het allemaal niet meer. Ook kan ik de mistverlichting niet meer aanzetten en werkt de verklikker niet meer.

Ik ben in 1e instantie naar een goede kennis van me gegaan die automonteur van beroep is. Hij heeft alle zekeringen doorgemeten maar geen enkele was kapot.

Hij adviseerde mij om op zoek te gaan naar een andere schakelaarsunit. Dat zijn deze kastjes die in z'n geheel geplaatst/verwijderd kunnen worden:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Tjn3AOSa1SHRIlJDcKGTqAvh/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JG1oXr3LLRrRY7pavOJMvlwo/thumb.jpg

Er bestond namelijk de mogelijkheid dat het kastje in mijn auto defect was en dat de goedkoopste oplossing een vervangend exemplaar te plaatsen ipv alle kabels door te gaan meten. Nu heb ik exact dezelfde kastje weten te achterhalen bij een sloper uit de buurt, maar het resultaat is EXACT hetzelfde. De dashboard verlichting doet het nog steeds niet, de mistlampen kunnen niet aan, de verklikker werkt niet (waardoor ik vanmorgen met een lege accu stond, omdat ik bij thuiskomst de lampen heb laten branden 8)7 ), en ook de lampjes bij de automaat pook werken niet. De normale verlichting om de lampen aan de voor en achterkant van de auto aan en uit te doen werken daarentegen weer wel. Ook de knipperlichten en alarmverlichting incl. bijbehorende klikgeluiden werken ook.

Heeft iemand een idee wat hier gaande kan zijn? Voordat de monteur uren en uren en dure uren gaat lopen zoeken naar de oorzaak van dit probleem, wat zou een eventuele oorzaak kunnen zijn van dit probleem?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ehm, een kapotte zekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Nu online
Snowwie schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:06:
[...]
Ik ben in 1e instantie naar een goede kennis van me gegaan die automonteur van beroep is. Hij heeft alle zekeringen doorgemeten maar geen enkele was kapot.
[...]
;)

[ Voor 13% gewijzigd door LordSinclair op 08-12-2016 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
Ok, tnx :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Waarschijnlijk de multitimer (geen idee hoe dat ding heet in het Nederlands), zit bij de Vectra B volgens mij achter het zekeringenkastje.

Edit:

Afbeeldingslocatie: http://thumbs4.picclick.com/d/l400/pict/122170601995_/Multitimer-Steuerger%C3%A4t-Astra-G-GM-90506094.jpg
Dat ding :)

[ Voor 34% gewijzigd door MK_ op 08-12-2016 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-10 21:15
MK1998NL schreef op donderdag 8 december 2016 @ 14:53:
Waarschijnlijk de multitimer (geen idee hoe dat ding heet in het Nederlands), zit bij de Vectra B volgens mij achter het zekeringenkastje.

Edit:

[afbeelding]
Dat ding :)
Nog nooit van gehoord. Ik heb ook geen idee wat dat ding doet. "Multi" suggereert in elk geval dat het meerdere zaken tegelijk aanstuurt.

Wat ik overigens vergeten te vertellen ben, en ik weet niet of dit IETS met dit probleem te maken kan hebben is het volgende:

Een paar weken geleden was ik bij m'n neef. Zijn vriendin had de lampen van de auto laten branden en zodoende was zijn accu leeg. Ik heb mijn auto er naast gezet, startkabels gepakt, alleen die neef van me drukt de kabels er net verkeerd op aan zijn kant. Auto wou natuurlijk niet starten en de kabels werden bijzonder heet. Kan dat 'geintje' de Multitimer beïnvloed hebben? Zo ja, dan wel raar dat het pas weken later zichtbaar wordt.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Wat de Multitimer exact doet weet ik niet precies, moet je anders eens Googlen. Volgens mij was de dashboardverlichting daar ook deel van.

Lijkt me niet dat dat problemen veroorzaakt bij de multitimer, eerste bij de auto van je neef's vriendin :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 16:48
Van mijn Vectra B uit 1999 is het hydraulische drukgroeplager kapot. Eerst getwijfeld of ik hem nog wel zou repareren. De onderdelen zijn niet extreem duur maar het is gewoon een belachelijke hoeveelheid werk. Gisteren- en eergisteren avond toch maar aan de auto aan het sleutelen geweest en ik heb de koppelingsset nu gedemonteerd. Nieuwe spullen heb ik gisterenavond besteld, hopelijk heb ik de auto komend weekend weer werkend.

Betreft een X16XEL II met F17 bak. En hoewel het maar een klein blok is voor een Vectra is het echt een rotklus omdat je nergens goed bij kunt en ook de complete ophanging uit elkaar moet halen. Tot nu toe heb ik er een uur of 5 werk aan gehad om het uit elkaar te halen, in elkaar zetten zal ook wel weer ongeveer zoveel tijd kosten. Dit is wel met redelijk normaal gereedschap dus geen brug, maar een paar assteunen, een paar doppendozen wat steeksleutels en een hamer :P. Enige specifieke gereedschap is een set fuseetrekkers en een momentsleutel en die zou ik ook echt niet willen missen.

Bij mijn Corsa A bouw ik complete motor en versnellingsbak om in 2 uur tijd. Koppelingsplaat wisselen is misschien een half uurtje extra werk. Bij de Vectra A met C17DT welke mijn vader eerst had heb ik ook ooit de koppeling vervangen. Dat was ook behoorlijk wat werk, denk vergelijkbaar met mijn Vectra nu. Wat zijn auto's waar je makkelijk aan kunt sleutelen toch een verademing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 16:48
In elkaar zetten bleek nog meer werk dan verwacht.. Donderdagavond, vrijdagmiddag- en avond en zaterdag nog de halve dag aan zitten werken, maar zaterdagmiddag rond half 4 zat alles weer in elkaar en nu rijd de Vectra weer :).
Pagina: 1 ... 19 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.