Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 13 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.697 views

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:18

D4NG3R

kiwi

:)

Japan gebruikt ook gewoon PAL?

Welke heeft zij?
Afbeeldingslocatie: http://www.cvgm.net/static/media/platform/image/Super_Nintendo_and_Famicom_thumb.jpg
Want:
Links = Europa & Japan
Rechts = Amerika

Blijf het vaag vinden waarom er toen geen wereldwijde standaard was voor TV poorten & protocollen. (Zoals nu HDMI)

En ook waarom de SNES uit Amerika er zo anders uit ziet. Een stickertje op de achterkant is toch voldoende lijkt mij :9 .

[ Voor 37% gewijzigd door D4NG3R op 11-11-2010 07:59 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
Ik heb zelf een chip geporgrammeerd, zodat als ik de reset knop ingedrukt houdt de SNES overschakelt naar 60Hz of terug. Dan hoef ik niet van die lelijke schakelaars te gebruiken. Schakelaars is wel minder moeite, makkelijker en niks mis mee, maar ik vond het wel een leuk leerprojectje.

[ Voor 23% gewijzigd door danielkraak op 11-11-2010 08:00 ]

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ikzelf gebruik gewoon van deze denk ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.solarbotics.com/assets/images/swt1/swt1-front-img_3269_pl.JPG

Twee van die dingen naast elkaar een beetje weggewerkt ga je echt niet zien :) .

[ Voor 31% gewijzigd door D4NG3R op 11-11-2010 08:04 ]

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

Nee, een Super Famicom is NTSC, maar heeft het huisje van een PAL-SNES
de Amerikaanse SNES is NTSC en heeft een "eigen uiterlijk"

20*350ZO45°

Verwijderd

D4NG3R schreef op donderdag 11 november 2010 @ 07:56:
Japan gebruikt ook gewoon PAL?

Welke heeft zij?
[afbeelding]
Want:
Links = Europa & Japan
Rechts = Amerika

Blijf het vaag vinden waarom er toen geen wereldwijde standaard was voor TV poorten & protocollen. (Zoals nu HDMI)

En ook waarom de SNES uit Amerika er zo anders uit ziet. Een stickertje op de achterkant is toch voldoende lijkt mij :9 .
Zij heeft de PAL snes maar met een converter speelt ze tot nu toe Japanse games feilloos. (DKC3 en Donald Duck Mahou no Boushi)

Wat is de US Snes trouwens lelijk met dat paarse.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 08:43 ]

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 08:43:
[...]

Zij heeft de PAL snes maar met een converter speelt ze tot nu toe Japanse games feilloos. (DKC3 en Donald Duck Mahou no Boushi)

Wat is de US Snes trouwens lelijk met dat paarse.
Het heeft zo ook wel zijn charmes. Gewoon leuk dat ze voor "Product Placement" in een bepaald werelddeel een andere behuizing kiezen.

In Europa kom je ook niet zo snel een auto tegen met stukken hourfineer :P

Afbeeldingslocatie: http://www.fuselage.de/ply70/70ply_sta_01b.jpg

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 12-09 20:24

Auredium

Informaticus Chaoticus

Gisteren twee commodore 64 (de originele en de tweede versie) op de kop getikt voor euh... 0 euro. :P
In principe zouden ze het moeten doen en ze krijgen idd ook gewoon spanning. Alleen krijg ik geen beeld. Nu heb ik waarschijnlijk een DIN2SCART kabel nodig. Ik zou er eentje zelf in elkaar kunnen brassen maar wil hem liever kant en klaar hebben. Iemand ideeen waar ik deze kan halen. Ik heb reeds gegoogled maar ik zoek liever een Nederlandse zaak/winkel ofzo.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Een C64 kun je het makkelijkst aansluiten met een DIN naar 4 tulpjes kabel. En uiteraard kun je die tulpjes weer in een standaard SCART adapter stoppen. Moet je zelf even zoeken op welk tulpje het video signaal en op welk tulpje het audio signaal staat, want dat weet ik niet meer uit m'n hoofd.

[ Voor 25% gewijzigd door mvdklip op 12-11-2010 11:01 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gravitone
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-02 18:41
Het beste beeld krijg je met een c64 door deze te verbinden met een s-video kabel. Helaas geen RGB mogelijk met de c64 omdat deze alleen luma en chroma uitspuugt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Auredium schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:25:
Gisteren twee commodore 64 (de originele en de tweede versie) op de kop getikt voor euh... 0 euro. :P
Cool. Er was ook nog een tussenversie, dus de vorm van de eerste serie, met witte toetsen van model 2.

Hebbes:
Afbeeldingslocatie: http://www.tecnologo.it/blog/wp-content/uploads/2008/10/commodore64.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door SeatRider op 12-11-2010 11:41 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:06
ben nu aan het rondkijken op het net om snes amerikaanse spellen te kopen. Maar is moeilijk:S
zie 3-4 verschillende soorten mortal kombat en ook 4-5 verschillende soorten street fighter. Wie weet welk deel van beide spellen ik het beste kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-09 20:11

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Deel 2 is sowieso een must... daarnaast kun je Ultimate MK3 nemen voor de meeste karakters :)

Streetfighter 2 turbo is het meest gezien...daarnaast is er ook Alpha 2, de streetfighter met laadtijden op de snes (zie ook youtube) vanwege de grote textures en audio...de oorspronkelijke chip in de cart werd geschrapt wegens bezuinigingen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Amerikaanse SNES is echt erg lelijk imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
die heb ik XD vind m wel wat logs hebben

Currently, item can be shipped only within the U.S. and to APO/FPO addresses. For APO/FPO shipments, please check with the manufacturer regarding warranty and support issues

zie ik bij amazon.com als ik bij een snes game kijk. Kan ik dit spel dan bestellen vanuit nederland?

