Anoniem: 329271

Topicstarter
HTC WILDFIRE
HTC Wildfire Android Smartphone :
HTC introduceert een nieuwe mobiele telefoon bijzonder geschikt voor social networking : de HTC Wildfire. De nieuwe HTC Smartphone, gebaseerd op het Android software platform, is uitgerust met de gebruiksvriendelijke HTC Sense telefoon interface. De HTC Wildfire Smartphone integreert populaire sociale netwerken en zorgt er daarmee voor dat vrienden altijd dichtbij zijn. Ook is het delen van digitale foto's, updates en apps met de HTC Wildfire eenvoudiger dan ooit. Met deze nieuwste HTC smartphone, volgend op het succes van de HTC Desire, zijn de HTC Sense-ervaring en functionaliteit van Android 2.1 software nu voor iedereen beschikbaar.
__________________________________________________________________________________________
Specificaties

Processor snelheid
528 MHz Qualcomm MSM7225

OS
Android 2.1 OS met HTC Sense U

ROM geheugen
512 MB

RAM geheugen
384 MB

Flash geheugen
MicroSD max 32 GB

Scherm
[td] AMOLED capacitive touchscreen met pinch-to-zoom functie [/td]

Netwerk
HSDPA/WCDMA: 900/2100 MHz

Wireless
Wi-Fi 802.11 b/g/n , DLNA Bluetooth® 2.1

Camera's
5 megapixel kleurencamera
autofocus, LED flash, Geo-tagging

Accu (mAh, standby, spreektijd)
Lithium-ion 1300 mAh

Connectors & Sensors
Micro USB 3,5 mm audio jack
G-Sensor
Digitaal kompas
Nabijheidssensor
Lichtsensor

Afmetingen
106.75 x 60.4 x 12.9 mm

Gewicht
118 gram inclusief batterij

Prijs
€260

Website
Klik hier voor de website
_________________________________________________________________________________________
Foto's & Video's

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 06-03 11:31
Ikzelf heb nu al enkele maanden (naar alle tevredenheid) de Desire. Ik ben daarstraks langsgeweest bij m'n stiefpa die sinds deze middag de Wildfire heeft. Ik was heel aangenaam verrast! Zo aangenaam zelfs dat dit waarschijnlijk het nieuwe toestel van mijn vrouw wordt.

Zoals beloofd enkele foto's van beide toestellen naast elkaar. Foto's zijn aanklikbaar. De foto's zijn niet van superkwaliteit. Ik ben snel met de fiets langsgereden en wou m'n dslr niet meenemen.Op sommige foto's is een korrel zichtbaar. Dit ligt meer aan het gebruikte fototoestel, in het echt valt het wel mee, het is nu eenmaal een relatief groot scherm met lage resolutie.

Home

Telefoon opties

m.deredactie.be liggend

m.deredactie.be staand

Weer

Lijkt alsof er bij Drop iets mis gaat met de scaling:

Ik heb ook een hele snelle vergelijkende snelheidstest van de browser gedaan. In beide browsers m.deredactie.be (bijna) gelijktijdig opgeroepen (over wifi). Ik was onder de indruk van hoe snel de Wildfire het doet, ik had het eigenlijk trager verwacht.

Hopelijk hebben jullie hier iets aan.

• Spiked
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 13-03 10:45
Appie werkt probleemloos op de Wildfire, evenals een hele hoop andere apps. Installeren kan via Appbrain. Met deze app kan je applicaties vanaf het web naar de telefoon pushen.

offtopic:
I know this is not the way to go, but it works! ;)

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:44
Dennis Lammers schreef op donderdag 22 juli 2010 @ 21:07:
Heb mijn Wildfire i.c.m Hi Online 20 ook binnen! :)
Leuk toestel, de 'nadelen' waren mij al bekend.

Alleen tja, sommige apps werken niet / kunnen niet gevonden worden.

Iemand een oplossing voor de 9292OV en Treintijden app die niet gevonden kan worden in de Google Market?
En de Buienradar app werkt niet helemaal goed (althans de GPS functie, ik zit in Duitsland???? :P)

En wil iemand even de Radio.nl app downloaden, doen de streams het bij jullie wel? Hier hele tijd kan niet verbinden met stream, WiFi doet het gewoon perfect. :)

En last but not least........ Google maps NAVIGATIE.
Iemand gelukt om dat voor elkaar te krijgen?
Op mijn broers telefoon (Nexus One) doet ie het wel gewoon, maar op mijn Wildfire kan ik enkel en alleen een route bepalen met tekstinstructies. Dus niet spraak en navigatie (GPS) functie. Lukt dit bij andere mensen wel? Of kijk ik gewoon zo scheel, haha :) Heb de app wel geupdate, dus daar kan het niet aan liggen. Ohja, de GPS functie op mijn telefoon staat gewoon aan. :)

Gelukkig doet het merendeel van de Apps het wel gewoon goed. :)
Kan alleen maar beter worden toch? :P
Voor Google Navigatie ga je naar je menu daar zie je een blauwe pijl en het heet Navigatie, dit is hem....

OV-Trein is ook heel goed en werkt uiteraard wel met de Wildfire !

Meer informatie

[Voor 17% gewijzigd door Albert020 op 22-07-2010 22:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-03 13:28
de batterij is idd redelijk snel leeg...heb hem elke dag aan de papfles liggen..maar goed ik heb ook de hele dag internet via wifi er aan hangen...

zoek nu nog een leuke case om hem in te doen..en heb er een gevonden alleen zover is kan zien alleen te krijgen bij expansys....maar vind 12 euro alleen al voor de verzendkosten wel heel duur(de case zelf kost maar 21 euro.)

het betreft een PDair Leather Case for HTC Wildfire (Flip Type Black)

top flip
YouTube: PDair Leather Case for HTC Wildfire - Flip Type (Black)

book
YouTube: PDair Leather Case for HTC Wildfire - Book Type (Black)

net dat ik deze post maak lees ik dat ze bij pbair.com gratis verzenden over heel de wereld en kost ie daar 28 dollar dus misschien de moeite waard om daar te bestellen met de wisselkoers van de dollar :)

edit

net de wisselkoersen gechecked

28.00 USD = 21.7116 EUR

de moeite waard dus :P

[Voor 4% gewijzigd door tntkiller op 25-07-2010 22:49]

Iseci

• Albert020
Echt heeeeeeel jammer dat DatPiff niet werkt op de Wildfire Grrrrrrrrrrr :(

DatPiff

• Albert020
.Gertjan. schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 10:34:
[...]

Als hij niet in de market gevonden wordt (of niet in de AppBrain applicatie) dan is hij inderdaad niet beschikbaar voor de WildFire, echter is het mij bij een aantal applicaties al gelukt om ze op een andere manier erop te krijgen. Zo is de Appie applicatie ook niet via de market te downloaden. Maar als ik met opera naar appbrain ga kan ik hem downloaden en hij lijkt gewoon te werken.

Lijkt af en toe een beetje op luiheid van de developers, of ze willen niet aangeven dat het op meer resoluties past, of ze doen geen moeite of ze zijn gewoon te lui om te testen op een lagere resolutie. Het wordt daarom tijd dat er wat meer Androids komen met de 320x240 resolutie zodat de druk op de developers wat hoger wordt.
Ik zal Opera eens met proberen, had het alleen met de standaard browser geprobeerd en dat werkte niet.

*** Edit ***

Als ik inlog op appbrain.com en naar my apps toe ga staat hij er tussen,
maar kan hem nergens terug vinden op mijn telefoon?
En hoe kan ik hem nu naar mijn SD kaart downloaden?
Hij staat op appbrain.com in "list Apps on the phone"

[Voor 13% gewijzigd door Albert020 op 30-07-2010 11:35]

• Psych7763
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 25-01 15:19
JamesB009 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 12:38:
[...]

Ik heb hier met mijn Parrot nog geen problemen mee gehad. Ik zal het eens in de gaten houden voor je.

Wat ik bij mij wel vreemd vind is dat google maps altijd 30% van de batterij vraagt, ik krijg deze ook niet goed afgesloten. Iemand hier een idee of oplossing voor?
Je wilt dus zeggen dat jouw phone wel reconnect? Ik was in de veronderstelling dat het een android probleem was, maar het zou dus ook aan de auto kunnen liggen denk je?

Voor het sluiten van toepassingen gebruik ik trouwens Advanced Task Killer. Vind ik goed werken.
De QR:

• Albert020
Moet het echt nog even van het hart, maar als je van "Hiphop Urban en R&B"
houd moet je echt dit proggie op je Wildfire zetten, echt te VET !

DatPiff

[Voor 3% gewijzigd door Albert020 op 14-08-2010 10:29]

• boombes
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04-03 09:46
Pieterke schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:11:
Ik ben eigenlijk nog opzoek naar een leuke 'pouch' voor de HTC Wildfire! :) Heb de telefoon nog geen weekje, dus ben natuurlijk bang der er een krasje op komt :P.
Die wat op de originele HTC site staat vind ik wel mooi! (en ook een aantrekkelijke prijs)
Alleen de 9,90 verzendkosten zijn dan weer belachelijk...

Plaatje
Info

Dus iemand een alternatief? (of iemand nog meer interesse in die pouch voor verzendkostendeling)

heb via eBay al een merkloos 3dollar ding besteld, mja kijken of dat wel wat is..
ow en deze originele pouch was zo 123 nergens anders te vinden.
Ik heb zelf een valenta black 07
is wel evenduur als de orginele van htc maar heeft een handig lipje eraan zitten waar je mooi je telefoon mee uit te pouch kan trekken. Vond het in eerste instantie ook veel geld maar is wel super handig (gekocht bij mediamarkt)
Dit is hem trouwens:

http://naviweb.eurosys.be...7-VPOCKETBL07_337005.aspx

[Voor 8% gewijzigd door boombes op 25-08-2010 12:06]

11 x Ja-solar 270wp op zuid. Liveoutput: http://pvoutput.org/list.jsp?userid=48942

• JamesB009
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-03 14:00

JamesB009

Sjimmeh!!

Crosspost uit het Android topic..

Ik heb vandaag Google Listen ontdekt. Deze is van google labs en hiermee kan je podcasts downloaden en luisteren. Vind hem persoonlijk erg fijn en goed werken. \o/

http://listen.googlelabs.com/

1337 | RLVANT | Canon EOS 5D Mark II + 500D | 70-200 F4 L IS | 100mm L F2.8 IS macro | 17-40 F4 L | 50mm F1.8

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-03 08:46
* Peetz0r graait als een gek zijn WF uit z'n zak, vliegt door het menu, en ramt als een gek op de "Nu controleren"-knop!

Hij deed er langer over dan normaal, maar hij vindt niks. Nog niks...

To be continued...

[Voor 14% gewijzigd door Peetz0r op 25-09-2010 22:20]

• PieterAelse
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20-03 14:30
-Heb ook een keer gehad dat ik dacht Huh ik had toch een alarm ingesteld?.. En toen is hij dus inderdaad niet afgegaan. Beetje raar..

-Accuduur vind ik trouwens wel tegenvallen eigenlijk.. Nu is dit ook m'n eerste smartphone, maar toch. De afgelopen 4x van 100% vol naar ver leeg (10%) duurde gemiddeld zo'n 1dag en 7uur.. (wifi bijna altijd aan, rest eigenlijk altijd uit, helderheid op auto)

-Nog iemand geïnteresseerd in de originele Pouch door de Wildfire? Kost maar 15euro :) (om de belachelijke verzendkosten van 10,- te delen!)
m'n cheape 4$ ebay-ding begint al kapot te gaan

link

PM/mail maar ff!

• wim168
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-03 16:48
Matthew schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 23:59:
Je kunt zelf kiezen welke taal je wilt. NL heeft qwerty, FR en BE hebben azerty bijvoorbeeld.
Het is niet mogelijk om de toetsenbord in te stellen als numeriek. Hiermee bedoel je dat het zoals 'gewone' gsm's werkt?

GPS verbruikt nooit internet. Waar je wel internet voor nodig is, is om bijvoorbeeld GPS te gebruiken in combinatie met Google maps. Want de hele wereld staat niet opgeslagen op je telefoon maar moet geladen worden van het internet.
Je kan het toetsenbord wel instellen als numeriek
Screenshot van mijn Wildfire, je kan het instellen op qwerty en op numeriek

[Voor 10% gewijzigd door wim168 op 10-10-2010 13:40]

• lasharor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:11

lasharor

7 december 2004

Moet zeggen dat het verlagen van de "lcd dichtheid" via die app op appbrain wel leuk werkt, heeft niet echt een groot nadeel maar wel als voordeel dat je wat meer ruimte lijkt te hebben, ik heb hem met behulp van deze app op 110 gezet (normaal 120) en het verschil is echt groot. Zeker even proberen als je je wildfire geroot hebt.

http://lh5.ggpht.com/X49DGBPTNvLCbXEsgh0C3c_rQWyQ7pvPhMpFHmOQ__lD6BeS6EOnecY-xFNGh7kijXiSaKlRH75o7RH9Jg=s48[SIZE="4"]LCDDensity for Root[/SIZE]
by Elviss Kuštans
10,000 downloads, 235 ratings (3.9 avg)
[SIZE="5"][COLOR="Green"]Free[/COLOR][/SIZE]
http://www.appbrain.com/images/rating8.png

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022
Afgelopen week heb ik een HTC Wildfire aangeschaft super toestel ! Nu zit ik alleen met één issue.

Mijn contacten zijn opgeslagen via Google contacts. Om geen enkele verjaardag te vergeten heb ik indien beschikbaar mijn contacten gekoppeld aan hun Facebook profiel.
Bij contacten zonder Facebook profiel heb ik hun geboortedatum ingevoerd via google.com/contacts

M.b.v. deze instructies is het me gelukt om de verjaardagen van niet Facebook contacten in de agenda weer te laten geven. Standaard worden deze namelijk niet getoond.

Het probleem
Zoals op onderstaand schermafdruk te zien is, staan er op 2 mei 2 verjaardagen. In de agenda van mijn Wildfire staat op deze datum maar één van deze verjaardagen ?

Iemand enig idee wat er fout gaat ?

Op vakantie met een (toer)caravan, kies uit meer dan 70 verhuurders en huur een caravan in Nederland

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-03 19:31

Hoe weet ik nu of er niet meer te zien is dat er ooit een Custom Rom op heeft gezeten?
Zou hij met deze info binnen de garantie vallen?

Last.FM | Trakt.TV

Pagina: 1

Let op:
Vragen over abonnementen en/of levertijden horen hier NIET thuis. Dat kan eventueel in een apart levertijden topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee