Ik heb het over lvl 80 nu, gewoon ff een random voor de 2 frosty's heb ik bijna nooit problemen mee (komt misschien omdat ik meestal als tank ga (geen wachtrij = win) en voor mn gevoel de groep toch het meeste baat heeft bij een tank die geen retard is. Als je tank een beetje in de gear zit hoeft de heal minder te doen/kan slechter zijn en dps kan (helaas) altijd wel slacken. Maar krijg je nou een tijdstraf of niet?Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:35:
[...]
Was het maar waar, ik weet niet hoe het op jouw server is maar hier bij mij duurt het (meestal) toch wat langer. Ik vind het dan vooral irritant tijdens het lvl'en van alts, m'n main op 80 heeft er inderdaad minder last van.
Maar m'n altje nu.... gewoon om gek van te worden. Heb ik al meermalen een tank gehad die alles ninja'ed + nog totaal geen aggro houd ook en zelf gewoon uit m'n aoe(rain of fire) wegloopt. Dan ga je me niet vertellen dat je weet wat je doet
Verwijderd
Je krijgt inderdaad een straftijd van een half uur als je leaved, maar ik geloof dat die ingaat vanaf wanneer je joined. dus als je na tien minuten weggaat heb je nog 20 minuten straftijd. Correct me if i'm wrongBartske schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:44:
[...]
Ik heb het over lvl 80 nu, gewoon ff een random voor de 2 frosty's heb ik bijna nooit problemen mee (komt misschien omdat ik meestal als tank ga (geen wachtrij = win) en voor mn gevoel de groep toch het meeste baat heeft bij een tank die geen retard is. Als je tank een beetje in de gear zit hoeft de heal minder te doen/kan slechter zijn en dps kan (helaas) altijd wel slacken. Maar krijg je nou een tijdstraf of niet?
Ben zelf nu m'n Paladin aan het levellen via het LFD systeem. Level 33 nu en kan dus beginnen aan SM, m'n favoriete lowlevel instance! Je hebt wel een rare mix van mensen die al tig alts hebben en mensen die echt niet snappen waar ze mee bezig zijn, maar het is al met al wel erg leuk. Prot pallies zijn redelijk OP op dat level. Typische run zit ik rond de 50% damage done, en 35% van mijn damage is Consecration.
https://niels.nu
Ik heb het niet getimed maar hij verloopt inderdaad wel. Ik weet niet hoe lang of dat je in de dungeon moet zitten. Niet uitgeprobeerd. Die van tien minuten in de dungeon en dan 20 min straftijd werkt iig niet. Ik heb laatst een zeer slechte groep verlaten na +/- 10 min en dat koste me een half uur.Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 17:34:
[...]
Je krijgt inderdaad een straftijd van een half uur als je leaved, maar ik geloof dat die ingaat vanaf wanneer je joined. dus als je na tien minuten weggaat heb je nog 20 minuten straftijd. Correct me if i'm wrong.
Vandaag was avg waiting time voor tank 30 min. Was het maar zo dat je zo snel weer een healer hebt. Op de één of andere manier is daar een grandioos tekort aan op mijn level.Bartske schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:23:
[...]
Nou en dat iemand zo weer leaved. Je krijgt toch een tijdstraf dan of niet (dan kan je binnen zoveel minuten niet meer LFGen toch?). Als iemand leaved dan heb je binnen een minuut weer een tank, 30 seconden een heal en 2 seconde een dps.
[ Voor 29% gewijzigd door HawVer op 30-05-2010 20:39 ]
http://hawvie.deviantart.com/
Verwijderd
Op m'n shaman heb ik dan gelukkig niet dat probleem , tank daarentegen weer welHawVer schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:37:
[...]
Ik heb het niet getimed maar hij verloopt inderdaad wel. Ik weet niet hoe lang of dat je in de dungeon moet zitten. Niet uitgeprobeerd. Die van tien minuten in de dungeon en dan 20 min straftijd werkt iig niet. Ik heb laatst een zeer slechte groep verlaten na +/- 10 min en dat koste me een half uur.
[...]
Vandaag was avg waiting time voor tank 30 min. Was het maar zo dat je zo snel weer een healer hebt. Op de één of andere manier is daar een grandioos tekort aan op mijn level.
Soms als tank instant leaved tank ik even verder tijdens het wachten op nieuwe tank. DPS gear, frost presence => 34-35k hp en als ik niet overpull en de healer niet crap is...kan alle trash er makkelijk aan. Eens proberen of ik een baas kan tanken zo en misschien zal ik altijd als tank queuen dan in de toekomst
Lol neem aan sarcastisch? Met 400 defence ga je niet ver komen als je geen goede healer hebt, en met de random function ga je sowieso commentaar krijgenOwjeih schreef op zondag 30 mei 2010 @ 20:55:
Soms als tank instant leaved tank ik even verder tijdens het wachten op nieuwe tank. DPS gear, frost presence => 34-35k hp en als ik niet overpull en de healer niet crap is...kan alle trash er makkelijk aan. Eens proberen of ik een baas kan tanken zo en misschien zal ik altijd als tank queuen dan in de toekomst
Ook maar weer eens een postje plaatsen; Vandaag met m'n rogue 80 geding't! Nu kan het echte werk dus gaan beginnen, dankzij wat hulpzame guildmembers mezelf wat kunnen aankleden voor heroics en er een paar doorlopen, waardoor ik ook nog eens een aantal redelijke items heb kunnen looten!
Is toch wel een stuk fijner om lekker de dungeons te kunnen doorlopen zonder mensen die leaven/zeuren/ninja-en.
Nu maar eens beginnen met het uppen van de skills, aangezien dat er een beetje bij ingeschoten is
Was een vruchtbare dag vandaag.
Voor de geintresseerden; Klik!
Is toch wel een stuk fijner om lekker de dungeons te kunnen doorlopen zonder mensen die leaven/zeuren/ninja-en.
Nu maar eens beginnen met het uppen van de skills, aangezien dat er een beetje bij ingeschoten is

Was een vruchtbare dag vandaag.
Voor de geintresseerden; Klik!
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Nah, moet toch kunnen. Je bent niet def capped maar dat betekent niet dat ie niet kan tanken op normal dungeons? Ik verwacht niet dat hij daar ICC mee in gaat.Bartske schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:19:
[...]
Lol neem aan sarcastisch? Met 400 defence ga je niet ver komen als je geen goede healer hebt, en met de random function ga je sowieso commentaar krijgen. Beter spaar je dan een tank setje bij elkaar en mix je die met wat dps gear.
Als ie in frost presence 34k health heeft verwacht ik niet dat 'ie nog normals doet.HawVer schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:05:
[...]
Nah, moet toch kunnen. Je bent niet def capped maar dat betekent niet dat ie niet kan tanken op normal dungeons? Ik verwacht niet dat hij daar ICC mee in gaat.
Ik heal al een hele tijd weer overgeared fury warriors. Geloof niet dat die defcapped zijn en toch gaat t wel goed (met name omdat ze bijna geen tijd laten voor de mobs om ze te raken
).
Als ik eerst Aldor op Exalted heb, en daarna de Scyers grind naar Exalted, telt dat dan als twee aparte reputations op exalted? Of maakt dat verder niet uit?
Vorige week sud met de 15% buff dus Syndragosa HC nog neer gekregen.
Deze reset met 20% alles tot Syndragosa en Putricide een 1shot (ok 1 wipe op Deathwhisper omdat we een offspec tank hadden die vergat te taunten vlak voordat de manashield weg was. Met als gevolg dag Melee).
Donderdag begonnen aan Putricide HC. Na elke poging wat gepraat over wat er veranderd kon worden. Hadden al een 1% wipe in de 3e poging
, en na 10 tries is hij dus neer. Werd al wat later en dus de raid maar geeindigd met een TotGC 25.
Vandaag dus verder met Syndragosa. Waardeloze opkomst, hadden net 26 man (of liever gezegd 23 en 3 vrouwen). Maar een ver van ideale setup. 6 Mainspec healers waar we met de kill er 8 gebruikten.
Na lang aarzelen dus toch maar gegaan en een shadowpriest als Disc laten healen.
Zowel de Priest als een nieuwe druid hadden het gevecht op HC gedaan. Druid zelfs nog nooit op normal.
Alles uitgelegd en een eerste pull gedaan. Druid krijgt unchained en blijft casten. Na 8 stacks waarschuw ik mensen altijd even dat ze moeten stoppen en uit de raid moeten lopen. We worden naar binnen getrokken natuurlijk en gelukkig ontploft ie niet in de raid met zijn 14 stacks
. Tank (feral) was net weer gecharged en boem... Frostbreath over de raid. Draakje heeft zo zijn eigenaardigheden als je charged, was namelijk niet de eerste keer
.
Maar goed poging 2. Waar we met de 15% aardig wat wipes erop hadden zitten, zo anders is het met de 20%.
Poging 2 ging ze dus gewoon neer alsof het op Normal stond. Nieuwe druid stond op 2e healing done in zijn 226-232 gear
. Had wel wat mazzel dat ie bijna geen unchained kreeg.
Maar het verwonderd mij dat de stap van 15% naar 20% echt zo een groot verschil uitmaakt.
Ook nog even LK HC geprobeerd maar dat is toch echt wel van een ander niveau. Petje af voor mensen die hem al neer hadden met 5%, 10% en 15 %. Het is echt een behoorlijk pittig gevecht.
Deze reset met 20% alles tot Syndragosa en Putricide een 1shot (ok 1 wipe op Deathwhisper omdat we een offspec tank hadden die vergat te taunten vlak voordat de manashield weg was. Met als gevolg dag Melee).
Donderdag begonnen aan Putricide HC. Na elke poging wat gepraat over wat er veranderd kon worden. Hadden al een 1% wipe in de 3e poging

Vandaag dus verder met Syndragosa. Waardeloze opkomst, hadden net 26 man (of liever gezegd 23 en 3 vrouwen). Maar een ver van ideale setup. 6 Mainspec healers waar we met de kill er 8 gebruikten.
Na lang aarzelen dus toch maar gegaan en een shadowpriest als Disc laten healen.
Zowel de Priest als een nieuwe druid hadden het gevecht op HC gedaan. Druid zelfs nog nooit op normal.
Alles uitgelegd en een eerste pull gedaan. Druid krijgt unchained en blijft casten. Na 8 stacks waarschuw ik mensen altijd even dat ze moeten stoppen en uit de raid moeten lopen. We worden naar binnen getrokken natuurlijk en gelukkig ontploft ie niet in de raid met zijn 14 stacks

Maar goed poging 2. Waar we met de 15% aardig wat wipes erop hadden zitten, zo anders is het met de 20%.
Poging 2 ging ze dus gewoon neer alsof het op Normal stond. Nieuwe druid stond op 2e healing done in zijn 226-232 gear
Maar het verwonderd mij dat de stap van 15% naar 20% echt zo een groot verschil uitmaakt.
Ook nog even LK HC geprobeerd maar dat is toch echt wel van een ander niveau. Petje af voor mensen die hem al neer hadden met 5%, 10% en 15 %. Het is echt een behoorlijk pittig gevecht.
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
Of hij nou vergeet te taunten of niet, op heroic is de boss immume voor taunts(ok 1 wipe op Deathwhisper omdat we een offspec tank hadden die vergat te taunten vlak voordat de manashield weg was. Met als gevolg dag Melee)
niet als de mana shield nog up is. 15k taunts ftw!RichardvdD schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:30:
[...]
Of hij nou vergeet te taunten of niet, op heroic is de boss immume voor taunts
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
RichardvdD schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:30:
[...]
Of hij nou vergeet te taunten of niet, op heroic is de boss immume voor taunts
Wat Kees dus zegtKees schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:40:
[...]
niet als de mana shield nog up is. 15k taunts ftw!
Als het manashield neer is, is ze niet meer te taunten idd.
[ Voor 6% gewijzigd door Zertaxka op 31-05-2010 01:27 ]
World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !
ja teld als 2RichardvdD schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:21:
Als ik eerst Aldor op Exalted heb, en daarna de Scyers grind naar Exalted, telt dat dan als twee aparte reputations op exalted? Of maakt dat verder niet uit?
Maar aan de andere kant waarom al die moeite doen ?
Nou weer een 'bijzonder' weekend...
Op zaterdag ff wat randoms gequeued (9 x) en echt bizarre dingen gehad, het begon al goed op mijn priest.
Ik zit meestal op Mumble met een paar gasten uit het TBC tijdperk en die zitten weer verdeeld over een aantal guilds op BDF, 1 daarvan wilde ook wel een paar randoms doen dus queude samen met mij.
Eerste random was HoR, de 'tank' komt binnen in volledige pvp gear.. 33k hp.. ineens verandert de tank zijn gear naar 'tank gear' en... nog 29k over.. na ff zijn set geinspecteerd te hebben bleek hij een mix van pve (blues) en pvp gear te hebben.. op mumble lag iedereen alweer in een deuk want kennelijk gebeurt dit alleen bij mij, heb de 30 minuten cooldown maar gepakt en naar andere toon gegaan.
2de poging kwamen we in Gundrak ik op mijn retpala maatje op shaman ze waren nog bij de eerste boss en net gewiped.. een warrior tank, rogue, mage, maatje van mij als healer en ik...
De rogue en mage deden net 900dps de tank ~1100.. en de tank kon dus geen aggro houden.. aan het einde van de instance stond ik op 65% dmg done overall..
Op naar de volgende.. ik ging op mijn Fury warrior en de Shaman healde. We kregen PoS de tank had 38k hp wat helemaal niet slecht is maar de healer had moeite hem omhoog te houden, 1 wipe op eerste boss omdat er geen saronite boulders waren gebeurt heel vaak. We gaan door naar Ick, ging allemaal goed 1 was er dood door poison nova, hij wordt geressed zien we ineens de tank er vandoor racen zo de berg op 'WTF are u guys doing?!' vraagt hij nog.. begon te schelden dat we noobs waren enzo 3 minuten later verliet hij de groep. Even gequeued en we kregen een 56k pala tank, rest ging goed.
Nu was mijn Shaman aan de beurt en wonder boven wonder een goeie groep PoS, gingen als een trein, niemand onder de 4k dps, helaas is dit meer uitzondering dan regel.
Omdat we zoveel 'lol' hadden wilde er nog 1 mee die op mumble zat hij kon het zich gewoon niet voorstellen.
Hij komt op zijn Warlock ik op mijn Druid en de Shaman we kregen Occulus.. Prot Pala ~25k hp en DK.. toch maar een poging gewaagd wat doet de Warlock die gooit overal SoC op.. ik Starfall+Huri.. en tank kreeg geen aggro
niet dat het nodig was want alles was onder 2 seconden dood. Opzich verliep alles goed totdat we met de drakes de lucht in moesten.. de DK 'kon ons niet vinden' wij gingen gewoon door de 'sentinels' afmaken zien we ineens die DK voorbij suizen met 5-6 drakes achter hem aan... toen we de sentinel neer hadden waren we nogsteeds in combat.. dus de Drakes konden we snel verwachten zodra de DK dood was.. wipe.. Vote kick.. en weer verder. Komt er een Hunter in de groep deze begon gelijk de commanderen dat we 'deze' kant op moesten... echt waar komen die idioten vandaan... Bij de 2de boss ging de hunter dood omdat hij gewoon in de beams etc bleef staan, 3de boss.. ging hij distracting shot gebruiken omdat hij vondt dat de boss niet gewoon op die frostbomb meuk getanked mag worden.. hij dood.. wij boss neergeknalt.. de huntard weer geressed.. en door naar Eregos.. De huntard.. vliegt omhoog pakt 20000000 whelps mee.. hij weer dood.. zijn we maar aan Eregos begonnen.. zo neer.. Wat bleek de Huntard had wel een res verwacht dus is niet gaan lopen.. wij gewoon maar chest geloot en weggegaan.. jammer hoor voor hem..
Nog 1 om het af te sluiten, Ik ben maar aan mijn Hunter begonnen, ik ben 'samen' met een Paladin gaan levelen, ik zit nu op lvl24 hij op 20. Het valt me op dat je als Hunter echt geen flikker hoeft te doen om het zo maar te zeggen om de dmgdone/dps meters te toppen hoef je niets meer te doen dan 'tab/1' en hij knalt al voor je. Ik heb WC een aantal keer gedaan, DM een aantal keer en eindig meestal met 74-80 dps als ik dan Hunters Mark+Bloodfury gebruik op bosses zit ik snel tegen de 110dps.
Maarja ook hier kom je de idiootste dingen tegen, zo ging mijn eerste WC nergens over..
We komen aan Druid tank, 'dps Priest', ele/enh Shaman, Mage en een balance Druid de tank pakt de eerste raptor.. skinned.. en 'verdwijnt' ineens is hij ergens in de barrens.. (Teleport out of instance).. dus wij hadden zoiets van 'WTF' (ondertussen zaten er ~15man op Mumble die half dood waren van het lachen..).
Toen we vroegen waar de tank bleef.. geen reactie.. we konden hem niet kicken voor 12 minuten.. de mage verlaat de groep en de tank die ook leader was queued ons weer.. Komt er een rogue binnen en die vraagt zich af waar de tank is.. wij leggen het uit en die gast krijgt kortsluiting in z'n hoofd ofzo en gaat me een partij tekeer.
De priest verlaat de groep en alleen ik, rogue en de shaman waren er nog. Hebben we met z'n 3en maar een hoop aan het begin gecleared en konden we de tank (Darkstyle) kicken. 2 minuten in queue en party was weer compleet, uiteindelijk maar de hele zut gecleared en toch nog wel een leuke upgrade gekregen uit het tasje en die 'of the fang' set gloves.
Dit waren alleen nog maar voorbeeldjes van Zaterdag.. Ben ik nou de enige die dit soort shit meemaakt?
Het lijkt wel of er steeds meer idioten in WoW komen zodra je een groep hebt met mensen die heirlooms hebben zit je meestal wel goed, heb je die niet dan... pfffffffff....
Op zaterdag ff wat randoms gequeued (9 x) en echt bizarre dingen gehad, het begon al goed op mijn priest.
Ik zit meestal op Mumble met een paar gasten uit het TBC tijdperk en die zitten weer verdeeld over een aantal guilds op BDF, 1 daarvan wilde ook wel een paar randoms doen dus queude samen met mij.
Eerste random was HoR, de 'tank' komt binnen in volledige pvp gear.. 33k hp.. ineens verandert de tank zijn gear naar 'tank gear' en... nog 29k over.. na ff zijn set geinspecteerd te hebben bleek hij een mix van pve (blues) en pvp gear te hebben.. op mumble lag iedereen alweer in een deuk want kennelijk gebeurt dit alleen bij mij, heb de 30 minuten cooldown maar gepakt en naar andere toon gegaan.
2de poging kwamen we in Gundrak ik op mijn retpala maatje op shaman ze waren nog bij de eerste boss en net gewiped.. een warrior tank, rogue, mage, maatje van mij als healer en ik...
De rogue en mage deden net 900dps de tank ~1100.. en de tank kon dus geen aggro houden.. aan het einde van de instance stond ik op 65% dmg done overall..
Op naar de volgende.. ik ging op mijn Fury warrior en de Shaman healde. We kregen PoS de tank had 38k hp wat helemaal niet slecht is maar de healer had moeite hem omhoog te houden, 1 wipe op eerste boss omdat er geen saronite boulders waren gebeurt heel vaak. We gaan door naar Ick, ging allemaal goed 1 was er dood door poison nova, hij wordt geressed zien we ineens de tank er vandoor racen zo de berg op 'WTF are u guys doing?!' vraagt hij nog.. begon te schelden dat we noobs waren enzo 3 minuten later verliet hij de groep. Even gequeued en we kregen een 56k pala tank, rest ging goed.
Nu was mijn Shaman aan de beurt en wonder boven wonder een goeie groep PoS, gingen als een trein, niemand onder de 4k dps, helaas is dit meer uitzondering dan regel.
Omdat we zoveel 'lol' hadden wilde er nog 1 mee die op mumble zat hij kon het zich gewoon niet voorstellen.
Hij komt op zijn Warlock ik op mijn Druid en de Shaman we kregen Occulus.. Prot Pala ~25k hp en DK.. toch maar een poging gewaagd wat doet de Warlock die gooit overal SoC op.. ik Starfall+Huri.. en tank kreeg geen aggro
Nog 1 om het af te sluiten, Ik ben maar aan mijn Hunter begonnen, ik ben 'samen' met een Paladin gaan levelen, ik zit nu op lvl24 hij op 20. Het valt me op dat je als Hunter echt geen flikker hoeft te doen om het zo maar te zeggen om de dmgdone/dps meters te toppen hoef je niets meer te doen dan 'tab/1' en hij knalt al voor je. Ik heb WC een aantal keer gedaan, DM een aantal keer en eindig meestal met 74-80 dps als ik dan Hunters Mark+Bloodfury gebruik op bosses zit ik snel tegen de 110dps.
Maarja ook hier kom je de idiootste dingen tegen, zo ging mijn eerste WC nergens over..
We komen aan Druid tank, 'dps Priest', ele/enh Shaman, Mage en een balance Druid de tank pakt de eerste raptor.. skinned.. en 'verdwijnt' ineens is hij ergens in de barrens.. (Teleport out of instance).. dus wij hadden zoiets van 'WTF' (ondertussen zaten er ~15man op Mumble die half dood waren van het lachen..).
Toen we vroegen waar de tank bleef.. geen reactie.. we konden hem niet kicken voor 12 minuten.. de mage verlaat de groep en de tank die ook leader was queued ons weer.. Komt er een rogue binnen en die vraagt zich af waar de tank is.. wij leggen het uit en die gast krijgt kortsluiting in z'n hoofd ofzo en gaat me een partij tekeer.
De priest verlaat de groep en alleen ik, rogue en de shaman waren er nog. Hebben we met z'n 3en maar een hoop aan het begin gecleared en konden we de tank (Darkstyle) kicken. 2 minuten in queue en party was weer compleet, uiteindelijk maar de hele zut gecleared en toch nog wel een leuke upgrade gekregen uit het tasje en die 'of the fang' set gloves.
Dit waren alleen nog maar voorbeeldjes van Zaterdag.. Ben ik nou de enige die dit soort shit meemaakt?
Het lijkt wel of er steeds meer idioten in WoW komen zodra je een groep hebt met mensen die heirlooms hebben zit je meestal wel goed, heb je die niet dan... pfffffffff....
[ Voor 50% gewijzigd door prutser001 op 31-05-2010 09:40 ]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Ja, maar daar ging het ook niet om, vergeten te taunten maakt niets uit, vergeten genoeg threat te doen welKees schreef op maandag 31 mei 2010 @ 00:40:
[...]
niet als de mana shield nog up is. 15k taunts ftw!
Nouja, de teller staat bijvoorbeeld op 22/25 oid, schiet dat dan niet terug naar 21/25 zodra je Aldor weer verliest? En ja, het is veel moeite, maar ik koop de eyes zoveel mogelijk en het is natuurlijk niet iets wat in een dag klaar hoeft te zijn. 1300 eyes is ook wel erg veel om effe te farmenMektheb schreef op maandag 31 mei 2010 @ 06:51:
[...]
ja teld als 2, als je iets behaald hebt kan het vervolgens niet ongedaan worden
Maar aan de andere kant waarom al die moeite doen ?
[ Voor 43% gewijzigd door Divak op 31-05-2010 08:19 ]
Hoi,
ik heb m'n lvl 40 dwergpriest omgespecked naar Holy (ggen goud genoeg voor duel) , om er mee te kunnen healen. Heeft er iemand nog tips ed ik zit op een pve server thanks
ik heb m'n lvl 40 dwergpriest omgespecked naar Holy (ggen goud genoeg voor duel) , om er mee te kunnen healen. Heeft er iemand nog tips ed ik zit op een pve server thanks
Eigenlijk gewoon spelen, vooral flash heal gebruiken op jou level. Verder moet je even kijken wat voor spells je erbij krijgt.BruntFCA schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:29:
Hoi,
Op level 80 wordt het vooral circle of healing, flash heal en prayer of mending. Verder ligt het aan je spec, ben zelf met mainspec gespecced voor sterke renews, wat lekker werkt op bepaalde fights. Al gebruik ik dat niet zoveel als de drie spells die ik eerder heb beschreven.
Als offspec speel ik discipline, maar dat is een verhaal apart
Lang weekendboek:
Donderdagochtend niet veel tijid, maar wel op mijn DK nog even AT dailies gedaan, daarmee kwam ik op 2% voor level 80.
Vrijdag die laatste 2% gehaald en meteen begonnen met het verzamelen van Champion Seals.
Daarna nog wat guildies gepord voor een FoS normal run met mij als tank. Dat ging niet eens echt verkeerd. Na FoS ook meteen PoS gedaan. In PoS de 2 handed mace kunnen looten van Garfrost.
Daarna ook nog een random heroic (Nexus) gedaan als tank.
Zaterdag begonnen met mijn 2 handed mace skill van 12 naar 400 omhoog te werken
.
Daarna joinde ik de queue als tank voor ToC normal. Ik kom in de instance, krijg meteen een whisper in de trend van switch to tank spec or GTF out. Ik antwoorde dat blood een viable tankspec is waarop ik als vervolg kreeg 20k health maakt geen tank (mijn health was overigens 23k met normale wapen in frost spec) . Ik bleef gewoon natuurlijk. Na het jousing event verlaat iemand de groep (niet degene die whisperde). Vervolgens opnieuw de queue in en ik die diegene die whisperde joinen als tank, helaer en dps. Dus ik join maar als dps en switch naar mijn (in gear veel mindere) dps spec, begint die gast weer te mekkeren dat ik maar moet tanken.
Ik switch dus weer terug (maar in mijn haast vergeet ik weer eens mijn frost presence). Faction champs gaan neer en meneer de whiner praat in /p in een voor mij onbekende taal met een ander in de party en verlaat vervolgens de groep. Ik ben het ook zat en verlaat hem ook maar.
Daarna nog een paar random heroics gedaan als DPS om emlbems te verzamelen voor tank gear.
Totnogtoe de volgende items gekocht voor EoT:
1. Tank ring]
2. Tank libram
Volgende EoT gaan naar T9 tank set. Ik weet alleen nog niet in welke volgorde.
Mijn huidige tank gear is terug te vinden in Mijn WoW-heroes profiel. Mijn DPS-gear is de Blood 55/17/0 spec en mijn tank-gear is in de Blood 53/8/10 spec. Op dit momoent kom ik aan de 24k health (zonder frost presence) en zit op 540 def (dus crit immune voor raid bosses)
Maar gear kan nog een stuk beter, met name trinkets, maar dat is vooral een kwestie van geluk of geduld hebben.
Iemand nog tips waarop te focussen om te vervangen?
Donderdagochtend niet veel tijid, maar wel op mijn DK nog even AT dailies gedaan, daarmee kwam ik op 2% voor level 80.
Vrijdag die laatste 2% gehaald en meteen begonnen met het verzamelen van Champion Seals.
Daarna nog wat guildies gepord voor een FoS normal run met mij als tank. Dat ging niet eens echt verkeerd. Na FoS ook meteen PoS gedaan. In PoS de 2 handed mace kunnen looten van Garfrost.
Daarna ook nog een random heroic (Nexus) gedaan als tank.
Zaterdag begonnen met mijn 2 handed mace skill van 12 naar 400 omhoog te werken
Daarna joinde ik de queue als tank voor ToC normal. Ik kom in de instance, krijg meteen een whisper in de trend van switch to tank spec or GTF out. Ik antwoorde dat blood een viable tankspec is waarop ik als vervolg kreeg 20k health maakt geen tank (mijn health was overigens 23k met normale wapen in frost spec) . Ik bleef gewoon natuurlijk. Na het jousing event verlaat iemand de groep (niet degene die whisperde). Vervolgens opnieuw de queue in en ik die diegene die whisperde joinen als tank, helaer en dps. Dus ik join maar als dps en switch naar mijn (in gear veel mindere) dps spec, begint die gast weer te mekkeren dat ik maar moet tanken.
Ik switch dus weer terug (maar in mijn haast vergeet ik weer eens mijn frost presence). Faction champs gaan neer en meneer de whiner praat in /p in een voor mij onbekende taal met een ander in de party en verlaat vervolgens de groep. Ik ben het ook zat en verlaat hem ook maar.
Daarna nog een paar random heroics gedaan als DPS om emlbems te verzamelen voor tank gear.
Totnogtoe de volgende items gekocht voor EoT:
1. Tank ring]
2. Tank libram
Volgende EoT gaan naar T9 tank set. Ik weet alleen nog niet in welke volgorde.
Mijn huidige tank gear is terug te vinden in Mijn WoW-heroes profiel. Mijn DPS-gear is de Blood 55/17/0 spec en mijn tank-gear is in de Blood 53/8/10 spec. Op dit momoent kom ik aan de 24k health (zonder frost presence) en zit op 540 def (dus crit immune voor raid bosses)
Maar gear kan nog een stuk beter, met name trinkets, maar dat is vooral een kwestie van geluk of geduld hebben.
Iemand nog tips waarop te focussen om te vervangen?
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
Ding.
Shaman is van 't weekend van 76 naar 80 gegaan. Heb eerst de tweede helft van Borean Tundra leeggequest, en vervolgens Grizzly Hills en het eerste deel van Dragonblight voor ik dingde. Even naar de trainer, was ik een level of vier, vijf niet meer geweest, om spells en dual spec te kopen. Kostte me zo'n 1.5k gold.
Vervolgens vannacht de quests in Dragonblight afgemaakt en sta nu weer rond de 21k, met dus nog vier complete questzones te gaan. Die zal ik wel moeten doen ook (lag al in de planning), want met 12.3k health en 14.1k mana wil ik nog niet eens aan heroics denken.
Vervolgens vannacht de quests in Dragonblight afgemaakt en sta nu weer rond de 21k, met dus nog vier complete questzones te gaan. Die zal ik wel moeten doen ook (lag al in de planning), want met 12.3k health en 14.1k mana wil ik nog niet eens aan heroics denken.
De laatste tijd ben ik uitgenodigd om mee te doen met een ICC10 hc groep in de guild. Meer om het gaatje op te vullen als ze er nog één missen, maar dat vind ik niet zo heel erg. Door sporadisch mee te doen met deze groep ben ik ondertussen 8/12 ICC10 hc. Een aantal pogingen op Sindragosa (hc) gedaan maar heel veel domme foutjes zorgen voor wipes. Daarbij was het even aftasten om te zien wat we wel of niet konden maken met die Unchained Magic "explosie". Uiteindelijk maar 1 keer onder de 35% gekomen, de rest van de tijd gingen er altijd mensen dood door domme dingen zoals een ice block kapot maken net voordat de bom de grond raakt of mensen die d/c'en mid fight.
Jammer dat we met de guild amper nog 25 man bijelkaar kunnen krijgen. De vorige paar raid dagen kwamen we niet eens tot de 20 signups. Deze week hebben we maar 1 uit de (tot nu toe) 3 raid dagen een groep bij elkaar gekregen en zodoende hebben we nog niet eens de gebruikelijke 11/12 neer (9/12 nu, moeten frost wing nog). We hebben nog 2 raid dagen "pogingen" over maar ik betwijfel dat we nog 25 man bij elkaar kunnen krijgen.
Jammer dat we met de guild amper nog 25 man bijelkaar kunnen krijgen. De vorige paar raid dagen kwamen we niet eens tot de 20 signups. Deze week hebben we maar 1 uit de (tot nu toe) 3 raid dagen een groep bij elkaar gekregen en zodoende hebben we nog niet eens de gebruikelijke 11/12 neer (9/12 nu, moeten frost wing nog). We hebben nog 2 raid dagen "pogingen" over maar ik betwijfel dat we nog 25 man bij elkaar kunnen krijgen.
Klein verslagje,
Alleen gister avond gespeeld, samen met me vriendin (huntert) een druid aan het lvlen.
We spelen nu 3weken samen en zijn gister allebei lvl 22 gedingt.
Valt me echt mee hoe mijn vriendin speelt, Ze is dus nu net 3weken samen met mij bezig en wist echt helemaal niets van wow. maar ze pakt alles goed op en vind het erg leuk allemaal.
Ze koos een hunter want dan kon ze een beestje temmen(vrouwen houden van beesjes)lol
Gister avond voor het eerst maar de random ingestapt samen met haar, en dat beviel der ook wel, ik ben maar mee gegaan als healer, was nog lvl 18 en vanaf lvl 20 krijg je geloof ik betere tank spels op je druid dus dat ga ik binnenkort maar eens uitproberen, eerst maar healen dus om zo de lfg iets sneller te laten beginnen.
Eerst even uitgelegd wat niet verstandig is om te doen in een groep en wat juist wel. het need/greed systeem uitgelegd,(ze vroeg uiteindelijk toch bij elk item 'is dit goed? moet ik dit hebben?')
We kwamen eerst in WC, dus ik maar de tank gemarkeerd als sterretje, vond ze erg handig zo kon ze zien achter wie ze aan moest lopen, aangezien ik healer was hoefde ze niet achter mij aan te lopen. Af en toe was de groep wel een beetje een zooitje omdat er een paladin(dps) die waarschijnlijk vond dat het niet snel genoeg ging en dus vaak de mobs op hem liet agroen. kon het wel bijhouden als healer dus vond het niet zo erg.
Maar ze vond het erg leuk om zo mee te lopen, we hebben nog wat leuke blauwe gear kunnen looten in WC, daarna nog een run DM, na 3 tanks ging het eindelijk goed. vlak voor de laatste boss op het schip kreeg mijn vriendin telefoon, en ja hoor, kon ze gewoon door blijven spelen (vrouwen en multi tasken).
Verder vond ze het erg handig dat er een tank was, want dan hoefde ik haar niet zo te healen.
Kortom ben ik blij dat ze het allemaal leuk vond, en dat ze het allemaal erg goed op pakte, normaal gesproken is ze niet zo van de spelletjes.
Alleen gister avond gespeeld, samen met me vriendin (huntert) een druid aan het lvlen.
We spelen nu 3weken samen en zijn gister allebei lvl 22 gedingt.
Valt me echt mee hoe mijn vriendin speelt, Ze is dus nu net 3weken samen met mij bezig en wist echt helemaal niets van wow. maar ze pakt alles goed op en vind het erg leuk allemaal.
Ze koos een hunter want dan kon ze een beestje temmen(vrouwen houden van beesjes)lol
Gister avond voor het eerst maar de random ingestapt samen met haar, en dat beviel der ook wel, ik ben maar mee gegaan als healer, was nog lvl 18 en vanaf lvl 20 krijg je geloof ik betere tank spels op je druid dus dat ga ik binnenkort maar eens uitproberen, eerst maar healen dus om zo de lfg iets sneller te laten beginnen.
Eerst even uitgelegd wat niet verstandig is om te doen in een groep en wat juist wel. het need/greed systeem uitgelegd,(ze vroeg uiteindelijk toch bij elk item 'is dit goed? moet ik dit hebben?')
We kwamen eerst in WC, dus ik maar de tank gemarkeerd als sterretje, vond ze erg handig zo kon ze zien achter wie ze aan moest lopen, aangezien ik healer was hoefde ze niet achter mij aan te lopen. Af en toe was de groep wel een beetje een zooitje omdat er een paladin(dps) die waarschijnlijk vond dat het niet snel genoeg ging en dus vaak de mobs op hem liet agroen. kon het wel bijhouden als healer dus vond het niet zo erg.
Maar ze vond het erg leuk om zo mee te lopen, we hebben nog wat leuke blauwe gear kunnen looten in WC, daarna nog een run DM, na 3 tanks ging het eindelijk goed. vlak voor de laatste boss op het schip kreeg mijn vriendin telefoon, en ja hoor, kon ze gewoon door blijven spelen (vrouwen en multi tasken).
Verder vond ze het erg handig dat er een tank was, want dan hoefde ik haar niet zo te healen.
Kortom ben ik blij dat ze het allemaal leuk vond, en dat ze het allemaal erg goed op pakte, normaal gesproken is ze niet zo van de spelletjes.
@_Peter2_ wat een wazig gebeurtenis die ToC normal
Hierbij mijn kleine logboekje.
Gisteren samen met een paar guildies besloten om de achievment voor de molten core te gaan halen. Dus we zijn begonnen met het doen van attunement quest. Als je de quest gedaan hebt kun je een portal krijgen naar de ingang van de Molten Core. Daarvoor moet je eerst helemaal door Blackrock Depths heen. Was wel erg gezellig. Eén van de level 80 besloot de emperor alsvast te killen en daarna kregen we de hele wing op ons dak. Gelukkig waren Gotcoast en de knuffelpriest in de buurt. Anders had ik zeker het loodje gelegd.
Daarna in de loop van de middag maar even de Shadowforge key gescored. Later nog eens gedaan samen met GotCoast. Je kunt hem heel makkelijk krijgen als je maar weet waar je hem moet halen. Blackrock Depths is een behoorlijk doolhof.
Al met al wel een gezellig guild dagje zo.
Daarnaast nog een keer mana tombs gedaan voor het shield. Maar helaas, geen shield drop. Nog even en ik heb hem niet meer nodig omdat ik dan Cobalt gear kan krijgen.
Hierbij mijn kleine logboekje.
Gisteren samen met een paar guildies besloten om de achievment voor de molten core te gaan halen. Dus we zijn begonnen met het doen van attunement quest. Als je de quest gedaan hebt kun je een portal krijgen naar de ingang van de Molten Core. Daarvoor moet je eerst helemaal door Blackrock Depths heen. Was wel erg gezellig. Eén van de level 80 besloot de emperor alsvast te killen en daarna kregen we de hele wing op ons dak. Gelukkig waren Gotcoast en de knuffelpriest in de buurt. Anders had ik zeker het loodje gelegd.
Daarna in de loop van de middag maar even de Shadowforge key gescored. Later nog eens gedaan samen met GotCoast. Je kunt hem heel makkelijk krijgen als je maar weet waar je hem moet halen. Blackrock Depths is een behoorlijk doolhof.
Al met al wel een gezellig guild dagje zo.
Kort weekend verslag:
Vooral gelevelled met mijn Lock dit weekend. Nu level 32. Begin het steeds leuker te vinden om te spelen op deze lock. Verder mijn Druid ook even 4 levels gegeven, deze staat nu op level 8. Daarnaast nog een rogue aangemaakt en even wat geprobeerd hierop, wat speelt dat anders, maar wel enorm leuk.
Doel is de komende weken de Lock zsm richting de lvl 50 te krijgen, daarna de druid lvl 30 en de rogue ook lvl 30, daarna zien we wel wat er komt. Doel is 1 level per dag voor de lock. En dat lukt me meestal wel in een uurtje playtime.
Op dit moment door RL niet al te veel speeltijd steeds, hierdoor kan ik niet raiden atm..... dus dan maar levellen
Vooral gelevelled met mijn Lock dit weekend. Nu level 32. Begin het steeds leuker te vinden om te spelen op deze lock. Verder mijn Druid ook even 4 levels gegeven, deze staat nu op level 8. Daarnaast nog een rogue aangemaakt en even wat geprobeerd hierop, wat speelt dat anders, maar wel enorm leuk.
Doel is de komende weken de Lock zsm richting de lvl 50 te krijgen, daarna de druid lvl 30 en de rogue ook lvl 30, daarna zien we wel wat er komt. Doel is 1 level per dag voor de lock. En dat lukt me meestal wel in een uurtje playtime.
Op dit moment door RL niet al te veel speeltijd steeds, hierdoor kan ik niet raiden atm..... dus dan maar levellen
Productief weekendje gehad. We zitten inmiddels op 7/12 hc ICC25. Gisteravond Saurfang neer gehaald, dus nu hebben we alleen LDW, Dreamwalker, Putri, Sindy en LK nog staan. Dreamwalker proberen we vanavond. Daarna alleen nog het relatief moeilijkere grut.
'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.
Gisteren dan eindelijk weer geraid en in 1 avond Festergut 10HC en Rotface 10HC neergelegt, ging opzich best lekker alleen moet ik, van mijzelf, meer DPS eruit kunnen persen.
Mijn gear ligt wel ietsje lager dan de overige Rogue's maar dat resulteert in een verschil van 200 tot 500DPS.
Dat is mi. wel te overbruggen door wat scherper op CD's te letten en misschien wat meer Boss-DPS-Time te versieren of eventueel wat meer Haste Pots naar binnen te gieten
Mijn gear ligt wel ietsje lager dan de overige Rogue's maar dat resulteert in een verschil van 200 tot 500DPS.
Dat is mi. wel te overbruggen door wat scherper op CD's te letten en misschien wat meer Boss-DPS-Time te versieren of eventueel wat meer Haste Pots naar binnen te gieten
Sinds 2 weken begint mijn guild weer lekker te lopen.
Ik heb 2 Guilds gehad, Offline in Ulduar tijdperk en Incursium in het TotC tijdperk, beide vrij succesvol. Maar er moet altijd iemand zijn die het dan weer moet verpesten in vakantie tijden etc. daardoor zijn deze uit elkaar gevallen zijn.
Ik heb nu in de ICC tijd weer een nieuwe guild opgestart met 2 vrienden van me, een Fin en een Engels dude, in het begin is het altijd lastig een guild op te zetten omdat je veel mensen moet recruiten weinig progress hebt en er zitten altijd 100% retards bij die een raid verzieken (Lootwhores/Whiners).
Maar nu na 2 weken aan recruiting en raiden hebben we eindelijk een stevige groep van mensen die veel raiden en niet moeilijk doen over gear. We hebben nu in plaats van de gebruikelijke 6/12 bosses down op woensdag gewoon 10/12 bosses down op woensdag. Rest van de week lekker wipen op Sindragosa maar ja wel progress
Mensen die onze Putricide en Blood-Queen Lanathel kills willen zien kunnen op mijn profiel het Youtube channel vinden.
Ik heb 2 Guilds gehad, Offline in Ulduar tijdperk en Incursium in het TotC tijdperk, beide vrij succesvol. Maar er moet altijd iemand zijn die het dan weer moet verpesten in vakantie tijden etc. daardoor zijn deze uit elkaar gevallen zijn.
Ik heb nu in de ICC tijd weer een nieuwe guild opgestart met 2 vrienden van me, een Fin en een Engels dude, in het begin is het altijd lastig een guild op te zetten omdat je veel mensen moet recruiten weinig progress hebt en er zitten altijd 100% retards bij die een raid verzieken (Lootwhores/Whiners).
Maar nu na 2 weken aan recruiting en raiden hebben we eindelijk een stevige groep van mensen die veel raiden en niet moeilijk doen over gear. We hebben nu in plaats van de gebruikelijke 6/12 bosses down op woensdag gewoon 10/12 bosses down op woensdag. Rest van de week lekker wipen op Sindragosa maar ja wel progress
Mensen die onze Putricide en Blood-Queen Lanathel kills willen zien kunnen op mijn profiel het Youtube channel vinden.
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Van het weekend een nieuwe neck gekregen op mijn Lock in ICC 25 : http://www.wowhead.com/item=49975 .
En weer geen token voor Warlock zien droppen bij Saurfang
.
Ik heb ook nog ICC 25 op mijn Druid gedaan wat ietsjes minder soepel ging dan op mijn Lock.
Ging op zich niet slecht, behalve op het feit dat ik dood was gegaan op Deathwhisper omdat ik de tank overaggro'de
.
Tot 4 keer toe de rolls verloren tegen een andere balance Druid, die volledig PvP gegeared was en geen sockets en geen enchants had
(gearscore ftl). Waaronder dus ook de token verloren tegen hem.
En weer geen token voor Warlock zien droppen bij Saurfang
Ik heb ook nog ICC 25 op mijn Druid gedaan wat ietsjes minder soepel ging dan op mijn Lock.
Ging op zich niet slecht, behalve op het feit dat ik dood was gegaan op Deathwhisper omdat ik de tank overaggro'de

Tot 4 keer toe de rolls verloren tegen een andere balance Druid, die volledig PvP gegeared was en geen sockets en geen enchants had

Wat is trouwens de Hit / Exp rating waarop je moet richten met een DK tank? (Blood spec, 2 handed weapon)
Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux
De standaard hit/exp softcap voor elke 2h, boven de 26 exp gaan is puur het weghalen van de parry-cap (dacht 57 expertise) maar die stats kan je beter naar andere stats gooien.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Ik ben nu al een tijdje aan het rondkijken welke gems ik het beste kan gebruiken op mijn sham-ele-man.
Vorige week was een shammie hierop het forum die had weer heel veel SP gegemmed.
Ik had weer ergens anders gelezen dat Hit Rating erg laag was (be.imba.hu)..
Nu weet ik toevallig dat ik eigenlijk zeer zelden (maar dan ook echt zelden) spells hun doel missen..
Wat is aan te raden? Er zijn nog wat ilvl219 items, die wil ik z.s.m. upgraden, maar dat moet nog ff gebeuren, dus die zijn ook nog niet ge-enchanted..
En onze guild BS is al een tijdje offline, voor de buckle..
Kan er iemand eens een blik overheen werpen? Tnxs!
Zie m'n sig voor de link!
Vorige week was een shammie hierop het forum die had weer heel veel SP gegemmed.
Nu weet ik toevallig dat ik eigenlijk zeer zelden (maar dan ook echt zelden) spells hun doel missen..
