Vervangen door nieuwe controller of module met stickje..Yamotek schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:16:
Iemand een idee voor N64 controllers om de brakke stick beter te maken? Ik heb 3 controllers en bij alle drie slijt het plastic waar het steeltje in zit waardoor de stick steeds slechter reageert. Zelf heb ik hier geen problemen mee maar als er neefjes of nichtjes zijn die een spelletje willen doen krijgen zij het niet voor elkaar om het goed te besturen.
En 007 goldeneye voor de N64, wat een prachtgame is dat zeg. De multiplayer is toch echt geniaal alleen is het dan weer jammer van de brakke besturing die in dat spel zit, er zit net geen besturing in die goed te gebruiken is.
Iemand een idee waar ik een goede RGB kabel voor de Super Nintendo kan halen?
Het moet een RGB kabel zijn voor een PAL versie van de SNES.
Een RGB kabel die voor de Gamecube is gemaakt is dus niet geschikt hiervoor. Die moet je eerst weer open maken en wat dingen in solderen. Ik ben op zoek naar een kant en klare RGB kabel voor een PAL SNES.
Een RGB kabel die voor de Gamecube is gemaakt is dus niet geschikt hiervoor. Die moet je eerst weer open maken en wat dingen in solderen. Ik ben op zoek naar een kant en klare RGB kabel voor een PAL SNES.
Ebay is your friend.Marcel_EA schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:39:
(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A
Heeft er hier trouwens iemand nog wat gescoord met de bevrijdingsdag vrijmarkt?
Ik voel me best wel alleen zo met mijn aanwinsten hier, hoop nog wel wat pareltjes te zien van andere gebruikers.
heeft er iemand verstand van een Watara Supervision - GB-2000 Vini-spil? Batterijbakje is een beetje verroest en ik heb geen spellen om te testen of het ding wel werkt, er gaat in ieder geval geen lampje aan.
Ik voel me best wel alleen zo met mijn aanwinsten hier, hoop nog wel wat pareltjes te zien van andere gebruikers.
heeft er iemand verstand van een Watara Supervision - GB-2000 Vini-spil? Batterijbakje is een beetje verroest en ik heb geen spellen om te testen of het ding wel werkt, er gaat in ieder geval geen lampje aan.

[ Voor 80% gewijzigd door Zakkenwasser op 06-05-2012 20:16 ]
PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]
http://www.videogameworld...oller-pookjes-thumbsticks werken echt super!Yamotek schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 23:16:
Iemand een idee voor N64 controllers om de brakke stick beter te maken? Ik heb 3 controllers en bij alle drie slijt het plastic waar het steeltje in zit waardoor de stick steeds slechter reageert. Zelf heb ik hier geen problemen mee maar als er neefjes of nichtjes zijn die een spelletje willen doen krijgen zij het niet voor elkaar om het goed te besturen.
En 007 goldeneye voor de N64, wat een prachtgame is dat zeg. De multiplayer is toch echt geniaal alleen is het dan weer jammer van de brakke besturing die in dat spel zit, er zit net geen besturing in die goed te gebruiken is.
Hier zijn geen vlooienmarkten op bevrijdingsdag zover ik weet, dus helaas gaan aankopen van mij. Ik ben wel heel benieuwd naar die van anderenAyeAyeCaptain! schreef op zondag 06 mei 2012 @ 20:05:
Heeft er hier trouwens iemand nog wat gescoord met de bevrijdingsdag vrijmarkt?
Echt niks bijzonders gezien hier in Nijmegen op Koninginnedag. Was ongeveer rond 9 uur s'ochtends op de markt maar echt lag meer troep dan echt iets bijzonders. Helaas. 
Enige bijzondere wat ik heb kunnen is een GBA micro voor 5 euro, achja, misschien op enkele rommelmarkten hier meer succes. ^^
Enige bijzondere wat ik heb kunnen is een GBA micro voor 5 euro, achja, misschien op enkele rommelmarkten hier meer succes. ^^
Op bevrijdingsdag hier gescoord:
2x Playstation 7502 (1 met chip)
4x Analog controller
2x Memory card
2x Scart kabel
Games erbij:
Titel Staat
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back CD Only
Oddworld: Abe's Exoddus CD + Manual
Tekken 3 CD Only
Rayman 2: The Great Escape Inlay missing
Need for Speed: Porsche 2000 No Manual or front cover
Dragonball CD Only
Actua Pool CD Only
Rayman Junior Level 2 Maths reading CD Only
Metal Gear Solid CIB
Road Rash 3d CIB
Duke Nukem: Time To Kill CIB
Tomb Raider Platinum Manual missing
Tomb Raider: The Last Revelation CIB
Ready 2 Rumble Round 2 CIB
Road Rash EA Classics Manual missing
Sled Storm EA Classics CIB
Driver 2 Platinum Manual missing
Kosten € 20. Wel redelijk denk ik. De Dragonball game lijkt een pirated copy te zijn, het is ene zilveren schijf met een print erop waarop stat original silver, dat zal vast niet op de echte staan
2x Playstation 7502 (1 met chip)
4x Analog controller
2x Memory card
2x Scart kabel
Games erbij:
Titel Staat
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back CD Only
Oddworld: Abe's Exoddus CD + Manual
Tekken 3 CD Only
Rayman 2: The Great Escape Inlay missing
Need for Speed: Porsche 2000 No Manual or front cover
Dragonball CD Only
Actua Pool CD Only
Rayman Junior Level 2 Maths reading CD Only
Metal Gear Solid CIB
Road Rash 3d CIB
Duke Nukem: Time To Kill CIB
Tomb Raider Platinum Manual missing
Tomb Raider: The Last Revelation CIB
Ready 2 Rumble Round 2 CIB
Road Rash EA Classics Manual missing
Sled Storm EA Classics CIB
Driver 2 Platinum Manual missing
Kosten € 20. Wel redelijk denk ik. De Dragonball game lijkt een pirated copy te zijn, het is ene zilveren schijf met een print erop waarop stat original silver, dat zal vast niet op de echte staan
Ik heb zowel een Gamecube als een SNES, beide nieuw in Nederland in een winkel gekocht toenertijd, en de kabel is gewoon uitwisselbaar hoor (zonder mods o.i.d.)? Heb het gisteren nog geprobeerd.Marcel_EA schreef op zondag 06 mei 2012 @ 17:39:
Ja, maar niet de RGB kabel. De standaard kabel werkt op de SNES, N64 en Cube. Die wissel ik ook zo vaak om inderdaad.FriXion schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:10:
[...]
Ik heb zowel een Gamecube als een SNES, beide nieuw in Nederland in een winkel gekocht toenertijd, en de kabel is gewoon uitwisselbaar hoor (zonder mods o.i.d.)? Heb het gisteren nog geprobeerd.
Die pookjes zien er zeer goed uit, beetje gamecube ontwerp-achtig. Zullen deze ook tegen het beruchte mario party 1 minigames bestendig zijn?Gr0wLiThE schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:30:
[...]
http://www.videogameworld...oller-pookjes-thumbsticks werken echt super!
TwitchTV: Marcelvk | SCII, C&C
Klopt, heb het idd over de RGB kabel. Die is niet uitwisselbaar.Exorcist schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:13:
[...]
Ja, maar niet de RGB kabel. De standaard kabel werkt op de SNES, N64 en Cube. Die wissel ik ook zo vaak om inderdaad.
Heb inmiddels via ebay (UK verkoper) een true rgb voor een PAL snes gekocht.
Staat expliciet bij dat ie voor de PAL snes bedoeld is en niet voor PAL NGC.
Dus zal hopelijk de goede zijn.
Vannochtend een plank-railsysteem gekocht en ga die vanavond bevestigen aan mijn muur, zo kan ik als nodig de hoogte later nog verstellen.. ideaal voor als mijn verzameling weer eens extreem uit gaat puilen (zoals met de afgelopen vrijmarkten al is gebeurd)...
(http://www.karwei.nl/advi.../legplankensysteem-maken/)
Daarna nog wat curver boxen eronder voor mijn kabels, controllers en losse dubbele carts
Hoe gaan jullie om met ruimte probleem door een alsmaar oneindig groeiende collectie aan games?
(http://www.karwei.nl/advi.../legplankensysteem-maken/)
Daarna nog wat curver boxen eronder voor mijn kabels, controllers en losse dubbele carts
Hoe gaan jullie om met ruimte probleem door een alsmaar oneindig groeiende collectie aan games?
[ Voor 42% gewijzigd door Zakkenwasser op 07-05-2012 15:58 ]
Ik moet je zeggen dat die pookjes geweldig werken en echt niet meer verslijten. Enige nadeel is dat deze qua precisie niet zo geweldig zijn, je beweegt bij precisie werk te snel en dan ben je je doel alweer voorbij.Marcelvk. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:43:
[...]
Die pookjes zien er zeer goed uit, beetje gamecube ontwerp-achtig. Zullen deze ook tegen het beruchte mario party 1 minigames bestendig zijn?
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
Verwijderd
Deze pookjes zijn vergelijkbaar met die in de N64-controllers van het merk Hori. Die controllers van Hori zijn echt geweldig en de pookjes gaan vele malen langer mee dan bij normale N64-controllers. Hori-controllers zijn alleen een beetje moeilijk te vinden, dus dit is een goed alternatief.Marcelvk. schreef op maandag 07 mei 2012 @ 10:43:
[...]
Die pookjes zien er zeer goed uit, beetje gamecube ontwerp-achtig. Zullen deze ook tegen het beruchte mario party 1 minigames bestendig zijn?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2012 19:29 ]
Ik ben samen met een aantal personen van NZ RetroGamer een Wikia gestart. Met deze Wikia willen we de meest complete gamelists maken, inclusief de varianten van gamecodes. Momenteel is de Wikia gericht op Nintendo consoles en games maar dit zal later uitgebreid worden.
Ik zoek dus fanatiekelingen die deel willen uitmaken van de Wikia en mee willen helpen ons doel te bereiken.
Er is momenteel het meeste gewerkt aan de N64 gamelist, maar je mag zelf natuurlijk aan de andere lijsten werken als je dat liever doet.
Hieronder een bericht dat ik het gepost op het NZ RetroGamer met wat extra informatie.
"My name is Roy van Eijndhoven and I'm from The Netherlands. A while ago I joined this Forum, I stumbled across this forum while searching for a PAL Games List.
Not long ago, I and a couple other people from this forum where thinking about some kind of Wikipedia / Wikia for gamelists including every Gamecode variant. To create the most complete gamelist out there!
So I created this Wikipedia based on the MediaWiki 1.18 build. But because of the size of the build and the slowness of my hosting service this didn't work out as planned.
But there is a solution! Wikia provides free Wikia sites that they host. So I created a site and started adding content, it works almost the same as MediaWiki but I don't have to do any hosting or maintenance.
So that brings me to my next point. I've been busy adding some content but it'll take ages if I have to do all the work alone, N64Mania helped alot. So if you got some spare time and you would like to help, feel free to do so!
Link: http://retendo.wikia.com/wiki/Retendo_Wiki
Please create a Account and help out by adding content!
[I'll copy all the old pages to the new Wikia so don't worry about the work you've already done!]
---
Rules
1. No griefing or deleting without asking.
2. Keep PageNames as clear as possible.
2.1. Search for a page before creating it yourself, it might already exist under a slightly different name.
2.2. Use Clear page templates, you can take: http://retendo.wikia.com/wiki/1080%C2%B0_Snowboarding as example/template.
3. Keep FileNames (images etc.) as clear as possible.
3.1. Search for images before uploading new ones, it might already be there under a slightly different name.
3.2. Use a clear name format, example: Image of Mario 64 on N64, N64-Mario_64-EUR.jpg. This way its easy to re-use of search for the images without getting duplicates.
3.3. Try to use images without watermark, unless its not possible to find other pictures and don't forget to add where you got the picture from! Own pictures would be even better.
4. If you're new to editing or maintaining Wiki pages please try a dummy-page first before starting to edit real pages.
---
Adding Pages
You can start adding pages by clicking on any Red Link and creating a new page or by clicking the Edit Page button on an existing page.
Use the same format for all the game-pages, you can use http://retendo.wikia.com/wiki/1080%C2%B0_Snowboarding as example.
---
I'll add more information later. If you got suggestions please comment and let me know."
Ik zoek dus fanatiekelingen die deel willen uitmaken van de Wikia en mee willen helpen ons doel te bereiken.
Er is momenteel het meeste gewerkt aan de N64 gamelist, maar je mag zelf natuurlijk aan de andere lijsten werken als je dat liever doet.
Hieronder een bericht dat ik het gepost op het NZ RetroGamer met wat extra informatie.
"My name is Roy van Eijndhoven and I'm from The Netherlands. A while ago I joined this Forum, I stumbled across this forum while searching for a PAL Games List.
Not long ago, I and a couple other people from this forum where thinking about some kind of Wikipedia / Wikia for gamelists including every Gamecode variant. To create the most complete gamelist out there!
So I created this Wikipedia based on the MediaWiki 1.18 build. But because of the size of the build and the slowness of my hosting service this didn't work out as planned.
But there is a solution! Wikia provides free Wikia sites that they host. So I created a site and started adding content, it works almost the same as MediaWiki but I don't have to do any hosting or maintenance.
So that brings me to my next point. I've been busy adding some content but it'll take ages if I have to do all the work alone, N64Mania helped alot. So if you got some spare time and you would like to help, feel free to do so!
[I'll copy all the old pages to the new Wikia so don't worry about the work you've already done!]
---
Rules
2.1. Search for a page before creating it yourself, it might already exist under a slightly different name.
2.2. Use Clear page templates, you can take: http://retendo.wikia.com/wiki/1080%C2%B0_Snowboarding as example/template.
3.1. Search for images before uploading new ones, it might already be there under a slightly different name.
3.2. Use a clear name format, example: Image of Mario 64 on N64, N64-Mario_64-EUR.jpg. This way its easy to re-use of search for the images without getting duplicates.
3.3. Try to use images without watermark, unless its not possible to find other pictures and don't forget to add where you got the picture from! Own pictures would be even better.
4. If you're new to editing or maintaining Wiki pages please try a dummy-page first before starting to edit real pages.
---
Adding Pages
You can start adding pages by clicking on any Red Link and creating a new page or by clicking the Edit Page button on an existing page.
Use the same format for all the game-pages, you can use http://retendo.wikia.com/wiki/1080%C2%B0_Snowboarding as example.
---
I'll add more information later. If you got suggestions please comment and let me know."
Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com
van de week dead or alive2 binnengekregen voor de PS2, ik had het spel ook al voor de dreamcast maar aangezien ik toch benieuwd was of er veel verschil was in kwaliteit heb ik de PS2 versie ook maar gekocht.
Nou eerlijk is eerlijk, het verschil is best groot. En dat is niet in het voordeel van de PS2 versie!
De dreamcast versie ziet er stukken beter uit danzij gebruik van AA wat de PS2 versie duidelijk niet doet gezien het kartelige beeld en de dreamcast versie heeft meer details in het beeld. Ook zijn de controls op de dreamcast beter en kun je veel makkkelijker moves uitvoeren.
Klopt het trouwens dat de knop X op de PS2 controller gevoelig is voor hoe hard je hem indrukt? Hij lijkt 2 standen te hebben wat nogal irritant is als de knop gebruikt wordt voor gasgeven. Beide controllers hebben dat trouwens. Ik gebruik dus maar bij voorkeur het rechter duimstickje voor gasgeven bij racespellen.
Gisteren Vice city even gespeeld en wat een gaaf spel blijft dat toch ook
hij loopt wel mooi soepel op de PS2 moet ik zeggen. Alleen aan het besturen van dat spel met een controller vergt helaas nog wel enige gewenning aangezien ik altijd met muis en toetsenbord speel.
Nou eerlijk is eerlijk, het verschil is best groot. En dat is niet in het voordeel van de PS2 versie!
De dreamcast versie ziet er stukken beter uit danzij gebruik van AA wat de PS2 versie duidelijk niet doet gezien het kartelige beeld en de dreamcast versie heeft meer details in het beeld. Ook zijn de controls op de dreamcast beter en kun je veel makkkelijker moves uitvoeren.
Klopt het trouwens dat de knop X op de PS2 controller gevoelig is voor hoe hard je hem indrukt? Hij lijkt 2 standen te hebben wat nogal irritant is als de knop gebruikt wordt voor gasgeven. Beide controllers hebben dat trouwens. Ik gebruik dus maar bij voorkeur het rechter duimstickje voor gasgeven bij racespellen.
Gisteren Vice city even gespeeld en wat een gaaf spel blijft dat toch ook
De knoppen van de PS2 controller zijn inderdaad drukgevoelig. Vooral in racegames en in Metal Gear Solid 2 en 3 is dat heel goed te merken.Metro2002 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 10:15:
van de week dead or alive2 binnengekregen voor de PS2, ik had het spel ook al voor de dreamcast maar aangezien ik toch benieuwd was of er veel verschil was in kwaliteit heb ik de PS2 versie ook maar gekocht.
Gisteren Vice city even gespeeld en wat een gaaf spel blijft dat toch ookhij loopt wel mooi soepel op de PS2 moet ik zeggen. Alleen aan het besturen van dat spel met een controller vergt helaas nog wel enige gewenning aangezien ik altijd met muis en toetsenbord speel.
Bedankt voor de linkGr0wLiThE schreef op zondag 06 mei 2012 @ 22:30:
[...]
http://www.videogameworld...oller-pookjes-thumbsticks werken echt super!
Deze sticks zien er ook meer slijtvast uit, kan niet wachten totdat ik die dingen kan vervangen.
Ik was er ook niet echt wat tegengekomen, maar ik dacht dat dat gewoon kwam omdat ik veel te laat naar het Goffertpark was gegaanz dragon999 schreef op zondag 06 mei 2012 @ 23:26:
Echt niks bijzonders gezien hier in Nijmegen op Koninginnedag. Was ongeveer rond 9 uur s'ochtends op de markt maar echt lag meer troep dan echt iets bijzonders. Helaas.
Vandaag weer een hele hoop nieuwe games:
- Out to lunch
- Yoshi's safari
- Ultimate MK3
- Doom
- Wild guns
Maar ook veel dubbele...
- Alien rebels
- Yoshi's island
- Mortal kombat
- Street fighter 2
- Etc...

- Out to lunch
- Yoshi's safari
- Ultimate MK3
- Doom
- Wild guns
Maar ook veel dubbele...

- Alien rebels
- Yoshi's island
- Mortal kombat
- Street fighter 2
- Etc...

Cool!! Cool!AyeAyeCaptain! schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 15:37:
Vandaag weer een hele hoop nieuwe games:
- Out to lunch
- Yoshi's safari
- Ultimate MK3
- Doom
- Wild guns
Maar ook veel dubbele...
- Alien rebels
- Yoshi's island
- Mortal kombat
- Street fighter 2
- Etc...
[afbeelding]
[afbeelding]
Ben zelf bezig om een (aantal) SNES te importeren vanuit de US.
Hoop dat mijn biedingen geaccepteerd worden.
[ Voor 9% gewijzigd door WRT54G op 08-05-2012 17:12 ]
Verwijderd
Haha , die Out To Lunch is echt vet !
Vroeger vele uren zitten spelen tot diep in de nacht en dan 's morgens met een duf gezicht naar school...
Good old days.
Vroeger vele uren zitten spelen tot diep in de nacht en dan 's morgens met een duf gezicht naar school...
Good old days.
Vandaag weer 8x een PS1 ontvangen met een aantal games die ik al had, maar ook games die ik nog zocht (Heart of Darkness inc. 3D bril, Oddworld Abe's Excodus etc.). in erg goede staat.
Blijft leuk
Blijft leuk
9 uur is eigenlijk al te laat in Nijmegen. Er lopen daar een aantal fanatieke lui rond. Toen ik enkele jaren terug eens extra vroeg ging (rond 7 uur) viel me na twee lanen al op dat er bij alle stands 'restanten' lagen (oftewel, de leuke games en controllers weg, waardeloze meuk lag er nog). Toen ben ik meteen naar de andere kant van de markt gelopen en vond ik opeens allemaal complete collecties waar dus de leuke dingen nog wel tussen lagen. Toen ik halverwege de markt kwam, was opeens weer alles leeggeplukt (ik zag daar ook mensen met flinke tassen vol met carts lopen).cheekychimp schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 14:42:
[...]
Ik was er ook niet echt wat tegengekomen, maar ik dacht dat dat gewoon kwam omdat ik veel te laat naar het Goffertpark was gegaan
Om die reden ga ik dus al een paar jaar niet meer. Het moet wel leuk blijven. Lekker rondlopen, ergens een snack regelen, lachen met wat vrienden en afdingen op een game die je vervolgens met die vrienden uit gaat spelen. Een geweldige dag voor maar enkele euro`s... dat zijn de beste dagen.
Dat is inderdaad niet leuk meer en het ergste is nog dat dit vooral handelaren zijn. Dus die doen er 300% bovenop en wordt weer verkocht. Beetje jammer voor de gepassioneerde verzamelaar.Michael Knight schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 02:52:
[...]
9 uur is eigenlijk al te laat in Nijmegen. Er lopen daar een aantal fanatieke lui rond. Toen ik enkele jaren terug eens extra vroeg ging (rond 7 uur) viel me na twee lanen al op dat er bij alle stands 'restanten' lagen (oftewel, de leuke games en controllers weg, waardeloze meuk lag er nog). Toen ben ik meteen naar de andere kant van de markt gelopen en vond ik opeens allemaal complete collecties waar dus de leuke dingen nog wel tussen lagen. Toen ik halverwege de markt kwam, was opeens weer alles leeggeplukt (ik zag daar ook mensen met flinke tassen vol met carts lopen).
Om die reden ga ik dus al een paar jaar niet meer. Het moet wel leuk blijven. Lekker rondlopen, ergens een snack regelen, lachen met wat vrienden en afdingen op een game die je vervolgens met die vrienden uit gaat spelen. Een geweldige dag voor maar enkele euro`s... dat zijn de beste dagen.
Dit kwam omdat we de hele nacht hebben gewacht om een rondje te kunnen doen op zoek naar retro spul! We kwamen er pas de volgende ochtend om 09:30 uur bij om nog snel een rondje te doen. Helemaal vergeten dus. Rond die tijd was al het interessante spul natuurlijk wegGrappig detail toen ik gisterenmiddag over de vrijmarkt liep met mijn boxed Megadrive 2. Ik werd aangesproken door een gast achter een kraampje en die vroeg voor hoeveel. Toen ik vertelde dat ik hem voor 15 had overgenomen, double facepalmde die gast zichzelf. Ik zei erachteraan met 5 games en je hoorde hem zo van "Neeeeh".
Ik heb alleen een supervision in hoes met vijf spellen en wario land voor de gameboy gevonden (unboxed), meer niet.
Wel grappig om je aanwinst hier te zien
Ik ga sowieso nooit mee in die belachelijke prijzen die je hierdoor overal ziet. En ik heb ook niet eens de tijd om overal alle rommelmarkten af te gaan of kringloopwinkels. Heb daarom ook niet zo'n grote verzameling en vooral weinig boxed.Wahloh schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 07:32:
[...]
Dat is inderdaad niet leuk meer en het ergste is nog dat dit vooral handelaren zijn. Dus die doen er 300% bovenop en wordt weer verkocht. Beetje jammer voor de gepassioneerde verzamelaar.
Daarom zul je hier niet snel foto's van mijn kant zien afkomen
een leuke manier kunnen krijgen ipv de hoofdprijs.
Denk wel dat het afgelopen jaren velen malen erger is geworden dan dat het was, dat idee heb ik tenminste.
Ik hoop dat het retro snel niet meer "in" is, dan kunnen de handelaren stoppen met hun onzin. En ja er zitten hier ongetwijfeld handelaren op het forum, die lezen dit nu en denken nee dat ben ik niet.

Ik probeer wel de hoofdprijs voor mijn dingen te krijgen, maar daar koop ik weer nieuwe spellen van, ben ik dan ook een handelaar? 
ps. Ik ruil liever dan dat ik verkoop, meestal levert dat leukere dingen op
Niet om je idee de grond in te boren, maar zijn zulke lijsten er niet al? Zo heeft mobygames.com een gigantisch database, en ook op retrocollect.com is een boel al te vinden,Wahloh schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 09:32:
Ik ben samen met een aantal personen van NZ RetroGamer een Wikia gestart. Met deze Wikia willen we de meest complete gamelists maken, inclusief de varianten van gamecodes. Momenteel is de Wikia gericht op Nintendo consoles en games maar dit zal later uitgebreid worden.
---
Rules
---
Adding Pages
---
Good 2 know :dpainkill schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:51:
Ik probeer wel de hoofdprijs voor mijn dingen te krijgen, maar daar koop ik weer nieuwe spellen van, ben ik dan ook een handelaar?
Volgende keer reken ik die ook voor jou.
*probeer* zeg ik ook hé, maar eerlijk gezegd, ik heb nog niks verkocht aangezien ik vooral aan het ruilen en verzamelen ben 
Maar wat vindt jij trouwens een normale prijs? 70% retail? 50% retail?
[ Voor 22% gewijzigd door painkill op 09-05-2012 21:33 ]
Gebruiken jullie voor je SNES games toevallig van die dust covers?
Zoja, waar halen jullie ze vandaan?
eBay US heeft ze wel, maar zijn een dikke dollar per stuk ex verzendkosten.
Zoja, waar halen jullie ze vandaan?
eBay US heeft ze wel, maar zijn een dikke dollar per stuk ex verzendkosten.
Verwijderd
Was even wat sites aan het afstruinen om te kijken of ik nog wat toffe SNES games kon scoren. Bedacht me dat ik altijd Mega Man X2 en X3 origineel wilde hebben. Stond me bij dat er nooit een PAL versie van was uitgebracht, maar wat kom je voor een belachelijke prijzen tegen zeg. Zag een mooie verzameldeal op ebay: Mega Man X1, X2, X3 en 7 (NTSC) voor slechts $524,99. Ehm, excuse me?
Dan maar wat andere games verzamelen die wel een realistische prijs hebben. Aan het kijken voor Super Metroid, maar valt nog niet mee om een complete versie te vinden voor een normale prijs.
@AyeAyeCaptain: had btw. nog geprobeerd die gebrekkig werkende cartridges schoon te maken, maar helaas geen resultaat. DKC1 kwam ook helemaal geen vuil af (die was ook het 'nieuwste'
, bewaar het ook netjes). Maar aangezien meeste games wel gewoon correct werken zal het dan toch aan de cartridge zelf liggen.. Naja, helaas.
@AyeAyeCaptain: had btw. nog geprobeerd die gebrekkig werkende cartridges schoon te maken, maar helaas geen resultaat. DKC1 kwam ook helemaal geen vuil af (die was ook het 'nieuwste'
Ik zoek ook al jaren naar een goedkope Super Metroid. De cartridge los kost al meteen 25-30 euroVerwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:18:
Was even wat sites aan het afstruinen om te kijken of ik nog wat toffe SNES games kon scoren. Bedacht me dat ik altijd Mega Man X2 en X3 origineel wilde hebben. Stond me bij dat er nooit een PAL versie van was uitgebracht, maar wat kom je voor een belachelijke prijzen tegen zeg. Zag een mooie verzameldeal op ebay: Mega Man X1, X2, X3 en 7 (NTSC) voor slechts $524,99. Ehm, excuse me?Dan maar wat andere games verzamelen die wel een realistische prijs hebben. Aan het kijken voor Super Metroid, maar valt nog niet mee om een complete versie te vinden voor een normale prijs.
@AyeAyeCaptain: had btw. nog geprobeerd die gebrekkig werkende cartridges schoon te maken, maar helaas geen resultaat. DKC1 kwam ook helemaal geen vuil af (die was ook het 'nieuwste', bewaar het ook netjes). Maar aangezien meeste games wel gewoon correct werken zal het dan toch aan de cartridge zelf liggen.. Naja, helaas.
Meestal vind ik zulke games uiteindelijk wel een keer voor 5 euro, maar Super Metroid ben ik nooit tegengekomen voor die prijs op de plaatsen waar ik altijd kijk
Lol! Maandje geleden nog Mario RPG, Megaman X1 en Super Metroid verkocht (NTSC)!Verwijderd schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 22:18:
Was even wat sites aan het afstruinen om te kijken of ik nog wat toffe SNES games kon scoren. Bedacht me dat ik altijd Mega Man X2 en X3 origineel wilde hebben. Stond me bij dat er nooit een PAL versie van was uitgebracht, maar wat kom je voor een belachelijke prijzen tegen zeg. Zag een mooie verzameldeal op ebay: Mega Man X1, X2, X3 en 7 (NTSC) voor slechts $524,99. Ehm, excuse me?Dan maar wat andere games verzamelen die wel een realistische prijs hebben. Aan het kijken voor Super Metroid, maar valt nog niet mee om een complete versie te vinden voor een normale prijs.
@AyeAyeCaptain: had btw. nog geprobeerd die gebrekkig werkende cartridges schoon te maken, maar helaas geen resultaat. DKC1 kwam ook helemaal geen vuil af (die was ook het 'nieuwste', bewaar het ook netjes). Maar aangezien meeste games wel gewoon correct werken zal het dan toch aan de cartridge zelf liggen.. Naja, helaas.
Net nog een krat gevonden! Ik heb blijkbaar 4 Nintendo 64's! En een Megadrive!
Iemand interesse?
Morgen maar even verder graven in mijn zoldertje... Misschien vinden we nog wat juweeltjes!
PSN: Leech1984
Ik zoek nog wel een roze N64, heb tot nog toe een zwarte (x2), blauwe (x2), oranje, smoke grey en paarse. Rood en (Jungle) Green "mis" ik ook nog net als de Pikachu editie. Zucht.
Hoop je bij een grote inkoop (8 stuks) PS1's een SPCH-1001 of 1002 tegen het lijf te lopen..

Allemaal uit de 5, 7 en 9 series.
Vroeger () had ik als vijftienjarige gewoon een SPCH-1001. Nu betaal je de hoofdprijs voor die dingen. Ik wil er puur eentje hebben voor mijn collectie PS1's en heb er echt niet zoveel voor over (eBay 20 tot 40 Euro) voor zo'n "audiophile" PS1.
Dan maar zoeken en zoeken op MP

Allemaal uit de 5, 7 en 9 series.
Vroeger () had ik als vijftienjarige gewoon een SPCH-1001. Nu betaal je de hoofdprijs voor die dingen. Ik wil er puur eentje hebben voor mijn collectie PS1's en heb er echt niet zoveel voor over (eBay 20 tot 40 Euro) voor zo'n "audiophile" PS1.
Dan maar zoeken en zoeken op MP
Haha, ik heb hier 2x Pikachu edition N64 liggen
En ook een PS1 met AV uitgangen. Die houd ik echter wel zelf omdat ik dan niet telkens een PS av kabel tevoorschijn hoef te halen en gewoon een composietkabel kan gebruiken (voor direct aansluiten op receiver)
Een ander onderwerp;
Ik kom al aan het einde van mijn Final Fantasy VI (SNES) playthrough. Ik ben nu bezig met de laatste dungeon:
De game is nog ongelooflijk goed gebalanceerd voor een RPG in deze tijd dwz weinig "dooie" momenten of te moeilijke stukken waar je jezelf echt moet pushen om door te spelen. Misschien omdat ik mij echt niet stoor aan random encounters (?) Veel gamers tegenwoordig hebben een gloeiende hekel aan random encounters maar ik vind het echt niet storend
Na Final Fantasy V (Advance) en binnenkort Final Fantasy VI, staat Final Fantasy II(IV) SNES op mijn schema. Ik zal me, naar aanleiding van de dingen die ik heb gelezen, mij door de verschrikkelijke vertaling moeten worstelen. En de US versie van Final Fantasy IV is ook te makkelijk of iets dergelijks. Heeft iemand hier deze gespeeld? Is dat echt waar?
Een ander onderwerp;
Ik kom al aan het einde van mijn Final Fantasy VI (SNES) playthrough. Ik ben nu bezig met de laatste dungeon:
spoiler:
Gameplay-wise is dit echt het leukste gedeelte van het spel.Veel customization en het vechtsysteem komt nu echt helemaal tot z'n recht. oftewel Kefka's Tower. Prachtig moment dat je al je vrienden verzameld in de World Of Ruin en jezelf helemaal voorbereid op Kefka
De game is nog ongelooflijk goed gebalanceerd voor een RPG in deze tijd dwz weinig "dooie" momenten of te moeilijke stukken waar je jezelf echt moet pushen om door te spelen. Misschien omdat ik mij echt niet stoor aan random encounters (?) Veel gamers tegenwoordig hebben een gloeiende hekel aan random encounters maar ik vind het echt niet storend
Na Final Fantasy V (Advance) en binnenkort Final Fantasy VI, staat Final Fantasy II(IV) SNES op mijn schema. Ik zal me, naar aanleiding van de dingen die ik heb gelezen, mij door de verschrikkelijke vertaling moeten worstelen. En de US versie van Final Fantasy IV is ook te makkelijk of iets dergelijks. Heeft iemand hier deze gespeeld? Is dat echt waar?
[ Voor 8% gewijzigd door Frerix op 09-05-2012 23:08 ]
Ah, well. That just the way game chasing goesmustafab1 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:42:
[...]
Dit kwam omdat we de hele nacht hebben gewacht om een rondje te kunnen doen op zoek naar retro spul! We kwamen er pas de volgende ochtend om 09:30 uur bij om nog snel een rondje te doen. Helemaal vergeten dus. Rond die tijd was al het interessante spul natuurlijk weg
Ik heb alleen een supervision in hoes met vijf spellen en wario land voor de gameboy gevonden (unboxed), meer niet.
Wel grappig om je aanwinst hier te zien
[ Voor 67% gewijzigd door Zakkenwasser op 10-05-2012 00:03 ]
Is er een manier om te voorkomen dat de douna mijn pakketje onderschept en ik import kosten moet betalen voor mijn US snes?
Ja, het als gift laten versturen Maar dan zorgt voor problemen via Ebay als het pakketje kwijtraakt.Marcel_EA schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 07:47:
Is er een manier om te voorkomen dat de douna mijn pakketje onderschept en ik import kosten moet betalen voor mijn US snes?
Als de betaalde waarde hoog genoeg is om daar belasting over te moeten betalen dan moet je die gewoon betalen.
[ Voor 3% gewijzigd door Zakkenwasser op 10-05-2012 07:58 ]
Super! Ik ga de site een bekijken.G-Meister schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:45:
Volgens mij was het tot 25e dat je geen belasting hoeft te betalen. Alles daarboven wordt wel belast.
Heb het ook nog even voor je opgezocht en het blijkt tot 22e te zijn. Op deze pagina lees je er meer over.
thanks
Ik ben bv nog steeds op zoek naar panorama cotton voor de sega megadrive, prijzen op ebay varieren van 250 tot bijna 400 dollarpainkill schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 21:27:
*probeer* zeg ik ook hé, maar eerlijk gezegd, ik heb nog niks verkocht aangezien ik vooral aan het ruilen en verzamelen ben

Ook bv de Sega nomad gaat hier voor debiele prijzen weg. Op e-bay koop je zo'n ding voor 100-150 dollar, hier betaal je er tussen de 200 en 250 euro voor

Het is nog steeds veel geld, maar hier heb je hem voor "maar" €139,99 (+ €13 verzendkosten)Metro2002 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:55:
[...]
Ik ben bv nog steeds op zoek naar panorama cotton voor de sega megadrive, prijzen op ebay varieren van 250 tot bijna 400 dollardat is echt gestoord. Niet zo heel gek dat de bieding iedere keer eindigt en het item niet verkocht is
![]()
Ook bv de Sega nomad gaat hier voor debiele prijzen weg. Op e-bay koop je zo'n ding voor 100-150 dollar, hier betaal je er tussen de 200 en 250 euro voor
Ik vind de prijzen bij Retro Game Freak de laatste tijd ook onbehoorlijk.
Zelda, Link to the Past cart only: 44,95 . NHL '97 SNES, cart only: 14,95. Kom op, dat spel is net 2 Euro waard hooguit. Voor de handleiding van Zelda vragen ze ook nog 12,95.
Zelda, Link to the Past cart only: 44,95 . NHL '97 SNES, cart only: 14,95. Kom op, dat spel is net 2 Euro waard hooguit. Voor de handleiding van Zelda vragen ze ook nog 12,95.
Lijkt idd tegenwoordig dat je overal de hoofdprijs voor moet betalen...
Final Fantasy VI uitgespeeld
Mensen die twijfelen om hem te spelen; DOEN!
spoiler:
Man, man. Wat een spel. Epische multi-stage final boss fight met Kefka. Onder begeleiding van lang epische "muziekstuk". Het enige nadeel is dat hij wel veel te makkelijk is. Ik wilde hem gewoon even proberen ermee te vechten om op basis daarvan m'n gear en dergelijke aan te passen. Maar in die "test" run heb ik hem al gehaald. Ik had op dat gebied wel meer verwacht.
Het half uur durende einde is echt gigantisch vet gedaan (helemaal voor een SNES game!)
Het half uur durende einde is echt gigantisch vet gedaan (helemaal voor een SNES game!)
Ik heb alleen de Jap versie liggen... Helaas moet ik dan ook nog een Japanse cursus gaan doen om het te kunnen spelen. Ik zal er dan zeker een paar jaar mee bezig zijn om het uit te spelen!Frerix schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:40:
Final Fantasy VI uitgespeeldMensen die twijfelen om hem te spelen; DOEN!
spoiler:Man, man. Wat een spel. Epische multi-stage final boss fight met Kefka. Onder begeleiding van lang epische "muziekstuk". Het enige nadeel is dat hij wel veel te makkelijk is. Ik wilde hem gewoon even proberen ermee te vechten om op basis daarvan m'n gear en dergelijke aan te passen. Maar in die "test" run heb ik hem al gehaald. Ik had op dat gebied wel meer verwacht.
Hmm retrogamefreak heeft NHL 97 op ebay staan voor 5 euro?Exorcist schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:28:
http://www.ebay.nl/itm/Su...n_146&hash=item4cfff8d0e3
Trouwens, little samson, dat is toch een erg zeldzaam spel met bijbehorende prijs?
De prijzen gingen daar flink omhoog, ongeveer rond dezelfde tijd als dat ze met die gekke dump-aanbiedingen begonnen 9eind januari, begin februari...Exorcist schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:28:
Ik kijk er sindsdien nog maar weinig.
ik moet dan nog wel een game genie ofzo hebben om hem op mijn EU machine te spelen. En bovendien ligt bij mij de bovengrens voor oude games echt op 50 euro. 154 euro voor 1 spel is echt absurd.G-Meister schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:01:
[...]
Het is nog steeds veel geld, maar hier heb je hem voor "maar" €139,99 (+ €13 verzendkosten)
Ik zag op de retro game beurs ook veel handelaren enorme hoeveelheid games inslaan voor weinig. Ik weet zeker dat die voor enorme bedragen weer de deur uit gaan.
Voor goedkope games kun je beter een 'alles in 1 pakketje' kopen op marktplaats van iemand die zijn zolder opruimt. Losse games zijn bijna altijd té duur.
edit: holy sh*t, als je nog een verzameling wilt beginnen: klik

[ Voor 58% gewijzigd door Metro2002 op 10-05-2012 15:23 ]
Prijzen zijn maar relatief... Als ik een spel graag wil hebben dan ben ik best bereid de vraagprijs te betalen.Metro2002 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:16:
[...]
ik moet dan nog wel een game genie ofzo hebben om hem op mijn EU machine te spelen. En bovendien ligt bij mij de bovengrens voor oude games echt op 50 euro. 154 euro voor 1 spel is echt absurd.
Ik zag op de retro game beurs ook veel handelaren enorme hoeveelheid games inslaan voor weinig. Ik weet zeker dat die voor enorme bedragen weer de deur uit gaan.
Voor goedkope games kun je beter een 'alles in 1 pakketje' kopen op marktplaats van iemand die zijn zolder opruimt. Losse games zijn bijna altijd té duur.
Het scheelt mij tijd, en waarom mag het niet af en toe wat meer kosten?
Ik probeer een gemiddelde te halen met het overkopen van spullen.
Soms betaal ik flink wat minder, de andere keren wil ik wel wat meer betalen om te krijgen wat ik echt wil.
http://www.retrogamefreak...454/new-items-10-5/nhl-97Kryptex schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:51:
[...]
Hmm retrogamefreak heeft NHL 97 op ebay staan voor 5 euro?
http://www.ebay.nl/itm/Su...n_146&hash=item4cfff8d0e3
Nee hoor. Ik neem hem wel van je over voor 5 Euro, ben jij er vanaf. Je hebt mijn adrespainkill schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:00:
Trouwens, little samson, dat is toch een erg zeldzaam spel met bijbehorende prijs?
[ Voor 28% gewijzigd door Exorcist op 10-05-2012 15:37 ]
Ah verkeerde link, maar het is idd een 5 euro spel >.>
Heb deze week nog een little samson cart verkocht voor 80 euro dus.. yuppainkill schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:00:

Een Japanse cursus heeft voor een gamer wel gigantisch veel voordelen;leech1984 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:43:
[...]
Ik heb alleen de Jap versie liggen... Helaas moet ik dan ook nog een Japanse cursus gaan doen om het te kunnen spelen. Ik zal er dan zeker een paar jaar mee bezig zijn om het uit te spelen!
-goedkoperspellen (bv Chrono Trigger, FFVI en Panzer Dragoon Sage zijn veel goedkoper in Japan)
-Japan-only spellen spelen (hoe vet is dat?!)
-Speel een heleboel spellen voordat ze überhaupt ook maar een release date hebben in het Westen
Maar om alleen een Japans te leren voor de games is ook niet normaal xD Dus het is niks voor mij en de taal is ook nog eens gigantisch moeilijk om te leren
Met Minxy's JWOW gaat het iets makkelijker!Frerix schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 23:04:
[...]
Een Japanse cursus heeft voor een gamer wel gigantisch veel voordelen;
-goedkoperspellen (bv Chrono Trigger, FFVI en Panzer Dragoon Sage zijn veel goedkoper in Japan)
-Japan-only spellen spelen (hoe vet is dat?!)
-Speel een heleboel spellen voordat ze überhaupt ook maar een release date hebben in het Westen
Maar om alleen een Japans te leren voor de games is ook niet normaal xD Dus het is niks voor mij en de taal is ook nog eens gigantisch moeilijk om te leren
Succes daarmee, een kuchende meneer in een zwarte jas wist mij te vertellen dat het op marktplaats net leeuwen zijn die vechten om een prooi. Zet je er als niets wetend persoon je spellen er voor weinig op dat word je zowat dood gemaild door al die handelaren. Diezelfde meneer heeft ze ook een beetje in kaart weten te brengen. Dus het is of slapen op Marktplaats en hopen dat je de eerste bent met het F5en en mailen van de gebruiker.Metro2002 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 15:16:
[...]
Ik heb het gehad met Marktplaats. Het is niet meer leuk met al die fucking gameshops. Ze zijn niet meer op een hand te tellen.

Ik kom wel aan andere manieren aan mijn games.
Misschien een goed moment om een GoT retro verzamelaars club op te richten?AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:16:
[...]
Succes daarmee, een kuchende meneer in een zwarte jas wist mij te vertellen dat het op marktplaats net leeuwen zijn die vechten om een prooi. Zet je er als niets wetend persoon je spellen er voor weinig op dat word je zowat dood gemaild door al die handelaren. Diezelfde meneer heeft ze ook een beetje in kaart weten te brengen. Dus het is of slapen op Marktplaats en hopen dat je de eerste bent met het F5en en mailen van de gebruiker.
Ik heb het gehad met Marktplaats. Het is niet meer leuk met al die fucking gameshops. Ze zijn niet meer op een hand te tellen.
Ik kom wel aan andere manieren aan mijn games.
En dan mekaar maar te helpen aan bepaalde items.
Zelf zoek ik eerst tot 5km in mijn omgeving naar wat ik wil hebben. Het zelf ophalen is toch net iets leuker dan het opgestuurd te krijgen.
Gister een witte Gamecube opgehaald en een omgebouwde PS2.
Ik ben nu de kleurtjes van de Gamecube aan het verzamelen. Het ding ziet er leuk uit, neemt niet te veel ruimte in beslag en heeft voor mij ook nog een beetje nostalgiewaarde.
Als het goed is komt de zilveren ook nog mijn kant op. Ik heb dan de paarse, zwarte, witte en zilveren.
Dan gaan we daarna opzoek naar de Japanese only en Limited Editions...
Zullen we dat dan desnoods in een besloten omgeving doen, heb geen zin in die meelezende handelaren...leech1984 schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:49:
[...]
Misschien een goed moment om een GoT retro verzamelaars club op te richten?
En dan mekaar maar te helpen aan bepaalde items.
Gisteren kwam ik op Marktplaats een boxed NES tegen, er stond niet heel veel informatie bij en je moest erop bieden. De persoon woonde hier niet ver vandaan, dus ik die man opgebeld om te vragen wat hij ervoor wou hebben. Blijk die man al heel veel e-mails te hebben gehad en helemaal plat gebeld te zijn...er waren al mensen die hadden +90€ geboden. Die man was er zelf ook helemaal versteld van en had zelf even geïnformeerd wat nou precies de waarde was van het gehele pakket. Volgens de man zou een boxed NES + 10 spelletjes ongeveer €100 ~ €125 waard zijn (spellen zijn niet bekend).AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 08:16:
Succes daarmee, een kuchende meneer in een zwarte jas wist mij te vertellen dat het op marktplaats net leeuwen zijn die vechten om een prooi. Zet je er als niets wetend persoon je spellen er voor weinig op dat word je zowat dood gemaild door al die handelaren. Diezelfde meneer heeft ze ook een beetje in kaart weten te brengen. Dus het is of slapen op Marktplaats en hopen dat je de eerste bent met het F5en en mailen van de gebruiker.
Klopt dit een beetje? De doos ziet er nog redelijk goed uit. Wil namelijk al heel lang een boxed NES, maar €100..no way!
Ook kwam ik een Playstation 1 tegen met een boxed Time Crises + Gun tegen. Eigenaar vroeg er €10 voor, de persoon gemaild...bleek hij alweer weg te zijn gegaan voor bijna het viervoudige.
Het is inderdaad niet leuk (meer) om via Marktplaats je collectie bij te vullen, alles gaat weg voor belachelijke prijzen!
misschien proberen via 2ehands.nl of andere minder bekende webby's
Je kan natuurlijk een dm opzetten voor meerdere mensen. Dat lijkt me een mooie manier.AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:03:
[...]
Zullen we dat dan desnoods in een besloten omgeving doen, heb geen zin in die meelezende handelaren...
Ik was zelf nog van plan om de 16bitters te gaan sparen....dat was mijn 'golden age' of gaming. Ik was zelf altijd nintendo man (haha miscchien wel fanboy).
Zou het leuk vinden om daarnaast een sega tower of power te hebben (uiteraard dan ook met master system convertor zodat ik die games ook kan spelen, al hoewel de echt goede master system games wsl op 2 handen te tellen zijn?), maar dan ook pc engine/turbo gfx. En misschien zelfs nog neo geo.
Stap 1 is dan een megadrive, die kon ik destijds bij een game shop in leiden kopen voor 30 euro met dan 3 maanden garantie.....dat vind ik wel ok (ben altijd bang dat ik 2e hands stuff krijg die dan stuk gaat....) maar als ik jullie zo hoor is de lol er snel af als alle spellen dan niet of alleen voor de hoofdprijs te krijgen zijn.
Nee dan denk ik dat ik toch maar zoveel mogelijk voor de (in eerste instantie) legale emulatie zal gaan.
Sowieso is het een lange termijn plan, heb momenteel al niet eens tijd voor current gen.
[ Voor 12% gewijzigd door Sagat op 11-05-2012 10:06 ]
10 second ninja DONE
Tja, de retrohandel is gecommercialiseerd helaas. Je kunt het beste de 'oude' media proberen zoals regiokrantjes of de prikborden in de supermarkt. Voor veel van de grote retrohandelaren is het te veel werk om dit soort oude mediavormen te controleren.
Zelf ben ik een goedkope jongen wat dat betreft. Ik koop het alleen duur als ik niet anders kan. VOorbeeldje van goedkoop;
20 euro voor:
1 Gameboy Mark I
1 Originele Nintendo Gameboy cardridge tas voor 1 Gameboy Mark I en 30 spelcardridges
20 tal spellen waarvan de meeste met boekejes en custof cardridge houder
1 4-play adapter plus datakabel
1 Gameboy Mark I extra behuizing die de vierpuntstoets in een joystick veranderd, externe speakers en loep met verlichting heeft.
Dat zijn de betere deals.
Zelf ben ik een goedkope jongen wat dat betreft. Ik koop het alleen duur als ik niet anders kan. VOorbeeldje van goedkoop;
20 euro voor:
1 Gameboy Mark I
1 Originele Nintendo Gameboy cardridge tas voor 1 Gameboy Mark I en 30 spelcardridges
20 tal spellen waarvan de meeste met boekejes en custof cardridge houder
1 4-play adapter plus datakabel
1 Gameboy Mark I extra behuizing die de vierpuntstoets in een joystick veranderd, externe speakers en loep met verlichting heeft.
Dat zijn de betere deals.
[ Voor 50% gewijzigd door Auredium op 11-05-2012 10:36 ]
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
@Discussie over privé-groepje
Ik zat zelf laatst te denken aan het opzetten van een topic/besloten forum puur voor ruilen en uitlenen. Vooral dat laatste is een beetje tricky natuurlijk, want niet iedereen op het internet valt te vertrouwen. Hier op GoT mogen we helaas niet handelen, dus dat is een tweede hindernis.
Wat vinden jullie?
Ik zat zelf laatst te denken aan het opzetten van een topic/besloten forum puur voor ruilen en uitlenen. Vooral dat laatste is een beetje tricky natuurlijk, want niet iedereen op het internet valt te vertrouwen. Hier op GoT mogen we helaas niet handelen, dus dat is een tweede hindernis.
Wat vinden jullie?
Verwijderd
Mijn ervaring met Marktplaats is dat handelaren heel snel overal doorheen browsen en vooral 'koppensnellen'. Regelmatig staan er interessante deals tussen, maar dat is dan niet uit de titel af te leiden. Je moet dus bereid zijn in advertenties te duiken en te bellen ondanks dat het in eerste instantie niet boeiend lijkt.
Ook zijn handelaren vooral geïnteresseerd in grotere verzamelingen en haken ze af bij mensen die niet willen verzenden en iets verder weg wonen. Als je bereid bent een paar uur in de auto/OV te zitten dan kun je geweldige koopjes scoren. Zo heb ik dat tot vorig jaar ook gedaan toen ik nog gratis OV had. Op die manier heb ik heel veel moois kunnen ritselen zoals;
- N64 met 2 controllers en 6 spellen o.a. (Mario Party 2 en Mario Kart 64) CIB en mint voor 20 euro
- CDI met 40 spellen (o.a. Zelda The Wand of Gamelon en Link: The Faces of Evil) voor 20 euro
- Paper Mario en Conkers Bad Fur Day voor de N64 CIB en near mint voor 50 euro
Ook zijn handelaren vooral geïnteresseerd in grotere verzamelingen en haken ze af bij mensen die niet willen verzenden en iets verder weg wonen. Als je bereid bent een paar uur in de auto/OV te zitten dan kun je geweldige koopjes scoren. Zo heb ik dat tot vorig jaar ook gedaan toen ik nog gratis OV had. Op die manier heb ik heel veel moois kunnen ritselen zoals;
- N64 met 2 controllers en 6 spellen o.a. (Mario Party 2 en Mario Kart 64) CIB en mint voor 20 euro
- CDI met 40 spellen (o.a. Zelda The Wand of Gamelon en Link: The Faces of Evil) voor 20 euro
Dit is niet waar; deze was in Oudenbosch, zag ik erg snel op Marktplaats en heb hem binnen het uur opgehaald omdat ik in de buurt woonde. Voor 14 Euro overigens.G-Meister schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 09:13:
[...]
Ook kwam ik een Playstation 1 tegen met een boxed Time Crises + Gun tegen. Eigenaar vroeg er €10 voor, de persoon gemaild...bleek hij alweer weg te zijn gegaan voor bijna het viervoudige.
Toen ik nog een lease-auto had en nog geen kind deed ik dit vaak op zondagen, met mijn vriendin. Zochten we in de ochtend leuke advertenties af, en reden gerust het halve land rond voor een boxed NES of een Saturn met veel games. Helaas, brandstofprijzen zijn me gewoon te gortig en tijd schaars.Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:51:
Mijn ervaring met Marktplaats is dat handelaren heel snel overal doorheen browsen en vooral 'koppensnellen'. Regelmatig staan er interessante deals tussen, maar dat is dan niet uit de titel af te leiden. Je moet dus bereid zijn in advertenties te duiken en te bellen ondanks dat het in eerste instantie niet boeiend lijkt.
[ Voor 59% gewijzigd door Exorcist op 11-05-2012 11:30 ]
Die man vertelde mij dat hij was verkocht voor €36Exorcist schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:28:
[...]
Dit is niet waar; deze was in Oudenbosch, zag ik erg snel op Marktplaats en heb hem binnen het uur opgehaald omdat ik in de buurt woonde. Voor 14 Euro overigens.
Was het dezelfde? Een @hetnet e-mailadres?G-Meister schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:31:
[...]
Die man vertelde mij dat hij was verkocht voor €36
----------------
Beste,
Dan kom ik hem voor 14 Euro ophalen. Mag ik uw adres?
Kan ik dan zo al bij u terecht?
-----------------
Hallo,
Is prima,
*adres
YupExorcist schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:32:
Was het dezelfde? Een @hetnet e-mailadres?
Hij vertelde ook dat er heel veel mensen al hadden gemaild, maar jij was dus de gelukkige
Op de foto zag de doos er nog mooi uit, was hij in real-life ook nog netjes?
Retro Handelaren alsjeblief, ik wordt er niet goed van.
Iedereen die een oude Nintendo verkoopt op Marktplaats vergelijkt hun prijs met de prijs van een handelaar, dit zorgt voor enorm veel advertenties die gewoon veel te hoog geprijsd zijn.
Een tijd geleden bood Jeroen van RetroGameFreak op een advertentie van mij, vier N64 games. Je weet wel de meest gewilde zoals Banjo-Tooie, Mario Party 1/2 en als ik het me goed herriner Zelda: Majora's Mask.
Hij wilde 50/60 euro geven, ik vond het prima want ik wilde er toch vanaf. Maar hij wilde dat ik het verzond als pakket en die kosten moest ik er maar bij lappen.
Ik dus een mail terug gestuurd dat versturen met bubbelenvelop makkelijk zou gaan maar ik zou het als pakket versturen als hij die kosten op zich nam. Daar ging hij niet mee akkoord.
Dus even rekenmachine erbij gepakt voor hoeveel hij deze games zou verkopen, dat bedrag zat op 100/110 euro.
Ik dus een mail terug dat als hij er zoveel voor zou vangen dat hij dan makkelijk die verzendkosten op zich zou kunnen nemen, als je iets wilt kopen zijn de verzendkosten voor de koper niet dan?
En jawel, hij zou het geld overmaken. Na een week gemailt dat er nog niks overgemaakt was, het zou eraan komen volgens hem. Nog een week gewacht weer niks, ondertussen wel allemaal mail ontvangen van mensen die de spellen wilden kopen maar die moest ik dus zeggen dat het gereserveerd was. Nogmaals mail gestuurd, geen antwoord op gehad.
Toen heb ik hem maar gezegd dat als hij niet reageert, het spel weer in de verkoop ging. Naderhand opnieuw op marktplaats gezet, volgende dag verkocht. Simpel!
Nee ik moet niks hebben van handelaren, boel extreem goedkoop inkopen, als het niet bevalt gewoon negeren en vervolgens andere oplichten met hun extreme prijzen. Mij gaat het om het verzamelen en de games spelen, bij hun alleen het geld.
Ik hoop dat de sneaky handelaren dit lezen, dit is geen manier van handelen heren!
Iedereen die een oude Nintendo verkoopt op Marktplaats vergelijkt hun prijs met de prijs van een handelaar, dit zorgt voor enorm veel advertenties die gewoon veel te hoog geprijsd zijn.
Een tijd geleden bood Jeroen van RetroGameFreak op een advertentie van mij, vier N64 games. Je weet wel de meest gewilde zoals Banjo-Tooie, Mario Party 1/2 en als ik het me goed herriner Zelda: Majora's Mask.
Hij wilde 50/60 euro geven, ik vond het prima want ik wilde er toch vanaf. Maar hij wilde dat ik het verzond als pakket en die kosten moest ik er maar bij lappen.
Ik dus een mail terug gestuurd dat versturen met bubbelenvelop makkelijk zou gaan maar ik zou het als pakket versturen als hij die kosten op zich nam. Daar ging hij niet mee akkoord.
Dus even rekenmachine erbij gepakt voor hoeveel hij deze games zou verkopen, dat bedrag zat op 100/110 euro.
Ik dus een mail terug dat als hij er zoveel voor zou vangen dat hij dan makkelijk die verzendkosten op zich zou kunnen nemen, als je iets wilt kopen zijn de verzendkosten voor de koper niet dan?
En jawel, hij zou het geld overmaken. Na een week gemailt dat er nog niks overgemaakt was, het zou eraan komen volgens hem. Nog een week gewacht weer niks, ondertussen wel allemaal mail ontvangen van mensen die de spellen wilden kopen maar die moest ik dus zeggen dat het gereserveerd was. Nogmaals mail gestuurd, geen antwoord op gehad.
Toen heb ik hem maar gezegd dat als hij niet reageert, het spel weer in de verkoop ging. Naderhand opnieuw op marktplaats gezet, volgende dag verkocht. Simpel!
Nee ik moet niks hebben van handelaren, boel extreem goedkoop inkopen, als het niet bevalt gewoon negeren en vervolgens andere oplichten met hun extreme prijzen. Mij gaat het om het verzamelen en de games spelen, bij hun alleen het geld.
Ik hoop dat de sneaky handelaren dit lezen, dit is geen manier van handelen heren!
Zeker, beetje bewogen foto, maar:G-Meister schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 11:39:
[...]
Yup
Hij vertelde ook dat er heel veel mensen al hadden gemaild, maar jij was dus de gelukkige
Op de foto zag de doos er nog mooi uit, was hij in real-life ook nog netjes?

En helaas weer geen SCPH-1001 of 1002 erbij

Gewoon die ps1's blijven kopen
Ook al kun je er een fort mee maken, ze kosten toch bijna niks
Idd PS1 much? 
Dat is wel een leuk torentje. Zeker verzameling games plus low tech baksteen erbij. Leuke foto iig.
Dat is wel een leuk torentje. Zeker verzameling games plus low tech baksteen erbij. Leuke foto iig.
The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.
Ik hoor het graag, want ik heb redelijk wat spullen (met name SNES maar b.v. ook een mint Panzer Dragoon Saga voor de Saturn) die ik overweeg te verkopen. Heb ze met veel plezier verzameld, maar doe er helemaal niets meer mee. Maar moet het sowieso eerst eens allemaal inventariseren.HotFix schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 10:48:
@Discussie over privé-groepje
Wat vinden jullie?
Kosten inderdaad geen drol, dus leuk sparen zo. Al heb ik er al een paar aan vrienden weggegeven.
Koop inderdaad vaak een rits games waar dan een PS1 bijzit, al had ik verleden week voor 25 Euro een stuk of 7 in één keer gekocht; met de hoop er een 1001 tussen te vinden
En, zojuist binnen: Donkey Kong Country 2 en 3 voor de SNES, welke ik nog niet had!
Koop inderdaad vaak een rits games waar dan een PS1 bijzit, al had ik verleden week voor 25 Euro een stuk of 7 in één keer gekocht; met de hoop er een 1001 tussen te vinden
En, zojuist binnen: Donkey Kong Country 2 en 3 voor de SNES, welke ik nog niet had!
Dat blijft toch een heerlijke reeks spellen. Wat zag dat er mooi uit op de SNES hè? Ik weet nog wel dat ik 1 speelde en versteld stond van de omgeving en dan vooral de palmbomen. Prachtig. En natuurlijk een goed uitdagend spel.Exorcist schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:57:
En nog even over de handelaren. Hou er maar over op, dat blijft toch. Het is wat de gek er voor geeft en zij steken er 100% van hun tijd in. Ik kijk af en toe nog eens op martkplaats en alleen bij me in de buurt. En uiteraard voor normale prijzen. Ik heb toen mijn NES + 10 spellen voor 50 euro gekocht bij ons in de buurt. Dat vond ik nog redelijk.
[ Voor 29% gewijzigd door Bootje op 11-05-2012 13:13 ]
Graag gedaanExorcist schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:57:
Kosten inderdaad geen drol, dus leuk sparen zo. Al heb ik er al een paar aan vrienden weggegeven.
ps. Ik weet niet precies welke ik jou heb gegeven, maar het kan zijn dat jij degene hebt die ik al bijna had uitgespeeld
Makkelijkpainkill schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:14:
[...]
Graag gedaanAls het goed is heb ik zometeen ook wat spellen van jou binnen
ps. Ik weet niet precies welke ik jou heb gegeven, maar het kan zijn dat jij degene hebt die ik al bijna had uitgespeeld
En ja, jouw pakket moet er vandaag zijn. Nogal een big-ass doos voor die paar games..
Nooit gespeeld, DKC2 en 3Bootje schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:10:
[...]
Dat blijft toch een heerlijke reeks spellen. Wat zag dat er mooi uit op de SNES hè? Ik weet nog wel dat ik 1 speelde en versteld stond van de omgeving en dan vooral de palmbomen. Prachtig. En natuurlijk een goed uitdagend spel.
[ Voor 32% gewijzigd door Exorcist op 11-05-2012 13:17 ]
Laten we die handelaren voortaan boycottenWahloh schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 12:18:
Retro Handelaren alsjeblief, ik wordt er niet goed van.
Doe ik al.AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:23:
[...]
Laten we die handelaren voortaan boycotten
Als je ook op die beurzen ziet hoe handelaren met de spellen om gaan dan is het ook geen wonder dat ze hier als slecht bekend staan.. Hij had gewoon een hele bak vol welke de hele dag in de zon stond..
Ze waren allemaal verkleurd als een gek.. Al was er ook 1 iemand die gewoon redelijk normale prijzen had..
Ze waren allemaal verkleurd als een gek.. Al was er ook 1 iemand die gewoon redelijk normale prijzen had..
Deels gemakzucht; ik kocht voorheen (toen de prijzen nog enigszins te doen waren) vaak bij Retro Game Freak, omdat ik dan veel door mij gezochte spellen in één keer kon kopen eer ik op MP ging kijken en alles apart moest doen.
Nu koop ik de spellen die ik écht wil hebben op eBay, en voor al het overige de koopjes op MP..waar je inderdaad snel bij moet zijn.
Anderzijds, ik geef de handelaren verder de schuld niet, dat doet vraag en aanbod wel. Wat de gek ervoor geeft zoals hierboven iemand zei. Ze runnen een bedrijf, ik snap best dat ze dan op die manier zaken doen; hoe jammer het ook is voor ons.
Nu koop ik de spellen die ik écht wil hebben op eBay, en voor al het overige de koopjes op MP..waar je inderdaad snel bij moet zijn.
Anderzijds, ik geef de handelaren verder de schuld niet, dat doet vraag en aanbod wel. Wat de gek ervoor geeft zoals hierboven iemand zei. Ze runnen een bedrijf, ik snap best dat ze dan op die manier zaken doen; hoe jammer het ook is voor ons.
De retro beurzen die tegenwoordig worden gehouden staan vol met handelaren die hun overpriced crap proberen te verkopen. Heel jammer. Als ik een handelaar zou zijn zou ik mijn prijzen op retro beurzen lager leggen, kom je de fanatieke verzamelaars nog een beetje tegemoet.
Je kan nog beter naar een Vrijmarkt gaan, daar staan meestal mensen die zelf niet goed weten wat dat spul nog waard is.
Je kan nog beter naar een Vrijmarkt gaan, daar staan meestal mensen die zelf niet goed weten wat dat spul nog waard is.
Ja, maar zie het vanuit hen of vanuit de mens zelf; ze willen gewoon geld verdienen, en niet mensen tegemoet komen; het zijn geen vrijwilligers. En dat mensen dan blijkbaar hun spul kopen geeft hen genoeg reden de prijzen te blijven hanteren.Wahloh schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:31:
De retro beurzen die tegenwoordig worden gehouden staan vol met handelaren die hun overpriced crap proberen te verkopen. Heel jammer. Als ik een handelaar zou zijn zou ik mijn prijzen op retro beurzen lager leggen, kom je de fanatieke verzamelaars nog een beetje tegemoet.
"Wij" zijn in die zin afhankelijk van elkaar. Vrijmarkten afstruinen ja, bijv. of ruilen. Het geeft je wel een euforisch gevoel als je met al die hoge prijzen juist ergens dat koopje vandaan weet te halen, toch?
Hoeveel Pal SNES spellen zullen er eigenlijk in omloop zijn?
Denk dat je toch wel op de 100-200 miljoen komt.
Kapotte SNES spellen zijn zeldzaam, en je gooit het ook niet zomaar weg, dus 90% zal toch nog wel werkend ergens rondslingeren, toch?
Kapotte SNES spellen zijn zeldzaam, en je gooit het ook niet zomaar weg, dus 90% zal toch nog wel werkend ergens rondslingeren, toch?
Laatst nog een verhaal gehoord dat iemand van NZ RetroGamer naar een gamewinkel ging en vroeg om oude Nintendo spellen. Krijgt hij te horen dat ze de vorige week drie bananen dozen vol weggegooid hadden, ze dachten dat het niks meer waard was.painkill schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:41:
Hoeveel Pal SNES spellen zullen er eigenlijk in omloop zijn?
Dat is wel heel erg raar. Dat noemt zich een gamewinkel?
D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6
Nou ja, het gemak van een winkel zoals Retrogamefreak is dat alles erops taat en het overzichtelijk is. Het nadeel is dat het duur is en de kwaliteit is zeker niet altijd geweldig.
Anderzijds is het zo dat de kwaliteit 'in het wild' ook niet altijd over na huis is te schrijven. De grotere veilingsites zoals eBay en Marktplaats zijn onderhevig aan twee nadelen;
1) Er wordt actief gezocht door verkopers van dergelijke producten voor koopjes.
2) Veel mensen scouten eerst naar richtprijzen voor ze hun eigen zaken erop zetten waardoor ze hogere prijzen dan nodig plaatsen.
Natuurlijk wilt een retrogamewinkel geld verdienen en verzamelaars betalen vaak echt wel het geld als ze iets perse willen hebben. Dat is ook het 'mindset' verschil. Iemand die naar een retrogame winkel gaat is op zoek naar iets wat hij niet of moeilijk kan vinden. Dat die dan de hoofdprijs betaald is vervelend maar veel verzamelaars vinden dat minder erg omdat ze het toch zoeken en daar vinden. Dat is ook hoe een retrogame winkel zijn businessmodel op zet.
Iemand die veilingsites afstruind voor koopjes is niet specifiek op zoek naar 'dat spel' of 'die console' en koopt gewoon een bulk van 16 games en een console op ook al heeft ie dan de console en 7 games dubbel. het probleem is natuurlijk dat zowel gamewinkels en gelegenheidverzamelaars uit dezelfde poel vissen. Een verzamelaar doet dat op zijn vrije avond, een retrogame winkel igenaar heeft bijna 24 uur per dag de tijd.
Anderzijds is het zo dat de kwaliteit 'in het wild' ook niet altijd over na huis is te schrijven. De grotere veilingsites zoals eBay en Marktplaats zijn onderhevig aan twee nadelen;
1) Er wordt actief gezocht door verkopers van dergelijke producten voor koopjes.
2) Veel mensen scouten eerst naar richtprijzen voor ze hun eigen zaken erop zetten waardoor ze hogere prijzen dan nodig plaatsen.
Natuurlijk wilt een retrogamewinkel geld verdienen en verzamelaars betalen vaak echt wel het geld als ze iets perse willen hebben. Dat is ook het 'mindset' verschil. Iemand die naar een retrogame winkel gaat is op zoek naar iets wat hij niet of moeilijk kan vinden. Dat die dan de hoofdprijs betaald is vervelend maar veel verzamelaars vinden dat minder erg omdat ze het toch zoeken en daar vinden. Dat is ook hoe een retrogame winkel zijn businessmodel op zet.
Iemand die veilingsites afstruind voor koopjes is niet specifiek op zoek naar 'dat spel' of 'die console' en koopt gewoon een bulk van 16 games en een console op ook al heeft ie dan de console en 7 games dubbel. het probleem is natuurlijk dat zowel gamewinkels en gelegenheidverzamelaars uit dezelfde poel vissen. Een verzamelaar doet dat op zijn vrije avond, een retrogame winkel igenaar heeft bijna 24 uur per dag de tijd.
Exorcist schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 13:38:
[...]
Het geeft je wel een euforisch gevoel als je met al die hoge prijzen juist ergens dat koopje vandaan weet te halen, toch?

[ Voor 42% gewijzigd door Zakkenwasser op 11-05-2012 15:53 ]
Dat de kwaliteit tegenvalt is gewoon een truukje. Ze proberen eerst een beschadigd cdtje of cardridge aan je te slijten. Ga je dan klagen, sturen ze je een onbeschagde cd of cardridge.
Ok eerlijk is eerlijk, ik wil niet alle retrowinkels hiervan beschuligen, maar heb wel bij twee bekende winkels dit truukje gezien.
Ok eerlijk is eerlijk, ik wil niet alle retrowinkels hiervan beschuligen, maar heb wel bij twee bekende winkels dit truukje gezien.
[ Voor 26% gewijzigd door Plakjekaas op 11-05-2012 16:29 ]
@Handelaren en hoge vraagprijzen discussie
Vooral de hoge prijzen bij SNES en NGC games storen mij ontzettend. SNES is in Nederland het populairste retroplatform voor mijn gevoel. Veel vraag -> hoge prijzen.
Ik weet niet wat er met Gamecube games aan de hand is, maar die zijn ook prijzig. Elke topper is 30+ euro (Paper Mario, Tales of Symphonia, Zelda TP, Fire Emblem PoR, MGS;TTS, Pikmin 2, Skies Of Arcadia Legends, Baten Kaitos enzovoort)
Vooral de hoge prijzen bij SNES en NGC games storen mij ontzettend. SNES is in Nederland het populairste retroplatform voor mijn gevoel. Veel vraag -> hoge prijzen.
Ik weet niet wat er met Gamecube games aan de hand is, maar die zijn ook prijzig. Elke topper is 30+ euro (Paper Mario, Tales of Symphonia, Zelda TP, Fire Emblem PoR, MGS;TTS, Pikmin 2, Skies Of Arcadia Legends, Baten Kaitos enzovoort)
Oke, ik heb het nu best wel gehad met marktplaats. Ik bied 35 euro voor een Wii waar niks bijzit behalve de kabels en ik krijg als reactie dit enkele woord terug: "belachelijk".
Seriously, als je dat ding compleet wilt maken met Wii mote + nunchuck zit je al snel tegen de 100 euro aan. Wellicht dat er nog wel vijf euro bij kon bij mijn bod (alhoewel dat eigenlijk te gek al zou zijn naar mijn mening), maar om dan mijn oude bod al belachelijk te gaan noemen.
Ik weet dat het hier niet helemaal over retrogames gaat, maar het behandelt wel heel goed de houding van sommige mensen op marktplaats. Mocht je een spelcomputer daar tweedehands willen kopen dan kun je net zo goed voor een nieuwe gaan als je ziet wat sommigen vragen.

Seriously, als je dat ding compleet wilt maken met Wii mote + nunchuck zit je al snel tegen de 100 euro aan. Wellicht dat er nog wel vijf euro bij kon bij mijn bod (alhoewel dat eigenlijk te gek al zou zijn naar mijn mening), maar om dan mijn oude bod al belachelijk te gaan noemen.
Ik weet dat het hier niet helemaal over retrogames gaat, maar het behandelt wel heel goed de houding van sommige mensen op marktplaats. Mocht je een spelcomputer daar tweedehands willen kopen dan kun je net zo goed voor een nieuwe gaan als je ziet wat sommigen vragen.
mensen van marktplaats hebben geen idee wat de huidige prijzen zijn van producten waar wij het hier op het forum het over hebben.danielkraak schreef op vrijdag 11 mei 2012 @ 23:19:
Oke, ik heb het nu best wel gehad met marktplaats. Ik bied 35 euro voor een Wii waar niks bijzit behalve de kabels en ik krijg als reactie dit enkele woord terug: "belachelijk".![]()
Seriously, als je dat ding compleet wilt maken met Wii mote + nunchuck zit je al snel tegen de 100 euro aan. Wellicht dat er nog wel vijf euro bij kon bij mijn bod (alhoewel dat eigenlijk te gek al zou zijn naar mijn mening), maar om dan mijn oude bod al belachelijk te gaan noemen.![]()
*offtopic* zo had ik laatst mijn playstation 3 met 15 games te koop, zonder grap echt gewoon 5 uur lang gebruikt en gloedjenieuw, bood iemand 50 euro "en dan kom ik hem vandaag nog ophalen" toen heb ik daar op gereageerd met een linkje naar de zelfde PS3 + alle games uit onze pricewatch en toen werd ik uitgemaakt voor een "oplichter" en hier en daar ook nog "idioot" , "gek" etc. etc.
kortom: MARKTPLAATS.NL NIET, AAN, BEGINNEN!
Als er op marktplaats een deal gewoon goed gaat dan heb je we een speciaal gevoel 
Zo was er laatst iemand die 100 km naar mij toe reed omdat hij dacht dat het dichter bij was
Kerel reed dus 200 km voor iets wat ik ook wel gratis had willen verzenden. Maar ja, mensen vertrouwen elkaar niet meer op marktplaats dus ophalen heeft vaak de voorkeur.
Trouwens, is er trouwens een lijst met alle pal games voor de snes?
Als het kan ook met afvinkfunctie.
Zo was er laatst iemand die 100 km naar mij toe reed omdat hij dacht dat het dichter bij was
Kerel reed dus 200 km voor iets wat ik ook wel gratis had willen verzenden. Maar ja, mensen vertrouwen elkaar niet meer op marktplaats dus ophalen heeft vaak de voorkeur.
Trouwens, is er trouwens een lijst met alle pal games voor de snes?
Als het kan ook met afvinkfunctie.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.
Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.
Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod