Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 15 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.701 views
(ps. met video en /video tag krijg je ze hier beter te zien hé? )

Klinkt goed trouwens L-kap..ontbreekt net als de GC versie ook nog in de collectie overigens...

[ Voor 43% gewijzigd door Exorcist op 16-12-2010 22:21 ]

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:32
ja en hoe doe je dat? :P
[video]url naar youtube[/video]

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

Exorcist schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:53:
Welke muziek vinden jullie nu echt geweldig? Ik heb toch een paar favorieten:
[...]
De credit tune van Contra 3 en alle level muziek van Axelay op de SNES.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CrystalViriS schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:15:
[...]
Ik wou net zeggen, als je er toch al een xbox360 of ps3 voor moet kopen kun je beter een dreamcast aanschaffen! (Als je die specifieke games weer wilt spelen iig). :)
Ligt eraan, ben je hoofdzakelijk gamer of hoofdzakelijk verzamelaar? Enige wat van belang is (imho) is dat je wel een goede controller hebt. Maar ik vond mariokart op de xbox1 net zo leuk wegspelen als mijn orgineel op de snes of via officiele weg op de wii. Hoe leuk de dc ook was, als je jezelf meer gamer vind dan verzamelaar is een ps360 momenteel de betere keuze (bij een algemene smaak dan :P de meeste retro heads hier zullen er vast anders over denken).

Mijn kronkel is dan wel weer dat ik liever originele games speel dan kopieen. Expres mariokart snes gebruikt omdat ik die legaal heb dan heb ik er weer geen moeite mee.
Maar bv mk2 heb ik de arcade rom van, maar toch speel ik dan liever mijn org snes cart (ook een stukkier gebruikers gemak, vooral als je een keer de pc een nieuwe windows geeft moet je er weer even voor gaan zitten om sommige emu's weer werkend te krijgen).

Misschien is dit bij jullie minder een probleem dan bij mij (en misschien moet ik ook gewoon is wat verzorgen geven aan mijn spullen) maar mijn snes pad(s) hebben echt problemen met die rubberen start en select buttons. Dan is nieuwe hardware dus echt wel een voordeel.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Net maar ff de knoop doorgehakt en een kapotte NES opengemaakt. Powerlampje bleef maar knipperen en geen beeld of heeel veel geknipper. Dus open dat ding, connector eruit, nieuwe erin, ding dicht. Aansluiten op TVtje en aan :D BAM! in 1x beeld :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Je kunt ook gewoon de pinnetjes terugbuigen. Heb ik zelf ook gedaan en dan doet hij het weer als nieuw. Nieuwe connector kopen is natuurlijk net wat beter, maar ik had daar niet zoveel behoefte aan, aangezien ik nog zat wel werkende NES'en heb. Maar het is misschien wel een goede tip voor iemand die snel een werkende NES wil hebben.

[ Voor 15% gewijzigd door danielkraak op 20-12-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
ja, t kost geen drol en werkt uitstekend :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danielkraak schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:00:
Je kunt ook gewoon de pinnetjes terugbuigen. Heb ik zelf ook gedaan en dan doet hij het weer als nieuw. Nieuwe connector kopen is natuurlijk net wat beter, maar ik had daar niet zoveel behoefte aan, aangezien ik nog zat wel werkende NES'en heb. Maar het is misschien wel een goede tip voor iemand die snel een werkende NES wil hebben.
Ga dit straks 's doen, niet dat een connector duur is; maar openschroeven is altijd ok!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 22:11
Omdat ik mijn verzameling wat in moet krimpen bied ik mijn N-Gage aan. Omdat ik graag wil dat ie naar een mede tweaker gaat.

PM mij of reageer in de bieding maar niet hier ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Vuikie op 20-12-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, NES connector teruggebogen en WD40 erin gespoten : gaan als een trein :)

Ik merkte wel dat mijn Dick Tracy en Tetris (NTSC) steeds resette; een geval lock-out chip...dacht dat ik toch echt een pin had doorgeknipt in mn NES, maar kan een andere geweest zijn (die ik kwijt ben :S ). Morgen maar weer even openschroeven, ik zie onder de kerstboom, in verpakte vorm, aardig wat NES/SNES games liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Exorcist schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 00:02:
ik zie onder de kerstboom, in verpakte vorm, aardig wat NES/SNES games liggen ;)
Aaawww, wat schattig.. O+

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ze gaf me gister al een cadeautje... The Hunt for Red October (compleet) voor de Gameboy, stond op mijn must-have lijstje. Rare van retrogamefreak is dat ze Italiaanse covers/handleidingen sturen zonder het op de site te zetten (spel zelf is wel Engels). Valt toch tegen, na kerst (als alles is uitgepakt ;) ) ging ze inventariseren en die gasten mailen. Niet de eerste keer, mijn Mario Bros (compleet) voor de NES was Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.A.Heerkes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-04 09:08
Hoi,

Ik had een kleine vraagje, ik was op zoek naar deze soort cases for mijn Retro stuff:
Afbeeldingslocatie: http://www.mediashelving.com/Merchant2/graphics/00000001/50_755.jpg

Ik ken ze nog heel erg goed van de jaren 90's, toen kwam ik ze tegen in de videotheeken als ik NES, SNES of N64 games ging huren, ik heb weleens in somige videotheeken gevraagd maar die achter de toonbank zitten weten niet echt veel daarover. Ik weet wel dat je ze in de groothandels van videotheken zou kunnen vinden maar bij welke of waar?

Alvast erg bedankt voor jullie tijd mede tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 20:53
UGC worden ze genoemd.
mediashelving.com.
http://www.mediashelving...._Code=W&Product_Code=USCG

[ Voor 15% gewijzigd door Icekiller2k6 op 22-12-2010 23:44 ]

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

• C.A.Heerkes
deze ken ik wel die van Mediashelving alleen bezorgen ze niet buiten de US en in Videoshopper doen ze het wel alleen is het te kostig, voor dat maak ik ze liever self ;)

ik zou graag alleen willen weten waar de videotheeken ze vandaan halen/haalden want dat bespaart me de moeite om ze self te maken :)

trouwens dank je voor je reply, wardeer ik echt

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12-09 19:48
C.A.Heerkes schreef op woensdag 22 december 2010 @ 22:30:
Hoi,

Ik had een kleine vraagje, ik was op zoek naar deze soort cases for mijn Retro stuff:
[afbeelding]

Ik ken ze nog heel erg goed van de jaren 90's, toen kwam ik ze tegen in de videotheeken als ik NES, SNES of N64 games ging huren, ik heb weleens in somige videotheeken gevraagd maar die achter de toonbank zitten weten niet echt veel daarover. Ik weet wel dat je ze in de groothandels van videotheken zou kunnen vinden maar bij welke of waar?

Alvast erg bedankt voor jullie tijd mede tweakers.
Ik heb er nog zo'n 70 stuks liggen (nieuw) als je geïnteresseerd bent, toen ontzettend veel moeite gedaan om te importeren tegenover een veels te hoge prijs. DM maar als je evt wilt overkopen.

• C.A.Heerkes
Bedankt voor je reactie en zo als de amerikanen dat zeggen "You've got Mail"

• Icekiller2k6
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 12-09 20:53
ThinClientQ schreef op donderdag 23 december 2010 @ 07:40:
[...]

Ik heb er nog zo'n 70 stuks liggen (nieuw) als je geïnteresseerd bent, toen ontzettend veel moeite gedaan om te importeren tegenover een veels te hoge prijs. DM maar als je evt wilt overkopen.
mag ik weten hoeveel per stuk? :p

MT Venus E 5KW (V151) P1 HomeWizard | Hackerspace Brixel te Hasselt (BE) - http://www.brixel.be | 9800X3D, 96GB DDR5 6000MHZ, NVIDIA GEFORCE 4090, ASRock X670E Steel Legend, Seasonic GX1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De afgelopen dagen weer wat leuke spulletjes op de kop getikt, waaronder:

- SNES compleet met 14 spellen (o.a. Illusion of Time, Super Aleste, Bomberman, etc), allemaal met doosje, meeste ook met boekje.
- Mystic Quest Legend compleet voor de SNES
- Luigi's Mansion voor de GameCube
- The Apprentice voor de CD-I. Dit schijnt een van de beste spellen voor dit ding te zijn. Ik heb 'em nog niet gespeeld, dus ik ben benieuwd.
- Een Dingoo A320 (echt een super geinig dingetje)

Ik zal morgen ofzo even een paar fotootjes maken.

Wat wel leuk was, ik kwam in de doos van m'n SNES de originele kassabon tegen. Gekocht door de vorige eigenaar op 19 februari 1994 bij Dixons voor 349 gulden. Het is zo'n bon geprint op van dat oude papier met gaatjes en scheurrandjes aan de zijkanten :)

Zo kom ik ook regelmatig handgeschreven briefjes met cheatcodes e.d. tegen in boekjes of doosjes van spellen. Persoonlijk vind ik het altijd wel leuk om te vinden, zoiets. Een stukje geschiedenis van je spel/ console/ etc.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2010 00:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:22

MsG

Forumzwerver

Klopt, alleen vind ik geschreven dingen van de originele eigenaar op de notes gedeelten in boekjes altijd wat minder. De bonnetjes zijn altijd leuk. Heb dat ook wel eens gehad inderdaad, met inderdaad dat oude papier. Soms ook de namen van de persoon in de cart geschreven :(.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Waar tikt men eigenlijk retro-spul op de kop? In plaatselijke gameshops, ebay, etcetera?
Ebay is soms inderdaad goedkoop, maar vaak ook behoorlijk duur ):

Wat raden jullie trouwens aan, enkele spellen die je _moet_ hebben kopen, of juist gelijk setjes spellen overnemen in 1 koop?

[ Voor 29% gewijzigd door HotFix op 25-12-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HotFix schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 09:38:
Waar tikt men eigenlijk retro-spul op de kop? In plaatselijke gameshops, ebay, etcetera?
Ebay is soms inderdaad goedkoop, maar vaak ook behoorlijk duur ):

Wat raden jullie trouwens aan, enkele spellen die je _moet_ hebben kopen, of juist gelijk setjes spellen overnemen in 1 koop?
Ik koop zelf meestal complete sets op eBay of Marktplaats. Daar haal ik dan uit wat ik zelf wil hebben en de rest verkoop ik weer door. Je bent dan omgerekend veel goedkoper uit dan wanneer je de spellen los koopt. Vaak heb ik de kosten van de set er al uit wanneer ik de 'overblijfselen' heb doorverkocht >:)

Sowieso worden de meeste losse spellen die je tegenkomt op Marktplaats en eBay aangeboden door handelaren. Die kennen en vragen de handelswaarde van die spellen, waardoor ze relatief duur zijn.

Complete sets zijn doorgaans afkomstig van consumenten die gewoon een 'leuk bedrag' willen hebben. Meestal ligt dat bedrag (veel) lager dan de handelswaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
Klopt wel inderdaad, moet maar eens snel een rommelmarktje opzoeken :)
Daar kán je soms wel leuk spul vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Inmiddels is de officiële trailer voor de game ook beschikbaar :) release Q2 2011

http://www.sturmwind.duranik.com/

pre-order:
http://www.redspotgames.com/shop/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
En ik ben een boxed Starwing rijker :D
Nu heb ik er eentje (non-boxed) over, dus zijn er gegadigden voor een leuke ruil laat het dan via een PM weten! :) (voor 1 spel maak ik geen V&A aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 22:11
DCFreak schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 12:04:
[...]

Inmiddels is de officiële trailer voor de game ook beschikbaar :) release Q2 2011

[video]
http://www.sturmwind.duranik.com/

pre-order:
http://www.redspotgames.com/shop/
Dit is echt een spel die ik (als mijn vriendin niet kijkt :P ) ga kopen, ik vind het echt gaaf dat deze jongens gewoon voor de DC nog een spel uit brengen.(Buiten de homebrew om dan)

Laat toch wel zien dat de Dreamcast in zijn tijd super ondergewaardeerd was en echt een veels te vroege dood is gestorven. Ach... ik denk dat ik hem zo nog maar weer eens aan zet ook al is het 2de kerstdag :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Is de output van een MegaDrive II nou hetzelfde als S-Video of heb ik dat verkeerd gezien? Vind het beeld via de kabel op mijn 32inch LCD nogal streperig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Rev! schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:26:
Is de output van een MegaDrive II nou hetzelfde als S-Video of heb ik dat verkeerd gezien? Vind het beeld via de kabel op mijn 32inch LCD nogal streperig.
Hoe heb je hem dan nu aangesloten? Er zijn namelijk verschillende manieren. Scart is het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Via deze kabel, een andere heb ik er ook nooit bij gehad:
Afbeeldingslocatie: http://www.video-games-arcade.com/images/RF-Switch-TV-Adapter-Unit-for-Sega-Genesis-2-and-Mega-Drive-B0019SM9ZQ-L.jpg

Maar kan ik ook een S-Video kabel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Let wel op dat het RGB-SCART is :)

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Lees de topicwaarschuwing maar eens, het is hier niet de plek om te handelen.

[ Voor 83% gewijzigd door psychoclown op 30-12-2010 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Rev! schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:35:
Via deze kabel, een andere heb ik er ook nooit bij gehad:
Maar kan ik ook een S-Video kabel gebruiken?
Dat is de slechtste manier, helaas. Zoek even een RGB-SCART kabel op eBay ofzo....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

GOUDSBS schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 11:37:
[...]

Dat is de slechtste manier, helaas. Zoek even een RGB-SCART kabel op eBay ofzo....
Het is nog beter de Megadrive II aan te sluiten met de RF unit (plaatje hier een paar posts boven) dan met een Megadrive II RGB kabel. Die zijn namelijk lurp, streperig en storend:

http://www.retrocorner.ne..._2_RGB_cable_modification

Ondanks deze "cut the trace" heb ik het nooit fatsoenlijk aan de praat gekregen. Echt een k*t kabel. Kan ook dat ik net 3 "rot"kabels te maken had. Maar dat zou dan puur toeval zijn geweest.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Richard schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:41:
Het is nog beter de Megadrive II aan te sluiten met de RF unit (plaatje hier een paar posts boven) dan met een Megadrive II RGB kabel. Die zijn namelijk lurp, streperig en storend:

http://www.retrocorner.ne..._2_RGB_cable_modification

Ondanks deze "cut the trace" heb ik het nooit fatsoenlijk aan de praat gekregen. Echt een k*t kabel. Kan ook dat ik net 3 "rot"kabels te maken had. Maar dat zou dan puur toeval zijn geweest.
Ohh dat wist ik niet..... ik heb zelf ook geen originele RGB kabel van SEGA, maar een 3rd Party via eBay en mijn beeld is echt zoooo strak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
RF is sowiezo altijd uit den boze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Iemand toevallig al zijn Pier Solar binnen?

De mijne (Europees) kwam vandaag binnen, wel in bubbelwrap envelop, dus ik scrok me wenzenloos (omdat de inhoud vaak beschadigd), maar geweldig voorzien van kartonnen opvulmateriaal:

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AyocQnonHDo]

20*350ZO45°

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Normaalgesproken (van laagste naar hoogste kwaliteit):

RF (oude coaxkabel, niet aanbevolen bij CRT)
COMPOSIET (video-, audiokanaal over verschillende draden, kan bij CRT, maar kwaliteit afhankeijk van tuner...mijn NES en SNES zijn haarscherp)
S-VIDEO (videosignaal onderverdeeld, nog strakker en vollere kleuren)
RGB / COMPONENT (worden vaak verward, maar zijn qua kwaliteit vergelijkbaar op dit formaat).

Afhankelijk van de console, gebruikte kabel en de tuner in je CRT/LCD/PLASMA tv zal de beeldkwaliteit wisselen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• HotFix
Pier Solar? Daar heb ik nog niets over gehoord :X
Zo te zien was het eerst een fan-projectje maar is het uitgegroeid tot een heus spel?
Hoeveel kost'ie? ^^

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Richard schreef op woensdag 29 december 2010 @ 18:34:
Iemand toevallig al zijn Pier Solar binnen?

De mijne (Europees) kwam vandaag binnen, wel in bubbelwrap envelop, dus ik scrok me wenzenloos (omdat de inhoud vaak beschadigd), maar geweldig voorzien van kartonnen opvulmateriaal:

[video]
Jup, ik had er meerdere, dus die van mij kwamen netjes in een doos binnen. Vorige week vrijdag had ik ze.

Ik heb ze ongeveer een jaar geleden besteld, maar helaas was toen de Europese versie al uitverkocht. Heb wel de Amerikaanse en Japanse versie. En nog een paar om te ruilen hopelijk voor een Europese.

@HotFix
De pre-order was 35 dollar en dat was ook nog inclusief verzendkosten etc.

• HotFix
Wat is precies het verschil tussen die versies dan?

En is er ook iets bekend over leverbaarheid en dergelijke :P

[ Voor 38% gewijzigd door HotFix op 30-12-2010 15:26 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

HotFix schreef op donderdag 30 december 2010 @ 15:26:
Wat is precies het verschil tussen die versies dan?

En is er ook iets bekend over leverbaarheid en dergelijke :P
Ik heb er maar 1 en dat is een Europese. Jaar of 2 geleden besteld. Denk dat er geen fatsoenlijke levering meer gaat komen, gezien de normale = classic versie ook genummerd is. (zie filmpje).

Verchil tussen de versies is boxart.

Verder is de Europese versie 4 of 5 europese talen, je weet wel frans, duits, spaans, italiaans, engels enzo.
De amerikaanse is engels en spaans geloof ik.
De japanse is japans en engels, waarbij japans alleen menu-talen zijn en geen in-game language omdat ze dat niet rond kregen qua testen.

20*350ZO45°

Zo, van m'n vriendin een spel of wat gekregen voor kerst, waaronder;

- Carmageddon (PS1)
- Crazy Taxi (DC)
- The Grinch (DC)
- GTA 2 (PS1)
- Turtles (NES)
- The Flintstones (NES)
- The Hunt for Red October (Gameboy)
- Bart Simpsons Escape from Camp Deadly (Gameboy)
- Urban Strike (SNES)
- Duke Nukem (PS1)
- Super Smash Brothers Melee (GC)
- BurnOut (GC)
- Daytona USA (Saturn)
- Die Hard Trilogy 2 (PS1)
- Tomb Raider II (PS1)
- Tomb Raider III (PS1)
- Wip3Out (PS1)

Daarnaast mezelf verwend met oa:

Grand Theft Auto London (PS1)
Captain Planet and The Planeteers (NES)
Chip `n Dale Rescue Rangers (NES)
Home Alone 2 "Lost in New York" (NES)
Paperboy 2 (NES)
Snake Rattle `n Roll (NES)
XIII (Xbox)
Driver (PS1)
Operation Wolf (NES)
Incredible Crash Dummies, The (MD)
Mickey Mania (MD)
World of Illusion starring Mickey & Donald (MD)
FIFA International Soccer (MD)
Formula One `99 (PS1)
T2 The Arcade Game (MD)
Theme Park (MD)
Batman (MD)
California Games (MD)
Desert Strike (MD)
Jungle Strike (MD)
Rainbow Six Rogue Spear (DC)
Gran Turismo 3 (PS2)

Heb nu alle Gran Turismo's (had 3 wel, maar Platinum) en zowat alle GTA's. Dankzij Richard hier had ik al de Collectors Edition voor de PS1.

Verder als klap op de vuurpijl: Care Bears Care Quest voor de GBA! Ik heb een aantal passies, waaronder Suske en Wiske, Troetelberen, Retro shit, auto's, vrouwen en voetbal...heb er zo toch 2 gecombineerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Zit nu bij schoonouders, en schoonvader zegt dat afgelopen week (hoogstwaarschijnlijk zondag) een programma is geweest over de historie van de spelcomputer. Helaas kan ik natuurlijk niets meer terugvinden. Wellicht hier iemand die weet wat hij bedoeld?

Edit:

Zie op RTL gemist van zondag 26 december 16:31 een plaatje met een arcadekast erop (denk ik) programma Mediazine
Sowieso bij Carlo & Irene zondag 26 december 16:51 een (mooie) blonde dame bij 100% zeker een ngage demopod.

Kan effe geen screenshots uploaden omdat ik op iPad zit.

[ Voor 37% gewijzigd door Richard op 31-12-2010 19:24 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AceRimmer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:25

AceRimmer

What a guy...

Zal idd wel Mediazine geweest zijn, kwam deze link tegen bij Bonami: http://www.rtl.nl/xl/#/u/...e-33ba-ae42-43535d222650/

Smoke me a kipper, I'll be back for breakfast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
En even een crosspost uit t GT5 topic:

Gelukkig nieuwjaar allemaal! :D
Dat we allemaal maar ene gezond, gelukkig, liefdevol en goed gevuld retro-game jaar tegemoet mogen gaan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Richard schreef op donderdag 30 december 2010 @ 17:32:
[...]

Ik heb er maar 1 en dat is een Europese. Jaar of 2 geleden besteld. Denk dat er geen fatsoenlijke levering meer gaat komen, gezien de normale = classic versie ook genummerd is. (zie filmpje).

Verchil tussen de versies is boxart.

Verder is de Europese versie 4 of 5 europese talen, je weet wel frans, duits, spaans, italiaans, engels enzo.
De amerikaanse is engels en spaans geloof ik.
De japanse is japans en engels, waarbij japans alleen menu-talen zijn en geen in-game language omdat ze dat niet rond kregen qua testen.
Er is nu een "Reprint Edition" beschikbaar voor $45 (dus meer dan dat de speciale versie me heeft gekost).
Echter is dit een "normale" versie zonder alle extra's zoals een handleiding in kleur (handleiding is zwart/wit ), enhanced audio disc, poster etc... Je kan in het spel nog wel gebruik maken van de enhanced audio cd, maar die zul je dan ergens vandaan moeten toveren.

Afbeeldingslocatie: http://www.piersolar.com/skin/bg0_3.jpg

Ook is deze versie opgemaakt in het "oude grijze strepen" design zoals alle oude Mega Drive games er uit zagen voor de make-over (blauwe band voor Europa) :)

Pier Solar Website

[ Voor 5% gewijzigd door ironx op 02-01-2011 21:16 ]

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hm, ik heb mezelf weer eens niet in kunnen houden. De nieuwe buit is een TurboGrafx (nieuw) met het spel Blazing Lasers. Echt een vet apparaat. Nu hopen dat hij snel binnen komt :9

Heeft iemand hier toevallig verstand van de TurboGrafx? Ik zou wel willen weten welke spellen ik echt moet hebben voor dat ding. Blazing Lasers schijnt een van de beste te zijn, dus dat is al een goed begin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:22

Metro2002

Memento mori

He leuk een topic over retroconsoles :D ik ben sinds kort weer in het verleden gedoken en heb sinds kort weer een sega megadrive II staan (nja 2 en als het goed is vanavond 3 stuks :+ )

Ben momenteel hard op spellenjacht, heb tot nog toe:

- Kid chameleon
- Lotus turbo challenge
- micro machines 1 en 2
- altered beast
- cool spot
- spot goes to hollywood
- batman
- batman returns
- batman forever ( :r )
- tiny toons (helaas kapot :( )
- terminator 2
- Zool
- Jungle strike 2
- Jurrasic park
- Ecco the dolphin
- James pond 3
- pitfall
- Taz in escape from mars
- Fifa 97
- Mortal combat
- Wonderboy 3
- King of the monsters

Onderweg zijn nog sonic 1 en 2

Dat lijkt me een aardige start voor mijn verzameling, doel is natuurlijk om zoveel mogelijk games te verzamelen. Ook heb ik nog een bod lopen op een sega dreamcast maar dat is meer leuk voor erbij ipv een verzamelobject :)

[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 04-01-2011 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
Nee, dit topic is niet voor handel.

[ Voor 78% gewijzigd door TheZeroorez op 05-01-2011 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Mijn collectie tot nog toe :P

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_3500.jpg

Wil nog véél meer games, een MD 1 en de addons zoals sega CD en de 32X :)

[ Voor 25% gewijzigd door Metro2002 op 04-01-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:20
Michael Knight schreef op donderdag 30 december 2010 @ 02:05:
Normaalgesproken (van laagste naar hoogste kwaliteit):

RF (oude coaxkabel, niet aanbevolen bij CRT)
COMPOSIET (video-, audiokanaal over verschillende draden, kan bij CRT, maar kwaliteit afhankeijk van tuner...mijn NES en SNES zijn haarscherp)
S-VIDEO (videosignaal onderverdeeld, nog strakker en vollere kleuren)
RGB / COMPONENT (worden vaak verward, maar zijn qua kwaliteit vergelijkbaar op dit formaat).

Afhankelijk van de console, gebruikte kabel en de tuner in je CRT/LCD/PLASMA tv zal de beeldkwaliteit wisselen.
Ik heb zelf de NES via composiet, SNES via RGB SCART, N64 ook, GC ook. En daar houdt de retrocollectie op.. Naja PS2 is ook composiet..
Alle retrospul op een Philips 28PW8506/12r en voorheen op een Loewe Studio 82. Alleen ik weet niet hoe ik de Loewe naar boven krijg (gewicht), en de afstandsbediening is kapot, waardoor ik eigenlijk niks meer kan.. Maar die Loewe icm NES was fantastisch jaren 80 gevoel.
Maar ach, mss maar alleen doorgaan met de Philips, van de Loewe kreeg ik na verloop van tijd koppijn door de vernieuwingsfrequentie..

[ Voor 21% gewijzigd door GAIAjohan op 05-01-2011 17:06 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoke
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-04-2019
Vraagje ivm spel op de NES

Weet er iemand wat het probleem is als je na het booten van een spel enkel een 01 in de rechterbovenhoek ziet?

Afbeeldingslocatie: http://leoke.madoka.be/nes_01.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Leoke op 05-01-2011 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Leoke schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:05:

Weet er iemand wat het probleem is als je na het booten van een spel enkel een 01 in de rechterbovenhoek ziet?

[afbeelding]
Als het bij ieder spel is, dan wil ik 'm graag eens onder handen nemen!

Ik wil een Spelcomputer reparatie bedrijfje wellicht eens opstarten (omdat ik de correcte hardware in bezit heb), en deze is voor mij een echte uitdaging, omdat me dit echt onbekend is.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Leoke schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 19:05:

[afbeelding]
Alleen met die game of met meerdere games? Meest voorkomende NES errors:

-Lockout chip die em spaced: pootje doorknippen
-Verrot cartridge slot: vervangen of schoonmaken en terugbuigen
-Smerige cartridge: Alcohol + wattenstaafje. Evt. schuurpapiertje.

Heeft bij mij tot nu toe alle errors kunnen fixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
Richard schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:17:
[...]

Ik wil een Spelcomputer reparatie bedrijfje wellicht eens opstarten (omdat ik de correcte hardware in bezit heb), en deze is voor mij een echte uitdaging, omdat me dit echt onbekend is.
Alleen retro of ook die RROD 360's en verrotte PS3's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoke
Richard schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:17:
[...]

Gr0wLiThE schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 20:22:
[...]

Alleen met die game of met meerdere games? Meest voorkomende NES errors:

-Lockout chip die em spaced: pootje doorknippen
-Verrot cartridge slot: vervangen of schoonmaken en terugbuigen
-Smerige cartridge: Alcohol + wattenstaafje. Evt. schuurpapiertje.

Heeft bij mij tot nu toe alle errors kunnen fixen :)
Het komt voor bij 1 enkel spel Super Mario Bros/ Duck Hunt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de lockout chip hem blokkeert, dan zou je op zijn minst knipperend beeld moeten krijgen. Als je helemaal geen beeld krijgt en het is alleen bij deze game, dan is de cartridge waarschijnlijk vies inderdaad. Eerst maar eens schoonmaken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoke
Ik krijg wel beeld al is het niet het spel, maar "01" in de rechterbovenhoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaat de tv niet gewoon naar TV kanaal 1 omdat ie geen signaal krijgt ofzo? Dat is het eerste waar ik aan denk als ik die foto zie.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoke
Neen, want bij geen signaal is het sneeuw en is ook al op andere tv getest en daarbij kanaal letters staan links boven bij mij, die 01 komt van de nes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Leoke schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 01:03:
Neen, want bij geen signaal is het sneeuw en is ook al op andere tv getest en daarbij kanaal letters staan links boven bij mij, die 01 komt van de nes.
01 is inderdaad van de NES, ik denk aan een kapotte CHR ofzo, daarom juist interessant om eens te fixen, want dat kom je niet zo vaak tegen omdat het MASKroms zijn en die gaan niet zomaar stuk.

Mbt de vraag of ik PS3 en RRODs repareer --> Neen, ik heb geen zin in de ombouw verzoeken die ik dan ga krijgen. Verder ligt mijn hart bij Retro.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Niet online
Zo heb een RGB-SCART voor de MegadriveII besteld op Ebay, hopelijk komt hij snel binnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leoke
Richard schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 17:06:
[...]

01 is inderdaad van de NES, ik denk aan een kapotte CHR ofzo, daarom juist interessant om eens te fixen, want dat kom je niet zo vaak tegen omdat het MASKroms zijn en die gaan niet zomaar stuk.

Mbt de vraag of ik PS3 en RRODs repareer --> Neen, ik heb geen zin in de ombouw verzoeken die ik dan ga krijgen. Verder ligt mijn hart bij Retro.
Ik ben net bij een verzamelaar geweest en daar heb ik verschillende Mario/Duckhunt getest ik heb het met alle combo's voor. Mario en Duckhunt apart heb ik het niet voor. Dus mijn conclusie is dat het wss iets te maken heeft met het keuze menu waar je Mario of Duckhunt kan kiezen en dat daar mijn nes niet mee overweg kan.

Of kan dit nog steeds aan een kapotte CHR liggen ?

[ Voor 4% gewijzigd door Leoke op 06-01-2011 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Met pijn in mijn hart moet ik misschien het besluit nemen om mijn volledige retro collectie te gaan verkopen. Weet iemand een website waar ik deze ongeveer op waarde kan laten schatten?

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zal vanmiddag eens mijn Famicom-NES converter uitproberen. Hoop dat hij het doet, dan kan ik binnenkort weer flink inslaan @ Akihabara.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Ik heb,

Gameboy
Gameboy Color
Gameboy Micro
NES
SNES
N64
Gamecube
Sega Megadrive
Sega Dreamcast
PS1
PSX
PS2
PS2 S
PS3
Xbox (chipped)
Xbox 360

Ik spaar verder alles van;

Mega Man
Resident Evil
Devil May Cry
Street Fighter
Killer Instinct
Metal Gear Solid
Dino Crisis

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

iNFiNiTY- schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:58:

Ik spaar verder alles van;

Mega Man
Resident Evil
Devil May Cry
Street Fighter
Killer Instinct
Metal Gear Solid
Dino Crisis

:D
Heb nog een t-shirt liggen, misschien nog een blikje energydrink. Beiden rechstreeks van Capcom gekregen op persevent.

Verder is de reclame van Ikea "plundra" op de radio erg vet. Heb 'm helaas nog niet online kunnen vinden.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

pics :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak

DCFreak

Bellerophon schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 13:08:
Met pijn in mijn hart moet ik misschien het besluit nemen om mijn volledige retro collectie te gaan verkopen. Weet iemand een website waar ik deze ongeveer op waarde kan laten schatten?
eBay/Marktplaats. :+

Ik denk dat uiteindelijk alleen de verhouding tussen vraag en aanbod de waarde kan bepalen. De zelfbenoemde experts die op bepaalde fora rondlopen zijn vaak alleen maar geïnteresseerd in het beschermen van hun eigen investering bij het toekennen van een waardeoordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn (nieuwe) TurboGrafx met Blazing Lasers is binnen. Wat een cool ding is het zeg! En Blazing Lasers is echt een hele vette shoot 'em up.

Gelukkig blijkt het een later exemplaar TurboGrafx te zijn met ingebouwde AV-uitgang. Dat stond niet in de omschrijving (op ebay gekocht), dus dat was een aangename verrassing. De vroegere modellen hadden alleen een RF-uitgang namelijk :P

Mijn tweede aanwinst is Zelda: The Wand of Gamelon voor de CDI. Jammer genoeg heeft de vorige eigenaar het boekje bijgesneden om in een gewone jewelcase te passen. De cd zelf is echter nog gloednieuw en ik heb er relatief gezien peanuts voor betaald.

En ik mag het eigenlijk niet zeggen.....maar ik vind het best een leuk spel......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 17:27:
Mijn tweede aanwinst is Zelda: The Wand of Gamelon voor de CDI. Jammer genoeg heeft de vorige eigenaar het boekje bijgesneden om in een gewone jewelcase te passen. De cd zelf is echter nog gloednieuw en ik heb er relatief gezien peanuts voor betaald.

En ik mag het eigenlijk niet zeggen.....maar ik vind het best een leuk spel......
Mah boy, these games are what all true warriors strive for!

Ik heb de game ook gespeeld en hoewel hij niet zo slecht is als iedereen beweert is de besturing wel ontzettend houterig. (en dan speel ik met de Megadrive rip-off gamepad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Bij 2 van mijn 3 megadrive II systemen weigert de reset knop dienst , is dat een bekend kwaaltje? Bij 1 doet ie het als ik hem bijna door de console heen duw :+ en bij de ander deed ie helemaal niks (en nu helemaal nooit meer omdat ik het rubber dopje er niet meer in krijg :P :+ )
Niet dat het erg kwaad kan maar toch. Alleen bij 1 werkt alles prima maar die heeft een gare soundchip erin zitten :'( dus dan maar liever zonder reset knop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anders even openschroeven? Of opsturen naar Richards reparatiedienst :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Exorcist schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:55:
tja je kan weinig zien aan de knop zelf, het is gewoon 2 contactjes die met een klein stukje ijzer aan een rubber dopje verbonden worden met elkaar. Kan er verder weinig aan zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Exorcist schreef op maandag 10 januari 2011 @ 11:55:
Jij bent toch bij mij op de koffie geweest?

Toen verklaarde je me nog voor gek waarom ik mensen hielp met rapareren van Consoles tegen kostprijs :+ (had toen een Dreamcast liggen waar de batterij voor de klokfunctie van gewisseld werd voor een splinternieuwe).

Ach, het blijft een beetje hobby, en het voorkomt weer dat er consoles in de vuilnisbak vliegen.

Wellicht moet ik eens een paar euro opslag vragen, maar tja dan ziet GoT het niet meer als vriendendienst met al het gezeur van dien (wat we toen ook tijdens de koffie besproken hebben).

Ben nu wel heel erg gespecialiseerd in "SurfaceMount Repairs" van NES & SNES. PPU, CPU, CIC (of aanpassingen daarop), alles kan vervangen worden. Installaties van http://www.retrousb.com/p...p?cPath=24&products_id=36 ook geen probleem.

Helaas blijft het probleem (net als de reden waarom de electronica-branche naar de klote is geholpen), dat vervangen van het gehele product goedkoper is dan een reparatie.

De verzendkosten (heen en weer) zijn gewoon de grootste kostenpost.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:01:
[...]

Jij bent toch bij mij op de koffie geweest?

Toen verklaarde je me nog voor gek waarom ik mensen hielp met rapareren van Consoles tegen kostprijs :+ (had toen een Dreamcast liggen waar de batterij voor de klokfunctie van gewisseld werd voor een splinternieuwe).

Ach, het blijft een beetje hobby, en het voorkomt weer dat er consoles in de vuilnisbak vliegen.

Wellicht moet ik eens een paar euro opslag vragen, maar tja dan ziet GoT het niet meer als vriendendienst met al het gezeur van dien (wat we toen ook tijdens de koffie besproken hebben).

Ben nu wel heel erg gespecialiseerd in "SurfaceMount Repairs" van NES & SNES. PPU, CPU, CIC (of aanpassingen daarop), alles kan vervangen worden. Installaties van http://www.retrousb.com/p...p?cPath=24&products_id=36 ook geen probleem.

Helaas blijft het probleem (net als de reden waarom de electronica-branche naar de klote is geholpen), dat vervangen van het gehele product goedkoper is dan een reparatie.

De verzendkosten (heen en weer) zijn gewoon de grootste kostenpost.
Ja dat was ik :+

En ja, tegen kostprijs is simpelweg nobel; je moet de moeite nemen om het vervolgens zelf weer op de post te doen etc.

Als je er nog een beetje winst uit kunt halen..maar het overtreft dan vaak de "nieuw"prijs van een andere console :)

Heb jij enige idee wat het kan zijn als een SNES totaal geen beeld geeft? Heb er 2, deze is voor de show, maar even puur voor de diagnose :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb jij enige idee wat het kan zijn als een SNES totaal geen beeld geeft? Heb er 2, deze is voor de show, maar even puur voor de diagnose :+
Zit er power op? (rode lampje aan?)
Wat voor kabel gebruik je voor tv naar Snes?
Die kabel al voor bijv N64 of Ganecube geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:31:
[...]

Ik mag er wel vanuit gaan dat als iemand klaagt over "geen beeld" dat zijn lampje aan staat, en zijn kabel getest is (al dan niet RF/AV)
Exorcist schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:05:
[...]

Ja dat was ik :+

En ja, tegen kostprijs is simpelweg nobel; je moet de moeite nemen om het vervolgens zelf weer op de post te doen etc.

Als je er nog een beetje winst uit kunt halen..maar het overtreft dan vaak de "nieuw"prijs van een andere console :)

Afhankelijk van de versies:

SNSP-CPU-01
SNSP-CPU-02
SNSP-CPU-1CHIP-01
SNSP-CPU-1CHIP-02

Sommige zijn GPM (Ground Plane Method), een type mainboard waar een ground-layer tussen de print layers zit. Deze zijn geheel opnieuw ontwikkeld/ontworpen en dus ook anders te troubleshooten.

In dit geval zou de CPU, PPU1 & PPU2 stuk kunnen zijn, maar ik zou aangezien het over het beeld gaat zou ik eerder een probleem zoeken in het circuit na PPU2 = U7 anders transistors Q3 tot Q9.

Enfin, kijk voor de zekerheid eens na of echt niet alleen de RF of AV werkf of AV / RF. Dan kun je dieper troubleshooten op dat circuit na PPU2.

Ik heb een hoop skills opgedaan :)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 10 januari 2011 @ 14:31:
[...]

Ja, uiteraard. Kabel die gebruikt is is de standaard composiet + audio kabel van Nintendo, werkt wel op andere SNES, Cubes en N64's.

@ Richard

Thx, ik zal sowieso de RF unit nog 's proberen..die heb ik wel liggen. Klinkt inderdaad alsof je aardig wat skills hebt opgedaan! Waarvoor hulde _/-\o_

[ Voor 17% gewijzigd door Exorcist op 10-01-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Exorcist schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:37:
[...]

Ja, uiteraard. Kabel die gebruikt is is de standaard composiet + audio kabel van Nintendo, werkt wel op andere SNES, Cubes en N64's.

@ Richard

Thx, ik zal sowieso de RF unit nog 's proberen..die heb ik wel liggen. Klinkt inderdaad alsof je aardig wat skills hebt opgedaan! Waarvoor hulde _/-\o_
Dank je ;) maaruh je moet zeker even met RF proberen aangezien het niet de eerste x is dat ik een SNES in mijn handen heb gehad waar de RF het wel deed maar de AV niet.

Heb je er echt 2 liggen met dit probleem? Redelijk "apart" ;)

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Richard schreef op maandag 10 januari 2011 @ 18:45:
[...]

Dank je ;) maaruh je moet zeker even met RF proberen aangezien het niet de eerste x is dat ik een SNES in mijn handen heb gehad waar de RF het wel deed maar de AV niet.

Heb je er echt 2 liggen met dit probleem? Redelijk "apart" ;)
Nee, ik heb er 2 liggen waarvan één met dit probleem ;)

Dus het boeit me niet heel erg of deze het doet of niet (dit is de niet vergeelde SNES die in een kast staat), maar was wel benieuwd wat het probleem zou kunnen zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Wanneer kan je testen?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
In het ergste geval kun je nog het board uit de gele SNES overschroeven in de grijze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Gr0wLiThE schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:22:
In het ergste geval kun je nog het board uit de gele SNES overschroeven in de grijze...
En dat kun dus niet altijd:

SNSP-CPU-01
SNSP-CPU-02
SNSP-CPU-1CHIP-01
SNSP-CPU-1CHIP-02

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gr0wLiThE schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 17:22:
Nog geen tijd gehad (genomen), maar nee, dit sowieso niet. Die werkende vergeelde staat relatief uit het zicht en dan om gebruikt te worden, de nette staat ter show :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Iemand enig idee welke CDI spellen een beetje zeldzaam zijn en zo? Een niet nader te noemen winkel heeft nog wat nieuwe CDI spellen, zo ontdekte ik vandaag.. Ik heb er iig 2 meegenomen omdat ze in een grote verpakking zaten, maar heb niet tussen de normale jewel case doosjes kunnen kijken.

Ik weet dat Zelda veel gewild is. Maar verder?

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet echt retro consoles, maar misschien wel leuk voor iemand: oude arcade gamekasten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

l0c4lh0st schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 00:08:
Iemand enig idee welke CDI spellen een beetje zeldzaam zijn en zo? Een niet nader te noemen winkel heeft nog wat nieuwe CDI spellen, zo ontdekte ik vandaag.. Ik heb er iig 2 meegenomen omdat ze in een grote verpakking zaten, maar heb niet tussen de normale jewel case doosjes kunnen kijken.

Ik weet dat Zelda veel gewild is. Maar verder?
Hotel Mario, The Apprentice, de 3 Zelda's, eehm Burn Cycle scheen heel goed te zijn.

Gaat het om verzamelwaarde of wil je daadwerkelijk goede spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rinzwind
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-06 19:42
We hadden zo'n cdi geval ergens bijgekregen. Met zo'n gare verticale controller. Maar toch nog wel eens gespeeld. Zat een encyclopedie, schietspel en Othello (met Einstein haha) bij. Een van die Zelda spellen (2d van opzij) ook gespeeld. Vond ik toentertijd wel aardig, was alleen wat stroef (mede door de controller ;)) Ook wat demos van bijv. micro machines gespeeld. Had niet de video playback.

Wat meer info...
http://cdii.blogspot.com/...oducing-philips-cd-i.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelda: The Wand of Gamelon op de CDI stuurt inderdaad aardig stroef. Vooral het springen is erg wennen, omdat dat met de vierpuntsknop moet (pijltje omhoog) :)

De verhalen over hoe slecht de Zelda's op de CDI zijn, zijn echter verschrikkelijk overdreven. De games vallen tegen als je ze vergelijkt met andere Zelda's, maar slecht zou ik ze niet willen noemen. Voor de CDI zijn het spellen die je sowieso moet hebben.

Aanraders voor de CDI zijn grotendeels al genoemd:

- The Apprentice
- Hotel Mario
- De drie Zelda games (al is vooral Zelda's Adventure behoorlijk prijzig)

Verder kan ik nog Atlantis: The Last Resort en Ramraid toevoegen als je houdt van first-person shooters. Burn Cycle heb ik nog nooit gespeeld, maar heb ook gehoord dat die goed is. Als je vooral graag eens 'iets heel anders' wilt spelen, dan kan ik je Voyeur aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Andere leuke games:

-Lucky Luke
-Christmas Crisis
-Mad Dog McCree (mits je gun hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 10:51
en Dimo's Quest is ook een erg leuke game voor de cdi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 03:20:
Niet echt retro consoles, maar misschien wel leuk voor iemand: oude arcade gamekasten
De link werkt niet echt, klopt dat?

Anyway, wel leuke site, deze arcade kast staat echt vlakbij mij: http://www.daanauctions.c...emId=801056&CategoryId=19 :o
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 13:01:
Andere leuke games:

-Lucky Luke
-Christmas Crisis
-Mad Dog McCree (mits je gun hebt)
Ik heb toevallig dus Mad Dog McCree bigbox versie voor de CD-i gekocht nieuw :D Inclusief gun

Ik vond 'm er wel leuk uit zien dus ik zei: Die wil ik wel
En toen zei die: Neem maar mee
sebastius schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 09:06:
[...]

Hotel Mario, The Apprentice, de 3 Zelda's, eehm Burn Cycle scheen heel goed te zijn.

Gaat het om verzamelwaarde of wil je daadwerkelijk goede spellen?
Verzamelwaarde.. Ik heb verder niks met de CD-i. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Tanuki op 13-01-2011 23:29 ]

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die link werkte eerst wel, nu niet meer dus. Kan die veiling ook niet meer vinden, het waren een stuk of 5 oude 'gamekasten'. Dacht dat het wel leuk zou zijn voor de grote verzamelaars onder ons :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 12:16:
Die link werkte eerst wel, nu niet meer dus. Kan die veiling ook niet meer vinden, het waren een stuk of 5 oude 'gamekasten'. Dacht dat het wel leuk zou zijn voor de grote verzamelaars onder ons :P
Ik ben wel een "grote" verzamelaar, maar dit was echt "rotzooi". Beschadigd, Defect, Geen sleutels, onbekende status bla bla bla.

Als je dit als "eerste projectje" had willen kopen, dan was je beter afgeweest met een werkend exemplaar. Wanneer je een arcadegame handelaar zou zijn, met een hoop spare onderdelen, zou je er wellicht iets leuks van hebben kunnen maken.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo goed heb ik het niet bekeken. Ik had het gepost voor mensen die er wat aan hebben. Daar ben jij er dus geen van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 19:03

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

Richard schreef op vrijdag 07 januari 2011 @ 17:03:
[...]

Heb nog een t-shirt liggen, misschien nog een blikje energydrink. Beiden rechstreeks van Capcom gekregen op persevent.

Verder is de reclame van Ikea "plundra" op de radio erg vet. Heb 'm helaas nog niet online kunnen vinden.
psst als je hem zoekt ivm de geluidjes (gezien radio denk ik ja :P) dan moet je even kijken op www.ikea.nl zit ook een leuke animatie bij!

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Pagina: 1 ... 15 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod