Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 14 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.699 views

Verwijderd

Lol, vandaag een Philips CD-I speler gekocht voor twee tientjes :*) In doos, amper gebruikt. Ik wilde al langer zo'n ding hebben. Toch leuk om in een retro-verzameling te hebben, ondanks dat er amper degelijke games voor bestaan.

Wordt nog leuk om Hotel Mario en die crappy Zelda-games voor een redelijk prijsje te vinden.

ps. Chip 'n Dale voor de NES is een heel vermakelijke platformer idd. Erg leuk met twee spelers. Jammer dat het spel zo kort en makkelijk is eigenlijk. Het bracht wel weer herinneringen boven. Ik keek vroeger altijd naar de Rescue Rangers, of de Reddertjes zoals het in Nederland heette geloof ik.

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Ik zit trouwens te denken, ik heb thuis een JAP Chrono Trigger liggen voor de Super Famicom, maar daar doe ik niets mee. Ken je iemand (of ben jij zelf die persoon) die toevallig kan ruilen tegen een amerikaanse PAL Chrono Trigger? O-)
Pff USA Chrono Trigger vragen ze weer lekker veel voor :) Is wel een vette game trouwens. Als je een Playstation hebt, zou ik hem daarvoor proberen te scoren.

@DannyvS; toch maar weer eens ff dat spel opzoeken :) Heeft iemand touwens ervaring met deeltje 2 van Rescue Rangers?

The Legend Will Never Die

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:38:
Lol, vandaag een Philips CD-I speler gekocht voor twee tientjes :*) In doos, amper gebruikt. Ik wilde al langer zo'n ding hebben. Toch leuk om in een retro-verzameling te hebben, ondanks dat er amper degelijke games voor bestaan.

Wordt nog leuk om Hotel Mario en die crappy Zelda-games voor een redelijk prijsje te vinden.

ps. Chip 'n Dale voor de NES is een heel vermakelijke platformer idd. Erg leuk met twee spelers. Jammer dat het spel zo kort en makkelijk is eigenlijk. Het bracht wel weer herinneringen boven. Ik keek vroeger altijd naar de Rescue Rangers, of de Reddertjes zoals het in Nederland heette geloof ik.
Ik heb een tijdje terug een CDi speler van Richard overgenomen incl. Maddog Mcree. Lineare gameplay FTW! :)

• navlim
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 11-02-2024

In NL heetten ze ook gewoon Rescue Rangers of Knabbel en Babbel, De Reddertjes is een andere film van disney ;)

Canon 550D | 24-105 IS USM | 70-300 IS USM | 12-24 AT-X | 50 1.8 | YN565 | Cullman Magnesit 525M | Manfrotto 804RC2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-09 23:06
kent iemand naast retro gamefreak ook andere nl winkels(online mag ook) die usa import snes spellen verkopen. Wil liefst met bank betalen(geen paypal of creditcard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

navlim schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:44:
[...]

In NL heetten ze ook gewoon Rescue Rangers of Knabbel en Babbel, De Reddertjes is een andere film van disney ;)
PAK PAK PAK PAK ZE DAN... RESCUE RANGERS!! ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is die Hotel Mario nog wel goedkoop te vinden. Ben benieuwd of je hem kan uitspelen zonder password aangezien de laatste set levels vrijwel onmogelijk is.
Paar games die best redelijk zijn voor CD-I:
  • The apprentice (platformspel, mooi getekend)
  • Micro Machines
  • Lucky Luke (wel extreem lastig)
Gr0wLiThE schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:37:
[...]

Ik heb een tijdje terug een CDi speler van Richard overgenomen incl. Maddog Mcree. Lineare gameplay FTW! :)
lol, wat eenlame game zeg. Ik heb hem ook, met zelfs de Philips lightgun. Jammer dat er geen vizier aanwezig is op het scherm want het wordt wel extreem lastig zo. Ik weet niet hoe vaak ik " Howdy Stranger" uit de mond van die opa gehoord heb. pfff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maddog Mcree laatst nog (via iemand hier) overgenomen, voor de Wii. Mét cursor en twee speler-modus. Jammer dat het spel pas reageert na het afspelen van de avi/mpg of wat het ook is, waardoor je vaak net te vroeg begint met schieten en het spel dat niet doorheeft.

Maar leuk geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
champion16 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 00:01:
kent iemand naast retro gamefreak ook andere nl winkels(online mag ook) die usa import snes spellen verkopen. Wil liefst met bank betalen(geen paypal of creditcard).
Heb je mijn DM nog ontvangen? Daarnaast staat er nu een partij NTSC games op MP...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Gr0wLiThE schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:30:
[...]

Heb je mijn DM nog ontvangen? Daarnaast staat er nu een partij NTSC games op MP...
heb niets gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

navlim schreef op donderdag 25 november 2010 @ 23:44:
[...]

Aja, dat is waar ook :) De Reddertjes was met muizen.

Ik heb net even gezocht en Hotel Mario is makkelijk te vinden voor rond de 20/25 euro, dus dat valt nog mee. Bedankt voor de aanraders, daar ga ik ook maar eens naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:32
Zooo

Weer wat nieuws gehosselt

http://i54.tinypic.com/5bdvo2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
bestaat er een apparaat waarop ik snes roms kan zetten en dat apparaat vervolgens op mijn usa snes aansluiten en zo op mijn tv die games kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
champion16 schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:46:
bestaat er een apparaat waarop ik snes roms kan zetten en dat apparaat vervolgens op mijn usa snes aansluiten en zo op mijn tv die games kan afspelen?
Wat denk je zelf? Zou dat legaal zijn?