[ Voor 108% gewijzigd door champion16 op 13-11-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

Je kan ook even op eBay kijken champion16.

Hier is een simpel lijstje voor USA games;

http://shop.ebay.nl/?_fro..._sacat=See-All-Categories

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
dank je wel:)
en ben van plan een 2e controller te kopen. Kan ik dan een eu snes controller kopen of moet de controller weer usa zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bellerophon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-09 16:34

Bellerophon

Persona non grata

Aero schreef op woensdag 10 november 2010 @ 00:31:
Ik heb een amerikaanse SNES gemod door er 2 switches op te maken... 1 om de lockout chip aan of uit te zetten en 1 om te kunnen switchen tussen 50/60 hertz...

Europese spellen verwachten namelijk ook een 50 hertz signaal, dus die switch heb je ook nodig... je kan als het spel begonnen is gewoon naar 60 hertz switchen zodat je geen zwarte balken meer hebt.

Ik heb juist voor een amerikaanse snes gekozen omdat ik dan niets aan het uiterlijk hoef te veranderen (met een europese snes moet je bv stukken van de bovenkant weghalen waar de cartridge in gaat) en omdat je dan ook gewoon Mario RPG kan spellen (lockout chip weer aanzetten).

Kijk anders op de volgende site om je snes om te bouwen:
http://www.mmmonkey.co.uk

En de onderdelen die je nodig hebt, kun je bv hier halen:
http://www.conrad.nl

Suc6
Nice... ik heb dat bij een PAL SNES, maar daar is dus het nodige aan veranderd... (heb hem trouwens zo gekocht van iemand). Zou willen dat ik het zelf kon :)

PSN: Bellerophon-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Ik geloof dat er wel een soort controller lock op de SNES zit. Ik geloof dat je geen USA/JAP controllers op een PAL SNES kan gebruiken, maar ik gebruik wel mijn PAL controller op een JAP Super Famicom zonder problemen. Denk dat het wel moet werken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
binnenkort een 5-tal games van ebay voor mijn usa snes kopen. Iemand nog tips voor goede spellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
wel duur. voor yoshi's island 10 dollar aan verzendkosten. In totaal dus 35 dollar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

champion16 schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:50:
wel duur. voor yoshi's island 10 dollar aan verzendkosten. In totaal dus 35 dollar :S
Ik heb je een tijd geleden een dm gestuurd. Met een pal snes ben je toch veel beter af als je lekker wil spelen, en je krijgt er nog geld bij ook. Hoef je niet zo moeilijk lopen doen...

Heb PM64 eindelijk maar eens gekocht, heerlijk spel :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Servor schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:09:
Gaan er nog mensen naar de Verzamelaars jaarbeurs in Utrecht in het weekend van 21 november? Ook altijd wel een leuke plek om aan retro spul te komen, toch?
Dit weekend dus! :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
http://www.amazon.com/gp/...697&sr=1-2&condition=used

hoe weet je nou of het spel pal of ntsc is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Even een update.

De Commodores worden mijn hobbykindjes voor voorlopig. Ik heb net 1 van beide aan de praat gekregen, de andere heeft helaas een defect videogedeelte. Nu heb ik eht toetsenbord van de MK I in de MK II gestopt waardoor deze nu 100% operationeel is.

Ik ben van plan het gehele ding op te schonen en eventueel een casemod door te voeren door het powerlampje van kleur te wijzigen en de kast over te spuiten. Maar dat is voorlopig nog in de planning.

The Informaticus Chaoticus is an endangered species who makes it's lair in the electric wires and dodgy electrical appliances and feasts primarily on old legacy systems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@champion16; hier een goedkope Yoshi's Island; http://cgi.ebay.com/SUPER...Games&hash=item53e4b8c219\

Wil je makkelijk doen, koop inderdaad een PAL SNES + PAL spellen, zoals sommigen al aangeven. Persoonlijk ga ik voor JAP, want Super Famicom spellen kosten in mijn ogen niet zo heel veel.

[ Voor 35% gewijzigd door DLX op 15-11-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit weekend EVO voor de Snes ontdekt. Wat een leuke en originele game zeg.
Het basisconcept is dat je door evolutie heengaat in verschillende tijdperken. Zo begin je als een vis, vervolgens amifbie, dinosaurus etc. Het toffe is dat je in de levels zelf kan bepalen welke eigenschappen je wil evolueren waardoor je allerlei bizarre en toffe combi's kan maken. Heb in de ijstijd nu een hert met hoorns, grote tanden en nijlpaard-huid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
jammer dat amazon.com alleen creditcard accepteerd:( weer een optie minder om spellen te kopen. weet iemand naast ebay en marktplaats nog een goede site voor import snes games?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Koop nou gewoon voor 2 of 3 tientjes een PAL SNES! :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Ik gebruik veel eBay + PayPal, is een mooie optie voor USA SNES spellen.

Of koop deze;

http://computer-software....humb_click=1#photoGallery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik een NTSC snes koop, krijg ik dan games die gewoon 60hz lopen en dus vrijwel gelijk zijn aan goede emulatie? Zit al een tijdje aan een Snes te denken maar de PAL-versies van veel games zijn belabberd met slome gameplay en balken.
Kom ik met een NTSC-Snes van dit probleem af?

Wat is vervolgens aan te raden: een Amerikaanse Snes of een Super Famicom? Wil graag wel de optie hebben om games uit alle regio's te spelen, zij het met converter aangezien ik nog Super Mario kart op cardridge heb.

