Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.705 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 31-08 11:49
gravitone schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:46:
[...]

Dan moet je toch je ogen maar eens laten testen... RGB via scart ziet er ALTIJD stukken beter uit dan composiet.
Hier onder vind je verplicht lees voer omtrend het hele verhaal.

http://nfggames.com/atari...00/1201_videoprimer.shtml
Oke, ik was niet helemaal duidelijk. Op een beperkt aantal N64 kun je een RGB-mod uitvoeren. Echter levert het bijna geen verschil in beeldskwaliteit op. Ik geloof dat dat komt omdat de N64 geen anti-aliasing toepast, maar dat weet ik niet zeker.

@GAIAjohan: Dat is normaal. Ik weet alleen de technische achtergrond niet meer.

[ Voor 6% gewijzigd door danielkraak op 01-02-2011 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Ik moet toch even showen, eindelijk heb ik hem weer in goede staat! ( mijn oude die ik al sinds 19xx?? heb) lol was door de jaren en verhuizingen heen lichtelijk versleten en er zat een bart sh*t sticker op.. maar nu weer een perfect doosje erbij :D *blij*

Afbeeldingslocatie: http://img37.imageshack.us/img37/424/010220111058.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door iNFiNiTY- op 01-02-2011 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-09 14:12

Richard

Kuru Kuru Kururin

GAIAjohan schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:12:
Ikzat zojuist Mario 3 op de NES te doen via Composiet, maar er valt me nu 1 ding op.
Alles rechts in beeld in de natuurlevels begint groen en wordt na 1 sec de juiste correcte kleur. Volgens mij heb ik dit niet gezien bij RF, dus er zal mss een probleempje in het composiet circuit zitten? Iemand die dit herkent?
In de forten zie je dit verschijnsel niet.
Yep, dit is "normale" gang van zaken bij een NES, bij SMB3 kun je het ook erg goed zien in de vliegschepen. Het lijken een soort van glitches. Ik steek de schuld in dit geval (SMB3) op een dik geprogrammeerd spel, wat de console nog aankon, in samenhang met de gebruikte MMC (in dit geval een MMC3B).

Ik ga er tenminste vanuit dat je bedoeld dat het beeld altijd 1 sprite aan de rechterzijde (geheel verticaal) "achterloopt".

Edit:

Hier is het goed te zien

[ Voor 5% gewijzigd door Richard op 01-02-2011 20:12 ]

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GAIAjohan schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:12:
Ikzat zojuist Mario 3 op de NES te doen via Composiet, maar er valt me nu 1 ding op.
Alles rechts in beeld in de natuurlevels begint groen en wordt na 1 sec de juiste correcte kleur. Volgens mij heb ik dit niet gezien bij RF, dus er zal mss een probleempje in het composiet circuit zitten? Iemand die dit herkent?
In de forten zie je dit verschijnsel niet.
Yup, ik heb dat ook via composiet. Bij sommige spellen wel en bij andere niet trouwens. Ik kan me ook niet herinneren dat ik dit probleem vroeger had, toen m'n NES via de antenne-ingang zat aangesloten.

ps. Afgelopen dagen weer wat leuke spulletjes gescoord. Castlevania (1) voor de NES met doosje. Blij dat ik dat spel eindelijk heb. De andere twee delen voor de NES heb ik al langer, maar deel 1 lijkt moeilijker te vinden. Ook heb ik Little Nemo: The Dream Master binnen. Een aanrader voor iedereen met een NES.

Tot slot nog een doos vol retrospul gekocht van iemand die een grote zolder schoonmaak heeft gedaan. Hij heeft een lijst gestuurd van enkele spullen die erin zitten. Dat was voor mij al genoeg om hem te kopen. Ben benieuwd naar de rest. Surprise, surprise :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10-03-2024

DLX

@hierboven; Heeft te maken met overscan.

The Legend Will Never Die

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
iNFiNiTY- schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 19:31:
Ik moet toch even showen, eindelijk heb ik hem weer in goede staat! ( mijn oude die ik al sinds 19xx?? heb) lol was door de jaren en verhuizingen heen lichtelijk versleten en er zat een bart sh*t sticker op.. maar nu weer een perfect doosje erbij :D *blij*

[afbeelding]
Ben je dan jaloers op de mijne die nieuw is? :D
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_qDBrgGxoDtc/TRSCrTJ1RWI/AAAAAAAAC-E/lQiwEITDIoI/s640/Killer%20Instinct%20%28Killer%20Cuts%20Music%20CD%20Included%20Inside%21%29%20%28SNSP-P-AKLP-FAH%29.JPG

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een game die ik mis hier is Turbo Toons, een van de betere race-games voor de Super N.E.S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

l0c4lh0st schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 13:13:
[...]

Ben je dan jaloers op de mijne die nieuw is? :D
[afbeelding]
_/-\o_

Zo was mijn eerste ook!! maar ik heb hem echt grijs gespeeld.. blauwe vingers! Ik heb alles wel compleet boek + cd etc. doos is in bijna nieuwstaat :p

Maarre mooi die van jou hoor, waar woon je (A)? :P

Afbeeldingslocatie: http://img710.imageshack.us/img710/2286/kassie.jpg

Rechtse pas binnen gehad, same story: de oude versie die ik had (US) was half vergaan met doos enzo.

[ Voor 5% gewijzigd door iNFiNiTY- op 03-02-2011 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Ook maar ff een stukje van mijn Nintendo collectie laten zien :) Mijn Killer Instinct staat er ook nog half op ;)

http://img146.imageshack.us/img146/4580/kast1.jpg
http://img146.imageshack.us/img146/2773/kast2.jpg
http://img62.imageshack.us/img62/9056/kast3.jpg
http://img192.imageshack.us/img192/6559/kast4.jpg

Afbeeldingen van enkele megapixels mag je liever niet embedden ;)

[ Voor 15% gewijzigd door TheZeroorez op 07-02-2011 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt voor een Rgb N64* nodig:
*N64 Control deck model No. Nus-001(Fra). Frans N64 heeft een Rgb chip.
*Nintendo Gamecube Rgb kabel. Die je ook moet ombouwen met Rgb boost mod.

Het is zeker de moeite waard. :)
danielkraak schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 07:57:
[...]

Nee, klopt, maar ik heb gehoord dat je bijna geen verschil ziet tussen RGB en Composite, dus ik zou er ook geen moeite voor doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:23:
Je hebt voor een Rgb N64* nodig:
*N64 Control deck model No. Nus-001(Fra). Frans N64 heeft een Rgb chip.
*Nintendo Gamecube Rgb kabel. Die je ook moet ombouwen met Rgb boost mod.

Het is zeker de moeite waard. :)

[...]
Heb je het ooit geprobeerd/gezien dan?

@GOUDSBS: ik zie alleen maar Japans staan? Heeft dat ook nog een speciale reden? Kun je het lezen? Wel supermooie collectie. De doosjes van die Japanse spellen zijn trouwens wel echt gaaf. Veel gaver dan in Europa en Amerika.

offtopic:
Ook mooie beeldjes van Neon Genesis Evangelion! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

@danielkraak; Er zijn een paar dingen waarom ik only Jap verzamel.

1. PAL spul koop ik op de hoek van de straat en heb ik vroeger altijd gehad
2. Inderdaad de art, of het nou boxart is, inlays, of bijvoorbeeld de Famicom Handbills
3. Vroeger las ik altijd boekjes / magazines met JAP only spul en nu is dat voor mij bereikbaar (wat ik vroeger niet kon hebben, koop ik nu)
4. Famicom Disk System; Metroid, Castelvania, Kid Icarus, Zelda II; gewoon saven en geen passwords (Zelda II is veel harder (en leuker) op FDS dan NES, zoek maar op
5. Een Twin Famicom :P ohhh met Turbo Buttons :p
6. Castlevania III met VRC6... genieten :)
7. Doki Doki Panic, Super Mario Bros 2 zonder rennen met saven
8. Ninja Gaiden 3, "easy mode" en passwords, gewoon top
8. F-zero X + Expansion ;)
9. Men Naomi en KI2 cab ;) (is wel niet Japans)

10. Zie je niet maar originele JAP JAMMA boards als Salamander 2.... ultiem!

[ Voor 4% gewijzigd door DLX op 03-02-2011 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
GOUDSBS schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:55:

2. Inderdaad de art, of het nou boxart is, inlays, of bijvoorbeeld de Famicom Handbills
3. Vroeger las ik altijd boekjes / magazines met JAP only spul en nu is dat voor mij bereikbaar (wat ik vroeger niet kon hebben, koop ik nu)
4. Famicom Disk System; Metroid, Castelvania, Kid Icarus, Zelda II; gewoon saven en geen passwords (Zelda II is veel harder (en leuker) op FDS dan NES, zoek maar op

Ik heb eens even op Youtube gekeken voor de Japanse Castlevania 3 en wat een verschil is dat zeg! Het klinkt echt gewoon als een SNES. Sluit je je het geluid van je Famicom nog aan op een aparte versterker met boxen, want volgens mij komt er dan pas echt mooi geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf twee N64 omgebouwd naar RGB. :)

[quote]danielkraak schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 19:18:
[...]

Heb je het ooit geprobeerd/gezien dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GOUDSBS schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 20:55:

Daarnaast ( ik weet niet of je er ooit komt), als je Japan bent is dat spul mint voor belachelijke prijzen te koop daar. Ik kocht Pilotwings 64 nieuw en mint voor minder dan een Euro en DKC 3 mint en nieuw voor iets van 6 euro. Pilotwings had ik al PAL maarja, hoe kan je zo'n prijs weigeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 06:52:
[...]

Daarnaast ( ik weet niet of je er ooit komt), als je Japan bent is dat spul mint voor belachelijke prijzen te koop daar. Ik kocht Pilotwings 64 nieuw en mint voor minder dan een Euro en DKC 3 mint en nieuw voor iets van 6 euro. Pilotwings had ik al PAL maarja, hoe kan je zo'n prijs weigeren?
Dat is ook weer zo. En meestal is het toch best goed speelbaar ook al kun je de taal niet lezen.

Het schijnt ook zo te zijn dat Japanners zuiniger zijn op hun spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

danielkraak schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 08:04:
[...]

Dat is ook weer zo. En meestal is het toch best goed speelbaar ook al kun je de taal niet lezen.

Het schijnt ook zo te zijn dat Japanners zuiniger zijn op hun spullen.
Van wat ik met games heb gezien wel daar. Aan de andere kant; ze hebben daar ook gewoon pakketten met famicoms/Super Famicoms+game in plasticfolie+prijskaartje in bakken buiten staan a la Bart Smit hier :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DLX

DLX

Ik speel sowieso alles wat ik op mijn TV aansluit, via mijn versterker, dus kwa geluid zit het wel goed. De Japanse taal is voor de spellen die ik speel geen probleem, maar dat komt ook omdat ik de spellen kan dromen.

Ben nu bezig met Ocarina of Time en dat gaat nog steeds als een raket, ondanks de taal. Aan de andere kant; geef me geen RPG in het volledig Japans die ik niet ken, want dan bak ik er niks van!

Japan, zou leuk zijn als ik er op de koffie kan.... wie weet..... voorlopig moet ik het via de veilingsites regelen :) en inderdaad het is altijd leuk als je een reseal game in plastic binnen krijgt van een verkoper.... is wel netjes vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:04

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Voor de sega CD liefhebbers met een iPhone:

http://www.iphoneclub.nl/...er-crytek-en-thq-korting/

Road Avenger op de iPhone :)

Ben zelf ook in een nostalgische bui en zou graag weer een Dreamcast willen met 2 controllers. Wat zou een schappelijke prijs hiervoor zijn? Op marktplaats lopen de prijzen nogal uiteen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Heb zojuist 2 originele XBOX kabels in de prullenmand gegooit. Mocht iemand er iets aan hebben (tegen verzendkosten in een bubbelenveloppe, dan haal ik ze er weer uit.

Vanavond kiep ik de prullenmand wel in de Kliko.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Welke kabels precies, video (composiet) of voeding (nieuwe of oude)?

Kan nog wel 1 zo'n nieuwe voedingskabel gebruiken voor de xbox, maar die zal het wel niet zijn.

Wilde straks overigens Driv3r in mijn 360 stoppen, kreeg de melding dat er een update voor beschikbaar was. Ikke downloaden, ikke rebooten, krijgt ikke de melding dat ie niet gesupport wordt, wtf? 8)7

Iemand die de recentste lijst van xbox games voor 360 weet te staan?

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Sp33dFr34k schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:58:
Welke kabels precies, video (composiet) of voeding (nieuwe of oude)?
Uh sorry, composite video is het.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ironx
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-07 19:42
Sp33dFr34k schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:58:
Wilde straks overigens Driv3r in mijn 360 stoppen, kreeg de melding dat er een update voor beschikbaar was. Ikke downloaden, ikke rebooten, krijgt ikke de melding dat ie niet gesupport wordt, wtf? 8)7

Iemand die de recentste lijst van xbox games voor 360 weet te staan?
Mooie lijst met eventuele bugs: Wikipedia

This posting is provided "AS IS" with no warranties, and confers no rights.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18:35

MsG

Forumzwerver

Laatst een andere RGB SNESkabel gekocht. En werkte meteen, eindelijk mooi beeld. Hopen dat die voor de Xbox 1 ook werkt.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

Richard schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:57:
[...]

Uh sorry, composite video is het.
Dat vermoedde ik al, die heb ik zelf ook nog over, speel toch liever met component :)
ironx schreef op zondag 06 februari 2011 @ 22:07:
[...]

Mooie lijst met eventuele bugs: Wikipedia
Ach tuurlijk, Wikipedia, thanks! (zijn er een boel meer dan ik dacht overigens!)

i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:21

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Vraagje, ik heb een superScope 6, compleet in (nette) doos met spel, handleiding etc. Wat brengt zoiets nog op? (ik wil er van af, heb het goedkoop in een set gekregen, dus het mag voor een lage prijs weg).

Ook heb ik een Nintendo Zinger joystick (voor de NES) erbij gehad, ook CIB. En een SNES Game Converter in doos van Fire (MD-303). Ik heb gewoon geen idee wat het waard is.

[ Voor 5% gewijzigd door sebastius op 09-02-2011 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

sebastius schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 11:06:
Vraagje, ik heb een superScope 6, compleet in (nette) doos met spel, handleiding etc. Wat brengt zoiets nog op? (ik wil er van af, heb het goedkoop in een set gekregen, dus het mag voor een lage prijs weg).

Ook heb ik een Nintendo Zinger joystick (voor de NES) erbij gehad, ook CIB. En een SNES Game Converter in doos van Fire (MD-303). Ik heb gewoon geen idee wat het waard is.
Super Scope 5-10 Euro
Zinger 5-10 Euro
SNES fire Converter 7,50-12 Euro

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tanuki
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 06:52:
[...]

Ik ben altijd al benieuwd geweest hoe dat er daar aan toe gaat... Loop je dan gewoon een willekeurige speelgoedwinkel (a la Bart Smit hier) binnen en poef daar staat een rek met nieuwe SNES / N64 games?

Ik kan het me echt niet voorstellen. Ik geloof wel dat het zo is, maar zoiets hebben we hier al jaren niet meer.. O+

PV: Growatt MOD5000TL3-XH + 5720wp, WPB: Atlantic Explorer v4 270LC, L/L: MHI SCM 125ZM-S + SRK 50ZS-W + 2x SRK 25ZS-W + SRK 20ZS-W Modbus kWh meter nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCFreak
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-12-2022

DCFreak

If it aint broke, dont fix it.

l0c4lh0st schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:44:
[...]

Ik ben altijd al benieuwd geweest hoe dat er daar aan toe gaat... Loop je dan gewoon een willekeurige speelgoedwinkel (a la Bart Smit hier) binnen en poef daar staat een rek met nieuwe SNES / N64 games?

Ik kan het me echt niet voorstellen. Ik geloof wel dat het zo is, maar zoiets hebben we hier al jaren niet meer.. O+
Het is voor verzamelaars (financieel) levensgevaarlijk! :9

Unlike the west, used game stores in Japan mostly sell quality items, not some beaten to death game with stickers all over it or questionable stains. This short video shows only the Super Famicom section in a popular Japanese used games store. Just look at how much space is given to one system!! Other systems with this much space include Sega Saturn, PlayStation, Famicom and PS2. Systems such as Mega Drive, Dreamcast, 360, PC Engine and so on also have massive shelf space.

[ Voor 30% gewijzigd door DCFreak op 09-02-2011 19:46 ]

Verwijderd

l0c4lh0st schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 18:44:
[...]

Nouja ik was in Akihabara, DE gameswijk daar en daar heb je gamesstores vol met schappen met mint boxed games in alle soorten en maten. Conoles liggen vaak buiten in plastic maar zijn in de winkels ook veel te vinden. Er is echt zoveel mogelijk per m2 gepropt maar het aanbod is groot en tegen zeer redelijke prijzen. Ook veel zeldzame games daar die je niet snel ergens anders zal aantreffen, en zeker niet in die conditie. Was er wel blij mee want kon eindelijk een nieuwe N64-controller kopen. Heb daarnaast nog de eerdergenoemde games alsmede een paar gameboy games, DBZ Legends voor de psx (lol @ 7 euro) en nog een paar losse n64 games gekocht. Grootste nadeel is je kofferruimte want er liggen meer dan genoeg goodies daar.

Oh en ook tof: Megaman E-tanks zijn er te koop als Energiedrink. Heb zelf Megaman 'drops' (zuurtjes) in een retroblik gekocht voor 2 euro. Oh en er waren zelfs extra levens te koop (in de vorm van cakejes).

Oh en naast de vele gamesshops daar heb je er ook diverse arcades waaronder 1 van Sega van 7 verdiepingen met op elke verdieping een bepaald genre. Tof ook dat ze een retro-verdieping hadden met klassiekers als Final Fight.

• Magic6399
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
DCFreak schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 19:44:
[...]

Het is voor verzamelaars (financieel) levensgevaarlijk! :9

[video]

[...]
:9~ :9~
Is het filmpje niet uit 1995? :o

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:00

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Magic6399 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 08:16:
[...]

:9~ :9~
Is het filmpje niet uit 1995? :o
Zie ook gebruikte N64 games uit `97 ;)

Maar dan nog... enige reactie die ik kan geven op dit filmpje is: NEE NEE NEE NEE NEE NEE NEE NEE NEE.... (en dan toch kijken naar de related video`s.. :+ )

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Verwijderd

Ik snap opeens waarom sommige mensen dingen als ramkraken gaan doen. Ik zou hier ook wel even de auto willen volladen, maarja, straks rij je over wat mooie consoles heen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07:55

SeatRider

Hips don't lie

Handel is niet de bedoeling van dit topic. Daarvoor kun je terecht in de Vraag & Aanbod.

[ Voor 57% gewijzigd door psychoclown op 13-02-2011 14:21 ]

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp33dFr34k
  • Niet online

Sp33dFr34k

Retro-Geek

^^ En dat is nou net niet de bedoeling hier ;)

Gisteren een Scope in tas binnengekregen met Yoshi's Safari (compleet), stond nog op mijn to get lijstje en kwam het tegen voor maar €25, niet te duur volgens mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Ik heb mijn n64 op marktplaats gezet voor 50 piek. Is dat een beetje een redelijk prijs?

Hoewel je het wellicht onbewust doet komt dit over als verkapte handel en knip ik het voor de zekerheid maar weg.

[ Voor 67% gewijzigd door psychoclown op 15-02-2011 10:19 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op zondag 13 februari 2011 @ 14:19:
Ik heb mijn n64 op marktplaats gezet voor 50 piek. Is dat een beetje een redelijk prijs?

..knip..
Dat hangt ervan af of je de doosjes en boekjes bij de spellen hebt. Als de spellen compleet zijn, is 50 euro veels te weinig. Als nergens doos en boekje bij zit, dan is 50 euro nog steeds een heel aardige prijs. Vooral als de N64 zelf nog compleet met doos en boekjes is.

Er zitten een paar heel populaire spellen tussen (Goldeneye, Donkey Kong, Mario Party 2, Zelda), dus 50 euro is hoe dan ook echt niet te veel.

EDIT:
Komende week krijg ik als het goed is een gloednieuwe Atari Jaguar binnen met een zooi spellen. Ook allemaal nog nieuw. Ik kan niet wachten :9 Jammer alleen dat Aliens vs Predator en Doom zo schreeuwend duur zijn. Daar zal ik dus goed voor moeten zoeken.

[ Voor 32% gewijzigd door psychoclown op 15-02-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Laatst online: 09-09 21:12

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 18:50:
[...]

Dat hangt ervan af of je de doosjes en boekjes bij de spellen hebt. Als de spellen compleet zijn, is 50 euro veels te weinig. Als nergens doos en boekje bij zit, dan is 50 euro nog steeds een heel aardige prijs. Vooral als de N64 zelf nog compleet met doos en boekjes is.

Er zitten een paar heel populaire spellen tussen (Goldeneye, Donkey Kong, Mario Party 2, Zelda), dus 50 euro is hoe dan ook echt niet te veel.
Ah kijk aan. Ik heb inderdaad een doos bij de N64 DK-pak. Alleen zit er geen binnenwerk in. (een lege doos dus) De boekjes zijn er wel.

..knip..

[ Voor 41% gewijzigd door psychoclown op 15-02-2011 10:19 ]

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt altijd 50 euro als startbod invoeren en vervolgens mensen gewoon laten bieden. Zo zou ik het doen. Ik zou echter geen genoegen nemen met minder dan 75 euro. Het hangt er ook van af of alles er nog netjes uitziet. Als dat zo is, zorg dan dat er goede foto's bij staan.

Maar goed, dat alles is mijn mening. Over de richtprijs zal ieder zijn of haar eigen mening hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vipertje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 15:13
Richard schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 14:09:
Maar gebruik gewoon GEEN CD-R op de Dreamcast, daar is de console NIET voor bedoeld, en de GD-ROM drive slijt onnodig snel!
offtopic:
Het klopt deels dat gekopieerde games de GD-Rom drive sneller laten slijten en deels niet. Helemaal in het begin waren er een aantal release groups die games uitbrachten met een zeer grote dummy file waardoor er onnodig veel lees beweging plaats vond. Later zijn er andere methoden ontwikkeld die niet onderdoen voor een normale GD-Rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FloydRaalte schreef op zondag 13 februari 2011 @ 19:16:
[...]
- Jumperpack (Geen idee waar het voor dient)
Was een jumper pack niet een soort 3rd party Rumble pak?

Oh en lol@ Carmaggedon 64. Wat een draak van een game :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Idd. Als je Carmageddon 64 koopt moet je er eigenlijk geld op toe krijgen :P Het wordt niet voor niets steevast genoemd als een van de slechtste spellen voor de N64, samen met Superman.

Ik dacht ook altijd dat het de slechtste game in de Carmageddon-serie was, tot ik een paar maanden geleden de Gameboy Color-versie speelde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aero
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-08 18:47
Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2011 @ 07:01:
[...]

Was een jumper pack niet een soort 3rd party Rumble pak?

Oh en lol@ Carmaggedon 64. Wat een draak van een game :')
Jumper Pak was het standaard geheugen in de N64... deze kon vervangen worden door de Expansion Pak om bepaalde spellen (volledig) te kunnen spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aero schreef op maandag 14 februari 2011 @ 23:28:
[...]

Jumper Pak was het standaard geheugen in de N64... deze kon vervangen worden door de Expansion Pak om bepaalde spellen (volledig) te kunnen spelen.
Dat is waar ja maar waarom zou je die er los bij verkopen? Iedereen heeft die toch?

Trouwens in die tijd waren er ook expansion paks van 3rd partys op de markt die meer extra geheugen boden dan Nintendo. Had dit eigenlijk ook effect op de games of merk je weinig van het extra geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 06:53:
[...]

Dat is waar ja maar waarom zou je die er los bij verkopen? Iedereen heeft die toch?

Trouwens in die tijd waren er ook expansion paks van 3rd partys op de markt die meer extra geheugen boden dan Nintendo. Had dit eigenlijk ook effect op de games of merk je weinig van het extra geheugen?
Nintendo zelf beweerde dat oudere games er mooier uit zouden zien, maar daar zie je natuurlijk helemaal niks van. Het is echt bedoeld voor games als Majora's Mask en Donkey Kong 64 die het extra geheugen ook nodig hebben. En daar merk je wel echt een verschil in graphics enzo. Of bijvoorbeeld de maps in Donkey Kong 64 die vrij groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

danielkraak schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 13:59:
[...]

Nintendo zelf beweerde dat oudere games er mooier uit zouden zien, maar daar zie je natuurlijk helemaal niks van. Het is echt bedoeld voor games als Majora's Mask en Donkey Kong 64 die het extra geheugen ook nodig hebben. En daar merk je wel echt een verschil in graphics enzo. Of bijvoorbeeld de maps in Donkey Kong 64 die vrij groot zijn.
Voor ZMM & DK64 is ie inderdaad "required". Ik heb bijvoorbeeld Gauntlet Legend, en daar is ie "designed for", maar niet per definitie nodig. Bij alle andere spellen waar niets bijstaat gebeurd er ook helemaal niets.

Afbeeldingslocatie: http://image.com.com/gamespot/images/bigboxshots/1/197431_42204_front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://zs.ffshrine.org/album/majoras-mask/boxart/boxfront.jpg

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doelde meer op het verschil tussen een normale Nintendo expansion pak en die 3rd party paks die beweerden meer geheugen te hebben. Boden die daadwerkelijk resultaten?

Zelf heb ik ook 1 nintendo expansion pak en bij Turok 2 is het wel een enorme toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Perfect Dark draait toch ook in higher res icm de pack?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Exorcist schreef op dinsdag 15 februari 2011 @ 14:12:
Perfect Dark draait toch ook in higher res icm de pack?
Jup, en zonder ep kan je zelfs de singleplayer niet eens spelen. (groot deel van de mp ook niet)

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/f/f1/Perfect_Dark_Expansion_Pak_Info.jpg/220px-Perfect_Dark_Expansion_Pak_Info.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2011 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker dan. Ik had een tijdje geleden een Atari Jaguar van iemand gekocht met het spel Theme Park erbij. Het geluid werkte echter niet, dus ik dacht dat die Jaguar kapot was. Nu heb ik een nieuwe Jaguar en blijkt dat niet die andere kapot is, maar dat mijn exemplaar van Theme Park kennelijk kapot is.

Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt: om een of andere reden doet het geluid van dit spel het dus niet. De muziek doet het niet en de geluidseffecten ook niet. Verder werkt hij prima :? Anyway, nu heb ik dus twee Jaguars. Eentje tweedehands en eentje gloednieuw in doos met Cybermorph.

Vraagje: gaat hier iemand naar de retrobeurs op 6 maart in Apeldoorn? En is er al eens iemand naar die beurs geweest? Blijkbaar wordt hij ieder jaar georganiseerd namelijk. Ik ben er nog nooit geweest en Apeldoorn is een takke-end rijden voor mij. Als het niet de moeite waard is, dan blijf ik liever thuis dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HotFix
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-09 13:25
Je bedoelt Bonami? Daar ben ik afgelopen jaar nog naartoe geweest, maar dat was verderop in het jaar volgens mij..
Wel een toffe beurs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 15:45
Ik ben er vorig jaar ook geweest. Ga 6 maart weer. Vond het erg gezellig en er is een hoop leuk spul. Wel een hoop handelaren, maar ook mensen met redelijke prijzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:22
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 20:16:
Lekker dan. Ik had een tijdje geleden een Atari Jaguar van iemand gekocht met het spel Theme Park erbij. Het geluid werkte echter niet, dus ik dacht dat die Jaguar kapot was. Nu heb ik een nieuwe Jaguar en blijkt dat niet die andere kapot is, maar dat mijn exemplaar van Theme Park kennelijk kapot is.

Ik heb nog nooit zoiets meegemaakt: om een of andere reden doet het geluid van dit spel het dus niet. De muziek doet het niet en de geluidseffecten ook niet. Verder werkt hij prima :? Anyway, nu heb ik dus twee Jaguars. Eentje tweedehands en eentje gloednieuw in doos met Cybermorph.

Vraagje: gaat hier iemand naar de retrobeurs op 6 maart in Apeldoorn? En is er al eens iemand naar die beurs geweest? Blijkbaar wordt hij ieder jaar georganiseerd namelijk. Ik ben er nog nooit geweest en Apeldoorn is een takke-end rijden voor mij. Als het niet de moeite waard is, dan blijf ik liever thuis dus ;)
Goede vraag, Apeldoorn is voor mij ook niet echt om de hoek, maar als het, het waard is wil ik wel eens heen. Wie o wie heeft er ervaring met deze beurs?

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ik ben er vorig jaar ook geweest, maar voor mij was er weinig boeiends. Het enige waar ik echt naar op zoek was (Thomas the Tank Engine voor SNES) werd ik bij navraag bij de SNES specialisten op aangekeken alsof ik ze zag vliegen :) En waarschijnlijk was ik te laat voor de leuke deals waar ik sommigen wel over hoorde :)
* Sagat kijkt naar Schocktrooper alsof deze ze ziet vliegen :P

Je wil ALLE snes games verzamelen en deze heb je nog niet? Iets anders kan ik echt niet verzinnen.

10 second ninja DONE

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Sagat schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:41:
* Sagat kijkt naar Schocktrooper alsof deze ze ziet vliegen :P

Je wil ALLE snes games verzamelen en deze heb je nog niet? Iets anders kan ik echt niet verzinnen.
Hij had het al eerder gepost, en het was voor zijn kids ofzo, opzich een leuke en legitieme reden!

20*350ZO45°

Ah ja dan snap ik het prima. Sagat jr is ook helemaal Thomas addict.

10 second ninja DONE

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Richard schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 12:11:
[...]
Hij had het al eerder gepost, en het was voor zijn kids ofzo, opzich een leuke en legitieme reden!
Klopt. Was voor mijn zoontje toen de reden dat hij ook wel een SNES wou hebben. En dat verkoopt weer wat makkelijker bij moeders natuurlijk O-)

Uiteindelijk heb ik het spel uit de VS gehaald, maar er zit niet zoveel spelwaarde aan voor kinderen.

• sebastius

sebastius

Ik heb weer een taxatie nodig... Een SNES in Super Streetfighter bundeldoos. 2 controllers, SNES, voeding etc, ALLE boekjes (dus ook de club Nintendo aanmeldkaarten etc). Enkel Super Streetfighter mist.

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

sebastius schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:03:
Ik heb weer een taxatie nodig... Een SNES in Super Streetfighter bundeldoos. 2 controllers, SNES, voeding etc, ALLE boekjes (dus ook de club Nintendo aanmeldkaarten etc). Enkel Super Streetfighter mist.
E50
Heb nog wel een Super Streetfighter voor je liggen om 'm compleet te maken.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
Momenteel staat de Sony PS2 slim (90000 model) + 2 mics & Sing Star demo voor EUR 88,- in de uitverkoop. Ik had er nog geen in mijn collectie dus nu eindelijk maar meegenomen samen een memory card en extra controller. Over dat laatste heb ik een vraag.

Ik zat op mijn nieuwe PS2 te spelen en wilde toen de extra controller die ik gekocht had even testen. Die werkt opzich goed maar voelde kwalitatief minder goed aan dan de controller die bij de PS2 in de doos zat. Eerst dacht ik dat ik het me verbeelde maar toen ik maar eens grondig ging kijken zag ik op de achter kan dat het verschillende versies zijn.
Die bij de PS2 in de doos zat is de H model en die losse controller een A model. De A voelt goedkoper aan, ook als je de stickjes indrukt maakt deze een goedkoop klik geluid maar het H model een donkere / zwaardere klik qua klank maakt die ook kwalitatief beter voelt. Ook de gewone knoppen lijken een fractie fijner aan te voelen op het H model.

Kan je deze H model ook los kopen of zijn alle losse controllers een A model?

GTA VI - All aboard the hype train!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat is eigenlijk een Dreamcast waard? Ik spaarde in het begin echt bijna elke console, maar doe buiten de SNES vrij weinig er mee, en met 3D retro heb ik vrij tot zeer weinig.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

MsG schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:10:
Wat is eigenlijk een Dreamcast waard? Ik spaarde in het begin echt bijna elke console, maar doe buiten de SNES vrij weinig er mee, en met 3D retro heb ik vrij tot zeer weinig.
50-60 Euro. Ik had hetzelfde als jij. Dreamcast is echt een vette console, met nog vettere spellen.

Shenmue, Grandia, Bangai-O, Skies of Arcadia, Ikaruga enz enz enz.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is er leuk aan bangai o? Heb em in de hoogtij dagen gekocht maar vond er eigenlijk niet zo veel aan. Ga binnenkort mijn consoles weer aansluiten en dit is dan een leuke game om mee te testen......als je me overtuigd.

Anders wordt het (Afhankelijk van tijd) crazy taxi of msr.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Sagat schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:48:
Wat is er leuk aan bangai o? Heb em in de hoogtij dagen gekocht maar vond er eigenlijk niet zo veel aan. Ga binnenkort mijn consoles weer aansluiten en dit is dan een leuke game om mee te testen......als je me overtuigd.

Anders wordt het (Afhankelijk van tijd) crazy taxi of msr.
Tja, ik weet niet zo goed hoe ik het moet onderbouwen, maar het is gewoon zo lekker "anders". Lekker raketjes schieten:

Afbeeldingslocatie: http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/screenshots/dc/bangaio/bangaio_790screen001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://dualshockers.com/wp-content/uploads/2010/09/bangai-o-header.jpg

Ook een aanrader voor de NDS.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Enig idee wat een oude gamegear nog doet met 6 spelletjes? Ligt hier te verstoffen en mag weg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

anthonycd schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:08:
Enig idee wat een oude gamegear nog doet met 6 spelletjes? Ligt hier te verstoffen en mag weg ;)
Het wordt nu wel een beetje het "Hoeveel is deze retro-console waard"

Nog 1 keertjes dan: Als je Gamegear het nog goed doet, dus ook je volume ruim voldoende, en je contrast werkt naar behoren incl. de spellekes om en nabij de E30.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anthonycd
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-04 16:30
Richard schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 12:10:
[...]

Het wordt nu wel een beetje het "Hoeveel is deze retro-console waard"

Nog 1 keertjes dan: Als je Gamegear het nog goed doet, dus ook je volume ruim voldoende, en je contrast werkt naar behoren incl. de spellekes om en nabij de E30.
:P Oke... zal hem van het weekend in V&A plaatsen met foto's en video erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor mij als packrat best lastig, maar ik vrees dat ik als pappa met weinig tijd misschien toch over ga naar het spelen van alleen recente games icm met emulatie (maar dan het liefst officeel) voor mijn retro needs.
Aan de ander kant, kan (hopelijk) binnenkort wel een gamezoldertje maken, en van die prijzen die je hier hoort wordt je ook niet vrolijk.

En als je het officieel houdt ben je soms ook gewoon aangewezen op de orginelen spelen. VInd het zo irritant dat de wii nu al jaren uit is en dat er maar wat....50-60 snes games op de vc zijn? Van de 800-1100 ofzo?! Tuurlijk veel games zijn crap, en sommige hebben wellicht licentie problemen. Maar het is gewoon een belachelijk laag percentage.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Richard schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 13:22:
[...]

E50
Heb nog wel een Super Streetfighter voor je liggen om 'm compleet te maken.
super spel street fighter 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door iNFiNiTY- op 18-02-2011 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Modbreak:Zoals de topic waarschuwing aangeeft, is dit topic er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel. De vele "hoeveel is dit waard" posts kunnen dan ook achterwege blijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Vandaag me SNES aangesloten op me nieuwe LG tv. Ik gebruik een scart kabel om deze aan te sluiten. Het beeld verschijnt heel even, er is kleurenbeeld, daarna fade het beeld vrijwel weg tot zwart en is er niks zichtbaars op het beeld. Iemand bekend met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iconlast
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 17:42
Weet iemand trouwens waar die winkel in Leiden is gebleven die retro consoles verkocht enzo... zat op de Hogewoerd, nou issie weg :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iconlast schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 18:02:
Weet iemand trouwens waar die winkel in Leiden is gebleven die retro consoles verkocht enzo... zat op de Hogewoerd, nou issie weg :(
Backgames bedoel je? Die is alleen nog op internet te vinden als webshop. Een winkelpand hebben ze niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik heb nog een oude dreamcast waarvan de laser niet optimaal is, nu is deze te calibreren maar ik kan nergens goed vinden op welke punten ik mijn multimeter moet zetten voor het meten, dat is wel handig aangezien de wijziging maar een paar ohm betreft..

Allicht dat iemand mij hier zijn ervaring met mij kan delen?

Betreft een Pal versie, retrobright is in the make.. :)
Richard schreef op vrijdag 18 februari 2011 @ 11:44:
[...]
Shenmue, Grandia, Bangai-O, Skies of Arcadia, Ikaruga enz enz enz.
Ikaruga speel ik bijna dagelijks, zo verslavend! _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Humma Kavula op 19-02-2011 20:37 ]

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Bekijk anders de modbreak van mijn collega, PWM in "Goeie oude (retro) consoles deel 11", eens of gewoon de topicwaarschuwing..

[ Voor 80% gewijzigd door psychoclown op 19-02-2011 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 18-07 15:39

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Zo heb ook weer wat retro spul gekocht 8)
Momenteel onderweg :
Art Of Fighting II (Neo Geo AES)
King Of Fighters'96 (Neo Geo AES)

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampuhkap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19:02
Mijn winst van gisteravond, gratis en voor nix :D

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/aTuRts.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door Lampuhkap op 22-02-2011 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.A.Heerkes
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-04 09:08
Dat is nice Lampuhkap, dat noem ik nou een mooie aanwinst, helemaal omdat die gratis is.

Estpolis "Lufia" 1 & 2 besteld voor de SFC en Estpolis voor de Gameboy Color, voor de rest ben ik van plan om aan The Last Blade voor de AES te komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Echt stoer dat 'zoveel' mensen nog op een echte neo geo spelen. Heb zo'n ding zelfs nog nooit in actie gezien. Wel 'natuurlijk' de games gechecked. Last blade wilde ik nog gaan proberen, maar ik moet mijn pc weer eens grondig gaan checken om alle emu's weer werkend te krijgen.
Dit doe ik trouwens alleen als ik echt geen andere optie heb om het spel te spelen......ik heb kof95, 98 en 2002 allemaal legaal, ook de metal slug en Sam shodown series (beiden grotendeels).
Maar 'helaas' allemaal als xbla of conversies (ps2, saturn etc)
Magician lord voor de neo geo is nog een grote twijfelaar voor mij, ik vind ghost&goblins/ghouls n ghost, leuke spellen, maar ze zijn zo takke moeilijk, en dat schijnt bij ML niet veel beter te zijn.

Trouwens ook nog steeds is verder gaan met samshodown. Ik heb dus de collectie op de ps 2 en wil eigenlijk eerst 1 uitspelen, dan 2 etc etc. Maar gezien mijn 0 ervaring met deze serie EN mijn OC behaviour waardoor ik van mezelf geen continues mag gebruiken helpt niet B)

Trouwens Axelay voor snes gevonden bij een online shop. 10 euro vind ik op zich een mooie prijs (wel cart only :(, maar ja spaar eigenlijk toch geen hoesjes meer ) maar het is een USA versie. Geen idee of er convertor problemen zijn. Misschien gewoon de gok wagen. of eerst is googlen. En kijken of ik me convertor nog kan vinden :P

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Handel is niet de bedoeling, dat staat duidelijk in de topicwaarschuwing.

[ Voor 92% gewijzigd door psychoclown op 22-02-2011 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ricost

ricost

@Sagat: Neo Geo is gewoon DE shit als je houd van retro 2D beat 'em ups 8)

Ik ben benieuwd hoe ver ik kom met Art of Fighting II, schijnt een van de moeilijkste 2D beat up up games te zijn.

Ik heb trouwens ook een USA Axelay maar die kon ik volgens mij zonder problemen ook op mn PAL SNES spelen. Sterker nog, de game komt van een uitverkoop bij de locale videotheek. Lijkt me niet dat iedereen een USA SNES heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NEOGEO is nu erg leuk maar mijn god wat was dat triest tijdens het 16-bits tijdperk. Games voor consoleprijzen verkopen :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb art of fighting nog gespeeld in de arcade. Voor de tijd waren die Gfx super. Als je dan op je thuis systeem speelde was het altijd met mindere gfx en soms zelfs mindere gameplay. Daarom was het zo duur. Arcade perfect. Ken ook echt niemand die in die tijd het apparaat had, bizarre prijzen.

Ben zelf meer een capcom man voor fighters maar kof vind ik dus al leuk. En last blade staat al op de lijst te spelen. Zal aof2 er ook bij zetten :p

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Het was zo duur omdat er veel data op die Card's moest. Neo Geo heeft pas een home console uitgebracht toen er consumenten naar vroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.A.Heerkes
Art of Fighting is wel een leuke game, vond hem ook niet zo moeilijk maarjah ik ben ook echt een 2d games diehard :).

De Neo Geo AES cartridges waren verschillend van prijs omdat er ook veel hardware in de cart zat, en games zoals blues journey waren ook niet zo ontiegelijk duur omdat er gewoonweg niet veel nodig was om die te bouwen, maar de AOF, KOF, Metal Slug ect waren games die weer wat extras hadden, met als toppunt Garou: Mark of the Wolfes.

Ik ben zelf in bezit van een NTSC SNES omdat de games daar weer mooier ogen en ze draaien nog ook op 60fps ipv 50fps, en daar draait het nou enmaal om in de games wereld die mooie Frames ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben niet fanatiek verzamelaar genoeg om nu nog een usa snes te kopen. Met de cube vond ik het enorm jammer dat ik het niet gedaan heb alhoewel de freeloader een hoop goedmaakte, en met de wii twijfelde ik ook (mede door vc). Maar uiteindelijk toch voor het gemakt van een euro versie gegaan.

Het cart verhaal is opzich wel logisch, op de snes had je natuurlijk de fx chip, maar ook dsp, of gewoon een battery save.......dus dat was in die tijd gewoon de manier :)

Over moeilijkheid van 2d fighters, tsja x-men cota had een leuke ai tot je bij magneto kwam, daar werd het gewoon downright oneerlijk. En Kof 95 vond ik ook altijd al pittig. De ai van recentere st vind ik ook vreselijk sterk. anniversary op ps2 of hd remix.
Maar goed ik ben zelf wel een fan maar helaas geen mega goede speler dus misschien zit het daar in. Als je dat in acht neemt is het zo jammer dat games als marvel super heroes echt geen enkele ai hadden (op de saturn) je kon letterlijk de moeilijkheid max zetten en dan met alleen hp spammen het spel uitspelen.

Geen idee hoe en waarom de neo geo ook een thuis versie werd (mvs is arcade, aes is thuis versie toch?) Zal de wiki er wil is bij pakken.

10 second ninja DONE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Even mijn excuses voor mijn spam van 'handel'. Was niet zo bedoeld, ik wilde jullie voorrang geven. Achteraf stom, maar goed.

Overigens heb ik wel een leuk stukje retro op m'n werk staan, ik werk in de kinderopvang (BSO). En wij gamen regelmatig op de SNES :P Blijkt gewoon nog steeds leuk te zijn voor de kinderen van nu. Vind ik ook de beste manier van oude consoles bewaren: gewoon om mee te spelen. Het is zo ontzettend toegankelijk voor kinderen, zo'n potje Mario, werkt echt fantastisch.

[ Voor 3% gewijzigd door sebastius op 23-02-2011 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Ik snap nooit waarom mensen AES Neogeo spelen/kopen. Voor een prikkie staan op MP vaak hele arcadekasten. Zo ben ik voor 100,- aan mijn neogeo kast gekomen met 4 MVS games, veel leuker imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MsG schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:49:
Ik snap nooit waarom mensen AES Neogeo spelen/kopen. Voor een prikkie staan op MP vaak hele arcadekasten. Zo ben ik voor 100,- aan mijn neogeo kast gekomen met 4 MVS games, veel leuker imo.
Ja, want iedereen wilt een arcadekast in zijn huis hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

Exorcist schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:57:
[...]

Ja, want iedereen wilt een arcadekast in zijn huis hebben.
Been there, done that. Wat een fucking sta-in-de-weg zeg... Wilde nog een cocktail zelf bouwen, maar dat strandde op mijn vaardigheden toen. Heb nog wel twee dozen vol met arcade-boards liggen, misschien toch maar iets bouwen om weer 1943 en Carrier Airwing te kunnen spelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Nou ja de meesten hier hebben toch wel een hele kamer bezet, met hun collectie. Maar goed, niet iedereen wil zoiets idd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius

sebastius

En sowieso zijn die kasten van 100 euro meestal flink afgetrapt... Maakt op zich niet veel uit maar toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
sebastius schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 22:58:
En sowieso zijn die kasten van 100 euro meestal flink afgetrapt... Maakt op zich niet veel uit maar toch ;)
Tja, als je er al zo weinig voor betaalt, dan is een beetje klussen ook geen probleem natuurlijk en ik denk dat de meesten het ook best leuk vinden. :D

• DLX

DLX

Ja jongens een arcade kast koop je ook, omdat ie in de weg moet staan :)

Maak/koop gewoon een supergun als je geen ruimte hebt. Probleem opgelost.

• C.A.Heerkes
MsG schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 20:49:
Waarom Neo Geo AES kopen ipv de MVS versies?
Voor mij zit het zo, toen ik klein was weet ik nog hoe ik voor een winkel naar de AES zat te staren, terwijl anderen kinderen genoegen hadden met een Super Nintendo of een Mega Drive/Genesis maakte ik me druk over hoe mooi en soepel Metal Slug oogde en speelde. Ik weet nog selfs heel goed hoe geweldig ik de Zoom-in Zoom-out effect van de The Last blade "Samurai Shodown, AoF, Thrash Rally ect" was. Ik heb dat nostalgish gevoel gewoon niet bij de MVS kast, terwijl ik ook gewoon lekker chillend op de bank rustig gamen wil is, dat helaas niet mogelijk bij een arcadekast, tenzij je der een console van maakt.

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
ik mis een aantal consoles
oa de amiga cd32

ik bezit een behoorlijke retro verzameling
nog lang niet compleet maar ben druk bezig

voor de amiga collectie gaat veel tijd kosten

fotos vind je op www.retro-gamer.nl

trouwens voor de retro liefhebber is er binnenkort in apeldoorn een retro console beurs

info vind je hier

http://www.amigascene.nl/...s/article.php?storyid=596

[ Voor 54% gewijzigd door kimahri op 24-02-2011 15:48 . Reden: niet volledig nu wel ]

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

• kimahri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-07 00:49
Rev! schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:18:
[...]

2/3 Jaar terug deze gekregen:
[afbeelding]
20 spellen, en was maar rond de 30 euro.

Soort Mega drive handheld, geinige is dat er ook een TV-out opzit.
de n64 vond ik verschrikkelijk maar heb ik wel nog in mijn collectie
de nintendo vor boy heb ik er 2 van ook niet mijn favoriet maar wel mooi om in je vitrine kast te hebben staan
van de week heb ik in amsterdam bij 2 erg vriendelijke mensen een sony psp finan fantasy editie gekocht mey 36 originele games erbij waaronder final fantasy voor 200 euro

dit vind ik toch wel een geweldige aanwinst...

ook die staan op www.retro-gamer.nl

Retro Rulez Altijd op zoek naar oude retro systemen...

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10-09 23:36
@kimahri

Ik vind je site niet zo interessant omdat je alleen maar plaatjes van het internet erop hebt staan. Het zou veel leuker zijn als je zelf foto's maakt van je spullen en dat erop zet. Zoiets was ik namelijk ook eens aan het maken :9

Zie hier:
http://www.hmdlive.com/retro/
* updated

Deze moet ik maar eens verder aanvullen :D

[ Voor 19% gewijzigd door Sir_Hendro op 25-02-2011 12:45 ]

GTA VI - All aboard the hype train!!

• ricost

ricost

Ik vind de AES gewoon geweldig vanwege de GI-GAN-TISCHE cartridges en de heerlijk joyboards !
Een MVS arcade kast had ik ook graag gehad maar dat laat mijn woonruimte helaas niet toe :'( maar dat is wel zeker iets wat er in de toekomst wel komt.

Ik heb AOF II binnen en ik moet zeggen, het is toch een stuk pittiger dan deel 1 ! Vind 'easy' nou niet bepaald makkelijk.

Heb gisteren ook een UniBIOS besteld voor mn AES. Kan ik eens wat meer aanpassen ;)

Ik zie trouwens overal AES JAP en soms USA systemen maar ik heb gewoon een PAL.
Zijn deze een stuk zeldzamer ?

@kimahri: Een CD32 heb ik ook nog (en ook nog een A1200).
Alleen waren er helaas op de CD32 nou niet echt veel toppers, veelal ports van A1200 games die ik al eerder gezien heb. Defender of the Crown II vind ik daaraantegen wel een geweldige top game !

Pagina: 1 ... 17 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod