P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Ja ik weet dat de app nog niet in de store staat voor NL, maar je kunt hem al wel als APK downloaden en sideloaden. Dus vandaar mijn vraag of het werkt als ie al wel op je telefoon staat. Al kan ik het morgen ook proberen natuurlijkwarhamstr schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 22:21:
Android Auto is in EU nog niet beschikbaar. Navi900 kan er wel mee overweg.
Maar mocht het niet zo lukken, dan hoor ik graag of het op een andere manier mogelijk is.
Afgezien daarvan, zijn er nog andere zaken die handig zijn om te weten?
[ Voor 16% gewijzigd door Martinspire op 20-01-2017 22:41 ]
Maar voor de rest ben ik erg tevreden, geen mappen met CD's mee, makkelijk te bedienen systeem
[ Voor 26% gewijzigd door cefas op 22-01-2017 13:24 ]
Where is my ANY key
Enig idee wat deze upgrade kost? ( en is dat inclusief nieuwe kaarten voor je Navi?)cefas schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:19:
mijn auto gaat volgende week voor een minimaal 3 uur durende upgrade naar de garage en helaas deze upgrade is niet gratis
Klinkt als een erg lange update. Laat vooral weten hoe het systeem ervaart en of je, naast die ondersteuning, nog andere dingen merkt. Mijn proefrit-auto had volgens mij nog het oude systeem, al heb ik niet veel in de instellingen gekeken (beetje vergeten).cefas schreef op zondag 22 januari 2017 @ 13:19:
Helaas kan niet elke Navi 900 met Android Auto overweg, diegene waar de auto voor juni/juli 2016 gebouwd is heeft een firmware upgrade van het entertainmentsysteem nodig voor Android Auto ondersteuning (en nog een berg andere fixes) mijn auto gaat volgende week voor een minimaal 3 uur durende upgrade naar de garage en helaas deze upgrade is niet gratis
Maar voor de rest ben ik erg tevreden, geen mappen met CD's mee, makkelijk te bedienen systeemop de lange afstanden zijn AGR stoelen erg aan te raden, na een 7 uur durende auto rit (met pauzes) nergens last van en de achteruitrijcamera is erg handig
AGR is toch alleen bij de leren-variant?
Ik loop momenteel nog te kijken naar diverse opties voor de Astra:
- Schuifdak ja/nee
- Quick heat ja/nee (en wat scheelt het als je die niet hebt qua ruitontdooiing?)
- OPC Pedalen ja/nee (zijn die ook achteraf te monteren?)
- Bumper-Beschermfolie ja/nee (lijkt me ook achteraf mogelijk, maar helpt het echt en ziet het er dan niet erg goedkoop uit?)
Verder ben ik vrij zeker over de volgende:
OPC-Line
Navi900
Innovation+
Leren bekleding + 8-voudig verstelbare stoel
Intellilux
Of zegt iemand nog van iets "eigenlijk niet nodig"?
Wel apart trouwens dat bij Innovation+ ook die bekleding zit, maar je niet minder hoeft te betalen als je de leren variant pakt. Had handiger geweest als het puur de elektronica was.
[ Voor 11% gewijzigd door Martinspire op 23-01-2017 12:30 ]
Ik rij nu een paar maand de Astra Sports tourer en gebruik regelmatig Android Auto. Integratie met spotify is heel prettig en ook google maps voor navigatie is handig, je kan bijvoorbeeld je agenda afspraken aanklikken om de locatie als bestemming in te stellen. Helaas krijg je dan niet de navigatie aanwijzingen in je instrumentcluster te zien.Martinspire schreef op vrijdag 20 januari 2017 @ 10:21:
Momenteel hoor ik wat onduidelijke berichten over Android Auto en ik vraag me af of je die al kunt gebruiken als je de app sideload op je device. Als iemand daar ook nog wat duidelijkheid in kan scheppen, graag.
Ik heb ondertussen wel een paar rare dingetjes gemerkt aan de auto, mijn hele instrumentcluster, met wijzers en al, is een keer tijdens het rijden door reset gegaan. Mijn parkeersensoren blijven soms hangen, al kan dat ook zijn omdat de auto momenteel heel ranzig is en met 1 van de sleutel zenders gaan de deuren automatisch op slot en met de ander niet.
Als aanvulling op wat nog een handige optie is: de deelbare achterbank F Deelbare achterbank (40/20/40) (WPG), Ik heb al regelmatig gehad dat ik alleen de midden zitten plat had om een lange lading te vervoeren met 3 passagiers.
[ Voor 10% gewijzigd door Ealanrian op 23-01-2017 14:42 ]
Volgens mij zijn dat persoonlijke instellingen die je per sleutel kunt instellen.Ealanrian schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:40:
[...]
met 1 van de sleutel zenders gaan de deuren automatisch op slot en met de ander niet.
Aah, dat zou het verklaren. In principe gebruik ik de auto alleen maar soms leent iemand de auto even en die vergeet dan de auto op slot te doen omdat het bij mij automatisch gaat.nickbock schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:47:
[...]
Volgens mij zijn dat persoonlijke instellingen die je per sleutel kunt instellen.
Bij mijn Corsa D is dat inderdaad een sleutel setting, moet je in de handleiding van je Astra eens kijken of die dat ook hebben. Bij de Corsa D is dat het "P Menu".nickbock schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:47:
[...]
Volgens mij zijn dat persoonlijke instellingen die je per sleutel kunt instellen.
Quick Heat is iets sneller warm, maar heel veel zit er niet tussen (heb me laten vertellen).Martinspire schreef op maandag 23 januari 2017 @ 12:25:
[...]
Ik loop momenteel nog te kijken naar diverse opties voor de Astra:Iemand er ervaring mee of gedacht "had ik daar nou toch maar voor gekozen"?
- Schuifdak ja/nee
- Quick heat ja/nee (en wat scheelt het als je die niet hebt qua ruitontdooiing?)
- OPC Pedalen ja/nee (zijn die ook achteraf te monteren?)
- Bumper-Beschermfolie ja/nee (lijkt me ook achteraf mogelijk, maar helpt het echt en ziet het er dan niet erg goedkoop uit?)
OPC pedalen kunnen ook later toegevoegd worden, staan normaal ook in de Accessoires.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered

Mocht je dat nog niet geweten hebben en het daarvoor willen kopen
Drive it like you stole it.
Rare schoenen die jij hebt, ik heb er toch geen last vanMarkoVie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:09:
OPC pedalen zijn hoofdzakelijk styling, maar voegen bitter weinig toe qua rijervaring. In tegendeel, ik vind ze soms wat te glad als ik door de regen ben moeten gaan en dan wil gaan rijden
https://www.opel-accessor...C_Line/Interieur/13456280
Raar dat ze niet standaard bij het OPC-Line zitten.
12x SunPower X21-350-BLK @ Solar Edge SE3680H (4200Wp) | Dell Inspiron 15 7559 | OnePlus 9 Pro Stellar Black 12/256GB | Xbox Series X | LPG powered
Ligt eraan, regelmatig joggingschoenen, sowieso al moeilijkerMK1998NL schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:40:
[...]
Rare schoenen die jij hebt, ik heb er toch geen last van
Hoe krijg je dan navigatie? Want in de app-versie (zonder delen van scherm dan) zie ik wel gewoon navigatie-aanwijzingen. Of moet Maps dan open zijn?Ealanrian schreef op maandag 23 januari 2017 @ 14:40:
[...]
Ik rij nu een paar maand de Astra Sports tourer en gebruik regelmatig Android Auto. Integratie met spotify is heel prettig en ook google maps voor navigatie is handig, je kan bijvoorbeeld je agenda afspraken aanklikken om de locatie als bestemming in te stellen. Helaas krijg je dan niet de navigatie aanwijzingen in je instrumentcluster te zien.
Maar je hebt dus die app gesideload en laatste versie en dat werkt gewoon? Is in ieder geval wat ik wilde horen
Nu je auto al ranzig? Slecht hoorIk heb ondertussen wel een paar rare dingetjes gemerkt aan de auto, mijn hele instrumentcluster, met wijzers en al, is een keer tijdens het rijden door reset gegaan. Mijn parkeersensoren blijven soms hangen, al kan dat ook zijn omdat de auto momenteel heel ranzig is en met 1 van de sleutel zenders gaan de deuren automatisch op slot en met de ander niet.
Volgens mij heb je die optie automatisch als je voor leren bekleding kiest. Maar zit daar dan ook een armsteun in want ik het leest in de brochure alsof je dat hele ding naar beneden gooit en je dus zo naar achter kunt kijken.Als aanvulling op wat nog een handige optie is: de deelbare achterbank F Deelbare achterbank (40/20/40) (WPG), Ik heb al regelmatig gehad dat ik alleen de midden zitten plat had om een lange lading te vervoeren met 3 passagiers.
Hmm, mja meestal klop ik mn schoenen uit en veeg ik ze nog even voor ik ze op mn pedalen zet, maar dat lijkt me wel wat irritant (niveau firstworldproblem uiteraard). Maar staan ze wel mooi verder?MarkoVie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:09:
OPC pedalen zijn hoofdzakelijk styling, maar voegen bitter weinig toe qua rijervaring. In tegendeel, ik vind ze soms wat te glad als ik door de regen ben moeten gaan en dan wil gaan rijden
Nog andere ervaringen wbt auto en accessoires?
Ik zie trouwens ook "Kit interieurdecoratie - Shaded Maori" bij die link staan maar verder nergens wat betere afbeeldingen (ook op de rest van internet. Zijn mn google-skills dan zo slecht?)MK1998NL schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:40:
[...]
Rare schoenen die jij hebt, ik heb er toch geen last van
Maar wat is het verschil dan ongeveer? Ik zie dat een bevroren ruit (zonder te krabben) met ongeveer halve centimeter ijzel 2 tot 3 minuten duurt om droog te worden. Klinkt niet heel veel, maar als het standaard 10 minuten is, dan kan het nog het overwegen waard zijn. Ook de tijd tot warme lucht kan interessant zijn.MK1998NL schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:00:
[...]
Quick Heat is iets sneller warm, maar heel veel zit er niet tussen (heb me laten vertellen).
OPC pedalen kunnen ook later toegevoegd worden, staan normaal ook in de Accessoires.
Scheelt dat ik niet zo'n koukleum ben en krabben ook niet zo'n issue vindt. Maar het klinkt alsof ik beter die Quick Heat niet kan afnemen en voorruitverwarming gewoon vele malen beter was. Jammer dat het alleen op dure modellen zit. En ook geen standkachel. Ach, je moet wat te dromen hebben
Je krijgt de navigatie wel op het touchscreen in het midden console maar niet tussen de wijzers (instrument cluster), en inderdaad de app gesideload al weet ik niet zeker of het de laatste versie is dat moet ik nog checken.Martinspire schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:34:
[...]
Hoe krijg je dan navigatie? Want in de app-versie (zonder delen van scherm dan) zie ik wel gewoon navigatie-aanwijzingen. Of moet Maps dan open zijn?
Maar je hebt dus die app gesideload en laatste versie en dat werkt gewoon? Is in ieder geval wat ik wilde horen
[...]
Nu je auto al ranzig? Slecht hoor![]()
[...]
Volgens mij heb je die optie automatisch als je voor leren bekleding kiest. Maar zit daar dan ook een armsteun in want ik het leest in de brochure alsof je dat hele ding naar beneden gooit en je dus zo naar achter kunt kijken.
En ja de auto word ranzig van de autobahn. Om de dag even met de vinger over de achteruitrijcamera om deze iets functioneel te houden maar de rest wassen doe ik nog niet. Wel zonde van het mooie rood maar anders moet ik elke week wassen.
Ik heb een armsteun er in zitten die je gewoon open kan klappen en ik kan dus de midden zitten laten vallen waardoor je erdoor heen kan kijken.
Nike met AirMax geeft geen probleemMarkoVie schreef op maandag 23 januari 2017 @ 15:53:
[...]
Ligt eraan, regelmatig joggingschoenen, sowieso al moeilijker
Ik vind ze in mijn Corsa D wel mooi staan:Martinspire schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:34:
[...]
Hmm, mja meestal klop ik mn schoenen uit en veeg ik ze nog even voor ik ze op mn pedalen zet, maar dat lijkt me wel wat irritant (niveau firstworldproblem uiteraard). Maar staan ze wel mooi verder?
Nog andere ervaringen wbt auto en accessoires?