Wat is aan te raden? Er zijn nog wat ilvl219 items, die wil ik z.s.m. upgraden, maar dat moet nog ff gebeuren, dus die zijn ook nog niet ge-enchanted..
http://www.wowhead.com/item=50273
Deze jongen ben je in 1x van je hit problemen af, ik verkies nog steeds 2h staff boven 1h/shield, als er geen hit op de 1h zit. Verder zit ik enkel op SP, niet rode sockets gaan icm haste, crit of stamina (blauwe slot) mocht ik een socket bonus nodig hebben of de meta requirements.
Deze jongen ben je in 1x van je hit problemen af, ik verkies nog steeds 2h staff boven 1h/shield, als er geen hit op de 1h zit. Verder zit ik enkel op SP, niet rode sockets gaan icm haste, crit of stamina (blauwe slot) mocht ik een socket bonus nodig hebben of de meta requirements.
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Na afgelopen weekend weet ik hoe het is om een raid boss te zijn 
In mijn guild zitten nogal wat pvp'ers, ik heb er niet zoveel mee maar ze wilden graag even SW en IF op zijn kop zetten.
Helaas waren er niet al teveel mensen online dus met 5,5 mensen (1 level 67) op pad.
En het ging niet eens slecht, na een tijdje in SW naar IF vertrokken en daar in de Mystic Ward in 1 van de huizen ons kamp opgezet.
Na niet al teveel tijd was er aan de Alliance kant al behoorlijk veel tumult. Er zouden meer dan 20 horde in IF zijn....nee 5 mensen, 5
Wij hebben met man en macht standgehouden in dat huis en (dankzij mijn vriendin die spioneerde aan de Alliance kant) hoorden wij dat wij blijkbaar met meer dan 20 man waren gekomen dus werden er raids opgezet.
De fout die zij gewoon maakten was dat van de 5 wij 2 zeer goede healers hadden en ook goed in de pvp gear en daar niet op afgingen. Zij gingen vrolijk op ons dps'ers hakken en vonden het blijkbaar niet vreemd dat wij elke keer weer full health waren.
Wij letten daarintegen wel weer op en elke boom of andere healer die we zagen werd omgehakt.
Helaas waren 2 aparte raid groepen teveel voor ons en bleef men corpscampen en patrouilleren op plekken dat wij konden ressen dus het was een tijdje wachten als spookje en daarna maar vertrokken.
Het was geweldig om een keer te doen en hopelijk zijn mijn guildies zsm klaar met het bewerken van de filmpjes.
In mijn guild zitten nogal wat pvp'ers, ik heb er niet zoveel mee maar ze wilden graag even SW en IF op zijn kop zetten.
Helaas waren er niet al teveel mensen online dus met 5,5 mensen (1 level 67) op pad.
En het ging niet eens slecht, na een tijdje in SW naar IF vertrokken en daar in de Mystic Ward in 1 van de huizen ons kamp opgezet.
Na niet al teveel tijd was er aan de Alliance kant al behoorlijk veel tumult. Er zouden meer dan 20 horde in IF zijn....nee 5 mensen, 5
Wij hebben met man en macht standgehouden in dat huis en (dankzij mijn vriendin die spioneerde aan de Alliance kant) hoorden wij dat wij blijkbaar met meer dan 20 man waren gekomen dus werden er raids opgezet.
De fout die zij gewoon maakten was dat van de 5 wij 2 zeer goede healers hadden en ook goed in de pvp gear en daar niet op afgingen. Zij gingen vrolijk op ons dps'ers hakken en vonden het blijkbaar niet vreemd dat wij elke keer weer full health waren.
Wij letten daarintegen wel weer op en elke boom of andere healer die we zagen werd omgehakt.
Helaas waren 2 aparte raid groepen teveel voor ons en bleef men corpscampen en patrouilleren op plekken dat wij konden ressen dus het was een tijdje wachten als spookje en daarna maar vertrokken.
Het was geweldig om een keer te doen en hopelijk zijn mijn guildies zsm klaar met het bewerken van de filmpjes.
Gaan we die eens even ophalen bij Tyr-anus..SinergyX schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:20:
http://www.wowhead.com/item=50273
Ik zou nu nog niet teveel uitgeven aan gems/enchants als ik jouw was.Macchill schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:12:
Ik ben nu al een tijdje aan het rondkijken welke gems ik het beste kan gebruiken op mijn sham-ele-man.
Probeer eerst de 232/245 items te krijgen (T9/10) laat eventueel de ICC25 pattern boots craften, en probeer van je MP5 af te komen, Ik had namelijk hetzelfde probleem, bijna 700mp5 raidbuffed als Ele shaman ik kon constant casten en aan het einde stond ik daar dan met 100% mana zeker met alle clearcasting procs..
Zodra je wat items vervangen hebt gaat je hit vanzelf omhoog dus ook zonde om voor te gemmen.
Dit is mijn setje atm : http://eu.wowarmory.com/c...Dragonflight&cn=Silentium
Ben er nog druk mee bezig maar moet echt eens aan ICC beginnen.
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"
Je hit rating is iets te laag , zou je rond de 290 moeten hebben , dit kan je het beste met je gear oplossen en niet 20hit rating gemmen want dat is een waste.Macchill schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:12:
Zie ook geen enchants op je legs/gloves (?)
Verder zie ik veel mp5 gear(zeker van je resto over?) dit is voor ons ook vrij useless.
Je haste is extreem laag , probeer dit omhoog te krijgen ook
in ToC dropt een leuke trinket die wel een goede DPS boost geeft.
Voorbeeldje van hoe ik gem/enchant en met me stats op ga *klik*
Ik heb inderdaad nooit geen problemen met mana.. Als ik ook zo af en toe de mana uit de grond stamp, dan heb ik nooit tekort..prutser001 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:34:
[...]
Ik zou nu nog niet teveel uitgeven aan gems/enchants als ik jouw was.
Probeer eerst de 232/245 items te krijgen (T9/10) laat eventueel de ICC25 pattern boots craften, en probeer van je MP5 af te komen, Ik had namelijk hetzelfde probleem, bijna 700mp5 raidbuffed als Ele shaman ik kon constant casten en aan het einde stond ik daar dan met 100% mana zeker met alle clearcasting procs..
Zodra je wat items vervangen hebt gaat je hit vanzelf omhoog dus ook zonde om voor te gemmen.
Dit is mijn setje atm : http://eu.wowarmory.com/c...Dragonflight&cn=Silentium
Ben er nog druk mee bezig maar moet echt eens aan ICC beginnen.
We zijn met de guild net bezig om Toc10 aan de farm te krijgen, maar Anub wil nog ff niet lukken..
Die gear is voornamelijk erin gekomen als upgrade op iets wat een stuk minder was (blues). Ik denk dat als ik uiteindelijk wat meer en betere gear krijg (i.e.g. die Staff die SinergyX adviseerde) wat meer Hit en Haste krijg. De gems moeten zo te zien voornamelijk SP zijn..kowapanga schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:42:
[...]
Je hit rating is iets te laag , zou je rond de 290 moeten hebben , dit kan je het beste met je gear oplossen en niet 20hit rating gemmen want dat is een waste.
Verder zie ik veel mp5 gear(zeker van je resto over?) dit is voor ons ook vrij useless.
Trinket is http://www.wowhead.com/item=47879 neem ik aan?
Tnxs voor de info so far!
[ Voor 1% gewijzigd door Macchill op 31-05-2010 10:54 . Reden: Trinket ]
Goed, gisteravond naar Sindy geweest en mijn god, 1e uur erop was dikke fail... Mensen die maar niet wegliepen van de BC of niet snapten dat je tijdens P2 met een mark op je kop naar voren moest lopen en ZEKER niet in de groep moest staan.
Daarom ook geweigerd opnieuw flask in te nemen, zie het nut niet in geld uit te geven als mensen zelfs de basics niet snappen... Daarom dus DKP straf gekregen, WANT HET IS PROGRESSIE!!!!, maar ik zal er niet wakker van liggen, heb toch zat DKP
, en als dit vaker gebeurt zal ik wel eens vragen of wij dan ook - DKP gaan geven voor mensen die het concept van lopen niet snappen. Denk niet dat hem dat wordt, staat zo de halve raid in de - DKP namelijk
.
Uiteindelijk 1 keer P3 gehaald, toen mensen na 1.5 uur doorhaden dat weglopen toch wel handig is.. Erna hard gefaild op P3, dus die Sindy kill duurt nog wel even
Daarom ook geweigerd opnieuw flask in te nemen, zie het nut niet in geld uit te geven als mensen zelfs de basics niet snappen... Daarom dus DKP straf gekregen, WANT HET IS PROGRESSIE!!!!, maar ik zal er niet wakker van liggen, heb toch zat DKP
Uiteindelijk 1 keer P3 gehaald, toen mensen na 1.5 uur doorhaden dat weglopen toch wel handig is.. Erna hard gefaild op P3, dus die Sindy kill duurt nog wel even
[ Voor 10% gewijzigd door Darkasantion op 31-05-2010 11:01 ]
Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!
Je zou eerst via ToC/heroics richting de 2-4 T9 set kunnen gaan, de ele versie heeft geen superbonus maar wel een leuk bergje extra haste. Frost hou ik de volgorde relic->trinket->cape->de rest aan, zeker de relic is een erg leuke haste boost.
Welke trinket is dat?SinergyX schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:01:
Je zou eerst via ToC/heroics richting de 2-4 T9 set kunnen gaan, de ele versie heeft geen superbonus maar wel een leuk bergje extra haste. Frost hou ik de volgorde relic->trinket->cape->de rest aan, zeker de relic is een erg leuke haste boost.
Incineration is alleen voor Fireblast geschikt, maar dat is een spel die je nooit gebruikt op een enkele keer na, dus niet echt geschikt voor een raidspec lijkt meGropah schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 12:08:
@Ossi
Ik heb nog geen lvl 80 mage, maar heb me wel goed ingelezen op mage en dit is ongeveer mijn advies
Ik zou de punten van Playing with fire gebruiken voor incineration... Heb je meer critical chance, en je wordt minder gehit door magic. Je doet wel eens waar iets minder dmg, maar als fire mage wil je critical hitten, daar draait het ongeveer om. Daarom zou ik dat zo doen.
Voor de rest is het wel een goede build (denk ik) alhoewel ik zelf niet zo snel torment of the weak zou nemen, maar dat is een persoonlijke keus.
Torment the weak moet je juist wel nemen, want elke tank heeft een snare of slow, daarom is het non stop 12% meer damage op een boss. Juist 1 van de betere talents dus ^^
Iemand verder nog tips voor mij? Vooral combustion vraag ik me af wat een juist moment is om te poppen.
Juist met icy veins? Of juist er buiten, of gewoon in het begin poppen en hopen dat je later in het gevecht ook nog gebruik kan maken van combustion?
Voor mijn enh zonder twijfel deze jongen:kowapanga schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:09:
Welke trinket is dat?
http://www.wowhead.com/item=50355
Voor ele/resto heb ik de voorkeur voor
http://www.wowhead.com/item=50358
ipv de hit/use:spellpower trinket, netto kom de on-use op 119 uit, terwijl de Lunar dust 179 nonstop heeft. Daarnaast zit je al vrij snel met je gear aan de hit, dus daar heb je hem ook niet nodig voor.
Goedkope oplossing voor trinkets zijn de pvp trinkets, 153 (dacht ik) haste en SP varianten zijn lekker als basis en niet al te duur.
Ik ben inderdaad bezig om een 2e T9 aan te schaffen met frosties..SinergyX schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:01:
Nu eerst dan die 30 frosties te besteden aan die relic totem.
Cape is 50 frosties, dus ik moet nog maar flink aan de sparen gaan!!
Je bedoelt, met triumphs?Macchill schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:18:
Ik ben inderdaad bezig om een 2e T9 aan te schaffen met frosties..
An sich is het redelijk te doen, als je enkel 1 items wil hebben
Verwijderd
Ik wil weer een klein beetje casual zo nu en dan een verloren uurtje Turalyon onveilig maken. Nu heb ik gister een Seven Day Exempt geaccepteerd via de account management bij Battle.net (geen idee hoe ik daar aan kwam). Ik heb nog niet ingelogd op m’n account (patches, jeuj).
Vraag: kom ik nu nog in aanmerking voor een Scroll of Resurrection?
Vraag: kom ik nu nog in aanmerking voor een Scroll of Resurrection?
Nee die schiet niet terugRichardvdD schreef op maandag 31 mei 2010 @ 08:17:
[...]
Ja, maar daar ging het ook niet om, vergeten te taunten maakt niets uit, vergeten genoeg threat te doen welEn ja, Paladin taunts ftw. Op Gunship doe je daar ook ziek veel damage mee op de mage
[...]
Nouja, de teller staat bijvoorbeeld op 22/25 oid, schiet dat dan niet terug naar 21/25 zodra je Aldor weer verliest? En ja, het is veel moeite, maar ik koop de eyes zoveel mogelijk en het is natuurlijk niet iets wat in een dag klaar hoeft te zijn. 1300 eyes is ook wel erg veel om effe te farmen
Je kan het makkelijk halen zonder dat je die hele grind moet doen. met alle vanilla / lk / tbc factions die er zijn.
Zo zit ik nu op 42 en ik heb nog 2 vanilla over, 1 tbc ( aldor ) en nog steeds 2 in lichking ( kaluak en frenzy )
Ik heb het twee keer gedaan.. Eerste keer van Aldor -> Scryer, maar niets gekocht op aldor exalted dus geen achievement. Dus in wotlk maar eens van Scryer -> Aldor gegaan, toen kreeg ik de achievement wel.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
En denk je dat wij daar op zitten te wachten?Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:47:
Ik wil weer een klein beetje casual zo nu en dan een verloren uurtje Turalyon onveilig maken.
sorry triumphs ja...SinergyX schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:31:
[...]
Je bedoelt, met triumphs?
An sich is het redelijk te doen, als je enkel 1 items wil hebben7x2, de weekly en 2x voa (14+5+3) en je bent nog bijna 3 weken bezig voor enkel de trinket.

En zo die-hard elke dag gamen gaat niet lukken..
ja, 1 weekje proberen en ik lig in scheiding.. dan heb ik wel elke avond de tijd...

Rustig doorsparen, pik de 232 gear op en je kan ToC10 al aardig goed doorkomen. VoA kan je ook soms mazzelrunnetjes meepikken, zelf 2x T10 geloot voor ele en enh specMacchill schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:19:
sorry triumphs ja...![]()
En zo die-hard elke dag gamen gaat niet lukken..
ja, 1 weekje proberen en ik lig in scheiding.. dan heb ik wel elke avond de tijd...
Ik heb idd ook een keer OS gerolled voor een 245 voor de ench en resto..SinergyX schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:26:
[...]
Rustig doorsparen, pik de 232 gear op en je kan ToC10 al aardig goed doorkomen. VoA kan je ook soms mazzelrunnetjes meepikken, zelf 2x T10 geloot voor ele en enh spec
Jammer dat ik die eigenlijk zelden gebruik..

Mazzelpik, ik heb nog niet 1 keer T10 shaman zien droppen in Voa10/25 ook mijn mede shamans hebben nog niet 1 keer iets zien droppen. Ik zat zelf te hopen om de T10 legs uit Voa10/25 te halen en dan voor chest te gaan maar helaas... Elke keer Warlock/Mage of Paladin meuk.SinergyX schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:26:
[...]
Rustig doorsparen, pik de 232 gear op en je kan ToC10 al aardig goed doorkomen. VoA kan je ook soms mazzelrunnetjes meepikken, zelf 2x T10 geloot voor ele en enh spec
Doe gewoon rustig aan nu, het raiden is op sterven na dood atm, hoop guildies die met vakantie gaan enzo laatst 15 signs voor ICC25.. de 1 na de ander wordt gecancelled en aangezien de GM aan vriendjes politiek doet weinig kans om mee te gaan.
Het mocht ook wel hoor
Na weken echt elke roll, elke raid, alles te verliezen of nooit shaman gear lang zien komen, nu eindelijk deze direct in de pocket.
Raiden ligt hier ook tijd stil, GM gaat weekje op vakantie en gooit er dan laatste poging tegenaan om de guild weer raidend te krijgen en als wordt het toch einde oefening. Mooi moment om mijn alts eens flink te lvlen, nog genoeg lvls te gaan
Raiden ligt hier ook tijd stil, GM gaat weekje op vakantie en gooit er dan laatste poging tegenaan om de guild weer raidend te krijgen en als wordt het toch einde oefening. Mooi moment om mijn alts eens flink te lvlen, nog genoeg lvls te gaan
We gemmen allebei inderdaad zo goed als hetzelfde ^^ Ik zit zelf op 240 hit dus ik kom iets tekort, maar het maakt niet heel veel uit. Op een totale raidavond zijn de misses echt nihil. Hebben we geen druid of spriest mee dan switch ik mijn trinket naar de hittrinket die met frost emblems te krijgen is.kowapanga schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:42:
[...]
Je hit rating is iets te laag , zou je rond de 290 moeten hebben , dit kan je het beste met je gear oplossen en niet 20hit rating gemmen want dat is een waste.
|| Quiran Death Knight @ Defias Brotherhood ||
Verwijderd
Ja, er is vast een overschot aan healbots.
Alhoewel ik hoogstwaarschijnlijk lekker ga kutten op één van m'n alts.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 12:42 ]
Verwijderd
Gisteren onze LK hc kill van de vorige lockout nog eens overgedaan met de 20% buff. Blijft toch een moeilijk gevecht en een aantal guildies moesten de kill nog hebben. Eerst redelijk wat gewiped met onze warrior als MT. Hij viel steeds weer om met soul reapers en random gibs. Toen maar weer teruggeschakeld naar ons beertje en dat ging gelijk een stuk beter. Deze keer ook voor de enrage gesloopt. Loot hiervan met al die extra tekst op wapens is toch wel goed 
Daarna nog een beetje door ulduar heen gezerged en vanavond dat afmaken met een yogg-0 kill. Met toc gear destijds wat attempts op gedaan maar toen lukte de laatste phase steeds niet. Vanavond zullen we het waarschijnlijk wel redden met een zerg.
Daarna nog een beetje door ulduar heen gezerged en vanavond dat afmaken met een yogg-0 kill. Met toc gear destijds wat attempts op gedaan maar toen lukte de laatste phase steeds niet. Vanavond zullen we het waarschijnlijk wel redden met een zerg.
Hmm voor resto is ie wel handig ja , voor ele zit er niet echt een trinket bij de Frost badges tbh.SinergyX schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:16:
[...]
Voor mijn enh zonder twijfel deze jongen:
http://www.wowhead.com/item=50355
Voor ele/resto heb ik de voorkeur voor
http://www.wowhead.com/item=50358
ipv de hit/use:spellpower trinket, netto kom de on-use op 119 uit, terwijl de Lunar dust 179 nonstop heeft. Daarnaast zit je al vrij snel met je gear aan de hit, dus daar heb je hem ook niet nodig voor.
Goedkope oplossing voor trinkets zijn de pvp trinkets, 153 (dacht ik) haste en SP varianten zijn lekker als basis en niet al te duur.
Abysall rune of Illustration of the Dragon Soul zijn nog beter dan die zut daar
Krijg net een mailtje van de guildmaster dat ik misschien als offspec weer enhancement kan gaan spelen.
Dit is m'n oude mainspec en veel leuker dan elemental.
Toen ik destijds bij m'n guild kwam hadden ze eigelijk een elemental shaman nodig i.p.v. een resto shaman maar ben toen toch door de trial heen gekomen met de voorwaarde elemental als offspec te houden. Kwam ook omdat een andere resto shaman een goede elemental offspec had dus zo had de raid toch altijd een elemental shaman
Alleen ik zit net op Elitistjerks te kijken en kan maar bar weinig info halen uit hun enhancement topic.
Het lijkt erop of deze niet meer geupdate is sinds Wotlk release...is deze info dan nog steeds relevant?
Het lijkt me dat er in de loop van de tijd toch wel gesleuteld is aan enhancement, heb de enhancement wijzigingen niet zo gevolgd.
Heb wel al aardig wat random enhancement gear in m'n bank zitten met ilvl 277 wapens dus zou toch redelijk snel mee moeten kunnen komen als aardige offspec raider maar wil me toch graag wat beter verdiepen in wat er nu allemaal goed en slecht is qwa stats.
Zo zie je sommige shamans vol voor haste gemmen, andere weer voor agi etc...
Iemand die mij hierin wat tips/links/armory profiles kan geven of is de Elitistjerk info gewoon nog steeds relevant?
Heb enhancement niet serieus meer gespeeld sinds ik 80 dingde de 2e week van Wotlk dus mijn kennis met deze spec is niet erg up-to-date op het moment
Edit:
Lijkt er dus op dat ik te snel gepost heb hier.
Heb een 3.3 topic op Elitistjerks gevonden, die maar even rustig door kijken
Tips etc zijn nog steeds welkom!
Edit2:
Oke, dat topic gaat echt alleen als je BiS items hebt wat ik als offspec toch niet ga krijgen voor Cata uitkomt gok ik zo
Vind dezespec ook maar vaag tbh, zat zelf meer aan zoiets als dit te denken.
Misschien Elemental Focus 1 puntje in doen en 1 puntje uit Shamanistic Focus.
Waarom zou ik improved fire nova nemen om m'n single target DPS te increasen? Of zie ik hier wat over het hoofd...
Dit is m'n oude mainspec en veel leuker dan elemental.
Toen ik destijds bij m'n guild kwam hadden ze eigelijk een elemental shaman nodig i.p.v. een resto shaman maar ben toen toch door de trial heen gekomen met de voorwaarde elemental als offspec te houden. Kwam ook omdat een andere resto shaman een goede elemental offspec had dus zo had de raid toch altijd een elemental shaman
Alleen ik zit net op Elitistjerks te kijken en kan maar bar weinig info halen uit hun enhancement topic.
Het lijkt erop of deze niet meer geupdate is sinds Wotlk release...is deze info dan nog steeds relevant?
Het lijkt me dat er in de loop van de tijd toch wel gesleuteld is aan enhancement, heb de enhancement wijzigingen niet zo gevolgd.
Heb wel al aardig wat random enhancement gear in m'n bank zitten met ilvl 277 wapens dus zou toch redelijk snel mee moeten kunnen komen als aardige offspec raider maar wil me toch graag wat beter verdiepen in wat er nu allemaal goed en slecht is qwa stats.
Zo zie je sommige shamans vol voor haste gemmen, andere weer voor agi etc...
Iemand die mij hierin wat tips/links/armory profiles kan geven of is de Elitistjerk info gewoon nog steeds relevant?
Heb enhancement niet serieus meer gespeeld sinds ik 80 dingde de 2e week van Wotlk dus mijn kennis met deze spec is niet erg up-to-date op het moment
Edit:
Lijkt er dus op dat ik te snel gepost heb hier.
Heb een 3.3 topic op Elitistjerks gevonden, die maar even rustig door kijken
Tips etc zijn nog steeds welkom!
Edit2:
Oke, dat topic gaat echt alleen als je BiS items hebt wat ik als offspec toch niet ga krijgen voor Cata uitkomt gok ik zo
Vind dezespec ook maar vaag tbh, zat zelf meer aan zoiets als dit te denken.
Waarom zou ik improved fire nova nemen om m'n single target DPS te increasen? Of zie ik hier wat over het hoofd...
[ Voor 22% gewijzigd door Radiance op 31-05-2010 13:35 ]
Verwijderd
Zoals je in het 3.3 topic zult zien is haste inderdaad nog "the way to go" als je ook maar genoeg AP over houd. Verder proberen de 4xt10 bonus te halen, want die set bonus is wel lekker natuurlijk.
Berserking is nog steeds onze beste weapon enchant en als je toevallig een Orc bent, dan heb je met fist en axes een 5 expertise bonus (dit geld individueel per hand)
verder kan je voor spec/glyphs/gear mijn shaman wel opzoeken
Seolram - Trollbane
De Fire Elemental glyph is mijn persoonlijke voorkeur trouwens, volgens sims/rawr komt windfury beter uit, maar ik heb liever op elke boss me Fire Elemental van cooldown
Berserking is nog steeds onze beste weapon enchant en als je toevallig een Orc bent, dan heb je met fist en axes een 5 expertise bonus (dit geld individueel per hand)
Seolram - Trollbane
De Fire Elemental glyph is mijn persoonlijke voorkeur trouwens, volgens sims/rawr komt windfury beter uit, maar ik heb liever op elke boss me Fire Elemental van cooldown
....
mijn guild failt al wekelang op Lich King normal 10 en 25 man. Defiles blijven misgaan waardoor de valkyrs ook niet op tijd dood zijn. Iemand nog ideeen of tips? We hebben elke tactiek al gebruikt maar we komen maar niet verder lijkt het. Begint een beetje frusty te worden.
mijn guild failt al wekelang op Lich King normal 10 en 25 man. Defiles blijven misgaan waardoor de valkyrs ook niet op tijd dood zijn. Iemand nog ideeen of tips? We hebben elke tactiek al gebruikt maar we komen maar niet verder lijkt het. Begint een beetje frusty te worden.
Vraagje: is er een NL guild op de server Saurfang, horde side? Wil op deze server allemaal horde toons aanmaken namelijk.
Heb een DK aangemaakt, nu lvl 65, en wil rond lvl 80 wel een guild opzoeken om te raiden.
(Kon het niet in de start topic vinden.)
Heb een DK aangemaakt, nu lvl 65, en wil rond lvl 80 wel een guild opzoeken om te raiden.
In je single target rotation/priority zitten tijd-gaten. Die vul je op fire novaRadiance schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:19:
Misschien wel een aardige voor de SP. Welke NL guilds op welke realms te vinden zijn? Of is dit voorstel al een keer gedaan?Tao schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:49:
Vraagje: is er een NL guild op de server Saurfang, horde side? Wil op deze server allemaal horde toons aanmaken namelijk.
Eén melee marken, iedereen daarop laten groupen voor Defile. (Ook hunters!!!1) Iedereen laten spreaden zodra de Val'kyr er zijn en iemand gepakt hebben. Instant stuns op de Val'kyr zodra ze spawnen; als melee vervolgens Defile krijgt afspreken dat degene met Defile naar rechts gaat en iedereen zonder naar links (of andersom). Zorg dat je per Val'kyr één melee met een 5 seconden lange stun assignt op elke Val'kyr en zorg dat niemand anders stunt om zo diminishing returns te vermijden.cvs79 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:48:
....
Soms komt het voor dat je boss mods zeggen dat er Val'kyr moeten komen en dat je dan alsnog eerst Defile krijgt; als je dat hebt en je dus netjes gegroupt bent, spreek dan met je raid af dat degene met defile richting de troon rent en de raid er juist van wegrent. Zorg ook dat je raidleader héél vocal op Ventrilo/Teamspeak is en netjes op tijd aankondigt welke ability als volgende off cooldown komt.
Het belangrijkste wat je raid zich moet realiseren is dat deze fight veel meer over controle gaat dan over DPS. Minder druk maken om getalletjes, meer druk maken over in leven blijven.
Maar natuurlijk ben ik een OrcVerwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:37:
Zoals je in het 3.3 topic zult zien is haste inderdaad nog "the way to go" als je ook maar genoeg AP over houd. Verder proberen de 4xt10 bonus te halen, want die set bonus is wel lekker natuurlijk.
Seolram - Trollbane
Heb fist als MH en OH dus dat scheelt
Bedankt voor de info in ieder geval.
Oke...maar is dit het echt waard om 2 punten in improved storm strike te skippen?SinergyX schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:50:
[...]
In je single target rotation/priority zitten tijd-gaten. Die vul je op fire nova
Het zal blijkbaar wel als het uit die simtests komt maar het klinkt in mijn oren erg onlogisch
Ik zit zelf op saurfang ben nog geen Nederlandse guild tegengekomen maar je mag me wel whisper als je nog hulp nodig hebt of een idee hebt ken wel een aantal nl collegas die ook bij mij op de server zittenTao schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:49:
Naam: Ezrvcz
Ik heb Darkmoon Card: Greatness (agility). Is dit een goede trinket voor een Enhancement Shaman op 80? (momenteel 67 @ 93 %)
Verwijderd
Die punten in Imp SS zijn overbodig geworden omdat je elke cd je Shamanistic Rage wilt gebruiken vanwege de AP bonus die je er van krijgt. Verder doet Fire Nova leuke single target dmg.Radiance schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:03:
[...]
Maar natuurlijk ben ik een Orc
Heb fist als MH en OH dus dat scheelt
Bedankt voor de info in ieder geval.
[...]
Oke...maar is dit het echt waard om 2 punten in improved storm strike te skippen?
Het zal blijkbaar wel als het uit die simtests komt maar het klinkt in mijn oren erg onlogisch
Zou idd erg handig zijn, zie de vraag vaak langskomen:HawVer schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:52:
[...]
Misschien wel een aardige voor de SP. Welke NL guilds op welke realms te vinden zijn? Of is dit voorstel al een keer gedaan?
Aggramar Alliance:
http://www.toothlessdonkeys.nl
Eonar Alliance:(mocht deze nog bestaan?)
http://www.riddersvanoranje.net
Aha ik snap hem.
Ik zat nog met Improved SS dat deze meer damage deed in m'n hoofd, of waren het NR damage increase stacks?
Zoals ik al zij heb ik de wijzigingen niet bij gehouden van enhancement.
Ik zat nog met Improved SS dat deze meer damage deed in m'n hoofd, of waren het NR damage increase stacks?
Zoals ik al zij heb ik de wijzigingen niet bij gehouden van enhancement.
Die hadden we 'eerst' (alsin: 5 jaar terug) maar toen werd het erg lastig dit up to date te houden.HawVer schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:52:
Misschien wel een aardige voor de SP. Welke NL guilds op welke realms te vinden zijn? Of is dit voorstel al een keer gedaan?
Ik heb soort van eigen talenttree gemaakt, beetje eigen voorkeur en waar ik wat puntjes in skip. Zo heb ik dacht ik improved shields niet volledig, omdat je er toch relatief weinig extra dps uit haal/downtime krijg (opnieuw je shields up gooien).Radiance schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:03:
Oke...maar is dit het echt waard om 2 punten in improved storm strike te skippen?
Hehe dat en eigenlijk is het gewoon niet te doen zonder TS of Vent, tenzij je 25 mensen hebt die de fight al goed kennen en vrijwel niet falen. Zorg dat de RL constant aanwijzingen geeft op TS dat was het makkelijkst voor ons om de raiders te drillen. Wij doen het met 2-en zodat je niet helemaal gek wordt als RLNMe schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:00:
[...]
Het belangrijkste wat je raid zich moet realiseren is dat deze fight veel meer over controle gaat dan over DPS. Minder druk maken om getalletjes, meer druk maken over in leven blijven.
Bnet pindle#2913
Trouwens wat voor latency hebben jullie gemiddeld tijdens het spelen. Het valt mij op dat mijn latency nu hoger is als 2 jaar geleden . Ik zit nog steeds bij dezelfde ISP.
80-190ms. En dat terwijl ik over dezelfde verbinding met Q3 en CS "vroegah" 9-12ms haalde op de snelste servers... nou is WoW wel iets complexer vooruitNegaiido schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:09:
Trouwens wat voor latency hebben jullie gemiddeld tijdens het spelen. Het valt mij op dat mijn latency nu hoger is als 2 jaar geleden . Ik zit nog steeds bij dezelfde ISP.
Bnet pindle#2913
In ruil daarvoor worden de raiders echter wel mogelijk gek van de raid leaders.porn* schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:03:
[...]
Hehe dat en eigenlijk is het gewoon niet te doen zonder TS of Vent, tenzij je 25 mensen hebt die de fight al goed kennen en vrijwel niet falen. Zorg dat de RL constant aanwijzingen geeft op TS dat was het makkelijkst voor ons om de raiders te drillen. Wij doen het met 2-en zodat je niet helemaal gek wordt als RL
Complexiteit heeft niks met ping te maken.porn* schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:15:
[...]
80-190ms. En dat terwijl ik over dezelfde verbinding met Q3 en CS "vroegah" 9-12ms haalde op de snelste servers... nou is WoW wel iets complexer vooruit
[ Voor 17% gewijzigd door NMe op 31-05-2010 15:16 ]
Heb je add-ons die data met elkaar sharen?porn* schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:15:
[...]
80-190ms. En dat terwijl ik over dezelfde verbinding met Q3 en CS "vroegah" 9-12ms haalde op de snelste servers... nou is WoW wel iets complexer vooruit
Dingen als Gearscore, die sharen data met andere gebruikers...
Varieert van kleine 80 tot ergens in de 250, afhankelijk van lokatie en tijdspit. Mobiel gemiddeld rond de 350-450Negaiido schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:09:
Daarom noemen we het ook latency, geen ping
[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 31-05-2010 15:20 ]
Er zwerft op Wowinterface een 'latency fix' rond.
Deze past wat dingen aan in het Windows register waardoor Windows anders om gaat met het binnen halen van de pakketjes.
Zonder deze fix zit ik tussen de 80 en de 130ms, met deze fix zit ik tussen de 50 en de 60 ms.
Link: http://www.wowinterface.c...81-LeatrixLatencyFix.html
Deze past wat dingen aan in het Windows register waardoor Windows anders om gaat met het binnen halen van de pakketjes.
Zonder deze fix zit ik tussen de 80 en de 130ms, met deze fix zit ik tussen de 50 en de 60 ms.
Leatrix Latency Fix sends one acknowledgement for every one packet received instead of two acknowledgements for every two packets received.
130 / 2 = 60ms, heb je hem door?
130 / 2 = 60ms, heb je hem door?
En nog legaal ook!!Radiance schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:23:
Er zwerft op Wowinterface een 'latency fix' rond.
Does Leatrix Latency Fix work with tunneling services?
Using Leatrix Latency Fix with a tunneling service probably won't give you any benefit, so you should decide to go with one or the other. There really is no way to find out which works best for you other than trying both for yourself. The results really depend on a number of factors which are unique to your connection.
But be aware. Tunneling services are essentially proxy servers which are rerouting game traffic and some game publishers may ban your account if you use these services because they may interpret your network routing to be suspicious.
The World of Warcraft Terms of Service state that "You agree that you shall not, under any circumstances..redirect the communication protocols used by Blizzard Entertainment in any way.., including.. tunneling.. or any other techniques.. including.. network play utilizing commercial or non-commercial gaming networks. All connections to the Game and/or the Service, whether created by the Game Client or by other tools and utilities, may only be made through methods and means expressly approved by Blizzard Entertainment."
So use tunneling services at your own risk.
Leatrix Latency Fix, on the other hand, is a local change to your computer's network configuration and is not against any online game terms of service.
Neuh maar er gaat wel een STUK meer verkeer heen en weer van de client naar de server en dat scheelt een bakNMe schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:16:
[...]
In ruil daarvoor worden de raiders echter wel mogelijk gek van de raid leaders.Op onze eerste kill hadden we een backseat driver die de baas al eens gekilld had en die ook redelijk vocal was op Vent. Hij en de raid leader riepen steeds dingen tegelijk. Gelukkig riepen ze wel steeds hetzelfde.
[...]
Complexiteit heeft niks met ping te maken.
Gearscore wel ja, maar dat spamt je toch wel ook al draai je het zelf niet. Vind het toch nog ff te handig als ik ICC pugs zoek met m'n alt, kan ik al die spammende 4500GS of minder apen meteen negerenMacchill schreef op maandag 31 mei 2010 @ 15:19:
[...]
Heb je add-ons die data met elkaar sharen?
Dingen als Gearscore, die sharen data met andere gebruikers...
Heb zelf het idee dat Recount een enorme spammer/resource hog is de laatste tijd magoed blijft bij vermoedens, te lui om het daadwerkelijk te fixen als /rl ook werkt

@die fix da's een goeie heb hem niet meer gedraaid na mijn vorige reinstall! Ging m'n ping ook aardig van naar beneden, of het nou echt hielp geen idee heb ik toen niet goed genoeg getest
[ Voor 7% gewijzigd door porn* op 31-05-2010 16:15 ]
Bnet pindle#2913
Klopt Recount en Carbonite zijn de major verbruikersporn* schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:10:
Heb zelf het idee dat Recount een enorme spammer/resource hog is de laatste tijd magoed blijft bij vermoedens, te lui om het daadwerkelijk te fixen als /rl ook werkt
Carbonite & Recount (/recount sync) gewoon syncing uit zetten en je bent ervanaf wil je toch gearscore draaien maar zonder al die sync crap voila gebruikt gearscore lite.
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
20% base mana is niet zoveel. En aangezien je elke minuut Shamanistic Rage hebt, zal je nooit mana problemen hebben. Zelfs heb ik nog wel 2/2 in Improved Stormstrike, en raar in 25-mans bijna nooit OOM, zelfs zonder Shamastic Rage, die hoef ik dan slechts 1 keer gebruiken in de gehele fight.Radiance schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:03:
[...]
Maar ik weet niet wat nou slimmer is voor mij, alles vervangen voor 20 haste? Of heb ik daar betere gear voor nodig? Ik prop nu overal 20ap en 10 haste in (lekker goedkoop). Tier items heb ik trouwens niet, ik koop alleen maar saronites van emblems (shamalt
http://eu.wowarmory.com/c...?r=Trollbane&cn=Shamateur
[ Voor 27% gewijzigd door Divak op 31-05-2010 16:45 ]
Die ping fix bestaat al veel langer. Het gene wat die fix doet is ervoor zorgen dat je met hogere frequentie packages stuurt naar de server. Dus ipv 1 keer 2 bytes sturen, 2 x1byte. Dit zorgt ervoor dat je ms, die dus eigenlijk standaard vetraagd is, naar beneden gaat.
Het is verder volkomen legaal en je kan het ook zonder die "addon" doen.
Het is verder volkomen legaal en je kan het ook zonder die "addon" doen.
Ik ga maar eens met enhSim aan de gang, eens kijken wat nu echt meest practische is.
Eigelijk kom je op dezelfde discussie namelijk als hunter, ArP vs Agi, ook bij enh ben ik van mening dat er niet 1 specifieke stat superieur is, maar enorm gear afhankelijk is.
Eigelijk kom je op dezelfde discussie namelijk als hunter, ArP vs Agi, ook bij enh ben ik van mening dat er niet 1 specifieke stat superieur is, maar enorm gear afhankelijk is.
Maar levert het ook ingame voordeel op? Of wacht de server dan toch weer tot hij 2 pakketjes binnen heeft voordat hij ze verwerkt.
Maw is het alleen een fix voor de latency die je te zien krijgt in je client? Of ook daadwerkelijk een voordeel in het spelen?
Maw is het alleen een fix voor de latency die je te zien krijgt in je client? Of ook daadwerkelijk een voordeel in het spelen?
D3-profile: psych#2469 WoW profile: Tharagh
Dit in overweging nemen, zeker punt 2 is interessant te lezen.
Als zulke 'TCP Packet optimizers' echt de holy grail van latency en snelheid zou zijn, was dit al standaard vanuit de makers doorgevoerd, danwel bij starten van het spel, danwel bij installatie.
Zoals vroeger op FPS servers, stond de server geconfigereerd tot een maximum van updates per seconde naar een client. Toen kwam er ook een hype om die waarde client-side aan te passen, enkel de server deed er 0,0 mee omdat die gewoon zijn eigen maximum aanhield.1. If you are behind a router, such as most people on DSL, Cable, and Fiber are, this will not help you, and any change you may think occurs is 100% coincidental.
The packets are being handled at the router and are then being passed down to your computer at a steady rate and size, so reg tweaks and the like can not help you at all.
2. These types of tweaks are made mostly for action games with less players involved, not MMOs.
Long story short, this could actually make your lag worse or make you disconnect from the server. If you don't, then congratulations, but I doubt your ping will be all that improved, if any, considering the way that MMORPGs are created to make efficient use of packets and it is bad to change the size and method they are processed.
Als zulke 'TCP Packet optimizers' echt de holy grail van latency en snelheid zou zijn, was dit al standaard vanuit de makers doorgevoerd, danwel bij starten van het spel, danwel bij installatie.
Mijn latency is tenminste omlaag gegaan
Dus of dit helpt of niet moet ik nog zien.
[ Voor 4% gewijzigd door Negaiido op 31-05-2010 17:18 ]
Latency is natuurlijk ook niet alles, dat is het gemiddelde, waar tussen dus ook nog steeds spikes en packetlosses zitten. City of heroes heeft mooi ingame graph, weet niet of er zoiets ook in WoW zit.
Welke gems zou een holy priest in deze schoenen moeten stoppen
Sandals of Consecration
25 sec cast
Reagents:
Moonshroud (10), Primordial Saronite (5)
Sandals of Consecration
Binds when equippedFeet Cloth
243 Armor
+92 Stamina
+92 Intellect
+80 Spirit
Yellow Socket
Yellow Socket
Socket Bonus: +7 Spell Power
Ik zit te twijfelen tussen
2 runed cardinal ruby's (23sp), negeren van de bonus
2 reckless ametrine (12sp, 10 haste) + bonus
2 quick kings amber (20 haste) + bonus
2 brilliant kings amber (20 int) + bonus
ik zit momenteel op (unbuffed):
Haste rating 480
int 1173 (mana 21178)
spellpower 2984
Volgens mij moet ik me concentreren op SP en haste, ik ben echter bang dat kiezen voor dubbele stats per gem ik per definitie slechter uitkom dan om te gaan voor 1 stat gems. Het betreft hier raiden voor ICC10 (normal)
Sandals of Consecration
25 sec cast
Reagents:
Sandals of Consecration
243 Armor
+92 Stamina
+92 Intellect
+80 Spirit
Yellow Socket
Yellow Socket
Haste rating 480
int 1173 (mana 21178)
spellpower 2984
Volgens mij moet ik me concentreren op SP en haste, ik ben echter bang dat kiezen voor dubbele stats per gem ik per definitie slechter uitkom dan om te gaan voor 1 stat gems. Het betreft hier raiden voor ICC10 (normal)
WoW Argent Dawn alliance :lvl60 Sabriell (Innovation)
Wist niet eens dat er een lite was ga ik checken thanks!ShadowBumble schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:19:
[...]
Klopt Recount en Carbonite zijn de major verbruikers
Carbonite & Recount (/recount sync) gewoon syncing uit zetten en je bent ervanaf wil je toch gearscore draaien maar zonder al die sync crap voila gebruikt gearscore lite.
Je haste is veel te laag voor holy maar spellpower blijft een betere stat, zou er dus zelf met jouw stats 12 sp/10 haste in stoppen. Ligt ook een beetje aan je rol, voor een pure 25m raidhealer (coh/pom/renew x3) heb je niet zo gek veel haste nodig alhoewel zelfs die priests vaak voor zeker 6/700 haste gaan. Ben zelf disc (+6% van talents) en wil echt niet lager dan 600 droppensabriel schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:38:
Welke gems zou een holy priest in deze schoenen moeten stoppen
Sandals of Consecration
25 sec cast
Reagents:
Sandals of Consecration
243 Armor
+92 Stamina
+92 Intellect
+80 Spirit
Yellow Socket
Yellow Socket
Haste rating 480
int 1173 (mana 21178)
spellpower 2984
Moet je soms ook andere niches invullen of voor wat flexibiliteit in 10 mans dan zou ik toch hard aan m'n haste gaan werken.
[ Voor 3% gewijzigd door porn* op 31-05-2010 18:47 ]
Bnet pindle#2913
Tuurlijk niet. Stel je hebt een rooie en een gele socket. De twee alternatieven zijn:sabriel schreef op maandag 31 mei 2010 @ 18:38:
ik ben echter bang dat kiezen voor dubbele stats per gem ik per definitie slechter uitkom dan om te gaan voor 1 stat gems.
- 1x Runed Cardinal Ruby & 1x Quick King's Amber
- 2x Reckless Ametrine
Inderdaad het gaat over HC dungeons (die iedereen nu wel spuugzat is).Hydra schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:48:
[...]
Als ie in frost presence 34k health heeft verwacht ik niet dat 'ie nog normals doet.
Ik krijg dan wel spanks van -15k soms maar meestal kan de healer het wel goed bijhouden hoor...
Een raid tanken zonder gear is natuurlijk totaal not done..die bazen zijn niet vergelijkbaar met HC dungeons.
Ik ga het vandaag eens proberen denk ik om met guildies een full run te doen (goede healer nodig denk ik).
Fun voor mij, fun voor healer, fun voor +2 frost badges...priceless
De reden dat ze dit niet doen heb meer te maken met de kosten van de hosting, hogere snelheid betekend meer data verbruik en meer druk op de servers. Ik weet nog toen ik Unreal tournament (99) serieus online begon te spelen, over de jaren dat ik dat speelde veranderde er veel, door dat de data kosten voor de hosters omlaag gingen konden de timers op de servers (en clients) omhoog waardoor het spel steeds soepeler werd.SinergyX schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:13:
Bij een spel zoals wow die zelf constant meer bandbreedte gaat vragen, waarbij dan ook de servers zwaarder worden etc. blijft het spel toch relatief trager worden, ook al upgrade je je internet eens in de zoveel tijd. duurt nog lang voordat we jumbo frames op internet kunnen gaan gebruiken :-)
Die "spanks" krijg je omdat je blijkbaar niet defense capped bent. Als tank niet defense capped zijn is eigenlijk redelijk onvergeeflijk in pugs.Owjeih schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:06:
[...]
Inderdaad het gaat over HC dungeons (die iedereen nu wel spuugzat is).
Ik krijg dan wel spanks van -15k soms maar meestal kan de healer het wel goed bijhouden hoor...
Dit topic is gesloten.