Neem aan dat ik bij een NTSC-snes en/of Super Famicom ook een stepdown converter nodig heb?
Zijn Snes controllers universeel?
Hoe duur is een beetje USA-Snes en waar kan je die gemakkelijk kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:23:
Als ik een NTSC snes koop, krijg ik dan games die gewoon 60hz lopen en dus vrijwel gelijk zijn aan goede emulatie? Zit al een tijdje aan een Snes te denken maar de PAL-versies van veel games zijn belabberd met slome gameplay en balken.
Kom ik met een NTSC-Snes van dit probleem af?
Yep, 60hz en geen balken.
Wat is vervolgens aan te raden: een Amerikaanse Snes of een Super Famicom? Wil graag wel de optie hebben om games uit alle regio's te spelen, zij het met converter aangezien ik nog Super Mario kart op cardridge heb.
Zou dan voor een NTSC-U gaan aangezien je dan je slot niet uit hoeft te zagen.
Neem aan dat ik bij een NTSC-snes en/of Super Famicom ook een stepdown converter nodig heb?
Yep, of een adapter die wel 220V lust.
Zijn Snes controllers universeel?
Nope.
Hoe duur is een beetje USA-Snes en waar kan je die gemakkelijk kopen?
Zijn iets duurder dan een PAL, omdat ze slechter verkrijgbaar zijn.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza nl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:28:
Dit weekend EVO voor de Snes ontdekt. Wat een leuke en originele game zeg.
Het basisconcept is dat je door evolutie heengaat in verschillende tijdperken. Zo begin je als een vis, vervolgens amifbie, dinosaurus etc. Het toffe is dat je in de levels zelf kan bepalen welke eigenschappen je wil evolueren waardoor je allerlei bizarre en toffe combi's kan maken. Heb in de ijstijd nu een hert met hoorns, grote tanden en nijlpaard-huid.
Evo:search for eden is 1 van de meest originele games ooit gemaakt. Sowieso in mijn snes top 5. Mooie graphics, geweldige soundtrack, en zeer veelzijdige gameplay.Ik vond sommige delen in de "verhaallijn" ook erg ontroerend, o.a. het einde van het 3e tijdperk. Ik zou willen dat er ooit nog een remake op kwam!

Hoe ver ben je trouwens in de game? Ik zal niet teveel "spoilen" in ieder geval..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Even nogmaals ter info; Ik gebruik mijn PAL SNES controller op mijn JAP Super Famicom en dat werkt 100%. Ook gebruik ik gewoon mijn PAL SNES adapter op mijn Super Famicom.

In princiepe kan je dus gewoon een losse Super Famicom console aangeschaffen, als je al een PAL SNES hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Servor schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:52:
Ja idd, echt heh..? 8)7

E.V.O. kende ik ook nog niet, maar het ziet er een beetje saai uit als ik Youtube zo bekijk. Maar dat heb ik dus fout gezien de positieve reacties hier? :)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
De laatste aanwinst is hier een SCART RGB kabel uit de UK voor m'n Megadrive 2. Had even (weer :P ) m'n twijfels of het goed zou komen aangezien de eBay verkoper 10 dagen niks van zich heeft laten horen (ook m'n vraag drie dagen geleden is genegeerd) maar het is wéér goedgekomen.

Heb nu nog een Sonic 2 + Sonic poster tegoed van ome eBay maar die is pas een paar dagen geleden verstuurd (wederom vanuit de UK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
Servor schreef op maandag 15 november 2010 @ 12:52:
Vind ik teveel zonde. En heb ruimtegebrek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Dus liever zet je het mes in een perfect functionerende SNES in plaats van een andere te kopen waar je nog eens veel meer aan zult hebben? Beetje kromme redenering :p Maargoed, ieder zijn ding.

Daarnaast, hoeveel plek neemt een snes in.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
heb in mijn woonkamer al een playstation 2, usa snes, hdd recorder en xbox 360 aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bazza nl schreef op maandag 15 november 2010 @ 14:53:
[...]

Evo:search for eden is 1 van de meest originele games ooit gemaakt. Sowieso in mijn snes top 5. Mooie graphics, geweldige soundtrack, en zeer veelzijdige gameplay.Ik vond sommige delen in de "verhaallijn" ook erg ontroerend, o.a. het einde van het 3e tijdperk. Ik zou willen dat er ooit nog een remake op kwam!

Hoe ver ben je trouwens in de game? Ik zal niet teveel "spoilen" in ieder geval..
Ik ben in de ijstijd met mijn hert/neushoorn/rat combi.
Sp33dFr34k schreef op maandag 15 november 2010 @ 18:28:
[...]

Ja idd, echt heh..? 8)7

E.V.O. kende ik ook nog niet, maar het ziet er een beetje saai uit als ik Youtube zo bekijk. Maar dat heb ik dus fout gezien de positieve reacties hier? :)
De game is vrij simpel maar het is leuk om te zien in wat voor verschillende dieren je kan evolueren door bepaalde delen van je lichaam te upgraden. Het leuke is dat je ook daadwerkelijk bij elke upgrade een andere sprite ziet (grotere tanden, opeens andere staart) wat het leuk maakt om te kijken hoe jouw dier er allemaal uit kan zien.
Je kan erg veel kanten op en het is leuk om door verschillende tijdperken heen te wandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
champion16 schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:15:
binnenkort een 5-tal games van ebay voor mijn usa snes kopen. Iemand nog tips voor goede spellen?
Inmiddels zijn we al weer wat verder. Maar wat een vraag! De snes was voor mij de gouden eeuw van consoles. Super veel leuke games in tal van genres. Dus de natuurlijke tegenvraag is, wat vind je leuk, welke spellen heb je al?

Hier iig 5 games die ik na al die jaren nog geweldig vind (bewust zonder volgorde)

Super Mario World: laatst ook bekend geworden dat het de favo mario van Miyamoto is. Het is voor mij nog steeds de beste mario ever.
Donkey Kong Country: Ook een fantastische platformer, met voor de tijd amazing gfx en.......werkelijk fenomenale muziek (onderwater levels O+ )
Contra/Probotector: Fantastische run en gun gameplay en ook erg leuk om met iemand anders samen te spelen
Super mario kart In dit spel moet je nog enigsinds kunnen rijden, ook de leukste mariokart imho.
Zelda: Het word saai, maar DE beste zelda imho, Speelt fantastisch weg.

honorable mention: Sf2: dit spel heb ik dood gespeeld, maar het orgineel was een dramatische pal versie. De latere versies zijn ook nu nog leuk maar ze zijn ingehaald door HD remix.

Ik vergeet natuurlijklijk nog zat andere toppers, maar met deze 5 games kun je behoorlijk vooruit! Enjoy.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
welke donkey kong country moet ik kopen? zijn er namelijk 3 en heb alleen de eerste gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

champion16 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:04:
welke donkey kong country moet ik kopen? zijn er namelijk 3 en heb alleen de eerste gespeeld.
Gewoon netjes bij 1 beginnen en dan later 2 en 3 bijkopen. Is overigens ook de volgorde van steeds duurde worden.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
champion16 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:04:
Zelf alleen 1 gekocht, toen 2 kwam koos ik voor yoshi's island (ook een zeer goede game btw) Toen 3 kwam had ik geen interesse meer (denk dat ik toen al een Saturn had en/of een pc).

Maar denk dat Richard's idee erg goed is :D

[ Voor 31% gewijzigd door Sagat op 16-11-2010 15:16 ]

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Donkey Kong Country 1 is vet. Die heb ik zeer veel gespeeld samen met mijn broer :)

Ik had van het weekend nog mijn oude Corsair HX520 en een Samsung 1.5TB HDD geruild voor:

- Sony PSP 1000 wit
- GTA: Vice City Stories
- Virtua Tennis 3
- Killzone
- Mind Quiz
- World Series Poker

Ben ondertussen lekker aan het GTA spelen :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutix
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09-2024
Donkey Kong Country 1 is inderdaad vet! Die heb ik ook super veel gespeeld. Mijn neefje speelt ide nog regelmatig als die hier komt :P

Nothing to see here!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Laatst online: 10-09 23:36
Donkey Kong Country 1, Mario World 1 en Starwing zijn mijn favoriete SNES games. Ik heb ze dan ook in mijn collectie en speel ze ook af en toe. Super Mario World vind ik samen met New Super Mario Bros op de Wii toch wel de leukste Mario games tot nu toe. :D

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Kan iemand mij eigenlijk helpen met deze trick:
http://www.mmmonkey.co.uk...tendo/snes-switches-1.htm

Solderen ect geen punt, maar ik weet NIET welke componenten ik waar moet halen voor niet al te veel geld :P .

Ik ga het uitvoeren op een PAL snes, in principe gewoon met PAL spellen. Maar breedbeeld en 60Hz wanneer mogelijk is wel prettig d:)b

[ Voor 23% gewijzigd door D4NG3R op 16-11-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oyster
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Oyster

Prince

2 x Single Pole - Double Throw switches
1 x 2.2K ohm Resistor
Wire (Kynar preferred)
Nou dat moet iedere elektronica hobby zaak wel hebben. Kijk anders eens op dickbest.nl

edit: dickbest heeft alles wat je nodig hebt.

[ Voor 11% gewijzigd door Oyster op 16-11-2010 16:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Hm, ben ik dan de enige die DKC 1 de minste vindt? :P

Ik vind 2 en 3 leuker! Ik weet alleen niet zeker welke ik nou het allerleukst vind... 2 of 3... Ze hebben allebei weer dingen die superleuk zijn, maar dat zijn andere dingen. 2 èn 3 zijn de leukste. :)

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

l0c4lh0st schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:48:
Hm, ben ik dan de enige die DKC 1 de minste vindt? :P

Ik vind 2 en 3 leuker! Ik weet alleen niet zeker welke ik nou het allerleukst vind... 2 of 3... Ze hebben allebei weer dingen die superleuk zijn, maar dat zijn andere dingen. 2 èn 3 zijn de leukste. :)
Uiteindelijk vind ik deel 1 ook het minst leuke van alle... echter was deze wel het meest baanbrekende voor zijn tijd, waardoor de meeste mensen `m flink koesteren. Erg begrijpelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind deel 1 een iets ander spel. Het is een stuk simpeler qua opzet. Geen munten die je moet verzamelen, geen teamlid-weggooi moves. Persoonlijk vind ik dit pluspunten van deel 2 en 3 maar kan me ook voorstellen dat mensen liever hierdoor deel 1 spelen. Het hangt er ook vanaf als welke kongs je graag speelt. Als je dat gezweef van Dixie niks vind kan je beter bij het origineel blijven.
Hoe dan ook, alle 3 de delen zijn musthaves.

In gerelateerd nieuws heb ik afgelopen weekend eindelijk deel 2 uitgespeeld. Leuke eindbaas. Pittig, maar leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

Zo, Ik heb de commodore 64 up and running weten te brengen. Wel eerst even moeten poetsen, man wat was dat ding smerig. :P

Op een 32 inch TFT ziet het wel relaxed uit, alles goed leesbaar. :P
Ik heb nog nooit een commodore gehad om mee te spelen, maar ik heb inmiddels wel met succes 'Hello world' weten te schrijven en op weten te slaan op tape via een datasette en er vanaf weten te laden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Laatst online: 11-09 17:01

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

ook maar eens mijn nieuwe aanwinsten tonen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MOvRQvbsnoILM9gj95oOD7Qi/thumb.jpg

verder krijg ik morgen nog castlevania binnen voor nes.

opzich niet zo heel spannend alleen mega man 1 is nogal zeldzaam kennelijk.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@Auredium; print Hello World? :)

MegaMan en Double Dragon zijn spellen die ik nog wil... Het is alleen dat de Famicom versie van MegaMan (Rockman) een beetje duur is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Weet iemand van jullie trouwens of het mogelijk is om een snes aan te sluiten via VGA? Of kan dit niet, want het lijkt mij prettig om hem aan te sluiten op mijn nieuwe monitor :) .

Heb hier nog een oude gamecube SCART kabel liggen, welke zou moeten werken (2 pinnen zijn afgebroken dus ik kan dit niet vaststellen). .

Het audiosignaal is simpelweg te splitsen, omdat dat gewoon analoog is. Dat moge geen probleem zijn.

het enige wat ik wel eens heb gelezen is dat monitoren soms niet overweg kunnen met 50Hz, en dat het voltage van scart hoger is als dat van VGA, maar dat is met 1 of meerdere weerstanden op te lossen.

In principe:
Afbeeldingslocatie: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/images/cable_wiring.gif

Rood + Rood Aarde
Groen + Groen Aarde
Blauw + Blauw Aarde
VSync + Vsync Aarde

Gamecube:
Afbeeldingslocatie: http://members.optusnet.com.au/eviltim/gamescart/gamecube.png

Op de audio na moet je de scart aansluiting even wegdenken en voor een VGA aansluiting vervangen.
Edit: Of zeggen jullie, koop .... kant en klare oplossing?

Edit2: Eventueel bouw ik gewoon een VGA poort achterop in :9 .

[ Voor 15% gewijzigd door D4NG3R op 17-11-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdklip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-09 17:29
Vanuit de Amiga wereld weet ik dat het vrij lastig is om een RGB apparaat (SNES, Amiga) aan te sluiten op een PC VGA monitor. Bijna geen enkele monitor kan 50Hz aan. De meeste kans maak je met oude (Amiga) monitoren of juist nieuwere LCDs.

[ Voor 18% gewijzigd door mvdklip op 17-11-2010 13:19 ]

Gasloos sinds 2019 - WP Atlantic Calypso - Pelletkachel - Citroën e-C3 Max - Peugeot e-208 Active - Zappi v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

mvdklip schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:18:
Vanuit de Amiga wereld weet ik dat het vrij lastig is om een RGB apparaat (SNES, Amiga) aan te sluiten op een PC VGA monitor. Bijna geen enkele monitor kan 50Hz aan. De meeste kans maak je met oude (Amiga) monitoren of juist nieuwere LCDs.
Daarom dus, het zal bij 60Hz spellen geen probleem opleveren, maar als een spel dit niet ondersteunt :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auredium

Auredium

Informaticus Chaoticus

GOUDSBS schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:05:
@Auredium; print Hello World? :)

MegaMan en Double Dragon zijn spellen die ik nog wil... Het is alleen dat de Famicom versie van MegaMan (Rockman) een beetje duur is :(
Nou ja, meer zoiets:

10 ?"Hello World"
20 End

Daarna

Save "Hallo",1 en mijn datasette aanzetten. :P
Maar ik heb nog niet eerder met een Commedore 64 gewerkt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Zo, Sonic 2 is ook binnen, in een echt perfecte staat moet ik zeggen. Zelfs de promotional Sonic poster die er kennelijk bijzat heb ik erbij en die is ook nog nagelnieuw. Nu is mijn 'oeh deze games wil ik sowieso hebben' gedeelte wel redelijk compleet afgezien van 1 of 2 Mickey Mouse titels (wat de Megadrive betreft dan!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 21:22

LoCuTuS2000

Resistance is futile

D4NG3R schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:23:
Weet iemand van jullie trouwens of het mogelijk is om een snes aan te sluiten via VGA? Of kan dit niet, want het lijkt mij prettig om hem aan te sluiten op mijn nieuwe monitor :) .

Heb hier nog een oude gamecube SCART kabel liggen, welke zou moeten werken (2 pinnen zijn afgebroken dus ik kan dit niet vaststellen). .

Het audiosignaal is simpelweg te splitsen, omdat dat gewoon analoog is. Dat moge geen probleem zijn.

het enige wat ik wel eens heb gelezen is dat monitoren soms niet overweg kunnen met 50Hz, en dat het voltage van scart hoger is als dat van VGA, maar dat is met 1 of meerdere weerstanden op te lossen.

In principe:
[afbeelding]

Rood + Rood Aarde
Groen + Groen Aarde
Blauw + Blauw Aarde
VSync + Vsync Aarde

Gamecube:
[afbeelding]

Op de audio na moet je de scart aansluiting even wegdenken en voor een VGA aansluiting vervangen.
Edit: Of zeggen jullie, koop .... kant en klare oplossing?

Edit2: Eventueel bouw ik gewoon een VGA poort achterop in :9 .
Volgens mij zal dat niet werken omdat RGB een enkele VSync heeft en VGA een horizontale & verticale VSync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Volgens mij zal dat niet werken omdat RGB een enkele VSync heeft en VGA een horizontale & verticale VSync.
Klopt volgens mij moet je 15 Khz RGB interlaced omzetten naar 30 Khz VGA de-interlaced signaal en dat gaat alleen met een converter.

Ik heb zelf een composite naar VGA converter voor mijn SNES.

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Hubert schreef op woensdag 17 november 2010 @ 09:04:
ook maar eens mijn nieuwe aanwinsten tonen.

[afbeelding]

verder krijg ik morgen nog castlevania binnen voor nes.

opzich niet zo heel spannend alleen mega man 1 is nogal zeldzaam kennelijk.
Mega Man 1 is eigenlijk niet zo zeldzaam... soms kom je ze in bosjes tegen, dan weer een jaar niet.

Deel 1 is hier (NL) niet zoveel verkocht. De reeks werd bij deel 2 populair. Daar zijn ook meerdere batches met verschillende stickers van.

• champion16
net killer instinct, donkey kong country 1, mario kart en samurai shodown besteld voor de snes:) uit amerika.

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

LoCuTuS2000 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:25:
[...]

VSync Grond was dus de H Sync, had niet goed gekeken ;).
GOUDSBS schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:54:
[...]

Klopt volgens mij moet je 15 Khz RGB interlaced omzetten naar 30 Khz VGA de-interlaced signaal en dat gaat alleen met een converter.

Ik heb zelf een composite naar VGA converter voor mijn SNES.
Mag ik vragen welke? Eventueel zou een N64 of GC -> VGA kabel ook moeten werken.

Erg veel moderne monitoren ondersteunen trouwens gewoon de 15Khz signalen voor een TV scherm. Maar het risico zit er in dat ik mn Monitor frituur door dat maar stomweg aan te sluiten (Component/Composiet/Scart maakt gebruik van voltages tot 54v, HD15 (VGA) gebruikt maar 12v. beetje verschil :9 )

[ Voor 17% gewijzigd door D4NG3R op 18-11-2010 14:37 ]

Verwijderd

champion16 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:33:
net killer instinct, donkey kong country 1, mario kart en samurai shodown besteld voor de snes:) uit amerika.
Goede keuze. Vooral die laatste is ondergewaardeerd.

• champion16
langzaam aan mijn collectie snes games aan uitbreiden. Ook nog the bruce lee story besteld:)

• walterg
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 09:12
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:38:
[...]

Goede keuze. Vooral die laatste is ondergewaardeerd.
Ik heb de Genesis versie van Samurai Showdown destijds gehad en heb inmiddels de Neo Geo AES versie van 1 en 2. Ik denk dat de SNES/Genesis versies ondergewaardeerd waren omdat ze inferieur waren aan de 'echte'.

Ik heb me in ieder geval vroeger goed vermaakt met de 'inferieure' :)

Verwijderd

walterg schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:46:
[...]

Ik heb de Genesis versie van Samurai Showdown destijds gehad en heb inmiddels de Neo Geo AES versie van 1 en 2. Ik denk dat de SNES/Genesis versies ondergewaardeerd waren omdat ze inferieur waren aan de 'echte'.

Ik heb me in ieder geval vroeger goed vermaakt met de 'inferieure' :)
Had deze versie wel of geen bloed?

@Champion
Sorry maar hoe goed Bruce Lee ook was en hoe goed de film ook was, de game is bagger.

• DLX

DLX

Mag ik vragen welke? Eventueel zou een N64 of GC -> VGA kabel ook moeten werken.

Erg veel moderne monitoren ondersteunen trouwens gewoon de 15Khz signalen voor een TV scherm. Maar het risico zit er in dat ik mn Monitor frituur door dat maar stomweg aan te sluiten (Component/Composiet/Scart maakt gebruik van voltages tot 54v, HD15 (VGA) gebruikt maar 12v. beetje verschil :9 )
Tja ik weet vanuit de arcade wereld dat je een Tri-Sync monitor nodig hebt om 15 khz (RGB) via DSUB15 aan te sluiten. Het gebruikt dus dezelfde connector als VGA, maar is het signaal is GEEN VGA. Ik ken geen computer monitor die 15 khz is.... maar goed ik weet ook niet alles...

Als je dus RGB wil gebruiken, gebruik gewoon RGB SCART, maar dat zal je monitor niet ondersteunen.

Wil je RGB omzetten naar VGA dan heb je toch echt dit nodig;

http://cgi.ebay.nl/RGB-CG...ain_0&hash=item1e5e3e8ca7

PS. Deze heb ik niet, want ik zet composite om naar VGA, maar het idee is het zelfde.

• champion16
is meer herinneringen voor mij. Vroeger veel gespeeld namelijk.

• champion16
johnkimble, nog snes aanraders die ik in huis moet halen?

• ToCuS
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 10:45

ToCuS

It begins in the brain!

ik blijf "street fighter 2" ook nog steeds tof vinden, das voor toch wel de game die ik af en toe uit de kast haal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

champion16 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:08:
johnkimble, nog snes aanraders die ik in huis moet halen?
Nouja geef maar aan van wat voort soort games je houdt :P

Uit de losse pols zijn de mario en de andere delen van de Donkey Kong reeks erg goed.
Daarnaast per genre nog wat:

Vecht:
  • Streetfighter Turbo
  • Mortal Kombat 2
  • Fatal Fury 2
Beat'm up:
  • De Final Fight reeks (ook al is deel 1 een wat brakke versie van de arcade versie, hij speelt lekker)
  • Turtles in Time
Platform:
  1. Mickey Mouse: The Magical Quest
  2. Eigenlijk wel elke Disney-platformer (Lion King, Aladdin etc)
  3. Megaman X 1-3
  4. Megaman 7
Puzzle:
  • Tetris & Dr Mario
  • Tetris Attack
  • Goof Troop (erg goed in co-op)
Anders:
  • Simcity
  • E.V.O.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
  • Laatst online: 29-06-2016
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 07:01:
[...]

Nouja geef maar aan van wat voort soort games je houdt :P

Uit de losse pols zijn de mario en de andere delen van de Donkey Kong reeks erg goed.
Daarnaast per genre nog wat:

Vecht:
  • Streetfighter Turbo
  • Mortal Kombat 2
  • Fatal Fury 2
Beat'm up:
  • De Final Fight reeks (ook al is deel 1 een wat brakke versie van de arcade versie, hij speelt lekker)
  • Turtles in Time
Platform:
  1. Mickey Mouse: The Magical Quest
  2. Eigenlijk wel elke Disney-platformer (Lion King, Aladdin etc)
  3. Megaman X 1-3
  4. Megaman 7
Puzzle:
  • Tetris & Dr Mario
  • Tetris Attack
  • Goof Troop (erg goed in co-op)
Anders:
  • Simcity
  • E.V.O.
En dan de RPG's vergeten? Weliswaar een hoop US only spul (Final Fantasy II en III, Chrono Trigger, Earthbound, Super Mario RPG), maar ook PAL zijn er een aantal prima spellen (Illusion of Time, Terranigma, Secret of Mana / Evermore).

Gamertag: Kapstokman (360, One); PSN ID: Kikuichimonji_87 (PS3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren Noah's Ark en Chip 'n Dale voor de NES binnengekregen. Beiden compleet met doosje en boekje.

Noah's Ark is echt een vaag spel zeg.... maar wel heel erg vet! Het is een shooter waarin je Noah bestuurt die dieren moet redden om in zijn ark te flikkeren. Door powerups te verzamelen kun je in een vogel, een vis of een soort lopend standbeeld veranderen. Ik denk dat de meesten het spel wel kennen van AVGN.

Chip 'n Dale is ook erg leuk, alleen wel belachelijk makkelijk. Dat spel heeft mogelijk de makkelijkste eindbazen in een game ooit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Chip 'n Dale is echt 1 van de leukere 2 player games op de NES :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 november 2010 @ 12:24:

Chip 'n Dale is ook erg leuk, alleen wel belachelijk makkelijk. Dat spel heeft mogelijk de makkelijkste eindbazen in een game ooit 8)7
Idd ja, Die laatste eindbaas, Fat Cat, slaat helemaal nergens op. Enige wat hij doet is een sigaar roken dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Gisteren op de verzamelaarsbeurs in de Jaarbeurs geweest, viel helaas vies tegen qua gaming spul. Heb ergens een verdwaalde NES (in doos, dat wel) gezien, wat Atari spul en ik heb zelf nog een mooie Game Gear voor drie tientjes gekocht met 2 Sonic en 2 Mickey Mouse spellen erbij. Leuk voor de hobby, maar niet echt waar ik naar op zoek was. Heb nog wel een paar verdwaalde Megadrive spellen gezien ook maar niks dat ik wilde. Voelde me ook niet 100% dus had verder ook geen zin om 6x die beurs over te gaan, ben vroeg naar huis gegaan.

Maar goed, die Game Gear is wel aardig. Moet er nog een adaptertje voor hebben want op penlite's schijnt hij het niet lang uit te houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Laatst online: 12-09 09:57
Als je dan toch over goede rpg's begint mag tales of phantasia niet ontbreken, dat en zelda ALTTP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
opblaashaas schreef op maandag 22 november 2010 @ 08:36:
Als je dan toch over goede rpg's begint mag tales of phantasia niet ontbreken, dat en zelda ALTTP.
Tales of Phantasia is JAP only (en dus onnavolgbaar tenzij de de taal machtig bent), en A Link to The Past is geen RPG...wel een aanrader inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

ElBarto schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:22:
[...]

A Link to The Past is geen RPG...wel een aanrader inderdaad.
Ik zou die ook onder de noemer RPG willen plaatsen, vind jij het een adventure ofzo?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Action-adventure, zoals Wikipedia aangeeft. Vind zelf Final Fantasy meer een RPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo, een hele zut games bestel op retrogamefreak...als het woensdag () binnen is zal ik de foto's posten :)

Verder vandaag ook nog Dicky Tracy (compleet) daar besteld. Vond het vroeger een leuk spel, al is het mega moeilijk/niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElBarto
Richard schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:26:
[...]

Ik zou die ook onder de noemer RPG willen plaatsen, vind jij het een adventure ofzo?
Ik snap nooit hoe mensen er bij komen om Zelda een RPG te noemen. Het heeft echt nauwelijks kenmerken van het genre.

Een RPG is gebaseerd op statistieken (welk level heb je, hoe hoog is je strength/defense, etc.) en daar wordt de gameplay op gebaseerd. Bij Zelda heb je wel hartjes en 2 a 3 verschillende zwaarden per game, maar die krijg je tijdens het spelverloop of door exploratie. In een RPG zou je om sterker te worden (random) encounters moeten afwerken om in level te stijgen en goud te verdienen, waarmee je je in winkels nogmaals kunt versterken. Bovendien heb je in een RPG eigenlijk altijd meerdere party members waar je in Zelda alleen met Link speelt.

Zelda heeft meer met platformers te maken dan met een RPG's. Niet zo verwonderlijk natuurlijk als je eens bekijkt wat Miyamoto zoal gemaakt heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazza nl
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 10-03-2023
ElBarto schreef op maandag 22 november 2010 @ 14:35:
[...]

Ik snap nooit hoe mensen er bij komen om Zelda een RPG te noemen. Het heeft echt nauwelijks kenmerken van het genre.

Een RPG is gebaseerd op statistieken (welk level heb je, hoe hoog is je strength/defense, etc.) en daar wordt de gameplay op gebaseerd. Bij Zelda heb je wel hartjes en 2 a 3 verschillende zwaarden per game, maar die krijg je tijdens het spelverloop of door exploratie. In een RPG zou je om sterker te worden (random) encounters moeten afwerken om in level te stijgen en goud te verdienen, waarmee je je in winkels nogmaals kunt versterken. Bovendien heb je in een RPG eigenlijk altijd meerdere party members waar je in Zelda alleen met Link speelt.

Zelda heeft meer met platformers te maken dan met een RPG's. Niet zo verwonderlijk natuurlijk als je eens bekijkt wat Miyamoto zoal gemaakt heeft.
Eens!
Het enige wat in de buurt van RPG komt is Zelda 2, waar je met het verslaan van vijanden XP-punten krijgt, die je vervolgens kunt gebruiken om je life-, force- of magic meter aan te vullen. Verder heeft het meer met Adventure te maken. Maar ALTTP blijft natuurlijk een vette aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchie!
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-12-2023

Dutchie!

....

Ik wil niet gaan handelen op GoT, maar heeft er iemand nog een goede website (naast ebay/marktplaats) waar je N64(games) kan verkopen? moet van m'n spullen af... ;( DM mij om topic vervuiling te voorkomen...

[ Voor 10% gewijzigd door Dutchie! op 22-11-2010 20:43 ]

Living in Australia! - Ja, ik heb dyslectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stalllone schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:43:
Ik wil niet gaan handelen op GoT, maar heeft er iemand nog een goede website (naast ebay/marktplaats) waar je N64(games) kan verkopen? moet van m'n spullen af... ;( DM mij om topic vervuiling te voorkomen...
Retrogamefreaks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opblaashaas
  • Laatst online: 12-09 09:57
ElBarto schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:22:
[...]

Tales of Phantasia is JAP only (en dus onnavolgbaar tenzij de de taal machtig bent), en A Link to The Past is geen RPG...wel een aanrader inderdaad.
Wist dat deze op de snes is uitgekomen, al heb ik hem zelf op volgens mij de GBA gespeeld. Heerlijke humor had dat spel en de tales of serie is sowieso 1 van de beteren op rpg gebied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plakjekaas
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-07-2024
Stalllone schreef op maandag 22 november 2010 @ 20:43:
Bij retro game winkeleltjes geven ze je nooit het geld wat een spel waard is.
Het is goedkoop inkopen en duur verkopen.

Bagger spellen kan je wel proberen, maar spellen die zeldzaam zijn of waar veel vraag naar is zou ik op Marktplaats ofzo plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12-09 12:35
Plakjekaas schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 17:13:
[...]

Bij retro game winkeleltjes geven ze je nooit het geld wat een spel waard is.
Het is goedkoop inkopen en duur verkopen.

Bagger spellen kan je wel proberen, maar spellen die zeldzaam zijn of waar veel vraag naar is zou ik op Marktplaats ofzo plaatsen.
Inderdaad... op marktplaats worden er ook altijd standaard lage boden geplaatst door dat soort bedrijfjes op advertenties. Liefst kopen ze volgens mij consoles voor 10 euro die je vervolgens voor >30 euro in hun eigen website/winkel kunt kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:37
Weet iemand of de total control 2 / total control plus voor de Sega Dreamcast werkt met een 100hz PS2 lightgun? Mijn 100hz crt tv ondersteunt geen 50/60 hz ;( en er zijn ook geen 100hz dreamcast lightguns.

Afbeeldingslocatie: http://image4.play-asia.com/350/PA.00149.002.jpg

Afbeeldingslocatie: http://image1.play-asia.com/350/PA.00527.002.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Niet online
Horen de kleuren van een Game Gear flets en washed out te zijn? Ik weet dat het oude techniek is maar het is niet echt een pretje om zo te spelen eigenlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Servor schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:52:
Horen de kleuren van een Game Gear flets en washed out te zijn? Ik weet dat het oude techniek is maar het is niet echt een pretje om zo te spelen eigenlijk...
GameGear & Lynx zijn niet echt fijn om mee te spelen nee. Of het ouderdom is dat ie flets en washed out zijn, of dat het gewoon gebrek in techniek is durf ik niet te zeggen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:21
Richard schreef op woensdag 24 november 2010 @ 22:07:
[...]

GameGear & Lynx zijn niet echt fijn om mee te spelen nee. Of het ouderdom is dat ie flets en washed out zijn, of dat het gewoon gebrek in techniek is durf ik niet te zeggen.
Volgens mij is de techniek of DSTN of nog een pre-DSTN scherm namelijk STN of zelfs zijn voorganger TN welke niet vaak terug te zien was in kleuren versies. DSTN was al aardig flets en washed out dus kan het heel goed normaal zijn dat het nu zo overkomt terwijl het toendertijd top of the bill was.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

De GameGear is wel de scherpste van de twee..

Vooral bij veel actie (sonic bijvoorbeeld) krijg je een ''washed image' te zien.

De gemiddelde megadrive portable met mini-lcd geeft vandaag de dag beter beeld.

Het vervangen van alle elco`s kan wel helpen om het beeld kleurvoller/minder slecht te krijgen. Op een gegeven moment zit je alleen nog maar te rommelen met backlight en het beeld blijft wazig...dat is een teken bij de game gear dat de elco`s slechter aan het worden zijn.

• Servor
  • Niet online
Hm okay, ik zal er eens over na gaan denken. 't Is een hobby projectje dus op zich wil ik er nog wel mee aan de knutsel, het geluid doet het ook al niet (wel via headphones), daar zag ik ook al een replacement bordje voor op eBay staan. Wellicht wel leuk om 'm wat op te knappen zo. Mits tijd en zin ;).

Als ik toch iets portabels wil voor m'n Sega spellen, is zoiets dan wellicht een betere/modernere optie? Iemand ervaring mee?

• Ingelogd
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 00:37
De Firecore Portable Player Kan een goed alternatief zijn voor de megadrive games. Ik heb dat ding in mijn handen gehad op een beurs, voelde goed. De standhouder heeft hem nog aangesloten op een grote tv, speelde goed, kon geen minpunten ontdekken. Ik had hem dan ook vrij kort gespeeld.

Zelf heb ik de gp2x wiz, hiervoor is echt een hele goede megadrive emulator beschikbaar. Alleen jammer dat het schermpje zo klein is.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/0/0e/Gp2xwiz.jpg/250px-Gp2xwiz.jpg

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Ik zit trouwens te denken, ik heb thuis een JAP Chrono Trigger liggen voor de Super Famicom, maar daar doe ik niets mee. Ken je iemand (of ben jij zelf die persoon) die toevallig kan ruilen tegen een amerikaanse PAL Chrono Trigger? O-)
Pagina: 1 ... 13 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod