MightyMauz schreef op donderdag 26 mei 2011 @ 21:33:
De mijne houdt het momenteel niet eens meer een dag uit op de accu, waarbij hij in het begin er bijna 2 dagen deed. Ik speel er niet overmatig mee. Gewoon wat sms-en, whatsappen en mailen. Wifi uit, blutooth uit, gps uit, maar wel internet realtime aan.
Door het spelen en uittesten zijn er in de loop van de tijd wel een hoop apps geinstalleerd en er weer afgemieterd. Ik heb geen idee wat nu het hoge stroomverbruik veroorzaakt. Iemand wat tips? Of een tip hoe al mijn data te backuppen en weer van voor af aan te beginnen?
Grzzl schreef op zondag 29 mei 2011 @ 18:34:
Vreemd probleem.
Wanneer ik stationair ben werk of thuis, gaat mijn batterij twee dagen mee. Wanneer ik een fietstocht maak is mijn batterij in tien uur leeg. Wifi uit en GPS ook (het maakt trouwens nauwelijks uit of ik die twee aan of uit heb staan) Iemand een suggestie waar dat aan kan liggen? Het is pas sinds 2.2 overigens.
Het is behoorlijk irritant, ik hoop dat jullie er een oplossing voor hebben.
Hier sinds 1,5 a 2 weken hetzelfde/vergelijkbaar probleem... eigenlijk zo ongeveer sinds die andere meldingen over HTC toestellen begonnen. Data/GPS/Wifi staat bij mij standaard uit en gaat alleen bij function aan, dat is meestal maar 2x 15 minuten op een dag Data of Wifi... en verder 'normaal' belgedrag, gebruik hem voor mijn werk en dat houdt circa zo'n 15 telefoontjes van 2 minuten per dag in. Met dat gebruik ging mijn toestel zonder problemen 4 a 5 dagen mee op een accu... als het metertje geel werd dan wist ik zeker dat het toestel nog makkelijk een dagje mee kon.
Maar nou dus sinds een kort tijdje doe ik amper een dag op een acculading, als ik deze 's ochtends van de lader haal dan is deze de volgende dag rond de middag al helemaal leeg... En dan is het de afgelopen week zelfs rustiger qua telefoonverkeer dan normaal. Alles wat niet nodig is staat uit... Vorige week eerst begonnen met allerlei apps te deinstalleren, de nodige kill-apps e.d. waren al installed... geen verandering. Factory reset gedaan 2 dagen terug... accu lijkt nu nog sneller leeg te zijn terwijl het toestel compleet stock draait (op advanced task killer na).
Dat zelfs een Li-on accu na verloop van tijd ietsje minder wordt is geen geheim, maar zeker 2/3 van de capaciteit verliezen binnen een aantal dagen is toch wel erg bizar en dat voor een toestel van amper een half jaar oud... die het altijd perfect gedaan heeft. Nou lees ik dus in berichten van de afgelopen weken (ook in dit topic) dat er mensen zijn met dezelfde ervaringen op een Wildfire, ineens enorme terugval in de capaciteit van de accu. Dat kan bijna geen toeval meer zijn toch?
PS... Sense crashed nou ook ineens 2x per dag, heeft dat naar ik mij kan herinneren voor die tijd maar 1x gedaan, oorzaak was toen een iets te agressief ingestelde taskkiller... maar nu niet.
[
Voor 19% gewijzigd door
MicGlou op 11-06-2011 05:08
]