Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 16 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.704 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Van de CDi kan ik me een leuk golfspel herinneren. Best vaak gespeeld nog, alleen is die CDi-speler kapot gegaan.

In het kastje onder mn 'nieuwe' beeldbuis-tv heb ik nu de NES, SNES en N64 gezet :P Alleen geen ruimte meer voor de PS2 en Gamecube, maargoed.

Vraagje:
Waar kun je nog nieuwe N64 en GC controllers halen. Voor de GC heb ik atm maar wat Chinees spul gekocht, maar mooie zilveren controllers lijkt me mooier, zeker gezien de GC controllers die tegenwoordig nog verkocht worden meer voor de Wii lijken te zijn gekleurd. Eigenlijk wil ik gewoon vier nieuwe of bijna nieuwe zilveren controllers..
N64-controllers. Tsja, ik heb er eigenlijk vier nodig, liefst in de kleur Ice Blue.. Mijn Ice Blue controller werkt het pookje niet meer goed en ik heb er een groene bij..
Eigenlijk zoek ik ook nog 1 SNES controller, zodat we met vier man kunnen spelen.

Overigens werken mijn draadloze SNES controllers niet. Er is wel overdracht van gegevens tussen de ontvanger en de controller, gezien als ik een knop indruk bij beide een lampje gaan branden, maar de SNES doet er niks mee. Mogelijk US Controllers?

Ik moet verder nog even zorgen dat ik 4 RCA kabels heb voor de NES.
1 voor beeld. 1 op de audio die naar een splittertje gaat, waar weer 2 kabels uitkomen. Zodat ik t monogeluid toch over 2 speakers kan gooien. Op dit moment zit de NES via een RF-aansluiting. SNES via RGB SCART en N64 via composiet. Tv heeft helaas maar 1 RGB scart aansluiting. De tweede is gewoon composiet.. ;(

[ Voor 14% gewijzigd door GAIAjohan op 16-01-2011 18:49 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grote Smurf
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13:43
Voor de Gamecube kan je nog controllers krijgen bij mariocube.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Grote Smurf schreef op zondag 16 januari 2011 @ 19:00:
Voor de Gamecube kan je nog controllers krijgen bij mariocube.nl.
Bedankt, en niet eens zo duur :P Mss ook maar een nieuwe GC incl doos halen Dan heb ik die tenminste ook :) En daarbij dan de Gameboy player (werden voor 25 euro aangeboden op markten :/)..
Ik dacht dat ik een zilveren had, maar t blijkt een 'pearl'-uitvoering.. Ik vond de kleur lastig in te schatten..
Maar pearl controllers zijn er niet, dan is een witte 3rd party controllers mss nog wel mooier + schijnen betere pookjes te hebben.. Memory card haal ik wel uit China. Zit atm 1x een Thrustmaster 59 blocks in, en dat is gewoon te weinig.

Kheb sinds een tijdje deze in bestelling staan in china: http://www.buyincoins.com...-wii-3b-product-2163.html

Even zien wat t is.. Mijn PS2 controller van Dealextreme is nml pure bagger :/ (Digitale pookjes ;( )

[ Voor 38% gewijzigd door GAIAjohan op 16-01-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
MarioCube is een fijne winkel.
Maar de GameCubes zijn daar niet nieuw hoor.

Tweedehands, maar ze zien er wel goed uit. Weinig tot geen krasjes op de consoles.
Daarom staat er "als nieuw" bij.

Heb er zelf ook is twee gekocht daar.

[ Voor 9% gewijzigd door Plakjekaas op 17-01-2011 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheReaLDeViL666
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08-09 00:11
Weet iemand of de commodore 232 echt €450 waard ishttp://link.marktplaats.nl/412037275 :? ? Vind het echt bizar dat er gewoon zoveel geld voor wordt geboden :o .
Wat ik me nou afvraag was kan je er nou nog mee doen? Met een NES of SNES snap ik het wel, daar heb je genoeg games voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Toch maar effe de huidige retro setup even laten zien.
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/1h31wn.jpg
Mijn HTC Legend camera wilde niet mee werken..

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/9qd7ps.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 18-01-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatst wat schmups demo's binnengehaald voor de 360. Maar geen van 3 wisten ze me echt te boeien. Toen moest denken aan Axelay. Hoe meer ik er aan dacht hoemeer ik er zin in kreeg. En omdat de Wii vandaag toch aan was de shop geopend. Maar...staat er niet in! Kan daar echt niet bij, toch maar zoeken in mijn ouwe rom folders. :/
En dan lt aan tv met cordless logitech rumble pad, vind dat eigenlijk maar niks. Wat zou ie org voor de snes kosten? Dan kan iig met een onbezwaard geweten knallen.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Interessant dat Nintendo laatst onthulde dat er 3D-technologie (zonder glazen!) in de Gamecube zit ingebakken maar dat het te duur was. Stel dat Nintendo dit kon flikken toendertijd, dan was het volledige landschap veranderd. moet trouwens wel zeggen dat de Gamecube de enige console van Nintendo zonder grote vernieuwing vind, of ik heb hem niet kunnen vinden. (En nee, de gelimiteerde GBA-link telt niet als grote vernieuwing voor mij) Voor de rest heeft elke Nintendo console wel iets indrukwekkends meegebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Ik heb echter nog altijd het gevoel dat voor mij het echte Nintendo na de N64 weg is gegaan. De GC en de Wii geven mij gewoon niet het Nintendo gevoel dat ik met alle consoles ervoor had. Het enige wat ik wel cool vind gebleven zijn hun handhelds :D

Voor mij persoonlijk zijn dit mijn favoriete consoles:

2D Games:
SNES

3D Games:
N64 (en XBOX maar die voelt niet zo retro maar is wel erg vet, vooral omgebouwd :P )

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sir_Hendro schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:25:
Ik heb echter nog altijd het gevoel dat voor mij het echte Nintendo naar de N64 weg is gegaan. De GC en de Wii geven mij gewoon niet het Nintendo gevoel dat ik met alle consoles ervoor had. Het enige wat ik wel cool vind gebleven zijn hun handhelds :D

2D Games:
SNES

3D Games:
N64 (en XBOX maar die voelt niet zo retro maar is wel erg vet, vooral omgebouwd :P )
Snap een beetje wat je bedoelt ja, met toch wat mindere titels als Mansion en Sunshine (al blijf ik Double Dash de leukste 4-speler MK vinden) maar de laatste tijd is Nintendo wel weer sterk bezig met titels als NSMBW, DKC, Kirby en 3rd party support zoals Sonic Colours en de nieuwe retro Megamans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Mijn vriendin kocht vorige maand Donkey Kong Country (Wii) voor mijn verjaardag. Tot nu toe nog maar twee levels gespeeld maar was opzich wel leuk. Echter heb ik na mijn eerste indruk wel het gevoel dat ik de SNES DKC leuker vind :9

New Super Mario is eigenlijk het enige onwijs toffe spel op de Wii. Ik speel dat spel erg graag met mijn broer en wat andere leuten. Met dat spel lig je telkens met tranen in je ogen te tieren en brullen van het lachen. Heerlijk spel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

TheReaLDeViL666 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:22:
Weet iemand of de commodore 232 echt €450 waard ishttp://link.marktplaats.nl/412037275 :? ? Vind het echt bizar dat er gewoon zoveel geld voor wordt geboden :o .
Wat ik me nou afvraag was kan je er nou nog mee doen? Met een NES of SNES snap ik het wel, daar heb je genoeg games voor.
Die koop je dus ook niet voor de games, maar voor het feit dat ie inderdaad fokking zeldzaam was - volgens http://www.commodore.ca/gallery/hardware/hardware.htm heeft ie zelfs nooit het productiestadium bereikt. Beter heb je 'm gekocht dus, want hij is nu weg van marktplaats :)

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Trouwens, laatst nog voor een tientje Donald Duck going Quackers op de kop getikt voor de Gamecube. Erg aardige 2,5D platformgame. Niet echt heel moeilijk maar wel vermakelijk met daarnaast een beetje replayvalue door extra kostuums enzo. Presentatie is erg goed. Daarnaast een van de weinige games die voor zowel N64 als GameCube uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Sir_Hendro schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 08:25:
Ik heb echter nog altijd het gevoel dat voor mij het echte Nintendo na de N64 weg is gegaan. De GC en de Wii geven mij gewoon niet het Nintendo gevoel dat ik met alle consoles ervoor had. Het enige wat ik wel cool vind gebleven zijn hun handhelds :D

2D Games:
SNES

3D Games:
Ze hadden uit de GameCube veel meer moeten halen, want het is echt een mooi systeem. Zeer compact, superfijne controllers en goede hardware, alleen niet veel goede games. Alhoewel Zelda the Wind Waker en Super Smash Bros Melee wel echt titels waren om een GameCube voor te kopen destijds. Zeker omdat hij al heel snel nog maar 100 euro kostte.

N64 is mijn favoriete console, maar daar ben ik ook echt letterlijk mee opgegroeid. Ik weet nog dat ik boos was dat Majora's Mask het niet deed, omdat ik geen expansion pack had. Maarja, toen waren we gewoon naar de winkel gegaan om Donkey Kong 64 + expansion pack te halen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Dit is misschien wel een leuke tentoonstelling voor de retrogamers hier? Ik ga zelf een kijkje nemen bij de oude arcadekasten.

http://www.mediamatic.net/page/176646/nl

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danielkraak schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:50:
[...]

Ze hadden uit de GameCube veel meer moeten halen, want het is echt een mooi systeem. Zeer compact, superfijne controllers en goede hardware, alleen niet veel goede games.
Gamecube had een goede controller maar niet voor alle soorten games. Zo was het voor vechtgames bijvoorbeeld een ramp en dat gold wel voor meer games waarbij je of veel knoppen of de d-pad nodog had. N64 had hier in zekere mate ook last van. Beste model controller voor een console blijft altijd nog de Snes-controller. Vandaar dat deze configuratie min of meer ook gebruikt wordt bij DS/3DS/PS3/CC/Xbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Laatst online: 11-09 15:45
GAIAjohan schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:45:
Vraagje:
Waar kun je nog nieuwe N64 en GC controllers halen. Voor de GC heb ik atm maar wat Chinees spul gekocht, maar mooie zilveren controllers lijkt me mooier, zeker gezien de GC controllers die tegenwoordig nog verkocht worden meer voor de Wii lijken te zijn gekleurd. Eigenlijk wil ik gewoon vier nieuwe of bijna nieuwe zilveren controllers..
N64-controllers. Tsja, ik heb er eigenlijk vier nodig, liefst in de kleur Ice Blue.. Mijn Ice Blue controller werkt het pookje niet meer goed en ik heb er een groene bij..
Eigenlijk zoek ik ook nog 1 SNES controller, zodat we met vier man kunnen spelen.
Steven van videogameworld.nl heeft nieuwe pookjes voor de N64 kunnen bemachtigen. Zijn gebaseerd op de pookjes voor de Gamecube, maar spelen net zo goed als een origineel pookje en slijten niet. Als je hem even mailt wil hij vast wel losse pookjes aan je verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Gr0wLiThE schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 11:33:
[...]

Steven van videogameworld.nl heeft nieuwe pookjes voor de N64 kunnen bemachtigen. Zijn gebaseerd op de pookjes voor de Gamecube, maar spelen net zo goed als een origineel pookje en slijten niet. Als je hem even mailt wil hij vast wel losse pookjes aan je verkopen.
Heb een New Old Stock pookje voor de N64 waar werkelijk al 100 man om gevraagd heeft die aan hen te verkopen. Ik heb er €12 voor betaald, en dat wil iedereen er grif voor geven.

Wanneer ik vertel dat ik die niet weg wil doen, maar wel een complete N64 heb met een goede niet gare controller en alle bekabeling voor €25 dan is dat opeens weer veel te veel. Rare lui die Nintendo-liefhebbers O-)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Ik heb hier anders nog een hoop Nintendo 64 controllers liggen waarvan het pookje gewoon nog goed is. Deze zaten gewoon bij Nintendo 64 consoles die ik van Marktplaats heb gehaald en ik heb er niet echt op gelet of die pookjes nog goed waren bij de koop. Je zou dus met weinig zoekwerk gewoon goede controllers N64-controllers van Marktplaats moeten kunnen halen.

Het ideaalste is natuurlijk als je gewoon pookjes hebt die niet slijten en ook gewoon comfortabeler zijn dan die van de N64 en ik ben daar zelf ook nog altijd wel een beetje naar op zoek.

Maar goed die Steven die heeft wel een interessant product als ik dat goed hoor. Heb je daar toevallig foto's van?

Volgens mij bestaat er ook een DIY Gamecube en N64 to USB converter. Misschien moet ik eens naar de code van dat chipje kijken en dan kan ik wellicht een Gamecube to N64 converter maken. Gamecube controller werkt voor de meeste N64 spellen immers prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
danielkraak schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:42:
Ik heb hier anders nog een hoop Nintendo 64 controllers liggen waarvan het pookje gewoon nog goed is. Deze zaten gewoon bij Nintendo 64 consoles die ik van Marktplaats heb gehaald en ik heb er niet echt op gelet of die pookjes nog goed waren bij de koop. Je zou dus met weinig zoekwerk gewoon goede controllers N64-controllers van Marktplaats moeten kunnen halen.

Het ideaalste is natuurlijk als je gewoon pookjes hebt die niet slijten en ook gewoon comfortabeler zijn dan die van de N64 en ik ben daar zelf ook nog altijd wel een beetje naar op zoek.

Maar goed die Steven die heeft wel een interessant product als ik dat goed hoor. Heb je daar toevallig foto's van?

Volgens mij bestaat er ook een DIY Gamecube en N64 to USB converter. Misschien moet ik eens naar de code van dat chipje kijken en dan kan ik wellicht een Gamecube to N64 converter maken. Gamecube controller werkt voor de meeste N64 spellen immers prima.
Heb hier inmiddels 4 pookjes liggen. Zal er binnenkort eens een foto van maken, maar het swappen is letterlijk klikwerk (gehele pookjesmodule vervangen) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Wow, heb net mijn GameCube en ook PS2 op een RGB scart kabel aangesloten. Op een LG 81cm LCD TV (Full HD)

Prachtig beeld! Geen HD beeld natuurlijk, maar die lelijke "blur" is weg. Het ziet er een stuk scherper en duidelijker uit.

Wat me net opviel met mijn PS2 (v7.0000 ofzoiets) dat niet alle dvd's goed ondersteunt worden. Vaak zit de dvd niet goed vast geklikt. Of de dvd wordt helemaal niet geladen.
Is de PS2 gewoon niet zo'n fijne dvd speler of is er iets anders aan de hand? PS2 en PS1 games werken gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Sommige Cubes en spellen ondersteunen wel "HD" net als de Wii; 480P.

Wikipedia: List of Nintendo GameCube games with 480p and 16:9 support

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Dat is ED, Enhanced Definition.... zit dus tussen de standaard PAL/NTSC en officiële HD-specs in :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15:19

MsG

Forumzwerver

Ik heb laatst van eBay een RGB-scartkabel voor mijn SNES gekocht. Nu krijg ik enkel het blauwe beeld van mijn TV zelf (wat hij standaard geeft bij extern beeld), trekt de SNES geen RGB ofzo?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
MsG schreef op maandag 24 januari 2011 @ 20:09:
Ik heb laatst van eBay een RGB-scartkabel voor mijn SNES gekocht. Nu krijg ik enkel het blauwe beeld van mijn TV zelf (wat hij standaard geeft bij extern beeld), trekt de SNES geen RGB ofzo?
De SNES kan zeker wel RGB als outputsignaal geven. Heb je toevallig nog een GameCube of een N64, zodat je daarmee even de kabel kunt testen? Ik kan me namelijk herinneren dat de SNES soms weleens kabels niet wil pakken omdat er geloof ik dan condensatoren in de kabel zitten die eruit moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Niet op mijn kamer maar ik kan die binnenkort wel even verslepen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Zo. Ik wist niet dat de interesse in Game Keys voor de NES zo was teruggezakt. Ik had er een aantal gekocht uit oude voorraad, splinternieuw, met het idee ze te verkopen op Marktplaats, is er gewoon niemand die biedt. Een jaar geleden vlogen ze nog als warme broodjes.

't Is overigens wel een mooi ding, ik heb versie 2, waarbij je geen Europese cart meer erin hoeft te doen. En dan krijg je dus niet dit gedrocht maar een mooi dingetje in Game Genie stijl:
Afbeeldingslocatie: http://www.kimahri.nl/Game%20key%20nes.jpg

Maar zou het kredietcrisis zijn? Of de PowerPak etc? Of willen mensen gewoon geen Amerikaanse spellen meer kunnen spelen?

[ Voor 9% gewijzigd door Tanuki op 27-01-2011 10:20 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben zelf a technisch op console mod gebied, maar een nes was toch dmv van een pinnetje doorknippen regiovrij te maken? Ik denk dat het daar in zit?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galileo84
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 00:59
Ik heb dus wel zo'n gedrocht waar twee carts in moeten, werkt prima maar ziet er niet zo mooi uit natuurlijk. Helaas heb ik dat moeten kopen omdat ik via marktplaats een Amerikaans spel kreeg waarbij dat niet vermeld stond in de advertentie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

l0c4lh0st schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:19:
Zo. Ik wist niet dat de interesse in Game Keys voor de NES zo was teruggezakt. Ik had er een aantal gekocht uit oude voorraad, splinternieuw, met het idee ze te verkopen op Marktplaats, is er gewoon niemand die biedt. Een jaar geleden vlogen ze nog als warme broodjes.

't Is overigens wel een mooi ding, ik heb versie 2, waarbij je geen Europese cart meer erin hoeft te doen. En dan krijg je dus niet dit gedrocht maar een mooi dingetje in Game Genie stijl:
[afbeelding]

Maar zou het kredietcrisis zijn? Of de PowerPak etc? Of willen mensen gewoon geen Amerikaanse spellen meer kunnen spelen?
Veel mensen kiezen voor een Amerikaanse NES, of bouwen 'm om.

Ikzelf kocht jaren geleden Pro Action Replays (Megadrive & GameBoy), splinternieuw in doos:

Afbeeldingslocatie: http://www.tiendaconsolas.es/imagenes/productos/ACTION_REPLAY_PRO_PARA_SEGA_MEGADRIVE_284_0.jpg

Heb deze op Ebay gehad, veel van verkocht, totdat ik opeens wegens "Auteursrechtenschending" mijn account disabled werd.

Moest heel formulier + copy identiteitskaart naar Londen sturen om account weer terug in de lucht te krijgen.
Ondanks dat het helemaal volstaat met Nieuwe Action Replays werd ik eruit gepakt.

Het is helemaal niet "illegaal", maar kreeg ze dit niet aan hun verstand.

Lekker dat voor een paar euro je account wordt geblocked. En nu ken ik ze daar ook niet meer te koop zetten want dan ben ik helemaal de sigaar.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Richard schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:11:
[...]

Ikzelf kocht jaren geleden Pro Action Replays (Megadrive & GameBoy), splinternieuw in doos:

[afbeelding]

Heb deze op Ebay gehad, veel van verkocht, totdat ik opeens wegens "Auteursrechtenschending" mijn account disabled werd.

Moest heel formulier + copy identiteitskaart naar Londen sturen om account weer terug in de lucht te krijgen.
Ondanks dat het helemaal volstaat met Nieuwe Action Replays werd ik eruit gepakt.

Lekker dat voor een paar euro je account wordt geblocked. En nu ken ik ze daar ook niet meer te koop zetten want dan ben ik helemaal de sigaar.
En toch heb ik het idee dat zo'n Game Key makkelijker is dan je NES ombouwen, voor de gemiddelde mens. Ik bedoel, ik zie heel veel mensen groen aanlopen als je het hebt over weerstandjes doorknippen of solderen, etc.

Het "probleem" met de Action Replay is denk ik dat je de PSX en Saturn versie en zo kan gebruiken om gekopieerde spellen mee te spelen.. En dat eBay ze daarom weert, ook die niet voor PSX / Saturn zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Tanuki op 27-01-2011 22:49 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

l0c4lh0st schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 22:48:
[...]

Het "probleem" met de Action Replay is denk ik dat je de PSX en Saturn versie en zo kan gebruiken om gekopieerde spellen mee te spelen.. En dat eBay ze daarom weert, ook die niet voor PSX / Saturn zijn.
Yup, de naam heeft later een illegale toon gekregen. Overigens was Nintendo begin `90s ook al niet blij met die dingen, omdat de 'spelervaring' eronder zou lijden... maar goed.

Kopietjes kan ik me voorstellen.. maar extra levels/levens/kleurtjes/hoedjes/pokébeestjes wordt niemand arm van.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/845112/24012011.jpg

Hierbij even een foto van de N64 pookjes die ik van Steven heb gekocht. Werken met het principe van de Gamecube en slijten dus niet. I like!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Waar kan je die kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Ik heb ze gekocht op: http://www.videogameworld...r-pookjes-thumbsticks-new maar daar lijkt de voorraad nu op te zijn. Volgens mij zijn dit echter dezelfde sticks:

http://cgi.ebay.nl/NEW-Th...ories&hash=item27b61da874

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Michael Knight schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 00:37:
[...]

Yup, de naam heeft later een illegale toon gekregen.
http://shop.ebay.co.uk/?_..._sacat=See-All-Categories

Tja, daar staat het helemaal vol met Action Replay (toen ook al)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22
Gr0wLiThE schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 01:45:
Ik heb ze gekocht op: http://www.videogameworld...r-pookjes-thumbsticks-new maar daar lijkt de voorraad nu op te zijn. Volgens mij zijn dit echter dezelfde sticks:

http://cgi.ebay.nl/NEW-Th...ories&hash=item27b61da874
SUPER! Bedankt voor de link, voor 10 Euro incl. verzendkosten is niet verkeerd! De mijne is onderweg :D

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Richard schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:11:
[...]

[afbeelding]

Die is wel heel cool 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Er staat trouwens geeneens final fantasy in de TS ''must have'' ..

En ik mis;

Atari 2600, Atari 5200, AmstradGX4000, Atari Jaguar, Commodore Amiga CD32, 3DO, Neo-Geo?

[ Voor 73% gewijzigd door iNFiNiTY- op 28-01-2011 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tsja je kan every console know to man in de TS neer zetten, maar mijn voorkeur gaat dan uit naar een linkie naar de wiki listing van alle console generations voor de volledigheid. En dan hier de populairdere er uit lichten.

Valt me trouwens tegen dat niemand op mijn Axelay post reageerde! Retrofan zijn maar geen schmups spelen?! :N

[ Voor 5% gewijzigd door Sagat op 28-01-2011 14:08 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Sagat schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:05:
Tsja je kan every console know to man in de TS neer zetten, maar mijn voorkeur gaat dan uit naar de wiki listing van alle console generations. En dan hier de populairdere er uit lichten.

Valt me trouwens tegen dat niemand op mijn Axelay post reageerde! Retrofan zijn maar geen schmups spelen?! :N
Sorry hoor.. maar retro ''gaming'' topic zonder atari is fail. En er zijn nog zat andere consoles die ik niet genoemd heb, ik zeg toch niet dat wel every console known to man moeten neerzetten? Hoewel ik dat wel zou waarderen. ;)

En natuurlijk: Pong!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bedenk me nu jullie het over die Action Replay hebben dat ik deze ook nog heb liggen:
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/eb/Game_Genies_2.jpg

Binnenkort maar weer eens mee kloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Rev! schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:27:
Bedenk me nu jullie het over die Action Replay hebben dat ik deze ook nog heb liggen:
[afbeelding]

Binnenkort maar weer eens mee kloten.
Die heb ik ook nog liggen voor de NES met een compleet boek erbij.. geweldige tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:08:
[...]
Sorry hoor.. maar retro ''gaming'' topic zonder atari is fail. En er zijn nog zat andere consoles die ik niet genoemd heb, ik zeg toch niet dat wel every console known to man moeten neerzetten? Hoewel ik dat wel zou waarderen. ;)
En natuurlijk: Pong!
Misschien is het verschil dat op 8 bit sommige games (zelda, mario, mega man, solar jet man) nu nog leuk zijn maar dat dit voor de 2600 niet meer geldt? Kon vroeger uren asteroids en galaxians spelen maar dat trek ik niet meer.

En pong......hmmmz i guess dat ik op de wii een remake speelde en daarvoor lang geleden in de game 'alien breed' op de amiga.....heh. Maar daar valt ook zo weinig over te vertellen

jaar: 1978
spelcomputer: dedicated pong machine
spellen: pong!
spelers: verplicht 2
...?

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Sagat schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:32:
[...]

Misschien is het verschil dat op 8 bit sommige games (zelda, mario, mega man, solar jet man) nu nog leuk zijn maar dat dit voor de 2600 niet meer geldt? Kon vroeger uren asteroids en galaxians spelen maar dat trek ik niet meer.

En pong......hmmmz i guess dat ik op de wii een remake speelde en daarvoor lang geleden in de game 'alien breed' op de amiga.....heh. Maar daar valt ook zo weinig over te vertellen

jaar: 1978
spelcomputer: dedicated pong machine
spellen: pong!
spelers: verplicht 2
...?
Tsja, ik trek het ook niet meer.. maar ik heb ze nog wel! de roots :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Atari trekt mij niet zo. Ik vond de Jaguar die ik ook voor mijn verjaardag kreeg nog wel leuk, maar die hele oude... nee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Ja maar alleen als je een gamecube hebt met digital out en de juiste kabel ervoor.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7a/NGC_Comp_6.jpg/800px-NGC_Comp_6.jpg

Niet alle gamecubes hebben die digitale aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

GAIAjohan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 00:05:
Toch maar effe de huidige retro setup even laten zien.
[afbeelding]
Mijn HTC Legend camera wilde niet mee werken..

[afbeelding]

[video]
Zeer leuk, maar ik houdt van opgeruimd.. dus vandaar dat ik mijn xbox 1 (met chip) volgepropt hebt met emulators en spellen voor alle ''oudere'' consoles. Zo kunnen de originele spellen en consoles mooi op de plank blijven :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

danielkraak schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:50:
[...]

Ze hadden uit de GameCube veel meer moeten halen, want het is echt een mooi systeem. Zeer compact, superfijne controllers en goede hardware, alleen niet veel goede games. Alhoewel Zelda the Wind Waker en Super Smash Bros Melee wel echt titels waren om een GameCube voor te kopen destijds. Zeker omdat hij al heel snel nog maar 100 euro kostte.

N64 is mijn favoriete console, maar daar ben ik ook echt letterlijk mee opgegroeid. Ik weet nog dat ik boos was dat Majora's Mask het niet deed, omdat ik geen expansion pack had. Maarja, toen waren we gewoon naar de winkel gegaan om Donkey Kong 64 + expansion pack te halen. :+
Metal gear solid: Twin snakes de Resident evil remake (rede dat ik mn gamecube haalde toen) en de andere RE's zijn wel top hoor en laten ook zien hoe goed de Gamecube is qua graphics e.d

YouTube: Resident Evil - GameCube Gameplay (HQ Video)

^ mooier dan menig resident evil op de ps2.

Jammer dat ze de gamecube niet gelaunched hebben met dvd drive zoals de Panasonic Q.

[ Voor 3% gewijzigd door iNFiNiTY- op 28-01-2011 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 14:53:
[...]

Ja maar alleen als je een gamcube hebt met digital out en de juiste kabel ervoor.

[afbeelding]

Niet alle gamecubes hebben die digitale aansluiting.
Enig idee waar je die digitale kabels krijgen kunt? Of wat de officiële naam ervan is? Mijn GC heeft een digitale aansluiting en ik wil deze ook gebruiken als het mogelijk is.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

theforce81 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:46:
[...]

Enig idee waar je die digitale kabels krijgen kunt? Of wat de officiële naam ervan is? Mijn GC heeft een digitale aansluiting en ik wil deze ook gebruiken als het mogelijk is.
ZEER lastig, er waren ''echte'' nintendo kabels voor te krijgen ooit es, beste kun je checken op ebay. Het is gewoon een component cable voor Gamecube waarbij je dus bij (niet alle) spellen upscaled naar 480p dus dat is prettig als je op een grotere lcd/plasma/led TV speelt.

http://cgi.ebay.com/ws/eB...PageName=mem_guide:1&rd=1

Hoezo de hoofdprijs vragen :+

Ze hebben bij de nieuwere GC's de digitale a/v weg gehaald omdat er meer vraag naar was in de us dan in eu ofzo (ben zelf wel happy met mn digitale versie!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:18:
[...]

ZEER lastig, er waren ''echte'' nintendo kabels voor te krijgen ooit es, beste kun je checken op ebay. Het is gewoon een component cable voor Gamecube waarbij je dus bij (niet alle) spellen upscaled naar 480p dus dat is prettig als je op een grotere lcd/plasma/led TV speelt.

http://cgi.ebay.com/ws/eB...PageName=mem_guide:1&rd=1

Hoezo de hoofdprijs vragen :+

Ze hebben bij de nieuwere GC's de digitale a/v weg gehaald omdat er meer vraag naar was in de us dan in eu ofzo (ben zelf wel happy met mn digitale versie!)
LOL! Daar kan je 4 GC's voor kopen.

Ik heb waarschijnlijk een niet originele Component kable voor een tientje gevonden. Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
Ik heb ook nog wel een RGB kabel voor de N64, neem aan dat ie op de SNES ook gewoon werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Kwam vandaag @ de locale gamestore dit setje tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.eurodance.eu/segaMD.jpg

E15 per stuk of E35 voor een compleet setje, tja, daar kun je ze niet voor laten staan, zitten gewoon 14 games in totaal op:
  • Sonic
  • Golden Axe
  • Altered Beast
  • Dr. Robotnik's Mean Bean Machine
  • Kid Chameleon
  • Flicky
  • Sonic 2
  • Ecco the Dolphin
  • Alex Kid
  • Gain Ground
  • The Ooze
  • Columns
  • Street Fighter II (2 controllers)
  • Ghouls 'n Ghosts
Had er zeker nog 2 complete setjes staan, dus als iemand interesse heeft wil ik er maandag nog wel even langsfietsen als ze dan tenminste open zijn.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk topic! Maar ik ben eigenlijk ook wel benieuwd: Welke console is jou het slechtst bevallen?

Ik schiet af: allereerst de CD-i van Philips. Het apparaat was duur en had een gebrek aan goede games. Er was super veel reclame voor maar is desondanks nooit in de consumentenmarkt echt groot doorgebroken.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e0/Philips_cdi_450.jpg

De CD-i is uiteraard niet de enige slechtste (retro) console. Een vergelijkbaar systeem (erg rare) is was ook super slecht. De Pioneer Laseractive

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b3/Pioneer_LaserActive_CLD-A100.jpg/300px-Pioneer_LaserActive_CLD-A100.jpg

Deze op laserdisc gebaseerde GAMEconsole is in Japan en de VS op de markt geweest. Via hardware pack's kon je ook Sega en PC-Engine games spelen. De prijs was voor velen meestal te hoog.

De PSX Dvr was ook vreselijk duur, maar wel super mooi

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/fa/Console_psx.jpg/300px-Console_psx.jpg

Ook een epic fail is geweest: digiBlast

Afbeeldingslocatie: http://www.gadgetzone.nl/images/digibl7.jpg

Kwam niet heel lang geleden nog op de Nederlandse markt voor 80 euro en moest een goedkope concurrent voor de Game Boy Advance en PSP zijn. Het apparaat kwam van Nederlandse bodem en is zelfs voor speelgoed van het jaar genomineerd geweest. Naast games (15 euro) kon je ook cartoons en videoclips kopen (10 euro).

Gizmondo

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/29/Gizmondo.jpg/250px-Gizmondo.jpg

Kwam rond 2005 uit van Tiger en er zijn er minder dan 25.000 van verkocht. EA heeft een aantal games op dit platform gelanceerd zoals Fifa Soccer en SSX. Er waren twee versies: een dure die ad-free was en een goedkopere ad-supported versie van deze handheld-console. De goedkopere versie werd bewerkstelligd door op het begin scherm reclames te tonen.

Ook best wel een fail imho:

Het plug-in scherm voor de PsOne. Ik vraag me serieus af hoe veel gamers dit nou hebben gekocht en regelmatig gebruikt hebben.

Afbeeldingslocatie: http://www.07588.06jn.thinkquest.nl/IMAGES/Playstation%201%20met%20scherm.jpg

En nog minder bekend de Tandy Video Information System

Afbeeldingslocatie: http://www.computercloset.org/tandyvis.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.computercloset.org/TandyVISPad.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.computercloset.org/TandyVISSoft.jpg

Was een concurrent voor de CD-i en CDTV. Je kon er Windows 3.1 op draaien want de hardware van binnen was gewoon een 286 en een 2x CDROM. Is alleen bij Radio Shack in de VS te koop geweest.

En last but not least: en ik hoop dat jullie hem kennen: De Famicombox

Afbeeldingslocatie: http://www.videogameconsolelibrary.com/images/articles/dw-cge-2k4/gameexpo072.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.newlaunches.com/entry_images/0109/16/famicombox.jpg

Was de famicom met 15 games ingebouwd en werd o.a. in hotels en arcade hallen gebruikt in Azie. Maar is nooit doorgebroken buiten Azie in bars, hotels etc.

Verder natuurlijk: virtua boy, psp go, nokia n-gage, cd tv, de gizmondo etc. Wat is volgens jou de slechtste console geweest?

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Richard schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:04:

[afbeelding]

E15 per stuk of E35 voor een compleet setje, tja, daar kun je ze niet voor laten staan, zitten gewoon 14 games in totaal op:
  • Sonic
  • Golden Axe
  • Altered Beast
  • Kid Chameleon
  • Flicky
  • Sonic 2
  • Ecco the Dolphin
  • Alex Kid
  • Gain Ground
  • The Ooze
  • Columns
  • Ghouls 'n Ghosts
Had er zeker nog 2 complete setjes staan, dus als iemand interesse heeft wil ik er maandag nog wel even langsfietsen als ze dan tenminste open zijn.
2/3 Jaar terug deze gekregen:
Afbeeldingslocatie: http://images.eurogamer.net/assets/articles//a/2/2/4/2/4/6/ss_preview_Packshotweb.jpg.jpg?slideshow=true
20 spellen, en was maar rond de 30 euro.

Soort Mega drive handheld, geinige is dat er ook een TV-out opzit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Richard schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 19:04:

[afbeelding]

• Sonic
  • Golden Axe
  • Altered Beast
  • Kid Chameleon
  • Flicky
  • Sonic 2
  • Ecco the Dolphin
  • Alex Kid
  • Gain Ground
  • The Ooze
  • Columns
  • Ghouls 'n Ghosts
Ongeveer hetzelfde concept heb ik welees voor 5 euro gekocht. Volgens mij kostte die normaal 35 euro. Maarja, was bij E-Plaza en ik weet ook niet waarom ze verwacht hadden dat het goed zou verkopen.

De mijne emuleert het geluid bij Sonic & Knuckles trouwens bizar slecht. Voor de rest is het wel leuk speelgoed voor in de collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

@bobwarley

De CDi heeft het opzich best puik gedaan hoor, ken veel mensen die er 1 hadden. Toevallig vanochtend nog een krantenartikel in mijn handen gehad waarin Philips aangeeft niet zo'n grote winst te hebben verwacht wegens het enorme succes.

Verder betreffende de Famicombox, die werd alleen in Hotels gebruikt in Japan, en is gewoon een Famicom in een ander jasje, met eventueel een muntproever, en 72 pin carts ipv 60, maar dat is even technisch geneuzel. Niet zo gek dat deze dus nooit buiten azie gekomen is.

Niet zo gek dat ie hier niet doorgebroken is, want hij is hier helemaal nooit beschikbaar geweest.

Heb nog een SuperFamicomBox staan, waar ik nogeens vanaf moet zien te komen aangezien ik me niet meer interesseer voor de JAP markt.

[ Voor 18% gewijzigd door Richard op 28-01-2011 22:53 . Reden: Wat toevoegingen ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:50:
Ook best wel een fail imho:

Het plug-in scherm voor de PsOne. Ik vraag me serieus af hoe veel gamers dit nou hebben gekocht en regelmatig gebruikt hebben.

[afbeelding]
De originele van Sony ziet er wel iets beter uit:

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/d/dc/PSone-wLCD-Screen.jpg/557px-PSone-wLCD-Screen.jpg

Achteraf bekeken valt het aantal technische console fails wel mee. Wat commerciele prestaties betreft deden een aantal het niet zo best, zoals 3DO, Jaguar, 32x. Vooral de 3DO had best wel goede specs voor zijn tijd, maar was te duur voor het grote publiek.

Maargoed, wie kocht er nou een Jag of 3DO in die tijd als je ook op de Amiga en SNES kon gamen, en kort daarna kwam de Playstation al uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

Ik herinner mezelf dat er in een oude console magazine de machines van de toekomst werden besproken. Daarin stonden oa een mockup van de Sega Saturn, een 3DO, een NEC machine en de PS. Volgens het artikel moest er met de Saturn en enkele andwre serieus rekening gehouden worden. De PS was echt een ondergwschoven kindje en deed eigenlijk niet mee met de "echte" consoles. Leuk om te zien dat de PS enkele maandan/jaren alles weggeconcureerd had. Ik moet het blad nog ergens hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Niet online
De Famicombox is trouwens wel buiten Azie bekend... Wij hebben namelijk ook iets wat daar op lijkt: De M82. Die stond voor zover ik weet alleen in winkels, je kon 'm dus ook niet kopen of zo.

Hier staat er een. :) http://cgi.ebay.com/M82-d...owroom-shop-/260728394923

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Heb nog regelmatig staan bieden op die Gizmondo. Ik heb iets met het sparen van underdogs. maar die prijzen zijn erg hoog. Mocht het nog een keer goedkoop lukken dan lijkt het me wel leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

theforce81 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:55:
[...]

LOL! Daar kan je 4 GC's voor kopen, maar ik heb waarschijnlijk een niet originele Component kable voor een tientje gevonden. Nogmaals bedankt!
Dan mag je een linkje geven? ik zoek er nog 1 voor mn 2e cube. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

bobwarley schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:50
Die PSX vind ik er echt nice uizien. Eerst noemde we de PS1 - PSX,, en toen kwamen ze opeens met de ''PSX'' alleen in japan geloof ik. Wil er wel een van hebben.

Ik ben nu bezig om een Panasonic Q te scoren via een kerel uit de UK

Afbeeldingslocatie: http://images.wikia.com/nintendo/en/images/e/e3/PanasonicQ.jpg

Als ze deze nou hadden uitgebracht naast de bestaande cube.. was ie mischien veel beter gegaan.

[ Voor 81% gewijzigd door iNFiNiTY- op 30-01-2011 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
iNFiNiTY- schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:46:
[...]

Dan mag je een linkje geven? ik zoek er nog 1 voor mn 2e cube. :*)
Eerste search op marktplaats: vanaf €15
Die dingen zijn tegenwoordig echt te goedkoop! Zoeken had je zelf wel hiernaartoe gebracht denk ik, maar ja, het is zondag he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

theforce81 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:15:
[...]
Die dingen zijn tegenwoordig echt te goedkoop! Zoeken had je zelf wel hiernaartoe gebracht denk ik, maar ja, het is zondag he :P
Sorry hoor, maar hun verkopen geen component kabel :p alleen de standaard a/v.

[ Voor 7% gewijzigd door iNFiNiTY- op 30-01-2011 18:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voltagethe
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 29-11-2023
Hoi Allen,

Tof topic hebben jullie hier. Dit is mijn eerste post maar er zullen er nog veel volgen. Ik spaar op dit moment alle consoles die er zijn en moet er nog veel halen want ik lees hier dat er nog veel meer zijn:).

Ik doe rustig aan je kan niet alles ineens kopen ik heb ook een budget net zoals velen hier. Net een Atari Lynx gekocht met 8 spellen voor 30 Euro. Ik hoop dat hij in een goede staat is en dat hij goed aankomt.

Allemaal veel succes met verzamelen en gamen natuurlijk.

Groetjes,

Richard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
iNFiNiTY- schreef op zondag 30 januari 2011 @ 18:39:
[...]

Sorry hoor, maar hun verkopen geen component kabel :p alleen de standaard a/v.
Ahhhh, miscommunicatie, ik dacht dat je nog een tweede GC zocht :P. Die kabel van een tientje bleek niet de goede te zijn, de persoon welke het aanbood is via zijn kanalen aan het zoeken of hij ze kan regelen, ik houd jullie op de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
l0c4lh0st schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:18:
Ik heb ook nog wel een RGB kabel voor de N64, neem aan dat ie op de SNES ook gewoon werkt..
Jup, werkt prima op SNES, N64 en GC, :)
Althans bij alledrie consoles komt er gewoon RGB in beeld te staan met die kabel ipv AV (zoals bij de gewone tulp to scart ding.)

//edit
Bij de N64 heb ik geen beeld. Maar met AV wel..

[ Voor 44% gewijzigd door GAIAjohan op 31-01-2011 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De N64 heeft pas Rgb, na Rgb mod. Zoek op google: Nintendo 64 RGB. Ik heb zelf twee omgebouw met succes.
GAIAjohan schreef op maandag 31 januari 2011 @ 03:41:
[...]

Jup, werkt prima op SNES, N64 en GC, :)
Althans bij alledrie consoles komt er gewoon RGB in beeld te staan met die kabel ipv AV (zoals bij de gewone tulp to scart ding.)

//edit
Bij de N64 heb ik geen beeld. Maar met AV wel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

iNFiNiTY- schreef op zondag 30 januari 2011 @ 17:48:
[...]Die PSX vind ik er echt nice uizien. Eerst noemde we de PS1 - PSX,, en toen kwamen ze opeens met de ''PSX'' alleen in japan geloof ik. Wil er wel een van hebben.

Ik ben nu bezig om een Panasonic Q te scoren via een kerel uit de UK

[afbeelding]

Als ze deze nou hadden uitgebracht naast de bestaande cube.. was ie mischien veel beter gegaan.
die is geloof ik exclusief in jap uitgebracht, toch? toch 'gewoon' een cube met dvd. iig grats

[ Voor 3% gewijzigd door himlims_ op 31-01-2011 09:09 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

himlims_ schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:09:
[...]
die is geloof ik exclusief in jap uitgebracht, toch? toch 'gewoon' een cube met dvd. iig grats
Ja het is de ''Panacube'' :D een Gamecube maar dan wel met DVD ondersteuning e.d wat de Gamecube die hier uitkwam is helaas miste. :(

Er zijn zoveel wazige dingen door de jaren heen gebeurt met de release van bepaalde dingen dat als je het na gaat soms niet snapt. Kleine dingen die als ze anders geweest waren mischien wel het ''gamen as we know it'' drastisch veranderd zou hebben.

Neem Sega, als die het anders hadden aangepakt waren ze echt vandaag de dag nog steeds een van de grootste geweest op game gebied. Want aan hun hardware en ideeen lag het iig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 12:35
iNFiNiTY- schreef op maandag 31 januari 2011 @ 10:22:
[...]

Neem Sega, als die het anders hadden aangepakt waren ze echt vandaag de dag nog steeds een van de grootste geweest op game gebied. Want aan hun hardware en ideeen lag het iig niet.
Ik ben echt een sega fangirl (lol!) Ik vind het vandaag de dag nog steeds écht écht doodzonde dat ze geen hardware meer uitbrengen en dat de games waarin sonic voorkomt ook bedroevend slecht zijn geweest de laatste jaren. (Paar titels als uitzondering).

Nu eindelijk heb ik de financiele middelen om een Sega console meteen te kopen bij launch.. maken ze geen consoles meer. :-( Op google zijn er nog altijd geruchten dat sega bezig zou zijn met een nieuwe console maargoed, ik denk niet dat ze zo'n groot risico zouden willen nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

CrystalViriS schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:25:
[...]

Ik ben echt een sega fangirl (lol!) Ik vind het vandaag de dag nog steeds écht écht doodzonde dat ze geen hardware meer uitbrengen en dat de games waarin sonic voorkomt ook bedroevend slecht zijn geweest de laatste jaren. (Paar titels als uitzondering).

Nu eindelijk heb ik de financiele middelen om een Sega console meteen te kopen bij launch.. maken ze geen consoles meer. :-( Op google zijn er nog altijd geruchten dat sega bezig zou zijn met een nieuwe console maargoed, ik denk niet dat ze zo'n groot risico zouden willen nemen.
Ze durven Shenmue 3 nieteens in development te brengen. Laat ze dat nu eerst eens doen, liefst op de PS3 ofzo, niet dat ik die heb, maar die ga ik dan speciaal halen. Sega is op dit moment niet de meest vooruitstrevende developer in Gamersland.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

[...]

Sonic adventure op de dreamcast - beste sonic ooit! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

[...]

Ja, you and me both. Sega is zeker innovatief bezig geweest, die Dreamcast was zijn tijd echt wel vooruit, helaas heeft het niet mogen baten. Kon 'm toen ook niet betalen, en heb dat heel lang jammer gevonden, want dat ding was toen gewoon veel beter. Maargoed, scheelt dat ik er nu wel wat heb staan hehe :)

Een nieuwe Sega console zou zeker wel tof zijn, maar ik zie het er ook niet snel van komen...

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Sp33dFr34k schreef op maandag 31 januari 2011 @ 21:17:
[...]

Ja, you and me both. Sega is zeker innovatief bezig geweest, die Dreamcast was zijn tijd echt wel vooruit, helaas heeft het niet mogen baten. Kon 'm toen ook niet betalen, en heb dat heel lang jammer gevonden, want dat ding was toen gewoon veel beter. Maargoed, scheelt dat ik er nu wel wat heb staan hehe :)

Een nieuwe Sega console zou zeker wel tof zijn, maar ik zie het er ook niet snel van komen...
7 januari was er nog een nieuwtje over SEGA Hardware:
http://www.gamecloud.nl/n...-japanse-mannentoiletten/

zag toen ergens een kopje staan: "Sega lanceert een nieuwe console" en voelde me toen wel genaait bij het lezen van de tekst.

SEGA is inderdaad de meest innovatieve geweest, maar heeft uiteindelijk nooit echt de waardering gekregen die ze verdienden. Mega CD, 32X, Saturn, Dreamcast. Dreamcast daarintegen heeft op dit moment denk ik wel de waardering die ie verdiend, nog steeds een grote fanbase, en de console is gewoon nog steeds actueel.

Atari heeft natuurlijk ook wel wat aan de weg getimmerd (Lynx --> Jaguar natuurlijk |:( ), Helaas kan ik er niet zoveel over kwijt omdat ik de console niet ken. Maar was dat niet 64bit wat geen 64bit bleek te zijn ;)

Commodore natuurlijk ook wel wat mooie dingen gemaakt als CD32 & CDTV, alhoewel dat niet anders was dan een A500 met een CD based unit. Snel even de naam CD = Compact Disc wegpoetsen als:

Commodore Dynamic Total Vision om rechtzaken van Philips tegen te gaan.

Enfin, ik moet zeggen dat wellicht de 3 minst vooruitstrevende bedrijven op dit moment aan de macht zijn. Wellicht omdat ze het minste risico hebben genomen.

Nintendo is hoogstwaarschijnlijk diegene die nog wel vooruitstrevend is (motion, 3D, touchscreen). Sony & XBOX360 moeten het blijven hebben van processorkracht en graphics.

Om terug te komen op SEGA. Als Die-hard Nintendo Fanboy zal ik op de vraag wat is je favo game altijd een SEGA titel roepen, en dat is Shenmue I of II (laten we het op "the series" houden).

[ Voor 0% gewijzigd door Richard op 31-01-2011 21:33 . Reden: Lynx --> Jaguar ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Jaguar had volgens mij 2x een 32 bits CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 09:07:
De N64 heeft pas Rgb, na Rgb mod. Zoek op google: Nintendo 64 RGB. Ik heb zelf twee omgebouw met succes.

[...]
Hmm, de mod die ik vind schijnt niet te werken op een PAL N64?
http://www.gamesx.com/rgbadd/rgbn64.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iNFiNiTY- schreef op maandag 31 januari 2011 @ 20:15:
[...]

Sonic adventure op de dreamcast - beste sonic ooit! :D
Lol. Toendertijd was het leuk maar nu is de game hopeloos verouderd en zie je de beroerdheid. Merkte ik wel toen ik hem van PSN plukte:

-Veel te veel stukken waar je alleen de joystick naar voren moet drukken zoals bijv met die wind in Windy Valley, het ' ontwijken' van die steen in Lost Temple en dat gedoe met die Orca in Emerald Coast
-Glitch, glitch, glitch
-Cameraproblemen
-Domme levels zoals die met Big. Waarom zitten dat soort levels in een Sonic game? Die met Amy waren ook niet echt toevoegend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
GAIAjohan schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 00:26:
[...]

Hmm, de mod die ik vind schijnt niet te werken op een PAL N64?
http://www.gamesx.com/rgbadd/rgbn64.htm
Nee, klopt, maar ik heb gehoord dat je bijna geen verschil ziet tussen RGB en Composite, dus ik zou er ook geen moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:03:
[...]

Lol. Toendertijd was het leuk maar nu is de game hopeloos verouderd en zie je de beroerdheid. Merkte ik wel toen ik hem van PSN plukte:

-Veel te veel stukken waar je alleen de joystick naar voren moet drukken zoals bijv met die wind in Windy Valley, het ' ontwijken' van die steen in Lost Temple en dat gedoe met die Orca in Emerald Coast
-Glitch, glitch, glitch
-Cameraproblemen
-Domme levels zoals die met Big. Waarom zitten dat soort levels in een Sonic game? Die met Amy waren ook niet echt toevoegend.
Mwah, speel em liever dan een andere versie ( de megadrive versies zijn ook zeer goed ) met zn 2e is pas gaar, als ik met mn zoontje speel mag ik altijd tails zijn leuk leuk.. de camera is waar ''sonic'' is is zie mezelf 9 van de 10x niet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:22

Metro2002

Memento mori

Sinds een week mijn Sega Dreamcast staan en wauw, wat een apparaat :D zelf nooit in het bezit gehad maar moet zeggen dat het grafisch nog steeds prima meekan (bijna 12 jaar later (!) ) en de spellen zijn echt cool erop. Ben helemaal verslaafd aan Soul calibur maar ook virtua tennis 2, revolt en crazy taxi zijn leuk om te spelen :)

Er zat ook een megadrive emulator bij maar die is echt zwaar bagger. Vooral het geluid is niet om aan te horen :X gelukkig heb ik nog een echte megadrive staan en voor de games die ik niet in het bezit heb heb ik nog een megadrive emulator op mijn HTPC staan (KFUSION) die wel fatsoenlijk werkt 8)

Het mooie van deze generatie consoles vind ik de simpelheid ervan. Schijfje erin rammen, aanzetten en spelen maar, niet eerst updates moeten downloaden of nieuwe firmwares binnenhalen. Gewoon gamen zoals het bedoeld is :9

Ook erg positief vind ik de beeldkwaliteit, ik heb nog een CRT bak staan maar man, echt haarscherp beeld en een perfecte composite-uit kwaliteit van de dreamcast :) véél beter dan van de megadrive.

Over sonic adventure: ik heb het even gespeeld (heb Sonic adventure 2) maar ben na het eerste level afgehaakt. Vond het niet echt een leuk spel, sonic hoort 2D en niet 3D :P
Rev! schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:18:
[...]

2/3 Jaar terug deze gekregen:
[afbeelding]
20 spellen, en was maar rond de 30 euro.

Soort Mega drive handheld, geinige is dat er ook een TV-out opzit.
Waar heb je die gekocht? ik ben ook van plan die te kopen maar kan hem alleen in de UK vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door Metro2002 op 01-02-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
danielkraak schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:57:
[...]

Nee, klopt, maar ik heb gehoord dat je bijna geen verschil ziet tussen RGB en Composite, dus ik zou er ook geen moeite voor doen.
Dan moet je toch je ogen maar eens laten testen... RGB via scart ziet er ALTIJD stukken beter uit dan composiet.
Hier onder vind je verplicht lees voer omtrend het hele verhaal.

http://nfggames.com/atari...00/1201_videoprimer.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Metro2002 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:42:
Sinds een week mijn Sega Dreamcast staan en wauw, wat een apparaat :D zelf nooit in het bezit gehad maar moet zeggen dat het grafisch nog steeds prima meekan (bijna 12 jaar later (!) ) en de spellen zijn echt cool erop. Ben helemaal verslaafd aan Soul calibur maar ook virtua tennis 2, revolt en crazy taxi zijn leuk om te spelen :)

Er zat ook een megadrive emulator bij maar die is echt zwaar bagger. Vooral het geluid is niet om aan te horen :X gelukkig heb ik nog een echte megadrive staan en voor de games die ik niet in het bezit heb heb ik nog een megadrive emulator op mijn HTPC staan (KFUSION) die wel fatsoenlijk werkt 8)

Het mooie van deze generatie consoles vind ik de simpelheid ervan. Schijfje erin rammen, aanzetten en spelen maar, niet eerst updates moeten downloaden of nieuwe firmwares binnenhalen. Gewoon gamen zoals het bedoeld is :9

Ook erg positief vind ik de beeldkwaliteit, ik heb nog een CRT bak staan maar man, echt haarscherp beeld en een perfecte composite-uit kwaliteit van de dreamcast :) véél beter dan van de megadrive.

Over sonic adventure: ik heb het even gespeeld (heb Sonic adventure 2) maar ben na het eerste level afgehaakt. Vond het niet echt een leuk spel, sonic hoort 2D en niet 3D :P

[...]

Waar heb je die gekocht? ik ben ook van plan die te kopen maar kan hem alleen in de UK vinden.
Mischien een leuk tipje betreft de Dreamcast -- ben je niet zeker of je een spel origineel wilt kopen;
onder op je Dreamcast staat een nummertje (1) (2) (3) etc. heb je een 1 of 2 kan je gewone CD-R afspelen, en zodoende voor je een spel koopt eerst even een kopie proberen, er zijn voldoende CD-i spellen te vinden voor de Dreamcast, verder is er ook leuke homebrow te krijgen voor de Dreamcast.

Ik merk trouwens ook dat er steeds meer vraag naar Dreamcast komt. :D
gravitone schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:46:
[...]

Dan moet je toch je ogen maar eens laten testen... RGB via scart ziet er ALTIJD stukken beter uit dan composiet.
Hier onder vind je verplicht lees voer omtrend het hele verhaal.

http://nfggames.com/atari...00/1201_videoprimer.shtml
Inderdaad,

1. Component
2. RGB
3. S-Video
4. Composiet

-- correct me if I am wrong.

Er zit wel degelijk verschil in. RGB is vele malen scherper en geeft mooiere kleuren weer dan composiet.

[ Voor 12% gewijzigd door iNFiNiTY- op 01-02-2011 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

iNFiNiTY- schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:23:
[...]

Mischien een leuk tipje betreft de Dreamcast -- ben je niet zeker of je een spel origineel wilt kopen;
onder op je Dreamcast staat een nummertje (1) (2) (3) etc. heb je een 1 of 2 kan je gewone CD-R afspelen, en zodoende voor je een spel koopt eerst even een kopie proberen, er zijn voldoende CD-i spellen te vinden voor de Dreamcast, verder is er ook leuke homebrow te krijgen voor de Dreamcast.

Ik merk trouwens ook dat er steeds meer vraag naar Dreamcast komt. :D
Mijn dreamcast speelt probleemloos cd-r's af :P dat dat afhankelijk was van het type wist ik dan weer niet. Vraag me wel af hoe lang zo'n optische drive meegaat normaal gesproken aangezien de DC echt alles van CD laadt tijdens het gamen :/ (bij sommige games zoals draconius bijna constant). Had ook gelezen dat de drive harder slijt van gebrande cd's ipv originele GD-roms , is dat waar ?
Wil altijd dat mijn consoles zo lang mogelijk meegaan :P en met de Megadrive was het simpel, geen bewegende delen, nauwelijks slijtgevoelige componenten dus theoretisch het eeuwige leven. De dreamcast is toch wat kwetsbaarder denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Metro2002 op 01-02-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Metro2002 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 13:41:
[...]

Mijn dreamcast speelt probleemloos cd-r's af :P dat dat afhankelijk was van het type wist ik dan weer niet. Vraag me wel af hoe lang zo'n optische drive meegaat normaal gesproken aangezien de DC echt alles van CD laadt tijdens het gamen :/ (bij sommige games zoals draconius bijna constant). Had ook gelezen dat de drive harder slijt van gebrande cd's ipv originele GD-roms , is dat waar ?
Wil altijd dat mijn consoles zo lang mogelijk meegaan :P en met de Megadrive was het simpel, geen bewegende delen, nauwelijks slijtgevoelige componenten dus theoretisch het eeuwige leven. De dreamcast is toch wat kwetsbaarder denk ik.
Na (1) en (2) werd er een anti piracy ingebouwd :+

De laser word slechter na mate je met gebrande spellen speelt ( dat werkt ook zo met xbox 360 etc.) dan kun je daarna wel een kalibratie uitvoeren maar vervangen is dan eigenlijk de enige optie.
Gelukkig zijn er nog genoeg ''onderdelen'' te koop als de mijne ooit mocht vergaan. :D

Op http://www.segaforum.nl/ kun je ook consoles vinden en onderdelen e.d aangeboden.

[ Voor 7% gewijzigd door iNFiNiTY- op 01-02-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Wat is daar de technische achtergrond van, is het omdat het een gebrand schijfje is of omdat het een CD-ROM is ipv een GD-ROM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Metro2002 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:42:

[...]

Bij de Bart Smit toen ik nog een klein jongetje was(geen grap). Overigens als ik hem gebruik met codes dan lopen mijn games vast? :'(. Kwestie van schoonmaken of kan de game genie ook stuk zijn? Heb laatst btw ook een Dreamcast gekregen, mis alleen de AV kabel, iemand nog een goede plek om die te bestellen?

/edit
Ow je bedoelde die handheld :P. Volgens mij heb die toen bij de Intertoys gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

(1) en (2) op de Dreamcast is niet van toepassing op Europese consoles (PAL). De "beveiliging" is alleen ingebouwd op hele late NTSC-U Dreamcasts, en die zijn zeer moeilijk te vinden.

De reden dat de Dreamcasts CD-R konden lezen was een toekomstige feature die ingebouwd zat, maar aangezien het illegaal gebruikt werd is ie in die latere NTSC-U versies eruit gelaten.

edit: Die feature heette dus MIL-CD: Wikipedia: MIL-CD
The MIL-CD format actually allowed hackers to by-pass the Dreamcast security, allowing the creation of such utilities such as the Bleemcast PlayStation emulator, the creation of homebrew titles for the machine, and ability to boot copied games and games from other regions via the Utopia bootdisk.
Maar gebruik gewoon GEEN CD-R op de Dreamcast, daar is de console NIET voor bedoeld, en de GD-ROM drive slijt onnodig snel!

[ Voor 30% gewijzigd door Richard op 01-02-2011 14:13 . Reden: zie edit tags. ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Richard schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:09:
(1) en (2) op de Dreamcast is niet van toepassing op Europese consoles (PAL). De "beveiliging" is alleen ingebouwd op hele late NTSC-U Dreamcasts, en die zijn zeer moeilijk te vinden.

De reden dat de Dreamcasts CD-R konden lezen was een toekomstige feature die ingebouwd zat, maar aangezien het illegaal gebruikt werd is ie in die latere NTSC-U versies eruit gelaten.

[...]

Maar gebruik gewoon GEEN CD-R op de Dreamcast, daar is de console NIET voor bedoeld, en de GD-ROM drive slijt onnodig snel!
Maar waarom slijt die drive dan sneller daarvan, ik ben benieuwd wat daar de reden van is. Een dvd speler slijt toch ook niet harder dan normaal als je er bv audio-cd's in draait?
Rev! schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:08:
[...]

Bij de Bart Smit toen ik nog een klein jongetje was(geen grap). Overigens als ik hem gebruik met codes dan lopen mijn games vast? :'(. Kwestie van schoonmaken of kan de game genie ook stuk zijn? Heb laatst btw ook een Dreamcast gekregen, mis alleen de AV kabel, iemand nog een goede plek om die te bestellen?

/edit
Ow je bedoelde die handheld :P. Volgens mij heb die toen bij de Intertoys gehaald.
Ik bedoelde de handheld ja :P (Gopher heet ie geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Metro2002 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:07:
Wat is daar de technische achtergrond van, is het omdat het een gebrand schijfje is of omdat het een CD-ROM is ipv een GD-ROM ?
Tsja...

Er zit verschil tussen een gebrande en een geperste CD de manier van lezen is anders, al is er nooit bewezen dat een gebrande dan slechter zou moeten zijn? maar ik ervaar wel dat als je goedkopere (dvd, cd's) brand en met regelmaat gebruikt je laser er niet blijer van wordt; haperingen -- vasthangen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Richard schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:09:

[...]

Ik heb een (3) die leest geen CD-R ''latere productie'' dus. Met een (1) of (2) zit je altijd goed.

''Dreamcast consoles that don't read CD-R's were first reported with a manufacture date November 2000. Although some consoles manufactured on or around this date will read CD-R's, the safest bet is to find one that was manufactured before November 2000. The newer units may say something to the effect of "non MIL-CD Compliant" on the specifications listed on the box.''

[ Voor 21% gewijzigd door iNFiNiTY- op 01-02-2011 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

iNFiNiTY- schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:21:
[...]

Tsja...

Er zit verschil tussen een gebrande en een geperste CD de manier van lezen is anders, al is er nooit bewezen dat een gebrande dan slechter zou moeten zijn? maar ik ervaar wel dat als je goedkopere (dvd, cd's) brand en met regelmaat gebruikt je laser er niet blijer van wordt; haperingen -- vasthangen etc.
Verder vergelijkt Metro2002 een geperste DVD en een geperste CD met een GD-rom (geperst) en CD-R (gebrand).

Een CD wordt overigens uitgelezen (CD-R dus ook) onder CLV, en een GD-ROM onder CAV.

Maaruh je mag gewoon op mijn ervaring uitgaan dat CD-R gewoon je Dreamcast sloopt. Je hoort het wormwieltje van de GD-ROM unit ontzettend zijn werk doen om de lens correct te positioneren, wat gewoon erop duid dat er readerrors plaatsvinden, en de GD-ROM unit de opdracht krijgt het stuk nogmaals in te lezen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Richard schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:25:
[...]

Verder vergelijkt Metro2002 een geperste DVD en een geperste CD met een GD-rom (geperst) en CD-R (gebrand).

Een CD wordt overigens uitgelezen (CD-R dus ook) onder CLV, en een GD-ROM onder CAV.

Maaruh je mag gewoon op mijn ervaring uitgaan dat CD-R gewoon je Dreamcast sloopt. Je hoort het wormwieltje van de GD-ROM unit ontzettend zijn werk doen om de lens correct te positioneren, wat gewoon erop duid dat er readerrors plaatsvinden, en de GD-ROM unit de opdracht krijgt het stuk nogmaals in te lezen.
Ik speel al een jaar of 7 op een dreamcast (1) met sony CD-R zonder problemen. Ik zeg ook niet dat het je DC ten goede komt, maar er zijn geen bewijzen voor dat het aan een CD-R zou liggen mocht er wat kapot gaan.

Maar het is inderdaad niet goed voor je laser, ik merk het ook met mijn Xbox 360 -- duurt soms iets langer met laden ''bepaling van de lens'' maar dat is mijn 2e Xbox 360 voor het flashen enzo. Hoewel die Xbox een wereldwonder is? het is de eerste lading met een hitachi drive die zogenaamd allemaal zouden RROD'en... behalve de mijne :+

[ Voor 16% gewijzigd door iNFiNiTY- op 01-02-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

iNFiNiTY- schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:29:
[...]

Ik speel al een jaar of 7 op een dreamcast (1) met sony CD-R zonder problemen. Ik zeg ook niet dat het je DC ten goede komt, maar er zijn geen bewijzen voor dat het aan een CD-R zou liggen mocht er wat kapot gaan.
Het gaat niet om 1 DC die ik in mijn handen heb gehad, maar tientallen. Ik vind het altijd vrij jammer hiero dat technische ervaringen weggewuift worden alszijnde "niet bestaand". Nu ben ik niet zomaar de eerste de beste die zijn kennis hier verteld, maar heb jarenlange ervaring met console reparatie, ook surface mount.

Een GD-ROM unit is eigenlijk niets anders dan een "getweakte" CD-ROM unit, de bitjes staan dichter bij elkaar geschreven waardoor de disc meer data kan bevatten.

Een disc bestaat uit 3 partities (zichtbaar aan de onderzijde, en gescheiden d.m.v. het SEGA logo). De 1ste partitie is Audio (voor als je 'm in je CD speler dropt: "This is a Dreamcast disc, don't use it in a CD Player". 2e partitie is voor de PC (plaatjes van het spel enzo). 3e partitie is pas "high(er) density GD-ROM schijf.

De Dreamcast begint dus ook pas DAAR te lezen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Richard schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:42:
[...]

Het gaat niet om 1 DC die ik in mijn handen heb gehad, maar tientallen. Ik vind het altijd vrij jammer hiero dat technische ervaringen weggewuift worden alszijnde "niet bestaand". Nu ben ik niet zomaar de eerste de beste die zijn kennis hier verteld, maar heb jarenlange ervaring met console reparatie, ook surface mount.

Een GD-ROM unit is eigenlijk niets anders dan een "getweakte" CD-ROM unit, de bitjes staan dichter bij elkaar geschreven waardoor de disc meer data kan bevatten.

Een disc bestaat uit 3 partities (zichtbaar aan de onderzijde, en gescheiden d.m.v. het SEGA logo). De 1ste partitie is Audio (voor als je 'm in je CD speler dropt: "This is a Dreamcast disc, don't use it in a CD Player". 2e partitie is voor de PC (plaatjes van het spel enzo). 3e partitie is pas "high(er) density GD-ROM schijf.

De Dreamcast begint dus ook pas DAAR te lezen.
Ik repareer ook consoles voor mijn brood. Ik heb toch nergens gezegd dat het goed is voor je Dreamcast? :o

''Persoonlijk heb ik gelukkig nog geen problemen gehad met een Dreamcast / CD-R Maar dat neemt niet weg dat de levensduur van je DC (unit) afneemt.

** Terug naar retro consoles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

iNFiNiTY- schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:47:
[...]

Ik repareer ook consoles voor mijn brood. Ik heb toch nergens gezegd dat het goed is voor je Dreamcast? :o

''Persoonlijk heb ik gelukkig nog geen problemen gehad met een Dreamcast / CD-R Maar dat neemt niet weg dat de levensduur van je DC (unit) afneemt.

** Terug naar retro consoles?
Het had misschien hier beter gepast: Dreamcast Fanaten..verzamel u hier.... (Deel 3) :*)

Consoles repareren voor brood winning YEAH :9 Dat lukt mij nu net weer niet.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Richard schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:54:
[...]

Het had misschien hier beter gepast: Dreamcast Fanaten..verzamel u hier.... (Deel 3) :*)

Consoles repareren voor brood winning YEAH :9 Dat lukt mij nu net weer niet.
Okay okay.. ''extra'' beleg dan. De kosten voor een pand e.d halen het net niet bij wat er mee binnen komt, zelfs niet in combinatie met ombouw en dergelijke. (hoewel ik het wel zou willen)

Hoewel sommige weken echt verbazend top zijn.

Back on track:

Mijn SNES pas helemaal weer helemaal mooi gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://img11.imageshack.us/img11/5025/snesu.jpg

Kan die binnenkort weer tussen de hall of fame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Nu online
Ikzat zojuist Mario 3 op de NES te doen via Composiet, maar er valt me nu 1 ding op.
Alles rechts in beeld in de natuurlevels begint groen en wordt na 1 sec de juiste correcte kleur. Volgens mij heb ik dit niet gezien bij RF, dus er zal mss een probleempje in het composiet circuit zitten? Iemand die dit herkent?
In de forten zie je dit verschijnsel niet.

Pagina: 1 ... 16 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod