[Project] RetroMarkt

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 27-03 22:37

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topicstarter
Mede-auteurs:
  • BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:39

BadpunK

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-04 13:06

G-Meister

• barktus
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 27-01 21:49

barktus

• eggied97
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-04 15:02

eggied97

Vanuit het Goeie Oude Retro Consoles - Deel 11 Thread is er een idee gekomen, een privé versie van Marktplaats voor Retrohandel alleen dan beter! Mij leek dit een geweldig idee dus wilde we er een project van maken. Dit Thread is om de discussiëren over hoe we het aan gaan pakken.

Project Idee en Uitleg

Waarom? Zou je jezelf afvragen, nou namelijk...

Tegenwoordig zijn er veel retro handelaren actief op websites zoals Marktplaats en Ebay. Deze zorgen ervoor dat veel advertenties qua prijs hoger zijn dan de waarde.

Ook worden eerlijke prijzen omhoog gedreven doordat handelaren veel duurder inkopen en er gewoon flink wat procenten tegenaan gooien om te verkopen.

De oplossing? Een Privé Marktplaats, alleen toegankelijk voor verzamelaars waarbij het niet om geld verdienen gaat maar om de verzamel hobby!

Wat is het doel van dit project?

Het doel van dit project is het creëren van een veilige omgeving om games en consoles te ruilen, kopen en verkopen voor een eerlijke prijs. Een eerlijke prijs wil overigens niet zeggen dat het goedkoop is maar dat het niet te duur en te goedkoop is, laten we daar duidelijk over zijn.

Dit kan bereikt worden door de handelaren buitenspel te zetten. Dat gebeurd door de personen die lid willen worden te controleren en de community in de gaten te houden.

Zo kunnen we onderling handelen zonder last te hebben van alle ergernissen die je ondervind bij het doorzoeken van Marktplaats:

1. Not-sure-if-serious advertenties.
2. Bieders die na het plaatsen van een bod niet meer reageren.
3. Onzin biedingen.
4. Advertenties met kapotte of extreem slechte items.
5. Extreem hoge prijzen.
6. Handelaren die jou bod even verdubbelen om het item vervolgens nog duurder te verkopen.

Wat heeft dit systeem meer te bieden dan Marktplaats of andere alternatieven?

- Comment systeem, hiermee kun je snel vragen stellen of bieden en kan gebruikt worden om feedback te geven.

- Rating systeem, zoals bij het Tweakers Vraag/Aanbod systeem is er de mogelijkheid verkopers een rating te geven. Heb je een item niet geleverd gekregen dan krijgt deze persoon een slechte rating, dit maakt het systeem veiliger.

- Eerlijke prijzen, iedereen weet wat een item waard is. Je hebt dus geen last van te dure vraagprijzen of onzin biedingen.

- Geen handelaren, er zijn geen handelaren die een vies spelletje spelen en zo goedkoop mogelijk items opkopen om daarna weer te verkopen.

Als er toch rotte appels tussen zitten worden de accounts gedeactiveerd en komen ze er niet meer in. Vergeet niet dat elke aanmelding handmatig gecontroleerd wordt.

Samen kunnen we dit idee werkelijkheid laten worden! Maar daarvoor hebben we wel mensen nodig.

We zoeken dus mensen die mee willen/kunnen helpen met het ontwerpen en ontwikkelen van dit project. En supporters zijn altijd welkom!

Denk jij dat je iets voor het project kunt betekenen? Stuur me dan een PM en dan voeg ik je toe aan onderstaande lijst.

(Als je mee wilt ontwerpen en ontwikkelen wordt er wel van je verwacht dat je actief mee kunt helpen. Er zullen dus besprekingen komen op Skype en een gedeelde Dropbox folder met project documentatie etc. )

Ontwikkelaars:
MrWahloh
Barktus
G-Meister
BadpunK
Eggied97

Supporters:
HotFix
Z Dragon999
CreativeMind
Champion16
Orian

Ontwikkel Informatie

Om jullie vast een indruk te geven van het project zal ik hieronder een aantal ruwe schetsen plaatsen die ik heb gemaakt. Natuurlijk is dit helemaal niet definitief en kan alles nog veranderd worden. Het is puur om extra dimensie te geven aan het project en jullie te informeren.

Website Concept
Afbeeldingslocatie: http://data.mrwahloh.nl/Images/Nintendo/Project/WebsiteConcept.jpg

Home
Afbeeldingslocatie: http://data.mrwahloh.nl/Images/Nintendo/Project/BasisLayout.bmp

De homepage is de landing-pagina van de website. Hierop staat een korte beschrijving van waar de website over gaat.

Informatie
De informatie pagina is ervoor om mensen met vragen verder te informeren. Hierop wordt informatie geplaats zoals hoe het systeem werkt, waarom het systeem is gemaakt, hoe mensen lid kunnen worden, etc etc. Ook komt er een FAQ en een lijst met leden die het systeem mee op hebben gezet.

Contact
De contact pagina is natuurlijk een standaard pagina op de website. Op deze pagina kunnen bezoekers contact informatie vinden, deze informatie is om fouten/bugs door te geven, om hulp te bieden en om extra informatie op te vragen.

RetroMarkt/Inlog Pagina
Afbeeldingslocatie: http://data.mrwahloh.nl/Images/Nintendo/Project/login_pagina.bmp

Deze pagina is er om alleen leden door te laten naar het Markt gedeelte van de website, lijkt me logisch. Op deze pagina kunnen niet-leden ook verder klikken naar een toegangsformulier.

Toegang vragen Formulier
Afbeeldingslocatie: http://data.mrwahloh.nl/Images/Nintendo/Project/toegangaanvraag_pagina.bmp

Op deze pagina wordt er aan niet-leden gevragen informatie op te geven als ze het systeem ook willen gebruiken. De informatie die gevraagd wordt zal nog worden vastgesteld. Deze informatie wordt handmatig gecontroleerd om er zeker van te zijn geen trollen of handelaren toe te laten.

MarktHome
Afbeeldingslocatie: http://data.mrwahloh.nl/Images/Nintendo/Project/markthome_pagina.bmp

Dit is de landing-pagina nadat leden zijn ingelogd. Hierop worden waarschijnlijk meteen de categorieën weergegeven zodat er snel naar advertenties kan worden gezocht. Vanuit hier kan je ook je profiel bekijken en jezelf uitloggen.

Advertentielijsten
Afbeeldingslocatie: http://data.mrwahloh.nl/Images/Nintendo/Project/advertentielijst_pagina.bmp

Deze pagina wordt geopend als je een categorie hebt gekozen. Hierop worden de actieve advertenties weergegeven in een nette lijst met zoek/filter functie.

Advertentiepagina
Afbeeldingslocatie: http://data.mrwahloh.nl/Images/Nintendo/Project/advertentie_pagina.bmp

Zodra je een advertentie aanklikt wordt deze in de advertentiepagina geopend, hierop wordt de advertentie uitgebreid weergegeven met foto. Je kunt vanuit hier het profiel openen van de verkoper, mail versturen aan de verkoper of een comment plaatsen op de advertentie.

Profielpagina
Afbeeldingslocatie: http://data.mrwahloh.nl/Images/Nintendo/Project/profiel_pagina.bmp

Dit is de profielpagina, hierop zie je uitgebreide informatie over jezelf (Je eigen profiel pagina) of over de verkoper (Als je via Advertentie een profiel opent). Als extra zou je hier comments kunnen plaatsen en de verkoper een rating geven.

Via je profiel pagina zou je ook naar Account Beheer gaan om je Gegevens aan te passen of je account te beëindigen. Een tweede optie zou zijn om naar je advertentie beheer te gaan om daar advertenties toe te voegen, te bewerken of te verwijderen. Hier zouden ook je bewaarde advertenties komen te staan.

Projectvoortgang

Update #1: Enquete RetroMarkt
Omdat we een zo goed mogelijk resultaat willen behalen met dit project doen we ook onderzoek. Naast desk-research is daarom jouw mening voor ons ook erg belangrijk. :)

Bij deze willen we je dan ook vragen of je deze voor ons in wil vullen, het kost je slechts 5 minuten!
Je kan het Enquete Topic hier vinden: [Enquete] RetroMarkt

[ Voor 12% gewijzigd door Wahloh op 02-06-2012 11:52 ]

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-04 16:30
I'm all for it! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
I'm in! :7

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggied97
als jullie gebruik willen maken van een , leerende, 15 jarige, dan doe ik ook mee :)

student - progger - beunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postius
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 25-08-2021
Klinkt als een goed idee, goed om te zien dat er ook over is nagedacht. (niet om de regelnazi uit te hangen heb je toestemming van een modje? )

GoT Warhammer Community op steam http://steamcommunity.com/groups/got40k

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Klinkt allemaal heel goed (ik lees al lang mee in het retro consoles topic, maar heb zelf (nog) niet veel). Zit in ieder geval al duidelijk moeite in in plaats van zomaar een idee.

Maar hoe ga je onderscheid maken tussen iemand met een erg grote verzameling en een handelaar? Er zijn
vast particulieren die meer hebben dan een gemiddelde handelaar, en een deel hiervan willen verkopen danwel ruilen.

Misschien een paar ideeën:
  • Stel een -zelfgemaakte- foto verplicht (het is natuurlijk niet bij input te controleren of een foto zelfgemaakt is maar achteraf kan dat nog verwijdered worden). Zo heb je een veel beter idee wat er verkocht of geruild wordt.
  • Laat de rating zien op de advertentiepagina, weet niet of dat bij het blokje "Verkoper (link profiel)" valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik vind het een erg leuk idee, begrijp me niet verkeerd, maar zoals al aangehaald, hoe ga je het binnen de perken houden m.b.t. handelaren? Daar ben ik wel erg benieuwd naar. En hoe hou je de prijzen realistisch? De prijzen worden door de markt bepaald... En wie gaat ALLE games die er zijn toevoegen aan de database? Lijkt me een heeeeel tijdrovend project, en ik zou zoiets niet graag dood zien bloeden door tijdgebrek.

Daarnaast ben ik wel handig met het opzetten van websites, flowcharts en scripting van de website kan ik ook bij helpen if necessary :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

En weer open :) Het topic ziet er erg goed en verzorgd uit dus ga zo door.

Wellicht zal het topic nog verhuizen naar een andere subgroep, dus niet schrikken als hij opeens weg is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Nu online
Succes jongens, ik support jullie leuke initiatief. :)

Verder inderdaad wat de rest al aankaart, hoe ga je het voorkomen dat je geen handelaren aantrekt? Dat men iets van bewijs moet leveren voor ze toegang krijgen ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leech1984
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-04 18:24
z dragon999 schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 21:32:
Succes jongens, ik support jullie leuke initiatief. :)

Verder inderdaad wat de rest al aankaart, hoe ga je het voorkomen dat je geen handelaren aantrekt? Dat men iets van bewijs moet leveren voor ze toegang krijgen ofzo? :P
En dan nog kan ik mij voordoen als iemand anders en dan toeslaan. ;)

Je zal eerst een goede vertrouwensband moeten hebben als groep voordat je de volgende stap kunt maken...

Om toch niet te negatief te zijn:

Zo te zien is er goed over nagedacht! Ik ga het zeker volgen!

[ Voor 8% gewijzigd door leech1984 op 15-05-2012 21:43 ]

PSN: Leech1984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 22-04 20:08
Heel mooi en goed initiatief vind ik! Ben inderdaad ook benieuwd hoe jullie handelaren willen gaan weren. Ik heb hier in ieder geval wel zeker interesse in!

Als je trouwens nog ergens hulp mee nodig hebt ofzo laat het dan weten wellicht kan ik ergens mee helpen.

[ Voor 25% gewijzigd door CrystalViriS op 15-05-2012 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 322607

Ben ook benieuwd hoe dit tot stand gaat komen en ook zeker geïnteresseerd.
Wat Preau zei over een verplichte foto uploaden vind ik ook een goed idee.
Legt de drempel weer net iets hoger en je ziet beter wat je koopt/ruilt.
Mocht ik iets kunnen doen , hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Evt. kan mijn domein www.retroxchange.com worden gebruikt voor deze opzet, URL an sich is goed lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topicstarter
Natuurlijk wordt het lastig om handelaren 100% weg te houden. Maar er zijn al een aantal goede voorbeelden gegeven om dit te doen werken. Ook wordt er verwacht dat je community zelf ook een beetje oplet natuurlijk, we moeten er met zijn alle voor gaan om dit te laten werken.

Verplichten van een foto is inderdaad een hele goede. Ik zat ook te denken aan het verplichten van openbaar E-mail adres, geeft extra transparantie en natuurlijk een betrouwbaar gevoel.

Ik ga hier nog even over nadenken en een lijst opstellen, to be continued.

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18-04 21:32

MikeVM

- Baloo -

ik ga als belg dit project zeker volgen, en misschien proberen uit te breiden naar de vlaamse markt.

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Exorcist schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 22:47:
Evt. kan mijn domein www.retroxchange.com worden gebruikt voor deze opzet, URL an sich is goed lijkt me.
Leuk, wel jammer dat je de Wikipedia links erin hebt laten staan... :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte Aorus GTX1080TI | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Acer Predator X34P | M-Audio AV40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Sp33dFr34k schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 23:40:
[...]

Leuk, wel jammer dat je de Wikipedia links erin hebt laten staan... :P
Binnen een paar uur in elkaar geflanst, dus de inhoud is 100% onderhevig aan komende veranderingen. De URL is even het belangrijkste :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eggied97
ik wil ook wel mijn steentje bijdragen qua programmeren.

student - progger - beunen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:39

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

Topicstarter
handelaren kun je bijvoorbeeld ook eruit houden door een limiet aan aantal open advertenties te zetten..

overigens wil ik wel een handje helpen. zou handig zijn als je een takenlijst hebt die nog opgepakt moet gaan worden :)

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topicstarter
We kunnen altijd mensen gebruiken die mee kunnen helpen met programmeren. Als je even een PM stuurt met je ervaring in PHP dan wordt alles geregeld.

Een takenlijst komt eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefandepefan
  • Laatst online: 21-04 11:23
Mooi initiatief, ik zal het zeker in de gaten houden. Heb de NES/SNES weer even opgeborgen, maar zodra ik weer wat tijd heb, hoop ik er weer wat meer mee te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06:47

St@m

@ Your Service

Retrospeelgoed? Kan dat ook? Of echt alleen games/consoles?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sssquirrel
  • Laatst online: 02-08-2023
Of collectible (game) figurines? Game merchandise?

This is a Rapture reminder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topicstarter
Op het moment is de planning om voor retro consoles en games te maken. Maar er kan altijd verder uitgebreid worden. Eerst moet dit systeem er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-04 20:46
Ik zou ook graag Supporter zijn! Ik ben ook van de Retro maar idd door de prijs stijgingen en handelaren is het niet leuk om nog is een echte goeie klassieker te pakken te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:48
Supporter meld zich :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-04 16:47
Ik zal in de topicstart van het 'Goeie oude retro consoles' topic de link naar dit topic zetten onder 'Handige links'. Lijkt me wel handig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimBravo64
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 25-03 15:29
Tot nu toe altijd een lezer van het retro-console topic geweest, maar ga nu ook maar eens beginnen met posten. Ben sinds kort bezig met het uitbreiden van m'n Nintendo collectie, dus ben zeker een supporter van dit idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-04 09:38
Zeer geïnteresseerd in dit project!
Ga dit op de voet volgen, en waar het kan proberen bij te dragen. :)

Edit:
Hoe weet je overigens zeker dat bepaalde (ver)kopers geen handelaren zijn? Ook na handmatige activatie kunnen gebruikers zich als zeer goede inkopers voordoen, maar alsnog alles voor het driedubbele op hun marketplace aanbieden.. Zou een koop/verkoop ratio/geschiedenis daar wat bij helpen?

[ Voor 58% gewijzigd door KirovAir op 16-05-2012 12:21 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-04 22:19

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

KirovAir schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:19:

Edit:
Hoe weet je overigens zeker dat bepaalde (ver)kopers geen handelaren zijn? Ook na handmatige activatie kunnen gebruikers zich als zeer goede inkopers voordoen, maar alsnog alles voor het driedubbele op hun marketplace aanbieden.. Zou een koop/verkoop ratio/geschiedenis daar wat bij helpen?
Zet een kenmerkende stip/sticker ergens op de cart (bij voorkeur niet op het etiket), die je meteen herkent zodra je de foto ziet? De meeste handelaren zijn te beroerd om carts even op te schonen en bieden ze even smerig aan... De meeste games(verpakkingen) zijn ook onderhevig aan slijtage. Ik heb ook wel eens eigen carts aangeboden gezien op internet, puur herkenbaar door visuele kenmerken. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barktus
Quote van een mogelijke oplossing uit het retro topic:
barktus schreef op dinsdag 15 mei 2012 @ 11:43:
[...]
En dan enkel toegang op aanvraag doormiddel van een e-mail met motivatie, adres etc. Op die manier kan je dan weer de webshops weren die we er juist niet in willen hebben.

[...]

Op papier een goed idee, alleen werkt een vraag en aanbod rating in de praktijk niet helemaal lekker voor verificatie. Bevriende personen kunnen elkaar raten (dit heb ik op meerdere fora gezien) en zo een goede status verkrijgen. Het is dan een kwestie van tijd voor de handelaren dit ook gaan doen.

Nu zal een motivatie schrijven niet waterdicht zijn en ook de karmapunten niet, maar het lijkt me wel beter dan een rating. Daarnaast kan er bij het idee wat hierboven door mij geschreven staat ook makkelijk door een paar "mods" zo af en toe een verificatie gedaan worden op het aantal verkochte/aangeboden items. Een handelaar zal namelijk altijd veel meer materiaal aan bieden als een verkopende verzamelaar.

Dit op de uitzondering van een verzamelaar die zijn hele collectie verkoopt na. Deze kan aangesproken worden door de mods en zo zijn verhaal doen. Al denk ik dat die er de voorkeur aan zal geven deze in een koop van de hand te doen.

Daarnaast kan er dan bij het aanmelden voor gekozen worden al deze regels niet te melden (natuurlijk wel dat dit niet voor handelaren is), maar deze wel toe te passen. Zo zijn handelaren niet op de hoogte en vallen ze door de mand als ze zich toch aanmelden en grote hoeveelheden aanbieden.

My middle finger salutes you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KirovAir
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-04 09:38
De 'verborgen' regels spreken mij wel aan. Verder kan bij de verificatie misschien het Tweakers.net account mee worden genomen. Zou je eventueel een scriptje voor kunnen schrijven die via een (mini)crawler de hoeveelheid activiteit in het retroconsole-topic, de registratiedatum en de v&a feedback meeneemt naar een net overzicht. :P

[ Voor 5% gewijzigd door KirovAir op 16-05-2012 14:40 ]

"The only thing more dangerous than a hardware guru with a code patch is a programmer with a soldering iron."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Zoals ik in het retro-topic al aangaf ben ik ook zeker een supporter. Ervaring met programmeren is helaas te klein om iets bij te dragen, dus dat laat ik aan andere over.
KirovAir schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 12:19:

Edit:
Hier zou ik mee oppassen. Als ik naar mezelf kijk is de hoeveelheid spellen die ik verkoop miniem. Ik wil eigenlijk alle games die ik heb niet meer kwijt. Ik koop ook niet in grote hoeveelheden, dus ik zou wel 'door het systeem' komen waarschijnlijk, maar andere mensen die zoals ik vooral kopen en niets kwijt willen, maar dit in grote mate doen zouden wellicht onterecht als handelaar worden aangezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik vind dit idee helemaal geweldig !! Misschien maak ik er nog een keer gebruik van in de toekomst :)

Succes met het ontwikkelen d:)b

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 21-04 13:28
Zoals ik al eerder vermeld heb, vind ik dit ook een zeer goed plan.

Ik heb een beetje ervaring met PHP, dus mocht je nog mensen zoeken, dan kan ik over een paar weken als ik vakantie heb nog wel helpen met het een en ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik heb ook wel wat PHP kennis in huis, alleen weinig tijd. Maar mocht ik wat doen, hoe klein het ook is dan help ik graag mee.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:07
Ik zou me ook aansluiten, ik ben nog niet druk bezig (50 PS2 games en een launch PS2 met o.a: Dark Cloud, Dark Chronicle (DC2) en anderen.) maar het is allemaal zo overweldigend, dat ik geen idee heb waar verder te gaan.

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kryptex
  • Laatst online: 28-11-2019
Op zich wel support maar...
Ik heb maar ff voordelen en nadelen op een rijtje gezet

- Voordelen

- Betrouwbaarheid
- Feedback
- Producten in goede staat
- Afspraken nakomen

- Nadelen

- Hoe kan je handelaren uitsluiten?
- Ben je een handelaar als je te veel geld vraagt?
- Ben je een handelaar als je te weinig biedt?
- Ben je een handelaar als je een game winkel hebt?

- Je zal geen supergoede deals krijgen hier denk ik
- Uiteindelijk is een spel toch waard wat de koper ervoor wil geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelebobes
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07:43

koelebobes

Wen ETH 4OOØ$

Ik vind het een super plan !

ETH Maxi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 312816

Ik zie het verschil niet tussen dit en verschillende al bestaande fora van verzamelaars eigenlijk.

Verder zitten op tweakers ook genoeg handelaren, ik zie vaak genoeg een hoop SNES en NES consoles van dezelfde mensen te koop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 258387

Ik vind het een aardig idee maar denk niet dat het gaat werken.

Als ik iets verkoop dan wil ik in de meeste gevallen natuurlijk het meeste geld ervoor hebben. (wie niet?)
De koper bepaalt nog altijd de prijs, niet de verkoper. Als er mensen zijn die voor een Playstation 1 dik 300 euro vragen en er is een koper die dat wil geven dan is er dus markt voor.

Waarom zou je het dan hier voor een fractie verkopen?

Verder zul je een ander probleem blijven houden en dat is de kwaliteit van de spullen die aangeboden worden. Sommige mensen vinden een scheurtje in een doosje niks ernstigs en zullen het aanmerken als mint. Anderen vinden dat een enorm probleem en zouden het daarom niet gekocht hebben.

Als je met verzamelaars te maken hebt dan weten die de prijzen ook heel goed van spullen en zullen vaak ook marktconform aan- en verkopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nu al deaud?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
te veel negatieve reacties denk ik. En op zich mogen negatieve reacties best, als ze constructief zijn. Als ze gewoon met ideeën komen, en geen waslijst waarom het NIET werkt. (zie Mrbubbles en ndd (no offense))

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topicstarter
Haha, rustig aan mannen. We zijn druk bezig met voorbereidingen.

Het team is al een aantal keer samen gekomen voor een vergadering. Er is een enquete gemaakt om jullie een aantal vragen te stellen over gewenste functies etc.

Deze enquête wordt, zodra we toestemming van de mods hebben, gepost in een apart topic. Natuurlijk komt er een verwijzing vanuit hier naar dat topic dus houd deze in de gaten voor informatie.

We gaan er sowieso mee aan de slag!

[ Voor 4% gewijzigd door Wahloh op 01-06-2012 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
woot! kan niet wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topicstarter
Update #1: Enquete RetroMarkt
Omdat we een zo goed mogelijk resultaat willen behalen met dit project doen we ook onderzoek. Naast desk-research is daarom jouw mening voor ons ook erg belangrijk. :)

Bij deze willen we je dan ook vragen of je deze voor ons in wil vullen, het kost je slechts 5 minuten!
Je kan het Enquete Topic hier vinden: [Enquete] RetroMarkt

[ Voor 60% gewijzigd door Wahloh op 02-06-2012 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeVM
  • Laatst online: 18-04 21:32

MikeVM

- Baloo -

gewoon doorzetten heren..

\\ Baloo \\ Mijn iRacing profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kev7381
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 21-04 21:03
TOP Website. word er ook gek van die handelaars op marktplaats/ebay.

Ik heb net de enquete ingevuld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87302

goed initiatief!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 22-04 20:08
Ook ingevuld! hopelijk kunnen jullie er iets mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topicstarter
Iedereen die de enquete heeft ingevuld, enorm bedankt! De Enquete is momenteel 17x ingevuld.

Diegene die dit nog niet hebben gedaan, doe dit alsjeblief alsnog. Je help ons er enorm mee en je maakt kans op een Retro game die we verloten.

Laat ook je Retro Vrienden en Familie deze enquete invullen. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lanerios schreef op vrijdag 01 juni 2012 @ 09:29:
te veel negatieve reacties denk ik. En op zich mogen negatieve reacties best, als ze constructief zijn. Als ze gewoon met ideeën komen, en geen waslijst waarom het NIET werkt. (zie Mrbubbles en ndd (no offense))
Ik zie geen negatieve reacties, alleen 2 realistische reacties. Ik gun iedereen zijn pleziertje, en de retro markt is een hele leuke vorm van verzamelen en er gaat veel geld in om.

Ik snap alleen niet waarom je iets onder marktprijs zou verkopen. :)

Maar goed, hier wat id-en voor een retromarkt:

Waar ik me als verzamelaar aan stoorde was de enorme aanwas van nieuwe leden. Leden die het soms minder nauw nemen met de omschrijving, verpakking en verzending van verzamelobjecten. Daardoor ontstaan irritaties en gaat de kwaliteit van een forum/markt achteruit. Wat je tegenwoordig vaker ziet is dat leden pas na x aantal posts iets mogen verkopen of alleen kunnen verkopen na toestemming van de beheerder.

Houd het eerlijk, dus de optie om feedback te kunnen geven is noodzakelijk. Probeer een soort ebay systeem waarbij je scores kunt geven voor omschrijving, verpakking en verzending of geef de mogelijkheid om een uitgebreide reactie achter te laten.

Na verloop van tijd zul je zien dat er verzamelaars zijn die stoppen en die de hele collectie willen verkopen. Je voorkomt het niet, maar er zullen handelaren zijn die een prijs bieden voor de hele verzameling en het elders met winst gaan verkopen. Probeer daar dus ook een sortering in te maken.

Ik heb zelf een website, daar komen wel wat bezoekers op af. Als jullie het leuk vinden kan ik er wel een banner ofzo opzetten waardoor er wat extra reclame is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 353061

* Anoniem: 353061 meldt zich als supporter.

Ik heb zeer beperkte ervaring in Web development, maar ik zou eventueel wel kunnen bijdragen als tester / reviewer. Hebben jullie daar behoefte aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topicstarter
Nogmaals bedankt voor het invullen van de enquête, we zitten momenteel op 29 ingevulde enquêtes!

Help ons om er nog een aantal bij te krijgen, je helpt ons hierbij enorm mee vooruit en je maakt kans op een retro game die we verloten.

Link: [Enquete] RetroMarkt

[ Voor 8% gewijzigd door Wahloh op 07-06-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Laatst online: 22-04 20:28
Zeer goed initiatief.
Enkel vraag ik me af waarom geen kapotte/beschadigde producten aangeboden mogen worden? Als de verkoper toch duidelijk verteld dat het product defect is zie ik het probleem niet helemaal. Zelf krijg ik namelijk behoorlijk veel voldoening als ik een oud apparaat weer helemaal in nieuwstaat kan brengen. Zo hebben wij hier thuis al meerdere Jukeboxen, flipperkasten en arcades tot leven weten te brengen. Het in leven houden van retro dingen is toch juist een beetje het doel van dit project?

[ Voor 9% gewijzigd door zynex op 07-06-2012 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Topicstarter
Zynex, ik vindt het ook geen probleem als er defecte of beschadigde producten worden aangeboden, sommige defecte artikelen kunnen gebruikt worden voor onderdelen of reparatie.

Maar dit moet wel duidelijk aangegeven zijn in de advertentie en door middel van een foto. Dit gebeurd vaak niet op Marktplaats waardoor je naderhand teleurgesteld bent over de aankoop.

Een defect systeem weggooien is natuurlijk zonde en veel mensen kunnen er nog wat mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb de enquête ook ingevuld. Ben wel benieuwd naar je reactie.

Gasloos sinds juli 2024. PV Growatt MOD5000TL3-XH + 13x Jinko 440Wp, WPB Atlantic Explorer v4 270LC, L/L WP Mitsubishi SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22-04 22:24

painkill

Pain(k)(ill)

Hebben jullie trouwens al een definitie van een handelaar?
Momenteel kan ik door sommige mensen als handelaar worden gezien, maar ik koop gewoon veel, en om dat te blijven doen moet ik wel dubbele games/consoles verkopen. Maar dit doe ik wel voor een vriendelijke prijs.

Net ook weer 26 disney games gekocht, ik had er nog maar 6 niet van, wat betekend dat er dus 20 weer verkocht gaan worden, maar wel weer voor leuke prijzen, meestal 60-70% retail.

Kan er geen limiet gesteld worden aan de vraagprijs voor een spel? Of een waarschuwing oid.?

ps. Wat ERG handig zou zijn is een zoeksysteem welke alle bekende retroshops afgaat om de gemiddelde prijs te bepalen. evt. ook ebay en marktplaats.

Mijn SNES verzameling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

En???? Dood???

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik hoop het niet; vind het een leuk initiatief! :) Al heb ik weinig tijd, maar wil best wel eens meehelpen met het een en ander. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Net ingevuld, geen idee of er nog wat mee gedaan wordt :)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xven0mxz
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22-04 18:44

xven0mxz

Feyenoord Rotterdam 1908!

leuk en mooi idee als het goed uitgewerkt wordt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• darkmushy1995
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22-04 01:20
Misschien om handelaren te voorkomen dat je alleen kan verkopen als je uitgenodigd bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

darkmushy1995 schreef op zondag 30 september 2012 @ 15:45:
Misschien om handelaren te voorkomen dat je alleen kan verkopen als je uitgenodigd bent.
Mooi idee, maar dat is lastig denk ik. Ik weet ook niet echt wat het idee achter deze markt is. Als ik iets zou verkopen zou ik een marktconforme prijs willen ontvangen. Er zijn genoeg kanalen die dat mogelijk maken. Als je hier alleen op uitnodiging kunt verkopen en kopen maak je de doelgroep enorm klein en verklein je dus ook je verkoopkansen.

Ik denk dat je je ook zorgen moet maken om de verzamelaars die het minder nauw nemen met de conditie en de omschrijving van een artikel. Of bijvoorbeeld de verpakking en de verzending van iets. Volgens mij is een uitgebreid feedbacksysteem een stuk beter en filtert dat de minder goede verzamelaars er direct wel tussenuit. Handelaren kun je vaak direct herkennen aan de (lage) prijzen die ze bieden voor iets en de hoeveelheid die aangeboden wordt als ze zelf gaan verkopen.

Het is alleen erg jammer dat de initiatiefnemers zelf zo weinig meer laten horen.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 258387 op 30-09-2012 17:22 ]

Pagina: 1