Enige andere accessoire die ik heb zijn instaplijsten:

Meer dan dit kan ik niet vinden:[...]
Ik zie trouwens ook "Kit interieurdecoratie - Shaded Maori" bij die link staan maar verder nergens wat betere afbeeldingen (ook op de rest van internet. Zijn mn google-skills dan zo slecht?)
http://www.ebay.co.uk/itm...haded-Maori-/252273667343
Maar je ziet wel het "ruit" patroon.
Verschil met gewone verwarming was bij vorige generaties echt gradenwerk. Dat verschil in een paar graden kan helpen bij het ontwassemen, maar ijsvrij maken vrijwel niet denk ik.[...]
Maar wat is het verschil dan ongeveer? Ik zie dat een bevroren ruit (zonder te krabben) met ongeveer halve centimeter ijzel 2 tot 3 minuten duurt om droog te worden. Klinkt niet heel veel, maar als het standaard 10 minuten is, dan kan het nog het overwegen waard zijn. Ook de tijd tot warme lucht kan interessant zijn.
Scheelt dat ik niet zo'n koukleum ben en krabben ook niet zo'n issue vindt. Maar het klinkt alsof ik beter die Quick Heat niet kan afnemen en voorruitverwarming gewoon vele malen beter was. Jammer dat het alleen op dure modellen zit. En ook geen standkachel. Ach, je moet wat te dromen hebben
Volgens mij zijn er nog maar weinig dingen veranderd, maar 2.0.642704 lijkt de laatste te zijn.Ealanrian schreef op maandag 23 januari 2017 @ 16:43:
[...]
Je krijgt de navigatie wel op het touchscreen in het midden console maar niet tussen de wijzers (instrument cluster), en inderdaad de app gesideload al weet ik niet zeker of het de laatste versie is dat moet ik nog checken.
Oh je bedoelt bij je stuur? Nee dat lijkt me ook niet iets wat mogelijk gaat worden. Is dat wel met de huidige navigatie dan?
Misschien dat je een filmpje of een paar foto's kunt maken met wat er mogelijk is en hoe (goed/slecht) het werkt? Zou het erg waarderen
Haha, geen probleem. Heb ik wel meteen een vraag: hoe goed is de wasstraat op de Astra? Zijn er nog zaken die niet goed schoon worden? En je velgen (welke heb je en hoe schoon worden ze)?En ja de auto word ranzig van de autobahn. Om de dag even met de vinger over de achteruitrijcamera om deze iets functioneel te houden maar de rest wassen doe ik nog niet. Wel zonde van het mooie rood maar anders moet ik elke week wassen.
Ah ok. Good to knowIk heb een armsteun er in zitten die je gewoon open kan klappen en ik kan dus de midden zitten laten vallen waardoor je erdoor heen kan kijken.
Niet verkeerd idd.MK1998NL schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:13:
[...]
Ik vind ze in mijn Corsa D wel mooi staan:
[afbeelding]
Ook mooi. Geven deze ook licht? En heb je daar nog wat aan behalve het "oehhhhh"-effect?Enige andere accessoire die ik heb zijn instaplijsten:
[afbeelding]
Idd. Kan ik altijd nog doen. Zonde om dat in de maandelijkse leaseprijs op te nemen. Kan in de toekomst nog wel leuk zijn om even wat anders te hebben. Goed, het blijft plastic.[...]
Meer dan dit kan ik niet vinden:
http://www.ebay.co.uk/itm...haded-Maori-/252273667343
Maar je ziet wel het "ruit" patroon.
Ik zag in deze video: YouTube: Opel Astra K 1,4 Turbo Quickheat system in action dat het ruim 3 minuten duurt voor je er wat ziet. Dan ben ik al lang klaar met krabben. Maar de vraag is dan: hoeveel scheelt het?[...]
Verschil met gewone verwarming was bij vorige generaties echt gradenwerk. Dat verschil in een paar graden kan helpen bij het ontwassemen, maar ijsvrij maken vrijwel niet denk ik.
Mijn huidige auto wordt ook niet echt snel warm, maar als dit al "quick heat" is, hoe erbarmelijk is het anders? Want ik heb dan niet altijd de verwarming aan, ik wil wel dat ik een beetje snel de warmte voel
[ Voor 36% gewijzigd door Martinspire op 23-01-2017 17:36 ]
Astra K heeft volgens mij een langer gaspedaal, verder zien ze er ongeveer hetzelfde uit.
Nope, deze geven geen licht. Deze zijn trouwens ook 70cm lang want 3-deurs, dus die passen niet in een Astra[...]
Ook mooi. Geven deze ook licht? En heb je daar nog wat aan behalve het "oehhhhh"-effect?
Verlicht zijn ze wel te krijgen:
Die worden gevoed door batterijen in de strips zelf.
Persoonlijk vind ik het erg mooi staan, én ze beschermen de dorpels. De vorige eigenaar had het namelijk klaar gekregen om krassen op de dorpels te krijgen aan de passagiers kant

Zoiets zou ik nooit mee nemen in de lease prijs, maar zelf kan je ze wel vervangen en na je lease periode terug vervangen[...]
Idd. Kan ik altijd nog doen. Zonde om dat in de maandelijkse leaseprijs op te nemen. Kan in de toekomst nog wel leuk zijn om even wat anders te hebben. Goed, het blijft plastic.
Dat zal echt een Astra K driver je moeten vertellen[...]
Ik zag in deze video: YouTube: Opel Astra K 1,4 Turbo Quickheat system in action dat het ruim 3 minuten duurt voor je er wat ziet. Dan ben ik al lang klaar met krabben. Maar de vraag is dan: hoeveel scheelt het?
Mijn huidige auto wordt ook niet echt snel warm, maar als dit al "quick heat" is, hoe erbarmelijk is het anders? Want ik heb dan niet altijd de verwarming aan, ik wil wel dat ik een beetje snel de warmte voel

De huidige navigatie geeft wel tussen het stuur de aanwijzingen wat echt super prettig werkt. Ik zal morgen proberen wat foto's te maken als ik er aan denk.Martinspire schreef op maandag 23 januari 2017 @ 17:14:
[...]
Volgens mij zijn er nog maar weinig dingen veranderd, maar 2.0.642704 lijkt de laatste te zijn.
Oh je bedoelt bij je stuur? Nee dat lijkt me ook niet iets wat mogelijk gaat worden. Is dat wel met de huidige navigatie dan?
Misschien dat je een filmpje of een paar foto's kunt maken met wat er mogelijk is en hoe (goed/slecht) het werkt? Zou het erg waarderen
[...]
Haha, geen probleem. Heb ik wel meteen een vraag: hoe goed is de wasstraat op de Astra? Zijn er nog zaken die niet goed schoon worden? En je velgen (welke heb je en hoe schoon worden ze)?
De sportstourer word best goed schoon in de wasstraat. Alleen de rand onder de achterspoiler wil soms een beetje vies blijven. Ik heb de 16" velgen en die worden super schoon, al heb ik wel telkens velgen voorwas in het programma zitten.
De bovenkant van het achterraam moet ik echt met de hand doen of een wasstraat zoeken waar ze het voor je doenEalanrian schreef op maandag 23 januari 2017 @ 21:32:
[...]
De sportstourer word best goed schoon in de wasstraat. Alleen de rand onder de achterspoiler wil soms een beetje vies blijven.
De upgrade kost 50 euro en dat is alleen arbeidsloon en exclusief nieuwe kaarten voor je navi, Als je die wil mag je nog eens 179 euro voor neertellen maar dat doe ik om de twee jaar omdat de 2016/2017 kaarten al redelijk oud zijn bij uitkomen.zegel schreef op maandag 23 januari 2017 @ 11:12:
[...]
Enig idee wat deze upgrade kost? ( en is dat inclusief nieuwe kaarten voor je Navi?)
Where is my ANY key
Of een betere wasstraat nemen. Ben erg tevreden over Anac en verwacht dat dit met de Astra ook wel prima zal gaan. Pap waste vaak zijn auto zelf omdat ie dat toch beter vond gaan, maar toen ik mijn auto een paar keer bij Anac had gewassen, was ie vrij snel om. Nou pakte hij vaak een wasstraat van een pomp of garage, maar had ook het idee dat die straat erg duur was. Met happy hour valt het nog reuze mee. 11 euro (tot 11.00 en vanaf 17.00) voor de meest luxe variant (inclusief polish, bodem en velgen). Inclusief gratis stofzuigers (die het vrij goed doen) en er is volgens mij ook een mattenreiniger gratis te gebruiken. Je kunt ook een waspas met soort prepaid doen als je nog meer korting wilt.nickbock schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 10:20:
[...]
De bovenkant van het achterraam moet ik echt met de hand doen of een wasstraat zoeken waar ze het voor je doen
Zoals je hoort: ik kan hem aanraden. En nee ik heb geen aandelen of iets
Over die kaart-updates, heb je ook nog een abonnement nodig voor flitsers e.d.? Of zit dat bij OnStar of iets? Ik las dat OnStar iets van 100 euro per jaar kost (dus voor app en in-auto services). Maar Wifi zat daar weer niet bij. Kortom: kan iemand me de prijzen misschien vertellen voor het 1 en ander?
Opel WiFi:
• 5 euro (1 GB per dag)
• 15 euro (3 GB per maand)
• 25 euro (10 GB per maand)
• 125 euro (50 GB per jaar)
Haha, wie weet. Ik heb er al wel een aantal getest, maar ze komen niet ver genoeg onder de achterspoiler. Ik zal Anac eens proberen.Martinspire schreef op dinsdag 24 januari 2017 @ 23:36:
[...]
Of een betere wasstraat nemen. Ben erg tevreden over Anac en verwacht dat dit met de Astra ook wel prima zal gaan.
Ik heb nog geen kinderen dus dat is nog geen optie

De Corsa van mijn moeder start opeens niet meer. Het is een Corsa C Z1.2XE met Easytronic uit 2003.
Vorige week hebben we hetzelfde probleem gehad. ANWB gebeld, die kon niks vinden. Accu is prima. De auto startte toen na hem een paar keer van de N in D te zetten en dit blijven herhalen. Het vermoeden was dat de versnellingsbakolie bevroren was o.i.d.
Vandaag start de auto weer niet. Het eerste wat we hebben gedaan was natuurlijk hetzelfde trucje als hierboven. Vandaag werkte dat helaas niet. Wanneer ik de sleutel om draai, doet de auto 'tik-tik' en daarna is het stil. De startmotor springt niet aan.
Nu heb ik al eens gezocht en kwam een F-code tegen, maar de auto geeft geen F-code. Op het display blijft gewoon N (Neutraal) staan.
Iemand een idee?
Edit:

Hoop er nog iets meer van te kunnen krijgen dan wat de sloop er voor geeft. Mocht dus iemand een donor auto zoeken voor bepaalde onderdelen. Of het aandurven het te repareren? Afgelopen jaar nieuwe remschijven en rempomp/leidingen laten vervangen door 2e hands onderdelen voor de APK.
Anders gaat hij van de week naar de sloop.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Ik zag een pagina terug al wat voorbij komen over Android Auto icm een Astra. Ik overweeg een Corsa als volgende leaseauto en de Opel site is er wat vaagjes over of Android Auto nu wel of niet al ondersteund is. Zal het wel of niet (officieel/onofficieel) werken op een nieuwe Corsa?
Intellilink 4.0 (wat in nieuwe Corsa's zit) heeft ondersteuning voor Android Auto geloof ik.MadMarky schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:56:
Hangt er vanaf wat je referentie is, maar 0-100 in 10s valt hier volgens geen enkele definitie onder bloedsnel
Ik zag een pagina terug al wat voorbij komen over Android Auto icm een Astra. Ik overweeg een Corsa als volgende leaseauto en de Opel site is er wat vaagjes over of Android Auto nu wel of niet al ondersteund is. Zal het wel of niet (officieel/onofficieel) werken op een nieuwe Corsa?
Eens, maar voor een Corsa voelt ie extreem snel aan, vooral in z'n 2.MadMarky schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 15:56:
Hangt er vanaf wat je referentie is, maar 0-100 in 10s valt hier volgens geen enkele definitie onder bloedsnel
Mijn vorige auto, een Clio, had 90pk op 980kg. Geen strepentrekker en geen bochtenridder, maar op sommige momenten was de auto wel lekker speels.
Met 116pk op 1000kg kan het best wel eens een lekker gooi en smijt auto'tje zijn. Plus dat de prestaties toch ook wel iets boven gemiddeld zijn voor die klasse, want meestal doet een B-segmenter toch eerder een seconde of 13 over de sprint naar de 100. Sterker nog, de meeste ECO-hokken redden het ook niet binnen 10 tellen.
Neemt niet weg dat ik blij ben dat mijn Astra het in 8,5 tel zou moeten kunnen volgens mij
Komt zeker ook doordat de 1 erg kort is of niet?DennusB schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:12:
[...]
Eens, maar voor een Corsa voelt ie extreem snel aan, vooral in z'n 2.
Verder heeft die 1.0T veel koppel onderin.
Nog even over Android Auto in de Corsa, heb ik dit stukje even gequote van de Duitse site (de Nederlandse is uiteraard nog niet up to date
[quote]
Radio R 4.0 IntelliLink
Das Radio R 4.0 IntelliLink ist optional erhältlich für den Opel ADAM und Corsa.
• intuitive Bedienung aller IntelliLink-Funktionalitäten über großes 7“-Touchscreen-Farbdisplay
• einfaches Verbinden Ihrer mobilen Endgeräte via Bluetooth®* und USB
• dank Freisprecheinrichtung telefonieren Sie sicher, ohne die Hände vom Lenkrad nehmen zu müssen
greifen Sie auf Ihre Fotos und Videos via USB zu und sehen Sie sich diese auf dem 7“-Touchscreen-Farbdisplay an
• Smartphone-Integration via Apple CarPlay™ und Android Auto™**
*Bluetooth® ist eine registrierte Marke der Bluetooth SIG Inc.
**Kompatibel ab iPhone 5 und Smartphones mit Android 5.0 (Lollipop) oder höher, Apple CarPlay™ ist eine registrierte Marke der Apple Inc., Android Auto™ ist eine registrierte Marke der Google Inc.
Voornamelijk dat laatste is interessant
Een "oudere" Intellilink 4.0 zal dit niet ondersteunen zonder update, maar elke nieuwe Corsa/Astra/Adam met dat systeem zou gewoon compatible moeten zijn met Android Auto.
Ik ben zelf werkzaam bij een Opel dealer en idd het nieuwe intellilink systeem met de drukbare knopjes, niet touch zegmaar is voorzien van Android auto, dat kan in de instellingen worden geactiveerd, echter ondersteund Google het nog niet in Nederland.MK1998NL schreef op dinsdag 31 januari 2017 @ 16:17:
[...]
Komt zeker ook doordat de 1 erg kort is of niet?
Verder heeft die 1.0T veel koppel onderin.
Nog even over Android Auto in de Corsa, heb ik dit stukje even gequote van de Duitse site (de Nederlandse is uiteraard nog niet up to date
[...]
Voornamelijk dat laatste is interessant
Een "oudere" Intellilink 4.0 zal dit niet ondersteunen zonder update, maar elke nieuwe Corsa/Astra/Adam met dat systeem zou gewoon compatible moeten zijn met Android Auto.
Daar komt half dit jaar als het goed is verandering in!
Op andere modellen van Insignia van vorig jaar of dit jaar kan dit via een update worden geactiveerd.
Power to the beat.
Het enige wat ik lees is dat het eraan komt.
het is geen probleem, het is een uitdaging
Settings in een andere taal zetten zou dan toch moeten werken?ronaldm3 schreef op woensdag 1 februari 2017 @ 19:29:
[...]
Ik ben zelf werkzaam bij een Opel dealer en idd het nieuwe intellilink systeem met de drukbare knopjes, niet touch zegmaar is voorzien van Android auto, dat kan in de instellingen worden geactiveerd, echter ondersteund Google het nog niet in Nederland.
Daar komt half dit jaar als het goed is verandering in!
Op andere modellen van Insignia van vorig jaar of dit jaar kan dit via een update worden geactiveerd.
In de Intellilink R3.0 (met de touch-knoppen) is Android Auto nog niet inderdaad.
Business+ en Comfortpakket = Intellilink 950 Touch? Die heeft volgens mij geen Android Auto.peer schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 08:17:
Ik krijg eind februari mijn nieuwe leaseauto, een zafira business+ met comfortpakket en achteruitrij camera, weet iemand hoe het zit met Android auto?
Het enige wat ik lees is dat het eraan komt.
Dat zou wel eens kunnen kloppen:nickbock schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:11:
Android Auto werkt prima hier in het Nederlands. Je moet alleen de APK zelf installeren op je telefoon omdat hij nog niet in de store staat.
Ik heb geen update gehad, maar mijn auto in November gekregen en het is de 2017 versie van de Astra ST.
[afbeelding]
Augustus 2016 of nieuwer is dus een 2017 Model.2017A: Fahrzeuge gebaut ab August 2016
En ja ik bedoelde telefoon in het engels zetten --> via de app store downloaden maar APK-bestand gaat natuurlijk ook

Heel tof. Werkt t goed?nickbock schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:11:
Android Auto werkt prima hier in het Nederlands. Je moet alleen de APK zelf installeren op je telefoon omdat hij nog niet in de store staat.
Ik heb geen update gehad, maar mijn auto in November gekregen en het is de 2017 versie van de Astra ST.
[afbeelding]
Dat ziet er wel netjes uit zo! Zou dit ook op een of andere manier in een astra uit 2013 te bouwen zijn?nickbock schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:11:
[afbeelding]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Ja, met een of andere chinese unitsuperwashandje schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:25:
[...]
Dat ziet er wel netjes uit zo! Zou dit ook op een of andere manier in een astra uit 2013 te bouwen zijn?

Origineel Opel, nee

Ja, het werkt erg goed. Vooral de Google Maps integratie is heerlijk. Daarnaast is de interface lekker strak en daar hou ik ook wel van. Ook notificaties van WhatsApp, Telegram e.d. komen op het scherm en kunnen voorgelezen worden. Vervolgens kan je ook direct antwoorden.
Ik heb alleen soms als Edwin Evers "OK" zegt op de radio dat Google Now begint met luisteren naar een commando
Ik heb ook een iPhone7 met CarPlay, maar op het moment vind ik Android Auto vele malen beter.
Werkt Google Maps eigenlijk ook nog als je buiten Nederland gaat (en dus geen internet hebt)?nickbock schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:31:
[...]
Ja, het werkt erg goed. Vooral de Google Maps integratie is heerlijk. Daarnaast is de interface lekker strak en daar hou ik ook wel van. Ook notificaties van WhatsApp, Telegram e.d. komen op het scherm en kunnen voorgelezen worden. Vervolgens kan je ook direct antwoorden.
Ik heb alleen soms als Edwin Evers "OK" zegt op de radio dat Google Now begint met luisteren naar een commandoIn het Nederlands kan je dat "Ok Google" commando nog niet personaliseren.
Ik heb ook een iPhone7 met CarPlay, maar op het moment vind ik Android Auto vele malen beter.
Vraag me dat serieus af
En hoe is de performance eigenlijk? Beetje responsief en vloeiend?nickbock schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:11:
[afbeelding]
En moet je hem dan via USB aansluiten of kan het ook draadloos?
Nice. Ik heb nu wel CarPlay (met iPhone 7) en als je eenmaal gewend bent werkt het fijn. Jammer dat Apple zo strict is met het toelaten van CarPlay apps want ik zou ook heel graag Google Maps gebruiken i.p.v. Apple Maps. Ach wie weet ooit hahanickbock schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:31:
[...]
Ik heb alleen soms als Edwin Evers "OK" zegt op de radio dat Google Now begint met luisteren naar een commandoIn het Nederlands kan je dat "Ok Google" commando nog niet personaliseren.
Performance is, voor een in-car-system, prima. Het is natuurlijk ook afhankelijk van de kwaliteit van het touchscreen van de auto. Maar vooral de animaties bij het wisselen van scherm en de bewegingen van de kaart zijn erg vloeiend. Dit draait dan ook op je telefoon, dus mogelijk dat het per telefoon kan verschillen.Martinspire schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:54:
[...]
En hoe is de performance eigenlijk? Beetje responsief en vloeiend?
En moet je hem dan via USB aansluiten of kan het ook draadloos?
Ik moet hem via USB aansluiten.
Heb een iphone 5s en 7.
Soms pakt ie de 5s niet als ik deze via usb aansluit, de 7 al helemaal weinig. Iemand tips?
Het is toch wel lekker om spotify te kunnen gebruiken in de auto.
Zeker dat er geen breuk in de kabel zit? Klinkt als een slechte connectie.Sosua schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 10:50:
Insignia uit 2012. Navi 900.
Heb een iphone 5s en 7.
Soms pakt ie de 5s niet als ik deze via usb aansluit, de 7 al helemaal weinig. Iemand tips?
Het is toch wel lekker om spotify te kunnen gebruiken in de auto.
Zit geen breuk in inderdaad. Originele kabel.MK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 12:49:
[...]
Zeker dat er geen breuk in de kabel zit? Klinkt als een slechte connectie.
Soms leest hij hem even, zie de titel van spotify en dan knalt hij er weer uit.
Vandaag met de dealer gebeld. Misschien dat een firmware update kan schelen.
Staat nu v176.
Iphone 5s knalt er met grote regelmaat uit.
Update naar laatste SW van het systeem heeft niets geholpen.
In andere auto's met Car Play heb ik geen problemen
Mijn Astra K heeft van de week zijn eerste beurt gehad, gelijk een software upgrade laten doen (heeft nu versie 84156714) en eindelijk kan ik ook genieten van Android Auto. Dat komt omdat ik ontdekt had dat bijna alle Astra K's die geleverd zijn voor juni/juli 2016 geen ondersteuning voor Android Auto hebbennickbock schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:11:
[afbeelding]
En ik moet ook zeggen Android auto werkt erg lekker het enigste nadeel is dat er geen navigatie aanwijzingen in de bestuurder schermpje komt.
Voor de rest is mijn Navi 900 voor mijn gevoel echt een stuk sneller geworden bijvoorbeeld als er veel 3D gebouwen zijn zoals de Utrechtsebaan in Den Haag dat treedt er geen vertraging meer op. Het enigste bijzondere wat ik nu heb is op het moment dat ik de auto start gaan alle metertjes op mijn dashboard naar maximaal en weer terug of is dat standaard bij de nieuwere firmwares ?
Where is my ANY key
Ik weet zo niet welke versie mijn software heeft, maar heb eigenlijk nooit gemerkt dat die van mij traag is. Wellicht heb ik de nieuwste versie dan al?
Needle Sweep had mijn Astra uit Juli 2016 ook vanaf het begin idd!B-Real schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 12:50:
Needle swipe heb ik al vanaf het begin bij het starten van de auto (juli 2016).
Ik weet zo niet welke versie mijn software heeft, maar heb eigenlijk nooit gemerkt dat die van mij traag is. Wellicht heb ik de nieuwste versie dan al?
Where is my ANY key
Ik zie dat het systeem €99 per jaar kost. na het eerste jaar gratis
En daarbij ook nog
- 5 euro voor 1 GB per dag
- of 15 euro voor 3 GB per maand.
- of 25 euro voor 10 GB per maand
Maar het gaat extreem slecht om met je privacy, het wordt gedeeld de online adverteerder en dataverwerker Watson. Ook heeft GM ook al een afspraak met die club om advertenties te pushen naar de boordcomputer
Het systeem wordt met zeer veel agressie opgedrongen als je de wat luxere uitvoeringen kiest. Dan kun je bijna geen auto's zonder het systeem kiezen. €100 extra per jaar extra voor het rijden van je auto, en het behouden van enkele basisfunctionaliteit van je boordcomputer (onderdeel van Onstar) is best veel. Zeker gezien het systeem weinig anders doet dan bellen bij SOS en een soort service callcenter beschikbaar stellen. Wat ik begrijp uit reviews, is dat als je de privacy-knop indrukt je ook niet alle functionaliteit krijgt waarvoor je betaald.
Zijn er wat voordelen die ik over het hoofd heb gezien? Want op het vlak van Privacy, functionaliteit en kosten zie ik eigenlijk alleen maar nadelen tegenover elk ander automerk.
| live and give like no one else |
ik gebruik het niet en heb het ook niet geactiveerd, dat betekent niet dat ik daardoor functionaliteit mis in de boordcomputer.
Navigatie en dergelijk werkt hetzelfde, je hoeft geen databundel af te nemen, betreft Navi950.
[ Voor 28% gewijzigd door leonbong op 03-02-2017 13:38 ]
jammerMK1998NL schreef op donderdag 2 februari 2017 @ 09:28:
[...]
Ja, met een of andere chinese unit
[afbeelding]
Origineel Opel, nee
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
[ Voor 87% gewijzigd door PWM op 07-02-2017 22:57 ]
Zoals ik al vertelde, ik ben verkoper bij een Opel dealer:leonbong schreef op vrijdag 3 februari 2017 @ 13:36:
Ik heb sinds januari een zafira met on-star na het inruilen van mijn astra ST uit 2011.
ik gebruik het niet en heb het ook niet geactiveerd, dat betekent niet dat ik daardoor functionaliteit mis in de boordcomputer.
Navigatie en dergelijk werkt hetzelfde, je hoeft geen databundel af te nemen, betreft Navi950.
De voordelen van OnStar zijn vooral het eerste jaar enorm!
Waarom niet gebruiken als het toch gratis is?
Dit zijn de voordelen:
1: Altijd crash response, mocht er onverhoopt wat gebeuren en er gaat een airbag af dan worden gelijk de hulpdiensten gebeld, je locatie hebben ze dan al dus gelijk de juiste plek.
2: OnStar app, je kan namelijk via die App je auto ver en ontgrendelen, liggen je sleutels er nog in? Via een app kan je die zo openen!
3: Bestemmingen downloaden, (vanaf de Astra mogelijk!) Ga je op vakantie? dan kan je in de avond alvast je bestemming uploaden in je navi van je auto en dan is het in de ochtend een kwestie van starten en gaan!
4: Druk op de onstar knop als je in parijs bent en opzoek bent naar het dichtstbijzijnde tankstation, Onstar zoekt het en tada het staat in je navi als bestemming!
5: Ze kunnen je auto op afstand uitlezen! Mocht je ergens staan en er verschijnt een storing op je scherm dan kan die op afstand worden uitgelezen!
6: 3Gb data gratis of 3 maanden gratis internet in de auto, kinderen aanboord? telefoon verbinden en ze zijn rustahg
7: Zie bovenstaande 6 punten
Idd als je auto voorzien is van geïntegreerde navi dan heb je geen telefoon nodig voor navigatie!
@allemaal! Wat vinden jullie van de nieuwe Insignia?
Power to the beat.
Verwijderd
De Astra is ook prima, maar nog liever had ik dat de Astra (dat is de klasse waar ik momenteel in kijk) wat meer leek op de nieuwe Insignia.
Toch vraag ik mij af hoe goed het eea beveiligd is... Ik stelde de vorige keer de vraag hoe de communicatie tussen app en auto geregeld is. Kreeg ik als antwoord door middel van een PIN code...ronaldm3 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:59:
[...]
Zoals ik al vertelde, ik ben verkoper bij een Opel dealer:
Dit zijn de voordelen:
1: Altijd crash response, mocht er onverhoopt wat gebeuren en er gaat een airbag af dan worden gelijk de hulpdiensten gebeld, je locatie hebben ze dan al dus gelijk de juiste plek.
2: OnStar app, je kan namelijk via die App je auto ver en ontgrendelen, liggen je sleutels er nog in? Via een app kan je die zo openen!
3: Bestemmingen downloaden, (vanaf de Astra mogelijk!) Ga je op vakantie? dan kan je in de avond alvast je bestemming uploaden in je navi van je auto en dan is het in de ochtend een kwestie van starten en gaan!
4: Druk op de onstar knop als je in parijs bent en opzoek bent naar het dichtstbijzijnde tankstation, Onstar zoekt het en tada het staat in je navi als bestemming!
5: Ze kunnen je auto op afstand uitlezen! Mocht je ergens staan en er verschijnt een storing op je scherm dan kan die op afstand worden uitgelezen!
6: 3Gb data gratis of 3 maanden gratis internet in de auto, kinderen aanboord? telefoon verbinden en ze zijn rustahg
7: Zie bovenstaande 6 punten![]()
Idd als je auto voorzien is van geïntegreerde navi dan heb je geen telefoon nodig voor navigatie!

3Gb lijkt heel wat, maar als ik mijn kinderen achterin zet met allebei een iPad dan is met 2 uur Netflix het datalimiet zo bereikt. Dus nee, ik zie de toegevoegde waarde van OnStar niet. Eerder een dikke inbreuk van mijn privacy.
Opel OnStar lijkt mij er meer voor het belang van Opel dan voor de Opelrijder.ronaldm3 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:59:
[...]
Dit zijn de voordelen:
De kosten die je betaalt voor een auto, lopen niet alleen in jaar 1. 10 Jaar OnStar gebruik geeft toch €999,00 extra gebruikers kosten.
1. €99,- per jaar voor een crashhulp is erg duur. Ook in Nederland biedt het niet zoveel meerwaarde. Ik rijd zelden ergens waar ook niet 30 seconden na mij een andere automobilist zou rijden.
2. Keyless entree of een sleutel is gewoon gebruiksvriendelijker dan een telefoon unlocken, een app opstarten, open drukken en een telefoon weer in de zak doen.
3. Ik spreek nu de bestemming in als ik rij. Dat de tussenkomst van een smartphone nodig is, is meer een gimmick dan functioneel.
4. de POI suggesties zijn dubieus bij Opel. Opel werkt samen met de zéér agressieve adverteerder en dataverzamelaar Watson.
Niet alleen maak ik me daardoor zorgen over de dataverzameling, maar vooral ook over het gebruik van mijn data. Zoals GM OnStar door ibm Watson besproken wordt, Lijkt het meer gezien als advertentieplatform waar ze kunnen experimenteren met kunstmatige intelligentie. Zoek je dus in Parijs naar een benzinestation krijg je mogelijk de partij die het sterkste adverteert, niet de goedkoopste of dichtstbijzijnde pomp zoals bij traditionele navigatie aanbieders.
5. Op afstand storingen uitlezen is vooral leuk voor het dealerschap om je voor onderhoud meer naar de dealer te sturen. Of om garantie te laten verlopen omdat je niet DIRECT naar je officiële dealer bent gegaan.
6. Een filmpje voor de achterbank is al snel 10GB. Met 3GB en twee kids, heb je dus na 2x 1/6e van de film al twee teleurgestelde kinderen op de achterbank.. Dat kan een rit hééél lang maken.
De kosten voor de vodafone/opel databundel zijn een beetje dubbel en duur naast iemands mobiele bundel. Maar wat mij vooral stoort aan OnStar is de privacy condities, die op geen enkele manier je privacy of gebruik van je data beschermen. Behalve dat Opel aangeeft dat je data verwerkt wordt in Duitsland en de VS moet je Opel effectief carte blanche geven.
Voor wat extra functionaliteit betaal ik graag wat extra's bij een auto, gemak dient te mens. Maar liever niet in eindeloos doorlopende 'service-termijnen', en al helemaal niet in de vorm van mijn gebruikersdata. Zeker voor een Duits merk had ik gehoopt dat een andere norm op het gebied van Privacy zou hanteren.
Je gaat toch geen films laten streamen? Dat is toch meer voor gewoon whatsappen, browsen en dat soort? Films kun je beter offline neerzetten. Scheelt je ook streaming issues vanwege wegvallen bereik3x3 schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 14:03:
[...]
6. Een filmpje voor de achterbank is al snel 10GB. Met 3GB en twee kids, heb je dus na 2x 1/6e van de film al twee teleurgestelde kinderen op de achterbank.. Dat kan een rit hééél lang maken.
Gelukkig heb je wel USB achterin, dus dat scheelt weer.
Maar ik ben het met je eens dat de service verheerlijkt wordt. Ik zal het prima vinden als het erop zit, maar kan ook prima zonder. Zeker met de prijzen is het al snel over. En dat je naast OnStar ook nog een abonnement nodig hebt, is ook zo dubbelop. Maar goed, het hulpcentrum in de UK moet ook betaald worden natuurlijk. En dit is pas de eerste versie, er komen vast diensten bij.
1: Op zich een goed idee, maar wat als de auto een crash zwaarder beoordeelt dan de daadwerkelijke situatie? Als je tegen een parkeerpaaltje rijdt en een paar minuten later staan er hulpdiensten. Wie gaat dat betalen?ronaldm3 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:59:
[...]
Dit zijn de voordelen:
2: Leuke optie maar ik heb een reservesleutel en die is niet connected met het internet. Alleen al een hele geruststelling tegen hackers
3: Navigatie op telefoon. Vul bestemming in, klik telefoon in houder en gaan
4: POI voor navigatie op telefoon
5: Haha, ik heb een paperclip in mijn auto liggen en kan daarmee de auto uitlezen. Letterlijk nog geen minuut werk. Keep it simple!
6: Internet op telefoon. Waarom meerdere abonnementen voor dezelfde dienst op dezelfde plaats?
Nee, van mij zou onstar ook niet hoeven mocht ik een nieuwe auto kopen.
Nieuwe Insignia ziet er wel netjes uit, maar belangrijkste is dat die een stuk lichter is.
Volgens mijn moet er een serieuze klapper gebeurt zijn wil dat systeem in werking treden, of aantal minuten geen respons van bestuurder oid.GH45T schreef op woensdag 8 februari 2017 @ 16:33:
[...]
1: Op zich een goed idee, maar wat als de auto een crash zwaarder beoordeelt dan de daadwerkelijke situatie? Als je tegen een parkeerpaaltje rijdt en een paar minuten later staan er hulpdiensten. Wie gaat dat betalen?
...
1) Als je een ongeluk (indien de airbags af gaan) hebt maakt de auto automatisch verbinding met OnStar en de medewerker zal je vragen hoe de situatie is. Ben je dus te hard tegen een paaltje gereden dan komt niet gelijk de ambulance om de hoek rijden. Op jou verzoeke of wanneer je niet reageert doen ze dit dus wel.
2) Leuke gimmick die app, niet handiger dan de sleutel nee.
3) Wat als je ergens naar toe moet en het adres niet weet en je hebt het niet van te voren opgezocht? Kun je op je telefoon gaan zoeken naar het juiste adres (= strafbaar) of via OnStar het adres door een medewerker laten opzoeken. Wellicht een beetje onzin, maar het werkt echt goed hoor.
4) Bedoel je de POI's zoals deze standaard in het navigatiesysteem zitten? Ik heb deze wel eens gebruikt als ik opzoek was naar een tankstation (hij geeft zelf de suggestie als het reserve lampje aan gaat) en heb hier nog nooit iets opmerkelijks bij gezien. Beren op de weg?
5) Zoals gezegd is de app een leuke gimmick om je kilometerstanden, bandenspanning en brandstof in te zien. Je krijgt maandelijks een rapportje welke je op verzoek ook naar de dealer kan sturen, dit hoeft niet!
Waar ik de app wel regelmatig voor gebruik is een adres alvast naar de navi sturen. Ideaal, de avond van te voren een adres opzoeken en je reistijd bepalen. Adres staat dan 's ochtends gelijk in de navi.
6) Ik heb/had onbeperkt internet voor een jaar en alhoewel het qua snelheid niet altijd even goed matched met de snelheid van mijn telefoon werkt het wel gewoon in heel Europa. Ik heb tot nu toe in Duitsland (meerdere keren per week) en Denemarken (vakantie) geen problemen gehad met het luisteren van Spotify/internetradio of het bellen via Whatsapp.
Al met al zou ik het niet zelf extra bestellen op een auto, daarvoor zijn de maandelijkse kosten te hoog. Wel vind ik het mooi dat Opel een dergelijk systeem aanbied op een C-segmenter want dit is wel gewoon de toekomst (smartphone interactie en internetverbinding). Op de duurdere modellen zit het standaard/gratis wees er blij mee, je hoeft het niet perse te gebruiken.
Dat ze op de achtergrond wat data verzamelen als ik OnStar gebruik zal me echt een zorg zijn. Ook het datagebruik mogen ze best monitoren, mijn mail/FB/Whatsapp/gesprekken kunnen ze toch niet in zien.
Ik ga daar niet voor betalen per maand dat is bezopen.
Daarnaast heb ik weinig vertrouwen in een digitale diagnose van mijn auto.
Ik heb alleen maar onstar omdat het standaard was. Ik zou het nooit bestellen.
Zo heb ik wel meer zaken die ik nooit zo bestellen:
Stoelverwarming
Stuurverwarming
Onstar
Luchtdruksensoren
Agr stoelen
Gescheiden airco ( er bestaat geen magisch gordijn die de lucht gescheiden houdt)
Achteruitrij camera
Wat ik wel graag zou willen een volwaardig reserve wiel. Had ik in mijn Astra ook ideaal. Je krijgt altijd een lekke band als echt niet uitkomt maar wel een eind moet rijden.
[ Voor 16% gewijzigd door leonbong op 08-02-2017 21:17 ]
Overigens vind ik het wel fijn dat bij Opel heel veel van dit soort opties standaard in één van de uitvoeringspaketten zit. Ik ben tzt ook bij VW aan het configureren geweest en dan laat je een hoop van die opties toch achterwege omdat je het dan niet nodig vind en de totaalprijs redelijk opgedreven wordt.
Ik heb ook een Astra ST besteld (Active uitvoering + AGR stoelen +Active pakket Travel + Smaragd groene kleur)
En ben ook dieper in gegaan op de OnStar services, omdat ik in Duitsland woon zijn de omstandigheden qua privacy en data een stuk beter geregeld:
Data verbruik: 50gb per maand voor 10 euro.
Het privacy verhaal stukken beter geregeld, misschien werkt dit ook in Nederland:
"Halten Sie die Privat Taste ca. 5 Sekunden lang gedrückt, damit Ihr Standort von OnStar nicht mehr ermittelt wird. Wenn Sie Ihre Meinung ändern, können Sie diese Taste erneut für ca. 5 Sekunden drücken, um Ihren Standort wieder sichtbar zu machen. Nur in Notfällen wird OnStar diese Sperre umgehen"
Notfallen zijn auto diefstal of ongelukken.
Bonus:
"OnStar wird Ihre persönlichen Daten niemals entgeltlich weitergeben."
Wel een side note is dat het verder gegeven kan worden aan de uitvoerder van Opel OnStar...
Kortom; waarom doet Opel Nederland hier niet gewoon aan mee?
[ Voor 4% gewijzigd door Mauritio op 10-02-2017 09:52 ]
Heb ik niet ik heb een showroom model gekocht voor een zeer lage prijs.B-Real schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:34:
Wat ik mij dan afvraag, waarom heb je dan een Innovation uitvoering genomen? Je noemt een hoop zaken op die standaard in de meest luxe uitvoering zitten, dan had je volgens mij een hoop geld kunnen besparen door een goedkopere uitvoering te nemen toch?
Overigens vind ik het wel fijn dat bij Opel heel veel van dit soort opties standaard in één van de uitvoeringspaketten zit. Ik ben tzt ook bij VW aan het configureren geweest en dan laat je een hoop van die opties toch achterwege omdat je het dan niet nodig vind en de totaalprijs redelijk opgedreven wordt.
Dat is hetzelfde als in nederland. Er zijn hier nogal wat alu-hoedjes die denken dat de data in USA wordt opgeslagen. Echter ik zie nog steeds geen noodzaak om het te gebruiken voor 100€/jaar.Mauritio schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 09:48:
Bonus:
"OnStar wird Ihre persönlichen Daten niemals entgeltlich weitergeben."
Wel een side note is dat het verder gegeven kan worden aan de uitvoerder van Opel OnStar...
Kortom; waarom doet Opel Nederland hier niet gewoon aan mee?
Knip plak van de FAQ:
Welke (persoonlijke) data wordt gedeeld met Opel OnStar en voor welk doel?
Opel OnStar verzamelt alleen persoonlijke data om u van uw betaalde services te kunnen voorzien.
Kan ik voorkomen dat Opel OnStar mijn data gebruikt?
Opel OnStar deelt nooit data met 3e partijen zonder uw toestemming.
Hoe zit het met Opel OnStar tracking en mijn locatie?
Opel OnStar volgt u niet. U bent in controle over wanneer Opel OnStar uw locatie gebruikt. Via de privacy knop kunt u uw locatie te allen tijde verbergen. Als u van gedachten verandert kunt u de privacy knop weer indrukken om uw locatie bekend te maken voor de Opel OnStar services. In geval van nood zal de locatie weergegeven worden omwille van uw eigen veiligheid.
Wat voor soort data wordt er verzameld?
pel OnStar verzamelt alleen data die u met ons deelt via de Opel OnStar services. Klanten informatie zoals naam, adres, e-mail, beveiligingsinformatie zoals PIN, contact bij noodgevallen (mocht u willen dat wij contact op nemen met bepaalde personen in het geval dat u een ongeluk heeft gehad). Data over het voertuig in de vorm van de kilometerteller, kilometerstand, bandenspanning, oliepeil, brandstofpeil wordt ook opgeslagen. Tevens wordt de locatie van het voertuig opgeslagen om bestemming download, assistentie bij voertuigdiefstal en hulp bij noodgeval te kunnen verlenen.
Kan ik bepalen welke data wordt verzameld?
Ja, dat kunt u. We vragen u tijdens het registreren om basis klanteninfomtatie, zodat wij legaal Opel OnStar services kunnen aanbieden. Het kan zijn dat u extra data wilt delen; zoals contactpersoon bij noodgevallen. Dit kunt u dan direct, of op en later moment invullen.
Hoe weet ik welke data is verzameld bij Opel OnStar?
Wanneer u zich registreert bij Opel OnStar ontvangt u van ons gedailleerde informatie over welke data wordt verzameld en waar deze voor wordt gebruikt.
Hoe zal deze data worden gebruikt?
De data die Opel OnStar verzamelt zal alleen gebruikt worden om de services te leveren waarvoor u betaald. We zullen nooit data delen met 3e partijen zonder uw toestemming.
Wordt de data getransfereerd naar andere landen?
Alle Opel OnStar data zal worden opgeslagen op onze servers in Duitsland en zullen binnen Europa blijven. Sommige algemene data zal misschien door de V.S. getransfereerd moeten worden, bijv. voor reken- en betalingsprocessen. Voor details kunt u terecht bij onze P[ivacy Statement.
[ Voor 43% gewijzigd door leonbong op 10-02-2017 15:32 ]
De hele Privacy policy zit vol met 'open eindjes'. Wie de partners zijn, en hoe die met jouw data omgaan wordt bewust verstopt of niet genoemd. Waar je data geografisch is, is ook niet zo heel belangrijk tenzij je bang bent voor een buitenlandse overheid. Wat veel belangrijker is wat ermee gedaan wordt, met welke (commerciële) partijen het gedeeld wordt. De kunstmatige intelligentie, en het kunnen combineren van oneindig veel persoonlijke variabelen die in Watson zitten, is misschien de natte droom van elke hyper-marketeer.. maar ik zit liever niet in zo'n extreem agressieve en commerciële filterbubbel.leonbong schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 15:27:
[...]
Dat is hetzelfde als in nederland. Er zijn hier nogal wat alu-hoedjes die denken dat de data in USA wordt opgeslagen. Echter ik zie nog steeds geen noodzaak om het te gebruiken voor 100€/jaar.
[...]
GM lijkt echt de enige fabrikant die zo met je agressief en commercieel met de data van haar klanten omgaat, en zo'n 'onbeperkt / onduidelijk' privacy policy heeft. Ik heb ook de policy's van Tesla, Mercedes, VW en BMW bekeken, en daarin wordt je privacy mijn inziens toch een stuk minder schade aangedaan.
Het lijkt erop dat ook in Autoland privacy iets wordt, dat steeds minder vanzelfsprekend is, alleen voor de rijken of mensen met technische kennis (Of Opelrijders, die wél elke keer 5 seconden hun privacyknop indrukken voor vertrek).
Opel neemt in Europa een nare voortrekkersrol als het gaat om die privacyverloedering als je het mij vraagt.
[ Voor 20% gewijzigd door 3x3 op 10-02-2017 21:14 ]
Das dus het gekke: het metalen stuk bestaat wel degelijk uit 2 delen. Je hebt zegt maar de echte sleutelbaard, dat is het rechte stuk. Daarnaast heb je het halve maan achtige stukje wat als het ware binnen de behuizing valt. Die aan elkaar zitten met een klein pinnetje. Het linker pijltje op de foto gaat naar het pinnetje, het rechter pijltje geeft aan waar de baard in het halve maan achtige onderdeel schuift.3x3 schreef op vrijdag 10 februari 2017 @ 21:12:
@Rupie. écht heel vreemd dat je sleutelbaard vastgelijmd zit aan je zender. Normaal heb je een nieuwe sleutelbaard voor €15 ofzo. Door die designkeuze wordt het een dure fix. Ik zit bijna te denken of je niet de sleutelbaard af kan snijden, en dan een nieuwe erop kan lassen/solderen, maar dat zal de beoogde degelijkheid ook wel niet garanderen.

Op de foto zie je ook meteen het barstje trouwens. Ik zou dus eigenlijk alleen dat halve maan stukje nieuw willen hebben. Sleutelbehuizing open, baard in zijn geheel er uit, pinnetje er uit drukken zodat de baard uit 2 onderdelen bestaat, baard in het nieuwe onderdeel, pinnetje er weer in en sleutel weer in elkaar zetten. Maar je kan dus niet die losse onderdelen kopen. En als de behuizing niet normaal uit elkaar kan omdat het gelijmd is wordt het er ook niet beter op verwacht ik.
Edit: zo te zien kan je trouwens wel de baard zelf los kopen:

De HU100 is blijkbaar degene die bij mijn auto hoort. Maar het stukje wat gebarsten is kan ik dus echt nergens los vinden. Heb wel een namaak behuizing besteld in China voor 2 euro om te kijken of ik het onderdeel daar uit kan gebruiken. Maar dan ben ik natuurlijk nog altijd niet om de gelijmde behuizing heen.
[ Voor 14% gewijzigd door Rupie op 10-02-2017 22:16 ]
YouTube: Opel Astra H / Zafira B Kulcsház csere - Key Case Replace
Soms f0t0gr@@f (7D + 10-22 f3.5-4.5 + 17-55 f2.8 IS + 35 f1.4L + 85 f1.2 II L + 70-200 f2.8 IS L + 580EX )
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Normaliter staat ESP en TC altijd aan bij een Opel.MeNTaL_TO schreef op zondag 12 februari 2017 @ 14:26:
Iemand enig idee hoe je in een Corsa E de ESP/TC aan en uit zet, ik zie af en toe in het scherm bij het starten dat traction control aan staat, maar merkte in de sneeuw gisteren dat TC dus niet aan stond, kan er niets over in de handleiding vinden, op internet zie ik dat veel mensen hetzelfde heeft, af en toe verschijnt het in het display, maar anders lijkt ie uit te staan. Voor alle duidelijkheid, ik heb dus geen ESP knop (of deze moet verborgen zijn onder een andere knop).
Bij sommige modellen kan je deze eventueel uit zetten door de "Eco"-knop lang (+- 5 seconden of langer) in te houden. Ik weet niet of dit bij de Corsa E ook het geval is, maar proberen kan geen kwaad.
Bij mijn Corsa D staat hij altijd aan, en ik heb geen knop Eco-knop of ESP-knop
Ik ging er ook vanuit dat ie altijd aanstond, maar waarom dan af en toe de tekst in mijn dashboard bij het starten dat TC aan staat en dat ik toch wheelspin had op sneeuw/ijs. Ik ga de dealer maar eens bellen met deze vraag, jammer dat eigenlijk al erg lang (zowel bij mijn Calibra, Astra als deze Corsa) zijn de handleidingen best slecht, die van mijn Nissan was wat dat betreft wel een stuk beter.MK1998NL schreef op zondag 12 februari 2017 @ 18:16:
[...]
Normaliter staat ESP en TC altijd aan bij een Opel.
Bij sommige modellen kan je deze eventueel uit zetten door de "Eco"-knop lang (+- 5 seconden of langer) in te houden. Ik weet niet of dit bij de Corsa E ook het geval is, maar proberen kan geen kwaad.
Bij mijn Corsa D staat hij altijd aan, en ik heb geen knop Eco-knop of ESP-knop
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Goede vraag eigenlijkMeNTaL_TO schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:18:
[...]
Ik ging er ook vanuit dat ie altijd aanstond, maar waarom dan af en toe de tekst in mijn dashboard bij het starten dat TC aan staat en dat ik toch wheelspin had op sneeuw/ijs. Ik ga de dealer maar eens bellen met deze vraag, jammer dat eigenlijk al erg lang (zowel bij mijn Calibra, Astra als deze Corsa) zijn de handleidingen best slecht, die van mijn Nissan was wat dat betreft wel een stuk beter.
Bij ijs zou het wel kunnen dat de wielen doorslippen trouwens, dat is een extremere situatie. TCS is er meer voor bedoeld bij droog/nat wegdek wheelspin tegen te gaan.
Zelf nog niet met de Corsa D door sneeuw gereden (want niet gesneeuwd
Wat ik wel merk is dat de TC erg goed werkt. Bij abrupt grip gebrek slaan de wielen een fractie door, maar daarna accelereert de auto gewoon zo hard als ie kan. Ik vind dat op sneeuw/ijs ook een beetje voelen alsof het systeem niet werkt idd, maar in feite werkt het gewoon erg goed.
Ik vind de TC/ESP op de Astra, voor wat ik er tot nu toe van gemerkt hebt, de beste van alle auto's die ik tot nu toe gehad heb. Overigens wordt de TC/ESP ook geholpen door de winterbanden, dat maakt ook wel een verschil.
Dat knopje met een glibberende auto erop heb ik niet, sommige D's hebben dat wel. ESP & TCS zitten echter standaard op een Color Edition, dus geen idee

Dat knopje aan de linkerkant van het scherm, links onder Eco, dat moet ik indrukken voor ESP en TCS uit te zetten, ingedrukt houden voor ESC uit te zetten. Op de plek van Eco zit bij mij lane assist
(ESC trouwens?)
ESC afzetten heb ik nog niet vaak geprobeerd, ben er pas een half maandje geleden achtergekomen dat dat ding af kan, en echt goed weer is het niet geweest ervoor...
Als ik op sneeuw wat gas geef begint dat geel slippend autootje ook als een malle te flikkeren op het dashboard, en voel ik de auto ook slippen. Ieder systeem heeft zo zijn limieten denk ik danMeNTaL_TO schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:18:
[...]
Ik ging er ook vanuit dat ie altijd aanstond, maar waarom dan af en toe de tekst in mijn dashboard bij het starten dat TC aan staat en dat ik toch wheelspin had op sneeuw/ijs. Ik ga de dealer maar eens bellen met deze vraag, jammer dat eigenlijk al erg lang (zowel bij mijn Calibra, Astra als deze Corsa) zijn de handleidingen best slecht, die van mijn Nissan was wat dat betreft wel een stuk beter.
[ Voor 68% gewijzigd door Spaiker op 12-02-2017 23:52 . Reden: edit 24, die afkortingen allemaal :p ]
Geen opel meer voor mij. En zeker geen opel dealers.ronaldm3 schreef op dinsdag 7 februari 2017 @ 21:59:
[...]
Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)
Bedankt voor deze constructieve bijdrage.Jrz schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:54:
[...]
Geen opel meer voor mij. En zeker geen opel dealers.
Ga je ook nog even alle andere merktopics af waar je dit soort boeiende dingen te melden hebt?
Knopje heb ik niet, zou volgens overzicht wel ESP moeten hebben, zie het lampje ook aan en uitgaan bij starten van de motor. Nu toch maar eens uitvogelen hoe ik dat in het display krijg, het is in ieder geval niet bij het starten met de versnelling in 1 of achteruit. Nu maar eens testen met koppeling intrappen na het starten.MarkoVie schreef op zondag 12 februari 2017 @ 23:46:
[afbeelding]
Dat knopje aan de linkerkant van het scherm, links onder Eco, dat moet ik indrukken voor ESP en TCS uit te zetten, ingedrukt houden voor ESC uit te zetten. Op de plek van Eco zit bij mij lane assist
(ESC trouwens?)
ESC afzetten heb ik nog niet vaak geprobeerd, ben er pas een half maandje geleden achtergekomen dat dat ding af kan, en echt goed weer is het niet geweest ervoor...
[...]
Als ik op sneeuw wat gas geef begint dat geel slippend autootje ook als een malle te flikkeren op het dashboard, en voel ik de auto ook slippen. Ieder systeem heeft zo zijn limieten denk ik dan
Je Corsa E zou inderdaad ESP moeten hebben. ESP is namelijk sinds november 2014 verplicht, en de Corsa E is geproduceerd vanaf november 2014MeNTaL_TO schreef op maandag 13 februari 2017 @ 12:55:
[...]
Knopje heb ik niet, zou volgens overzicht wel ESP moeten hebben, zie het lampje ook aan en uitgaan bij starten van de motor. Nu toch maar eens uitvogelen hoe ik dat in het display krijg, het is in ieder geval niet bij het starten met de versnelling in 1 of achteruit. Nu maar eens testen met koppeling intrappen na het starten.
Ik heb sinds een week een Astra J Edition uit 2010 met 1.4 Turbo 140pk. Is een heerlijke auto, maar wat ik tijdens de proefrit niet heb kunnen merken is dat ik na lange ritjes krom en met pijn in mijn onderrug de auto uit kom.

Ik heb inmiddels kunnen vinden waar het probleem zit, de lendesteun is te diep en te hoog.
Een probleem wat ik simpel kan aanpassen door de stoel uit te wisselen voor een wat meer verstelbare/luxere versie. Ik heb er al een aantal gevonden tweedehands voor een goede prijs.
Maar hoe goed is dat te doen? Met name de elektronica achter de gordelspanners en airbags maak ik me zorgen over...
Iemand misschien andere tips?
Mijn naam is rood, mijn text is blauw. Jouw post wordt ge-edit, als je niet stopt met dat gemauw.
http://www.nu.nl/beurs/44...t-wil-opel-overnemen.html

Met de status van Opel nu.Het Franse autoconcern PSA Peugeot Citroën onderzoekt de mogelijke overname van Opel. Dat bevestigt een woordvoerder van het Franse bedrijf dinsdagmiddag na berichtgeving door verschillende media.
De gesprekken over een overname van de Europese divisie van General Motors (GM), waar ook het Britse Vauxhall bij hoort, zijn volgens de woordvoerder al in een vergevorderd stadium. Garanties over een deal kunnen echter nog niet worden gegeven. GM is sinds 1931 volledig eigenaar van Opel.
Een combinatie van de bedrijven zou zo'n 16 procent van de Europese automarkt in handen krijgen. Daarmee zou Renault, de huidige nummer twee van Europa na Volkswagen, opzij worden gezet. GM was niet direct bereikbaar voor een reactie.
PSA zou de overname onder meer overwegen om toegang te krijgen tot bepaalde technologie op het gebied van elektrisch rijden, aldus ingewijden. Ook zouden er veel voordelen ontstaan door gezamenlijk onderdelen in te kopen.
Voor GM zou de verkoop een redelijk ongeschonden vertrek kunnen betekenen uit Europa, waar de prestaties sinds het Britse Brexitreferendum en de val van het pond onder druk staan.
Strategische samenwerking
GM en PSA gingen in 2012 een strategische samenwerking aan, waarbij GM een belang van 7 procent in het Franse bedrijf nam.
Die aandelen werden een jaar later weer van de hand gedaan, toen besparingen uit de samenwerking bleken tegen te vallen. In de periode dat beide bedrijven samenwerkten staken ook al geruchten de kop op dat Peugeot Opel zou willen inlijven.
In 2014 nam de Franse overheid een belang in PSA Peugeot Citroën. Die investering werd tegelijk met een vergelijkbare financiële injectie door de Chinese autofabrikant Dongfeng uitgevoerd, om te voorkomen dat het bedrijf aan de zwakke Europese automarkt ten onder zou gaan.
1. In Europa de auto's die met de laagste gemiddelde kilomterstand naar de sloop moeten*.
2. 17 jaar geen winst.
3. Grote vakbondsinvloed die innovatie tegen houdt.
4. De data-honger van het 'Amerikaanse' OnStar systeem.
5. 17 modellen die ze in 2 jaar willen ontwikkelen.
6. De belangrijkste/meest innovatieve modellen die uit Korea van Daewoo komen. (De elektro-auto's & de Karl in het meest concurrerende A-Segment)
Is een Franse upgrade is precies wat opel nodig heeft om uit het dal te komen!
1. de PSA merken komen iets beter uit de duurzaamheidstabelletjes in de EU.
2. PSA is wel goed winstgevend in Euopa.
3. Fransen kunnen als geen ander goed omgaan met vakbonden, amerikanen hebben daar van nature misschien minder feeling voor.
4. De Fransen werken niet samen met de adverteerder Watson.
5. Gedeelde platforms zorgen voor lagere kosten, en meer mogelijkheden iets tot de puntjes wel goed te ontwikkelen.
6. PSA heeft helaas nog wel een achterstand op elektrowagens, maar alles is beter voor de Europese economie en werkgelegenheid dan Koreaanse import.
Ik zie Opel wel een sub-merk worden zoals als Renault Dacia heeft. Opel concurreert nu op prijs, met oudere geteste PSA techniek kunnen ze hun betrouwbaarheid flink verbeteren net als dacia's nu bekend staan om hun betrouwbaarheid & kan men nog scherper inzetten op een concurrerende prijs.
*http://static.autojunk.nl.../0410/151757/image_01.jpg
De Karl en Astra doen het momenteel in hun segment echt wel heel goed. Niet alleen op verkoopgebied maar ook in reviews. Dan moet de Insignia nog komen, waar de verwachtingen ook hoog van zijn.
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Even selectief gequote, maar die afbeelding zegt niets en heel veel tegelijk.3x3 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:12:
Goed nieuws!
Met de status van Opel nu.
1. In Europa de auto's die met de laagste gemiddelde kilomterstand naar de sloop moeten*.
*http://static.autojunk.nl.../0410/151757/image_01.jpg
Ik bedoel, als Opels met de minste kilometers naar de sloop moeten, hoe kan het dan dat Saabs en Chrevolets welke toch redelijk wat met Opel techniek delen zeer lang mee gaan?
Denk dat het met weinig kilometers op de sloop belanden andere oorzaken heeft. Veel auto's welke per jaar weinig kilometers rijden bijvoorbeeld. Of als auto's snel afschrijven en daardoor eerder total-loss zijn al zijn ze nog prima te repareren en technisch niet slecht.
Het moment om een auto af te schrijven (De keuze maken om een auto te slopen ipv te repareren) hangt inderdaad af van veel factoren. De absolute reparatiekosten - De in de toekomst verwachte reparatiekosten - de restwaarde - de merkbeleving - de betrouwbaarheid - de bereidwilligheid om uberhaupt onderhoud te willen plegen - De emotionele band met een auto - De doorrijkosten - Het formaat auto - Het gebruik van de auto - etc. etc.GH45T schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:33:
[...]
Ik bedoel, als Opels met de minste kilometers naar de sloop moeten, hoe kan het dan dat Saabs en Chrevolets welke toch redelijk wat met Opel techniek delen zeer lang mee gaan?
Denk dat het met weinig kilometers op de sloop belanden andere oorzaken heeft. Veel auto's welke per jaar weinig kilometers rijden bijvoorbeeld. Of als auto's snel afschrijven en daardoor eerder total-loss zijn al zijn ze nog prima te repareren en technisch niet slecht.
Er zullen in bovenstaande wel meerdere oorzaken te vinden zijn waarom Opel slechter scoort dan alle andere merken. Maar dat lijkt mij eigenlijk niet de kern van het nieuws. Het delen van techniek, en platformen met de Fransen zou best nog wel eens voor een kwaliteitsimpuls kunnen zorgen. Goed nieuws.
Dat lijkt me niet. Als je ziet op welk niveau Opel zich momenteel bevind lijkt het me niet dat Opel een budgetmerk wordt. Zo staat de nieuwe Insignia minstens op het niveau van de Peugeot 508, en de Astra minstens op het niveau van de 308.3x3 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:12:
Ik zie Opel wel een sub-merk worden zoals als Renault Dacia heeft. Opel concurreert nu op prijs, met oudere geteste PSA techniek kunnen ze hun betrouwbaarheid flink verbeteren net als dacia's nu bekend staan om hun betrouwbaarheid & kan men nog scherper inzetten op een concurrerende prijs.
De samenwerking lijkt me eerder een plan om onderdelen te delen.
Dat heeft niks te maken met de kwaliteit van de auto's. Om eerlijk te zijn vind ik een kilometerstand van 299k voor een benzine al erg hoogIn Europa de auto's die met de laagste gemiddelde kilomterstand naar de sloop moeten

Tevens zijn ook veel auto's gesloopt wegens de sloopregeling. Met 10k per jaar en 15 jaar heb je dan 150k gereden, als je dan gebruikt maakte van de slooppremie wordt dat natuurlijk ook meegeteld.
Als je bedoelt dat ze ontworpen zijn door Daewoo: nee. Daewoo maakt zelf eigenlijk geen modellen meer, de fabriek van Daewoo wordt gebruikt om andere GM modellen te maken. Is dat slecht? Nee, want het Koreaanse personeel is prima in staat kwalitatief goede auto's in elkaar te zetten. Tevens moeten ze nog steeds voldoen aan de eisen van Opel/GM.De belangrijkste/meest innovatieve modellen die uit Korea van Daewoo komen.
Verder lijkt een samenwerking tussen PSA en Opel een prima idee. Hier staat al sinds 1992 een Peugeot op de oprit, en vanuit de andere kant van de familie sinds 1994 een Opel. Beide merken bevallen prima (vandaar dat ik nu ook een Opel rij
Ik ken nog niemand die de nieuwe insignia gereden heeft. Maar autojournalisten, die een pre productiemodel reden gaven aan dat het onderstel een beetje bonkerig is. Verder wel een mooie auto, lijkt mij tussen kia en volvo inzitten.
De Opel Ampera-E is ontwikkeld in Korea en een klein beetje in de VS, en gebouwd in de VS.
Er is ook heel bewust door GM Korea gekozen om niet het platform of onderstel van corsa te gebruiken.
Ook de opel Karl (Rocks) is gewoon een Chevrolet Spark van de vorige generatie, die ook in Korea van de band loopt. Ik denk dat er bij GM gewoon hoogwaardigere techniek en betrouwbaardere auto's uit Korea komen dan uit de koker van Russelsheim. Zeker de Bolt is gewoon echt een mooi product, dat naast dat het supergoed is, ook geen concurrentie kent. Als die aangekleed onder de €40,000 blijft en er een 'europees' ipv plastic interieur inkomt (zonder onstar) kan het mijn volgende leaseauto worden.
Franse samenwerking gaat op productiekosten, kwaliteit, privacy, en de bedrijfsvoering waarschijnlijk veel vooruitgang bieden. Dat is ook wel een beetje nodig.

[ Voor 5% gewijzigd door 3x3 op 14-02-2017 15:57 ]
Pre-productie model hoeft niet 1-op-1 overeen te komen met het daadwerkelijke productiemodel. Maar dat is ook waar de fabrikant voor kiest: scherp sturend en een beetje bonkerig, of eerder slap sturend en comfortabel.3x3 schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 15:57:
@MK1998NL
Ik ken nog niemand die de nieuwe insignia gereden heeft. Maar autojournalisten, die een pre productiemodel reden gaven aan dat het onderstel een beetje bonkerig is. Verder wel een mooie auto, lijkt mij tussen kia en volvo inzitten.
Verder ken ik ook niemand die de Insignia heeft gereden
Dat het gemaakt wordt door de Koreaanse tak van GM betekend niet dat ze ontwikkeld worden door DaewooDe Opel Ampera-E is ontwikkeld in Korea en een klein beetje in de VS, en gebouwd in de VS.
Er is ook heel bewust door GM Korea gekozen om niet het platform of onderstel van corsa te gebruiken.
Ook de opel Karl (Rocks) is gewoon een Chevrolet Spark van de vorige generatie, die ook in Korea van de band loopt. Ik denk dat er bij GM gewoon hoogwaardigere techniek en betrouwbaardere auto's uit Korea komen dan uit de koker van Russelsheim. Zeker de Bolt is gewoon echt een mooi product, dat naast dat het supergoed is, ook geen concurrentie kent. Als die aangekleed onder de €40,000 blijft en er een 'europees' ipv plastic interieur inkomt (zonder onstar) kan het mijn volgende leaseauto worden.
Het onderstel van de Corsa gebruiken voor zo'n nieuwe en innovatieve auto lijkt me ook geen strak plan, dat platform loopt al sinds 2006 mee met een samenwerking met Fiat. Dat is ondertussen dus ook wel aan vervanging toe.
Neemt niet weg dat Opel momenteel erg nette modellen heeft. O.a de Corsa en de Astra verkopen best goed. In 2016 stond Opel op #3 in NL, en op #4 met de Astra. Dat zijn prima cijfers.
Had vanmiddag ook wheelspin (en aardig wat) op een natte wegdek, nu geef ik toe, het is redelijk koud en rij op zomerbanden, maar dan nog, zag geen verklikker van ESP aan gaan, zal het binnenkort eens testen op een zandweggetje.MK1998NL schreef op zondag 12 februari 2017 @ 19:30:
[...]
Goede vraag eigenlijk
Bij ijs zou het wel kunnen dat de wielen doorslippen trouwens, dat is een extremere situatie. TCS is er meer voor bedoeld bij droog/nat wegdek wheelspin tegen te gaan.
Zelf nog niet met de Corsa D door sneeuw gereden (want niet gesneeuwd) maar met de Peugeot van m'n pa werd de ESP/TC erg strict en zo kon je bij sneeuw amper weg rijden als je het niet uitschakelde. Het kan best dat de Corsa het bij dit weer dan juist zelf uitschakeld.
Dat zou ik toch eens naar de dealer gaan. Ik rij ook met zomerbanden, maar nog nergens last van gehad.MeNTaL_TO schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:42:
[...]
Had vanmiddag ook wheelspin (en aardig wat) op een natte wegdek, nu geef ik toe, het is redelijk koud en rij op zomerbanden, maar dan nog, zag geen verklikker van ESP aan gaan, zal het binnenkort eens testen op een zandweggetje.
Dit topic is gesloten.