/

Hmm, wilde gisteren wat oude games proberen..NES doet vrij weinig en beiden SNES-sen niets.
NES werkt alleen met SMB3, op de rest een blinking led. Connector maar 's vervangen.

1 SNES gaat wel aan maar verder 0,0, de andere SNES gaat eveneens aan en ik zie op de TV wel wát beeld verspringen, maar meer dan dat niet.

[ Voor 34% gewijzigd door Exorcist op 29-11-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Laatst online: 12-09 09:57
Heb maar even golden sun 1 en 2 afgestofd. Het nieuwe deel zit er weer aan te komen.
Voor mij nog best retro al was dit dan GBA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

champion16 schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:46:
Heb je nou al wat games gekocht, of ben je nog steeds eeuwig opzoek naar je USA SNES games :P

Ja en dat bestaat, copybox.... maar zonder PayPal, creditcard, winkel in Nederland en een zak met geld regel je zo'n ding ook niet.

[ Voor 10% gewijzigd door DLX op 29-11-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 09:37
De NeoGeo dat was pas een retro console!

Spijtig dat ie zo duur was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sperion
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 10:51
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 06:58:
[...]

Volgens mij is die Hotel Mario nog wel goedkoop te vinden. Ben benieuwd of je hem kan uitspelen zonder password aangezien de laatste set levels vrijwel onmogelijk is.
Paar games die best redelijk zijn voor CD-I:
  • The apprentice (platformspel, mooi getekend)
  • Micro Machines
  • Lucky Luke (wel extreem lastig)
[...]

lol, wat eenlame game zeg. Ik heb hem ook, met zelfs de Philips lightgun. Jammer dat er geen vizier aanwezig is op het scherm want het wordt wel extreem lastig zo. Ik weet niet hoe vaak ik " Howdy Stranger" uit de mond van die opa gehoord heb. pfff....
en Dimo's Quest, ook erg vermakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
GOUDSBS schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:16:
[...]

Heb je nou al wat games gekocht, of ben je nog steeds eeuwig opzoek naar je USA SNES games :P

Ja en dat bestaat, copybox.... maar zonder PayPal, creditcard, winkel in Nederland en een zak met geld regel je zo'n ding ook niet.
Ik ga lachen als zijn Snes het straks niet blijkt te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:21
danielkraak schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:48:
[...]

Ik niet, ik dacht dat wij retro gamers de waarde inzien van deze oude super consoles en elkaar proberen te helpen. Laat zien dat de retro community beter is dan dit Daniel!

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

elsympatico schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:28:
De NeoGeo dat was pas een retro console!

Spijtig dat ie zo duur was.
Nou ik zat meer met de prijzen van de games: f 600,- voor een game :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
theforce81 schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:41:
[...]

Ik niet, ik dacht dat wij retro gamers de waarde inzien van deze oude super consoles en elkaar proberen te helpen. Laat zien dat de retro community beter is dan dit Daniel!
Retro gamers moeten ook de waarde inzien van het fysiek bezitten van de cartridges, dus niet de roms. Anders kunnen we net zo goed een Xbox neerzetten met alle emulatoren + games op schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Retro gamers moeten ook de waarde inzien van het fysiek bezitten van de cartridges, dus niet de roms. Anders kunnen we net zo goed een Xbox neerzetten met alle emulatoren + games op schijf.
Inderdaad. Het leuke van Retro is nog steeds het fysieke bezit met de handleidingen, cartridges en cover art uit die jaren. Blijf het prachtig vinden, het zoeken en verzamelen.

Moet zeggen dat ik dat met Arcade ook heb. Gewoon fysieke hardware en niet een 1000 in 1 MAME PCtje. Anders heb ik er geen gevoel bij.

Wel koop ik op de XBOX360 arcade games, zonder fysiek media, maar dat voelt ook goed gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:34:
[...]

Klopt! Op mijn Wii heb ik ook alle Sega classics draaien maar daar vind ik dus geen hol aan. Ik wil een cartridge in een mooi doosje opzoeken, die cartridge erin doen en de Megadrive aanzetten. En dan met de originele controllers het originele spel spelen O+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
Exorcist schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:34:
[...]

Helemaal mee eens, ik weet dat hij het over een copybox heeft gehad, maar zal er geen bemachtigen. En dan nog, de SNES hoeft van mij echt niet stuk te zijn. Blijft een rare wens van iemand....

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Servor schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:37:
[...]

Klopt! Op mijn Wii heb ik ook alle Sega classics draaien maar daar vind ik dus geen hol aan. Ik wil een cartridge in een mooi doosje opzoeken, die cartridge erin doen en de Megadrive aanzetten. En dan met de originele controllers het originele spel spelen O+.
Snes games spelen echter wel lekker met die Classic controller.
GOUDSBS schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:30:
[...]

Inderdaad. Het leuke van Retro is nog steeds het fysieke bezit met de handleidingen, cartridges en cover art uit die jaren. Blijf het prachtig vinden, het zoeken en verzamelen.

Moet zeggen dat ik dat met Arcade ook heb. Gewoon fysieke hardware en niet een 1000 in 1 MAME PCtje. Anders heb ik er geen gevoel bij.

Wel koop ik op de XBOX360 arcade games, zonder fysiek media, maar dat voelt ook goed gelukkig :)
En wat als je vroeger een copybox had? Dan is DAT retro voor je en die cartridges niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

En wat als je vroeger een copybox had? Dan is DAT retro voor je en die cartridges niet.
Klopt! Mijn diskettes voor mijn copybox zijn intussen inderdaad aardig retro, mis alleen het gevoel er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:13:
[...]

[...]

Geweldig, maar het blijft illegaal en derhalve niet geschikt voor dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 11:38

D4NG3R

kiwi

:)

GOUDSBS schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:30:
[...]

Arcade games op de Xbox, PS3 of Wii is niet retro te noemen IMHO :/ (MIsschien dat anderen daar anders over denken).

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 07:08:
[...]

Nou ik zat meer met de prijzen van de games: f 600,- voor een game :')
Das waar,die games kosten stukken van mensen.

aero figthers zalig!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

D4NG3R schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:20:
Arcade games op de Xbox, PS3 of Wii is niet retro te noemen IMHO :/ (MIsschien dat anderen daar anders over denken).
Is ook niet echt zo, koop ook liever de PCB's zelf! Maar ik vind een Turtles, Pac-man of Double Dragon op 360 Arcade redelijk retro. Zelfde met die Megadrive games als Sonic op 360 Arcade.

Doelde trouwens meer op het fysieke medium, dat ik mis bij online aankopen!
elsympatico schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:04:
Das waar,die games kosten stukken van mensen.

aero figthers zalig!!!
"Valt tegenwoordig wel mee." Nu is je kans om toch zo'n NeoGeo te bemachtigen :) Probeer anders een CMVS te fixen. MVS spellen zijn weer een stukkie goedkoper, maar wel hetzelfde!

[ Voor 27% gewijzigd door DLX op 30-11-2010 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
danielkraak schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:48:
[...]

sorry dat ik je moet teleurstellen, maar mijn usa snes doet het 15 jaar na aanschaf nog steeds super:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
champion16 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:22:
[...]

sorry dat ik je moet teleurstellen, maar mijn usa snes doet het 15 jaar na aanschaf nog steeds super:P
Waarom post je wel hierin, maar reageer je niet op mijn e-mail/DM. Als je het niets vind, zeg dat dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
nogmaals, ik heb geen DM/email van je gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aanwinst van vandaag:

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/PB300054.JPG

Enige jammere is dat SMB1 Duits is, had ik niet verwacht van Retrogamefreaks. SMB1 en 2 had ik al, maar zonder doosje en boekje. Kwam er dit weekend alleen achter dat mn NES dringend een nieuwe connector nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Goeie winkel retrogamefreaks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu 2x besteld, maar wel voor 200 Euro totaal. Goed ingepakt, voldoet (op 1 spel na) aan de beschrijving en zijn in keurige staat. Naast dat hebben ze leuke spellen voor goed geld. Gremlins 2 voor de NES boxed voor 5,95 bijv. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zeker een goede winkel :)

Zelf ook al meerdere goede ervaringen.

Exorcist, wellicht kun je nog even mailen met RGF over die duitse game. Als dat er niet bij stond aangegeven, kan hij misschien nog wat voor je regelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elsympatico
Ok goed bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Michael Knight schreef op woensdag 01 december 2010 @ 01:10:
Zeker een goede winkel :)

Zelf ook al meerdere goede ervaringen.

Exorcist, wellicht kun je nog even mailen met RGF over die duitse game. Als dat er niet bij stond aangegeven, kan hij misschien nog wat voor je regelen :)
Yes, heb hem inmiddels gemaild. Nog geen reactie, maar zal wel komen. Stond er in ieder geval niet bij. Voor 20 Euro wil ik wel een Engelse/Nederlandse variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vond dit pareltje gister nog, leuke reclame voor kids s'avonds:

YouTube: Scary NES Commercial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Verwijderd schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:17:
Ik vond dit pareltje gister nog, leuke reclame voor kids s'avonds:

YouTube: Scary NES Commercial
This is what keeps me awake at nights :X .
offtopic:
lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag eindelijk wat tijd gehad om met m'n nieuwe CD-I, Hotel Mario te spelen. Ik moet zeggen dat dat goed is bevallen. Eerste indruk:

Hotel Mario is best een leuk spel, al moet je het wel in korte stukjes spelen. De eerste paar levels zijn super makkelijk, maar de levels worden al snel veel moeilijker. Het uiterlijk van de game bevalt me ook wel. Het ziet er best mooi uit.

De console zelf vind ik er ook mooi uitzien (model CD-I 450). De controller (ik heb de Arcade Pad) ligt wel een beetje ongemakkelijk in de hand. De zijkanten zijn heel dik en breed. Verder is het wennen dat de controller geen start/pauze knop heeft. Daardoor moet je soms heel vage knoppencombinaties indrukken om bijvoorbeeld je spel op te slaan.

De enige frustratie is dat het geheugen in m'n CD-I verrot blijkt te zijn, dus ik kan m'n voortgang niet opslaan :( Ik heb al gelezen dat het komt doordat de CD-I een intern batterijtje heeft dat opraakt en bijna onmogelijk te vervangen is. Klein ontwerpfoutje......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

CDI wilde ik altijd voor de Zelda spellen, maar is er nog niet van gekomen :( Misschien kan je een Sega Megadrive pad modden voor de CDI.... ligt wel wat beter in de hand :)

Zit er trouwens een MPEG kaart in of moet je die los halen (zo iets staat me bij :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:22

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Verwijderd schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 19:29:
Vandaag eindelijk wat tijd gehad om met m'n nieuwe CD-I, Hotel Mario te spelen. Ik moet zeggen dat dat goed is bevallen. Eerste indruk:

Hotel Mario is best een leuk spel, al moet je het wel in korte stukjes spelen. De eerste paar levels zijn super makkelijk, maar de levels worden al snel veel moeilijker. Het uiterlijk van de game bevalt me ook wel. Het ziet er best mooi uit.

De console zelf vind ik er ook mooi uitzien (model CD-I 450). De controller (ik heb de Arcade Pad) ligt wel een beetje ongemakkelijk in de hand. De zijkanten zijn heel dik en breed. Verder is het wennen dat de controller geen start/pauze knop heeft. Daardoor moet je soms heel vage knoppencombinaties indrukken om bijvoorbeeld je spel op te slaan.

De enige frustratie is dat het geheugen in m'n CD-I verrot blijkt te zijn, dus ik kan m'n voortgang niet opslaan :( Ik heb al gelezen dat het komt doordat de CD-I een intern batterijtje heeft dat opraakt en bijna onmogelijk te vervangen is. Klein ontwerpfoutje......
Vet, deze CDI had ik ook in het tijdperk voordat de DVD speler betaalbaar was, hierop draaide ik Video-CD films en met de controller kon ik de films pauzeren en dergelijke. Mooie tijd :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

GOUDSBS schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:33:
CDI wilde ik altijd voor de Zelda spellen, maar is er nog niet van gekomen :( Misschien kan je een Sega Megadrive pad modden voor de CDI.... ligt wel wat beter in de hand :)

Zit er trouwens een MPEG kaart in of moet je die los halen (zo iets staat me bij :) )
Hangt van het model af... de lagere series van philips hadden zo`n slot-in cart nodig, net als bij de Saturn. De duurdere/lucere modellen had soms wel geïntegreerde mpeg2/vcd playback :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Thanks Michael Knight! Klopt inderdaad :) volgens mij heeft de 450 die kaart nodig (of niet...). Voor de Saturn dacht ik dat je alleen een RAM uitbreiding kon toevoegen (zoals de N64), maar ook een MPEG module?

[ Voor 3% gewijzigd door DLX op 04-12-2010 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Jazeker, je kon de eerste Sonic Dance ( :P ) CD`s afspelen in je Saturn en dan de reclame`s en een videoclip van bv Backstreet Boys kijken als je een MPEG-slot had :) (zit boven je batterijvakje btw ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

:) aardig gek, weer wat geleerd. Dacht dat alleen de CDI een MPEG module had. Volgens mij had je voor X-men vs. Streetfigter die Memory Expension nodig (4mb) op de saturn. PS. een van de favoriete games op mijn CPS2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:22

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

GOUDSBS schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:33:

Voor de 3 zelda games heb je GEEN mpeg cartridge nodig. Hoewel je misschien meer mogelijkheden krijgt bij Zelda's Adventure (maar dat weet ik niet zeker).

Alledrie de Zelda's zijn geen gameplay juweeltjes. Zorg voor een gamepad. Ik heb toen ik klein was Zelda 'Wand of Gamelon' gespeeld met de standaard infrarood controller. Dat was echt niet tof :P Maar ik heb het uren gespeeld. 130 gulden voor een fucking cdtje :'( . Ik vond het toen een prachtig spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
GOUDSBS schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:15:
"Valt tegenwoordig wel mee." Nu is je kans om toch zo'n NeoGeo te bemachtigen :) Probeer anders een CMVS te fixen. MVS spellen zijn weer een stukkie goedkoper, maar wel hetzelfde!
Klopt, een van de spellen die rond de 600 gulden kostte Samurai Showdown 2. Die kan je nu voor een paar tientjes kopen (de japanse versie in ieder geval, de europese/usa is iets duurder). De AES versie overigens, de MVS zal nog goedkoper zijn.

Heb er een paar jaar geleden voor een schijntje een Neo Geo AES via V&A op de kop kunnen tikken.

Dure hobby! :)

[ Voor 4% gewijzigd door walterg op 04-12-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Ik weet niet of er uberhaupt emu's zijn voor de CD-I (niet voor dit topic :) ), maar wil ze nog wel een keer uitspelen. Heb volgens mij alle Zelda's gehad,met Zelda 3 (SNES) en Zelda DX als beste.

@walterg; AES is inderdaad een dure (leuke) hobby :) Heb zelf ook aardig wat PCB's liggen die net zo duur kosten als een PS3 of XBOX360. Toch voelt het elke keer weer goed als ik zo'n exotische classic in de bus krijg.

Salmander 2 bijvoorbeeld is gewoon geweldig om als JAMMA PCB te hebben en de game is natuurlijk ook geweldig. JAP only :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Ik ben hier nog heel weinig saturn discussie tegengekomen? Zijn er hier mensen die deze console in huis hebben, actief verzamelen?, er ook op spelen? en hoe zit het met de japanse import? (duidelijk de moeite waard).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

GOUDSBS schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 23:19:
:) aardig gek, weer wat geleerd. Dacht dat alleen de CDI een MPEG module had. Volgens mij had je voor X-men vs. Streetfigter die Memory Expension nodig (4mb) op de saturn. PS. een van de favoriete games op mijn CPS2 :)
Ook de Commodore CD32 had een mpeg module. Helaas heb ik die niet in mijn bezit, maar een mens moet iets te wensen overhouden. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.amiga-hardware.com/display_photos/cd32fmv_1_sm.jpg
http://www.amiga-hardware.com/showhardware.cgi?HARDID=488
gravitone schreef op zondag 05 december 2010 @ 04:41:
Ik ben hier nog heel weinig saturn discussie tegengekomen? Zijn er hier mensen die deze console in huis hebben, actief verzamelen?, er ook op spelen? en hoe zit het met de japanse import? (duidelijk de moeite waard).
Ik heb wel een Japanse (skeleton) Saturn, maar zeer weinig tijd om er daadwerkelijk op te spelen. Af en toe koop ik eens een spelletje als ik denk dat ik die in mijn verzameling moet hebben, voornamelijk shooters & (capcom) fighters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Ik zou 'm er graag naast zetten maar voorlopig heb ik al te weinig tijd op op m'n Megadrive, SNES en Wii te spelen :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Ik heb een Saturn liggen maar heb hem al een tijd niet aangesloten gehad. Mooi apparaat, veel beter dan generatiegenoot Playstation als het ging om 2D games (met name Street Fighter / Children of the Atom achtige games) maar kon niet mee qua 3D spellen.

Op een stoffig verlanglijstje heb ik nog steeds de Capcom games staan waar je een ram module voor nodig had, maar ik vraag me af of ik die werkend krijg op mijn euro Saturn (de converter die ik heb gaat in hetzelfde slot als de ram module).

@GOUDSBS Los van de kosten (waar ik me waarschijnlijk overheen zou kunnen zetten) heb ik simpelweg de ruimte niet voor Arcade kasten. Ik was bijna gezwicht voor een NBA Hangtime kast maar die zou een iets te groot deel van mijn woonkamer in beslag hebben genomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Ik heb er ook een, maar ook niet aangesloten atm. Heb zo'n Action replay erbij voor de jap import, maar het meeste zit Metal Slug erin. Heb er ook erg weinig games voor, zal zo rond de 10 liggen. Saturn is een console waar ik nog actief voor moet gaan verzamelen.. :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Ik heb ook een Saturn. Wel aangesloten, maar al een tijdje niet op gespeeld. Verder nog een Saturn op zolder in doos. Last but not least heb ik nog twee modchips liggen, waardoor ik backups zou moeten kunnen spelen, maar daar heb ik nog niks mee gedaan.

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Laatst online: 12-09 12:35
Toevallig dat het hier om de saturn gaat. Mijne heeft toevallig sinds begin dit weekend een nieuwe batterij gekregen, want de oude was leeg.Saturn is na de dreamcast mijn favoriete console.

Beste slecht maar ik heb eigenlijk alleen games met 3d erin voor de saturn, zoals virtua fighter, house of the dead an virtua cop.

Jammer genoeg doen die lightguns het niet meer op mijn 100 hertz tv... flink balen dus want ik ben een fanaat van rail shooters.

Is er niet een mogelijkheid om andere lightguns te kopen/ iets te modificeren zodat het wel werkt? Ik heb hier voor de xbox1 ook nog lightguns liggen die wel zouden moeten werken op een 100hertz tv maar ook deze werken voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

CrystalViriS schreef op zondag 05 december 2010 @ 17:37:
Is er niet een mogelijkheid om andere lightguns te kopen/ iets te modificeren zodat het wel werkt? Ik heb hier voor de xbox1 ook nog lightguns liggen die wel zouden moeten werken op een 100hertz tv maar ook deze werken voor geen meter.
Ik ben bang van niet. Deze lightguns bevatten een lichtgevoelige diode, die in essentie de electronenstraal van de CRT beeldbuis volgen en dus qua timing volledig afhankelijk is van de 50/60Hz refreshrate. Deze timing zit ook hardcoded in de game software en is natuurlijk niet zomaar aan te passen voor een 100Hz beeldbuis. In het geval van LCD/Plasma is het helemaal onmogelijk om aan de praat te krijgen, omdat er dan niet eens een electronenstraal is om te volgen.

Moraal van het verhaal: De echte retro gamer heeft altijd nog een ouderwetse 50/60Hz CRT staan, om de klassiekers aan de praat te krijgen die dit vereisen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ik heb thuis drie Sega Saturns liggen en tot mijn grote spijt, maar één spel. Maar goed, eentje ervan bleek omgebouwd te zijn, dus heb ik nog wel wat spellen gedownload, maar spellen die echt de moeite waard zijn, ben ik verder niet echt tegengekomen. Japanse spellen heb ik wel veel goede verhalen over gehoord, maar dat kan ik dus niet verstaan en echt tijd heb ik er ook niet voor.

Als iemand nog een echte aanrader heeft voor de Sega Saturn, dan houd ik mij aanbevolen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
danielkraak schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:37:
Ik heb thuis drie Sega Saturns liggen en tot mijn grote spijt, maar één spel. Maar goed, eentje ervan bleek omgebouwd te zijn, dus heb ik nog wel wat spellen gedownload, maar spellen die echt de moeite waard zijn, ben ik verder niet echt tegengekomen. Japanse spellen heb ik wel veel goede verhalen over gehoord, maar dat kan ik dus niet verstaan en echt tijd heb ik er ook niet voor.

Als iemand nog een echte aanrader heeft voor de Sega Saturn, dan houd ik mij aanbevolen!
Resident Evil, Tomb Raider, Destruction Derby, Daytona USA, Clockwork Knights, Sega Rally, Nights into Dreams etc etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geengrenzuh
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-12-2020

Geengrenzuh

Jeweet!

danielkraak schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:37:
Guardian Heroes!!!! Supervette sidescrolling beat 'em up.

(Naast de eerder genoemde games: de Panzer dragoon 1/2/saga en Virtua Fighter 2/Megamix)

PSN: Geengrenzuh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

* Castlevania: Symphony of the Night
* Megaman X3/X4
* The Story of Thor 2

Tja ik heb geen Saturn, maar deze zou ik sowieso zelf halen :)

[ Voor 30% gewijzigd door DLX op 06-12-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Exorcist schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:02:
[...]

Resident Evil, Tomb Raider, Destruction Derby, Daytona USA, Clockwork Knights, Sega Rally, Nights into Dreams etc etc :)
Persoonlijk zou ik Resident Evil, Tomb Raider en Destruction Derby eerder op PS1 spelen dan op Saturn.

Nights is echt must have, verder de al eerder genoemde Virtua Fighter 2, X-Men: Children of the Atom, Street Fighter Alpha etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

radiant silvergun uiteraard

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!
walterg schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:24:
[...]

Persoonlijk zou ik Resident Evil, Tomb Raider en Destruction Derby eerder op PS1 spelen dan op Saturn.

Nights is echt must have, verder de al eerder genoemde Virtua Fighter 2, X-Men: Children of the Atom, Street Fighter Alpha etc.
Ik heb ze op beiden, maar merk persoonlijk niet gigantisch veel verschil. Als je geen PS1 hebt zijn het iig must-haves op de Saturn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:15

3style

...

Ik heb maar weer eens mijn Dreamcast afgestoft en wat "shmups" (trizeal, under defeat) gespeeld. Gebeurt meestal rond de kerst volgens mij :9
Voordeel is toch wel de strakke vga ondersteuning (480p) wat op een oude crt monitor super oogt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Dreamcast is zeker vetjes, vooral Virtua Tennis 2 is erg verslavend op dat ding :)

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En er is een nieuwe game voor de DC aangekondigd :+

http://www.insidegamer.nl...eamcast-aangekondigd.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

klopt, moet zeggen dat het er veelbelovend uitziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
Geweldig toch! :D Als er één console is waarvan het terecht is dat er af en toe nog games voor uitkomen is het de dreamcast wel. Ze hebben echt veel te snel de stekker eruit getrokken toen... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Ziet er inderdaad vetjes uit!! Hopelijk komt hij in meerdere talen beschikbaar. Waar zal deze game tevens gekocht kunnen worden? Ik kan me niet zo 1 2 3 bedenken welke winkel een Dreamcast game zal gaan verkopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ff een zut een geresizede plaatjes... :+

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_0997_600x600.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_0998_600x600.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_0999_600x600.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_1000_600x600.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_1001_600x600.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_1002_600x600.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_1003_600x600.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_1004_600x600.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_1005_600x600.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_1007_600x600.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_1008_600x600.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_1009_600x600.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_1010_600x600.JPG

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/IMG_1011_600x600.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Gaaf! Ik adviseer je wel de casettes uit je NES/SNES/N64 te halen, omdat anders de pinnen verbuigen... Of zijn die consoles sowieso al kapot? (Omdat je er 4 van elk ofzo hebt :9 ).

Edit: Dat plaatje met die doorzichtige xbox, wat is dat voor zwart blokje voorop?

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 08-12-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
D4NG3R schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:12:
Gaaf! Ik adviseer je wel de casettes uit je NES/SNES/N64 te halen, omdat anders de pinnen verbuigen... Of zijn die consoles sowieso al kapot? (Omdat je er 4 van elk ofzo hebt :9 ).

Edit: Dat plaatje met die doorzichtige xbox, wat is dat voor zwart blokje voorop?
NES is kapot, beide SNES-sen zijn kapot. Kwam ik ook pas laatst achter, maar koop wel nieuwe :P
Zwarte blokje is voor de DVD remote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
Jesus wat een natte plasser post!! :9

Ik had voorheen dezelfde TV meubel :P Mijn receiver paste niet helemaal op de bovenste plank. Deze stak achter het hout nog wat meer naar boven uit. Hierdoor kon ik lastig lezen wat er op het beeld stond van mijn Sony STR-DA1200ES receiver :P

Heb je de glasplaten ook een steunpaaltje gegeven? Want bij mij gingen ze krom hangen door het gewicht. Dus had ik wat tussen de platen gebouwd waardoor ze recht bleven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09 11:00
Exorcist schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:01:
Ff een zut een geresizede plaatjes... :+
Damn, je zou er bijna een traantje bij wegpinken! Toffe foto waar je kat de set-up "bewaakt" 8)

"It's about time you showed up Fox!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style

3style

...

Sir_Hendro schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:31:
Ziet er inderdaad vetjes uit!! Hopelijk komt hij in meerdere talen beschikbaar. Waar zal deze game tevens gekocht kunnen worden? Ik kan me niet zo 1 2 3 bedenken welke winkel een Dreamcast game zal gaan verkopen :P
Kopen gaat via redspotgames.com. Je kunt al een preorder plaatsen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die glasplaat houdt de relatief zware Pioneer VSX-516 an sich prima, dus heb het zo gelaten. Versterker was beneden overbodig na het plaatsen van een HDMI DTS-HD versterker ;)

En ja, de kat ligt graag op die TV...die is de andere twee TV's in huis (LCD's) zat denk ik :+
Verder heb ik de huidige setup van de woonkamer niet meegenomen, maar dat is niet retro. Staan dus nog twee 360's in de woonkamer, een Wii en een PS3, en nog een PS3 in de slaapkamer. De 360 daar heb ik verkocht, werd wat teveel van het goede.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Leuke overzichtfoto's kerel, zoiets wil ik wel vaker zien :)

We zijn niet alleen, retro liefhebbers, haha! :P

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walterg
Exorcist schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:45:
[...]

Ik heb ze op beiden, maar merk persoonlijk niet gigantisch veel verschil. Als je geen PS1 hebt zijn het iig must-haves op de Saturn :)
Heb even gegoogled en vond dit, een directe vergelijking tussen de saturn en ps1 versie.

Op die pagina stond een link naar een interessant artikel: Games That Pushed The Limits. Een overzicht van de games die de verschillende consoles technisch gezien het beste hebben benut.

Leuke foto's trouwens! Ik heb geen zolder oid die ik zo kan inrichten helaas...

De hoeveelheid games die zichtbaar zijn opgesteld zal bij mij iets lager liggen, maar mijn Neo Geo AES carts gaan zeer zeker een prominent plekje krijgen :*)

[ Voor 16% gewijzigd door walterg op 09-12-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Nog wat binnengekregen voor N64 de laatste tijd:

- Diddy Kong Racing
- Mario Party 2
- Mario Party 3
- Paper Mario 64

Ennnn, een Doctor V64.. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Starwing binnen ;D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, net nog ff één van de defecte SNES-sen open gemaakt, en flink geblazen. Die doet het weer ;)

Gelijk met ms. Exorcist wat Mario, Donkey Kong en Home Alone gedaan. Leuk :)
Ze is er zelf ook in geinteresseerd, in die zin dat ze kasten voor me koopt en zo nu en dan games haalt voor me :).

Lievelingsspel van haar is Felix the Cat voor de Gameboy, meeste GB spellen zijn dan ook van haar. Wel leuk dat ik mezelf lekker kan laten gaan met die retrozooi, als ik zo nu en dan mensen om me heen hoor vinden de dames een PS3 of Xbox in de woonkamer al te veel.

Eveneens kwam ik erachter dat ik Destruction Derby 1 voor de PS1 niet heb, alleen voor Saturn. Zou zweren dat ik hem had. Maar weer 's bestellen dan :)

• opblaashaas
  • Laatst online: 12-09 09:57
Exorcist, is dat die felix game waarin je telkens ander wapen krijgt beginnend met een Mand met bokshandschoen er in? Die had ik op zo'n 100 spellen kaartje staan. Wel berg rotzooi op zulke kaartjes met veel van hetzelfde onder andere naam. -_-

Verwijderd

opblaashaas schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:57:
Exorcist, is dat die felix game waarin je telkens ander wapen krijgt beginnend met een Mand met bokshandschoen er in? Die had ik op zo'n 100 spellen kaartje staan. Wel berg rotzooi op zulke kaartjes met veel van hetzelfde onder andere naam. -_-
Klopt, die kan je upgraden met melkflessen waarna je oa een goochelaar kan worden, in een tank kan rijden enz. Wel vermakelijke standaardplatformer.

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Dreamcast-games maken comeback

Crazy taxi :9
Maar dan moet ik wel eerst een XboX360 of PS3 kopen :/
Magic6399 schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:56:
Dreamcast-games maken comeback

Crazy taxi :9
Maar dan moet ik wel eerst een XboX360 of PS3 kopen :/
Dat soort spellen "hoor" je op de originele console te spelen imho, niets is zo prettig als de originele games op de originele consoles.
opblaashaas schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:57:
Yes, dat is 'm. Maar 's zoeken voor de NES, maar compleet nog best prijzig.

[ Voor 32% gewijzigd door Exorcist op 16-12-2010 11:02 ]

• CrystalViriS
Exorcist schreef op donderdag 16 december 2010 @ 11:01:
[...]

Dat soort spellen "hoor" je op de originele console te spelen imho, niets is zo prettig als de originele games op de originele consoles.
Ik wou net zeggen, als je er toch al een xbox360 of ps3 voor moet kopen kun je beter een dreamcast aanschaffen! (Als je die specifieke games weer wilt spelen iig). :)

• martijn007
  • Laatst online: 11:13
Mijn nieuwste aanwinst (Surf Blue AGS-101):

Afbeeldingslocatie: http://martijn-online.nl/files/GBA.jpg

Nu nog wachten op wat goede games die ik besteld heb, zodat we er ook echt van kunnen genieten. Misschien ook maar even bij mijn neefjes en nichtjes langs. Vragen of ze mijn oude Gameboy spellen nog hebben ;)

• Sir_Hendro
Ik wil ook een Surf-Blue met backlight!! Front light is niet zo mooi namelijk :P

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Sir_Hendro schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:21:
Ik wil ook een Surf-Blue met backlight!! Front light is niet zo mooi namelijk :P
Bij www.mariods.nl staan er twee.

Maar is dat echt zo'n groot verschil dan vergeleken met de standaard GBA SP?

Het schermpje van de oude GBA vond ik echt bagger, spiegelde als de neten. Je moet in ene goed verlichte kamer zitten, liefst bij het raam, om alles goed te kunnen zien.

Iemand ervaring met de Nintendo GameBoy Player voor de Game Cube? Ziet dat er goed uit?

• martijn007
  • Laatst online: 11:13
Plakjekaas schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:31:
[...]
[...]
Volgens mij is het al eerder in dit topic naar voren gekomen maar zie hier het verschil:
Afbeeldingslocatie: http://pocketmedia.ign.com/pocket/image/article/652/652641/gba-sp-goes-brighter-20050921020330737-000.jpg

ps als je goed zoekt kun je ze ook voor een stuk minder krijgen dan de €80 euro waarvoor die bij mariods.nl staat.

• Koldur
Plakjekaas schreef op donderdag 16 december 2010 @ 16:31:
[...]

Bij www.mariods.nl staan er twee.

Het schermpje van de oude GBA vond ik echt bagger, spiegelde als de neten. Je moet in ene goed verlichte kamer zitten, liefst bij het raam, om alles goed te kunnen zien.

Iemand ervaring met de Nintendo GameBoy Player voor de Game Cube? Ziet dat er goed uit?
Die GameBoy Player voor de Gamecube werkt echt perfect! Ik ben er zeer tevreden mee in ieder geval! Mijn GC inclusief GBP gekocht voor 20 Euro. Een losse player moet je echt niet meer dan 25 Euro voor neerleggen, denk er ook om dat de disc erbij zit!!! Anders heb je er niets aan!

Welke muziek vinden jullie nu echt geweldig? Ik heb toch een paar favorieten:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=EW4c-gTY5qo&feature=related"]YouTube: Village: Sim City (SNES) Music[/video]

Sim City (SNES) : bijna alles muziek die aanwezig is, heerlijk rustig en perfect passend bij de verscheidene fases in het spel.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=fHGl020GwrU"]YouTube: Discworld Music Unseen University[/video]

Discworld (PS1/Saturn), kon daar echt bij wegdromen, naast het fantasierijke verhaal. Bleef uren in je kop zitten, en ik betrap mezelf er nu nog steeds op het soms te neuriën ;)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=NmCCQxVBfyM"]YouTube: Original Tetris theme (Tetris Soundtrack)[/video]

Tetris (Gameboy), heerlijk deuntje...hier kocht je een GB voor :+

[video]http://www.youtube.com/watch?v=xFTT01Symx4"]YouTube: Mario A capella[/video]

Mario Bros. (NES), maar dan in a capella : erg leuk gedaan!

[video]http://www.youtube.com/watch?v=ozUcbeA4jjk"]YouTube: Chip 'n Dale Rescue Rangers for NES - Intro Theme[/video]

Chip 'n Dale (NES), de Rescue Rangers intro is zeer goed op de NES overgezet en alleen daarvoor werd de NES aangeslingerd :)

[video]http://www.youtube.com/watch?v=UVSEzF_qDcQ&feature=BF&list=PL46AF83BC3F05C666&index=38"]YouTube: Nintendo - Blaster Master - Area 1[/video]

Blaster Master (NES), wederom een erg goed in elkaar gezet (met beperkte middelen) deuntje. Ook al vond ik het spel eng (jaja), de muziek was prima.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=P1ayjnzXOYk&feature=related"]YouTube: TomBobBlender's Top 10 Sonic the Hedgehog Compositions[/video]

Sonic (Megadrive), zuiver, pakkend en prima passend bij het spel. Al had ik vroeger geen MD, bij een maatje dit spel spelen deed me vrolijk stemmen alleen al door de muziek (en het Segááááá introotje ;) )

[video]http://www.youtube.com/watch?v=Qvxs1vEhpPM"]YouTube: Snake Rattle 'n Roll Music 1 - Intro[/video]

Snake, Rattle 'n Roll (NES). Als je niet vrolijk bent, doe dit spel in je NES...en voilá ;)

Zal ongetwijfeld nog wel meer in mn hoofd krijgen, maar dit kwam bij mij direct omhoog. Wat jullie?

• DLX

DLX

Hahaha, stond op t punt die erbij te zetten...maar die heb ik zelf nooit gespeeld (had vroeger alleen Ducktales 2). Heb hem nu wel, dus binnenkort maar 's spelen (als ik een nieuwe connector heb).

Werd trouwens helemaal blij net http://www.retrogamefreak...bears-care-quest-complete toen ik dat zag. Helaas uitverkocht, zoek dat spel al een tijd (mijn passies zijn Troetelbeertjes, retrogames/computers, voetbal, auto's, vrouwen en Suske en Wiske). :P

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11:32
Pagina: 1 ... 14 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod