Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 411386

RobinS.Buisman schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:18:
Als ik de Java JDK heb geïnstalleerd, wil de Android SDK nog steeds niet. Hij zegt dat er geen Java JDK is, en die is er toch echt wel. Iemand een oplossing of iemand die hetzelfde gedonder had? heb de JDK al opnieuw geïnstalleerd, maar dat hielp niet.
Dat had ik net ook, je hebt vast de x64 versie he? download de x86 versie, dan werkt het wel

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinS.Buisman
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 07-06 16:29
Ik heb x86 Windows en ook de x86 JDK... Zal even kijken of ik misschien dan de verkeerde Android SDK heb..

Edit: Zie dat ik ook nog een oude versie van JDK heb draaien. Update 24 ipv 26.. Ben nu 24 aan het verwijderen. Was wel gewoon de x86 versie.

Zal het anders maar op m'n laptop proberen. PC vertoont wel erg veel wangedrag nu.

[Voor 54% gewijzigd door RobinS.Buisman op 19-06-2011 15:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11:11
Is de BETA alweer gesloten? Op de website staat dat je op die pagina ergens een beta-key kan genereren... maar ik zie nergens een link oid staan? Of snap ik het gewoon niet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinS.Buisman
MicGlou schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:36:
Is de BETA alweer gesloten? Op de website staat dat je op die pagina ergens een beta-key kan genereren... maar ik zie nergens een link oid staan? Of snap ik het gewoon niet?
Als je op Downloaden klikt verschijnt het venster om een key te generaten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
RobinS.Buisman schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:37:
[...]

Als je op Downloaden klikt verschijnt het venster om een key te generaten.
Niet hier... :( Zo had ik het idd ook begrepen, maar heb het nu al 3x gedownload en geen venster. Vandaar mijn vermoeden van het sluiten van de BETA.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:30

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hier opent anders nog steeds een div'je met een key-generator. Probeer anders eens een andere browser?

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0Henk 'm!

MicGlou schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:39:
[...]

Niet hier... :( Zo had ik het idd ook begrepen, maar heb het nu al 3x gedownload en geen venster. Vandaar mijn vermoeden van het sluiten van de BETA.
gewoon deze link toch
http://alpharev.nl/x/beta/
en als je op download klikt komt er vanzelf een key generate ding te staan

Acties:
  • 0Henk 'm!

Het lukt me nog steeds niet om clockwork te installeren. Ik moet nu een command typen in cmd maar dan staat er niet gewoon C:\ maar C:\user\XXXXXX\
Kan iemand me helpen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dat is gewoon basiskennis commandprompt :P

typ maar eens
code:
1
cd "C:\Program Files\Android\android-sdk\tools"
in. Dan kom je in de directory waar je moet zijn. Verplaats je recovery.img bestand maar naar die map, en typ dan in de commandprompt
code:
1
fastboot.exe flash recovery recovery.img

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
Eventjes met Chrome geprobeerd, krijg nu idd wel een venster... een van de plugins van FF zal wel dwars zitten.

Misschien nog een simpele vraag, maar met serialnumber zal men IMEI bedoelen toch?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ze bedoelen het S/N dat op je Wildfire onder de batterij staat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinS.Buisman
@MicGlou

Nee. Ze bedoelen het serienummer dat AlphaRevX weergeeft.

Maar die zal wel het zelfde zijn als onder de batterij.

Onder Windows 7 krijg je altijd de error dat er geen Java JDK is. Gewoon even babk en dan weer next klikken en het werkt! (Schijnt ook onder Windows XP SP3 zo te werken..)

[Voor 69% gewijzigd door RobinS.Buisman op 19-06-2011 15:49. Reden: Tip met SDK]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MicGlou
RobinS.Buisman schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:45:
@MicGlou

Nee. Ze bedoelen het serienummer dat AlphaRevX weergeeft.

Maar die zal wel het zelfde zijn als onder de batterij.
Ik schrijf het eerst allemaal wel op en zal dan eens checken of er nummertjes overeenkomen :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• RobinS.Buisman
MicGlou schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:50:
[...]

Ik schrijf het eerst allemaal wel op en zal dan eens checken of er nummertjes overeenkomen :)
Strak plan. Ik heb net zelf het nummer in de .exe gebruikt, en die werkt keurig!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-06 21:30
Hoe veilig is dat nu precies? Zijn er berichten van baksteenwildfires? En is de Linux versie net zo stabiel als de Windows versie?

En iets heel anders, zijn er grotere accu's (met een dikker achterkantje ofzo) te koop voor de wildfire? Want ik wil graag een week doen met een lading, en mijn telefoon mag best twee keer zo dik/zwaar zijn :)

[Voor 45% gewijzigd door Peetz0r op 19-06-2011 15:55]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

P.E.T.E.R. schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:53:
Hoe veilig is dat nu precies? Zijn er berichten van baksteenwildfires? En is de Linux versie net zo stabiel als de Windows versie?
Ik geloof dat Linux het main dev OS was. Het is dus aan te nemen dat de versie voor Linux zelfs stabieler is dan die voor Windows :) Maar ik denk eigenlijk dat er niet veel verschil in zit.

Verder hebben ze bij AlphaRev belooft dat ze de beta zo snel mogelijk offline zullen halen als er bricks gerapporteerd worden.
En iets heel anders, zijn er grotere accu's (met een dikker achterkantje ofzo) te koop voor de wildfire? Want ik wil graag een week doen met een lading, en mijn telefoon mag best twee keer zo dik/zwaar zijn :)
Ik geloof dat ik die wel eens heb gezien bij DealExtreme.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Compizfox schreef op zondag 19 juni 2011 @ 15:44:
Dat is gewoon basiskennis commandprompt :P

typ maar eens
code:
1
cd "C:\Program Files\Android\android-sdk\tools"
in. Dan kom je in de directory waar je moet zijn. Verplaats je recovery.img bestand maar naar die map, en typ dan in de commandprompt
code:
1
fastboot.exe flash recovery recovery.img
Dit heb ik dus ingetypt + dat wat er al stond
C:\Users\XXXX>"C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\tools"
En toen ik enter hitte kwam dit er te staan:
De syntaxis van de bestandnaam, mapnaam of volumenaam is onjuist

Echt raar dit terwijl het wel gewoon klopt ligt het misschien aan die (x86) ? want ik heb namelijk een 64 bit en de Android map staat in de (x86)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

je moet er cd voorzetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peetz0r
Compizfox schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:01:
[...]
Ik geloof dat Linux het main dev OS was. Het is dus aan te nemen dat de versie voor Linux zelfs stabieler is dan die voor Windows :) Maar ik denk eigenlijk dat er niet veel verschil in zit.
Mooi!
* Peetz0r downloadt em en genereert snel een key.
Verder hebben ze bij AlphaRev belooft dat ze de beta zo snel mogelijk offline zullen halen als er bricks gerapporteerd worden.
Die zijn er dus blijkbaar niet ;)
'k zal ze op IRC eens opzoeken...
Ik geloof dat ik die wel eens heb gezien bij DealExtreme.
Bingo: http://www.dealextreme.com/p/50656
3000mhA zelfs *O*
Ik denk alleen dat mijn mooie siliconen hoesje niet meer past-O-
En jammer dat hij alleen in zwart is (* Peetz0r zoekt witte verf...)

Acties:
  • 0Henk 'm!

waarvoor?

Sorry ik ben nu echt dom bezig he -.-

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChaosZ0ne
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 30-05 08:52
Hmm... Ik kom er niet echt uit, ik blijf maar de melding krijgen "beta key accepted - thank you for participating". Ik heb de nieuwste versie van HTC sync, de android developent tools, java enzo geinstalleerd, en heb mijn device op usb foutopsporing staan. Iemand enig idee wat ik fout doe? Ik heb het zowel geprobeerd op Alleen opladen als HTC Sync als verbindingstype.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Anoniem: 411386 schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:13:
[...]

waarvoor?

Sorry ik ben nu echt dom bezig he -.-
Eh, dat moet nou eenmaal. cd staat voor change dir, daarmee verander je dus je dir.

In jouw geval wordt het:
code:
1
cd "C:\Program Files (x86)\Android\android-sdk\tools"

Acties:
  • 0Henk 'm!

ChaosZ0ne schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:14:
Hmm... Ik kom er niet echt uit, ik blijf maar de melding krijgen "beta key accepted - thank you for participating". Ik heb de nieuwste versie van HTC sync, de android developent tools, java enzo geinstalleerd, en heb mijn device op usb foutopsporing staan. Iemand enig idee wat ik fout doe? Ik heb het zowel geprobeerd op Alleen opladen als HTC Sync als verbindingstype.
Heb je hem uitgevoerd als administrator?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChaosZ0ne
Zowel uitgevoerd als administrator, als kijken of het uitmaakt of ik eerst AlphaRev aanzet, en dan verbind, of andersom. Je moet eerst verbinden met HTC sync, wil AlphaRev je device vinden heb ik al gemerkt. Hoedanook, ik blijf nog steeds dezelfde melding krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

ChaosZ0ne schreef op zondag 19 juni 2011 @ 16:20:
Zowel uitgevoerd als administrator, als kijken of het uitmaakt of ik eerst AlphaRev aanzet, en dan verbind, of andersom. Je moet eerst verbinden met HTC sync, wil AlphaRev je device vinden heb ik al gemerkt. Hoedanook, ik blijf nog steeds dezelfde melding krijgen.
Ik heb er ook heel veel mee geknoeid enzo, het wou maar niet lukken. Maar toen het lukte stond ook de optie onder ''usb foutmeldingopsporing' aan. Ik weet niet of dit ook helpt maar je kunt het proberen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChaosZ0ne
Misschien dat ik er eerder overheen heb gelezen, maar dit zijn de juiste stappen die je moet doen om voorbij dit scherm te komen:

1. Settings->Power->Uncheck Fastboot
2. Run latest version of HTC Sync on your PC and connect phone in HTC Sync mode and sync all your files.Remove HTC Sync and not the drivers ..
3. Reboot phone.
4. Settings->Applications->Development->Check USB Debugging
5. Run AlphaRevX and connect phone to PC in Charge Only mode
6. AlphaRevX should recognise your phone and show your Device Serial number, typically it should be something like HTXXETDXXXXX
7. Now type this out in the AlphaRevX page, the Key Generator appears only after you click the 'Download for Windows' link
8. Type out the key in the AlphaRevX software, keeping in mind the upper and lower case letters and press enter
9. AlphaRevX should start doing its thing and I got S-OFF at my first attempt in under 90 seconds
10. If it takes longer, just wait for the 15 minutes mark, if nothing, then reboot phone and retry. Some members got S-OFF after multiple tries

Waar ik verder nog last van had: Bij mij wilde Lightroom telkens foto's ophalen uit mijn apparaat als ik hem aansloot, dit gooide ook nog roet in het eten. Zet even een vinkje uit in de settings van Lr, zodat hij dat niet meer doet.

(YES, ik heb S-OFF!!!)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Oke, als het goed is is mijn telefoon niet geroot. Hoe kan ik zien dat dit echt zo is?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Welke ROM heb je nu geinstalleerd dan? De meeste custom ROM's hebben pre-root.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik ben nu cynogenmod 7.03 aan het installeren via de rom manager

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peetz0r
Ik heb nu s-off, maar het installeren van clockworkmod gaat volgens mij erg fout.
code:
1
2
3
$ sudo ./fastboot flash recovery recovery-clockwork-3.2.0.0-j_r0dd_mod-buzz.img 
[sudo] password for peter: 
sending 'recovery' (3682 KB)...
En zo blijft hij hangen. Het voortgansbalkje op de telefoon zelf staat stil op ongeveer een derde. Kan ik dit veilig afbreken en opnieuw proberen of is de bootloader van mijn telefoon nu stuk?

Acties:
  • 0Henk 'm!

P.E.T.E.R. schreef op zondag 19 juni 2011 @ 17:59:
Ik heb nu s-off, maar het installeren van clockworkmod gaat volgens mij erg fout.
code:
1
2
3
En zo blijft hij hangen. Het voortgansbalkje op de telefoon zelf staat stil op ongeveer een derde. Kan ik dit veilig afbreken en opnieuw proberen of is de bootloader van mijn telefoon nu stuk?
Ik zou je graag willen helpen, maar ik ben dan bang dat het dan dankzij mij verkeerd gaat.
misschien zitter er op dit forum mensen met hetzelfde probleem:
http://forum.xda-develope...ad.php?t=1122694#14694812

Acties:
  • 0Henk 'm!

nu heb ik nog 1 probleem -.-
ik word er onderhand echt ziek van.
nu heb ik de cynogenmod 7 rom geinstalleerd, maar hij is nu bij dat bootschermpje met dat pijltje dat de
heletijd ronddraaid. en dit doet hij nu al best wel lang. is dit normaal? want ik ben al zeker 10 min aan het wachten tot hij opstart.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja, dat is normaal. De eerste keer dat je een nieuwe ROM opstart duurt het meestal erg lang (15 min ongeveer) omdat hij alles moet initialiseren.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChaosZ0ne
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb nu de alphaRevx uitgevoerd, ik heb nu S-OFF, maar als ik ROM Manager installeer krijg ik de melding dat hij niet geroot is. Wat doe ik fout? Ik zou namelijk graag cyanogenmod er op willen zetten.

Acties:
  • 0Henk 'm!

ChaosZ0ne schreef op zondag 19 juni 2011 @ 19:24:
Misschien een hele stomme vraag, maar ik heb nu de alphaRevx uitgevoerd, ik heb nu S-OFF, maar als ik ROM Manager installeer krijg ik de melding dat hij niet geroot is. Wat doe ik fout? Ik zou namelijk graag cyanogenmod er op willen zetten.
je moet er eerst nog clockwork opzetten en daarna moet je hem rooten. ik post zo nog wel even de link.
wait a minute

Acties:
  • 0Henk 'm!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChaosZ0ne
Die link had ik inderdaad gezien, maar ik kwam daar niet helemaal uit/het werkte niet. Ik heb de guide van http://www.gadgetsdna.com...dfire-android-phone/4499/ gevolgd, en die werkte voor mij perfect. Ik heb nu root toegang. Ik moet alleen nog cyanogenmod installeren, daar ben ik nu mee bezig (althans, er staat al 5 minuten een android logo, met een geel uitroepteken in beeld)Kuch, dat is dus de bootloader, kwestie van op powerbutton drukken voor het menu.

[Voor 9% gewijzigd door ChaosZ0ne op 19-06-2011 20:15]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Ik ben er nu ook mee bezig, alleen blijft hij bij mij telkens hangen bij dat logo van cynanogenmod met dat draaiende pijltje. Wat een rotklus is dit zeg. Ik heb geen oplossing voor dat uitroepteken. Bij mij ging hij na een tijdje dat menu in. Gebruik je wel ROM Manager?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChaosZ0ne
Ah, ik zit nu ook in de cyanogen loader. Dat schijnt gerust een kwartier te kunnen duren; is immers de eerste keer dat de rom op start. Ik maak me nog geen zorgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

ChaosZ0ne schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:19:
Ah, ik zit nu ook in de cyanogen loader. Dat schijnt gerust een kwartier te kunnen duren; is immers de eerste keer dat de rom op start. Ik maak me nog geen zorgen.
Bij mij duurde het overigens 30/40 minuten dus had ik hem maar ff uitgezet. Ik ga het nu weer even proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

ChaosZ0ne schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:19:
Hoe heb jij eigenlijk de Cyanogenmod rom geinstalleerd? Misschien dat ik iets fouts doe

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ChaosZ0ne
Ik heb hem geïnstalleerd door de cyanogenmod te plaatsen als update.zip op de root van de SDcard, en dan Install ROM form SD te kiezen uit ROM manager.

Overigens: ze vinden het hier niet leuk als je meerdere posts achter elkaar maakt. Je kan beter je laatste post editen, zoals er ook staat als je wilt gaan posten.

EDIT: als je blijft hangen bij het vrolijk skatende mannetje, met de pijltjes, dan moet je in je bootloader een factory reset doen. Het heeft te maken met oude data die er nog op staat.

[Voor 24% gewijzigd door ChaosZ0ne op 19-06-2011 20:32]

Acties:
  • 0Henk 'm!

ChaosZ0ne schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:27:
Ik heb hem geïnstalleerd door de cyanogenmod te plaatsen als update.zip op de root van de SDcard, en dan update from SD te kiezen uit ROM manager.

Overigens: ze vinden het hier niet leuk als je meerdere posts achter elkaar maakt. Je kan beter je laatste post editen, zoals er ook staat als je wilt gaan posten.
Oke, dan weet ik dat ook weer ;)
Ik kan de optie update from SD niet vinden. Je bedoelt vast Install ROM from SD he?
Maar wat moet je doen nadat je je telefoon hebt gereboot. Want dan kom je in het menu terecht en gebeurd er niets. Alvast bedankt

EDIT: Dat had ik nog niet gelezen, bedankt ik zal het proberen

NOG EEN EDIT: Het is me gelukt, maarer staat geen market ofzo bij? Of die andere google apps terwijl ik dat wel had aangeklikt. Hoe krijg ik de market er weer op?

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 411386 op 19-06-2011 21:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Er is als het goed is een Google Apps package, die moet je ook flashen met Clockworkmod.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peetz0r
code:
1
2
3
Ik heb nu twee verschillende versies van fastboot geprobeerd, maar ze doen hetzelfde. Na een paar seconden is het voortgansbalkje 2 stappen ver (van 5 of 6), en blijft dan stil staan. De cwm image heb ik van XDA en een van de fastboot versies komt van HTC zelf. Ik kan geen screenshot of foto van het scherm plaatsen, maar het scherm is ongeveer als volgt:

--- AplhaRev ---            [ ]
BUZZ PVT SHIP S-OFF         [ ]
HBOOT-6.01.1002             [ ]
MICROP-0622                 [#]
TOUCH PANEL-SYN3KY_01       [#]
RADIO-3.35.20.10
Nov 17 2010,12:08:53

FASTBOOT USB

<VOL UP> to previous item
<VOL DOWN> to next item
<POWER> to select item

BOOTLOADER
REBOOT
BOOTLOADER REBOOT
POWER DOWN

<insert drie skatende robotjes hier>
Waarbij het de drie skatende robotjes en de kleuren natuurlijk veel boeiender zijn in het echt ;)

Maar het laadbalkje staat dus nu ruim een half uur stil. En dit is niet de eerste poging vandaag ;)

Edit: als het uitmaakt, mijn desktop draait Debian Squeeze met kernel 2.6.32-5-686
Ook na een reboot (dat las ik ergens op xda, zal wel een windows gebruiker zijn was dus toch een ubuntu gebruiker) werkt het nog steeds niet... Het balkje blijft op precies dezelfde plek stilstaan.

Wat ik nu ineens zie in dmesg is dat er om de 120 seconden iets fout gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
[  360.404048] INFO: task fastboot:3236 blocked for more than 120 seconds.
[  360.404052] "echo 0 > /proc/sys/kernel/hung_task_timeout_secs" disables this message.
[  360.404055] fastboot      D e0c3fcc4     0  3236   3235 0x00000000
[  360.404061]  e6cf4840 00000082 c1384ba0 e0c3fcc4 e0c3fcc4 c1419100 c1419100 c14146ac
[  360.404068]  e6cf49fc c2008100 00000000 00001000 f7edd450 ef63c400 00000010 e6c45d00
[  360.404074]  c20036ac e6cf49fc ffffa09b ef63c400 fffffc01 00000000 00000000 00000000
[  360.404081] Call Trace:
[  360.404101]  [<c126d611>] ? schedule_timeout+0x20/0xb0
[  360.404107]  [<c10c2123>] ? find_inode+0x1b/0x56
[  360.404111]  [<c10ae054>] ? __slab_alloc+0x97/0x431
[  360.404116]  [<c1136eba>] ? kref_put+0x36/0x40
[  360.404120]  [<c126d51a>] ? wait_for_common+0xa4/0x100
[  360.404126]  [<c102d42a>] ? default_wake_function+0x0/0x8
[  360.404142]  [<f7d88e8d>] ? usb_start_wait_urb+0x57/0x92 [usbcore]
[  360.404154]  [<f7d8f2e6>] ? usbdev_ioctl+0x695/0x111e [usbcore]
[  360.404166]  [<f7d836ce>] ? hub_activate+0x2af/0x2b7 [usbcore]
[  360.404171]  [<c1024e58>] ? update_curr+0x106/0x1b3
[  360.404175]  [<c1025029>] ? check_preempt_wakeup+0x32/0x202
[  360.404180]  [<c1087526>] ? find_get_page+0x1f/0x85
[  360.404184]  [<c108772e>] ? lock_page+0x8/0x1d
[  360.404188]  [<c1087cf8>] ? filemap_fault+0xb5/0x2e6
[  360.404193]  [<c1099e04>] ? __do_fault+0x381/0x3b1
[  360.404197]  [<c109ba57>] ? handle_mm_fault+0x48f/0x959
[  360.404206]  [<c10bda15>] ? vfs_ioctl+0x49/0x5f
[  360.404210]  [<c10bdf7c>] ? do_vfs_ioctl+0x4aa/0x4e5
[  360.404214]  [<c10b2db2>] ? fsnotify_modify+0x5a/0x61
[  360.404218]  [<c12700e8>] ? do_page_fault+0x2f1/0x307
[  360.404222]  [<c10bdff8>] ? sys_ioctl+0x41/0x58
[  360.404227]  [<c10030fb>] ? sysenter_do_call+0x12/0x28
En dat herhaalt zich na exact 120 seconden (op de negentigste milliseconde nauwkeurig zelfs!) steeds weer

offtopic:
De tijden waarop de "INFO:" melding voor komt:[ 360.404048]
[ 480.404053]
[ 600.404048]
[ 720.404046]
[ 840.404057]
[ 960.404052]
[1080.404046]
[1200.404046]
[1320.404047]
[1440.404052]
Allemaal tussen de .404046 en .40457

[Voor 50% gewijzigd door Peetz0r op 20-06-2011 00:10]

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 27-05 14:30
Ik zou men system partitie willen verkleinen. Ik vind wel links voor bv desire of hero

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=754805

maar van de wildfire niet echt. Zijn er hier mensen die dit gedaan hebben volgens bovenstaande manier? Of door flashen van een alternatieve hboot??

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:20
Jongens, ik zit erg te twijfelen om mijn Wildfire te rooten. Kunnen jullie toch nog eens de voordelen op een rij zetten. Is het echt merkbaar sneller, en werkt de telefoon prettiger dan eerst, of valt het allemaal wel mee?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Wat heb je te verliezen?

• Kartmans1
Mijn garantie, omdat er nog geen mogelijkheid om weer naar S-on te gaan.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hmm, is dat zo? Heb ik niet eens over nagedacht :P

Ik vond het iig het wel waard. Ik heb er een custom ROM op gezet en ik heb een overklokkernel geinstalleerd. Het beestje draait nu op max 710 MHz en het verschil is wel te merken :)

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 20:06
Ik heb een probleem met mijn wildfire, hij is onder water gekomen.
De indicatorstripjes binnen in zijn allemaal rood geworden helaas..
Ik heb hem laten drogen (enkele dagen in droge rijst haha) en als ik nu de batterij er in doe en op het aan knopje druk dan trilt die 1x en daarna niks meer, stop ik de batterij er opnieuw in dan kan die weer 1x trillen.
Aan de lader leggen gebeurd er niks, is die nog te redden? (garantie is natuurlijk weg)

• willy1986
  • Niet online
En wat als je de wildfire aanzet en aan je computer aansluit met de usb kabel? Met myphoneexplorer kan je het beeld van de telefoon op je computer krijgen. Mocht dat niet lukken dan is je telefoon gewoon kapot.

• remoendoo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 03-06 20:06
Hij gaat volgens mij niet aan haha, denk dat die dus gewoon compleet kapot is.
Maar weten jullie dit: trilt de wildfire normaal 1x voordat die opstart?
Want dan kan het zijn dat alleen het beeld kapot is..

• Peetz0r
remoendoo schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 16:29:
Hij gaat volgens mij niet aan haha, denk dat die dus gewoon compleet kapot is.
Maar weten jullie dit: trilt de wildfire normaal 1x voordat die opstart?
Want dan kan het zijn dat alleen het beeld kapot is..
Hij trilt inderdaad vlak voordat hij het HTC logo weergeeft.

Maar weet iemand wat er mis gaat met fastboot bij mij?
* Peetz0r wijst een paar posts naar boven

[Voor 12% gewijzigd door Peetz0r op 24-06-2011 16:36]

• willy1986
  • Niet online
Mijn wildfire trilt ook een keer bij opstarten. Daarna HTC logo. :)
Mocht je geen beeld krijgen op het lcd kan je misschien met de usb + myphoneexplorer kijken of de rest nog wel werkt. LCD scherm kan je goedkoop via ebay kopen en vervangen

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 02-06 09:29
Compizfox schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:41:
Ik vond het iig het wel waard. Ik heb er een custom ROM op gezet en ik heb een overklokkernel geinstalleerd. Het beestje draait nu op max 710 MHz en het verschil is wel te merken :)
Hoe heb je hem op 710Mhz gekregen?
Ik heb ook een custom rom, maar ik heb hem nog niet overgeclocked.

Last.FM | Trakt.TV

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dan moet je eerst een overclockkernel installeren. Ik heb de nFinity, die werkt best goed en WiFi-hotspot blijft er ook door werken.
Daarna kun je met een app zoals setCPU hem overclocken.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Kartmans1
Compizfox schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 17:41:
Hmm, is dat zo? Heb ik niet eens over nagedacht :P

Ja en tevens lijkt het mij eigenlijk ook wel wat lastig. Ben nog al een newb in het dit hele verhaal haha:$. Ik lees nu telkens allemaal tutorials maar ik weet nog steeds niet of ik er echt aan ga beginnen. Eigenlijk heb ik een noob-proof tutorial van het S-off maken tot het installeren van CM7 met Google Apps Pack. :P Dus als iemand weet waar ik die vandaan kan halen :).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Peetz0r
Kartmans1 schreef op zondag 26 juni 2011 @ 23:13:
[...]

Ja en tevens lijkt het mij eigenlijk ook wel wat lastig. Ben nog al een newb in het dit hele verhaal haha:$. Ik lees nu telkens allemaal tutorials maar ik weet nog steeds niet of ik er echt aan ga beginnen. Eigenlijk heb ik een noob-proof tutorial van het S-off maken tot het installeren van CM7 met Google Apps Pack.:P Dus als iemand weet waar ik die vandaan kan halen :).
Dat zou fijn zijn inderdaad.
Misschien snap ik dan wat er mis gaat met fastboot bij mij?
* Peetz0r wijst een paar posts naar boven

• Kartmans1
Ik ben al aardig wat stappen verder. Nu heb ik een vraag, als ik met Clockworkmod een back-up gemaakt heb, is dit dan een NANdroid backup? Want in de uitleg om CM7 te installeren staat dat ik een NANDroid back-up moet maken, dus vandaar deze vraag.

Edit: En is dit dan ook een back-up van mijn contacten en dergelijke, of moet ik hier een app voor gebruiken? Want ik wil graag mijn contactpersonen en apps terugzetten wanneer ik CM7 heb draaien. Apps is dan nog niet het grootste punt, vooral de contacten.

[Voor 34% gewijzigd door Kartmans1 op 27-06-2011 14:27]

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-06 15:03

Res-q

Redder in nood?

Dat is dan inderdaad een NANdroid backup. Dit is een backup van het hele systeem, inclusief ROM, apps, contacten etc. Als je deze backup terugzet, ben je dus ook je apps, contacten en rom kwijt die je daarna hebt aangepast. Het is een zekerheid, als je een nieuwe ROM installeert en het gaat mis kun je via NANdroid je hele systeem terugzetten.

Het backuppen van contacten doe ik via mn gmail account. Deze zijn gesynchroniseerd, dus als ik een nieuwe ROM installeer worden na het aanmelden bij gmail alle contacten weer opgehaald, en heb ik die weer terug.
Van de apps maak ik vaak een lijstje, en als ik dan een nieuwe rom installeer voer ik die in op de android market site (https://market.android.com) en installeer ik ze via de site.

en zo is het voorspeld!

• Kartmans1
Res-q schreef op maandag 27 juni 2011 @ 15:13:
Dat is dan inderdaad een NANdroid backup. Dit is een backup van het hele systeem, inclusief ROM, apps, contacten etc. Als je deze backup terugzet, ben je dus ook je apps, contacten en rom kwijt die je daarna hebt aangepast. Het is een zekerheid, als je een nieuwe ROM installeert en het gaat mis kun je via NANdroid je hele systeem terugzetten.

Het backuppen van contacten doe ik via mn gmail account. Deze zijn gesynchroniseerd, dus als ik een nieuwe ROM installeer worden na het aanmelden bij gmail alle contacten weer opgehaald, en heb ik die weer terug.
Van de apps maak ik vaak een lijstje, en als ik dan een nieuwe rom installeer voer ik die in op de android market site (https://market.android.com) en installeer ik ze via de site.
Oke helemaal top! Jij bent inderdaad een redder in nood haha :P. Bedankt!

• Peetz0r
Heeft nou echt niemand een idee wat is mis gaat bij mij of wordt ik gewoon genegeerd?
* Peetz0r wijst (alweer) een paar posts naar boven
Ik krijg nog een lamme arm hiervan!

• Kartmans1
P.E.T.E.R. schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:06:
Heeft nou echt niemand een idee wat is mis gaat bij mij of wordt ik gewoon genegeerd?
* Kartmans1 wijst (alweer) een paar posts naar boven
Ik weet het echt niet, ben zelf ook een leek. Die van mij is ondertussen wel geflasht met CM7! Ben nu alles terug aan het zetten. Maar daar heb jij natuurlijk niets aan...
Anders kun je het op de XDA Developers site navragen?

• Peetz0r
Kartmans1 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:10:
[...]

Ik weet het echt niet, ben zelf ook een leek. Die van mij is ondertussen wel geflasht met CM7! Ben nu alles terug aan het zetten. Maar daar heb jij natuurlijk niets aan...
Anders kun je het op de XDA Developers site navragen?
Ik vroeg het niet per se aan jou, maar meer aan de mensen die jouw hebben geholpen. Maar hoe ging fastboot bij jou precies? Was hij redelijk snel klaar met die stap?

En ik heb iets tegen de mensne op XDA. Prima als naslagwerk, maar ik vindt het een rotcommunity. Niks persoonlijks verder, maar ik vraag liever hier dan daar.

• Kartmans1
P.E.T.E.R. schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:14:
[...]

Ik vroeg het niet per se aan jou, maar meer aan de mensen die jouw hebben geholpen. Maar hoe ging fastboot bij jou precies? Was hij redelijk snel klaar met die stap?

En ik heb iets tegen de mensne op XDA. Prima als naslagwerk, maar ik vindt het een rotcommunity. Niks persoonlijks verder, maar ik vraag liever hier dan daar.
Fastboot ging bij mij erg snel, nadat ik alles goed had gedaan was het snel voor elkaar. En ik snap wat je bedoelt over de XDA Community, de 'newbs' willen ze volgens mij niet echt helpen.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-06 20:50

4POX

Everybody is wired

Beste aankoop in tijden.

http://www.dealextreme.co...for-htc-g8-wildfire-50656

Mijn Wildfire is 48 uren van de lader af. De accu is nog steeds 30 % vol. Ik twitter, foursquare de hele dag. Gebruik runkeeper meerdere keren. Met de normale accu was de telefoon aan het einde van de dag leeg.

Okeeh. De telefoon is iets dikker. Maar je kunt nu de lader en de snoeren thuislaten :D

AKA Rinkel weblog

• croontje
  • Laatst online: 27-05 14:30
P.E.T.E.R. schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:14:
[...]

Ik heb daarstraks even die regel van INFO in google geplakt en vond hier en daar iets ivm een bug in een kernel. Heb je die regel al eens gegoogled? Zelf ken ik niet superveel van linux maar ik dacht ik vermeld het even. Misschien dat je dat nog niet gegoogled had en dat er een oplossing uitvloeit...

Anoniem: 387633

Ik krijg de klok met het weer erin niet meer op mn bureaublad,moet ik die widget opnieuw downloaden of zo??

Ik heb niks veranderd,was van de een op de andere dag foetsie.

Snap er geen reet van

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-06 23:09
Anoniem: 387633 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 22:12:
Ik krijg de klok met het weer erin niet meer op mn bureaublad,moet ik die widget opnieuw downloaden of zo??

Ik heb niks veranderd,was van de een op de andere dag foetsie.

Snap er geen reet van
Long click on homescreen -> Widget -> Klok -> Nummertje drie

Ja had hem net gevonden,toch bedankt!

• Kartmans1
Wie heeft na het flashen naar CM7 ook het probleem dat YouTube videos in HQ alleen geluid geven maar geen beeld?

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Kartmans1 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 23:09:
Wie heeft na het flashen naar CM7 ook het probleem dat YouTube videos in HQ alleen geluid geven maar geen beeld?
Nee, geen last van :). Welke rom gebruik je? Ik heb CM7 RC1 gister geïnstalleerd, en deze doet het prima :).
P.E.T.E.R. schreef op maandag 27 juni 2011 @ 20:06:
* Res-q wijst (alweer) een paar posts naar boven
Wellicht dat ik je wat op weg kan helpen?
De stappen die ik heb ondernomen om een custom rom te installeren (en wellicht ook een snelle guide voor de rest? :))
  • Wildfire S-OFF maken met AlpharevX (al gelukt begreep ik?)
  • Een 2.1 rom er op zetten die met Unrevoked gebruikt kan worden. Deze zijn te downloaden van http://shipped-roms.com/ . In mijn geval moest ik de RUU_Buzz_HTC_WWE_1.25.405.1_Radio_13.45.55.24_3.35.15.31_release_142189_signed hebben. Mijn wildfire is van november 2010. Als je een jongere / oudere wildfire hebt moet je wellicht een andere hebben. Ik weet trouwens ook niet zeker of deze stap nodig is, maar bij mij werkte dit iig :Y)
  • Unrevoked gebruiken om Fastboot te installeren. Te downloaden van http://www.unrevoked.com/ . Deze installeert Fastboot automatisch, en dit hoef je dan dus ook niet handmatig te doen...
  • Custom rom downloaden en op je SD-kaart zetten
  • Opnieuw opstarten in recovery (vol-down + power), selecteer recovery. Eerst een full wipe (dalvik, cache partition, data / factory reset)
  • Rom installeren (install zip from SD-card).

Na het installeren deed GPS het niet meer bij mij, maar dit was op te lossen door een andere radio er in te flashen, in mijn geval de Radio_13.53.55.24H_3.35.19.25. Hierna werkte alles zoals behoort. Ook een ander toetsenbord heb ik er in moeten flashen, omdat die in CM7 zit geen nederlands woordenboek bevat. Meer mensen hier last van? :)

en zo is het voorspeld!

• Kartmans1
Res-q schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:14:
[...]

Nee, geen last van :). Welke rom gebruik je? Ik heb CM7 RC1 gister geïnstalleerd, en deze doet het prima :).

[...]
Ik gebruik CM 7.03. Voor de rest werkt de ROM echt perfect! Echt een stap voorwaarts, de telefoon is echt veel sneller. Android 2.3.3 inclusief een overclock naar 692mhz merk je wel zeg!

Alleen blijft het een vreemd probleem van YouTube, maar ik had zonder root ook al een heletijd problemen dat hij de filmpjes helemaal niet afspeelde. Ik denk dat ik YouTube even opnieuw installeer, kijken of dat helpt.

Edit: Nog een vraag, werkt bij jou de GPS wel? Want bij mij werkt deze niet. Op zich niet zo'n punt omdat ik het haast niet gebruik, dus misschien wacht ik gewoon tot de CM 7.1 stable versie uit is als hij daar wel in werkt. Want een Radio flashen heeft wel zo zijn risico's las ik.

[Voor 18% gewijzigd door Kartmans1 op 28-06-2011 11:05. Reden: Quote gefixt en extra vraag]

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

GPS werkt bij mij alleen sinds ik de radio heb geflashed. Het GPS-icoon zie ik alleen als ik een app gebruik die GPS nodig heeft, zoals Flitsnav of google Maps.
Ik heb wel verschillende verhalen gelezen over de werking van GPS. Bij de een werkt het wel direct na installatie, bij de ander moet eerst de radio worden geflashed. Erg vaag dus, en ik weet ook niet precies wat hier de gedachte achter is...d

en zo is het voorspeld!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Res-q schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 08:14:
[...]

[...]

Wellicht dat ik je wat op weg kan helpen?
De stappen die ik heb ondernomen om een custom rom te installeren (en wellicht ook een snelle guide voor de rest? :))
  • Wildfire S-OFF maken met AlpharevX (al gelukt begreep ik?)
  • Een 2.1 rom er op zetten die met Unrevoked gebruikt kan worden. Deze zijn te downloaden van http://shipped-roms.com/ . In mijn geval moest ik de RUU_Buzz_HTC_WWE_1.25.405.1_Radio_13.45.55.24_3.35.15.31_release_142189_signed hebben. Mijn wildfire is van november 2010. Als je een jongere / oudere wildfire hebt moet je wellicht een andere hebben. Ik weet trouwens ook niet zeker of deze stap nodig is, maar bij mij werkte dit iig :Y)
  • Unrevoked gebruiken om Fastboot te installeren. Te downloaden van http://www.unrevoked.com/ . Deze installeert Fastboot automatisch, en dit hoef je dan dus ook niet handmatig te doen...
  • Custom rom downloaden en op je SD-kaart zetten
  • Opnieuw opstarten in recovery (vol-down + power), selecteer recovery. Eerst een full wipe (dalvik, cache partition, data / factory reset)
  • Rom installeren (install zip from SD-card).

Na het installeren deed GPS het niet meer bij mij, maar dit was op te lossen door een andere radio er in te flashen, in mijn geval de Radio_13.53.55.24H_3.35.19.25. Hierna werkte alles zoals behoort. Ook een ander toetsenbord heb ik er in moeten flashen, omdat die in CM7 zit geen nederlands woordenboek bevat. Meer mensen hier last van? :)
Die stap met Unrevoked is niet nodig ;)

Je kunt gewoon via fastboot de recovery flashen. Daarna kun je via die recovery een custom ROM installeren.

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

hm, maar fastboot heb ik geen ervaring mee, en unrevoked werkt wel zo snel :) Dat is gewoon aansluiten en letterlijk 1 druk op de knop, dan heb je de recovery er op staan :)

en zo is het voorspeld!

Ik heb niks op te merken op het toestel,behalve dat ik de beltoon zo zacht vind klinken.

Hoe is die bij jullie?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Kun je gewoon harder zetten hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:53
is er een gratis goede gps voor de wildfire, dus alleen met gps sattelieten en geen internet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Wat bedoel je met gps? Een navigatie-app? Kijk eens hier: Android: Turn by Turn Navigation :)

en zo is het voorspeld!

• EvertH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 21:08
Ik heb de methode op deze site gevolgd, echter is mijn HBOOT niet 0.80 maar 6.01! Ik heb ergens de tip gevonden om te updaten naar 2.2 en opnieuw te downgraden naar 2.1, maar dit heeft niet gewerkt. Kan ik nu gewoon veilig UnrEVOked gebruiken? Zo ja, welke versie? Zo nee, is er een andere oplossing om HBOOT nog 0.80 te krijgen?

EDIT: Deze gebruikt voor downgrade naar 2.1: RUU_Buzz_HTC_WWE_1.14.405.2_R_Radio_13.45.55.24_3.35.15.31_release_130814_signed.exe

[Voor 16% gewijzigd door EvertH op 11-07-2011 11:11. Reden: Extra info]

• stroom
  • Laatst online: 07-06 23:06
P.E.T.E.R. schreef op zondag 19 juni 2011 @ 23:24:
code:
1
2
3
Ik heb nu twee verschillende versies van fastboot geprobeerd, maar ze doen hetzelfde. Na een paar seconden is het voortgansbalkje 2 stappen ver (van 5 of 6), en blijft dan stil staan. De cwm image heb ik van XDA en een van de fastboot versies komt van HTC zelf. Ik kan geen screenshot of foto van het scherm plaatsen, maar het scherm is ongeveer als volgt:

--- AplhaRev ---            [ ]
BUZZ PVT SHIP S-OFF         [ ]
HBOOT-6.01.1002             [ ]
MICROP-0622                 [#]
TOUCH PANEL-SYN3KY_01       [#]
RADIO-3.35.20.10
Nov 17 2010,12:08:53

FASTBOOT USB

<VOL UP> to previous item
<VOL DOWN> to next item
<POWER> to select item

BOOTLOADER
REBOOT
BOOTLOADER REBOOT
POWER DOWN

<insert drie skatende robotjes hier>
Waarbij het de drie skatende robotjes en de kleuren natuurlijk veel boeiender zijn in het echt ;)

Maar het laadbalkje staat dus nu ruim een half uur stil. En dit is niet de eerste poging vandaag ;)

Edit: als het uitmaakt, mijn desktop draait Debian Squeeze met kernel 2.6.32-5-686
Ook na een reboot (dat las ik ergens op xda, zal wel een windows gebruiker zijn was dus toch een ubuntu gebruiker) werkt het nog steeds niet... Het balkje blijft op precies dezelfde plek stilstaan.

Wat ik nu ineens zie in dmesg is dat er om de 120 seconden iets fout gaat:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
[  360.404048] INFO: task fastboot:3236 blocked for more than 120 seconds.
[  360.404052] "echo 0 > /proc/sys/kernel/hung_task_timeout_secs" disables this message.
[  360.404055] fastboot      D e0c3fcc4     0  3236   3235 0x00000000
[  360.404061]  e6cf4840 00000082 c1384ba0 e0c3fcc4 e0c3fcc4 c1419100 c1419100 c14146ac
[  360.404068]  e6cf49fc c2008100 00000000 00001000 f7edd450 ef63c400 00000010 e6c45d00
[  360.404074]  c20036ac e6cf49fc ffffa09b ef63c400 fffffc01 00000000 00000000 00000000
[  360.404081] Call Trace:
[  360.404101]  [<c126d611>] ? schedule_timeout+0x20/0xb0
[  360.404107]  [<c10c2123>] ? find_inode+0x1b/0x56
[  360.404111]  [<c10ae054>] ? __slab_alloc+0x97/0x431
[  360.404116]  [<c1136eba>] ? kref_put+0x36/0x40
[  360.404120]  [<c126d51a>] ? wait_for_common+0xa4/0x100
[  360.404126]  [<c102d42a>] ? default_wake_function+0x0/0x8
[  360.404142]  [<f7d88e8d>] ? usb_start_wait_urb+0x57/0x92 \[usbcore]
[  360.404154]  [<f7d8f2e6>] ? usbdev_ioctl+0x695/0x111e \[usbcore]
[  360.404166]  [<f7d836ce>] ? hub_activate+0x2af/0x2b7 \[usbcore]
[  360.404171]  [<c1024e58>] ? update_curr+0x106/0x1b3
[  360.404175]  [<c1025029>] ? check_preempt_wakeup+0x32/0x202
[  360.404180]  [<c1087526>] ? find_get_page+0x1f/0x85
[  360.404184]  [<c108772e>] ? lock_page+0x8/0x1d
[  360.404188]  [<c1087cf8>] ? filemap_fault+0xb5/0x2e6
[  360.404193]  [<c1099e04>] ? __do_fault+0x381/0x3b1
[  360.404197]  [<c109ba57>] ? handle_mm_fault+0x48f/0x959
[  360.404206]  [<c10bda15>] ? vfs_ioctl+0x49/0x5f
[  360.404210]  [<c10bdf7c>] ? do_vfs_ioctl+0x4aa/0x4e5
[  360.404214]  [<c10b2db2>] ? fsnotify_modify+0x5a/0x61
[  360.404218]  [<c12700e8>] ? do_page_fault+0x2f1/0x307
[  360.404222]  [<c10bdff8>] ? sys_ioctl+0x41/0x58
[  360.404227]  [<c10030fb>] ? sysenter_do_call+0x12/0x28
En dat herhaalt zich na exact 120 seconden (op de negentigste milliseconde nauwkeurig zelfs!) steeds weer

offtopic:
De tijden waarop de "INFO:" melding voor komt:[ 360.404048]
[ 480.404053]
[ 600.404048]
[ 720.404046]
[ 840.404057]
[ 960.404052]
[1080.404046]
[1200.404046]
[1320.404047]
[1440.404052]
Allemaal tussen de .404046 en .40457
Ha PETER,

ik weet niet wat er bij jou aan de hand is maar ik wilde zeggen dat met de huidige versie van alpharev je automatisch aan het eind de vraag krijgt of ie fastboot ook meteen moet installeren, Ik heb zelf op linux (Mint) door alpharev de fastboot laten installeren wat prima werkte (17 juli) . Misschien kan je nog eens de alpha rev draaien, misschien dat ie erdan wel doorheen komt.

Succes.

• willy1986
  • Niet online
Weet iemand hoe ik mijn Wildfire kan koppelen aan mijn htc sense account? https://www.htcsense.com
Ik kan account niet koppelen vanuit mijn telefoon.. iemand ervaring mee?

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Niet.. Als je kijkt op de site van HTCsense.com bij account aanmaken staat links onderin een lijst met compatible apparaten, en daar staat de wildfire niet bij.. Wildfire S dan weer wel :)

en zo is het voorspeld!

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Dat komt omdat de Wildfire nog sense 1.0 heeft, en voor een account daar moet je minimaal sense 2.0 hebben, dit zit er pas vanaf de Desire HD en de Desire Z op.
Maar je mist er niet veel aan vind ik, dus dat scheelt weer :)

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:02
AktiveHate schreef op woensdag 20 juli 2011 @ 11:06:
Dat komt omdat de Wildfire nog sense 1.0 heeft, en voor een account daar moet je minimaal sense 2.0 hebben, dit zit er pas vanaf de Desire HD en de Desire Z op.
Maar je mist er niet veel aan vind ik, dus dat scheelt weer :)
Je mist er helemaal niets aan, omdat het niet werkt :p

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-04 23:03

The.Force

*Bauer Addict

Ik zie vaak (Nederlandse) webshops die toestellen uit Engeland importeren...

Nu vraag ik mij af of het Nederlands woordenboek voor het sms'en dan wel beschikbaar is?

System Specs!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bekos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02 19:45
Ik ben er na heel wat geklungel ook in geslaagd om mijn Wildfire te rooten en er CM 7.03. op te installeren.
Kartmans1 schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 10:33:
[...]

Ik gebruik CM 7.03. Voor de rest werkt de ROM echt perfect! Echt een stap voorwaarts, de telefoon is echt veel sneller. Android 2.3.3 inclusief een overclock naar 692mhz merk je wel zeg!

Alleen blijft het een vreemd probleem van YouTube, maar ik had zonder root ook al een heletijd problemen dat hij de filmpjes helemaal niet afspeelde. Ik denk dat ik YouTube even opnieuw installeer, kijken of dat helpt.

Edit: Nog een vraag, werkt bij jou de GPS wel? Want bij mij werkt deze niet. Op zich niet zo'n punt omdat ik het haast niet gebruik, dus misschien wacht ik gewoon tot de CM 7.1 stable versie uit is als hij daar wel in werkt. Want een Radio flashen heeft wel zo zijn risico's las ik.
Wat gebruik jij om te overclocken? Doe je dat gewoon via CM of gebruik je setCPU?

De GPS werkt bij mij nadat ik dit even gevolgd heb :)

• Kartmans1
Bekos schreef op zondag 24 juli 2011 @ 20:31:
Ik ben er na heel wat geklungel ook in geslaagd om mijn Wildfire te rooten en er CM 7.03. op te installeren.

[...]

Wat gebruik jij om te overclocken? Doe je dat gewoon via CM of gebruik je setCPU?

De GPS werkt bij mij nadat ik dit even gevolgd heb :)
Ik overclock gewoon via het CM menu ;). En ik heb ondertussen inderdaad ook al een nieuwe Radio geflasht, en nu werkt de GPS perfect! :D

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-04-2022
Kartmans1 schreef op maandag 25 juli 2011 @ 16:50:
[...]
Ik overclock gewoon via het CM menu ;). En ik heb ondertussen inderdaad ook al een nieuwe Radio geflasht, en nu werkt de GPS perfect! :D
Bekos bedankt voor de tip. Ik heb me helemaal een slag in de rondte gegoogled en dan vind ik het antwoord hier in tweakers. Hij doet het nu ook bij mij.

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 10:31
Heb laatste tijd wat last van een korte batterijduur met mijn Wildfire (elke avond herladen).
Ik heb daarom bij 'Accounts en synchronisatie' de achtergrondgegevens uitgeschakeld.
Echter blijft mijn dataverbinding actief en verzend hij soms data als mijn telefoon gewoon op het startscherm staat. Waar komt dat dataverbruik dan nog vandaan?

Verder heb ik ook nog 'Dataverbinding altijd aan' uitgeschakeld..

• Bekos
Grzzl schreef op maandag 25 juli 2011 @ 21:18:
[...]

Bekos bedankt voor de tip. Ik heb me helemaal een slag in de rondte gegoogled en dan vind ik het antwoord hier in tweakers. Hij doet het nu ook bij mij.
Blij dat ik heb kunnen helpen :)

Ik ben vandaag zelf helaas weer aan het knoeien geweest. Ik zocht aanvankelijk de screen-off animatie die lijkt op een CRT scherm dat wordt uitgeschakeld. Ik had begrepen dat die animatie normaal gezien standaard geïnstalleerd is maar ik vond 'm niet. Ik ben dan wat gaan rond surfen en een aantal zaken geprobeerd maar dat deed meer kwaad dan goed. Uiteindelijk dan maar een volledig nieuwe installatie van CM7 gedaan maar die animatie heb ik nog steeds niet gevonden :p

• Res-q

Res-q

Redder in nood?

Instellingen --> CyanogenMod --> Scherm --> Scherm-uit anmiatie, en daar een vinkje zetten :)

en zo is het voorspeld!

• Grzzl
SoulShot schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 00:56:
Heb laatste tijd wat last van een korte batterijduur met mijn Wildfire (elke avond herladen).
Ik heb daarom bij 'Accounts en synchronisatie' de achtergrondgegevens uitgeschakeld.
Echter blijft mijn dataverbinding actief en verzend hij soms data als mijn telefoon gewoon op het startscherm staat. Waar komt dat dataverbruik dan nog vandaan?

Verder heb ik ook nog 'Dataverbinding altijd aan' uitgeschakeld..
Ik heb begrepen dat dat een bug is in 2.2 froyo. Er is een workaround, maar dan heb je geen internet meer. Ik heb hem om die reden geroot en gemod naar cyanogenmod 7. Ik weet nog niet of dat uitmaakt.

• Grzzl
Nog één vraagje. Maakt het opfokken van de cpu snelheid nog veel uit op de batterijduur? En wat heeft de minimumsnelheid voor een invloed? Het gaat om Cyanogen(mod) 7

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Moh, valt wel mee. De minimumsnelheid heeft het meeste invloed. Dit is namelijk de snelheid van de CPU als je je telefoon niet gebruikt. Die kun je dus het beste heel laag zetten.

Ik heb mijn Wildfire overgeclockt naar 710 MHz ofzo, en merk eigenlijk niets aan de batterijduur.

• Grzzl
Compizfox schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:34:
Moh, valt wel mee. De minimumsnelheid heeft het meeste invloed. Dit is namelijk de snelheid van de CPU als je je telefoon niet gebruikt. Die kun je dus het beste heel laag zetten.

Ik heb mijn Wildfire overgeclockt naar 710 MHz ofzo, en merk eigenlijk niets aan de batterijduur.
Thanks, *schroeft hem meteen naar max*

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Oja, en zet de scaling op Smartass. Dat schijnt de beste te zijn.

• Bekos
Res-q schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 09:17:
Instellingen --> CyanogenMod --> Scherm --> Scherm-uit anmiatie, en daar een vinkje zetten :)
Dat werkte bij mij dus niet waardoor ik naar een andere oplossing ben gaan zoeken :(
Toch bedankt!
Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Let op:
Vragen over abonnementen en/of levertijden horen hier NIET thuis. Dat kan eventueel in een apart levertijden topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee