Tank: warrior op nummer één, nipt gevolg door de paladin. De warrior geeft gewoon een gevoel dat je echt aan 't 'whacken' bent, ook charge is een onmisbaar gevoel. Daarintegen is de paladin heerlijk op trash, heerlijk op undead. Druid heb ik maar even gedaan op lvl 70 en vond ik behoorlijk saai. Ik mis op m'n paladin de stuns, disarm, charge en spellreflect. Zo mis ik op m'n warrior die taunt met dmg en Righteous Defence en het makkelijke AoE tanken.
Healer: druid met voorsprong op nummer één, dan de priest en shaman. Als druid heb je je HoTs en zoveel bewegingsvrijheid, heerlijk. Als priest wat minder vrijheid maar toch ook wel aardig, shaman healing vind ik vrij suf. Paladin heb ik nog niet geprobeerd omdat het me erg suf lijkt. Wel vind ik het jammer dat druid healing niet bij alleen HoTs is gebleven, deze zijn nu minder krachtig. En wordt je min of meer gedwongen Nourish te spammen met Wild Growth, jammer. Voel me af en toe een paladin die één spell staat te spammen.
Ranged DPS: shaman, omdat het eigenlijk de enige echte dps is die ik op dit niveau heb in ranged. Bevalt goed behalve dat het gearen irritant lastig is soms met al die mp5 op mail gear. Noodgedwongen rondlopen in cloth als Draenai, verder heb ik een hunter van momenteel lvl 76. En ik moet zeggen dat het leuker is dan verwacht, als Marksmanship aardig wat abilities wat het afwisselend maakt. Mage lijkt me ook erg aangenaam, maar die staat nog erg laag als lvl 34 helaas. Druid gelevelled als balance, wel aardig maar niet spectaculair. De shadow priest is ook wel aardig, weinig hiermee gespeeld nog op lvl 80.
Melee DPS: paladin op nummer één, gevolgd door de shaman, dan warrior en dan de druid. De paladin voelt gewoon het best, leuke aanvallen en toch simpel maar effectief. Als shaman voel je je nog steeds een wervelwind als dingen proccen, erg leuk ook maar met die hondjes erbij rommelig. De warrior is ok, whirlwind is wel grappig de rest wat saai. En de druid is helemaal saai, eerst cp's opbouwen voor je AP boost en dan cp's opbouwen voor een aanval; net zo suf als tanken op een druid. Rogue zit momenteel op lvl 63, de stuns bevallen uitermate goed, de survivability wat minder en ook de AoE dps is nog niet zichtbaar. Maargoed, op lvl 80 waarschijnlijk anders maar wel een leuke authentieke class.
Verder heb ik een spuughekel aan >90% van de DK's. Als tanks missen ze op trash een schild, zelfs in dikke gear gaan ze harder neer dan echte tanks. Wel doen ze belachelijk veel threat, leuk op bossfights dat wel (dan mis je dat schild ook niet). Als dps zijnde heb je vaak zo'n lulhannes met z'n army waar ik als tank niet vrolijk van wordt of ze kunnen gewoon geen dps uit hun DK krijgen. Of je hebt zo'n harry ertussen die denkt imba te zijn die als dps ook even denkt te OT-en met Deathgrip en Frost Presence. Gelukkig is het niet allemaal slecht, maar zeker als ik heal stel ik een DK niet op prijs in Hc's. Ik weet dat dit over de spelers gaat en niet de class, maar de class trekt die spelers aan blijkbaar. Ook het spelen op m'n eigen DK bevalt nog niet echt, rommelig.
Zoals gezegd raid ik nu niet meer, deed dit voorheen met m'n resto druid. Vanaf begin tot op heden is de druid m'n main, verder 4 andere lvl 80's (warrior, shaman, paladin & priest). De warrior en paladin hebben als ms protection, beide houd ik daarop omdat ze leuk zijn in het spelen en apart op hun eigen manier. De priest is ms holy en dus healer, wel grappig maar het leukste is toch wel de enchanting profession om te kunnen DE'en. De shaman bevalt het best als elemental, healen is suf en melee wat rommelig. De hunter is bijna lvl 80 en heeft na een verandering van spec (BM naar MM) een leuke indruk achter gelaten, beter dan verwacht dus die is binnenkort 80 en dan gaan we is wat gearen. De rogue is zoals gezegd 63 en daar hoop ik een PvPer van te maken. Ik kom nu eigenlijk pas op hogere lvl's met de echte pure dps classen (hunter/rogue/mage) en heb hier toch wel wat gemist, 't is allemaal leuker dan verwacht. Of dit komt gewoon omdat ik healen beu ben, tanken is leuk in heroics zo af en toe.
De class die mij het meest heeft verrast tot nu toe: Paladin. Dit omdat zowel het tanken als (melee) dps leuk is, het healen lijkt mij zelf wat minder. Ik denk dat het suf is, maar toch kriebelt het om te proberen (heb de gearset in de bank liggen). Een class die een hoop leuke specs biedt. Maar het mooist blijft de resto druid, waarschijnlijk omdat ik daar de meeste ervaring op heb tot nu toe. Warlock heb ik een tijd terug gedelete uit m'n lijst, beviel niet echt en heb ik verder weinig kans gegeven. Met Cataclysm komt er een worgen bij waarschijnlijk, ipv de lvl 30 druid die niks doet nu. Daarna wellicht de DK deleten voor een warlock.
Mijn Wowhead profiel
[
Voor 7% gewijzigd door
Freaky Maus op 29-05-2010 00:51
]