Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.763 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 12:04
Frerix schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:18:
@Handelaren en hoge vraagprijzen discussie

Vooral de hoge prijzen bij SNES en NGC games storen mij ontzettend. SNES is in Nederland het populairste retroplatform voor mijn gevoel. Veel vraag -> hoge prijzen.
Ik weet niet wat er met Gamecube games aan de hand is, maar die zijn ook prijzig. Elke topper is 30+ euro (Paper Mario, Tales of Symphonia, Zelda TP, Fire Emblem PoR, MGS;TTS, Pikmin 2, Skies Of Arcadia Legends, Baten Kaitos enzovoort)
Snap er ook niets van.

Laatst een gast op Marktplaatst gezien die €40 vroeg voor Resident Evil 2 op de GameCube.

Ik heb RE2 ook al op mijn PS3 (gedownload uit de PS Store). Maar voor mijn collectie vind ik het gewoon mooi als ik alle Resident Evil spellen van de GameCube in een kastje heb staan. Maar ik ga er echt geen €40 voor neerleggen. Ik vroeg nog aan de desbetreffende verkoper of €40 zijn vaste prijs was. Kreeg ik als reactie dat er "bieden vanaf €40" staat. Maw: Hij denkt er wel wat meer voor te kunnen vangen. :/

Heb ook iemand gezien op Insidegamer die MGS TTS voor €48 aanbood. Iemand deed een bod van €45. En hij ging ermee akkoord.

Ik heb MGS TTS gisteren op marktplaats gekocht voor €15 excl. Vorige week heb ik Zelda The Windwaker LE ook voor €15 excl. van iemand overgenomen. Het kan dus wel, je moet alleen wel wat geduld hebben. Want 9 van de 10x vragen ze voor zo'n tweedehands spel minimaal €30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04-2022
Momenteel vind ik V&A hier op Tweakers.net het fijnst om dingen te (ver)kopen.
Altijd snelle communicatie en in meeste gevallen is iedereen op de hoogte van de echte prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Frerix schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 10:51:
Momenteel vind ik V&A hier op Tweakers.net het fijnst om dingen te (ver)kopen.
Altijd snelle communicatie en in meeste gevallen is iedereen op de hoogte van de echte prijs
Tweakers is naar mijn gevoel ook veel betrouwbaarder dan Marktplaats. Als er op Tweakers iemand opgelicht wordt krijgt die persoon meteen een slechte rating. Andere kunnen daar op letten en een nieuw account komt ook niet echt betrouwbaar over.

Als ze dat systeem bij Marktplaats zouden invoeren wordt het meteen een beetje veiliger. Ook zouden ze Comments onder advertenties moeten toestaan voor vragen etc. Het hele Marktplaats systeem is gewoon verouderd en daar zal waarschijnlijk niks aan veranderen.

[ Voor 12% gewijzigd door Wahloh op 12-05-2012 11:15 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:43
Gister toch nog een keer de gok gewaagd op Marktplaats:

Een zilveren GameCube zonder controllers, maar achteraf met een stuk of 13 spellen voor 25 euro.
Ze zijn niet mint, sommige zelfs verre van dat, maar altijd leuk zo'n verrassing. :*)

De spellen waren onder andere:

Star Wars Rogue squadron 2
Zelda Windwaker LE (Hoesje heeft waterschade)
RE3: Nemesis

Ook zat er nog een Gameboy Player bij.

Helaas zijn het niet echt spellen die ik speel, dus een aantal gaan weer ter ruil!

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

leech1984 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:10:
Gister toch nog een keer de gok gewaagd op Marktplaats:

Een zilveren GameCube zonder controllers, maar achteraf met een stuk of 13 spellen voor 25 euro.
Ze zijn niet mint, sommige zelfs verre van dat, maar altijd leuk zo'n verrassing. :*)

De spellen waren onder andere:

Star Wars Rogue squadron 2
Zelda Windwaker LE (Hoesje heeft waterschade)
RE3: Nemesis

Ook zat er nog een Gameboy Player bij.

Helaas zijn het niet echt spellen die ik speel, dus een aantal gaan weer ter ruil!
Dat is een koopje! Voor die prijs wil ik hem ook wel overnemen, haha. Zelda Windwaker is volgens mij wel gewild.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 20:14
Mmm..RE3: Nemesis lijkt mij eerlijk gezegd wel een leuke game. Zal je even een PM sturen want weet niet of ruilen is toegestaan in dit forum. Heb zelf niet heel veel GC games, maar misschien zit er 1 bij die je al heel lang zoekt ;)

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Wahloh schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 12:27:
[...]

Dat is een koopje! Voor die prijs wil ik hem ook wel overnemen, haha. Zelda Windwaker is volgens mij wel gewild.
Alleen de kwaliteit van de spellen laten wat te wensen over...
En dan bedoel ik de hoesjes... veel putten erin, scheurtjes etc...

Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan uploaden.

Van slecht naar goed.
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-_P9j6GD0gtc/T6594ZQc-vI/AAAAAAAAAEk/2HyEC-BDy_o/s800/20120512_160355.jpg

Tja...
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-JXTagM_E36c/T659jXgTc6I/AAAAAAAAAEc/95euVW522xw/s800/20120512_160426.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door leech1984 op 12-05-2012 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14-09 20:52

kevin33

Welkom in Utopia.

leech1984 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 16:01:
[...]

Alleen de kwaliteit van de spellen laten wat te wensen over...
En dan bedoel ik de hoesjes... veel putten erin, scheurtjes etc...

Ik zal eens kijken of ik wat foto's kan uploaden.

Van slecht naar goed.
[afbeelding]

Tja...
[afbeelding]
Wat zonde van dat Zelda hoesje.

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

kevin33 schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 17:15:
[...]

Wat zonde van dat Zelda hoesje.
Dat heb je met kleine kindjes, die gooien nogal is drinken om. :P

Maar toch een koopje hoor, 13 spellen en een gamecube voor 25 euro. Ze werken toch allemaal nog he?

[ Voor 18% gewijzigd door Wahloh op 12-05-2012 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Wahloh schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 18:15:
[...]

Dat heb je met kleine kindjes, die gooien nogal is drinken om. :P

Maar toch een koopje hoor, 13 spellen en een gamecube voor 25 euro. Ze werken toch allemaal nog he?
Kleine kindjes? Gast was ergens in de 20... ;(
Sommigen zien dit toch als gebruiksvoorwerpen in tegenstelling tot ons.
Ik ga hem dat ook niet verder kwalijk nemen.

Ik ga zo eens alles aansluiten. Heb nog wel een retro tv staan. Ik denk niet dat ik deze moet gaan aansluiten op een LCD tv van +40 inch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Net aan het mailen met iemand..... Dit is dus een van de vele redenen dat alle koopjes en dergelijke er snel af zijn en dat deze dus ook weer opnieuw aangeboden worden voor een "marktprijs"...
Ik ben er beter mee af wanneer ik een Setje op MP koop.

Dit doe ik altijd (ben vaak iedereen voor omdat ik de hele dag thuis ben) en de ervaring leert dat ik dan veel Goedkoper uit ben
:F :F :F

Als je naar het hoofdlettergebruik kijkt weet je ook wel wie het is...

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja , kom op man...
Dit gaat toch ook nergens over...http://computer-software....x%2ButaO6&fta_ind=28&fs=1
Dat je dit überhaupt aan gaat bieden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 20:17:
Ja , kom op man...
Dit gaat toch ook nergens over...http://computer-software....x%2ButaO6&fta_ind=28&fs=1
Het is dat hij ver weg woont... anders had ik hem voor 2 euro opgehaald... :D

Zoiets is nog wel leuk voor een project.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Tanuki schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:17:
Net aan het mailen met iemand..... Dit is dus een van de vele redenen dat alle koopjes en dergelijke er snel af zijn en dat deze dus ook weer opnieuw aangeboden worden voor een "marktprijs"...

[...]

:F :F :F

Tja, wellicht iemand die van een uitkering geniet? Hij komt ook nog redelijk trots over. |:(

Ik zat trouwens wel een beetje na te denken over een oplossing voor dit soort bedragen. Of een gesloten forum waarop we dingen kunnen ruilen/aanbieden.

Wellicht kunnen we ook gewoon onze eigen shop beginnen die ook inkoop aanbiedt. Op die manier kunnen we zelf eerst kijken of iemand interesse heeft in bepaalde spellen en de rest gewoon aanbieden tegen lagere prijzen dan die handelaren (pakken we ze meteen terug). Als wij dan vervolgens ook nog de moeite nemen om cartridges te testen en schoon te maken, dan moet het helemaal goedkomen. :P

Mochten mensen serieuze interesse hebben in een van deze plannen dan kunnen ze mij PM'en. Ik ben overigens niet superserieus hier mee bezig, dus het kan alle kanten op, maar als er anderen zijn die hier ook tijd en energie in willen steken, dan wordt het voor mij al aantrekkelijker. :)

[ Voor 47% gewijzigd door danielkraak op 12-05-2012 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Laatst online: 06-09 13:25
Het nadeel zit hem in het feit dat ik nu examens heb. Dat gezegd hebbende, ik zou het niet erg vinden samen met wat andere tweakers een forumpje op te zetten, door verzamelaars, voor verzamelaars. Dus geen webshop, maar wel een soort van front dat elkaar wil helpen (zoals dubbele games uitwisselen, beoordelingen, hulp met reparatie, etc). Dingen die we hier eigenlijk wel willen, maar gewoon niet mogen.
Tanuki schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 19:17:
Is dit een bekende hier op het forum?

[ Voor 21% gewijzigd door HotFix op 12-05-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
painkill schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 00:11:

Trouwens, is er trouwens een lijst met alle pal games voor de snes?
Als het kan ook met afvinkfunctie.
Hier!!

Pak de eerste link, kopieer alles naar Excel in kolom B, maak kolom A smaller met omranding en voila! Je kan afvinken! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
HotFix schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:18:
Het nadeel zit hem in het feit dat ik nu examens heb. Dat gezegd hebbende, ik zou het niet erg vinden samen met wat andere tweakers een forumpje op te zetten, door verzamelaars, voor verzamelaars. Dus geen webshop, maar wel een soort van front dat elkaar wil helpen (zoals dubbele games uitwisselen, beoordelingen, hulp met reparatie, etc). Dingen die we hier eigenlijk wel willen, maar gewoon niet mogen.
Indien je hulp nodig hebt, wil ik best meehelpen met het opzetten van een forumpje.

Vanavond trouwens een Sega Mega Drive 1 opgehaald, inclusief doos/boekjes + 2 controllers + 6 spellen voor €35. Toevallig gevonden op Marktplaats en was hier maar 15 minuten vandaan :)

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/1z4lwmu.jpg
(klik op het plaatje voor een grote versie)

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/xc83d1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/2yngt4y.jpg

Had nog nooit op een Sega Mega Drive gespeeld, dus net direct even Batman uitgeprobeerd. En heb er maar 1 woord voor "Fantastisch" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 13:26
Ja , kom op man...
"Toeval" dat hij nu ineens een bod heeft van 100 euro? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

100 piek voor een verrotte PS2 phat met niks erbij?

5 euro issie waard, niet meer.

Ik heb trouwens op 30 april Ico kunnen kopen voor heel weinig, 3 euro. Echt een geweldig spel.

Nu nog Shadow Of The Colossus

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
VasZaitsev schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:58:
100 piek voor een verrotte PS2 phat met niks erbij?

5 euro issie waard, niet meer.

Ik heb trouwens op 30 april Ico kunnen kopen voor heel weinig, 3 euro. Echt een geweldig spel.

Nu nog Shadow Of The Colossus
Wat is dat toch met die 2 spellen? Ik was er laatst eens naar aan het kijken, iemand had Ico special edition op Marktplaats staan voor 10 euro of zo, maar daar zaten 2 art cards niet bij (er horen er 4 bij toch?). Maar op eBay zie ik het soms voor veel meer geld gaan. :o Zelfs 70+. :o

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

beetje zeldzaam, heel erg goed.

Die twee zijn ongeveer de beste spellen ooit gemaakt, als ik alle reviews moet geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Tanuki schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:00:
[...]

Wat is dat toch met die 2 spellen? Ik was er laatst eens naar aan het kijken, iemand had Ico special edition op Marktplaats staan voor 10 euro of zo, maar daar zaten 2 art cards niet bij (er horen er 4 bij toch?). Maar op eBay zie ik het soms voor veel meer geld gaan. :o Zelfs 70+. :o
Hoge cijfers, weinig verkocht = zeldzaam.

Het zijn cult spellen geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Iemand deze al gezien? :)

Epic 20th Anniversary Original Soundtrack

Best epic ;)

[ Voor 24% gewijzigd door Tanuki op 12-05-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

Moehhhh!

HotFix schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 21:18:
Het nadeel zit hem in het feit dat ik nu examens heb. Dat gezegd hebbende, ik zou het niet erg vinden samen met wat andere tweakers een forumpje op te zetten, door verzamelaars, voor verzamelaars. Dus geen webshop, maar wel een soort van front dat elkaar wil helpen (zoals dubbele games uitwisselen, beoordelingen, hulp met reparatie, etc).
Al denk ik niet dat een forum het meest overzichtelijke is. Misschien een besloten webshop waarin alle spellen staan die er zijn (er moet wel een logische manier zijn waarop te sorteren valt, omdat er natuurlijk gigantisch veel spellen zijn). Vervolgens kan je door jouw te verkopen of te verruilen spellen/consoles in het desbetreffende item zetten met daarbij de prijs.

Zo blijft er overzicht, kan je zien wie het allemaal te koop heeft aangezien alle aanbieders van dat spel of juist die console op dezelfde pagina staan en tegen welke prijs. :)

En dan enkel toegang op aanvraag doormiddel van een e-mail met motivatie, adres etc. Op die manier kan je dan weer de webshops weren die we er juist niet in willen hebben.

Edit: Bij spellen waarvan er nog geen verkopers zijn kan je dan weer de mogelijkheid maken om je aan te melden voor een reminder en deze te laten versturen via e-mail/sms wanneer er een exemplaar te koop komt.

[ Voor 8% gewijzigd door barktus op 12-05-2012 22:29 ]

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Nu wel ! thx!

Jazz Jack rabbit... _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Jazz Jackrabbit heb ik echt heel veel gespeeld. Heb ze nogsteeds ergens liggen.

Eigenlijk heb ik niet zoveel echt retrospul, 2 gameboy colors, 2 GBA SP, een PS2 slim en daar blijft het wel bij. Wel ooit een PS1 slim gehad.

Wel een paar leuke oude PSOne spellen, Grudge Warriors en Pong zijn mijn favorieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ja , kom op man...
Heb hem mail gestuurd! Ik wil hem morgen wel ophalen voor 5 euro, als hij de adapter en/of controller erbij heeft betaal ik 10 euro. Kijken of het mormel het nog doet xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja , kom op man...
Normale mensen gebruiken een stofzuiger om steengruis op te zuigen. Als je echt exclusief wilt zijn gebruik je een PS2, dat is duidelijk :P Of is dit de super exclusieve 'desert camo' PS2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 23:37:
[...]

Normale mensen gebruiken een stofzuiger om steengruis op te zuigen. Als je echt exclusief wilt zijn gebruik je een PS2, dat is duidelijk :P Of is dit de super exclusieve 'desert camo' PS2?
Volgens mij heeft hij hem in zijn auto gebruikt ofzo. Ik zie op die foto ook iets van een autoversterker. Ik denk dat je hiermee ook wel een beetje een beeld krijgt van de adverteerder zelf. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Wahloh schreef op zaterdag 12 mei 2012 @ 22:42:
[...]

Heb hem mail gestuurd! Ik wil hem morgen wel ophalen voor 5 euro, als hij de adapter en/of controller erbij heeft betaal ik 10 euro. Kijken of het mormel het nog doet xD
Krijg dit bericht terug:

Geen adapters 10 euro is hij voor u 5 euro vind ik wel erg weinig want hij is werkend weg gezet een aantal jaar geleden maar kwam hem nu tegen met opruiming ik hoor het wel

Werkend weg gezet, haha! Ik moest ff lachen toen ik dat zag xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Wahloh schreef op zondag 13 mei 2012 @ 00:34:
[...]

Krijg dit bericht terug:

Geen adapters 10 euro is hij voor u 5 euro vind ik wel erg weinig want hij is werkend weg gezet een aantal jaar geleden maar kwam hem nu tegen met opruiming ik hoor het wel

Werkend weg gezet, haha! Ik moest ff lachen toen ik dat zag xD
Ja werkend weg gezet inderdaad... 8)7
Dat ding moet je eerst helemaal uit elkaar schroeven om het puin eruit te vissen.

De ps2 FAT heeft toch trouwens sowieso geen adapter maar zo'n 8 vorminge (standaard) stekker?
Of heb ik het nu mis :o

Maargoed als hij 5 euro zo weinig vind had hij op z'n minst de moeite kunnen doen om dat ding enigsinds toonbaar op de foto te zetten...

[ Voor 9% gewijzigd door CrystalViriS op 13-05-2012 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, standaard kabel tenzij het een slimline is. Maar goed, beetje schoonmaken en wellicht doet hij het. Heb zelf verleden jaar nog voor een tientje een defecte gekocht zonder iets erbij, dus echt heel vreemd is het niet; wel om zoiets uberhaupt te plaatsen zonder schoonmaken. Geeft inderdaad een beeld van de verkoper.
Hoeveel PS2's zijn er eigenlijk? Heb nu een phat zwarte en zilvere, en slim zwarte en zilvere..de roze staat hoog op mijn lijstje maar vind ik met minimaal 50 Euro te duur. Liever een defecte voor tien Euro.

Gisteren Discworld voor de PS1 binnen gekregen. Uiteraard had ik deze al (mijn all-time favorite op de PS1 en het spel sowieso vind ik het spel waar ik de leukste ervaringen mee heb) maar ik kwam erachter dat mijn exemplaar een front cover mist. Kan natuurlijk niet :+ . Normaliter doen ze rond de 25 Euro, maar had deze in perfecte staat voor een tientje.

En, dankzij een tip van iemand hier, een PS1 SCPH-1002 voor tien Euro. Nice! :D

[ Voor 12% gewijzigd door Exorcist op 13-05-2012 07:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Exorcist schreef op zondag 13 mei 2012 @ 07:39:
Klopt, standaard kabel tenzij het een slimline is. Maar goed, beetje schoonmaken en wellicht doet hij het. Heb zelf verleden jaar nog voor een tientje een defecte gekocht zonder iets erbij, dus echt heel vreemd is het niet; wel om zoiets uberhaupt te plaatsen zonder schoonmaken. Geeft inderdaad een beeld van de verkoper.
Hoeveel PS2's zijn er eigenlijk? Heb nu een phat zwarte en zilvere, en slim zwarte en zilvere..de roze staat hoog op mijn lijstje maar vind ik met minimaal 50 Euro te duur. Liever een defecte voor tien Euro.

Gisteren Discworld voor de PS1 binnen gekregen. Uiteraard had ik deze al (mijn all-time favorite op de PS1 en het spel sowieso vind ik het spel waar ik de leukste ervaringen mee heb) maar ik kwam erachter dat mijn exemplaar een front cover mist. Kan natuurlijk niet :+ . Normaliter doen ze rond de 25 Euro, maar had deze in perfecte staat voor een tientje.

Ik was gisteren nog ergens waar ik een PS1 zag, en terwijl ik voor mezelf naar games aan het zoeken was dacht ik nog aan jou met je mega collectie van PS1's, maar het was een 5-serie, dus heb em maar daar laten liggen.
Gelukkig ben ik inmiddels wel van mijn andere PS1's af. :)

Gisteren heb ik ook wat andere spelletjes voor mezelf gescoord
- Banjo- Tooie voor de N64
- Donkey Kong voor de 2600
x Space invaders voor de 2600
- Command and Conquer (boxed) voor de N64
x Oddworld voor de PS1 (platinum)
- Prince of Persia voor de GB

(x = dubbel)

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Er is toch ook een (licht)blauwe Phat?

Oh wacht;
"The PS2 standard color is matte black. Several different variations in color have been produced in different quantities and regions, including ceramic white, light yellow, metallic blue (aqua), metallic silver, navy (star blue), opaque blue (astral blue), opaque black (midnight black), pearl white, Sakura purple, satin gold, satin silver, snow white, super red, transparent blue (ocean blue), and also Limited Edition color Pink, which was distributed in some regions such as Oceania, and parts of Asia."

en voor de slim models;
"PS2 Slim Black
PS2 Slim Silver
PS2 Slim Ceramic White
PS2 Slim Final Fantasy XII (black with engraved Judge Master crest, bundled with FFXII + matching cell phone strap + vertical stand)"
en de roze dan nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:16

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Frerix schreef op zondag 13 mei 2012 @ 11:35:
[...]

Er is toch ook een (licht)blauwe Phat?

Oh wacht;
"The PS2 standard color is matte black. Several different variations in color have been produced in different quantities and regions, including ceramic white, light yellow, metallic blue (aqua), metallic silver, navy (star blue), opaque blue (astral blue), opaque black (midnight black), pearl white, Sakura purple, satin gold, satin silver, snow white, super red, transparent blue (ocean blue), and also Limited Edition color Pink, which was distributed in some regions such as Oceania, and parts of Asia."

en voor de slim models;
"PS2 Slim Black
PS2 Slim Silver
PS2 Slim Ceramic White
PS2 Slim Final Fantasy XII (black with engraved Judge Master crest, bundled with FFXII + matching cell phone strap + vertical stand)"
en de roze dan nog
Ja er bestaat een blauwe phat. Ooit al eens in de winkel gezien en een best nette kleur!

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
Weet iemand wat voor (moderne) harde schijven je kunt gebruiken voor de PS2 Phat?
Ik weet dat er van die compatibility lists zijn, maar die hebben allemaal gigantisch verouderde hdd op de lijst staan.
Ik heb nog een 1TB WD SATA-300 en 2x WD Velociraptor 150GB 1000RPM schijven liggen, uit respectievelijk 2010 en 2008. Zou een van die schijven bruikbaar kunnen zijn voor de PS2 Phat?

Want ik heb al enige tijd een PS2 phat met network kit liggen. De laser heeft z'n beste tijd al gehad dus ik wou er een HDD in zetten.

EDIT:
Dit is trouwens de Aqua Blue PS2 phat waar ik het over had;
Afbeeldingslocatie: http://spoilerwarned.files.wordpress.com/2012/01/aqua-ps2.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Frerix op 13-05-2012 17:08 . Reden: interpunctie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb een zwarte, zilveren en aqua (phats), die laatste is inderdaad erg nice om te zien.

Een defecte PS2 heb ik al 2 maal weggegeven (slechte laser), daar betaal je toch geen tientje voor...? :?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 19:59

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Frerix schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:26:
Weet iemand wat voor (moderne) harde schijven je kunt gebruiken voor de PS2 Phat?
Ik weet dat er van die compatibility lists zijn, maar die hebben allemaal gigantisch verouderde hdd op de lijst staan.
Ik heb nog een 1TB WD SATA-300 en 2x WD Velociraptor 150GB 1000RPM schijven liggen, uit respectievelijk 2010 en 2008. Zou een van die schijven bruikbaar kunnen zijn voor de PS2 Phat?

Want ik heb al enige tijd een PS2 phat met network kit liggen. De laser heeft z'n beste tijd al gehad dus ik wou er een HDD in zetten.

EDIT:
Dit is trouwens de Aqua Blue PS2 phat waar ik het over had;
[afbeelding]
Ik heb nog een FAt staan, maar als ik me niet vergis, gaat daar een gewone PATA-harddisk in. Een Sata gaat dus niet werken, tenzij je besluit om met een USB-loader te gaan werken. Dan heb je wel weer lagere laadsnelheden. Neem gewoon een 500GB PATA, daar passen je favo games wel op.

Tekken 5 is zoo vet zonder laadtijden ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09-2022

Watis het verschil tussen de series, ben door het gebabbel erover wel warm geworden voor een ps1 namelijk maar naar jullie idee moet ik een 1000-serie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
beatle schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:29:
[...]

Watis het verschil tussen de series, ben door het gebabbel erover wel warm geworden voor een ps1 namelijk maar naar jullie idee moet ik een 1000-serie hebben?
De 1001 en 1002 hebben een A/V plug extra, voordeel is dat je dan niet telkens je officiële PS1 kabel hoeft te pakken maar kan aansluiten op een A/V kabel.

EDIT: Of er trouwens meer extra's zijn bij de 1001/1002 serie, weet ik ook niet ;)

[ Voor 9% gewijzigd door G-Meister op 13-05-2012 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
G-Meister schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:37:
[...]

De 1001 en 1002 hebben een A/V plug extra, voordeel is dat je dan niet telkens je officiële PS1 kabel hoeft te pakken maar kan aansluiten op een A/V kabel.

EDIT: Of er trouwens meer extra's zijn bij de 1001/1002 serie, weet ik ook niet ;)
Mmmz, op wikipedia staat best wel veel eigenlijk: http://en.wikipedia.org/w...ary_of_PlayStation_models

De 1000-modellen hadden dus wel kans hebben op een bepaald probleem, FMV skipping issues. Kon zo gauw even niet de uitleg er van vinden...

[ Voor 12% gewijzigd door beatle op 13-05-2012 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

beatle schreef op zondag 13 mei 2012 @ 18:49:
[...]

Mmmz, op wikipedia staat best wel veel eigenlijk: http://en.wikipedia.org/w...ary_of_PlayStation_models

De 1000-modellen hadden dus wel kans hebben op een bepaald probleem, FMV skipping issues. Kon zo gauw even niet de uitleg er van vinden...
Quality of construction

The first batch of PlayStations used a KSM-440AAM laser unit whose case and all movable parts were completely made out of plastic. Over time, friction caused the plastic tray to wear out—usually unevenly. The placement of the laser unit close to the power supply accelerated wear because of the additional heat, which made the plastic even more vulnerable to friction. Eventually, the tray would become so worn that the laser no longer pointed directly at the CD and games would no longer load. Sony eventually fixed the problem by making the tray out of die-cast metal and placing the laser unit farther away from the power supply on later models of the PlayStation.

Some units, particularly the early 100x models, would be unable to play FMV or music correctly, resulting in skipping or freezing. In more extreme cases the PlayStation would only work correctly when turned onto its side or upside down.
Is wel eens eerder aangehaald in dit topic. Door de hitte, kreeg de laser het te moeilijk en ging deze skippen. OP wikipedia staat alleen dat ze de voeding verplaatst hebben en de laser ophanging van beter materiaal hebben gemaakt. Als het goed is , zit er ook verschil in de koelribben lansg de zijkant van de playstation 1. De eerste modellen konden de hitte ook moeilijker kwijt.

Om het nog eens erger te maken, was dit een extra probleemgeval voor mensen die een ombouw hadden. Een laser die al op het randje functioneerde door ontwerpfouten, die vervolgens belast werd met het lezen van slechte CD-R`s. Dat was vaak de doodslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
Mmmz, denk dat ik gewoon voor het spelen maar een psone ga zoeken, wel netjes boxed natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 1001 en 1002 staan bekend als "audiophile" PS1 door "superieure" componenten en een "geweldig" geluid. Geloof er niks van, maar daardoor zijn ze vrij gewild (en kom ze nauwelijks tegen). Van de 21 die ik nu heb heb ik er straks maar eentje uit die serie, rest is 5,7 en 9. Als je wilt gamen erop zou ik die niet nemen nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

beatle schreef op zondag 13 mei 2012 @ 21:02:
Mmmz, denk dat ik gewoon voor het spelen maar een psone ga zoeken, wel netjes boxed natuurlijk!
Neem er eentje uit de 7000 serie. Daar zijn de inste klachten over geweest, plus dat je de poort achterop nog hebt voor een action replay/gameshar/vcd-player.

De PSone had juiste hele slechte lasers... die waren bewust zo gemaakt om piracy tegen te gaan, maar begaven het ook vaak met games uit de Final Fantasy serie (lekker intensief voor het loopwerk) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Michael Knight schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:38:
[...]

Neem er eentje uit de 7000 serie. Daar zijn de inste klachten over geweest, plus dat je de poort achterop nog hebt voor een action replay/gameshar/vcd-player.

De PSone had juiste hele slechte lasers... die waren bewust zo gemaakt om piracy tegen te gaan, maar begaven het ook vaak met games uit de Final Fantasy serie (lekker intensief voor het loopwerk) ;)
Dit is ook gewoon meteen een van de redenen waarom ik een hekel heb aan CD's. Volgens mij is het echt gewoon onvermijdelijk dat de laser een keer kapotgaat.

Natuurlijk gaan cartridge-based systemen ook weleens kapot, maar de kans op een defect is wel honderd keer kleiner (als het niet meer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 14-09 20:55

painkill

Pain(k)(ill)

Even een uurtje op eBay en marktplaats gezeten, maar damn, je lacht je dood...
In totaal 8 mensen kunnen mailen, wat nog maar afwachten is wat daar van terecht komt..

Vorig jaar vond ik veel makkelijker leuke deals etc.. Meer mensen daar last van?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
painkill schreef op maandag 14 mei 2012 @ 01:34:
In totaal 8 mensen kunnen mailen, wat nog maar afwachten is wat daar van terecht komt..

Vorig jaar vond ik veel makkelijker leuke deals etc.. Meer mensen daar last van?
Tsja, ik begin het vrij kansloos te vinden inmiddels. Zoals van de week hier al besproken is het te duur of gewoon kapot/ niet verkoopbaar. Als het dan wel wat lijkt is de communicatie niets als er al communicatie tot stand komt... Drama, nu ook met de zoektocht naar PS1 in doos, krijg gewoon geen antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

painkill schreef op maandag 14 mei 2012 @ 01:34:

Heel veel advertenties die veel te hoog in prijs zijn.

Een Nintendo 64 + 4 Games en 1 Controller koop je normaal voor 35/40 euro als de games een beetje fatsoenlijk zijn. Maar nee, ipv zetten ze de prijs op 70 euro zonder de mogelijkheid te bieden, daar heb je toch niks aan... Zet altijd bieden aan anders krijg je gewoon geen antwoord met zoon belachelijke vraagprijs.

Wat ik ook voort steeds vaker zie is dat als je hoogste bieder bent op een advertentie en dat je de volgende keer dat je op Marktplaats komt de advertentie merkt dat de advertentie weg is. Blijkt het ding verkocht te zijn zonder ook maar een mail te versturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Bieden op advertenties doe ik al tijden niet meer, en bij eigen verkoop zet ik dat uit. Ik merk in de praktijk dat mensen die alleen bieden indien ze de hoogste zijn toch (bijna) nooit reageren op mails waarin je zegt dat ze gewonnen hebben. Biedt maar gewoon via de mail dus.
Ik bied zelf ook altijd via mail. Dan weet de verkoper tenminste dat ik (redelijk) serieus ben, in plaats van zo'n grappenmaker die op 5 dezelfde advertenties bied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheInsider
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10:54
Het niet reageren is zeer irritant, in het algemeen.

Als ik iets verkoop kan het een keer voorkomen dat ik niet reageer doordat ik het vergeten ben, door de vele vragen van mensen, maar normaal altijd een antwoord. Lager bieden via mail is prima, wil ik het niet kwijt voor dat bedrag, gaat het niet door.

Soms reageer ik bewust niet, omdat mensen bieden, en als je dan verteld dat je akkoord bent, ze nog van alles gaan vragen naar info welke gewoon in de advertentie staat. En daarna vertellen dat het toch niet is wat ze zoeken. Dan vraag ik ook vriendelijk of ze het bod, zelf ook weer verwijderen, dat is dan toch ook wel het minste wat ze kunnen doen. :)

Voor het kopen van zaken, neem ik ook altijd contact op via de mail, niet via bieden op marktplaats. Maar de irritatie over wel of niet reageren enz, is iets wat je bij een site als marktplaats er gratis bij krijgt, soms moet je er maar niet teveel over nadenken of over opwinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Ja als je iets wilt verkopen via marktplaats dan heb je dat soort dingen. Ik had er een NES + de dubbele games op staan die ik over heb.

Er was iemand die vanaf het begin netjes een bod had geplaatst. Vervolgens gaat een andere persoon deze persoon 5x overbieden om vervolgens niet meer te reageren... waarom de moeite dan nemen? Ik wacht dan ook maar kort en dan gaat hij meteen naar de lagere bieder.

Deze reageerde gelukkig meteen en met dat soort mensen doe ik dan graag zaken. Dan is het bod maar wat lager...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Toch nog 6 spellen kunnen kopen, even een kort lijstje:

Super Mario Allstars/super Mario world
Super Mario world
Smurfen
Mickey mania
Blues brothers
Mickey the magical quest
Lawnmower man.

Eerste 3 vooral gekocht om verzendkosten te besparen, ik ben van plan deze eigenlijk gelijk weer te ruilen.
De rest voor €3 p/s gekocht.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

painkill schreef op maandag 14 mei 2012 @ 23:17:
Toch nog 6 spellen kunnen kopen, even een kort lijstje:

Super Mario Allstars/super Mario world
Super Mario world
Smurfen
Mickey mania
Blues brothers
Mickey the magical quest
Lawnmower man.

Eerste 3 vooral gekocht om verzendkosten te besparen, ik ben van plan deze eigenlijk gelijk weer te ruilen.
De rest voor €3 p/s gekocht.
Waar haal je zoon deal vandaan? Ik krijg het op Marktplaats niet meer gevonden, nou verschilt dat misschien nog tussen SNES en N64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Zoeken naar onduidelijke titels, mailen en vragen of hij nog meer spellen heeft is eigenlijk de beste tip, het begon met 1 spel op mp en eindigde met 5 games erbij.

Totaal incl verzenden kost het 39 euro, gewoon een goede prijs dus.

[ Voor 17% gewijzigd door painkill op 15-05-2012 00:01 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
Mijn advies is gewoon veel advertenties kijken.

Je hebt ook mensen die in de beschrijving geen titels van spellen hebben staan.

Er staat dan meestal iets van: Zie foto voor de titels.

Dus zoeken op een titel van een bepaald spel heeft dan geen zin.

Kortom: Jij hebt meer kans als je gewoon meer advertenties bekijkt. Omdat sommige potentiële kopers alleen maar op advertenties klikken die de zoekresultaten weergeeft.

Ik heb op deze manier al een paar mooie deals kunnen maken.

Gewoon eens in de zoveel tijd even no-lifen op marktplaatst en voor de grap 40 pagina's bekijken. Je weet nooit wat je tegenkomt. :D

[ Voor 44% gewijzigd door Sefaex op 15-05-2012 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Je moet ook wel bereid zijn iets meer te betalen dan op de vrijmarkt en bij de kringloop, de mensen op MP worden overspoeld door handelaren die tegen elkaar opbieden. Zeker bij goed te vinden advertenties is dat het geval.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefaex
painkill schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 00:25:
Je moet ook wel bereid zijn iets meer te betalen dan op de vrijmarkt en bij de kringloop, de mensen op MP worden overspoeld door handelaren die tegen elkaar opbieden. Zeker bij goed te vinden advertenties is dat het geval.
Tja, had laatst een spel gekocht voor €10...

ik zo tegen de verkoper: Ik kan het bedrag binnen 5min overmaken via Paypal. Omdat ik zelf ook wel wist dat het spel veel meer waard was. Koper ging ermee akkoord... toen ik de betaling had gedaan. Kreeg hij een bod van €25. Uiteindelijk heeft hij het spel toch opgestuurd... je hebt van die mensen die dan gewoon het bedrag terugstorten.

Je hebt mensen die er verstand van hebben .
Maar je hebt ook mensen die de waarde van hun spullen niet kennen en de spullen het liefst zo snel mogelijk weg wil hebben.

[ Voor 6% gewijzigd door Sefaex op 15-05-2012 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15-09 12:17

Auredium

Informaticus Chaoticus

Ik denk dat Marktplaats en eBay gewoon lastige locaties zijn. Je kunt beter 1`of 2 keer in de week een uurtje ervoor uittrekken om alle advertenties er na te lopen in alle rust. Gewoon alles van consoles doorblederen, misschien vind je wel onduidelijk geformuleerde adertenties, of advertenties geplaatst bij verkeerde categorieen. Als je een retrofreak bent dan doe je dat er gewoon voor.

Ik denk dat ik ook maar eens actief ga zoeken naar een SNES doos (er hoeft geeneens een SNES in te zitten want die heb ik al :P) Verder nog wat los grut van spellen die ik eventueel wil.

/Edit; is er nog spraken van een eventueel besloten retro handelforum voor Tweaker users alleen?

[ Voor 7% gewijzigd door Auredium op 15-05-2012 08:41 ]

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik kijk altijd gewoon in een categorie, de zoekfunctie gebruik ik zelden, dan kijk ik elke advertentie en als er onduidelijkheid is over titels stuur ik een mail.

Als ik dan een mooie koop zie staan dan loop ik meestal tegen een van onderstaande punten.

1. Het is al verkocht.
2. Reageren niet op mail.
3. Iemand (Handelaar) heeft de vraagprijs al verdubbeld.
4. Krijgt een botte reactie op een bod omdat het volgens hem te laag is, kijk maar naar ... webshop zeggen ze dan.
5. Er is al een hoger bod geweest.

Maar soms heb je geluk!

Een Nintendo 64 met 10 games en 2 controllers waaronder Conker's Bad Fur Day voor 25 euro. Ik kon mijn geluk niet op toen ik die opgehaald had, moest wel wat kilometers rijden maar het was het waard.

Als bedankje had ik 2 Wii games die ik nooit meer speelde meegenomen voor de kids, had via de mail vernomen dat ze twee kinderen had en een Wii, was ook de reden van verkoop.

Zo hoort het, toch? :P
Auredium schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 08:41:
/Edit; is er nog spraken van een eventueel besloten retro handelforum voor Tweaker users alleen?
Lijkt me een leuk idee, een Tweakers Retro Ruil/Verkoop Forum.

[ Voor 12% gewijzigd door Wahloh op 15-05-2012 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Wahloh schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:25:
Ik kijk altijd gewoon in een categorie, de zoekfunctie gebruik ik zelden, dan kijk ik elke advertentie en als er onduidelijkheid is over titels stuur ik een mail.

Als ik dan een mooie koop zie staan dan loop ik meestal tegen een van onderstaande punten.

1. Het is al verkocht.
2. Reageren niet op mail.
3. Iemand (Handelaar) heeft de vraagprijs al verdubbeld.
4. Krijgt een botte reactie op een bod omdat het volgens hem te laag is, kijk maar naar ... webshop zeggen ze dan.
5. Er is al een hoger bod geweest.

Maar soms heb je geluk!

Een Nintendo 64 met 10 games en 2 controllers waaronder Conker's Bad Fur Day voor 25 euro. Ik kon mijn geluk niet op toen ik die opgehaald had, moest wel wat kilometers rijden maar het was het waard.

Als bedankje had ik 2 Wii games die ik nooit meer speelde meegenomen voor de kids, had via de mail vernomen dat ze twee kinderen had en een Wii, was ook de reden van verkoop.

Zo hoort het, toch? :P

[...]
Ik denk dat het ook is hoe veel moeite je erin wilt stoppen. Ik wil best een paar kilometer rijden als ik dan krijg wat ik wil. (ik richt mij enkel op de Gamebot/NES/SNES)
Voor veel mensen is rijden al snel een taboe (vooral voor handelaren)
Lijkt me een leuk idee, een Tweakers Retro Ruil/Verkoop Forum.
Ik denk ook dat het een goed idee is. We kunnen eventueel aan tweakersprofie/karmapunten controleren of we geen handelaren per ongeluk binnen halen.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Auredium schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:36:
Ik denk ook dat het een goed idee is. We kunnen eventueel aan tweakersprofie/karmapunten controleren of we geen handelaren per ongeluk binnen halen.
Ik zal eens kijken wat ik kan doen. Nou moet ik zeggen dat ik geen pro ben in fora, dus als iemand anders meer ervaring daar mee heeft laat me wat weten dan hoef ik het niet te doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Auredium, je DM optie staat niet aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Exorcist schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:55:
Ja....ik probeer dat ding aan te zetten maar hoe?

/edit; Done

[ Voor 3% gewijzigd door Auredium op 15-05-2012 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
Exorcist schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:55:
O+

Ik ben nu voornamelijk bezig met de Playstation 2.
De Nintendo scene is helaas niet meer zo leuk als een paar jaar terug.

Nu denkt iedereen dat zodra ergens Nintendo of Mario opstaat het 100en euro's waard is.

Je moet inderdaad ontwetende mensen tegen het lijf lopen en hopen dat ze niet reeds getriggerd zijn door hoge biedingen van handelaren.

Donderdag ga ik weer op pad een paar leuke dealtjes ophalen. Foto's gaan volgen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Wahloh schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:45:
[...]

Ik zal eens kijken wat ik kan doen. Nou moet ik zeggen dat ik geen pro ben in fora, dus als iemand anders meer ervaring daar mee heeft laat me wat weten dan hoef ik het niet te doen. :P
Zoals ik paar pagina's terug al zei denk ik niet dat een forum het gemakkelijkste is:
Misschien een besloten webshop waarin alle spellen staan die er zijn (er moet wel een logische manier zijn waarop te sorteren valt, omdat er natuurlijk gigantisch veel spellen zijn). Vervolgens kan je door jouw te verkopen of te verruilen spellen/consoles in het desbetreffende item zetten met daarbij de prijs.

Zo blijft er overzicht, kan je zien wie het allemaal te koop heeft aangezien alle aanbieders van dat spel of juist die console op dezelfde pagina staan en tegen welke prijs.

En dan enkel toegang op aanvraag doormiddel van een e-mail met motivatie, adres etc. Op die manier kan je dan weer de webshops weren die we er juist niet in willen hebben.

Bij spellen waarvan er nog geen verkopers zijn kan je dan weer de mogelijkheid maken om je aan te melden voor een reminder en deze te laten versturen via e-mail/sms wanneer er een exemplaar te koop komt.
Auredium schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 09:36:
[...]
Op papier een goed idee, alleen werkt een vraag en aanbod rating in de praktijk niet helemaal lekker voor verificatie. Bevriende personen kunnen elkaar raten (dit heb ik op meerdere fora gezien) en zo een goede status verkrijgen. Het is dan een kwestie van tijd voor de handelaren dit ook gaan doen.

Nu zal een motivatie schrijven niet waterdicht zijn en ook de karmapunten niet, maar het lijkt me wel beter dan een rating. Daarnaast kan er bij het idee wat hierboven door mij geschreven staat ook makkelijk door een paar "mods" zo af en toe een verificatie gedaan worden op het aantal verkochte/aangeboden items. Een handelaar zal namelijk altijd veel meer materiaal aan bieden als een verkopende verzamelaar.

Dit op de uitzondering van een verzamelaar die zijn hele collectie verkoopt na. Deze kan aangesproken worden door de mods en zo zijn verhaal doen. Al denk ik dat die er de voorkeur aan zal geven deze in een koop van de hand te doen.

Daarnaast kan er dan bij het aanmelden voor gekozen worden al deze regels niet te melden (natuurlijk wel dat dit niet voor handelaren is), maar deze wel toe te passen. Zo zijn handelaren niet op de hoogte en vallen ze door de mand als ze zich toch aanmelden en grote hoeveelheden aanbieden.

Kunnen we hier niet beter een topic over aanmaken waar we alles verder bespreken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

@Barktus, een web applicatie waar iedereen een advertentie kan plaatsen lijkt me een geweldig idee. Dat combineren met een forum of website maakt het helemaal leuk. Geen Handelaren toegestaan. (Prive Marktplaats)

Een handel website door verzamelaars voor verzamelaars, dat zal ik mijn projectje is maken. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Wahloh op 15-05-2012 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Wahloh schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:02:
@Barktus, een web applicatie waar iedereen een advertentie kan plaatsen lijkt me een geweldig idee. Dat combineren met een forum of website maakt het helemaal leuk.

Een handel website door verzamelaars voor verzamelaars, dat zal ik mijn projectje is maken. :)
Is het anders geen idee de personen die hieraan mee willen doen te verzamelen in een nieuw topic en met die groep een medium zoeken waarin we gemakkelijk kunnen sparren over het geheel? En op die manier eerst een totaal plan op tafel leggen met functies, een mogelijk verdien/giften model* etc. waar iedereen het mee eens is (onderzoekje doen?) en daarna de rest op pakken zoals wireframen, interactie ontwerp en dergelijke?

* Hiermee wil ik niet richting de handelaren kant, maar er zal wel iets gevonden wat de kosten van de site dekt voor bijv. de hosting.

Ik wil in ieder geval wel mee doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online
Ik zou me ook wel aan willen sluiten op een dergelijk forum of wat het wordt.

Wel wil ik hier mensen vragen of ze wel door hebben dat ze in sommige gevallen niet minder erg dan handelaren zijn. Als je weinig biedt voor een item wat meer waard is van (zoals door velen beschreven als) onwetenden dan ben je hen ook op een bepaalde manier aan het oplichten.

Jij wil toch ook niet te weinig vangen voor je spellen? Ik ben ook geen grote fan van de handelaren, maar wanneer er markt voor is dan zijn de prijzen blijkbaar terecht. We moeten er niet te veel om gaan zeuren, zo werkt het nu eenmaal en als ik het zo lees kunnen we er zelf dus ook soms wat van ;).
Om dan een apart forum of aparte site te maken kunnen we dit gedeeltelijk afvangen, dan weet je dat je in ieder geval niet te veel of te weinig betaalt.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Ik zal vanavond als ik thuis ben een Forum Topic maken hierover. Maar in welke categorie past dit het beste?

En inderdaad theforce81, dit systeem moet gericht worden op handelen met eerlijke prijzen. We zijn tenslotte verzamelaren onder elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

theforce81 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 12:39:
Ik zou me ook wel aan willen sluiten op een dergelijk forum of wat het wordt.

Wel wil ik hier mensen vragen of ze wel door hebben dat ze in sommige gevallen niet minder erg dan handelaren zijn. Als je weinig biedt voor een item wat meer waard is van (zoals door velen beschreven als) onwetenden dan ben je hen ook op een bepaalde manier aan het oplichten.

Jij wil toch ook niet te weinig vangen voor je spellen? Ik ben ook geen grote fan van de handelaren, maar wanneer er markt voor is dan zijn de prijzen blijkbaar terecht. We moeten er niet te veel om gaan zeuren, zo werkt het nu eenmaal en als ik het zo lees kunnen we er zelf dus ook soms wat van ;).
Om dan een apart forum of aparte site te maken kunnen we dit gedeeltelijk afvangen, dan weet je dat je in ieder geval niet te veel of te weinig betaalt.
Dit kan je afvangen door bieden op een spel niet mogelijk te maken maar te werken met vaste prijzen. Wanneer je dat toepast binnen mijn idee (ik zeg niet dat dit het beste zal zijn, maar puur als voorbeeld :P). Dan kan iedere aanbieder op de pagina van de game zijn verkoopprijs plaatsen en er daarmee zelf voor kiezen wat je wil (prijs moet wel aanpasbaar zijn als je als verkoper zijnde je prijs wil veranderen). Op die manier zie je snel wie het voor welk bedrag te koop heeft en kan je daar een keuze uit maken.

Voorbeeld
Aanbieders van deze gamePrijs per st.
Joris€ 15,00
Mark (2 st.)€ 16,50
Dirk€ 20,00

En dan de gebruikersnamen en prijzen klikbaar maken :)

Biedt je het als leek of als verzamelaar voor een te lage prijs aan? Dan is dat je eigen verantwoording, we kunnen er niet vanuit gaan dat iedereen de tijd neemt om de prijzen na te zoeken en die verantwoording moet dan ook bij de verkopende partij zelf blijven liggen. Wel kan je uit fatsoen bij een aankoop melden dat het eigenlijk een te lage prijs is en er meer voor geven, maar dat is een eigen keus. Hoe lossen we dit op als je meerdere games koopt van een verkoper op hetzelfde moment en daarmee wat korting wil? Dit kan je net als het uit fatsoen melden, doen bij de aankoop.

Met deze manieren voorkom je de marktplaats situaties waar je biedingen krijgt die nergens over gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

barktus schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:03:
[...]

Voorbeeld
Aanbieders van deze gamePrijs
Joris€ 15,00
Mark€ 16,50
Dirk€ 20,00

En dan de gebruikersnamen en prijzen klikbaar maken :)

Met deze manieren voorkom je de marktplaats situaties waar je biedingen krijgt die nergens over gaan.
Het voorbeeld dat je geeft zal het waarschijnlijk niet worden, niet elke game is in dezelfde staat, niet elke game heeft de manual erbij.

Ik dacht hieraan:
Game APietjePukNieuw€20,-
Game AMrWahlohGoed€10,-
Game AOmeWillemRedelijk€8,-
Game BHenkHarkNieuw€25,-
Game BWeetIkVeelSlecht€5,-

Natuurlijk met een zoek functie en gecatalogiseerd. Misschien nog wel een filter functie. :)

Maar eigenlijk is dit echt niet het topic om dit te bespreken. Laten we erover praten als het nieuwe topic er is.

[ Voor 32% gewijzigd door Wahloh op 15-05-2012 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus

barktus

Moehhhh!

Wahloh schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 13:10:
[...]

Het voorbeeld dat je geeft zal het waarschijnlijk niet worden, niet elke game is in dezelfde staat, niet elke game heeft de manual erbij.

Ik dacht hieraan:
Mario 64PietjePukNieuw€20,-
Mario 64MrWahlohGoed€10,-
Mario 64OmeWillemRedelijk€8,-

Maar eigenlijk is dit echt niet het topic om dit te bespreken. Laten we erover praten als het nieuwe topic er is.
Inderdaad of je maakt een sterrensysteem (1-5) waarin ze aangeven in welke staat het is etc. kortom dat is wel af te vangen. Het lijkt me goed om daar inderdaad met een groep over te praten (groepsvergaderen via skype als de groep bekend is? :P). In ieder geval staat vast dat het belangrijk is om voor dit soort dingen met de gehele groep een goede oplossing samen te stellen. En daarna alle uiteindelijke functies voorafgaand aan de daadwerkelijke ontwikkeling ervan duidelijk en uitgebreid te documenteren.

Maar laten we dit topic inderdaad niet verder vervuilen en er vanavond in het eigen topic over verder praten. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Klinkt erg interessant. Er zijn al wel wat van zulke sites (gametz komt in mij op), maar daar zitten ook handelaren (volgens mij) en die zijn vaak internationaler (= hoge verzendkosten) gericht. Ik ben in ieder geval benieuwd, al zijn mijn skills met fora etc. beperkt. Bijdragen aan het opzetten zal dus moeilijk zijn voor mij, maar meedoen met (ver)koop wil ik zeker wel :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Ik zou me ook aansluiten, ik ben nog niet druk bezig (50 PS2 games en een launch PS2 met o.a: Dark Cloud, Dark Chronicle (DC2) en anderen.) maar het is allemaal zo overweldigend, dat ik geen idee heb waar verder te gaan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02-08-2023
Als het huidige tweakers vraag en aanbod systeem bevalt, waarom vragen we dan niet voor een extra / nieuwe categorie onder Games en dan Retro of Collector's Corner of iets dergelijks?

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Sssquirrel schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 15:48:
Als het huidige tweakers vraag en aanbod systeem bevalt, waarom vragen we dan niet voor een extra / nieuwe categorie onder Games en dan Retro of Collector's Corner of iets dergelijks?
Dit is nog steeds toegankelijk voor Handelaren. Als we de Pricewatch te groot maken dan wordt het uiteindelijk hetzelfde als Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Wahloh schreef op maandag 14 mei 2012 @ 08:04:
[...]

Heel veel advertenties die veel te hoog in prijs zijn.

Een Nintendo 64 + 4 Games en 1 Controller koop je normaal voor 35/40 euro als de games een beetje fatsoenlijk zijn. Maar nee, ipv zetten ze de prijs op 70 euro zonder de mogelijkheid te bieden, daar heb je toch niks aan... Zet altijd bieden aan anders krijg je gewoon geen antwoord met zoon belachelijke vraagprijs.

Wat ik ook voort steeds vaker zie is dat als je hoogste bieder bent op een advertentie en dat je de volgende keer dat je op Marktplaats komt de advertentie merkt dat de advertentie weg is. Blijkt het ding verkocht te zijn zonder ook maar een mail te versturen.
Dus hij was verkocht zonder dat je hier mail van kreeg? Dan was het die volgens jou te hoge prijs blijkbaar toch waard... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Tanuki schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 16:49:
[...]

Dus hij was verkocht zonder dat je hier mail van kreeg? Dan was het die volgens jou te hoge prijs blijkbaar toch waard... :)
Volgens mij moet je mijn bericht even opnieuw lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topic is gemaakt!

Je kunt het hier vinden!
[Project] RetroMarkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13:31
Wauw er bestaan nog vriendelijk mensen op Marktplaats zeg. :P Vandaag gratis een Atari flashback toegestuurd gekregen, zelfs de verzendkosten waren niet voor mijn rekening. ^^

Hij was compleet boxed met alles erop en eraan, erg netjes dus. Alhoewel het natuurlijk niet zo'n zeldzaam apparaat is, ben ik er toch blij mee. :)

@project, leuk idee. Die handelaren verpesten het inderdaad goed op Marktplaats.. Enkele jaren terug kon je voor een paar tientjes een complete Nintendo 64 in topstaat met games kopen, maar nu.. Succes jongens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
z dragon999 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 20:28:
Wauw er bestaan nog vriendelijk mensen op Marktplaats zeg. :P Vandaag gratis een Atari flashback toegestuurd gekregen, zelfs de verzendkosten waren niet voor mijn rekening. ^^

Hij was compleet boxed met alles erop en eraan, erg netjes dus. Alhoewel het natuurlijk niet zo'n zeldzaam apparaat is, ben ik er toch blij mee. :)

@project, leuk idee. Die handelaren verpesten het inderdaad goed op Marktplaats.. Enkele jaren terug kon je voor een paar tientjes een complete Nintendo 64 in topstaat met games kopen, maar nu.. Succes jongens!
Het is best een leuk apparaatje en tenminste geen rf-uitgang. Ik heb zelf de eerste versie, ik weet niet of de tweede versie ooit verkocht is in Nederland. Zou die ook best willen maar nooit ergens gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga mezelf voornemen om Fahrenheit eens te spelen. Heb hem al jaren (Xbox) in huis, maar ooit maar 5 minuten gespeeld. Aan Heavy Rain heb ik goede herinneringen.

Is Larry Magna Cum Laude nog wat, als je fan bent van de oude Larry serie? Vond dat laatste deel op de 360 het slechtste spel dat ik ooit gekocht heb, totaal geen verband met de serie van weleer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik heb nu inmiddels al zoveel games, dat ik niet eens weet waar ik moet beginnen. Als ik een tijdje Marioworld 1 speel denk ik ineens van "Oja, Chrono Trigger" ben ik daar mee bezig komt er weer een ander spel in mij op.

Zoveel keuze is niet gezond denk ik :/

Plus het feit dat ik de next gen games voor PS3 en wii ook nog wil spellen
- Last Story, pandora's tower, Xenoblad, Dark souls. pffffff

Toch blijf ik maar leuke games kopen en word mijn verzameling maar groter en groter, ik zit elke dag al op woningnet om iedere dag te kijken welke nieuwe grotere huur woningen erbij zijn gekomen.

Een kamertje special voor mijn games verzameling wil ik nog voor de winter werkelijkheid maken.
Dat zou zo vet zijn. :9

[ Voor 54% gewijzigd door Zakkenwasser op 15-05-2012 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Totdat je kinderen krijgt. Onze studeerkamer staat nu vol met mijn kasten met games, LCD + extra consoles en alles aangesloten. Dit gaat verplaatsen zodra ons tweede kind er is, maar waar naartoe? De zolder is feitelijk de enige kamer die mijn vriendin heeft voor haar crea-zooi en daar past mijn zooi niet in. De garage is groot maar te koud en te vochtig. Bijkeuken is het speelterrein voor onze dochter.

Voorlopig nog niet aan de orde..maar wat als ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Doe maar hier naartoe, kinderen komen er de komende 10 jaar toch niet :p

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als tussenoplossing heb ik vanmiddag de tweede van de drie Xboxen voorzien van wat mogelijkheden. Ik speel het liefst spellen op de console waarvoor het bedoeld is, maar het is wel makkelijk nu ook zo'n Xbox erbij te zetten in de woonkamer (met XBMC en component kabel). Ik zie wel waar het eindigt. Woonden hiervoor in een kleiner huis maar met een grotere zolder; wonen nu twee-onder-een-kap maar het dak begint al schuin te lopen op de 1ste etage, in ons vorige huis pas op zolder waardoor deze 3x zo groot was. Kon er alles kwijt.

Misschien toch maar de garage isoleren..dan gaat helaas wel de VW Kever het veld ruimen die in de planning staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

WANT!!!!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AruKI.jpg

Moet wel te maken zijn in een weekend..

[ Voor 27% gewijzigd door painkill op 16-05-2012 16:23 ]

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Vandaag Sailormoon en Ardy Light foot voor de snes voor 10euro in totaal gekocht :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Nog nooit van gehoord, zeldzaam neem ik aan?

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
painkill schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:14:
Nog nooit van gehoord, zeldzaam neem ik aan?
Sailor moon is zeldzaam, dat is een ding wat zeker is.
Maar kwa gameplay...meh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
painkill schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 16:22:
WANT!!!!

[afbeelding]

Al die dingen aan je TV hangen is echt een hel als je dat wilt doen zonder al teveel kwaliteitsverlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beatle
danielkraak schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 18:58:
[...]

Al die dingen aan je TV hangen is echt een hel als je dat wilt doen zonder al teveel kwaliteitsverlies.
Wel nice, heb er nu een in de slaapkamer met 6 vakken plus 1 over de breedte. Dat geeft al gedoe om alles dmv 1 á 2 kabels naarje tv aan de muur te laten lopen.

Volgens mij heeftdie gast een redelijk grote switchbovenop staan? Heb je eenlink naar de bron voor meer info?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FriXion
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14-09 12:03
WANT!!!!

[afbeelding]

Wow, wat ziet dát er vet uit zeg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13:16

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

WANT!!!!

[afbeelding]

Lijkt wel heel veel expeditjes aan elkaar geschroeft :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerix
WANT!!!!

[afbeelding]

Ben ik nou echt de enige op de wereld die zijn (wired) retroconsoles aan zijn zij heeft staan?
Ik had er zelf best lang over nagedacht. Ter illustratie, ik heb dus dit;
Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/3355/naamloosjg.png

De videokabels zijn verlengd en er zit een stekkerdoos achter mijn subwoofer die naast mijn bank staat.
Mijn consoles staat dus in een houten rekje naast de bank. Ik heb op deze manier niet eens in de gaten dat mijn controller gedraad is. IDEAAL

Maar volgens mij heeft iedereen juist het onderstaande;
Afbeeldingslocatie: http://img196.imageshack.us/img196/9721/naamloos1ec.png

Aangezien ik 4,5 meter van de consoles onder mijn TV vandaan zit, zijn alle snoeren van retroconsoles te kort. Verlengkabels voor controllers zou toch een oplossing zijn? Nope, niet alle verlengkabels zijn makkelijk te vinden en als je d'r een hebt loopt er meterslange snoer door je kamer. Het ligt in de weg, mensen struikelen erover en als je poef/voetenbankje op wielen hebt rijd je er telkens overheen en blijft het snoer haken.

Ik gebruik nu al een paar maanden de eerste opstelling en hij is voor mij perfect. Je merkt niet dat jouw controller gedraad is en als je de console moet resetten is de console binnen handbereik. Eerlijk waar, het is echt ideaal. Je hebt alleen een RGB, RCA, S-video en component verlengkabel nodig om je retroconsoles (van NES tot aan PS2) naast je te zetten. De verlengkabel zijn ook een verademing met het aansluiten en loskoppelen van je consoles omdat je op deze manier niet achter je TV/receiver hoeft te kruipen

[ Voor 5% gewijzigd door Frerix op 16-05-2012 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Ik lees op internet dat de beste manier om je cartridges schoon te maken is met een alcoholoplossing. Echter kan dit ook met nagellak remover?

Gekke vraag misschien, maar ik gebruik dit altijd ipv alcohol. Bijvoorbeeld om stickerresten te verwijderen. Om het zomaar recht op de elektronica van een cartridge te smeren weet ik ook niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill

painkill

Pain(k)(ill)

Nee!

Dat lost letterlijk de cartridge op, het smelt als het ware het plastic.
Het is te gebruiken om stift te verwijderen, maar dan met 1 veeg en daarna gelijk schoonmaken.
Terpentine is ook een alternatief, is wat minder agressief en lost ook de meeste dingen wel op.

De uiteinden schoonmaken kan met een wattenstaafje en een vloeistof, denk aan water en alcohol, maar niet aan iets anders..

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Preau schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 23:07:
Ik lees op internet dat de beste manier om je cartridges schoon te maken is met een alcoholoplossing. Echter kan dit ook met nagellak remover?

Gekke vraag misschien, maar ik gebruik dit altijd ipv alcohol. Bijvoorbeeld om stickerresten te verwijderen. Om het zomaar recht op de elektronica van een cartridge te smeren weet ik ook niet zeker.
Je bedoeld Aceton?
Aceton is veel chemischer dan alcohol, hiermee krijg je zelfs hardnekkige niet-waterverf mee weg.
Dat zou ik niet op mijn cartridges willen hebben en zeker niet in mijn collectie! Ik ga nu zeker geen games meer met jou ruilen of over kopen. :) Note to self.

Ik maak me eigenlijk meer zorgen om de batterijen van de games die ik lang niet heb gebruikt.
- Moeten die nou vervangen worden?
- Gaan ze niet op een gegeven moment lekken?
- Hoe ga ik hiermee om als ik van plan ben mijn collectie letterlijk voor mijn oude dag wil bewaren?

[ Voor 54% gewijzigd door Zakkenwasser op 17-05-2012 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Oké dan zal ik dat dus niet doen. :P Ik ga wel naar de winkel om wat alcohol te kopen

Het werkt wel goed voor stickerresten enzo, dat krijg je daarmee allemaal goed weg maar dus uitkijken dat je niets beschadigt.

EDIT: Nog een vraagje, kan ik dan gewoon schoonmaak alcohol van 96% van de kruidvat gebruiken?

[ Voor 18% gewijzigd door Preau op 17-05-2012 00:20 ]

Pagina: 1 ... 42 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod