• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:16
Bekos schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:13:
[...]

Dat werkte bij mij dus niet waardoor ik naar een andere oplossing ben gaan zoeken :(
Toch bedankt!
Nu ik dit lees zelf ook even gekeken, maar bij mij werkt het inderdaad ook niet. Misschien niet compatible op de Wildfire?

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ik was op zoek naar een stappenplan om CyanogenMod op mijn Wildfire te installeren. Nu kwam ik het volgende tegen: http://wiki.cyanogenmod.c...ldfire:_Full_Update_Guide
Zijn dit de stappen die jullie ook hebben doorlopen? Of kan het makkelijker?

• Bekos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02 19:45
willy1986 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:07:
Ik was op zoek naar een stappenplan om CyanogenMod op mijn Wildfire te installeren. Nu kwam ik het volgende tegen: http://wiki.cyanogenmod.c...ldfire:_Full_Update_Guide
Ik heb dit gevolgd.

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:38

Compizfox

Bait for wenchmarks

willy1986 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 20:07:
Dat werkt alleen als je nog Android 2.1 draait op je Wildfire. Als je al 2.2 hebt werkt Unrevoked niet meer en moet je de methode via AlphaRevX volgen.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• willy1986
  • Niet online
Ik heb 2.2. op mijn Wildfire. :)

Las net het volgende over CM 7.1:"FM radio still requires Bluetooth which is weird". Is dat probleem er nog steeds? Welke rom is 100% en doet wat het moet doen? Welke gebruiken jullie?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ikzelf gebruik DK Custom ROM. Is een Android 2.2 ROM met Sense.

• Morphs
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2019
Heeft iemand bluetooth aan de praat kunnen krijgen met de Wildfire S en Windows 7? Je zou toch verwachten dat je makkelijk files moet kunnen transferen maar nee... :(

Ik heb m'n computer toegevoegd in m'n Wildfire ("paired but not connected"). Ik krijg hem met geen mogelijkheid op "connected". Als ik in de bluetooth advanced settings FTP Server en Message Access aanvink (zowel Message access als SMS) dan krijg ik als ik naar de telefoon bluetooth eigenschappen kijk in Windows maar 1 optie om te activeren: SMS.

Met een file transfer app (Ik gebruik ES File Explorer) lukt het ook niet om een file te sharen en naar m'n computer te uploaden ("forbidden by target").

Waarom gaat dit zo moeizaam? Met m'n oude Nokia 6021 was connecten met bluetooth totaal geen probleem...

• Grzzl
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-04-2022
Kartmans1 schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 19:17:
[...]

Nu ik dit lees zelf ook even gekeken, maar bij mij werkt het inderdaad ook niet. Misschien niet compatible op de Wildfire?
Ik zou niet weten wat voor een speciale hardware je daar voor moet aanroepen. Ik gok op een software-bugje.

Van alle dingen die ik ben kwijtgeraakt, mis ik mijn verstand nog het meest.

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:16
Heeft iemand nog tips voor de batterij van de Wildfire te sparen?
Verder snap ik ook niet waarom achtergrondgegevens aan moet staan voor in de market te komen, als je nou zelfs kiest wanneer je applicaties wilt updaten is dat helemaal niet nodig..

• SoulShot
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:16
Is het mogelijk om via de nieuwe AlphaRev rooter de Wildfire 2.2 te rooten (zonder een costum rom op te zetten) en vervolgens te overclocken?

• Kaalus
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Rooten moet geen probleem zijn, alleen je zal dan wel een andere kernel moetne vinden die overclock beschikbaar maakt in de stock rom, want dat zit er standaard niet in.

• Thombias
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Rooten is gelukt.
Zit er nog veel verschil in custom rom's qua batterij gebruik?

• Anton.net
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01:23
misschien is dit hier al gevraagt: aan de binnenkant van de achterklep zijn 2 vierkantjes waar alleen de buitenste beschermlaag zit, dus niet ook de binnenste laag, wat is hier het nut van?
op die 2 plekken heb ik dus ook blutsen ziiten omdat de de behuizing gewoon niet dik genoeg is voor normaal gebruik

Anoniem: 76546

Meldingsled stopt er na ongeveer 5 minuten mee.
Is dit aan te passen? Ik kan het nergens vinden in de instellingen. In de instellingen staat alleen voor welke services deze aan of uit zou moeten, kun je ook instellen dat deze oneindig doorknippert (totdat het bericht gelezen is)?

Anoniem: 76546

Heb een HTC Wildfire met de nieuwste firmware (froyo), deze heft een problem met het geluid bij vergrendelen.
Ik heb ingesteld dat de Wildfire een geluid moet geven, sort klik geluid, bij het vergrendelen. Dit heeft gewerkt echter, nu ineens zeer zacht. Dit is enkel hoorbaar wanneer ik de telefoon bij mijn oor hou. Is echt te zacht. Ik heb gekeken bij instellingen  geluid etc. maar alles staat gewoon goed. Profiel maakt ook niet uit. Ik heb de telefoon gereset naar fabrieksinstellingen waarna het weer werkt echter, na een paar dagen kwam het problem weer terug.
Weet iemand wat dit kan zijn? Of een bug in Froyo oid??
Het maakt niet zo heel veel uit maar vind het wel fijn om te weten wat het is..

Iemand dezelfde ervaring?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
gaat dit topic ook over de Wildfire S?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
fespen schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:02:
gaat dit topic ook over de Wildfire S?
Nee, alleen de Wildfire (Buzz)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• fespen
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
vreemd helemaal geen topic over de S :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Thombias
  • Niet online
fespen schreef op zondag 31 juli 2011 @ 22:47:
vreemd helemaal geen topic over de S :'(
Open er een. Ik denk dat er wel interesse is. Baie geluk!

• Grzzl
Compizfox schreef op dinsdag 26 juli 2011 @ 12:34:
Moh, valt wel mee. De minimumsnelheid heeft het meeste invloed. Dit is namelijk de snelheid van de CPU als je je telefoon niet gebruikt. Die kun je dus het beste heel laag zetten.

Ik heb mijn Wildfire overgeclockt naar 710 MHz ofzo, en merk eigenlijk niets aan de batterijduur.
Minimum snelheid niet beneden de 258, anders doet je MP3 speler het slecht, brokkelig geluid e.d.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Heb hem de minimum speed op 245 staan, nergens problemen mee.

• Gekke Dirkie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 13:46
Thombias schreef op zondag 31 juli 2011 @ 22:42:
[...]

Nee, alleen de Wildfire (Buzz)
Kan jij, of iemand anders, mij misschien helpen het Wildfire S topic te lokaliseren? Ik kan hem niet vinden!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17:52
Gekke Dirkie schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 06:26:
[...]

Kan jij, of iemand anders, mij misschien helpen het Wildfire S topic te lokaliseren? Ik kan hem niet vinden!
Dat komt... Omdat er geen topic over de Wildfire S is? Moeilijk vinden dan :) Je staat vrij om een topic te openen daarover...

• Gekke Dirkie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-04 13:46
SumBeam schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 09:27:
[...]

Dat komt... Omdat er geen topic over de Wildfire S is? Moeilijk vinden dan :) Je staat vrij om een topic te openen daarover...
lol ik heb alleen geen Wildfire S... ik wilde juist zien wat gebruikers er over te zeggen hadden, om te zien of het een goede budget telefoon is :P

• Grzzl
Compizfox schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 15:53:
Heb hem de minimum speed op 245 staan, nergens problemen mee.
Op die snelheid begon hij bij mij te stotteren, misschien in combinatie met de compressie van de muziek.

Anoniem: 211676

Ik heb vandaag mn Wildfire ge-unlocked, versie 2.2.1 (de revolutionary methode) en daarna CyanogenMod 7 erop gezet (via recovery). Loopt als een trein met Android 2.3.5.

Supersimpel maar wel wat werk. :+

• Thombias
  • Niet online
Anoniem: 211676 schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:14:
Ik heb vandaag mn Wildfire ge-unlocked, versie 2.2.1 (de revolutionary methode) en daarna CyanogenMod 7 erop gezet (via recovery). Loopt als een trein met Android 2.3.5.

Supersimpel maar wel wat werk. :+
Ik ben zeer benieuwd naar je batterij verbruik in vergelijk met de orginele rom.

Ik moet zeggen dat dit tot nu toe reuze meevalt, je kan dan ook de processor snelheid aanpassen (lager zetten). Hij gaat tot nu toe langer mee dan met Sense

• harydoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:56
Ik ben over de snelheid van de wildfire best tevreden. Natuurlijk is hij niet snel, maar het verhoud zich prima met de apps die ik gebruik.
Een nadeel waaraan ik me kapot aan erger is het interne geheugen. Hoewel bijna alle apps op het externe geheugen staan, blijven er altijd een paar over die niet te verplaatsen zijn. Grote apps als maps, facebook en whatsapp lusten ook nogal wat MBtjes.
Ik ontdekte dat bij 17mb ruimte over er een melding ontstaan over geheugen te kort en daarna is het niet meer mogelijk om apps te installeren of gmail te ontvangen. Erg vervelend. Is er een mogelijkheid om die melding bijvoorbeeld bij de 5mb te laten gaan?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ha, dan heb ik nog een tip voor je! Mits je je telefoon geroot is, kun je Google Maps (grootste ruimtevreter op je toestel, bij mij meer dan 20 MB!) verplaatsen naar je SD-kaart. Ik had precies hetzelfde probleem, erg vervelend. Nu geen last meer van en Google Maps werkt nog prima :)

Zie hier hoe: http://www.android.net/fo...maps-youtube-sd-card.html

[Voor 16% gewijzigd door Compizfox op 06-08-2011 00:16]

• fifarunnerr
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 04-06 13:00
Als je dan toch geroot bent kan je net zo goed Link2SD gebruiken. Als je dan van te voren een ext2/3/4 partitie aanmaakt op je SD dan kan je die gebruiken als extra opslag.
Ik heb nu een 512MB ext4 partitie op mn SD staan, en alle nieuwe applicaties(en een hoop oude) staan nu op die SD kaart.
Voordeel is dat je dus extra veel opslag hebt, en als je via Android je SD aankoppelt als opslag dat die ext4 partitie dan wel gemount blijft, en alles dus blijft draaien. Net als je widgets :)

Vind het zelf erg handig, merk niet echt vertraging, en je hebt dus gigantisch veel opslag(apk, cache, lib files worden doorgelinkt, data van app zelf niet). En als je te weinig hebt kan je altijd nog je ext4 partitie vergroten naar 1-2GB :D

• harydoo
Wat een lekker tips zeg! Ik ben eerst een tijdje aan het klooien geweest met het rooten van mijn wildfire, maar dat lijkt te zijn gelukt.
Ik ga er verder mee aan de slag! Thanks.

-Edit-

Ik merk dat mijn 4GB kaartje veel te kort schiet om deze operatie succesvol te voltooien. Dat betekend een nieuwe :).
Is er echt merkbare snelheidsverschil waar te nemen tussen het standaard bijgeleverde kaartje en een SDHC kaartje van bijvoorbeeld class 10?

[Voor 43% gewijzigd door harydoo op 06-08-2011 15:56]

• fifarunnerr
Het standaard SD-kaartje is volgens mij klasse 2, dus dat maakt wel veel verschil.
Ik doe het met een klasse 4 kaartje van 8 GB, en daar is dus die 512 MB voor extra opslag. Is voor mij de komende tijd wel even voldoende, zeker met die 170 MB die sowieso beschikbaar is. Mocht dat niet zo zijn kan ik natuurlijk die partitie altijd nog vergroten, maar denk niet dat dat nodig is. Heb het een heel jaar met 170 MB gekund, dus nu met 4x zo veel moet het vast wel lukken :)

• fifarunnerr
Thombias schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 15:41:
[...]

Ik ben zeer benieuwd naar je batterij verbruik in vergelijk met de orginele rom.
Ik gebruik hem ook ongeveer sinds donderdag, al heb ik Cyanogenmod 7.1, die nog op 2.3.4 draait. Maar goed, dat is natuurlijk ook niet zo'n reuze verschil.

Ik heb wel het idee dat de batterijduur wat korter is, maar dat komt ook grotendeels omdat hij bij mij overgeclockt is(normaal draait hij dus 528 Mhz, bij mij max 710 Mhz, max dat hij ondersteund is 768).
Ik heb het wel zo ingesteld dat de overclock minder wordt als de batterij verder leeg is, en heb hem nog niet getest op momenten dat hij zover leeg was dat hij weer op maximaal 528 Mhz draaide.
Maar al met al, volgens mij valt het batterijverbruik best redelijk, zeker als je denkt dat hij ruim 30% harder draait(als het scherm aan staat). Zet je die overclock dus uit zal het verschil niet echt noemswaardig zijn, misschien iets beter, misschien iets minder.

Wel moet ik zeggen dat hij stukken vlotter draait, de animaties van Android zijn nu wel smooth, en zien er goed uit. Zelfs Angry Birds kan je vloeiend spelen(met achtergrond uit), zonder dat hij lag geeft.

Voor mij is het dus zeker een verbetering, batterijduur over de hele lijn(van 100% naar 0%) heb ik nog niet echt goed getest, maar die is best goed. Zeker als je met de CPU-snelheden speelt(bijv als scherm uit staat max 350 Mhz oid), denk ik dat de batterijduur er niet op achteruit gegaan is. Hij draait nu veel smoother, mooier en kan meer aan.

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 18:02
Fijn om te horen dat Cyanogenmod goed op de wildfire loopt. Mijn zusje ergert zich al een tijdje aan de traagheid van de originele sense rom en Launcher pro vind ze als vervanging daarvoor voldoende. Wel heeft ze graag een nederlandse rom. Voor zover ik kan vinden is de ondersteuning voor nederlands niet tot amper aanwezig in CM? Kan iemand mij daar meer over vertellen?

• fifarunnerr
Ik heb inderdaad ergens gelezen dat bij een versie de Nederlandse ondersteuning er niet in zat.
In Cyanogenmod 7.1 RC zit die in ieder geval wel, daar is gewoon alles in het Nederlands(naja, net zo veel als in stock ROM).
Bij mij werkt er alles op, GPS, WiFi, FM-radio, camera, camcorder, noem het maar op.

• Bliz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 02-06 18:02
Oké, fijn om te horen. Ik ga het maar eens proberen en kijken of het allemaal bevalt. Mocht het niet bevallen is het toch zo teruggezet middels een RUU/Nandroid Backup.

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:58

4POX

Everybody is wired

Ik heb op dit moment geen apps meer op de SD kaart staan. Het mounten onder cyanongenmod van de SD kaart duurt er lang. Het gevolg is dat bepaalde programma's uit de synchronisatie werden gekickt. Ik vond het al vreemd dat ik geen whatsapp, twitter en mail notificaties meer kreeg.

Kan dat mounten nog versnelt worden? Dan is link2sd interessant.

AKA Rinkel weblog

fifarunnerr schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 21:55:
Ik heb inderdaad ergens gelezen dat bij een versie de Nederlandse ondersteuning er niet in zat.
In Cyanogenmod 7.1 RC zit die in ieder geval wel, daar is gewoon alles in het Nederlands(naja, net zo veel als in stock ROM).
Bij mij werkt er alles op, GPS, WiFi, FM-radio, camera, camcorder, noem het maar op.
Je kan gewoon nederlandse taal kiezen bij opstarten van CM7 ;)

• fifarunnerr
Het mounten van de apps die (half) op SD staan duurt inderdaad heel lang, maar dat had ik bij de standaard ROM ook.
Omdat link2D die ext4 partitie gebruikt en applicaties linkt hoeven de applicaties na het booten niet te laden, je kan ze meteen gebruiken. Ook als je via usb je SD aankoppelt aan je pc om bestanden over te zetten wordt deze ext4 partitie niet aan je pc gekoppeld, en kan je die apps dus nog steeds gebruiken. Hartstikke handig dus!

