Het Opel Topic Deel 2 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste
Acties:
  • 190.520 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:46

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Fijn he die auto's waar dat luikje weg gehaald is voor de koppelingsplaat te wisselen...

Aapjes autoblog: Koppeling vervangen op een Corsa A :)

Half uurtje werk was 't ooit bij Opels.. (op de brug that is, op de krik tel er maar rustig een uurtje voor neer).

Moet voor m'n vader nog de krukaskeeriring wisselen op de Astra-F, lekker het halve subframe los. \o/ Zit er al na uit te kijken om te doen (not).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 16:48
Aapje schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:33:
Fijn he die auto's waar dat luikje weg gehaald is voor de koppelingsplaat te wisselen...

Aapjes autoblog: Koppeling vervangen op een Corsa A :)

Half uurtje werk was 't ooit bij Opels.. (op de brug that is, op de krik tel er maar rustig een uurtje voor neer).

Moet voor m'n vader nog de krukaskeeriring wisselen op de Astra-F, lekker het halve subframe los. \o/ Zit er al na uit te kijken om te doen (not).
Corsa A en B zijn in ieder geval een genot om aan te sleutelen. Corsa C heb ik geen ervaring mee maar volgens mij zit daar ook een subframe onder en dan begint het feest. Corsa D heeft in ieder geval een subframe en daar kun je ook bijna nergens bij. Mijn ouders hebben een Corsa D met Z14XEP en het enige wat ik daar ooit aan heb gesleuteld was de oliedruksensor vervangen, die lekte :). Overigens begrijp ik de voordelen van die subframes ook wel, maar voor het sleutelen is het niet bepaald fijn. Astra F heb ik ook wel eens aan gesleuteld, moet ook behoorlijk wat uit elkaar worden gehaald voordat je goed aan de aandrijving kunt sleutelen. Alvast sterkte met die krukaskeerring >:)

Mijn Corsa A heb ik ook nog altijd staan, maar ik moet eerst mijn lasbehendigheden wat bijwerken voordat ik daar serieus aan kan beginnen. In januari ga ik naar rustbuster voor de workshop plaatwerk lassen dus ben benieuwd. Voor de aandrijving zit nu de standaard C12NZ motor in mijn Corsa met daarachter een F13 bak van een Corsa B X14XE. Die bak heb ik ooit gebruikt samen met mijn E16NZ en daarop past een F10 bak niet meer omdat het bellhouse te klein is. Houdt wel in dat de koppeling niet meer zo snel te vervangen is maar het is alsnog goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
GH45T schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:40:
[...]
Alvast sterkte met die krukaskeerring >:)
Merci. Denk dat de komst van de kom-vliegwielen de oorzaak is dat 't luikje ooit verdwenen is :( In elk geval heb ik er een hekel aan want je moet nu altijd de bak losbreken van de motor..

Die F10 bak van de C12NZ is idd anders omdat de casting van de C12NZ anders is :( Startmotor is net wat anders, vliegwiel is wat kleiner. Wel spijtig heb er nog een paar liggen van die C12NZ's... :P

Heb in elk geval wat leuks gekocht voor de Corsa A GSi .... Z.g.a.n setje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/8LnpSBXC7pqXhXJLgPiIfvLE/full.jpg

Nog effe fatsoenlijke veren er tussen steken en dan komt er een goed verroest Koni geel setje eruit...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GH45T
Aapje schreef op maandag 19 december 2016 @ 12:36:
[...]

Merci. Denk dat de komst van de kom-vliegwielen de oorzaak is dat 't luikje ooit verdwenen is :( In elk geval heb ik er een hekel aan want je moet nu altijd de bak losbreken van de motor..

Die F10 bak van de C12NZ is idd anders omdat de casting van de C12NZ anders is :( Startmotor is net wat anders, vliegwiel is wat kleiner. Wel spijtig heb er nog een paar liggen van die C12NZ's... :P

Heb in elk geval wat leuks gekocht voor de Corsa A GSi .... Z.g.a.n setje:
[afbeelding]

Nog effe fatsoenlijke veren er tussen steken en dan komt er een goed verroest Koni geel setje eruit...
De standaard F10 bak in mijn Corsa had dat luikje volgens mij ook niet hoor. Maar de C12NZ had wel nog gewoon een plat vliegwiel wat ik me kan herinneren. Heb die handel al even niet meer uit elkaar / in mijn handen gehad.

Weet eigenlijk ook nog niet wat ik straks voor motor in de Corsa ga bouwen. Origineel houden met C12NZ, of weer fijn zo'n C16NZ er in. Het is niet enorm snel maar die blokken hebben heerlijk veel koppel onderin en je kunt daarmee enorm zuinig rijden. Met de E16NZ was mijn Corsa zuiniger dan met de C12NZ. Van de andere kant is een C20NE ook wel weer leuk en passend te maken met een F13. Ook een 3 cilinder zoals een X10XE vind ik wel wat hebben met die 3 cilinder roffel. Eigenlijk kan ik vele kanten uit met die F13 bak :)

Die koni's zien er goed uit. Gaat een Corsa daar niet enorm van stuiteren? Ik heb zelf eigenlijk altijd met standaard veren en schokdempers rondgereden. Heb op mijn Corsa A wel de Corsa B GSI remmen zitten. Ten eerste omdat ik de standaard remmen haatte, die klauwen hingen op een gegeven moment vast als de blokken bijna op waren en dan moest je van die rot splitpennen er uit tikken. Daarbij remde die B GSI remmen natuurlijk veel beter dan die standaard mini massieve schijfjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Weet wel zeker dat de F10 bakken achter de 12nz's het luikje hebben. Is pas vanaf MY94 verdwenen. Zit zelfs een dop op de 4-bakken van de F10 (sommige zelfs op de F13). Als je die dop eruit haalt kan je een klein klemringejte weghalen en de priesas eruit trekken :)

Koni's zijn stugheid verstelbaar he :) Hoeft niet stug te staan, mag :P Mijn gedachte is vooral dat die dempers er netjes uit zien, voor 500km per jaar met mooi weer rijden blijven ze ook netjes. I.p.v. wat ik nu erop heb: Koni geel voor+Koni rood achter. Kan de achterkant niet stellen en beide zijn al +/- 10 jaar oud (en dus ook verroest). Stuiteren doen de Corsa's pas als je een Tigra A verlagingssetje pakt o.i.d. :P iets wat berekend is op veeeeeeeel meer kg's :) Ik had onder mijn voorgaande Corsa's een setje dempers die de veerkracht hadden in de wang van de band. Reed geniaal door bochten, net een kart.

Als je een x10xe overweegt zou ik voor een z12xe gaan. 75pk mulitpointer. Pomp kan je zo in je tank hangen van de c12nz (mulitpoint versie pakken, brandstoftules inkorten en op de plek van de monopointpomp).

Heb overal op mijn auto's de nieuwe soort klauwen gemonteerd. M'n diesel rijd op dit moment op massieve schijven van 236mm. Merk qua remkracht geen verschil tussen die en de geventileerde. Maargoed, nieuwe stijl remmen zijn beter te onderhouden. Die schuifbouten van het Delco systeem zijn echt kut. B Gsi remmen zijn mij te groot, 256mm bij 20mm schijven passen niet in de meeste velgen, Dus je kan dan nooit meer GSI A velgen rijden of 13" std. staal. Dan moet je altijd 14" staal hebben. Mooiste zijn de B Sport 1.4 16v remmen, 236mm geventileerde schijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 12:52
Ik kom mij maar eens melden in dit topic. Vanaf eind van deze maand 2 insignia's rijker.

1x Insignia Sports Tourer - 1.4 Turbo met Sport+ pakket. 19" LMV.
1x Insignia Cosmo Executive 2.0cdti 160pk 18" lmv.

Allebei uit 2012. Zal eerdaags eens een foto plaatsen.

Zal dit topic eens doorspitten voor handige tips.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-10 09:45
Wat is het 1+1 gratis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
Sosua schreef op woensdag 21 december 2016 @ 09:38:
Ik kom mij maar eens melden in dit topic. Vanaf eind van deze maand 2 insignia's rijker.

1x Insignia Sports Tourer - 1.4 Turbo met Sport+ pakket. 19" LMV.
1x Insignia Cosmo Executive 2.0cdti 160pk 18" lmv.

Allebei uit 2012. Zal eerdaags eens een foto plaatsen.

Zal dit topic eens doorspitten voor handige tips.
Kijk bij die 1.4 turbo wel uit met de versnellingsbak. Als die ook maar het minste gierend geluid maakt zou ik de auto laten staan. Die bakken zijn berucht om de lagers welke er in zitten.

Mijn oud-buurjongen heeft zo'n Astra J met 1.4 turbo en daarbij liggen ook die lagers in puin. Behoorlijk prijzige reparatie.

Hoeft niet altijd problematisch te zijn maar kijk er mee uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Registratie: November 2013
  • Niet online

MK_

Sneller dan het licht :)

M32 bak is dat, dat probleem is ergens verholpen maar weet niet exact in welk jaar.

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
GH45T schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:21:
[...]

Kijk bij die 1.4 turbo wel uit met de versnellingsbak. Als die ook maar het minste gierend geluid maakt zou ik de auto laten staan. Die bakken zijn berucht om de lagers welke er in zitten.

Mijn oud-buurjongen heeft zo'n Astra J met 1.4 turbo en daarbij liggen ook die lagers in puin. Behoorlijk prijzige reparatie.

Hoeft niet altijd problematisch te zijn maar kijk er mee uit!
Thx! Zit 12 maanden opel occasion garantie op. Zal erop letten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 17:09

superwashandje

grofheid alom

MK1998NL schreef op woensdag 21 december 2016 @ 10:24:
M32 bak is dat, dat probleem is ergens verholpen maar weet niet exact in welk jaar.
is dit ook ergens te vinden vanaf wanneer?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

superwashandje schreef op woensdag 21 december 2016 @ 11:07:
[...]

is dit ook ergens te vinden vanaf wanneer?
Heb het even opgezocht, is vanaf modeljaar 2014 opgelost :)

12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Topicstarter
Geen re-calls voor 2012?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Volgens mij niet :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:44
Toevallig heb ik laatst (onder garantie gelukkig) de M32 versnellingsbak van mijn Astra J uit 2011 kunnen laten reviseren. Ik heb wel de factuur hiervan gezien: €1200. Het zijn geen grapjes dus, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Of als je dubbele massa vliegwiel ook gelijk moet, richting €2000. Wat deed dat pijn :'(

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-10 17:09

superwashandje

grofheid alom

MK1998NL schreef op woensdag 21 december 2016 @ 16:51:
[...]

Heb het even opgezocht, is vanaf modeljaar 2014 opgelost :)
damn, de mijne is uit november 2013...thx anyway :)

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• MK_
  • Niet online

MK_

superwashandje schreef op donderdag 22 december 2016 @ 07:55:
[...]
damn, de mijne is uit november 2013...thx anyway :)
November 2013... is dat niet het faceliftmodel? Misschien was dat al MY2014, moet je eens nakijken :)

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:25
Heb nu al een paar keer een nieuwe sport tourer gezien met een zwarte sierlijst ipv die vreselijke zilveren.
Maar zie dit nergens als optie op de opel site.

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
G.Scholtens schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:49:
Heb nu al een paar keer een nieuwe sport tourer gezien met een zwarte sierlijst ipv die vreselijke zilveren.
op de B-stijl bedoel je?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• MK_
  • Niet online

MK_

Volgens mijn bedoelt hij de chromen omlijsting rond de ramen ;)

Volgens mij is dat standaard en niet anders te krijgen, dan zou je het al zelf moeten zwart spijten ofzo.

• warhamstr
MK1998NL schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:57:
[...]

Volgens mij is dat standaard en niet anders te krijgen, dan zou je het al zelf moeten zwart spijten ofzo.
Ja daarom de vraag, die lijst van voor tot achter over de ramen heen is altijd chrome. Tenzij zwart gedipt ofzo.

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:25
warhamstr schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:58:
[...]

Ja daarom de vraag, die lijst van voor tot achter over de ramen heen is altijd chrome. Tenzij zwart gedipt ofzo.
Inderdaad die rare chrome streep tot achter, die streep waar zoveel commentaar over is dat die daardoor op een rouwauto lijkt.

Die heb ik al meerdere malen in het zwart gezien.

• warhamstr
Zonde, imo een mooi stijlelement. Waar je beter maar aan went, want de nieuwe Insiginia krijgt dat ding ook. :D

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Stijlelement? :+ Goed ik heb wat gemist denk ik. :+

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
Deel 1 van de nieuwe aanwinst(en)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/t2YGGPc.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PnjK403.jpg

• warhamstr
Joopieboy schreef op donderdag 22 december 2016 @ 09:46:
Stijlelement? :+ Goed ik heb wat gemist denk ik. :+
?

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Nja mijn ding is het niet zoals bij de nieuwe Astra, dat rare dingen op de c stijl, beetje zonde van het verder mooie model. :)

• MK_
  • Niet online

MK_

Mooie kleur, en een mooi interieur O+

• Sosua
En die van mevrouw sosua.

Beetje kleine foto.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/5E10ThY.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/OULxsM6.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Sosua op 22-12-2016 10:50 ]

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:02
MK1998NL schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:57:
[...]

Nee hoor bij de edition is dat gewoon zwart evenals de lijsten voor de dakdrager, als optie kan je dan in chroom krijgen.

• MK_
  • Niet online

MK_

leonbong schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:20:
[...]

Nee hoor bij de edition is dat gewoon zwart evenals de lijsten voor de dakdrager, als optie kan je dan in chroom krijgen.
Standaard uitrusting Edition:
[...]
Chromen lijsten onder de zijramen
[...]

• leonbong
MK1998NL schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:50:
[...]

Standaard uitrusting Edition:

[...]
kijk eens hier bij het kopje extrieur

http://www.opel.nl/apps/C...Tourer#configurator/step1

of hier bij de uitrusting van de selection en daarna bij het meerwerk van de edition.
http://www.opel.nl/conten...stra%20K/Astra_prices.pdf

Daaruit blijkt dat bij edition en selection het zeker niet chroom is.

[ Voor 77% gewijzigd door leonbong op 22-12-2016 11:55 ]

• MK_
  • Niet online

MK_

leonbong schreef op donderdag 22 december 2016 @ 11:51:
[...]

kijk eens hier bij het kopje extrieur

http://www.opel.nl/apps/C...Tourer#configurator/step1

of hier bij de uitrusting van de selection en daarna bij het meerwerk van de edition.
http://www.opel.nl/conten...stra%20K/Astra_prices.pdf

Daaruit blijkt dat bij edition en selection het zeker niet chroom is.
Ging het nu over de Insignia of de Astra? Ik had het namelijk over de Insignia :p

[ Voor 3% gewijzigd door MK_ op 22-12-2016 12:01 ]

• leonbong
Bij insignia is rondom het gehele raam ook niet standaard chroom.
De edition vanaf 2014 heeft daar alleen een chrome strip aan onderkant van het raam.

Eerdere modeljaren was het niet zeker niet standaard maarja nu is het beetje een uitloop model waardoor meer standaad word.

• MK_
  • Niet online

MK_

leonbong schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:37:
Bij insignia is rondom het gehele raam ook niet standaard chroom.
De edition vanaf 2014 heeft daar alleen een chrome strip aan onderkant van het raam.

Eerdere modeljaren was het niet zeker niet standaard maarja nu is het beetje een uitloop model waardoor meer standaad word.
Ja dat snap ik, maar hij is dus niet meer zonder chroom te krijgen ;)

Uitloopmodel is er volgens mij nog niet (of wel :? ), Opel noemt die toch vaak Blitz (Corsa Blitz, Meriva Blitz, Astra Blitz...)?

• warhamstr
MK1998NL schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:43:
[...]
...
Uitloopmodel is er volgens mij nog niet (of wel :? ), Opel noemt die toch vaak Blitz (Corsa Blitz, Meriva Blitz, Astra Blitz...)?
Daar heb ik nog niet van gehoord. Tenminste, niet specifiek als uitloop model. 'Temptation' hebben ze een tijdje gevoerd.

• leonbong
Ja formeel is er geen uitloop model. Maar als de leeftijd van het model begint te tellen wordt er vanzelf meer standaard om verkopen op peil te houden.

Op het moment dat het opvolger officeel is aangekondigd wordt de versterkt. Particulieren in het bijzonder gaan dan wachten op het nieuwe model. Dus automatisch meer standaard om de verkopen op peil te houden, daarnaast wordt het aantal te bouwen combinaties beperkt zoals bijvoorbeeld het verdwijenen van 4x4 op de niet country uitvoeringen.

[ Voor 3% gewijzigd door leonbong op 22-12-2016 13:52 ]

• warhamstr
G.Scholtens schreef op donderdag 22 december 2016 @ 08:49:
Ik zat mis, volgens de configurator heeft de 'Edition' een zwarte rand (en geen mistlampen in de bumper) Dit is de karigste uitvoering.

• MK_
  • Niet online

MK_

warhamstr schreef op donderdag 22 december 2016 @ 13:46:
[...]
Daar heb ik nog niet van gehoord. Tenminste, niet specifiek als uitloop model. 'Temptation' hebben ze een tijdje gevoerd.
Dat was bijvoorbeeld bij de Astra H ja, de Astra J was op het laatst enkel te krijgen als Blitz, de Meriva nu ook en toen de Corsa D en Agila eruit ging volgens mij ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Zo te zien zitten die chrome lijsten wel in de blauwe insignia. Tevens in de handgreep van de deur.

[ Voor 5% gewijzigd door Sosua op 23-12-2016 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 07-10 09:00
Ik moet zeggen dat ik die chromen strips juist wel mooi vind, al is dat ook een beetje afhankelijk van de kleur auto (ik heb zelf een zwarte insignia sports tourer uit 2013). Aan de binnenkant vond ik de chromen handgrepen bij de voordeuren ook mooier dan de zwarte die op de achterdeuren zaten. Daar heb ik inmiddels ook de chromen opzitten.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er al Tweakers die de 'nieuwe' Astra station hebben? Ik ben erg benieuwd hoe die bevalt.
Ben aan het kijken naar een auto in het C segment om te leasen, en de Opel komt uit alle tests goed uit de bus en ook qua prijs is hij aantrekkelijker dan zijn consumenten voor zover ik heb gezien. Praktijkervaring van een mede tweaker zou echter een leuke toevoeging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09 11:14
Ik rijd een Opel Corsa Uit 2016 met de RCD 3.0 BT. Weet iemand de maximaal ondersteunde USB stick grootte?

zeg niet altijd wat je weet, maar weet altijd wat je zegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:02
Afgelopen zaterdag proefgereden in de Astra. Persoonlijk vond ik het een heerlijke auto. M'n vriendin vind/vond de stoelen erg tegenvallen en kreeg snel pijn in haar rug. Gelukkig kunnen we doorvoor het Comfort pakket nemen. Wat mij tegenviel was het geluidskwaliteit en dan met name de lage tonen die ontbreken. Hebben meer mensen daar last van? Wat zijn jullie ervaringen? Heb proef gereden in de Edition versie incl. de Intellilink 900 met 6 "Premium" luidsprekers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cefas
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 21:16
Bonkdoos schreef op maandag 26 december 2016 @ 20:33:
Ik rijd een Opel Corsa Uit 2016 met de RCD 3.0 BT. Weet iemand de maximaal ondersteunde USB stick grootte?
Ik rij zelf in een nieuwe Astra en daarin heb ik USB stick van 32GB, maar volgens de dealer konden er veel grotere sticks in, maar waar je rekening mee moet houden zijn de aantallen mp's die je op de stick zit aangezien alle nummers ook geïndexeerd worden en dat gaat met 4000 mp3's :) nog opvallend goed.

Where is my ANY key

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:04
Ik rij nu een paar maanden rond in mijn nieuwe Astra Sports Tourer. Geweldige auto, maar de volgende zaken zijn me toch opgevallen:

- De dag / nacht detectie van het dashboard en instrumentenpaneel (met name scherm) werkt niet helemaal geweldig. Soms is het gewoon volop licht, maar toch blijft het scherm op nachtstand staan
- De navigatie is verouderd. De nieuwe A4 tussen Bergen op Zoom en Rotterdam is niet bekend in het navigatie systeem, terwijl deze weg toch al een tijdje open is
- Het adaptieve licht systeem kan niet goed overweg met mist. Dan blijft het systeem steeds switchen tussen (gedeeltelijk) groot en klein licht
- Eén keer een crash van het multimedia systeem gehad (Navilink 900). Deze bleef toen 2 uur lang op "waiting for update" staan terwijl er verder niks gebeurde

Ik vermoed dat het één en ander wel met een software update te verhelpen zullen zijn.

Voor de rest is het een geweldige auto. Het systeem laat zich ook goed finetunen mbt persoonlijke instellingen (anti collision systeem, audio, etc). Het voice control systeem werkt ook goed. De verwarmde stoelen én stuur zijn in de winter een zeer welkome aanvulling _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:05
Ik ben ook al weer bijna een half jaar en 17.000km in bezit van mijn Astra 1.4T Innovation+ hatchback. Paar kleine punten die anders/beter zouden mogen, maar die heeft elke auto wel.

Pluspunten:
- Fenomenale Intelilux LED verlichting
- Fijne AGR stoelen
- Soepele en krachtige motor (hij moest wel even "los" komen voor mijn gevoel)
- goed audio geluid, zeker met Spotify vind ik het fijn klinken

Minpunten:
- idioot harde geluid parkeersensoren
- veel waarschuwings meldingen/geluiden
- de ruitenwissers maken veel geluid, ik hoop dat dat met nieuwe wissers is verholpen
- het keep your lane system vind ik op hoge snelheid vervelend (ik rijd veel in Duitsland)

Ohja en ik kwam erachter dat de cruise controle niet hoger kan dan 224 km/u :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
nextware schreef op woensdag 28 december 2016 @ 13:13:
- De dag / nacht detectie van het dashboard en instrumentenpaneel (met name scherm) werkt niet helemaal geweldig. Soms is het gewoon volop licht, maar toch blijft het scherm op nachtstand staan
Dat doet mijn Insigna uit 2013 ook. Als ik hem start onder de carport is hij altijd van mening dat hij in de nachtstand moet (wat op zich niet zo gek is) maar dan duurt het best ff voordat hij doorheeft dat het eigenlijk toch gewoon midden op de dag is.
- De navigatie is verouderd. De nieuwe A4 tussen Bergen op Zoom en Rotterdam is niet bekend in het navigatie systeem, terwijl deze weg toch al een tijdje open is
Ik reed laatst vanuit Amersfoort richting Amsterdam over de A1. Daarbij werd ik door de navi bij knooppunt Eemnes niet gewoon over de A1 rechtdoor gestuurd, maar via de afrit naar de A27 waarbij ik dan op de afrit weer de A1 aan moest houden om aan de andere kant van het knooppunt weer op de weg uit te komen waar ik ook gekomen was als ik de A1 gevolgd had 8)7
B-Real schreef op woensdag 28 december 2016 @ 16:18:
Minpunten:
- idioot harde geluid parkeersensoren
Ik meen dat je bij de Insigna 2 standen hebt voor de waarschuwingsgeluiden, geen idee of de Astra dat ook heeft, maar heb je al gecontroleerd of die niet op de harde stand staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Meer dan eens, ook nagevraagd bij de dealer, vraag voorgelegd aan een auto speciaalzaak waarvan ik weet dat ze nog wel wat kunnen en allemaal zonder resultaat.

Bij de vorige auto, Focus uit 2015, was het eenvoudig aan te passen middels de volume knop van de radio. Simpel en effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
cefas schreef op woensdag 28 december 2016 @ 07:59:
[...]

Ik rij zelf in een nieuwe Astra en daarin heb ik USB stick van 32GB, maar volgens de dealer konden er veel grotere sticks in, maar waar je rekening mee moet houden zijn de aantallen mp's die je op de stick zit aangezien alle nummers ook geïndexeerd worden en dat gaat met 4000 mp3's :) nog opvallend goed.
Oh. Ik probeerde laatst een 64 gb stick. 'Disk error'. Was als FAT32 geformatteerd. Weet niet of dat nog wat uit maakt?

• DennusB
  • Niet online
Iemand hier toevallig Intellilink 900 met een iPhone 7? Ik heb sinds vandaag weer een iPhone en op de 1 of andere manier werkt CarPlay niet. Hij ziet m wel in de IntelliLink instellingen (daar staat m'n telefoon netjes bij carplay apparaten) maar als ik klik op het icoontje in het hoofdmenu zegt ie dat ik een apparaat aan moet sluiten op de USB, en dat zit ie echt... haha

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Spaiker
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 02-10 08:13
Moet je niet 'toestaan' dat hij toegang krijgt tot je iPhone? Zoals als je hem aan je pc hangt bv.

Drive it like you stole it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:09
Afbeeldingslocatie: https://s23.postimg.org/r7ksf0zrv/15774787_1290972180959997_5552640057113576601_o.jpg

Of een Opel Corsa D hebben. :X

Opvallend dat bij deze post op Facebook in het commentaar vaak Opels en dan specifiek Corsa's C/D genoemd worden. Niet zo best dat Opel dat niet goed voor elkaar heeft, van wat ik begreep heeft de Corsa E ook nog steeds vochtproblemen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

LordSinclair schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:43:
[afbeelding]

Opvallend dat bij deze post op Facebook in het commentaar vaak Opels en dan specifiek Corsa's C/D genoemd worden. Niet zo best dat Opel dat niet goed voor elkaar heeft, van wat ik begreep heeft de Corsa E ook nog steeds vochtproblemen.
Ik heb echt nergens last van met mijn Corsa C van 11 jaar oud en 165xxx ervaring.

Het beslaat wat maar dat komt omdat ik warm en met nat haar in de auto ga zitten.

Denk dat je vooral op Opels gaat letten omdat je er zelf eentje hebt? :P

Anders gewoon een vochtvreter in de auto leggen. Heb ik ook vooral omdat ik elke ochtend met warm haar in de auto stap en niet constant de airco aan wil hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door Touchdomex op 30-12-2016 08:47 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:09
Touchdomex schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:47:
Denk dat je vooral op Opels gaat letten omdat je er zelf eentje hebt? :P

Anders gewoon een vochtvreter in de auto leggen. Heb ik ook vooral omdat ik elke ochtend met warm haar in de auto stap en niet constant de airco aan wil hebben.
Ik heb inderdaad een D. Ik heb recent het lek in de membranen aan de achterkant laten fixen waardoor het wel minder geworden is. Ik heb twee vochtvreters in de auto liggen en voor mijn gevoel helpt dat niks.

Vanmorgen ook weer. Toen ik naar de auto liep was de ruit schoon aan de binnenkant. Zodra je gaat zitten en start (de blower gaat dan ook aan) is in 1x de hele voorruit beslagen. Dan kan je 5 minuten wachten (met draaiende motor) tot je aan de onderkant genoeg ziet om te gaan rijden.

Bij de Corsa C is het water bij de voeten van de bijrijder een bekend issue.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:31

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

LordSinclair schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:56:
[...]

Ik heb inderdaad een D. Ik heb recent het lek in de membranen aan de achterkant laten fixen waardoor het wel minder geworden is. Ik heb twee vochtvreters in de auto liggen en voor mijn gevoel helpt dat niks.

Vanmorgen ook weer. Toen ik naar de auto liep was de ruit schoon aan de binnenkant. Zodra je gaat zitten en start (de blower gaat dan ook aan) is in 1x de hele voorruit beslagen. Dan kan je 5 minuten wachten (met draaiende motor) tot je aan de onderkant genoeg ziet om te gaan rijden.

Bij de Corsa C is de lekkage bij de voeten van de bijrijder een bekend issue.
Is niet echt een lekkage toch maar zijn verstopte afvoeren? Dus haal je die leeg dan is het probleem weg.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:26

Reley

Zoom Zoom

DennusB schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:44:
Iemand hier toevallig Intellilink 900 met een iPhone 7? Ik heb sinds vandaag weer een iPhone en op de 1 of andere manier werkt CarPlay niet. Hij ziet m wel in de IntelliLink instellingen (daar staat m'n telefoon netjes bij carplay apparaten) maar als ik klik op het icoontje in het hoofdmenu zegt ie dat ik een apparaat aan moet sluiten op de USB, en dat zit ie echt... haha
Staat Carplay ook aan in de iphone? En staat Siri aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
[afbeelding]

Auto staat nu wel altijd in de garage als ik er niet mee weg ben maar mijn Corsa E heeft soms wat probleempjes als de airco hard heeft gewerkt, dan laait de binnenkant de dag erna keihard aan. Ook niet altijd maar Ok :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Touchdomex schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 09:00:
[...]
Is niet echt een lekkage toch maar zijn verstopte afvoeren? Dus haal je die leeg dan is het probleem weg.
De Corsa D heeft aan de achterkant 2 membranen zitten, die normaal dienen als afvoer, maar als er water via de achterklep/achterlampen naar binnen loopt kan dat via die membranen naarbinnen om vervolgens in de kuip van het reservewiel te gaan liggen.

Mijne heb ik er recent nog op gecontroleerd, er ligt geen water (zou ook *** zijn met de LPG tank erin :p ). Bij mijn broer (Punto Evo maar in basis dezelfde auto) lag wél water.

Hoewel ik geen water erin heb liggen, condenseert de binnenkant gigantisch snel. Daarom ga ik eerst even in de auto zitten (want dan beslaat direct alles), laat ik de motor lopen met de ventilator aan en ga ik dan pas krabben, anders sta je inderdaad 5 minuten te wachten (heb ik al een leer gehad, kon ik een straat verder aan de kant gaan staan omdat op de oprit niks aan de hand was, en na 5 meter alles beslagen |:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
[afbeelding]

Dat heb ik mijn nieuwe Astra ook.. de laag vocht aan de binnenkant was bijna net zo dik als de laag ijs aan de buitenkant.. dan mis ik wel de goede voorruit verwarming die ik in de Ford had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db87
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:37

db87

Mach 2 GT modded

Maak de deurrubbers goed schoon en behandel ze met rubberspray oid. Mocht je een echt vochtbiotoop hebben in de auto dan zullen de deur- en of raamrubbers vervangen moeten worden. Vaak heb je dan ook water in de deuren staan (controleer de afwateringsgaten).

Schaf een Pingi auto-ontvochtiger aan voor een paar euro. Heb zeer goede ervaringen met de Pingi auto-ontvochtiger, ben de Pingi auto-ontvochtiger blijven gebruiken bij mijn nieuwe auto's met airco.
De Pingi auto-ontvochtiger moet 1x per week in de magnetron voor 6 minuten en klaar is kees ;)

Als het minder vochtig is in de auto dan heb je veel minder snel last van beslagen ramen. Als er geen vocht aan de binnenkant van het ruit zit dan kan het ook niet bevriezen.

[ Voor 10% gewijzigd door db87 op 30-12-2016 17:20 ]

ECT Prometeia Mach 2 GT modded

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cefas
Bonkdoos schreef op woensdag 28 december 2016 @ 23:55:
[...]

Oh. Ik probeerde laatst een 64 gb stick. 'Disk error'. Was als FAT32 geformatteerd. Weet niet of dat nog wat uit maakt?
Ik heb van de week een 64GB USB stick besteld op het moment dat ik deze binnen heb laat ik het weten of deze ook werkt in de auto

Where is my ANY key

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cefas
cefas schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 18:31:
[...]

Ik heb van de week een 64GB USB stick besteld op het moment dat ik deze binnen heb laat ik het weten of deze ook werkt in de auto
Oke de USB stick is binnen (sandisk Ultra Fit usb 3.0 64GB voordeel van ultra fit is steekt niet zoveel uit >:) ) deze NTFS geformateerd en er bijna 6000 nummers op gezet en deze werkt zonder problemen in de auto. Heb ook even rondgeneusd op de duitse astra forums er daar hebben sommige zelfs 128GB 8)7 usb sticks erin zitten

Where is my ANY key

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nextware
cefas schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 15:32:
[...]

Oke de USB stick is binnen (sandisk Ultra Fit usb 3.0 64GB voordeel van ultra fit is steekt niet zoveel uit >:) ) deze NTFS geformateerd en er bijna 6000 nummers op gezet en deze werkt zonder problemen in de auto. Heb ook even rondgeneusd op de duitse astra forums er daar hebben sommige zelfs 128GB 8)7 usb sticks erin zitten
Ik heb een Kingston HyperX 128GB USB stick in mijn auto zitten. Werd direct herkend en speelt zinder probleem muziek af. Deze heb ik destijds gebruikt om muziek te kunnen spelen tijdens het retourtje Zweden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonkdoos
[...]

Dank voor de info! We hebben het toch wel echt over de RCD 3.0 BT? En over die stick, die had ik ook op het oog. Lees echter overal dat hij ontzettend heet wordt in een usb slot. Is dit bij jou in de computer c.q. in de Astra ook het geval?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cefas
Bonkdoos schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:17:
[...]

Dank voor de info! We hebben het toch wel echt over de RCD 3.0 BT? En over die stick, die had ik ook op het oog. Lees echter overal dat hij ontzettend heet wordt in een usb slot. Is dit bij jou in de computer c.q. in de Astra ook het geval?
Volgens de dealer (die ik deze keer op z'n bruine ogen moet geloven) gebruiken alle nieuwe opels in de basis hetzelfde systeem voor het afspelen van muziek. Ik heb mijn eerste USB stick eerst bij een collega in zijn Adam geprobeerd en daarna toen ik mijn auto heb gekregen in het Intellink Navi 900 en ook al zien de beide systemen er anders uit qua bedening werken ze identiek.

De USB aansluiting in de Astra K zit helemaal wegwerkt in de armsteun, maar ik heb niks gemerkt van warmte terwijl de armsteun aardig vol ligt met mijn auto troep (pasjes, snoep, hoesje zonnebril) heb zelfs een usb hub er op aangesloten en daarop mijn telefoon en een usb stick en dat ging ook goed (beide werden herkend door de auto)

Where is my ANY key

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Bonkdoos schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:17:
[...]
Heet wordt zo'n stick normaal enkel wanneer je veel leest/schrijf (lees: 30+Mbps ofzo). Bij muziek afspelen is dit niet het geval en zou het niet zo warm moeten worden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Iemand bekend met de navi900? Ik ben nog een beetje aan het stoeien met de instellingen. Je kan kiezen uit snelste/kortste/zuinigste.

Als ik een normale route van bijvoorbeeld Hoorn-Haarlem in wil voeren, dan komt ie met de meest onmogelijke routes. Helemaal binnendoor. Vreemde afslagen, terwijl wanneer ik de aanwijzingen negeer en op eigen initiatief richting bestemming ga soms wel een minuut of 30 eerder op bestemming ben. Dit zou toch niet moeten kunnen.

Iemand tips?

-edit- Het is de meest recente kaart.

-edit 2- Euvel inmiddels gevonden, er stond aangevinkt dat hij tunnels moest vermijden. Beetje vreemd dat iemand dat wil vermijden, maar het heeft gewerkt.

[ Voor 17% gewijzigd door Sosua op 03-01-2017 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mick1990
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 08:56:
[...]

Interieurfilter al eens vervangen? Eens per jaar hoort dat eigenlijk. Als ik die lostrek komt er ook altijd een hele bak met vochtige bladeren tevoorschijn. Dat is 9 vd 10 keer dan ook de oorzaak van hetgeen wat jij beschrijft.

WP: Mitsubishi SUZ-SWM40 VA + EHST20D-VM2D | WTW: Zehnder E300

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
heb zelfs een usb hub er op aangesloten en daarop mijn telefoon en een usb stick en dat ging ook goed (beide werden herkend door de auto)
Wishfull thinking, maar kan ik op deze manier én Apple Carplay gebruiken én een USB stick?
Iemand bekend met de navi900? Ik ben nog een beetje aan het stoeien met de instellingen. Je kan kiezen uit snelste/kortste/zuinigste.
Die van mij staat standaard op "kortste" snelste en het gaat qua route altijd goed eigenlijk. Heb je niet ergens "snelwegen vermijden" o.i.d. aan staan?
Heeft het ook niet te maken met filemeldingen? Hij kan, als je dat wilt, automatisch de route hier op aanpassen. Mijn ervaring is dat de alternatieve routes vaak bijzonder creatief zijn en vaak niet daadwerkelijk sneller dan achteraan sluiten in de file.

[ Voor 0% gewijzigd door B-Real op 02-01-2017 11:35 . Reden: snelste i.p.v. kortste ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:35
Mijn ervaring is juist als je 'kortste' doet de navi alleen naar totaal aantal km's kijkt. Logisch want dat is ook de bedoeling bij kortste.

Bij snelste kijkt hij naar eindtijd. Dan pak je dus vaker snelweg, ook al is dat in km's iets langer.

Al met al kies ik meestal snelste en heel af en toe kortste.

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Uhh, ik bedoelde ook snelste inderdaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
Heb hem nu op snelste route insgesteld. Naar mijn idee de fijnste "tour" stand.

Ik twijfel nog om mijn 160 pk cdti te laten chippen naar 202pk/475nm meer koppel bij komt, en dat de motor een stuk soepeler loopt. Nu is het niet slecht, maar beter is altijd welkom. Wellicht na het eerste jaar, wanneer de garantie afgelopen is.

Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
Kan ik hier terecht met een vraagje rond waardebepaling van een wagen?

Ik rij momenteel met een Opel Corsa C 1.2 twinport (80pk) uit 2005, 5 deurs. Deze wagen is in goede staat en heeft momenteel net geen 60 000km op de teller.

Ik ben van plan een nieuwe wagen te kopen en vond her en der met online tools terug dat de wagen (in België) een 2900 euro waard is. Klopt dit? Dit zou mooi meegenomen zijn natuurlijk.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Matey schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:06:
Kan ik hier terecht met een vraagje rond waardebepaling van een wagen?

[...]
Wat bedoel je met online tools?
Kijk gewoon even op (de Belgische versies van?) autoscout, autotrader en marktplaats wat vergelijkbare Corsa's kosten. Haal er dan een paar honderd euro af omdat je een particuliere verkoper bent en je hebt een goede inschatting van de waarde van je auto.

[ Voor 24% gewijzigd door MadMarky op 06-01-2017 12:15 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
GH45T schreef op maandag 19 december 2016 @ 09:03:
In elkaar zetten bleek nog meer werk dan verwacht.. Donderdagavond, vrijdagmiddag- en avond en zaterdag nog de halve dag aan zitten werken, maar zaterdagmiddag rond half 4 zat alles weer in elkaar en nu rijd de Vectra weer :).
Op oudjaarsdag en gisteren weer zitten sleutelen. De linker bakzijde homokineet was doormidden ter hoogte van de borgring :X

Op oudjaarsdag dus alles uit elkaar gehaald. Gelukkig het borgringetje en afgebroken stukje nog uit het differentieel kunnen vissen zonder de versnellingsbak uit elkaar te halen. Onderdelen besteld maar heeft tot gisteren geduurd voordat de homokineet binnen was. Slecht leverbaar onderdeel.

Gisterenavond was alles binnen en inmiddels rijdt mijn Vectra B weer. Hopelijk voorlopig geen problemen meer, ben nu wel een beetje klaar met een weigerende auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matey
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-08 19:29
MadMarky schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 12:14:
[...]

Wat bedoel je met online tools?
Kijk gewoon even op (de Belgische versies van?) autoscout, autotrader en marktplaats wat vergelijkbare Corsa's kosten. Haal er dan een paar honderd euro af omdat je een particuliere verkoper bent en je hebt een goede inschatting van de waarde van je auto.
Ik heb morgennamiddag een afspraak gemaakt met 'wijkopenautos.be'. Eens kijken op wat ze hem schatten; als ik meer dan pakweg 2500 krijg; twijfel ik niet en doe ik hem bij hen weg. Geen gezeul met autokeuring voor verkoop of papieren laten opmaken en tig keren telefoons/mails krijgen van bieders die niet aan de prijs willen voldoen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

wijkopenautos :')

Is alleen leuk als je echt niets geeft om wat je voor je auto terugkrijgt, zolang ie maar zonder gedoe opgehaald wordt. Zitten altijd flink onder de marktwaarde en maken misbruik van de luiheid/onwetendheid van de mensen die met ze in zee gaan.

NOFI maar tot op zekere hoogte lijk je aan het geschetste profiel te voldoen, dus wie weet wordt je er gelukkig mee.

[ Voor 15% gewijzigd door MadMarky op 06-01-2017 14:34 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

MadMarky schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:33:

Is alleen leuk als je echt niets geeft om wat je voor je auto terugkrijgt, zolang ie maar zonder gedoe opgehaald wordt. Zitten altijd flink onder de marktwaarde en maken misbruik van de luiheid/onwetendheid van de mensen die met ze in zee gaan.

NOFI maar tot op zekere hoogte lijk je aan het geschetste profiel te voldoen, dus wie weet wordt je er gelukkig mee.
Eens. Waarschijnlijk zullen ze <2k geven, terwijl de auto bijna het dubbele waard is. Zet hem op Autoscout, helemaal gratis, en eventueel zelfs interessant voor Export naar NL (geen BPM meer), dus grote kans dat je hem vrij snel voor meer verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Vandaag had ik een vreemd probleem: ik startte vanmiddag mijn Astra J uit 2011. De naalden van de tellers gingen een keer op en neer zoals ze altijd doen wanneer de auto start, maar vervolgens bleef de naald van de toerenteller op 0 staan terwijl de motor gewoon draaide. De motor opnieuw starten hielp helaas niet. Overigens liep de motor zelf zoals normaal, ik merkte in ieder geval niets vreemds tijdens het rijden.

Vanavond startte ik de auto opnieuw, de auto stond ongeveer een uur of 2 stil. Nu werkt de toerenteller wel. Zou het probleem van vanmiddag te verwijten zijn aan de vorst? Of is er iets anders aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MK_
  • Niet online

MK_

Bij de Corsa D kwam/komt het vaak voor dat de soldeerpuntjes op de tellerbak niet goed zijn. Misschien bij de Astra J ook het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spaiker
MadMarky schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:33:

Voor de lol eens online waardebepaling gedaan. Kwam uit op 15500 euro voor mijn Corsa E OPC. Zou op 9 maanden een afschrijving zijn van 1500 euro :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Mint schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:18:
Vandaag had ik een vreemd probleem: ik startte vanmiddag mijn Astra J uit 2011. De naalden van de tellers gingen een keer op en neer zoals ze altijd doen wanneer de auto start, maar vervolgens bleef de naald van de toerenteller op 0 staan terwijl de motor gewoon draaide. De motor opnieuw starten hielp helaas niet. Overigens liep de motor zelf zoals normaal, ik merkte in ieder geval niets vreemds tijdens het rijden.

Vanavond startte ik de auto opnieuw, de auto stond ongeveer een uur of 2 stil. Nu werkt de toerenteller wel. Zou het probleem van vanmiddag te verwijten zijn aan de vorst? Of is er iets anders aan de hand?
Dit heb ik twee keer eerder gehad. De laatste keer op 22 nov 2015. (Astra J Sports Tourer 1.3 cdti 2011). Bij mij bleef ook lampje van electrische parkeerrem aan ondanks dat die uitstond.

Toen had het ook gevroren en was het erg vochtig die nacht. En inderdaad, na enkele uren was het probleem plotseling over. Is nog bij de dealer geweest hiervoor, maar die heeft nooit wat gevonden. Hierna is nog wel keer verstuiver vervangen en grote beurt geweest en is hij nog teruggeweest voor terugroepacties met twee softwareupdates en daarna nooit meer gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Ophidian op 07-01-2017 20:57 ]

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

MarkoVie schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:36:
[...]

Voor de lol eens online waardebepaling gedaan. Kwam uit op 15500 euro voor mijn Corsa E OPC. Zou op 9 maanden een afschrijving zijn van 1500 euro :P
Voor een oudere auto is het helemaal leuk. Ze doen gewoon een vast percentage per jaar van de nieuwwaarde af, schuiven nog een beetje met de prijs adhv de kilometerstand en er komt een bedrag uit rollen.

Heb het ook voor de lol eens gedaan voor m'n BMW Z3. Kwam uit op €3300, oftewel 20-30% van de eigenlijke marktwaarde :')

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mint
Ophidian schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 20:55:
[...]

Dit heb ik twee keer eerder gehad. De laatste keer op 22 nov 2015. (Astra J Sports Tourer 1.3 cdti 2011). Bij mij bleef ook lampje van electrische parkeerrem aan ondanks dat die uitstond.

[video]

Toen had het ook gevroren en was het erg vochtig die nacht. En inderdaad, na enkele uren was het probleem plotseling over. Is nog bij de dealer geweest hiervoor, maar die heeft nooit wat gevonden. Hierna is nog wel keer verstuiver vervangen en grote beurt geweest en is hij nog teruggeweest voor terugroepacties met twee softwareupdates en daarna nooit meer gehad.
Dit is inderdaad precies wat ik zag, maar dan zonder de indicator voor de elektrische handrem die aan bleef staan, die ging in mijn geval dan weer wel uit. Ik houd het voor nu even in de gaten, anders neem ik even contact op met mijn dealer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spaiker
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ZdfDoLiIr9g8MJI7KijAGqGs/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Laatst online: 01-07 16:21
Zijn er meer Astra J rijders met koelvloeistof issues? Mijn wagen klaagt wederom dat het pijl laag is, en bij inspectie (bij een koud blok) blijkt inderdaad dat het niveau weer op de MIN indicatie op het tankje staat. Enige tijd terug is er een plastic kapje in het koelcircuit vervangen (weet zo niet welk kapje), en dat leek de oplossing, nu is het probleem weer terug... Ik laat de dealer het overigens gewoon fixen, maar ik baal er van dat dingen niet in één keer opgelost kunnen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Freggel_United op 10-01-2017 09:14 ]

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Probleem is vaak dat het systeem onder druk staat en door het zwakste deel naar buiten komt. Dan lijkt alles goed maar na verloop van tijd (dagen/weken soms maanden) gaat er weer een ander onderdeel lekken door ouderdom of uitdrogen. Kan de dealer weinig aan doen.

En waarschijnlijk is de drukdop van het reservoir vervangen, dikke kans dat het reservoir zelf ook oud en uitgedroogd is. Ik vervang ze altijd samen iig, zijn de kosten ook niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Freggel_United schreef op dinsdag 10 januari 2017 @ 09:14:
Zijn er meer Astra J rijders met koelvloeistof issues? Mijn wagen klaagt wederom dat het pijl laag is, en bij inspectie (bij een koud blok) blijkt inderdaad dat het niveau weer op de MIN indicatie op het tankje staat. Enige tijd terug is er een plastic kapje in het koelcircuit vervangen (weet zo niet welk kapje), en dat leek de oplossing, nu is het probleem weer terug... Ik laat de dealer het overigens gewoon fixen, maar ik baal er van dat dingen niet in één keer opgelost kunnen worden.
Jazeker. Heb een paar weken geleden m'n koppakking moeten vervangen... Daarvoor nog het expansievat met slangenbende vervangen... Daarvoor was de waterpomp al vervangen... Nu blijft de boordcomputer nog zeuren dat het koelvloeistofniveau te laag is, ondanks dat ik de sensor ook heb vervangen. 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Heb je de koppakking met een gegronde reden vervangen of 'omdat ie koelvloeistof' verbruikte?
Lijkt dat er meer aan de hand is en dat er niet goed gekeken is/onderzoek naar gedaan is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Joopieboy schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 12:58:
Heb je de koppakking met een gegronde reden vervangen of 'omdat ie koelvloeistof' verbruikte?
Lijkt dat er meer aan de hand is en dat er niet goed gekeken is/onderzoek naar gedaan is. :)
Vanwege koelvloeistofverbruik. De garage had het systeem onder druk gezet om te checken voor lekkage buiten het blok. Dat leek in orde. Vervolgens een test om te kijken of er in het blok een lekkage zit met zo'n pipet en indicatorvloeistof die ze in het expansievat steken. Volgens hen zag dat er niet goed uit.

Voor zover ik nu kan zien verbruikt hij niet meer. Wat mij verder ook opvalt is dat ik geen witte rookpluimen uit de uitlaat meer heb. Wat zou het verder nog kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Mm nja kan natuurlijk altijd dat je wel een serieus issue hebt gehad, en dat hij nu niet helemaal lekker op peil staat. Maar goed, ok. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freggel_United
  • Laatst online: 01-07 16:21
dreester schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Vanwege koelvloeistofverbruik. De garage had het systeem onder druk gezet om te checken voor lekkage buiten het blok. Dat leek in orde. Vervolgens een test om te kijken of er in het blok een lekkage zit met zo'n pipet en indicatorvloeistof die ze in het expansievat steken. Volgens hen zag dat er niet goed uit.

Voor zover ik nu kan zien verbruikt hij niet meer. Wat mij verder ook opvalt is dat ik geen witte rookpluimen uit de uitlaat meer heb. Wat zou het verder nog kunnen zijn?
Witte pluimen uit de uitlaat heb ik gelukkig niet, als ik dat merk dan rij ik rechtstreeks naar de dealer (is vlakbij m'n werk)

By each crime and every kindness, we birth our future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Allen,

Mijn opel Astra J 1.4T lekt sinds kort ook koelvloeistof bij de slangaansluiting van het reservoir.
Ik denk dat de verende slangenklem niet strak genoeg meer sluit. Kan het kwaad om deze slangenklem te vervangen voor een standaard klem.

Huidig.
Afbeeldingslocatie: https://media.jetpress.com/gtetfouo13/Spring-Steel-Hose-Clamps.jpg?width=580&height=580

Voor:
Afbeeldingslocatie: https://static.webshopapp.com/shops/053507/files/023017835/rvs-wormschroef-slangklem.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door leonbong op 13-01-2017 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
Het was een tijdje zoeken maar vorige week een origineel thuiskomertje met krikset op de kop weten te tikken voor mijn Insignia. Het leek me echt geen klap waard om met zo'n pomp setje in de weer te moeten. Bij de dealer zou ik iets meer dan 300 euro kwijt zijn om het spul nieuw te kopen. Al met al nu voor iets meer dan 100 euro een thuisbrenger achterin liggen. Nu maar hopen dat ik hem er nooit uit hoef te halen :p

Na veel gedoe sinds vanmiddag ook de auto weer helemaal voor elkaar sinds hij eind november open gebroken was in Amsterdam. Uiteindelijk verschillende keren terug geweest naar de partij die een nieuwe ruit geplaatst had omdat dingen niet goed in elkaar zaten of onderdelen beschadigt waren door verkeerd verwijderen of terug plaatsen. Paar dagen de auto kwijt geweest omdat de lak schades hersteld werden. Positieve is dat de dader 40 dagen cel gekregen heeft (waarvan 27 voorwaardelijk, das dan weer jammer) en een taakstraf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15:57
dreester schreef op donderdag 12 januari 2017 @ 13:08:
[...]

Hmm, een tijdje terug moest ik ook koelvloeistof bij vullen in mijn Astra J uit 2011, de schrik sloeg me destijds wel om het hart want ik vind dat er best veel witte rook uit de uitlaat komt. Echter sinds het bijvullen geen koelvloeistof verbruik meer gehad.

Ik heb de auto pas een half jaar dus ga er vooralsnog maar vanuit dat er veel vocht in de uitlaat zit met dat koude/natte weer. Het is naar mijn werk ook maar 25 km enkele reis. Wellicht dat hij nooit helemaal goed warm wordt?

Wel vind ik het benzine verbruik behoorlijk aan de hoge kant. Zuiniger dan 1:12 wordt het niet, hoe rustig ik ook rij. Het is een 1.4T 120 pk. Zou het misschien de lambda sonde kunnen zijn?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-10 09:21
[...]

Met vakantie had ik er een 1TB disk in zitten met 200gb aan mp3 en wat films. Speelde mp3 zonder problemen af

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11:50

Martinspire

Awesomeness

Morgen proefrit met de Opel Astra 136pk diesel hatchback. Ben benieuwd. Momenteel gaat mn keuze tussen de Biturbo en een Renault Mégane (GT). Ben nog wel benieuwd naar de ervaringen hier (vooral op de versie die ik op het oog heb)

Ben vooral benieuwd naar ervaringen over:
  • Snelheid/snelheidsbeleving
  • Interieur
  • Mediascherm
  • Ruimte voor achterpassagiers (ben zelf 1.9m maar vond hem op de beurs in niet-GT al vrij klein als ik achter mezelf ging zitten)
  • Lange afstanden
  • Opties welke zeker wel of zeker niet?
Ik ben van plan om hem uit te rusten met Innovation versie met Innovation+ pakket, Keyless, intellilux led, OPC-Line, Navi900. Eigenlijk alles erop en eraan.

Is die Powerflex telefoonhouder nog aan te raden of gebruiken jullie andere middelen om je telefoon bij de hand te hebben? (niet dat ik ga Whatsappen, maar voor bv Flitsmeister is het wel handig). En kan daar in de toekomst nog een USB-C kabel aan?

Ik twijfel nog over Winterpakket, Quick Heat pakket, OPC Pedalen (ik begrijp dat die er niet bij zitten) en deelbare achterbank. Verder prefereer ik momenteel de 17" 5-dubbelspaaks over de 18" bicolor velgen.

Momenteel hoor ik wat onduidelijke berichten over Android Auto en ik vraag me af of je die al kunt gebruiken als je de app sideload op je device. Als iemand daar ook nog wat duidelijkheid in kan scheppen, graag.

Kortom, nog genoeg te beslissen dus alle reacties zijn welkom :)

[ Voor 7% gewijzigd door Martinspire op 20-01-2017 10:29 ]

Martinspire - PC, PS5, XSX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Martinspire schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:21:
Morgen proefrit met de Opel Astra 136pk diesel hatchback. Ben benieuwd. Momenteel gaat mn keuze tussen de Biturbo en een Renault Mégane (GT). Ben nog wel benieuwd naar de ervaringen hier (vooral op de versie die ik op het oog heb)

Ben vooral benieuwd naar ervaringen over:
  • Snelheid/snelheidsbeleving
  • Interieur
  • Mediascherm
  • Ruimte voor achterpassagiers (ben zelf 1.9m maar vond hem op de beurs in niet-GT al vrij klein als ik achter mezelf ging zitten)
  • Lange afstanden
  • Opties welke zeker wel of zeker niet?
Ik ben van plan om hem uit te rusten met Innovation versie met Innovation+ pakket, Keyless, intellilux led, OPC-Line, Navi900. Eigenlijk alles erop en eraan.

Is die Powerflex telefoonhouder nog aan te raden of gebruiken jullie andere middelen om je telefoon bij de hand te hebben? (niet dat ik ga Whatsappen, maar voor bv Flitsmeister is het wel handig). En kan daar in de toekomst nog een USB-C kabel aan?

Ik twijfel nog over Winterpakket, Quick Heat pakket, OPC Pedalen (ik begrijp dat die er niet bij zitten) en deelbare achterbank. Verder prefereer ik momenteel de 17" 5-dubbelspaaks over de 18" bicolor velgen.

Kortom, nog genoeg te beslissen dus alle reacties zijn welkom :)
Interieur en mediascherm vind ik echt erg prettig in de Astra. Het mediasysteem werkt goed, en ook CarPlay werkt als de brandweer. Interieur is lekker clean en het voelt goed aan :)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Pagina: 1 ... 20 ... 30 Laatste

Dit topic is gesloten.