Na het installeren linkt hij bij mij direct de app naar SD, na het updaten ook en na het verwijderen haalt hij die netjes weg. Ik heb via CWM recovery die ext4 partitie aangemaakt, daarna link2sd gestart en toen maakte hij een opstartscript(daar moest ik overigens nog wel iets aanpassen), zodat die meteen wordt gemount.

Wat ik aan moest passen was in /etc/init.d. Het bestandje 05mountsd mocht niet uitgevoerd worden, omdat hij die ext4 partitie op een andere plek mount. Je kan dus kiezen om chmod -x te doen over het bestand, of hem gewoon uit die map te halen. Wel even ergens anders bewaren natuurlijk.
Dan is die partitie nog niet gemount, en dan kan link2sd hem gewoon goed gebruiken. Dat was eigenlijk het enige conflict dat ik kreeg, voor de rest werkt het gewoon hartstikke goed.

• harydoo
Heb ik mijn SD kaartje binnen, stuit tegen een probleem aan bij het werkend maken van L2SD.

Ik heb mijn telefoon geroot en de instructies gevolgd wat voor partitie er gemaakt moet worden.
Ik heb gekozen voor een ext4 partitie en die wordt volgens mij ook gevonden. Maar daarna krijg ik deze melding:

Link2Sd could not gain root acces.
If you have root access make sure you respond 'allow' to Superuser prompt.

Iemand een idee om dit te verhelpen?

-update-

Ik ben wel een superuser, er staat '-s off- bij de reboot in het HBoot menu.
Blijkbaar kan Link2SD niet mijn partitie mounten...

[Voor 13% gewijzigd door harydoo op 09-08-2011 23:16]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

harydoo schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 22:00:
Ik ben wel een superuser, er staat '-s off- bij de reboot in het HBoot menu.
Blijkbaar kan Link2SD niet mijn partitie mounten...
Dat betekent niet dat je ook root hebt. Nadat je hem S-OFF hebt moet je nog een rooted rom installeren.

Heb vandaag een nieuwe digitizer erin gezet, had hem van het weekend laten vallen... en dan merk je pas dat veiligheidsglas niet echt bevordelijk is voor het zicht ;) kosten totaal 33 euro...

• harydoo
Compizfox schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:51:
[...]
Dat betekent niet dat je ook root hebt. Nadat je hem S-OFF hebt moet je nog een rooted rom installeren.
Ik wilde graag de standaard rom laten staan en Link2SD laten werken. Maar dit is dus niet mogelijk?

-update-

Blijkbaar had ik een aantal stapjes gemist na het rooten. Ik het wel -s off, maar was nog geen superuser omdat er nog niks was aangepast in de SU binary.

Volg deze stappen en je komt er zeker uit!

http://www.androidworld.n...ow-root-htc-wildfire.html

[Voor 31% gewijzigd door harydoo op 10-08-2011 13:51]

• Bekos
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 04-02 19:45
Supertip die Link2SD. Het werkt bij mij. Alleen wordt de ext4 partitie ook gemount op mijn Ubuntu pc wanneer mijn Wildfire aankoppel. Ik heb de partitionering wel via Gparted gedaan. Kan dat daarmee te maken hebben?

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Waar halen jullie de nederlandse keyboard weg. De oplossing van de latin*.* file vervangen werkt niet. Ik heb nu een toetsenbord uit de Market. Maar ik vind het interne toetsenbord makkelijker.

AKA Rinkel weblog

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-05 23:46

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Ik heb een irritant probleempje met telefoonmenu's, ik heb al in dit topic gezocht en gegoogled maar ik zie nergens een oplossing staan.

Wanneer ik in een telefoonmenu kom worden mijn toetskeuzes niet geregistreerd. Zo wilde ik net mijn voicemail instellen (mag wel eens na 8 maanden) maar ik kan niet eens een password opgeven want t-mobile ziet mijn toetsaanslagen niet. Heeft iemand een oplossing hiervoor?

Het betreft een Wildfire die verder origineel is, geen aparte bootroms etc.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Anoniem: 247730

Hallo,

Ik zit met een probleem,

Sinds een week start mijn telefoon rond een uur of 4 in de middag opnieuw op, uit zichzelf, iemand een idee hoe dit zou kunnen? Het gaat om een gewone Wildfire.

• croontje
  • Laatst online: 27-05 14:30
Ik heb ook een tijdje Link2SD gebruikt maar ik had het idee dat men Wildfire hier minder stabiel van werd. Ik ben al een hele tijd op zoek naar een manier om de System partitie te verkleinen en deze ruimte te gebruiken om de Data partitie te vergroten. Ik heb hier al info over gevonden van andere android toestellen maar van de Wildfire nog niks concreet :(

---
Ik wilde tijdens het opmaken van deze post snel ff de grootte van de system partitie opzoeken en ik stoot net op deze post van 24 augustus :o

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1233340

Anoniem: 363230

Ik wil niemand bang maken maar was vandaag bij mediamarkt hersteldienst (met m'n desire Z) en daar stonden 2 mensen met een wildfire.... :p

• Zapato
  • Laatst online: 21:11
Anoniem: 363230 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:38:
Ik wil niemand bang maken maar was vandaag bij mediamarkt hersteldienst (met m'n desire Z) en daar stonden 2 mensen met een wildfire.... :p
Shit, ik heb ook een desire Z.

• Frank-NL
  • Niet online
Anoniem: 247730 schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:19:
Hallo,

Ik zit met een probleem,

Sinds een week start mijn telefoon rond een uur of 4 in de middag opnieuw op, uit zichzelf, iemand een idee hoe dit zou kunnen? Het gaat om een gewone Wildfire.
Elke dag om 4 uur? Of is het ook op andere tijdstippen? De Wildfire van mijn vriendin heeft sinds een week of 2 ook spontane reboots. Ze zit op het KPN netwerk. Factory reset heeft niet geholpen, GSM / 3G verbinding vast instellen ook niet (zoals dit bij Vodafone reboots wel geholpen heeft).

Anoniem: 247730

Het is Idd ook op andere tijden en ik ook op kpn netwerk, zou het aan het Netwerk kunnen liggen?

• Frank-NL
  • Niet online
Goeie vraag. Bij Vodafone lag het ook aan het netwerk als ik het goed heb. Het is in ieder geval moeilijk te verklaren nu. Het zou ook de hardware kunnen zijn maar spontane reboots lijken mij meer softwaregerelateerd te zijn.

• fifarunnerr
Spontane reboots kan zowel hardware als softwarematig problemen opleveren. Als bijvoorbeeld je processor wat kapot begint te gaan gaat ie fouten maken, en daar kan het systeem door crashen -> Reboot.

De meeste keren is het wel door software(bugs zijn snel gemaakt) maar in de hardware is zeker ook niet uit te sluiten.

• croontje
  • Laatst online: 27-05 14:30
croontje schreef op woensdag 07 september 2011 @ 12:36:
Ik heb ook een tijdje Link2SD gebruikt maar ik had het idee dat men Wildfire hier minder stabiel van werd. Ik ben al een hele tijd op zoek naar een manier om de System partitie te verkleinen en deze ruimte te gebruiken om de Data partitie te vergroten. Ik heb hier al info over gevonden van andere android toestellen maar van de Wildfire nog niks concreet :(

---
Ik wilde tijdens het opmaken van deze post snel ff de grootte van de system partitie opzoeken en ik stoot net op deze post van 24 augustus :o

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1233340
Ik heb gisteren deze tweak uitgevoerd en het is gelukt. Ik heb men /system verkleind van 250MB >> 140MB en dus mijn data partitie 110MB groter gemaakt :D

Ik heb een Wildfire met CM7 op, S-OFF met XTC clip maar ik heb wel even AlpharevX (Revolutionary) gedraaid omdat de ontwikkelaar van voorgaande tweak dacht dat dit misschien kon nodig zijn.

Dus eerst Alpharev, dan die tweak en hopla 110MB data ruimte erbij :)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Erg fijne instelling. Ik heb mijn systeem partitie ook verkleind. Nu heb ik alle applicaties van de SD kaart naar de telefoon verplaatst. Ik hoop dat het de stabiliteit van de telefoon verbeterd.

AKA Rinkel weblog

• rinusnl
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-04 20:59
hoi,,

mijn vriendin heeft nu een wildfire maar de laatste tijd doet hij vaak rebooten.
dit op verschillende tijden. volgens de vodafone en t-mobile medewerkers ligt dit aan de telefoon zelf..
wat ik dus echt niet serieus neemt. een telefoon gaat niet uitzichzelf opeens rebooten.

weet iemand waar dit aan ligt?

daarnaast draaid deze telefoon nog:
android 2.2.1
heeft deze telefoon nog laatst updates gehad?

alvast bedankt!

• Frank-NL
  • Niet online
Dat reboot probleem duikt wel steeds vaker op. Wildfire die ik eerder in dit topic noemde is nu twee keer naar HTC geweest, 1x board swap en 1x software update (waarom de update niet meteen gedaan is begrijp ik niet) maar het probleem blijft nog steeds.

• Caballeros
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
De Wildfire van mijn vriendin heeft ook last van veel reboots. Ik heb er zelf ook een maar die heeft nergens last van.
Het verschil in gebruik is dat zij hem 24/7 met de umts verbinding gebruikt en ik meestal via wifi.
Ik begin een soort "ping of death" te vermoeden.

Ik wil nu eigenlijk wel weten welke dataverbinding gebruikt wordt door de mensen met problemen.
(Ik wilde afgelopen weekend testen, maar toen had haar telefoon al meer als 50 uur stabiel gedraaid op umts en bleef hij het hele weekend ook stabiel doordraaien)

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Vannacht rond 4:45 is mijn Wildfire ook gereboot.

De telefoon heeft tijden stabiel gedraaid. Het enige wat gisteren is gebeurt is dat is van een Vodafone sim naar SImyo sim ben overgestapt. Simyo gebruikt het KPN netwerk.

AKA Rinkel weblog

• Frank-NL
  • Niet online
Interessant, ik zie ook veel meldingen hierover op het Telfort forum. Wellicht dat dit toch in het KPN netwerk gezocht moet worden.

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 14:32

n00bs

Het is weer Zomer!

Vraag aan de mensen die een Wildfire 2.1 geflashed hebben. Ik wil namelijk voor een vriendin Cyanogen 7.1 erop zetten.

Begrijp ik het goed dat als het heel erg mee zit, je ful root kan krijgen via http://revolutionary.io/ en vervolgens Rom Manager installeren en de CyanogenMOD direct installeren?

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:58
n00bs schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 21:16:
Vraag aan de mensen die een Wildfire 2.1 geflashed hebben. Ik wil namelijk voor een vriendin Cyanogen 7.1 erop zetten.

Begrijp ik het goed dat als het heel erg mee zit, je ful root kan krijgen via http://revolutionary.io/ en vervolgens Rom Manager installeren en de CyanogenMOD direct installeren?
Jup, heb dit net zelf ook nog voor een vriendin gedaan. check wel ff of de hboot dezelfde is als die revolutionary nodig heeft anders mot je m downgraden. (staat ergens op xda wel)

dan via rom manager de laatste clockwork recovery er op zetten. wellicht nog je sd partitoneren als je A2sdext wel gebruiken (zie ook xda wildfire dev)

en CM7.1 flashen gevolgd door Gapps (+ a2sdext script)

android since G1.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

coredalae schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 00:43:
[...]

Jup, heb dit net zelf ook nog voor een vriendin gedaan. check wel ff of de hboot dezelfde is als die revolutionary nodig heeft anders mot je m downgraden. (staat ergens op xda wel)

dan via rom manager de laatste clockwork recovery er op zetten. wellicht nog je sd partitoneren als je A2sdext wel gebruiken (zie ook xda wildfire dev)

en CM7.1 flashen gevolgd door Gapps (+ a2sdext script)
Hboot version: 0.80.0002
Deze staat dus niet op de site van revolutionary

Neem aan dan gewoon unrevoked gebruiken?

[Voor 3% gewijzigd door n00bs op 27-10-2011 17:31]

• bladerash
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-05 15:22
HTC wildfire S voor 166 euro met t-mobile prepaid:

http://www.wehkamp.nl/Win...C7wEwybwLCjC-AfBfzT%0d%0a

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

n00bs schreef op donderdag 27 oktober 2011 @ 16:37:
[...]

Hboot version: 0.80.0002
Deze staat dus niet op de site van revolutionary

Neem aan dan gewoon unrevoked gebruiken?
Heb je ook nog Android 2.1 dan? Zoja --> unrevoked.

[Voor 3% gewijzigd door Compizfox op 28-10-2011 00:10]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Compizfox schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 00:09:
[...]
Heb je ook nog Android 2.1 dan? Zoja --> unrevoked.
Correct! ik ga het dit weekend proberen :) thanks

• Squixx
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:58
n00bs schreef op vrijdag 28 oktober 2011 @ 08:52:
[...]

Correct! ik ga het dit weekend proberen :) thanks
of even updaten naar hboot 1.001.0001
RUU_Buzz_Froyo_HTC_WWE_2.22.405.1_Radio_13.55.55.2 4H_3.35.20.10_release_160191_signed.exe (This RUU contains HBoot 1.01.0001)
http://www.multiupload.com/ANWH1TOCI0
https://rapidshare.com/files/1148506...191_signed.exe
en dan revolutionary, dan heb je gelijk ook s-off

android since G1.

• Frank-NL
  • Niet online
HTC is inmiddels een onderzoek gestart naar herstartende Wildfires op het KPN netwerk. Het blijkt dus toch de combinatie telefoon / netwerk te zijn, zoals al eerder is voorgekomen bij Vodafone.

• dapyroo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 21:22
De wildfire van mijn vriendin heeft ook al weken last van spontane reboots met hi (op KPN netwerk dus). Heel vervelend. Ik heb hem nu geflasht naar Cyanogenmod 7.1 maar dit heeft niet geholpen. Ik wil het eind van de week nog proberen een radio update te doen.

De eerdere problemen op het vodafone netwerk konden worden verholpen door:
- de telefoon op "2g/gsm only" te zetten.
- de simkaart te verwisselen door een andere simkaart.

Ik heb gehoord en gelezen dat dit afhankelijk van de locatie / zendmast wel of niet gebeurt.Meer info:

http://forum.telfort.nl/topic10177.html
Rebootprobleem HTC-toestellen op het Vodafone-netwerk.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat is die radio update? ik lees het vaak, maar door alle terminologie mbt Android updates, raak ik echt de draad kwijt

• Spelvaud
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-07-2020
Ik heb sinds een maand of 2 ook last van spontane reboots op mijn wildfire (op kpn netwerk). Er is ook totaal geen touw aan vast te knopen wanneer het gebeurt. Ik was altijd erg tevreden met mijn htc, maar dit probleem haalt de lol er el een beetje van af.

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 07:46
Spelvaud schreef op maandag 07 november 2011 @ 18:49:
Ik heb sinds een maand of 2 ook last van spontane reboots op mijn wildfire (op kpn netwerk). Er is ook totaal geen touw aan vast te knopen wanneer het gebeurt. Ik was altijd erg tevreden met mijn htc, maar dit probleem haalt de lol er el een beetje van af.
Mijn vrouw heeft een Wildfire s en heeft het zelfde probleem. Zit bij Simyo (KPN netwerk) en heeft spontane reboots. Telefoon terug gezet naar fabrieks instellingen. Alle backup fucties van google uit gezet dus echt een schone installatie zonder updates. Als ik nu de telefoon start zonder simkaart dan zijn de problemen verholpen. Zodra die simkaart er in gaat dan beginnen de problemen.

Heb zelf ook een Wildfire s met een simkaart van Hi (KPN Netwerk) en heb tot nu toe geen problemen gehad.

Grtz DevaZ

• DaOzzie
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-04 21:59
Is er al een oplossing voor spontaan rebootende Wildfires? Die van mij doet het ook, ik zt bij Telfort (=KPN)

• DevaZ
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 04-06 07:46
DaOzzie schreef op dinsdag 06 december 2011 @ 21:30:
Is er al een oplossing voor spontaan rebootende Wildfires? Die van mij doet het ook, ik zt bij Telfort (=KPN)
Nieuwe update android 2.3.5 komt er aan mischien dat het dan opgelost is

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

DevaZ schreef op vrijdag 09 december 2011 @ 18:40:
[...]

Nieuwe update android 2.3.5 komt er aan mischien dat het dan opgelost is
Weet je wanneer deze uitkomt?

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Als je zo graag Gingerbread wilt kun je net zo goed nu een custom ROM installeren.

Ik draai nu Cyanogenmod 7.1 (Android 2.3.7) op m'n Wildfire.

• Frank-NL
  • Niet online
Hier afgelopen weekend nog CM7 op een Wildfire gezet. Resultaat: drie reboots in vijf dagen. Nooit meer iets van HTC gehoord. Dat bedrijf krijgt dus nooit meer geld van mij.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Hoe bedoel je precies? Het is toch niet HTC's schuld dat als jij een custom ROM op je Wildfire zet, je reboots krijgt?

Ik snap sowieso niet hoe iedereen hier zoveel last heeft van spontane reboots, ik heb er nooit last van! Behalve dan als ik m'n overclock te hoog zet (ik draai nu 352 - 729 MHz en dat lijkt stabiel)

• Frank-NL
  • Niet online
Misschien moet je de laatste posts dan eens lezen. Het probleem doet zich juist voor bij de stock rom, die custom heb ik geinstalleerd om te zien of dat enig verschil maakt. Het aantal reboots is wel iets minder maar niet verdwenen.

Mijn bezwaar in deze kwestie is de belabberde service van HTC. Ze weten dat er een probleem is maar ze doen er gewoon niets aan. Waardeloos bedrijf.

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Dus jij vind drie reboots in 5 dagen weinig? :P

Ik las ook ergens dat het kan liggen aan de provider die je gebruikt. Misschien dat je daar eens moet gaan kijken, ipv alles op HTC af te schuiven.

Ik heb er iig nooit last van. (Ik heb Vodafone)

• Frank-NL
  • Niet online
Met VF heeft hetzelfde probleem zich voorgedaan. Toch klopt jouw redenatie niet, het is een HTC produkt dat niet goed werkt, dat dat door de combinatie met (in dit geval) KPN komt is niet relevant. KPN levert immers wat in het contract staat, een werkende GSM verbinding.

Als HTC belooft het probleem te onderzoeken en je hoort niets meer, is het HTC dat zich niet van zijn beste kant laat zien.

• willy1986
  • Niet online
Ik heb Simyo (KPN) en geen reboots. SIM kaart al vervangen?

Anoniem: 328672

Heb sinds gisteren het probleem dat ik geen APNs kan instellen/aanpassen/bekijken op mijn Wildfire met Android 2.2.
Wanneer ik "Namen toegangspunten" selecteer (onder Instellingen Mobiel Netwerk), krijg ik even een zwart scherm te zien met bovenaan een titelbalk "Kies carrier", vervolgens komt de volgende melding:
Helaas!
De applicatie Instellingen (proces com.android.settings) is onverwachts gestopt. Probeer het opnieuw.

Heb het toestal al een paar keer volledig uitgeschakeld en terug opgestart maar het probleem blijft.
Enig idee hoe dit op te lossen is?

• hmmmmmmmmmpffff
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18:34
Ik heb sinds enkele dagen het probleem dat mijn Wildfire niet meer met Wifi verbindt.
Deze blijft op "scannen" hangen. Ik heb het getest met meerdere routers op verschillende plaatsen. Andere machines kunnen wel gewoon met wifi verbinden.

Voor zover ik weet heb ik mijn instellingen niet aangepast, heb ook geen custom rom of zo. De laatste officiële firmware staat er op.

Telefoon rebooten heb ik al gedaan.

• willy1986
  • Niet online
htcdev HTCdev
We've added Bootloader Unlock support for the HTC Wildfire S, Wildfire, Salsa, Merge, and Desire at htcdev.com – check it out!
http://www.htcdev.com/bootloader/ :)

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Lol! Nooit verwacht dat ze dat nog zouden doen voor de Wildfire.

Ik neem aan dat dit verder geen extra voordelen heeft als je hem al S-off hebt met Revolutionary?

• fifarunnerr
Compizfox schreef op zaterdag 07 januari 2012 @ 16:34:
Lol! Nooit verwacht dat ze dat nog zouden doen voor de Wildfire.

Ik neem aan dat dit verder geen extra voordelen heeft als je hem al S-off hebt met Revolutionary?
Nee, het heeft juist extra nadelen.
Met de tool van HTC is bootloader dan wel unlockt, maar hij is nog steeds S-ON. Op dat moment kan je wel de kernel, recovery en system images aanpassen, oftewel overclocken, CM installeren en Clockworkmod. Maar met S-ON kan je nog steeds niet de radio flashen. Bovendien kan je geen gegevens in de system partitie aanpassen als je toestel aan staat.

Het voordeel van het unlocken van de bootloader via HTC is volgens mij dat je hem tijdens het rooten(en daarna) niet kan bricken. Je unlockt de bootloader, dus je flasht geen nieuwe(wat je bij Revolutionary wel hebt gedaan).

• willy1986
  • Niet online
Wat is het voordeel voor het flashen van de radio?

Ik draai nu nog steeds de standaard HTC rom 2.2.1 en ik wil wel iets anders... wat is aan te raden? En is dit stappenplan waar Bekos naar verwijst nog steeds actueel? Bekos in "HTC Wildfire"

• harydoo
Omdat ik een ander toestel heb aangeschaft staat de orginele rom weer op mijn wildfire. Maar ik heb door de RUU nog steeds geen S- on. Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijgt?

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 22:12

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Ik heb een Wildfire met cyanogen mod erop, nu wil ik graag originele software er terug op, is dit moeilijk of vrij makkelijk weer te realiseren?!

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ja hoor, gewoon een RUU downloaden.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1275680

[Voor 45% gewijzigd door Compizfox op 16-06-2012 14:13]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

gsm aan de pc verbinden en de exe runnen, veel meer geeft die tutorial niet aan,
ik neem aan dat het de exe runnen is op de wildfire!?

of is het een tool waarin ik een file moet drag/droppen om dan de phone te downgraden?
Maakt het tevens uit welke RUU file ik gebruik?

excuse my noobness..

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Exe's kun je niet runnen op een android device ;)

Download de laatste versie van de WWE-versie (dat voor de westerse wereld geloof ik), zo te zien is dat https://rapidshare.com/fi...release_160191_signed.exe

Sluit je Wildfire aan op je PC en draai dan die EXE.

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Thnx, ik had al een vermoeden indd, maar eens kijken of ik het zo kan gaan proberen..

edit:
Ik heb hier tevens nog een legend liggen met die cyanogen mod erop, zijn er voor de desire ook van die RUU files?

[Voor 42% gewijzigd door SAiN ONeZ op 16-06-2012 16:43]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

sain onez schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 16:42:
Thnx, ik had al een vermoeden indd, maar eens kijken of ik het zo kan gaan proberen..

edit:
Ik heb hier tevens nog een legend liggen met die cyanogen mod erop, zijn er voor de desire ook van die RUU files?
Heb je het nou over een Desire (Bravo) of Legend dan?

Bravo: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=695667
Legend: http://shipped-roms.com/i...gory=android&model=Legend

RUU staat trouwens voor Rom Update Utility, het gaat dus om een shipped ROM (ook wel stock ROM genoemd) met een ingebouwde utility om het 'updaten' makkelijker te maken. Ze zijn immers uitgegeven door HTC zelf, en de gemiddelde klant van HTC heeft niet de kennis om ROM's op de 'normale' manier te flashen en uiteraard wil HTC ook liever niet dat je dat doet ;)

[Voor 26% gewijzigd door Compizfox op 16-06-2012 16:59]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

Tis een legend indd, alleen wordt die wildfire niet herkend door me pc, krijg wel een tingeltje te horen dat ik hem connect, en in eerste instantie installeerde hij wat, maar hij komt dus niet in me verkenner naar voren ?! :? :X

Me eigen GSII word wel direct herkend

edit: op een andere laptop word hij herkend als verwisselbaar mediaapparaat maar de eigenschappen geeft aan alsof het beschadigt is, openen vanuit het rechtermuis menu geeft dat ik een schijf of ander medium moet plaatsen!?

Ik heb de sdcard eruit gehaald omdat ik daar een backup van de contacten op heb staan, moet ik deze erin laten zitten, en word deze geformateerd als ik die RUU file run?

[Voor 43% gewijzigd door SAiN ONeZ op 16-06-2012 17:15]

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

sain onez schreef op zaterdag 16 juni 2012 @ 17:10:
Tis een legend indd, alleen wordt die wildfire niet herkend door me pc, krijg wel een tingeltje te horen dat ik hem connect, en in eerste instantie installeerde hij wat, maar hij komt dus niet in me verkenner naar voren ?! :? :X
Wie heeft gezegd dat hij in de Verkenner zou moeten verschijnen dan? Dat doet hij alleen als je op je Wildfire bij de USB-mode voor Mass Storage kiest, wat je niet moet doen in dit geval ;) Voer gewoon de RUU uit, die zou de nodige drivers moeten installeren en de ROM automatisch moeten flashen.

[Voor 10% gewijzigd door Compizfox op 16-06-2012 17:16]

• SAiN ONeZ

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ah oke, leek me dat als ik de telefoon niet eens herkende op me systeem, die file er ook moeite mee zal hebben..

als die download nu niet eens zo traag is :P
geduld is niet zo me sterkste kant :+

edit:

Werkt erg goed, toestel is weer origineel, thnx voor de pro tips, nu over naar de legend en daar hetzelfde proberen... thnx C

[Voor 25% gewijzigd door SAiN ONeZ op 16-06-2012 18:25]

Pagina: 1 ... 14 15 16 Laatste

Let op:
Vragen over abonnementen en/of levertijden horen hier NIET thuis. Dat kan eventueel in een apart levertijden topic.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee